Saako siitenkin rukilemalla synnit anteeksi ja Jumala antaa ne taivaasta

Anonyymi-ap

2 Aikakirja 7:
Jumala vastaa Salomon rukoukseen

11 Kun Salomo oli saanut valmiiksi Herran temppelin ja kuninkaan palatsin ja saattanut onnellisesti päätökseen kaiken, mitä oli temppeliä ja palatsia varten suunnitellut, [1. Kun. 9:1-9]
12 Herra ilmestyi hänelle yöllä. Herra sanoi Salomolle: "Minä olen kuullut sinun rukouksesi ja ottanut tämän temppelin paikaksi, jossa minulle uhrataan. [5. Moos. 12:5]
13 Jos minä joskus suljen taivaan, niin että ei tule sadetta, tai jos käsken heinäsirkkojen syödä maan tai lähetän kansani keskuuteen ruton
14 -- ja jos silloin kansani, jonka olen ottanut omakseni, nöyrtyy ja rukoilee, kääntyy minun puoleeni ja hylkää pahat tiensä, niin minä kuulen sitä taivaaseen, annan sen synnit anteeksi ja teen sen maan jälleen terveeksi.

Tuota ei ole kaiketi kumottu missään.

Jumalan Sana ei muutu. Vai yrittääkö SRK opetus muuttaa sitäkin ?

44

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juuri näin VL opettaa. Jumala antaa taivaasta synnit anteeksi. Mutta ei niille jotka pystyttää kotipihalle (Malakian kirja) alttarinsa. Oli pakko mennä Jerusalemin temppeliin jossa sekö Herran nimi että hänen silmä asuivat.

      Tämä on totta tänään. "Te olette Pyhän Hengen temppeli" sanoo Paavali. Jumalan silmä, eli Pyhä Henki on Kristuksen omissa ja he voivat saarnata Jeesukden nimeen ja nimissä.

      • Sehän on väärin. Jeesus joka otti kaikki synnit päällensä, Kaikkivaltiaana myös sairaudet on ainut taho, joka vapauttaa synnistä.

        Se on niin, joka talvet hevosella ja reellä liikkuu, ei tiedä auton suvereniteettia liikkumiseen. Wellut on juuri niitä Jehovan Todistajien alalahkoja (myös Adventistien) joilla ei ole Jeesusta, muuta kun nimenä; - Jeesuskin nimessä,,,,, lopulta suksen nimessä, kun alkaa ääniä pettämään.

        Jumala ei syntejä jakele kenellekään syntejä anteeksi, eikä valitse ihmisiä iankaikkisuuteen.

        VL usko on siinä kohtikin pelkkää ajanvietettä, vailla fokusta.

        Miten Malagia liittyy Uuteen Testamenttiin, Hän aikansahan loppui Johannes Kastajaan. Et todella tunne Raamattua pikkuvauvaa enemmän.

        Pyhä Henki on tullit Maan päälle Jeesuksen kuoleman jälkeen Helluntaina, huolehtimaan Jeesuksen omista.
        Joh 14;15 "Jos te rakastatte minua, te noudatatte minun käskyjäni.
        16 Minä käännyn Isän puoleen, ja hän antaa teille toisen puolustajan, joka on kanssanne ikuisesti.
        17 Tämä puolustaja on Totuuden Henki. Maailma ei voi Henkeä saada, sillä maailma ei näe eikä tunne häntä. Mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy luonanne ja on teissä.15 "Jos te rakastatte minua, te noudatatte minun käskyjäni.
        16 Minä käännyn Isän puoleen, ja hän antaa teille toisen puolustajan, joka on kanssanne ikuisesti.
        17 Tämä puolustaja on Totuuden Henki. Maailma ei voi Henkeä saada, sillä maailma ei näe eikä tunne häntä. Mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy luonanne ja on teissä.

        Henki puolustaa Jeesuksen seuraajia, kastettuja, sitä ei maailma, kuten VL voi saada, muuten kun suulla tunnustaen uskonsa Jeesukseen, ja ottamalla kasteen Häneen.

        Kun Kaste on otettu, ja ihminen liitetty oksana Kristuspuuhun, Hän on osa Jeesusta ja voi tehdä myös tekoja JEESUKSESSA, ei pelkästi HÄNEN NIMESSÄÄN.

        Matt 7;7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'

        Mutta kun on oksastettu Jeesukseen, sen voi pyytää Häneltä JEESUKSESSA. Tämä etu on Uudestisyntyneillä, ainoastaan. Silloin voi myös tehdä seuraavaa; Joh. 14:12 "Totisesti, totisesti: joka uskoo minuun, on tekevä sellaisia tekoja kuin minä teen, ja vielä suurempiakin. Minä menen Isän luo. Kysymys kuuluukin, mitä suuria tekoja Wellut tekee Jeesuksessa.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Sehän on väärin. Jeesus joka otti kaikki synnit päällensä, Kaikkivaltiaana myös sairaudet on ainut taho, joka vapauttaa synnistä.

        Se on niin, joka talvet hevosella ja reellä liikkuu, ei tiedä auton suvereniteettia liikkumiseen. Wellut on juuri niitä Jehovan Todistajien alalahkoja (myös Adventistien) joilla ei ole Jeesusta, muuta kun nimenä; - Jeesuskin nimessä,,,,, lopulta suksen nimessä, kun alkaa ääniä pettämään.

        Jumala ei syntejä jakele kenellekään syntejä anteeksi, eikä valitse ihmisiä iankaikkisuuteen.

        VL usko on siinä kohtikin pelkkää ajanvietettä, vailla fokusta.

        Miten Malagia liittyy Uuteen Testamenttiin, Hän aikansahan loppui Johannes Kastajaan. Et todella tunne Raamattua pikkuvauvaa enemmän.

        Pyhä Henki on tullit Maan päälle Jeesuksen kuoleman jälkeen Helluntaina, huolehtimaan Jeesuksen omista.
        Joh 14;15 "Jos te rakastatte minua, te noudatatte minun käskyjäni.
        16 Minä käännyn Isän puoleen, ja hän antaa teille toisen puolustajan, joka on kanssanne ikuisesti.
        17 Tämä puolustaja on Totuuden Henki. Maailma ei voi Henkeä saada, sillä maailma ei näe eikä tunne häntä. Mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy luonanne ja on teissä.15 "Jos te rakastatte minua, te noudatatte minun käskyjäni.
        16 Minä käännyn Isän puoleen, ja hän antaa teille toisen puolustajan, joka on kanssanne ikuisesti.
        17 Tämä puolustaja on Totuuden Henki. Maailma ei voi Henkeä saada, sillä maailma ei näe eikä tunne häntä. Mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy luonanne ja on teissä.

        Henki puolustaa Jeesuksen seuraajia, kastettuja, sitä ei maailma, kuten VL voi saada, muuten kun suulla tunnustaen uskonsa Jeesukseen, ja ottamalla kasteen Häneen.

        Kun Kaste on otettu, ja ihminen liitetty oksana Kristuspuuhun, Hän on osa Jeesusta ja voi tehdä myös tekoja JEESUKSESSA, ei pelkästi HÄNEN NIMESSÄÄN.

        Matt 7;7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'

        Mutta kun on oksastettu Jeesukseen, sen voi pyytää Häneltä JEESUKSESSA. Tämä etu on Uudestisyntyneillä, ainoastaan. Silloin voi myös tehdä seuraavaa; Joh. 14:12 "Totisesti, totisesti: joka uskoo minuun, on tekevä sellaisia tekoja kuin minä teen, ja vielä suurempiakin. Minä menen Isän luo. Kysymys kuuluukin, mitä suuria tekoja Wellut tekee Jeesuksessa.

        Kyllä nuo sun kommentit on saatanan tekoja.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Sehän on väärin. Jeesus joka otti kaikki synnit päällensä, Kaikkivaltiaana myös sairaudet on ainut taho, joka vapauttaa synnistä.

        Se on niin, joka talvet hevosella ja reellä liikkuu, ei tiedä auton suvereniteettia liikkumiseen. Wellut on juuri niitä Jehovan Todistajien alalahkoja (myös Adventistien) joilla ei ole Jeesusta, muuta kun nimenä; - Jeesuskin nimessä,,,,, lopulta suksen nimessä, kun alkaa ääniä pettämään.

        Jumala ei syntejä jakele kenellekään syntejä anteeksi, eikä valitse ihmisiä iankaikkisuuteen.

        VL usko on siinä kohtikin pelkkää ajanvietettä, vailla fokusta.

        Miten Malagia liittyy Uuteen Testamenttiin, Hän aikansahan loppui Johannes Kastajaan. Et todella tunne Raamattua pikkuvauvaa enemmän.

        Pyhä Henki on tullit Maan päälle Jeesuksen kuoleman jälkeen Helluntaina, huolehtimaan Jeesuksen omista.
        Joh 14;15 "Jos te rakastatte minua, te noudatatte minun käskyjäni.
        16 Minä käännyn Isän puoleen, ja hän antaa teille toisen puolustajan, joka on kanssanne ikuisesti.
        17 Tämä puolustaja on Totuuden Henki. Maailma ei voi Henkeä saada, sillä maailma ei näe eikä tunne häntä. Mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy luonanne ja on teissä.15 "Jos te rakastatte minua, te noudatatte minun käskyjäni.
        16 Minä käännyn Isän puoleen, ja hän antaa teille toisen puolustajan, joka on kanssanne ikuisesti.
        17 Tämä puolustaja on Totuuden Henki. Maailma ei voi Henkeä saada, sillä maailma ei näe eikä tunne häntä. Mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy luonanne ja on teissä.

        Henki puolustaa Jeesuksen seuraajia, kastettuja, sitä ei maailma, kuten VL voi saada, muuten kun suulla tunnustaen uskonsa Jeesukseen, ja ottamalla kasteen Häneen.

        Kun Kaste on otettu, ja ihminen liitetty oksana Kristuspuuhun, Hän on osa Jeesusta ja voi tehdä myös tekoja JEESUKSESSA, ei pelkästi HÄNEN NIMESSÄÄN.

        Matt 7;7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'

        Mutta kun on oksastettu Jeesukseen, sen voi pyytää Häneltä JEESUKSESSA. Tämä etu on Uudestisyntyneillä, ainoastaan. Silloin voi myös tehdä seuraavaa; Joh. 14:12 "Totisesti, totisesti: joka uskoo minuun, on tekevä sellaisia tekoja kuin minä teen, ja vielä suurempiakin. Minä menen Isän luo. Kysymys kuuluukin, mitä suuria tekoja Wellut tekee Jeesuksessa.

        ### Et todella tunne Raamattua pikkuvauvaa enemmän. ###

        Pikkuvauvan uskonymmärryksellä ne kirjoitukset avautuu. Jos avautuu. Malakia oli uskovainen profeetta joka toimitta lain ja evankeliumin virkaa.

        Mikset sano aloittajalle näin?

        "Miten Salomo liittyy Uuteen Testamenttiin, Hänen aikansahan loppui Johannes Kastajaan. Et todella tunne Raamattua pikkuvauvaa enemmän."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä nuo sun kommentit on saatanan tekoja.

        Oliko saatana juttuja sekin, kun Jeesus toi synnin sovituksen?
        Olet pipi, hae hoitoa, tai sitten lesta. Ei mitään tolkullista kommenttia, vain toistat omia tekojasi.
        Mitä on elää saatanassa, kun aina kirjoitat hänestä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        ### Et todella tunne Raamattua pikkuvauvaa enemmän. ###

        Pikkuvauvan uskonymmärryksellä ne kirjoitukset avautuu. Jos avautuu. Malakia oli uskovainen profeetta joka toimitta lain ja evankeliumin virkaa.

        Mikset sano aloittajalle näin?

        "Miten Salomo liittyy Uuteen Testamenttiin, Hänen aikansahan loppui Johannes Kastajaan. Et todella tunne Raamattua pikkuvauvaa enemmän."

        Kyllä se on, kuten kirjoitit, sama teillä on järjen ja opettamattoman vauvan uskon kanssa.
        Vähän naurattaa.
        Paavali kertoo totuuden; 1.Korinttolaiskirje:
        13:11 Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
        Aloittajalla on järkeäkin jotain, joka sinulta uupuu. Taas uskosta vauvassa ei puhuta Raamatussa mitään, pelkkään uskoon sidoksissa olevaan tietoa ja miten Hän voiksikaan Jeesusta kirkastaa, koska se ei ole auennut koko Lahkolle.

        Laitampa sen paikan, josta se selviää; Luuk. 16:16 "Lain ja profeettojen aika kesti Johannekseen asti. Siitä lähtien on julistettu hyvää sanomaa Jumalan valtakunnasta, ja jokaista vaaditaan tulemaan sinne.

        Ei ollut kysymys Salomonista, vaan Malakiasta. Tarkkuutta asioihin, mieti itse, miksi he eivät kuulu nykyaikaan, Johanneksen jälkeen.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kyllä se on, kuten kirjoitit, sama teillä on järjen ja opettamattoman vauvan uskon kanssa.
        Vähän naurattaa.
        Paavali kertoo totuuden; 1.Korinttolaiskirje:
        13:11 Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
        Aloittajalla on järkeäkin jotain, joka sinulta uupuu. Taas uskosta vauvassa ei puhuta Raamatussa mitään, pelkkään uskoon sidoksissa olevaan tietoa ja miten Hän voiksikaan Jeesusta kirkastaa, koska se ei ole auennut koko Lahkolle.

        Laitampa sen paikan, josta se selviää; Luuk. 16:16 "Lain ja profeettojen aika kesti Johannekseen asti. Siitä lähtien on julistettu hyvää sanomaa Jumalan valtakunnasta, ja jokaista vaaditaan tulemaan sinne.

        Ei ollut kysymys Salomonista, vaan Malakiasta. Tarkkuutta asioihin, mieti itse, miksi he eivät kuulu nykyaikaan, Johanneksen jälkeen.

        ### "Lain ja profeettojen aika kesti Johannekseen asti. Siitä lähtien on julistettu hyvää sanomaa Jumalan valtakunnasta, ja jokaista vaaditaan tulemaan sinne. ###

        Tarkoittaako tuo sitä että mitä laki ja profeetat sanoo olisi jotenkin vanhentunutta Jumalan sanaa jolla ei olemerkitystä tänään ? (Ei piirtoakaan laista ole erääntynyt, eikä yhtään profetiaa ole joka ei olisi voimassa, sillä jokainen profeetta todistaa että Herran nimen kautta saadaan synnit anteeksi... VL taikaa on saarnattu Enokista lähtien)

        ALoituksessa oli kysymys Salomosta ja tehtiin johtopäätöksiä UT aikaan liittyviin asoihin. Et muistanut huomauttaa että uskot että VT


      • Anonyymi kirjoitti:

        ### "Lain ja profeettojen aika kesti Johannekseen asti. Siitä lähtien on julistettu hyvää sanomaa Jumalan valtakunnasta, ja jokaista vaaditaan tulemaan sinne. ###

        Tarkoittaako tuo sitä että mitä laki ja profeetat sanoo olisi jotenkin vanhentunutta Jumalan sanaa jolla ei olemerkitystä tänään ? (Ei piirtoakaan laista ole erääntynyt, eikä yhtään profetiaa ole joka ei olisi voimassa, sillä jokainen profeetta todistaa että Herran nimen kautta saadaan synnit anteeksi... VL taikaa on saarnattu Enokista lähtien)

        ALoituksessa oli kysymys Salomosta ja tehtiin johtopäätöksiä UT aikaan liittyviin asoihin. Et muistanut huomauttaa että uskot että VT

        Valaisen. Se tarkoittaa sitä, että Uusi Liitto Jeesuksessa, ja sen mukaan eläminen ja uskominen ei tarvitse enää uusia profetioita, Jeesus täyttää kaiken Jumalan tahdon.

        Vastasin kyllä vastaamisen kohteeseen, jossa ei ollut Salomon, vaan Malakia.

        Vanha Testamentti on täynnä hyviä neuvoja, mutta sekulaari mm väärennät Onan kuuliaisuuden puutteen synnillä, jota se ei ollut ja kuitenkin se on pakkosynnytyksen kipinä aikoinaan Welluille.

        Eihän siitä olekkaan mitään pois lähtenyt, se on Lakituomio juuri niille, jotka eivät ole Jeesusta vastaan ottaneet, eikä kastetta, koskee mm Jehovan Todistajia, ja suurta osaa Welluja. Ilman Lain hekeä, ei olisi heille perusteltua tuomiota kadotukseen, tämän Teokratia teettää.

        Luuk. 16:17 Mutta laista ei häviä piirtoakaan, ennemmin katoavat taivas ja maa.

        Eikö se ole jo kerrottu, ettei kukaan pelastu Herran nimen kautta, tietämättä, kuka Herra edes on, mutta kristityt pelastuvat Herrassa Jeesuksessa, tunnustaen suullaan Hänet sekä ovat Häneen kastettuja.

        Markuksen evankeliumi:
        16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen

        On se ihme, kun "viisaillakaan Welluilla" ei ole yhtään Raamatun kohtaa tukena, kaikki on kuulopuheita.


      • Älä KOSKAAN SEKOITA UUTTA JA VANHAA Testamenttia toisiinsa.
        Tuet voi niistä kertoa, mutta ensin pitää tuntea hermeneutiikka.

        Henki on ihmisessä, joka on kastettu Jeesukseen, ja elää oksana Hänessä.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Älä KOSKAAN SEKOITA UUTTA JA VANHAA Testamenttia toisiinsa.
        Tuet voi niistä kertoa, mutta ensin pitää tuntea hermeneutiikka.

        Henki on ihmisessä, joka on kastettu Jeesukseen, ja elää oksana Hänessä.

        Ei Jeesus puhunut mistään "hermeneutiikasta".

        Tässä sulle hermeneutiikkaa:
        Mistä juontaa Molok epäjumalan nimi? Tutki miten alkukielellä on kirjattu se synti jossa siemen hukataan.

        Tässä konteksti ja minun suomennos jakeesta 21:

        20. Älä makaa lähimmäisesi vaimon kanssa, ettet siten itseäsi saastuttaisi.
        21. Älä anna siemenesi mennä Molokille, ettet häpäisisi Jumalasi nimeä. Minä olen Herra.
        22. Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jeesus puhunut mistään "hermeneutiikasta".

        Tässä sulle hermeneutiikkaa:
        Mistä juontaa Molok epäjumalan nimi? Tutki miten alkukielellä on kirjattu se synti jossa siemen hukataan.

        Tässä konteksti ja minun suomennos jakeesta 21:

        20. Älä makaa lähimmäisesi vaimon kanssa, ettet siten itseäsi saastuttaisi.
        21. Älä anna siemenesi mennä Molokille, ettet häpäisisi Jumalasi nimeä. Minä olen Herra.
        22. Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.

        Ai niin, säähän et tunne kirjoituksia... tuo on siis tietenkin Lev. 18


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kyllä se on, kuten kirjoitit, sama teillä on järjen ja opettamattoman vauvan uskon kanssa.
        Vähän naurattaa.
        Paavali kertoo totuuden; 1.Korinttolaiskirje:
        13:11 Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
        Aloittajalla on järkeäkin jotain, joka sinulta uupuu. Taas uskosta vauvassa ei puhuta Raamatussa mitään, pelkkään uskoon sidoksissa olevaan tietoa ja miten Hän voiksikaan Jeesusta kirkastaa, koska se ei ole auennut koko Lahkolle.

        Laitampa sen paikan, josta se selviää; Luuk. 16:16 "Lain ja profeettojen aika kesti Johannekseen asti. Siitä lähtien on julistettu hyvää sanomaa Jumalan valtakunnasta, ja jokaista vaaditaan tulemaan sinne.

        Ei ollut kysymys Salomonista, vaan Malakiasta. Tarkkuutta asioihin, mieti itse, miksi he eivät kuulu nykyaikaan, Johanneksen jälkeen.

        Sulle nauraa saalemitkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jeesus puhunut mistään "hermeneutiikasta".

        Tässä sulle hermeneutiikkaa:
        Mistä juontaa Molok epäjumalan nimi? Tutki miten alkukielellä on kirjattu se synti jossa siemen hukataan.

        Tässä konteksti ja minun suomennos jakeesta 21:

        20. Älä makaa lähimmäisesi vaimon kanssa, ettet siten itseäsi saastuttaisi.
        21. Älä anna siemenesi mennä Molokille, ettet häpäisisi Jumalasi nimeä. Minä olen Herra.
        22. Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.

        Ei Hän puhut lestadiolaisistakaan.

        Uusi testamentti vahvistaa useaan kertaan, että etsikää Totuutta, ja ymmärtäkää kirjoituksia, se on nimeltään hermeutiikkaa.
        Teillähän ei ole juuri puhujilla minkäänlaista Teologisia opintoja alla, vapailla suunnilla on aina niitä takana Puhujilla ja mm minulla Yliopistollinen tausta, ja voin kertoa, että paljon se avasi. Jatkan kuitenkin vieläkin, koska ei se pahaa tee.

        Kokeile itsekin, pelkkien huttujen varaan ei Jumalan sana todellakaan avaudu, kannesta kanteen. Jäät jopa juorujen varaan, jossa järki tulee heittää pois.

        Kopiointi ei ole kontekstia, vaan sanaa. Konteksti on kuka sanoi, kenelle sanoi, ja maksi sanoi, sekä milloin ja missä yhteydessä sanoi. Jo tämä kertoo, että hakeudu vaikka Vapaitten suuntien Oppilaitoksiin, jotka kestää vuodesta kolmeen ja tunnit on viikonloppuina. Se on hyvä alku.

        Puutetta on myös se, ettet laittanut edes kirjan nimeä.
        Minä kyllä tiedän sen, eikä VT tuossa asiassa ole voimassa, sille joka elää Jeesuksessa, sekin yhtälö tulee näillä kursseilla esille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sulle nauraa saalemitkin.

        Kerro mikä on saalem, minulle on kymmenet Wellut kertoneet, että se on ainut pelastus, eli RY?
        Jotain rotia juttuihin.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ei Hän puhut lestadiolaisistakaan.

        Uusi testamentti vahvistaa useaan kertaan, että etsikää Totuutta, ja ymmärtäkää kirjoituksia, se on nimeltään hermeutiikkaa.
        Teillähän ei ole juuri puhujilla minkäänlaista Teologisia opintoja alla, vapailla suunnilla on aina niitä takana Puhujilla ja mm minulla Yliopistollinen tausta, ja voin kertoa, että paljon se avasi. Jatkan kuitenkin vieläkin, koska ei se pahaa tee.

        Kokeile itsekin, pelkkien huttujen varaan ei Jumalan sana todellakaan avaudu, kannesta kanteen. Jäät jopa juorujen varaan, jossa järki tulee heittää pois.

        Kopiointi ei ole kontekstia, vaan sanaa. Konteksti on kuka sanoi, kenelle sanoi, ja maksi sanoi, sekä milloin ja missä yhteydessä sanoi. Jo tämä kertoo, että hakeudu vaikka Vapaitten suuntien Oppilaitoksiin, jotka kestää vuodesta kolmeen ja tunnit on viikonloppuina. Se on hyvä alku.

        Puutetta on myös se, ettet laittanut edes kirjan nimeä.
        Minä kyllä tiedän sen, eikä VT tuossa asiassa ole voimassa, sille joka elää Jeesuksessa, sekin yhtälö tulee näillä kursseilla esille.

        Mut Kristus väittää että piirtoakaan laista ei häviä... meinat sä esim. että melkein kaikki Mooseksen kautta ilmoitetut siivellisyys-lait on voimassa, mutta juuri ne ei ole joissa tämä maailma (ja sen hurskaat) elää ?

        Mitkä lait lueteltu 3 Moos 18 ovat voimassa ja mitkä eivät ole? Miten perustelet?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kerro mikä on saalem, minulle on kymmenet Wellut kertoneet, että se on ainut pelastus, eli RY?
        Jotain rotia juttuihin.

        Nytkö väität, että ainut pelastus, eli RY. No, toisaalta ymmärrän, olethan entinen vl, joten paluu on harhailun jälkeen tullut ajankohtaiseksi. Jotain rotia noihin seikkailuihisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mut Kristus väittää että piirtoakaan laista ei häviä... meinat sä esim. että melkein kaikki Mooseksen kautta ilmoitetut siivellisyys-lait on voimassa, mutta juuri ne ei ole joissa tämä maailma (ja sen hurskaat) elää ?

        Mitkä lait lueteltu 3 Moos 18 ovat voimassa ja mitkä eivät ole? Miten perustelet?

        Mooseksen lait löytyy 2 ja 5 Kirjoista, yhteensä 618 kappaletta.
        Tämä on ja pysyy pohjalla, aina Uuteen Jerusalemiin, Jumalan Valtakuntaa asti, jolloin lain alla elävät on kadotuksessa, ja Jeesuksen, Uuden liiton mukaan elävät Paratiisissa.

        Minä en meinaa mitään, vaan tulkitsen sitä mitä Raamattu sanoo.

        On se heille voimassa, jotka eivät ole ottaneet vastaan Jeesusta, ja eivät kastetta, jossa Uudestisynnytään.

        Otan esimerkiksi Paavalin. Hän eli Lain alla, mutta kun Jeesus kutsui Häntä Damaskin tiellä, Hän lähti seuraamaan Jeesusta, uskoi Hänet luvatuksi Messiaaksi, sekä sai kasteen, ja Laki jäi.

        Kokeile tätä tietä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nytkö väität, että ainut pelastus, eli RY. No, toisaalta ymmärrän, olethan entinen vl, joten paluu on harhailun jälkeen tullut ajankohtaiseksi. Jotain rotia noihin seikkailuihisi.

        Minä en ole koskaan väittänyt mitään, jossa jollakin eksklusiivisella Lahkolla olisi oikeus ja vastuu pelastaa ihminen, se on Yksin ihmisen ja Jeesuksen välinen juttu.
        Ryn. Pelastusopeille kuittaan lähinnä hymähdyksellä, sehän on pakana kriitti- usko.

        Mitä muuta -40 luvulla oli, mutta kun tulin ikään, ja kaipaus Jeesukseen Hän löytyi kaukana Heistä, eihän sitä mainita edes Kirjassa.

        Sieltä rauha ja se on kestänyt yli vuosikymmenien ja jatkuu Uudessa Jerusalemissa.

        Mitä seikkailuja, mainitse edes yksi niistä?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Minä en ole koskaan väittänyt mitään, jossa jollakin eksklusiivisella Lahkolla olisi oikeus ja vastuu pelastaa ihminen, se on Yksin ihmisen ja Jeesuksen välinen juttu.
        Ryn. Pelastusopeille kuittaan lähinnä hymähdyksellä, sehän on pakana kriitti- usko.

        Mitä muuta -40 luvulla oli, mutta kun tulin ikään, ja kaipaus Jeesukseen Hän löytyi kaukana Heistä, eihän sitä mainita edes Kirjassa.

        Sieltä rauha ja se on kestänyt yli vuosikymmenien ja jatkuu Uudessa Jerusalemissa.

        Mitä seikkailuja, mainitse edes yksi niistä?

        "se on Yksin ihmisen ja Jeesuksen välinen juttu."

        Tuo on ihan totta, mutta kuten itsekin julistat se ei voi tapahtua ilman seurakuntaa - nimittäin kukaan ei voi kastaa itseään.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Mooseksen lait löytyy 2 ja 5 Kirjoista, yhteensä 618 kappaletta.
        Tämä on ja pysyy pohjalla, aina Uuteen Jerusalemiin, Jumalan Valtakuntaa asti, jolloin lain alla elävät on kadotuksessa, ja Jeesuksen, Uuden liiton mukaan elävät Paratiisissa.

        Minä en meinaa mitään, vaan tulkitsen sitä mitä Raamattu sanoo.

        On se heille voimassa, jotka eivät ole ottaneet vastaan Jeesusta, ja eivät kastetta, jossa Uudestisynnytään.

        Otan esimerkiksi Paavalin. Hän eli Lain alla, mutta kun Jeesus kutsui Häntä Damaskin tiellä, Hän lähti seuraamaan Jeesusta, uskoi Hänet luvatuksi Messiaaksi, sekä sai kasteen, ja Laki jäi.

        Kokeile tätä tietä.

        Ei tuo noin mennyt.
        Gal. 1:15
        Mutta Jumala, joka jo äitini kohdusta oli valinnut minut ja armossaan kutsui minut työhönsä, [Jes. 49:1; Jer. 1:5; Ap. t. 9:15; Room. 1:1


      • Anonyymi kirjoitti:

        "se on Yksin ihmisen ja Jeesuksen välinen juttu."

        Tuo on ihan totta, mutta kuten itsekin julistat se ei voi tapahtua ilman seurakuntaa - nimittäin kukaan ei voi kastaa itseään.

        Julistus on mahdollista ilman seurakuntaa, siitä on satoja esimerkkejä, mutta seurakunnan tuki on ensiarvoisen tärkeä.
        Mikä seurakunta oli mm. Johannes Kastajalla?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuo noin mennyt.
        Gal. 1:15
        Mutta Jumala, joka jo äitini kohdusta oli valinnut minut ja armossaan kutsui minut työhönsä, [Jes. 49:1; Jer. 1:5; Ap. t. 9:15; Room. 1:1

        Miksi?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Julistus on mahdollista ilman seurakuntaa, siitä on satoja esimerkkejä, mutta seurakunnan tuki on ensiarvoisen tärkeä.
        Mikä seurakunta oli mm. Johannes Kastajalla?

        Usko tulee kuulosta...kuinka voi usko ellei kuule saarnaa ja kuinka he voivat saarnata ellei heitä lähetetä?
        Julistaus ei ole mahdollista muutoin kuin Jeesuksen lähettiläiden kautta. "Ottakaa PH, niin kuin Isä lähetti minut, minä lähetän teidät...."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Usko tulee kuulosta...kuinka voi usko ellei kuule saarnaa ja kuinka he voivat saarnata ellei heitä lähetetä?
        Julistaus ei ole mahdollista muutoin kuin Jeesuksen lähettiläiden kautta. "Ottakaa PH, niin kuin Isä lähetti minut, minä lähetän teidät...."

        Näytäppä kohta Kirjasta.
        Missä asia selviää, konteksti mukaan, ja kertomus, miten kuuro saa uskon?

