Voi rähmänkäpälä! Ylen alasvetovalikossa ei ole KUHMOINEN-nimistä paikkakuntaa ollenkaan, vaan Kuhmois
https://yle.fi/aihe/miljoona-roskapussia
Suomi kerää miljoona pussillista roskia, mites Kuhmoinen?
24
807
Vastaukset
- Anonyymi
Ei siis taaskaan koske Kuhmoista niinkuin ei moni muukaan asia, esim. oikeuskanslerin huomautus jne.
- Anonyymi
Tämä onkin jännä juttu, mitä seuraavaksi ?
- Anonyymi
Kanske vi här i Kuhmois fattar inte alls finska språk.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kanske vi här i Kuhmois fattar inte alls finska språk.
Vad heter det på Finska att det äär een juostenkustu projekt igen häär i Kuhmois?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vad heter det på Finska att det äär een juostenkustu projekt igen häär i Kuhmois?
Springande pissad förstås, fattar du ingenting .
- Anonyymi
Det betyder att mer än hälften av Kuhmois befolkning är svenskspråkig.
- Anonyymi
Ei asia tätä kautta parane...
Eihän Kuhmoisissa roskia ole edes kerättäväväksikään.
Asia lienee loppuunkäsitelty.
Samma på svenska, jos nämä onnettomat haluavat osoittaa älyllisen tasonsa jatkossakin.- Anonyymi
Neljä (fyra) pussia (påser) kerätty jo. Samma dåliga resultat.
- Anonyymi
"Eihän Kuhmoisissa roskia ole edes kerättäväväksikään."
Kirjoitat virheellistä tietoa. Eräässä toisessa keskusteluketjussa (Lockwood) eräs yrittäjä on Kuhmoisissa kommentin mukaan roska ja hylkiö.
- Anonyymi
Hehheh... onpa köpöä svenskaa... Tukholmassa katsotas, et härreguud mistä aromaalta sinä olet tänne kömpinyt. Tuskin ees Stokkan tädit ihan olis ihan nostelematta kulmakarvojaan kuultuaan ...
Vi har det internationella Megafestivalen i somras I Kuhmois. Därför måste vi alla lära oss att tala olika spräk.
- Anonyymi
helou kööl,juu nipels is veri fani and bud is veri slipperi.okei ts ts tsau kööl.
- Anonyymi
Går det att hämta avfall även om jag pratar finska?
- Anonyymi
Om det händer bara i finska talande del i Kuhmois.
- Anonyymi
Sipelius, sauna ja sisu.
- Anonyymi
Kalajoellakin kerätään roskia ja kannustettiin Kääriäistä
https://www.youtube.com/watch?v=TrQ3ONm9C7A - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kalajoellakin kerätään roskia ja kannustettiin Kääriäistä
https://www.youtube.com/watch?v=TrQ3ONm9C7ALuulin, että äänestivät Seppo Kääriäistä eduskuntavaaleissa.
- Anonyymi
85 pussia Kuhmoisista! - Ei huano.
https://yle.fi/aihe/miljoona-roskapussia- Anonyymi
Kyllä joku näitä meidän jorinoita lukee: Nyt on Kuhmois muuttunut pitäjäksi nimeltä Kuhmoinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä joku näitä meidän jorinoita lukee: Nyt on Kuhmois muuttunut pitäjäksi nimeltä Kuhmoinen.
Kuhmoinen on suomen kielellä oikein sanottuna. Ei siis esim. Kummoinen. Toisella kotimaisella eli ruotsiksi Kuhmois kuten Lahti ja Lahtis. I Kuhmois tai i Lahtis: Kuhmoisissa tai Lahessa.
- Anonyymi
Juu suomenkielen lässähdys eli ei enää vaadittu D kirjaimen lausumista. Muistan, että lettipäänä harjoittelimme DEEEEEE. Joten lahden on lahden ja muiden on muiden - eikä muitten. Toki Kielitoimistohan on jo nämä poikkeamat hyväksynyt, mutta kuitenkin D on DEE. Älkää ottako vakavasti... kulttuuriero.
- Anonyymi
Eikö lahtelaiset juuri sisäänpäin-kääntyneisyydessään ja positiivisessa itse-ironiassaan viljele tuota; Oon Lahesta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251278
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa283939- 43845
- 33631
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html144610- 38587
- 52551
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244528518Tiesitkös rakas
Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔44501- 106477