Lassila&Tikanoja

Mielipiteitä!!

Mitä mieltä olette kyseisestä paikasta verrattuna muihin.

Mielipiteitä...

14

4183

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • spooky.baby

Itse 1,5 vuotta kyseisessä yrityksessä työskenneellä minulla kai pitäisi olla jonkunlainen mielipide. No L&T:hän on jaettu eri yksiköihin esim. Helsingin alueella on monta eri yksikköä ja eri yksiköissä voi olla ihan erinlaiset toimintatavat ja työilmapiiri. No meidän yksikössä ei asiat ole kamalan hyvin, ensinnäkin meidän yksikönpäälikkö on ihan(ruma sana)ja Yhteyspäälikkö ei tiedä(ruma sana)yhtään mitään, ainakaan käytännön asioista.
      Ja kuten kaikkissa isoissa yrityksissä työntekijä ei ole juuri minkään arvonen kuin vasta sitten kun esim.hyvä työntekijä ottaa ja lähtee paremman palkan tai mestan takia niin sit itketään; et miksi meidän piti päästää se menemään. Meillä kävi juuri näin kahden peruspesijän kanssa jotka tekivät tiiminä töitä, he pyysivät muutaman sadan euron palkan korotusta yksikönpääliköltämme, tekihän he noin 12-16 tuntista työpäivää ja myös viikonloppuisin ja iltasin jos oli tarve. Yksikönpäälikkö ei myöntänyt sitä, kuukauden kuluttua siitä kummatkin huippupesijöistä lähti muualle töihin. Nyt kun on taas aika jolloin pitäisi ruveta tekee peruspesuja ja pintapesuja niin nyt itketään et hitsi kun nekin on lähtenyt ja kun tulijoita peruspesijöiksi ei ole.
      Samaten sitten kun yksiköllämme on kourallinen luottosiivoojia, joita voi laittaa siis ihan mihin vaan tekee lähes tulkoon mitä vain(kuulun itse niihin) niin kaikkee pitäs tehä mutta mitään siitä ei sais maksaa. Jos maksaa urakalla-ei hyvä, nostaa kta:ta, ylitöitä ei sais tehä kun kaks tuntii per päivä ei mee niin kun mun jakeluun et jos halutaan et työt tulee tehtyä niin pitäshän sitä nyt maksaa sille tekijälle siitä, mut ei, maksetaan nihilististi ja sit huudetaan tekijälle jos se on tehnyt homman huonosti, mut sit taas ollaan ihan hiljaa jos asikkaan puolelta on tullut kehuja työnjäljestä.
      Mutta tää on tällästä...

• eli onko kiirus?

ite oon muutama vuos sitten ollut säkärillä..toivon vaan, ettei olis kiristyny enää siitä.
        Vaikka onhan se kohteestakin kiinni. Monet toimistot on perussiistejä. Nykyään siivoon koulua, ja siellä on sitä LIKAA ihan toisessa mittakaavassa.
        Eipä silti,ettei aikuisetkin osais sotkee...:)

• milla

Mitäs mieltä olet kyseisen firman toimistosiivous hommista? Kannattaako mennä kesäksi vai olisiko joku toinen firma parempi?

• oikein ?

muutaman sadan euron palkankorotusta ??

• spooky.baby
        oikein ? kirjoitti:

muutaman sadan euron palkankorotusta ??

kyllä luit oikein

• spooky.baby
        milla kirjoitti:

Mitäs mieltä olet kyseisen firman toimistosiivous hommista? Kannattaako mennä kesäksi vai olisiko joku toinen firma parempi?

aivan siitä mihin yksikköön olet menossa ja mihin kohteeseen pääset.

• Sirius

Itse oon ollut kyseisessä firmassa töissä 3 vuotta, eikä mulla ole siitä mitään positiivista sanottavaa. Muista siivousfirmoista en tiedä, mut L&T on perseestä.

• ??????

Et miks se on perseestä?mikä oli isoin ongelma?
        niin ja mitä teit.toimistosiivous?kauppa?erikois?ilta?aamu?jne?

• Sirius
        ?????? kirjoitti:

Et miks se on perseestä?mikä oli isoin ongelma?
        niin ja mitä teit.toimistosiivous?kauppa?erikois?ilta?aamu?jne?

Teen toimistosiivousta aamuisin. Se on perseestä siksi, koska sama alue joka on kolme vuotta ollut 7,5h päivässä, yhtäkkiä päätetäänkin muuttaa 6h. Syy siihen on tuntematon. Sellaista olen kyllä kuullut, et asiakas teki jatkosopimuksen, mutta maksaa nykyään samasta työstä vähemmän. Silloin L&T päätti vähentää myös siivoustunteja. Aika ei riitä ja työjohtajat ovat näreissään siivoojille, kun tulee valituksia. Sitten palkasta. Joka kerta (siis oikeesti joka kerta) palkasta puuttuu jotakin summia mitä pitäisi tulla. Puuttuvat rahat ovat suuruusluokkaa 5-100 euroa. Kerran palkastani puuttui jopa 150 euroa! Sit kun huomautin asiasta, niin työjohtaja mutisi jotain ja seuraavassa palkassa oli puuttuva summa. Mutta aina ei jaksa kitistä 5 eurosta. Siihen ne varmaan luottavatkin. 3000 siivoojaa on L&T:llä suunnilleen, ja jokaiselta joka palkasta pois 5 euroa, niin sehän on tuottoisaa. Olen kuullut useilta muiltakin L&T siivoojilta, et heiltä puuttuu kans summia palkasta. En siis ole ainoa. Kierompaa firmaa saa kyllä kauan etsiä. Autokauppiaatkin jäävät toiseksi ;)

• ukkoistettu
        Sirius kirjoitti:

Teen toimistosiivousta aamuisin. Se on perseestä siksi, koska sama alue joka on kolme vuotta ollut 7,5h päivässä, yhtäkkiä päätetäänkin muuttaa 6h. Syy siihen on tuntematon. Sellaista olen kyllä kuullut, et asiakas teki jatkosopimuksen, mutta maksaa nykyään samasta työstä vähemmän. Silloin L&T päätti vähentää myös siivoustunteja. Aika ei riitä ja työjohtajat ovat näreissään siivoojille, kun tulee valituksia. Sitten palkasta. Joka kerta (siis oikeesti joka kerta) palkasta puuttuu jotakin summia mitä pitäisi tulla. Puuttuvat rahat ovat suuruusluokkaa 5-100 euroa. Kerran palkastani puuttui jopa 150 euroa! Sit kun huomautin asiasta, niin työjohtaja mutisi jotain ja seuraavassa palkassa oli puuttuva summa. Mutta aina ei jaksa kitistä 5 eurosta. Siihen ne varmaan luottavatkin. 3000 siivoojaa on L&T:llä suunnilleen, ja jokaiselta joka palkasta pois 5 euroa, niin sehän on tuottoisaa. Olen kuullut useilta muiltakin L&T siivoojilta, et heiltä puuttuu kans summia palkasta. En siis ole ainoa. Kierompaa firmaa saa kyllä kauan etsiä. Autokauppiaatkin jäävät toiseksi ;)

Ensimmäisestä tilistä lähtien laikki laskettu väärin ja väittivät et ei ole mitään väärää olipas.Uupuivat ikälisät ja pekkas päivät kun lassila tikka ei tunne olevinaan niitä. mulle ne vaan kuuluu.perkele mitä nussimista alusta asti.ja jatkoa taas tilit väärin uupuu taas ikälisät lupaavat et taas tulee seuraavaan tiliin oikein ei varmaan jos et seuraa ja valita.perkele näitä "DERTFIGAATTIFIRMOJA"Vittu pitäs Ampua kaikki johtajat

• sini
        Sirius kirjoitti:

Muutama vuosi sitten mulle tarjottiin töitä kyseisestä firmasta periaatteella sitä sun tätä, siellä sun täällä, tuntimääristä ei tietoakaan.. arvatkaa meninkö ;)Onneksi en, jos eivät palkkojakaan maksa oikein.

• Olen ollut noin vuoden L&T:llä töissä. Itselläni ei ole ollut pahemmin valittamista kyseisestä firmasta. Palkka on tullut ajallaan. Palkka tosin on heikko, mutta niinhän on siivousalalla muutenkin.

Työtä on riittänyt, raha on tullut oikein. Ehkä nyt kerran tai pari siirtynyt palkasta muutama euro seuraavaan palkkaerään.

Ainakin edellinen esimies oli todella mukava ja ymmärtäväinen suhteeni.

Muutin toisella paikkakunnalle ja halusin säilyttää yhteyden lassila & tikanojaan koska oli hyvää kokemusta firmasta.

Alku näyttää nyt vähän hankalammalta kuin viimeksi, mutta toisaalta tämä on vasta alkua ja katson miten tässä etenen.

• Sirius

En halua maalata pirua seinälle, mut mitä kauemmin siinä firmassa on töissä sitä pahemmaksi se kaikintavoin muuttuu. Usko tai älä.

• siivooja
        Sirius kirjoitti:

En halua maalata pirua seinälle, mut mitä kauemmin siinä firmassa on töissä sitä pahemmaksi se kaikintavoin muuttuu. Usko tai älä.

Olen ollu ko firmassa nyt kohta viisi vuotta (kokeillut olen muitakin). Voisin sanoa, että viihdyn työssäni vaikka työkohteeni onkin muutaman kerran muuttunut ja kerran on myös työaikaa vähennetty. Työaikaa vähennettiin koska se kilpailutetin ja jollei olisi yhtään spistettu niin se olisi mennyt ISSille (joka muuten on syvältä). Toki siinä jäi joitakin töitä poiskin. Asiakkaat eivät tahdo maksaa siivouksesta nykyään mitään, ei se ole siivousfirman vika. Ja on hyvä aina muistaa se, että kenenlään ei ole pakko olla missään töissä ja jos on väärin kohdeltu niin luottamusmieheen voi olla yhteydessä (Lasila&Tikanojalla ainakin on sellainen). Eniten minua työssä onkin harmittanut ns. lusmuilijat, jotka valittavat joka asiasta... ja jättävät töitään tekemättä; heidän vuokseen asiakkaita menetetään

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      7740
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      133
      4454
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      32
      3717
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3068
    5. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2622
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      2563
    7. Vielä me saadaan toisemme

Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      50
      2206
    8. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      2150
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      392
      2113
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2038
    Aihe