Joka kolmas työtön on työkyvytön

Anonyymi-ap

Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalaiset ovat tulleet. Tuohan tarkoittaa että 100 000 työikäistä ihmistä on työkyvytön eikä tuossa luvussa ole niitä jopa kymmeniä tuhansia, jotka ovat syystä tai toisesta työelämn ulkopuolella.

Ei se hyvä ole tilanne osatyökyvyttömienkään kohdalla
- Kaikki osatyökykyiset (noin 600 000):
Noin 600 000 suomalaisen työmahdollisuuksiin vaikuttaa sairaus tai vamma.

Työelämässä olevat osatyökykyiset (noin 300 000):
- Noin 300 000 ihmistä työelämässä kokee sairauden tai vamman vaikuttavan työmahdollisuuksiinsa.

Työelämän ulkopuolella olevat osatyökykyiset (noin 65 000):
- Noin 65 000 työelämän ulkopuolella olevaa haluaisi ja kykenisi työskentelemään.

Osatyökyvyttömyyseläkkeellä (noin 23 000):
Vuoden 2021 lopulla osatyökyvyttömyyseläkettä sai noin 23 000 henkilöä, joista 80 % oli työssä.

Moniko on oikeasti enää 100% työkykyinen ja -haluinen? Älkää ihmetelkö, miksi rahaa kuluu ainakin 10 mrd euroa vuodessa sairaan työkansan korvauksiin.

49

470

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Syyttäkää vassarit vain hallitusta, ettei tästä maasta tule enää mitään.

• Anonyymi
        UUSI

Hallitus vastaa valtion asiain hoidosta ääliö.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Hallitus vastaa valtion asiain hoidosta ääliö.

.

• Anonyymi
        UUSI

Työkyvyttömät kansalaiset pitäisi laittaa eläkkeelle, mutta maan talouden parasta ajatteleva hallitus ei tee sitä, koska työttömyysturvan varassa elävä kansalainen tulee halvemmaksi kuin eläkkeellä oleva.

Kun työkyvyttömälle työttömälle on helppo lätkäistä aina välillä karenssi, niin hänen elättämisensä tulee tosi edulliseksi eläkeläisen elättämiseen verrattuna.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Työkyvyttömät kansalaiset pitäisi laittaa eläkkeelle, mutta maan talouden parasta ajatteleva hallitus ei tee sitä, koska työttömyysturvan varassa elävä kansalainen tulee halvemmaksi kuin eläkkeellä oleva.

Kun työkyvyttömälle työttömälle on helppo lätkäistä aina välillä karenssi, niin hänen elättämisensä tulee tosi edulliseksi eläkeläisen elättämiseen verrattuna.

Katos, joku on tajunnut miten tää homma menee!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Hallitukset ovat pelanneet kautta aikain juuri tällä tavalla ja työkyvyttömät ovat ollet niiden pelinappuloita.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Maan talouden hoitaminen velvoittaa hallitukset laittamaan kaikkein onnettomimmat ihmiset kyykkyyn.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Haluan oman somaliorjan kuten roomassa aikoinaan..

• Anonyymi
      UUSI

Suomen kansa on itse itsensä suurin vihollinen ja syy nykytilaan. Ei siihen demarihallitus auta yhtään mitään. Luulisi demareilla kasvavan jo pelko joutua hallitusvastuuseen.

• Anonyymi
        UUSI

Velkajarru on jo seuraavan hallituksen poliittinen itsemurha. Ei tule yhtään mitään lisää velkaa ja paljon, jos saadaan.

• Anonyymi
        UUSI

Mehä voitas lisätä maaham muuttoo, eiks je😉
        T:Demari

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Velkajarru on jo seuraavan hallituksen poliittinen itsemurha. Ei tule yhtään mitään lisää velkaa ja paljon, jos saadaan.

Velkajarrua polkee vielä seuraava,seuraava,seuraava,seuraava ja sitäkin seeuraavat
        hallitukset,vielä 2085 painellaan velkajarrua ahkerasti.

• Anonyymi
      UUSI

"suurin osa työttömyydestä johtuu aiempien hallitusten avoimien ovien matalasti koulutetun työvoiman maahanmuuttopolitiikasta.

Maahanmuuton roolia työttömyysluvuissa vähätellään
      Elinkeinoelämän tutkimuslaitos Etlan toimitusjohtaja Aki Kangasharju sanoo, että työttömyysluvuista keskusteltaessa vähätellään maahanmuuton merkitystä:

– Varmaankin perussuomalaisten pelossa, kun ei uskalleta sanoa, että maahanmuuttajat saavat työttömyysturvaa tai sosiaalitukea."

• Anonyymi
        UUSI

Perustoimeentulotuen saajissa vieraskielisten osuus on noussut, tämä on totta. Tilastoa näin lukeva unohtaa vain kertoa, että toimeentulotuen saajien kokonaismäärä on 2017-2024 . Pudotus on tullut nimenomaan tuen saajien valtaryhmässä eli kantasuomalaisissa. Syy? Toisaalta ehkä se, että kantasuomalainen löysi töitä ja siksi lakkasi tarvitsemasta tukea. Surullisempi selitys on luonnollinen poistuma: joukossa oli liuta suomalaisia eläkeläisiä, jotka ovat nyt poistuneet joukostamme.

• Anonyymi
        UUSI

Entä onko maahanmuutto syynä siihenkin, kun hallitus ei ole saanut aikaiseksia Orvon lupaamia sataatuhatta uutta työpaikkaa?

• Anonyymi
      UUSI

Onpa paljon demareita.

• Anonyymi
        UUSI

Galup-tutkimusten mukaan demareita on tuplaten se mitä persuja.

Jokaista persua kohti on siis kaksi demaria, mutta se ei tietenkään haittaa, kun yksi persu vastaa kymmentä demaria.

• Anonyymi
      UUSI

"Meidän on uskallettava puhua suoraan: suuri osa tämän päivän työttömyydestä Ruotsissa on tuontitavaraa. Olemme ottaneet vastaan satojatuhansia ihmisiä asettamatta vaatimuksia omasta toimeentulosta. Sen sijaan olemme rakentaneet rinnakkaisia järjestelmiä, joissa toimeentulotuki on korvannut työn tapana olla ja elää, kirjoittaa puheenjohtaja Jimmie Åkesson viestipalvelu X:ssä.

– Kun sosialidemokraatit ja heidän vasemmistokaverinsa toistuvasti selittävät tätä sanomalla, että ’integraatio vie aikaa’, on kuin ulkomaalaistaustaisuus olisi jokin vamma. Sitä se ei ole! Vasemmiston poliittinen ajattelutapa on pikemminkin loukkaus kaikkia niitä ulkomailla syntyneitä kohtaan, jotka ovat ottaneet itseään niskasta kiinni, oppineet kielen ja alkaneet kantaa kortensa kekoon.

hyvinvointijärjestelmä ei ole tarkoitettu heille, jotka valitsevat olla vailla työtä – koska on mukavampaa elää toisten rahoilla. Kun työssäkäyvä perhe lähiössä jää tuloissa miinukselle verrattuna naapuriin, joka elää täysin tukien varassa, yhteiskuntasopimus on rikki."

• Anonyymi
      UUSI

Ai, lorvikatarri on siis hyväksytty työkyvyttömyyttä aiheuttavien vaivojen listaan.

• Anonyymi
        UUSI

Siellä on aina ollut ensimmäisinä listalla.

• Anonyymi
      UUSI

Eiköhän työttömänä ole melkein kaikki Ukrainasta tulleet, tiedän että heistä on ahkeria jotka meni heti töihin.Nyt katselen tilannetta rovaniemellä,oltu toiset jo kohta 3v ei osata kieltä.Työhön menosta ei tietoaka.Kierretään sitä hakemalla koulutukseen ja kohta keskeytetään ,ei viitsitä edes opiskella kun sitten joutuu töihin.Ja miksi täällä nuoret miehet makaa suomen elätettävänä kun pitäs olla ukrainamielisten ukrainaa puolustamassa ja täällä paljon venäjämielisiä ei muutakin benäjää puolustamaan.Eikä maata kotona suomen verorahoilla.

