Synti on välttämätön armon saamiseksi, Jeesus pelastaa vain syntisiä!

Room.5:20 Mutta laki tuli väliin, että rikkomus suureksi tulisi; mutta missä synti on suureksi tullut, siinä armo on tullut ylenpalttiseksi.

Jos väität tehneeni itsesi synnittömäksi, olet asettanut itsesi Jeesuksen armon ulottumattomiin.

219

1271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin on. Siksi on niin paljon iloisia uskovaisia huijareita.

      • Room. 6:15 Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!
        6:16 Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?


      • Anonyymi

        Onneksi jotkut Joutuvat vankilaankin..!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi jotkut Joutuvat vankilaankin..!!!

        Matt. 10:18 ja teidät viedään maaherrain ja kuningasten eteen minun tähteni, todistukseksi heille ja pakanoille.

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Mark. 13:9 Mutta pitäkää te vaari itsestänne. Teidät vedetään oikeuksiin, ja teitä piestään synagoogissa, ja teidät asetetaan maaherrain ja kuningasten eteen, minun tähteni, todistukseksi heille.
        Luuk. 21:12 Mutta ennen tätä kaikkea he käyvät teihin käsiksi ja vainoavat teitä ja vetävät teidät synagoogiin ja heittävät vankiloihin ja vievät teidät kuningasten ja maaherrain eteen minun nimeni tähden


    • Anonyymi

      Paavali moitti uskovia jotka aina ovat tekemässä parannusta maidon juojiksi, joille ei voi antaa vahvaa ruokaa, vaan joille aina vain pitää julistaa parannusta synneistä.

      Miten lie Paavali taasen hairahtanut.

      • Missä Pave niin opetti?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Missä Pave niin opetti?

        Hebrealiskrjeessaä Pave hän moittii että teille pitää opettaa Jumalan sanan ensimmäisiä alkeita, te tarvitsette maitoa, ei vahvaa ruokaa.

        Korinttolaiskirjeessä maitoruoka taasen taroittaa niitä, jotka aina vain kiistelevät keskenään eivätkä siten kasva uskossa mutta hebrealaiskirjeen kohdassa jäändään uskon alkeisiin eikä kasveta niistä pois.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Missä Pave niin opetti?

        On hyvä vaatia tarkkuutta, mutta hyvällä tahdolla ymmärrämme mitä kirjoittaja tarkoitti. Mutta tarkkana Raamatun sitaattien kanssa pitää olla.

        1.Korinttolaiskirje:
        3:1 Niinpä, veljet, minun ei käynyt puhuminen teille niinkuin hengellisille, vaan niinkuin lihallisille, niinkuin pienille lapsille Kristuksessa.
        3:2 Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä;

        Tuossa ei puhuta vl-parannuksenteosta mitään ,-ei tietenkään, koska se on taikauskoa.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        On hyvä vaatia tarkkuutta, mutta hyvällä tahdolla ymmärrämme mitä kirjoittaja tarkoitti. Mutta tarkkana Raamatun sitaattien kanssa pitää olla.

        1.Korinttolaiskirje:
        3:1 Niinpä, veljet, minun ei käynyt puhuminen teille niinkuin hengellisille, vaan niinkuin lihallisille, niinkuin pienille lapsille Kristuksessa.
        3:2 Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä;

        Tuossa ei puhuta vl-parannuksenteosta mitään ,-ei tietenkään, koska se on taikauskoa.

        "Jättäkää sentähden Kristuksen opin alkeet ja pyrkikää täydellisyyteen, ryhtymättä taas uudestaan laskemaan perustusta: parannusta kuolleista töistä ja uskoa Jumalaan, oppia kasteista ja kätten päällepanemisesta, kuolleiden ylösnousemuksesta ja iankaikkisesta tuomiosta." Hebr6; 1-2

        Siinä sitä vellujen parannusta jos sen haluaa sellaisena nähdä. Joskin tuo kyllä koskee meitä kaikkia. Emme juuri mistään muusta puhu kuin noista ja olemme siten opin alkeissa vasta. Turha siis kenenkään on rehvastella vielä olevansa muita parempi ja tietävämpi jos on Paavalin mielestä ala-asteella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hebrealiskrjeessaä Pave hän moittii että teille pitää opettaa Jumalan sanan ensimmäisiä alkeita, te tarvitsette maitoa, ei vahvaa ruokaa.

        Korinttolaiskirjeessä maitoruoka taasen taroittaa niitä, jotka aina vain kiistelevät keskenään eivätkä siten kasva uskossa mutta hebrealaiskirjeen kohdassa jäändään uskon alkeisiin eikä kasveta niistä pois.

        Huomioi se, kenelle kirjeet lähettiin, Israeliin ja Korinttini, asia ei koske meitä, vaan Heitä
        Jos tuntuu muulta, laita jakeet.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Huomioi se, kenelle kirjeet lähettiin, Israeliin ja Korinttini, asia ei koske meitä, vaan Heitä
        Jos tuntuu muulta, laita jakeet.

        Niinpä, veljet, minun ei käynyt puhumine teille niinkuin hengellisille, vaan niinkuin lihallisille, niinkuin pienille lapsille Kristuksessa. Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä, olettehan vielä lihallisia. 1. Kor. 3:1-3

        Asia ei koske meitä sillä tavalla että olisi joku käsky tai laki, vaan opetus. Yleensäkin UT:n sanat eivät ole käskyjä, vaan hengellisiä opetuksia ja niissä on opetus sen mukaan miten niitä kykenee ottamaan vastaan kuten Paavalin teksti kertoo.

        Tuosta näemme sen miten hengellisiä asioita ei voi heti ihmiselle kertoa eikä hän niitä ymmärrä, jos hän on vielä maallisesti uskonnollinen, eli lihan vallassa. Hän ei yksinkertaisesti vain ymmärrä silloin Hengen asioita ja niitä on hänelle turha selittää ennen kuin hän kasvaa Kristuksessa. Lihan vallassa ihminen vain kinastelee uskonasioita omaksumatta niitä itse tai edes kunnolla niitä ymmärtämättä. Se on Paavalin sanoma ja sen ymmärtää kun lukee tuosta kohdin eteenpäin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, veljet, minun ei käynyt puhumine teille niinkuin hengellisille, vaan niinkuin lihallisille, niinkuin pienille lapsille Kristuksessa. Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä, olettehan vielä lihallisia. 1. Kor. 3:1-3

        Asia ei koske meitä sillä tavalla että olisi joku käsky tai laki, vaan opetus. Yleensäkin UT:n sanat eivät ole käskyjä, vaan hengellisiä opetuksia ja niissä on opetus sen mukaan miten niitä kykenee ottamaan vastaan kuten Paavalin teksti kertoo.

        Tuosta näemme sen miten hengellisiä asioita ei voi heti ihmiselle kertoa eikä hän niitä ymmärrä, jos hän on vielä maallisesti uskonnollinen, eli lihan vallassa. Hän ei yksinkertaisesti vain ymmärrä silloin Hengen asioita ja niitä on hänelle turha selittää ennen kuin hän kasvaa Kristuksessa. Lihan vallassa ihminen vain kinastelee uskonasioita omaksumatta niitä itse tai edes kunnolla niitä ymmärtämättä. Se on Paavalin sanoma ja sen ymmärtää kun lukee tuosta kohdin eteenpäin.

        Se pitää huomioida, että käskyt, joka on annettu Israelille, ovat alkukielellä Mizvoja, jotka on selkeitä, yhteensä 618 kappaletta ja jokaisella niillä on nimi, josta otan esimerkin 2 Moos 2. Moos. 23:3 Älä ole puolueellinen alhaisen hyväksi hänen asiassansa.

        Kun sitä joku rikkoi, niin tuli uhrata eläimen verta, ettei itse kuolisi.

        Otin tämän siksi, että se on myös hieman Jeesuksen Rakkauden kaksoiskäskyn sisällä, sillä siinä on mukana rehellisyys, ja alhaisen huomioiminen, mutta uhrata ei sen vuoksi tarvita, uhrina riittää Jeesus, Messias.

        Kuten kirjoitit, UT;n sana on elämän ohje ja opetus ylipäätään, mutta Paven kirjeet on kuitenkin osoitettu sellaiselle taholle, jossa on todella korjaamisen paikka. Lihassa ihminen on vielä pahasti hukassa, mutta parannuksen kautta (jonka Jeesus mainitsee jopa pelastuksen tieksi, voi ihminen lähteä seuraamaan Häntä, hakeutua kasteelle ja jatkaa näin Ilosanoman kertomista lähimmäisille, se on Rauhan tie.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Se pitää huomioida, että käskyt, joka on annettu Israelille, ovat alkukielellä Mizvoja, jotka on selkeitä, yhteensä 618 kappaletta ja jokaisella niillä on nimi, josta otan esimerkin 2 Moos 2. Moos. 23:3 Älä ole puolueellinen alhaisen hyväksi hänen asiassansa.

        Kun sitä joku rikkoi, niin tuli uhrata eläimen verta, ettei itse kuolisi.

        Otin tämän siksi, että se on myös hieman Jeesuksen Rakkauden kaksoiskäskyn sisällä, sillä siinä on mukana rehellisyys, ja alhaisen huomioiminen, mutta uhrata ei sen vuoksi tarvita, uhrina riittää Jeesus, Messias.

        Kuten kirjoitit, UT;n sana on elämän ohje ja opetus ylipäätään, mutta Paven kirjeet on kuitenkin osoitettu sellaiselle taholle, jossa on todella korjaamisen paikka. Lihassa ihminen on vielä pahasti hukassa, mutta parannuksen kautta (jonka Jeesus mainitsee jopa pelastuksen tieksi, voi ihminen lähteä seuraamaan Häntä, hakeutua kasteelle ja jatkaa näin Ilosanoman kertomista lähimmäisille, se on Rauhan tie.

        Aamen!
        Pinnalla on todella tervettä opetusta, vaikka ihmisenä inhoaisittekin häntä. Niin älkää antako vihan sumentaa silmiänne totuudelta!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Aamen!
        Pinnalla on todella tervettä opetusta, vaikka ihmisenä inhoaisittekin häntä. Niin älkää antako vihan sumentaa silmiänne totuudelta!

        Pinnahan väittää, ettei häneen synti tartu ja elelee ilman syntiä. Paksua valhetta, mikä on tavanomaista saalemissa. Naurettavaa tuo säälimikon peesaaminen harhauttajaa kohtaan.


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Aamen!
        Pinnalla on todella tervettä opetusta, vaikka ihmisenä inhoaisittekin häntä. Niin älkää antako vihan sumentaa silmiänne totuudelta!

        kiitos ja Siunausta tulevalle vuodelle, 2023 ja koko perhekunnallekin.

        pinna


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Aamen!
        Pinnalla on todella tervettä opetusta, vaikka ihmisenä inhoaisittekin häntä. Niin älkää antako vihan sumentaa silmiänne totuudelta!

        Ei ihmisiä saa inhota eikä vihata oli oppi terve tai sairas. Sellainen ei ole Jeeuksen opetuksen mukaista.

        Mitä erinomaista siinä teette, jos rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat.

        Jos ei noudata tätä Jeesuksen opetusta, se kertoo siitä ettei vaella oikeassa Hengessä. Niin sana koettelee ihmisen Hengen. Ei käskynä siten että vaikka inhoaisin niin näyttelen hurskasta että epäs inhoa kun ei saa, niin silti se on sama rike kuin inhota julkisesti.

        Aina jos ihminen inhoaa tai vihaa toisia, niin se kertoo siitä että asiat eivät ole hänen kohdallaan oikein. Tulisi rakastaa niitä vihamiehiäkin samalla tavalla kuin niitä, joilla on terve ja hyvä usko. Tosin jotkut pitävät rakastamista hairahtamisena, että sillä vain peitetään synnit ja keskitytään ihmiseen. Vaikka asia on juuri päinvastoin. Rakkaus on Kristuksen tuoksu.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Se pitää huomioida, että käskyt, joka on annettu Israelille, ovat alkukielellä Mizvoja, jotka on selkeitä, yhteensä 618 kappaletta ja jokaisella niillä on nimi, josta otan esimerkin 2 Moos 2. Moos. 23:3 Älä ole puolueellinen alhaisen hyväksi hänen asiassansa.

        Kun sitä joku rikkoi, niin tuli uhrata eläimen verta, ettei itse kuolisi.

        Otin tämän siksi, että se on myös hieman Jeesuksen Rakkauden kaksoiskäskyn sisällä, sillä siinä on mukana rehellisyys, ja alhaisen huomioiminen, mutta uhrata ei sen vuoksi tarvita, uhrina riittää Jeesus, Messias.

        Kuten kirjoitit, UT;n sana on elämän ohje ja opetus ylipäätään, mutta Paven kirjeet on kuitenkin osoitettu sellaiselle taholle, jossa on todella korjaamisen paikka. Lihassa ihminen on vielä pahasti hukassa, mutta parannuksen kautta (jonka Jeesus mainitsee jopa pelastuksen tieksi, voi ihminen lähteä seuraamaan Häntä, hakeutua kasteelle ja jatkaa näin Ilosanoman kertomista lähimmäisille, se on Rauhan tie.

        Joskaan ei Paavali tuossa kirjoitela millekään pahaisille pakanoille, jotka eivät ole tehneet parannusta tai kastetut, vaan hän kirjoittaa seurakunnan uskoville siitä miten nämä eivät kasva siitä pelastuksesta ja kasteesta eteenpäin, vaan heille tulee leperrellä uskonasioita kun lapsille. He eivät kestä eivätkä ymmärrä hengellistä puhetta. He eivät vaella Hengessä vaan katsovat asioita lihallisesti että mitä minä tässä oikein teen, olenko hurskas vai en ja jäävät jauhamaan sitä ainaista parannusta kasvamatta oikeasti kristukseen.

