En odota enää ihastumista

Anonyymi-ap

Siitä ei pidemmällä tähtäimellä seuraa mitään hyvää. Ihastumista seuraa rakastuminen, joka sumentaa arviointikykyä. Haluan ystävyyspohjalle vähitellen rakentuvan suhteen, mikä etenee tasaisesti ilman negatiivisia yllätyksiä ja turhaa kärsimystä.

Rakastuminen on vaikeaa mielenhäiriötä vastaava tila. Ihminen ei ole silloin oma itsensä ja voi tehdä vääriä ratkaisuja. Voi sietää jotain, mitä terve ihminen ei koskaan kuuntelisi päivääkään.

Kun omana itsenään lukee tunteiden vallassa olevien kirjoituksia, ne näyttävät kuin toiselta planeetalta tulevilta ja aivan vierailta.

60

1221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Samoja ajatuksia täälläkin. Ihastuminen ja äkkipäätä aloitettu tiivis suhde ei voi olla ainoa tapa. Siinä hötäkässä aivot ei toimi ja voi haksahtaa sopimattomaan kumppaniin. Kaveripiiristäkin voi päätellä, että ystävyydestä lähteneet suhteet on kestäneet paremmin. En sano etteikö salamarakastuminenkin voi joskus onnistua, jos osaa valita kohteen ja voi luottaa hyvään makuunsa. Taitaa kuitenkin olla harvinaista.

      • Anonyymi

        Kuvitelma omasta arviointikyvystä "hyvästä mausta" voi olla väärä. Jotkut saattavat melko pitkäänkin esittää jotain roolia hyvin aidon oloisesti. Sillä tavalla, että tulee aivan väärä käsitys. Voi jopa käydä niin, että kuvittelee jollakin olevan ihastumisen tunteita ja tosiasiassa ne ovat vihan tunteita. Kuulostaa oudolta, mutta on mahdollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuvitelma omasta arviointikyvystä "hyvästä mausta" voi olla väärä. Jotkut saattavat melko pitkäänkin esittää jotain roolia hyvin aidon oloisesti. Sillä tavalla, että tulee aivan väärä käsitys. Voi jopa käydä niin, että kuvittelee jollakin olevan ihastumisen tunteita ja tosiasiassa ne ovat vihan tunteita. Kuulostaa oudolta, mutta on mahdollista.

        En saa kiinni noista vihantunteista, mutta kaikenlaista tulee vastaan treffaillessa. Toinen tahtoo edetä salamavauhtia. Se on sitten, että ota tai jätä. Voisi ottaa rauhallisemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En saa kiinni noista vihantunteista, mutta kaikenlaista tulee vastaan treffaillessa. Toinen tahtoo edetä salamavauhtia. Se on sitten, että ota tai jätä. Voisi ottaa rauhallisemmin.

        Salamavauhti ei sovi mullekaan. Rauhallinen tasaista tahtia etenevä tutustuminen on parasta.


    • Anonyymi

      Mä taas toivoisin ihastuvani/rakastuvani. En ole löytänyt ystävyyspohjalta rakkautta, paitsi ystävyysrakkautta. Käytännössä mun suhteet on ollut just näitä.
      Toisaalta taas en myöskään ihastu tai varsinkaan rakastu helposti...enkä ole joutunut siksi pettymäänkään ihastumisiin.

      Olisi kuitenkin ihana tuntea se olo mitä muut kuvaa ja mistä ap puhuu. Tuntuu että tosi monet ihastuu (ja kai myös siitä voi myös muuttua syvemmäksi se suhde), mutta mun kokemuksella ei se _pelkkä_ ystävyydestä alkanut rakkaus ole kuitenkaan mitään muuta kuin syvää "ystävyysrakaautta" ...siitä puuttuu se jokin.
      Toki niin voi elää koko elämänsä varmasti, ja ihan tyytyväisestikin jos se riittää...mutta mä itse toivoisin jotain ystävyydestä täysin erilaista, mitä en vaan ole edes kokenut.

      Ehkä me ihmiset ollaan vain tosi erilailla rakentuneita, taivun jo välillä huonoilla hetkillä ajattelemaan olevani aromanttinen, mutta en usko siihenkään...ennemmin vaan pitää ehkä löytyä jollain tapaa enemmän "nappiin osuvia" asioita ihmisestä kuin keskimäärin muilla kun he ihastuu 🤔😅

      • Anonyymi

        Mitä tahansa muuta paitsi jäähtyneestä teevedeltä maistuvaa "ystävyysrakkautta".
        --> Intohimoa, älykkyyttä, huumorintajua, keskustelua, hassuttelua yhdessä!


      • Anonyymi

        Ehkä et ole vielä tavannut ketään kiinnostavan tuntuista. Harva loppujen lopuksi herättää tunnetason mielenkiintoa. Ei omallekaan kohdallani ole sattunut kuin muutama tunteita herättävä. Ihastuessa on siinä kuvitelmassa, että toinen on sellainen "nappiin osuva", mutta sekään ei välttämättä ole totuus. Joten en tiedä mitä tavoiteltavaa ihastumisessa lopulta on.

        Mulla ei ole ollut aikaisemmin ystävyydestä kehittynyttä suhdetta, mutta tiedän muita joilla on. Ystävyys on kuitenkin vankka perusta kestävälle suhteelle, eri tavalla kuin ihastuminen. Ystävyys tuskin perustuu vääriin mielikuviin ja on muutenkin myönteistä hengeltään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tahansa muuta paitsi jäähtyneestä teevedeltä maistuvaa "ystävyysrakkautta".
        --> Intohimoa, älykkyyttä, huumorintajua, keskustelua, hassuttelua yhdessä!

        Voi liittyä siihen että ihmiset eivät ole riittävän tasavertaisia ominaisuuksiltaan että voisi leimahtaa ja rakastua kunnolla. Mm älyllisesti että ulkonäöllisesti, että menisi nappiin. Ei ehkä korrekti kivan kuuloinen mielipide, mut perää mielestäni.Ihastumiset vähemmistössämme myös yksipuolisia, koska ei tiedosteta omia ominaisuuksia, haetaan itse tasokkaampaa, vähän niinku tavisheteronaiset luulee tinderin mukaan saavansa jonku alfauroksen, koska ovat saaneet tykkäyksen tältä-->alfamies kelpuuttaa todellisuudessa tavisnaisen tai vähän pyöreän vain satunnaisp*noksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi liittyä siihen että ihmiset eivät ole riittävän tasavertaisia ominaisuuksiltaan että voisi leimahtaa ja rakastua kunnolla. Mm älyllisesti että ulkonäöllisesti, että menisi nappiin. Ei ehkä korrekti kivan kuuloinen mielipide, mut perää mielestäni.Ihastumiset vähemmistössämme myös yksipuolisia, koska ei tiedosteta omia ominaisuuksia, haetaan itse tasokkaampaa, vähän niinku tavisheteronaiset luulee tinderin mukaan saavansa jonku alfauroksen, koska ovat saaneet tykkäyksen tältä-->alfamies kelpuuttaa todellisuudessa tavisnaisen tai vähän pyöreän vain satunnaisp*noksi.

        Pääsääntöisesti vastaavanlaisia puun takaa ihastumisestaan kertoneita tyyppejä tullut vastaan.
        1) pyöreät lyhyet femmet
        2) muuten harmaanoloiset ja ikäistään reippaasti vanhemmalta näyttävät, lähes aseksuaaliset tyypit
        3)tätimäiset tai reippaasti vanhemmat androgyynit

        Ulkonäkö ei ole tärkeintä, mutta hirvittävän epäsuhtaisia vahtoehtoja näyttäs olevan "tarjolla". EI KÄY.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääsääntöisesti vastaavanlaisia puun takaa ihastumisestaan kertoneita tyyppejä tullut vastaan.
        1) pyöreät lyhyet femmet
        2) muuten harmaanoloiset ja ikäistään reippaasti vanhemmalta näyttävät, lähes aseksuaaliset tyypit
        3)tätimäiset tai reippaasti vanhemmat androgyynit

        Ulkonäkö ei ole tärkeintä, mutta hirvittävän epäsuhtaisia vahtoehtoja näyttäs olevan "tarjolla". EI KÄY.

        ja itse olet mallimitoissa ?
        kyllä nyt kuulostaa että ulkonäkö on ratkaisevaa. saahan sitä vaatia jos itsekin täyttää kriteerit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja itse olet mallimitoissa ?
        kyllä nyt kuulostaa että ulkonäkö on ratkaisevaa. saahan sitä vaatia jos itsekin täyttää kriteerit.

        Nimenomaan, omanlaistaan seuraa voi odottaa. Siinä ei ole mitään liikaa mielestäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan, omanlaistaan seuraa voi odottaa. Siinä ei ole mitään liikaa mielestäni.

        Siis mun mielestä kyllä voi odottaa toiselta itseä sytyttävää ulkonäköä(kin) ja pakkokin, jos on yhtään visuaalinen. Tätä ulkonäkö asiaa on ihan typerää yrittää kieltää. Plus on ihmisillä muutenkin monilla tietyt "tyypit" ulkonäöllisestikin, mitkä sytyttää.

        Mulla on (minimi)kriteerit, ja kyllä ulkonäkö alkaa heijastaa viimeistään 30 yli menneillä elämäntapoja enemmän kuin parikymppisenä.

        Parikymppisenä kaikki ovat vielä melko freesejä ja muuta, ihan jo siksi koska nuoruus (kroppa/solut yleensä korjaa tehokkaasti itseään) ja ei näy vielä ne huonotkaan elintavat.

        Oon mäkin elänyt melko huolettomasti nuorena ja paljonkin mm viihteellä käynyt, ihan ns luonnollista se varmaan on että nuorena jaksaa juhlia enemmän, mutta ei se nyt enää nappaa muutenkaan samalla tavalla kuin silloin. On eri jutut nyt, ja se on mulle mennyt omalla painollaan niin.

        Mä itse kun huolehdin ihan perustasolla itsestäni, enkä esim polta, en juuri käytä alkoa, liikun (perustasolla, ei mitään himoliikuntaa), pyrin syömään perusterveellisesti, en tykkää lihasta tai maitotuotteista (en kuitenkaan täysvegaani ole) ja en juuri tykkää esim makeista/rasvaisista jutuista, yritän pitää kiinni levosta/unirytmistä jne...niin nämä asiat kun itsellä on näin, niin kyllä mä nyt haluan, että kumppani(ehdokas) viitsii sen verran tehdä elämänsä eteen aikuisiällä jo, ettei hänkään ihan tahallaan terveyttä pilaa huonoilla elintavoilla (nykyään on kuitenkin tiedossa melko hyvin elintapojen vaikutukset terveyteen ja samalla tietysti ulkonäköön ja koko olemukseen) ja jaksaa huolehtia perustasolla ulkonäöstään.

        Mallinmittoja minä en ainakaan toiselta pyydä, itsekin sen verran lyhyt olen :) (164cm) eli ihan tavallinen nainen riittää, kunhan hän sytyttää MYÖS ulkonäöllisesti.

        Huom. Ulkonäön lisäksi toki pään sisältö ja persoonallisuus pitää myös natsata ja tykkään positiivisista ihmisistä. Jostain syystä kallistun introverttien puolelle, se on ehkä sitten joku mua kiinnostava peruspiirre toisessa sitten? Kovaääniset ja joka paikkaan menossa olevat ja heti tosi yliavoimet ihmiset on mulle hiukan pelottavia, olen myös itse enemmän introvertti, vaikka tykkäänkin ihmisseurasta.

        Mutta siis
        kyllä sen alkaa jo huomata näin kasikytluvulla syntyneiden ikäluokassa (mitä itse edustan), että kuka elää minuun verrattuna "eri tavalla" ja miten ne asiat vaikuttaa mm. ihoon, jaksamiseen, ylipäätään olemukseen.
        Yli 40, saati yli 50 kun mennään, sitä enemmän näkyy ihmisessä ne asiat.
        Voi HYVINKIN olla vanhempi leidi, kenellä on elintavat terveet olla aivan tosi kuuma ja hyvinvoivan näköinen 🔥, ei ikä numeroina (tai vaatekokokaan) ole mikään indikaattori ettei sytyttäisi mua. Se on se yleishabitus, miten kantaa itsensä, millainen terveys hlöstä välittyy ym...kyllä se nyt on viehättävämpää kun on esim hyvinvoiva ja terveyttä huokuva iho (ei tarkoita ettei ihmisessä saisi olla iän luonnollisesti tuomia muutoksia!) ja terveet elintavat, kuin vaikka röökin sameuttama iho ja röökin imemisestä syntyneitä imuryppyjä jne... tai yleisesti kiukkuinen/surkea/huonosti voiva esiintyminen, laahustava olemus ja jotenkin liikkumaton/ryhditön tyyppi.
        Alkonkin käyttö tuo omat ulkonäköön vaikuttavat piirteensä mitä enemmän/pitempään säännöllisesti käyttää.

        Ulkonäkö ON myös TÄRKEÄ osa viehätystä tottakai!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis mun mielestä kyllä voi odottaa toiselta itseä sytyttävää ulkonäköä(kin) ja pakkokin, jos on yhtään visuaalinen. Tätä ulkonäkö asiaa on ihan typerää yrittää kieltää. Plus on ihmisillä muutenkin monilla tietyt "tyypit" ulkonäöllisestikin, mitkä sytyttää.

        Mulla on (minimi)kriteerit, ja kyllä ulkonäkö alkaa heijastaa viimeistään 30 yli menneillä elämäntapoja enemmän kuin parikymppisenä.

        Parikymppisenä kaikki ovat vielä melko freesejä ja muuta, ihan jo siksi koska nuoruus (kroppa/solut yleensä korjaa tehokkaasti itseään) ja ei näy vielä ne huonotkaan elintavat.

        Oon mäkin elänyt melko huolettomasti nuorena ja paljonkin mm viihteellä käynyt, ihan ns luonnollista se varmaan on että nuorena jaksaa juhlia enemmän, mutta ei se nyt enää nappaa muutenkaan samalla tavalla kuin silloin. On eri jutut nyt, ja se on mulle mennyt omalla painollaan niin.

        Mä itse kun huolehdin ihan perustasolla itsestäni, enkä esim polta, en juuri käytä alkoa, liikun (perustasolla, ei mitään himoliikuntaa), pyrin syömään perusterveellisesti, en tykkää lihasta tai maitotuotteista (en kuitenkaan täysvegaani ole) ja en juuri tykkää esim makeista/rasvaisista jutuista, yritän pitää kiinni levosta/unirytmistä jne...niin nämä asiat kun itsellä on näin, niin kyllä mä nyt haluan, että kumppani(ehdokas) viitsii sen verran tehdä elämänsä eteen aikuisiällä jo, ettei hänkään ihan tahallaan terveyttä pilaa huonoilla elintavoilla (nykyään on kuitenkin tiedossa melko hyvin elintapojen vaikutukset terveyteen ja samalla tietysti ulkonäköön ja koko olemukseen) ja jaksaa huolehtia perustasolla ulkonäöstään.

        Mallinmittoja minä en ainakaan toiselta pyydä, itsekin sen verran lyhyt olen :) (164cm) eli ihan tavallinen nainen riittää, kunhan hän sytyttää MYÖS ulkonäöllisesti.

        Huom. Ulkonäön lisäksi toki pään sisältö ja persoonallisuus pitää myös natsata ja tykkään positiivisista ihmisistä. Jostain syystä kallistun introverttien puolelle, se on ehkä sitten joku mua kiinnostava peruspiirre toisessa sitten? Kovaääniset ja joka paikkaan menossa olevat ja heti tosi yliavoimet ihmiset on mulle hiukan pelottavia, olen myös itse enemmän introvertti, vaikka tykkäänkin ihmisseurasta.

        Mutta siis
        kyllä sen alkaa jo huomata näin kasikytluvulla syntyneiden ikäluokassa (mitä itse edustan), että kuka elää minuun verrattuna "eri tavalla" ja miten ne asiat vaikuttaa mm. ihoon, jaksamiseen, ylipäätään olemukseen.
        Yli 40, saati yli 50 kun mennään, sitä enemmän näkyy ihmisessä ne asiat.
        Voi HYVINKIN olla vanhempi leidi, kenellä on elintavat terveet olla aivan tosi kuuma ja hyvinvoivan näköinen 🔥, ei ikä numeroina (tai vaatekokokaan) ole mikään indikaattori ettei sytyttäisi mua. Se on se yleishabitus, miten kantaa itsensä, millainen terveys hlöstä välittyy ym...kyllä se nyt on viehättävämpää kun on esim hyvinvoiva ja terveyttä huokuva iho (ei tarkoita ettei ihmisessä saisi olla iän luonnollisesti tuomia muutoksia!) ja terveet elintavat, kuin vaikka röökin sameuttama iho ja röökin imemisestä syntyneitä imuryppyjä jne... tai yleisesti kiukkuinen/surkea/huonosti voiva esiintyminen, laahustava olemus ja jotenkin liikkumaton/ryhditön tyyppi.
        Alkonkin käyttö tuo omat ulkonäköön vaikuttavat piirteensä mitä enemmän/pitempään säännöllisesti käyttää.

        Ulkonäkö ON myös TÄRKEÄ osa viehätystä tottakai!

        Lisäyksenä tuhon vanhenemiseen, ulkonäköön jne, tämä hesarin artikkeli on loistava. Ihan siis jos miettii viehättävyyttä ja terveyden liittymistä siihen, niin on varmaan ihan ns tavallista etsiä pitkäikäisen oloista, suht terveen näköistäkin tyyppiä: https://www.hs.fi/tiede/art-2000007607132.html :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis mun mielestä kyllä voi odottaa toiselta itseä sytyttävää ulkonäköä(kin) ja pakkokin, jos on yhtään visuaalinen. Tätä ulkonäkö asiaa on ihan typerää yrittää kieltää. Plus on ihmisillä muutenkin monilla tietyt "tyypit" ulkonäöllisestikin, mitkä sytyttää.

        Mulla on (minimi)kriteerit, ja kyllä ulkonäkö alkaa heijastaa viimeistään 30 yli menneillä elämäntapoja enemmän kuin parikymppisenä.

        Parikymppisenä kaikki ovat vielä melko freesejä ja muuta, ihan jo siksi koska nuoruus (kroppa/solut yleensä korjaa tehokkaasti itseään) ja ei näy vielä ne huonotkaan elintavat.

        Oon mäkin elänyt melko huolettomasti nuorena ja paljonkin mm viihteellä käynyt, ihan ns luonnollista se varmaan on että nuorena jaksaa juhlia enemmän, mutta ei se nyt enää nappaa muutenkaan samalla tavalla kuin silloin. On eri jutut nyt, ja se on mulle mennyt omalla painollaan niin.

        Mä itse kun huolehdin ihan perustasolla itsestäni, enkä esim polta, en juuri käytä alkoa, liikun (perustasolla, ei mitään himoliikuntaa), pyrin syömään perusterveellisesti, en tykkää lihasta tai maitotuotteista (en kuitenkaan täysvegaani ole) ja en juuri tykkää esim makeista/rasvaisista jutuista, yritän pitää kiinni levosta/unirytmistä jne...niin nämä asiat kun itsellä on näin, niin kyllä mä nyt haluan, että kumppani(ehdokas) viitsii sen verran tehdä elämänsä eteen aikuisiällä jo, ettei hänkään ihan tahallaan terveyttä pilaa huonoilla elintavoilla (nykyään on kuitenkin tiedossa melko hyvin elintapojen vaikutukset terveyteen ja samalla tietysti ulkonäköön ja koko olemukseen) ja jaksaa huolehtia perustasolla ulkonäöstään.

        Mallinmittoja minä en ainakaan toiselta pyydä, itsekin sen verran lyhyt olen :) (164cm) eli ihan tavallinen nainen riittää, kunhan hän sytyttää MYÖS ulkonäöllisesti.

        Huom. Ulkonäön lisäksi toki pään sisältö ja persoonallisuus pitää myös natsata ja tykkään positiivisista ihmisistä. Jostain syystä kallistun introverttien puolelle, se on ehkä sitten joku mua kiinnostava peruspiirre toisessa sitten? Kovaääniset ja joka paikkaan menossa olevat ja heti tosi yliavoimet ihmiset on mulle hiukan pelottavia, olen myös itse enemmän introvertti, vaikka tykkäänkin ihmisseurasta.

        Mutta siis
        kyllä sen alkaa jo huomata näin kasikytluvulla syntyneiden ikäluokassa (mitä itse edustan), että kuka elää minuun verrattuna "eri tavalla" ja miten ne asiat vaikuttaa mm. ihoon, jaksamiseen, ylipäätään olemukseen.
        Yli 40, saati yli 50 kun mennään, sitä enemmän näkyy ihmisessä ne asiat.
        Voi HYVINKIN olla vanhempi leidi, kenellä on elintavat terveet olla aivan tosi kuuma ja hyvinvoivan näköinen 🔥, ei ikä numeroina (tai vaatekokokaan) ole mikään indikaattori ettei sytyttäisi mua. Se on se yleishabitus, miten kantaa itsensä, millainen terveys hlöstä välittyy ym...kyllä se nyt on viehättävämpää kun on esim hyvinvoiva ja terveyttä huokuva iho (ei tarkoita ettei ihmisessä saisi olla iän luonnollisesti tuomia muutoksia!) ja terveet elintavat, kuin vaikka röökin sameuttama iho ja röökin imemisestä syntyneitä imuryppyjä jne... tai yleisesti kiukkuinen/surkea/huonosti voiva esiintyminen, laahustava olemus ja jotenkin liikkumaton/ryhditön tyyppi.
        Alkonkin käyttö tuo omat ulkonäköön vaikuttavat piirteensä mitä enemmän/pitempään säännöllisesti käyttää.

        Ulkonäkö ON myös TÄRKEÄ osa viehätystä tottakai!

        Tää on aivan kun mun suusta! Mä oon niin samaa mieltä että elintavoilla on iso vaikutus ulkonäköön. Löytäisinkin naisen joka eläis terveellisesti ja liikkuis edes jonkun verran,kun itse harrastan liikuntaa aktiivisesti. Mut joo, ehkä hän joskus ilmestyy mun elämään:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis mun mielestä kyllä voi odottaa toiselta itseä sytyttävää ulkonäköä(kin) ja pakkokin, jos on yhtään visuaalinen. Tätä ulkonäkö asiaa on ihan typerää yrittää kieltää. Plus on ihmisillä muutenkin monilla tietyt "tyypit" ulkonäöllisestikin, mitkä sytyttää.

        Mulla on (minimi)kriteerit, ja kyllä ulkonäkö alkaa heijastaa viimeistään 30 yli menneillä elämäntapoja enemmän kuin parikymppisenä.

        Parikymppisenä kaikki ovat vielä melko freesejä ja muuta, ihan jo siksi koska nuoruus (kroppa/solut yleensä korjaa tehokkaasti itseään) ja ei näy vielä ne huonotkaan elintavat.

        Oon mäkin elänyt melko huolettomasti nuorena ja paljonkin mm viihteellä käynyt, ihan ns luonnollista se varmaan on että nuorena jaksaa juhlia enemmän, mutta ei se nyt enää nappaa muutenkaan samalla tavalla kuin silloin. On eri jutut nyt, ja se on mulle mennyt omalla painollaan niin.

        Mä itse kun huolehdin ihan perustasolla itsestäni, enkä esim polta, en juuri käytä alkoa, liikun (perustasolla, ei mitään himoliikuntaa), pyrin syömään perusterveellisesti, en tykkää lihasta tai maitotuotteista (en kuitenkaan täysvegaani ole) ja en juuri tykkää esim makeista/rasvaisista jutuista, yritän pitää kiinni levosta/unirytmistä jne...niin nämä asiat kun itsellä on näin, niin kyllä mä nyt haluan, että kumppani(ehdokas) viitsii sen verran tehdä elämänsä eteen aikuisiällä jo, ettei hänkään ihan tahallaan terveyttä pilaa huonoilla elintavoilla (nykyään on kuitenkin tiedossa melko hyvin elintapojen vaikutukset terveyteen ja samalla tietysti ulkonäköön ja koko olemukseen) ja jaksaa huolehtia perustasolla ulkonäöstään.

        Mallinmittoja minä en ainakaan toiselta pyydä, itsekin sen verran lyhyt olen :) (164cm) eli ihan tavallinen nainen riittää, kunhan hän sytyttää MYÖS ulkonäöllisesti.

        Huom. Ulkonäön lisäksi toki pään sisältö ja persoonallisuus pitää myös natsata ja tykkään positiivisista ihmisistä. Jostain syystä kallistun introverttien puolelle, se on ehkä sitten joku mua kiinnostava peruspiirre toisessa sitten? Kovaääniset ja joka paikkaan menossa olevat ja heti tosi yliavoimet ihmiset on mulle hiukan pelottavia, olen myös itse enemmän introvertti, vaikka tykkäänkin ihmisseurasta.

        Mutta siis
        kyllä sen alkaa jo huomata näin kasikytluvulla syntyneiden ikäluokassa (mitä itse edustan), että kuka elää minuun verrattuna "eri tavalla" ja miten ne asiat vaikuttaa mm. ihoon, jaksamiseen, ylipäätään olemukseen.
        Yli 40, saati yli 50 kun mennään, sitä enemmän näkyy ihmisessä ne asiat.
        Voi HYVINKIN olla vanhempi leidi, kenellä on elintavat terveet olla aivan tosi kuuma ja hyvinvoivan näköinen 🔥, ei ikä numeroina (tai vaatekokokaan) ole mikään indikaattori ettei sytyttäisi mua. Se on se yleishabitus, miten kantaa itsensä, millainen terveys hlöstä välittyy ym...kyllä se nyt on viehättävämpää kun on esim hyvinvoiva ja terveyttä huokuva iho (ei tarkoita ettei ihmisessä saisi olla iän luonnollisesti tuomia muutoksia!) ja terveet elintavat, kuin vaikka röökin sameuttama iho ja röökin imemisestä syntyneitä imuryppyjä jne... tai yleisesti kiukkuinen/surkea/huonosti voiva esiintyminen, laahustava olemus ja jotenkin liikkumaton/ryhditön tyyppi.
        Alkonkin käyttö tuo omat ulkonäköön vaikuttavat piirteensä mitä enemmän/pitempään säännöllisesti käyttää.

        Ulkonäkö ON myös TÄRKEÄ osa viehätystä tottakai!

        Kolmekymppisissäkin jo paljon ylipainoisuutta ja muuten harmaata olemusta etc. Nainen joka kolkyt niin saattaa vaikuttaa 15 vuotta vanhemmalta pukeutumisen ja olemuksen takia. Baareissa notkuminenkin osalla näkyy naamassa tietysti.


    • Anonyymi

      Yksi syy miksi en seurustele on just pikavauhtia sitoutumaan pyrkivät naiset. Pelätään yksinolemista niin paljon ett painostetaan sitoutumaan ja skipataan kunnollinen tutustuminen. Tai sitten ei edes niin väliä kuka se kumppani pohjimmiltaan on, kunhan nyt joku vaan on.

      • Anonyymi

        Ai, suhun ei iske ensitreffit alttarilla? Oon kans ihmetelly, et mikä helkutin kiire ihmisillä on vetää pikakelauksella noi jutut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai, suhun ei iske ensitreffit alttarilla? Oon kans ihmetelly, et mikä helkutin kiire ihmisillä on vetää pikakelauksella noi jutut.

        Ei todellakaan😀 ja sivuhuomautuksena, ei sen tyyppiset "räväkät rääväsuiset" naisetkaan mitä ohjelmassa nyt on ollut esillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan😀 ja sivuhuomautuksena, ei sen tyyppiset "räväkät rääväsuiset" naisetkaan mitä ohjelmassa nyt on ollut esillä.

        Ei kuulu mun ohjelmistoon noi ohjelmat. Mainoksen oon nähny ja siinäki jo liikaa infoa ihmisten älyttömyydestä. Antaa nyt jonkun vieraan valkata puoliso itelleen, ni halloota vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuulu mun ohjelmistoon noi ohjelmat. Mainoksen oon nähny ja siinäki jo liikaa infoa ihmisten älyttömyydestä. Antaa nyt jonkun vieraan valkata puoliso itelleen, ni halloota vaan.

        Ehkä joillekin osallistuminen on tarkoittanut julkisuuden tai erikoisen kokemuksen saantia, sen sijaan että etsisi vakavissaan kumppania. Mediassa ihmiset voi puhua mitä vaan ja kun promotaan tv-ohjelmaa.


      • Anonyymi

        Toi on kyllä kauhistus kerrassaan, tulee painostava olo heti alkuun. Ystävyydestä ei ole tuotakaan ongelmaa, koska ystävyys perustuu nimenomaan pitkälle ja perusteelliselle tuntemiselle. Kuka tahansa ei myöskään kelpaa ystäväksi, ystävät on aina tarkkaan valikoituneita. Sellaisia joiden kanssa on hyvä olla ja jotka haluaa vain hyvää itselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toi on kyllä kauhistus kerrassaan, tulee painostava olo heti alkuun. Ystävyydestä ei ole tuotakaan ongelmaa, koska ystävyys perustuu nimenomaan pitkälle ja perusteelliselle tuntemiselle. Kuka tahansa ei myöskään kelpaa ystäväksi, ystävät on aina tarkkaan valikoituneita. Sellaisia joiden kanssa on hyvä olla ja jotka haluaa vain hyvää itselle.

        Mietin, onko noi pikapikaa pariutumiseen painostavat ihmiset jotenkin ulkoapäin ohjautuvia ja sellasia joille on tärkeää, että oma elämä näyttää mahd. hyvältä muiden silmissä. VRT. Katsokaa, mulla on parisuhde, taas olen suhteessa ja haluttua seuraa jne.😏 Eri asia onkea se suhde terveellä pohjalla ja tasavertainen, saati kumppaniin tutustuttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mietin, onko noi pikapikaa pariutumiseen painostavat ihmiset jotenkin ulkoapäin ohjautuvia ja sellasia joille on tärkeää, että oma elämä näyttää mahd. hyvältä muiden silmissä. VRT. Katsokaa, mulla on parisuhde, taas olen suhteessa ja haluttua seuraa jne.😏 Eri asia onkea se suhde terveellä pohjalla ja tasavertainen, saati kumppaniin tutustuttu.

        En tiedä, voi olla joillakin. Kaikki eivät myöskään osaa elää yksin, joten siksi hankkivat pikapikaa uuden kumppanin eron tullessa. Yksin ollessa on tultava toimeen itsensä kanssa, on kohdattava itsensä aivan eri tasolla kuin silloin, jos voi unohtaa oman sielunsa suhteen mukana tulevan hälyn alle. Kaikki eivät kestä kohdata itseään.


      • Anonyymi

        Tämä on,niin totta. Yksin ei osata olla,heti pitää olla uusi kumppani tai jo valmiiksi katseltu ennenkuin on edes entisen kanssa tehty ero selväksi.
        On myös näitä naisia lähipiirissä jotka,vaan ottavan jonkun elämäänsä ja äkkiä asumaan yhteen ja jakamaan asumis kustannukset.


    • Anonyymi

      Minä haluan rakastua ja olla rakastettu, nyt kun olen ihastunut. Ihanat silmät hänellä, niihin haluan katsoa uudelleen.

      • Anonyymi

        Mikäs se sua estää tuijottelemasta? Mä ainakin mielellään tuijottelen nätteihin silmiin.


      • Anonyymi

        Samoin. Haluaisin vain tuijotella häntä silmiin ja olenkin vähän liikaakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin. Haluaisin vain tuijotella häntä silmiin ja olenkin vähän liikaakin.

        Ei silmiin voi liikaa katella. Mitä pidempään, sen kivemmalta se tuntuu. Kaikki vaan ei kykene siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei silmiin voi liikaa katella. Mitä pidempään, sen kivemmalta se tuntuu. Kaikki vaan ei kykene siihen.

        Ei ole jos toinen ei ole sinusta kiinnostunut. Ihme kommentteja taas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole jos toinen ei ole sinusta kiinnostunut. Ihme kommentteja taas.

        Paha päiväkö? Voi pientä. Kelpaisko säälihali, myötätuntohali, vai täällä käytäntönä oleva vit*tuilu ja äksyily? Mites on..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paha päiväkö? Voi pientä. Kelpaisko säälihali, myötätuntohali, vai täällä käytäntönä oleva vit*tuilu ja äksyily? Mites on..

        Puhuit itsesi pussiin, vittuil*ja😀 kuten palstalla on tapana vähemmän terävien naisten keskuudessa. Jatkakaa.


      • Anonyymi

        Mukavaa, toivottavasti onnistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhuit itsesi pussiin, vittuil*ja😀 kuten palstalla on tapana vähemmän terävien naisten keskuudessa. Jatkakaa.

        Mä hyppään pussissani tältä palstalta pois. Saat jäädä älykkönä loistamaan. Täytyy sanoa, että tällä palstalla ei keskustelua koskaan käydä. Moro!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä hyppään pussissani tältä palstalta pois. Saat jäädä älykkönä loistamaan. Täytyy sanoa, että tällä palstalla ei keskustelua koskaan käydä. Moro!

        Jopa aloitte tappelemaan mun aloituksessani. Ottakaa vähän rauhallisemmin.


    • Anonyymi

      Minä sain kamalat traumat, kun toinen esitti kiinnostunutta ja sitten ilmoitti yhtäkkiä, etten olekaan hänen tyyppiään. Kolmen viikon päästä oli toinen kainalossa. Mä itkin varmaan puolivuotta ja pilasin muutaman muunkin ihmissuhteen sivussa.

      En myöskään tajua miksi ihmiset toimivat noin.

      • Anonyymi

        Joku voi esittää kiinnostunutta kiusallaan, pitää toista huvituksenaan esimerkiksi. Sen takana voi olla jonkinlainen irrationaalinen vihamielisyys. Sitten myöhemmin näyttää sen todellisen mielenlaatunsa ja käytös muuttuu täysin päinvastaiseksi. Sellaista on mahdoton ymmärtää, eikä mielestäni tarvitse yrittääkään. Ei se ole vihan kohteen vastuulla millään lailla. En tiedä oliko sun tapauksissa tuosta kyse, mutta tuli nyt mieleen.


    • Anonyymi

      Täälläkin huonoja kokemuksia siinä määrin, että mitta on täynnä. Ihastumiset johtaa harhaan. Moni antaa pintapuolisesti hyvän kuvan itsestään jossain harrastuksessa tmv. On muka ystävällinen ja ihmissuhdeosaamista. Kun aletaan tavata kahdestaan, pintasilaus karisee. Joskus se alkaa jo viestittelyvaiheessa, jos juttu alkaa nettideittailussa. Paljastuu mäntti jota ei huvita noudattaa edes peruskäytöstapoja. Tietyistä asioista ei voi tinkiä, vaikka mikä olisi. Ennen otan fiksun naisen, jonka kanssa tavallinen elämänmeno on mahdollista vaikkei olisi intohimoa kuin jonkun ailahtelijan raivopään, joka ei ymmärrä kuinka toista ihmistä kohdellaan. Joillakin on jäänyt kotikasvatus alunperin nollaan, eikä peruskoulussakaan ole ihmismäisiä tapoja opittu. Aikuinen on vastuussa käytöksestään, turha mennä jonkin ailahtelujen taakse, jos elää ja toimii kuin kadulla kasvanut. Jollei osaa, ei auta kuin opetella.

      Huvittaa kun heterokaverit monesti luulee, että naisten kesken suhteet on parempia ja valittaa miehistä. Naisten kanssa on ihan samat ongelmat ja kaikenlaista törkeää ja itsekästä junttia tulee vastaan mennen tullen jos kumppania etsii. Ihan perusasioista lähtien mättää kaikki.

      Toinen juttu on, että ystävyyden pohjalta voi helposti syntyä ntohimoakin. Intohimo perustuu yleensä luottamukseen ja me-henkeen, haluun olla toiselle spesiaali. Sitä ystävyksillä on roppakaupalla enemmän kuin joillakin ihastuksilla.

      • Anonyymi

        Tämä. Ei todellakaan ole mikään jättipotti ja unelmien nainen, jos tunnesäätely on kroonisesti kuin kiukkuavalla uhmaikäisellä pikkumuksulla ja ajatusmaailma & käytös kanssanaisia kohtaan on perämettästä kaivetun hardcore incelin tyyliä. Ei vaikka omassa päässä pyörisi omnipotentti harha nonstoppina.


      • Anonyymi

        Eikö törkeät tai simppelit juntit erotu heti kättelyssä?
        Viesteissä tai kun tapaa, tämä oma kokemus. Ja esimerkkinä, jos oot itse esim korkeakoulutettu fiksu nainen jolla käytöstavat ja sos. taidot hallussa, miksi edes yrittää tyypin kanssa joka kaikkea muuta kuin itse? Miksi edes tavata jos ollaan aivan eri maailmasta? Liian kiltti eikä haluta olla yksin niin rima laitetaan todella alas? No, kukin tekee miten parhaaksi näkee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö törkeät tai simppelit juntit erotu heti kättelyssä?
        Viesteissä tai kun tapaa, tämä oma kokemus. Ja esimerkkinä, jos oot itse esim korkeakoulutettu fiksu nainen jolla käytöstavat ja sos. taidot hallussa, miksi edes yrittää tyypin kanssa joka kaikkea muuta kuin itse? Miksi edes tavata jos ollaan aivan eri maailmasta? Liian kiltti eikä haluta olla yksin niin rima laitetaan todella alas? No, kukin tekee miten parhaaksi näkee.

        Samoin en lähde tapaamaan vaikkapa vakaasti uskovaista tai autismi/asperger-tyyppiä. Ongelmiahan nuo teettää parisuhteessa. Asioista täytyy ottaa musta selvää sen sijaan että ryntää treffeille vaaleanpunaiset lasit silmillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö törkeät tai simppelit juntit erotu heti kättelyssä?
        Viesteissä tai kun tapaa, tämä oma kokemus. Ja esimerkkinä, jos oot itse esim korkeakoulutettu fiksu nainen jolla käytöstavat ja sos. taidot hallussa, miksi edes yrittää tyypin kanssa joka kaikkea muuta kuin itse? Miksi edes tavata jos ollaan aivan eri maailmasta? Liian kiltti eikä haluta olla yksin niin rima laitetaan todella alas? No, kukin tekee miten parhaaksi näkee.

        Mitkä simppelit ja korkeakoulutetut, koulutus, äly, asema ymv eivät takaa fiksuutta. Nähty monta kertaa. Alkumetreillä useimmat jaksaa olla fiksusti, totuus paljastuu kuitenkin enemmin tai myöhemmin. Yleensä pikaisesti, kun päästään kahden kesken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitkä simppelit ja korkeakoulutetut, koulutus, äly, asema ymv eivät takaa fiksuutta. Nähty monta kertaa. Alkumetreillä useimmat jaksaa olla fiksusti, totuus paljastuu kuitenkin enemmin tai myöhemmin. Yleensä pikaisesti, kun päästään kahden kesken.

        Olen eri mieltä, ehkä vain tykkäät jankata vastaan. Korkeakoulutettu tai akateeminen=lähtökohtaisesti fiksumpi/sivistyneempi kuin elämänkoululainen vaikkapa. Tyypittelyä ehkä, mutta hyvin rajautuu täysin epäsopivat urpot pois, kun hetken malttaa keskustella muutamistakin eri elämänalueista ja lukea vastaukset tarkkaan, ennen kuin sopii treffit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitkä simppelit ja korkeakoulutetut, koulutus, äly, asema ymv eivät takaa fiksuutta. Nähty monta kertaa. Alkumetreillä useimmat jaksaa olla fiksusti, totuus paljastuu kuitenkin enemmin tai myöhemmin. Yleensä pikaisesti, kun päästään kahden kesken.

        Joidenkin maailmankuvassa status, äly, koulutus ja varallisuus on yhtä kuin tavoiteltava kumppani. Viis siitä, että luonne ja sitä myötä käytös on ala-arvoista, narsistista sun muuta vähemmän kivaa. Kertoo heidän arvoistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen eri mieltä, ehkä vain tykkäät jankata vastaan. Korkeakoulutettu tai akateeminen=lähtökohtaisesti fiksumpi/sivistyneempi kuin elämänkoululainen vaikkapa. Tyypittelyä ehkä, mutta hyvin rajautuu täysin epäsopivat urpot pois, kun hetken malttaa keskustella muutamistakin eri elämänalueista ja lukea vastaukset tarkkaan, ennen kuin sopii treffit.

        Lisään, tietysti on erikseen mm persoonallisuushäiriöt, mikä ei ole koulutuskysymys, mutta nämäkin voi erottaa jos on heitä aikaisemmin kohdannut. Mulla ainakin alkaa tutka hälyttää epävakaan kohdalla ja huomionhakuisuuden/lipevän/itsekehuskelun kohdalla helposti, että se on kerrasta poikki. Silmät ja korvat auki niin paljastuu kaikenlaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään, tietysti on erikseen mm persoonallisuushäiriöt, mikä ei ole koulutuskysymys, mutta nämäkin voi erottaa jos on heitä aikaisemmin kohdannut. Mulla ainakin alkaa tutka hälyttää epävakaan kohdalla ja huomionhakuisuuden/lipevän/itsekehuskelun kohdalla helposti, että se on kerrasta poikki. Silmät ja korvat auki niin paljastuu kaikenlaista.

        Ei todellakaan ole helppo erottaa, vaikka olisi kohdannut satoja. Kaikki eivät ilmennä oireita alkuvaiheessa, päinvastoin, peittelevät niitä ja esittävät roolia niin hyvin että ammattilaisetkin menevät lankaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan ole helppo erottaa, vaikka olisi kohdannut satoja. Kaikki eivät ilmennä oireita alkuvaiheessa, päinvastoin, peittelevät niitä ja esittävät roolia niin hyvin että ammattilaisetkin menevät lankaan.

        Sanoinkin että voi erottaa ja mun nalkkiin on noista jäätykin kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoinkin että voi erottaa ja mun nalkkiin on noista jäätykin kiinni.

        Hyvä että huomasit ajoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin en lähde tapaamaan vaikkapa vakaasti uskovaista tai autismi/asperger-tyyppiä. Ongelmiahan nuo teettää parisuhteessa. Asioista täytyy ottaa musta selvää sen sijaan että ryntää treffeille vaaleanpunaiset lasit silmillä.

        Surettaa toi että sivuutat saman tien uskovaiset ja autismin kirjon ihmiset. Uskovaiset ehkä ymmärrän, jos toinen vaikkapa rukoilee joka päivä ja se uskonto on läsnä kaikessa mitä tekee ja toinen ateisti tai agnostikko. Mutta autismi ei esimerkiksi aina näy päälle päin. Myös iso osa suomalaisista kuuluu autismin kirjoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Surettaa toi että sivuutat saman tien uskovaiset ja autismin kirjon ihmiset. Uskovaiset ehkä ymmärrän, jos toinen vaikkapa rukoilee joka päivä ja se uskonto on läsnä kaikessa mitä tekee ja toinen ateisti tai agnostikko. Mutta autismi ei esimerkiksi aina näy päälle päin. Myös iso osa suomalaisista kuuluu autismin kirjoon.

        Surkuttelu on turhaa, kaikki tekee omat valintansa, mikä itselle sopii, missä menee rajat jne. Mulla on kokemusta autisminkirjon tyypeistä, ja voin sanoa että kommuninointi ja tunteenilmaisu on sellasta ettei parisuhtees menis hyvin ei-autistisen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Surettaa toi että sivuutat saman tien uskovaiset ja autismin kirjon ihmiset. Uskovaiset ehkä ymmärrän, jos toinen vaikkapa rukoilee joka päivä ja se uskonto on läsnä kaikessa mitä tekee ja toinen ateisti tai agnostikko. Mutta autismi ei esimerkiksi aina näy päälle päin. Myös iso osa suomalaisista kuuluu autismin kirjoon.

        Hyvesignalointia ilmassa.Ääni vois olla toinen kellos, jos itselläsi olis negatiivisia kokemuksia esim uskovaisista ja nepsyistä.
        Antakaa ihmisten tehdä omalle elämälleen terveelliset valinnat, kukaan ei ole velkaa oman elämänsä "uhraamista" itselle epäsopivalle ihmiselle.😏


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvesignalointia ilmassa.Ääni vois olla toinen kellos, jos itselläsi olis negatiivisia kokemuksia esim uskovaisista ja nepsyistä.
        Antakaa ihmisten tehdä omalle elämälleen terveelliset valinnat, kukaan ei ole velkaa oman elämänsä "uhraamista" itselle epäsopivalle ihmiselle.😏

        Mä ymmärrän tämän uskovaisjutun, vaikkei ole kokemusta sellaisesta kumppanista... mä en käsitä yhtään minkäänlaisia "uskon asioita", oon itse liian epäilevä ja tutkittuun tietoon pohjaava tyyppi. (Toki kiinnostaa lukea vaikka uskontoihin/uskovaisiin ym liittyviä tutkimuksia ym, mut se on eri, oon myös utelias ymmärtään erilaisia asioita mitä en ymmärrä 😄 )

        Nepsyasiat....mä tavallaan ymmärrän, riippuu kuinka isoja haasteita ihmisellä on, että mihin se vaikuttaa. Jotkut nepsyt on mun mielestä aivan valloittavia, esim adhd tai add ei ole ongelma yleensä. Asperger tai autismi tuo omat haasteet mahdollisesti, mutta sekin on laaja skaala kuinka hankalia sos.tilanteet sitten on tai ei ole... mun mielestä on ikävä jos niputtaa diagnoosin pohjalta kaikki nepsyt samaan, se on väärin, se dg sisältää niin laajan skaalan ihmisiä ja ominaisuuksia.

        Persoonallisuushäiriöt on eri juttu, ja toki TIETYT pers.häiriöt mäkin suljen heti pois, mun oman taustan takia en pysty kestämään mitään ailahtelua, se uhkaa omaa turvallisuudentunnetta ja se on ehdoton ei. Mut persoonallisuushäiriöt on lähes kaikki kai? hoidettavissa, ne on häiriöitä, jos hlö sitoutuu ja on sitoutunut hoitoon niin ne voi lievittyä ja oppia myös pois tietyt piirteet, kunnes kriteerit ei enää täyty. Mut mä en voisi olla itse siinä "aktiivi"hoitovaiheessa myöskään tuki tai kumppani. Liian raskasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä ymmärrän tämän uskovaisjutun, vaikkei ole kokemusta sellaisesta kumppanista... mä en käsitä yhtään minkäänlaisia "uskon asioita", oon itse liian epäilevä ja tutkittuun tietoon pohjaava tyyppi. (Toki kiinnostaa lukea vaikka uskontoihin/uskovaisiin ym liittyviä tutkimuksia ym, mut se on eri, oon myös utelias ymmärtään erilaisia asioita mitä en ymmärrä 😄 )

        Nepsyasiat....mä tavallaan ymmärrän, riippuu kuinka isoja haasteita ihmisellä on, että mihin se vaikuttaa. Jotkut nepsyt on mun mielestä aivan valloittavia, esim adhd tai add ei ole ongelma yleensä. Asperger tai autismi tuo omat haasteet mahdollisesti, mutta sekin on laaja skaala kuinka hankalia sos.tilanteet sitten on tai ei ole... mun mielestä on ikävä jos niputtaa diagnoosin pohjalta kaikki nepsyt samaan, se on väärin, se dg sisältää niin laajan skaalan ihmisiä ja ominaisuuksia.

        Persoonallisuushäiriöt on eri juttu, ja toki TIETYT pers.häiriöt mäkin suljen heti pois, mun oman taustan takia en pysty kestämään mitään ailahtelua, se uhkaa omaa turvallisuudentunnetta ja se on ehdoton ei. Mut persoonallisuushäiriöt on lähes kaikki kai? hoidettavissa, ne on häiriöitä, jos hlö sitoutuu ja on sitoutunut hoitoon niin ne voi lievittyä ja oppia myös pois tietyt piirteet, kunnes kriteerit ei enää täyty. Mut mä en voisi olla itse siinä "aktiivi"hoitovaiheessa myöskään tuki tai kumppani. Liian raskasta.

        Pääasia on että ihminen itse tietää elämänkokemuksista oppineena, mikä itselle sopii. Moralisoinnin voit jättää sitä pyytäville.
        Parisuhdetta koskettaa kuitenkin erilaiset odotukset kuin muita suhteita.
        Nepsyissä on toki kaikenlaista, mutta monet ei osaa omalta "tohinoiltaaan" kuunnella (adhd erityisesti), ja on todella iso ongelma parisuhteessa. Erityisesti autisminkirjossa tulee vastaan, lievemmässäkin, kommunikointiongelmat, tilannetajunpuute, ongelmat osoittaa empatiaa, jankkaus epäolennisesta ja pikkumaisesta ja asioiden ottaminen kirjaimellisesti.
        Syvästi uskonnollinen ihminen on mielestäni yleisesti ottaen raskasta seuraa, voi tuoda suhteeseen turhaa moralisoinnin lastia jne. Kyse on myöskin arvoista, ja uskontoon vetoaminen joissakin asioissa on mielestäni suorastaan typerää, vanhanaikaista ja epäeettistä. Näin ollen, kahden hyvin erilaisen ihmisen suhde tulis olemaan yhtä taistelua todennäköisesti. Väkisin ei kannata vääntää tai kuvitella muovaavansa toisesta itselleen mieluisampaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä ymmärrän tämän uskovaisjutun, vaikkei ole kokemusta sellaisesta kumppanista... mä en käsitä yhtään minkäänlaisia "uskon asioita", oon itse liian epäilevä ja tutkittuun tietoon pohjaava tyyppi. (Toki kiinnostaa lukea vaikka uskontoihin/uskovaisiin ym liittyviä tutkimuksia ym, mut se on eri, oon myös utelias ymmärtään erilaisia asioita mitä en ymmärrä 😄 )

        Nepsyasiat....mä tavallaan ymmärrän, riippuu kuinka isoja haasteita ihmisellä on, että mihin se vaikuttaa. Jotkut nepsyt on mun mielestä aivan valloittavia, esim adhd tai add ei ole ongelma yleensä. Asperger tai autismi tuo omat haasteet mahdollisesti, mutta sekin on laaja skaala kuinka hankalia sos.tilanteet sitten on tai ei ole... mun mielestä on ikävä jos niputtaa diagnoosin pohjalta kaikki nepsyt samaan, se on väärin, se dg sisältää niin laajan skaalan ihmisiä ja ominaisuuksia.

        Persoonallisuushäiriöt on eri juttu, ja toki TIETYT pers.häiriöt mäkin suljen heti pois, mun oman taustan takia en pysty kestämään mitään ailahtelua, se uhkaa omaa turvallisuudentunnetta ja se on ehdoton ei. Mut persoonallisuushäiriöt on lähes kaikki kai? hoidettavissa, ne on häiriöitä, jos hlö sitoutuu ja on sitoutunut hoitoon niin ne voi lievittyä ja oppia myös pois tietyt piirteet, kunnes kriteerit ei enää täyty. Mut mä en voisi olla itse siinä "aktiivi"hoitovaiheessa myöskään tuki tai kumppani. Liian raskasta.

        Peroonallissuushäiriöt on mt-ongelmia selvästi haastavampia eikä niistä noin vain "opita pois" hyvällä tahdolla ja odotuksilla vaikka hoitosuunnitelma olisikin ja siihen sitouduttu.
        Ehdoton ei siis mulle, ja tulen myös taustasta, etten ota vastaan mitään rajusti ailahtelevia ihmisiä lähelleni. Mä aion elää seuraavat vuodet paremmin ja terveemmin, hyvässä seurassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Peroonallissuushäiriöt on mt-ongelmia selvästi haastavampia eikä niistä noin vain "opita pois" hyvällä tahdolla ja odotuksilla vaikka hoitosuunnitelma olisikin ja siihen sitouduttu.
        Ehdoton ei siis mulle, ja tulen myös taustasta, etten ota vastaan mitään rajusti ailahtelevia ihmisiä lähelleni. Mä aion elää seuraavat vuodet paremmin ja terveemmin, hyvässä seurassa.

        Mulle ei masennus- ja ahdistusoireet ole este, mutta persoonallisuushäiriöihin suhtaudun kyllä varauksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle ei masennus- ja ahdistusoireet ole este, mutta persoonallisuushäiriöihin suhtaudun kyllä varauksella.

        Ei mullekaan, ne voi lieventyä kunnollisessa suhteessa. Persoonallisuushäiriöt taas voi uuvuttaa toisen, jos on mm epävakaa, epäluotettava, impulsiivinen ja tunnesäätelytaidot nollassa.


    • Onhan se sellasta uuvuttavaa tuo lääpällään oleminen. Vaan ilman sitä mikään ei oikein tunnu miltään, suhteessa.

      Näitä ketjuja kun lukee, tulee tunne ettei kelpais kellekkään. Aina on jotain väärin ja vääränlaista. On aika tehokkaasti karsinut ajatuksista pois naissuhteiden mahdollisuuden, niin kun ikinä.

      Ikisinkkuus on tullut vaihtoehdoksi numero yksi, jos sinkuksi joskus päätyy.

      • Anonyymi

        Joo sitten taas nää heterohommelit sais jättää pois. Aika kivaa ollutkin vähän aikaa. Senkun ootte bisset täällä, mutta hei oikeesti, noi heteropakotukset voi oksentaa bi-palstalle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo sitten taas nää heterohommelit sais jättää pois. Aika kivaa ollutkin vähän aikaa. Senkun ootte bisset täällä, mutta hei oikeesti, noi heteropakotukset voi oksentaa bi-palstalle

        Missä puhuttiin heterohupatuksista?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo sitten taas nää heterohommelit sais jättää pois. Aika kivaa ollutkin vähän aikaa. Senkun ootte bisset täällä, mutta hei oikeesti, noi heteropakotukset voi oksentaa bi-palstalle

        No en tuu enää takas tänne, niin ei ahdista läsnäoloni. Pidä tunkkis.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        No en tuu enää takas tänne, niin ei ahdista läsnäoloni. Pidä tunkkis.

        Voi kun nää lupaukset joskus pitäis kutinsa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe