aven vikoja: tärinä, sivuäänet

bolshevikki

Moi kaikki jotka omistatte Avensiksen, sitä vanhempaa korimallia.
Itselläni on -03 1.6 farkku.
Ohjaus alkaa täristää 110 km/h:n nopeudessa.
Perusnopeuksilla pellin alta kuuluu omituinen, korkea vihellys, kuin vanha imuri.
Onko tässä turbo vai mitä?
Ohjaustehostinko siellä vinkuu?
Mitä pirua?
Ohjauksen tärinä ei yhdellä tuttavalla korjautunut millään, ja päätyi auton vaihtoon.
Kolmas huomionarvoinen seikka, ainakin omassa autossani, on jäykät ovet: takaovet saa paiskata kiinni, muuten jäävät auki.
(Saisikohan tähän sellaiset imuovet kuin mersusssa?)

12

3512

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korjausehdotus

      Onko renkaat tasapainossa?

      Onko renkaiden pultit oikeassa momentissa (varsinkin aluilla tärkeä)?

    • AE111

      Ovien saranat kannattaa rasvata tai rasvatuttaa huollossa.

      Ei ole turboa ei... Ainakin 1,6-Corolloissa vuosien 2002/2003 vaihteessa oli viallisia imusarjoja, jotka pitivät ääntä ja vaihdettiin takuuseen. Tuossahan on sama kone, joten ei muuta kuin takuuhuoltoon näyttämään. Ei kannata kuunnella puheita, että on ominaisuus, vaan vaadit että tutkivat ja/tai korjaavat.

    • se oli siinä

      kaik jo sanottu

      • Sama vika itsellänikin on, ...

        itse olen taistellut 2 vuotta huollon kanssa ja osaa on vaihdettu rutosti. Lopuksi tuli kommentti et johtuu renkaiden pystyheitosta. renkailla ajettu 1 kesä! Uskoin selityksen, hain kaupasta uudet mutta eipä loppunut edelleenkään tärinä.
        Ravistuksen syy on tiedossa mutta Maahantuoja ei taida ottaa kantaa koska ei ole vastannut kyselyihini. Vika helppo määrittää! Tarkista metallimiehen mitalla renkaan keskiöstä (mikä onkaan oikee sana) sen keskiuran/reijän halkaisija (esim tehdas ilmottaa et 40mm) ni mitatessa huomaat sen olevan 36mm. HMM: tulos vannetoimittajat ovat myyneet vanteet 40mm sovitelaipalla koska toyota näin ilmottaa. Nyt toyota sanoo että mene vannekauppiaan kimppuun vika ei ole heidän! Eli ratkaisu heitä aluvanteet roskikseen ja osta tojotan omat alut tilalle niin vikakin loppuu siihen!! En itse kylläkään noin tule tekemään, ennen ostan Misukkaa alle ni ei häiritse niin paljoa (kuulemma) Nyt alla nokian nre.

        tämä kyseinen vika on ollut kuulemani mukaan jo avensista edeltäneessä camri vai mikä nimi lieneekään eikä vieläkään ole tullut korjausta asiaan!

        PS: Alkuperäset renkaat tasapainotettiin 3x ilman mitään muutosta ongelmaan..


      • höh
        Sama vika itsellänikin on, ... kirjoitti:

        itse olen taistellut 2 vuotta huollon kanssa ja osaa on vaihdettu rutosti. Lopuksi tuli kommentti et johtuu renkaiden pystyheitosta. renkailla ajettu 1 kesä! Uskoin selityksen, hain kaupasta uudet mutta eipä loppunut edelleenkään tärinä.
        Ravistuksen syy on tiedossa mutta Maahantuoja ei taida ottaa kantaa koska ei ole vastannut kyselyihini. Vika helppo määrittää! Tarkista metallimiehen mitalla renkaan keskiöstä (mikä onkaan oikee sana) sen keskiuran/reijän halkaisija (esim tehdas ilmottaa et 40mm) ni mitatessa huomaat sen olevan 36mm. HMM: tulos vannetoimittajat ovat myyneet vanteet 40mm sovitelaipalla koska toyota näin ilmottaa. Nyt toyota sanoo että mene vannekauppiaan kimppuun vika ei ole heidän! Eli ratkaisu heitä aluvanteet roskikseen ja osta tojotan omat alut tilalle niin vikakin loppuu siihen!! En itse kylläkään noin tule tekemään, ennen ostan Misukkaa alle ni ei häiritse niin paljoa (kuulemma) Nyt alla nokian nre.

        tämä kyseinen vika on ollut kuulemani mukaan jo avensista edeltäneessä camri vai mikä nimi lieneekään eikä vieläkään ole tullut korjausta asiaan!

        PS: Alkuperäset renkaat tasapainotettiin 3x ilman mitään muutosta ongelmaan..

        Siis onko sulla vanteissa liian iso keskireikä, vai mitä reikää/uraa mahdat tarkoittaa? Jos niin on niin silloin varmaan täristää, sillä pyörät eivät keskity kunnolla.

        Mutta kyllä se vanteen keskireikä nyt muistaakseni selvästi isompi on kuin 36 mm...


      • AE111
        höh kirjoitti:

        Siis onko sulla vanteissa liian iso keskireikä, vai mitä reikää/uraa mahdat tarkoittaa? Jos niin on niin silloin varmaan täristää, sillä pyörät eivät keskity kunnolla.

        Mutta kyllä se vanteen keskireikä nyt muistaakseni selvästi isompi on kuin 36 mm...

        Jo Corollassa on 54,1mm keskireikä ja Avessakin taitaa olla sama.


      • Flex
        höh kirjoitti:

        Siis onko sulla vanteissa liian iso keskireikä, vai mitä reikää/uraa mahdat tarkoittaa? Jos niin on niin silloin varmaan täristää, sillä pyörät eivät keskity kunnolla.

        Mutta kyllä se vanteen keskireikä nyt muistaakseni selvästi isompi on kuin 36 mm...

        Keskiöreijällä ei nykyään pitäisi olla mekritystä. Pultit keskittävät vanteen.


      • Sama vika itsellänikin on
        höh kirjoitti:

        Siis onko sulla vanteissa liian iso keskireikä, vai mitä reikää/uraa mahdat tarkoittaa? Jos niin on niin silloin varmaan täristää, sillä pyörät eivät keskity kunnolla.

        Mutta kyllä se vanteen keskireikä nyt muistaakseni selvästi isompi on kuin 36 mm...

        tarkoitan tuota osaa johon vanne "asennetaan" jarrulevy tai mikä se on jossa noi pultit törröttävät. siinä keskellä on tää pyöreä "keskiökuppi/laakeripesä" tai mikä lie oikea termi. Sen mitan ku katsot virallisista papereista esim sit36, 55 tai 70mm en tiedä, niin on kuulemma oikeasti pienempi kuin ilmoittaa valmistaja.
        Tästä syystä Toyotan omat alut toimivat moitteetta ku on mitoitettu oikein, ja taas muiden vanteet eivät keskitä kunnolla koska vanteessa oleva keskiösovitin??! on liian iso eli väljä. Ratkaisuksi tarjottiin et sorvauta oikean kokoiset (onks soviterengas vai mikä) noihin vanteisiin ni pitäis loppua vika siihen.
        Ei nyt vaan oikeen innosta itse maksaa ku o takuuta jäljellä 1vuosi. (tosin eipä kyl oo lukkomuttereitakaan enää paikallaan.....)
        Joten on todella REILUA maahantuojalta etteivät voi reilusti tunnustaa erehdystään ja korjata mokaansa. (vannteen maahantuoja sanoin vannesarjoja avensikseen on myyty tuhansia...)


      • Sama vika itsellänikin on kirjoitti:

        tarkoitan tuota osaa johon vanne "asennetaan" jarrulevy tai mikä se on jossa noi pultit törröttävät. siinä keskellä on tää pyöreä "keskiökuppi/laakeripesä" tai mikä lie oikea termi. Sen mitan ku katsot virallisista papereista esim sit36, 55 tai 70mm en tiedä, niin on kuulemma oikeasti pienempi kuin ilmoittaa valmistaja.
        Tästä syystä Toyotan omat alut toimivat moitteetta ku on mitoitettu oikein, ja taas muiden vanteet eivät keskitä kunnolla koska vanteessa oleva keskiösovitin??! on liian iso eli väljä. Ratkaisuksi tarjottiin et sorvauta oikean kokoiset (onks soviterengas vai mikä) noihin vanteisiin ni pitäis loppua vika siihen.
        Ei nyt vaan oikeen innosta itse maksaa ku o takuuta jäljellä 1vuosi. (tosin eipä kyl oo lukkomuttereitakaan enää paikallaan.....)
        Joten on todella REILUA maahantuojalta etteivät voi reilusti tunnustaa erehdystään ja korjata mokaansa. (vannteen maahantuoja sanoin vannesarjoja avensikseen on myyty tuhansia...)

        Soviterenkaiden sorvaus ei ole kallista lystiä, olisko ollu 20e/4kpl kun kävin teetättämässä. Metallipajalla sanoivat että paljon niitä on tehty ja myös muihin merkkeihin, Mersuihinkin. Tärinä kyllä vaimeni mutta ei vieläkään poistunut kokonaan. Tojon vanteet on tosiaan aika hintavia, yhden sellaisen hinnalla saa Vianorista melkein koko sarjan (4 vannetta).


    • Sedu

      Vaihdoin Peson 406:een (80kw HDI) dieselmoottorilla.

      Vaatimattoman oloinen se kieltämättä on, mutta ajettavuus on aven jälkeen taivaallinen kokemus!

    • Sheriffi

      Täällä väitetään että toyotassa olisi jokin vika. Törkeää provoilua, tuo on poistettava välittömästi. Eihän toyotassa voi olla vikoja, eihän.

      • zero

        Itsellä oli aikoinaan sama juttu ,elikkä peltivanteet ei ravista ja aluvanteet vain tojon omat muut ravistaa just 100-110 km /h nopeudessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe