Vastauksia kysymyksiin.

Joku jurpo kysyi katsoinko eilen jotain typerää urheilukisaa, en katso sirkusviihdettä jossa toista taotaan kuonoon, ajan käytin paremmin, kuuntelin yle areenasta, 1200-1400 v. eli siis varhaiselta keskiajalta millainen on perhekäsitys ja elämä noina vuosina, niin suomessa kuin ranskassa, mielenkiintoista, suosittelen kuuntelemaan, löytyy tietysti areenasta.

Enkä oikein osaa ottaa kantaa ukraina venäjä sotaankaan, tuntuu varsin ikävälle, että niin ukraina kuin venäjä puhuvat samaa kieltä, tosin ukrainalla on omakin kieli, mutta sekin perustuu pitkälti venäjänkieleen, olen asiassa puolueeton kun en tiedä mitään vaikutteita kummankaan puolelta, mutta selvästi media on ukrinan puolella, ja julkaisee pääosin sotapropagandaa,

Ei suinkaan Lada ole maailman paras auto, vaikka se onkin palstatilaa paljon saanutkin, mutta se oli aikansa tuote, täysin ylivoimainen 70 ja 80 luvun alussa... noihin aikoihin alkoivat tulla ensimmäiset japsit joissa oli paljon sähköllä toimivaan, ovet, ikkunat, sytytys yms. näissä oli se ongelma että ne tuppasivat jäätyä, eikä lähteä käyntiin kovilla pakkasilla, mutta lada teknisen yksinkertaisuutensa takia toimi hyvin.

Eikä minulla ole koskaan ollut ladaa, vaan ensimmäinen oma autoni oli open kadett, sakemanni, joka oli ihan hyvä auto, toinen taisi sitten ollakin mitsu lancer.

Eikä autot ole edelleenkään kehittyneet noista ajoista juurikaan, mutta sähkötekniikka erityisesti digitaalisellainen on kehittynyt valtavalla vauhdilla, ja tätä tekniikkaan on sovellettu autoihin, ja muillekin aloille. Joku elekronikka alan vaikuttaja totesi jo vuosia sitten, että jos autot olisi kehittyneet samalla vauhdilla kuin elekroniikka, 1000 kilometrin ajoon tarvittaisiin sokeripalan verran energiaa, mutta niin kuin sanoin autojen perustekniikka on sama kuin 40 vuotta sitten.

21

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Niinkö entä sitten sinulla miten on tuon äo-laita, ilmeisesti kuntouttavassa olet saanut jo muovi sakset käyttöösi, kun moisia taideteoksia lykkää... luulenpa että ei tuollaisen luomiseen paljon aivoja tarvita... mutta jatko toki jos helpottaa, tuo elämääsi pattayan savossa.


    • Anonyymi

      Näytti leikki päättyvän 4-0 kuten palstallakin on tapana, vai mitä 2010.

      • Anonyymi

        Pasasen surullinen tarina hänen itsensä kertomana:

        "Selkärankareuma on ikävä sairaus.
        Se voi viedä ennenaikaiselle työkyvyttömyyseläkkeelle etenkin ihmisen, jonka työnkuvaan liittyy fyysinen toimintakyky. Usein näissäkin tapauksissa potilas joutuu käymään kelan ja vakuutusyhtiön kanssa monivuotinen uuvuttavan taistelun uudelleenkoulutuskokeiluineen ennen kuin eläkekortti postilaatikkoon kolahtaa. Ikävä tosiasia lieneekin, että em. taistelun jälkeen ennen vain fyysisesti rikki ollut ihminen on enemmin tai vähemmin rikki myös psyykkisesti"

        Ihminen voi mennä niinkin pahasti rikki ja sekaisin, että kuvittelee viiden vuoden ajan olevansa koelentäjänä majurina Tikkakoskella tietokonenerona ja nuorisotoimen johtajana suomikaksnelosen matkailupalstalla. Kyseessähän ei voi olla selkärankareuma, jos useille eri aloille on koetettu sopeuttaa. Kyse on ollut korvien välistä, kuten on edelleenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pasasen surullinen tarina hänen itsensä kertomana:

        "Selkärankareuma on ikävä sairaus.
        Se voi viedä ennenaikaiselle työkyvyttömyyseläkkeelle etenkin ihmisen, jonka työnkuvaan liittyy fyysinen toimintakyky. Usein näissäkin tapauksissa potilas joutuu käymään kelan ja vakuutusyhtiön kanssa monivuotinen uuvuttavan taistelun uudelleenkoulutuskokeiluineen ennen kuin eläkekortti postilaatikkoon kolahtaa. Ikävä tosiasia lieneekin, että em. taistelun jälkeen ennen vain fyysisesti rikki ollut ihminen on enemmin tai vähemmin rikki myös psyykkisesti"

        Ihminen voi mennä niinkin pahasti rikki ja sekaisin, että kuvittelee viiden vuoden ajan olevansa koelentäjänä majurina Tikkakoskella tietokonenerona ja nuorisotoimen johtajana suomikaksnelosen matkailupalstalla. Kyseessähän ei voi olla selkärankareuma, jos useille eri aloille on koetettu sopeuttaa. Kyse on ollut korvien välistä, kuten on edelleenkin.

        Miten niin kuvittelithan sinäkin eläväsi seitsemän vuotta osakaslainalla, kuten kerroit, kyllä selkäranka reuma on vittumainen sairaus, mutta pahempiakin on, vaikkapa vakavat mielenterveysongelmat, minulle eläke tuli hyvin helposti, kela ei ollut mukana lainkaan, vaan vakuutusyhtiö teki parissa viikossa päätöksen...

        Eihän siitä selkärankareumasta muuta haittaa ole kuin ei aina saa nukuttua, ja liikkuminen on joskus jäykkää ja kivuliasta, muuta siihenkin tottuu tuohon nukkumattomuuteen pahoina ainoina on vaikeampi tottua, onneksi saa nyt kohtuullisen hyvin nukuttua... lääkkeitä ei tarvitse käyttää juurikaan jos ei kahta episodia täällä Thaimaassa oteta huomioon joskin nekin hoidetaan sairaalassa ja lääkkeet laitetaan iv:nä, ongelma on paljon pahempi suomessa kun siellä on kylmempi...

        Ei minua poika ole koskaan ollut tarvetta sopeuttaa yhtään mihinkään, aika vaikeaa olisi elää Thaimaassa jos olisi mielenterveysongelmia, täällä vastaat aina itsestäsi, ei ole kelaa auttamassa, en todellakaan suosittele tänne muuttamista jos on perseaukinen tai päässä heittää tavallista enemmän.

        Vai mitä 2010 totuuspelle voi myös vastata, kokemusasiantuntijoina,


    • Anonyymi

      Vai "urheilukisasta" tässä oli kyse. Nokkapyörämies on täynnä mielenkiintoista termistöä lildoineen päivineen.

      Tällaista voi sattua raskaassa sarjassa. En kuitenkaan ymmärrä, miten kukaan suomalainen voi ilahtua lopputuloksesta, jossa oman maan toivo kokee järkyttävän tyrmäystappion. Aivan sairas ajatusmalli, kaikkea se kateus teettää.

      Toivon mukaan Robbe ei saanut pahempaa vammaa.

      Katkeruus Saaripasasella tietenkin on kova Suomea kohtaan, kun piti lähteä ulosottoa pakoon Thaimaahan elämään minimaalisella eläkkeellä, eikä omat lapsetkaan pidä yhteyttä.

      Helenius sai tästä matsista kuitenkin kivat eläkerahat. 1,4 miljoonaa plus 9,6 miljoonaa dollaria PPV- rahaa. Dollari on mennyt jo euron ohi, joten päivän kurssilla Helenius tienasi 11.330.000 euroa.

      Reilulla 11 miljoonalla Robbe saa perheelleen kivan tulevaisuuden ilman rahahuolia. Onnittelut siitä hänelle, hän on jokaisen sentin ansainnut! <3

      2010

      • Anonyymi

        Jotta paremmin ymmärtäisi millainen raha tuo on, niin se tekee 887 euroa jokaiselle päivälle seuraavat 35 vuotta, jolloin Robbe alkaa olla siinä iässä missä suomalaisilla miehillä on tapana poistua viimeisestä kehästä.

        2010


      • Anonyymi

        Ulosottoa pakoon, kyllä poju ne on puhtaasti sinun hommia, minun ei ole koskaan tarvinnut pakoilla yhtään mitään, en hulluja eikä mittareita. Sinulla noita miljoonia virtaa ikkunoista ja ovista oikein roimasti, olet sinä miesten mies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulosottoa pakoon, kyllä poju ne on puhtaasti sinun hommia, minun ei ole koskaan tarvinnut pakoilla yhtään mitään, en hulluja eikä mittareita. Sinulla noita miljoonia virtaa ikkunoista ja ovista oikein roimasti, olet sinä miesten mies.

        Taasko sinä kuvittelet että minä olen jotakin tienannut, jos mainitsen toisten tienestit?

        Ei ollut minun otteluni, enkä minä hävinnyt ottelua eikä minua tyrmätty, eikä kyse ole minun rahoistani, enkä tienannut senttiäkään.

        Se oli tuo Robert Helenius, joka tienasi kerralla sellaisen potin joka vastaa noin seitsemän keskituloisen suomalaisen koko elämän aikana tienaamia palkkatuloja.

        Olen seurannut hänen uraansa jo amatööriaikoina, kun hän otteli samana iltana Hartwall Areenalla kuin Tony Halme.

        Olen surullinen hänen tappiostaan, mutta iloinen siitä että hän sai komean palkkapussin joka riittää vaikka eläkkeelle saakka, jos ei ala hirveästi törsäämään.

        2010

        PS: Se oli se sinun sihteerisi, joka kertoi paenneensa ulosottoa ja "laittaneensa kaikki vaimon nimiin". Kysymys kuuluu vaan että mitkä kaikki? Sinulla ei taida enää olla sitä tonnin Navaraakaan. Joskus sanoitkin että se on vaimon veljen nimissä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taasko sinä kuvittelet että minä olen jotakin tienannut, jos mainitsen toisten tienestit?

        Ei ollut minun otteluni, enkä minä hävinnyt ottelua eikä minua tyrmätty, eikä kyse ole minun rahoistani, enkä tienannut senttiäkään.

        Se oli tuo Robert Helenius, joka tienasi kerralla sellaisen potin joka vastaa noin seitsemän keskituloisen suomalaisen koko elämän aikana tienaamia palkkatuloja.

        Olen seurannut hänen uraansa jo amatööriaikoina, kun hän otteli samana iltana Hartwall Areenalla kuin Tony Halme.

        Olen surullinen hänen tappiostaan, mutta iloinen siitä että hän sai komean palkkapussin joka riittää vaikka eläkkeelle saakka, jos ei ala hirveästi törsäämään.

        2010

        PS: Se oli se sinun sihteerisi, joka kertoi paenneensa ulosottoa ja "laittaneensa kaikki vaimon nimiin". Kysymys kuuluu vaan että mitkä kaikki? Sinulla ei taida enää olla sitä tonnin Navaraakaan. Joskus sanoitkin että se on vaimon veljen nimissä?

        Sinä oletkin omalla sairaalla tavalla tuo Halme, en ota kantaa sihteerini juttuihin, kun en tunne miestä, mutta voin vakuuttaa että hänen juttusi on huomattavasti helpommin uskottavia kuin sinun juttusi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä oletkin omalla sairaalla tavalla tuo Halme, en ota kantaa sihteerini juttuihin, kun en tunne miestä, mutta voin vakuuttaa että hänen juttusi on huomattavasti helpommin uskottavia kuin sinun juttusi.

        On todella uskottavia sihteerisi jutut. Oma suosikkini on se kun hän vaimonsa kanssa rakensi miljoonasaarelle kymmenmetrisen uimahyppytornin (jotka btw on nykyään Suomessa laittomia koska niissä on sattunut niin paljon onnettomuuksia aikoinaan)
        josta vaimo sitten nepparit piukeana hyppäsi volteilla mereen helmikuussa 2019.
        Samainen sihteerisi väittää paraikaa tuolla toisessa ketjussa että sinä et ole tehnyt tätä aloitusta jossa sanot että: "Joku jurpo kysyi katsoinko eilen jotain typerää urheilukisaa, en katso sirkusviihdettä"

        Samainen sihteerisi sanoi itse katsoneensa kyseisen matsin mutta ei suostu keskustelemaan siitä "rakkaiden" kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä oletkin omalla sairaalla tavalla tuo Halme, en ota kantaa sihteerini juttuihin, kun en tunne miestä, mutta voin vakuuttaa että hänen juttusi on huomattavasti helpommin uskottavia kuin sinun juttusi.

        Sihteerilläsi on kummallinen fetissi saariin. Johtuisiko siitä että sukunimessäsi on saari?
        Sihteerisi seikkailuissa vilahtelee Kulosaari, Kaskisaari, Sundomin saari, Paraisten saari, Saimaan saarikin, jossa hänellä oli Targa-jahti ja firman huvila. Lisäksi sihteerilläsi on merenrantahuvilat Espanjassa, Phuketissa, Chonburissa, Saimaalla, Sundomissa ja "Hesassa". Hän myös näki Kehä Kolmosta ajaessaan MP-liikkeen pihalla kiiltävän Indian-prätkän ja meni koeajamaan sitä. Häntä ei siinäkään haitannut se että oli tammikuu, lumi maassa ja 11 astetta pakkasta.

        Kuinka uskottavina sinä NumbaII pidät noita hänen kertomuksiaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sihteerilläsi on kummallinen fetissi saariin. Johtuisiko siitä että sukunimessäsi on saari?
        Sihteerisi seikkailuissa vilahtelee Kulosaari, Kaskisaari, Sundomin saari, Paraisten saari, Saimaan saarikin, jossa hänellä oli Targa-jahti ja firman huvila. Lisäksi sihteerilläsi on merenrantahuvilat Espanjassa, Phuketissa, Chonburissa, Saimaalla, Sundomissa ja "Hesassa". Hän myös näki Kehä Kolmosta ajaessaan MP-liikkeen pihalla kiiltävän Indian-prätkän ja meni koeajamaan sitä. Häntä ei siinäkään haitannut se että oli tammikuu, lumi maassa ja 11 astetta pakkasta.

        Kuinka uskottavina sinä NumbaII pidät noita hänen kertomuksiaan?

        Niinkuin sanoin en ota kantaa hänen juttuihin koska en tunne häntä, kyllä minä olen avauksen tehnyt, joka alkaa "Joku Jurpo.... sirkusviihdettä" miksi sinä kerrot minulle mitä Senssu on tänne kirjoittanut, ei se minulle kuulu, osaan itsekin lukea.

        Nyrkkeilyä minä en ole katsonut, en edes tiennyt milloin se tulee, typerää hommaa, peukaloinen kuvittelee että raha on kaikki kaikessa, tämä heppu sai voimakkaan iskun päähänsä, ja se katkoo aina hiussuonia päästä joka aiheuttaa lukuisia aivojen rappeutumissairauksia, hyvä esimerkki... elokuvassa joka kertoi turisteista ja leffassa esiintyi joku vanha ammattinyrkkeilijä, josta selvästi näki mitä iskut päähän aikaan saa...
        En muista kuka nyrkkeilijä oli mutta leffa oli osittain kuvattu täällä... taisi olla kakkos osassa.

        Ei ole minun tehtävä arvioida täällä kenenkään juttuja, mutta peukaloisen ja totuuspellen juttuja kommentoin että saavat mitä ovat tilanneet, eikä tällä todellisuudessa paljon muita olekkaan, kuin peukaloinen, senssu ja minä...


      • Anonyymi
        Numball kirjoitti:

        Niinkuin sanoin en ota kantaa hänen juttuihin koska en tunne häntä, kyllä minä olen avauksen tehnyt, joka alkaa "Joku Jurpo.... sirkusviihdettä" miksi sinä kerrot minulle mitä Senssu on tänne kirjoittanut, ei se minulle kuulu, osaan itsekin lukea.

        Nyrkkeilyä minä en ole katsonut, en edes tiennyt milloin se tulee, typerää hommaa, peukaloinen kuvittelee että raha on kaikki kaikessa, tämä heppu sai voimakkaan iskun päähänsä, ja se katkoo aina hiussuonia päästä joka aiheuttaa lukuisia aivojen rappeutumissairauksia, hyvä esimerkki... elokuvassa joka kertoi turisteista ja leffassa esiintyi joku vanha ammattinyrkkeilijä, josta selvästi näki mitä iskut päähän aikaan saa...
        En muista kuka nyrkkeilijä oli mutta leffa oli osittain kuvattu täällä... taisi olla kakkos osassa.

        Ei ole minun tehtävä arvioida täällä kenenkään juttuja, mutta peukaloisen ja totuuspellen juttuja kommentoin että saavat mitä ovat tilanneet, eikä tällä todellisuudessa paljon muita olekkaan, kuin peukaloinen, senssu ja minä...

        Et tunne senssua, mutta luotat hänen tarinoihinsa jotka ovat aivan älyttömiä? Miksi kummassa luotat häneen?

        Nyrkkeilyä on monenlaista. Suurin osa harrastajista ei ottele laisinkaan ja sitten on myös kuntonyrkkeilyä jossa ei otella ollenkaan. Ammattinyrkkeily on vain lajin jäävuoren huippu.

        On eri tyylisiä nyrkkeilijöitä, jotkut keskittyy enemmän suojaukseen ja jotkut vähemmän.
        On myös erilaista iskunkestävyyttä. Joiltakin alkaa puhe hidastumaan jo alle kolmekymppisenä ja tulee lasittunut katse kuin alkoholisteilla.

        Jotkut taas ei muut miksikään. Robbella on vielä aivot kunnossa. Raskaassa sarjassa otetaan daijuun vähemmän iskuja kuin alemmissa sarjoissa. Poikkeuksiakin on. Wilder otti Furyä vastaan pahimmassa erässä 58 osumaa päähänsä ja pysyi tolpillaan.

        Thainyrkkeilyssä pääosumat jäävät nyrkkeilyyn verrattuna vähäisemmiksi mutta potkut ovat usein kovempia kuin iskut ja polvi leukaan on aina hyvää yötä. Kaksi kertaa olen nukkunut noin 10 minuuttia, mutta muuten on menty lievillä aivotäräyksillä.

        Itse olen väärä mies arvioimaan onko omaan päähäni osumat vaikuttaneet luonteeseen. Ihminen kun alkaa ilman nyrkkeilyäkin rapistumaan jo 26 vuotiaana ja se rapistuminen tapahtuu myös kognitiivisella puolella.

        Jalkapallossa pukkaaminen aiheuttaa suunnilleen saman tärskyn päähän, kuin tavis lyö amatöörien nyrkkeilyhanskalla. Ammattilaisilla on kovemmat ja pienemmät hanskat.

        Itselläni oli ilmiömäinen laskupää nuorena, vaan ei ole enää. Laskin parikymppisenä päässäni alle kymmenessä sekunnissa esimerkiksi 3,438 x 255 kaltaisia laskutoimituksia.
        Nykyään joutuu kertotauluakin joskus miettimään.

        Sinä olet jo syntyjään niin tyhmä mies, ettei tuosta enää voi aivot olla enempää huonossa kunnossa. Kalkkeutuneet verisuonet ja huono hapenottokyky, rasvaa enemmän kuin margariinitehtaassa ja olematon aineenvaihdunta.

        Nyrkkeily on pelastanut maailmassa tuhansia ja tuhansia nuoria pois kadulta, jengiytymiseltä, rikollisuudelta ja liimanhaistelusta yms, kuten kaikki muukin urheilu.
        Mike Tyson oli pikkurikollinen, kunnes poikakodissa opettaja oli entinen nyrkkeilijä, joka sai Miken kiinnostumaan lajista.

        2010

        PS: Eilen sanoit olevasi ainoa joka on Thaimaassa. Unohdit Senssusikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et tunne senssua, mutta luotat hänen tarinoihinsa jotka ovat aivan älyttömiä? Miksi kummassa luotat häneen?

        Nyrkkeilyä on monenlaista. Suurin osa harrastajista ei ottele laisinkaan ja sitten on myös kuntonyrkkeilyä jossa ei otella ollenkaan. Ammattinyrkkeily on vain lajin jäävuoren huippu.

        On eri tyylisiä nyrkkeilijöitä, jotkut keskittyy enemmän suojaukseen ja jotkut vähemmän.
        On myös erilaista iskunkestävyyttä. Joiltakin alkaa puhe hidastumaan jo alle kolmekymppisenä ja tulee lasittunut katse kuin alkoholisteilla.

        Jotkut taas ei muut miksikään. Robbella on vielä aivot kunnossa. Raskaassa sarjassa otetaan daijuun vähemmän iskuja kuin alemmissa sarjoissa. Poikkeuksiakin on. Wilder otti Furyä vastaan pahimmassa erässä 58 osumaa päähänsä ja pysyi tolpillaan.

        Thainyrkkeilyssä pääosumat jäävät nyrkkeilyyn verrattuna vähäisemmiksi mutta potkut ovat usein kovempia kuin iskut ja polvi leukaan on aina hyvää yötä. Kaksi kertaa olen nukkunut noin 10 minuuttia, mutta muuten on menty lievillä aivotäräyksillä.

        Itse olen väärä mies arvioimaan onko omaan päähäni osumat vaikuttaneet luonteeseen. Ihminen kun alkaa ilman nyrkkeilyäkin rapistumaan jo 26 vuotiaana ja se rapistuminen tapahtuu myös kognitiivisella puolella.

        Jalkapallossa pukkaaminen aiheuttaa suunnilleen saman tärskyn päähän, kuin tavis lyö amatöörien nyrkkeilyhanskalla. Ammattilaisilla on kovemmat ja pienemmät hanskat.

        Itselläni oli ilmiömäinen laskupää nuorena, vaan ei ole enää. Laskin parikymppisenä päässäni alle kymmenessä sekunnissa esimerkiksi 3,438 x 255 kaltaisia laskutoimituksia.
        Nykyään joutuu kertotauluakin joskus miettimään.

        Sinä olet jo syntyjään niin tyhmä mies, ettei tuosta enää voi aivot olla enempää huonossa kunnossa. Kalkkeutuneet verisuonet ja huono hapenottokyky, rasvaa enemmän kuin margariinitehtaassa ja olematon aineenvaihdunta.

        Nyrkkeily on pelastanut maailmassa tuhansia ja tuhansia nuoria pois kadulta, jengiytymiseltä, rikollisuudelta ja liimanhaistelusta yms, kuten kaikki muukin urheilu.
        Mike Tyson oli pikkurikollinen, kunnes poikakodissa opettaja oli entinen nyrkkeilijä, joka sai Miken kiinnostumaan lajista.

        2010

        PS: Eilen sanoit olevasi ainoa joka on Thaimaassa. Unohdit Senssusikin.

        Hauskaa ....

        "Laskin parikymppisenä päässäni alle kymmenessä sekunnissa esimerkiksi 3,438 x 255 kaltaisia laskutoimituksia.
        Nykyään joutuu kertotauluakin joskus miettimään."

        Mutta mikä pääasia .... Sinä Tyttö Neitinen et unohda minua.

        S


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hauskaa ....

        "Laskin parikymppisenä päässäni alle kymmenessä sekunnissa esimerkiksi 3,438 x 255 kaltaisia laskutoimituksia.
        Nykyään joutuu kertotauluakin joskus miettimään."

        Mutta mikä pääasia .... Sinä Tyttö Neitinen et unohda minua.

        S

        S tulee paikalle kun Bumba ei kykene


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et tunne senssua, mutta luotat hänen tarinoihinsa jotka ovat aivan älyttömiä? Miksi kummassa luotat häneen?

        Nyrkkeilyä on monenlaista. Suurin osa harrastajista ei ottele laisinkaan ja sitten on myös kuntonyrkkeilyä jossa ei otella ollenkaan. Ammattinyrkkeily on vain lajin jäävuoren huippu.

        On eri tyylisiä nyrkkeilijöitä, jotkut keskittyy enemmän suojaukseen ja jotkut vähemmän.
        On myös erilaista iskunkestävyyttä. Joiltakin alkaa puhe hidastumaan jo alle kolmekymppisenä ja tulee lasittunut katse kuin alkoholisteilla.

        Jotkut taas ei muut miksikään. Robbella on vielä aivot kunnossa. Raskaassa sarjassa otetaan daijuun vähemmän iskuja kuin alemmissa sarjoissa. Poikkeuksiakin on. Wilder otti Furyä vastaan pahimmassa erässä 58 osumaa päähänsä ja pysyi tolpillaan.

        Thainyrkkeilyssä pääosumat jäävät nyrkkeilyyn verrattuna vähäisemmiksi mutta potkut ovat usein kovempia kuin iskut ja polvi leukaan on aina hyvää yötä. Kaksi kertaa olen nukkunut noin 10 minuuttia, mutta muuten on menty lievillä aivotäräyksillä.

        Itse olen väärä mies arvioimaan onko omaan päähäni osumat vaikuttaneet luonteeseen. Ihminen kun alkaa ilman nyrkkeilyäkin rapistumaan jo 26 vuotiaana ja se rapistuminen tapahtuu myös kognitiivisella puolella.

        Jalkapallossa pukkaaminen aiheuttaa suunnilleen saman tärskyn päähän, kuin tavis lyö amatöörien nyrkkeilyhanskalla. Ammattilaisilla on kovemmat ja pienemmät hanskat.

        Itselläni oli ilmiömäinen laskupää nuorena, vaan ei ole enää. Laskin parikymppisenä päässäni alle kymmenessä sekunnissa esimerkiksi 3,438 x 255 kaltaisia laskutoimituksia.
        Nykyään joutuu kertotauluakin joskus miettimään.

        Sinä olet jo syntyjään niin tyhmä mies, ettei tuosta enää voi aivot olla enempää huonossa kunnossa. Kalkkeutuneet verisuonet ja huono hapenottokyky, rasvaa enemmän kuin margariinitehtaassa ja olematon aineenvaihdunta.

        Nyrkkeily on pelastanut maailmassa tuhansia ja tuhansia nuoria pois kadulta, jengiytymiseltä, rikollisuudelta ja liimanhaistelusta yms, kuten kaikki muukin urheilu.
        Mike Tyson oli pikkurikollinen, kunnes poikakodissa opettaja oli entinen nyrkkeilijä, joka sai Miken kiinnostumaan lajista.

        2010

        PS: Eilen sanoit olevasi ainoa joka on Thaimaassa. Unohdit Senssusikin.

        Älä yritä syöttää sanoja suuhuni, sain että en ota kantaa Senssun juttuihin, enkä ole sanonut luottavani niihin, sanoin vain että hänen juttunsa on huomattavasti loogisempia kuin sinun juttusi.

        Jos saa 400 aivotärähdystä on varmaa että aivot eivät siitä tykkää, ja jokainen aiheuttaa pienen hiussuonen verenvuodon, joka johtaa yleensä dementiaan... tai johonkin muuhun aivojen rappeutumissairauteen, joo elokuva oli hangover II ja Mike Tyson hänellä oli selkeitä aivojen rappeutumissairauden oireita.

        Minulla on aina ollut huono kielipää mutta erittäin hyvä olen ollut matemaattisesti, L tasoa. Mikä on sinänsä outoa koska ne on aivoalueella samassa paikassa, mutta todennäköisesti luki on sen aiheuttanut, että kielellinen oppiminen on ollut hyvin vaikeaa... änkytin alakoulussa joka sekin on asiaan vaikuttanut, ja minua kiusattiin siitä, jonkin verran...

        Sinä arvostelet voimakkaasti minun elämätapaa, minä ihmettelen sinun, outoa kehut olevasi hyväkuntoinen, miksi annat iskujen vahingoittaa aivojasi sinä olet kuitenkin asiasta tietoinen et sinä niin tyhmä ole.

        Ihmettelen myös tuota sinun matemaattista lahjakkuuttasi, Senssu on aijannut tänne eläkekortin samoin minä olemme syntyneet samana päivänä mutta eri vuonna, sitten sinä hölmö ehdotit että olen laittanut veljeni eläkekortin, on epätodennäköistä että olisimme syntyneet samana päivänä mutta eri vuonna, vielä epätodennäköisempää on se että minä ja veljeni olisimme syntyneet samana päivänä mutta eri vuonna, se on jo täysin mahdotonta.

        Mitä taas tulee Senssuun uskon että hän on rakennusmestari, siksi että minun käsitykset asiasta ja henen kertomansa menevät varsin hyvin yhteen, taas sinun kertomasi...

        Otan pienen esimerkin, otit kantaa koiriini kun sanoin että thaimaan pystykorva on vaarallinen koira, jos sinulla on thai vaimo, olisit kysynyt häneltä...

        Toinen esimerkki, kultakorujen pitoisuus.... sinä aijasit kuvan tänne kilosta kultaa, säestit sen kertomalla huimia juttuja, sitten et kuitenkaan tiennyt että thaimaassa myyty kulta on 23/24karaattista, tietysti saat muutakin, väitit vastaan ettei siitä voi koruja tehdä, kun se on pehmeää... tämänkin olisit voinut tarkastaa vaimoltasi, jos sinulla sellainen on, nimittäin jossain hänen kuvassa oli nimenomaan 23/24 kaulakoru... kaulassa...

        Sitten on vielä iso joukko muitakin töppäyksiä, se mitä olet kertonut ei vaan käy yhteen kokemusteni kanssa ja olen tottunut luottamaan kokemukseeni....

        Olen yrittänyt ymmärtää tuota sinun ehdotonta tarvetta heittää herjoja koko ajan, asian tekee ikäväksi se että sinä keksit niitä päästäsi, milloin mitäkin... ulkoruokintaa, eroja, köyhyyttä, tyhmyyttä, lihavuutta... nuo eivät ole aivan terveen merkki... mutta kuten sanoin jatka vaan, tuskin sinua tyhmempi olen missään tapauksessa.


      • Anonyymi
        Numball kirjoitti:

        Älä yritä syöttää sanoja suuhuni, sain että en ota kantaa Senssun juttuihin, enkä ole sanonut luottavani niihin, sanoin vain että hänen juttunsa on huomattavasti loogisempia kuin sinun juttusi.

        Jos saa 400 aivotärähdystä on varmaa että aivot eivät siitä tykkää, ja jokainen aiheuttaa pienen hiussuonen verenvuodon, joka johtaa yleensä dementiaan... tai johonkin muuhun aivojen rappeutumissairauteen, joo elokuva oli hangover II ja Mike Tyson hänellä oli selkeitä aivojen rappeutumissairauden oireita.

        Minulla on aina ollut huono kielipää mutta erittäin hyvä olen ollut matemaattisesti, L tasoa. Mikä on sinänsä outoa koska ne on aivoalueella samassa paikassa, mutta todennäköisesti luki on sen aiheuttanut, että kielellinen oppiminen on ollut hyvin vaikeaa... änkytin alakoulussa joka sekin on asiaan vaikuttanut, ja minua kiusattiin siitä, jonkin verran...

        Sinä arvostelet voimakkaasti minun elämätapaa, minä ihmettelen sinun, outoa kehut olevasi hyväkuntoinen, miksi annat iskujen vahingoittaa aivojasi sinä olet kuitenkin asiasta tietoinen et sinä niin tyhmä ole.

        Ihmettelen myös tuota sinun matemaattista lahjakkuuttasi, Senssu on aijannut tänne eläkekortin samoin minä olemme syntyneet samana päivänä mutta eri vuonna, sitten sinä hölmö ehdotit että olen laittanut veljeni eläkekortin, on epätodennäköistä että olisimme syntyneet samana päivänä mutta eri vuonna, vielä epätodennäköisempää on se että minä ja veljeni olisimme syntyneet samana päivänä mutta eri vuonna, se on jo täysin mahdotonta.

        Mitä taas tulee Senssuun uskon että hän on rakennusmestari, siksi että minun käsitykset asiasta ja henen kertomansa menevät varsin hyvin yhteen, taas sinun kertomasi...

        Otan pienen esimerkin, otit kantaa koiriini kun sanoin että thaimaan pystykorva on vaarallinen koira, jos sinulla on thai vaimo, olisit kysynyt häneltä...

        Toinen esimerkki, kultakorujen pitoisuus.... sinä aijasit kuvan tänne kilosta kultaa, säestit sen kertomalla huimia juttuja, sitten et kuitenkaan tiennyt että thaimaassa myyty kulta on 23/24karaattista, tietysti saat muutakin, väitit vastaan ettei siitä voi koruja tehdä, kun se on pehmeää... tämänkin olisit voinut tarkastaa vaimoltasi, jos sinulla sellainen on, nimittäin jossain hänen kuvassa oli nimenomaan 23/24 kaulakoru... kaulassa...

        Sitten on vielä iso joukko muitakin töppäyksiä, se mitä olet kertonut ei vaan käy yhteen kokemusteni kanssa ja olen tottunut luottamaan kokemukseeni....

        Olen yrittänyt ymmärtää tuota sinun ehdotonta tarvetta heittää herjoja koko ajan, asian tekee ikäväksi se että sinä keksit niitä päästäsi, milloin mitäkin... ulkoruokintaa, eroja, köyhyyttä, tyhmyyttä, lihavuutta... nuo eivät ole aivan terveen merkki... mutta kuten sanoin jatka vaan, tuskin sinua tyhmempi olen missään tapauksessa.

        Moi Numba.

        Hyvin on rakkaiden pakka sekaisin.
        Korkoa korolle .... ai niin .... on pieni saari mulla.

        S


      • Anonyymi kirjoitti:

        Moi Numba.

        Hyvin on rakkaiden pakka sekaisin.
        Korkoa korolle .... ai niin .... on pieni saari mulla.

        S

        Vaarilla on saari se vaarin saari on...


      • Anonyymi
        Numball kirjoitti:

        Vaarilla on saari se vaarin saari on...

        Moi paksukainen! Pääsit joo varmaan siksi sairaseläkkeelle, kun olet niin kovassa kunnossa, jopa ylikunnossa. Se oli joo selvästi chiangmailailainen eläkekortti se senssu-Jorman kortti.
        Se sinun phuketista löytynyt sotaratsu ei ole mikään koiratieteilijä, vaan prostu jolla oli toisen asiakkaan kanssa jo skidi.
        Kielipääsi on jo todistettu kun sanoit olleesi keksijänä Ranskassa ja puhut sujuvaa "ranskää"
        Matemaattinen lahjakkuutesi on ilmiömäinen, sillä sinulta joko puuttuu aina kolme nollaa tai sitten sinulla on kolme nollaa liikaa ja 8000 kirjaa kirjahyllyssä, umpisuolileikkauksen sanoit maksaneen 3,1 miljardia ja että Pattayalla on 22 miljoonaa prostituoitua.
        Sanopit myös miljardi patia olevan "jotakin 26 000 euroa". Jokaikinen laskutoimituksesi on ollut pielessä ja rajusti.


      • Anonyymi
        Numball kirjoitti:

        Vaarilla on saari se vaarin saari on...

        Juu se tuli mieleeni kun rakas on tehnyt listaa saarista.

        Muuten onko sitä Dillen mopolla ajelevaa osoitteen kartoittajaa näkyny?

        Hauska tuo rakennusmestarivänkä, olis monta mapillista aijattavaa aiheesta, mutta en viitsi, koska tiedän palautteen.

        S


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1927
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1729
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1594
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1326
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1252
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1216
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1192
    9. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1186
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe