Amaryllis kaatui

Anonyymi-ap

Kyllä harmittaa kun komea punainen amaryllis löytyi aamulla piirongilta lattialle pudonneena, 4 täysin aukinaista suurta kukkaa toisesta vanasta lytyssä ja toinen nupussa oleva vana poikki. Multaa lattialla ja mikä pahinta, ruukun alusastian kasteluvesi oli pilannut parkettia. Kyllähän minä huomasin että se vana oli tosi pitkä ja yritin tukea, mutta ei se tukikeppi mennyt sipulista läpi. Taidan siirtyä muovikukkiin.

27

387

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Amaryllis kasvaa pituutta, jos sitä kastelee liikaa. Sitten se on hontelo ja painavat kukat kaatavat sen.
      Nim. Kokemusta on.

    • Anonyymi

      Mitä ne tukikepit auttaa, jos kukan paino kaataa koko ruukun.

      • Anonyymi

        Jos saisi tukikepillä varren suoraan , ei se ruukku kaatuisi.


    • Anonyymi

      Kun kukan laittaa keraamisen ruukun sisään, sen paino pitää kukaan pystyssä.

      • Anonyymi

        Minulla pn ollut aina jossain suojaruukussa joulukukat , mutta kun on tarpeeksi korkea ja painava kukinta, kyllä se pieni kevyt sisäruukku voi kellahtaa sieltä. Se on niin kevyt koska ei pidä juuri ollenkaan kastella. Pitäisi varmaan istuttaa isoon multatilaan painavaan ruukkuun koko sipuli. Kiva kun saa uudeksi vuodeksi toiseen varteen kukat.


    • Liikakastelu minullekin tuli mieleen, varsinkin kun vettä oli alusastiassakin.
      Vana voi venähtää muutenkin ja pyrkii kasvamaan vinoon eikä tukeminen aina onnistu. Kyllä minäkin olen multia kaatumisen seurauksena siivoillut.

      Silloin kannattaa leikata kaatumassa oleva vana terävällä veitsellä, laittaa tyveen ohut kumirenksu, jotta se ei ala rullaantua ja menettää vedenottokykyään. Vettä on syytä vaihtaa usein, leikata uusi imupinta ja siirtää renksua sitä mukaa. Kukinto kestää näin maljakossa viikkojakin upeana. Saatan ostaa amarylliksen myös leikkokukkana, se on näyttävä yksinkin tai jotain vihreää ympärillään.

      • Anonyymi

        Aika paljon näkee hautajaus kukkalaitteessakin valkeita amarylliksiä. Upeita ovat.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Käytän teräväpäisiä aika ohuita grillitikkuja tukena ja ne menee kyllä läpi sipulista. Multatilaan niitä tikkuja ei saa tukevasti. Huokausssss. Nätti tuo hennompi liljankukka linkissä, ei taida olla myynnissä.


      • Anonyymi

        Pitääkö tukikeppi iskeä sipulista läpi?
        Minä säästän sipulin ja yritän aina uskollisesti kasvattaa siitä uuden kukkavarren syksyllä. Säilytän sitä pimeässä komerossa. Eihän siitä juuri koskaan nouse kuin ehkä jokunen lehdentynkä, mutta on hauska yrittää. Mutta tuskin se kasvaa, jos siihen on isketty tukikeppi ja sipuli hajonnut.


    • Anonyymi

      Liian pimeässä amaryllis kasvaa honteloa vartta, hassun näköine riu un päässä oleva rypäs minullakin, molemmin puolin tukikepit ja laitoin vielä isomman saviruukun sisään. Pitäisi hommata kasvilamppu, muutkin viherkasvit on aneemisia. Joulutähti sai kylmää kun pakkasella ostin ja karisti melkein heti terälehdet. Olen huono viherpeukalo, nyyyhhhh😢

    • Anonyymi

      Mä vedin hirttosilmukat kukkavarsiin ja siitä köydet verhotankoon kiinni. "Kiinni on ja pysyy", sano Orkari miestä.
      Naapuritkin sano, että mulla on takuuvarma ja omaperäinen ratkaisu.

      • Anonyymi

        Minä tein tuollaiset temput joulukuuselle.


      • Rupesi ihan hymyilyttämään.
        Luova ratkaisu, hienoa!


    • Anonyymi

      Amaryllistä ei saisi kastella kuin pari desilitraa viikossa, niin sen saa kukkimaan
      ainakin 1,5 kuukautta.

    • Anonyymi

      Varret voi katkaista ja laittaa maljakkoon.

    • Anonyymi

      Kaatuuhan niitä vatamerilaivojakn!

    • Anonyymi

      Kiitos paljon vinkeistä, kaikki mahdolliset virheet olen aina tehnyt, nyt vaan kävi köpelösti.
      Leikkasin tuon nupulla olevan varren ja laitoin veteen, odottelen että nuput aukeaa.
      Terveisin aloittaja.

    • Anonyymi

      Tekevälle sattuu.

    • Anonyymi

      Tosi kiva ketju, ei mitään leuhkimisia eikä lyttäämisiä. Aiheen ei tarvii olla iso asia, kun voi lepposasti jutustella.

      • Anonyymi

        On tämä kiva ketju, kun joku idiootti vetää amarylliksen köydellä kiinni verhotankoon, jotta se ei kaatuisi.
        Mutta siitä kiva ketju, että kylähullutkin voi kirjoitella.
        Onhan siihen oikeus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tämä kiva ketju, kun joku idiootti vetää amarylliksen köydellä kiinni verhotankoon, jotta se ei kaatuisi.
        Mutta siitä kiva ketju, että kylähullutkin voi kirjoitella.
        Onhan siihen oikeus.

        . . . " idiootti vetää amarylliksen köydellä kiinni verhotankoon, jotta se ei kaatuisi."
        Onpas jollakin idiootilla omituinen verhotanko, joka kaatuisi, jollei sitä kiinnitettäisi köydellä amaryllikseen.
        Sielumme silmillä voimme asiaa kauhistella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tämä kiva ketju, kun joku idiootti vetää amarylliksen köydellä kiinni verhotankoon, jotta se ei kaatuisi.
        Mutta siitä kiva ketju, että kylähullutkin voi kirjoitella.
        Onhan siihen oikeus.

        No saahan sitä huumorii olla, elä ota kaikkee niin tosissas!


    • Anonyymi

      Tiesittekö, että jos norsu kaatuu tai sairastuu,
      se viedään norsusairaalaan
      Hoito on ilmaista, vaikka norsu olisi yksityinen

      Thaimaassa. Rekka-ambulanssilla. Sotessa voitaisiin myös amaryllikset hoitaa mak sutta
      Mutta sotesta tuli pelkkää sutta ja soppaa

      https://www.ts.fi/uutiset/3883067

    • Anonyymi

      Vastapainoja käytetään nostokurjissa, jotta pysyvät pystyssä?☕🍵

    • Anonyymi

      Niitä saa sellaisia metallisia tukia ihan amarylliksiä varten . Se vaan pitää laittaa ennen nuppujen aukeamista

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kotipizza Hyllykallio

      Meniköhän jotain pieleen? Arveletteko, että lisää arvostusta teitä kohtaan?Arveletteko, että ei vaikuta myyntiä vähentäv
      Seinäjoki
      162
      3798
    2. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      33
      3508
    3. Mopomiitissä vakava loukkaantuminen

      IMATRAN mopomiitistä lauantai-iltana sairaalaan joutuneet kuljettajat ovat loukkaantuneet vakavasti, Kaakkois-Suomen pol
      Imatra
      213
      2688
    4. Mitä nainen ajattelet?

      Miten viettäisimme iltaa juuri nyt jos olisimme yhdessä?
      Ikävä
      152
      1204
    5. J-miehelle

      Miksi kaikki päättyi näin? Vain sinut olisin halunnut, on ikävä sua. Älä ajaudu väärille teille, olet mulle Rakas.
      Ikävä
      59
      1068
    6. Minulla on poikaystävä!!!

      Uskokaa nyt jo! En halua vanhaa kääkkää!!!
      Ikävä
      144
      990
    7. Viikonlopun päätteeksi löytäisin

      paikkani sinun kainalossasi. Telkkarissa joku leffa, sarja, ehkä ihan mielenkiintoinenkin tai sitten ei enää jaksaisi ke
      Ikävä
      10
      971
    8. Rupesin oikeasti odottamaan

      Että toteutuuko se meidän pusu ensiviikolla. Olisin niin onnellinen se merkitsisi paljon.
      Ikävä
      55
      900
    9. Niinhän se on nainen että me

      Kaikki vanhetaan ja muututaan toisenlaisiksi, lainatakseni vapaasti yhden vanhan kappaleen sanoitusta
      Ikävä
      42
      744
    10. Olihan sinun

      Kanssa nainen olemassa omanlainen vetovoima ja tietynlainen yhteenkuuluvuuden tunne. Se on helppoa myöntää.
      Ikävä
      40
      737
    Aihe