Oli sitten imellöity tai ei . Ei kuulu meikäläisen joulupöytään mokoma ätelä sose!
Onko tympeämpää "jouluruokaa" kuin perunalaatikko?
59
178
Vastaukset
- Anonyymi
Joopa.
Pottu maistuu pahalle, pottu on epäterveellistä, eikä pottu kuulu suomen luontoon.
=DW= - Anonyymi
Lipeäkala !
Tfyi- Anonyymi
Ah..tosi herkku, olen 4 kg syönyt,,,valkokastike ja neilikkajauhe keitto-POTUT!
- Anonyymi
Syökö joku vielä lipeäkalaa? Katoava perinne taitaa olla.
- Anonyymi
imelletty perunalaatikko ainakin lasten herkku !
- Anonyymi
Ainoa laatikko jota lapset syövät, on perunalaatikko. Muut laatikot eivät kelpaa.
Minusta pottu on hyvää, tosin en imelletystä perunalaatikosta välitä. Pottuvoi, keitetyt ja paistetut perunat, uuniperunat ym perunaruoat, NAM!
- Anonyymi
Lipeä Kala ei minulle maistu.Ei imetetty perunalaatikko.Muten peruna maistuu kaikissa muodoissa,kun riisi ja spaketti,makaronni.Makuja ihimisillä paljon ,saa ollakin! hyvä aikaa.vanhalta naiselta. Itä-Helsinki
- Anonyymi
...Lipeä Kala...Onko se jotenkin liukas tahi niljakas kalalaji?
- Anonyymi
Rosolli. En ole ikinä ymmärtänyt.
Samaan sarjaan kuuluu taatelikakku. - Anonyymi
Häpeä, haukut SUOMALAISTA perinneruokaa.
- Anonyymi
Miksi perinneruoasta täytyy pitää?
En pidä rössypotuistakaan, saati jostain siasta jouluna. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi perinneruoasta täytyy pitää?
En pidä rössypotuistakaan, saati jostain siasta jouluna.No kaljasta sentään pidät.
- Anonyymi
En laita enää mitään laatikoita, raja on saavutettu. Menen jouluaaton päivälliselle. Ehkä siellä murusen otan kaikkea mitä pöydässä on. Olen kaikkiruokainen, mutta en erityisemmin piittaa sokeroidusta perunasta kuten en leivästäkään.
Jouluinen perunalaatikko joo kauheeta shaibaa. Jää Prisman hyllylle minun puolesta.
Laittakaa voita tai voisulaa porkkanalaatikon joukkoon. Saatte ruokaan aivan uuden efektin. Trust me.- Anonyymi
Oikea imelletty (ei väkisin siirapilla imelletty) perunalaatikko on hyvää, voi hyvin verrata laadukkaaseen perunamuusiin.
Mutta lanttulaatikko! Se on sellainen imellyspommi ettei putoa minulle. Porkkanalaatikkokin on vain porkkanalla maustettua riisipuuroa. Kaikista kummallisinta on että jotkut syövät jouluruokana maksalaatikkoa tai hienompana maksapateeta. Anonyymi kirjoitti:
Oikea imelletty (ei väkisin siirapilla imelletty) perunalaatikko on hyvää, voi hyvin verrata laadukkaaseen perunamuusiin.
Mutta lanttulaatikko! Se on sellainen imellyspommi ettei putoa minulle. Porkkanalaatikkokin on vain porkkanalla maustettua riisipuuroa. Kaikista kummallisinta on että jotkut syövät jouluruokana maksalaatikkoa tai hienompana maksapateeta.Tuota pitää joskus saada.
Mut niin nää makumieltymykset menevät ristiin ja rastiin. Mun mielestä taas lanttulaatikko lähes tulkoon parasta herkkua. 😃- Anonyymi
Otan täyden efektin ja syön voin ilman laatikkoa.
Anonyymi kirjoitti:
Otan täyden efektin ja syön voin ilman laatikkoa.
Bonnista vaan elikkäs bon apetit. 😄
- Anonyymi
Lapsena oli joulupöydässä siansorkkia ja niitä inhotti katsoakin. Ei onneksi pakotettu maistamaan.
- Anonyymi
Luulen aina kyllästyneeni joululaatikoihin, mutta kyllä niitä ainakin
kerran syö kinkun kanssa. Ehkä perunalaatikko on aika omituinen ruoka.
Keitetty peruna on parempaa.
Rosolliin en ole saanut makua koskaan.
Kaikesta ei tarvitsekaan pitää.- Anonyymi
Vinkki.
Kyllä rosolliin saa makua, kun sopivasti tuunailee. Mä ite syön rutkasti rosollia, käytän perusrosollia niinkuin pohjana ja perustana salaatille.
Esim:
-valmista kaupan rosollia.
.omenaa
-saksanpähkinää tms.
-etikkainen majoneesi
Jos ei viiti kummemmin tuunailla, palastelee juustoa ja aina pitää laittaa etikkaa ja jotain kermaa tms. Kun rosolli lähinnä keitettyä juuresta, sitä helppo kehitellä. Aijuu, suolasilakka, jokin savukakala sopii rosollipojhjaan loistavasti.
Noh, mä nyt syön usein kesäisinkin jonkinlaista rosollia, grillipihvien kans:D
=DW= - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vinkki.
Kyllä rosolliin saa makua, kun sopivasti tuunailee. Mä ite syön rutkasti rosollia, käytän perusrosollia niinkuin pohjana ja perustana salaatille.
Esim:
.omenaa
-saksanpähkinää tms.
-etikkainen majoneesi
Jos ei viiti kummemmin tuunailla, palastelee juustoa ja aina pitää laittaa etikkaa ja jotain kermaa tms. Kun rosolli lähinnä keitettyä juuresta, sitä helppo kehitellä. Aijuu, suolasilakka, jokin savukakala sopii rosollipojhjaan loistavasti.
=DW=Rosolli eli sillisalaatti on hyvää ja ehdotonta jouluruokaa. Nykyään joku kuulemma syö sitä ilman silliä. Se on sama kuin jos joisi koskenkorvaa jossa ei ole alkoholia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rosolli eli sillisalaatti on hyvää ja ehdotonta jouluruokaa. Nykyään joku kuulemma syö sitä ilman silliä. Se on sama kuin jos joisi koskenkorvaa jossa ei ole alkoholia.
Joop.
Kaupoissa myydään sillisalaatti ja rosolli eri tuotteina. Yleensä myynnissä ei ole kuin rosollia, harvemmin sillisalaattia. Sitäpaitsi kaupan rosolleissa ei ole pottua, pelkästään porkkanaa ja punajuurta. Sopii sinällään mulle, koitan vältellä potun syömistä.
Mutta juu, kalasalaatti on kyllä hyvää. Ite tykkäisin suolasilakoista tehdyistä jutuista, Suolasilakat aika kalliita kaupassa, eikäiitse ole viittinyt tehdä. Mutta tykästynyt kylmäsavuloheen, se toimii hyvin rosollin virittämäiseen.
Aloitus koski kehnoinpia jouluruokia, rosolli mun mielestä parhaita sellaisia. Muuten joulupöperöt on melkoista pula-ajan purtavaa, halpaa ja mautonta. Aloitukseen viitaten, porkkanalaatikkoa en ymmärrä ollenkaan. Ihme, miten joutavaa murkinaa saa niin hyvistä raaka-aineista, siis riisistä ja porkkanoista. Ja toinen joutava on tuutinki. Höh, vaikka pidänkin hernekeitosta, tuutingissa herne jalostettu joutavaan muotoon.
Niinjuu. Mun mielestä rosolli tarkoittaa punertavaa juuressalaattia, missä punajuurta, Vähän sama juttu, kuin lihakeitto muuttuu borssikeitoksi punajuuren kans.
=DW= - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rosolli eli sillisalaatti on hyvää ja ehdotonta jouluruokaa. Nykyään joku kuulemma syö sitä ilman silliä. Se on sama kuin jos joisi koskenkorvaa jossa ei ole alkoholia.
Rosolli on sillisalaatti ilman silliä eli eri ruoka. Rosollia syön nimenomaan ilman silliä, ja rosollista saa sillisalaattia lisäämällä silliä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vinkki.
Esim:
.omenaa
-saksanpähkinää tms.
-etikkainen majoneesi
=DW=Missäs palstalla ne ovat nyt ovat jotka ei muka syö kuin kaurapuuroa ,istuvat pimeässä palvelemassa ja kohta kuolevat jos lämpö on vähän pienemmällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missäs palstalla ne ovat nyt ovat jotka ei muka syö kuin kaurapuuroa ,istuvat pimeässä palvelemassa ja kohta kuolevat jos lämpö on vähän pienemmällä.
Ne on viihdepalstalla. Tai uskovaisten höpinöitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rosolli on sillisalaatti ilman silliä eli eri ruoka. Rosollia syön nimenomaan ilman silliä, ja rosollista saa sillisalaattia lisäämällä silliä.
Sillisalaatin toinen nimi on rosolli.
- Anonyymi
Ai nam, joululaatikot 5 erilaista itsetehtynä joka toinen vuosi. Itselle laitan aina pakasteeseen niin että jokaista laatua samaan annosrasiaan. Viimeiset olen usein syönyt sitten juhannuksena, kuten myös lipeäkalaa.
ent kyökkipiika- Anonyymi
Lisäyksenä vielä että yhteenkään laatikkoon ei tule sokeria eikä siirappiakaan, perunalaatikkokin imelletään oikeaoppisesti vehnäjauhoilla.
ent kyökkipiika - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäyksenä vielä että yhteenkään laatikkoon ei tule sokeria eikä siirappiakaan, perunalaatikkokin imelletään oikeaoppisesti vehnäjauhoilla.
ent kyökkipiikaMiten sitten porkkana- ja lanttulaatikko makeutetaan, jos ei siirappia. En tiedä sellaista ohjetta. Eikö mitään makeutta lisätä ollenkaan.
Entinen keittäjä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten sitten porkkana- ja lanttulaatikko makeutetaan, jos ei siirappia. En tiedä sellaista ohjetta. Eikö mitään makeutta lisätä ollenkaan.
Entinen keittäjäEi lisätä makeutta. Karkit syödään erikseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten sitten porkkana- ja lanttulaatikko makeutetaan, jos ei siirappia. En tiedä sellaista ohjetta. Eikö mitään makeutta lisätä ollenkaan.
Entinen keittäjäEn ole koskaan lisännyt lanttu- ja porkkanalaatikkoon mitään makeutta, molemmat juurekset makeutuvat kypsyessään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entinen keittäjäEi niitä makeuteta. Minä taas en tiedä sellaista ohjetta jossa porkkana- ja lanttulaatikko makeutettaisi siirapilla tai sokerilla.
ent kyökkipiika
- Anonyymi
Kinkku on joulupöydän kunkku ja perunalaattikko on kuningatar, lanttulaatikko prinssi ja porkkanalaatikko prinsessa.
Porkkana- ja lanttulaatikko on jo tehtynä pakkasessa ja perunat parhaillaan kiehumassa ihanaa imellettyä perunalaatikkoa varten. Imellytän sen iltapäivän/illan aikana ja laitan sitten pakastimeen odottamaan aattoa ja paistamista. Kotimaan joulua ei voi viettää ilman joulupöydän kuninkaallisia.
Kaupan valmislaatikoita en syö, jos kokemus on vain niistä, niin en yhtään ihmettele jos eivät kuulu joulupöytään. - Anonyymi
Liekö ensimmäinen joulu https://www.apu.fi/artikkelit/taneli-makela-valilla-tulee-olo-etta-osaanko-mitaan-kunnolla
- Anonyymi
Perunalaatikko ei ole jouluruokaa. Hyvin ja oikeista aineista tehtyä perunalaatikkoa voi kyllä syödä, mutta ei jouluna. Samat sanat maksalaatikosta.
- Anonyymi
MAAILMAN SEKSIKKÄIN TEKO-KAUNEUS SANNA MARIN SUOSITTELE PERUNA-LAATIKON TILALLE NÄIN TIUKKANA PULA-AIKANA JA SÄHKÖTTÖMÄNÄ, JOLLOIN ILMASTON PÄÄSTÖJEN ON OLTAVA NOLLA.....KYLMÄÄVESIVELLIÄ.
- Anonyymi
No että tännekin kerkesit häirikkö.
- Anonyymi
Ja tuo oli sinun suurin murhe ?
- Anonyymi
Häränhäntä siitä juuresta,se on hyvvee.samoin kieli.Siastahan syyvvään kaikki ruhonosat,suolista makkaraa,sorkista hernaria,munuaiset männöö paistiin,verestä lettuja,maksasta sitä laatikkoo,korvat ja kärsä männöö koirale.
- Anonyymi
Ei se ole jouluruokaa.
- Anonyymi
Mikä on kenenkin jouluruokaa. Meillä (maalla asuessa) oli aina jouluna
maksalaatikkoakin ja joulumakkaroita on vieläkin olemassa, ainakin hallissa myydään,
ne ovat joskus raakamakkaroita, jotka paistetaan uunissa. - Anonyymi
Jos sitä syö jouluna, niin se on jouluruokaa. Jotkut kenties tilaavat pizzat kotia ja se on silloin jouluruokaa, jos sitä jouluna syö.
- Anonyymi
Eilen nälkään kuoli 25 000 ihmistä. Toiset 25 000 ihmistä kuolee nälkään tänään, huomenna ja ylihuomenna.
- Anonyymi
JOS lapsia täynnä oleva jumbojetti murskautuisi maahan joka 30. minuutti vuoden jokaisena päivänä, muuttaisimme varmasti suhtautumistamme lentomatkailuun. Silti sama määrä lapsia kuolee aliravitsemukseen ilman, että se muuttaa suhtautumistamme nälkään ja köyhyyteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JOS lapsia täynnä oleva jumbojetti murskautuisi maahan joka 30. minuutti vuoden jokaisena päivänä, muuttaisimme varmasti suhtautumistamme lentomatkailuun. Silti sama määrä lapsia kuolee aliravitsemukseen ilman, että se muuttaa suhtautumistamme nälkään ja köyhyyteen.
Kyllä moni kärsii siitä että toiset kärsivät, mutta mitä voit tehdä ?
Lahjoittaa rahaa auttamiseen.
Jos sodat loppuisivat niihin menevillä rahoilla voisi nostaa kurjuudesta kaikki
ihmiset ja kouluttaa heidät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ihmiset ja kouluttaa heidät.Venäjän rahat menee kansanmurhaan.
- Anonyymi
Joka päivä syntyy maailmaan noin 360 000 lasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joka päivä syntyy maailmaan noin 360 000 lasta.
Suomeen liian vähän. Suomi on hiipuva kansa. 20 vuoden päästä ei kukaan hoida nyt kuuskymppisiä ihmisiä, jos elossa ovat ja hoidon tarpeessa.
Ilman maahanmuuttajia jäisi noin puolet kotihoitoa tarvitsevista vanhuksista nytkin hoitamatta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ihmiset ja kouluttaa heidät.Ei toimi tuo ajattelu. Se nimittäin nimen omaan ei toimi, raha menee rahan luo eikä se jakaudu tasaisesti kaikille. Esim. Euroopassa on viimeiset 70- 80 vuotta ollut pääosin rauhanaika, sotia on sinä aikana sekä Euroopan mitassa että koko maailmassa ollut lähes mitättömän vähän jos verrataan aikajaksoa vaikka edelliseen 100 vuoden jaksoon. Voidaan lähes sanoa että sodat ovat liki loppuneet mutta entä sitten? Ovatko kaikki saaneet sitä rahanp-skaa noin niin kuin saman verran jne? Vastaus lienee selvä, jätän sen kirjoittamatta...
- Anonyymi
Minä tykkäsin siitä anoppiin laittamaan, hän osasi sen tehdä siitä on jo kymmeniä vuosia , itse en edes osaa sitä tehdä. Minun jouluni on juustotarjotin ja niitä sitten huuhtelen alas päärynä siiderillä joka on ostettu vaan tavallisesta ruokakaupasta , niin että meillä on monia tapoja jouluna ruokiin nähden .
Mikään tapa ei ole väärä sillä jokaisella on se oikea se mistä pitää - Anonyymi
En ole koskaan edes maistanut, kun ei kuulunut lapsuuden jouluruokiin enkä niitä oman perheeni kanssa ole kokeillut.
RUokaa on yllin kyllin muutenkin, joten tuo imelletty perunalaatikko on aivan turha ruoka, ainakin meille. Perunat kyllä maistuvat, mutta kinkkunesteestä tehdyn todella maukkaan kastikkeen kanssa; itse asiassa meidän koko perheen lemppari - Anonyymi
Itse pidän perunalaatikosta ja lanttulaatikosta.
Mummuni imellytti perunalaatikon todella makeaksi.
Rosollista en niinkään piittaa. - Anonyymi
Vastaukseni on että: ON
On. Rakkauden palat jotka menee päällisen osalta pipariksi.
- Anonyymi
Kinkku 😣😓🤢🤮🤧
- Anonyymi
Suosikkiruokani on imelletty perunalaatikko. En laita siihen siirappia, imellytän sen vain kunnolla ja paistan pari tuntia. sitten vielä jätän sen jälkilämpöön.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387785Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381985Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251930- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801575Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071030- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4919Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812