Miksi Finski lopetti Dubain päivälennot? Siihen loppui myös meidän Dubain käynnit. Olisi kiva käydä neljännen kerran Dubaissa katsomassa mitä uutta sieltä löytyy. Mutta paluumatkan yölento, ei kiitos. Mennään sitten muualle.
Finnair lopettanut päivälennot
22
484
Vastaukset
- Anonyymi
Kuka vttu nyt matkustaa johonkin mehmettimaahan. Pitäköön Allahinsa.
- Anonyymi
Ei se sovikaan kaltaisillesi kaljamahoille, lippispäisille amisraukoille.
- Anonyymi
Finnairin keskellä viikkoa lennot ei sopinut. Tultiin Istanbulin kautta.
- Anonyymi
Totta, pääseehän sinne muillakin lentoyhtiöillä. Kuten turkkilaisella, jolla sitä paitsi matkustamopalvelu on huipputasoa verrattuna finskiin. Tai flydubai. Emirates Tukholmasta.
- Anonyymi
Miksi ihmeessä Finnair tekee välilaskun reitillä Dubai-Helsinki?! Miksi ihmeessä konetta ei tankata Dubaissa?! Näin voi toimia vain kotimainen aito halpalentoyhtiö Finnair! Onko muka kerosiini halvempaa jossain itäeuroopassa, samoin lentokenttämaksut niin paljon että kannattaa kyykyttää matkustajia välilaskun tekemisellä.
Kerrotko lisää tästä välilsakusta, Finnairin lentotiedot kun eivät tuota näytä kertovan?
Siis niille lentoajoille kun markkinoidaan suoria lentoja H:ki - Dubai.
Sitten on oma asiansa ne kuukaudet kun kyseiseen kohteeseen ei oletuksellisesti laskelmien mukaan kannata lentää (suoraan) vaan matka koostuu lennosta toiseen maahan ja jatkolennosta sieltä Dubaihin (ja päinvastoin) toisen lentoyhtiön koneella.santtu_1975X kirjoitti:
Kerrotko lisää tästä välilsakusta, Finnairin lentotiedot kun eivät tuota näytä kertovan?
Siis niille lentoajoille kun markkinoidaan suoria lentoja H:ki - Dubai.
Sitten on oma asiansa ne kuukaudet kun kyseiseen kohteeseen ei oletuksellisesti laskelmien mukaan kannata lentää (suoraan) vaan matka koostuu lennosta toiseen maahan ja jatkolennosta sieltä Dubaihin (ja päinvastoin) toisen lentoyhtiön koneella.tai ainakin satunnaisotanta lentoihin niille kuukausille mille suoria lentoja ilmoitetaan olevan, niin ilman mitään välilaskuja lentotiedot olisivat
- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
Kerrotko lisää tästä välilsakusta, Finnairin lentotiedot kun eivät tuota näytä kertovan?
Siis niille lentoajoille kun markkinoidaan suoria lentoja H:ki - Dubai.
Sitten on oma asiansa ne kuukaudet kun kyseiseen kohteeseen ei oletuksellisesti laskelmien mukaan kannata lentää (suoraan) vaan matka koostuu lennosta toiseen maahan ja jatkolennosta sieltä Dubaihin (ja päinvastoin) toisen lentoyhtiön koneella.Menolento kestää 7h 40 min, paluulento 9 h 5 min. Jostain luin jopa tankkausvälilaskun kentänkin, mutta en enää muista. Ei tuota aikaero selitä muu kuin välitankkaus.
- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
Kerrotko lisää tästä välilsakusta, Finnairin lentotiedot kun eivät tuota näytä kertovan?
Siis niille lentoajoille kun markkinoidaan suoria lentoja H:ki - Dubai.
Sitten on oma asiansa ne kuukaudet kun kyseiseen kohteeseen ei oletuksellisesti laskelmien mukaan kannata lentää (suoraan) vaan matka koostuu lennosta toiseen maahan ja jatkolennosta sieltä Dubaihin (ja päinvastoin) toisen lentoyhtiön koneella.Niin jäi vielä kirjoittamatta, että pääsääntöisesti lentoyhtiöt eivät kerro tankkausvälilaskuista. Poikkeuksena jotkut tilauslentoyhtiöt. Normaalia salailua ja ketkuilua asian salassa pitämiseksi - rehellisyyshän voisi karkottaa matkustajia!
- Anonyymi
Koneen tankkaukseen vaikutta max. starttipaino ko. kentältä. Kiitoradan pituus ja ilman lämpötila vaikutta siihen.
Esim hel-Lanzarote on suoralento mutta Lanzarote- hel on tankkaus Farossa. Anonyymi kirjoitti:
Menolento kestää 7h 40 min, paluulento 9 h 5 min. Jostain luin jopa tankkausvälilaskun kentänkin, mutta en enää muista. Ei tuota aikaero selitä muu kuin välitankkaus.
Onneksi nykytekniikka helpottaa, ei tarvitse luulla/muistaa kun katsoo Flightradarista kaikkien lentojen reitit ja todelliset lentokohtaiset lantoajat.
Ja sitten kun ihmettelet miten näin voi olla, niin tutustu yläilmakehän suihkuvirtauksiin ja niiden vaikutuksiin lentoihin.
Dubai - H:kí AY1964
20.1.2025
https://www.flightradar24.com/data/flights/ay1964#38cac003
Lentoaika 8h38min.
Ei välilaskua.
H:ki - Dubai AY1963
19.1.2025
https://www.flightradar24.com/data/flights/ay1963#38c9725c
Lentoaika 7h6min
Ei välilaskuasanttu_1975X kirjoitti:
Onneksi nykytekniikka helpottaa, ei tarvitse luulla/muistaa kun katsoo Flightradarista kaikkien lentojen reitit ja todelliset lentokohtaiset lantoajat.
Ja sitten kun ihmettelet miten näin voi olla, niin tutustu yläilmakehän suihkuvirtauksiin ja niiden vaikutuksiin lentoihin.
Dubai - H:kí AY1964
20.1.2025
https://www.flightradar24.com/data/flights/ay1964#38cac003
Lentoaika 8h38min.
Ei välilaskua.
H:ki - Dubai AY1963
19.1.2025
https://www.flightradar24.com/data/flights/ay1963#38c9725c
Lentoaika 7h6min
Ei välilaskuaEli kyseinenlento on aivan täysin "suora" lento ilman välilaskua (sitten löytyy lentovälille myös vaihtolentoja, mutta ne ovat ihan oma asiansa).
Välilaskua ei kannata liiketaloudellisesti tehdä jos sen voi välttää,.- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
Eli kyseinenlento on aivan täysin "suora" lento ilman välilaskua (sitten löytyy lentovälille myös vaihtolentoja, mutta ne ovat ihan oma asiansa).
Välilaskua ei kannata liiketaloudellisesti tehdä jos sen voi välttää,.Kiitos. Ja hitsi, enpäs tullut katsoneeksi flightradaria. Finskin aikataulun mukaan paluulento kestäisi abt 9 h ja olen tullut luottaneeksi kerrottuun lentoaikaan.
- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
Eli kyseinenlento on aivan täysin "suora" lento ilman välilaskua (sitten löytyy lentovälille myös vaihtolentoja, mutta ne ovat ihan oma asiansa).
Välilaskua ei kannata liiketaloudellisesti tehdä jos sen voi välttää,.Katselin flightradarin eri lentoaikoja ja tämän yön/aamun lentoa. Ilmeisesti finski on vain varautunut pitkään 9 h lentoaikaan varmuuden välttämiseksi, eipähän tartte maksella myöhästymiskorvauksia. Aika lailla lento kiertelee nykyisin, kuten Egyptin ilmatilan kautta. Ja lentoaika vaihtelee +- puoli tuntia.
Anonyymi kirjoitti:
Katselin flightradarin eri lentoaikoja ja tämän yön/aamun lentoa. Ilmeisesti finski on vain varautunut pitkään 9 h lentoaikaan varmuuden välttämiseksi, eipähän tartte maksella myöhästymiskorvauksia. Aika lailla lento kiertelee nykyisin, kuten Egyptin ilmatilan kautta. Ja lentoaika vaihtelee - puoli tuntia.
Niin, nuo yläilmakehän suihkuvirtaukset ovat suhteellisen hyvin mallinnetut ja lopullinen tarkka lentoreitti saatetaan päättää vasta viimeisimpien tuuliennusteiden mukaan.
Jos Flightradarista katsoo keskimääräisiä lentoaikoja niin tuolla reitillä meno/paluumatkojen lentoaika-ero on tosiaan lähellä puoltatoista tuntia, tämä keskimäärin mutta koska kyse kuitenkin luonnonilmiöstä joka ei kokoajan pysy samana, niin on turvallisempaa (esim. jatkolentojen suunnittelun takia) laskea aikataulujen lentoajat sieltä hitaamman pään lentoaikojen mukaan.
Ketään ei haittaa olla vaikka 30min ennen aikataulun mukaista aikaa perillä, mutta 30min. myöhästyminen tästä aikataulusta saattaisi tarkoittaa ettei ehti tekemään suunniteltua koneenvaihtoa.
Mutta se nyt jokatapauksessa tuolta flightradarista selviää aukottomasti että mitään tankkausvälilaskua tuolla reitillä ei ole.santtu_1975X kirjoitti:
Niin, nuo yläilmakehän suihkuvirtaukset ovat suhteellisen hyvin mallinnetut ja lopullinen tarkka lentoreitti saatetaan päättää vasta viimeisimpien tuuliennusteiden mukaan.
Jos Flightradarista katsoo keskimääräisiä lentoaikoja niin tuolla reitillä meno/paluumatkojen lentoaika-ero on tosiaan lähellä puoltatoista tuntia, tämä keskimäärin mutta koska kyse kuitenkin luonnonilmiöstä joka ei kokoajan pysy samana, niin on turvallisempaa (esim. jatkolentojen suunnittelun takia) laskea aikataulujen lentoajat sieltä hitaamman pään lentoaikojen mukaan.
Ketään ei haittaa olla vaikka 30min ennen aikataulun mukaista aikaa perillä, mutta 30min. myöhästyminen tästä aikataulusta saattaisi tarkoittaa ettei ehti tekemään suunniteltua koneenvaihtoa.
Mutta se nyt jokatapauksessa tuolta flightradarista selviää aukottomasti että mitään tankkausvälilaskua tuolla reitillä ei ole.Niin ja miksi jonkun mielestä reitti saattaa näyttää oudolta, niin pitää muistaa että tällä hetkellä lentoyhtiöt eivät käytä Venäjän eivätkä Ukrainan ilmatilaa vaan ne kierretään.
Jos reittejä katsoo ne kulkevat pääsääntöisesti juuri Ukrainan länsirajaa hipoen.- Anonyymi
Eikö ole vaarallista lentää Dubaihin? Sehän on persianlahdella, jossa jatkuvasti isketään eurooppalaisiin kauppalaivoihin. Dubai on Yhdistyneissä Arabiemiirikunnissa, ympärillä sellaiset maat kuin Iran, Irak, Saudi Arabia, Qatar.
Lennot näiden maiden kautta ovat edullisia mutta siellähän käydään kaiken aikaa sotaa, lähi-idässä.
- Anonyymi
Jos haluaa lentää molempiin suuntiin päivälennoilla, Emirates lentää Tukholmasta Dubaihin illalla ja takaisin päivällä. Plus Emirates tarjoaa satakertaa paremman lentokokemuksen ja -palvelun verrattuna kotimaiseen halpalentoyhtiöömme Finnairiin!
- Anonyymi
Finnair ankeuttaa, johdon luoma taustalla välkkyvä valhe näkyy läpi.
- Anonyymi
Mistähän johtuu, että etelänmatkojen halpalentoja, joissa välilasku tapahtuu jossain Persianlahtea ympäröivien maiden kentillä, saattaa olla Finnairin operoima, vaikka lennon suorittaakin joku muu lentoyhtiö kuin Finnair?
Oletuksellisesti kyse on niinsanotuista "codeshare" lennoista jota harrastetaan saman lentoallianssin (eri lentoyhtiöiden muodostamia löyhiä yhteenliittymiä joiden sisällä yhtiöt tekevt yhteistyötä) sisällä.
Wikipedia kertoo seuraavaa:
"Code sharing on erityisesti lentoyhtiöiden käyttämä yhteistyömuoto, jossa useat eri lentoyhtiöt markkinoivat samaa lentoa kunkin lentoyhtiön omalla numerolla.[1] Code sharing on yksi lentoyhtiöallianssien, kuten Star Alliance ja Oneworld, perusyhteistyömuodoista. Esimerkiksi monia Finnairin operoimia lentoja markkinoidaan myös British Airwaysin ja American Airlinesin lentonumeroilla."santtu_1975X kirjoitti:
Oletuksellisesti kyse on niinsanotuista "codeshare" lennoista jota harrastetaan saman lentoallianssin (eri lentoyhtiöiden muodostamia löyhiä yhteenliittymiä joiden sisällä yhtiöt tekevt yhteistyötä) sisällä.
Wikipedia kertoo seuraavaa:
"Code sharing on erityisesti lentoyhtiöiden käyttämä yhteistyömuoto, jossa useat eri lentoyhtiöt markkinoivat samaa lentoa kunkin lentoyhtiön omalla numerolla.[1] Code sharing on yksi lentoyhtiöallianssien, kuten Star Alliance ja Oneworld, perusyhteistyömuodoista. Esimerkiksi monia Finnairin operoimia lentoja markkinoidaan myös British Airwaysin ja American Airlinesin lentonumeroilla."Tuossa vielä hieman artikkelia aiheesta:
https://www.rantapallo.fi/lentomatkailu/yllatyitko-kun-varasit-matkan-ja-lahtoportilla-odottaakin-eri-yhtion-kone-tata-tarkoittaa-lentoyhtion-codeshare-yhteistyo/
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171093124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?123648Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2392460Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja252368Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin31700- 1941255
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491224- 721180
Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo591059Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?771009