Kyllä me ateistitkin uskoisimme, jos ihmeitä tapahtuisi

Anonyymi-ap

Jumalan olisi tosi helppoa saada ateistit uskomaan Jeesukseen. Sen kun parantaisi sairaita ja herättäisi kuolleita niin kuin tapahtui apostolien aikana Uuden testamentin mukaan. Olisi helppoa uskoa, jos sellaista tapahtuisi, mutta kun ei:

sen sijaan luulotellaan ja uskotellaan sairaita parantuneen, vaikka mitään elimellisiä parantumisia ei ole voitu todistaa. Viittaan tässä helluntailaisten Markus Hirsilän ja Vesa Maanselän tutkimukseen "Herra tekee ihmeitä ilman määrää?" ja Uskonnolliset ihmeparantumiset lääketieteellis-psykologisesta näkökulmasta. Väitöskirja Miettinen, Matti A., 1929-
Kirkon tutkimuskeskus 1990

https://docplayer.fi/49789041-Herra-tekee-ihmeita-ilman-maaraa.html

Miksi uskotte huijareiden valheita sen sijaan että tutkisitte ovatko väitteet totta vai eivät? Levitätte vielä näitä valheita eteenpäin... ja miksi pidätte uskottelua ja luulottelua todisteena ihmeistä, vaikka mitään ihmeellistä ei ole tapahtunut?

Olette suoraan sanottuna epärehellisiä ja nekin, jotka vielä uskovat, elävät syvässä itsepetoksessa.

158

794

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Luukkaan evankeliumi:
      16:31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."

• Anonyymi

Sananlaskut:
        3:34 Pilkkaajille hänkin on pilkallinen, mutta nöyrille hän antaa armon.

1.Pietarin kirje:
        5:5 Samoin te, nuoremmat, olkaa vanhemmille alamaiset ja pukeutukaa kaikki keskinäiseen nöyryyteen, sillä "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon".

Jaakobin kirje:
        4:6 Mutta hän antaa sitä suuremman armon. Sentähden sanotaan: "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon

• Anonyymi

Höpö höpö!

Varmaan uskottaisiin, jos kuolleet heräisivät ylös.

Kuinka tyhminä sinä oikein ateisteja pidät?

Ilmeisesti tyhmempänä kuin kristittyjä... LOL

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö!

Varmaan uskottaisiin, jos kuolleet heräisivät ylös.

Kuinka tyhminä sinä oikein ateisteja pidät?

Ilmeisesti tyhmempänä kuin kristittyjä... LOL

Tosi tyhminä.

• Anonyymi

Jeesus nousi kuolleista eikä ne silti usko. Peite on. Juutalainen peite ✡️😈🤩

• Anonyymi

Jeesus nousi kuolleista eikö se ihme riitä. Epäuskon on syntiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus nousi kuolleista eikö se ihme riitä. Epäuskon on syntiä.

Riippuu siitä, mihin epäuskoo!

• Anonyymi

"Jumalan olisi tosi helppoa saada ateistit uskomaan Jeesukseen. Sen kun parantaisi sairaita ja herättäisi kuolleita niin kuin tapahtui apostolien aikana Uuden testamentin mukaan. "

Kannattaa lukea evankeliumeista, miten ihmiset suhtautuivat Jeesuksen tekemiin ihmeisiin silloin kun Jeesus oli maan päällä opettamassa.

Ja apostolien teoista, miten ihmiset suhtautuvat Paavalin ym apostolien tekemiin ihmeisiin..

Osa uskoi.
        Osa ei uskonut.

Ristillä Jeesuksen kummallakin puolella rikollinen kärsi rangaistustaan.
        Toinen uskoi Jeesukseen - toinen ei uskonut.

Näin se menee tänäkin päivänä.

• Jumala paransi selkäni joka oli todella huonossa kunnossa.
      Meni ehkä minuutti.
      Olen kuullut paljon parantumistapauksia.
      Miksipä Jumala parantaisi herjaajia ja pilkkaajia.
      Uskovien keskuudesssa Jumalan voima kuitenkin toimii ja virtaa.
      Se on jopa luonnollinen olotila eikä siinä ole edes mitään ihmettä vaan luonnollisuutta.

• Koska minä uskon ja uskon uskoni Todeksi.

• Anonyymi

Pistä nettiin lääkärin todistus siitä, että ihme on tapahtunut.

Vai eikö sellaista todistusta ole?

On vain sinun sanasi...

niin, juttuja piisaa, mutta todisteita ei ole kenelläkään näyttää.

• Anonyymi

Olen joskus sanonut, että suurempi ihme on jos uskovien yhteydessä
        ei sairaita parane. Pienempi ihme on kun sairaita paranee. Siis se, ei
        ole ihme että sairaita parantuu vaan se on ihme jos niitä ei parane.

Miksi näin? Siksi koska Jeesus on uskovien keskellä? Hän on sama
        eilen, tänään ja ikuisesti. Silloin Hän paranaa sairaita tänäkin päivänä.
        Ja jos sairaita ei siitä huolimatta parane, se on suuri ihme.

• "Jumala paransi selkäni joka oli todella huonossa kunnossa.
        Meni ehkä minuutti.
        Olen kuullut paljon parantumistapauksia."

Annas kun arvaan: yhteistä omalle ja muilta kuulemillesi ihmeparanemisille on, että sinulla ei ole esittää niistä ensimmäistäkään todistetta, vaan väitteet niistä pitäisi vain sokeasti uskoa?

"Miksipä Jumala parantaisi herjaajia ja pilkkaajia."

Siksi että tuo olisi mainio tapa saada ihmisiä uskomaan, vai olivatko Jeesuksen suorittamat ihmeet mielestäsi turhia?

"Uskovien keskuudesssa Jumalan voima kuitenkin toimii ja virtaa.
        Se on jopa luonnollinen olotila eikä siinä ole edes mitään ihmettä vaan luonnollisuutta."

Ei, vaan uskovien puheissa, jotka pitäisi uskoa sokeasti ja kritiikittä, Jumala parantaa. Mutta edes uskovat helluntailaiset, jotka olivat aivan varmoja, että todistettavia ihmeparanemisia löytyy vaikka mitalla, eivät onnistuneet löytämään yhtä ainoaa (aloittaja on linkannut kysyeisen selvityksen)

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

"Jumala paransi selkäni joka oli todella huonossa kunnossa.
        Meni ehkä minuutti.
        Olen kuullut paljon parantumistapauksia."

Annas kun arvaan: yhteistä omalle ja muilta kuulemillesi ihmeparanemisille on, että sinulla ei ole esittää niistä ensimmäistäkään todistetta, vaan väitteet niistä pitäisi vain sokeasti uskoa?

"Miksipä Jumala parantaisi herjaajia ja pilkkaajia."

Siksi että tuo olisi mainio tapa saada ihmisiä uskomaan, vai olivatko Jeesuksen suorittamat ihmeet mielestäsi turhia?

"Uskovien keskuudesssa Jumalan voima kuitenkin toimii ja virtaa.
        Se on jopa luonnollinen olotila eikä siinä ole edes mitään ihmettä vaan luonnollisuutta."

Ei, vaan uskovien puheissa, jotka pitäisi uskoa sokeasti ja kritiikittä, Jumala parantaa. Mutta edes uskovat helluntailaiset, jotka olivat aivan varmoja, että todistettavia ihmeparanemisia löytyy vaikka mitalla, eivät onnistuneet löytämään yhtä ainoaa (aloittaja on linkannut kysyeisen selvityksen)

Luin muutaman tapauksen ja löysin todisteen aikaisemmalle väittämälleni siitä, ettei todellisia parantumisia ole tutkijat löytäneet. Siinä oli yksi parantunut nainen, joka ei suostunut puhumaan tutkijoiden kanssa. Hänelle riitti, että hän itse tiesi parantuneensa.

Näin on monen parantuneen kanssa. He eivät tahdo kertoa parantumisestaan ihmisille, jotka kokevat vastustavan todistuksia ihmeparanemisista. Miksi kertoisin sellaiselle ihmiselle, joka ei usko vaan väittäisi minua valehtelijaksi tai muksi pahaksi?

Uskon, että tällaisia tapauksia on paljon joissa parantunut itseään suojellen ei tahdo kertoa mitään ja tutkija noteeraa ettei parantumista ole tapahtunut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luin muutaman tapauksen ja löysin todisteen aikaisemmalle väittämälleni siitä, ettei todellisia parantumisia ole tutkijat löytäneet. Siinä oli yksi parantunut nainen, joka ei suostunut puhumaan tutkijoiden kanssa. Hänelle riitti, että hän itse tiesi parantuneensa.

Näin on monen parantuneen kanssa. He eivät tahdo kertoa parantumisestaan ihmisille, jotka kokevat vastustavan todistuksia ihmeparanemisista. Miksi kertoisin sellaiselle ihmiselle, joka ei usko vaan väittäisi minua valehtelijaksi tai muksi pahaksi?

Uskon, että tällaisia tapauksia on paljon joissa parantunut itseään suojellen ei tahdo kertoa mitään ja tutkija noteeraa ettei parantumista ole tapahtunut.

No kyllähän se veisi evankeliumia hurjaa vauhtia eteenpäin, jos voitaisiin todistaa ihmeitä tapahtuneen Jeesuksen kristuksen nimessä?

Mutta kun yhtään sellaista todistettavaa ihmettä ei ole tapahtunut, niin sitten eivät kehtaa julkisuuteen tulla nämä luulouskovaiset ja petturit.

Ei siis ihme, että me ateistit pysymme ateisteina ja hyvästä syystä vieläpä. :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kyllähän se veisi evankeliumia hurjaa vauhtia eteenpäin, jos voitaisiin todistaa ihmeitä tapahtuneen Jeesuksen kristuksen nimessä?

Mutta kun yhtään sellaista todistettavaa ihmettä ei ole tapahtunut, niin sitten eivät kehtaa julkisuuteen tulla nämä luulouskovaiset ja petturit.

Ei se uskovaisuus ole karamellikaupasta. Saat karkin kun uskot.
        Ateistin uskovaisuus, tee ihme, että uskon ja maailma ympärillä on uskottomuudessa paskaa täysi. Kyllä lantalassa voi seistä sontaa kaulaa myöten, ja pilkata, kun henki vielä pihisee.

Katso uskovaisuudessa vaikka Veikko Hurstiin. Vaikka hän on ihminen, niin uskovaisuudessa hän pesi jo uskon alussa katuojalaisia, heidän vaatteensa ja ruokki.
        Mielestäni parantava usko näkyy juuri hedelmistä.

Jos ateistin pitää lyödä kädet vastaavaan tehtävään, niin usko kaikkoaa justiin, kun se minäkeskus joutuu hyvän alueelta töihin. Eli usko ei näy tekemisissä.

Kuinka paljon Hurstin kautta ihmisiä on muuttunut- ihmeen toteutuessa, se näkyy vasta perillä. Mutta, älkää Veikkoa ylistäkö ja häntä vahdatko, vaan katsokaa sen uskon alkajaan itseensä. Ilman Häntä, ei Veikkoakaan ole.
        Veikko vajavaisena, ihmismitan kohdalla, monen räkyttämä - hän oli ihminen.
        Mutta, Jumala painaa räkyttäjät sontaan, juuri siksi, että ääntä räkyttäjistä lähtee, muttei elämää.

• Anonyymi

Näitkö sen, että parantaja oli Jumala? Kertoiko hän sen sinulle konkreettisesti korvin kuultavalla äänellä? Se, että sinä luulet, että uskovaisuus takaa sen, että kyseessä ei ollut Saatanan enkeli, ei riitä. Joukkopsykoosi ja sosiaalinen painostus ovat voimallisempia kuin yksikään Jumala.

Jos se ei ollut Jumala, jää jäljelle paljon vaihtoehtoja. Tuo ei riitä alkuunkaan todistukseksi.

• Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

Koska minä uskon ja uskon uskoni Todeksi.

"Koska minä uskon ja uskon uskoni Todeksi."

Raamattu ei tunne termiä uskon uskominen todeksi. Sinä et pysty vaikuttamaan Jumalan antamaan uskoon piirunkaan vertaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se uskovaisuus ole karamellikaupasta. Saat karkin kun uskot.
        Ateistin uskovaisuus, tee ihme, että uskon ja maailma ympärillä on uskottomuudessa paskaa täysi. Kyllä lantalassa voi seistä sontaa kaulaa myöten, ja pilkata, kun henki vielä pihisee.

Katso uskovaisuudessa vaikka Veikko Hurstiin. Vaikka hän on ihminen, niin uskovaisuudessa hän pesi jo uskon alussa katuojalaisia, heidän vaatteensa ja ruokki.
        Mielestäni parantava usko näkyy juuri hedelmistä.

Jos ateistin pitää lyödä kädet vastaavaan tehtävään, niin usko kaikkoaa justiin, kun se minäkeskus joutuu hyvän alueelta töihin. Eli usko ei näy tekemisissä.

Kuinka paljon Hurstin kautta ihmisiä on muuttunut- ihmeen toteutuessa, se näkyy vasta perillä. Mutta, älkää Veikkoa ylistäkö ja häntä vahdatko, vaan katsokaa sen uskon alkajaan itseensä. Ilman Häntä, ei Veikkoakaan ole.
        Veikko vajavaisena, ihmismitan kohdalla, monen räkyttämä - hän oli ihminen.
        Mutta, Jumala painaa räkyttäjät sontaan, juuri siksi, että ääntä räkyttäjistä lähtee, muttei elämää.

Ei tainnut Veikkokaan parantaa yhtään sairasta elimellisestä sairaudesta.

Ja ruokaakin ihmiset saivat vain muilta ihmisiltä: ei lähettänyt Jumala korppeja ruokaa nälkäisille tuomaan niin kuin teki Raamatussa.

Taitavat olla taruja ne Raamatun kertomukset tältä osin? :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu ei tunne termiä uskon uskominen todeksi. Sinä et pysty vaikuttamaan Jumalan antamaan uskoon piirunkaan vertaa.

Taas näitä viiden pisteen pölvästi kalvinisteja.

• Anonyymi kirjoitti:

"Siinä oli yksi parantunut nainen, joka ei suostunut puhumaan tutkijoiden kanssa. Hänelle riitti, että hän itse tiesi parantuneensa.

Tämä hätäselitys otetaan aina esiin. Mutta se ei selitä sitä, miksi edes niiden, jotka "ihmeparantumisistaan" kertovat muille, väitteille ei koskaan löydy todisteita.

"Miksi kertoisin sellaiselle ihmiselle, joka ei usko vaan väittäisi minua valehtelijaksi tai muksi pahaksi?"

Osoittaakseni ette valehtele. Miksi kukaan väittäisin valehtelijaksi sellaista, joka kykenee todistamaan väitteesi?
        Ja muista, edes uskovat tutkijat, jotka olivat varmoja että löytäisivät todistettavia ihmeparanemisia, eivät löytäneet ensimmäistäkään.

• Anonyymi kirjoitti:

On vain sinun sanasi...

Niin no ... mitä väliä sillä uskotko sinä vai et.
        Luuletko sinä ,että minä lähden tervettä selkää lääkärille näyttämään.
        😄
        Johan sinä emä tollo olet 😁😁

• Anonyymi kirjoitti:

Tuhansia tapauksia ja todella ....Ei helmiä sioille ,jotka talloo ne.
        Kuinka sattuu hyvin tuo Raamatun ilmaisu.
        Ei pidä hyvää antaa sioille.

• Anonyymi kirjoitti:

Pysykää vaan ateisteina jos haluatte...ihan vapaasti.
        Teille on asiat kerrottu useaan otteeseen niin eiku odottamaan kuolemaa ja sitten nähdään miten asia on.
        Me uskovat kyllä jo tiedetään ,mutta voi teitä ateisteja jotka ette usko ja vielä pilkkaatte.

• Anonyymi kirjoitti:

No ehkä tuo oli sinun vitaalikapasiteetille liian rankka lause.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taas näitä viiden pisteen pölvästi kalvinisteja.

Jäikö levy pyörimään?!

Se nyt vaan on fakta, ettei Raamattu tunne termiä uskon uskominen todeksi. 

Minä en ole edes kristitty puhumattakaan kalvinismista. Mutta minulla on typeryyden erottamisen lahja. Eikä ole vaikeaa erottaa typeryyksiä, kun tuntee Raamatun läpikotaisin.

• Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

No ehkä tuo oli sinun vitaalikapasiteetille liian rankka lause.

Hupsis. Se kertoo vain kuinka pihalla sinä olet Raamatusta. Taitaa olla niin, että koko uskosi on omaa kuvitelmaasi.

• Anonyymi kirjoitti:

Jäikö levy pyörimään?!

Se nyt vaan on fakta, ettei Raamattu tunne termiä uskon uskominen todeksi. 

Minä en ole edes kristitty puhumattakaan kalvinismista. Mutta minulla on typeryyden erottamisen lahja. Eikä ole vaikeaa erottaa typeryyksiä, kun tuntee Raamatun läpikotaisin.

Varmaan näet typeryksen peilissäsi.

• Anonyymi kirjoitti:

Hupsis. Se kertoo vain kuinka pihalla sinä olet Raamatusta. Taitaa olla niin, että koko uskosi on omaa kuvitelmaasi.

Olen Jeesukselta saanut tietoni ja osaan raamatun millilleen ja kiitos siitä Jumalalle.

• Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

Tuhansia tapauksia ja todella ....Ei helmiä sioille ,jotka talloo ne.
        Kuinka sattuu hyvin tuo Raamatun ilmaisu.
        Ei pidä hyvää antaa sioille.

Tiedätkö oikeasti miten epäuskottavalta kuulostat!? Näin uskovaisenakin jo täytyy ihmetellä!

• Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

Pysykää vaan ateisteina jos haluatte...ihan vapaasti.
        Teille on asiat kerrottu useaan otteeseen niin eiku odottamaan kuolemaa ja sitten nähdään miten asia on.
        Me uskovat kyllä jo tiedetään ,mutta voi teitä ateisteja jotka ette usko ja vielä pilkkaatte.

No sinusta ei ainakaan Jeesuksen rakkaus huou. Mahdatko ollakaan mikään uskovainen?

• Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

Varmaan näet typeryksen peilissäsi.

Missä on Jeesuksen rakkautesi?

• Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

Olen Jeesukselta saanut tietoni ja osaan raamatun millilleen ja kiitos siitä Jumalalle.

Hmmm... niinhän sinulle on opetettu.

• Anonyymi kirjoitti:

Tiedätkö oikeasti miten epäuskottavalta kuulostat!? Näin uskovaisenakin jo täytyy ihmetellä!

Mikä uskova...?

• Anonyymi kirjoitti:

No sinusta ei ainakaan Jeesuksen rakkaus huou. Mahdatko ollakaan mikään uskovainen?

Se on silleen ,että raamatussa on asiat sanottu ja miten kristityn ei tarvitse kuin kahdesti varoittaa ja kertoa.
        Kristityt ei ole vastuussa.

• Anonyymi kirjoitti:

Missä on Jeesuksen rakkautesi?

Ihan sydämessä.Älkää vinkuko.

• Anonyymi kirjoitti:

Hmmm... niinhän sinulle on opetettu.

Ei ole...sen on Kristus sanonut.

• Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

Ei ole...sen on Kristus sanonut.

Barjeesuksesi käsi oli tukenasi kun laittomasti kastatit lapsesi!

• Anonyymi

Ja parturi "paransi" pitkän tukan.
        Jeesuksen sylki kuuluu olevan todella kovaa kamaa. Sitä kun sekoittaa maan tomuun ja hieroo silmiinsä, niin kaihit sun muut lähtee. Sitä ei vaan saa apteekista, kuten ei saa enää Pirun paskaakaan. Mikä on harmi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen joskus sanonut, että suurempi ihme on jos uskovien yhteydessä
        ei sairaita parane. Pienempi ihme on kun sairaita paranee. Siis se, ei
        ole ihme että sairaita parantuu vaan se on ihme jos niitä ei parane.

Miksi näin? Siksi koska Jeesus on uskovien keskellä? Hän on sama
        eilen, tänään ja ikuisesti. Silloin Hän paranaa sairaita tänäkin päivänä.
        Ja jos sairaita ei siitä huolimatta parane, se on suuri ihme.

Mihin me tarvitaankaan sairaaloita, lääkkeitä sekä terveyden hoitohenkilöitä!
        Jeesus parantaa. Säästetään hirmuisesti rahaa, kun aletaan yhdessä uskoa taivaalliseen parantajaan.

• Anonyymi

Budhan henki parantaa kyllä myös ihan GANGNES joella gurut parantaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tainnut Veikkokaan parantaa yhtään sairasta elimellisestä sairaudesta.

Ja ruokaakin ihmiset saivat vain muilta ihmisiltä: ei lähettänyt Jumala korppeja ruokaa nälkäisille tuomaan niin kuin teki Raamatussa.

Taitavat olla taruja ne Raamatun kertomukset tältä osin? :)

Karppeja eli kaloja kyllä voit itse kalastaa kalasi grillata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On vain sinun sanasi...

Pistä nettiin ja pistä nettiin.. jne.. jne.. Mitä sillä on merkitystä, jos todistuksensa pistäisi nettiin.. Ei niin höykäsen pöläystä..
        Vaan jos pistäisi kouransa nyrkkiin ja sillä mäjäyttäisi kaltaistasi epäuskoista jumalatonta syntisitä turpaan, niin jo vai jutun juurta löytyisi.. Olisi tosiaanni turvan täyeltä tuntumaa kertakaikkiaan..

• Anonyymi kirjoitti:

Barjeesuksesi käsi oli tukenasi kun laittomasti kastatit lapsesi!

Sinähän taas valehtelet.Onko sinulla pokkaa laittaa nimimerkki niin keskustellaan virallisesti ?

• Anonyymi kirjoitti:

Ja parturi "paransi" pitkän tukan.
        Jeesuksen sylki kuuluu olevan todella kovaa kamaa. Sitä kun sekoittaa maan tomuun ja hieroo silmiinsä, niin kaihit sun muut lähtee. Sitä ei vaan saa apteekista, kuten ei saa enää Pirun paskaakaan. Mikä on harmi

Älä huoli kyllä sinä ennätät pirun paskan näkemään.

• Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

Jatka vain uskotteluasi. Itsepetos ei sinua pelasta!

• Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

Se on silleen ,että raamatussa on asiat sanottu ja miten kristityn ei tarvitse kuin kahdesti varoittaa ja kertoa.
        Kristityt ei ole vastuussa.

Jumala ei ole antanut päätäntävaltaa sinulle!

• Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

Ihan sydämessä.Älkää vinkuko.

Jos sinulla olisi Jeesuksen rakkaus, niin se huokuisi ympärillesi ja se näkyisi kauas. Sinusta se ei huou!

• Anonyymi kirjoitti:

Jatka vain uskotteluasi. Itsepetos ei sinua pelasta!

Näemme aikanaan kenet pelastaa ja kenet ei.

• Anonyymi kirjoitti:

Jumala ei ole antanut päätäntävaltaa sinulle!

Opettele mitä raamatussa sanotaan . Opettele ja lue ja ymmärrä mitä kirjoitetaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Jos sinulla olisi Jeesuksen rakkaus, niin se huokuisi ympärillesi ja se näkyisi kauas. Sinusta se ei huou!

Jos sinä ymmärtäisit jotain niin olisit hiljaa.
        Jeesus sanoi tiettyä porukkaa rankoilla nimillä ja huusi....
        Jeesus kaatoi temppelissä rahanvaihtajien pöydät ja huusi.....
        Johannes Kastaja karjui syntisille ja laukoi kovaa tekstiä.

Tee sinä parannus noista luuloistasi tai ole hiljaa.

• Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

Opettele mitä raamatussa sanotaan . Opettele ja lue ja ymmärrä mitä kirjoitetaan.

Ei tarvitse. Tunnen Raamatun. Keksit omiasi, kun et ymmärrä mistä siinä raamatunpaikassa on kyse.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei tarvitse. Tunnen Raamatun. Keksit omiasi, kun et ymmärrä mistä siinä raamatunpaikassa on kyse.

No kerrohan sinä nyt omin sanoin mistä siinä on kyse ?

• Anonyymi

Yleisellä eli luonnollisella ilmoituksella tarkoitetaan sitä, että Jumala on ilmoittanut olemassaolonsa ja hyvät järjestyksensä luomakunnassa, sen ylläpysymisessä ja hallinnassa. Luonnollisilla kyvyillään jokainen ihminen voi järkiperäisesti tietää, että Jumala on. Kaikille yhteiset havainto- ja kokemusmaailmamme ilmiöt edellyttävät Jumalan olemassaolon. Jumala on näiden ilmiöiden peruste ja syy. Tämän syyn vaikutuksista, seurauksista, voimme tietää jotakin itse syystä eli Jumalasta ja Hänen hyvästä ja kauniista järjestyksestään. Yleisen ilmoituksen nojalla ihminen voi tietää, että Jumala on maailmankaikkeuden alku ja päämäärä.

anhan testamentin Psalmi 19 ilmoittaa jakeissaan 2, 4 ja 8–10 seuraavasti: ”Taivaat julistavat Jumalan kunniaa, taivaanvahvuus ilmoittaa hänen kättensä tekoja…Se ei ole puhetta, se ei ole kieltä, jonka ääni ei kuuluisi…” Saman ilmoittavat Psalmit 29 ja 104.

Uudessa testamentissa apostoli Paavalin Roomalaiskirjeen luvun 1 jakeet 19–32 puolestaan ilmoittavat: ”…sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut. Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseään puolustaa…”

• "Yleisellä eli luonnollisella ilmoituksella tarkoitetaan sitä, että Jumala on ilmoittanut olemassaolonsa ja hyvät järjestyksensä luomakunnassa, sen ylläpysymisessä ja hallinnassa."

Et kuitenkaan antanut mitään esimerkkiä siitä, miten luomakunnasta voi vetää johtopäätöksen että Jumala on olemassa.

"Kaikille yhteiset havainto- ja kokemusmaailmamme ilmiöt edellyttävät Jumalan olemassaolon. "

Miten niin? Et lainkaan perustellut väitettä.

" Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan"

Selvästikään eivät, sillä tämän lainauksen esittäjät eivät osaa kertoa, että miten tuo tekojen tarkkaaminen käytönnössä onnistuu. Osaatko sinä?

Se on jännä miten uskovat jaksavat suoltaa paljon tyhjää hehkutusta siitä, miten maailma todistaa luojasta tms. mutta kun pitäisi kertoa miten nämä todisteet käytännössä ilmenevät, tuleekin hiljaista.

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

"Yleisellä eli luonnollisella ilmoituksella tarkoitetaan sitä, että Jumala on ilmoittanut olemassaolonsa ja hyvät järjestyksensä luomakunnassa, sen ylläpysymisessä ja hallinnassa."

Et kuitenkaan antanut mitään esimerkkiä siitä, miten luomakunnasta voi vetää johtopäätöksen että Jumala on olemassa.

"Kaikille yhteiset havainto- ja kokemusmaailmamme ilmiöt edellyttävät Jumalan olemassaolon. "

" Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan"

Selvästikään eivät, sillä tämän lainauksen esittäjät eivät osaa kertoa, että miten tuo tekojen tarkkaaminen käytönnössä onnistuu. Osaatko sinä?

Se on jännä miten uskovat jaksavat suoltaa paljon tyhjää hehkutusta siitä, miten maailma todistaa luojasta tms. mutta kun pitäisi kertoa miten nämä todisteet käytännössä ilmenevät, tuleekin hiljaista.

**Sokea saa huutaa, mitä huutaa. Hän huutaa, vaikka Jumala on edessä.
        Kun tuhatvuotinen rautaisen valtikan aika päättyy - Ilmestyskirja tämän puhuu, ja rienaaja päästetään vapaaksi. Siinä opetuksessa näkyy, kuinka ihminen itse valitsee polkunsa.
        Vaikka tuon tuhatkauden aikana oli näkyvissä, aikakausi, missä Perkeleellinen Lucifer joukkoineen oli sidottu. Ei auta mieltä tuossa ajassa syntyneissä elää eteenpäin OIKEASSA, vaan se väärä VAPAUS - lihasydän nousee Luciferin kanssa Jumalaa vastaan.

Oppi on vielä siinä, että ko. viha ei elä. Eli TULI tuhoaa vihanlapset. Helvetin tuli on siksi, että tälle paskalle saadaan loppu, niille, joiden sisin on saastaa täysi ja saattaa luomakunnan tähän kauhistuttavaan tilaan. Sille ei pidäkään antaa iankaikkisen elämän - elämää, eikä sillä itsessään sitä olekaan.
        Siksi Jumalan rakkaus uskovissa jatkuu, kun tässä ja nyt jo vaikuttaa sydämessä samanmielisyys Jumalan kanssa. Näin iankaikkinen elämä on armolahja.

Turhaa siinä on vinkua ihmeitä, jos ei käsitä - hyvää, eikä pahaa - ympäriltä.
        Jos ei ole henkseleitä toteuttaa Jumalan lain päämäärää rakkautta, eikä halua sitä armolahjaa lahjana ottaa, että Elämä toteutuisi ja Hengen voimasta rakkaus toteutuisi, ei ihmeillekään ole sijaa. Ei helmiä heitetä sikojen eteen, koska tallaatte ne kuitenkin.

Eli Herra sanoo, jos Jeesuksen kuolema kelpaa ja ylösnousemus, niin pitäkää tunkkinne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun tuhatvuotinen rautaisen valtikan aika päättyy - Ilmestyskirja tämän puhuu, ja rienaaja päästetään vapaaksi. Siinä opetuksessa näkyy, kuinka ihminen itse valitsee polkunsa.
        Vaikka tuon tuhatkauden aikana oli näkyvissä, aikakausi, missä Perkeleellinen Lucifer joukkoineen oli sidottu. Ei auta mieltä tuossa ajassa syntyneissä elää eteenpäin OIKEASSA, vaan se väärä VAPAUS - lihasydän nousee Luciferin kanssa Jumalaa vastaan.

Oppi on vielä siinä, että ko. viha ei elä. Eli TULI tuhoaa vihanlapset. Helvetin tuli on siksi, että tälle paskalle saadaan loppu, niille, joiden sisin on saastaa täysi ja saattaa luomakunnan tähän kauhistuttavaan tilaan. Sille ei pidäkään antaa iankaikkisen elämän - elämää, eikä sillä itsessään sitä olekaan.
        Siksi Jumalan rakkaus uskovissa jatkuu, kun tässä ja nyt jo vaikuttaa sydämessä samanmielisyys Jumalan kanssa. Näin iankaikkinen elämä on armolahja.

Jos ei ole henkseleitä toteuttaa Jumalan lain päämäärää rakkautta, eikä halua sitä armolahjaa lahjana ottaa, että Elämä toteutuisi ja Hengen voimasta rakkaus toteutuisi, ei ihmeillekään ole sijaa. Ei helmiä heitetä sikojen eteen, koska tallaatte ne kuitenkin.

Eli Herra sanoo, jos Jeesuksen kuolema kelpaa ja ylösnousemus, niin pitäkää tunkkinne.

"tälle paskalle saadaan loppu, niille, joiden sisin on saastaa täysi ja saattaa luomakunnan tähän kauhistuttavaan tilaan."

Olen raitis ja vaimolleni uskollinen hyvätapainen mies, mutta ateisti. Mitä saastaa ja pahaa siinä on?

Ai niin: en usko Raamatun satuja.

Vedit sitten rakkaus-kortin, kun et voinut todistaa yhtä ainoaa ihmettä tapahtuneeksi.

Niinpä niin... katsopas niitä Jumalan tekoja Vanhasta testamentista, niin näet, miten se rakkaus käskee tappamaan mitä eriskummallisemmista syistä ja tappaa itsekin kaikki lapset, imettävät äidit, naiset ja vanhukset miesten ohella. Ja lyö hirvittävillä sairauksilla...

• Anonyymi kirjoitti:

Olist voinut vain suoraan ja kiertelemättän myöntää että sinulla ei ole mitää perusteluita noille väitteille, joita kommentoin Kovin harmillista että olet liian raukkamainen sen myöntämiseen. Mutta hyvä että teit kaikille kuitenkin selväksi, että Raamatun väite Jumalan iankaikkisen voiman tarkkaamisesta ym. ei pidä paikkaansa

"Eli Herra sanoo, jos Jeesuksen kuolema kelpaa ja ylösnousemus, niin pitäkää tunkkinne."

Miksi sitten mainostit miten maailma todistaa Jumalasta? Tai jos et ollut sama kirjoittaja, kuin se jolle vastasin, mikset kiukuttele hänelle, että ei tuollainen todistelu ja järkeiluvkuulu kristinuskoon?

• siare kirjoitti:

"Yleisellä eli luonnollisella ilmoituksella tarkoitetaan sitä, että Jumala on ilmoittanut olemassaolonsa ja hyvät järjestyksensä luomakunnassa, sen ylläpysymisessä ja hallinnassa."

No jos sinulla on silmät ja korvat ja ehkä reiät nenässä niin pitäisi pystyä havannoimaan Jumalaa josta koko raamattu kertoo.
        Jos et raamattua usko niin ole uskomatta .
        Sinulle kuitenkin on asiat kerrottu.
        Se jos et ota mitään vastaan ni elä siinä.
        Ehkä sinulle on helpompaa uskoa ,että Universumi on syntynyt tyhjästä.
        Muutama tyhjä tähtitieteen lause ja nam eiku syömään.
        Se kyllä vaatii uskoa se.Siinä itseasiassa täytyy olla tosi vahva usko.
        Meille uskoville sensijaan luonto kertoo Luomistyöstä ja solutasolla jo tiedekkin tunnustaa ,että solutkin on ohjelmoitu.
        Se kertoo näin lyhyesti sanottuna suuresta suuresta viisaudesta joka on koko järjestelmän yllä.
        Kuka kertoo kuinka miljardi litraa vettä pysyy taivaalla ilman ,että gravitaation vaikutuksesta se putoaisi maan keskipistettä kohden.
        No Jumala on senkin järjestelmän Luonut.
        Vedet on todellakin erotettu ja ehkä tiedekin joskus tulee ymmärtämään sen salaisuuden joka on erilaisissa voimissa kuin luulemme.
        Mutta ..... näin siis Jumalan kanssa.
        Jumalalle Kunnia.

• MrHyvis kirjoitti:

No jos sinulla on silmät ja korvat ja ehkä reiät nenässä niin pitäisi pystyä havannoimaan Jumalaa josta koko raamattu kertoo.
        Meille uskoville sensijaan luonto kertoo Luomistyöstä ja solutasolla jo tiedekkin tunnustaa ,että solutkin on ohjelmoitu.
        Se kertoo näin lyhyesti sanottuna suuresta suuresta viisaudesta joka on koko järjestelmän yllä.
        Kuka kertoo kuinka miljardi litraa vettä pysyy taivaalla ilman ,että gravitaation vaikutuksesta se putoaisi maan keskipistettä kohden.
        Vedet on todellakin erotettu ja ehkä tiedekin joskus tulee ymmärtämään sen salaisuuden joka on erilaisissa voimissa kuin luulemme.
        Jumalalle Kunnia.

” No jos sinulla on silmät ja korvat ja ehkä reiät nenässä niin pitäisi pystyä havannoimaan Jumalaa josta koko raamattu kertoo.”

No sepä hyvä. Voisitko nyt paljastaa vastauksen kysymykseeni, että mistä havainnoista ja miten voi vetää johtopäätöksen, että on olemassa Jumala?

” Sinulle kuitenkin on asiat kerrottu.”

Niin, on esitetty tyhjiä väitteitä, jotka pitäisi vain uskoa sokeasti.

” Ehkä sinulle on helpompaa uskoa ,että Universumi on syntynyt tyhjästä.
        Se kyllä vaatii uskoa se.Siinä itseasiassa täytyy olla tosi vahva usko.”

Ettet nyt vain olisi mennyt uskomaan saarnaajien valheita siitä, että alkuräjähdysteorian mukaan universumi muka syntyi tyhjästä? Mitä mieltä olet tällaisesta valehtelusta? Hyväksytkö sen?

” Meille uskoville sensijaan luonto kertoo Luomistyöstä ja solutasolla”

Miten? Esität vain yleistasoisia heittoja, muttet mitään käytännön esimerkkiä.

” jo tiedekkin tunnustaa ,että solutkin on ohjelmoitu.”

Et varmasti valehtele, joten osaat varmaan kertoa, että missä tutkimuksessa näin on todettu?

” Kuka kertoo kuinka miljardi litraa vettä pysyy taivaalla ilman ,että gravitaation vaikutuksesta se putoaisi maan keskipistettä kohden.”

Siis ilmankosteus ja sen tiivistyminen selittyy ihan lämpö- ja paine-eroilla, ilmakehän hiukkasilla, haihtumisella ym. muilla yksinkertaisilla asioilla.

” Vedet on todellakin erotettu ja ehkä tiedekin joskus tulee ymmärtämään sen salaisuuden joka on erilaisissa voimissa kuin luulemme.”

Vesi ei ole erottu, vaan taivaalla oleva vesi on osa maapallon veden kiertoa. Mutta ilmeisesti tällainen ala-aste –tason tieto on sinulle liian korkeaa tiedettä.

• siare kirjoitti:

” No jos sinulla on silmät ja korvat ja ehkä reiät nenässä niin pitäisi pystyä havannoimaan Jumalaa josta koko raamattu kertoo.”

No sepä hyvä. Voisitko nyt paljastaa vastauksen kysymykseeni, että mistä havainnoista ja miten voi vetää johtopäätöksen, että on olemassa Jumala?

” Sinulle kuitenkin on asiat kerrottu.”

Niin, on esitetty tyhjiä väitteitä, jotka pitäisi vain uskoa sokeasti.

” Ehkä sinulle on helpompaa uskoa ,että Universumi on syntynyt tyhjästä.
        Se kyllä vaatii uskoa se.Siinä itseasiassa täytyy olla tosi vahva usko.”

Ettet nyt vain olisi mennyt uskomaan saarnaajien valheita siitä, että alkuräjähdysteorian mukaan universumi muka syntyi tyhjästä? Mitä mieltä olet tällaisesta valehtelusta? Hyväksytkö sen?

” Meille uskoville sensijaan luonto kertoo Luomistyöstä ja solutasolla”

Miten? Esität vain yleistasoisia heittoja, muttet mitään käytännön esimerkkiä.

” jo tiedekkin tunnustaa ,että solutkin on ohjelmoitu.”

Et varmasti valehtele, joten osaat varmaan kertoa, että missä tutkimuksessa näin on todettu?

” Kuka kertoo kuinka miljardi litraa vettä pysyy taivaalla ilman ,että gravitaation vaikutuksesta se putoaisi maan keskipistettä kohden.”

Siis ilmankosteus ja sen tiivistyminen selittyy ihan lämpö- ja paine-eroilla, ilmakehän hiukkasilla, haihtumisella ym. muilla yksinkertaisilla asioilla.

” Vedet on todellakin erotettu ja ehkä tiedekin joskus tulee ymmärtämään sen salaisuuden joka on erilaisissa voimissa kuin luulemme.”

Vesi ei ole erottu, vaan taivaalla oleva vesi on osa maapallon veden kiertoa. Mutta ilmeisesti tällainen ala-aste –tason tieto on sinulle liian korkeaa tiedettä.

Kovasti yrität olla viisas ,mutta hyvin raakileeksi jää nuo sinun selitykset.
        Mutta p#tärkeys on kyllä hyvällä mallilla 😁
        Tämä on juuri hauskaa teidän ns omasta mielestä viisaiden kanssa .
        Tuot huumoria päivään.Kiitos siitä.
        Etenkin tuo miljardien litrojen pysyminen taivaalla irroitti kyllä niin hyvät naurut ,että onneksi ei ole pidätysvaikeuksia. 😁😁

• MrHyvis kirjoitti:

Kovasti yrität olla viisas ,mutta hyvin raakileeksi jää nuo sinun selitykset.
        Mutta p#tärkeys on kyllä hyvällä mallilla 😁
        Tämä on juuri hauskaa teidän ns omasta mielestä viisaiden kanssa .
        Tuot huumoria päivään.Kiitos siitä.
        Etenkin tuo miljardien litrojen pysyminen taivaalla irroitti kyllä niin hyvät naurut ,että onneksi ei ole pidätysvaikeuksia. 😁😁

Raukkamaisesta kysymysten pakoilustasi ja aiheen siirtämisestä minun henkilööni voin päätellä seuraavat asiat:

Sinulla ei ole aavistustakaan siitä, miten Jumalan olemassaolon voi käytännössä havaita.

Sinä valehtelit törkeästi että "tiedekkin tunnustaa ,että solutkin on ohjelmoitu." koska törkeä valehtelu ei merkitse mitään, jos sillä vain puolustaa sinun kuppaista uskoasi.

Sinä uskot sokeasti saarnaajien valheita etkä missään nimessä sanoisi heidän valehtelustaan mitään pahaa, koska valehtelu on tärkeä ja ennen kaikkea rakas osa uskosi. Muutama lause kreationistista paskaa ja nam eikun syömään.

"Etenkin tuo miljardien litrojen pysyminen taivaalla irroitti kyllä niin hyvät naurut ,että onneksi ei ole pidätysvaikeuksia"

No varmaan tuollaiselle taikauskoiselle valheenrakastajalle, jolla ei ole alkeellisintakaan yleissivistystä, peruskoulutason tieto ylittää ymmärryksen niin pahasti, että ainoa keino käsitellä asiaa on nauraminen kun muuhun ei kykene. Et ainoastaan ole tietämätön. vaan vapaaehtoisesti valitset rypeä tietämättömyydessäsi. No, tieto on myrkkyöä uskolle.

• siare kirjoitti:

Raukkamaisesta kysymysten pakoilustasi ja aiheen siirtämisestä minun henkilööni voin päätellä seuraavat asiat:

Sinulla ei ole aavistustakaan siitä, miten Jumalan olemassaolon voi käytännössä havaita.

Sinä valehtelit törkeästi että "tiedekkin tunnustaa ,että solutkin on ohjelmoitu." koska törkeä valehtelu ei merkitse mitään, jos sillä vain puolustaa sinun kuppaista uskoasi.

Sinä uskot sokeasti saarnaajien valheita etkä missään nimessä sanoisi heidän valehtelustaan mitään pahaa, koska valehtelu on tärkeä ja ennen kaikkea rakas osa uskosi. Muutama lause kreationistista paskaa ja nam eikun syömään.

"Etenkin tuo miljardien litrojen pysyminen taivaalla irroitti kyllä niin hyvät naurut ,että onneksi ei ole pidätysvaikeuksia"

No varmaan tuollaiselle taikauskoiselle valheenrakastajalle, jolla ei ole alkeellisintakaan yleissivistystä, peruskoulutason tieto ylittää ymmärryksen niin pahasti, että ainoa keino käsitellä asiaa on nauraminen kun muuhun ei kykene. Et ainoastaan ole tietämätön. vaan vapaaehtoisesti valitset rypeä tietämättömyydessäsi. No, tieto on myrkkyöä uskolle.

No huomaan ,että et älylläsi loista.
        Niin kyllä löytyy muutakin kuin peruskoulu ja tähtitiedekin on tuttu alue ,kuten taivaan mekaniikka ja terv.puolen osaaminen on hallussa ja paljon muuta.
        Mutta se täytyy sanoa ,että hauska tyyppi olet ,kuten moni muukin nihilisti ateisti. 😁
        Että tilanne silleen ei ole huono...

• MrHyvis kirjoitti:

No huomaan ,että et älylläsi loista.
        Niin kyllä löytyy muutakin kuin peruskoulu ja tähtitiedekin on tuttu alue ,kuten taivaan mekaniikka ja terv.puolen osaaminen on hallussa ja paljon muuta.
        Mutta se täytyy sanoa ,että hauska tyyppi olet ,kuten moni muukin nihilisti ateisti. 😁
        Että tilanne silleen ei ole huono...

"No huomaan ,että et älylläsi loista."

Mitä se sitten kertoo sinusta, että jos minä en loista älylläni, mutta silti minulla ei ole mitään ongelmia perustella väitteensä ja vastata suoraan ja kiertelemättä kysymyksiin? Sinä et kykene kumpaankaan.

"Niin kyllä löytyy muutakin kuin peruskoulu ja tähtitiedekin on tuttu alue ,kuten taivaan mekaniikka ja terv.puolen osaaminen on hallussa ja paljon muuta."

Eli ilmeisesti tahdot nyt vahvistaa sen mitä sinusta kirjoitin: valitset rypeä tietämättömyydestäsi. Peruskoulun tiedoilla ilmakehän vesihöyry ja vedenkiero maapallolla ei pitäisi olla mitään selittämättömiä jumalallisia mysteereitä.

• siare kirjoitti:

"No huomaan ,että et älylläsi loista."

Mitä se sitten kertoo sinusta, että jos minä en loista älylläni, mutta silti minulla ei ole mitään ongelmia perustella väitteensä ja vastata suoraan ja kiertelemättä kysymyksiin? Sinä et kykene kumpaankaan.

"Niin kyllä löytyy muutakin kuin peruskoulu ja tähtitiedekin on tuttu alue ,kuten taivaan mekaniikka ja terv.puolen osaaminen on hallussa ja paljon muuta."

Eli ilmeisesti tahdot nyt vahvistaa sen mitä sinusta kirjoitin: valitset rypeä tietämättömyydestäsi. Peruskoulun tiedoilla ilmakehän vesihöyry ja vedenkiero maapallolla ei pitäisi olla mitään selittämättömiä jumalallisia mysteereitä.

Niin... en viitsi jatkaa kun ymmärryksesi on tuolla tasolla.
        Hyvää kevään jatkoa.

• Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

Jumalalle Kunnia.

Että se jumala vahtii jokaista mikrolitraa vettä taivaan sinessä...
        Ehkä ukko onkin simän kääntäjä. Ainakin Joosuan kirjan mukaan pysäyttää auringon ja kuun puoleksi päiväksi. Ihan vaan siksi, että saisi tapettua kaikki amorilaiset valoisan aikaan.
        Joosuan sadun kirjoittajalle ei tullut mieleen, että se on maa joka kiertää aurinkoa. Kuun pysäytti ihan muuten vaan.
        Mutta, piplija ei kerro miten homma laitettiin taas käyntiin. Mielikuvitus loppui kirjailijalta.

• MrHyvis kirjoitti:

Niin... en viitsi jatkaa kun ymmärryksesi on tuolla tasolla.
        Hyvää kevään jatkoa.

>Niin... en viitsi jatkaa kun ymmärryksesi on tuolla tasolla.
        Eli ilmeisesti jo pelkästään se, että ymmärrykseni riittää siihen, etten hämäänny kysymysten pakoilustasi ja huomaan että hyväksyt törkeän valehtelun, on sinulle liikaa. Ja aivan liian korkealle tasolle ymmärrykseni kohoaa, kun osaan perustella väitteeni ja vastata kysymyksiin.

Jos kerran oma ymmärryksesi on surkea, ei tosiaan kannata käydä sananvaihtoa meidän kanssa, joilla on ihan tavallisen tasoinen ymmärrys.

• Anonyymi kirjoitti:

Ehkä ukko onkin simän kääntäjä. Ainakin Joosuan kirjan mukaan pysäyttää auringon ja kuun puoleksi päiväksi. Ihan vaan siksi, että saisi tapettua kaikki amorilaiset valoisan aikaan.
        Joosuan sadun kirjoittajalle ei tullut mieleen, että se on maa joka kiertää aurinkoa. Kuun pysäytti ihan muuten vaan.
        Mutta, piplija ei kerro miten homma laitettiin taas käyntiin. Mielikuvitus loppui kirjailijalta.

Hyviä huomioita
        "Että se jumala vahtii jokaista mikrolitraa vettä taivaan sinessä..."
        Tuolle ajatusmallille on muuten ihan nimikin: teologinen okkasionalismi. Sen mukaan asiat eivät reagoi toisiinsa tietyllä tavalla mekaanisten lakien tai luonnonlakien perusteella, vaan siksi että Jumala tahtoo niin. Esim. kuiva paperinpala ei syty tuleen liekin kosketuksesta siksi, että jotkin kemian tai fysiikan lainalaisuudet määräsivät niin, vaan siksi että Jumala tahtoo että tuo nimenomainen paperinpala syttyy sillä nimenomaisella hetkellä. Keskiajan islamilaisen maailman tieteen rappio johtui pitkälti siitä, että teologinen okkasionalismi valtasi alaa ajattelussa.

"Joosuan kirjan mukaan pysäyttää auringon ja kuun puoleksi päiväksi. Ihan vaan siksi, että saisi tapettua kaikki amorilaiset valoisan aikaan.
        Joosuan sadun kirjoittajalle ei tullut mieleen, että se on maa joka kiertää aurinkoa."
        Juuri tuon Joosuan kirjan kohdan mukaan Martti Luther tuomitsi ajatuksen siitä, että Maa kiertää aurinkoa. Nykyäänhän moni uskova selittelee että eihän Joosuan kirjassa tarkoiteta että aurinko pysähtyi vaan että Jumala hidasti israelilaisten ajantajua tms. Jännä että hartaat kristityt tulkitsivat tuon kohdan aivan väärin puolentoistatuhannen vuoden ajan ennen kun tiede osoitti tulkinnan vääräksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Saamme tuosta varmaan selvyyden aikanaan.
        Elämä ei pääty kuolemaan vaan siitä alkaa todellisuus.

• Anonyymi

>>>Olisi helppoa uskoa, jos sellaista tapahtuisi<<<

Mitä ja mihin sinä silloin uskoisit? Uskoisitko ihmeisiin
      vai uskoisitko Herraan Jeesukseen Kristukseen?
      Teidätkö mitä usko Jeesukseen on ja mitä se merkitsee?
      Uskoisitko siis Jeesukseen vai johnkin muuhun?

• Anonyymi

Uskoisin tietysti sen, että se Jumala, kenen nimessä ihmeitä tapahtuu, on todellinen.

En silti suostuisi elämään sen sairaiden käskyjen ja ohjeiden mukaan, mutta pakkohan se olisi todelliseksi tunnustaa, jos kerran ihmeitä tekee ja sairaita parantaa - herättää kuolleitakin.

Ja tällaiset tapaukset tulisivat koko maailman tietoon, koska televisioyhtiöt ja media kauttaaltaan levittäisi uutisia näistä. Nyt niitä juttuja leviää vain uskovien puskaradion kautta, koska ne eivät ole todistettavia ihmeitä. :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskoisin tietysti sen, että se Jumala, kenen nimessä ihmeitä tapahtuu, on todellinen.

En silti suostuisi elämään sen sairaiden käskyjen ja ohjeiden mukaan, mutta pakkohan se olisi todelliseksi tunnustaa, jos kerran ihmeitä tekee ja sairaita parantaa - herättää kuolleitakin.

Ja tällaiset tapaukset tulisivat koko maailman tietoon, koska televisioyhtiöt ja media kauttaaltaan levittäisi uutisia näistä. Nyt niitä juttuja leviää vain uskovien puskaradion kautta, koska ne eivät ole todistettavia ihmeitä. :)

>>>En silti suostuisi elämään sen sairaiden käskyjen ja ohjeiden mukaan<<<

Tässä kerrot miksi Jumala ei salli sinun saada niitä tahtomiasi ja vaatimisia todisteita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä kerrot miksi Jumala ei salli sinun saada niitä tahtomiasi ja vaatimisia todisteita.

En ihan ymmärrä kantaasi. Siis väitätkö Jumala ei tahdokkaan että ihmiset uskoisivat häneen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luepa sitä Uutta testamenttia ja evankeliumeja eritoten. Kyllä ne juutalaiset Jeesusta vastustaneet ihmiset saivat tietoonsa Herran tekemiä ihmeitä, joten miksi nykyään ei tätä meille ateisteille tai vääräuskoisille suoda?

