Muutettiin yhteen tyttökaverin kanssa, tyttökaverilla on koira joka tuli mukaan. Olen aina ollut täysin neutraali koiraa kohtaan, en pidä mitenkään erityisesti, mutten myöskään vihaa.
Nyt kun asutaan yhdessä ja ollaan "perhe" niin tyttökaveri haluaa että minäkin osallistun koiran hoitoon ja kuluihin. Tietenkin olin tätä vastaan, sillä minä en ole koiraa hankkinut eikä se mun vastuu ole.
Voin kuitenkin hoitaa koiraa jos tyttökaveri on esim matkoilla tai kipeä, en kuitenkaan alkaisi koiraa hoitaan sen takia että voi pitää viikonloppuna tyttöjeniltoja.
Tyttökaverin mielestä olen täysin kohtuuton, kun en tule yhtään vastaan, vaikka luulin näin tehneen juuri suostumalla hoitaan koiraa jos tyttökaveri olisi kipeä.
Mitä mieltä te muut olette tästä, pitääkö kumppanin osallistua koiran hoitamiseen jos asutaan saman katon alla?
En tajua miksi se vastuu vierisi mulle yhtäkkiä, tyttökaveri sen koiran on hommannut ja sitoutunut siitä pitämään huolta, minä en ole sitoutunut muuta kuin tyttökaveriin.
Miten voi olla, että yksinasuessa pärjää hyvin koiran kanssa, mutta nyt kun vuokra, kotityöt yms menee puoliksi, jolloin on enemmän aikaa ja rahaa käytössä, niin ei olekaan tarpeeksi aikaa tai rahaa hoitaa omaa koiraansa ilman kumppqnin apua?
Pitääkö kumppanin hoitaa lemmikkiä avoliitossa

Kuvituskuva.
134
1551
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi valita kumppani, jolla on lemmikki, jos se lemmikki kerta on ongelma. Mä en tajua ihmisten ajatuksenjuoksua. Eipä olisi itselläni käynyt edes mielessä huolia miestä, jolle koira muodostaa ongelman, millään tasolla.
- Anonyymi
Koira ei muodosta mulle mitään ongelmaa, olen täysin neutraali sitä kohtaan. Sen hoitaminen ei kuitenkaan ole mun vastuu, minä en sitä hankkinut, en ole siihen sitoutunut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koira ei muodosta mulle mitään ongelmaa, olen täysin neutraali sitä kohtaan. Sen hoitaminen ei kuitenkaan ole mun vastuu, minä en sitä hankkinut, en ole siihen sitoutunut.
kyä vaa nykyajan jätkät ovat nii-in lapsellisia ja narsistisia, etteivät ne mitään akkaa tarvitse
paree elää ihan yksin oman m u@ lk@ kunsa kanssa tollaisten "tarviiko mun hoitaa ja kuuluuko mun hoitaa ja mä en ole sitoutunut emännän muuhun kuin p i@ l@l u un ja ei oo mun vastuu" ja hoh hoijakkaa taas! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et selvästikään ole neutraali. Asennoitumisesi on kaukana neutraalista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla on ilmeisesti ongelmia ymmärtää mikä on neutraalia. Neutraalia olisi, jos sinulle olisi aivan sama. Sinä nimenomaan asennoidut negatiivisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et selvästikään ole neutraali. Asennoitumisesi on kaukana neutraalista.
En mä vihaa tai ole koiraa mitenkään vastaan, mutten mä siitä mitenkään erityisesti tykkää tai sitä aio hoitaa ellei tyttökaverilla ole jotain estettä ettei itse voi hoitaa.
Mä en tajua miksi mun pitäisi tyttökaverini koiraa hoitaa sillon kun se itse voisi sen tehdä myös, miksi ylipäätään hankkia koira jos ei nauti liikkua sen kanssa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En mä vihaa tai ole koiraa mitenkään vastaan, mutten mä siitä mitenkään erityisesti tykkää tai sitä aio hoitaa ellei tyttökaverilla ole jotain estettä ettei itse voi hoitaa.
Mä en tajua miksi mun pitäisi tyttökaverini koiraa hoitaa sillon kun se itse voisi sen tehdä myös, miksi ylipäätään hankkia koira jos ei nauti liikkua sen kanssa?Niin, eli kuten sanoin niin asennoitumisesta on lähtökohtaisesti negatiivinen. Et ole lainkaan neutraali asenteessasi. En ota kantaa oikeaan tai väärään, totean vain että määritelmäsi neutraaliudestasi on väärä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kyä vaa nykyajan jätkät ovat nii-in lapsellisia ja narsistisia, etteivät ne mitään akkaa tarvitse
paree elää ihan yksin oman m u@ lk@ kunsa kanssa tollaisten "tarviiko mun hoitaa ja kuuluuko mun hoitaa ja mä en ole sitoutunut emännän muuhun kuin p i@ l@l u un ja ei oo mun vastuu" ja hoh hoijakkaa taas!Kyllä naisetkin osaavat olla ihan samanlaisia narsisteja. Eri asioista taasen mutta kuitenkin.
Vaikka ei sen puoleen, mulla on kissa ja mun kaksi edellistä naisystävää, tai suhdeyritystä/-erehdystä pikemminkin, vaativat taasen sitä, että mun olisi pitänyt hukata kissa pois heidän takiaan.
Jos ei nyt heti, niin sitten heti sillä sekunnilla,kun/jos he niin ilmoittavat.
Toinen vielä piti kissaani "rasitteena" "suhteellemme" ja "suhde" ei olisi voinut edetä eikä kehittyä normaaliksi koska olen kissassani vielä niin monta vuotta kiinni ja elämä menee sen osilta kissan ehdoilla. Kuten asian ilmaisi. Ja oli vielä kissasta(kin) sairaalloisen mustasukkainen. Valitti ja haukkui vielä mua siitä, kuten monesta muustakin aiheettomasti, etten muka osaa hoitaa kissaani edes ruokinnan suhteen oikein.
Sen verran kyllä kuulin hänestä jälkeenpäin, että oli hommannut itselleen koiran ja tämä hänen nykyisen avomiehensä kuuluu hyväksyä ja hoitaa ko koira kuin omansa. Vaikkei tosiaan hyväksynyt taasen aikanaan tosiaan sitä, että mulla on lemmikki. Niin ja tällä hänen avokillaan oli myöskin kissa, mutta oli kuulemma vienyt sen piikille jossain vaiheessa heidän suhteensa alettua. SItä en tiedä, mikä oli virallinen syy(ei kiinnostanut niin paljoa), mutta epäilen, että sama syy, minkä takia yritti saada mua luopumaan omasta kissastani.
No, hän ja tämä myöhempi yritys olivat kumpikin kyllä henkisesti sairaita. Siis oikeasti, toinen oli ollut mt-osastolla hoidossakin ja kummallakin mt-lääkitys. Nuo asiat selvisivät vasta myöhemmin, niistä en ollut kumaankaan tutustuessa enkä suhteiden alkuvaiheessakaan vielä tietoinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla on ilmeisesti ongelmia ymmärtää mikä on neutraalia. Neutraalia olisi, jos sinulle olisi aivan sama. Sinä nimenomaan asennoidut negatiivisesti.
Höh, miten ihmeessä sait negatiivisen mieleesi? En tuota juttua ajatellut "negatiivisena" vaan minusta oli hyvä huomio, eikä tuo aloittaja ole varmaan yksin. Niinhän siinä useimmiten tuppaa käymään, että se koiran hoito, lenkitys, ruokkiminen jää sitten toisten niskoille, kun ei itse enää viitsi
- Anonyymi
Ja tuosta asiasta ei voitu keskustella ennen yhteenmuuttoa koska? Tietysti sinulla on oikeus tehdä juuri noin eikä tyttöystävälläsi pitäisi olla aihetta suuttua asiasta. Itse toivoisin kumppaniltani että löytyisi omasta takaa halua auttaa satunnaisesti ulkoilutuksessa mutta koen kohtuuttomana että osallistuisi taloudellisesti ellei itse aivan välttämättä halua. Muijallasi on aivan muut intressit jos tekee tuosta asiasta ongelman eikä ota sinun näkökulmaasi huomioon ja suosittelen miettimään parisuhdetta hänen kanssaan uudemman kerran.
- Anonyymi
(Ja tuosta asiasta ei voitu keskustella ennen yhteenmuuttoa koska? )
No en osannut ennakoida, että koiran hoito tulisi kaupan päälle yhteenmuuttaessa.
Ajattelin että koiran omistajalla on vastuu hoitaa koiraansa.
Jos itse koiran omistajana toivoisin kumppanilta osallistumista koiran hoitoon avoliitossa, niin sehän olisi minun vastuu ottaa asia puheeksi ja sopia siitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
(Ja tuosta asiasta ei voitu keskustella ennen yhteenmuuttoa koska? )
No en osannut ennakoida, että koiran hoito tulisi kaupan päälle yhteenmuuttaessa.
Ajattelin että koiran omistajalla on vastuu hoitaa koiraansa.
Jos itse koiran omistajana toivoisin kumppanilta osallistumista koiran hoitoon avoliitossa, niin sehän olisi minun vastuu ottaa asia puheeksi ja sopia siitä.Tuo no normaalielle ihmisille niin itsestään selvä asia, että eipä tuota tule edes mieleen puhua. Usko pois, asenteesi on ollut tyttöystävällesi paljon suurempi yllätys. hän kun on luultavasti kuvitellut sinut ihan normaaliksi ihmiseksi.
- Anonyymi
Minä olen aina tehnyt niin kutsutun "kaiken mahdollisen" tyttöni eteen, kunhan hän on tehnyt saman minun eteeni. Olen hoitanut ja kustantanut koiraakin, aina siihen asti kunnes havaitsin että tyttöni ei enää nuku vieressäni, vaan siinä onkin koira.
- Anonyymi
Eli koira on sun tyttökaveri? Se on vielä laillista suomessa.
- Anonyymi
Kyl se koira vie komiasti voiton tyttö-/poikaystävästä, aviovaimosta/-miehestä. Sinulla on taatusti luotettava kumppani, jonka kanssa ulkoilet, paijaat sitä, on aina yhtä iloinen, kun tulet kotiin, purkaat huoliasi sille, ei taatusti juorua asioitasi ja kun v***taa kuin pientä sikaa, se vie sut lenkille ja kaikki v***tus jää sinne lenkkipolulle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyl se koira vie komiasti voiton tyttö-/poikaystävästä, aviovaimosta/-miehestä. Sinulla on taatusti luotettava kumppani, jonka kanssa ulkoilet, paijaat sitä, on aina yhtä iloinen, kun tulet kotiin, purkaat huoliasi sille, ei taatusti juorua asioitasi ja kun v***taa kuin pientä sikaa, se vie sut lenkille ja kaikki v***tus jää sinne lenkkipolulle.
Jäi mainitsematta, kun menet sen kanssa nukkumaan ja suukottelet iltaisin niin päivän murheet jää unholaan.
- Anonyymi
Minusta noita asioita olisi pitänyt keskustella läpi ennen yhteen muuttoa, ei sen jälkeen? Jos tällaiset synnyttää jo riitoja teillä, uskon niitä piisaavan jälkeenpäin vielä paljon enemmän. Nainen muistaa tämän riidan aina, kun tulee uusi aihe riideltäväksi. Ja niitä tulee, tällainen ruokkii uusia riitoja helposti ;(
- Anonyymi
Vähentäisi toki ongelmia jos niiden aiheuttajista ennalta "keskusteltaisiin" (sovittaisiin). Mutta normaali parisuhde ei synny neuvottelemalla, vaan seksuaalisen valinnan perusteella. Lisäksi, ennalta ei voi aina hahmottaa mistä seikoista/asioista tulee syntymään erimielisyyttä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähentäisi toki ongelmia jos niiden aiheuttajista ennalta "keskusteltaisiin" (sovittaisiin). Mutta normaali parisuhde ei synny neuvottelemalla, vaan seksuaalisen valinnan perusteella. Lisäksi, ennalta ei voi aina hahmottaa mistä seikoista/asioista tulee syntymään erimielisyyttä.
Siis, normaalin parinvalinnan aikana mm. lemmikkitilanne tuodaan/tulee jotenkin esille. Mutta siinä vaiheessa kun mies kuulee lemmikistä, tieto ei mene perille koska mies on niin tarmokkaasti keskittynyt siihen kunka hän saisi tytön punkan pojalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Normaali ihminen ei muuta kenenkään kanssa yhteen puhumatta tällaisia juttuja. Yhteen muuttaminen nimenomaan on neuvottelua, ainakin normaaleille ihmisille. Siinne punkan pohjalle pääsee kyllä ilman yhteistalouttakin.
- Anonyymi
(Nainen muistaa tämän riidan aina, kun tulee uusi aihe riideltäväksi)
Tällänen on toisista naisten käyttäytymistä, puuttuisi asiaan heti tai otan eron sitten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Normaali ihminen ei muuta kenenkään kanssa yhteen puhumatta tällaisia juttuja. Yhteen muuttaminen nimenomaan on neuvottelua, ainakin normaaleille ihmisille. Siinne punkan pohjalle pääsee kyllä ilman yhteistalouttakin.
Aivan totta. Ei tässä jutussa oo kumpikaan osapuoli ihan täysillä valoilla liikenteessä. Varmaan jotain syrjäytyneitä. Kun eihän se koiranruokakaan paljoa kukkarossa tunnu jos ei ole Kelan rahoilla..
- Anonyymi
Miten itsekäs ihminen voi olla? Niin pitääkö puolison kalsarit pestä. En minä ole niitä hankkinut. Toki voin jos hän kipeä tai matkoilla tai jotain. Et taida olla vielä valmis parisuhteeseen.
- Anonyymi
Samalla koneellisella ne pesee, ei ole yhtään enempää vaivaa. Olen valmis tekemään asioita kumppanin puolesta jos saan samanlaista vastakaikua takaisin.
Koiran hoitamiseen olen valmis osallistumaan vain kun tyttökaverilla jokin oikea estä sille, esim kipeenä.
Itse on ottanut koiran, joten vastuu on sillä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samalla koneellisella ne pesee, ei ole yhtään enempää vaivaa. Olen valmis tekemään asioita kumppanin puolesta jos saan samanlaista vastakaikua takaisin.
Koiran hoitamiseen olen valmis osallistumaan vain kun tyttökaverilla jokin oikea estä sille, esim kipeenä.
Itse on ottanut koiran, joten vastuu on silläSulla on outo suhtautuminen suhteeseen? Yleensä asioita tehdään rakkaudesta eikä nyt sen kummempaa vasta palvelusta odoteta. Mutta tuskinpa tuo suhde kestää muutenkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla on outo suhtautuminen suhteeseen? Yleensä asioita tehdään rakkaudesta eikä nyt sen kummempaa vasta palvelusta odoteta. Mutta tuskinpa tuo suhde kestää muutenkaan.
No ei kestä tolla asenteella. Hirveä virhe molemmilta höhliltä muuttaa yhteen. Mää en kestä tyhmiä ihmisiä välillä..
- Anonyymi
No ei se tuokaan, "pesen omat pyykit, pesköön se omansa", ole mitenkään normaalia parisuhteessa. Kyl sitä normaalissa parisuhteessa koneeseen laitetaan molempien pyykit.
- Anonyymi
No tää on ihan perus kusetuskäytöstä naiselta, itellä kans muija vakuutteli että koira ei vaikuta omiin tekemisiin eikä suhteeseen ja itse selvästi sanoin että mua ei kiinnosta osallistua mutta kas kummaa äkkiä sitä huomas että elämä loppu ku aina vaan pitää hyysätä koiraa. Siinä vaiheessa meni kuppi totaalisen nurin kun koira raahattiin väkisin sänkyyn kun ei kuulemma voi nukkua ilman. Jokanen voi arvata mitä se tekee parisuhteelle. Eli älkää ukot ikinä suostuko lemmikin hankkimiseen tai muuttako yhteen naisen kanssa jolla on lemmikki.
- Anonyymi
Onneksi parisuhde-ikäisillä tytöillä harvemmin on koira tai muu yhtälailla vaativa lemmikki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi parisuhde-ikäisillä tytöillä harvemmin on koira tai muu yhtälailla vaativa lemmikki.
Niin vähän sinä näköjään tytöistä tiedät. Tyttösillä niitä koiria ja vastaavia nimenomaan on. Vanhemmista naisista vähemmistöllä on lemmikkejä. He eivät yleensä enää halua sitoa itseään lemmikkien hoitoon.
- Anonyymi
Sinä pelle et sovi yhteen koiran etkä naisen kanssa. Takas äidin luokse kasvamaan. Ja sanon tämän ihan miehenä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä pelle et sovi yhteen koiran etkä naisen kanssa. Takas äidin luokse kasvamaan. Ja sanon tämän ihan miehenä
Väitätkö sä että se on henkisesti tervettä olla koiran kanssa samassa sängyssä eikä kumppanin? Koskaan ei voi olla mitään menoja kun koiraa ei voi jättää yksin? Muthan eihän sitä parisuhteessa seksiäkään kuulu harrastaa kun koiran lääppiminen on niin tärkeetä
- Anonyymi
Voihan sitä sanoa ettei koira tule sänkyyn.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin niillä yleensä onkin pieni lapsi ja lapsella etävanhempi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väitätkö sä että se on henkisesti tervettä olla koiran kanssa samassa sängyssä eikä kumppanin? Koskaan ei voi olla mitään menoja kun koiraa ei voi jättää yksin? Muthan eihän sitä parisuhteessa seksiäkään kuulu harrastaa kun koiran lääppiminen on niin tärkeetä
En väittänyt mitään koirasta sängyssä. Itse olen pariutunut koirallisen naisen kanssa enkä ruvennut asiasta itkua vääntämään kuten sinä kakara
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En väittänyt mitään koirasta sängyssä. Itse olen pariutunut koirallisen naisen kanssa enkä ruvennut asiasta itkua vääntämään kuten sinä kakara
Voi vaan kuvitella millainen vätys aloittaja olisi isänä
- Anonyymi
Niin no ... kuuluuko puolison sotkut siivota tai kuuluuko puolison pyykit pestä tai kuuluuko puolisollekin laittaa ja ostaa ruokaa? Näitä asioita riittää, jotka nyt vaan yleensä kuuluvat parisuhteeseen. En minäkään lemmikiä itse valitse, mutta jos valitsen kumppanin, jolla on lemmikki, niin se lemmikki kuuluu siihen pakettiin. Jos lemmikki on ongelma, niin en muuta samaan talouteen sen lemmikin kanssa.
- Anonyymi
(kuuluuko puolison sotkut siivota tai kuuluuko puolison pyykit pestä tai kuuluuko puolisollekin laittaa ja ostaa ruokaa?)
Kyllä näitä voi tehdä parisuhteessa, kunhan tälle saa vastakaikua. Se on muuten hyväksikäyttöä vaan.
Jos mies sotkee ja nainen siivoaa jäljet aina, ilman että mies osallistuu mihinkään, se on hyväksikäyttöä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
(kuuluuko puolison sotkut siivota tai kuuluuko puolison pyykit pestä tai kuuluuko puolisollekin laittaa ja ostaa ruokaa?)
Kyllä näitä voi tehdä parisuhteessa, kunhan tälle saa vastakaikua. Se on muuten hyväksikäyttöä vaan.
Jos mies sotkee ja nainen siivoaa jäljet aina, ilman että mies osallistuu mihinkään, se on hyväksikäyttöä.Niin, tietenkin niitä voi tehdä. Itselleni se on vähän itsestään selvää, että kun vaikkapa käyn kaupassa, niin en osta ruokaa vain itselleni. Jos kumppanilla olisi jokin eläin, niin kyllä mä sillekin ruokaa samalla reisulla ostaisin. Ihan niin julma nihilisti en ole, että pitäisin eläintä nälässä periaatteen vuoksi.
Näkisin, että sen hoitaminen kuuluu nyt myös sinulle, kun olette saman katon alla, mutta koiran kuitenkin omistaa kumppanisi, joten päävastuu siitä on hänellä. Kaikesta sitä voikin saada ongelman.
- Anonyymi
"Kaikesta sitä voikin saada ongelman."
Paljon vähemmästäkin voi syntyä ongelma. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kaikesta sitä voikin saada ongelman."
Paljon vähemmästäkin voi syntyä ongelma.Naiset ovat usein pikkusieluja ja egoisteja - sitten seuraa kädet puuskassa mökötys ja uhriutuminen....
- Anonyymi
Itse olen kissaihminen, mutta hamassa nuoruudessa asuin muutaman vuoden miehen kanssa, jolla oli koira. Ei käynyt mielessänikään, etteikö vastuu koiran hoidosta olisi kuulunut yhtä lailla minulle. Koiraa ulkoilutettiin 3xpäivässä, ja varmaan tehtiin se aikalailla fifty-fifty. Koiran ruoat maksettiin yhdessä, mutta lääkärikulut jäi omistajalle. Taidettiin olla niin nuoria, että poikaystävä varmaan pummi ne vanhemmiltaan.
Taisin ajatella meitä jonkin sortin perheenä ja koiraa perheenjäsenenä. Toimisin nytkin ihan samoin.- Anonyymi
Näinhän se menee täyspäisillä joihin ei aloittaja kuulu.
Itse kanssa menin yhteen koirallisen kanssa eikä tosiaan asiasta keskusteltu. Onhan se normaalille ihmiselle itsestäänselvyys.
Nää on näitä syrjäytyneitä jotka ei ulkoiluta puolison koiraa eikä ruoki puolison lasta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näinhän se menee täyspäisillä joihin ei aloittaja kuulu.
Itse kanssa menin yhteen koirallisen kanssa eikä tosiaan asiasta keskusteltu. Onhan se normaalille ihmiselle itsestäänselvyys.
Nää on näitä syrjäytyneitä jotka ei ulkoiluta puolison koiraa eikä ruoki puolison lasta(Nää on näitä syrjäytyneitä jotka ei ulkoiluta puolison koiraa eikä ruoki puolison lasta)
Jos mies hoitaa toisen miehen lasta se on cuck, suunnilleen sama olo tulee koiran hoidosta.
Jos pärjää yksin koiran ja lapsen kanssa, niin miksi yhteenmuuttaessa tarvitsee kumppanin apua ja rahaa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
(Nää on näitä syrjäytyneitä jotka ei ulkoiluta puolison koiraa eikä ruoki puolison lasta)
Jos mies hoitaa toisen miehen lasta se on cuck, suunnilleen sama olo tulee koiran hoidosta.
Jos pärjää yksin koiran ja lapsen kanssa, niin miksi yhteenmuuttaessa tarvitsee kumppanin apua ja rahaa?Apu on suhteellinen käsite. Mitä apua se tyttöystävä sitten on pyytänyt siihen koiran hoitoon? Että antaudu sille ruoan eteen? Että käyttäisit ulkona? No, jos et suostu, niin eiköhän hän sitten hoida ne tyttöjen illat samoin kun on hoitanut ennen sinuakin. Sinun suostumattomuutesi "hoitamaan koiraa" tuskin niitä tyttöjen iltoja estää.
Mitä lapseen tulee, niin lapsi ihan eri asia kuin koira. Uskomatonta, että joku edes rinnastaa lapsen ja lemmikin. Sellaisen yksilön ei todellakaan kannata edes harkita yhteiseloa ihmisen kanssa, jolla on lapsi/lapsia. Ihan vinkkinä, että lapset ovat ihmisiä ja ihan itse hakevat sitä kontaktia aikuiseen, joka asustelee heidän kanssaan samassa taloudessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Apu on suhteellinen käsite. Mitä apua se tyttöystävä sitten on pyytänyt siihen koiran hoitoon? Että antaudu sille ruoan eteen? Että käyttäisit ulkona? No, jos et suostu, niin eiköhän hän sitten hoida ne tyttöjen illat samoin kun on hoitanut ennen sinuakin. Sinun suostumattomuutesi "hoitamaan koiraa" tuskin niitä tyttöjen iltoja estää.
Mitä lapseen tulee, niin lapsi ihan eri asia kuin koira. Uskomatonta, että joku edes rinnastaa lapsen ja lemmikin. Sellaisen yksilön ei todellakaan kannata edes harkita yhteiseloa ihmisen kanssa, jolla on lapsi/lapsia. Ihan vinkkinä, että lapset ovat ihmisiä ja ihan itse hakevat sitä kontaktia aikuiseen, joka asustelee heidän kanssaan samassa taloudessa.(Mitä lapseen tulee, niin lapsi ihan eri asia kuin koira.)
En ole verrannut lasta lemmikkin, sanoin vaan että jos lapsi tai koira on yhdessä hankittu niin siitä pidetään huolta myös yhdessä. Jos lapsi tai koira on vain toisen hankkima, ei kumppanien silloin tarvitse siitä pitää huolta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
(Mitä lapseen tulee, niin lapsi ihan eri asia kuin koira.)
En ole verrannut lasta lemmikkin, sanoin vaan että jos lapsi tai koira on yhdessä hankittu niin siitä pidetään huolta myös yhdessä. Jos lapsi tai koira on vain toisen hankkima, ei kumppanien silloin tarvitse siitä pitää huoltaMinä en tiedä kuka tuon yllä kirjoitti, joten en tiedä kuka vertasi lasta koiraan. Joku kuitenkin vertasi: "Jos pärjää yksin koiran ja lapsen kanssa, niin miksi yhteenmuuttaessa tarvitsee kumppanin apua ja rahaa?"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole verrannut lasta lemmikkin, sanoin vaan että jos lapsi tai koira on yhdessä hankittu niin siitä pidetään huolta myös yhdessä. Jos lapsi tai koira on vain toisen hankkima, ei kumppanien silloin tarvitse siitä pitää huoltaAikuisen, joka asuu lapsen kanssa samassa taloudessa, täytyy kyetä ja suostu myös pitämään lapsesta huolta. Lapsi on ihminen ja lapsi kaipaa huolenpitoa taloudessa asuvilta aikuisilta, tunteakseen olonsa turvalliseksi, Jos ei tuohon kykene, niin ei sittne muuta samaan talouteen lapsen/lasten kanssa. Tämä ei liity mitenkään lapsen biologisen vanhemman tarpeisiin, vaan sen LAPSEN tarpeisiin. Joka ei tuota tajua, kasvakoon ensi itse aikuiseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole verrannut lasta lemmikkin, sanoin vaan että jos lapsi tai koira on yhdessä hankittu niin siitä pidetään huolta myös yhdessä. Jos lapsi tai koira on vain toisen hankkima, ei kumppanien silloin tarvitse siitä pitää huoltaEli ... aikuinen ihminen asuu lapsen kanssa samassa taloudessa ja lapsi haluaa syliin, mutta aikuinen työntää lapsen pois ja käskee biologisen vanhempansa luo. Lapsi pyytää leikkimään, käsketään painu äitis luo siitä. Lapsi pyytää vettä, painu äiti luo siitä. Lapsi pyytää, että mentäisiin ulos, painu äitis luo siitä. Lapsi pyytää apua vaateiden pukemiseen, leivän tekemiseen, läksyihin, painu äitis luo siitä. Lapsi pyytää ruokaa, kun aikuinen itse ottaa itselleen ruokaa, ei pyydä äidiltäs. Lapsi satuttaa itsensä ja itkee, painu äitis luo siitä.
Ihan oikeasti, kasva aikuiseksi! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Apu on suhteellinen käsite. Mitä apua se tyttöystävä sitten on pyytänyt siihen koiran hoitoon? Että antaudu sille ruoan eteen? Että käyttäisit ulkona? No, jos et suostu, niin eiköhän hän sitten hoida ne tyttöjen illat samoin kun on hoitanut ennen sinuakin. Sinun suostumattomuutesi "hoitamaan koiraa" tuskin niitä tyttöjen iltoja estää.
Mitä lapseen tulee, niin lapsi ihan eri asia kuin koira. Uskomatonta, että joku edes rinnastaa lapsen ja lemmikin. Sellaisen yksilön ei todellakaan kannata edes harkita yhteiseloa ihmisen kanssa, jolla on lapsi/lapsia. Ihan vinkkinä, että lapset ovat ihmisiä ja ihan itse hakevat sitä kontaktia aikuiseen, joka asustelee heidän kanssaan samassa taloudessa.>>Mitä apua se tyttöystävä sitten on pyytänyt siihen koiran hoitoon?<<
Tämä besserwisseri ei näköjään lukenut aloitusta ollenkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole verrannut lasta lemmikkin, sanoin vaan että jos lapsi tai koira on yhdessä hankittu niin siitä pidetään huolta myös yhdessä. Jos lapsi tai koira on vain toisen hankkima, ei kumppanien silloin tarvitse siitä pitää huoltaVoiko tuollaista vajakkia oikeasti olla olemassa? Entä jos kaadut portaissa ja katkaiset jalkasi. Sitten toipilaana ollessa nainen ei auta sua koska ite oot jalkas telonut. Näinhän se menee idiootti kakaroilla.
Tee palvelus maailmalle ja pysy sinkkuna
- Anonyymi
Jopa on lapsellista touhua; ja varmasti aika nuoria olettekin. Muuttakaa erillenne, niiin ei ole ongelmaa. Ja taitaa muutoinkin olla turhan aikaista teille olla noin tiiviissä parisuhteess.
- Anonyymi
Varmaan ajattelisit lapsesta samoin kuin koirasta kun se tyttöystävä sen pulautti ihan itsekseen sen tähän maailmaan.
Voi hyvänen aika miten itsekäs olet!- Anonyymi
En ikinä aloittaisi vakavaa suhdetta yh-äitejen kanssa
Parisuhde on sopimussuhde, periaatteessa siis ihan puhdas bisnesdiili.
Nyt jos et ole tajunnut lukea sopimuksen pientä pränttiä, kaikkia ehtoja ja olet silti sopimuksen tehnyt, niin vikahan on yksin sinun. Toki sopimuksen voi aina purkaa, mutta siitä yleensä seuraa kuluja.- Anonyymi
Eli jos minä hoidan koiraa, niin mitä tyttökaveri antaa mulle vastikkeeksi?
Anonyymi kirjoitti:
En minä tiedä mitä kaikkea siinä teidän sopimuksessanne lukee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitääkö aina saadaa vastikkeeksi? Elämään kuuluu luovuus, ei tiukat rajat. Elämän voi elää kivana seikkaluna, ei pelkästään tiukkien rajoitusten saattelemana. Älä ole niin tiukka ja laskelmoiva. Joskus voi antaa itsestä myös niin että et vaatii mitään vastaan. Opi rakastamaan- oma tyttöystävää, elämää, opi huolehtimaan, opi antamaan. Älä laske vaan etuja ja vastikkeitä tai saataviä. Opi antamaan eikä saaman koko ajan. Rakkaus on sitää- antamista, huolehtimistä koko sydämmestä, läsnäoloa, lämpöä. Opi hymyilemään, opi nauramaan, opi hellyyttää, opi lempeyttä. Koska näköjään olet saanut valitettavasti ihan toisenlaisen kasvatuksen ja suhtautumisen elämään. Opi iloitseten tekemän kaikkea. Älä odota vastaan mitään. Anna, tee- ja myös sinulle tehdään ja annettaan. Anna ensimmäisenä, tee ensimmäisenä, tee se lämmöllä ja koko sydämmestä, ilman vastaodotuksia- ja sa näet, miten sinunkin elämä tulee muuttuman- parempaan, värikämän, vapamaan ja iloisempaan suuntaan. Rohkene vaan yritämään. Opi rakastamaan ja rakasta( älä sekoita rakastelemisen kanssa). Rakkauden löydät omasta sydämmestämme, sisältäpäin. Hymyile ja elämä hymyile vastaan. Sun jäykyys katoa, kireys häipyy, elämä saa värit ja päivä tuntuu valoisemmalta. Tsemppiä!
- Anonyymi
"Parisuhde on sopimussuhde"
Ei ole, sekä parinvalinta että parisuhde ovat vakiintuneita käsitteitä ja ne perustuvat seksuaaliseen valintaan. Yleensä ei nimenomaisesti sovita mistään, vaan havainnoidaan toisiaan. Joskus naimisiin mennessä laaditaan avioehto.
Muita suhteita voi hyvinkin olla, esim. pärjäilijänvalinta josta seuraa pärjäilysuhde. Tai seniorinvalinta josta seuraa seniorisuhde. Jne. Niissä sopimustenteolle saattaa olla tarvetta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole, sekä parinvalinta että parisuhde ovat vakiintuneita käsitteitä ja ne perustuvat seksuaaliseen valintaan. Yleensä ei nimenomaisesti sovita mistään, vaan havainnoidaan toisiaan. Joskus naimisiin mennessä laaditaan avioehto.
Muita suhteita voi hyvinkin olla, esim. pärjäilijänvalinta josta seuraa pärjäilysuhde. Tai seniorinvalinta josta seuraa seniorisuhde. Jne. Niissä sopimustenteolle saattaa olla tarvetta.Siis havainnoidaan ja sitten jos on tarve niin keskustellaan/sovitaan. Ei niin että ensin sovitaan ja sitten ryhdytään sopimussuhteeseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muita suhteita voi hyvinkin olla, esim. pärjäilijänvalinta josta seuraa pärjäilysuhde. Tai seniorinvalinta josta seuraa seniorisuhde. Jne. Niissä sopimustenteolle saattaa olla tarvetta.Normaalit ihmiset nimenomaan miettivät tällaisia asioita ennen yhteen muuttamista. Tapaillahan voi ja seurustella ja kaikkea sellaista, mutta saman katon alle muuttaminen on vähän eri juttu. Vaan siis eiväthän kaikki tietenkään näitä tajua miettiä ja osa ei ole mm. valmiita yhteiseloon kenenkään kanssa, vaikka niin ehdin kuvitteleekin. Elämä on oppimista ja osaa sitten seuraavalla kerralla pohtia sellaisia mitä normaalit ihmiset ennen yhteen muuttamista puntaroivat.
- Anonyymi
Lyhyesti: Kyllä pitää.
Jos et sitä tajunnut ennen yhteen muuttoa niin olet aika vajaa. Nainen ei tietenkään asiaa maininnut koska se on itsestäänselvyys.- Anonyymi
En ole kertaakaan sitä ulkoiluttanut enkä aio, ellei tyttökaverilla ole jotain oikeeta estettä ettei itse sitä voi tehdä. Vain täysi cuck tollaseen suostuu, nää on naisten paskatestejä vaan miten paljon miestä voi pompottaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole kertaakaan sitä ulkoiluttanut enkä aio, ellei tyttökaverilla ole jotain oikeeta estettä ettei itse sitä voi tehdä. Vain täysi cuck tollaseen suostuu, nää on naisten paskatestejä vaan miten paljon miestä voi pompottaa
Voi kuule. Onnea vaan sulle nuori mies jos oikeasti aattelet että sua ei parisuhteessa kukaan pomota. Älä nyt ainakaan luojan tähden hanki niitä lapsia ennen kuin kasvat aikuiseksi. Et ole ollenkaan valmis edes suhteeseen saati isäksi. Pikkupoika olet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi kuule. Onnea vaan sulle nuori mies jos oikeasti aattelet että sua ei parisuhteessa kukaan pomota. Älä nyt ainakaan luojan tähden hanki niitä lapsia ennen kuin kasvat aikuiseksi. Et ole ollenkaan valmis edes suhteeseen saati isäksi. Pikkupoika olet.
Vaikka meillä olisi lapsia, niin voisin hyvin mielin lähteä menemään jos parisuhteessa olo ei miellytä.
Pahemmin se lapseen vaikuttaa nähdä riitelyä ja halveksuntaa päivittäin, kuin elää kahdessa osoitteessa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä ongelma sinulla on noiden pikkupoikahokemisiesi kanssa...heikko itsetunto?
sivusta seuraten, en ole aloittaja.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä ongelma sinulla on noiden pikkupoikahokemisiesi kanssa...heikko itsetunto?
sivusta seuraten, en ole aloittaja..Koska aloittaja on aivan äärettömän lapsellinen. En tiedä ikää. Kakara se on henkisesti. Aivan taapero
- Anonyymi
Aloittaja lienee aika nuori. Ensin pitäisi yksin eläen muutama vuosi aikuistua niin sen jälkeen ymmärtää nämä asiat kyselemättä
- Anonyymi
Sanotko tuon myös sille koirunaiselle?? :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanotko tuon myös sille koirunaiselle?? :)
Sanon sille että kattoo vähän millaista idioottia ottaa luokseen asumaan
- Anonyymi
Antaako tyttöystäväsi sulle pimpsaa? Jos antaa niin pidä koiran kusetusta maksuna tuosta lemmenhetkestä. Jos koet että vaihtosuhde on huono niin pistä koira tai nainen pihalle. Muussa tapauksessa tyydyt kohtaloosi ja jatkat rietastelua (ja koiran kusetusta)
- Anonyymi
Tuo on miehen puhetta.
Aloittaja on poika eikä vielä mies - Anonyymi
(Antaako tyttöystäväsi sulle pimpsaa? Jos antaa niin pidä koiran kusetusta maksuna tuosta lemmenhetkestä)
Eli tyttökaverini on maksullinen? N=H :)
Ei ollutkaan meme että pillusta pitää maksaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on miehen puhetta.
Aloittaja on poika eikä vielä miesTaidat olla itse vähän ylipäivätty, katkeruudestasi päätellen...
- Anonyymi
Ja mites sitten kun se lapsi tulee? Jatkuuko sama kina silloin?
Jos ei koiran kanssa yhteiselämä onnistu, ei onnistu lapsenkaan kanssa. Vaikeus- ja vastuukertoimet pompsahtavat silloin kattoon.- Anonyymi
Karseinta on se että tälläsillä tapauksilla aina ehkäisy pettää ja sitten ollaan ihmeissään vauvan kanssa ja nuori isä riitelee lapsen kanssa kumman vuoro käyttää pleikkaria
- Anonyymi
(Ja mites sitten kun se lapsi tulee? Jatkuuko sama kina silloin?)
Jos lapsi on yhteinen, niin sillon se on yhteinen vastuu.
Jos lapsi on naisen ja toisen miehen, niin se on niitten vastuu. Ei tää niin vaikeeta ole. - Anonyymi
Eikö ole helppoa käsittää että koira ja lapsi ovat ihan eri asioita, kuten ylempänä todettiin.
- Anonyymi
Minä en haluae lämääni yhtään sellaista ihmistä, jolla on jokin lemmikki. Sen teen heti selväksi, kun alan tutustua mahdollisiin uusiin kumppaneihin.
- Anonyymi
Te epäsosiaaliset ette kenenkään kanssa yhteen päädy koska ette kestä toisia epäsosiaalisia ja me muut emme teitä friikkejä kelpuuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Te epäsosiaaliset ette kenenkään kanssa yhteen päädy koska ette kestä toisia epäsosiaalisia ja me muut emme teitä friikkejä kelpuuta.
Moni psykopaattikin pitää itseään "normaalina" ja haukkuu siis muita friikeiksi tjmv..
- Anonyymi
Ehdottomasti kyllä pitää.
- Anonyymi
Pari lemmikkiä on paras ratkaisu eron hetkellä kyllä.
- Anonyymi
No minä jouduin nyt jo onneksi ex naisystävän koiraa ulkoiluttaan melkein päivittäin kun naiselle tuli niitä ahdistuksia ja muita ongelmia päänsisällä, vuoden jaksoin hoitaa naista ja koiraa kunnes pakkasin tavarani kun akka oli sukulaisen luona vkonlopun,
Laitoin lapun pöydälle ja selitin tilanteen etten jaksa akan hulluuskohtauksia ja ei kiitosta koskaan osannut sanoa niin toivotin tsemppiä elämään. No kuulun exästä 3v eron jälkeen ja koira oli kuollut (ei vanhuuteen tai sairauteen vaan akan kilahduksen takia se vei koiran lopetettavaksi sukulaiselleen kun ei jaksanut huolta pitää), typerä nainen! Naisella oli tulossa ensimmäiset tuomiot mm eläinsuojelurikoksesta, tapon yrityksestä (oli seuraavaa miesystävää puukolla lyönyt kaulaan), törkeitä petoksia ja huumejuttuja, kun seurustelin hänen kanssaan ei hänellä ollut ensimmäistään rikostuomioi,ei edes näpistyksiä ym sakkotuomioita, akkeli vaan sekosi kun jäi yksin kun lähdin, kuulin syyttelyitä sieltä täältä hänen sukulaisien kertomana mutta en noteerannut heidän uhkailuita vaan toivotin ne haluamaansa paikkaan tasottaan tilit mutta ei niistä kovisjätkistä ollut siihen. Tämän hullun exä akan äiti syytti minua useasti tyttönsä rikoksista vaikka en ole ikinä nähnyt hänen rikosia mitä nyt mua joskus haarukalla ja paistinpannulla lyönyt, kehotin molempia äitiä ja tytärtä hakeutumaan hoitoon jonne molemmat kuuluvatkin, hänen äidillään 2suuntainen mielihäiriö ja tytöllään vakavia persoonallisuushäiriöitä. Heidän isä hyvä tyyppi, hän ymmärsi miksi jätin hänen tyttönsä kun selitin minkalaista piinaa se oli lähes viikottain.- Anonyymi
Tollasille sekopäille jotka ei osaa pitää omasta koirasta huolta, ei saisi edes antaa koiraa.
Osa syystä oli tietenkin sinussa kun et tehnyt eläinsuojeluun ilmoitusta tollasesta.
- Anonyymi
Odota, kohta sillä koiralla on jotain monen tonnin remppaa vielä, saat nekin maksaa. Onko sillä vakuutusta, ja jos ei, onko jo vanhus? Ja samaan kysymyspinoon eikä tartte vastata, olettteko kauan seurustelleet ennen yhteenmuuttoa? Jos se puoliso on koiran virallinen omistaja kaikissa papereissa ettekä ole naimisissa ettekä hankkineet päälle lapsiakaan vielä, sanoisin, että anna hänen maksaa, välillä voit ostaa luupaketin tai ruokaakin koiralle, ulkoiluissa voit kyllä auttaa, mutta päävastuu on hänellä, kaikki rutiininomaiset ulkoilut hänelle, jos työrytmi teillä sama. Jos nyt olet oikein koiraihminen, asia on eri, mutta siltä se ei kuulosta. Jos tuo puolisosi osallistuu johonkin sinun kuluusi, vaikka autoon, niin sitten menee tasan.
- Anonyymi
(Odota, kohta sillä koiralla on jotain monen tonnin remppaa vielä, saat nekin maksaa.)
En varmasti maksa mitään, jos omistajalla ei ole varaa pitää koiraa, niin joko antaa pois tai piikille.
(Jos tuo puolisosi osallistuu johonkin sinun kuluusi, vaikka autoon, niin sitten menee tasan.)
Ei osallistu mihinkään mun lukuun, käyttää kyllä mun autoa. Alankin pyytää tankkaan auton aina täyteen kun sitä käyttää - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
(Odota, kohta sillä koiralla on jotain monen tonnin remppaa vielä, saat nekin maksaa.)
En varmasti maksa mitään, jos omistajalla ei ole varaa pitää koiraa, niin joko antaa pois tai piikille.
(Jos tuo puolisosi osallistuu johonkin sinun kuluusi, vaikka autoon, niin sitten menee tasan.)
Ei osallistu mihinkään mun lukuun, käyttää kyllä mun autoa. Alankin pyytää tankkaan auton aina täyteen kun sitä käyttää"(Odota, kohta sillä koiralla on jotain monen tonnin remppaa vielä, saat nekin maksaa.)
En varmasti maksa mitään, jos omistajalla ei ole varaa pitää koiraa, niin joko antaa pois tai piikille."
Eli jos eläin tarvitsee esim. lääkärihoitoa, josta tulee ylimääräisiä kuluja, ja tyttöystäväsi talous on siksi tiukilla, niin oletettavasti annat siis hänen pihistää samoin kun pihistäisi yksin asuessaankin. Et odota tuolloin mitään leffareissuja tai ulkonasyömisiä ja vastaavia ja hänen kaupassakäyntinsä saa rajoittua vaikkapa pelkkään kaurapuuroon. Tähän tietysti toteat, että joo mutta ei sitten pupella sun ruokiasi. Sekin varmaan käy. Muistat sitten merkitä nimesi jokaiseen ostamaasi purkkiin ja merkata aina käytön jälkeen mehupurkkien ym. nesterajat, oikein kunnon solukämppätyyliin. Ikävä kyllä oletan, että et huomaa liikaa tuohon edelliseen lauseeseen sisältyvää sarkasmia ja sitä miten kaukana tuollaisessa toiminnassa ollaan oikeasta parisuhteesta.
Rehellisesti, en ennusta suhteelle kummoista kestoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"(Odota, kohta sillä koiralla on jotain monen tonnin remppaa vielä, saat nekin maksaa.)
En varmasti maksa mitään, jos omistajalla ei ole varaa pitää koiraa, niin joko antaa pois tai piikille."
Eli jos eläin tarvitsee esim. lääkärihoitoa, josta tulee ylimääräisiä kuluja, ja tyttöystäväsi talous on siksi tiukilla, niin oletettavasti annat siis hänen pihistää samoin kun pihistäisi yksin asuessaankin. Et odota tuolloin mitään leffareissuja tai ulkonasyömisiä ja vastaavia ja hänen kaupassakäyntinsä saa rajoittua vaikkapa pelkkään kaurapuuroon. Tähän tietysti toteat, että joo mutta ei sitten pupella sun ruokiasi. Sekin varmaan käy. Muistat sitten merkitä nimesi jokaiseen ostamaasi purkkiin ja merkata aina käytön jälkeen mehupurkkien ym. nesterajat, oikein kunnon solukämppätyyliin. Ikävä kyllä oletan, että et huomaa liikaa tuohon edelliseen lauseeseen sisältyvää sarkasmia ja sitä miten kaukana tuollaisessa toiminnassa ollaan oikeasta parisuhteesta.
Rehellisesti, en ennusta suhteelle kummoista kestoa.Osamaksulla voi maksaa ne eläinlääkäri kulut myös, ei edelleen ole mun vastuu.
Miten se yksinasuessa pärjäisi sitten?
Jos ei ole varaa lääkäri maksuihin, niin vakuutus olisi fiksua - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osamaksulla voi maksaa ne eläinlääkäri kulut myös, ei edelleen ole mun vastuu.
Miten se yksinasuessa pärjäisi sitten?
Jos ei ole varaa lääkäri maksuihin, niin vakuutus olisi fiksuaEi kaikkialla pysty. Aika harvassa paikassa itseasiassa, että riippuu ihan paljonkon noissa on valinnanvaraa. Sanoinko olevansinun vastuu? Luitko ollenkaa n mitä kirjoitin? No voin mä kopioda tähän, jos nyt vaikka sitten lukisit: "Eli jos eläin tarvitsee esim. lääkärihoitoa, josta tulee ylimääräisiä kuluja, ja tyttöystäväsi talous on siksi tiukilla, niin oletettavasti annat siis hänen pihistää samoin kun pihistäisi yksin asuessaankin. Et odota tuolloin mitään leffareissuja tai ulkonasyömisiä ja vastaavia ja hänen kaupassakäyntinsä saa rajoittua vaikkapa pelkkään kaurapuuroon." Eli miten on? Sanoinko, ettei yksinasuessa pärjäisi? Tähänkin täytyy kysyä, että luitko ollenkaan mitä kirjoitin. Tähän en nyt kuitenkaan viitsi tuota tasan samaa kohtaa copypasteta. Jos et osannut lukea sitä tuosta edeltä, niin ei sen toistaminen luultavasti asiaan mihinkään muuta.
Vakuutuksen saaminenkin riippuu koirasta. Aikuiselle koiralle on monesta paikasta vaikea saada vakuutusta ja lähes kaikissa lemmikkivakuutuksissa on ikäraja, jonka jälkeen vakuutus ei enää kata. Monesti siinä kohtaa kun koiralla on ikää niitä ongelmia alkaa tulla, mutta vakuutus ei enää katakaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kaikkialla pysty. Aika harvassa paikassa itseasiassa, että riippuu ihan paljonkon noissa on valinnanvaraa. Sanoinko olevansinun vastuu? Luitko ollenkaa n mitä kirjoitin? No voin mä kopioda tähän, jos nyt vaikka sitten lukisit: "Eli jos eläin tarvitsee esim. lääkärihoitoa, josta tulee ylimääräisiä kuluja, ja tyttöystäväsi talous on siksi tiukilla, niin oletettavasti annat siis hänen pihistää samoin kun pihistäisi yksin asuessaankin. Et odota tuolloin mitään leffareissuja tai ulkonasyömisiä ja vastaavia ja hänen kaupassakäyntinsä saa rajoittua vaikkapa pelkkään kaurapuuroon." Eli miten on? Sanoinko, ettei yksinasuessa pärjäisi? Tähänkin täytyy kysyä, että luitko ollenkaan mitä kirjoitin. Tähän en nyt kuitenkaan viitsi tuota tasan samaa kohtaa copypasteta. Jos et osannut lukea sitä tuosta edeltä, niin ei sen toistaminen luultavasti asiaan mihinkään muuta.
Vakuutuksen saaminenkin riippuu koirasta. Aikuiselle koiralle on monesta paikasta vaikea saada vakuutusta ja lähes kaikissa lemmikkivakuutuksissa on ikäraja, jonka jälkeen vakuutus ei enää kata. Monesti siinä kohtaa kun koiralla on ikää niitä ongelmia alkaa tulla, mutta vakuutus ei enää katakaan.Miksi tämä tyttöfrendi on sitten koiran hommannut jos ei pysty hoitamaan?? Suu säkkiä myöten.
- Anonyymi
Sinun pitää vielä kasvaa aikuiseksi, että ymmärrät mitä yhteiselämä on.
Ei siinä jaeta tehtäviä palkkioiden saamiseksi vaan tehdään yhteisen hyvänolon saavuttamiseksi.- Anonyymi
Toi koiran hoito ja maksu on vain hyväksikäyttöä, jos tähän pitää suostua, niin auton käytöstä pitää maksaa aina bensat
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toi koiran hoito ja maksu on vain hyväksikäyttöä, jos tähän pitää suostua, niin auton käytöstä pitää maksaa aina bensat
"auton käytöstä pitää maksaa aina bensat"
No tuon nyt luulisi olevan itsestäänselvää aikuisille ihmisille. Auto palautetaan tankattuna. Taidatte molemmat olla vielä ihan kakaroita. No mutta harjoittelette siinä nyt hetken yhteiseloa ja jatkatte sitten omiin suuntiinne. Oppia ikä kaikki ja osaatte seuraavan yrityksen kanssa molemmat ottaa tällaisetkin asiat huomioon jo ennen yhteen muuttamista.
- Anonyymi
Vaikuttaa ettei aloittajan ongelma suinkaan ole koira, vaan naisen tapa lähteä naisten iltaan, jolloin koira jää miehen vastuulle ja mustasukkaisuudessaan kieltäytyy hoitamasta tuolloin koiraa, että saa pidettyä pikku vosunsa kotona valvonnan alla.
Ei tule toimimaan tuo "kolmiodraama", vaikka saisit koiran jopa hengiltä salaa.
Se on paha tauti tuo mustasukkaisuus!- Anonyymi
En ole huolissani että mua petetään, en häviö siinä mitään. Olisin jopa onnellinen että jää kiinni siitä ennen avioliittoa, johon muutenkaan en aio helposti suostua
- Anonyymi
Yritä nyt vaan selvitä itse ilman noiden saippuaoopperajuonien kehittelyä...vai oletko oikein ammattimainen "sykolooki"?
- Anonyymi
Umpum -Umpum on kraaaten lausasu väli.
- Anonyymi
Älö pelkää. Eiköhän tyttösi osaa pian vetää omat johtopäätöksensä ja poistuu koiransa kanssa elämästäsi. Saat sitten elellä taas ihan rauhassa ilman tuollaisia vastuita.
- Anonyymi
Millä tavalla sitä koiraa sitten muka tarvitsee hoitaa, jos naisella on tyttöjen ilta? Tuskinpa koira sen ihmeempää huolenpitoa tuolloin tarvitsee kuin on tarvinnut naisen asuessa kaksin koiran kanssa.
- Anonyymi
Tämä. Mistä huolenpidosta aloittaja mahtaa puhua. Omat koirani ovat pärjänneet hyvin satunnaiset "tyttöjen illat" siinä missä työpäivätkin. Ruoka ja ulkoilutus ennen kun lähden ja ulkoilu taas kun palaan
Se toki hieman arveluttaa, että millaisesta tyypistä mahtaa olla kysymys, kun "koiranhoito" on hänestä noin vaikeaa. Mahtaako tuollaisen kanssa edes uskaltaa jättää koiraa kaksin? Ei minun miehelleni koira ole koskaan ollut ongelma, vaikka hän ei itse mikään varsinainen koiraihminen olekaan. Hän on aidosti neutraali koiran kanssa, eikä hänelle ole mikään ylitsepääsemättömän vaikea homma esim. antaa koiralle ruokaa. Se homma kun ei vaadi edes mitään kokkaamista, vaan helpoimmillaan sen kun antaa valmiiksi täyttämäni kupin koiran eteen noin suurinpiirtein oikeaan aikaan. Aikaakaan ei tarvitse huolehtia, vaan tarvittaessa koira kyllä muistuttaa, että olis aika saada sapuskaa. Tietenkin näin omakotitalossa asuessa yksi helppous on siinä, että koiran voi poissaollessani ihan vaan päästää pihalle asioilleen. Harvemmin noille tosin poissaollessani ulkoilutarvetta on tullut, mutta mies päästää ne silti aina hetkeksi ulos, varmuuden vuoksi. Onni on, fiksu puoliso. - Anonyymi
Pyytää ihan arkisin hoitaa sitä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyytää ihan arkisin hoitaa sitä
Eli tekemään mitä? Koira nyt ei lopulta paljoa vaadi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä. Mistä huolenpidosta aloittaja mahtaa puhua. Omat koirani ovat pärjänneet hyvin satunnaiset "tyttöjen illat" siinä missä työpäivätkin. Ruoka ja ulkoilutus ennen kun lähden ja ulkoilu taas kun palaan
Se toki hieman arveluttaa, että millaisesta tyypistä mahtaa olla kysymys, kun "koiranhoito" on hänestä noin vaikeaa. Mahtaako tuollaisen kanssa edes uskaltaa jättää koiraa kaksin? Ei minun miehelleni koira ole koskaan ollut ongelma, vaikka hän ei itse mikään varsinainen koiraihminen olekaan. Hän on aidosti neutraali koiran kanssa, eikä hänelle ole mikään ylitsepääsemättömän vaikea homma esim. antaa koiralle ruokaa. Se homma kun ei vaadi edes mitään kokkaamista, vaan helpoimmillaan sen kun antaa valmiiksi täyttämäni kupin koiran eteen noin suurinpiirtein oikeaan aikaan. Aikaakaan ei tarvitse huolehtia, vaan tarvittaessa koira kyllä muistuttaa, että olis aika saada sapuskaa. Tietenkin näin omakotitalossa asuessa yksi helppous on siinä, että koiran voi poissaollessani ihan vaan päästää pihalle asioilleen. Harvemmin noille tosin poissaollessani ulkoilutarvetta on tullut, mutta mies päästää ne silti aina hetkeksi ulos, varmuuden vuoksi. Onni on, fiksu puoliso.Sinä varmaan passatat itseäsi reilusti toisella- ja olisit muuten rouva hyvä voinut edes lukea aloituksen, minäkin sen miehenä käsitin, etkä siirtää aihetta sivuun, mutta noinhan se aina tuppaa menemään..:/
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli tekemään mitä? Koira nyt ei lopulta paljoa vaadi.
Niin voihan sille nakata vaikka luun tai keksin....aika kuluu,,
- Anonyymi
Näyttää siltä, että aloittajalle oikeasti on ongelma se, että joutuisi koiraa hoitamaan tyttöystävän lähtiessä tyttöjen iltaan. Eli tämä ei ole se pätevä syy hänen mielestään hoitaa koiraa.
Meinasitko siis, että mikäli et koiraa tuolloin hoida, tyttöystävä pysyy kotona? Sanoisin, että metsään menee. Ystävien tapaaminen kuuluu myös parisuhteessa oleville. Kuten myös se, että koko kombinaatio kuuluu pakettiin, jos et koirasta halua huolehtia, silloin et muuta yhteen.
Kiinnostaisi tietää, mitä sinä annat tähän parisuhteeseen ja mitä odotat tyttöystävältä? Jätätkö myös poikien illat väliin, kuuluu samaan kastiin, eli ei ole oikea meno mielestäsi. Vai vetoatko siihen, että voit mennä kun sulla ei ole koiraa? Tämä parisuhde ei tuu toimimaan.- Anonyymi
Eli kiva kääntää koko asetelma toisinpäin ja syytellä tuota miestä, vaikka et tiedä hänestä mitään? Haiskahtaa vähän ns. "naisen logiikalta"...
Etkö muka lukenut sitä aloitusta vai unohditko sen tietoisesti , jotta saisit rakentaa omia teorioitasi, joihin -sinä - haluat uskoa...hohoijjaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli kiva kääntää koko asetelma toisinpäin ja syytellä tuota miestä, vaikka et tiedä hänestä mitään? Haiskahtaa vähän ns. "naisen logiikalta"...
Etkö muka lukenut sitä aloitusta vai unohditko sen tietoisesti , jotta saisit rakentaa omia teorioitasi, joihin -sinä - haluat uskoa...hohoijjaa.Tämä ei todellakaan ole sukupuoli kysymys. Idiootteja on molemmissa. Itse olen mies ja minusta aloittaja mies on tyhmä pelle
- Anonyymi
jotain tekoälyn tekemiä kuvia
- Anonyymi
Tuo suhteenne on näköjään tuollainen vähän turhan nuorten ja turhan keskeneräisten lyhytkestoiseksi jäävä harjoittelusuhde. Hyvähän se kai on tollastakin kokeilla, niin tajuatte sitten ihan oikeassa parisuhteessa miettiä näitä juttuja jo etukäteen.
- Anonyymi
Älä hyvä mies ainakaan avioon mene,kaksi vuotta aamenesta loppuu kaikki läheisyys.Kaikki uskomattomat temput ja nautinnot eivät enää kanssasi kiinnosta.
- Anonyymi
Mies ei hyödy mitään naimisiin menosta, vain täysi kallu menisi naimisiin
- Anonyymi
Tottakai. Kun ottaa tämän kumppanin,ottaa siihen kuuluvan koko paketin. Tietäkää tämä. Se ,minkä toinen on omistanut ennen sinua,on yhtäkuin hän. Jos häntä vaadit siitä eroamaan,on kuin tahtoisit hänen katkaisevan toisen jalkansa. Joka ei tähän kykene on turn off ja voit heittää heipat💩
- Anonyymi
Ja kun hän omistaa koiran,omistat siis jatkossa itsekkin,ja siihen sitoudut. Mikä tässä on vaikeaa ymmärtää💩
- Anonyymi
Nainen saa hoitaa koiransa itse, jos on niin rakas. Sitten pitää osata luopua, mikäli pitää vinkua rahaa sen hoitoon.-
Aloittaja teki sen virheen, ettei tehnyt noita asioita selväksi ennen parisuhteen aloittamista.
Tiestysti sitä olettaa toista normaaliksi ja käsittää , että kumppani pitäisi omasta "alivuokralaisestaan" huolen...mutta se ihmismieli..hmm.
Jos minulla miehenä olisi vaikka hevonen, niin en ikinä ilkeäisi edes esittää, että naisystävän pitäisi osallistua kaurojen ja heinien ostoon! Olisinpa melkoinen mäntti/juntti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kun hän omistaa koiran,omistat siis jatkossa itsekkin,ja siihen sitoudut. Mikä tässä on vaikeaa ymmärtää💩
Sanelupolitiikka on kuule aina vaikeata ymmärtää, pikku natsi! 💩💩
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nainen saa hoitaa koiransa itse, jos on niin rakas. Sitten pitää osata luopua, mikäli pitää vinkua rahaa sen hoitoon.-
Aloittaja teki sen virheen, ettei tehnyt noita asioita selväksi ennen parisuhteen aloittamista.
Tiestysti sitä olettaa toista normaaliksi ja käsittää , että kumppani pitäisi omasta "alivuokralaisestaan" huolen...mutta se ihmismieli..hmm.
Jos minulla miehenä olisi vaikka hevonen, niin en ikinä ilkeäisi edes esittää, että naisystävän pitäisi osallistua kaurojen ja heinien ostoon! Olisinpa melkoinen mäntti/juntti.Höpö höpö. Rakkaista perheenjäseniatä ei luovuta jonku kalsilahkeisen ego ukon vuoksi. Se on potkut palleille ja heippa.
- Anonyymi
Elämä on valintoja. Itse en koskaan ole niin pillunkipee että ottaisin samaan huusholliin naisen jolla on lemmikki, en edes jatka tuttavuutta alkua pitemmälle sen jälkeen kun lemmikki tulee tietooni eikä sillä mikä se elukka on ole mitään merkitystä.
- Anonyymi
Koira on ensisijaisesti,itseasiassa mielestäni omistajan vastuulla,kaveri vieressä samaa mieltä. Vaikka hoitaisikin mahdollista lemmikkiä muutenkin.
- Anonyymi
Soon väärin, kun munkin kaveri otti hatkat vain sen takia, kun satun omistamaan kaksi helluusta käärmettä.
Miehet on kaikki luusereita. - Anonyymi
Pitääpitääpitää. Ei kahta sanaa.
- Anonyymi
Eläinten vihaaja on pahinta pohjasakkaa. Sellaista ei kannata ottaa. Se näyttää ihmisen ihmisyyden,miten suhtautuu eläimiin. Se jolla on sydän,ei tee pahaa kaikista pienimmillekkään elollisille olennoille.
- Anonyymi
Koiran kanssa nukkuva on eläinrakas ja ulkokoiraa pitävä ei ole.
Koiran omistajista 95% ei huolehdi alueensa pikkulinnuista ja käsittävät olevansa eläinrakkaita, kun suukottelevat koiraa.
- Anonyymi
Ei ole mikään pakko. Toinen osapuolisi sitten vetää tuosta itse omat johtopäätöksensä ja parisuhde voi hiipua siihen. Parisuhteessakaan ei ole mikään pakko olla.
- Anonyymi
Minä en aio hoitaa yhdenkään ihmisen lemmikkieläintä. Mahdolliselta kumppaniehdokkaalta täytyy heti alussa kysyä onko hänellä lemmikkiä, jos on niin tutustuminen ei jatku enempää.
- Anonyymi
Varokaa eläin kammoisia ihmisiä. Niissä ei ole lähimmäisen rakkautta eikä heikompiosaisien sympatiaa. Ne on kylmiä,psyko narsisreja sellaiset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varokaa eläin kammoisia ihmisiä. Niissä ei ole lähimmäisen rakkautta eikä heikompiosaisien sympatiaa. Ne on kylmiä,psyko narsisreja sellaiset.
Tämä on nähty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun tutustut ehdokkaaseen niin katso onko hänen alueellaan eläimille pesintäpönttöjä.
Jos pelkästään koira niin jätä välittömästi, hän on pelkkä koiraihminen. Ei kykene yhteiselämään ihmisen kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Minulla oli lapsena kolmekin koiraa ja kun omat lapset olivat pieniä meillä oli koira. Olen hoitanut aikuisen lapseni koiraa.Yksi hänen isoista koiristaan oli aggressiivinen mikä johtui siitä, että koiran lonkat olivat huonot ja siksi koiralla oli kipuja. Se jouduttiin lopettamaan, koska se olisi joutunut syömään vahvoja kipulääkkeitä loppuelämänsä ajan. Siitä minulle jäi pelkoa koiria kohtaan ja toinen asia on että, ne levittävät punkkeja. Minulla on jo kroonisia sairauksia, enkä halua enää lisää sellaisia.
- Anonyymi
Kun otat muijan jolla on kenties lapsi tai lemmikki,otat koko paketin. He ovat yhtä ja samaa,sama erottamaton paketti. Jos et siihen kykene,niin häivy hyvän sään aikana.
- Anonyymi
Äiti lapsi ja lemmikki on aina ykkönen. Joka noista miehen vuoksi luopuu on luuseri
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äiti lapsi ja lemmikki on aina ykkönen. Joka noista miehen vuoksi luopuu on luuseri
Suomennettuna, tuo kolmikko vaihtaa isän elättäjään.
- Anonyymi
Ei tietenkään ole mikään pakko. Eikä sen toisenkaan ole pakko pysyä parisuhteessa, ellei toinen osallistu tuohon. Elämä on valintoja ja jokainen tekee ne omien toiveidensa mukaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2422951
- 591492
- 991466
- 801158
Kuinka vanha olet?
Ite olen 35-vuotias. Kiinnostaa että onko se paljon vai vähän palstalaiseksi? Nyt ikiä pöytään :)1771004- 60958
- 78950
Kyynel vierähtää silmäkulmaan
Ku mietin kaikkea mitä meillä oli, vaikkei se paljoo ollut oli se enemmän ku mitä olen ikinä kokenut. Ehkä se ei ikinä r40880Miten abortin tekemisestä kieltäytyminen on "ihmisvihaa"?
Kertokaapa minulle tyhmälle, miten se on "ihmisvihaa", jos joku terveydenhuollon ammattilainen ei halua vakaumuksensa ja308839Epävakaan persoonallisuuden kera "ihana" olla
Se on mulla ainakin niin, että päivästä toiseen mieliala heittelee mitä ilosimmasta mitä matalimpaan. Ja se vaihtelu tap239780