Taulussa a1 on asiakkaita ja asiakkaat yksilöivä sarake id.
Taulussa b1 on tilauksia ja niissä sarakkeessa til_id taulun a1 mukainen id
Haluan tulostaa luettelon asiakkaista, joilla ei ole yhtäkään tilausta.
Tähän varmastikin on jokin yksinkertaisempikin tapa kuin verrata silmukoissa jokaista asiakkaan id:tä jokaiseen tilaukseen. Kiitän vastauksista etukäteen!
tietokantakysely
6
333
Vastaukset
- Anonyymi
Suosittelen lukemaan ajatuksella vaikkapa
https://www.w3schools.com/mysql/mysql_join.asp
tuo taulujen erilaisista linkityksistä kertova opetussivusto. Ratkaiseva idea saattaisi löytyä sieltä esimerkeistä ja harjoituksista. - Anonyymi
SELECT * FROM b1
WHERE Maara > '0';- Anonyymi
Ai niin et kertonut missä sarakkeessa on tilausten määrä, siksi lisäsin sarakkeen "Maara"
- Anonyymi
Ei toimi, Täytyy yhdistää tietoja kahdesta taulusta.
- Anonyymi
Silloin olet tehnyt taulukot väärin, yksi yhteinen sarake täyttyy olla taulujen välillä, pelkällä järjestysnumerolla on tyhmää operoida lajitteluja.
Oikeaoppisessa taulukossa taulujen tietoja useamman taulun välillä liitellään seuraavasti:
INNER JOIN:
Palauttaa tietueet, joilla on vastaavat arvot molemmissa taulukoissa.
LEFT OUTER JOIN:
Palauttaa kaikki tietueet vasemmasta taulukosta ja vastaavat tietueet oikeanpuoleisesta taulukosta.
RIGHT OUTER JOIN:
Palauttaa kaikki tietueet oikeasta taulukosta ja vastaavat tietueet vasemmasta taulukosta.
FULL OUTER JOIN:
Palauttaa kaikki tietueet, kun joko vasemmassa tai oikeassa taulukossa on osuma.
- Anonyymi
Tauluissa on yhteinen nimittäjä, jos tarkasti lukee:
.
"Taulussa a1 on asiakkaita ja asiakkaat yksilöivä sarake id.
Taulussa b1 on tilauksia ja niissä sarakkeessa til_id taulun a1 mukainen id.
Haluan tulostaa luettelon asiakkaista, joilla ei ole yhtäkään tilausta."
Taulusta b1 haetaan ne rivit, joissa sarakkeessa til_id ei ole mitään taulun id sarakkeessa olevaa arvoa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774612- 1801867
- 1241570
- 1231100
- 351026
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161021- 78923
- 52866
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78852- 4818