        Todellakin, etkö tiedä muista vaihtoehtoja? Mm aution saaren mies, yms.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Näytäppä kohta Kirjasta.
        Missä asia selviää, konteksti mukaan, ja kertomus, miten kuuro saa uskon?

        Todellakin, etkö tiedä muista vaihtoehtoja? Mm aution saaren mies, yms.

        Kuuro saa uskon lukemalla Jumalan sanaa tai kuuntelemalla kuurojen kieltä. Lukemiseen ei tarvita lähettilästä:
        Joh 20
        Nämä ovat kirjoitettu, että uskoisitte, että Jeesus Kristus on Jumalan poika ja että teillä uskon kautta häneen oli elämä hänessä."


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Näytäppä kohta Kirjasta.
        Missä asia selviää, konteksti mukaan, ja kertomus, miten kuuro saa uskon?

        Todellakin, etkö tiedä muista vaihtoehtoja? Mm aution saaren mies, yms.

        En tiedä onko tätä missään kirjassa. Näin olen kuitenkin useasti kuullut seuroissa saarnattavan. Nämä on Jumalan valtakunnan salaisuuksia. Mutta ei Kristus, itse elävä ja eläväksi tekevä sana ole avaamassa korvia muutoin kuin siinä missä 2 tai 3 ovat Häneen nimeen koolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuuro saa uskon lukemalla Jumalan sanaa tai kuuntelemalla kuurojen kieltä. Lukemiseen ei tarvita lähettilästä:
        Joh 20
        Nämä ovat kirjoitettu, että uskoisitte, että Jeesus Kristus on Jumalan poika ja että teillä uskon kautta häneen oli elämä hänessä."

        Ei Jumalan valtakunnassa asiaa noin ymmärretä


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä onko tätä missään kirjassa. Näin olen kuitenkin useasti kuullut seuroissa saarnattavan. Nämä on Jumalan valtakunnan salaisuuksia. Mutta ei Kristus, itse elävä ja eläväksi tekevä sana ole avaamassa korvia muutoin kuin siinä missä 2 tai 3 ovat Häneen nimeen koolla.

        Jumalan Valtakunta, joka tulee maan päälle Jeesuksen tulon yhteydessä, kun Hän on ensin poistanut pahan, ja antanut tuomiot kaikille, joista Jeesuksen seuraajille Hän antaa Palkkatuomion, muille, olivat kuinka ulospäin uskovia, vasemman jonon joka vie kadotukseen.
        Minä paljastan Sinulle kaikki, Jumalan Valtakunnasta, yhtään salaisuutta ei jää.

        Ilm 21;1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

        Jumalan Valtakuntaa johtaa aina Jumala, ei syntinen ihminen, jolta vielä uupuu Jeesuksen tunteminen, se on se teidän salaisuutenne, kun ei parempaa näpit pysty.

        Pidän kirjoitustasi hyvänä, opetukseen nähden, eiväthän he tunne edes Raamatun kohtia.

        Älä usko pakanallisia kuulopuheita, etsi Jeesus ensin, ja Raamattu on siihen suuri apua. Aloita Johanneksen evankeliumista.


    • Anonyymi

      Ruikkimalla saa... jos ei syntilöitään anteeksi, niin ainakin hetken helpotuksen

    • Jumalan sana ei muutu, mutta Liitot on muuttuneet.
      Jumala ei ole puhut velluille koskaan sanaakaan.

      Nyt kaikki valta on Jeesuksella.

      • Anonyymi

        Maan päällä näyttää valta olevan maailman ruhtinaalla. Mitä ymmärrät Jeesuksen vallalla?
        Jeesuksen valta ei näköjään toimi, kun maailma menee yhä pahemmaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Maan päällä näyttää valta olevan maailman ruhtinaalla. Mitä ymmärrät Jeesuksen vallalla?
        Jeesuksen valta ei näköjään toimi, kun maailma menee yhä pahemmaksi.

        Asiaa on peilattava UT;n tekstin kautta, ja siinä minulla ei ole muita mahdollisuuksia, kun elää sen mukaan. Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Asia on useamman kerran esillä Raamatussa, ja paras vahvistus on Dan 7;14.
        Jeesuksen vallan toimivuus kyllä on kohdallaan, sillä Jumalahan antoi ihmiselle vapauden, jonka Jeesus osaltaan toisti.
        Suurimpia pettymyksiä Suomessa on VL pedofilia, josta Hän sanoi suoraan, että menette helvetin tuleen.

        Matt. 18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
        Mark. 9:42 Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.
        Luuk. 17:2 Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.

        Listanne on myös loppumaton, mummojen pettämistä yms.
        Jeesus on menettänyt luottamuksenne teihin, siksi Häntä ei asianne kiinnosta yhtään.
        Luonnollisesti politettuna nämä ihmiset mihinkä saastanne kohdistuu.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Asiaa on peilattava UT;n tekstin kautta, ja siinä minulla ei ole muita mahdollisuuksia, kun elää sen mukaan. Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Asia on useamman kerran esillä Raamatussa, ja paras vahvistus on Dan 7;14.
        Jeesuksen vallan toimivuus kyllä on kohdallaan, sillä Jumalahan antoi ihmiselle vapauden, jonka Jeesus osaltaan toisti.
        Suurimpia pettymyksiä Suomessa on VL pedofilia, josta Hän sanoi suoraan, että menette helvetin tuleen.

        Matt. 18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
        Mark. 9:42 Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.
        Luuk. 17:2 Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.

        Listanne on myös loppumaton, mummojen pettämistä yms.
        Jeesus on menettänyt luottamuksenne teihin, siksi Häntä ei asianne kiinnosta yhtään.
        Luonnollisesti politettuna nämä ihmiset mihinkä saastanne kohdistuu.

        "Makasin tuolla Kempeleen vanhan kirkon lattialla, lähellä alttaria, Nokialaispapit olivat siunaamassa minua ja kaaduin suoraan selälleen ja silloin näin en Jeesuksen valon, joka lähti päätäni joulukuusen tavoin, mutta se kantoi taivaaseen asti ja valo oli kun timantteja, ja sitä ei voi sanoin kuvata. kaiketi sama kun Paavalilla, mutta minulta se vei jalat, kolme päivää olin jalaton, mutta lähti myös saatana tästä miehestä."
        Tuosta lähtien olet käynyt vajaalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Makasin tuolla Kempeleen vanhan kirkon lattialla, lähellä alttaria, Nokialaispapit olivat siunaamassa minua ja kaaduin suoraan selälleen ja silloin näin en Jeesuksen valon, joka lähti päätäni joulukuusen tavoin, mutta se kantoi taivaaseen asti ja valo oli kun timantteja, ja sitä ei voi sanoin kuvata. kaiketi sama kun Paavalilla, mutta minulta se vei jalat, kolme päivää olin jalaton, mutta lähti myös saatana tästä miehestä."
        Tuosta lähtien olet käynyt vajaalla.

        Olet todella surkimus, ja tiedän Sinut, valitettavasti.
        Olisiko parempi, kun huolehtisit omista asioistasi, Sinusta ei ole minun tien kulkijaksi.
        Julkaisisin Nimesi, ellei sitä säännöt kieltäisi.

        Halveksin Sinua persoonana ja pilkkaajana.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Olet todella surkimus, ja tiedän Sinut, valitettavasti.
        Olisiko parempi, kun huolehtisit omista asioistasi, Sinusta ei ole minun tien kulkijaksi.
        Julkaisisin Nimesi, ellei sitä säännöt kieltäisi.

        Halveksin Sinua persoonana ja pilkkaajana.

        Tuota samaa halveksuntaa olen tuntenut sinua kohtaan koko palstalla olosi ajan. Sinun tiesi ei kiinnosta yhtään. Tiesi näyttää olevan pilkata muita ja uhota "kaikki asiat tietävänä". Ei kuitenkaan tarvitse valehdella tietäväsi minut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota samaa halveksuntaa olen tuntenut sinua kohtaan koko palstalla olosi ajan. Sinun tiesi ei kiinnosta yhtään. Tiesi näyttää olevan pilkata muita ja uhota "kaikki asiat tietävänä". Ei kuitenkaan tarvitse valehdella tietäväsi minut.

        Oletko katkera, joku on vain fiksumpi kun joku toinen.
        Miten otat kantaa asiaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko katkera, joku on vain fiksumpi kun joku toinen.
        Miten otat kantaa asiaan?

        Sinulta ei ole kysytty mitään, lienet saalem.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulta ei ole kysytty mitään, lienet saalem.

        Olet todella katkera? Mikä riivaa?


    • Ottakaapa kerrankin opiksenne Pinnan julistuksesta!

    • Anonyymi

      jeesus sanoi: ruikkikaa niin te saatte

    • Anonyymi

      Synti-kun sitä tekee, se PITÄÄ tuntua sydämessä että tietää tehneensä väärin. Vaikka sitä et Jumalalle kerrokaan ääneen, Hän näkee, tuntee sen, että olet mennyt itseesi. Se riittää Hänelle :-)

      • Eiköhän se ole paremminkin parannuksen paikka.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Eiköhän se ole paremminkin parannuksen paikka.

        "Saako siitenkin rukilemalla synnit anteeksi ja Jumala antaa ne taivaasta"???

        Valehteliko Jeesus, kun hän opetti rukoilemaan:
        "ja anna meille meidän syntimme anteeksi...."

        Mihin Jeesus unohti vl-välimiehen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Saako siitenkin rukilemalla synnit anteeksi ja Jumala antaa ne taivaasta"???

        Valehteliko Jeesus, kun hän opetti rukoilemaan:
        "ja anna meille meidän syntimme anteeksi...."

        Mihin Jeesus unohti vl-välimiehen?

        Kaksi ylintä on Jeesuksen (toki ensimmäinen Johanneksen (kastajan) näkemys, sillä Hän toimi Vanhan ja Uuden Liiton välissä.

        Mitä välimiestä Jeesuksen kanssa toimiessa tarvitaan, sillä Jos on kastettu Häneen, ja Uudestisyntynyt, on ihminen Pyhä ja yhtä Hänen kanssaan.
        Sama ei onnistu Jumalan kanssa, Hänellä on vain omaisuuskansa Israel, myöhemmin Jaakob.

        Nämä Välimiehet, on pakanallista Kerhon huuhaata.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1883
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1446
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1394
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      9
      1356
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe