Mulla on tollanen D630 läppäri ja kun sen käynnistää, näyttöön tulee ikään kuin kuusi pienoisnäkymää, samanlaisia kaikki eli täynnä selvää saamatonta tekstiä. Kone tekee alkubuuttauksen ja lopulta piippaa ja kaikissa kuudessa mininäytössä vilkkuu se viimeinen vaakaviiva, joka olisi normaalinäytössä kun koneessa ei ole levyä lainkaan. Koneessa ei siis ole kiinni kovalevyä, eli koko näyttöön ilmestyvä kuvake siis syntyy Biosista, eikö niin. En ole ennen moiseen törmännyt läppäreissä, onko kellään aavistusta, mistä voisi olla kyse
Dell läppärin käynnistys kummallisuus. Näyttöön tulee 6 mini-ikkunaa
2
201
Vastaukset
- Anonyymi
Poista ylimääräiset.
Ompas outoa. Pääsetkö Biosiin ihan normaalisti? Eli käynnistyksen yhteydessä näpytellään del, F2, F11 tai vastaavaa painiketta, jotta Bios aukeaa. Jos se näyttää normaalilta, niin en osaa tuohon enempää sanoa. Voit toki palauttaa Bios:in oletusasetukset Bios:in asetuksista. Yleensä tämä vaihtoehto löytyy Exit valikosta/välilehdestä.
Jos mahdollista, niin kokeilisi kovalevyn kanssa asentaa siihen käyttöjärjestelmä tai vain kokeilla vaikka muistitikulla jotain Linux distroa LiVE-tilassa, jolloin mitään ei asenneta mihinkään. Näin vois kokeilla, että tietokone toimii kaikin puolin. Eli esimerkiksi äänet, hiiri, näppäimistö ja verkkosovitin toimivat. Välttämättä kaikki ei tosin toimi Linuxillakaan ajuripuutteiden takia, mutta ainakin sitä kokeilla voi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 62915
- 119714
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp80698Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm46659- 39636
- 87571
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante111553- 38492
- 41481
- 72473