Oletteko sairastaneet koronan? Jos niin teittekö kotitestin vai kävittekö virallisessa ja miksi.
Itse en ole vielä ainakaan oireisena sairastanut kaikki muut lähipiirissä sen ovat jo sairastaneet.
Entäs influenssarokote? Itse olen sen hankkimassa mutta ohjeet siitä saanko sen ilmaiseksi vai täytyykö hankkia lääkäriltä resepti ja ostaa itse ovat epäselvät. Eiku viestiä hvk:n virka-ajan ulkopuolella. Chat on ruuhkautunut.
Oletteko sairastaneet koronan?
53
192
Vastaukset
- Anonyymi
Koronaan olen saanut jo 4 rokotetta ja tietääkseni en ole kertaakaan tartuntaa saanut, ainakin testit antaneet negatiivisen tuloksen kun oireiden takia olen testin tehnyt. Virallisissa testeissä en ole käynyt. Ilmeisesti oireet olleetkin allergiaani liittyviä. Influenssarokotusta en ole koskaan ottanut enkä ota niin kauan kun itse saan päättää enkä ole koskaan influenssaa sairastanut, tavallisia räkätauteja vain.
vn - Anonyymi
Kyllä sairastanut, 2020 marraskuussa.
Kova tauti todella.
Viikon toista ihan sängyn pohjalla ja pää ja kurkku todella kipeänä.
Testattavana kävin ja siellä korona todettiin. - Anonyymi
Luultavasti noin vuosi sitten. En käynyt testissä. Mitä se olisi hyödyttänyt.
Käytin aina 2PP maskia paitsi kuntosalilla.
Epätavalliset oireet. Aamuista alkaen 38 asteen kuume. Iltaisin lähempänä 39:ää. Söin Panadolia.
Kesti noin viikon.
Viimeinen varsinainen influenssa oli 1968 tai -67. Normaalit influenssan oireet kolmisen päivää.
Tuon jälkeen minulla ei ole ollut edes tavallista nuhakuumetta.
Olen ottanut kolme koronaa.
Influenssarokotteet jo 50v vaiheesta alkaen maksullisina.
Tietenkin otan influenssarokotteen kuten aina aikaisemminkin.
Ensi vuotena mittariin 80v.Jotkut hqnkkinevat virallisen testituloksen matkustusta ajatellen ainakin aiemmin. Tai työpaikalle joissa rokotteen antokerta riippuu sairastetusta koronasta.
- Anonyymi
Siili2 kirjoitti:
Jotkut hqnkkinevat virallisen testituloksen matkustusta ajatellen ainakin aiemmin. Tai työpaikalle joissa rokotteen antokerta riippuu sairastetusta koronasta.
Toki minäkin hankin myöhemmin sen todistuksen.
Anonyymi kirjoitti:
Toki minäkin hankin myöhemmin sen todistuksen.
Miten hankit sen ilman virallista testiä?
- Anonyymi
Siili2 kirjoitti:
Miten hankit sen ilman virallista testiä?
Hankin myöhemmin todistuksen kahdesta rokotuksesta. Sittemmin kolmesta.
Varsinaista koronaa minulta ei testattu. Anonyymi kirjoitti:
Hankin myöhemmin todistuksen kahdesta rokotuksesta. Sittemmin kolmesta.
Varsinaista koronaa minulta ei testattu.Ai. Puhumme eri asiasta. Minä puhuin testistä joka todistaa että olet sairastanut koronan. Rokotustodistus löytyy Suomessa omakannasta.
- Anonyymi
Siili2 kirjoitti:
Ai. Puhumme eri asiasta. Minä puhuin testistä joka todistaa että olet sairastanut koronan. Rokotustodistus löytyy Suomessa omakannasta.
Mihin olisin tarvinnut todistusta sairastamisestani? Eipä se todistus olisi parantanut mitään.
Rokotustodistukset riittivät Espanjan reisuun vaikka silloin siellä oli erittäin tiukka linja.
Kotikaupunkimme oli ollut täyssulussa muutamia kuukausia aikaisemmin.
Ulkona liikkuessa oli pystyttävä osoittamaan todellinen asia esimerkiksi lähimmässä kaupassa käyminen, ja liikuttava lyhintä, mahdollista reittiä myöten. Anonyymi kirjoitti:
Mihin olisin tarvinnut todistusta sairastamisestani? Eipä se todistus olisi parantanut mitään.
Rokotustodistukset riittivät Espanjan reisuun vaikka silloin siellä oli erittäin tiukka linja.
Kotikaupunkimme oli ollut täyssulussa muutamia kuukausia aikaisemmin.
Ulkona liikkuessa oli pystyttävä osoittamaan todellinen asia esimerkiksi lähimmässä kaupassa käyminen, ja liikuttava lyhintä, mahdollista reittiä myöten.Ehkä jossain tarvitsee todistuksen sairastamisesta jotta ei tarvitse ottaa seuraavaa koronarokotusta esim joku työnantaja vaatii. Vrt pakkorokotukset
- Anonyymi
Todennäköisesti sairastin maaliskuussa 2022. Nuhaa, päänsärkyä ja " tautinen" väsymys. Ei kuumetta, väsymys kesti noin kuukauden. 3. rokote oli otettu joulukuussa. Nyt olen ottanut 4. rokotteen n. 3 vko sitten.
Influenssarokotetta en vielä tänä syksynä ole ottanut.
En tehnyt testejä maaliskuussa, koska todistusta en tarvinnut. Olin altistunut ja useampi altistuneista sairastui silloin.
(hymiö)Minäkin olen ollut nyt kahden viimeisen vuoden aikana kerran karanteenissa 10 vrk altistumisen takia. En kuitenkaan itse sairastunut. Pahimmillaan joutui käymään virallisessa testissö kolmesti viikossa.
- Anonyymi
En ole sairastanut korona-aikana mitään, joten jos on ollut korona, niin sitten se on ollut oireeton. Kolmen viikon päästä menen ottamaan viidennen koronapiikin, sekä influenssarokotteen.
- Anonyymi
https://t.me/s/tiedonvirta
sivustolla Twitter linkki mitä Pfizer piikki sisältää Loisen josta juttua wikipediassa.
Me jotka emme piikeillä eikä prc testissä ole käyneet, ei maski saastumisia täytyy olla varovaisia mitä syömme.
Minäkin käytän tavallista lääke tbl sydän vaivoihin ja en voi olla varma mitä muuta niistä saan. Maailma on ollut pahempi paikka kuin moni hyväuskoinen arvaakaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sivustolla Twitter linkki mitä Pfizer piikki sisältää Loisen josta juttua wikipediassa.
Me jotka emme piikeillä eikä prc testissä ole käyneet, ei maski saastumisia täytyy olla varovaisia mitä syömme.
Minäkin käytän tavallista lääke tbl sydän vaivoihin ja en voi olla varma mitä muuta niistä saan. Maailma on ollut pahempi paikka kuin moni hyväuskoinen arvaakaan.Hyväuskoiset ovat terveempiä, kuin vainoharhaiset salaliittoihin seonneet...m.o.t
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin käytän tavallista lääke tbl sydän vaivoihin ja en voi olla varma mitä muuta niistä saan. Maailma on ollut pahempi paikka kuin moni hyväuskoinen arvaakaan.😯😲😯😲?
- Anonyymi
Silmään sain kerran napin 😂🤣😅
- Anonyymi
https://t.me/endilluminati/20628
Linkissä nimiä jotka sai aikaan C19 ja piikit. Yhdistävä tekijä. On ...
pahan palvelijat. - Anonyymi
Koronan sairastin helmikuun alussa. Kolme viikkoa sitten otin 4. koronarokotteen, enempää en niitä saakaan (ikäni alle 65-v, ei riskiryhmää). Influenssarokotetta en myöskään saa muuta kuin maksullisena yksityispuolelta, just tuon iän takia, ehkä kuitenkin sen käyn ottamassa sieltä yksityiseltä.
- Anonyymi
Jatkoa tuohon klo 16.45 tekstiini: maski on lähes aina käytössäni kauppareissuilla ja joukkoliikenteessä.
- Anonyymi
Minkälainen versio taudista sinulla oli ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkälainen versio taudista sinulla oli ?
Mulla oli korona yskää lukuunottamatta lievä, se yskä oli aika sitkeä. Kuumetta oli vain vähän yhtenä iltana. Kotitestin tein ja näytti positiivista.
Anonyymi kirjoitti:
Jatkoa tuohon klo 16.45 tekstiini: maski on lähes aina käytössäni kauppareissuilla ja joukkoliikenteessä.
Minä ajattelin myös nyt uudelleen ottaa maskin käyttöön esim kaupassa tai muissa tilanteissa missä ihmisiä on paljon samassa tilassa.
- Anonyymi
En ole sairastanut. En ole koskaan pitänyt maskia. En ole ottanut rokotteita, enkä ota. Tavallinen räkätautikin on minulla harvinaisuus,
ehkä viiden vuoden välein? En edes muista kunnolla.
Kihtikin taitaa iskeä useammin.- Anonyymi
Onneksesi maskin käyttäjiä on ollut niinkin paljon, että he ovat välttäneet sinun tartuttamisesi.
Itsekäs omapäisyys on törkeää kanssaihmisiä kohtaan!
Vaikka et itse sairastuisikaan niin saatat tietämättäsi olla oireeton viiruksen kantaja/levittäjä.
MINÄMINÄMINÄ ei aina sovellu nykyiseen yhteiskuntaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksesi maskin käyttäjiä on ollut niinkin paljon, että he ovat välttäneet sinun tartuttamisesi.
Itsekäs omapäisyys on törkeää kanssaihmisiä kohtaan!
Vaikka et itse sairastuisikaan niin saatat tietämättäsi olla oireeton viiruksen kantaja/levittäjä.
MINÄMINÄMINÄ ei aina sovellu nykyiseen yhteiskuntaan.Eipä paljon maskihysteerikkoja tuolla enää näy. Viimeisen puolen vuoden aikana vain muutamalla näkynyt naurettava kuonokoppa naamallaan, pelokkaana katsekontaktia vältellen ja häpeissään ovat kulkeneet.
Anonyymi kirjoitti:
Eipä paljon maskihysteerikkoja tuolla enää näy. Viimeisen puolen vuoden aikana vain muutamalla näkynyt naurettava kuonokoppa naamallaan, pelokkaana katsekontaktia vältellen ja häpeissään ovat kulkeneet.
Minusta taas näyttää että maskien käyttö esim kaupoissa on ihan omaehtousesti ilman suosituksia lisääntynyt nyt syksyn mittaan. Itsekin ajattelin liittyä käyttäjien joukkoon.
Kummallinen on asenteesi asiassa joka on jokaisen oma.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä paljon maskihysteerikkoja tuolla enää näy. Viimeisen puolen vuoden aikana vain muutamalla näkynyt naurettava kuonokoppa naamallaan, pelokkaana katsekontaktia vältellen ja häpeissään ovat kulkeneet.
Idiootti. Maskin käyttäjällä voi olla hyvä syy, esim. alentunut immuniteetti tai vaikka syöpähoito ja silloin ei tartunta ole hyvästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Idiootti. Maskin käyttäjällä voi olla hyvä syy, esim. alentunut immuniteetti tai vaikka syöpähoito ja silloin ei tartunta ole hyvästä.
Tuossa tilanteessa ei todellakaan kannattaisi mennä mihinkään ihmisten ilmoille, edes maskin kanssa, joka ei oikeasti auta yhtään mitään. Typeryksille se antaa vain valheellisen turvallisuuden tunteen.
Tartunnasta tyypillinen 5 vrk kun iski. Mut tosi pliisu tauti oli, hädin tuskin huomasi. Alle 38 lämpöä kaksi - kolme päivää ja yskää/nuhaa ja se oli siinä.
- Anonyymi
Huomenta tai päivää iltaa. itse olen ottanut tai saanut 3X korona rokotus ja viimevuona otin inffulenssa rokotuksen. Otan tänäkin vuonna ja saman aikaan sitten neljännen korona rokotuksen.Kertaakaan en viellä itse koronaa sairastannut. Toissalta olen 69v. Nainen itä Helsingistä. Elämäni kaventunut paljon kun ihmisiä elämästäni kuoli 2020-2021 yhteensä 17 kpl. Mutta eihän sitä tiedä silti vaikka elämä kaventunnut paljon koska se iskee minuunkin? Niin sanottuja hyvänpäivän tuttuja katu kuva. Ovat kyllä sairastaneet tässäkin kuussa Koronaa kotona.Olet oikeasti tosi kipeitä ,rokotetut henkilöt. Johtuuko siitäettä heillä eläkeläisinä on työelämässä olevia ihmisiä kotona? Isommat ympyrät tapahtumat,kohtaamiset ,menot.Kuin esim.minulla.
Huomenta.
No on sinulla ollut paljon menetyksiä noina vuosina. Suruvuosia.
Sitä ei aina voida osoittaa mistä pöpö hyppää kyytiin. Toivoa saa et jos sen saa, saisi sairastaa lievänä. Ja kyllähän varmaan sen jokainen jossain vaiheessa sairastaa koska virus jäänee kiertämään.
- Anonyymi
Kyllä oli viime huhtikuussa. Ensin puoliso jolla testi heti plussaa. Mulla oireet samat ja neljäs testi vasta näytti plussaa. Eipä kovin voimakas tauti ollu . Juuri ja just huomasi . Lähinnä kuiva yskä. Rokotuksia en ota . En halua myrkkyjä kehooni. En myöskään influessapiikkiä ota. Ei koskaan juur mitään tautia. Tutkittu ei näitä piikkiä ole.
- Anonyymi
En ole tietääkseni sairastanut koronaa. Kome rokotusta olen ottanut ja pari vuotta sitten yhden flunssapiikin. Epäröin neljänteen menoa kun pari tuttua on saanut kolmannesta vyöruusun. En mene enää flunssapiikillekään.
Sen sijaan olen alkanut käyttää ryhmissä sitä vahvempaa maskia. Menee sekaisin näistä kirjoituksista rokotusten puolesta ja vastaan ettei enää tiedä mitä tekee.Kyllä. Viranomaisten taholta eriäviä mielipiteitä esim neljännen rokotteen hyödyistä ja vaikutusajasta. Influenssarokotteen olen tähän asti vuosittain ottanut työterveyshuollon kautta. Sen otan nytkin joko itsemaksavana tai ilmaisena.
Äidillenikin puhkesi koronarokotteen jälkeen vyöruusu. Silloin ei vielä puhuttu että oli rokotukseen liittyvä.
- Anonyymi
Siili2 kirjoitti:
Äidillenikin puhkesi koronarokotteen jälkeen vyöruusu. Silloin ei vielä puhuttu että oli rokotukseen liittyvä.
Minä sain vyöruusun jo ennen koronaa ja rokotuksia.
Anonyymi kirjoitti:
Minä sain vyöruusun jo ennen koronaa ja rokotuksia.
Esiintyyhän sitä rokotteista riippumattakin. Varsinkin kun yleiskunto heikkenee. Mutta kuitenkin nyt mainittu koronarokotuksen haittavaikutuksena.
- Anonyymi
Siili2 kirjoitti:
Ja minulla kaksi tuttavaa ja läheinen kolmannen rokotuksen jälkeen jokainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja minulla kaksi tuttavaa ja läheinen kolmannen rokotuksen jälkeen jokainen.
Vyöruusu puhkeaa kun oma puolustuskyky on heikentynyt, myös stressi vaikuttaa sen puhkeamiseen. Jokainen vesirokon sairastanut onpotentiaalinen vyöruusu tapaus. Tietääkö kukaan auttaako nykyisin tarjolla oleva rokote vyöruusua vastaan, jos on jo kerran vyöruusun sairastanut?
- Anonyymi
Tytär perheinen sairastaa par'aikaa koronaa. Jo toista kertaa. Ilmwisesti toisen lapsen opinahjosta saaneet. Siellä on useampi.
Suututtaa todella tämä jatkuva kiusa tuosta koronasta.Mun sisarella nyt paraikaa korona. Kyllä sen varmaan jokainen käy läpi jossain vaiheessa . Toivotaan lieviä tauteja.
- Anonyymi
Hyväkuntoinen, terveet elämäntavat, ulkoileva heppu on ollut koronassa viikon.
Soitin juuri muissa asioissa ja kaveri kertoi kokemuksensa.
Kuumetta, kurkkukipua, rajua yskimistä aina pallean kipuiluun saakka. Heppu on treenannut mm. vatsaa.
Makasi nyt kotisolariumissa.
Avovaimo on tippaiita joten jotain tietoakin saattaa olla. - Anonyymi
Jos olet riittävän vanha, niin saat kunnalta ilmaisen piikin, muuten helpointa on mennä yksityiselle isolle terveysfirmaan ja sieltä saa piikin, maksaa 70-80 euroa noin.
- Anonyymi
Sairastin kai koronan kesällä, ei ollut kotitestiä eikä huonon olon takia päässyt mihinkään. Kuumetta nelisen päivää, oksentelua ja jälkeenpäin sitten viikkotolkulla heikko olo. Rokotuksesta yli vuosi aikaa.
- Anonyymi
Siili2 kirjoitti:
Mistä tiedät että oli korona jos ei testattu?
Joo, en tiedä varmasti sitä, siksi tuo 'kai', mutta ei ole koskaan ollut tuollaista oksennuskuumetta ja senjälkeen viikkoja heikkoa oloa, eli oireet sopii kyllä koronaan selvästi.
- Anonyymi
Vaimoni kanssa käytämme edelleenkin FFP2 maskeja.
Vaimoni on ollut luusyövän sytostaattihoidossa 21 vuotta ja ylittänyt roimasti alkuperäisen maksimiennusteen eliniästä.
Saa säännöllisesti punasoluja, hengittelee antibioottihöyryjä ja popsii kallista lääkettä pitääkseen pernan laajentumisen kohturajoissa.
Astmalääkitys on vuosikymmenten rutiini.
Ilman noitakin käyttäisimme maskeja.
Asumme hissittömän kerrostalon neljännessä kerroksessa. Alin on autotallikerros.
Jo ennen mitään koronaa pesin aina kotiin tultuani kädet kuumalla vedellä saippuoiden. Vessassa oli jo silloin desitörppö ja ajoittain hölväsin asunnon kosketuspinnat ovenpieliä ja lieden säätimiä myöten.- Anonyymi
Pidätte maskeja ollessanne kotona ja pyyhit ovenpieliä? Kyllä kannattaa olla varovainen. Ehkä se elämä sinullakin vielä joskus alkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pidätte maskeja ollessanne kotona ja pyyhit ovenpieliä? Kyllä kannattaa olla varovainen. Ehkä se elämä sinullakin vielä joskus alkaa.
Haise pahalle! Mistä sait päähäsi, että käytämme maskeja kotona? Järki hoi, älä provosoi typeryyksiä!
Taisit loikata vaimoni säännöllisten hoitojen yli. Immuniteettiä ei ole!
Alempien kerrosten rähmäkäpälät laamivat rappukäytävän kaiteita.
Elämäni alkoi melkein 80 vuotta sitten mutta vaimoni on elänyt maksimiennusteen jälkeen yli 10 vuotta. 21 vuotta sitten, syövän paljastuttua, elinikäennusteen haarukka oli 3 - 12 vuotta.
Itse olen sairastanut influensan 1967 tai -68. Edes kunnon nuhakuumetta ( flunssaa ) ei ole ollut.
Välimme ovat olleet ja ovat edelleenkin niin hyvät, ettei minulla ole syytä jouduttaa vaimoni kuolemaa ainakaan välinpitämättömyydelläni.
Maskin käyttö on huomaavaisuutta kanssaihmisiä kohtaan. Millä oikeudella minä ottaisin riskin, että oireettomana viruksen kantajana tartuttaisin edes itsekkäitä maskittomia ihmisiä? Anonyymi kirjoitti:
Miten meni noin niin kuin omasta mielestäs tuo kommentti?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa883284Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei3292894Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi1911576Martinan firma haastettiin käräjille
Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.2421334Voi kulta rakas
Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �621282Miksi haluat satuttaa
Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano281041- 741010
- 791007
- 117970
- 72934