• Anonyymi
      UUSI

Se, että työkyvyttömiä pidetään työttömien listoilla, on paitsi järjetöntä, myös syrjivää. Tiesittekö, että kunnat joutuvat maksamaan Kelalle korvauksia työttömistään? Sitä enemmän, mitä pidempi työttömyys. Ja kuitenkin Kelan päätöksellä työkyvyttömien lääkärilausunnot voidaan mitätöidä ja väittää työkyvytöntä työkykyiseksi.

Kansalaisaloite asian oikaisemiseksi, sillä kyllä ne lääkärit osaavat työnsä! https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/15766

• Anonyymi
      UUSI

Kaiken järjen mukaan Suonessa olisi 100000 vähemmän työttömiä ilman maahanmuuttajia, mukana ukrainalaiset ja kansainvälinen taloustilanne myös syynä. Kanki Kaikkosen pitäisi mennä peruskouluun jo huonon matikkansa takia.

• Anonyymi
      UUSI

Tiedän aiheesta jotain, koska
      tapaturman jälkeen pyysin kuntoutusta, toimintaterapiaa
      ei lääkkeitä ja
      HUS ja vakuutustoimi heittäytyi ihan sairaan nurinkuriseksi,
      mitään apua en saanut. Päinvastoin.

Kohtelu ei olisi voinut olla yhtään hullumpaa.

Ja mitä sellaisesta toiminnasta seuraa?

Enkä ole sen koneen ainoa kokenut.

Vakuutusyhtiö sanoi sentään: ”olen pahoillani”, ennenkuin löi luurin korvaan.
      HUS ei sanonut edes anteeksi, lyödessään luulut kiinni.
      Niille tuli kiire laittaa hulluleimaa.
      Kipupoli sanoi ”olet outo, kun sulle ei kelpaa kemikaalit”.

Se homma avataan vielä.

• Anonyymi
        UUSI

Kannattaa kaikkien muistaa, että tapaturma ei ole sairaus, vaan tapaturman hoito ja jälkikulut hoidetaan yleensä työhön tai vapaa-aikaan liittyvän vakuutuksen kautta, ei julkisen sairaudenhoidon kautta. Turha sieltä HUS:sta on paljon odottaa.

• Anonyymi
      UUSI

Se kone, kun on kyse ihmisen terveydestä,
      mahdollisesti tapaturmasta,

miten pienellä oikein ajoitetulla kuntoutuksella voisi auttaa.

JUURI SITÄ EI TAPAHDU.

Vakuutustoimi ja yksityinen + julkinen terveydenhuolto
      tekee siinä jonkinlaista yhteistyötä,
      hylätessään asiakkaansa.

Se on sairas peli.

Tulos on työkyvyttömiä ihmisiä.

• Anonyymi
      UUSI

Onneksi romaneilla alkaa eläke jo alta 20 vuotiaina, KAIKILLA.
      En kehtaisi edes näyttäytyä romanina.
      paitsi vankiloissa.

• Anonyymi
        UUSI

Pidäpä huoli omista asioistasi ja anna kunkin romanin olla se mikä hän on. Nääs, oi tollo, jokainen romani on yksilö. Jos niputat heidät, ole hirveän tyhmä.

• Anonyymi
      UUSI

Nykyisin olet hoitovastainen, jos et ala syödä paljon erilaisia kemikaaleja oli sairaus tai vaiva mikä tahansa. Lääkkeistä tulee yleensä jotain ikäviä sivuvaikutuksia. Jos on monta lääkettä, niiden yhtäaikainen käyttö voi olla haitallistakin. Jos haluaa hoitaa vaivoja ja sairauksiaan luonnonmukaisemmilla tavoilla, sitä pidetään outona.

Sairaudet ollaan liian herkästi hoitamassa lääkkeillä, vaikka muita hoitotapoja olisi hyvä kokeilla ensin.

• Anonyymi
        UUSI

onneksi et ole päättämässä asioista . Minulle ja monille muille myös lääkkeistä ollut apua. Mulla lievä skitsofrenia. Ilman lääkettä ois elämä helvettiä.

Toki tiedän myös yhtä paljon suunnilleen ihmisiä joille ei lääkkeet sovi mutta noin yhtä paljon on niitäkin joille lääkkeet sopii.

Ei kait tähän ole mitään totuutta paitsi voisin ehkä sanoa sen aika varmana faktana että lääketeollisuus on semmonen juttu että sen on oltava olemassa koska mitä jos sitä ei olisi ja kun jotkut tarvii lääkettä ja muuten elämä voisi päättyä , että kannattaisko sitä riskiä ottaa poistamalla lääketeollisuus? Eipä tietenkään kannattaisi poistaa tuon faktan takia. Koetan pysyä faktoissa.

Ehkä joku välimalli-ratkaisu vois olla se että ne jotka ei halua lääkkeitä , voivat automaattisesti kieltäytyä esim vedoten että aiheuttaa liikaa lääkkeet sivuoireita mutta ne jotka tarvii oikeasti lääkkeitä niin heiltä ei sitä mahdollisuutta pitäs evätä.

Nyt kirjoitin muuten faktaa!

• Anonyymi
      UUSI

Ei se työkyvyttömyys tai työkykyisyys määrity ihan pelkästään sillä, millaista ideologiaa maan hallitus on ajamassa, tai mitä mieltä elinkeinoelämä on.

Ihmiset voi olla sopivia tehtäviin tai sitten ei - tai tehtävät voi olla sopivia ihmisille tai sitten ei - mutta työkykyä ei vielä sillä määritellä.

Hallitus ja elinkeinoelämä järjestää asiat siten että suomalaisten tarjoamaa hyvää työresurssia ostetaan niillä ehdoilla kuin millä sitä voidaan myydä. Jos työresurssi hyvään hintaan ei kiinnosta, ei se tilanne ainakaan sillä tavalla korjaannu että aletaan väittämään työhön hyvään hintaan tarjolla olevia työkyvyttömiksi.

Todellinen ongelmahan ei ole työkykyisyys lainkaan ylivoimaisesti suurimmassa osassa työttömiä, vaan todellinen ongelma siinä että oikeilla rahasummilla rahoitettuja työpaikkoja on saatavissa liian vähän.

• Anonyymi
      UUSI

Työkyky on suhteellinen asia. Jos sitä halutaan arvioida, on huomioitava eri ammattien vaatimukset, ikä, fyysinen terveys, aistien kunto, henkinen tasapaino, oppimiskyky ja sosiaaliset ongelmat. Työkykyä on arvioitava tämän hetken olemassa oleviin työnantajien vaatimuksiin, ei 100 vuotta sitten oleviin.

• Anonyymi
      UUSI

Kyllä vakuutusyhtiössäkin
      tiedetään

Se on lääkäristä kiinni kuka on työkykyinen.
      Enbuskestakin tuli työkelpoinen vaikka imuroi huumeita päivät pitkät

https://www.youtube.com/watch?v=rzaBfu_ll2w&t=1396s

Älä huoli kommari, kohta lasikalloosi syttyy valo.

• Anonyymi
      UUSI

Olisit laittanut linkin

• Anonyymi
        UUSI

youtube keskuskauppakamari enbuske

• Anonyymi
      UUSI

Korkeastikoulutettuja koulutetaan liikaa, joissakin töissä kiusataan, joissakin vaaditaan liikaa, ihmiset uupuu.

• Anonyymi
      UUSI

nykyään elintaso työttömyys ole enää rumaa,

• Anonyymi
      UUSI

minä olin työttömyystuella koko 2000-luvun vaikka olin työkyvytön mut noin vuonna 2008 psykologini neuvosta lähdin hakeen työkyvyttömyyseläkettä joka mulle myönnettihin vuonna 2014 nimellä takuueläke.

On kokemusta työttömyyskortistosta ja työvoimatoimistosta kun passittivat välillä joihinki duunipaikkoihin mut kaikki meni pieleen kun pääkoppaa jumitti. Lopulta työkkäri ei enää useaan vuoteen minua minnekään laittanut koska ties etukätteen miten minun käy ja mun piti kertoa niille ongelmistani niin jättivät minut rauhaan.

• Anonyymi
      UUSI

Olen työkyvytön työtön.

Lääkärit ja psykiatrini ovat sitä mieltä, mutta Kelan "asiantuntijalääkäri", joka koskaan ei ole minua edes nähnyt, ei ole samaa mieltä.

Joten sen sijaan, että olisin kuntoutuksessa, olen työttömänä ilman työnhakuvelvoitetta.

Tästä tilanteesta ei hyödy kukaan, en minä eikä valtio.

• Anonyymi
        UUSI

Maksat vähemmän valtiolle? Työttömyystuki vähemmän kuin työkyvyttömyyseläke

• Anonyymi
        UUSI

Sinunkin työkyky ja halu palautuksia välittömästi, jos sosiaalituet poistettaisiin, etsisit kiivaasti töitä, poimisit marjoja, kalastaisit, keräisit pulloja, pienetkin keikkatyöt ottaisit iloiten vastaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sinunkin työkyky ja halu palautuksia välittömästi, jos sosiaalituet poistettaisiin, etsisit kiivaasti töitä, poimisit marjoja, kalastaisit, keräisit pulloja, pienetkin keikkatyöt ottaisit iloiten vastaan.

en ole sama jolle vastasit mutta jos multa poistettaisiin sosiaalituet niin minä päätyisin itsemurhaan koska en ole kykeneväinen. Esim jos Suomeen pystytettäisiin pakkotyöleirejä tai pakkoarmeija niin mulle ei jäis kuin yksi vaihtoehto joka on itsemurha.
        Myös jos sosiaalituet poistettaisiin niin itsemurhan joutuisin tekemään.

Sä et ymmärrä ollenkaan ihmisten asioista&ongelmista että kunhan vain heittelet omia epätietoisia kommenttejas.

• Anonyymi
        UUSI

Olen samassa tilanteessa Kelan lääkärin mukaan. Oman lääkärini mukaan olen työkyvytön, itse tiedän olevani moneen työhön työkykyinen. Olen huomioinut sen työnhaussani.

Olen siis eri mieltä kuin lääkärini, vaikka menisin tilanteen ja ikäni vuoksi mielelläni eläkkeelle. Kelan lääkärin lausunto on kuitenkin se minkä mukaan mennään. Kumpikaan lääkärini eivät minua tunne. Kelan ei ole nähnytkään.

En hyödy kuntoutuksesta, koska en sitä tarvitse enkä halua. Joten, olen työttömänä työnhakijana ilman työnhakuvelvollisuutta. Jos velvollisuus olisi, hakisin töitä ilman ammattitaitoa eli tekisin tarpeettomasti tyhjänpäiväisiä hakemuksia.

Olen samaa mieltä kuin aloittaja, Tästä tilanteesta ei hyödy kukaan. Työpaikat kuuluvat nuoremmille.

Kelan lääkäreiden olisi "yhdessä" alkaa huomioida työnhakijan kokonaistilanne. Työllistymisen todennäköisyys ja ikä varsinkin kun kyse on pelkästä kansaneläkkeestä, joka on samankokoinen kuin alin toimeentulotuki. Ehkä tarvitaan lakimuutos.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

en ole sama jolle vastasit mutta jos multa poistettaisiin sosiaalituet niin minä päätyisin itsemurhaan koska en ole kykeneväinen. Esim jos Suomeen pystytettäisiin pakkotyöleirejä tai pakkoarmeija niin mulle ei jäis kuin yksi vaihtoehto joka on itsemurha.
        Myös jos sosiaalituet poistettaisiin niin itsemurhan joutuisin tekemään.

Sä et ymmärrä ollenkaan ihmisten asioista&ongelmista että kunhan vain heittelet omia epätietoisia kommenttejas.

Kun pystyt palstalle kirjoittelemaan, pystyisit jotakin työtäkin tekemään. Mutta kun voi tuillakin elää, niin eihän se sinua kiinnosta. Etkä välitä siitäkään, että sinulle maksettava raha on riistetty jonkun ahkeramman työn tuloksista.

• Anonyymi
      UUSI

Jaa mielipiteesi Again-sovelluksessa ja ansaitse rahaa suoraan pankkitilillesi.
      Jokaisesta liittyvästä kaverista saat itsellesi 2€ ja minimi nosto pankkiin on 10€.
      Tilinosto näkyy heti tilillä ilman viivettä 😊

👉 Juuri nyt saat 5€ liittymisestä
      👉 Tuhansia maksettuja kyselyitä
      👉 Digitaaliset testit joista tienaat jopa 20–80€

Liity mukaan tästä 👇
      https://again.app/fi/get/tapani_s

Ystävällisin terveisin naapurin työtön Tapsa 💗

• Anonyymi
      UUSI

Voisiko olla, ettei Suomessa ylipäätään kaikki asiat toimi hyvin kun on niin paljon sairaita.Älkääkä sanoko aiemmin kaikki oli hyvin, ei sekään pidä paikkaansa.Järjestelmä ei näemmä kykene kouluttamaan sopiviin ammatteihin kun ei omaa työtä kykene tekemään tai sitten ei ole saatavilla kyseisiä töitä.Vaikuttaa varmasti myös asuntolaina.Jos asut jossakin, et voi niin vaan lähteä jonnekin jne.lapsiperheillä omat rajoitteet.Mitä tulee mielenterveysongelmiin, niin kauan kun lapsena ei ole kavereita ja kiusataan, riittää varmasti masennukseen sairastuvia ja tämä vain yksi ongelma.Yrittäjille tulee enemmän ongelmia ottaa työhön kykenemättömiä töihin, ja kun näitä lukee, tuntuu siltä, ettei läheskään kaikki ymmärrä, että masennus ja moni muukin sairaus vie fyysiset voimat.Toivottavasti vielä maassamme on edea kokemuksella perehtynyttä tutkimusta, eikä vain pelkkiä mielipiteitä.Kustannuksia on toki laskettava ja mietittävä mikä toimii, mutta välttämättä mikään ei toimi jos ongelmiakaan ei oikeasti tiedetä.

• Anonyymi
      UUSI

Joka kolmas työssä käyväkin on työkyvytön. Erityisesti nuorilla nykynaisilla ei kuuppa kestä

• Anonyymi
      UUSI

Osa työkyvyttömyyksistä johtuu myös työpoliittisista syistä.
      Tämäkin hallitus on kunnostautunut kurjiistamaan työntekijöitä.
      Vähemmästäkin se mitta tulee jossain vaiheessa täyteen.
      Moni sanookin että pitäkää paska tunkkinne.

• Anonyymi
      UUSI

Riikka on hävinnyt jonnekin. Onko pää taas pettänyt?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP jo 100 % suositumpi kuin persut

Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst
      Maailman menoa
      212
      14185
    2. Ikävä sinua mies

Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i
      Ikävä
      55
      5907
    3. Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa

Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58
      Parkano
      69
      5093
    4. Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen

No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat
      Maailman menoa
      288
      3908
    5. Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia

tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,
      Maailman menoa
      141
      3648
    6. PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas

https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija
      Maailman menoa
      123
      3645
    7. Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä

Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.
      Maailman menoa
      85
      2160
    8. Maajussi-Ville herättää kysymyksiä - Etsiikö oikeasti rakkautta vai mainostaako oliiviöljyä?

Mitä mieltä olet: etsiikö Ville rakkautta vai mainostaako oliiviöljyään? Maajussille morsian -ohjelmassa yksi maajusseis
      Maajussille morsian
      17
      1507
    9. Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.

Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      158
      1311
    10. Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu

Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun
      Maailman menoa
      314
      1243
    Aihe