On vain niitä puskaradion kautta leviäviä juttuja ihmeistä, mutta kukaan ei voi edes yhtä ainoaa ihmettä todistaa tapahtuneen?

Miksi?

Ai niin: todellisia ihmeitä ei ole tapahtunut!

Siksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpsis! Raamatussakaan ei lue mitään noin typerää!

• Anonyymi

Vaikka taivaan enkeli tulisi alas taivaasta ja julistaisi teille Jumalan sanomaa ja parantaisi ja herättäisi kuolleita, ette te uskoisi. Jeesus tuli taivaasta ja teki juuri kuvailemiani tekoja, mutta te ristiinnaulitsitte Hänet. Ateisteilla ei ole uskoa, joten he vain harvoin saavat todistaa yliluonnollisia tapahtumia. Kristillisissä sisäpiireissä ihmeitä tapahtuu, mutta lääkäriteivät voi kertoa asiakkaittensa ihmeparantumisia vieraille. Jos uskova julistaa itse ihmeparantumistaan, niin kohtalo on sama, kuin näilläkin keskustelu palstoilla, vain ivallista pilkkaa ja todisteiden vaatimista. Onhan joku niitä esittänytkin. mutta ne on tyrmätty huijauksena. Meille on annettu Raamattu, jossa Jumala esittää janoaville kristallin kirkkaasti tahtonsa, Paatuneille ei Raamatun puhdas sanoma avaudu. Mutta omapa on asianne. Teillä on vapaa tahto haluta ikuiseen eroon Jumalan pyhyydestä. Teillä on silloin ikuisuus aikaa miettiä ratkaisujanne. Jeesus tarjoaa kättään, kun pyydätte Hänen apuaan uskon asioissa. Hän on kyvykäs nostamaan teidät sonnastanne puhtauteen.

• "Vaikka taivaan enkeli tulisi alas taivaasta ja julistaisi teille Jumalan sanomaa ja parantaisi ja herättäisi kuolleita, ette te uskoisi."

Kyllä minä tuollaista uskoisin. Ilmeisesti sinä puolestasi et usko jumalasi selvää käskyä olla antamatta väärää todistusta lähimmäisestä.

"Meille on annettu Raamattu, jossa Jumala esittää janoaville kristallin kirkkaasti tahtonsa"

No ei selvästi esitä, kun kerran kristittyjä kirkkoja, lahkoja ja muita suuntauksia on ainakin tuhansia.

"Jeesus tarjoaa kättään, kun pyydätte Hänen apuaan uskon asioissa."

Mitä tämä Jeesuksen avun pyytäminen käytännössä on?

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

"Vaikka taivaan enkeli tulisi alas taivaasta ja julistaisi teille Jumalan sanomaa ja parantaisi ja herättäisi kuolleita, ette te uskoisi."

Kyllä minä tuollaista uskoisin. Ilmeisesti sinä puolestasi et usko jumalasi selvää käskyä olla antamatta väärää todistusta lähimmäisestä.

"Meille on annettu Raamattu, jossa Jumala esittää janoaville kristallin kirkkaasti tahtonsa"

No ei selvästi esitä, kun kerran kristittyjä kirkkoja, lahkoja ja muita suuntauksia on ainakin tuhansia.

"Jeesus tarjoaa kättään, kun pyydätte Hänen apuaan uskon asioissa."

Mitä tämä Jeesuksen avun pyytäminen käytännössä on?

Hyvä Siare. Taivaan enkelin tulo vertaus, on Raamatusta, ei minun vajavaisen kykyni tuote. Erilaiset kristilliset suuntaukset ovat rikkaus, koska ne kokonaisuutena toteuttaa Jumalan moninaisuuden ja yksilöllisen kutsun tehokkaimmin erilaisiin kulttuureihin ja tapoihin. Usko on persoonallista yksilön ja yhteisön mukaisesti. Voit tuoda Jeesukselle rukouksessa, tai vain huokaisemalla, minkä tahansa asiasi. Voit pyytää Häntä Herraksesi ja vapahtajaksesi. Voit tuoda Jeesukselle rehellisesti likaisemmatkin syntisi ja pyytää niitä anteeksi. Myös pienetkin pyyntösi Hän kuulee. Kun olet uudesti syntynyt, alat huomata ihmeellisen siunauksen seuraavan kaikkia toimiasi. Mielen laatusi on vielä kovin negatiivinen, mutta jos janoat Jeesuksen omaksi vilpittömsti, alat muutta hiljalleen. Oikea rauha ja ilo alkavat valaista elämääsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä Siare. Taivaan enkelin tulo vertaus, on Raamatusta, ei minun vajavaisen kykyni tuote. Erilaiset kristilliset suuntaukset ovat rikkaus, koska ne kokonaisuutena toteuttaa Jumalan moninaisuuden ja yksilöllisen kutsun tehokkaimmin erilaisiin kulttuureihin ja tapoihin. Usko on persoonallista yksilön ja yhteisön mukaisesti. Voit tuoda Jeesukselle rukouksessa, tai vain huokaisemalla, minkä tahansa asiasi. Voit pyytää Häntä Herraksesi ja vapahtajaksesi. Voit tuoda Jeesukselle rehellisesti likaisemmatkin syntisi ja pyytää niitä anteeksi. Myös pienetkin pyyntösi Hän kuulee. Kun olet uudesti syntynyt, alat huomata ihmeellisen siunauksen seuraavan kaikkia toimiasi. Mielen laatusi on vielä kovin negatiivinen, mutta jos janoat Jeesuksen omaksi vilpittömsti, alat muutta hiljalleen. Oikea rauha ja ilo alkavat valaista elämääsi.

Onpa mahtava rikkaus tuo tuhansien lahkojen ja suuntausten olemassaolo, kun tuomitsevat toinen toisiaan kerettiläisinä helvettiin ja ovatpa jopa aiemmin tappaneet toisiaan.

• Anonyymi kirjoitti:

"Taivaan enkelin tulo vertaus, on Raamatusta, ei minun vajavaisen kykyni tuote."

Entä sitten. Ei se muuta sitä, että tuo on perätön väite ja toistamalla sitä, syyllistyy väärän todistuksen antamiseen.

"Erilaiset kristilliset suuntaukset ovat rikkaus, koska ne kokonaisuutena toteuttaa Jumalan moninaisuuden ja yksilöllisen kutsun tehokkaimmin erilaisiin kulttuureihin ja tapoihin. Usko on persoonallista yksilön ja yhteisön mukaisesti."

Ja näiden erilaisten suuntausten olemassaolo johtuu siitä, että Raamatussa ei esitetä Jumalan tahtoa erittäin kirkkaasti. Jos esitettäisiin, oppiriitoja ei olisi. Oliko muuten 1500-luvulla katolisten ja protestanttinen riitoihin liittynyt Pärttylinyön verilöyly,(jossa kuoli ainakin 20 000 kristittyä, jotka toisten kristittyjen mielestä uskoivat väärin) mielestäsi osa tätä eri suuntausten rikkautta?

"Voit tuoda Jeesukselle rukouksessa, tai vain huokaisemalla, minkä tahansa asiasi. Voit pyytää Häntä Herraksesi ja vapahtajaksesi. Voit tuoda Jeesukselle rehellisesti likaisemmatkin syntisi ja pyytää niitä anteeksi."

Neuvosi ei päde: Jeesus ei ole tarjonnut kättään (ei kirjaimellisesti eikä kuvaannollisesti) kun noin olen tehnyt. Ei toiminut edes silloin kun olin uskossa

"mutta jos janoat Jeesuksen omaksi vilpittömsti"

Ja tässähän se juju olikin: pitää olla vilpitön. En pysty tahtomaan vilpittömästi omakseni tahoa, johon en usko. Eli jotta voi tulla uskoon, pitää jo valmiiksi olla uskossa.

• siare kirjoitti:

"Taivaan enkelin tulo vertaus, on Raamatusta, ei minun vajavaisen kykyni tuote."

Entä sitten. Ei se muuta sitä, että tuo on perätön väite ja toistamalla sitä, syyllistyy väärän todistuksen antamiseen.

"Erilaiset kristilliset suuntaukset ovat rikkaus, koska ne kokonaisuutena toteuttaa Jumalan moninaisuuden ja yksilöllisen kutsun tehokkaimmin erilaisiin kulttuureihin ja tapoihin. Usko on persoonallista yksilön ja yhteisön mukaisesti."

Ja näiden erilaisten suuntausten olemassaolo johtuu siitä, että Raamatussa ei esitetä Jumalan tahtoa erittäin kirkkaasti. Jos esitettäisiin, oppiriitoja ei olisi. Oliko muuten 1500-luvulla katolisten ja protestanttinen riitoihin liittynyt Pärttylinyön verilöyly,(jossa kuoli ainakin 20 000 kristittyä, jotka toisten kristittyjen mielestä uskoivat väärin) mielestäsi osa tätä eri suuntausten rikkautta?

"Voit tuoda Jeesukselle rukouksessa, tai vain huokaisemalla, minkä tahansa asiasi. Voit pyytää Häntä Herraksesi ja vapahtajaksesi. Voit tuoda Jeesukselle rehellisesti likaisemmatkin syntisi ja pyytää niitä anteeksi."

Neuvosi ei päde: Jeesus ei ole tarjonnut kättään (ei kirjaimellisesti eikä kuvaannollisesti) kun noin olen tehnyt. Ei toiminut edes silloin kun olin uskossa

Ja tässähän se juju olikin: pitää olla vilpitön. En pysty tahtomaan vilpittömästi omakseni tahoa, johon en usko. Eli jotta voi tulla uskoon, pitää jo valmiiksi olla uskossa.

Mitä pärttyliin tai muihin sotiin tulee niin ....Kaikki ei ole Kristuksesta jotka sanoo olevansa.
        Tämän Jeesus jo varoittaa raamatun lehdillä.
        Toki onhan se ainainen vetonaula ateisteille joiden tieto ja ymmärrys on näissä asioissa enemmän kuin vajavaista.
        Voisi sanoa jopa imbesillin tasoa , mutta hyvä että edes senkin verran.
        Uskovat kyllä tietävät nämä taistelut ja rikkaviljan joka kasvaa oikean viljan seassa loppuun saakka.
        Siksi taistelu on aina käynnissä.
        Tästä toki olisikin hyvä kertoa ateisteille ,mutta onko toisaalta tarve jos käsityskyky on heikko vastaaottajalla ,mutta toki voi yrittää.

• MrHyvis kirjoitti:

Mitä pärttyliin tai muihin sotiin tulee niin ....Kaikki ei ole Kristuksesta jotka sanoo olevansa.
        Tämän Jeesus jo varoittaa raamatun lehdillä.
        Toki onhan se ainainen vetonaula ateisteille joiden tieto ja ymmärrys on näissä asioissa enemmän kuin vajavaista.
        Voisi sanoa jopa imbesillin tasoa , mutta hyvä että edes senkin verran.
        Uskovat kyllä tietävät nämä taistelut ja rikkaviljan joka kasvaa oikean viljan seassa loppuun saakka.
        Siksi taistelu on aina käynnissä.
        Tästä toki olisikin hyvä kertoa ateisteille ,mutta onko toisaalta tarve jos käsityskyky on heikko vastaaottajalla ,mutta toki voi yrittää.

"Mitä pärttyliin tai muihin sotiin tulee niin ....Kaikki ei ole Kristuksesta jotka sanoo olevansa."

Entä sitten? Tuossa oli puhe siitä, että kristinuskon monet suunnat ovat rikkaus. Pärttylinyön verilöyly johtui juurikin tästä "rikkaudesta".

Onko kristinuskon jakaantuminen moniin suuntauksiin mielestäsi rikkautta?

"Voisi sanoa jopa imbesillin tasoa , mutta hyvä että edes senkin verran."

Sanoo ihminen, jolle peruskoulun ala-asteen yleistieto vedenkierrosta on suunnilleen taikuutta. "Kristillinen nöyryys" on selvästi sinulle tuiki tuntematon käsite.

"Tästä toki olisikin hyvä kertoa ateisteille ,mutta onko toisaalta tarve jos käsityskyky on heikko vastaaottajalla ,mutta toki voi yrittää."

Älä syytä ateisteja siitä, ettet kykene vastaamaan kysymyksiin. Älä syytä ateistija siitä, ettei sinulla ole mitään todisteita ihmeparanemisista.

• siare kirjoitti:

"Mitä pärttyliin tai muihin sotiin tulee niin ....Kaikki ei ole Kristuksesta jotka sanoo olevansa."

Entä sitten? Tuossa oli puhe siitä, että kristinuskon monet suunnat ovat rikkaus. Pärttylinyön verilöyly johtui juurikin tästä "rikkaudesta".

Onko kristinuskon jakaantuminen moniin suuntauksiin mielestäsi rikkautta?

"Voisi sanoa jopa imbesillin tasoa , mutta hyvä että edes senkin verran."

Sanoo ihminen, jolle peruskoulun ala-asteen yleistieto vedenkierrosta on suunnilleen taikuutta. "Kristillinen nöyryys" on selvästi sinulle tuiki tuntematon käsite.

"Tästä toki olisikin hyvä kertoa ateisteille ,mutta onko toisaalta tarve jos käsityskyky on heikko vastaaottajalla ,mutta toki voi yrittää."

Älä syytä ateisteja siitä, ettet kykene vastaamaan kysymyksiin. Älä syytä ateistija siitä, ettei sinulla ole mitään todisteita ihmeparanemisista.

Niin..en tiedä onko älyssä se vikasi vai missä ,mutta hauskalta tyypiltä vaikutat.
        Kova poika oot suoltamaan soopaa.
        Perusta soopa tehdas .
        Et ilmeisesti kovinkaan hyvin ymmärrä kirjoitettua tekstiä ?

• MrHyvis kirjoitti:

Niin..en tiedä onko älyssä se vikasi vai missä ,mutta hauskalta tyypiltä vaikutat.
        Perusta soopa tehdas .

"Kova poika oot suoltamaan soopaa.
        Perusta soopa tehdas ."

Mutta silti et kyennyt esittämään ensimmäistäkään virhettä väitteissäni.

"Et ilmeisesti kovinkaan hyvin ymmärrä kirjoitettua tekstiä ?"

Selväsi paremmin kuin sinä, sillä osaan lukea kysymykset ja vastata niihin, toisin kuin sinä. Rehellisillä ihmisillä ei ole tarvetta pakoilla kysymyksiä.

• siare kirjoitti:

"Kova poika oot suoltamaan soopaa.
        Perusta soopa tehdas ."

Mutta silti et kyennyt esittämään ensimmäistäkään virhettä väitteissäni.

"Et ilmeisesti kovinkaan hyvin ymmärrä kirjoitettua tekstiä ?"

Selväsi paremmin kuin sinä, sillä osaan lukea kysymykset ja vastata niihin, toisin kuin sinä. Rehellisillä ihmisillä ei ole tarvetta pakoilla kysymyksiä.

Niin ,yhtään älyllistä vastausta ei ole tullut sieltäpäin.
        Mutta eläkää siinä....räjähdä tyhjästä uskossanne.
        Siinä todella uskoa tarvitaan.
        Kun tarpeeksi odottaa niin materia ilmestyy.
        Kysymys kuuluu ,että pitääkö kurtistaa kulmakarvoja jotta nopettaisiko se materian ilmestymistä olemattomasta olevaksi ?
        Se on niitä suuria kysymyksiä tyhmyyden laaksossa 😄

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

Hyvä Siare. Itse syyllistyt samaan, mistä syytät minua, kristittyä. Mutta me tiedämme ja näemme sinun vajavaiset tietosi, joilla paljastat itsesi ilkialastomaksi tietosi ja kokemusten puutteen osalta. Mutta tunnustat kirjoituksesi lopussa rehellisesti tietämättömyytesi. Eikö olisi hedelmällisempää sinullekin alkaa tutkia uskon asioita. Jeesus kuulee varmasti pyyntösi ja auttaa sinua. Mutta negatiivisuudestasi ulos ponnistelu ei sinulta yksin onnistu, siksi sinun on pyydettävä sitä Jeesukselta. Sinun on itse janottava Jeesusta, ei Hän voi sinua väkisin ryvettää pelastukseen Jumalan ikuiseen valtakuntaan.. Mikään maallinen saasta ei sinne pääse. Sinulla voi mennä aikaa uskoon tuloon, tai Jeesus armahtaa sinua yksillöllisesti ja saattaa sinut nopeasti uskoon, jos Hän katsoo, että se on sinulle paras tapa . Sinulle siunausta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onpa mahtava rikkaus tuo tuhansien lahkojen ja suuntausten olemassaolo, kun tuomitsevat toinen toisiaan kerettiläisinä helvettiin ja ovatpa jopa aiemmin tappaneet toisiaan.

Ei Jumala ole käskenyt kristittyjä tappamaan toisiaan, vaan rakastamaan toisiaan. Nämä tappajat eivät noudata Jeesuksen ohjeita siunatusta elämästä. He ovat menneet mukaan maallistuneiden poliittisiin erimielisyyksiin. Tuskin heillä kenellääkään on mitään uskonnollista erimielisyyttä. Raamatun sanoma on kirkas janoavalle.

• MrHyvis kirjoitti:

Kysymys kuuluu ,että pitääkö kurtistaa kulmakarvoja jotta nopettaisiko se materian ilmestymistä olemattomasta olevaksi ?

"Niin ,yhtään älyllistä vastausta ei ole tullut sieltäpäin."

Mitä se kertoo sinusta, että vaikka minulla ei ole yhtään älyllistä vastausta niin silti olet ollut täysin kyvytön esittämään mitään virhe"Niin ,yhtään älyllistä vastausta ei ole tullut sieltäpäin."
        ttä niistä? Moittimalla minua kaivat vain omaa kuoppaasi syvemmäksi.

"Mutta eläkää siinä....räjähdä tyhjästä uskossanne.
        Kun tarpeeksi odottaa niin materia ilmestyy."

Hyvä että katsoit tarpeelliseksi osoittaa että olin tismalleen oikeassa sinun suhteesi: törkeä valehtelu ei haittaa sinua tippaakaan, jos sillä puolustetaan uskoasi etkä sinä ole valmis millään lailla moittimaan kreationistien valheita, koska valeheet ovat tärkeä ja rakas osa uskoasi. Aiemmin väitteesi siitä, että alkuräjähdysteorian mukaan universumi muka syntyi tyhjästä, saattoi laittaa vilpittömän erehdyksen piikkiin (niin kuin laitoinkin) mutta nyt, kun olen kertonut sinulle miten asia on, selvästi osoitat, että valitset pitäytyä valheeksi tietämässäsi väitteensä ja levitellä sitä.

"Se on niitä suuria kysymyksiä tyhmyyden laaksossa 😄"

Ja se olet sinä joka tällaisia kysymyksiä esittää, niin että kukas tässä onkaan tyhmä

• Anonyymi kirjoitti:

Hyvä Siare. Itse syyllistyt samaan, mistä syytät minua, kristittyä. Mutta me tiedämme ja näemme sinun vajavaiset tietosi, joilla paljastat itsesi ilkialastomaksi tietosi ja kokemusten puutteen osalta. Mutta tunnustat kirjoituksesi lopussa rehellisesti tietämättömyytesi. Eikö olisi hedelmällisempää sinullekin alkaa tutkia uskon asioita. Jeesus kuulee varmasti pyyntösi ja auttaa sinua. Mutta negatiivisuudestasi ulos ponnistelu ei sinulta yksin onnistu, siksi sinun on pyydettävä sitä Jeesukselta. Sinun on itse janottava Jeesusta, ei Hän voi sinua väkisin ryvettää pelastukseen Jumalan ikuiseen valtakuntaan.. Mikään maallinen saasta ei sinne pääse. Sinulla voi mennä aikaa uskoon tuloon, tai Jeesus armahtaa sinua yksillöllisesti ja saattaa sinut nopeasti uskoon, jos Hän katsoo, että se on sinulle paras tapa . Sinulle siunausta.

"Itse syyllistyt samaan, mistä syytät minua, kristittyä."

Unohdit kokonaan kertoa että missä kohtaa.

"Mutta me tiedämme ja näemme sinun vajavaiset tietosi, joilla paljastat itsesi ilkialastomaksi tietosi ja kokemusten puutteen osalta."

Tuollaisesta yleispätevästä moittimista ei ole minulle mitään hyötyä, jos et kerro että missä asiassa tietoon oli vajavaista ja minkälaisia virheitä se aiheutti väitteisiin.

"Eikö olisi hedelmällisempää sinullekin alkaa tutkia uskon asioita."

Mutta minähän tutkin koko ajan. Olen lukenut Raamatun useaan kertaan (itse asiassa juuri sen lukeminen avoimin mielin oli keskeinen syy uskoni menettämiseen) ja Uutta Testamenttia olen lueskellut vähän alkukielelläkin. Olen vuosien mittaan tutustunut lukemattomiin uskonnollisiin kirjoihin, videoihin ja sivustoihin. Ja esim. tässä suunnilleen viikon aikana täällä Suomi24:saa olen tutkinut uskovien suhdetta valehteluun (ja olen tehnyt sitä aikaisemminkin).

Ovatko nuo uskon asioiden tutkimista? Eikö sinulle olisi hyödyllisempää kertoa suoraan mitä tarkoitat sen sijaan että heittelet epämääräisiä vihjauksia.

"Sinun on itse janottava Jeesusta, ei Hän voi sinua väkisin ryvettää pelastukseen Jumalan ikuiseen valtakuntaan.."

Ja koska en voi janota tahoa, johon ei usko, pitää jo valmiiksi olla uskossa, jotta voi tulla uskoon. Kuten jo totesin. (Eikä kyllä toiminut edes silloin kun vielä uskoin.)

"ei Hän voi sinua väkisin ryvettää pelastukseen Jumalan ikuiseen valtakuntaan.. "

Eli ilmeisesti et usko kun Raamattu sanoo että Jumala armahtaa tai paaduttaa kenet tahtoo.

Unohdit vastata kysymykseen:
        Oliko 1500-luvulla katolisten ja protestanttinen riitoihin liittynyt Pärttylinyön verilöyly,(jossa kuoli ainakin 20 000 kristittyä, jotka toisten kristittyjen mielestä uskoivat väärin) mielestäsi osa tätä eri suuntausten rikkautta?

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

"Itse syyllistyt samaan, mistä syytät minua, kristittyä."

Unohdit kokonaan kertoa että missä kohtaa.

"Mutta me tiedämme ja näemme sinun vajavaiset tietosi, joilla paljastat itsesi ilkialastomaksi tietosi ja kokemusten puutteen osalta."

Tuollaisesta yleispätevästä moittimista ei ole minulle mitään hyötyä, jos et kerro että missä asiassa tietoon oli vajavaista ja minkälaisia virheitä se aiheutti väitteisiin.

"Eikö olisi hedelmällisempää sinullekin alkaa tutkia uskon asioita."

Mutta minähän tutkin koko ajan. Olen lukenut Raamatun useaan kertaan (itse asiassa juuri sen lukeminen avoimin mielin oli keskeinen syy uskoni menettämiseen) ja Uutta Testamenttia olen lueskellut vähän alkukielelläkin. Olen vuosien mittaan tutustunut lukemattomiin uskonnollisiin kirjoihin, videoihin ja sivustoihin. Ja esim. tässä suunnilleen viikon aikana täällä Suomi24:saa olen tutkinut uskovien suhdetta valehteluun (ja olen tehnyt sitä aikaisemminkin).

Ovatko nuo uskon asioiden tutkimista? Eikö sinulle olisi hyödyllisempää kertoa suoraan mitä tarkoitat sen sijaan että heittelet epämääräisiä vihjauksia.

"Sinun on itse janottava Jeesusta, ei Hän voi sinua väkisin ryvettää pelastukseen Jumalan ikuiseen valtakuntaan.."

Ja koska en voi janota tahoa, johon ei usko, pitää jo valmiiksi olla uskossa, jotta voi tulla uskoon. Kuten jo totesin. (Eikä kyllä toiminut edes silloin kun vielä uskoin.)

"ei Hän voi sinua väkisin ryvettää pelastukseen Jumalan ikuiseen valtakuntaan.. "

Eli ilmeisesti et usko kun Raamattu sanoo että Jumala armahtaa tai paaduttaa kenet tahtoo.

Unohdit vastata kysymykseen:
        Oliko 1500-luvulla katolisten ja protestanttinen riitoihin liittynyt Pärttylinyön verilöyly,(jossa kuoli ainakin 20 000 kristittyä, jotka toisten kristittyjen mielestä uskoivat väärin) mielestäsi osa tätä eri suuntausten rikkautta?

"pitää jo valmiiksi olla uskossa, jotta voi tulla uskoon."

Näinkin sen voi sanoa, mutta itse puhun mieluummin uudestisyntymistä edeltävästä uskosta ja sen jälkeisestä uskosta.

Jumalan sanan kuuleminen vaikuttaa sen verran uskoa Jumalaan ja Jeesukseen, että sana (sanoma) voidaan pitää totena ja ottaa se tässä uudestisyntymistä edeltävässä uskossa vastaan, mikä johtaa vapaissa suunnissa myös ns. elämän antamiseen Jeesukselle.

En tarkoita tällä "elämän antaminen Jeesukselle -rituaalia" tai "syntisen rukousta" vaan sisäisesti mielen ja ajatuksen tasolla tapahtuvasta "antautumisesta" Jumalalle/ Jeesukselle: siinä ikään kuin tehdään uskon hyppy ja luovutetaan elämän määräysvalta Jumalalle/ Jeesukselle. Tässä hetkessä tapahtuu uudestisyntyminen.

Näin sen itse aikoinaan koin ja kokemus oli fyysisestikin aistittava rauhan tunne sydämessä: sellainen kevyt ja huoleton olo, kun oli saanut jättää elämänsä "Herran haltuun". Tämä on yhteistä kaikille uudestisyntyneille kristityille eli ns. Jumalan lapsille. Näiden lisäksi on paljon nimeltä kristittyjä, jotka tosin uskovat, mutta he eivät ole "antaneet elämäänsä Jeesukselle/ Herran haltuun".

On siis uudestisyntymistä edeltävää uskoa, jonka Jumalan sanan kuuleminen ja toisaalta Raamatun mukaan myös Jumalan kutsu saavat aikaan. Ja sitten on uudestisyntymisen jälkeistä usko, josta käytetään yleisesti nimeä "olla uskossa Jeesukseen (ja Jumalaan)". Ne, jotka eivät "ole uskossa Jeesukseen" voivat silti "uskoa Jeesukseen", mutta eivät ole siis uudestisyntyneitä Jumalan lapsia, ja näitä on valtaosa nimeltään kristityistä "uskovista".

~avaaja ap

P.S. Omalla kohdallani syvällinen Raamatun ja kristinuskon (sekä kristittyjen) tutkiminen saivat aikaan Herrasta luopumisen ja epäuskon, jossa nyt agnostisena ateistina olen.

• Anonyymi

En ole kuullut vielä yhdenkään lääkärin kuvanneen pilaantuneen kalmon nousseen ja lähteneen kävelemään.
        Vielä ylistäen taivaan taattoa!

• Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

Tämä MrHyvis on älyn jättiläinen.
        Todella harvoin törmää tällaiseen.
        Luojan kiitos!

• Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

Perusta soopa tehdas .

Tekeydytkö tahallasi noin tyhmäksi!

• Anonyymi

Kukaan ei ole saanut jumalalta pienintäkään apua vaikka rukoilisi koko ikänsä polvet ruvella.

• Anonyymi

Tämä lienee totta tai ainakaan kukaan ei voi todistaa saaneensa jotakin apua...

on tauteja, joiden oireet välillä helpottavat ja jotkut paranevat ihan itsestään ilman Jumalan apua, mutta nämä tapaukset eivät siis todista mitään Jumalasta.

• Minä olen saanut avun satoja kertoja.
        En halua elää ilman Jumalaa.
        Elämä on miljardi kertaa rikkaampaa Jumalan kanssa.
        On suorastaan ilo odottaa miten Jumala vastaa pyyntöihin.
        Yhtä juhlaa on elämä.
        Saa olla Ikuinen pikkupoika ja utelias .
        Kiitos kuuluu Jumalalle.

• Anonyymi kirjoitti:

Tämä lienee totta tai ainakaan kukaan ei voi todistaa saaneensa jotakin apua...

on tauteja, joiden oireet välillä helpottavat ja jotkut paranevat ihan itsestään ilman Jumalan apua, mutta nämä tapaukset eivät siis todista mitään Jumalasta.

Kun Jumalan Hengessä vaeltaa niin ihmeet on normaalia elämää.
        Niitä on niin paljon.
        Se on rikkainta elämää mitä voi olla.

• Anonyymi

No...jumalia on moneen lähtöön!

• Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

Kun Jumalan Hengessä vaeltaa niin ihmeet on normaalia elämää.
        Niitä on niin paljon.
        Se on rikkainta elämää mitä voi olla.

"Kun Jumalan Hengessä vaeltaa niin ihmeet on normaalia elämää.
        Niitä on niin paljon."

Noin minäkin itselleni uskottelin, kunnes hihhulimaisuus katosi ja palasin maanpinnalle. Olen edelleen uskossa mutta tällä kertaa vakaassa sellaisessa ilman hihhulointeja. Ja nyt tiedän, että lähes kaikki ihmeet olivat joko sattumia tai toisten ihmisten hyväntahtoisuutta. Niitä oikeita ihmeitä ei ollut paljon, niin kuin väität. Hyvä jos noin 40 vuoden aikana kaksi tai kolme. Kaikki muu oli omaa kuvitelmaani, joten suo anteeksi jos en usko sinua. Kuvittelet kaiken.

• Anonyymi kirjoitti:

"Kun Jumalan Hengessä vaeltaa niin ihmeet on normaalia elämää.
        Niitä on niin paljon."

Noin minäkin itselleni uskottelin, kunnes hihhulimaisuus katosi ja palasin maanpinnalle. Olen edelleen uskossa mutta tällä kertaa vakaassa sellaisessa ilman hihhulointeja. Ja nyt tiedän, että lähes kaikki ihmeet olivat joko sattumia tai toisten ihmisten hyväntahtoisuutta. Niitä oikeita ihmeitä ei ollut paljon, niin kuin väität. Hyvä jos noin 40 vuoden aikana kaksi tai kolme. Kaikki muu oli omaa kuvitelmaani, joten suo anteeksi jos en usko sinua. Kuvittelet kaiken.

Sinulta puuttuu eläväksi tekevä Jumalan Henki.
        Olen paljon nähnyt hengellisyyttä josta puuttuu eläväksi tekevä Henki.
        Ilman Jumalan Hengen voimaa uskonto on suoritus ja pinnallinen ja aavistan tylsä.
        Henki tekee eläväksi.
        Silloin voi tuntea esim Jeesuksen läsnäolon.
        Silloin oikeasti elää.
        Sitä voi pyytää ja anoa jokainen Jumalalta ja suosittelen anomaan.

• Anonyymi

Miksi te väitätte vastaan? Miksi ette itse etsi Parantajaa ja
      mahdollisuutta parantua ja jopa välittää jumalallista
      parantumista läheisillenne ja rakkaillenne? Eikö se
      olisi viisaampaa ja parempaa? Ei Jumala katso henkilöön.
      Ei Hän evää parantavaa voimaansa Hänen omiltaan.

Mutta tietenkin, sinut tulee tulla Hänen omakseen
      ensin. Sitten sinä Hänen omanaan, sisällä, koet näitä asioita.
      Ulkopuolella olevat ovat ulkopuolella. Siksi on vaikea nähdä
      ja kokea sisäpuolella tapahtuvia asioita.

• Anonyymi

Kun uskovaisena sairauteni parantumista rukoiltiin, niin oireet vain pahenivat ja oloni tuli huonommaksi. Se siitä rukouksen voimasta... tästä lienee jokin tutkimuspaperikin esittää.

• Anonyymi

Jaahas. Minä olen ollut uskossa jo yli 30 vuotta eikä Jumala ole parantunut minua. Hänen tahtonsa on, että minä kärsin sanoinkuvaamattomilla tavoilla.

• Anonyymi

Afrikassa kuule on sellaisia supervoideltuja ihmesaarnaajia, että kun pikimusta pastori komentaa, niin kuukauden kuolleena ollut vainajakin kaivautuu haudasta elävänä ylös!

• Anonyymi

Entä sitten? Niitäkkö te vahtaatte ja pidätte voittona, ikäänkuin olla uskomatta Jumalaan.
        Minä en vahtaa tuollaisia uutisia, uskoakseni, vaikka kaivautuu ylös, kaivaa itsensä alas ja taas ylös ja joku valkopukuinen saarnaaja saarnaa.
        Ei minun uskoni elää näissä ulkoisissa jutuissa, en valhettele sielulle ulkoisista merkeistä käsin, en uskoa, enkä epäuskoa, tai ateismia.

Minulle usko näyttäytyy hyvän ja pahanvälisissä asioissa. Kun maailma ateistisessa samamielisyydessä tappaa- pahattaa, tekee kaikkea, mikä vääristää elämän rakkautta, olkoon vääristymä kirkoissa. Kristityissä jotka tappelevat keskenään, koska liha heissä elää ja voi hyvin.
        En heitä mittaa uskooni. En ateismia, vaan mittaan sen, kun katselen Golgataan, sen opetuksen sisältöön.
        Näen ihmisen, uskonnollisen maallisen jne vallan, ottavan Vapahtajasta kiinni.
        Hän, joka teki kaikkea hyvää ja rakensi ikäänkuin meille nähtäväksi Isän. Eli se opetus on taivaallinen. Eli meille on tarjolla Elämä, mutta tämä saasta haluaa tappaa sen meiltä.
        Siihen tuhovoimaan tarttuu uskonnollisuus. "Ristiinnaulista Hänet"! Sitä se on tänäänkin.
        Uskonnollinen ja pakanallisen muotojumaliset haluavat tappaa Jeesusta.
        Minä teette yhdelle vähimmistä, sen teette minulle. Veli vihaa veljeä ja se on oppipeilinä historiassa. Uskon sodat, kirkkokunnat toistensa niskassa. Katolinen roikkuu kaulasta maassamme, meidän petäjissä ja lapsikaste voi hyvin. Vesi pelastaa, pesee ja tekee vetenä ihmettä ja edelleen taistelu jatkuu. MINÄ kastan, muut polvilleen. Teen kirkon. jne.

En katsele vauhkoja uskovaisia, vaan katson Golgatan vuodatetun veren lähteelle - Jumalan rakkaudelle, että näkisin Isän. Veressä on sovitus, se on Isän eteen viety ja näen, että samanmielisyys Isän edessä on elämä. Golgatan veri se pesee minun veriruskeat synnit ja opettaa näkemään hyvän ja pahanvälisen taistelun syyn ja seurauksen.

En vahtaa ulkoisia merkkejä, en haudasta kaivautumisia, suuntaan tai toiseen, en valkopukuisia pappeja, en kummittelevia kasteita, jne. jne. jne.
        Ne eivät kuulu minulle. Se ei rakenna uskoa, sitä uskoa, joka rakentuu Sanasta. Luojasta ja Jumalasta. Alussa oli Sana, jne. Hänet haudattiin - nousi - koska Jumalan rakkautta ei voi haudata eikä tappaa. Siksi Hän seisoo viimeisenä maan multien päällä. Hän on Lunastajani.
        Siksi uskon. Uskon rakkauden voittavan. Siksi valitsen sen NYT.

• Anonyymi

Ps.14:1-7 Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi. Hullu sanoo sydämessänsä: Ei ole Jumalaa. Turmiollinen ja iljettävä on heidän menonsa; ei ole ketään, joka tekee, mikä hyvää on. Herra katsoo taivaasta ihmislapsiin mähdäksensä, onko ketään ymmärtäväistä, ketään, joka etsii Jumalaa. Mutta kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, joka hyvää on, ei yhden yhtäkään. Eivätkö he mitään käsitä, kaikki nuo väärintekijät, jotka saavat leipänsä syömällä minun kanssani eivätkä avuksensa huuda Herraa? Siinä heidän valtaa kauhu, sillä Jumala on läsnä vanhurskasten sukukunnassa. Te saatte häpeään sorretun aikeet, mutta Herra on heidän turvansa. Oi, että Israelin pelastus tulisi Siionista! Kun Herra kääntää kansansa kohtalon, silloin Jaakob riemuitsee, Israel ilotsee.

• Anonyymi

Ps.53:1-7 Veisuunjohtajalle; veisataan kuin: Sairaus; Daavidin mietevirsi. Hullu sanoo sydämessänsä: Ei ole Jumalaa. Turmiollinen ja iljettävä on heidän väärä menonsa; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvää on. Jumala katsoo taivaasta ihmislapsiin nähdäksensä, onko ketään ymmärtäväistä, ketään, joka etsii Jumalaa. Mutta kaikki he ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvää on, ei yhden yhtäkään. Eivätkö he mitään käsisä, nuo väärintekijät, jotka saavat leipänsä syömällä minun kanssani, eivätkä avuksensa huuda Jumalaa? Siinä heidät valtaa kauhu, missä ei kauhistavaa ole, sillä Jumala hajottaa niiden luut, jotka sinua saartavat. Sinä saatat heidän häpeään, sillä Jumala kylkää heidät. Oi, että Israelille tulisi pelastus Siionista! Kun Jumala kääntää kansansa kohtalon, silloin Jaakob riemuitsee, Israel ioitsee.

• Anonyymi

Ps.29:1-11 Daavidin virsi. Antakaa Herralle, te Jumalan pojat, antaa Herralle kunnia ja väkevyys. Antakaa Herralle hänen nimensä kunnia, kumartakaa Herra pyhässä kaunistuksessa. Herran ääni käy vetten päällä: kunnian Jumala jylisee, Herran ääni käy valtavasti. Herran ääni särkee setrit, Herra särkee Libanonin setrit. Hän hypittää niitä niinkuin vasikkaa, Lipanonia ja Sirjonia niinkuin nuorta villihärkää. Herran ääni halkoo tulen liekit. Herran ääni vapisuttaa erämaan, Herra vapisuttaa Kaadeksen erämaan. Herran ääni saattaa peurat poikimaan, se raastaa paljaiksi metsät. Ja kaikki hänen temppelissänsä sanoo: Kunnia! Herra istui valtaistuimellaan, ja vedenpaisumus tuli. Herra istuu kuninkaana iankaikkisesti. Herra antaa kansallensa väkevyyden, Herra siunaa kansaansa rauhalla. 1Moos.6:13-22

• Anonyymi

Uskon päämäärä on sielujen pelastuminen. Ei pelkästään ihmeiden tapahtuminen.Ihmeet ja merkit tulee tosin seurata saarnattua sanaa, jotta ne herättävät uskoa Jumalaan sekä tuovat sairaille avun. Nyt on maailman loppukausi meneillään ja Jeesuksen takaisin tulo lähellä. Hän meni Taivaaseen ja tulee takaisin Öljymäelle samaan paikkaan mistä nousi ylös Taivaaseen. Raamatussa kerrotaan , että vaan kun Hän tulee löytäneekö Hän uskoa maan päältä. Täällä on nyt suuri eksytys ja paljon on huuhaa uskoa ja vääriä profeettoja, kristuksia ja oppeja. Usko Jumalan sanaan on mennyt vähiin. Se näkyy jo kirkossakin kun homoseksuaalisuuskaan ei muka ole enää syntiä vaikka se Raamatussa selvästi lukee.Ihmiset elävät avoimissa suhteissa eivätkä mene naimisiin jne.
      Tärkeintä on, että ihmiset tulevat synnintuntoon ja haluavat pyytää syntinsä anteeksi, jotta saavat puhtaan sydämen ja pääsevät Taivaaseen.
      Jumalan tahto on, että sairaita paranee ja uskotaan ja toivotaan, että tulee herätys ja uskovatkin heräävät jotta voivat julistaa evankeliumia ihmein ja merkein joita Jumala tekee todistaakseen, että Hän on olemassa ja vastaa omasta sanastaan.

• Anonyymi

No eikö se helluntaikansa olekaan puhtoisia Jumalan lapsia, kun sairaat eivät sielläkään parane?

Lienevätkö sitten harhaoppisia?

Mutta kuka on oikeaoppinen, jos ihmeet todistavat oikeasta opista?

Eivät ketkään.

Niin, koska ihmeitä ei tapahdu, niin Jumalakaan ei ole todellinen, ja kaikki kristityt ovat väärässä.

Eikö olisi aika tehdä ilmeinen johtopäätös tässä asiassa?

• Anonyymi

Joh.8:11 Biblia (1776) Hän sanoi: Herra ei kenkään. Niin Jesus sanoi: en minä myös sinua tuomitse: mene, ja älä silleen syntiä tee. Saarn.7:21 Sillä ei ole maan päällä ihmistä niin vanhurskasta, että hän tekisi vain hyvää eikä tekisi syntiä. 1Kun.8:46.

• Anonyymi

1Kun.8:46 Jos he tekevät syntiä sinua vastaan - siillä ei ole ihmistä, joka ei tyntiä tee - ja sinä vihastut heihin ja annat heidät vihollisen valtaan, niin että heidän vangitsiansa vievät heidät vangeiksi vihollismaahan, kaukaiseen tai läheiseen, 2Aikak.6:36 Jos he tekevät syntiä sinua vastaan - sillä ei ole ihmistä, joka ei syntiä tee - ja sinä vihastut heihin ja annat heidän vihollisen valtaan, niin että heidän vangitsijansa vievät heidät vangeiksi kaukaiseen tai läheiseen maahan, Sananl.20:9. 1Joh.1:8-10

• Anonyymi

Tässä vastine:

19 Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
      20 Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
      21 ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
      22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
      23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
      24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
      25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
      26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
      27 Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
      28 -sillä minulla on viisi veljeä-todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'.
      29 Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'.
      30 Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'.
      31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."

• Anonyymi

Miten fiktiivinen tarina voisi vastata mihinkään tätä aihetta sivuavaan, kun otetaan huomioon se, että Jeesus teki ihmeitä fariseusten ja lainoppineiden kuullen ja nähden, niin että nämä olivat niistä tietoisia, eikä ollut epäilystäkään siitä, etteivätkö todella sairaat olisi parantuneet?

Miksi Jeesus tai Jumala eivät nykyään tee sellaisia ihmeitä, että myös epäuskoiset ja vääräuskoiset saisivat niistä tiedon? Onko syy se, että eivät ole todellisia eläviä olevaisia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten fiktiivinen tarina voisi vastata mihinkään tätä aihetta sivuavaan, kun otetaan huomioon se, että Jeesus teki ihmeitä fariseusten ja lainoppineiden kuullen ja nähden, niin että nämä olivat niistä tietoisia, eikä ollut epäilystäkään siitä, etteivätkö todella sairaat olisi parantuneet?

Miksi Jeesus tai Jumala eivät nykyään tee sellaisia ihmeitä, että myös epäuskoiset ja vääräuskoiset saisivat niistä tiedon? Onko syy se, että eivät ole todellisia eläviä olevaisia?

Tässä se nyt nähdään !

" Fiktiivinen tarina " !

Jeesus siis sinun mukaasi puhui vain satuja !

Sitten sanot itse, että Jeesus paransi sairaita !

Mutta et silti usko !

Eli olet samassa tilassa kuin ne juutalaiset, jotka vain eivät uskoneet Jeesukseen sittenkään, vaikka näkivät ne ihmeet !

Ei ihminen ole muuttunut mihinkään, eli se ei ole tärkeää, että tehdään ihmetekoja, ei se tuo uskoa, vaan ihan muu.

Moni lähti "seuraamaan" Jeesusta ihmetekojen vuoksi, mutta se ei ollut mitään todellista, vaan halua saada ruokaa tai nähdä /kokea omalla kohdalla niitä tekoja vain !

Joh. 6:26 Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ette te minua sentähden etsi, että olette nähneet tunnustekoja, vaan sentähden, että saitte syödä niitä leipiä ja tulitte ravituiksi.

Tunnustekojen tuli siis vain kertoa se, että on kyseessä Jeesus Vapahtaja, lihaksi tullut Jumala !

Niiden kautta Jeesus vain ilmoitti itsensä kaikille, sen tulisi riittää meillekin !

Joh. 20:24 Mutta Tuomas, jota sanottiin Didymukseksi, yksi niistä kahdestatoista, ei ollut heidän kanssansa, kun Jeesus tuli.
        25 Niin muut opetuslapset sanoivat hänelle: "Me näimme Herran". Mutta hän sanoi heille: "Ellen näe hänen käsissään naulojen jälkiä ja pistä sormeani naulojen sijoihin ja pistä kättäni hänen kylkeensä, en minä usko".
        26 Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
        27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
        28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        !!!
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"
        !!!
        30 Paljon muitakin tunnustekoja, joita ei ole kirjoitettu tähän kirjaan, Jeesus teki opetuslastensa nähden;
        31 mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sen vielä haluan lisätä, että Jeesus karsi rankalla kädellä noita vääristä syistä Häntä seuraavia !

Tässä vain yksi esimerkki:

47 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.
        48 Minä olen elämän leipä.
        49 Teidän isänne söivät mannaa erämaassa, ja he kuolivat.
        50 Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se, joka sitä syö, ei kuolisi.
        51 Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."
        52 Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?"
        53 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
        54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
        55 Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
        56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.
        57 Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.
        58 Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja kuolivat; joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti."
        59 Tämän hän puhui synagoogassa opettaessaan Kapernaumissa.
        60 Niin monet hänen opetuslapsistansa, sen kuultuaan, sanoivat: "Tämä on kova puhe, kuka voi sitä kuulla?"
        61 Mutta kun Jeesus sydämessään tiesi, että hänen opetuslapsensa siitä nurisivat, sanoi hän heille: "Loukkaako tämä teitä?
        62 Mitä sitten, jos saatte nähdä Ihmisen Pojan nousevan sinne, missä hän oli ennen!
        63 Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.
        64 Mutta teissä on muutamia, jotka eivät usko." Sillä Jeesus tiesi alusta asti, ketkä ne olivat, jotka eivät uskoneet, ja kuka se oli, joka oli kavaltava hänet.

!!!
        65 Ja hän sanoi: "Sentähden minä olen sanonut teille, ettei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei minun Isäni sitä hänelle anna".
        66 Tämän tähden monet hänen opetuslapsistaan vetäytyivät pois eivätkä enää vaeltaneet hänen kanssansa.
        67 Niin Jeesus sanoi niille kahdelletoista: "Tahdotteko tekin mennä pois?"
        68 Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? Sinulla on iankaikkisen elämän sanat;
        69 ja me uskomme ja ymmärrämme, että sinä olet Jumalan Pyhä."
        !!!

Toisen vastaavan jo laitoinkin, eli sen "leivän perässä juoksemis paikan" !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sen vielä haluan lisätä, että Jeesus karsi rankalla kädellä noita vääristä syistä Häntä seuraavia !

Tässä vain yksi esimerkki:

47 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.
        48 Minä olen elämän leipä.
        49 Teidän isänne söivät mannaa erämaassa, ja he kuolivat.
        50 Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se, joka sitä syö, ei kuolisi.
        51 Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."
        52 Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?"
        53 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
        54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
        55 Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
        56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.
        57 Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.
        58 Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja kuolivat; joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti."
        59 Tämän hän puhui synagoogassa opettaessaan Kapernaumissa.
        60 Niin monet hänen opetuslapsistansa, sen kuultuaan, sanoivat: "Tämä on kova puhe, kuka voi sitä kuulla?"
        61 Mutta kun Jeesus sydämessään tiesi, että hänen opetuslapsensa siitä nurisivat, sanoi hän heille: "Loukkaako tämä teitä?
        62 Mitä sitten, jos saatte nähdä Ihmisen Pojan nousevan sinne, missä hän oli ennen!
        63 Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.
        64 Mutta teissä on muutamia, jotka eivät usko." Sillä Jeesus tiesi alusta asti, ketkä ne olivat, jotka eivät uskoneet, ja kuka se oli, joka oli kavaltava hänet.

!!!
        65 Ja hän sanoi: "Sentähden minä olen sanonut teille, ettei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei minun Isäni sitä hänelle anna".
        66 Tämän tähden monet hänen opetuslapsistaan vetäytyivät pois eivätkä enää vaeltaneet hänen kanssansa.
        67 Niin Jeesus sanoi niille kahdelletoista: "Tahdotteko tekin mennä pois?"
        68 Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? Sinulla on iankaikkisen elämän sanat;
        69 ja me uskomme ja ymmärrämme, että sinä olet Jumalan Pyhä."
        !!!

Toisen vastaavan jo laitoinkin, eli sen "leivän perässä juoksemis paikan" !

Eikös veren syöminen ole ehdottomasti kielletty raamatussa?
        Ja sitten vielä ihmislihaa pääruoaksi! Aika sairasta.
        Välillä Jeesus on karitsa, toisessa koti paimen. Ota tuosta selvä.

• Anonyymi

Ps.32:5 Minä tunnustin sinulle syntini enkä peittänyt pahoja tekojani; minä sanoi: Minä tunnustan Herralle rikokseni, ja sinä annoit anteeksi minun syntivelkani. Sela. Sananl.28:13 Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon. Job.1:9-22

• Anonyymi

Kaaduin ojaan ja loukkasin itseni pahasti,pyysin auttavaa kättä mutta eipä tuolta kukaan kurkottanu kouraasa.itse itseäni auttaen pääsin jotenkuten takaisin,ja turha tulla väittämään että sen teki joku muu

• Anonyymi

Job.3:1-26 Senjälkeen Job avasi suunsa ja kirosi syntymäpäivänsä; Job lausui ja sanoi: Kadotkoon se päivä, jona minä synnyin, ja se yö, joka sanoi: Poika on siinnyt. Se päivä muuttukoon pimeydeksi; älköön Jumala korkeudessa sitä kysykö, älköönkä valonsäde sille paistako. Omistakoon sen pimeys ja pilkkopimeä, pilvi laskeutukoon sen päälle, peljästyttäkööt sitä päivänpimennykset. Sen yö ryöstäköön pimeys; älköön se ilotko vuoden päivien parissa, älköön tulko kuukausien lukuun. Katso, hedelmätön olkoon se yö, älköön siinä riemuhuuto raikuko. Kirotkoot sen päivänmaanaajat, ne jotka saavat hereille Leviatanin. Pimentykööt sen kointähdet, odottakoon se valoa, joka ei tile, älköön se aamuruskon silmäripsiä nähkö, koska se ei sulkenut minulta kohdun ovia eikä kätkenyt vaivaa minun silmiltäni. Miksi en kuolut heti äidin helmaan, miksi en menehtynyt kohdusta tullessani? Miksi olivat minua vastaanottamassa polvet, minkätähden rinnat imeäkseni? Sillä makaisinhan rauhassa sillon, nukkuisin ja saisin levätä kuningasten ja maan neuvosmiesten kanssa, jotka ovat rakentaneet itselleen pyramiidea, pääsmiesten kanssa, joilla on ollut kultaa, jotka ovat käyttäneet talonsa hopealla; tahi olisin olematon niinkuin maahan kätketty keskonen, niinkuin sikiöt, jotka eivät ole päivänvaloa nähneet. Siellä lakkaavat jumalattomat raivoamasta, siellä saavat uupuneet levätä; kaikki vangit ovae rauhassa, eivät kuule käskijän ääntä. Yhtäläiset ovat siellä pieni ja suuri, orja on vapaa herrastansa. Miksi hän antaa vaivatulle valoa ja elämää murhemieliselle, jotka odottavat kuolemaa, eikä se tule, jotka etsivät sitä enemmän kuin aaretta, jonka ilotsivat riemastukseen asti, riemuitsisivat, jos löytäisivät haudan - miehelle, jonka tei on ummessa, jonka Jumala on aitaukseeen sulkenut? Sillä huokaukseni on tullut minun leiväkseni, valitukseni valuu kuin vesi. Sillä minä kauhistuin, se minua kohtasi, ja mitä minä pelkäsin, se minulle tapahtui. Ennenkuin tyynnyin, rauhan ja levon sanin, tuli tuska jälleen.

• Anonyymi

Jer.20:14-18 Kirottu olkoon ae päivä, jona minä synnyin; älköön se päivä, jona äitini minut synnytti, olko siunattu. Kirottu olkoon se mies, joka toi minun isälleni ilosanoman, sanoen: Sinulle on syntynyt poikalapsi, ja saattoi hänelle suuren ilon. Käyköön sen miehen niinkuin niiden kaupunkien, jotka Herra kukisti armahtamatta. Hän kuulkoon huudon aamulla, sotahuudon keskipäivän aikana, koska ei surmannut minua äidinkohtuun, niin että äitini olisi minun hautani ja hänen kohtunsa jäänyt iäti kantavaksi. Miksi olen äitini kohdusta tullut näkemään tuskaa ja vaivaa, niin että minun päiväni päätyvät häpeässä?

• Anonyymi

Job.7:11-21 Niin en minäkään hillitse suutani, minä puhun henkeni ahdistuksessa, minä valitan sieluni murheessa. Olenko ninä meri tai lohikäärme, että asetat vartioston minua vastaan? Kun ajattelen: leposijani lohduttaa minua, vuoteeni huojentaa minun tuskaani, niin sinä kauhistutat minua unilla ja peljästytät näyillä. Mieluummin tukedun, mieluummin kuolen, kuin näin luurankona kidun. Olen kyllästynyt, en tahdo ellää iankaiken: anna minun olla rauhassa, sillä tuulen henkäystä ovat minun päiväni. Mikä on ihminen, että hänestä niin suurta lukua pidät ja että kiinnität häneen huomiosi, tarkastat häntä joka aamu, tutkit häntä joka hetki? Etkö koskaan käännä pois katsetasi minusta, etkö hellitä minusta sen vertaa, että saan sylkeni nielaistuksi? Jos olenkin syntiä tehnyt, niin mitä olen sillä sinulle tehnyt, sinä ihmisten vartioitsija? Minkätähden asetit minun maalitaulukseksi, ja minkätähden tulin itselleni taakaksi? Minkätähden et anna rikoksiani anteeksi etkä poista pahaa tekoani? Sillä nyt minä menen levolle maan tomuun, ja jos etsit minua, niin ei minua enää ole. Ps.8:3-10

• Anonyymi

Suoristaisi nyt edes yhden helluntailaisen kompurajalan niin minäkin uskoisin.
      Mutta kun ei niin ei...

• Anonyymi

Jes.66:16-18 Herra käy tuomiolle kaiken lihan kanssa tulella ja miekallan; ja Herran surmaamia on oleva paljon. Jotka pyhittäytyvät ja puhdistautuvat puutarha-menoja varten, seuraten miestä, joka on heidän keskellänsä, jotka syövät sianlihaa ja muuta inhottavaa sekä hiiriä, siitä kaikista tulee loppu, sanoo Herra. Minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa. Aika tulee, että minä kokoan kaikki kansat ja kielet, ja he tulevat ja näkevät minun kunniani. Jes.65:2-25. Miik.4:1-13

• Anonyymi

Jes.11:6-16. Jes.65:19-25

• Anonyymi

Raamatussa on ihmeitä, koska ilman niitä tuskin kukaan olisi ollut kiinnostunut Jeesuksesta. Kuvaukset ihmeistä auttoivat evankeliumia leviämään. Lähes kaikessa Raamatun ajan kirjallisuudessa on ihmeitä. Ihmeistä kirjoittaminen kuului sen ajan kirjallisuuteen. Esimerkiksi Aleksanteri suuri teki ihmeitä jo ennen Jeesusta. Ihmeitä tekeivät sen ajan suuret johtohenkilöt ja hallitsijat, jotka sen tähden nostettiin jumalien joukkoon. Monet heistä olivat kirjallisuuden mukaan myös neitsyestä syntyneitä. Jos et ollut neitsyestä syntynyt, et ollut uskottava Jumala.

Varhaisimmat kirjoitukset eivät kerro Jessuksen neitseellisestä syntymästä eikä Jeesuksen jumaluudesta yhtään mitään. Ensimmäiset havainnot Jeesuksen jumaluudesta ja neitseestä syntymisestä tulivat kirjallisuuteen vasta noin 50 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen.

Jos Jeesukseen uskominen on pelkistä ihmeistä kiinni, niin miksi edes uskoa? Jumalalla on paljon enemmän tarjottavaa kuin vain jotkut ihmeet.

• Anonyymi

Mitä Jumala noin esimerkiksi niin kuin tarjoaa ja mitkä ovat takeet siitä, että hän pitää lupauksensa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä Jumala noin esimerkiksi niin kuin tarjoaa ja mitkä ovat takeet siitä, että hän pitää lupauksensa?

Ei kai Jumalan tarvitse mitään tarjota. Moiset mahdolliset tarjoamiset ovat ihmisten keksintöä .Miksi jotain ihmeen takeita tarvittaisiin edes?

• Anonyymi

Ilm.20:13 Biblia (1776) Ja meri antoi ne kuolleet, jotka hänessä olivat, ja kuolema ja helvetti antoi ne kuolleet, jotka hänessä olivat: ja ne tuomittiin jokainen töittensä jälkeen. Ilm.20:14 Ja kuolema ja helvetti heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema.

• Anonyymi

Ps.62:13 Ja sinun, Herra, on armo; sillä sinä maksat kullekin hänen tekojensa mukaan. Matt.16:27. Room.2:6. 2Kor.5:10. Ilm.22:12

• Anonyymi

Jumalaa ei ateistien vaatimuslistat kiinnosta, saatte olla ihan vapaasti uskomatta!

ihan vapaasti saavat keltasesta klöntistä pikkuhiljaa kehittyneet istua oksallaan, ei tule Jumala sahaamaan sitä poikki!

mutta rehellisille etsijöille hän on luvannut avata.

• Anonyymi

Joo, avata...kunkin kirkkokunnan opetusten mukaisia asioita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, avata...kunkin kirkkokunnan opetusten mukaisia asioita.

Kirkkokunnat ja yksilöt lähestyvät Raamatun sanomaa omaa tulkintaansa korostaen, mutta jos se on kristillisten ydinasioiden mukaista, on se hyödyllistä, koska uskovat ja eri näkökannat tapaavat sisällyttää hyviä oivalluksia omiin näkemyksiinsä ja näin rikastuttaa Jumalan sanan monikerroksista ymmmärtämistä. Lopeta sinäkin kyräilevä mutinasi ja liity vapaitten kristittyjen iloon ja rauhaan Jumalamme siunattujen joukkoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirkkokunnat ja yksilöt lähestyvät Raamatun sanomaa omaa tulkintaansa korostaen, mutta jos se on kristillisten ydinasioiden mukaista, on se hyödyllistä, koska uskovat ja eri näkökannat tapaavat sisällyttää hyviä oivalluksia omiin näkemyksiinsä ja näin rikastuttaa Jumalan sanan monikerroksista ymmmärtämistä. Lopeta sinäkin kyräilevä mutinasi ja liity vapaitten kristittyjen iloon ja rauhaan Jumalamme siunattujen joukkoon.

"mutta jos se on kristillisten ydinasioiden mukaista, on se hyödyllistä, koska uskovat ja eri näkökannat tapaavat sisällyttää hyviä oivalluksia omiin näkemyksiinsä ja näin rikastuttaa Jumalan sanan monikerroksista ymmmärtämistä"

No niin...Ensin on siis OK tulkita Raamattua mutta jos sitä ei tee Juuri tietyllä tavalla, se ei olekaan OK. Mikä sinä olet sanomaan, että kaikkia kristinuskon opinkappaleita on tulkittava sinun mielesi mukaan? Kenen auktoriteetilla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"mutta jos se on kristillisten ydinasioiden mukaista, on se hyödyllistä, koska uskovat ja eri näkökannat tapaavat sisällyttää hyviä oivalluksia omiin näkemyksiinsä ja näin rikastuttaa Jumalan sanan monikerroksista ymmmärtämistä"

No niin...Ensin on siis OK tulkita Raamattua mutta jos sitä ei tee Juuri tietyllä tavalla, se ei olekaan OK. Mikä sinä olet sanomaan, että kaikkia kristinuskon opinkappaleita on tulkittava sinun mielesi mukaan? Kenen auktoriteetilla?

Jumala kutsuu yksilöitä ja seurakuntia parhaalla mahdollisella tavalla yksilöllisesti. ihminen ei pysty omaksumaan Raamatun jokaista jaetta ja lukua ja niiden kokonaisvaltaista sanomaa. Ihmisviisaus on vajavaista ja oppiminen sujuu hitaasti. Viisaus lisääntyy hitaasti. Auttaa paljon, jos katsoo positiivisesti myös muidensuuntauksien sanomaa ja omaksuu kristitttyjen uskon toleransseissa olevat asiat. Sinä ilmeisesti jökötät sumeitten aivojesi harhoissa ikuiset ajat. Toki saatkin lopulta miettiä niitä ikuisessa kadotuksessa, itkien ja hampaita kiristellen. Mutta muista, että Jeesus rakastaa vajavaisiakin. Pelastus onn tarjolla.

• Anonyymi

Unohda jumalat. Tontut rakensivat minulle menetetyn jalan takaisin. Yksikään jumala ei voi sellaista tehdä.

Miljoonat ovat todistaneet tonttujen tekoja joten totta kai ne ovat olemassa ja tekevät ihmeitä. Jättäkää huijari jumalat ja liittykää tieteellisesti todistettuun tonttujen uskoon.

• Anonyymi

Rakas Siare. Tuskin olet huomannut, kuinka valtavan keskustelun olet aloittanut saatanan käskyläisenä. Aloitus on poikinut korkeatasoisen keskustelun, jossa kristityt ovat osoittaneet ylivertaisuutensa ja asiallisuutensa, verrattuna sinun alkeellisiin jankkaaviin vääristelyihisi ja Pyhän Jumalamme pilkkaan. Mutta Jumalalle sinä olet yhtä rakas kuin mekin, jotka toki lankeamme joskus. Näin Jumalamme käänti saatanan yritykset voitokseen. Samoin Hän käänsi Jeesuksen kuoleman valtavaksi voitoksi, koska nyt kaikilla on mahdollisuus pelastukseen Jumalanvaltakuntaan, Jumalan rakkaiksi lapsiksi. Myös sinulla Siare, on mahdollisuus pelastukseen, evankeliumeista löydät helpot ehdoy.

• >Tuskin olet huomannut, kuinka valtavan keskustelun olet aloittanut saatanan käskyläisenä.
        En tietenkään, koska en usko saatanan kaltaisiin taikaolentoihin.
        >Aloitus on poikinut korkeatasoisen keskustelun, jossa kristityt ovat osoittaneet ylivertaisuutensa ja asiallisuutensa,
        Minulta tämä on mennyt ihan ohi. Ehkä kommentoit väärää viestiketjua. Täällä kun ne uskovat, joita olen kommentoinut, ovat pakoilleet kysymyksiä ja kääntäneet keskustelun pois alkuperäisestä aiheesta. Tai sitte meillä on eri käsitys korkeatasoisesta keskustelusta tai ylipäätänsä siitä, mitä on keskustelu.
        >verrattuna sinun alkeellisiin jankkaaviin vääristelyihisi ja Pyhän Jumalamme pilkkaan.
        Missä minä olen vääristellyt? Myönnän virheeni, jos joku se osoittaa minulle. Minä olen kyennyt perustelemaan väitteeni ja vastaamaan kysymyksiin suoraan ja kiertelemättä, uskovat eivät.
        >Samoin Hän käänsi Jeesuksen kuoleman valtavaksi voitoksi, koska nyt kaikilla on mahdollisuus pelastukseen Jumalanvaltakuntaan, Jumalan rakkaiksi lapsiksi.
        Mutta koko ristiinnaulitseminen oli turha näytelmä, koska kaikkivaltiaana Jumala olisi voinut sovittaa synnyt silmää räpäyttämättä.

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

>Tuskin olet huomannut, kuinka valtavan keskustelun olet aloittanut saatanan käskyläisenä.
        En tietenkään, koska en usko saatanan kaltaisiin taikaolentoihin.
        >Aloitus on poikinut korkeatasoisen keskustelun, jossa kristityt ovat osoittaneet ylivertaisuutensa ja asiallisuutensa,
        Minulta tämä on mennyt ihan ohi. Ehkä kommentoit väärää viestiketjua. Täällä kun ne uskovat, joita olen kommentoinut, ovat pakoilleet kysymyksiä ja kääntäneet keskustelun pois alkuperäisestä aiheesta. Tai sitte meillä on eri käsitys korkeatasoisesta keskustelusta tai ylipäätänsä siitä, mitä on keskustelu.
        >verrattuna sinun alkeellisiin jankkaaviin vääristelyihisi ja Pyhän Jumalamme pilkkaan.
        Missä minä olen vääristellyt? Myönnän virheeni, jos joku se osoittaa minulle. Minä olen kyennyt perustelemaan väitteeni ja vastaamaan kysymyksiin suoraan ja kiertelemättä, uskovat eivät.
        >Samoin Hän käänsi Jeesuksen kuoleman valtavaksi voitoksi, koska nyt kaikilla on mahdollisuus pelastukseen Jumalanvaltakuntaan, Jumalan rakkaiksi lapsiksi.
        Mutta koko ristiinnaulitseminen oli turha näytelmä, koska kaikkivaltiaana Jumala olisi voinut sovittaa synnyt silmää räpäyttämättä.

Hyvä Siare. Jumala ei ole tuuliviiri ja peru pyhiä rangaistuksiaan, saadakseen kaltaistesi mielisuosioita. Aatamin ja Eevan tuottama kuolemansynti piti sovittaa, jotta ihmiskunnalla olisi taas mahdollisuus päästä Jumalan ikuiseksi lapseksi paratiisiin takaisin. Vain täysin puhdas sovittaja kelpasi. Taivaasta tullut Jeesus oli ainoa kelvollinen. Ainakin minä kristitty ratkean riemusta, kun muistan Jeesuksen valtavan sovitustyön. Mikä sinä olet neuvomaan Jumalaa. Jupiset omiasi riimejäsi ja jankutat, että meidän pitäisi tuoda eteesi asioita, joista itse olet liian laiska ottamaan selkoa. Jospa näkisit, kuinka yksinkertaisen vaikutuksen annat, rehvastalemalla Raamatun lukemisillasi, vaikka et tunne edes alkeitakaan. Myös henkilökohtainen suhde Kolmiyhteiseen Jumalaamme sinulta puuttuu. Anteeksi kritiikkini, mutta kun silmäsi joskus aukeavat Jumalan suuruuteen, kun antamani synnintunnon siemen alkaa tuottaa hedelmää, Myös sinä ratkeat riemusta.

• Anonyymi kirjoitti:

Hyvä Siare. Jumala ei ole tuuliviiri ja peru pyhiä rangaistuksiaan, saadakseen kaltaistesi mielisuosioita. Aatamin ja Eevan tuottama kuolemansynti piti sovittaa, jotta ihmiskunnalla olisi taas mahdollisuus päästä Jumalan ikuiseksi lapseksi paratiisiin takaisin. Vain täysin puhdas sovittaja kelpasi. Taivaasta tullut Jeesus oli ainoa kelvollinen. Ainakin minä kristitty ratkean riemusta, kun muistan Jeesuksen valtavan sovitustyön. Mikä sinä olet neuvomaan Jumalaa. Jupiset omiasi riimejäsi ja jankutat, että meidän pitäisi tuoda eteesi asioita, joista itse olet liian laiska ottamaan selkoa. Jospa näkisit, kuinka yksinkertaisen vaikutuksen annat, rehvastalemalla Raamatun lukemisillasi, vaikka et tunne edes alkeitakaan. Myös henkilökohtainen suhde Kolmiyhteiseen Jumalaamme sinulta puuttuu. Anteeksi kritiikkini, mutta kun silmäsi joskus aukeavat Jumalan suuruuteen, kun antamani synnintunnon siemen alkaa tuottaa hedelmää, Myös sinä ratkeat riemusta.

"Jumala ei ole tuuliviiri ja peru pyhiä rangaistuksiaan, saadakseen kaltaistesi mielisuosioita."

Eikä hänen myöskään tarvinnut uhrata itse itseään itselleen sovittaakseen synnit. Eikä hänen alun alkaenkaan olisi tarvinnut päästää käärmettä paratiisiin viettelemään ihmisiä, joilla ei ollut mitään keinoa tajuta, että käskyjen rikkominen on paha juttu, koska heillä ei ollut tietoa hyvästä ja pahasta. Mitä enemmän kristinuskon pelastusoppia miettii, sitä älyttömämmäksi se käy.

"Vain täysin puhdas sovittaja kelpasi. Taivaasta tullut Jeesus oli ainoa kelvollinen."

Eikö Jumala olekaan mielestäsi kaikkivaltias? Jos Jumala on kaikkivaltias, hänen ei tarvitsisi alistua tuollaisia sääntöihin, koska hän määräisi säännöt itse. Hänen ei tarvitsisi keksiä tuollaisia sääntöjä.

"Jupiset omiasi riimejäsi ja jankutat, että meidän pitäisi tuoda eteesi asioita"

Se, että pyytää toista perustelemaan väitteensä ja antamaan vastauksia kysymyksiin kuuluu osana keskusteluun. Ja tämä on keskustelupalsta. Jos tulet keskustelupalstalle osallistumaan keskusteluun, on aika tyhmää valittaa että joutuu keskustelemaan.

"joista itse olet liian laiska ottamaan selkoa."

Eli Raamatun lukeminen ei ole selon ottamista. Uskonnollisten kirjojen yms. tekstien lukeminen, saarnojen kuunteleminen tai opetusvideoiden katsominen ei ole selon ottamista. Asioiden kysyminen uskovaisilta itseltään ei ole selon ottamista.

"kun muistan Jeesuksen valtavan sovitustyön."

Miten niin valtavan? Mikä tahansa rajallinen aika verrattuna äärettömään on mitättömän pieni. Jeesus oli mitättömän pienen ajan ihmisenä ja kärsi siinä missä moni muukin. Jos Jeesus olisi pysynyt kuolleena, se olisi ollut uhraus.

"Jospa näkisit, kuinka yksinkertaisen vaikutuksen annat, rehvastalemalla Raamatun lukemisillasi, vaikka et tunne edes alkeitakaan."

Tuollaisesta epämääräisesti vihjailusta ei ole minulle mitään hyötyä. Rohkenisitko vihdoin paljastaa missä tein virheet ja miksi?

Ja luepa uudestaan se viesti, jossa "rehvastelin". Rehvastelu mutta vastaus siihen, kun minua kehotettiin alkamaan tutkimaan uskon asioita.

"kun antamani synnintunnon siemen alkaa tuottaa hedelmää"

Et sinä mitään synnintunnon siementä antanut vaan tyhjää sanahelinää ja tyhjiä syytöksiä.

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

"Jumala ei ole tuuliviiri ja peru pyhiä rangaistuksiaan, saadakseen kaltaistesi mielisuosioita."

Eikä hänen myöskään tarvinnut uhrata itse itseään itselleen sovittaakseen synnit. Eikä hänen alun alkaenkaan olisi tarvinnut päästää käärmettä paratiisiin viettelemään ihmisiä, joilla ei ollut mitään keinoa tajuta, että käskyjen rikkominen on paha juttu, koska heillä ei ollut tietoa hyvästä ja pahasta. Mitä enemmän kristinuskon pelastusoppia miettii, sitä älyttömämmäksi se käy.

"Vain täysin puhdas sovittaja kelpasi. Taivaasta tullut Jeesus oli ainoa kelvollinen."

Eikö Jumala olekaan mielestäsi kaikkivaltias? Jos Jumala on kaikkivaltias, hänen ei tarvitsisi alistua tuollaisia sääntöihin, koska hän määräisi säännöt itse. Hänen ei tarvitsisi keksiä tuollaisia sääntöjä.

"Jupiset omiasi riimejäsi ja jankutat, että meidän pitäisi tuoda eteesi asioita"

Se, että pyytää toista perustelemaan väitteensä ja antamaan vastauksia kysymyksiin kuuluu osana keskusteluun. Ja tämä on keskustelupalsta. Jos tulet keskustelupalstalle osallistumaan keskusteluun, on aika tyhmää valittaa että joutuu keskustelemaan.

"joista itse olet liian laiska ottamaan selkoa."

Eli Raamatun lukeminen ei ole selon ottamista. Uskonnollisten kirjojen yms. tekstien lukeminen, saarnojen kuunteleminen tai opetusvideoiden katsominen ei ole selon ottamista. Asioiden kysyminen uskovaisilta itseltään ei ole selon ottamista.

"kun muistan Jeesuksen valtavan sovitustyön."

Miten niin valtavan? Mikä tahansa rajallinen aika verrattuna äärettömään on mitättömän pieni. Jeesus oli mitättömän pienen ajan ihmisenä ja kärsi siinä missä moni muukin. Jos Jeesus olisi pysynyt kuolleena, se olisi ollut uhraus.

"Jospa näkisit, kuinka yksinkertaisen vaikutuksen annat, rehvastalemalla Raamatun lukemisillasi, vaikka et tunne edes alkeitakaan."

Tuollaisesta epämääräisesti vihjailusta ei ole minulle mitään hyötyä. Rohkenisitko vihdoin paljastaa missä tein virheet ja miksi?

Ja luepa uudestaan se viesti, jossa "rehvastelin". Rehvastelu mutta vastaus siihen, kun minua kehotettiin alkamaan tutkimaan uskon asioita.

"kun antamani synnintunnon siemen alkaa tuottaa hedelmää"

Et sinä mitään synnintunnon siementä antanut vaan tyhjää sanahelinää ja tyhjiä syytöksiä.

Mikä sinä Siare, olet neuvomaan maailmankaikkeuden suurinta viisautta? Oletko sinä kykenevä suunnittelemaan maailmankaikkeuden luonnonlait? Entä DNA:n miljardit toiminnat, solun jne... ja näiden kaikkien virheettömän toiminnan synkronissa toistensa kanssa ja toteuttamaan kaikki nämä? Tee perässä. Opetat myös Jumalaamme, missä Hän muka teki virheitä. Mutta ei se mitään, emme mekään siihen pystyisi, eikä ihmisen tarvitsekkaan. Meidän kuuluu vain olla kuuliainen Jumalalle ja elää Jeesuksen armon alla, kaikkine persoonallisine heikkouksinemme. Saatana, jonka demoni sinuakin riepottelee, vaatii sinulta aina vain enemmän loputtomiin. Jumala katsoo sinuakin kauas eksyneenä rakkaana lapsenaan ja toivoo, että kutsuisit Jeesuksen, hyvän paimenemme, hakemaan eksyneen lampaansa kotiin. Näen nykyiset kirjoituksesi eksyneen itkuna. Tiedostamattasi sinä toivot, että Jeesus tulisi ja moutaisi sinut kotiinsa.

• Anonyymi kirjoitti:

Mikä sinä Siare, olet neuvomaan maailmankaikkeuden suurinta viisautta? Oletko sinä kykenevä suunnittelemaan maailmankaikkeuden luonnonlait? Entä DNA:n miljardit toiminnat, solun jne... ja näiden kaikkien virheettömän toiminnan synkronissa toistensa kanssa ja toteuttamaan kaikki nämä? Tee perässä. Opetat myös Jumalaamme, missä Hän muka teki virheitä. Mutta ei se mitään, emme mekään siihen pystyisi, eikä ihmisen tarvitsekkaan. Meidän kuuluu vain olla kuuliainen Jumalalle ja elää Jeesuksen armon alla, kaikkine persoonallisine heikkouksinemme. Saatana, jonka demoni sinuakin riepottelee, vaatii sinulta aina vain enemmän loputtomiin. Jumala katsoo sinuakin kauas eksyneenä rakkaana lapsenaan ja toivoo, että kutsuisit Jeesuksen, hyvän paimenemme, hakemaan eksyneen lampaansa kotiin. Näen nykyiset kirjoituksesi eksyneen itkuna. Tiedostamattasi sinä toivot, että Jeesus tulisi ja moutaisi sinut kotiinsa.

"Mikä sinä Siare, olet neuvomaan maailmankaikkeuden suurinta viisautta?"

En mikään. Enkä minä ole ketään neuvonut. Olen toistanut sitä huomiota että kaikkivaltias ei olisi mitenkään sidottu tiettyihin sääntöihin, koska sääntöjen laatiminen olisi hänen vallassaan. Sanomalla, että Jumalan tai Jeesuksen piti tehdä sovitystyö niin kuin tekivät, sinä kiellät Jumalan kaikkivaltiuden.

"Oletko sinä kykenevä suunnittelemaan maailmankaikkeuden luonnonlait? Entä DNA:n miljardit toiminnat, solun jne... ja näiden kaikkien virheettömän toiminnan synkronissa toistensa kanssa ja toteuttamaan kaikki nämä?"

En. Miten tämä liittyy sen huomion tekemiseen että kaikkivaltiaan Jumalan ei olisi tarvinnut uhrata itse itseään itselleen sovittaakseen synnit.

"Opetat myös Jumalaamme, missä Hän muka teki virheitä."

Nyt sekoita minut johonkin toiseen. Miten edes periaatteessa voisin opettaa Jumalaa kun häntä ei näy muualla kuin uskovaisten tyhjiössä väitteissä.

Ja loppu viestistäsi olikin vain sokeaan uskoon perustuvaa sanahelinää.

Onko Jumala kaikkivaltias? Kyllä vai ei?

• Anonyymi

"Tekopyhät ovat todellisia ateisteja."
      Bacon, Insttauratio Magna
      Lähde:
      V.A.KOSKENNIEMI
      Aforismeja ja ajatelmia vuosituhansien varrelta.
      Vaeltava Viisaus

• Anonyymi

Antaisi nyt edes yhdelle kolmipyörällä katuevankeliointia ja partiointia eläkepäivillään suorittavalle seniorimiehelle voimat jalkoihin, että voisi omin jaloin hyvää pelastus sanomaa syntisille ja pakanoille levittää.
      Vaan ei lie tee sitäkään pientä ihmettä...
      Akun lataisi edes, mutta eei kun ei...?

• Anonyymi

Sairaita paranee edelleen tänäkin päivänä, nimittäin syntisairaita, kuolleet heräävät, nimittäin kuolleessa uskossa olevat tulevat elävään uskoon, sokeat näkevät, mistä tie menee taivaaseen, kuurot kuulevat jne., Jeesus puhuu paljon vertauksilla, mutta Pyhänhengen saanut ihminen ymmärtää ne!

• Anonyymi

Niin...
        Ainoastaan "pyhänhengen" saanut uskovainen voi ymmärtää Raamatun sanan ja Jeesuksen keskenään ristiriitaiset höpinät.
        Vain hän voi myös nähdä helluntailaisen kompurajalan parantuneen rukouksen voimasta, vaikka me muut näemme vaan kompurajalalla entiseen malliin klenkkaavan helluntailaisen ?

• Anonyymi

Usko on jotain joka pitää elää todeksi; ei se muuten avaudu kenellekään. Eikä raamattu niille, jotka pitävät Jeesusta tai Jumalaa taruolentona.

Viestiketjun aloittaja ja muut ateistit ovat kuitenkin heti 'uskomassa' väitteisiin ja tutkimuksiin, ettei ihmeitä tapahdu, vaikka maailma on pullollaan myös toisenlaisia todistuksia. Usko on valinta.

Olen itse elänyt täysiä ihmeitä todeksi elämässäni, niin kuin jokainen uskova. Sitä voi ainiaan lätistä täällä netissä palstoilla ja lukea mukamas 'tutkimuksia' asiasta sen sijaan, että menisi itse ottamaan asioista selvää.

Jos on niin laiska, ettei kiinnosta edes uhkaava lopullinen tuomio, niin turha sellaiselle on mitään yrittää kertoa. Tervemenoa vaan...

youtube.com/watch?v=18Os663dF0U

• Anonyymi

Jos on niin laiska, ettei kiinnosta edes ottaa selvää miten maailma oikeasti toimii, niin turha sellaiselle on mitään yrittää kertoa.

• Anonyymi

"Usko on jotain joka pitää elää todeksi; ei se muuten avaudu kenellekään. Eikä raamattu niille, jotka pitävät Jeesusta tai Jumalaa taruolentona."

Niin, minä elin uskoani todeksi ja uskoin ties mitä vain, mitä uskovaiset minulle uskottelivat. Raamattu avautui minulle. Sitten rupesin lukemaan itse Raamattua. Nyt tiedän, että tuo on vain tekosyy tuo sinun väitteesi.

• Aurinko loistaa vielä kauan sen jälkeenkin, kun viimeisin ihminen on muuttunut linnunradan jättimäisissä pyörteissä läpikuultavaksi tomuksi . Siellä, kaukaisen tulevaisuuden universumin kaikkein pienimmille alkeishiukkasille tarjoamassa ankarassa ja epäystävällisessä elinympäristössä, uskovien ja ateistien uskomukset leijuvat rinta rinnan tähtien välisessä tyhjyydessä ja odottavat kuninkaan paluuta.

• Anonyymi

Voimme siis kaikki hyvillä mielin lopettaa parantumisien ja Jeesuksen tulon odottelun, ainakin toviksi ?

• Anonyymi kirjoitti:

Voimme siis kaikki hyvillä mielin lopettaa parantumisien ja Jeesuksen tulon odottelun, ainakin toviksi ?

Tulevaisuuteen on järkevää tähdätä, mutta sitäkin tärkeämpää on keskittyä elämään, joka tapahtuu tässä ja nyt.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Tulevaisuuteen on järkevää tähdätä, mutta sitäkin tärkeämpää on keskittyä elämään, joka tapahtuu tässä ja nyt.

Kun kolikko kirstuun kilahtaa sitten aikanaan sielu se taivaaseen viuhuen vilahtaa ?
        Eihän sitä koskaan tiedä vaikka jäisit sairauteenkin (synnin palkka) kuoltuasi henkiin.
        Muista jaksaa maksaa !

• Anonyymi kirjoitti:

Kun kolikko kirstuun kilahtaa sitten aikanaan sielu se taivaaseen viuhuen vilahtaa ?
        Eihän sitä koskaan tiedä vaikka jäisit sairauteenkin (synnin palkka) kuoltuasi henkiin.
        Muista jaksaa maksaa !

Ensinnäkin, lähdetään siitä, että sairaudet, elämän vaikeat tilanteet ja vaiheet tms. eivät ole synnin palkka, kuten joillakin uskovilla on usein tapana väittää. Sairaudet ovat luonnollisia tapahtumia, jotka kuuluvat elämään, samoin kuin myös kuolema. Jokainen ihminen sairastuu jossain vaiheessa johonkin tautiin, halusipa hän sitä tai ei.

Toiseksi, mistä pitää maksaa ja kenelle? Voisitko hieman tarkentaa lapsellista heittoasi.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Ensinnäkin, lähdetään siitä, että sairaudet, elämän vaikeat tilanteet ja vaiheet tms. eivät ole synnin palkka, kuten joillakin uskovilla on usein tapana väittää. Sairaudet ovat luonnollisia tapahtumia, jotka kuuluvat elämään, samoin kuin myös kuolema. Jokainen ihminen sairastuu jossain vaiheessa johonkin tautiin, halusipa hän sitä tai ei.

Toiseksi, mistä pitää maksaa ja kenelle? Voisitko hieman tarkentaa lapsellista heittoasi.

Jeesus ei siis paranna syntisten sairauksia rukouksen tai aidonkaan uskon voimalla vaikka edelleen uskovaiset niin kovin todistelevat ?
        Aneiden maksaminenkin Jumalan loputtoman kuivaan kassaan on sekin siis turhaa, sielunvaelluksen ja kuolemanjälkeisen ikuisen elämän varmistamiseksi ?

Lapsellista mutta totta ?

Mutta miksi he edelleen rukoilevat, maksavat ja näillä todistuksilla uskoaan evankelioivat eli muille markkinoivat ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ei siis paranna syntisten sairauksia rukouksen tai aidonkaan uskon voimalla vaikka edelleen uskovaiset niin kovin todistelevat ?
        Aneiden maksaminenkin Jumalan loputtoman kuivaan kassaan on sekin siis turhaa, sielunvaelluksen ja kuolemanjälkeisen ikuisen elämän varmistamiseksi ?

Mutta miksi he edelleen rukoilevat, maksavat ja näillä todistuksilla uskoaan evankelioivat eli muille markkinoivat ?

Rukoilu antaa lohdutusta ja toivoa, "kymmenyksien" maksaminen on ikään kuin sijoitus, jonka vastineeksi odotetaan taivaspaikkaa.

• Anonyymi kirjoitti:

>>> Mutta miksi he edelleen rukoilevat, maksavat ja näillä todistuksilla uskoaan evankelioivat eli muille markkinoivat

Hengellistä puskarointia ja esiintynyt kautta aikojen ja ikävä kyllä sitä tulee olemaan myös jatkossa. Jumala ei kuitenkaan välitä rahasta tai "taloudellisesta tuesta", jolla ihmiset yrittävät ostaa itselleen lisäaikaa tai turvata omaa tulevaisuutta Jumalan valtakunnassa. Jumala välittää antamisen laadusta.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/15230122/ikuisen-elaman-hinta (Suomi24)

• Anonyymi

Raamatussa kerrotut oikeat ihmeet ja tunnusteot ovat tapaus- ja ajankohtaan sidonaisia tapahtumia.

Eivät sellaisenaan matkittavissa eikä toistettavissa, kuten eksyttäjät tekevät, kun uskottelevat, että nyt samat asiat toistuu samalla tavalla kuin joskus tuhansia vuosia sitten kerrotut tapahtumat.

"Tämä sukupolvi on paha sukupolvi. Se vaatii merkkiä, mutta ainoa merkki, joka sille annetaan, on Joonan merkki."

Markuksen lopun lisäys ihmeistä ja merkeistä on paljastunut väärennökseksi. Täysin tuntemattoman ihmisen tekemä lisäysteksti, joka ei kuulu ollenkaan aluperäiseen Raamattuun.

Jeesus ilmestyy lähimmilleen
      9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      245
      7607
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      244
      4643
    3. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      171
      1805
    4. Vihjeitä kaivatusta

Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)
      Ikävä
      74
      1690
    5. Rakas mussukka

anna joku merkki itsestäsi. Pyydän.
      Ikävä
      71
      1184
    6. Niin pettynyt

Olen suhun ja siihen ettet koskaan kohdannut reilusti
      Ikävä
      134
      1142
    7. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      1087
    8. Lieksa missä syy?

Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte
      Lieksa
      128
      976
    9. Martina Jeopardyssa

Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy
      Kotimaiset julkkisjuorut
      207
      951
    10. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      104
      925
    Aihe