        Joskaan ihminen ei sitä voi itse tehdä, eikä siitä voi häntä käskyttää. Se on Jumalan teko. Tietenkin siitä voi Paavalin tavoin huomauttaa, että pitäisi vielä mennä Jumalan puoleen nöyränä, että uskon tie on pahasti vielä kesken eikä Henki ole kirkastanut, vaikka ole otettu kuin alkumetrit, niin silti saattaa olla rienaajat jo kintereillä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joskaan ei Paavali tuossa kirjoitela millekään pahaisille pakanoille, jotka eivät ole tehneet parannusta tai kastetut, vaan hän kirjoittaa seurakunnan uskoville siitä miten nämä eivät kasva siitä pelastuksesta ja kasteesta eteenpäin, vaan heille tulee leperrellä uskonasioita kun lapsille. He eivät kestä eivätkä ymmärrä hengellistä puhetta. He eivät vaella Hengessä vaan katsovat asioita lihallisesti että mitä minä tässä oikein teen, olenko hurskas vai en ja jäävät jauhamaan sitä ainaista parannusta kasvamatta oikeasti kristukseen.

        Joskaan ihminen ei sitä voi itse tehdä, eikä siitä voi häntä käskyttää. Se on Jumalan teko. Tietenkin siitä voi Paavalin tavoin huomauttaa, että pitäisi vielä mennä Jumalan puoleen nöyränä, että uskon tie on pahasti vielä kesken eikä Henki ole kirkastanut, vaikka ole otettu kuin alkumetrit, niin silti saattaa olla rienaajat jo kintereillä.

        Lepertely ei kuulu Teologin suuhun, muuta kun 2-3 vuotiaan lapsen synttäreillä, mutta mieluummin ei sielläkään, sillä Jumalan sana on muuttumaton, mutta koulutetut Teologit tietävät eron, josta Pave, 1.Korinttolaiskirje:13:11 Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.

        Siksi ihmettelen ja paheksun, kun SRK saarnoissa lapset/ vauvat ovat terrorisoimassa Jumalan palveluita kiukuttelulla ja huudoillaan.
        Lapsille on Kristityissä seurakunnissa aina oma kerhotila,jossa on koulutettu ohjaaja kertomassa Jeesuksesta.
        Tuomiota on turha heille, jopa rikollista opettaa, koska siihen ikään vaaditaan Bar/ Bad mizva aika, eli erottaa oikea väärästä. Suomessahan se on Rippikouluaika, joka on hyvä juttu.
        Toisaalta 1. Kor. 14:40 Kaiken on vain tapahduttava arvokkaasti ja hyvässä järjestyksessä.
        Eräissä alkuteksteissä se on - Astu arvokkaasti Herran huoneeseen.

        Paavalihan kirjoitti etupäässä seurakunnille, mutta myös yksityisille Jeesuksen ihmisille, kuten Timoteukselle, ja Titukselle.

        Hän käytti myös tapaa kirjoittaa Kristus isolla etukirjaimella.
        Paavalihan vietti erämaassa Jeesuksen kanssa useita vuosia, oliko se 4-5 vuotta ja siksi sanookin; Gal. 1:16 näki hyväksi antaa Poikansa ilmestyä minulle, jotta lähtisin julistamaan vieraille kansoille sanomaa hänestä. Silloin en kysynyt neuvoa yhdeltäkään ihmiseltä.

        En tiedä, tunnetko määritteen pakana? Minä en ole pakana, vaan kuulun Israelin heimoon ja huoneeseen, pakanat ei siihen kuulu, mutta Heillä on aivan sama tie kun meilläkin ja Jeesus lisää aina pyynnistä ymmärrystä Hengessä.
        Pakanan on käytävä sama tie, kun meidänkin; Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
        Kysymys on aina suulla tunnustettu usko siihen, että Jeesus nasaretilainen on luvattu Messias ja Jumala Jumalasta.

        En täysin käsitä, mitä ei ihminen voi itse tehdä?
        Autatko sen verran, että pystyn kommentoimaan?
        Parannus on aina ihmisen teko, kuten Saul ja Gornelius ja se tehdään Jeesukseen, jotta löydetään totinen Jumala.
        Siitä Johannes;Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.

        Kaikki muu saarna on sitä lepertely, jos ei pastori itse ole tehnyt vaadittua parannusta.

        Jos todella mietit, mistä Pave teki parannuksen Piispan roolissaan, niin se ei ollut uskosta kiinni, vaan kohteesta, sillä Jeesushan oli jo täyttänyt lain ja Jumala itse halusi, että ihmiset ottavat Jeesuksen vastaan Herrana, ja loput joutavat siihen vasempaan jonoon.
        Oikeasti tajuamatta tätä, Hän vasta silloin löysi Isän, joka on armollinen Pojassaan,. VT;n Jumala toimi ennen aivan toisin, ja oli vain ja ainoastaan Jaakobin ja Abrahamin Jumala omalle kansalleen.
        Pääsääntöisesti Kasteessa saadaan vasta Pyhä Henki, joten se mantra, että se on vain Welluissa, on pakanallista ajattelua, jos on, niin Hän todellisuudessa joutuu sen salaamaan, mutta kun näytellä pitää, niin näytellään.
        Matteus kirjoittaa näin; Apostolien teot: 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        Tämä on Jumalan sanaa, joten Lahkojen vilkuttelu ja puhe Hänestä lähentelee Jumalan pilkkaa, se vaatii parannuksen ja kasteen, ettei itse joudu vahingoissa siihen vasempaan jonoon.

        Toivotan Sinulle suurta siunausta, sillä vastaaminen oli mukavaa, ja sain sen tuntuman Sinusta, että Herrasi on Messias Jeesus,,, sydämessäsi.

        pinna


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Lepertely ei kuulu Teologin suuhun, muuta kun 2-3 vuotiaan lapsen synttäreillä, mutta mieluummin ei sielläkään, sillä Jumalan sana on muuttumaton, mutta koulutetut Teologit tietävät eron, josta Pave, 1.Korinttolaiskirje:13:11 Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.

        Siksi ihmettelen ja paheksun, kun SRK saarnoissa lapset/ vauvat ovat terrorisoimassa Jumalan palveluita kiukuttelulla ja huudoillaan.
        Lapsille on Kristityissä seurakunnissa aina oma kerhotila,jossa on koulutettu ohjaaja kertomassa Jeesuksesta.
        Tuomiota on turha heille, jopa rikollista opettaa, koska siihen ikään vaaditaan Bar/ Bad mizva aika, eli erottaa oikea väärästä. Suomessahan se on Rippikouluaika, joka on hyvä juttu.
        Toisaalta 1. Kor. 14:40 Kaiken on vain tapahduttava arvokkaasti ja hyvässä järjestyksessä.
        Eräissä alkuteksteissä se on - Astu arvokkaasti Herran huoneeseen.

        Paavalihan kirjoitti etupäässä seurakunnille, mutta myös yksityisille Jeesuksen ihmisille, kuten Timoteukselle, ja Titukselle.

        Hän käytti myös tapaa kirjoittaa Kristus isolla etukirjaimella.
        Paavalihan vietti erämaassa Jeesuksen kanssa useita vuosia, oliko se 4-5 vuotta ja siksi sanookin; Gal. 1:16 näki hyväksi antaa Poikansa ilmestyä minulle, jotta lähtisin julistamaan vieraille kansoille sanomaa hänestä. Silloin en kysynyt neuvoa yhdeltäkään ihmiseltä.

        En tiedä, tunnetko määritteen pakana? Minä en ole pakana, vaan kuulun Israelin heimoon ja huoneeseen, pakanat ei siihen kuulu, mutta Heillä on aivan sama tie kun meilläkin ja Jeesus lisää aina pyynnistä ymmärrystä Hengessä.
        Pakanan on käytävä sama tie, kun meidänkin; Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
        Kysymys on aina suulla tunnustettu usko siihen, että Jeesus nasaretilainen on luvattu Messias ja Jumala Jumalasta.

        En täysin käsitä, mitä ei ihminen voi itse tehdä?
        Autatko sen verran, että pystyn kommentoimaan?
        Parannus on aina ihmisen teko, kuten Saul ja Gornelius ja se tehdään Jeesukseen, jotta löydetään totinen Jumala.
        Siitä Johannes;Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.

        Kaikki muu saarna on sitä lepertely, jos ei pastori itse ole tehnyt vaadittua parannusta.

        Jos todella mietit, mistä Pave teki parannuksen Piispan roolissaan, niin se ei ollut uskosta kiinni, vaan kohteesta, sillä Jeesushan oli jo täyttänyt lain ja Jumala itse halusi, että ihmiset ottavat Jeesuksen vastaan Herrana, ja loput joutavat siihen vasempaan jonoon.
        Oikeasti tajuamatta tätä, Hän vasta silloin löysi Isän, joka on armollinen Pojassaan,. VT;n Jumala toimi ennen aivan toisin, ja oli vain ja ainoastaan Jaakobin ja Abrahamin Jumala omalle kansalleen.
        Pääsääntöisesti Kasteessa saadaan vasta Pyhä Henki, joten se mantra, että se on vain Welluissa, on pakanallista ajattelua, jos on, niin Hän todellisuudessa joutuu sen salaamaan, mutta kun näytellä pitää, niin näytellään.
        Matteus kirjoittaa näin; Apostolien teot: 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        Tämä on Jumalan sanaa, joten Lahkojen vilkuttelu ja puhe Hänestä lähentelee Jumalan pilkkaa, se vaatii parannuksen ja kasteen, ettei itse joudu vahingoissa siihen vasempaan jonoon.

        Toivotan Sinulle suurta siunausta, sillä vastaaminen oli mukavaa, ja sain sen tuntuman Sinusta, että Herrasi on Messias Jeesus,,, sydämessäsi.

        pinna

        Vastaus oli aivan asiallinen, mutta sivutti hieman sen asian mistä Paavali kirjoitti seurakunnalle. Siitä että he olivat jääneet siihen parannuksen asteelle, tekemään sitä parannusta ja heille piti puhua vain siitä ja sitä opettaa eikä mitään suurempia hengellisiä asioita mitä Jumala voi tehdä ihmisen kautta. Vaikka Paavali saattoi jotain käytännön ohjeita antaa, niin hän piti aina tärkeänä sitä että uskova vaeltaa Hengen mukaan. Ei lihallisessa uskonnollisuudessa. Kun hän kertoi ihmisistä, jotka olivat tulleet uskoon hänen kauttaa, hän sanoi ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan. Sen parannuksenkin oli tehnyt ihmisissä Jumala eikä Paavalin viisaat puheet.

        Mutta sitä hengen uskoa on aina vastustettu ja pidetty pelottavana. Juuri siksi Paavaliakin vainottiin. Ei siksi että hänellä olisi ollut joku väärä oppi kasteesta, synnistä tai jostain muusta. Ei siitä välitetty, vaan siitä kun hänessä vaikutti Hengen voima,, niin se haluttiin tuhota ja jos sitä olisi tänäkin päivänä, niin eihän se oikein kävisi päinsä että muka jossain ihmisessä on Jumalan voima.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vastaus oli aivan asiallinen, mutta sivutti hieman sen asian mistä Paavali kirjoitti seurakunnalle. Siitä että he olivat jääneet siihen parannuksen asteelle, tekemään sitä parannusta ja heille piti puhua vain siitä ja sitä opettaa eikä mitään suurempia hengellisiä asioita mitä Jumala voi tehdä ihmisen kautta. Vaikka Paavali saattoi jotain käytännön ohjeita antaa, niin hän piti aina tärkeänä sitä että uskova vaeltaa Hengen mukaan. Ei lihallisessa uskonnollisuudessa. Kun hän kertoi ihmisistä, jotka olivat tulleet uskoon hänen kauttaa, hän sanoi ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan. Sen parannuksenkin oli tehnyt ihmisissä Jumala eikä Paavalin viisaat puheet.

        Mutta sitä hengen uskoa on aina vastustettu ja pidetty pelottavana. Juuri siksi Paavaliakin vainottiin. Ei siksi että hänellä olisi ollut joku väärä oppi kasteesta, synnistä tai jostain muusta. Ei siitä välitetty, vaan siitä kun hänessä vaikutti Hengen voima,, niin se haluttiin tuhota ja jos sitä olisi tänäkin päivänä, niin eihän se oikein kävisi päinsä että muka jossain ihmisessä on Jumalan voima.

        En panostanut, ajattelematta siihen, mutta ne kirjeet on minulle hyvin tuttuja, jopa alkutekstilläkin.

        Pitää muistaa, että Pave oli saanut Jeesukselta tehtäväksi ns "pakanoiden apostolin roolin", johon luonnollisesti myös mm Kirje Rooman juutalaiselle seurakunnalle, jonka ongelma oli aivan eri, mitä muiden.

        Rooman ongelmat Jeesuksen Kirkon osalta pahasti pielessä, johtuen mm Keisareista ja heidän perversseistä vaatimuksistaan.

        Kristittyjen korkea moraali; he toimivat ajan parhaiden ihanteiden mukaisesti ja heidän perhe- ja sukupuolielämänsä oli siveellistä. Rooman valtakunnan moraalinen kriisi, jonka luomaa tyhjyyttä täyttämään kristinuskolla oli sosiaalinen tilaus ja korkean moraalin sekä askeettisuuden takia etulyöntiasema pakanakultteihin nähden.

        Kristinuskon radikaali peräänantamattomuus keisarikultin edessä, mikä sai sille kannattajia niin orjien, sotilaitten kuin ylimystönkin parissa.

        Radikaali yhteisöllisyys ja keskinäinen rakkaus, kun kristityt kokoontuivat salaa vainoilta katakombeissa ja odottivat Kristuksen toista tulemista. Erityisesti kristittyjen lähimmäisenrakkaus sai monen kääntymään kristinuskoon. Esimerkiksi tautiepidemoiden riehuessa roomalaiset pakenivat jättäen sairastuneet oman onnensa varaan kristittyjen jäädessä hoitamaan sairaita.

        Taas Korintti, näin pikapikaa (Sillä TV;ssä on U20 MM kisat ja olen kiekkomiehiä) hellenistinen.
        Korintti oli moraaliltaan hurjamaineinen kaupunki. Satamakaupunkina se keräsi merimiehiä harrastamaan hillittömyyksiä ja sijaitsipa kaupungissa myös Afroditen temppeli, jossa oli 1000 pappina toimivaa prostituoitua.
        Paavali perusti Korinttiin seurakunnan, joka eli kaiken moraalittomuuden keskellä. Kaikki seurakuntalaiset eivät olleet päässeet eroon entisestä elämäntyylistään; seurakunnassa esiintyi seksuaalista moraalittomuutta muiden ongelmien lisäksi (1Kor. 5:1).

        Parannus oli ymmärtääkseni heille vain seurakunnan kynnyksen ylittäminen, koska useilla ei ollut seurakunnan tasoista asumista tarjolla, joten sinne vain, ja oppia kristityksi myöhemmin.

        Siinä on Sinun hyvä tarkentaa, miksi Pave olisi luottanut Jumalan voimaan, ei vaan parannuksen fokukseen Jeesukseen, jolla oli kaikki valta.

        Lapsihan on syntyessään Jumalan huomassa ja parannus tehdään, kuten kirjoitin Jeesuskaan siinä vaiheessa kun Hän erottaa hyvän pakasta.

        Minun täytyy sanoa, asuneena useissa eri maissa, että lihallisuus on Suomessa aivan tapissaan, täällä on liikaa pakanallisia, ihmis- uskoisia seurakuntia, kuten Jehovan Todistajia, sekä SRK, eri muodoissaan.
        Ulkomailla ihmisen sydän, on vastaanottavainen, Jeesukseen suhteen.

        MM Venäjällä lihallisuutta ei kansa edes tunne, ovat keskimäärin Vapaiden suuntien ja Ortodoksien välimaastossa, mutta minua on aina häirinneet muotomenot ja kaksi saarnaa peräjälkeen, josta ei kuulialle jää yhtään mitään, kummastakaan. Yksinkertaisuus on valttia.

        Tuo kauttaan, ylipäätään en halua edes vastata, muuta kun Isä löytyy vaan Jeesuksen kautta, ei suoraan.
        Parempi olisi kirjoittaa Paven vastemielisyydestä pakanoihin, sekä Hallitusmiehiin jotka vihasivat Pavella oleva "valtaa" ihmisiin.
        Taas kristittyjen parissa oli kuitenkin niitä, jotka vastustivat ja suorastaan vihasivat Paavalia. Eräät heistä olivat ebioneja, joilta herui kritiikkiä niin Paavalin persoonaa kuin opetustakin kohtaan.

        Taas ortodoksi juutalaiset olisivat olleet valmiita tappamaan Hänet, parannuksensa ja kasteensa vuoksi, ääntähän ei Damaskin tiellä muut kuolleet. Suvussani on molempia.

        Ordokseilla ei ollut monellakaan Pyhää Henkeä, eikä kastetta ja Israel on pieni änkyrä kansa.
        Olet varmaan kuullut lestadiolaisten haukkumista meitä Kristittyjä jeesustelijoiksi ja nythän Hesassa osa saarnaajista "koppia" liian Jeesuskellisista Raamattupiireistä.

        Näin Jeesuksen rooliin SRK;lla on vielä pitkä ja mutkainen tie. Henki ei asu Teokraateissa.

        Miten näet, että Paavalin oppi kasteesta, synnistä ja vielä jostain muusta, tulee esille Kirjassa?

        Jos Henki ei mahdollistanut Hänen elämää Jeesuksen kanssa kahden usean vuoden aikana, niin kaikki on sen päätelmän jälkeen näille väittäjille pelkkää viivaa.

        Jumala on Israelin ja Jaakobin Jumala, joka ei ole vielä pakanoiden kanssa puhunut sanaakaan, mutta parannus Jeesukseen, tuo Hengen ja synnin sovituksen kasteessa ja ehtoolisessa. Matt. 26:28 Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

        joku väärä oppi kasteesta, synnistä tai jostain muusta. Ei siitä välitetty, vaan siitä kun hänessä vaikutti Hengen voima,, niin se haluttiin tuhota ja jos sitä olisi tänäkin päivänä, niin eihän se oikein kävisi päinsä että muka jossain ihmisessä on Jumalan


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Missä Pave niin opetti?

        Kyllä se opetti. Sen tähe uskovaiset huijarit on iloisia. Vrt. Vaikka Sipilän ja Halla-ahoa.


      • pinnasänky kirjoitti:

        kiitos ja Siunausta tulevalle vuodelle, 2023 ja koko perhekunnallekin.

        pinna

        Kiitos, sitä samaa sinullekin!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pinnahan väittää, ettei häneen synti tartu ja elelee ilman syntiä. Paksua valhetta, mikä on tavanomaista saalemissa. Naurettavaa tuo säälimikon peesaaminen harhauttajaa kohtaan.

        Älä syytä Pinnaa kun ymmärtyksesi on vajaa uskonasioiden suhteen!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se opetti. Sen tähe uskovaiset huijarit on iloisia. Vrt. Vaikka Sipilän ja Halla-ahoa.

        Tulee pelottavat mieleen kirkonpolttaja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jättäkää sentähden Kristuksen opin alkeet ja pyrkikää täydellisyyteen, ryhtymättä taas uudestaan laskemaan perustusta: parannusta kuolleista töistä ja uskoa Jumalaan, oppia kasteista ja kätten päällepanemisesta, kuolleiden ylösnousemuksesta ja iankaikkisesta tuomiosta." Hebr6; 1-2

        Siinä sitä vellujen parannusta jos sen haluaa sellaisena nähdä. Joskin tuo kyllä koskee meitä kaikkia. Emme juuri mistään muusta puhu kuin noista ja olemme siten opin alkeissa vasta. Turha siis kenenkään on rehvastella vielä olevansa muita parempi ja tietävämpi jos on Paavalin mielestä ala-asteella.

        ##########Siinä sitä vellujen parannusta jos sen haluaa sellaisena nähdä. Joskin tuo kyllä koskee meitä kaikkia. Emme juuri mistään muusta puhu kuin noista ja olemme siten opin alkeissa vasta. Turha siis kenenkään on rehvastella vielä olevansa muita parempi ja tietävämpi jos on Paavalin mielestä ala-asteella.########

        Opin alkeetkin ovat velluilla pielessä, muta ymmärrän että Herra Jeesus on herättänyt sydämesi etsimään totuutta!


    • Anonyymi

      Ehdota jotain syntiä niin kokeillaan.

      • Anonyymi

        Herjaa hurmahenkiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Herjaa hurmahenkiä.

        Vl-uskomus täyttää hurmzhemkisyyden kriteerit hyvin.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Vl-uskomus täyttää hurmzhemkisyyden kriteerit hyvin.

        Vellut eivät ole nähneet hurmahenkiä unissaakaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vellut eivät ole nähneet hurmahenkiä unissaakaan.

        Ainakin toimivat hurmahenkisesti, eli yli ja ohi Raamatun!


      • Pidät muita jumalia Adonain tilalla.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Vl-uskomus täyttää hurmzhemkisyyden kriteerit hyvin.

        On pastoreita ja pastoriparkoja, kuulut ilmeisesti jälkimäisiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On pastoreita ja pastoriparkoja, kuulut ilmeisesti jälkimäisiin.

        Tämä on niitä harvoja asioita, josta voin olla vellujen kanssa täysin samaa mieltä: Oikeassa olet!

        Hyvää,-Siunattua ja Rakkauden täyttämää tulevaa vuotta Sinulle!😘❤


    • Anonyymi

      Toimeen kaikkien kanssa yhdessä kuten kunnon demokraatti.

      • Oliko Jeesus mielestäsi sitä?

        Roomalaiskirje:
        11:32 Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.
        Galatalaiskirje:
        3:22 Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat


    • Anonyymi

      Vain Jeesus voi pelastaa syntisen.

      Jos ymmärrys Raamatusta on heikolla tasolla niin suosittelen tätä ilmaista Raamattukurssia

      https://www.raamattuavautuu.fi/

      • Anonyymi

        minkä uskonlahkon Raamattukoulu tuo on?


    • Anonyymi

      Ilm.21:2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu. Ilm.21:3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: Katso, Jumalan maja imisten keskellä! Ja hä on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssansa, heidän Jumalansa. Ilm.21:10 Ja hän vei minut hengessä suurelle ja korkealle vuorelle ja näytti minulle pyhän kaupungin, Jerusalemin, joka laskeutui alas taivaasta Jumalan tyköä. Hebr.12:22

      • Niin, se on nimeltään Uusi Jerusalem, Jumalan Valtakunta, jossa ei ole itkua, parkua eikä kipua.

        Siellä käyskentelee niityllä Leijonat sekä jalopeurat rinnakkain, eikä Aurinkoa ja kuuta enää ole, Kristuksen valo riittää kaikille Pyhille, pahat menee vasemman jonon mukana kadotukseen.


    • Anonyymi

      Syntisairautta tarvitaan. Syntiä on kyllä ihan kaikilla, mutta synnin tuntoa ei ole läheskään kaikilla. Jeesus voi pelastaa sellaisen joka tarvii parantajaa. Jeesus pelastaa siten että Hänen nimensä kautta (syntisairas) ihminen saa syntinsä anteeksi ja uutta voimaa lihan ja hengen väliseen taisteluun.

      Kristityn elämä on vaikeaa. Jokapäiväinen katumus ja parannus. Synti joka aina tarttuu ja hitaaksi tekee. Ristin kantamista.

      Maailman kristillisyydessä on eri tavalla. Kaikille löytyy sopiva tie.

      • Anonyymi

        .... ja se tie on kaita, yksi tie perille vie...


      • Anonyymi

        Synnin tuntoa ei ole läheskään kaikilla koska vain Jumala voi antaa synnin tunnon.


      • Anonyymi

        Synti sairautta ei olisi kenellekkään tullut ellei jumala olisi tahallaan alistanut ihmisiä syntiin jo paratiisista lähtien.Hyvän ja pahan tiedon puuta ja kavalaa käärmettä.


      • Anonyymi

        Miks en löydä Raamatustani sanaa "Syntisairas"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Synti sairautta ei olisi kenellekkään tullut ellei jumala olisi tahallaan alistanut ihmisiä syntiin jo paratiisista lähtien.Hyvän ja pahan tiedon puuta ja kavalaa käärmettä.

        Kummallinen paratiisi missä syntiä on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kummallinen paratiisi missä syntiä on.

        Ei sellaista paratiisia olekaan, -synnin seurauksena ihmiset karkotettiin paratiisista pois.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Synnin tuntoa ei ole läheskään kaikilla koska vain Jumala voi antaa synnin tunnon.

        Miten sinun synnintuntosi ilmenee? Vilkutteluna?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Ei sellaista paratiisia olekaan, -synnin seurauksena ihmiset karkotettiin paratiisista pois.

        Kyllä oli.
        Sielä oli se syntiin langennut enkeli käärmeenmuodossa.
        Kyllä sielä vaan synti oli.
        Kummallista että sielä sai olla syntiin langennut enkeli mutta ihminen sieltä ajettiin heti pois ku lankes.
        Näin ollen sitä syntistä käärmettä ei olisi saanut sinne paratiisiin päästää ollenkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Synnin tuntoa ei ole läheskään kaikilla koska vain Jumala voi antaa synnin tunnon.

        Missä Raamatussa kerrotaan, että sen antaa Jumala?
        Todellisuudessa Raamatussa ei ole koko "synnin tuntoa"?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Synnin tuntoa ei ole läheskään kaikilla koska vain Jumala voi antaa synnin tunnon.

        Näytä toteen, ei Jumalalla on sellaista valtaa, Valta on Jeesuksen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kummallinen paratiisi missä syntiä on.

        Paratiisissa ei ollut syntiä, ainustaan tottumattomuus.
        Synti Tuli Moosekselle reilun tuhannen vuoden päästä mäellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä oli.
        Sielä oli se syntiin langennut enkeli käärmeenmuodossa.
        Kyllä sielä vaan synti oli.
        Kummallista että sielä sai olla syntiin langennut enkeli mutta ihminen sieltä ajettiin heti pois ku lankes.
        Näin ollen sitä syntistä käärmettä ei olisi saanut sinne paratiisiin päästää ollenkaan.

        Ei ollut, Lako tuli vasta eksoduksessa Siinain vuorilla Moosekselle.

        Jos sinulla on muuta tietoa Raamatusta, kerro ihmeessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miks en löydä Raamatustani sanaa "Syntisairas"?

        Millä voiteella olet voidellut silmäsi?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Missä Raamatussa kerrotaan, että sen antaa Jumala?
        Todellisuudessa Raamatussa ei ole koko "synnin tuntoa"?

        1. Ei kukaan voi tulla minun tyköni ellei Isä...
        2. En minä ole tullut parantamaan terveitä...vaan kutsumasn syntisiä parannukseen

        Synnintunto:

        Jer 3:13. Tunne ainoastaan sinun pahat tekos, ja ettäs olet Herraa sinun Jumalaas vastaan syntiä tehnyt,


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ei ollut, Lako tuli vasta eksoduksessa Siinain vuorilla Moosekselle.

        Jos sinulla on muuta tietoa Raamatusta, kerro ihmeessä.

        Hillitse itse julma juutalainen, miksi olet katkera?


      • Anonyymi kirjoitti:

        1. Ei kukaan voi tulla minun tyköni ellei Isä...
        2. En minä ole tullut parantamaan terveitä...vaan kutsumasn syntisiä parannukseen

        Synnintunto:

        Jer 3:13. Tunne ainoastaan sinun pahat tekos, ja ettäs olet Herraa sinun Jumalaas vastaan syntiä tehnyt,

        Jäi hieman kesken, vaikka Jumala ei jättänyt kesken ketään, kun antoi vallan pojalleen, Hän halusi, että jokainen ottaa Hänet vastaa luvattuna Messiaana.
        Sen Jeesuskin tunnustaa ilolla;
        Joh. 6:44 Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.

        Kakkosen tekstiä ei tuollaisen ole Raamatussa. Se on niitä Wellujen sävellyksiä. Hän nimittäin paransi sairaita.

        Eikö teillä ole Raamattuja, pankaa sieltä tekstejä.
        Toisaalta, ei kannata Raamattunne ei ole oikea; Jer 3;13 Tunne kuitenkin rikoksesi: Sinä olet luopunut Herrasta, Jumalastasi, olet juossut kaikkialle vieraitten jumalien perässä, vihreän puun alta toisen alle. Minua et ole kuunnellut, sanoo Herra."

        Missä siinä on synnintunto ja se on kirjoitettu vain Israelille, enkä usko, että kuuluit meikäläisiin jo n 3,500v sitten.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hillitse itse julma juutalainen, miksi olet katkera?

        Vastaa sinä katkera pakana, milloin Laki tuli.
        Taas minun mielentilasta, ei monikaan iloitse Jeesuksesta juurikaan enempää kun minä.
        Laulan Hava nakilaa päivittäin ja itse säestän mukana.

        Katso Netistä Hava nagila danse, voittaa aina sionin jokihan.


    • Anonyymi

      Syntiin lankeemus oli siis välttämätön ihmisille.

      • Et ajatellut loppuun asti sanomisiasi.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Et ajatellut loppuun asti sanomisiasi.

        Ihminen kun laitetaan paikkaan asumaan missä on tarjolla kiellettyja hedelmiä ja kavala valehteleva käärme sen lisäksi.Niin ei kukaan voi sielä elää loputtomiin ilman lankeemusta.


    • Aadamin lankeemuksen seurausena, syni tuli vallisemaan ihmistä, sen vuoksi tuli armo ristin kuoman kautta osalliseksi niille jota uskovat.

      • Uskovat mihin/keneen? Uskotko vl-puhujaan vai Jeesukseen?


      • Missä se on on syntiä Kirjassa, laita paikka, ettet tule leimatuksi lestadiolaiseksi?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Missä se on on syntiä Kirjassa, laita paikka, ettet tule leimatuksi lestadiolaiseksi?

        En tiedä tätäkö kaipasit.

        5:14 Vaan kuolema vallitsi Adamista Mosekseen asti niitäkin, jotka ei syntiä tehneet olleet senkaltaisella ylitsekäymisellä kuin Adam, joka on sen esikuva, joka jälkeen tuleva oli.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Uskovat mihin/keneen? Uskotko vl-puhujaan vai Jeesukseen?

        Sä eksyt esim. siinä että vaikka Kristus itse sanoo että Hänen omansa tekee suurempia ihmeitä kuin Hän teki, niin sinä pilkkaat evankeliumin voimaa taikauskoksi.

        Jos mennään ihan evankeliumin rakaan ytimeen, niin lue Joh 9 kun Jeesus parantaa sokeana syntyneen.

        Tuo sokea on verrattavissa Borneon sademetsässä olevaan joka ei ole kuullut sanakaan Jeesuksesta. Jos tuo sademetsässä oleva ihminen tuntee syntinsä ja pelkää kuolemaa, miten Hän voi saada tunnon rauhan ja pelastusvarmuuden.

        1. Hän löytää Raamatun, lukee sitä ja saa uskon lahjan. (Ei, apt 8 Etiopian hoviherra)

        2. Sinne tulee lähetysmies joka ei usko evankeliumin taikaan eikä ph saarnavirkaan, mutta hän antaa tietoa Kristuksesta. (Ei. Apt. 19 Ylipapin Skevaan pojat)

        3. Sinne tulee uskovainen joka saman tien julistaa ilosanoman ytimen että kaikki syntisi ovat anteeksi annetut. Ihme tapahtuu. Sairas tunto saa rauhan vaikka ei vielä ole mitään "tietoa" Jeesuksesta. Hän uskoi nimittäin itse Kristukseen joka henkensä kautta puhuu uskovaisten suulla.

        Usko Jeesukseen edellyttää tietenkin että kuulee Jeesuksen puhuvan tänään. Elävä sana, korvin kuultavana.

        Se on hieman huvittavaa että vaikka Jumalan sana tekee selväksi että usko ei ole järjellä käsiteltävissä, vaan nimenomaan suuri ihme niin hellarit tyypilliseen "jenkki- tyyliin" rohkeasti väittävät asian olevan päinvastoin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä tätäkö kaipasit.

        5:14 Vaan kuolema vallitsi Adamista Mosekseen asti niitäkin, jotka ei syntiä tehneet olleet senkaltaisella ylitsekäymisellä kuin Adam, joka on sen esikuva, joka jälkeen tuleva oli.

        Jäi Kirja pois, laita se?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sä eksyt esim. siinä että vaikka Kristus itse sanoo että Hänen omansa tekee suurempia ihmeitä kuin Hän teki, niin sinä pilkkaat evankeliumin voimaa taikauskoksi.

        Jos mennään ihan evankeliumin rakaan ytimeen, niin lue Joh 9 kun Jeesus parantaa sokeana syntyneen.

        Tuo sokea on verrattavissa Borneon sademetsässä olevaan joka ei ole kuullut sanakaan Jeesuksesta. Jos tuo sademetsässä oleva ihminen tuntee syntinsä ja pelkää kuolemaa, miten Hän voi saada tunnon rauhan ja pelastusvarmuuden.

        1. Hän löytää Raamatun, lukee sitä ja saa uskon lahjan. (Ei, apt 8 Etiopian hoviherra)

        2. Sinne tulee lähetysmies joka ei usko evankeliumin taikaan eikä ph saarnavirkaan, mutta hän antaa tietoa Kristuksesta. (Ei. Apt. 19 Ylipapin Skevaan pojat)

        3. Sinne tulee uskovainen joka saman tien julistaa ilosanoman ytimen että kaikki syntisi ovat anteeksi annetut. Ihme tapahtuu. Sairas tunto saa rauhan vaikka ei vielä ole mitään "tietoa" Jeesuksesta. Hän uskoi nimittäin itse Kristukseen joka henkensä kautta puhuu uskovaisten suulla.

        Usko Jeesukseen edellyttää tietenkin että kuulee Jeesuksen puhuvan tänään. Elävä sana, korvin kuultavana.

        Se on hieman huvittavaa että vaikka Jumalan sana tekee selväksi että usko ei ole järjellä käsiteltävissä, vaan nimenomaan suuri ihme niin hellarit tyypilliseen "jenkki- tyyliin" rohkeasti väittävät asian olevan päinvastoin.

        Oikean evankeliumin voima on Usko Jeesukseen ja Hänen ylösnousemukseensa Hänen Herruuteensa ja Hänen verellään tekemäänsä syntien sovitukseen.

        Paljon tärkeämpää on tuntea synnin voittaja Jeesus,-kuin tuijottaa kukistettuun viholliseen, -syntiin!

        Valhe ei pelasta ketään,-ei edes Borneon rahankeruuyhyristyksellä!

        Syntejä et voi saada anteeksi, jos et usko Jeesukseen ensin ja Jeesus ei todellakaan puhu valehtelijain suulla.

        Usko ilman Jeesus-kohdetta ei ole kistinuskoa,-vaan synkintä taikauskoa.

        Usko Jeesukseen on niin yksinkertainen asia,-että jopa sinä,- jolla korvien väli näyttää olevan pelkkä akustinen kaikukoppa,-voisit ymmärtää sen. Mutta kirous sulkee silmäsi ja ymmärryksesi!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sä eksyt esim. siinä että vaikka Kristus itse sanoo että Hänen omansa tekee suurempia ihmeitä kuin Hän teki, niin sinä pilkkaat evankeliumin voimaa taikauskoksi.

        Jos mennään ihan evankeliumin rakaan ytimeen, niin lue Joh 9 kun Jeesus parantaa sokeana syntyneen.

        Tuo sokea on verrattavissa Borneon sademetsässä olevaan joka ei ole kuullut sanakaan Jeesuksesta. Jos tuo sademetsässä oleva ihminen tuntee syntinsä ja pelkää kuolemaa, miten Hän voi saada tunnon rauhan ja pelastusvarmuuden.

        1. Hän löytää Raamatun, lukee sitä ja saa uskon lahjan. (Ei, apt 8 Etiopian hoviherra)

        2. Sinne tulee lähetysmies joka ei usko evankeliumin taikaan eikä ph saarnavirkaan, mutta hän antaa tietoa Kristuksesta. (Ei. Apt. 19 Ylipapin Skevaan pojat)

        3. Sinne tulee uskovainen joka saman tien julistaa ilosanoman ytimen että kaikki syntisi ovat anteeksi annetut. Ihme tapahtuu. Sairas tunto saa rauhan vaikka ei vielä ole mitään "tietoa" Jeesuksesta. Hän uskoi nimittäin itse Kristukseen joka henkensä kautta puhuu uskovaisten suulla.

        Usko Jeesukseen edellyttää tietenkin että kuulee Jeesuksen puhuvan tänään. Elävä sana, korvin kuultavana.

        Se on hieman huvittavaa että vaikka Jumalan sana tekee selväksi että usko ei ole järjellä käsiteltävissä, vaan nimenomaan suuri ihme niin hellarit tyypilliseen "jenkki- tyyliin" rohkeasti väittävät asian olevan päinvastoin.

        ##########Se on hieman huvittavaa että vaikka Jumalan sana tekee selväksi että usko ei ole järjellä käsiteltävissä, vaan nimenomaan suuri ihme niin hellarit tyypilliseen "jenkki- tyyliin" rohkeasti väittävät asian olevan päinvastoin.#########

        Uskossa Jeesukseen, ei ole mitään salattua tai järkeenkäymätöntä.

        Vain vellu ja saatana haluaa pimittää totuuden!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        ##########Se on hieman huvittavaa että vaikka Jumalan sana tekee selväksi että usko ei ole järjellä käsiteltävissä, vaan nimenomaan suuri ihme niin hellarit tyypilliseen "jenkki- tyyliin" rohkeasti väittävät asian olevan päinvastoin.#########

        Uskossa Jeesukseen, ei ole mitään salattua tai järkeenkäymätöntä.

        Vain vellu ja saatana haluaa pimittää totuuden!

        Puhut uskosta merkityksessä biokemiallisina reaktioina ihmisen aivoissa. Olet ihan oikeassa, mutta sillä uskolla ei pelastu kukaan.

        Jumalan Pojan usko on taivaasta annettu lahja ja se on salattu viisailta ja ihmisjärjeltä.

        Luuk 10:21 Sillä hetkellä riemuitsi Jesus hengessä ja sanoi: minä kiitän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, ettäs nämät salasit viisailta ja toimellisilta, ja olet ne ilmoittanut pienille: tosin, Isä, niin oli sinun hyvä tahtos.

        1 Kor 2:14 Mutta ei luonnollinen ihminen ymmärrä niitä, mitkä Jumalan Hengen ovat; sillä ne ovat hänelle hulluus, ja ei taida käsittää, sillä ne hengellisesti tuomitaan

        "Ratkaisuja" Kyllä ihminen voi tehdä, mutta Jumalan Pojan uskoa ei voi saada ellei ole valittu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puhut uskosta merkityksessä biokemiallisina reaktioina ihmisen aivoissa. Olet ihan oikeassa, mutta sillä uskolla ei pelastu kukaan.

        Jumalan Pojan usko on taivaasta annettu lahja ja se on salattu viisailta ja ihmisjärjeltä.

        Luuk 10:21 Sillä hetkellä riemuitsi Jesus hengessä ja sanoi: minä kiitän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, ettäs nämät salasit viisailta ja toimellisilta, ja olet ne ilmoittanut pienille: tosin, Isä, niin oli sinun hyvä tahtos.

        1 Kor 2:14 Mutta ei luonnollinen ihminen ymmärrä niitä, mitkä Jumalan Hengen ovat; sillä ne ovat hänelle hulluus, ja ei taida käsittää, sillä ne hengellisesti tuomitaan

        "Ratkaisuja" Kyllä ihminen voi tehdä, mutta Jumalan Pojan uskoa ei voi saada ellei ole valittu.

        Sanon tämän säyseällä rakkaudella. Sinun kirjoituksesi ja puheesi on biokemiallinen ilmiö, jolle on myös suomenkielinen nimi pa*kaa. Olet lahjakas skeidanpuhuja, joten varmaan olet saanut hyvän taloudellisesti turvatun aseman yhteiskunnassa.

        Mutta rakas ystävä, älä tule skeidapuheillasi eksyttämään ketään totuudesta pois, jooko?

        Minulla ei ole tällä koneella hymiöt käytössä, joten sanon sinulle pusipusi ja halihali!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Sanon tämän säyseällä rakkaudella. Sinun kirjoituksesi ja puheesi on biokemiallinen ilmiö, jolle on myös suomenkielinen nimi pa*kaa. Olet lahjakas skeidanpuhuja, joten varmaan olet saanut hyvän taloudellisesti turvatun aseman yhteiskunnassa.

        Mutta rakas ystävä, älä tule skeidapuheillasi eksyttämään ketään totuudesta pois, jooko?

        Minulla ei ole tällä koneella hymiöt käytössä, joten sanon sinulle pusipusi ja halihali!

        Matt 7:14 Ja se portti on ahdas, ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat, jotka sen löytävät.
        Matt 22:14 Sillä monta on kutsuttu, mutta harvat ovat valitut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Matt 7:14 Ja se portti on ahdas, ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat, jotka sen löytävät.
        Matt 22:14 Sillä monta on kutsuttu, mutta harvat ovat valitut.

        Mielenkiintoinen ilmiö, että nyt sieluvihollinen on alkanut käyttää tuota Raamatunkohtaa myös vl-eksytyksen tukemiseen. Ahdas portti ei todellakaan tarkoita vl-hokkuspokkus parannuksen tekoa.

        Ap.t. 14:22 ja vahvistivat opetuslasten sieluja ja kehoittivat heitä pysymään uskossa ja sanoivat: "Monen ahdistuksen kautta meidän pitää menemän sisälle Jumalan valtakuntaan."

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Matt. 10:38 ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias.
        Matt. 16:24 Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Mielenkiintoinen ilmiö, että nyt sieluvihollinen on alkanut käyttää tuota Raamatunkohtaa myös vl-eksytyksen tukemiseen. Ahdas portti ei todellakaan tarkoita vl-hokkuspokkus parannuksen tekoa.

        Ap.t. 14:22 ja vahvistivat opetuslasten sieluja ja kehoittivat heitä pysymään uskossa ja sanoivat: "Monen ahdistuksen kautta meidän pitää menemän sisälle Jumalan valtakuntaan."

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Matt. 10:38 ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias.
        Matt. 16:24 Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.

        En tiedä mita ajat takaa. Kaita tie ei ole mikään kuja tai tunneli päärlyportille saakka, vaan Kristus sanoo "minä olen ovi". Kristus on se portti josta astutaan kaidalle tielle. Ristiä siellä raahataan. Totta. Mutta ei omin voimin, koska Kristus on myös itse tie ja vie kulkijansa perille.

        Kerro taas mikä sun mielestäs on ahdas portti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä mita ajat takaa. Kaita tie ei ole mikään kuja tai tunneli päärlyportille saakka, vaan Kristus sanoo "minä olen ovi". Kristus on se portti josta astutaan kaidalle tielle. Ristiä siellä raahataan. Totta. Mutta ei omin voimin, koska Kristus on myös itse tie ja vie kulkijansa perille.

        Kerro taas mikä sun mielestäs on ahdas portti.

        Et ilmeisesti lue vastauksiani vl-vemkolija-eksyttäjä. Ja jos luetkin miin et haluakaan ymmärtää.


    • Anonyymi

      Vai niin.
      Yhessä välissä sun opetus oli että Jeesus pelastaa vain omat ja nyt vain syntiset.

      • Mitä Jeesus sanoi siihen vasempaan riviin, eli kadotukseen Hänen määräämilleen, - Menkää pois, en tunne teitä.


      • Kaikki ovat syntisiä tässä maaimassa, synnitöntä ihmitä kun ei ole.


      • kotipaju2 kirjoitti:

        Kaikki ovat syntisiä tässä maaimassa, synnitöntä ihmitä kun ei ole.

        Aamen!


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Aamen!

        Armahtettuuja syntisiä on paljon, ero on siinä heitän kekemisiään ei muistella enään koskaan. Meidän synnit on pois pyyhitty karitsan verellä ei niitä ole.


      • kotipaju2 kirjoitti:

        Armahtettuuja syntisiä on paljon, ero on siinä heitän kekemisiään ei muistella enään koskaan. Meidän synnit on pois pyyhitty karitsan verellä ei niitä ole.

        Ja armahduksesta pääset osalliseksi uskolla Jeesukseen ja ottamalla uskovien kasteen,

        Vilkuttelu vl-puhujalle on epäuskoa Jeesusta kohtaan.

        Epäusko on kadottava synti!


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Ja armahduksesta pääset osalliseksi uskolla Jeesukseen ja ottamalla uskovien kasteen,

        Vilkuttelu vl-puhujalle on epäuskoa Jeesusta kohtaan.

        Epäusko on kadottava synti!

        Kerran kastettu toista ei tarvitse. Yksi on Herra yksi usko ,yksi kaste! Ef 4:


      • kotipaju2 kirjoitti:

        Kerran kastettu toista ei tarvitse. Yksi on Herra yksi usko ,yksi kaste! Ef 4:

        Roomalaiskatolinen vauvan pään valelu ei ole kaste. Siinä lapsi liitetään roomalaiskatoliseen porttokirkkoon jota myös juopon munkin nimeä kantava lahko on. Puhumattakaan sen ala-lohkosta portto . .


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Roomalaiskatolinen vauvan pään valelu ei ole kaste. Siinä lapsi liitetään roomalaiskatoliseen porttokirkkoon jota myös juopon munkin nimeä kantava lahko on. Puhumattakaan sen ala-lohkosta portto . .

        kasteea liittetään seurakunnan yhteyteen ja Jeesusken ruumiiseen, eikä mihinkään roomalaiskatolisuuteen se ei peasta. Jeesuksen veri tuo ainoastaan pelastuksen hänen ristin kuolemaansa kastetu pelastusvat, on voittanut kuoleman mahdin.


      • kotipaju2 kirjoitti:

        kasteea liittetään seurakunnan yhteyteen ja Jeesusken ruumiiseen, eikä mihinkään roomalaiskatolisuuteen se ei peasta. Jeesuksen veri tuo ainoastaan pelastuksen hänen ristin kuolemaansa kastetu pelastusvat, on voittanut kuoleman mahdin.

        Raamattu sanoo näin:

        Room. 6:3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Gal. 3:27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.


    • Anonyymi

      Eihän Jeesus pelasta ketään, vaan oikea lapsikaste, jossa lapsen viattomaan puhtaaseen sydämeen tulee Pyhä Henki asumaan.

      Meille syntisäkeille ei ole tarjolla yhtään mitään.

      • Olet todella tyhmä? Kerro missä se on julki tuotu Raamatussa.
        Lapsi on Jumalan, vasta itse tajuten mikä on hyvän ja pahan ero, Hänen tulee tehdä parannus sekä hakeutua kasteelle.
        Miksi ripotella mitään tietävää viatonta vauvaa, se on oikeasti Jumalan pilkkaa.

        Tarjolla on teillekin, mutta joudut hoitoihin. Missä se vauvaripottelun pelastun nyt on, joko se unohtui.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Olet todella tyhmä? Kerro missä se on julki tuotu Raamatussa.
        Lapsi on Jumalan, vasta itse tajuten mikä on hyvän ja pahan ero, Hänen tulee tehdä parannus sekä hakeutua kasteelle.
        Miksi ripotella mitään tietävää viatonta vauvaa, se on oikeasti Jumalan pilkkaa.

        Tarjolla on teillekin, mutta joudut hoitoihin. Missä se vauvaripottelun pelastun nyt on, joko se unohtui.

        Äläs nyt innostu, Jussihan se tyhmä on. Hoitoa tarvitset.


      • Luultavasti huumoria? Huonoa sellaista tosin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Äläs nyt innostu, Jussihan se tyhmä on. Hoitoa tarvitset.

        Pinna kirjoittaa täyttä asiaa. Te vellut olette hänen edessään painitermein sanottuna 'sillassa", Ette pysty kuin herjaamazn.


      • Mistä tuon tempaisit?


    • Anonyymi

      Tai oikeastaan ei ole tarjolla kuin herjoja ja syytöksiä. Peli on sitä osin menetetty. Raamatustakaan ei ole mitään apua kun se kertoo vain miten on ilman sitä täysin hairahtunut kaikenlaisiin outoihin juttuihin.

    • Anonyymi

      Ei muuta kuin syntiä tekemään siitä.

      • Anonyymi

        Niin se menee. Ainut synti mistä josta joutuu tuomiolle on lahkolaisuus. Sitä se kaste ei pysty pesemään pois vaikka muutoin on kaikkvoipainen. Vain sillä mennnään helvetin esikartanoihin.


    • Anonyymi

      Ahaa. Tuo selittää kyllä käytöksenne.

      • Niin mikä?


    • Galatalaiskirje:
      5:1 Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.
      5:2 Katso, minä, Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi.
      5:3 Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain.
      5:4 Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta

    • 1Joh. 2:1 Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.

      Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
      Room. 8:34 Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.
      1Tim. 2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
      Hebr. 7:25 jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa.
      Hebr. 9:24 Sillä Kristus ei mennyt käsillä tehtyyn kaikkeinpyhimpään, joka vain on sen oikean kuva, vaan itse taivaaseen, nyt ilmestyäkseen Jumalan kasvojen eteen meidän hyväksemme.

    • Tämä on painunut liian alas!

      • Anonyymi

        Ei kuitenkaan niin alas kuin hyödytön demonipesä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuitenkaan niin alas kuin hyödytön demonipesä.

        Kykenet asialliseen keskusteluun?


    • Anonyymi

      Hukkasin syntini rauhanyhdistykselle 😤

      • Älä pelkää, valhelupaukset eivät syntejäsi vieneet.


    • Anonyymi

      1 John 1:10 (King James Bible)
      If we say that we have not sinned, we make him a liar, and his word is not in us.

      10. Jos me sanomme: emmepä me syntiä tehneet ole, niin me teemme hänet valehteliaksi ja ei hänen sanansa ole meissä. (Biblia 1776)

      Evankeliumi:

      1. Kor 15:3 For I delivered unto you first of all that which I also received, how that Christ died for our sins according to the scriptures;

      4 And that he was buried, and that he rose again the third day according to the scriptures:

      Pelastumme, kun tajuamme olevamme syntisiä, jotka tekojemme takia ansaitsemme helvetin, ja otamme vastaan Jeesuksen veren sovitustyön omalle kohdallemme. SIllä hetkellä uudestisynnymme, saamme Jumalan pyhän hengen kuolleen henkemme tilalle. Uudestisyntymistään ei voi menettää. Jos et ole uskossa, kun Jeesus (pian) hakee omansa pois, jäät aikaan, jolloin ei enää uudestisynnytä, vaan pelastumisen voi menettää. Nyt on vielä armon aika. Ottakaa Jeesus vastaan nyt, niin teidän ei tarvitse pelätä tulevaa.

      Jokainen on ansainnut ikuisen kadotuksen tekojensa ja tekemättä jättämistensä takia. Jokainen voi kuitenkin pelastua, mutta yksi Jumalan armosta, yksin Jeesuksen veren kautta, ei tekojensa kautta, jottei kukaan kerskaisi.

      • Jätit systemaattisesti mainitsematta ,että uskolla Jeesukseen ( suun tunnustus) ja uskovien kasteella, pääsemme osalliseksi Jeesuksen sovitustyöstä.

        Oletko Sielunvihollinen vai vellu?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Jätit systemaattisesti mainitsematta ,että uskolla Jeesukseen ( suun tunnustus) ja uskovien kasteella, pääsemme osalliseksi Jeesuksen sovitustyöstä.

        Oletko Sielunvihollinen vai vellu?

        Oletko sinä tehnyt parannuksen? Jumala näkee sydämesi. Meille asenteesi kuultaa riveiltäsi ja niiden välistä. Usko Jeesukseen nyt, niin et joudu katumaan ikuisessa kärsimyksessä. Jos tietäisit kohta kuolevasi (joku esimerkiksi osoittaisi pistoolia sinua kohti), ja uskoisit sydämessäsi Jeesukseen, niin päätyisit taivaaseen, vaikka et ehtisi sanoa mitään tai ottaa kastetta. Et kuitenkaan tiedä, milloin kuolet. Ole viisas ja usko Jeesukseen tänään. Jumalan pelko on viisauden alku. Ihmisviisaus aikaansaa vain ylpeyttä, ei pelastusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko sinä tehnyt parannuksen? Jumala näkee sydämesi. Meille asenteesi kuultaa riveiltäsi ja niiden välistä. Usko Jeesukseen nyt, niin et joudu katumaan ikuisessa kärsimyksessä. Jos tietäisit kohta kuolevasi (joku esimerkiksi osoittaisi pistoolia sinua kohti), ja uskoisit sydämessäsi Jeesukseen, niin päätyisit taivaaseen, vaikka et ehtisi sanoa mitään tai ottaa kastetta. Et kuitenkaan tiedä, milloin kuolet. Ole viisas ja usko Jeesukseen tänään. Jumalan pelko on viisauden alku. Ihmisviisaus aikaansaa vain ylpeyttä, ei pelastusta.

        Hyvä yritys!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Hyvä yritys!

        Yllätyin että epäilit tuota heppua VL. Mut se on totta että kun valot sammuu niin pimeys tulee. VL huomaa heti että tuokin on epäuskoinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yllätyin että epäilit tuota heppua VL. Mut se on totta että kun valot sammuu niin pimeys tulee. VL huomaa heti että tuokin on epäuskoinen.

        No enhän minä häntä velluksi nimittänyt, Mutta kenenkä muun intresseissä tällä palstalla on harhauttaakaan kuin vellujen?

        Epäuskoinen mihin?

        Mihin sinä velluna uskot?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        No enhän minä häntä velluksi nimittänyt, Mutta kenenkä muun intresseissä tällä palstalla on harhauttaakaan kuin vellujen?

        Epäuskoinen mihin?

        Mihin sinä velluna uskot?

        ###Epäuskoinen mihin?###

        Sydämestään ei-VL tarkoitan. Yllätyin että et sitäkään tiedä meistä enään 🤭


      • Anonyymi kirjoitti:

        ###Epäuskoinen mihin?###

        Sydämestään ei-VL tarkoitan. Yllätyin että et sitäkään tiedä meistä enään 🤭

        On ansio olla epäuskoinen vl-valheen suhteen, mutta Jeesukseen uskova EI ole epäuskoinen. Minä uskon Jeesukseen!Uskotko sinä.?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        On ansio olla epäuskoinen vl-valheen suhteen, mutta Jeesukseen uskova EI ole epäuskoinen. Minä uskon Jeesukseen!Uskotko sinä.?

        Ohhoh, mikä kysymys. Onko siihen muuta kuin yksi vastaus ? 😇


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ohhoh, mikä kysymys. Onko siihen muuta kuin yksi vastaus ? 😇

        Mielestäni kaksi:,-Kyllä tahi ei, uskon/en usko,

        Sitten on vellu "vaihtoehto" jossa toisen pitää osata ymmärtää että vellu uskoo johonkin, jota hän ei suurin surminkaan suullansa tunnusta eikä tunnusta Herraksi.


    • Anonyymi

      Jumala haluaa henkilökohtaiseen suhteeseen jokaisen ihmisen kanssa. Jokainen ihminen, joka tunkee itsensä toisen ihmisen ja Jumalan väliin kontrolloidakseen ja ottaakseen haltuun tämän toisen hengellisen elämän, varastaa sieluja Jumalalta.

      Esirippu on halkaistu kahtia, jokaisella on oikeus mennä suoraan kaikkein pyhimpään kohdatakseen siellä ainoan todellisen Ylimmäisen Papin.

      • Anonyymi

        Ok, eli tie on kaita mut jokaisella on ihan oma tie. Sepä hieno ratkaisu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ok, eli tie on kaita mut jokaisella on ihan oma tie. Sepä hieno ratkaisu.

        Tuolla humpuukimaakarilla voi ollakin, mutta kristityillä on vain yksi tie!

        Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok, eli tie on kaita mut jokaisella on ihan oma tie. Sepä hieno ratkaisu.

        Mieti ennenkuin tuomitset.


      • Oletko koskaan kuullut kuka Jeesus on?


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Oletko koskaan kuullut kuka Jeesus on?

        Kysymys oli hänelle.

        #########Jumala haluaa henkilökohtaiseen suhteeseen jokaisen ihmisen kanssa. Jok. .########


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Kysymys oli hänelle.

        #########Jumala haluaa henkilökohtaiseen suhteeseen jokaisen ihmisen kanssa. Jok. .########

        Kyllä, tunnen erittäin hyvin, Jeesuksen Kristuksen Jumalan ainoan pojan. Jumala haluaa, että jokainen ihminen pelastuu, pelastus ei ole kollektiivinen, se on aina yksilö keskeinen. Äiti synnyttää lapsen saatanalle, pelastettu hänestä tulee ottaessaan vastaan Jeesuksen Kristuksen. Lue ajatuksella ensimmäinen viestini, hengellisen elämän manipuloijista ja niitä riittää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, tunnen erittäin hyvin, Jeesuksen Kristuksen Jumalan ainoan pojan. Jumala haluaa, että jokainen ihminen pelastuu, pelastus ei ole kollektiivinen, se on aina yksilö keskeinen. Äiti synnyttää lapsen saatanalle, pelastettu hänestä tulee ottaessaan vastaan Jeesuksen Kristuksen. Lue ajatuksella ensimmäinen viestini, hengellisen elämän manipuloijista ja niitä riittää.

        Okei, ihan fiksusti ajattelet, mutta Uudessa liitossa Jumalan täytyy mainita aina nimellä Jeesus, sillä Hänellä on kaikki valta. Ja Jeesus otetaan vastaan uskomalla Häneen ja ottamalla kaste.

        Mutta kuitenkin olet pikällä jo totuuden tiellä. Pyydän anteeksi jos vaikutin tylyltä.

        Hyvää yötä ja Jeesus myötä, kaikille palstalaisille.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Okei, ihan fiksusti ajattelet, mutta Uudessa liitossa Jumalan täytyy mainita aina nimellä Jeesus, sillä Hänellä on kaikki valta. Ja Jeesus otetaan vastaan uskomalla Häneen ja ottamalla kaste.

        Mutta kuitenkin olet pikällä jo totuuden tiellä. Pyydän anteeksi jos vaikutin tylyltä.

        Hyvää yötä ja Jeesus myötä, kaikille palstalaisille.

        Missä Raamatussa sanotaan että Jumala vaihtui Jeesukseksi Uudessta testamentissa? Se että Jumala puhui ja toimi Poikansa eli Jeesuksen kautta viimeisinä aikoina(UT), ei tarkoita että he vaihtoivat osia tai miten te sitten uskottekin. Jumala ei ole kadonnut mihinkään, vaikka Jeesus on tullut Herraksi meille myös.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä Raamatussa sanotaan että Jumala vaihtui Jeesukseksi Uudessta testamentissa? Se että Jumala puhui ja toimi Poikansa eli Jeesuksen kautta viimeisinä aikoina(UT), ei tarkoita että he vaihtoivat osia tai miten te sitten uskottekin. Jumala ei ole kadonnut mihinkään, vaikka Jeesus on tullut Herraksi meille myös.

        Matt. 28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä,!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Matt. 28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä,!

        Johannes 17

        Johannes 17:26


      • Anonyymi kirjoitti:

        Johannes 17

        Johannes 17:26

        1.Tim.6:12 Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, tartu kiinni iankaikkiseen elämään, johon olet kutsuttu ja johon hyvällä tunnustuksella olet tunnustautunut monen todistajan edessä
        6:13 Jumalan edessä, joka kaikki eläväksi tekee, ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka Pontius Pilatuksen edessä todisti, tunnustaen hyvän tunnustuksen, minä kehoitan sinua.
        6:14 että tahrattomasti ja moitteettomasti pidät käskyn meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestymiseen saakka.
        6:15 jonka aikanansa on antava meidän nähdä se autuas ja ainoa valtias, kuningasten Kuningas ja herrain Herra.
        6:16 jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä - hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Johannes 17

        Johannes 17:26

        Ap.t. 4:12 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Matt. 1:21 Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä.

        Ap.t. 10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Ap.t. 4:12 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Matt. 1:21 Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä.

        Ap.t. 10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."

        Nuo voi lukea Raamatusta, turha niitä on kopioida hourulan ukko, jolla ei itsellään ole mitään sanottavaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nuo voi lukea Raamatusta, turha niitä on kopioida hourulan ukko, jolla ei itsellään ole mitään sanottavaa.

        Hourulan Ukko, miksi sitten et lue Raamattua?

        Siksi kun et kestä että vl-uskosi paljastuu Raamattua lukemalla valheeksi!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nuo voi lukea Raamatusta, turha niitä on kopioida hourulan ukko, jolla ei itsellään ole mitään sanottavaa.

        Hourulan Ukko, teen sinulle kysymyksen:

        """"""joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta.""

        Mikä on tuo nimi "hänen" ja "häneen"?

        Tiedät sen nimen, mutta et voi sanoa sitä, kun vl-riivaaja sydämessäsi estää sen!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Hourulan Ukko, teen sinulle kysymyksen:

        """"""joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta.""

        Mikä on tuo nimi "hänen" ja "häneen"?

        Tiedät sen nimen, mutta et voi sanoa sitä, kun vl-riivaaja sydämessäsi estää sen!

        Oisko vaikka Jeesus? Nöyrry sinäkin uskomaan omat syntisi anteeksi Hänen nimessään ja veressään.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Matt. 28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä,!

        Miten on niin vaikea selittää OMIN SANOIN? Minä tiedän nuo kohdat Raamatusta ja niitä samoja jankkaatte täälä vuosia, joten jätetäänkö tuo Raamatun kopiointi nyt hetkeksi niin ehkä saadaan jotain keskusteluakin aikaiseksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten on niin vaikea selittää OMIN SANOIN? Minä tiedän nuo kohdat Raamatusta ja niitä samoja jankkaatte täälä vuosia, joten jätetäänkö tuo Raamatun kopiointi nyt hetkeksi niin ehkä saadaan jotain keskusteluakin aikaiseksi.

        Jos et Raamattua ymmärrä, tarvitsisin rautalankaa sinua varten. Tekisin siis rautalankamallin sinulle. Hauskan pitkä yhdyssana.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Jos et Raamattua ymmärrä, tarvitsisin rautalankaa sinua varten. Tekisin siis rautalankamallin sinulle. Hauskan pitkä yhdyssana.

        Ymmärrän oikein hyvin Raamattua. Kaikilla kristityillä on siitä oma tulkintansa, joten pointti oli että turha laittaa noita kohtia Raamatusta tänne koska ymmärrämme ja uskomme ne eri tavalla. Siksi kuulisin mielelläni omin sanoin sinulta. Mutta se menee aina tuohon että alat haukkumaan kun et muuta keksi. Turha se on sinun kanssa mitään jutella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän oikein hyvin Raamattua. Kaikilla kristityillä on siitä oma tulkintansa, joten pointti oli että turha laittaa noita kohtia Raamatusta tänne koska ymmärrämme ja uskomme ne eri tavalla. Siksi kuulisin mielelläni omin sanoin sinulta. Mutta se menee aina tuohon että alat haukkumaan kun et muuta keksi. Turha se on sinun kanssa mitään jutella.

        No väärinhän se on kun malttinsa menetän, mutta Raamattu riittäkööt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oisko vaikka Jeesus? Nöyrry sinäkin uskomaan omat syntisi anteeksi Hänen nimessään ja veressään.

        Ei syntejä uskota anteeksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten on niin vaikea selittää OMIN SANOIN? Minä tiedän nuo kohdat Raamatusta ja niitä samoja jankkaatte täälä vuosia, joten jätetäänkö tuo Raamatun kopiointi nyt hetkeksi niin ehkä saadaan jotain keskusteluakin aikaiseksi.

        Lestadiolaisuus on juuri sen takia harhautunut niin perusteellisesti totuuden ulkopuolelle, kun puhujat ovat omin sanoin ohittaneet Raamatun Sanan.


    • Anonyymi

      Salem kirjoitti

      Matt. 28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä,!


      Tässä on nyt todella mielenkiintoinen juttu. Jos Jeesuksella on nyt jo kaikki valta (näin on!) niin Jumalan valtakunta on ny jo täällä (sekin on totta, mutt ei Saalemin mukaan :-) )

      • Anonyymi

        Olet asian ytimessä. Mietippä miksi emme koe, ymmärrä ja tajua sitä.


      • Jumalan valtakunta, jossa raiskataan lapsia ja viilataan lähimmäisiä linssiin minkä ehditään ja kaikki tarmo keskitetään maallisen kunnian ja mammonan metsästkseen.

        Epäjumalan valtakunnalta vaikuttaisi enemmänkin.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Jumalan valtakunta, jossa raiskataan lapsia ja viilataan lähimmäisiä linssiin minkä ehditään ja kaikki tarmo keskitetään maallisen kunnian ja mammonan metsästkseen.

        Epäjumalan valtakunnalta vaikuttaisi enemmänkin.

        Dirty salem vomits.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet asian ytimessä. Mietippä miksi emme koe, ymmärrä ja tajua sitä.

        Synti erottaa ihmisen Jumalasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Synti erottaa ihmisen Jumalasta.

        Room. 11:32 Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Room. 3:9 Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla.
        Room. 3:19 Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
        Room. 3:23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        Gal. 3:22 Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.
        1Tim. 2:4 joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet asian ytimessä. Mietippä miksi emme koe, ymmärrä ja tajua sitä.

        Peltoon kätketty aarre. Harvat ja valitut sen löytävät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Peltoon kätketty aarre. Harvat ja valitut sen löytävät.

        Mitä löysit?


    • Anonyymi

      Saalem,

      Ootko miettinyt mitä tuo "Hänen nimensä kautta" tarkoittaa? (Siis viittaan siihen kohtaan jossa puhutaan että saa synnit anteeksi, Room 10 tais olla)

      • Ap.t. 10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta.

        Ei tue VL valhetta siis miltään osin. VL mantra on Jeesuksen pilkkaa.


      • Anonyymi

        Niin kuin huomaat, ei saalemi sitä ole miettinyt. Heikäläiset ei osaa ajatella syvällisesti uskon asioista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin kuin huomaat, ei saalemi sitä ole miettinyt. Heikäläiset ei osaa ajatella syvällisesti uskon asioista.

        Osaatko ajatella sen verran nenääsi pidemmälle, että mikä on uskosi kohde? Se siitä "syvällisyydestäsi"

        Apostolien teot:
        2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Osaatko ajatella sen verran nenääsi pidemmälle, että mikä on uskosi kohde? Se siitä "syvällisyydestäsi"

        Apostolien teot:
        2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan

        Mitä tällä jakeella tahdot sanoa? En usko että oikein tulkitset tuon sanan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tällä jakeella tahdot sanoa? En usko että oikein tulkitset tuon sanan.

        Ei sitä tarvitse tulkita. Vain niiden tarvitsee tuo tulkita,-joilla ei ole puhtaita jauhoja pussissaan.


    • Anonyymi

      Jeesuksen tuloa ennakoivaa profetiaa on jo vanhantestamentin puolella liki 500. Ennenkuin Kristus syntyi oli Jumala jo valistanut profeettoja tulevasta vapahtajasta.

      1. Mooseksen kirja 49:10 "Ei siirry valtikka pois Juudalta, ei käskijän sauva hänen suvultaan. Hänen heimostaan on tuleva se, jolla on valta, häntä kansat tottelevat."

      Miika 5:1 "Sinä Betlehem, sinä Efrata, sinä olet pienin Juudan sukukuntien joukossa! Mutta sinun keskuudestasi nousee Israelille hallitsija. Hänen juurensa ovat muinaisuudessa, ikiaikojen takana."

      • Anonyymi

        Eipä tullut hallitsijaa hänestä Israelille, eivätkä kansat häntä totelleet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tullut hallitsijaa hänestä Israelille, eivätkä kansat häntä totelleet.

        Prosessi on vielä kesken, Israel on näkevä Hallitsijansa, pimeys loppuu ja tulee valo. Saattaa olla ettemme me sitä hetkeä näe.


    • Anonyymi

      "Synti on välttämätön armon saamiseksi, Jeesus pelastaa vain syntisiä!"

      Hyvä syy raiskata omia tyttäriään! Kun muuten ei Jeesus pelasta?!?

      • Keksi toinen veruke!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Keksi toinen veruke!

        "Synti on välttämätön armon saamiseksi, Jeesus pelastaa vain syntisiä!"

        Tytärten raiskaaminen on syntiä, eikä ilman syntiä Jeesus pelasta!


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Synti on välttämätön armon saamiseksi, Jeesus pelastaa vain syntisiä!"

        Tytärten raiskaaminen on syntiä, eikä ilman syntiä Jeesus pelasta!

        Onneksi muuta syntiä ei ole?

        Jos tunnet tuollaisia mielitekoja, apua on saatavilla. Älä häpeä mt-ongelmaasi vaan soita rohkeasti aamulla terveyskeskukseen ja varaa aika mt-hoitajalle.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tässä muutama ajatus siitä mitä Raamattu tarkoitta kun se sanoo "hänen nimensä kautta".

      Luuk 24:47. Ja saarnattaman hänen nimeensä parannusta ja syntein anteeksiantamusta kaikissa kansoissa, ruveten Jerusalemista.

      Kaikki eivät ole todistajia. Vain ne jotka ovat nähneet ylösnousseen Jeesuksen todistavat hänestä.

      Apt 10:40. Hänet Jumala herätti kolmantena päivänä ja antoi hänen ilmestyä, 41. ei kaikelle kansalle, vaan Jumalan ennen valitsemille todistajille, meille, jotka söimme ja joimme hänen kanssaan sen jälkeen, kuin hän oli kuolleista noussut. 42. Ja hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi.

      Sama ajatus Paavalilla: Miten voi saarnata ellei ole lähetetty (saarnamaan häneen nimeensä)

      Room 10:14 Mutta kuinka he voivat huutaa avukseen sitä, johon eivät usko? Kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Kuinka he voivat kuulla, ellei kukaan julista? 15 Kuinka kukaan voi julistaa, ellei häntä ole lähetetty?


      Nyt meille avautuu tämä Rtun sana:

      Room 10:17 Usko syntyy kuulemisesta, mutta kuulemisen synnyttää Kristuksen sana.

      Mikä on Kristuksen sana? Väärin! Se on tässä ilmaistu.

      Matt 18:20 Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään

      Eli kun saarnaaja on lähetetty ja saarnaa Kristuksen nimessä niin Kristuksen sana on läsnä ja voi avata ihmisen korvan kuulemaan iankaikkisen elämän sanat ja vastaanottamaan uskon lahjan.


      Kuka on lähetetty ja näin ollen saarnaa Jeesuksen nimeen? Siihen on ihan yksiselitteinen Rtun sana: se jolla on Kristuksen saarnavirka.

      Se on Raamatussa näin meille kerrottu:

      Luuk 4:16 Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan, 17 ja hänelle ojennettiin profeetta Jesajan kirja. Hän avasi kirjakäärön ja löysi sen kohdan, jossa sanotaan:
      18 – Herran henki on minun ylläni, sillä hän on voidellut minut. Hän on lähettänyt minut ilmoittamaan köyhille hyvän sanoman, julistamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen 19 ja julistamaan Herran riemuvuotta. 20Hän kääri kirjan kokoon, antoi sen avustajalle ja istuutui. Kaikki, jotka synagogassa olivat, katsoivat tarkkaavasti häneen. 21 Hän alkoi puhua heille: »Tänään, teidän kuultenne, on tämä kirjoitus käynyt toteen.


      Ja sitten huipentuma.

      Joh 20:21 Jeesus sanoi uudelleen: »Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät.» 22Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: »Ottakaa Pyhä Henki. 23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi.


      HUOM: "Niin kuin Isä on lähettänyt minut" viittaa tuohon Luuk 4 kertomukseen jossa hänet voideltiin saarnamaan. Niin on myös jokainen uskovainen voideltu Pyhällä Hengellä saarnamaan.

      Kristuksen, taikka Pyhän Hengen saarnavirka on Rtun selkeimpiä käsitteitä mutta täysin peitetty niiltä jotka eivät usko.

      • Olet hyvin sielunvihollisen koulusi käynyt. Kirjoitit palstakilometreittäin valheita, ottaen Raamatun lauseita mielivaltaisesti -leikkaa -liimaa -askartele menetelmällä valheesi tueksi.


        Mutta et vahingossakaan sanonut VAIN USKO JEESUKSEEN PELASTAA!


        Et tietenkään sanonut, kun olet saatanan talutusnuorassa!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Olet hyvin sielunvihollisen koulusi käynyt. Kirjoitit palstakilometreittäin valheita, ottaen Raamatun lauseita mielivaltaisesti -leikkaa -liimaa -askartele menetelmällä valheesi tueksi.


        Mutta et vahingossakaan sanonut VAIN USKO JEESUKSEEN PELASTAA!


        Et tietenkään sanonut, kun olet saatanan talutusnuorassa!

        Ai mielivaltaisesti? Olisi joskuskaan kiva nähdä jotaki kritiikkiä. Miksi kohdat eivät tue ja selitä toisiaan jne.

        Katsos nyt Saalem,
        Kristus itse saarnasi, - "Tehkää parannus ja uskokaa hyvä sanoma"

        Nyt kun Pietari saarnasi helluntaina, hän sanoi "Tehkää parannus,...." ne jotka uskoivat Pietarin saarnan uudestisyntyivät "kuulemisen kautta" ja ottivat kasteen Pyhän Hengen saaneina, juuri niin kuin tapahtui Korneliuksen huoneessa.

        Mainitsen tän vain todistaakseni että teillä ei ole oikeaa raamatullusta ymmärrystä evankeliumin voimasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai mielivaltaisesti? Olisi joskuskaan kiva nähdä jotaki kritiikkiä. Miksi kohdat eivät tue ja selitä toisiaan jne.

        Katsos nyt Saalem,
        Kristus itse saarnasi, - "Tehkää parannus ja uskokaa hyvä sanoma"

        Nyt kun Pietari saarnasi helluntaina, hän sanoi "Tehkää parannus,...." ne jotka uskoivat Pietarin saarnan uudestisyntyivät "kuulemisen kautta" ja ottivat kasteen Pyhän Hengen saaneina, juuri niin kuin tapahtui Korneliuksen huoneessa.

        Mainitsen tän vain todistaakseni että teillä ei ole oikeaa raamatullusta ymmärrystä evankeliumin voimasta.

        Joh. 12:42 Kuitenkin useat hallitusmiehistäkin uskoivat häneen, mutta fariseusten tähden he eivät sitä tunnustaneet, etteivät joutuisi synagoogasta erotetuiksi
        12:43 Sillä he rakastivat ihmiskunniaa enemmän kuin Jumalan kunniaa.
        12:44 Mutta Jeesus huusi ja sanoi: "Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt
        12:45 Ja joka näkee minut, näkee hänet, joka on minut lähettänyt.
        12:46 Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen
        12:47 Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.
        12:48 Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivän
        12:49 Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.
        12:50 Ja minä tiedän, että hänen käskynsä on iankaikkinen elämä. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai mielivaltaisesti? Olisi joskuskaan kiva nähdä jotaki kritiikkiä. Miksi kohdat eivät tue ja selitä toisiaan jne.

        Katsos nyt Saalem,
        Kristus itse saarnasi, - "Tehkää parannus ja uskokaa hyvä sanoma"

        Nyt kun Pietari saarnasi helluntaina, hän sanoi "Tehkää parannus,...." ne jotka uskoivat Pietarin saarnan uudestisyntyivät "kuulemisen kautta" ja ottivat kasteen Pyhän Hengen saaneina, juuri niin kuin tapahtui Korneliuksen huoneessa.

        Mainitsen tän vain todistaakseni että teillä ei ole oikeaa raamatullusta ymmärrystä evankeliumin voimasta.

        Te väärennätte evankeliumin ja se on tuonut teille kirouksen.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Joh. 12:42 Kuitenkin useat hallitusmiehistäkin uskoivat häneen, mutta fariseusten tähden he eivät sitä tunnustaneet, etteivät joutuisi synagoogasta erotetuiksi
        12:43 Sillä he rakastivat ihmiskunniaa enemmän kuin Jumalan kunniaa.
        12:44 Mutta Jeesus huusi ja sanoi: "Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt
        12:45 Ja joka näkee minut, näkee hänet, joka on minut lähettänyt.
        12:46 Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen
        12:47 Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.
        12:48 Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivän
        12:49 Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.
        12:50 Ja minä tiedän, että hänen käskynsä on iankaikkinen elämä. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut.

        Se on juuri noin. Mutta miksi et usko saman Jeesuksen sanoja kun hän selittää että "joka teitä kuulee, kuilee minua" jne.

        Meidän näkökulmasta syyllistytte valtavaan itsepetokseen koska ette edes totena pidä sen Jeesuksen sanoja johon väitätte uskovainen. Ette usko Jeesuksern mutta kukin omiin käsityksiin Jeesuksesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on juuri noin. Mutta miksi et usko saman Jeesuksen sanoja kun hän selittää että "joka teitä kuulee, kuilee minua" jne.

        Meidän näkökulmasta syyllistytte valtavaan itsepetokseen koska ette edes totena pidä sen Jeesuksen sanoja johon väitätte uskovainen. Ette usko Jeesuksern mutta kukin omiin käsityksiin Jeesuksesta.

        Kirjoitat sekavia! Oletko juovuksissa?

        Room.10:6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas.
        10:7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.

        10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

        10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Kirjoitat sekavia! Oletko juovuksissa?

        Room.10:6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas.
        10:7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.

        10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

        10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan

        En ole. Sinä nimenomaan kiellät että se sana on kristityn suussa ja sydämessä. Koko sun mantra on että uskot pelkästään taivaassa olevaan Jeesukseen. Hän ei ole siellä saarnamassa, vaan henkensä kautta on lihassa. Edelleen.
        Huomaa, Paavali kirjoittaa Rooman uskovaisille!
        Sinä


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ole. Sinä nimenomaan kiellät että se sana on kristityn suussa ja sydämessä. Koko sun mantra on että uskot pelkästään taivaassa olevaan Jeesukseen. Hän ei ole siellä saarnamassa, vaan henkensä kautta on lihassa. Edelleen.
        Huomaa, Paavali kirjoittaa Rooman uskovaisille!
        Sinä

        Sinun lihassasi ei ole kuin riivaajahenki, tai hyvin monta.

        Matt. 18:20 Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä.

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Matt. 28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
        Joh. 20:19 Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, myöhään illalla, kun opetuslapset olivat koolla lukittujen ovien takana, juutalaisten pelosta, tuli Jeesus ja seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"
        Joh. 20:26 Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"


    • Anonyymi

      Olipas taas tyhmä aloitus,meinaatko että joku olisi synnitön tässä maailmassa!?

      • Kumpikohan meistä tyhmä on?😀😗😙😚❤


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Kumpikohan meistä tyhmä on?😀😗😙😚❤

        Olet pöljä kuten saalemit ovat.


    • Anonyymi

      1Tim.2:6 Joka itsensä kaikkein edestä lunastuksen hinnaksi on antanut, että senkaltaista piti ajallansa saarnattavan. Biblia (1776)

    • Anonyymi

      Huone tarvitsisi puhdistuakseen melkoisen armeijan siistiä. Rankkaa varmasti.

    • Anonyymi

      Riidelkää,riidelkää edelleen kuka teistä on synnitön.Minulle riittää yksinkertainenkin Jeesuksen sana:Uskosi on sinut pelastanut

      • Mihin/keneen uskot? Lentävä vl-spagettihirviö ei sinua pelasta.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Mihin/keneen uskot? Lentävä vl-spagettihirviö ei sinua pelasta.

        No en ainakaan sinuun?Mitä se sinulle kuuluu kuka uskoo ja mihin,-senkin tekopyhä..


      • Anonyymi kirjoitti:

        No en ainakaan sinuun?Mitä se sinulle kuuluu kuka uskoo ja mihin,-senkin tekopyhä..

        😘❤❤❤


    • Anonyymi

      > Synti on välttämätön armon saamiseksi, Jeesus pelastaa vain syntisiä!

      Mutta, ihmisten tulisi tulla vanhurskaiksi ja luopua synnistä, sillä synnin palkka on kuolema ja ikuinen elämä on vain vanhurskaille.

      "Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta."
      1 Joh. 3:7-10

      "Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
      Mat. 25:46

      • Room 3:8 Ja miksi emme tekisi, niinkuin herjaten syyttävät meidän tekevän ja niinkuin muutamat väittävät meidän sanovan: "Tehkäämme pahaa, että siitä hyvää tulisi"? Niiden tuomio on oikea.
        3:9 Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla,
        3:10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan.
        3:11 ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;
        3:12 kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.
        3:13 Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla;
        3:14 heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruut
        3:15 Heidän jalkansa ovat nopeat vuodattamaan verta,
        3:16 hävitys ja kurjuus on heidän teillänsä,.
        3:17 ja rauhan tietä he eivät tunne.
        3:18 Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä.
        3:19 Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä.
        3:20 sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
        3:21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia.
        3:22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat ( Jeesukseen); sillä ei ole yhtään erotusta


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Room 3:8 Ja miksi emme tekisi, niinkuin herjaten syyttävät meidän tekevän ja niinkuin muutamat väittävät meidän sanovan: "Tehkäämme pahaa, että siitä hyvää tulisi"? Niiden tuomio on oikea.
        3:9 Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla,
        3:10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan.
        3:11 ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;
        3:12 kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.
        3:13 Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla;
        3:14 heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruut
        3:15 Heidän jalkansa ovat nopeat vuodattamaan verta,
        3:16 hävitys ja kurjuus on heidän teillänsä,.
        3:17 ja rauhan tietä he eivät tunne.
        3:18 Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä.
        3:19 Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä.
        3:20 sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
        3:21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia.
        3:22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat ( Jeesukseen); sillä ei ole yhtään erotusta

        Nostan tämän vielä erikseen!

        3:10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan.
        3:11 ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;
        3:12 kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.


    • Anonyymi

      ”Suurinta hulluutta on sanoa, ettei Jumalaa ole”
      Efraim Filotheoslainen sanoi omana kokemuksenaan:
      Suurinta hulluutta, mitä ihminen saattaa sanoa, on ettei Jumalaa ole. Jumala on hänen sisällään, hänen sielussaan, mutta hän on vieras Jumalalle. Hänellä ei ole mitään suhdetta Jumalaan eikä yhteyttä Hänen kanssaan. Paholainen ja synti ovat pystyttäneet muurin, erottaneet nämä kaksi toisistaan ja tehnyt niistä toisistaan erillisiä todellisuuksia.

      • Niin, olemmehan Jumalan kuvia, jopa vellut.


    • Paavalin kirjoitukset näyttävät käsittämättömiltä, jos haet niistä vahvistusharhaa vl-valheelle. Mutta kun käsitä että usko Jeesukseen on todella uskoa Jeesukseen, niin Paavalin tekstitkin avautuvat sinulle.

      Gal.2:16 mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.
      2:17 Mutta jos meidät itsemmekin, pyrkiessämme vanhurskautumaan Kristuksessa, on havaittu syntisiksi, onko sitten Kristus synnin palvelija? Pois se!
      2:18 Sillä jos minä uudestaan rakennan sen, minkä olen hajottanut maahan, osoitan minä olevani lain rikkoja.
      2:19 Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
      2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
      2:21 En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut

    • Anonyymi

      Tätä on helpompi lukea etusivulta.

    • Tämä sanoma on ehkä liian vahvaa ruokaa velluille?

      • Anonyymi

        Se on siinä mielessä vahvaa että niin kuin yleensä omavanhurskaat sinäkin ajattelet että kilvoittelu synnin ja kuorman pois pois panemisessa on farisealaisuutta. Mutta Kristus ei lakia poistanut vaan antoi meille hengen joka rakastaa Jumalan lakia (liha ei kuitenkaan sitä tee). Pyhyyteen ja puhtauteen pyrkiminen ei ole ansio mutta uskon hedelmä.

        Jos joku elää niin kuin uskovainen mutta hänellä ei ole PH, niin kyseessä ei ole Hengen hedelmä, mutta juuri ansioituminen. Jos taas ihmisellä on PH, niin hän tietää mitä Jumala on tehnyt hänelle - siirtänyt pimeydestä Jumalan valtakuntaan. Mut tää lienee liian vahvaa epäuskoisille :-)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on siinä mielessä vahvaa että niin kuin yleensä omavanhurskaat sinäkin ajattelet että kilvoittelu synnin ja kuorman pois pois panemisessa on farisealaisuutta. Mutta Kristus ei lakia poistanut vaan antoi meille hengen joka rakastaa Jumalan lakia (liha ei kuitenkaan sitä tee). Pyhyyteen ja puhtauteen pyrkiminen ei ole ansio mutta uskon hedelmä.

        Jos joku elää niin kuin uskovainen mutta hänellä ei ole PH, niin kyseessä ei ole Hengen hedelmä, mutta juuri ansioituminen. Jos taas ihmisellä on PH, niin hän tietää mitä Jumala on tehnyt hänelle - siirtänyt pimeydestä Jumalan valtakuntaan. Mut tää lienee liian vahvaa epäuskoisille :-)

        Olen aina ihaillut niitä vl-ihmisiä, jotka ovat jaksaneet paneutua kuuntelemaan seurapuheita kerrasta toiseen,- vuosikymmenestä toiseen, kuuntelemaan puheita jopa niin, että luulevat ymmärtäneensäkin jotakin. Puheesta, joka todiasiallisesti on sielunvihollisen kavalaa eksytystä ja tarkoitettukin vain eksyttämään valitut pois totuudesta. Nuo vl-ihmiset ovat liki poikkeuksetta naisia.

        Kuulen ulkopuolelta palstan, että olisi muka vl-taikauskovaisia jotka uskovat Jeesukseen,Mutta miksi minä en sellaista täällä palstalla näe? ( yksi poikkeus oli).

        2Tess. 2:10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        2Kor. 4:3 Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat
        2Tim. 4:4 ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on siinä mielessä vahvaa että niin kuin yleensä omavanhurskaat sinäkin ajattelet että kilvoittelu synnin ja kuorman pois pois panemisessa on farisealaisuutta. Mutta Kristus ei lakia poistanut vaan antoi meille hengen joka rakastaa Jumalan lakia (liha ei kuitenkaan sitä tee). Pyhyyteen ja puhtauteen pyrkiminen ei ole ansio mutta uskon hedelmä.

        Jos joku elää niin kuin uskovainen mutta hänellä ei ole PH, niin kyseessä ei ole Hengen hedelmä, mutta juuri ansioituminen. Jos taas ihmisellä on PH, niin hän tietää mitä Jumala on tehnyt hänelle - siirtänyt pimeydestä Jumalan valtakuntaan. Mut tää lienee liian vahvaa epäuskoisille :-)

        Joh.
        .7:37 Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.
        7:38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on siinä mielessä vahvaa että niin kuin yleensä omavanhurskaat sinäkin ajattelet että kilvoittelu synnin ja kuorman pois pois panemisessa on farisealaisuutta. Mutta Kristus ei lakia poistanut vaan antoi meille hengen joka rakastaa Jumalan lakia (liha ei kuitenkaan sitä tee). Pyhyyteen ja puhtauteen pyrkiminen ei ole ansio mutta uskon hedelmä.

        Jos joku elää niin kuin uskovainen mutta hänellä ei ole PH, niin kyseessä ei ole Hengen hedelmä, mutta juuri ansioituminen. Jos taas ihmisellä on PH, niin hän tietää mitä Jumala on tehnyt hänelle - siirtänyt pimeydestä Jumalan valtakuntaan. Mut tää lienee liian vahvaa epäuskoisille :-)

        Antoiko Jeesus meille mainitemasi rakkauden? Oirwellista on että sydämesi tila estää nimen Jeesus käyttämisen.

        Gal. 2:16 mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Antoiko Jeesus meille mainitemasi rakkauden? Oirwellista on että sydämesi tila estää nimen Jeesus käyttämisen.

        Gal. 2:16 mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.

        Mutta sinä et usko Kristukseen. Hänen äänensä on korvin kuultavissa, koska hän asuu uskovaisten sydämessä ja puhuu heidän suuta lainaten.

        "Joka teitä kuulee,...."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sinä et usko Kristukseen. Hänen äänensä on korvin kuultavissa, koska hän asuu uskovaisten sydämessä ja puhuu heidän suuta lainaten.

        "Joka teitä kuulee,...."

        Et sinä voi minulta mitätöidä ja riistää uskoani Jeesukseen!

        Filippiläiskirje:
        3:14 minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Et sinä voi minulta mitätöidä ja riistää uskoani Jeesukseen!

        Filippiläiskirje:
        3:14 minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa

        Riistää en voi, mut mielestäni Rtun sanalla voin kyllä mitötöidä ja tyhjäksi osoittaa hurskautesi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Riistää en voi, mut mielestäni Rtun sanalla voin kyllä mitötöidä ja tyhjäksi osoittaa hurskautesi.

        Et todellakaan voi. Ihmettelen että tervejärkisen (oletan) ihmisen intressesissä on mitätöidä selvään selvempi Raamatun pelastussanoma:Usko ylösnousseeseen Jeesukseen!

        Sellainen on vain paholaisen ,saatanan intressesissä

        Mietin todella ja ihmettelen ,mikä tekee sinusta saatananpalvojan.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Et todellakaan voi. Ihmettelen että tervejärkisen (oletan) ihmisen intressesissä on mitätöidä selvään selvempi Raamatun pelastussanoma:Usko ylösnousseeseen Jeesukseen!

        Sellainen on vain paholaisen ,saatanan intressesissä

        Mietin todella ja ihmettelen ,mikä tekee sinusta saatananpalvojan.

        Jos Raamatun voisi korvata tällä yhdellä fraasilla "Usko ylösnousseeseen Jeesukseen", niin vaikea mun siinä tapauksessa olisi mitään väittää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos Raamatun voisi korvata tällä yhdellä fraasilla "Usko ylösnousseeseen Jeesukseen", niin vaikea mun siinä tapauksessa olisi mitään väittää.

        Siinä on kuitenkin se the perusjuttu. Jos Jeesusta ei olisi herätetty kuolleista, lupaus olisi rauennut tyhjiin!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Siinä on kuitenkin se the perusjuttu. Jos Jeesusta ei olisi herätetty kuolleista, lupaus olisi rauennut tyhjiin!

        Hyvä pointti. Ylösnousemususko se olla pitää. Usko sovitukseen ei riitä. Hänet herätettiin kuolleista meidän vanhurskauttaminen tähden, kuten siitä Paavali sanoo. Hän elää, ja on seurakuntaruumiissaan jossa hän saarnauttaa "evankeljumia" 😇


    • Anonyymi

      > Synti on välttämätön armon saamiseksi, Jeesus pelastaa vain syntisiä!

      Totta, mutta, jos on synnitön, silloin ei myöskään tarvitse pelastusta. Synnittömät pääsee ikuiseen elämään muuten.

      "Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
      Mat. 25:46

      " Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."
      Room. 6:23

      • Pahoin pelkään että kirjoitat tosissasi noin eksyttävää tekstiä.

        Ette ymmärrä kristinuskosta mitään!

        Gal. 2:16 mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista


    • Anonyymi

      Voi rähmä!
      Ikinä en ole tehnyt syntiä, eli olen täysin synnitön.
      En silti pääse taivaaseen, vaan joudun helvetin lieskoihin yhdessä pedofiilinen ja murhamiesten kanssa.
      Tattis vaan jumala

      • Voin kertoa sinulle ilosanoman, ettet ole armon ulkopuolella, syntinen olet siinä missä muutkin ja taivaaseen ei ole mennyt kuin Jeesus.
        Ja Jeesus on Hän joka tuomitsee.

        Room. 3:23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Room. 11:32 Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.
        Gal. 3:22 Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.
        1Joh. 1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä
        1Joh. 1:10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Voin kertoa sinulle ilosanoman, ettet ole armon ulkopuolella, syntinen olet siinä missä muutkin ja taivaaseen ei ole mennyt kuin Jeesus.
        Ja Jeesus on Hän joka tuomitsee.

        Room. 3:23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Room. 11:32 Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.
        Gal. 3:22 Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.
        1Joh. 1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä
        1Joh. 1:10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä

        Kuten totesin, olen synnitön.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuten totesin, olen synnitön.

        Olet paatunut, vailla synnintuntoa!

        En silti tuomitse sinua Huom! #with love#


    • Kristitty kartta synnin tekoa. Mitä me tähän sanomme? Onko meidän jatkuvasti tehtävä syntiä, jotta armo tulisi yhä suuremmaksi? Room 6:1,
      Ei tietenkään. Kun kerran olemme kuolleet pois synnistä, kuinka voisimme edelleen elää siinä? jae2

      • Niin karttaa ja vellu ei ole kristit

        Joh. 8:34 Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Room. 6:16 Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?
        2Piet. 2:19 ja lupaavat heille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia; sillä kenen voittama joku on, sen orja hän on.
        1Joh. 3:8 Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Niin karttaa ja vellu ei ole kristit

        Joh. 8:34 Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Room. 6:16 Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?
        2Piet. 2:19 ja lupaavat heille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia; sillä kenen voittama joku on, sen orja hän on.
        1Joh. 3:8 Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.

        Niin on kirjoituttu, käy myös toteen, kenen palavelija olet sen tekoja teet.


      • kotipaju2 kirjoitti:

        Niin on kirjoituttu, käy myös toteen, kenen palavelija olet sen tekoja teet.

        Juuri niin, eräät tekevät hoitokokouksia!


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Juuri niin, eräät tekevät hoitokokouksia!

        Hoitokokouset ovat ovat maalista suunitelua, eivä johda kuin tässä elämässä, yli lääkäri voi tedä parantumisia ilman ihmisen nouvoja.


      • kotipaju2 kirjoitti:

        Hoitokokouset ovat ovat maalista suunitelua, eivä johda kuin tässä elämässä, yli lääkäri voi tedä parantumisia ilman ihmisen nouvoja.

        Vl-hoitokokouksissa saatanallisuus on saanut huipennuksensa.
        Merkillepantavaa on, että nuo pahamaineiset heikkisaarihoihokokoukset saivat alkunsa ja voimansa amerikan dollarien takia. Siis epäjumalan mammonan palvonnasta.


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Vl-hoitokokouksissa saatanallisuus on saanut huipennuksensa.
        Merkillepantavaa on, että nuo pahamaineiset heikkisaarihoihokokoukset saivat alkunsa ja voimansa amerikan dollarien takia. Siis epäjumalan mammonan palvonnasta.

        pukeutuu valkeuten enkeliksi, eksyttä monia jotka eivä valvo tilaansa, eksyvä sen johdatkseen.


      • kotipaju2 kirjoitti:

        pukeutuu valkeuten enkeliksi, eksyttä monia jotka eivä valvo tilaansa, eksyvä sen johdatkseen.

        Matteuksen evankeliumi:
        23:27 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa.

        Voi teitä vellamot


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Matteuksen evankeliumi:
        23:27 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa.

        Voi teitä vellamot

        Tuo kuvaa hyvin demonipesää saalemissa.


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Matteuksen evankeliumi:
        23:27 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa.

        Voi teitä vellamot

        Voi suomen oma vanhurskaita, keräätte itsellenne ihmiten kunniaa.


      • kotipaju2 kirjoitti:

        Voi suomen oma vanhurskaita, keräätte itsellenne ihmiten kunniaa.

        Velluilta on kunnia mennyt, mutta maine senkus lisääntynyt.
        Heille kävi kuin entiselle tytölle, joka ei pitänyt kunniastaan kiinni!


    • Siis vellu ei ole kristitty!

      • Anonyymi

        Koetahan nyt saatana hillitä huorupäätäs.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koetahan nyt saatana hillitä huorupäätäs.

        Noin sanoi riivaajahenki kun Jeesus savusti hänet kolostaan ulos!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koetahan nyt saatana hillitä huorupäätäs.

        Kristitty uskoo Jeesukseen ja suullansa tunnustaa sen. Kistitty ottaa uskovien kasteen.

        Kristitty ymmärtää olevansa armahdettu rikollinen ja ymmärtää että Jeesus on tullut synniksi hänen puolestaan ja kuollut hänen puolestaan, että Hän kuolemallaan ja ylösnousemuksellaan kukisti synnin-kuoleman ja perkeleen vallan.

        Kristitty ymmärtää, että vain uskolla Jeesukseen hän pääsee tuosta voitosta osalliseksi!

        Päivänselvää on, että vl-usko on lisääntymis-ja mammonanpalvontakultti.

        Kristitty ymmärtää että vl-usko on taikausko ja lskiusko, joka vie kirouksen alle.!


    • Anonyymi

      No ei kun syntiä tekemään. Mitähän nyt keksisi.

    • Anonyymi

      Pakaroiden väli on tyylikkäästi muotoiltu.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      386
      1492
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1278
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1210
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      162
      1113
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      896
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      800
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      794
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      681
    Aihe