Loimaan työttömät

Anonyymi-ap

Loimaan työttömät vois laittaa puistotöihin ja kokoon roskia tienvarsilla ja sillan alusilta ym.samoin joo pillereiden hakijat kyllä nekin kykenee kerään roskia ym. Ei yhteiskunnan tartte loisia elättää.

405

4240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin mut sitten pitää maksaa kunnon palkka! Mä en ymmärrä miks toisten pitäis suostua orjatöihin. Poikkeuksena terveet ihmiset, jotka ei suostu työntekoon eikä opiskeluun.

      lajijasuris

      • Anonyymi

        No en mäkään ekolta saanut mitään palkkaa ja oon siellä ollut monta eri kertaa kun olin työtön sain vaan sen työmarkkinatuen ja kulukorvauksen mutta siellä oli kiva olla töissä ja tuli paljon tuttuja mitkä vieläkin morjestelee ja jää juttelee. Sitten ekolla on se puupuolikin.
        Menin itse aina työkkäriin kysyn voisko sinne ja sinne päästä. Nyt vois päästä oikein töihin hautausmaalle. Itse oon jo eläkkeellä

        Seurakunnassa oli myös kiva olla .siellä oli kiva henkilökunta
        Kyllä paikkoja löytyy kun on rohkea ja menee kysyyn


      • Anonyymi

        Mikä sitten on kunnon palkka? N. 11 euroa/tunti? Tuohon työhön ei vaadita koulutusta eikä aikaisempaa työhistoriaa. Eikä älliäkään. Tuon 11 euroa/tunti taitaa ansaita puistotyöntekijät, hautausmaanhoitahat, kaupan kassat ha moni muu.
        Vai että vielä orjatyö ja kunnon palkka... Nappaat roskia tienvarsilta pussiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sitten on kunnon palkka? N. 11 euroa/tunti? Tuohon työhön ei vaadita koulutusta eikä aikaisempaa työhistoriaa. Eikä älliäkään. Tuon 11 euroa/tunti taitaa ansaita puistotyöntekijät, hautausmaanhoitahat, kaupan kassat ha moni muu.
        Vai että vielä orjatyö ja kunnon palkka... Nappaat roskia tienvarsilta pussiin?

        Tollanen kai se sopiva palkka voisi olla. Kai kaupan alalla vähän parempi vakinaisella on ja sitten liuta lisiä päälle. Silloin pitää maksaa palkkaa, kun kyseessä tehtävä, johon ollut tapana palkata porukkaa joka tapauksessa. Harjoittelut ja kuntoutukset sitten erikseen mutta ne on yleensä osa-aikaisia ja joitain viikkoja.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sitten on kunnon palkka? N. 11 euroa/tunti? Tuohon työhön ei vaadita koulutusta eikä aikaisempaa työhistoriaa. Eikä älliäkään. Tuon 11 euroa/tunti taitaa ansaita puistotyöntekijät, hautausmaanhoitahat, kaupan kassat ha moni muu.
        Vai että vielä orjatyö ja kunnon palkka... Nappaat roskia tienvarsilta pussiin?

        Kyllä se ihmiset niin menee, että jos et vaivaudu itseäsi edes kouluttamaan, on turha odotella 'kunnon palkkaa'. Monet meistä ovat kouluttautuneet yli kymmenen vuotta, ja se näkyy palkassa. Käsittämätöntä vaatia hyvää liksaa ihan vaan siksi, että on kaksi kättä ja kaksi jalkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se ihmiset niin menee, että jos et vaivaudu itseäsi edes kouluttamaan, on turha odotella 'kunnon palkkaa'. Monet meistä ovat kouluttautuneet yli kymmenen vuotta, ja se näkyy palkassa. Käsittämätöntä vaatia hyvää liksaa ihan vaan siksi, että on kaksi kättä ja kaksi jalkaa.

        Totta tämäkin kyllä, ja mäkin oon kuullut monen vastaavan tyypin suusta tota palkkatoivetta. Jopa vain enintään vuoden koulutuksella voi päästä tuhansien eurojen kkpalkkaan! Toisaalta edes pitkä opiskelu ei takaa hyvää palkkaa.

        Mä ainakin tarkoitin kunnon palkalla sitä mitä ylipäänsä kyseisestä työstä maksetaan, ja että edes maksetaan palkkaa, eikä teetetä ilmaiseksi ja hyväksikäytetä ihmisiä huono-osaisia ihmisiä.
        Tosin kuntoutusraha voi olla lähes palkkaa vastaava.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se ihmiset niin menee, että jos et vaivaudu itseäsi edes kouluttamaan, on turha odotella 'kunnon palkkaa'. Monet meistä ovat kouluttautuneet yli kymmenen vuotta, ja se näkyy palkassa. Käsittämätöntä vaatia hyvää liksaa ihan vaan siksi, että on kaksi kättä ja kaksi jalkaa.

        Ja pulssi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sitten on kunnon palkka? N. 11 euroa/tunti? Tuohon työhön ei vaadita koulutusta eikä aikaisempaa työhistoriaa. Eikä älliäkään. Tuon 11 euroa/tunti taitaa ansaita puistotyöntekijät, hautausmaanhoitahat, kaupan kassat ha moni muu.
        Vai että vielä orjatyö ja kunnon palkka... Nappaat roskia tienvarsilta pussiin?

        Onko 11€/h huono palkka se riippuu paljon siitä mitä maksat veroa. Jos vero prosentti alhainen saat lähes saman käteen kuin se jolla monta euroa parempi palkka mutta prosentti yli 20%


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko 11€/h huono palkka se riippuu paljon siitä mitä maksat veroa. Jos vero prosentti alhainen saat lähes saman käteen kuin se jolla monta euroa parempi palkka mutta prosentti yli 20%

        Niinpä, ja pienten ansiotulojen kohdalla verotuksen alarajan reipas korotus parantaisi työn kannustavuutta. Vähintään yhtä tärkeä olisi nykyistä paljon joustavampi ja liukuva sosiaaliturva.

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Niin mut ekollekin joutuu töihin tai pääsee ja saa työmarkkinatuen ja 9€ kulukorvauksen. Itsekin olen ollut.parempi se kuin ei mitään. Ei siellä mitään muuta palkkaa oo

    • Anonyymi

      Töihin vaan kaikki Loimaan työttömät, sairasta menoa kun köllötellään menemään ja valitetaan milloin mistäkin elämän vastoinkäymisestä. Niitä on työssäkäyvilläkin. Ällöttää löhöily valtion piikkiin.

      • Anonyymi

        Ihan totta, en tunne täälä ketään tämmösiä, mutta naapurikunnasta voisin nimetä useammankin. Tehdään mitä huvittaa, ajellaan vielä toisten autoilla jne!

        Mä voisin jaksaisin sairaanakin olla vaikka talha-alan yrittäjä (ei vaan päässyt alkuun ns. nollasta), koska on hyvät kognitiiviset kyvyt ja osaaminen - tästä on ammattilaisten faktaa ja kehuja! - eikä tuollainen rasita elimistöä juurikaan eikä varsinkaan verrattuna ruumilliseen tekemiseen mitä usein ehdotetaan sopivaksi ja ajankuluksi! Kyllähän muakin harmottaisi, kun veroja menisi lusmuille, mutta silti itselle tulis enemmän rahaa ja sisältöä elämään kuin nyt! Näin siltikin vaikka se jonkun mielestä tässä ja nyt olis aivan mahdotonta, suorastaan harhakuvitelmaa itsestä!

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan totta, en tunne täälä ketään tämmösiä, mutta naapurikunnasta voisin nimetä useammankin. Tehdään mitä huvittaa, ajellaan vielä toisten autoilla jne!

        Mä voisin jaksaisin sairaanakin olla vaikka talha-alan yrittäjä (ei vaan päässyt alkuun ns. nollasta), koska on hyvät kognitiiviset kyvyt ja osaaminen - tästä on ammattilaisten faktaa ja kehuja! - eikä tuollainen rasita elimistöä juurikaan eikä varsinkaan verrattuna ruumilliseen tekemiseen mitä usein ehdotetaan sopivaksi ja ajankuluksi! Kyllähän muakin harmottaisi, kun veroja menisi lusmuille, mutta silti itselle tulis enemmän rahaa ja sisältöä elämään kuin nyt! Näin siltikin vaikka se jonkun mielestä tässä ja nyt olis aivan mahdotonta, suorastaan harhakuvitelmaa itsestä!

        lajijasuris

        Näitä tosiaan on, jotka pummaavat kauppareissuilleen muiden autoja; jos hiukan itse viitsisivät vaivautua, hankkisivat auton ja sitä kautta työpaikan. Mutta kun ei. Se makoilu ja tukka pystyssä kämpästä ulos kömpiminen puolen päivän jälkeen vaan niin kuin istuu paremmin.


    • Anonyymi

      Monesti miettii töihin lähtiessä, että mitä liikkuu ihmisen pään sisällä, joka päätyy vapaaehtoisesti työttömäksi. Että mitä siellä omassa kotona on niin ihanaa, että ei malta ei kirveelläkään herätä ja lähteä ansiotyöhön.

      • Anonyymi

        Niinpä, ei ainakaan sairaan näkökulmasta ole elämä chillailua. En tiedä onko miten iso työttömistä mutta kuitenkin, jäädään rauhassa köllöttelemään ansiosidonnaisella ja hups parin vuoden päästä ei niin työtä vaan löydykään. Rekrytoija varmaan kyselee mitä on tullut tehtyä, ja kuullut jos jonkin laista selitystä.

        Omana kokemuksena surkealla. eli lähes olemattomalla työuralla pääsin ihmeen moneen haastatteluun, kun ajattelin olevan täysin toivotonta, ja itse asiassa yhden kanssa tuli semmonenkin ihme kuin työsopimus tehtyä, mutta se loppui ennen kuin ehti kunnolla alkaakaan - taisi tulla katumapäälle. Olin ns. paperilla erittäin hyvä ja kaipa esiinnyin vakuuttavastikin (inhoon noita hetkiä), saattoi auttaa se että opinahjon pääopettaja (ollut ko. alalla myös yrittäjä) tunnettiin alan piireissä anakin jossain määrin. "Jaa sulla onkin tollasia sairauksia, no ei me sit olla kiinnostuneita"... tästä varmaan on kyse vaikkei kukaan sanonutkaan. Yrittäksikin olisin voinit ruveta, ja mentoreitakin olis ollut alkuun, mutta kun ei rahaa eikä rahoitusta, minkäs teet. Nyt sitten ollut eläkkeellä, taitaa jo 10 vuosi olla jo menossa, enkä tykkää yhtään (tylsää&köyhää), kun mm. elimistö ei tykkää kulkemisesta jalkasin eikä auringosta. Niin, että aina kannattaa yrittää, jos suinkin terveyttä riittää, ei sitä koskaan tiedä, sillä onhan sitä monenmoisista vakavista sairauksistakin sekä päihdeongelmista siirtyneet hyvään työelämään ja elämään yleensä!

        lajijasuris


      • Anonyymi

        joka päätyy vapaaehtoisesti työttömäksi.

        En ole päätynyt vapaaehtoisesti työttömäksi olen ollut töissä frimassa joka irtisanoi minut.

        Senjälkeen ei enää päässyt töihin. Tai pääsisihän johkin 9€/päivä hommin+tuet, mutta mitä järkeä on työskennellä näin alhaisella palkalla?

        Että mitä siellä omassa kotona on niin ihanaa, että ei malta ei kirveelläkään herätä ja lähteä ansiotyöhön.

        Lähdin silloin töihin kun oli työtä nyt en voi lähteä mihinkään,koska minullla ei ole mitään työpaikkaa jonne lähtsin. Kyseltykin ja haettu on, mutta yrittäjät eivät ole ottaaneet töihin.

        Jos on harrastuksia niin ei tarvi kotona ollaakaan. Voi vapaa aikaa viettää muuallakin kuin vain kotona.


    • Anonyymi

      Ei siellä pään sisällä oo mitään..vaikka tekis 4t päivässä töitä niin sekin ois jo parempi kuin ei mitään. Töistä saa kavereita on mielekästä tekemistä ja paikka johon lähtee aamulla ja saada vielä palkkaakin kyllä se kotona lusmuilun voittaa

      • Anonyymi

        Jes kunhan saa palkkaa. Kun taas työkokeilut, työkuntoutukset on ok muutamia viikkoja, mutta sitten jo epätarkoituksenmukaista hyväksikäyttöä ja orjatyötä.

        Aika monta vanhuuseläkeläistä täälläkin näkee töissä. Heillä varmaa oikeaa asennetta. Uskoisin suurimman merkityksen olevan siinä, että heillä on varma&vakaa tulo ja he voivat vapaasti tienata koska vain ja mitä vain ilman kaikkea byrokatiaa. Pahimmillaan, kun on ilman rahaa jotain päätöstä odottaessa, jos vaikka palkkakuitin saamisessa vielä kestää!
        Mäkin voisin vapaasti tienata jotain 800 euroa kuussa, mutta mun terveydellä ei saa sopivia töitä.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jes kunhan saa palkkaa. Kun taas työkokeilut, työkuntoutukset on ok muutamia viikkoja, mutta sitten jo epätarkoituksenmukaista hyväksikäyttöä ja orjatyötä.

        Aika monta vanhuuseläkeläistä täälläkin näkee töissä. Heillä varmaa oikeaa asennetta. Uskoisin suurimman merkityksen olevan siinä, että heillä on varma&vakaa tulo ja he voivat vapaasti tienata koska vain ja mitä vain ilman kaikkea byrokatiaa. Pahimmillaan, kun on ilman rahaa jotain päätöstä odottaessa, jos vaikka palkkakuitin saamisessa vielä kestää!
        Mäkin voisin vapaasti tienata jotain 800 euroa kuussa, mutta mun terveydellä ei saa sopivia töitä.

        lajijasuris

        Enkä mä (ja meitä on paljon) tällä terveydellä edes haluaisi semmosta, että pitää aina lähteä (ei vars. aamulla ja auringonpaisteella) johonkin, mutta kotoa käsin noin periaatteessa voisin tehdä ja siksi just yrittäjyys olis ollut varteenotettava vaihtoehto, kun siinä pystyy terveysproblematiikan parhaiten huomioimaan. Se, että ihminen mm. masentuneena, ahdistuneena, syrjäyneenä, sairauksien&lääkkeiden takia käyttäytyy vastoin tätä ajatusta, ei silti kumoa sitä. Tämmöset ei sitten uppoa muuten millään ihmisten päähän, vaikka mite raataankoo viäntöö! Jos ihmiset kuulee huuhaa-ohjeita työnteonta ja työnhausta niin sama homma terveysasioissa, vaikka mitään ei tiedetä!
        Jos johonkin olis helppo ratkaisu, niinku toiset meinaa, kai se olis käytetty hyväksi!

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enkä mä (ja meitä on paljon) tällä terveydellä edes haluaisi semmosta, että pitää aina lähteä (ei vars. aamulla ja auringonpaisteella) johonkin, mutta kotoa käsin noin periaatteessa voisin tehdä ja siksi just yrittäjyys olis ollut varteenotettava vaihtoehto, kun siinä pystyy terveysproblematiikan parhaiten huomioimaan. Se, että ihminen mm. masentuneena, ahdistuneena, syrjäyneenä, sairauksien&lääkkeiden takia käyttäytyy vastoin tätä ajatusta, ei silti kumoa sitä. Tämmöset ei sitten uppoa muuten millään ihmisten päähän, vaikka mite raataankoo viäntöö! Jos ihmiset kuulee huuhaa-ohjeita työnteonta ja työnhausta niin sama homma terveysasioissa, vaikka mitään ei tiedetä!
        Jos johonkin olis helppo ratkaisu, niinku toiset meinaa, kai se olis käytetty hyväksi!

        lajijasuris

        Lajisuriksella on tekosyynä se, että aamulla ei voi lähteä töihin, eikä jos aurinko paistaa. Osaan kuvitella, että monella työttömällä on samat syyt siihen, miksi kannattaa jäädä kotiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lajisuriksella on tekosyynä se, että aamulla ei voi lähteä töihin, eikä jos aurinko paistaa. Osaan kuvitella, että monella työttömällä on samat syyt siihen, miksi kannattaa jäädä kotiin.

        No ei todellakaa ole, eikä se säästä varsinkaan ole kiinni! Silmät saa auki vaikka herätyskellon avulla, mutta se ei riitä!

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lajisuriksella on tekosyynä se, että aamulla ei voi lähteä töihin, eikä jos aurinko paistaa. Osaan kuvitella, että monella työttömällä on samat syyt siihen, miksi kannattaa jäädä kotiin.

        Niin ja taidat olla sellanen, joka tiedät mun tilanteen, eli mm. sen että akkamaiseksi kiukutteluksikin kutsutut oireet on suurin työnteon ja sos. toimintakyvyn este sanotaa mitä sanotaa, ja että nuo on tulleet enimmäkseen muiden toimesta ja tekemättä jättämisistä - siispä haluut vaan trollata ja vi**uilla! Olen jo moneen kertaan todennut millä ehdoin olisin valmis tekeen ja mitä työtä ja sen tekisin niin hyvin ettei paljon paremmin voisi tehdäkään!

        Kyllä sitä vähän on aamustakin tullut tehtyä, on ollut myös kovaa pakkasta, tuiskua ja tuiverrusta, mutta monet sakot ois tullut huonommalla säkällä väsyneenä&sekavana ajamisesta ja sitten on liuta muitakin juttua... ja jos joku nyt ei tuota aurinko-viittausta oikeesti ymmärtänyt, niin kyse on tietenkin lämmöstä eikä valosta! Tästä päästään siihen mikä on monelle vaikea ymmärtää eli oma elimistö haihduttaa todella herkästi nestettä ja suoloja pois ja tästä taas seuraa yhtä sun toista. Joskus kauan sitten on aamullakin ollut kunnolla pirteä ja moni muukin asia paremmin kuin nyt...

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jes kunhan saa palkkaa. Kun taas työkokeilut, työkuntoutukset on ok muutamia viikkoja, mutta sitten jo epätarkoituksenmukaista hyväksikäyttöä ja orjatyötä.

        Aika monta vanhuuseläkeläistä täälläkin näkee töissä. Heillä varmaa oikeaa asennetta. Uskoisin suurimman merkityksen olevan siinä, että heillä on varma&vakaa tulo ja he voivat vapaasti tienata koska vain ja mitä vain ilman kaikkea byrokatiaa. Pahimmillaan, kun on ilman rahaa jotain päätöstä odottaessa, jos vaikka palkkakuitin saamisessa vielä kestää!
        Mäkin voisin vapaasti tienata jotain 800 euroa kuussa, mutta mun terveydellä ei saa sopivia töitä.

        lajijasuris

        Ihan varmaan on jotain työtä mitä voit tehdä. Vaikka postinjakajaks.kun sulla on ajokortti
        Se on omasta asenteesta paljonkin kiinni se työnteko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan varmaan on jotain työtä mitä voit tehdä. Vaikka postinjakajaks.kun sulla on ajokortti
        Se on omasta asenteesta paljonkin kiinni se työnteko

        Ihan yleisesti ajatellen tohon tapaan, mutta sitten omalla kohdalla...
        asenteestahan se ei kiinni ole, vaan muista asioista. Tarkkaan ottaen en pysty edes sanoon mistä kiikastaa, kun samaan aikaan toiset pitää täysin työkykyisenä ja toiset ei, eikä mitään syytä ole kerrottu miksi ei ole palkattu tai yritystoimintaanka saanut rahaa, vaikka on ollut kaikki syy uskoa, että pärjää. Ja näin tottakai olisin myös toiminut - eikä niin että nyt jotain keksisin tms!!! Ei sitä hommaa leikisti rupee kukaan tekeen! Pitää arvata siis, ja selvähän se mistä homma kiikastaa, mutta sitä ei saada ääneen sanottua ja/tai terveys semmonen ettei oikeesti voi pitää työkykyisenä. Sitäapaitsi olen nyt eläkkeellä ja sen saaminen yleensä niin kiven alla ettei todellakaan pelkkä mukavuus&chillailu asenne riitä syyksi!

        Mitä sitten tulee postinjakoon... Periaatteessa voisin maaseudun autopiirissä pärjätä. mutta käytännössä se työ ei ole vain tuota. Merkittäviä rajoitteita mm. toisessa kädessä ja jalassaja sitten tuntikausien istuminen päivästä toiseen ei käy, ja aika ajoin pitää nousta autosta ulos kelillä kuin kelillä, pitää viedä pakettia ym. Pienikin puute näkyy tehokkuudessa, kun päivittäin käsitellään monen sadan asiakkaan postit.

        Kerta kiellon päälle... mulle olis käynyt myös asiantuntijayrittäjyys, jossa lähes koko työajan olisin ollut ilman fyysisiä tapaamisia, toki puhelin ym. kommunikoinnit, ja jossa voi optimoida ihan kaiken työn ja terveyden kannalta sekä minimoida sosiaaliset haitat itselle ja muille... mutta tämäkään ei käynyt. Ei merkittävästi rajoittesen työ ja elämä ole pelkästä asenteesta kiinni. Työn puutetta paljon paljon suurempana ongelmana koen, että käytännössä pitää oireiden vuoksi olla kodin vanki ja sos. elämäkin nollaa.

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Ite on olen työtön ja työttömänä ihmettelen, että missä loimaalla on työpaikkoja joihin vain kävellään sisään. Ei töihin voi mennä jos ei sinne huolita ja kyllä voin mennä vaikka lakaisemaan katuja, mutta en ole silloin enää työtön vaan kadunlakaisija jonka palkka on normaali palkka eikä mikään työttömyyskorvaus.

      • Anonyymi

        Sepä se, toiset puhuu kuin töihin vaan mennään! Taisi joskus 80-luvulla jo loppua tämmönen, mitä nyt juttuja kuullut ja tunnen näitä. Ei silloinkaan toki kirjaimellisesti vain kävelty, mutta käytännössä näin, ja jos kyseinen paikka ei kelvannut, oli joskus hyvinkin lähellä seuraava mahdollinen työ. Todella hyvin jo jotkut edenneet ihan peruskoulupohjaltakin, ja nykyään edes korkeakoulutus ei takaa vakaata ja hyväpalkkaista työtä. Niin ne ajat vain muuttuu.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sepä se, toiset puhuu kuin töihin vaan mennään! Taisi joskus 80-luvulla jo loppua tämmönen, mitä nyt juttuja kuullut ja tunnen näitä. Ei silloinkaan toki kirjaimellisesti vain kävelty, mutta käytännössä näin, ja jos kyseinen paikka ei kelvannut, oli joskus hyvinkin lähellä seuraava mahdollinen työ. Todella hyvin jo jotkut edenneet ihan peruskoulupohjaltakin, ja nykyään edes korkeakoulutus ei takaa vakaata ja hyväpalkkaista työtä. Niin ne ajat vain muuttuu.

        lajijasuris

        Lähihoitajaopintoihin oppisopimuksella pääsee ihan kuka tahansa. Ei todellakaan ole tekosyytä jäädä kotiin työttömänä.


      • Anonyymi

        Mikset siis mene töihin? Meitä kaikkia kiinnostaa.


      • Anonyymi

        Voi käydä kysymässä työtä metallifirmoista.postista.ksupungilta.timberwiseltä kyllä paikkoja on mistä hakee mut sitä vaan mieluummin juodaan kaljaa baarissa,käydään jossain syömässä toisten kustannuksella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi käydä kysymässä työtä metallifirmoista.postista.ksupungilta.timberwiseltä kyllä paikkoja on mistä hakee mut sitä vaan mieluummin juodaan kaljaa baarissa,käydään jossain syömässä toisten kustannuksella

        Ja tässä kai joku näistä tämmösistä kun tollaseen ruvennut: https://yle.fi/a/74-20028565

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Samaten nämä vielä hieman kulttuuriin sopeutumista odottavat pillerikauppiaat sörnäisten asemalta, katri valan puistosta, itiksestä ja kaivohuoneen nurkilta voisi velvoittaa luppoaikoina täyttämään vanhuksien dosetteja. Ammattito riittää tunnistamaan erinäiset tabletit toisistaan helposti.

    • Anonyymi

      Joopa joo keskitysleirille kaikki työttömät

      • Anonyymi

        Ei, vaan työnhakuun kaikki pois kotoa maleksimasta. Ja lajijasuri vaikka auttavaan puhelimeen vapaaehtoiseksi, niin tulee hällekin sisältöä elämään ja tapaa muita vapaaehtoisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vaan työnhakuun kaikki pois kotoa maleksimasta. Ja lajijasuri vaikka auttavaan puhelimeen vapaaehtoiseksi, niin tulee hällekin sisältöä elämään ja tapaa muita vapaaehtoisia.

        Kiitos vinkistä mutta sellasessa mä en ole ollenkaan hyvä ja iso heikkous vielä siinä, kun pitää ykskaks keksiä sopivaa sanottavaa ja sopivia sanoja ties mihin ongelmaan.

        Kyllä se se oli se eräs homma mikä olis käynyt tai kävis (kyllähän ne pienellä kertaamisella helposti palautuu) se vieläkin. Mä muuten sain puheissa suoraan ns. ylennyksen esimiestehtäviin (tämä eräs yrittäjä ja ekonom. ja eräs OTT jakoi pelkkiä kehuja!) - miettikää nyt tällainen tollovajakki... Mutta koska silloinkaan ei käynyt edes se, että oma yritys ja itse päättää kaikesta, myös tauot ja syömiset sekä toimitilan laadun ja välineet, jolloin kokonaisväsymys ja uupumus, hikoilu, neste-ja elektr.häiriöt, jalkojen rasitus kipuineen minimoimaan, niin enhän mä sitten sovi puhelimenkaan päähän ja sitten mä haluan kanssa lisää rahaa...no joo näin, mutta siitä sais nämä jotkut mulle vääntää rautalankaa, että miten vi*ussa sitten mä nyt voin tosta vaan käydä esim. kaupassa eli miksei pidätysongelmat, hirveät hiet, kivijalat, tolloilut siinä sitten haittaa... sekavaa ja epävakaata jonkusten ajattelu?!!!

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vinkistä mutta sellasessa mä en ole ollenkaan hyvä ja iso heikkous vielä siinä, kun pitää ykskaks keksiä sopivaa sanottavaa ja sopivia sanoja ties mihin ongelmaan.

        Kyllä se se oli se eräs homma mikä olis käynyt tai kävis (kyllähän ne pienellä kertaamisella helposti palautuu) se vieläkin. Mä muuten sain puheissa suoraan ns. ylennyksen esimiestehtäviin (tämä eräs yrittäjä ja ekonom. ja eräs OTT jakoi pelkkiä kehuja!) - miettikää nyt tällainen tollovajakki... Mutta koska silloinkaan ei käynyt edes se, että oma yritys ja itse päättää kaikesta, myös tauot ja syömiset sekä toimitilan laadun ja välineet, jolloin kokonaisväsymys ja uupumus, hikoilu, neste-ja elektr.häiriöt, jalkojen rasitus kipuineen minimoimaan, niin enhän mä sitten sovi puhelimenkaan päähän ja sitten mä haluan kanssa lisää rahaa...no joo näin, mutta siitä sais nämä jotkut mulle vääntää rautalankaa, että miten vi*ussa sitten mä nyt voin tosta vaan käydä esim. kaupassa eli miksei pidätysongelmat, hirveät hiet, kivijalat, tolloilut siinä sitten haittaa... sekavaa ja epävakaata jonkusten ajattelu?!!!

        lajijasuris

        Ei hätäkeskuksessakaan mitään itse keksitä sanomisia, vaan luetaan näytöltä pitkin algoritmejä. Kyllä semmosen homman kuka tahansa pystyy oppimaan, ja kuukausitienesti viisi tonnia. Voittaa työttömänä olemisen anyday.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei hätäkeskuksessakaan mitään itse keksitä sanomisia, vaan luetaan näytöltä pitkin algoritmejä. Kyllä semmosen homman kuka tahansa pystyy oppimaan, ja kuukausitienesti viisi tonnia. Voittaa työttömänä olemisen anyday.

        Tuo on muuten totta! Jos vaan nuppi kestää hätäsoittoja, ei paha homma, kunhan tarpeeksi henkilökuntaa. Tuossa mielessä homma sujuis multakin, mutta auttavan puhelin on ihan muuta. Kielistä varmaan pitää häkessä osata ainakin ruotsi ja varmaan enkkukin hyvin ja tuo on mun yksi suuri heikkous, nimenomaa puhuttu kieli.

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Mutta aina vois kokeilla ja jos siitä ei tuu mitään niin sit ei.

    • Anonyymi

      Itseäni ketuttaa erityisesti ne työttömät naapurit, jotka kehtaavat yöaikaan imuroida, soittaa musiikkia kovaa, paneskella äänekkäästi, huutaa puhelimeen yms. Eikö näitä toimintoja todellakaan pysty suorittamaan silloin, kun työssäkäyvät ovat töissä virka-aikaan? Että miten kävisi heidän asumistuen ja muiden työttömyysetujen, jos työssäkäyvätkin lakkaavat käymästä työssä, kun työttömät naapurit eivät melultaan anna hetken rauhaa nukkumiseen? Kusevat omiin muroihinsa, nämä työttömät.

      • Anonyymi

        On sulla murheet, mene lääkäriin jos ahdistaa työttömän saama asumistukikin, voi elämän kevät!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sulla murheet, mene lääkäriin jos ahdistaa työttömän saama asumistukikin, voi elämän kevät!

        Just näin, turhaa ulinaa! Meillä työttömillä ei todellakaan ole aikaa virka-aikaan tehdä yhtään mitään, koska silloin me nukutaan. Meille sopii aamuyön ilakoinnit, we don't care, talk to the hand not the head. Jos yöllinen melu sinua häiritsee, niin mene terveyskeskukseen hakemaan apua koska sitä Sinä tarvitset: Työttömyys Rules!!!


      • Anonyymi

        Jos työttömillä on varaa kuseskella muroihin, niin taidan minäkin alkaa työttömäksi! Olen aina halunnut kuseskella muroihin, mutta kun ei ole rahat siihen riittäneet! Saako niitä muroja työttömien ruokajonosta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just näin, turhaa ulinaa! Meillä työttömillä ei todellakaan ole aikaa virka-aikaan tehdä yhtään mitään, koska silloin me nukutaan. Meille sopii aamuyön ilakoinnit, we don't care, talk to the hand not the head. Jos yöllinen melu sinua häiritsee, niin mene terveyskeskukseen hakemaan apua koska sitä Sinä tarvitset: Työttömyys Rules!!!

        Taidat olla sellainen häviäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos työttömillä on varaa kuseskella muroihin, niin taidan minäkin alkaa työttömäksi! Olen aina halunnut kuseskella muroihin, mutta kun ei ole rahat siihen riittäneet! Saako niitä muroja työttömien ruokajonosta?

        Eikös tuolla selvitelty saako niitä ruokakasseja Lamminkadulta vai ekotorilta; siitä vain kuseskelemaan muroihin, niinhän työttömät ovat iät ajat tehneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla sellainen häviäjä.

        Höpöhöpö. Työttömän elämä on lupsakkaa; raha tulee seinästä ja ei tarvii ees tehdä mitään. Säälittää työssäkäyvät, itse käännän selkää kun viimeinenkin työssäkäyvä lähtee taloyhtiöstä, ja nukun iltakuuteen. Ai että.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös tuolla selvitelty saako niitä ruokakasseja Lamminkadulta vai ekotorilta; siitä vain kuseskelemaan muroihin, niinhän työttömät ovat iät ajat tehneet.

        Sori, en yhtään jaksanut lukea teidän lässytystänne! Tulin vaan välihuutelemaan...!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös tuolla selvitelty saako niitä ruokakasseja Lamminkadulta vai ekotorilta; siitä vain kuseskelemaan muroihin, niinhän työttömät ovat iät ajat tehneet.

        No ekotorilla varmaan mut mites sää sen nyt millään jaksaisit mennä hakeen kun et töihinkään jaksa mennä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö. Työttömän elämä on lupsakkaa; raha tulee seinästä ja ei tarvii ees tehdä mitään. Säälittää työssäkäyvät, itse käännän selkää kun viimeinenkin työssäkäyvä lähtee taloyhtiöstä, ja nukun iltakuuteen. Ai että.

        Eli et saa mitään sosiaalisia kontakteja mihinkään. Katselet ikkunasta betonihelvettiä ulos päivästä toiseen. Keksi vielä joku viileä tarina miten rotan elämä on juhlaa kun juhlistat syömällä mikrotettua kebabbia loimaalaisessa ravintolassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sulla murheet, mene lääkäriin jos ahdistaa työttömän saama asumistukikin, voi elämän kevät!

        Ilmankos on lääkärin ajat kortilla, palstalaiset ilmeisesti ohjataan joka pierusta lääkäriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmankos on lääkärin ajat kortilla, palstalaiset ilmeisesti ohjataan joka pierusta lääkäriin.

        Tämä on muuten osaksi totta, sillä moni haluaa lääkärille sellaisista syistä, joita voisi ja pitäisi ensin hoitaa kotikonstein ja nyt kun melkein jokainen osaa käyttää nettiä, voisi myös itse kartoittaa sitä, tarviiko vaiva välttämättä lääkäriä.

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Mut jos nyt järkevästi ajatellaan niin voiko Kelan rahat riittää ikuisesti. Työttömyys laskee kun ei oo työntekijöitä saman tein laskee myös Kelan tuet. Jos kukaan ei tekis töitä vaan odottaa et rahaa vaan tulee ja tulee niin osaatteko sanoa miten käy????
      Jos ei tee työtä ei pidä syömänkään sanottiin ennen

      • Anonyymi

        Porvari sun pöydässäsi syö kokoajan ja varastaa rahasi esim sähkönhinnalla ja siirrolla.
        Ihan pieni muikkari vaan nykymenosta josset itse ole hokannut vielä asiaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Porvari sun pöydässäsi syö kokoajan ja varastaa rahasi esim sähkönhinnalla ja siirrolla.
        Ihan pieni muikkari vaan nykymenosta josset itse ole hokannut vielä asiaa...

        Ilmankos on itellä aina rahat loppu ku yks porvari ja kymmenen tyätöntä joka ilta meikäläisen ruakapöyräs kutsumati


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmankos on itellä aina rahat loppu ku yks porvari ja kymmenen tyätöntä joka ilta meikäläisen ruakapöyräs kutsumati

        Urpon jallituksen aikana sulla tulee ikävä jopa ysäri ajan lamaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Urpon jallituksen aikana sulla tulee ikävä jopa ysäri ajan lamaa...

        Ei tule, eikä muutenkaan noin kamalaa tällä tietämin. Vaikka tehtäis se 6 mrd leikkauksia (mitä ei tulla tekeen), emme ole samassa tilanteessa kuin tuolloin. Mutta julkistaloutta on pakko sopeuttaa ja se on mahdotonta ilman, että yhtään puututaan sote-menoihin.
        Menoja voidaan myös karsia fiksusti...

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tule, eikä muutenkaan noin kamalaa tällä tietämin. Vaikka tehtäis se 6 mrd leikkauksia (mitä ei tulla tekeen), emme ole samassa tilanteessa kuin tuolloin. Mutta julkistaloutta on pakko sopeuttaa ja se on mahdotonta ilman, että yhtään puututaan sote-menoihin.
        Menoja voidaan myös karsia fiksusti...

        lajijasuris

        Hah haa niinkö kokoomus on mukamas joskus tehnyt siis "fiksusti sopeuttanut"... paremminkin ideologinen yhteiskunnan romutaminen pala palalta ja kohti jenkkiläistä paska yhteiskuntaa kohti missä on vain rikkaita ja köyhiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah haa niinkö kokoomus on mukamas joskus tehnyt siis "fiksusti sopeuttanut"... paremminkin ideologinen yhteiskunnan romutaminen pala palalta ja kohti jenkkiläistä paska yhteiskuntaa kohti missä on vain rikkaita ja köyhiä.

        Ihan totta tää kyllä, varmaan eniten velkaakin otettu kokkareiden hallituksessa olon aikana! Monet työpaikatkin alkaa olla semmosta paskaduunia millä ei elä tai sitten toista ääripäätä eli yhä yseamman pitää olla vaikkapa dippainssi, mihin taas monella ei ole mitää mahiksia. Mutta fiksusti pystytään silti sopeuttaan aika isostikin, jos vain todellista tahtoa on. Ei ne rikkaat ja yrittäjätkään noin vain muuta ulkomaille, vaikka niin väittävät. Moni on tullut takaisin, kun ei ole ollutkaan ns. ruusuilla tanssimista. Jos täällä onkin kireä verotus, sen vastapainoksi on paljon sellaista hyvää mitä muualla ei.

        Toivotaan että, Persut pitää sanansa, mutta ei siitä mihinkään pääse, että hyväpalkkaiset ministerin ja useiden avustajien pestit, lentely ympäri maailmaa, ylipäänsä valta ja edillä olo, syö tarvittaessa vaalipuheet!

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Entäs kun ne työssä käyvät jään eivät enää jaksa käydä töissä ja elättää työttömiä, koska työttömien rahat on revitty jonkun selkänahasta. Ei se raha sinne kelalle vaan tuu automaattisesti. Jossain vaiheessa se loppuu. Ja takuu eläke pitäs heti lopettaa. Ei Kelan rahat loputtomasti riitä elättää työttömiä

      • Anonyymi

        Raha syntyy tyhjästä, silloin kun joku ottaa lainaa pankista. Raha on velkasitoumus pankille. Kaikki liikkeellä oleva raha on joidenkin ottamaa velkaa. Mitä enemmän velkaa, sitä enemmän rahaa liikenteessä ja sitä enemmän toimeliaisuutta yhteiskunnassa. Valtiot ottaa velkaa kansainvälisiltä liikepankeilta. Eli ei raha ole kenenkään selkänahasta pois. Kannattaa vähän tutustua aiheeseen, josta haluaa viisastella.
        https://talousdemokratia.fi/


      • Anonyymi

        Takuueläkettä maksetaan yli 65 vuotialle. Työttömyysturvan kanssa tällä ei ole mitään tekemistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Takuueläkettä maksetaan yli 65 vuotialle. Työttömyysturvan kanssa tällä ei ole mitään tekemistä.

        Tämä ei pidä paikkaansa. Tiedän monta alle 40-v jotka on takuueläkkeellä


    • Anonyymi

      Evoluution kannalta suhteellisen uusi ilmiö työttömyys; kivikaudella vapaamatkustajat olisivat jääneet lauman jättämäksi, miksi vetää perässään kiviriippaa, josta ei kellekään mitään hyötyä. Ihan turhaan hyysätään näitä lusmuilijoita, menevät töihin, jos haluavat olla osa yhteiskuntaa.

      • Anonyymi

        Maailma on muuttunut. Nykyinen elintaso länsimaissa perustuu pääosin energian ja teknologian hyödyntämiseen, kun työn osuus lisäarvon tuottamisesta on kääntynyt marginaaliseksi alkutilanteeseen nähden. Myös keinolannotteilla saavutettu ruuantuotanto kuuluu tähän kehityskaareen. Teollistumisen alusta lukien on suomalaisten elintaso noussut sadassa viidessäkymmenessä vuodessa 22 kertaiseksi samalla kun tehty työpanos tunteina mitattuna on pienentynyt kolmanneksella. Avaisana tässä on ollut tuottavuuden kasvu, joka siis on toteutettu alussa mainitulla energia- ja tuotantoteknologialla ja tulevaisuudessa ehkä keinoälyllä.

        Nykyaikaa ei voi verrata vanhakantaiseen agraarikulttuuriin, sen paremmin kuin kivikauden keräilytalouteenkaan. Ei mulla muuta


    • Anonyymi

      Väittäisin, että työssäolo voittaa työttömänä olon. TE-toimistosta kannattaa kysellä mahdollisuuksia uudelleenkouluttautumiseen tai työssäoppimiseen.

      • Anonyymi

        Ihan turhakevirasto, joka vain kyttää ja kyykyttää työttömiä, ja jonka sais lakkauttaa!

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan turhakevirasto, joka vain kyttää ja kyykyttää työttömiä, ja jonka sais lakkauttaa!

        lajijasuris

        Lähihoitajaksi oppisopimuksella pääsee ihan kuka vaan. Ei haittaa rikos- tai päihdetausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähihoitajaksi oppisopimuksella pääsee ihan kuka vaan. Ei haittaa rikos- tai päihdetausta.

        Ai töihinkin vai...? Kyllä sitten on jotain pielessä!

        lajijasuris


    • Anonyymi

      TE-toimistolla on valtava urakka edessään; loimaalaiset eivät voi mennä aamulla töihin tai jos aurinko paistaa, palkkaa pitää saada pelkästään siksi, että on pulssi, myöskään työpaikat, joihin on mentävä autolla eivät käy koska ei ole autoa tai ajokorttia. Huh. Onneksi asun Tampereella.

      • Anonyymi

        Hyvä, että asut siellä etkä Loimaalla, niin se nostaa keskimääräistä älykkyyttä molemmissa kaupungeissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, että asut siellä etkä Loimaalla, niin se nostaa keskimääräistä älykkyyttä molemmissa kaupungeissa.

        Hienoa että elämäsi sisältö on etsiä vikoja ihmisistä.
        Meneehän se elämä noinkin,,, siis päin helvettiä. onnea


    • Anonyymi

      Hankala palkata ihmisiä, joilla lähtökohtaisesti elämän epäonnistumisen syy on aina joku muu kuin itse. En kestäisi sellaisia kollegoja hetkeäkään.

    • Anonyymi

      Loimaalaiset haluu vaan nauttia tukia ja tehdä siinä sivussa pimeetä työtä

      • Anonyymi

        Luulen, että monella kotikasvatuksessa vikaa; itse en kehtaisi työttömänä olla päivääkään.


    • Anonyymi

      Nettiprovo kirjoittelee pitkin mielikuvitustyöpäiväänsä mielikuvitustyöpaikassaan kommentteja, ja kuvittelee asuvansa Tampereella...

      • Anonyymi

        Elämä on Iltalehden mukaan parempaa Virossa, niin menkää kaikki sinne, siinä teille tilanteeseenne ratkaisu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämä on Iltalehden mukaan parempaa Virossa, niin menkää kaikki sinne, siinä teille tilanteeseenne ratkaisu.

        Sinne vaan veropakolaiset hus hus.


    • Anonyymi

      Kyllähän se työssäkäyminen on yksi elämän peruspilareista, luo yhteisyyden tunnetta, suojelee mielenterveyshaasteilta, rytmittää viikkoa, ja antaa onnistumisen kokemuksia. Hankala kuvitella, että nämä keski-ikäiset päiväTVn katsojat löytävät TVstä tai somesta samanlaisia elämyksiä. Keski-ikäiset ihmiset ovat valmiita hautaan, ja odottelevat vain, että vuodet vierivät. Todella surullista.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä, ja työ kuin työ mikä tuottaa ns. lisäarvoa ja rahaa. Itellä se on enimmäkseen just tuota vierimistä, mutta mun tilanne nyt on aivan taatusti paljon keskiverto oloneuvosta pahempi.

        Minkä verran täällä sitten on niitä, jotka suht terveitä, mutta nostavat tt:a tai päivärahaa ja tekevät siinä sivussa vähän pimeetä hommaa tai jollakulla voi olla perintöä (lähinnä varakkaiden maajussien ja yrittäjien jälkeläiset) sen verran ettei tarvi mitään tehdä ja terveys sekä motiivit riittää vaikkapa chillailuun ja matkailuun.

        lajijasuris


      • Anonyymi

        Paskaduuni aiheuttaa mielenterveysongelmia eikä tuolloin työ ole muuta kuin suuri paska elämässä mikä taasen aihettaa ihmiselle kokonaisuudessaan huonon elämän.

        Asia erikseen jos on mielekäs työ ja kohtuulinen palkka sekä työkamut ja työnjohto on ihmisiä mutta tämäkin on jo katoavaa kansanperinnettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paskaduuni aiheuttaa mielenterveysongelmia eikä tuolloin työ ole muuta kuin suuri paska elämässä mikä taasen aihettaa ihmiselle kokonaisuudessaan huonon elämän.

        Asia erikseen jos on mielekäs työ ja kohtuulinen palkka sekä työkamut ja työnjohto on ihmisiä mutta tämäkin on jo katoavaa kansanperinnettä.

        Tämä just!
        Eikä yksin mt-ongelmia, vaan fyysisesti sairaalla pahentaa myös näitä.
        Mäkin oon monisairaana kuullut paljon juttua miten on asennevikaa, kun ei ole valmis tekeen vaikka orjaehdoin paskaduuneja (kellä sitten mikäkin tätä) , ja näin nimenomaan terveyden näkökulmasta eli pitäis muka tehdä just päinvastoin kuin oikeesti olis sopivaa! Kun fiksua olisi toimia niin mikä vähentää haittoa, eikö totta! On myös koko yhteiskunnan etu, että jokainen tekisi sitä mihin vahvuudet, osaaminen ja kiinnostus sekä tätä myöten tuottavuus parhaiten sopii.

        Sen sijaan olisin ollut valmis vaikka kokeileen asiantuntijayrittäjyyttä ja siinä sivussa suorittaan alan perustutkinnon jatkeeksi työn ohessa ns. kirjekursseja eli lyhyitä, sopivia täsmäammattitutkintoja yms ja/tai jos mahdollista ajan ja kuormituksen puolesta yliopistotutkinto (jos aikaa voi venyttää, sillä mm. opintotukirajat ykslysti). Se tosin ei perustyön osalta juuri toisi lisäarvoa mutta syvemmälle viedyn muun konsultoinnin (tätä ei kaikki alan yrittäjät edes tee) suhteen kyllä.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä just!
        Eikä yksin mt-ongelmia, vaan fyysisesti sairaalla pahentaa myös näitä.
        Mäkin oon monisairaana kuullut paljon juttua miten on asennevikaa, kun ei ole valmis tekeen vaikka orjaehdoin paskaduuneja (kellä sitten mikäkin tätä) , ja näin nimenomaan terveyden näkökulmasta eli pitäis muka tehdä just päinvastoin kuin oikeesti olis sopivaa! Kun fiksua olisi toimia niin mikä vähentää haittoa, eikö totta! On myös koko yhteiskunnan etu, että jokainen tekisi sitä mihin vahvuudet, osaaminen ja kiinnostus sekä tätä myöten tuottavuus parhaiten sopii.

        Sen sijaan olisin ollut valmis vaikka kokeileen asiantuntijayrittäjyyttä ja siinä sivussa suorittaan alan perustutkinnon jatkeeksi työn ohessa ns. kirjekursseja eli lyhyitä, sopivia täsmäammattitutkintoja yms ja/tai jos mahdollista ajan ja kuormituksen puolesta yliopistotutkinto (jos aikaa voi venyttää, sillä mm. opintotukirajat ykslysti). Se tosin ei perustyön osalta juuri toisi lisäarvoa mutta syvemmälle viedyn muun konsultoinnin (tätä ei kaikki alan yrittäjät edes tee) suhteen kyllä.

        lajijasuris

        Voi kullannuput, että jokainen yhteiskunnassa tekisi vain sellaista työtä mihin on vahvuudet ja kiinnostuminen, kun kaikki muu on kerran ihan paskaa, ja eikä edes sitä, vaan jopa aiheuttaa huonon elämän, johon lopulta vain kuolee. En Voi Uskoa Korviani. Auttakaa nyt joku hyvät ihmiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kullannuput, että jokainen yhteiskunnassa tekisi vain sellaista työtä mihin on vahvuudet ja kiinnostuminen, kun kaikki muu on kerran ihan paskaa, ja eikä edes sitä, vaan jopa aiheuttaa huonon elämän, johon lopulta vain kuolee. En Voi Uskoa Korviani. Auttakaa nyt joku hyvät ihmiset.

        Huomaa isi-muoto! Ei tämä käytännössä toki onnistu kaikilla, ei läheskään, mutta se olisi kunkin ja yhteiskunnan etu, jos näin voitaisiin toimia. Ei siinäkään mitää tolkkua ole, että jatkuvasti tulee lisää pätkä- ja paskaduuneja, millä ei edes elä, vaan yhteiskunnan pitää maksaa lisätukea! Tiettyyn rajaan saakka nuo on ok, mm. eläkeläisille ja opiskelijoille.
        Vielä omakohtaisesti: mikä idis mun olisi tehdä esimerkiksi itselle pidemmän päälle hankalaa postinjakajan työtä, kun on pilvin pimein paljon sopivampaa porukkaa tähän. Mulle tuo olisi pduunia (arvostan toki, mutta noin toiminnallisesti) mutta joku muuhan voi hyvinkin tykätä ja pystyy ongelmitta tekeen.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomaa isi-muoto! Ei tämä käytännössä toki onnistu kaikilla, ei läheskään, mutta se olisi kunkin ja yhteiskunnan etu, jos näin voitaisiin toimia. Ei siinäkään mitää tolkkua ole, että jatkuvasti tulee lisää pätkä- ja paskaduuneja, millä ei edes elä, vaan yhteiskunnan pitää maksaa lisätukea! Tiettyyn rajaan saakka nuo on ok, mm. eläkeläisille ja opiskelijoille.
        Vielä omakohtaisesti: mikä idis mun olisi tehdä esimerkiksi itselle pidemmän päälle hankalaa postinjakajan työtä, kun on pilvin pimein paljon sopivampaa porukkaa tähän. Mulle tuo olisi pduunia (arvostan toki, mutta noin toiminnallisesti) mutta joku muuhan voi hyvinkin tykätä ja pystyy ongelmitta tekeen.

        lajijasuris

        Niin ja tietty palkkaa unohtamatta eli jos nyt vaikka saa 2500-3000 €/kk, pystyy tekee ilman kohtuutonta kuormitusta tai muuta haittaa, on osaamista ja näin niin tottakai pitää tehdä ja uskon, että moni tekeekin vaikkei olis unelmaduuni , sen sijaan että olis koko iän minituloilla.
        Sinä nimim. "ano 2023-04-26 20:47:13" kärjistät ja kenties ymmärrät tahallaan väärin överisti!

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja tietty palkkaa unohtamatta eli jos nyt vaikka saa 2500-3000 €/kk, pystyy tekee ilman kohtuutonta kuormitusta tai muuta haittaa, on osaamista ja näin niin tottakai pitää tehdä ja uskon, että moni tekeekin vaikkei olis unelmaduuni , sen sijaan että olis koko iän minituloilla.
        Sinä nimim. "ano 2023-04-26 20:47:13" kärjistät ja kenties ymmärrät tahallaan väärin överisti!

        lajijasuris

        Soon kansankynttilä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomaa isi-muoto! Ei tämä käytännössä toki onnistu kaikilla, ei läheskään, mutta se olisi kunkin ja yhteiskunnan etu, jos näin voitaisiin toimia. Ei siinäkään mitää tolkkua ole, että jatkuvasti tulee lisää pätkä- ja paskaduuneja, millä ei edes elä, vaan yhteiskunnan pitää maksaa lisätukea! Tiettyyn rajaan saakka nuo on ok, mm. eläkeläisille ja opiskelijoille.
        Vielä omakohtaisesti: mikä idis mun olisi tehdä esimerkiksi itselle pidemmän päälle hankalaa postinjakajan työtä, kun on pilvin pimein paljon sopivampaa porukkaa tähän. Mulle tuo olisi pduunia (arvostan toki, mutta noin toiminnallisesti) mutta joku muuhan voi hyvinkin tykätä ja pystyy ongelmitta tekeen.

        lajijasuris

        Loimaan työttömät ajattelee varmaan kaikki noin et on paljon sopivampaa porukkaa töihin kuin itse on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Loimaan työttömät ajattelee varmaan kaikki noin et on paljon sopivampaa porukkaa töihin kuin itse on

        Niin niin, just näin, että yhtäällä pitäisi tehdä työtä, mutta toisaalta sitten ei olekaa työhän sopiva... sekopäistä! Tämmöstähän se on monella sairauspvrahaa tai tkeläkettä hakiessa.

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Tilastokeskuksen mukaan Suomessa oli vuonna 2021 yli 60 000 avointa työpaikkaa, Kuntarekryssä 6000, ja tällä hetkellä Loimaan TE-toimistossakin haettavana 120 avointa paikkaa, ihan perus pakkaajista hoiva-avustajiin ja kotoa tehtävään puhelinmyyntiin. Niin, että mikä siis olikaan se kaikkien totaalikieltäytyjen tekosyy, muu kuin se, että ei aamuvuoroa, eikä työtä auringonpaisteella? Oletettavasti iltavuorot eivät myöskään käy, kuten eivät viikonloppuhommatkaan, ja varsinkaan sateella ei todellakaan voi töitä tehdä! Ja tätä kiitollista remmiä me työssäkäyvät sitten vedämme perässämme hiki otsalla..

      • Anonyymi

        Joista osa ei edes ole täällä, kesätöitä. osa-aikaisia, hyvin lyhyitä. Olipa muuten yks postinjakokin, mutta vaaditaan auto, jota ei muuten itselläkään enää ole. Oli toki paljon ns. kunnon töitä, varsinkin sotealan. Onko muuten syy työntekijöiden ja opiskelua miettivien asenteen...? Entä mistä johtuu jatkuvasti kasvavat mt-peräiset sairauspoissaolot...?

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joista osa ei edes ole täällä, kesätöitä. osa-aikaisia, hyvin lyhyitä. Olipa muuten yks postinjakokin, mutta vaaditaan auto, jota ei muuten itselläkään enää ole. Oli toki paljon ns. kunnon töitä, varsinkin sotealan. Onko muuten syy työntekijöiden ja opiskelua miettivien asenteen...? Entä mistä johtuu jatkuvasti kasvavat mt-peräiset sairauspoissaolot...?

        lajijasuris

        Kokemuksesta tiedän, että curling-sukupolvi ei kestä pienintäkään käskytystä tai rakentavaa kritiikkiä työelämässä; heti ollaan työuupumuksen vuoksi sairauslomalla. Kiitos vanhemmat.

        Mt-haasteisiin nimenomaan auttaa työssäolo eikä todellakaan kotiin jääminen, siihen perustuu kuntouttava työtoiminta, jota on tutkittu laajalti kansainvälisesti, joten turha on Loimaan oloneuvoksien mutu-tiedoilla alkaa täällä väittämään muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokemuksesta tiedän, että curling-sukupolvi ei kestä pienintäkään käskytystä tai rakentavaa kritiikkiä työelämässä; heti ollaan työuupumuksen vuoksi sairauslomalla. Kiitos vanhemmat.

        Mt-haasteisiin nimenomaan auttaa työssäolo eikä todellakaan kotiin jääminen, siihen perustuu kuntouttava työtoiminta, jota on tutkittu laajalti kansainvälisesti, joten turha on Loimaan oloneuvoksien mutu-tiedoilla alkaa täällä väittämään muuta.

        Voipi olla hyvin näin! Olen hyvin kriittisesti miettinyt ja jotain sanonutkin noista nykytyöelämän jättimäisistä mt-ongelmista. Ei voi olla niin, että työ tai työyhteisö olis muuttunut niin paljon huonommaksi? Sama homma vähän tuntuu olevan opiskelun kanssa sekä kaikenlaisten ihmissuhdeongelmien kanssa. Ainakin näin, ku on vielä pahempia ongelmia, niin em. on jos ei nyt "paperia" mutta ratkaistavissa kumminki.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voipi olla hyvin näin! Olen hyvin kriittisesti miettinyt ja jotain sanonutkin noista nykytyöelämän jättimäisistä mt-ongelmista. Ei voi olla niin, että työ tai työyhteisö olis muuttunut niin paljon huonommaksi? Sama homma vähän tuntuu olevan opiskelun kanssa sekä kaikenlaisten ihmissuhdeongelmien kanssa. Ainakin näin, ku on vielä pahempia ongelmia, niin em. on jos ei nyt "paperia" mutta ratkaistavissa kumminki.

        lajijasuris

        Paljon on kanssa enemmän tai vähemmän omis toimin aiheutettua keskittymisongelmaa.
        Mä tunnen curling-ihmisikä muistuttavia, joilla on aika kehno kyky sietää elämän tavallisia ongelmia, normi ihmissuhdeongelmia, epävarmuutta, stressiä ja ei jakseta ponnistella eteenpäin esimerkiksi opiskelun kautta, vaikkei oltais kovin sairaita.
        On paljon eri tavoin sairaita, jotka jaksaa silti vaikka mitä - eikä olla koko ajan "vinku-moodissa. Ei tule tehtyä ongelmia pienestä kun on isompaakin!

        lajijasuris


      • Anonyymi

        Niin ja työttömiä on 250 000. Loimaan työttömien määrää en tiedä, mutta varmasti enempi kuin 120. Ei niitä töitä niin vaan saa. Joskus saa, mutta sekin on ihan lyhyt aikaista. Sopimus päätyy eikä sitä jatketa. Ei se ole työttömän syy, että työpaikkoja ei riitä kaikille!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja työttömiä on 250 000. Loimaan työttömien määrää en tiedä, mutta varmasti enempi kuin 120. Ei niitä töitä niin vaan saa. Joskus saa, mutta sekin on ihan lyhyt aikaista. Sopimus päätyy eikä sitä jatketa. Ei se ole työttömän syy, että työpaikkoja ei riitä kaikille!!!

        Ai ei ole työttömän syy, jos työsopimusta ei koeajan jälkeen jatketa? Jos itsekin ulkoistaisi ihan kaiken elämässään, minkälaista mahtaisi olla; täysin syyntakeeton ihan kaikkeen oman elämänsä vastoinkäymiseen. Olisikohan kuitenkin peiliinkatsomisen paikka?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai ei ole työttömän syy, jos työsopimusta ei koeajan jälkeen jatketa? Jos itsekin ulkoistaisi ihan kaiken elämässään, minkälaista mahtaisi olla; täysin syyntakeeton ihan kaikkeen oman elämänsä vastoinkäymiseen. Olisikohan kuitenkin peiliinkatsomisen paikka?

        Saattaa ollakin itsessä vikaa, jos ei jatketa koeajan jälkeen, mutta määräaikasta ei niin vaan jatketakaan. Jos työntekijästä maksetaan, vaikka palkkatulee niin harvemmin yritykset muuttaa sen vakinaiseksi, vaan ottavat toisen tukityöllistetyn. Joskus aiemmin palkkatuen ehtona taisi olla vakipaikka. Sitten on näitä kaikenlaisia koulutusohjelmia niinku nyt näkyi olevan Pemalla (osa noista 120 paikasta), mutta nämäkin on usein semmosia, että seuraavana vuonna uus porukka sisään. Saavat kai niin paljon tukirahaa, että tommosta kannattaa tehdä.

        lajijasuris


      • Anonyymi

        Lähes samalla tavalla maksaisit veroja ja duunaisit hiki otsalla, vaikka ei maksettas yhtään työttömyystukia verovaroista. Pienimpiä rahoja saavien tuet taatusti jää lähes kokonaan kiertään omaan kansantalouteen, joten ei niiden nettokustannus ole hirvittävä suhteessa julkisen sektorin kokoon. Ylivoimaisesti eniten menee terveydenhuoltoon ja vanhuspalveluihin sekä muihin vastaaviin palveluihin.
        Mut kyllä mä sen ymmärrän, että harmittahan se, kun hyvinkin pari viikkoo saa duunata saadakseen sen mitä työtön.

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Ai ei ole työttömän syy, jos työsopimusta ei koeajan jälkeen jatketa? Jos itsekin ulkoistaisi ihan kaiken elämässään, minkälaista mahtaisi olla; täysin syyntakeeton ihan kaikkeen oman elämänsä vastoinkäymiseen. Olisikohan kuitenkin peiliinkatsomisen paikka?

      En tarkoittanut koeaikaa vaan määräaikaista työsopimusta ei jatkettu vaikka niin pyysin ja se on minun syy, että ei jatkettu? ja tästä syylistetään työttömiä, että näin tehdään. Se on työttömien syy?????? Ei niitä töitä vaan ole koko ajan tarjolla.

    • Anonyymi

      Lisään vielä. että miskei yrittäjiä syyllistetä millään tavalla mm mediassa?

      MM. siitä, että eivät palkkaa vakituiseksi vaan jatkuvasti vain määräaikaisilla työspoimuksilla ja siitä, että kierrättävät jatkuvasti kaikenmailman harjoittelijoita vai mikä työkokeilu nyt onkaan ketään koskaan palkkaamatta.

    • Anonyymi

      No kertokaapas nyt sitten kaikki te, jotka täällä pitkäaikaistyöttömyyttä puolustelette, että mikä estää uudelleenkouluttautumisen alalle, jolta takuuvarmasti saa töitä? Lähihoitajaksi pääsee Ihan Kuka Tahansa, ja töitä löytyy varmasti. Samoin automekaanikoille löytyy aina työtä.

      • Anonyymi

        Ei saa jos on pitkään ollut poissa työmarkkinoilta, on sairaruksia yms, ikää 50+ jne. Yrittäjäksikään ei voi pakottaa, sillä se vaatii sopivan persoonan ja paljon muuta.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei saa jos on pitkään ollut poissa työmarkkinoilta, on sairaruksia yms, ikää 50 jne. Yrittäjäksikään ei voi pakottaa, sillä se vaatii sopivan persoonan ja paljon muuta.

        lajijasuris

        Jos on pitkään ollut pois työmarkkinoilta, se on ihan oma vika. Aktiiviselle työnhakijalle löytyy aina töitä. Enemmistösuomalaisilta ei löydy empatiaa tuolle narratiiville, eikä muillekaan ihan huvin vuoksi tukien varassa oleville. Näin se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on pitkään ollut pois työmarkkinoilta, se on ihan oma vika. Aktiiviselle työnhakijalle löytyy aina töitä. Enemmistösuomalaisilta ei löydy empatiaa tuolle narratiiville, eikä muillekaan ihan huvin vuoksi tukien varassa oleville. Näin se on.

        Nii mutta aika harva terve taitaa olla pitkään ollut työn ulkopuolella. Jos on rajoitteita, meillä on hyvin jäykät työmarkkinat tässä suhteessa. Eli jos teet osa-aikaistakin, se pitää tehdä 100% teholla, työjärjestelyissä joustovaraa jne. Nuoremmassa päässä kai on pikku hiljaa yhä enemmän näitä työhaluttomia ja se on huono juttu kaikin puolin.

        Omalta kohdalta jällee kerran esimerkkiä, ei mitään apua apuja edes yrittäjyyteen, vaikka kaikki tein selväksi miten toimisin ja on myös paljon mustaa valkosella siitä, että varmasti osaa,pärjäisi ja edelleen kehittäisi itseään. Ei tarttis kuunnella näitä nykyisiä höpötyksiä asenteista, mikä olis sopivaa yms. Paljon lepposampaa mun terveydellä ja osaamisella on tietysti paikallaan tehtävä (toimisto)työ, onhan se nyt itsestään selvää, kun katsoo oirekirjoa!

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nii mutta aika harva terve taitaa olla pitkään ollut työn ulkopuolella. Jos on rajoitteita, meillä on hyvin jäykät työmarkkinat tässä suhteessa. Eli jos teet osa-aikaistakin, se pitää tehdä 100% teholla, työjärjestelyissä joustovaraa jne. Nuoremmassa päässä kai on pikku hiljaa yhä enemmän näitä työhaluttomia ja se on huono juttu kaikin puolin.

        Omalta kohdalta jällee kerran esimerkkiä, ei mitään apua apuja edes yrittäjyyteen, vaikka kaikki tein selväksi miten toimisin ja on myös paljon mustaa valkosella siitä, että varmasti osaa,pärjäisi ja edelleen kehittäisi itseään. Ei tarttis kuunnella näitä nykyisiä höpötyksiä asenteista, mikä olis sopivaa yms. Paljon lepposampaa mun terveydellä ja osaamisella on tietysti paikallaan tehtävä (toimisto)työ, onhan se nyt itsestään selvää, kun katsoo oirekirjoa!

        lajijasuris

        Ihan oikeastiko luulet, että yrittäjä tarvitsee apua yrittäjyyteen? Afrikan savannilla naiset perustaa omia ompeluyrityksiä ihan itse ostamillaan ompelukoneilla. Suomessa ollaan kyllä sellaisia kermaperseitä, että ei voi muuta kuin ihmetellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan oikeastiko luulet, että yrittäjä tarvitsee apua yrittäjyyteen? Afrikan savannilla naiset perustaa omia ompeluyrityksiä ihan itse ostamillaan ompelukoneilla. Suomessa ollaan kyllä sellaisia kermaperseitä, että ei voi muuta kuin ihmetellä.

        Savannit ja Suomi nyt on hiukka eri juttuja! Esimerkiksi ilman rahaa on käytännössä mahdotonta aloittaa juuri mitään yritystoimintaa ja sitten pitää muistaa sellainen itsestään selvyys ettei yrityshenkisellekään sovi ala kuin ala! Tiedät varmaan itsekin eli postauksesi on pikkusen trollausta!

        Pistetään nyt sadannnen kerran, että mä ainakin olsin kokeillut (tuskin vain kokeillut?), jos olis ollut rahaa ja tehnyt kaiken mahdollisimman optimaalisesti. Kyllähän siitä kelpaa ponnistaa, kun hyvä pohja, yrittäjäkokemusta, talousasioita seurannut pitkään, tulee kehuja ekonomiopelta/ alan rittäjältä. Eikä niin että "en ole viitsinyt tehdä niin ja näin tai että nyt keksin sitä ja tätä!...! Korkeakoulutus olis ollut toki täysin alisteisia sille, miten nuppi jaksaa ja aikaa on, mutta perustekeminen ei kuormita liiaksi, kunhan huolehti tietyistä fysiologisista seikoista ja työympäristöstä, ja nämä on erittäin tärkeitä pointteja, oikeastaan arjessa muutenkin.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on pitkään ollut pois työmarkkinoilta, se on ihan oma vika. Aktiiviselle työnhakijalle löytyy aina töitä. Enemmistösuomalaisilta ei löydy empatiaa tuolle narratiiville, eikä muillekaan ihan huvin vuoksi tukien varassa oleville. Näin se on.

        Ikärsisimia et siis myönnä, tämä on se suomaalaisen perisynti ja mitään ei myönnetä vaikka ongelma on nokan edessä nähtävillä.

        Kaikkea paskanjauhamista asian ympärillä siis riittää ja syyllistäminen on sitä tyhmintä mitä vain voi kuvitella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei saa jos on pitkään ollut poissa työmarkkinoilta, on sairaruksia yms, ikää 50 jne. Yrittäjäksikään ei voi pakottaa, sillä se vaatii sopivan persoonan ja paljon muuta.

        lajijasuris

        Tai jos ei ole ollenkaan ollut työmarkkinoilla onko tämä lajijasuris koskaan ollut töissä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai jos ei ole ollenkaan ollut työmarkkinoilla onko tämä lajijasuris koskaan ollut töissä

        Minkä helvetin takia tässäkin ketjussa pitää juuri minuun kohdistaa!? 😠
        Jos nyt yhtään olet lukenut mitä olen listannut niin tiedät hyvin, että kylläpä olen ja että nyt olen tk-eläkkeellä! En paljon mutta kumminkin. Tulee siitä muutama vuoden työpanosta vastaava määrä, jos kaikki laskee. Mut jos nyt ei verrattaisi terveitä ja sairaita työnhakijoita sentään samoista lähtökohdista. Omalla kohdalla kun sitäpaitsi itsellä ei ole mitään osaa heikkoon terveydentilaan.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä helvetin takia tässäkin ketjussa pitää juuri minuun kohdistaa!? 😠
        Jos nyt yhtään olet lukenut mitä olen listannut niin tiedät hyvin, että kylläpä olen ja että nyt olen tk-eläkkeellä! En paljon mutta kumminkin. Tulee siitä muutama vuoden työpanosta vastaava määrä, jos kaikki laskee. Mut jos nyt ei verrattaisi terveitä ja sairaita työnhakijoita sentään samoista lähtökohdista. Omalla kohdalla kun sitäpaitsi itsellä ei ole mitään osaa heikkoon terveydentilaan.

        lajijasuris

        Tabletti korjailu väärin eli ei siis listannut vaan postannut


      • Anonyymi

        Todella toivon että päädyt jossain vaiheessa työttömäksi mieluiten kun ikä alkaa vitosella.
        Takaan että siinä vaiheessa viimeistään alkaa maailmankuva avartumaan!


    • Anonyymi

      Monen loimaalaisen elämä on tosiaan pelkkää tukien varassa elämistä. En menisi niin pitkälle, että väittäisin, että ei ole yhteiskuntakelpoinen yksilö jos jo ihan pelkkään peruselämiseen tarvitsee tukea. Kaukana ajatukseni ei tästä kuitenkaan ole.

      • Anonyymi

        Että niin kuin missä sitä on koko aikuisikä oltu, jos mitään ei osata, mihinkään ei kyetä, mitään ei haluta tehdä, mitään ei omisteta, kaikki pitää antaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että niin kuin missä sitä on koko aikuisikä oltu, jos mitään ei osata, mihinkään ei kyetä, mitään ei haluta tehdä, mitään ei omisteta, kaikki pitää antaa?

        Jos en omistaisi mitään niin en tekisi töitäkään mikä ei kerryttäisi omaisuutta millään tavoin. Elintaso ei nousisi myöskään vaikka perse ruvella tekisi töitä heittopussina jossain vuokrafirman orjana, kauas on menty rehtiydestä yrityksissä ja yhteiskuntavstuusta.

        Nyt paska kaadetaan vain duunarin ja työttömän niskaan vaikka syyllinen on työvoimapulasta vinkuvan firman töykeä toimari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos en omistaisi mitään niin en tekisi töitäkään mikä ei kerryttäisi omaisuutta millään tavoin. Elintaso ei nousisi myöskään vaikka perse ruvella tekisi töitä heittopussina jossain vuokrafirman orjana, kauas on menty rehtiydestä yrityksissä ja yhteiskuntavstuusta.

        Nyt paska kaadetaan vain duunarin ja työttömän niskaan vaikka syyllinen on työvoimapulasta vinkuvan firman töykeä toimari.

        Herra on hyvä, ja ottaa his good self, ja menee töihin toiseen kaupunkiin, josta töitä löytyy. Niin ne muutkin loimaalaiset tekevät. Käsittämätöntä työttömien hyysäämistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herra on hyvä, ja ottaa his good self, ja menee töihin toiseen kaupunkiin, josta töitä löytyy. Niin ne muutkin loimaalaiset tekevät. Käsittämätöntä työttömien hyysäämistä.

        Miten voi "mennä töihin" ?

        Ihan väärä sanonta. Eihän se onnistu jos yrittäjät eivät ota töihin. Niin miten silloin voi mennä töihin? Toisesta kaupungista löytyy siis aivan varmasti joku työpaikka johon voi vaan kävellä sisään?

        Käsittämätöntä ajattelua, että on olemassa työpaikkoja johon vain mennään???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voi "mennä töihin" ?

        Ihan väärä sanonta. Eihän se onnistu jos yrittäjät eivät ota töihin. Niin miten silloin voi mennä töihin? Toisesta kaupungista löytyy siis aivan varmasti joku työpaikka johon voi vaan kävellä sisään?

        Käsittämätöntä ajattelua, että on olemassa työpaikkoja johon vain mennään???

        No hae vaikka pemamekille töihin sehän palkkaa yhtä mittaa työntekijöitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voi "mennä töihin" ?

        Ihan väärä sanonta. Eihän se onnistu jos yrittäjät eivät ota töihin. Niin miten silloin voi mennä töihin? Toisesta kaupungista löytyy siis aivan varmasti joku työpaikka johon voi vaan kävellä sisään?

        Käsittämätöntä ajattelua, että on olemassa työpaikkoja johon vain mennään???

        No todellakin on olemassa paljonkin ihmisiä, jotka ovat moniosaajia, ja ihan vain voivat kävellä haluamaansa työpaikkaan ja saada hyvää liksaa. Itse olet tilanteestasi vastuussa, jos olet jättänyt koulut käymättä, ja kärvistelet nyt työttömänä. Lopetetaan työttömyyskorvaukset kokonaan, niin jo tulee ihmisillä kiire koulunpenkille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No hae vaikka pemamekille töihin sehän palkkaa yhtä mittaa työntekijöitä

        Mutta kuina pitkäksi aikaa...? Heillähän pitäs olla varmaan jo 1000 työntekijää, jos noita rekryjä vain tuijotetaan! Onneksi heillä on kuitenkin kunnon HR-pomo (NN) sen pohjalta mitä julkisista lähteistä olen lukenut!

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voi "mennä töihin" ?

        Ihan väärä sanonta. Eihän se onnistu jos yrittäjät eivät ota töihin. Niin miten silloin voi mennä töihin? Toisesta kaupungista löytyy siis aivan varmasti joku työpaikka johon voi vaan kävellä sisään?

        Käsittämätöntä ajattelua, että on olemassa työpaikkoja johon vain mennään???

        Niin justiinsa on, pelkkää trollamista! Tai sitten tämä on sellanen, joka on ennen -90- lukua hakenut työnsä ja onnistunut samassa paikassa oleen eläkkeelle asti! Sillon se meni käytännössä melkein tuohon tyyliin monen kohdalla.
        Niinhän sitä vain yrityksillekin maksetaan jos jonkinlaista tukea miljardeittain ja he koijaavat niiden kanssa, oli sitten kyse rekryistä tai t&k-toiminnasta yms. !!!

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin justiinsa on, pelkkää trollamista! Tai sitten tämä on sellanen, joka on ennen -90- lukua hakenut työnsä ja onnistunut samassa paikassa oleen eläkkeelle asti! Sillon se meni käytännössä melkein tuohon tyyliin monen kohdalla.
        Niinhän sitä vain yrityksillekin maksetaan jos jonkinlaista tukea miljardeittain ja he koijaavat niiden kanssa, oli sitten kyse rekryistä tai t&k-toiminnasta yms. !!!

        lajijasuris

        Mitä ihmeen trollaamista? Ihmiset kouluttautuvat hyvin, vaihtavat työpaikkaa tasaisin väliajoin niin, että seuraava asema aina parempipalkkainen, rakentavat uraa. Taidatte elää aika eri maailmassa, te jotka päivittelette niitä, jotka toden totta työssä käyvät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmeen trollaamista? Ihmiset kouluttautuvat hyvin, vaihtavat työpaikkaa tasaisin väliajoin niin, että seuraava asema aina parempipalkkainen, rakentavat uraa. Taidatte elää aika eri maailmassa, te jotka päivittelette niitä, jotka toden totta työssä käyvät.

        Kaikki ei suinkaan voi kouluttautua hyvin, eikä sekään takaa enää mitään. Eikä aina edes oikeaa ammattitaitoa, sillä esim. monet lääket lis. ei tee työtän läheskään koulutuksen mukaisella tavalla. Sitäpaitsi olen lukenut, että tutkintovaaatimuksia on hilattu alaspäin vuosi vuodelta! No, hankitun osaamisen voi joskus näyttää ilman erityista tutkintoakin. Tästä on paljon esimerkkejä, tunnen itsekin. Tiedän muutaman konkkaan menneen yrityksen, joiden alamäki lähti siitä, kun tuli joku maisteri ns. pyöritteleen teorioita, kun olisi pitänyt osata soveltaa yms.

        Tiedät myös varmaan ja olet huomannut miten yritykset on siirtäneet liiketoimintariskiä enemmän työntekijöiden kontolle. Otetaan tähän paikallinen esimerkki: Eräs jäätelökioski oli auki vähän miten sattuu ilmojen ja asiakasmäärien suhteen, vaikka oli ilmoitettu kiinteä aukioloajat. Vaikka kesken päivän suljettiin huonomman sään sattuessa tai hiljaisempaa ja porukat kotiin. Onko reilua ja oikein? Toisekseen yhteiskunnan kuluilla pitäisi yhä enemmän kouluttaa ja pitää just kullekin yritykselle sopivaa reserviä?

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki ei suinkaan voi kouluttautua hyvin, eikä sekään takaa enää mitään. Eikä aina edes oikeaa ammattitaitoa, sillä esim. monet lääket lis. ei tee työtän läheskään koulutuksen mukaisella tavalla. Sitäpaitsi olen lukenut, että tutkintovaaatimuksia on hilattu alaspäin vuosi vuodelta! No, hankitun osaamisen voi joskus näyttää ilman erityista tutkintoakin. Tästä on paljon esimerkkejä, tunnen itsekin. Tiedän muutaman konkkaan menneen yrityksen, joiden alamäki lähti siitä, kun tuli joku maisteri ns. pyöritteleen teorioita, kun olisi pitänyt osata soveltaa yms.

        Tiedät myös varmaan ja olet huomannut miten yritykset on siirtäneet liiketoimintariskiä enemmän työntekijöiden kontolle. Otetaan tähän paikallinen esimerkki: Eräs jäätelökioski oli auki vähän miten sattuu ilmojen ja asiakasmäärien suhteen, vaikka oli ilmoitettu kiinteä aukioloajat. Vaikka kesken päivän suljettiin huonomman sään sattuessa tai hiljaisempaa ja porukat kotiin. Onko reilua ja oikein? Toisekseen yhteiskunnan kuluilla pitäisi yhä enemmän kouluttaa ja pitää just kullekin yritykselle sopivaa reserviä?

        lajijasuris

        Kaikilla ON mahdollisuus kouluttautua. Mutta kun mennään siitä mistä aita on matalin, niin loppupeleissä jää käteen vain työttömyys. En ikinä vaihtaisi pitkää uraani työttömyyteen ja oloneuvoksena olemiseen.


    • Anonyymi

      Loimaalaiset jois vaan kaljaa baareissa, kävisi kahvilla kalliissa paikoissa sekä syömässä baareissa kunhan joku vaan sen maksaa ettei itte tartte mennä töihin. Takuueläkeki. Pitäs heti poistaa. Ihminen joka ei koskaan oo päivääkään tehnyt elantonsa eteen ei ansaitse mitään takuu eläkettä. Moni joka on ollut kauan töissä saa vähemmän eläkettä kuin se takuueläke on ja se ei ole oikein. Jos ei tee työtä ei pidä syödäkään sanottiin ennen. Ruokajonotkin koostuu aika nuorista työttömistä ja sit rikkaista eläkeläisistä joiden ei edes kuulu mennä ruokajonoon,

      • Anonyymi

        Ei nyt sentään kai vähempää saa eläkettä tai sitten ollut paljon pimeetä hommaa tai tietoisesti liian pieni yel. Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat. Meillä on kumminkin minimitaso sos.turvassa. Mitään tuskin kokonaan voi poistaa ihan jo perustuslain pohjalta, mutta tiukentaa varmaan voitaisiin, siltä osin mitä järjestelmää kenties käytetään hyväksi.

        Mäkin olen sitä mieltä, että esim. pelkästään psyykkisistä syistä johtuvia eläkkeitä myönnetään liian herkästi sellaisille, joilla ei vakavaa kaltoinkohtelua, väkivallan uhri yms. Joku ero tai työongelmat ei voi olla eläkeperuste, kun syynä normi erot hlökemisassa, pitäis olla ainakin liitännäisenä sitten tunnekeva tms. Mutta eniten ärsyttää nämä sosiaaliset ahdistukset sinänsä terveillä ihmisillä, kun itsellä on kaiken kaikkiaan kenties pahin oirekokonaisuus tässä mielessä. Jopa taksikortteja on annettu noille, kun ei voi mennä bussii, junaan ja kaupassakin käynyt joku muu. Jokainen tietty kokee eri tavalla, mutta silti, ja pitää myös suhteuttaa muihin.

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Onko tää Ypäjän poikakaan ikänä tehnyt mitään leipänsä eteen

      • Anonyymi

        Ai nyt täällä viitataan jo naapurikuntaan, ketä mahdat tarkottaa? Mä oon ite siellä joskus asunut mut nyt täällä siis.

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Jos tarjoot työttömälle töitä, ensin se kyselee paljonko saa palkkaa. Pitäis olla kiitollinen kun tarjotaan työtä ja palkka olkoon sivuseikka....

      • Anonyymi

        Kyllä olen aina palkan kysynyt ja monesti myös kieltäytynyt jos kusetusta koittavat.

        Ei kukaan mitään työtä tee kiitollisuudella, et myös sinäkään, miksi pitäisi kenenkään muunkaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä olen aina palkan kysynyt ja monesti myös kieltäytynyt jos kusetusta koittavat.

        Ei kukaan mitään työtä tee kiitollisuudella, et myös sinäkään, miksi pitäisi kenenkään muunkaan...

        Ihme oman edun tavoittelua kysellä ekaksi palkkaa... Isänmaan etu ja Suomi ensin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihme oman edun tavoittelua kysellä ekaksi palkkaa... Isänmaan etu ja Suomi ensin...

        Sig hail vaan sullekin.


    • Anonyymi

      Edeleenkään en ymmärrä tuota "mennä töihin"?

      Kerro missä loimaalla on työpaikka johon voin vaan mennä?. Niin minä menen sitten sinne.
      Ite olen vaan törmänyyt sellaiseen ongelmaan, että kun olen töitä hakenut ja kysellyt niin yrittäjät eivät ole ottaneet töihin niin en ole silloin voinut mennä töihin ja jos ovat ottaneet töihin niin vain vähksi aikaa ja sitten kun työspomus loppuu niin sitä ei jatketa.

    • Anonyymi

      Mitä työtä aloittaja itse tekee? Vähän veikaan, että ei tee mitään puisto työtä tai roskien keräämistä. Vaan veikkaisin. että tienaa elantonsa pomottamalla ja käskyttämällä alaisiaan.

      • Anonyymi

        Se voi olla noinkin!
        Ja semmonen työnantaja, joka ei jatka työsopimusta ellei täydellinen työntekijä, pistää esim. huonon sään, laiterikon yms duunarin kontolle eikä esim maksa sovittua palkkaa. Kaikkein pahinta varmaa se, kun teinejä käytetään kesätöissä rahallisesti hyväks - ja minkä jäljen se voi jättää, jopa traumatisoidai! Vingutaan kun työntekijät on sitä ja tätä ja pitäis vielä saada kaiken maailman tukiakin! Että kyllä monella yrittäjillä on itsellään peiliin katsominen paikka, ja myös siinä mikä on yrittäjän riski...

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Aloittaja on itse jo eläkkeellä mutta on aina mennyt sinne minne on pyydetty ja tehnyt myös ilmaista työtä

      • Anonyymi

        Ketjun aloittaja olisi hyvä virkailija te- toimistoon tai etuuskäsittelijä ytk -kassaan. Hylkäisi vaan kaikki hakemukset ja laittaisi jokaiselle karenssia kaupanpäälle...


    • Anonyymi

      Kauppojen kassoille ja varastoihin haetaan aina työntekijöitä, tietysti jos ei lukea tai kirjoittaakaan osaa/ viitsi/ jaksa, niin sitten saattaa olla hankalaa. Kausityöntekijöitä haetaan tuhansia joka vuosi, varmasti työllistyy. Pakkaajat saavat aina töitä, kuten myös autonkuljettajat. Nyt Loimaan kermap****et reippaasti ylös sängystä ja työnhakuun!

      • Anonyymi

        No noita löytyy joo, mutta milestäni ongelma on siinä, että nuo tarjotaan määräaikaisella työsopimuksella. Mielestäni tähän pitäisi saada muutos, että työnanatajat pitäisi velvoittaa ottamaan enempi porukkaa vakituisesti. Sitten kun sopimus loppuu on taas työtön ja alkaa uuden työpaikan etsintä eikä noitakaan niin vaan heti saa tai löydä noihinkin on paljon hakijoita. Kaikkia ei voi valita ja jotkut jää valitsematta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No noita löytyy joo, mutta milestäni ongelma on siinä, että nuo tarjotaan määräaikaisella työsopimuksella. Mielestäni tähän pitäisi saada muutos, että työnanatajat pitäisi velvoittaa ottamaan enempi porukkaa vakituisesti. Sitten kun sopimus loppuu on taas työtön ja alkaa uuden työpaikan etsintä eikä noitakaan niin vaan heti saa tai löydä noihinkin on paljon hakijoita. Kaikkia ei voi valita ja jotkut jää valitsematta.

        Meinaat, että ei siis kannata edes yrittää. No joopa joo, teitä lienee melkolailla täällä Loimaalla.


    • Anonyymi

      menisi töihin joku oikeuskanselikin pelkäsääään lusmuilee...

      • Anonyymi

        Mistäs sen tiedät, vai oletko kenties itse naapurin rouva, joka kylvettää jokaisen saunassa?


    • Anonyymi

      Eikö tässä nyt ole jo kissankokoisin kirjaimin kerrottu moneen otteeseen, että meitä työttömiä ei todellakaan kiinnosta! Me nukutaan koko päivä, työssäkäyvät sulkekoot ulko-ovensa hiljaa lähtiessään, ja vaikka vietäis saunaan koko naapurin lehmälauma, ei sekään kuulu teille; toimeentulotuki maksaa. Joten repikää siitä!

    • Anonyymi

      Ekotorille kun joskus poikkeilen niin samat naamat istuu siellä ruokalan puolella kuukaudesta toiseen räpläten puhelimiaan siis vetelehtivät. Kai nyt jonkinlaista puuhaa voisi keksiä heillekin. Samoin Ekon kassalla neljäkin naista saattaa istua rinnakkain tuoleilla kuin linnut langalla. Olisivat edes tekevinään jotain.

      • Anonyymi

        Jollakin riittää aikaa hyvin pitkin päivää ja pitkin yötä haukkua työttömiä... Ekotorillakin käy ja työttömien ruokalassa syömässä... Missä välissä tekee itse niitä töitä...?

        Tulen taas työpäivän jälkeen katsomaan, miten yksi työtön täällä toisia haukkuu...!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jollakin riittää aikaa hyvin pitkin päivää ja pitkin yötä haukkua työttömiä... Ekotorillakin käy ja työttömien ruokalassa syömässä... Missä välissä tekee itse niitä töitä...?

        Tulen taas työpäivän jälkeen katsomaan, miten yksi työtön täällä toisia haukkuu...!

        Ei tässä ketään haukuta. 50 - luvulla syntyneenä ja nyt jo eläkeläisenä ihmettelen vaan tuota asennetta. Ennen vanhaan autettiin 60-70 luvulla maaseudulla vanhoja ihmisiä pienissä askareissa esim. klapihommissa ihan auttamisen ilosta eikä saatu mitään tukia tai korvausta muuta kuin hyvä mieli itselle. Sitä paitsi en käy Ekotorilla syömässä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tässä ketään haukuta. 50 - luvulla syntyneenä ja nyt jo eläkeläisenä ihmettelen vaan tuota asennetta. Ennen vanhaan autettiin 60-70 luvulla maaseudulla vanhoja ihmisiä pienissä askareissa esim. klapihommissa ihan auttamisen ilosta eikä saatu mitään tukia tai korvausta muuta kuin hyvä mieli itselle. Sitä paitsi en käy Ekotorilla syömässä .

        Päivitä itsesi vuoteen 2023!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivitä itsesi vuoteen 2023!

        Kyllä olen joka vuosi aika hyvinkin itseni päivittänyt. Inhimillisyys puuttuu monelta ja positiivinen ajattelu. Suomessa ovat asiat olleet liiankin hyvin kun kaiken maailman vetelehtijät ja suunpieksijät aukovat päätään näkemättä millaista kurjuutta maailmassa muualla on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä olen joka vuosi aika hyvinkin itseni päivittänyt. Inhimillisyys puuttuu monelta ja positiivinen ajattelu. Suomessa ovat asiat olleet liiankin hyvin kun kaiken maailman vetelehtijät ja suunpieksijät aukovat päätään näkemättä millaista kurjuutta maailmassa muualla on.

        Amen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä olen joka vuosi aika hyvinkin itseni päivittänyt. Inhimillisyys puuttuu monelta ja positiivinen ajattelu. Suomessa ovat asiat olleet liiankin hyvin kun kaiken maailman vetelehtijät ja suunpieksijät aukovat päätään näkemättä millaista kurjuutta maailmassa muualla on.

        Nyt alkaa taustat paljastumaan tällä rutisijalla! Aika on ajanut ohi jo aika päiviä sitten! Joka vuosi käyt auringossa makaamassa, eli päivettymässä! Itsensä ja omien ajatusmallien päivittäminen on vähän toinen juttu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tässä ketään haukuta. 50 - luvulla syntyneenä ja nyt jo eläkeläisenä ihmettelen vaan tuota asennetta. Ennen vanhaan autettiin 60-70 luvulla maaseudulla vanhoja ihmisiä pienissä askareissa esim. klapihommissa ihan auttamisen ilosta eikä saatu mitään tukia tai korvausta muuta kuin hyvä mieli itselle. Sitä paitsi en käy Ekotorilla syömässä .

        Se on tuo auttamisen ilo työttömältä viety pois näinä sosialistidemareiden aikana! Kun menet auttamaan naapurin mummoa klapihommissa työttömän statuksella, niin jo toinen työssäkäyvä naapuri kateellisuuttaan siitä kielittelee työvoimaviranomaisille! Se auttaminen on työtä, josta viranomaisen mielestä kuuluisi saada palkkaa, joten työttömyyskorvaukset menee karensille!

        Mukavaahan se monen mielestä olisi tehdä vaikka vapaaehtoistyötä tai muuta talkootyötä, paremman palkkatyön puuttuessa, mutta kun työttömänä kaikki sellainen on kielletty!
        Ilman rahaa taas elämine menee aika hankalaksi! Vai mitä tuumaa -50 -luvulla syntynyt ja sinne henkisesti jäänyt palstan rutisija?! Kyselee ikänsä hanttihommia tehnyt keikkatyöläinen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tässä ketään haukuta. 50 - luvulla syntyneenä ja nyt jo eläkeläisenä ihmettelen vaan tuota asennetta. Ennen vanhaan autettiin 60-70 luvulla maaseudulla vanhoja ihmisiä pienissä askareissa esim. klapihommissa ihan auttamisen ilosta eikä saatu mitään tukia tai korvausta muuta kuin hyvä mieli itselle. Sitä paitsi en käy Ekotorilla syömässä .

        No, eiköhän siitä avusta saanut vastapalveluna itsekin apua, kun itse tarvi tai vaikka kossupullon tai mitä nyt milloinkin. Taisi silloin työnantajienkin suhtautuminen olla ollut parempi, mm realistisempi eikä niin paljon lyhyen tähtäimen voitot mielessään.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jollakin riittää aikaa hyvin pitkin päivää ja pitkin yötä haukkua työttömiä... Ekotorillakin käy ja työttömien ruokalassa syömässä... Missä välissä tekee itse niitä töitä...?

        Tulen taas työpäivän jälkeen katsomaan, miten yksi työtön täällä toisia haukkuu...!

        Minä en ole ainakaan koskaan käynyt työttömien tuvalla syömässä saatikka kahvia juomassa enkä ruokakassia hakemassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ole ainakaan koskaan käynyt työttömien tuvalla syömässä saatikka kahvia juomassa enkä ruokakassia hakemassa

        Mutta viimeiset vuodet ennen eläkeikää meni kuitenkin työttömyysputkessa ansiosidonnaisen suuruisella korvauksella... Työntekijänä aina vähän apuhommissa ja täydennysmiehenä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tässä ketään haukuta. 50 - luvulla syntyneenä ja nyt jo eläkeläisenä ihmettelen vaan tuota asennetta. Ennen vanhaan autettiin 60-70 luvulla maaseudulla vanhoja ihmisiä pienissä askareissa esim. klapihommissa ihan auttamisen ilosta eikä saatu mitään tukia tai korvausta muuta kuin hyvä mieli itselle. Sitä paitsi en käy Ekotorilla syömässä .

        Maaseudulla on eletty aina maataloustukien varassa! Eli ilman tukia maaseudulla ei ole autettu edes sitä naapurin mummoa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maaseudulla on eletty aina maataloustukien varassa! Eli ilman tukia maaseudulla ei ole autettu edes sitä naapurin mummoa!

        Ei 60-70 luvulla mitään maataloustukia maksettu kun ei silloin vielä Eussakaan oltu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei 60-70 luvulla mitään maataloustukia maksettu kun ei silloin vielä Eussakaan oltu.

        Etkö sitten ole elänyt ennen Eu.ta? Maatalouden tukeminen Suomessa aloitettiin 1920 luvulla.

        https://www.ts.fi/teemat/1074136793


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö sitten ole elänyt ennen Eu.ta? Maatalouden tukeminen Suomessa aloitettiin 1920 luvulla.

        https://www.ts.fi/teemat/1074136793

        En ihan nyt tuota tarkoittanut ja olen perillä asioista. Toivotonta kirjoittaa näemmä mistään täällä idioottien palstalla kun maatalous vedetään syylliseksi näemmä keskustelussa työttömien asioissakin. Saa riittää mun puolesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on tuo auttamisen ilo työttömältä viety pois näinä sosialistidemareiden aikana! Kun menet auttamaan naapurin mummoa klapihommissa työttömän statuksella, niin jo toinen työssäkäyvä naapuri kateellisuuttaan siitä kielittelee työvoimaviranomaisille! Se auttaminen on työtä, josta viranomaisen mielestä kuuluisi saada palkkaa, joten työttömyyskorvaukset menee karensille!

        Mukavaahan se monen mielestä olisi tehdä vaikka vapaaehtoistyötä tai muuta talkootyötä, paremman palkkatyön puuttuessa, mutta kun työttömänä kaikki sellainen on kielletty!
        Ilman rahaa taas elämine menee aika hankalaksi! Vai mitä tuumaa -50 -luvulla syntynyt ja sinne henkisesti jäänyt palstan rutisija?! Kyselee ikänsä hanttihommia tehnyt keikkatyöläinen!

        Ihan totta muuten! Tällaisesta oli jokunen kuukausi sitten esimerkki, jossa joku oli vapaaehtoistyötä muistaakseni ruokajakelussa mistä tuli sanomista, mutta miten mahtoi päättyä...?

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maaseudulla on eletty aina maataloustukien varassa! Eli ilman tukia maaseudulla ei ole autettu edes sitä naapurin mummoa!

        Olen itse pienestä maapaikasta kotoisin mut ei meidän isä ja äiti saanut ainakaan mitään tukia. Tehtiin työtä pellolla ja metsässä . Oli karjaa, kasvatettiin itse . ym.isot tilallisen sai tukia ei pienet. Olen pienestä saakka joutunut tekeet kaikkea työtä mitä maapaikasta voi olla. Kuokkimaan perunat. Listimään sokerijuurikkaan.heinät seipäälle. Vilja pellolla tekeen kaikki. Nykyajan lapset ei tiedä tälläisestä työstä mitään. Ne vaan ottaa sen rahan tekemättä mitään... En siltikään kadu mitään. Nykyajan työttömät kun voi laittaa kokeiluun työhön maatilalle etteivät aina rutisis joka asiasta


    • Anonyymi

      Hautausmaalle varmaan pääsee töihin kun soittaa seurakunnalle

      • Anonyymi

        Entinen tukityöllistetty neuvoo muita...!?


    • Anonyymi

      Eikö kannattaisi ihan suosiolla uudelleen kouluttautua, ja mennä töihin? Suomessa opiskelu on kaikille ilmaista. Ulkomailla monet korkeakouluopintonsa suorittaneet suomalaiset ovat pulittaneet pitkän pennin opinnoistaan ihan itse, ja ilman penniäkään valtion tukea. Että vaikka ilmaiseksi saisi, niin sitäkään eivät työttömät ymmärrä ottaa. Käsittämätöntä.

      • Anonyymi

        Sinulle käsittämätön on monille ihan helppo käsittää! Ei tietenkään kannata ja ei ainakaan suosiolla! Jätetään opiskelupaikat opiskelijoille, kun työttömille tarvittaisiin oikeita työpaikkoja! Niitä työpaikkoja voisi kunnat ja valtio järjestää, niin kuin Kekkosen aikana tehtiin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle käsittämätön on monille ihan helppo käsittää! Ei tietenkään kannata ja ei ainakaan suosiolla! Jätetään opiskelupaikat opiskelijoille, kun työttömille tarvittaisiin oikeita työpaikkoja! Niitä työpaikkoja voisi kunnat ja valtio järjestää, niin kuin Kekkosen aikana tehtiin!

        Vai olisiko ihan vain niin, että näitä mainitsemiasi valtion järjestämiä, jo Kekkosenkin aikana luotuja suojatyöpaikkoja, joihin ei tarvitse mennä aamu-unisena, ilta-unisena, viikonloppuisin varsinkaan, tai kun sataa, paistaa, tai tulisi vilu, ja joista maksetaan selkeästi hyvinkin markkina- ja kilpailukykyinen liksa juuri ja juuri peruskoulun läpi rämpineille, ei sitten vaan riitä meidän loimaalaisille pitkäaikaistyöttömille. Such a bummer.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai olisiko ihan vain niin, että näitä mainitsemiasi valtion järjestämiä, jo Kekkosenkin aikana luotuja suojatyöpaikkoja, joihin ei tarvitse mennä aamu-unisena, ilta-unisena, viikonloppuisin varsinkaan, tai kun sataa, paistaa, tai tulisi vilu, ja joista maksetaan selkeästi hyvinkin markkina- ja kilpailukykyinen liksa juuri ja juuri peruskoulun läpi rämpineille, ei sitten vaan riitä meidän loimaalaisille pitkäaikaistyöttömille. Such a bummer.

        Oletko jäänyt Loimaalla vähän ulkopuoliseksi, ilman sosiaalisia suhteita? Etkö koskaan päässyt mihinkään kaveriporukoihin sisälle? Tytöt antoi aina rukkaset, kun yritit heitä lähestyä! Nyt olet vain vanha ja katkera!


      • Anonyymi

        Ulkomaille mennään opiskelee varmaan suvun rahalla, stipendillä yms. Se on totta, että täällä köyhäkin voi opiskella. Vielä kun saatais opintotuet sille tasolle ettei olis pakko tehdä hanttihommia, vaan vois keskittyä enemmän opiskeluun ja valmistua aiemmin, ylipäänsä valmistua, ja kenties paremmin arvosanoin. Se vaan, että hyväkään koulutus ei takaa työtä samalla tavalla kuin aiemmin.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulkomaille mennään opiskelee varmaan suvun rahalla, stipendillä yms. Se on totta, että täällä köyhäkin voi opiskella. Vielä kun saatais opintotuet sille tasolle ettei olis pakko tehdä hanttihommia, vaan vois keskittyä enemmän opiskeluun ja valmistua aiemmin, ylipäänsä valmistua, ja kenties paremmin arvosanoin. Se vaan, että hyväkään koulutus ei takaa työtä samalla tavalla kuin aiemmin.

        lajijasuris

        On se kumma, kun ensimmäisenä tulee mieleen vanhempien rahat, stipendit, ja tuet, kun opiskelusta on kyse. Unohdat varmaankin, tai et ehkä tiedä, että monet opiskelevat ihan omilla rahoillaan, työssä käyden ja opintoihin lainaa ottaen. Joku täällä ketjussa mainitsi vetelehtimisen; kuvaa hyvin tämän päivän työttömien asennetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se kumma, kun ensimmäisenä tulee mieleen vanhempien rahat, stipendit, ja tuet, kun opiskelusta on kyse. Unohdat varmaankin, tai et ehkä tiedä, että monet opiskelevat ihan omilla rahoillaan, työssä käyden ja opintoihin lainaa ottaen. Joku täällä ketjussa mainitsi vetelehtimisen; kuvaa hyvin tämän päivän työttömien asennetta.

        Lainaraha ei ole omaa rahaa vaan lainarahaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lainaraha ei ole omaa rahaa vaan lainarahaa...

        Nimenomaan; lainaraha on aina maksettava takaisin. Monet meistä ovat kouluttautuneet ylemmällä korkeakoulutasolla lainaa ottaen, ja sen itse omalla työllä tehdyllä rahalla takaisin maksaen. Mutta näitä kommentteja lueskella käy selväksi, että jos ei Loimaan työttömille makseta ainakin vähintään viisi tonnia siitä, että edes vaivautuvat nousemaan aamulla ylös, saatikka käyttäisivät omaa aikaansa opiskeluun omasta rahasta puhumattakaan, niin ei vain käy. Että sellaisten palstalaisten kanssa tässä keskustellaan. Voi olla ihan hyväkin, että eivät ole työelämässä; tällä asenteella varustettuja eivät kestä edes omat verisukulaiset.


    • Anonyymi

      Naisen paras vakuutus on korkea koulutus.

    • Anonyymi

      TÄMÄN KESKUSTELUN VOI JO SULKEE. TODETTU ON ETTÄ LOIMAAN TYÖTTÖMÄT EI MENE TÖIHIN. NE MAKAA KOTONA JA JUO KALJAA JA VETÄÄ TUPAKKAA

      • Anonyymi

        Huutamallako ne asiat hoidetaan ja syyllistämällä?


    • Anonyymi

      Loimaan ulkomaalaiset saa töihin ihan pyytämällä, ja tykkäävät työstään vaikkeivat suomea osaakaan eikä palkka päätä huimaa. Kantaloimaalaisia ei saa kirveelläkään.

    • Anonyymi

      Suomessakin on täydennyskoulutuksia, jotka maksavat 50 k ja joihin ei saa valtion takaamaa opintolainaa, opintotukea tai stipendejä, ja jotka eivät siis ole kenellekään ilmaisia. Näihin koulutuksiin hakeutuu vuosittain useita satoja ihmisiä kattaen kulut omasta pussistaan. Siinä on teille työmotivaatiota, josta ottaa mallia.

      • Anonyymi

        Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä.

        Monet ihmiset ovat intohimoisia omasta alastaan ja asiantuntijuudestaan, ja tekevät mielellään jopa pro bono työtä, jotta saavat toteuttaa itseään. Toki työttömänä päämäärättä vetelehtiminen päivästä toiseen minkäänlaisen intohimon elämää kohtaan voittaa mennen tullen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet ihmiset ovat intohimoisia omasta alastaan ja asiantuntijuudestaan, ja tekevät mielellään jopa pro bono työtä, jotta saavat toteuttaa itseään. Toki työttömänä päämäärättä vetelehtiminen päivästä toiseen minkäänlaisen intohimon elämää kohtaan voittaa mennen tullen.

        Näinkin se on, mut ihan jokainen ei ole noin onnekas, ja että tekis "björnwahlroosit" alkaakseen tosissaan opiskelee ja suunnitteleen elämää. Paljon on itsestä kiinni, mutta myös sattumasta. Pro bono on pohjimmiltaan varmaan paljon imagomarkkinointia?

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Yöttömät vois laittaa ulkoiluttamaan vanhuksia vanhainkotiin. Että vanhukset kun joskus pääsisivät ulos

    • Anonyymi

      Korjaus edelliseen. Työttömät ei yöttömät

      • Anonyymi

        Palkalla tullaan, muutoin voivat olla keskenään vaikka sinun kanssa. Ei se kissakaan kiitoksella elä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palkalla tullaan, muutoin voivat olla keskenään vaikka sinun kanssa. Ei se kissakaan kiitoksella elä.

        Palkkaahan te jo joka kuukausi nostatte tekemättä yhtään mitään. Itse kannatan myös työttömyysedun ehdollistamista niin, että jokaisen työttömän on todellakin osallistuttava x määrä tunteja joka viikko hyväntekeväisyyteen saadakseen 'palkkansa'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palkkaahan te jo joka kuukausi nostatte tekemättä yhtään mitään. Itse kannatan myös työttömyysedun ehdollistamista niin, että jokaisen työttömän on todellakin osallistuttava x määrä tunteja joka viikko hyväntekeväisyyteen saadakseen 'palkkansa'.

        Sotket koko ajan asioita! Työttömyysetuus on "etuus", ei palkka!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palkkaahan te jo joka kuukausi nostatte tekemättä yhtään mitään. Itse kannatan myös työttömyysedun ehdollistamista niin, että jokaisen työttömän on todellakin osallistuttava x määrä tunteja joka viikko hyväntekeväisyyteen saadakseen 'palkkansa'.

        Kyllä se sitte koville ottaa, vaikka ihan lakiin perustuvasta oikeudesta kyse! Sitä paitsi työtön ei saa tehdä mitään työhön rinnastettavaa!

        Teillä jollain, ehkä oletkin tämä joku akateeminen hyväkäs?, ei ole käsitystä kuinka raadollista elämä on minimituloilla ja mitä se pätkätyösilppu tarkoittaa 😠 Lueha muistin virkistykseksi tämän päivän is:n tai il:n sivuilta. Mulla omakohtaistaki kokemusta ja myös pikkusen taloudellisesta hyväksikäytöstä - sairasta nuukuutta pikkurahojen,ja vieläpä ilman omaa syytä sairaan/vammautetun kanssa ☹️

        lajijasuris


    • Anonyymi

      On täysin kestämätön tilanne valtiontaloudelle, että Suomessa on iso määrä terveitä työikäisiä ihmisiä, jotka kieltäytyvät työnteosta. Työttömät itse eivät kykene kriittiseen analyysiin omasta tilastaan, koska heiltä puuttuu täysin akateeminen koulutus, joka tähän valmistelisi, joten päätökset heidän puolestaan tekevät muut tahot. Orvon hallituksen myötä uskoisin, että työttömiltä aletaan odottamaan muutakin, kuin vain ilmestymistä käsi pitkällä hakemaan tukensa.

      • Anonyymi

        "Orvon hallituksen myötä uskoisin, että työttömiltä aletaan odottamaan muutakin, kuin vain ilmestymistä käsi pitkällä hakemaan tukensa."


        Et nyt vain ole ymmärtänyt sitä, että mm. työn vapaa valinta on lakiin perustuva oikeus, ja sen oikeuden suojelun tarkoitus on siirtää vastuu takaisin päättäjille siitä, miten ja millä rahalla tarvittavia työpaikkoja rahoitetaan.

        On täyttä huuhaata odotella työllisyyttä, jos edes rahoitusta työpaikkoihin ei ole, varmasti sinun kaverisi Orpokin tulee sen asian neuvotteluissaan viimeistään ymmärtämään.

        Kestämätöntä valtiontaloudelle on ainoastaan se, että päätösvalta työn kysyntään tarvittavan rahoituksen käytöstä on siirretty täysin väärille henkilöryhmille, jopa ulkoparlamentaarisille ryhmille jotka ajavat vain omaa etuaan, ja mielellään jakavat itselleen kaikki rahat mitä vain voivat omaa päätösvaltaa käyttäen muiden sopimuspöydistä poistaa.

        Näitä ryhmiä ovat mm. työmarkkinajohtajat ay-liike ja elinkeinoelämä, eikä niillä ryhmillä ole mitään oikeuksia jakaa käskyjä muiden sopimuspöytiin - kuten ei ole Petteri Orpoilla eikä muullakaan eduskunnalla.

        Toki ymmärretään, miksi tätä valhetta jatketaan, kysehän on useiden miljardien tai jopa kymmenien miljardien rahasummista jotka käytännössä varastetaan työpaikkoja tarvitsevien ihmisten sopimuspöydistä.


      • Anonyymi

        Onneksi saat ystäväsi Petterin mamut tänne lähitulevaisuudessa niin siitä se ongelma vasta räjähtääkin käsiin Ruotsin tyyliin.

        Siinä voi slaavilainen tai arabin veri kiehahtaa eri tavoin kuin paikallinen jota potkitaan päähän ja syyllistetään kokoomuksen kansallisurheiluna sekä propagandana toistetaan joka päivä jotta ihmiset alkavat pitämään työtöntä syyllisenä omaan työttömyyteensä ja jopa koko Suomen taantuvaan taloustilanteeseen...


    • Anonyymi

      Ei ole millään tavoin työttömien syy, että rahoitus tarvittaviin työpaikkoihin ajetaan alas.

      Kyse on miljardeista tai kymmenistä miljardeista euroista, jotka on virheellisellä päätöksenteolla ja yksisilmäisellä oman edun ajamisella poistettu puuttuviin työpaikkoihin tarvittavasta rahoituksesta.

      Ne rahat on jaettu esim. osinkoina osakkeenomistajille, indeksikorotuksina ay-liikkeelle, ja ministeritkin ottaa omat takuukorotuksensa joka ikinen vuosi.

      Ennenkuin mitään työtä voi syntyä, pitää em. rahoitus käydä hakemassa takaisin, se on erityisesti eduskunnalle kuuluva tehtävä, koska kenelläkään muulla ei ole päätösvaltaa eikä -haluakaan tehdä taloutta korjaavia muutoksia.

      • Anonyymi

        Joo, osingot vaan mielessä, kun pitäisi miettiä kehitystä ja investointeja.Paljo kaikkea valitusta, mutta onneksi sentään löytyy Supercellin kaltaista porukkaakin.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, osingot vaan mielessä, kun pitäisi miettiä kehitystä ja investointeja.Paljo kaikkea valitusta, mutta onneksi sentään löytyy Supercellin kaltaista porukkaakin.

        lajijasuris

        Supercell on ihan myönteinen poikkeus monien muiden yritys- ja pääomatoimijoiden joukossa.

        Edelleenkin voi vain peräänkuuluttaa sitä, että raha Suomessa pitää saada kiertoon siten, että se synnyttää ne halutut määrät työpaikkoja - eli työpaikkojen rahoitusta - jonka myötä vuosikausia jatkettava itku työvoimapulasta ja työttömyydestä voitaisiin lopulta heittää roskakoriin.

        Näin ei poliitikot kuitenkaan luultavasti halua, vaan heidän olemassaololleenkin on tärkeätä, että voidaan itkeä jatkuvasti työvoimapulaa ja syytellä työttömiä, siksipä tekevät päätöksiä niin että saadaan riittävä määrä työttömiä Suomeen.


    • Anonyymi

      Ei voi olla niin, että kansalaisilla on pelkkiä oikeuksia, eikä lainkaan velvollisuuksia. Eikä voida olettaa, että valtio takaa työntekijälle työpaikan; emme elä kommunistisessa yhteiskunnassa. Työmarkkinat ovat vapaat kenelle tahansa, ja kilpailukykyisimmät yksilöt työllistyvät, ja näin pitääkin olla; yhteiskuntaamme ei voida laskea niiden pyöritettäväksi, jotka tälläkin palstalla vinkuvat rahaa vaikkapa vanhusten ulkoiluttamisesta; täysin kouluttamattomat ihmiset, jotka ovat käyttäneet elämänsä nenänsä kaiveluun, eivät voi osallistua yhteiskunnalliseen päätöksentekoon.

      • Anonyymi

        Kirjoitit tuossa juuri, että "kilpailukykyisimmät yksilöt työllistyvät..."! No mitä lopuille pitäisi tehdä? Viedä saunan taakse ja lopettaa, niin kuin lahtarit ennekin on Loimaalla tehneet! Turhan änkyrät rengit ja piiat vietiin kuopan reunalle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitit tuossa juuri, että "kilpailukykyisimmät yksilöt työllistyvät..."! No mitä lopuille pitäisi tehdä? Viedä saunan taakse ja lopettaa, niin kuin lahtarit ennekin on Loimaalla tehneet! Turhan änkyrät rengit ja piiat vietiin kuopan reunalle!

        Kehoitatko sinä tässä siis kansaa ryhtymään rikoksiin em. ihmisryhmiä vastaan? Tiedätkö, että sellainen toiminta on lainvastaista ja siitä myös rikoslaissa rankaistaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehoitatko sinä tässä siis kansaa ryhtymään rikoksiin em. ihmisryhmiä vastaan? Tiedätkö, että sellainen toiminta on lainvastaista ja siitä myös rikoslaissa rankaistaan?

        Kysymysmuotoinen lause on tietenkin sarkastinen, jos et sitäkään ymmärtänyt. Siellä Kokoomuksen voitonjuhlat näköjään jatkuu köyhimpiä ja vähäosaisimpia ivaamalla... Neljän vuoden päästä taas vetovastuu vaihtuu...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysymysmuotoinen lause on tietenkin sarkastinen, jos et sitäkään ymmärtänyt. Siellä Kokoomuksen voitonjuhlat näköjään jatkuu köyhimpiä ja vähäosaisimpia ivaamalla... Neljän vuoden päästä taas vetovastuu vaihtuu...

        Vapaamatkustajat siellä uhriutuvat nimimerkillä köyhimmät ja vähäosaisimmat, koettaen saada säälipisteitä; todellisuudessa työt eivät kiinnosta vaikka rikastuisi ja tulisi parempiosaisemmaksi. Näin se vain menee. Vetovastuu toivottavasti säilyy ennallaan neljän vuoden päästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysymysmuotoinen lause on tietenkin sarkastinen, jos et sitäkään ymmärtänyt. Siellä Kokoomuksen voitonjuhlat näköjään jatkuu köyhimpiä ja vähäosaisimpia ivaamalla... Neljän vuoden päästä taas vetovastuu vaihtuu...

        Myös Kokoomus voi kansaa kannustaa kysymysmuotoisilla sarkastisilla lauseilla, mutta ei se hallitusvastuussa ollessaan voi toimia lainvastaisesti näyttelemällä että ei olisikaan sanonut jotakin sellaista minkä on sanonut julki.

        Ei ole mitään epäselvää että Kokoomuksen toimia tarkistellaan suurennuslasilla, ja tuo neljä vuottakin on melko pitkä aika pitää hallitus kasassa.

        En pitäisi kovinkaan vaikeana ennustuksena sitä että seuraavalla vaalikaudella hallituksen runko tulee olemaan SDP ja Keskusta, tämä toki sillä reunaehdolla että Orpon hallituksen kokoonpano ei vaihdu kesken vaalikauden ja alkavat todella lunastamaan niitä lupauksia mitä ovat ennen vaalivoittoa tehneet, aivan sillä tavalla kuin julkisuuteen ovat avoimesti huudelleet.


      • Anonyymi

        Asiahan on itse asiassa juuri päinvastoin kuin tuossa kirjoittelet.

        Ei työmarkkina ole mikään sellainen paikka, jossa vain paras ja kaunein saa kaiken, vaan työmarkkinoilta on riitettävä rahoitusta kaikille niille suomalaisille jotka valitsemallaan työllä haluavat itseään elättää.

        Työmarkkinat pitää olla vapaat kaikille, ei työmarkkina voi olla mikään eniten valtaa käyttävien oma monopoli kuten se nykyisin Suomessa on. Yrityksiä voi sinällään tehostaa niin paljon kuin halutaan, mutta työmarkkinoita ei voida koska sen tehostamisen lopputulos on massatyöttömyys.

        Kansa itse määrittää tässä maassa - monien muiden läntisten maiden lisäksi - edelleen ne reunaehdot, millä työtä tehdään, se aivan selkeästi laissa ja kv-sopimuksissakin ilmaistaan siten että kansalaisilla on oikeus vapauteen valita työnsä, ammattinsa tai elinkeinonsa.

        Ei se ole elinkeinoelämä joka sanelee saatavissa olevat työt ja ehdot, vaan se on erityisesti maan hallituksen ja eduskunnan tehtävä hoitaa talouden säätelytoimet siten että elinkeinoelämälle tulee enemmän vauhtia kysyä ja maksaa suomalaisesta työstä siten, että sopimukset syntyy lopulta neuvotellen ja sopien, mutta ei sanelemalla.


    • Anonyymi

      On täysin kestämätön tilanne valtiontaloudelle, että Suomessa on iso määrä terveitä työikäisiä ihmisiä, jotka kieltäytyvät työnteosta. Työttömät itse eivät kykene kriittiseen analyysiin omasta tilastaan, koska heiltä puuttuu täysin akateeminen koulutus, joka tähän valmistelisi, joten päätökset heidän puolestaan tekevät muut tahot. Orvon hallituksen myötä uskoisin, että työttömiltä aletaan odottamaan muutakin, kuin vain ilmestymistä käsi pitkällä hakemaan tukensa.

      No johan nyt jo pitää hakea 4 paikkaa/kk. Sipilän hallituksen aikana tuli aktiivimalli ja Marinn hallitus korjasi sen näin. Niin miten silloin voi kieltäytyä työnteosta???

      Kyllä se ongelma on vaan siinä, että yrittäjät eivät huoli työttömiä töihin. Jollain tapaa tämä vaan yritetään laittaa työttömien syyksi.

      • Anonyymi

        Sekin olis katastrofi yhteiskunnalle, jos ihmiset kouluttautuisi enimmäkseen akateemisesti. Monesti heillä on peukalo keskellä kämmentä käytännön asioissa ja omien kykyjen arvioinnissa näissä. Vähän ääripänen esim. mutta niinku vaikka eräs Roope! En mä silti koulutusta ollenkaan väheksy, en todellakaan. On siellä yrityksissäkin vikaa

        lajijasuris


      • Anonyymi

        "No johan nyt jo pitää hakea 4 paikkaa/kk. Sipilän hallituksen aikana tuli aktiivimalli ja Marinn hallitus korjasi sen näin. Niin miten silloin voi kieltäytyä työnteosta???"


        Onko tässä nyt jotakin ymmärtämisen ongelmaa jollakulla? Ehkä jopa hallituksilla?

        Autetaan:

        Suomessa on edelleen lainmukainen oikeus vapaasti valita työnsä, ammattinsa tai elinkeinonsa, ja ei todella voi olla niin, että tuota vapautta alettaisiin noin vain poliittisilla mielihaluilla tai nettikeskusteluilla kansalaisilta poistamaan. Samat oikeudet myös kansainvälisissä sopimuksissa, ehkä vielä tarkemminkin kirjoitettuna.

        Kysymys kuuluu pikemminkin niin päin, että kieltäytyykö maan johto noudattamasta velvollisuuttaan tunnustaa kansalaisten oikeus vapauteen valita työnsä.

        Vastaus:

        Suomi rikkoo tässä lakeja mennen tullen, nykyiset toimintamallit täysin lainvastaisia, heti kun yo. vapautta yritetään evätä.


    • Anonyymi

      Ulkomailla asuessa en koskaan törmännyt ilmiöön, jossa ihmiset odottelevat kotona käsi ojossa tukia ja syyttelevät milloin valtiota, milloin yrityksiä, milloin rikkaita, milloin poliitikkoja, periaatteessa ihan keitä vain muita kuin itseään, omasta tilanteestaan. Ei ihme, että jäätte jyrän alle, kun menette jo valmiiksi tielle makaamaan.

      • Anonyymi

        Et varmasti ole asunut Yhdysvalloissa viime aikoina, jossa työväki suorastaan pakenee työpaikoilta nyt, puhutaan miljoonien ihmisten pakenemisesta.

        Julkisuudessa syytellään kovasti heitä, mutta jokainen tietää että työn ehdot ja palkitsevuus on tehty vuosien varrella niin heikoksi, että ei maksa vaivaa sentinkään vertaa niitä yrityksiä hyödyttää.

        Verkosta löytyy paljon materiaalia tähän liittyen, toki on syytä muistaa se että ko. ilmiöstä yritetään kaikin keinoin vaieta.

        Kyllä muita voidaan syytellä aivan helpostikin, etenkin silloin kun talouden ohjaamistoimet valtion johdossa tehdään vuosikausia väärin siten, että lopputuloksena ajetaan valtavat määrät kansaa kortistoon yksinkertaisesti siitä syystä että heidän työpaikkoihin tarvittava rahoitus jaetaan täysin väärille ihmisryhmille (ml. päättäjille itselleen, joille kelpaa muhkeat palkankorotukset joka vuosi)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et varmasti ole asunut Yhdysvalloissa viime aikoina, jossa työväki suorastaan pakenee työpaikoilta nyt, puhutaan miljoonien ihmisten pakenemisesta.

        Julkisuudessa syytellään kovasti heitä, mutta jokainen tietää että työn ehdot ja palkitsevuus on tehty vuosien varrella niin heikoksi, että ei maksa vaivaa sentinkään vertaa niitä yrityksiä hyödyttää.

        Verkosta löytyy paljon materiaalia tähän liittyen, toki on syytä muistaa se että ko. ilmiöstä yritetään kaikin keinoin vaieta.

        Kyllä muita voidaan syytellä aivan helpostikin, etenkin silloin kun talouden ohjaamistoimet valtion johdossa tehdään vuosikausia väärin siten, että lopputuloksena ajetaan valtavat määrät kansaa kortistoon yksinkertaisesti siitä syystä että heidän työpaikkoihin tarvittava rahoitus jaetaan täysin väärille ihmisryhmille (ml. päättäjille itselleen, joille kelpaa muhkeat palkankorotukset joka vuosi)

        Kun työpaikkoihin tarvittava rahoitus on ensin jaettu loisiville veteläpöksyisille varakkaille jotka väittävät työskennelleensäkin sen rahan eteen, seuraavia hyökkäyksen kohteeksi joutuvia rahasummia ei ole vaikea arvata, niitä tulevat olemaan kaikki kansan suojaksi tehdyt asiat, kuten sosiaaliturva, terveydenhuolto ja yleensäkin kaikki palvelut.

        Armeijaan ja poliisiin ei kuitenkaan vähennyksiä tehdä koska huonot päättäjät parlamentissa haluavat tietenkin että jos kansa on tyytymätön, on sitten poliisia ja armeijaa jolla laitetaan kansa pakolla kuriin.

        Ei tuosta nyt kovin vaikeata ole nähdä, että päätöksenteko on mennyt pieleen jo pitkän aikaa sitten.

        Sama meininki muuten Suomessakin, tosin täällä kansa lienee vähän älykkäämpää, tai ainakin monen puolueen olemassaolo mahdollistaa sen paremmin että kansa pystyy vaikuttamaan toiseenkin suuntaan, toisin kuin Yhdysvalloissa jossa valta on kahdella puolueella ja molemmat ajavat hyväosaisten asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun työpaikkoihin tarvittava rahoitus on ensin jaettu loisiville veteläpöksyisille varakkaille jotka väittävät työskennelleensäkin sen rahan eteen, seuraavia hyökkäyksen kohteeksi joutuvia rahasummia ei ole vaikea arvata, niitä tulevat olemaan kaikki kansan suojaksi tehdyt asiat, kuten sosiaaliturva, terveydenhuolto ja yleensäkin kaikki palvelut.

        Armeijaan ja poliisiin ei kuitenkaan vähennyksiä tehdä koska huonot päättäjät parlamentissa haluavat tietenkin että jos kansa on tyytymätön, on sitten poliisia ja armeijaa jolla laitetaan kansa pakolla kuriin.

        Ei tuosta nyt kovin vaikeata ole nähdä, että päätöksenteko on mennyt pieleen jo pitkän aikaa sitten.

        Sama meininki muuten Suomessakin, tosin täällä kansa lienee vähän älykkäämpää, tai ainakin monen puolueen olemassaolo mahdollistaa sen paremmin että kansa pystyy vaikuttamaan toiseenkin suuntaan, toisin kuin Yhdysvalloissa jossa valta on kahdella puolueella ja molemmat ajavat hyväosaisten asiaa.

        Yhdysvaltalaisia ei lasketa; maailman yksinkertaisin kansakunta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhdysvaltalaisia ei lasketa; maailman yksinkertaisin kansakunta.

        Äläs nyt, monet suomalaiset fanittaa amerikkalisia ja kaikkea sieltä tulevaa ihan tosissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun työpaikkoihin tarvittava rahoitus on ensin jaettu loisiville veteläpöksyisille varakkaille jotka väittävät työskennelleensäkin sen rahan eteen, seuraavia hyökkäyksen kohteeksi joutuvia rahasummia ei ole vaikea arvata, niitä tulevat olemaan kaikki kansan suojaksi tehdyt asiat, kuten sosiaaliturva, terveydenhuolto ja yleensäkin kaikki palvelut.

        Armeijaan ja poliisiin ei kuitenkaan vähennyksiä tehdä koska huonot päättäjät parlamentissa haluavat tietenkin että jos kansa on tyytymätön, on sitten poliisia ja armeijaa jolla laitetaan kansa pakolla kuriin.

        Ei tuosta nyt kovin vaikeata ole nähdä, että päätöksenteko on mennyt pieleen jo pitkän aikaa sitten.

        Sama meininki muuten Suomessakin, tosin täällä kansa lienee vähän älykkäämpää, tai ainakin monen puolueen olemassaolo mahdollistaa sen paremmin että kansa pystyy vaikuttamaan toiseenkin suuntaan, toisin kuin Yhdysvalloissa jossa valta on kahdella puolueella ja molemmat ajavat hyväosaisten asiaa.

        Kyllä vain. mut olisin optimistisesti sen suhteen ettei isosti kyykytetä heitä, joilla menee huonommin. Kiitos Persujen, mutta kyllä vaalipuheet silti unohtuu siinä kohtaa. kun ministerinpaikkoja, avustajakaartia ym. aletaan nimittää.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä vain. mut olisin optimistisesti sen suhteen ettei isosti kyykytetä heitä, joilla menee huonommin. Kiitos Persujen, mutta kyllä vaalipuheet silti unohtuu siinä kohtaa. kun ministerinpaikkoja, avustajakaartia ym. aletaan nimittää.

        lajijasuris

        Kun Suomen sisäinen talous alkaa perustumaan entistä enemmän tulonsiirroista tapahtuvaan kauppaan, jota voisi merkittävästi vahingoittaa leikkaamalla tulonsiirtoja, varmasti siinä vaiheessa alkaa aukeamaan myös Orpojen, Sipilöiden ja Persujenkin silmät.

        Se että kaikki taloudenpito perustuisi yksityiseen päätöksentekoon, on valtion kohdalla täyttä huuhaata joka ei voi onnistua koskaan. Syy tähän perustuu siihen että yksityisillä ja yrityksillä ei ole koskaan niitä vastuita, jotka on valtiolla.

        Tämäkään ei toki estä sitä että jos talousasioista vastuussa oleva päättäjä on ihan oikeasti typerä aasi, voidaan jo lähtökohtaisestikin pitää varmana sitä että typerä päättäjä saa vaikka koko maansa tuhottua, jos demokratia ei ehdi päättäjää potkaisemaan ulos riittävän ajoissa.

        Valtio ja yritykset on aina toisiinsa nähden erilaisia asioita, joilla on niin taloudellisesti kuin monessa muussakin mielessä erilaiset olemassaolon tarkoitukset ja myös onnistumiseensa erilaiset tavoitteet. Hyvinä aikoina voi tavoitteet olla samankaltaisiakin, huonoina aikoina alkaa eroavaisuudet sen sijaan näkymään, aivan kuten nyt, monissa eri maissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun Suomen sisäinen talous alkaa perustumaan entistä enemmän tulonsiirroista tapahtuvaan kauppaan, jota voisi merkittävästi vahingoittaa leikkaamalla tulonsiirtoja, varmasti siinä vaiheessa alkaa aukeamaan myös Orpojen, Sipilöiden ja Persujenkin silmät.

        Se että kaikki taloudenpito perustuisi yksityiseen päätöksentekoon, on valtion kohdalla täyttä huuhaata joka ei voi onnistua koskaan. Syy tähän perustuu siihen että yksityisillä ja yrityksillä ei ole koskaan niitä vastuita, jotka on valtiolla.

        Tämäkään ei toki estä sitä että jos talousasioista vastuussa oleva päättäjä on ihan oikeasti typerä aasi, voidaan jo lähtökohtaisestikin pitää varmana sitä että typerä päättäjä saa vaikka koko maansa tuhottua, jos demokratia ei ehdi päättäjää potkaisemaan ulos riittävän ajoissa.

        Valtio ja yritykset on aina toisiinsa nähden erilaisia asioita, joilla on niin taloudellisesti kuin monessa muussakin mielessä erilaiset olemassaolon tarkoitukset ja myös onnistumiseensa erilaiset tavoitteet. Hyvinä aikoina voi tavoitteet olla samankaltaisiakin, huonoina aikoina alkaa eroavaisuudet sen sijaan näkymään, aivan kuten nyt, monissa eri maissa.

        👍

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun Suomen sisäinen talous alkaa perustumaan entistä enemmän tulonsiirroista tapahtuvaan kauppaan, jota voisi merkittävästi vahingoittaa leikkaamalla tulonsiirtoja, varmasti siinä vaiheessa alkaa aukeamaan myös Orpojen, Sipilöiden ja Persujenkin silmät.

        Se että kaikki taloudenpito perustuisi yksityiseen päätöksentekoon, on valtion kohdalla täyttä huuhaata joka ei voi onnistua koskaan. Syy tähän perustuu siihen että yksityisillä ja yrityksillä ei ole koskaan niitä vastuita, jotka on valtiolla.

        Tämäkään ei toki estä sitä että jos talousasioista vastuussa oleva päättäjä on ihan oikeasti typerä aasi, voidaan jo lähtökohtaisestikin pitää varmana sitä että typerä päättäjä saa vaikka koko maansa tuhottua, jos demokratia ei ehdi päättäjää potkaisemaan ulos riittävän ajoissa.

        Valtio ja yritykset on aina toisiinsa nähden erilaisia asioita, joilla on niin taloudellisesti kuin monessa muussakin mielessä erilaiset olemassaolon tarkoitukset ja myös onnistumiseensa erilaiset tavoitteet. Hyvinä aikoina voi tavoitteet olla samankaltaisiakin, huonoina aikoina alkaa eroavaisuudet sen sijaan näkymään, aivan kuten nyt, monissa eri maissa.

        Pelkkää sanahelinää. Paljon puhetta sanomatta yhtään mitään. Viestintäkoulutus olisi paikallaan.


    • Anonyymi

      Työttömät voisi mennä pitämään seuraa näille pärinä-eeroille jotka terrorisoi Loimaata kaiken maailman päristimillä. Hylkiöt eivät ikinä saaneet huomiota vanhemmiltaan tai luokkakavereiltaan niin sitä pitää hakea yön pimeydessä pakoputket paukkuen.

      • Anonyymi

        Hah... tässä kirjoittaa itse se hylkiö, joka ei ole saanut muuta huomiota osakseen kuin tuomitsemista... nyt täällä aikansa kuluksi tuomitsee muita vähäosaisia, kun ei itsellä ole mitään virkaa maailmassa ja katkeruus kalvaa... elämä on ehtoopuolella ja omat hommat tuli ryssittyä.


      • Anonyymi

        Tiedä seuran pitämisestä, mutta eilen illalla oli kaupassa ainakin porukkaa jolla kovasti pärisee autot ja suut - ja kaljaa tietty kyytipojaksi! 😒

        Jokainen saa mun puolesta juoda tai pössytellä, kunhan muuten antaa panoksensa, jos ei mitään sairauksia ole. Samaa mieltä tuolloin ettei voi koko ajan vaatia muilta lisää, mutta itse ei tee mitään. En myöskään jaa ajatusta itsestään tulleestapäihdesairaudesta, jos itse on vapaasta tahdosta itsensä pistänyt siihen kuntoon. Eri juttu sitten "itselääkintä" sairauden huonojen kokemusten yms. muiden vuoksi. Onhan täällä näitäkin,ja osa silti töissä ym.

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Luulen, että jos täällä vaikkapa joku perheellinen työtön kertoisi ahdingostaan avoimesti, saattaisi ihmisillä olla enemmän sympatiaa työttömiä kohtaan. Nyt kuvautuu niin, että työttömät ilkkuvat työssäkäyviä i.e. 'hullu paljon työtä tekee viisas pääsee vähemmällä' ja muut 'en ulkoiluta vanhuksia ellet maksa'- letkautukset vain syventävät kuilua työttömien ja muun yhteiskunnan välillä. Hankala kunnioittaa ihmisiä, jotka vapaaehtoisesti heittäytyvät lauman vedettäviksi.

      • Anonyymi

        "Hankala kunnioittaa ihmisiä, jotka vapaaehtoisesti heittäytyvät lauman vedettäviksi."


        Siinäpä tuli jo valhetta puolikkaan lauseen täydeltä, ei varmasti ole kukaan heittäytynyt mihinkään vaan työttömyys tapahtuu lähestulkoon aina jonkin päättäjän toimesta.

        Jos päättäjät valitsevat Suomeen työttömyyden, miksi ihmeessä sinä syyttelet työttömiä, mikset syytä niitä päättäjiä jotka ovat työttömyyden Suomeen valinneet?

        Huomaathan sellaisen olennaisen asian, että työn vapaa valinta on Suomessa lakiin perustuva oikeus, ja se tarkoittaa sitä, että esim. huonoja valintoja ei ole kenenkään pakko tehdä. Tämä johtaa tietenkin siihen, että esim. järjestäytyneet alkavat käyttämään omaa valtaansa väärin, lopputulos on järjestäytyneiden ylipalkkaus ja siinä sivussa tuotetaan satojen tuhansien ihmisten massatyöttömyys.

        Jos päättäjä itse valitsee että pitää saada kansaa työttömiksi, se tarkoittaa todella sitä, että päättäjä on samalla tehnyt päätöksen siitä että halutaan paljon kansaa sosiaaliturvan varaan, ja se sosiaaliturva maksatetaan heidän taskuista, joille ovat paremmat palkkatulot kelvanneet mutta eivät ole halunneet muita jakamaan heidän voittopotteja ja kymppitonnien palkkojaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hankala kunnioittaa ihmisiä, jotka vapaaehtoisesti heittäytyvät lauman vedettäviksi."


        Siinäpä tuli jo valhetta puolikkaan lauseen täydeltä, ei varmasti ole kukaan heittäytynyt mihinkään vaan työttömyys tapahtuu lähestulkoon aina jonkin päättäjän toimesta.

        Jos päättäjät valitsevat Suomeen työttömyyden, miksi ihmeessä sinä syyttelet työttömiä, mikset syytä niitä päättäjiä jotka ovat työttömyyden Suomeen valinneet?

        Huomaathan sellaisen olennaisen asian, että työn vapaa valinta on Suomessa lakiin perustuva oikeus, ja se tarkoittaa sitä, että esim. huonoja valintoja ei ole kenenkään pakko tehdä. Tämä johtaa tietenkin siihen, että esim. järjestäytyneet alkavat käyttämään omaa valtaansa väärin, lopputulos on järjestäytyneiden ylipalkkaus ja siinä sivussa tuotetaan satojen tuhansien ihmisten massatyöttömyys.

        Jos päättäjä itse valitsee että pitää saada kansaa työttömiksi, se tarkoittaa todella sitä, että päättäjä on samalla tehnyt päätöksen siitä että halutaan paljon kansaa sosiaaliturvan varaan, ja se sosiaaliturva maksatetaan heidän taskuista, joille ovat paremmat palkkatulot kelvanneet mutta eivät ole halunneet muita jakamaan heidän voittopotteja ja kymppitonnien palkkojaan.

        Ajatuksen virkistämiseksi:

        Ei voi olla työtä, jos ei ole työlle rahoitustakaan. Rahoitus on se, mistä tässä on kysymys, eli sitten vain etsimään ne rahat, jolla työpaikat rahoitetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatuksen virkistämiseksi:

        Ei voi olla työtä, jos ei ole työlle rahoitustakaan. Rahoitus on se, mistä tässä on kysymys, eli sitten vain etsimään ne rahat, jolla työpaikat rahoitetaan.

        Mikä ihmeen rahoitus työllistymiselle? Ihminen kouluttautuu hyvin, ja hakee vapailta markkinoilta töitä, ja työllistyy. Mitä ihmeen kommunistipropagandaa jauhat, Che Guevara?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ihmeen rahoitus työllistymiselle? Ihminen kouluttautuu hyvin, ja hakee vapailta markkinoilta töitä, ja työllistyy. Mitä ihmeen kommunistipropagandaa jauhat, Che Guevara?

        "Mikä ihmeen rahoitus työllistymiselle?"


        Siinäpä tuli todisteet, miten yksinkertaista voi ajattelu yksinkertaisimmillaan Suomessa olla.

        MOT


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatuksen virkistämiseksi:

        Ei voi olla työtä, jos ei ole työlle rahoitustakaan. Rahoitus on se, mistä tässä on kysymys, eli sitten vain etsimään ne rahat, jolla työpaikat rahoitetaan.

        Onko Suomen kaikki kokoomusjohtoiset firmat kokoomus-kommunistien hallinnoimia kun duunarien palkkkakin pitää maksattaa yhteiskunnalla ja millä perusteella niille maksetaan yritystukia?

        Yritykset eivät edusta demokratiaa joten niille kuuluu yrittäjän riski ja niiden pitää maksaa veroja ja työstä palkkaa tai muuten saavat kuolla omaan mahdottomuuteensa.
        Sellaisia firmoja ei Suomi eikä suomalaiset tarvitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Suomen kaikki kokoomusjohtoiset firmat kokoomus-kommunistien hallinnoimia kun duunarien palkkkakin pitää maksattaa yhteiskunnalla ja millä perusteella niille maksetaan yritystukia?

        Yritykset eivät edusta demokratiaa joten niille kuuluu yrittäjän riski ja niiden pitää maksaa veroja ja työstä palkkaa tai muuten saavat kuolla omaan mahdottomuuteensa.
        Sellaisia firmoja ei Suomi eikä suomalaiset tarvitse.

        Mene maailmalle muutamaksi vuodeksi töihin, ja alat ymmärtämään paremmin yritysmaailmaa ja ihmisten motivaatiota tehdä työtä. External locus of control. Sitä riittää näissä meidän suomalaisissa työttömissä, ja sinunlaisissasi agitaattoreissa, joille kaikki on yhteistä omaisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene maailmalle muutamaksi vuodeksi töihin, ja alat ymmärtämään paremmin yritysmaailmaa ja ihmisten motivaatiota tehdä työtä. External locus of control. Sitä riittää näissä meidän suomalaisissa työttömissä, ja sinunlaisissasi agitaattoreissa, joille kaikki on yhteistä omaisuutta.

        Kyl maar määki ihmettelin ko mun kävelysauvat hävis täst taloyhtiön käytäväst, et onk nää kaik ny si yhteisomistukses vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene maailmalle muutamaksi vuodeksi töihin, ja alat ymmärtämään paremmin yritysmaailmaa ja ihmisten motivaatiota tehdä työtä. External locus of control. Sitä riittää näissä meidän suomalaisissa työttömissä, ja sinunlaisissasi agitaattoreissa, joille kaikki on yhteistä omaisuutta.

        Jos valtion johdolla jaetaan miljardeittain tukirahaa yrityksille, pitäisi olla yritysten omankin toiminnan ja olemassaolon kehittämisen kannalta järkevää tehdä johtopäätös siitä, että niitä miljardeja ei jaeta esim. ylimääräisinä osinkoina, vaan niitä rahoja käytetään yritystoiminnan kehittämiseen siten että siinä prosessissa syntyy samalla myös suomalaiselle työlle hyväpalkkaisia työpaikkoja.

        Jos noin yksinkertaista asiaa ei yritysten ja pääomien asialla kulkeva agitaattori ymmärrä, on jokseenkin väistämätöntä että tukijuhlien jälkeen tulee aika jolloin alisuorittavissa ja kehittymään kykenemättömissä yrityksissä sammutetaan valot, ja kun on riittävän monta sellaista yritystä, tulee paljon alehintaista yritystoimintaa tarjolle - alehintakin on siis vain yksi tapa kertoa siitä, että yrityksen saamia tuottoja ja voittoja ei ole käytetty oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyl maar määki ihmettelin ko mun kävelysauvat hävis täst taloyhtiön käytäväst, et onk nää kaik ny si yhteisomistukses vai?

        Ei kannata jättää kävelysauvoja eikä mitään muutakaan käytävään niiden paikka ei ole siellä. Käytävillä ei saa mitään säilytellä


    • Anonyymi

      Työmarkkinat ovat vapaat sosiaalisesta asemasta riippumatta, ja mahdollistavat sosiaalisen liikkuvuuden, jos ihmisellä itsellään on siihen tahtotila. Jos ei, no sitten tehdään nämä cheguevarat ja jäädään hattu kädessä odottelemaan almuja.

      • Anonyymi

        Eikö nyt yhtään olo helpotu? Pitääkö hoitajien kohta kiristää lepositeitä ja ottaa nettikoneet pois!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö nyt yhtään olo helpotu? Pitääkö hoitajien kohta kiristää lepositeitä ja ottaa nettikoneet pois!

        Paljastat yllättävän paljon itsestäsi tällä diskriminoivalla lausahduksellasi. Kovin ovat debaatti- ja argumentointikykysi jääneet kehittymättä, kun mielisairauden implikointi ja siihen liittyvä retotiikka ovat ainoa vastaiskusi. Ei jatkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljastat yllättävän paljon itsestäsi tällä diskriminoivalla lausahduksellasi. Kovin ovat debaatti- ja argumentointikykysi jääneet kehittymättä, kun mielisairauden implikointi ja siihen liittyvä retotiikka ovat ainoa vastaiskusi. Ei jatkoon.

        Tosi hienoja sanoja käytät...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi hienoja sanoja käytät...

        Niin, no harva lähtee liskoaivotasoiseen dialogiin kanssasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi hienoja sanoja käytät...

        Ehkä se on primus inter pares... jonka isäukko on palkannut tai sitte muuten suhteilla päässyt työssä eteenpäin!

        Noin muuten, on kyllä pirun sitkeässä käsitys, että työttömistä on iso joukko semmosia. joilla kaikki on tahdosta kiinni. Kun ei vaan ole, vaikka heitäkin on.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, no harva lähtee liskoaivotasoiseen dialogiin kanssasi.

        No itse en ole pitkäaikaistyötön, enkä työtön ollenkaan. Enkä edes loimaalainen, mutta en tykkää tuosta kaikkitietävästä tyylistä selittää asioita näin yksinkertaisesti. Itse lähdit nyt mukaan tähän loukkaamiseen mukaan, eli pata tässä kattilaa soimaa. Provosoiduit kun provosoitiin ja laskeuduit trollin tasolle. Paljon sinullakin on joutilasta aikaa ja energiaa selittää ja pyrkiä älyllisesti kampittamaan täällä anonyymipalstalla kanssaihmisiä. Ehkä voisit käyttää energiasi ja pääomasi jossain hyödyllisessä ja näkyvämmässä hommassa, yhdistyksissä tai politiikassa. Kun sitä eläkeläisellä näyttää riittävän...? Tai ainakin pitkin päiviä ja öitä näitä viisasteluja tänne on kirjoitettu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä se on primus inter pares... jonka isäukko on palkannut tai sitte muuten suhteilla päässyt työssä eteenpäin!

        Noin muuten, on kyllä pirun sitkeässä käsitys, että työttömistä on iso joukko semmosia. joilla kaikki on tahdosta kiinni. Kun ei vaan ole, vaikka heitäkin on.

        lajijasuris

        Seuraavan kerran, kun tuttavapiirissäsi joku vaikkapa väittelee tohtoriksi, niin kirjoita onnittelukorttiin 'suhteilla pääsit ja isäukkos rahoilla väittelit'. Näin meillä Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seuraavan kerran, kun tuttavapiirissäsi joku vaikkapa väittelee tohtoriksi, niin kirjoita onnittelukorttiin 'suhteilla pääsit ja isäukkos rahoilla väittelit'. Näin meillä Suomessa.

        Voinpa kirjoittaakin sellasen tullessa vastaan, mut se on aika utopiaa että näin käy
        .
        Tuo ajatus kumpuaa osaksi, siitä kun kuvitellaan kaikilla olevan mahdollista opiskella ja tehdä työtä sekä edetä uralla pelkän tahdon mukaan. Näinhän ei tietenkään ole, ei edes terveillä ole aina samoja ominaisuuksia. Sosiaalinen nousu on kyllä mahdollista, ainakaan rahasta se ei ole kiinni.

        Mun kyllä mä jonkin verran tuota ajatusta silti jaan jo omien kokemusten pohjalta eli kun mäkin olen pystynyt todella isoilla dglla oppii hyvin ja jotain tekeen, ei samaan aikaan lähes terve tai pelkän lievän masennuksen takia ole työ-ja opiskelukyvytön kaikkeen mahdolliseen. Peruskoulussa joka neljäs saa jotain tukea!!!! Ei takuulla selity oppimisvaikeuksia, vaan motivaation puutteella ja itseaiheutetuilla tekijöillä kuten art sekä curling - ja kopteri vanhemmilla.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voinpa kirjoittaakin sellasen tullessa vastaan, mut se on aika utopiaa että näin käy
        .
        Tuo ajatus kumpuaa osaksi, siitä kun kuvitellaan kaikilla olevan mahdollista opiskella ja tehdä työtä sekä edetä uralla pelkän tahdon mukaan. Näinhän ei tietenkään ole, ei edes terveillä ole aina samoja ominaisuuksia. Sosiaalinen nousu on kyllä mahdollista, ainakaan rahasta se ei ole kiinni.

        Mun kyllä mä jonkin verran tuota ajatusta silti jaan jo omien kokemusten pohjalta eli kun mäkin olen pystynyt todella isoilla dglla oppii hyvin ja jotain tekeen, ei samaan aikaan lähes terve tai pelkän lievän masennuksen takia ole työ-ja opiskelukyvytön kaikkeen mahdolliseen. Peruskoulussa joka neljäs saa jotain tukea!!!! Ei takuulla selity oppimisvaikeuksia, vaan motivaation puutteella ja itseaiheutetuilla tekijöillä kuten art sekä curling - ja kopteri vanhemmilla.

        lajijasuris

        Hmhh, tabu korjaillut enkä ole nähnyt eli ei tietenkään art vaan adt. Toinen virhe onkin selvä

        lajijasuris


    • Anonyymi

      "Suomi ei saa olla oleskeluyhteiskunta. Ilman työtä on yhä lähes 400 tuhatta suomalaista. Yksi syy on se, että kansalaisten velvollisuuksiin suhtaudutaan muita pohjoismaita löperömmin". -Riikka Purra

      • Anonyymi

        Suomi ei ole oleskeluyhteiskunta kun otetaan kaikki mukaaan työelämään. Väkeä joka frimaan niin , että päät kolisee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi ei ole oleskeluyhteiskunta kun otetaan kaikki mukaaan työelämään. Väkeä joka frimaan niin , että päät kolisee.

        Eivät nämä ole sellaisella motivaatiolla varustettuja, että minä yrittäjänä edes harkitsisin palkkaamista. Ne, jotka ovat, ovatkin jo minulla töissä, ja tykkäävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät nämä ole sellaisella motivaatiolla varustettuja, että minä yrittäjänä edes harkitsisin palkkaamista. Ne, jotka ovat, ovatkin jo minulla töissä, ja tykkäävät.

        Eikä terveydellä, tämä kanssa pitää muistaa ja ymmärtää - ehkä jopa 50 000 kuuluisi tk-eläkkeelle!

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Asia ratkasitaisiin paljolti siten, että jokaiselle työttömälle tarjotaan täysaikainen työpaikka kaupungille ja siitä maksettaisiin alan normipalkkaa. Rahoitus voitaisiin ottaa korottamalla kuntaveroa, korottamalla harrastetilojen vuokria ja korottamalla kiinteistöveroa, yms. Myös autoliikenteen ruuhkamaksuja voi nykylain perusteella alkaa perimään jopa Loimaalla. Yksinkertaista, eikö totta. Ja luulisi kelpaavan Loimaan työnsankareillekin.

      Työttömyyden taustalla ei useinkaan ole työhaluttomuus, vaan työnantajapuolen palkanmaksuhaluttomuus. Vaatimus työttömien ilmaistyöstä kuvastaa hyvin tätä asennetta.

      • Anonyymi

        Näin on, tähän tapaan se vois tilapäisesti mennä. Pitkän päälle työt pitää tulla yrityksiin. Nytkin niillä avoimista vain noin 20 on kokoaikaisia ja yli 12 kk.

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Olen haluton maksamaan kuntaverostani palkkaa pelkän peruskoulun käyneelle asennevikaiselle ihmiselle, jota pitää houkutella töihin reilusti yli osaamisensa olevalla ja kaikki maailman lisät sisältävällä palkalla.

      • Anonyymi

        Kyse oli siis alan normipalkasta, joka perustuu osaamistasoon . Kaikki työttömät sitä paitsi eivät ole pelkän peruskoulun käyneita. Kerroit vastauksessasi juuri sen ytimen, mitä hain: "olen haluton maksamaan"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse oli siis alan normipalkasta, joka perustuu osaamistasoon . Kaikki työttömät sitä paitsi eivät ole pelkän peruskoulun käyneita. Kerroit vastauksessasi juuri sen ytimen, mitä hain: "olen haluton maksamaan"

        Miksi pitäisi haluta maksaa työttömille? Mistä? Siitä, että vetelehtivät? Millä yhteiskunnalla tällaiseen on varaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitäisi haluta maksaa työttömille? Mistä? Siitä, että vetelehtivät? Millä yhteiskunnalla tällaiseen on varaa?

        Ei tarvitse maksaa vetelehtimisestä, jos annetaan normaali työpaikka normaalilla palkalla. Onko vaikea asia ymmärtää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse maksaa vetelehtimisestä, jos annetaan normaali työpaikka normaalilla palkalla. Onko vaikea asia ymmärtää?

        Kyllä se toisille vaan on ymmärrys mitä on....työttömien ja sairaiden pitäis vaikka väkisin tehdä orjaehdoilla sen sijaan, että mietittäs mikä kullekin sopivinta! Ei se auta mitään, jos ihmisiä pistetään väkisin tekeen. Niinku täällä eräs yrittäjä jo kertoi, mutta ei seniinkäännvoi olla, että täysin terve ei tee mitään. Mut ei kuitenkaan niin, että työttömälle velvotetyö, vaan asiallinen palkka just.

        Mäkin voisin monisairaana höpöttää headsettiin, liikuttaa hiirtä, näpytellä näppäimiä täällä sen sijaan että menisin ulos hikoilee niin perkeleesti niinku tekee tällä säällä varsinkin ja muutenkin liikkuessa, nestetasapaino ja suolat pysyy paremmin ok sekä lantionpohjan alue ja nuppikin pelaa paremmin, eikä väsytä paitsi liika puhuminenitselle vieraista jutuista. Näitäkin olen kymmeniä kertoja selvitellyt, vaikka tervepäinen tajuaa nämä jo yhdellä vilkaisulla. Se on se asenne mikä se kullakin on!

        lajijasuris


    • Anonyymi

      On olemassa työn perässä muutto. Suomeen laki, että jos ei omalta paikkakunnalta löydy töitä, valtio velvoittaa sinut muuttamaan paikkakunnalle, josta löydät. Näin tehdään ulkomaillakin, ja toimii.

      • Anonyymi

        Kannatetaan oikein sovellettuna. Julkisuudessakin ollut valtavasti esimerkkejä miten olis ollut saman yrityksen työpaikka eri toimipisteessä, mut ei voi mennä koska koti ym. Kymmeniä vuosia on ihmiset muuttaneet työn ja opiskelun perässä, eikä ole suku ja kaverit olleet muuton este ja tekosyy. On hyvät viestintävälineet, junat, bussit, lentsikat ja autot sentään

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannatetaan oikein sovellettuna. Julkisuudessakin ollut valtavasti esimerkkejä miten olis ollut saman yrityksen työpaikka eri toimipisteessä, mut ei voi mennä koska koti ym. Kymmeniä vuosia on ihmiset muuttaneet työn ja opiskelun perässä, eikä ole suku ja kaverit olleet muuton este ja tekosyy. On hyvät viestintävälineet, junat, bussit, lentsikat ja autot sentään

        lajijasuris

        Olen muuttanut kolmasti opislelun ja työ perässä. Silti sanon, että tässä asiassa on niin monta liikkuvaa osaa, ettei ehdotus ole niin yksiniittistä miltä näyttää. Perheessä kun usein monta jäsentä, ja kun yksi saa työpaikan toisaalta, niin usein puoliso jää uudella paikkakunnalla työttömäksi. Entä lasten sosiaalinen kehitys? Tai sitten toinen vanhempi muuttaa ja perheyhteys vähitellen hajoaa. Ennen oli käytäntö, että etenkin toimihenkilötöissä myös puolisolle järjestettiin työpaikka samasata firmasta. Ennen oli ennen ja nyt on nyt. Yksinelävillä terveillä tilanne on toki toinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen muuttanut kolmasti opislelun ja työ perässä. Silti sanon, että tässä asiassa on niin monta liikkuvaa osaa, ettei ehdotus ole niin yksiniittistä miltä näyttää. Perheessä kun usein monta jäsentä, ja kun yksi saa työpaikan toisaalta, niin usein puoliso jää uudella paikkakunnalla työttömäksi. Entä lasten sosiaalinen kehitys? Tai sitten toinen vanhempi muuttaa ja perheyhteys vähitellen hajoaa. Ennen oli käytäntö, että etenkin toimihenkilötöissä myös puolisolle järjestettiin työpaikka samasata firmasta. Ennen oli ennen ja nyt on nyt. Yksinelävillä terveillä tilanne on toki toinen.

        Näinhän tämä on, ja mä viittasin aiemmin lähinnä yksinasuviin, jotka siis on vapaampia kuin perheelliset, jolle ei voi laittaa muuttovelvotetta. Sen sijaan, jos työ olisi vaikka kätsyn junamatkan päässä ja kohtuu kokonaisaika sekä tarpeeksi hyväpalk. niin semmosen voi velvoittaa ottaa eikä tarvis maksaa tt-rahaa.

        Ehkä tämmösillä ei kumminkaan ole kovin suurta työllisyysvaikutusta, mutta kaikki kivet kannattaa kääntää. Kai ne tärkeimmät konstit olis saada "anssilla" suotta köllöttelevät ripeämmin töihin sekä ennen kaikkea uusi tai täydentävä koulutus. Ja sitten se motivaatio!

        lajijasuris


      • Anonyymi

        Täytyy nytkin ottaa työ vastaan tietyn alueen sisällä (ellei muuttunut), ei vain oman kunnan, jos se on sopivaa ja palkka yli tietyn rajan. Muuttaminen sinänsä ei ratkaise mitään. Vaikka kaikesta kieltäydyt ja olet terve, silti toimeentulotuella taataan asuminen, ruoka, känny ym. välttämättömyys eikä jätetä kadulle kuoleen. Jos oot niukkaan elämään tyytyväinen niin mitään ei tartte tehdä jos ei taho!

        Perustuslailla turvataan kaikille välttämätön toimeentulo ja huolenpito eikä tätä voi noin vain muuksi muuttaa. On tietysti tulkintakysymys mitä lailla tarkoitetaan. Sitten on eräs pointti mikä jää helposti unohduksiin mitä sosiaaliturvaa edistetään, yhteiskuntarauhaa!

        lajijasuris


    • Anonyymi

      On kahdenlaisia ihmisiä; niitä, joilla on drivia ja niitä, joilla ei ole. Veikkaan, että suurin osa työttömien puolesta huutelijoista ja vanhusten ulkoiluttamisesta rahaa kärttävistä tällä palstalla ovat juurikin niitä, jotka eivät viitsi tikkua ristiin laittaa elämässä.

      • Anonyymi

        Kokkare ei halua duunarille maksaa edes normi liksaa nykyään, itkee työvoimapulaa kun ei ilmaisia orjia saa suomalaisista, ei sitten millään.

        No ulkomaalaisten roudaus hikipajoille Suomeen tuleekin vasta kalliiksi ja Suomen sisämarkinat kuolevat totaalisesti, voi tätä tyhmyyden määrää ja idioottien päättäjien kusipäistä touhua joka saa koko Suomen kuolemaan ainoana Pohjoismaista, ehkä olemmekin itäeurooppalainen persläpimaa mitä saa ansionsa mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokkare ei halua duunarille maksaa edes normi liksaa nykyään, itkee työvoimapulaa kun ei ilmaisia orjia saa suomalaisista, ei sitten millään.

        No ulkomaalaisten roudaus hikipajoille Suomeen tuleekin vasta kalliiksi ja Suomen sisämarkinat kuolevat totaalisesti, voi tätä tyhmyyden määrää ja idioottien päättäjien kusipäistä touhua joka saa koko Suomen kuolemaan ainoana Pohjoismaista, ehkä olemmekin itäeurooppalainen persläpimaa mitä saa ansionsa mukaan.

        Lisää ulkomaalaistaustaisia naisia, nytkin on kiva kun tuli ukrainalaisia naisia kasapäin, voittavat kyllä suomalaisen naisen kauneudellaan mennen tullen.


    • Anonyymi

      Viime vuonna Intiassa 135 000 rautatietyöpaikkaan haki 27 miljoonaa ihmistä. Ottakaa mallia heistä.

    • Anonyymi

      TE-toimisto järjestää jatkuvalla syötöllä työnhakuvalmennusta livenä ja verkossa. Ei siis mitään tekosyytä olla työllistymättä.

      • Anonyymi

        Nämä kuten myös monet heidän järjestämät kurssit on todettu tosi hyödyttömäksi. Noposella esimerkiksi tehdään homma niinku pitää. Matalapalkkatöistä varsinkaan ei oikein haluta maksaa ja lisäksi otetaan mieluummin ulkomaalaisia, jotka ei tunne ja ole tarkkoja työehdoista. Sosiaaliturvalla rahoitetaan sitten osa palkasta! No, se on ihan turha luulla, että sitä porukkaa tänne töihin tulee into piukeena. Ehei,ennemmin ollaan Ruotsin tiellä!

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä kuten myös monet heidän järjestämät kurssit on todettu tosi hyödyttömäksi. Noposella esimerkiksi tehdään homma niinku pitää. Matalapalkkatöistä varsinkaan ei oikein haluta maksaa ja lisäksi otetaan mieluummin ulkomaalaisia, jotka ei tunne ja ole tarkkoja työehdoista. Sosiaaliturvalla rahoitetaan sitten osa palkasta! No, se on ihan turha luulla, että sitä porukkaa tänne töihin tulee into piukeena. Ehei,ennemmin ollaan Ruotsin tiellä!

        lajijasuris

        Olen eri mieltä. Itse kävin Loimaalla viikon työllistymiskurssin muutama vuosi sitten (muistaako joku, kouluttajalla oli kissa koko viikon mukanaan kun sillä oli eroahdistusta), ja jo kurssin aikana pari sai työpaikan laitettuaan CVnsä ohjeiden mukaan kuntoon. Kannatti käydä, sain paljon vinkkejä, hauskaakin oli kun katseltiin livenä torikameraa. Lähtekää ihmiset rohkeasti liikkeelle; liikkeelläolo on masennuksen ja syrjäytymisen pahin vihollinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen eri mieltä. Itse kävin Loimaalla viikon työllistymiskurssin muutama vuosi sitten (muistaako joku, kouluttajalla oli kissa koko viikon mukanaan kun sillä oli eroahdistusta), ja jo kurssin aikana pari sai työpaikan laitettuaan CVnsä ohjeiden mukaan kuntoon. Kannatti käydä, sain paljon vinkkejä, hauskaakin oli kun katseltiin livenä torikameraa. Lähtekää ihmiset rohkeasti liikkeelle; liikkeelläolo on masennuksen ja syrjäytymisen pahin vihollinen.

        Ok, hyvä juttu ja kyllähän tuo viimeinen lause täyttä totta on - liian usein homma päätyy päihteiden liikakäyttöön😟. Mutta tarkoitin myös niitä hyödyttömiä ammatillisia kursseja ja koulutuksia eli esim. Ikänsä metallitöitä tehnyt pistetään kurssille rälläköimään&hitsaan tai toimistoihin valmistavaan koulutukseen vasten tahtoaan ja kykyprofiilia. Työllistymisen pitäisi olla tärkeintä näissä kursseissa.

        Voi tähän listaan lisätä oman itsensäkin eli vähintään kmmeniä tonneja hassattu turhaan "kuntoutukseen" ja koulutukseen sen sijaan, että olis tehty niinku olis pitänyt jafiksuinta on ja mikä olis itselle sopinut! Näissäkin olis tosi hyvä säästökohde, kun mietitään todella kuka hyötyy mistäkin.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok, hyvä juttu ja kyllähän tuo viimeinen lause täyttä totta on - liian usein homma päätyy päihteiden liikakäyttöön😟. Mutta tarkoitin myös niitä hyödyttömiä ammatillisia kursseja ja koulutuksia eli esim. Ikänsä metallitöitä tehnyt pistetään kurssille rälläköimään&hitsaan tai toimistoihin valmistavaan koulutukseen vasten tahtoaan ja kykyprofiilia. Työllistymisen pitäisi olla tärkeintä näissä kursseissa.

        Voi tähän listaan lisätä oman itsensäkin eli vähintään kmmeniä tonneja hassattu turhaan "kuntoutukseen" ja koulutukseen sen sijaan, että olis tehty niinku olis pitänyt jafiksuinta on ja mikä olis itselle sopinut! Näissäkin olis tosi hyvä säästökohde, kun mietitään todella kuka hyötyy mistäkin.

        lajijasuris

        Työttömyyden myötä ihmisiltä katoaa toimijuus; kuvitellaan, että on jonkun toisen syy, että ollaan kotona työttömänä. Tämän kun ihmiset hoksaisivat niin jo alkaisi tapahtumaan, ja töitä löytyisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työttömyyden myötä ihmisiltä katoaa toimijuus; kuvitellaan, että on jonkun toisen syy, että ollaan kotona työttömänä. Tämän kun ihmiset hoksaisivat niin jo alkaisi tapahtumaan, ja töitä löytyisi.

        Yhteiskunnan syy on massa työttömyys, se on huonon politiikan tulosta eli Suomessa on tehty väärää politiikkaa jo ysärin lamasta lähtien ja mikään ei muutu parempaan päin koskaan, se on jo nähty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhteiskunnan syy on massa työttömyys, se on huonon politiikan tulosta eli Suomessa on tehty väärää politiikkaa jo ysärin lamasta lähtien ja mikään ei muutu parempaan päin koskaan, se on jo nähty.

        Tämä on juurikin asioiden väärin ymmärtämistä; tässä ketjussa joku jo mainitsikin external locus of control- konseptin, vika on aina muissa ja toimijuus siirretty itsestä ulkopuolisille tekijöille. Kuka haluaa elää näin? Herätkää tyypit!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok, hyvä juttu ja kyllähän tuo viimeinen lause täyttä totta on - liian usein homma päätyy päihteiden liikakäyttöön😟. Mutta tarkoitin myös niitä hyödyttömiä ammatillisia kursseja ja koulutuksia eli esim. Ikänsä metallitöitä tehnyt pistetään kurssille rälläköimään&hitsaan tai toimistoihin valmistavaan koulutukseen vasten tahtoaan ja kykyprofiilia. Työllistymisen pitäisi olla tärkeintä näissä kursseissa.

        Voi tähän listaan lisätä oman itsensäkin eli vähintään kmmeniä tonneja hassattu turhaan "kuntoutukseen" ja koulutukseen sen sijaan, että olis tehty niinku olis pitänyt jafiksuinta on ja mikä olis itselle sopinut! Näissäkin olis tosi hyvä säästökohde, kun mietitään todella kuka hyötyy mistäkin.

        lajijasuris

        Ei ne kurssit täysin hyödyttömiä oo . Sulla on syy lähteä jonnekin aamuisin etkä jää sänkyyn makaan
        Saat ystäviä
        On mielenkiinto hereillä asioihin
        Et tylsisty kotona

        Aina kannattaa mennä, itse oon käynyt monet samanlaiset kurssit koska työkkäri on määrännyt. Enkä oo katunut, aina on ollut mielenkiintoo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on juurikin asioiden väärin ymmärtämistä; tässä ketjussa joku jo mainitsikin external locus of control- konseptin, vika on aina muissa ja toimijuus siirretty itsestä ulkopuolisille tekijöille. Kuka haluaa elää näin? Herätkää tyypit!

        Nyt näkyy olevan te-toimiston sivulla noin 30 000 avointa työpaikkaa.
        Niin sanottu laaja työttömyys n. 400 000 hlöä ja puhtaasti työttömiä noin 200 000. Nämä luvut toki elää vuoden mittaan, mutta silti suoraan näkee, että ongelmia on paljon muualla kuin työttömissä. Mitäs tuossa jokaiselle on työtä ja mielellään ilman, että tuilla täydennetään tai maksetaan palkkatukea yms. Vuoden mittaan työpaikkoja on toki paljon enemmän mutta niitä myös sulkeutuu, on hyvin lyhyitä ym. mitä ei aina kerrota. Jos samaan työhön haetaan vuoden aika esim 6 kertaa, onko kyseessä reaalisesti 6 eri paikkaa vai yksi ja sama työpaikka...?

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on juurikin asioiden väärin ymmärtämistä; tässä ketjussa joku jo mainitsikin external locus of control- konseptin, vika on aina muissa ja toimijuus siirretty itsestä ulkopuolisille tekijöille. Kuka haluaa elää näin? Herätkää tyypit!

        Taidat trollata kokoomuksen puolesta että työntekijä on syyllinen omaan työttömyyteensä kun firma potkii pihalle ja uutta duunia etä syystä tai toisesta satu löytämään.

        Paskaduunit voit jättää mainitsematta koska ne eivät ole oikeata palkkatyötä vaan köyhien työssä käyvien paskaduunia jolla ei elä vaan tarviit siihen kylkeen vieläkin sosiaaliturvaa eli kokoomuksen piilo yritystukea jotta nilkki voi laittaa kätensä duunarin taskuun yhä syvemmälle maksamalla naurettavaa palkkaa kulloinkin keksimäläänn tekosyyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat trollata kokoomuksen puolesta että työntekijä on syyllinen omaan työttömyyteensä kun firma potkii pihalle ja uutta duunia etä syystä tai toisesta satu löytämään.

        Paskaduunit voit jättää mainitsematta koska ne eivät ole oikeata palkkatyötä vaan köyhien työssä käyvien paskaduunia jolla ei elä vaan tarviit siihen kylkeen vieläkin sosiaaliturvaa eli kokoomuksen piilo yritystukea jotta nilkki voi laittaa kätensä duunarin taskuun yhä syvemmälle maksamalla naurettavaa palkkaa kulloinkin keksimäläänn tekosyyllä.

        Mitäs teette töitä firmoille. Menkää kaupungille tai kunnalle töihin, töitä piisaa vaikka miten. Valituksen ja päivä-TVn sijaan keskittykää työnhakuun.


    • Anonyymi

      Huonokin päivä työssä on parempi kuin päivä kotona työttömänä. Näin se menee.

      • Anonyymi

        Kun menee Ekotorille niin sama ryhmä näyttä vetelehtivän siellä ruokalan puolella viikosta toiseen. Olisivat edes tekevinään jotain niin kuin myös osa tytteleistä siellä kassalla jakkaralla istuen puhelintansa selaten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun menee Ekotorille niin sama ryhmä näyttä vetelehtivän siellä ruokalan puolella viikosta toiseen. Olisivat edes tekevinään jotain niin kuin myös osa tytteleistä siellä kassalla jakkaralla istuen puhelintansa selaten.

        Tyhjäntoimittaja vaan jaksaa vahdata joutavanpäiväisten tekemättä jättämisiä...!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun menee Ekotorille niin sama ryhmä näyttä vetelehtivän siellä ruokalan puolella viikosta toiseen. Olisivat edes tekevinään jotain niin kuin myös osa tytteleistä siellä kassalla jakkaralla istuen puhelintansa selaten.

        Mitäs ne herrat tekee palkkansa eteen? Jauhavat paskaa päivät pääskytysten ja tuottavuuus pyöreä nolla. Tuottavata työstä ei haluta maksaa edes normi liksaa mutta paskan jauhamisesta maksetaan senkin edestä ja edelleenkin se tuottavuus = 0.

        Onko ihme ettei kukaan halua mihinkään orjan hommiin nälkäpalkalla?
        Elämä on paskaa kun siitä ei saa edes asiaankuuluvaa liksaa, mielummin työtön kuin orjatöissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs ne herrat tekee palkkansa eteen? Jauhavat paskaa päivät pääskytysten ja tuottavuuus pyöreä nolla. Tuottavata työstä ei haluta maksaa edes normi liksaa mutta paskan jauhamisesta maksetaan senkin edestä ja edelleenkin se tuottavuus = 0.

        Onko ihme ettei kukaan halua mihinkään orjan hommiin nälkäpalkalla?
        Elämä on paskaa kun siitä ei saa edes asiaankuuluvaa liksaa, mielummin työtön kuin orjatöissä.

        Voi kun menee elämäsi hukkaan, jos tämä on lähtökohtaisesti asenteesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kun menee elämäsi hukkaan, jos tämä on lähtökohtaisesti asenteesi.

        Et taida oleellista ongelmaa tunnustaa kun yrität kääntää asian jotenkin taas henkilön asenneongelmaksi, tyypillinen kokkareen kommentti ongelmiin eli ne kielletään ja asian esittäjä tuomitaan hulluksi tms. asiatonta.


    • Anonyymi

      Kun ihminen ei mee töihin vaan jää kotiin makaan niin hetken päästä se on mielenterveysongelmissa, alkaa käyttää huumeita ja niin soppa onkin valmis

      • Anonyymi

        Nämä on enimmäkseen monimutkaisempia vyyhtejä. Vaikka työttömyys olisikin pääsyy. ei ratkaisu ole orjatyö!

        lajijasuris


      • Anonyymi

        Ei nyt välttämättä huumeita ala käyttämään, mutta osaisin kuvitella, että itsetunto ainakin on nollassa, kun muut lähtee töihin ja itsellä alkaa jälleen kerran uusi päivä-TV päivä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt välttämättä huumeita ala käyttämään, mutta osaisin kuvitella, että itsetunto ainakin on nollassa, kun muut lähtee töihin ja itsellä alkaa jälleen kerran uusi päivä-TV päivä.

        Jaa itse ainakin nautin joka hetki eikä ole mitään omantunnontuskia, sen verran olen töissä ollessani veroja maksanut ettei enää kiinnosta paskaakaan kenenkään urpon vuodatus asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa itse ainakin nautin joka hetki eikä ole mitään omantunnontuskia, sen verran olen töissä ollessani veroja maksanut ettei enää kiinnosta paskaakaan kenenkään urpon vuodatus asiasta.

        No mutta. Meitähän on moneksi. Pitäisiköhän ihan liputuspäiväksi äänestää teitä hyvällä omallatunnolla vapaamatkustajiksi julistautuvia yhteiskunnan loisia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta. Meitähän on moneksi. Pitäisiköhän ihan liputuspäiväksi äänestää teitä hyvällä omallatunnolla vapaamatkustajiksi julistautuvia yhteiskunnan loisia?

        Voit tasapuolisuuden nimissä laittaa sen putten kommarilipun salkoon ja vastaavasti Suomi/Saksa natsilipun laittaa salkoon, työ vapauttaa sanoi aatukin aikoinaan.

        Ehkä laitat antidemokratia Kiinankin lipun salkoon, voi tätä työllisen onnea ja autuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit tasapuolisuuden nimissä laittaa sen putten kommarilipun salkoon ja vastaavasti Suomi/Saksa natsilipun laittaa salkoon, työ vapauttaa sanoi aatukin aikoinaan.

        Ehkä laitat antidemokratia Kiinankin lipun salkoon, voi tätä työllisen onnea ja autuutta.

        Sanopa muuta 👍

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Ei voi olla niin, että vetelehditään kaikki kotona. Ihmisen pitää tehdä työtä.

      • Anonyymi

        Mistä niin päättelet? Taidat olla vähän tyhmä? Työnteko on välttämätön paha, mutta ei elämän tarkoitus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä niin päättelet? Taidat olla vähän tyhmä? Työnteko on välttämätön paha, mutta ei elämän tarkoitus!

        Itse en kehtaisi ikinä tunnustaa, että vetelehdin suosiolla yhteiskunnan piikkiin. Mutta löytyyhän teitä. Toivottavasti Orpon hallitus saa vilinää kinttuihin, kun tuet loppuu. Se parhaiten nauraa, joka viimeksi nauraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en kehtaisi ikinä tunnustaa, että vetelehdin suosiolla yhteiskunnan piikkiin. Mutta löytyyhän teitä. Toivottavasti Orpon hallitus saa vilinää kinttuihin, kun tuet loppuu. Se parhaiten nauraa, joka viimeksi nauraa.

        Toivotaan, että myös yritystuet, maataloustuet, eläkkeet ja sen semmoiset turhat kuluerät lopetetaan kaikki samalla kertaa! Jokainen tulkoon toimeen omalla työllääm! Köyhät voisi auttaa toisiaan, silloin kun joltakin loppuu leipä tai lähtee asunto alta. Jos eivät auta, niin turha siitä on valtiota syyttää. Ei Venäjälläkään valtio ole kansalaisiaan varten! Miksi meillä pitäisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en kehtaisi ikinä tunnustaa, että vetelehdin suosiolla yhteiskunnan piikkiin. Mutta löytyyhän teitä. Toivottavasti Orpon hallitus saa vilinää kinttuihin, kun tuet loppuu. Se parhaiten nauraa, joka viimeksi nauraa.

        Uskotko todella kaikki kirjoitukset täällä, ehkäpä ne vain vittuilevat ihan tahallaan laisillesi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en kehtaisi ikinä tunnustaa, että vetelehdin suosiolla yhteiskunnan piikkiin. Mutta löytyyhän teitä. Toivottavasti Orpon hallitus saa vilinää kinttuihin, kun tuet loppuu. Se parhaiten nauraa, joka viimeksi nauraa.

        Ei kai tuet
        ythtäkkiä lopu mihinkään kun suomessa sentään jotenkin aika hyvinkin turvattu eläminen että ei täällä kukaan nälkään kuole ja jos kuolisikin niin se on kyllä omaa tyhmyyttä. Jännä asia toisaalta tuo ilmainen kouluruokakin kun harvassa maailman maassa on sellaista ja täällä peehousut kakarat heittelee ruokaa lattialle aivan kuin täydet idiootit ja käyvät hakemassa lähistöltä täysin ala-arvoista hampurilaispullaa ja muuta sotkua. Koulun vikako sekin? Täysin syyllisiä jo pari sukupolvea avuttomat vanhemmat jotka eivät ole osanneet lapsiaan kasvattaa mitenkään mihinkään suuntaan . Ei henkistä tukea mutta kuin vaan aineellista peetä ja jotain jääkiekkopeetä. Meidän lapsi käy siellä ja siellä pelaamassa mutta ei mitään henkisiä arvoja opeteta miten ihmisten kanssa pitäisi käyttäytyä ja eivät raukat osaa enää kirjoittaakaan kun vaan muuten somettavat. Täällä nyt vaan on semmoinen käytäntö että on kuntouttavaa työtoimintaa ja matalalla kynnyksellä muka mutta istuvat siellä apaattisena ja ovat ulkopuolisina joka asiasta mistään kiinnostuneina. Ihan hyvin voitaisiin pistää vaikka roskia keräämään pari kolme tuntia päivässä jos kerran viikossakin joku vaan käy siinä toiminnassa. Mitähän mieltä on lajijasuris kommenttiini kun sinulla on usein hyviä mielipiteitä ja olet hyvä kirjoittamaan ja sinulla hyvä ja sujuva ulosanti ja osaat kirjoittaa ilman kirjoitusvirheitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai tuet
        ythtäkkiä lopu mihinkään kun suomessa sentään jotenkin aika hyvinkin turvattu eläminen että ei täällä kukaan nälkään kuole ja jos kuolisikin niin se on kyllä omaa tyhmyyttä. Jännä asia toisaalta tuo ilmainen kouluruokakin kun harvassa maailman maassa on sellaista ja täällä peehousut kakarat heittelee ruokaa lattialle aivan kuin täydet idiootit ja käyvät hakemassa lähistöltä täysin ala-arvoista hampurilaispullaa ja muuta sotkua. Koulun vikako sekin? Täysin syyllisiä jo pari sukupolvea avuttomat vanhemmat jotka eivät ole osanneet lapsiaan kasvattaa mitenkään mihinkään suuntaan . Ei henkistä tukea mutta kuin vaan aineellista peetä ja jotain jääkiekkopeetä. Meidän lapsi käy siellä ja siellä pelaamassa mutta ei mitään henkisiä arvoja opeteta miten ihmisten kanssa pitäisi käyttäytyä ja eivät raukat osaa enää kirjoittaakaan kun vaan muuten somettavat. Täällä nyt vaan on semmoinen käytäntö että on kuntouttavaa työtoimintaa ja matalalla kynnyksellä muka mutta istuvat siellä apaattisena ja ovat ulkopuolisina joka asiasta mistään kiinnostuneina. Ihan hyvin voitaisiin pistää vaikka roskia keräämään pari kolme tuntia päivässä jos kerran viikossakin joku vaan käy siinä toiminnassa. Mitähän mieltä on lajijasuris kommenttiini kun sinulla on usein hyviä mielipiteitä ja olet hyvä kirjoittamaan ja sinulla hyvä ja sujuva ulosanti ja osaat kirjoittaa ilman kirjoitusvirheitä?

        No, onhan noissa väitteistä perää.
        Kirjoitusvirheitä yms. mokia tuskin kukaan täysin välttää, mutta ei niitä aina huvita tarkistaa enkä mä edes meinaa nähdä, jos kännykkää käyttää, eikä tällä palstalla toimi zoomauskaan

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä niin päättelet? Taidat olla vähän tyhmä? Työnteko on välttämätön paha, mutta ei elämän tarkoitus!

        Mikä sun mielestä on elämän tarkoitus


    • Anonyymi

      Yhteiskunnassa vallan kahvassa ovat ne, jotka kouluttautuvat ja tomivat asiantuntijoina eri aloilla. Jos haluat, että äänesi on hyttysen ininää, niin jättäydy toki pois työelämästä, äläkä ainakaan kouluttaudu. Näin voit anonyymisti kehuskella Suomi24-palstalla kuinka elää lihavasti työttömänä ja siitä nautiskellen; tosielämässä sinua ei kuuntele kukaan.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Jees 👌
        Mä oon myös havainnut tuota samaa ihmisissä kuin linkissä kerrotaan. Ei sitä suotta sanota: hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä tai hyvin suunniteltu on puoliksi tehty

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Itselleni työni on iso osa identiteettiäni. Olen kouluttautunut peruskoulun jälkeen noin kaksitoista vuotta ulkomailla ja Suomessa alani erityisasiantuntijaksi. Olen edelleen kiinnostunut lisäämään tietotaitoani, ja kirjoitan sekä seuraan alani uusinta tutkimusta aktiivisesti, ihan vapaa-ajallanikin. En osaa oikein kuvitella millaista elämä on, jos mahdollisimman vähällä pääseminen on sen tavoite. Enkä osaa kuvitella, että löytäisin yhtäkään asianaihetta, josta keskustella ihmisen kanssa, jonka tavoite on vetelehtimällä selvitä elämästä.

      • Anonyymi

        Näinhän ovat ennenkin ihmiset jakautuneet yläkerran ja alakerran väkeen.


      • Anonyymi

        Kaikki eivät voi olla asiantuntijoita, tarvitaan myös tekijöitä. Juuri näistä tekijöistähän on suuri pula hoiva-avustajista, lähihoitajista sun muista matalan koulutuksen omaavista. Asiantuntijoita Suomella on omasta takaa, tekijöitä haetaan ulkomaita myöten kun suomalaiselle ei työ kelpaa.


      • Anonyymi

        On fyysistä vetelehtimistä ja sitten älyllistä vetelehtimistä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki eivät voi olla asiantuntijoita, tarvitaan myös tekijöitä. Juuri näistä tekijöistähän on suuri pula hoiva-avustajista, lähihoitajista sun muista matalan koulutuksen omaavista. Asiantuntijoita Suomella on omasta takaa, tekijöitä haetaan ulkomaita myöten kun suomalaiselle ei työ kelpaa.

        Tyhmät on just niitä työmuurahaisia ja orjasieluja, jotka paljon työtä tekee!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmät on just niitä työmuurahaisia ja orjasieluja, jotka paljon työtä tekee!

        Minkähänlainen kotikasvatus sinullakin on ollut..?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkähänlainen kotikasvatus sinullakin on ollut..?

        Loimaalla on paljon ihmisiä, joita ei ole kukaan koskaan kasvattanut. Annettu kasvaa vaan. Jälki näkyy sitten näissä 13:48:12 tyypeissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkähänlainen kotikasvatus sinullakin on ollut..?

        Sellainen "Työn orjat sorron yöstä nouskaa..."! Röyhkeä porvari vaan laiskistuu ja lihoo, kun työn orja kuolee työnsä viereen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellainen "Työn orjat sorron yöstä nouskaa..."! Röyhkeä porvari vaan laiskistuu ja lihoo, kun työn orja kuolee työnsä viereen!

        No ei ainakaan sitten loimaalaisista ole kyse.


    • Anonyymi

      Työttömiä vois laittaa kuntouttavassa työtoiminnassa vaikka vanhuksille tekeen pihatöitä, ruohonleikkuuta ja haravointia tai sitten vanhuksille siivoamista vaikka noin pari tuntia silloin tällön ei ois paljon vaadittu siihen nähden että vain istutaan kuntouttavassa työtoiminnassa ja räplätään puhelinta

      • Anonyymi

        Näin on. Ihmeellinen termi tosiaan "kuntouttava" kun vetelehtiminen on sitä.


    • Anonyymi

      Bums on seats- paikalletulo riittää nykypäivän työttömille. Ei mitään motia tehdä elämässä yhtään mitään järkevää.

      • Anonyymi

        Menkää nyt vaikka siivoamaan se hyötyjätteen kierrätyspiste siitä jokirannasta keskustasta ainakin ne jotka ovat fyysisesti siinä kunnossa.


    • Anonyymi

      Joko tänne tulee joku yrittäjä itkemään työvoimapulaa ja pitäisi saada ilmaista väkeä tuottaviin töihin ilman palkkaa?

      • Anonyymi

        Itse loimaalaisena yrittäjänä maksan kilpailukykyistä palkkaa, ja muita työsuhde-etuja, joita et monesta firmasta löydä. Turha siis kenenkään tulla väittämään, että yrittäjät eivät ota töihin. Kyllä otamme mutta vain niitä, joilla on motivaatiota ja halu oppia. Sinä et varmaankaan kuulu heihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse loimaalaisena yrittäjänä maksan kilpailukykyistä palkkaa, ja muita työsuhde-etuja, joita et monesta firmasta löydä. Turha siis kenenkään tulla väittämään, että yrittäjät eivät ota töihin. Kyllä otamme mutta vain niitä, joilla on motivaatiota ja halu oppia. Sinä et varmaankaan kuulu heihin.

        Niin ihmeellinen asenne monella nuorella jos juttuihin on uskomista. Ei herätä seitsemäksi töihin tai parhaat kysymykset ett täytyykö täällä käydä joka päivä viikolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse loimaalaisena yrittäjänä maksan kilpailukykyistä palkkaa, ja muita työsuhde-etuja, joita et monesta firmasta löydä. Turha siis kenenkään tulla väittämään, että yrittäjät eivät ota töihin. Kyllä otamme mutta vain niitä, joilla on motivaatiota ja halu oppia. Sinä et varmaankaan kuulu heihin.

        Ai niinku minimipalkka paskaduunista olisi työsuhde-etu? Sitten työhönsä sitoutuneita ja motivoituneita nollatunti sopparilla??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai niinku minimipalkka paskaduunista olisi työsuhde-etu? Sitten työhönsä sitoutuneita ja motivoituneita nollatunti sopparilla??

        Nii just, vaiken mittään kouluja oo käynykkää ni kyl en töihi mee ellen saa ihan sit sitä maksimipalkkaa ja etätyätä tehrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse loimaalaisena yrittäjänä maksan kilpailukykyistä palkkaa, ja muita työsuhde-etuja, joita et monesta firmasta löydä. Turha siis kenenkään tulla väittämään, että yrittäjät eivät ota töihin. Kyllä otamme mutta vain niitä, joilla on motivaatiota ja halu oppia. Sinä et varmaankaan kuulu heihin.

        Tuo on pelkkää saivartelua...sama kuin urpo jauhaa kaikkea pas*** asian vierestä.
        Oleelliset seikat esiin palkka euroissa, edut???? jne... muutoin ihan kokkareiden jargonia...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on pelkkää saivartelua...sama kuin urpo jauhaa kaikkea pas*** asian vierestä.
        Oleelliset seikat esiin palkka euroissa, edut???? jne... muutoin ihan kokkareiden jargonia...

        Mene ensin koulun penkille, ennekuin alat edes haaveilla ylimääräisistä eduista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene ensin koulun penkille, ennekuin alat edes haaveilla ylimääräisistä eduista.

        Onko normi palkka ja edut jotka pitäisi tasapuolisesti kaikkien duunarien saada vain harvojen valittujen etuoikeus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko normi palkka ja edut jotka pitäisi tasapuolisesti kaikkien duunarien saada vain harvojen valittujen etuoikeus?

        On. Koulutuksen myötä tulevat lisäedut, ei siksi, että sinulla on (oletettavasti) kaksi kättä, kaksi jalkaa ja pulssi.


    • Anonyymi

      Ihan totta, harva yrittäjä kuuntelee suunsoittoa.

      • Anonyymi

        Ei ne ehdi kuulla kun oma suu soi koko ajan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne ehdi kuulla kun oma suu soi koko ajan...

        ...valehtelevat minkä ehtivät!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...valehtelevat minkä ehtivät!

        Samaa sontaa kuin poliitikoiltakin tulee 24/7.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa sontaa kuin poliitikoiltakin tulee 24/7.

        Mikä sinua estää kouluttautumasta ja menemästä töihin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sinua estää kouluttautumasta ja menemästä töihin?

        Alipalkkaus ja ikärasisimi tällä työkokemuksella yli 25 vuotta työelämässä olleena, ovat suurinta paskaa mihin törmään joka päivä, enkä ole yksittäistapaus.

        Eikä kiinnosta paskaduunit, nekin on kokeiltu ja paskaksi koettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alipalkkaus ja ikärasisimi tällä työkokemuksella yli 25 vuotta työelämässä olleena, ovat suurinta paskaa mihin törmään joka päivä, enkä ole yksittäistapaus.

        Eikä kiinnosta paskaduunit, nekin on kokeiltu ja paskaksi koettu.

        Ai jaa, kas. Itse olen ollut 30 vuotta työelämässä, eikä työttömyydestä tietoakaan, työt lisääntyvät iän myötä. Eikä päivääkään paskaduunia eikä paskaa. Olisikohan sinulla peiliin katsomisen paikka?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai jaa, kas. Itse olen ollut 30 vuotta työelämässä, eikä työttömyydestä tietoakaan, työt lisääntyvät iän myötä. Eikä päivääkään paskaduunia eikä paskaa. Olisikohan sinulla peiliin katsomisen paikka?

        Onneksi on massia ettei tarvitse teidän elvisten paskapuheita kuunnella, tehkää duunia vaikka hautaan saakka, nautin elämästä ihan joka hetki ilman huolia...

        Muista se kun olet töissä, väkisinkin on päiviä kun evkk. ja myös YT:t alkavat taas olemaan firmoissa arkipäivää, tulevan laman ensitahdit on jo taputeltu...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai jaa, kas. Itse olen ollut 30 vuotta työelämässä, eikä työttömyydestä tietoakaan, työt lisääntyvät iän myötä. Eikä päivääkään paskaduunia eikä paskaa. Olisikohan sinulla peiliin katsomisen paikka?

        Liian helppo elämä... ei kehtais tuolla kehua... häpeisin ja pitäisin suuni kiinni, jos tuollainen olisi oma työhistoria...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sinua estää kouluttautumasta ja menemästä töihin?

        Vetelehtijät hakee helpompaa duunia kouluttautumalla... opiskelu on laiskojen hommaa, jotka ei kestä oikeeta paskaduunia...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi on massia ettei tarvitse teidän elvisten paskapuheita kuunnella, tehkää duunia vaikka hautaan saakka, nautin elämästä ihan joka hetki ilman huolia...

        Muista se kun olet töissä, väkisinkin on päiviä kun evkk. ja myös YT:t alkavat taas olemaan firmoissa arkipäivää, tulevan laman ensitahdit on jo taputeltu...

        No onneksi tosiaan sinulla on asiat näin; ei tuollaisella paska-asenteella oikein yhteiskuntakelpoinen muutoinkaan ole, joten ei tietysti töitäkään sitten löydy.


    • Anonyymi

      Kuvitelkaa, että joutuisitte tämänkin palstan sakkia kuntouttavassa työtoiminnassa kuntouttamaan; siinäpä vasta paskaduuni.

      • Anonyymi

        Ei kovin kypsien ihmisten kommentteja. Siinä vatipäät haukkuu toinen toistaan.


      • Anonyymi

        Juu paskapäät patistaisivat työttömiä paskaduuniin ja itse saisivat turhasta hommasta valtiolta palkkaa oikein järjen riemuvoitto koko asetelma, ihan tulee ryssänmaan touhut mieleen.


    • Anonyymi

      Naapurin rouva puhuu kovaäänisesti puhelimeen klo kuuteen saakka aamulla, työtön kun on. Harmi, kun itse käyn päivätöissä, että joudun kuuntelemaan koko yön seinän läpi tämän kalastajaneukon kiroiluja.

      • Anonyymi

        Oho. Siinä on varmaan naapurisopu koetuksella, harvalla tällaisia seinänaapureita. Eikö isännöitsijää voi pyytää puuttumaan? Voivat antaa kirjallisen varoituksen.


      • Anonyymi

        Heh, joka taloyhtiössä on oma himmeäkuuppainen naapurin rouva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oho. Siinä on varmaan naapurisopu koetuksella, harvalla tällaisia seinänaapureita. Eikö isännöitsijää voi pyytää puuttumaan? Voivat antaa kirjallisen varoituksen.

        Ei siinä mitään mutta itsellä oli todella tärkeä työpalaveri heti aamusta. Kiva mennä töihin, kun oli nukkunut 0 tuntia. Seuraavalla kerralla lähtee ilmoitus taloyhtiölle, ja jos se ei tepsi, sitä seuraavaksi poliisille. Kun ei uskota kun asiallisesti asiasta huomautetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh, joka taloyhtiössä on oma himmeäkuuppainen naapurin rouva.

        Naapurin rouvalla on ollut läähätyspuhelimessa yövuoro!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oho. Siinä on varmaan naapurisopu koetuksella, harvalla tällaisia seinänaapureita. Eikö isännöitsijää voi pyytää puuttumaan? Voivat antaa kirjallisen varoituksen.

        Onhan näitä, jotka väen vänkään kaivavat verta nenästään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siinä mitään mutta itsellä oli todella tärkeä työpalaveri heti aamusta. Kiva mennä töihin, kun oli nukkunut 0 tuntia. Seuraavalla kerralla lähtee ilmoitus taloyhtiölle, ja jos se ei tepsi, sitä seuraavaksi poliisille. Kun ei uskota kun asiallisesti asiasta huomautetaan.

        Työttömät hyppii työssäkäyvien silmille. Arvomaailmapohja käy selkeästi ilmi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työttömät hyppii työssäkäyvien silmille. Arvomaailmapohja käy selkeästi ilmi.

        Nautitaan joka päivä kun heräillään ruokkiksen aikoihin, koira ulos ja aamupalalle, ehkä sitten ulkoilemaan kun on nätti kesäpäivä. Rahaa on mutta ei ole sulla hah haa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh, joka taloyhtiössä on oma himmeäkuuppainen naapurin rouva.

        Meikäläisen työtön naapurin rouva hakkaa kiivaasti ulko-oveaan, ja huutaa samalla jotain käsittämättömiä solvauksia maailman menosta ja naapureistaan. Monesti mietin, että pitäisikö soittaa apua. Omaisia hänellä on, niin kait huolehtivat, että jos oikea hätä on, niin joku antaa kyydin avun piiriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nautitaan joka päivä kun heräillään ruokkiksen aikoihin, koira ulos ja aamupalalle, ehkä sitten ulkoilemaan kun on nätti kesäpäivä. Rahaa on mutta ei ole sulla hah haa...

        Hah, paljon on tullut sijoitettua, ja kas kun en ajattele edes eläkepäivilläni jäädä eläkkeelle vaan tehdä minulle mieluisaa työtä, niin luulen, että potti on paaaljon isompi kuin sinun. Suosittelen myös koiran kusettamista heti aamulla, ei vain kauniina kesäpäivänä. Kuset matolla nimittäin eivät nosta statustasi, eivätkä suosiotasi naapuriesi keskuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meikäläisen työtön naapurin rouva hakkaa kiivaasti ulko-oveaan, ja huutaa samalla jotain käsittämättömiä solvauksia maailman menosta ja naapureistaan. Monesti mietin, että pitäisikö soittaa apua. Omaisia hänellä on, niin kait huolehtivat, että jos oikea hätä on, niin joku antaa kyydin avun piiriin.

        Asumistukea tässä hallituksessa vähennetään, niin himmeäkuuppaisetkin joutuvat töihin, jos aikovat selviytyä. Tsori.


      • Anonyymi

        Suosittelen korvatulppien käyttöä; ei haittaa vaikka naapurin rouvat laittaisivat koko kämppänsä uusiksi tai hoitelisivat sata läähätyspuhelinasiakasta yössä, ei kuulu yhtikäs mitään. Jotkut varmaan tekee ihan vittuillakseen, ei oikein muuta elämää niin jännitystä täytyy löytää jostain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suosittelen korvatulppien käyttöä; ei haittaa vaikka naapurin rouvat laittaisivat koko kämppänsä uusiksi tai hoitelisivat sata läähätyspuhelinasiakasta yössä, ei kuulu yhtikäs mitään. Jotkut varmaan tekee ihan vittuillakseen, ei oikein muuta elämää niin jännitystä täytyy löytää jostain.

        Hankalaa paloturvallisuuden kanssa, jos korvatulpat korvissa nukkuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hankalaa paloturvallisuuden kanssa, jos korvatulpat korvissa nukkuu.

        Kyllä palovaroittimesta ääntä lähtee ihan riittävästi!

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Onko työttömällä ja sairaslomalaisella eroa? Itse sain juuri 2 kuukautta sairaslomaa psykiatrilta. Yritän antennieläkkeelle. En hae töitä.

      • Anonyymi

        Allekirjoitat oman elämäsi kohtalon tällä päätöksellä. Putoat työelämästä, ja lopun elämääsi katselet päivätelkkaria ja ihmettelet muiden elämiä, jotka menevät ja tulevat kuten itse haluavat, eivät eläkkeen sanelemin ehdoin. Sääliksi käy teitä, joiden ainoa tavoite enää elämässä on jäädä ennenaikaiselle eläkkeelle, tai yksinkertaisesti vain lusmuilla työttömänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Allekirjoitat oman elämäsi kohtalon tällä päätöksellä. Putoat työelämästä, ja lopun elämääsi katselet päivätelkkaria ja ihmettelet muiden elämiä, jotka menevät ja tulevat kuten itse haluavat, eivät eläkkeen sanelemin ehdoin. Sääliksi käy teitä, joiden ainoa tavoite enää elämässä on jäädä ennenaikaiselle eläkkeelle, tai yksinkertaisesti vain lusmuilla työttömänä.

        Kohta alkaa rantakelit! Kuka sitä nyt töihin haluaa kun kesä on vasta tulossa...!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Allekirjoitat oman elämäsi kohtalon tällä päätöksellä. Putoat työelämästä, ja lopun elämääsi katselet päivätelkkaria ja ihmettelet muiden elämiä, jotka menevät ja tulevat kuten itse haluavat, eivät eläkkeen sanelemin ehdoin. Sääliksi käy teitä, joiden ainoa tavoite enää elämässä on jäädä ennenaikaiselle eläkkeelle, tai yksinkertaisesti vain lusmuilla työttömänä.

        Orjia ne ovat jos palkka riittää vain työssäkäyntiin ja pakollisten laskujen maksuun, ei se ole mitään elämää vaan avovankilaelämää.


    • Anonyymi

      Tulokset viittaavat siihen, että mielenterveyden ongelmat kuormittavat etenkin pienituloisia ja vähän koulutettuja suomalaisia, ja tämän vuoksi mielenterveyspalveluita pitäisi suunnata etenkin heille. Myös sosiaalista liikkuvuutta edistävät sekä sosiaalista ja taloudellista eriarvoisuutta vähentävät toimet todennäköisesti parantaisivat tilannetta. (Journal of Epidemiology & Community Health 2023;77:298–304)

      Näinhän se menee. Että sitten ollaan käsi ojossa jopa mielenterveyspalveluiden jonossa, kun mielessä on lähinnä lähestyvä rantakausi ja antennieläke, eikä yhteiskuntaan osallistuminen sen hyödyllisenä jäsenenä. Siitä sitten vaan mutta ei meikäläisen verorahoilla.

      • Anonyymi

        Sulta ei kysytä eikä mielipiteelläsi ole mitään merkitystä, tukehdu siis omaan paskaasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulta ei kysytä eikä mielipiteelläsi ole mitään merkitystä, tukehdu siis omaan paskaasi.

        Oho..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulta ei kysytä eikä mielipiteelläsi ole mitään merkitystä, tukehdu siis omaan paskaasi.

        Asenne ainakin kohdallaan, ei muuta kun Prisman kassalle asiakastyöhön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asenne ainakin kohdallaan, ei muuta kun Prisman kassalle asiakastyöhön.

        Loimaalle se sopisi hyvinkin, eipä hypi vanhukset silmille.


    • Anonyymi

      Laitetaan kaikki halukkaat loimaalaiset työttömät eläkkeelle, ja maksetaan joka kuukausi pari donaa lisää, niin mieliala kohenee varmasti ja voi osataa uusia rantabiksuja rantakaudelle, ja sitten muutoin vaan lekotella vähän paremmalla mielialalla.

    • Anonyymi

      Työssäkäyvät loimaalaiset vetävät neandertalilaisia perässään veroillaan; ei pysy kirves ei muu työkalu kädessä, monella kahdella jalalla kävely on vielä opettelun tasolla. Tervetuloa Loimaalle.

      • Anonyymi

        Kiitos kutsusta. Pysähdyn joskus työmatkoillani Loimaalla ja käyn kaupoissa. Ensimmäisenä siellä tulee mieleen, että onko Loimaalla muuta kuin eläkeukkoja ja mummoja, jotka pyörii ja laahustaa joka paikassa tukkimassa liikennettä. Ei ole väliä viikonpäivällä tai sillä, että käynkö aamupäivällä tai iltapäivällä. Aina ja joka paikassa pyörii eläkeläiset jaloissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kutsusta. Pysähdyn joskus työmatkoillani Loimaalla ja käyn kaupoissa. Ensimmäisenä siellä tulee mieleen, että onko Loimaalla muuta kuin eläkeukkoja ja mummoja, jotka pyörii ja laahustaa joka paikassa tukkimassa liikennettä. Ei ole väliä viikonpäivällä tai sillä, että käynkö aamupäivällä tai iltapäivällä. Aina ja joka paikassa pyörii eläkeläiset jaloissa.

        Täällä ei oikeastaan ole kuin eläkeläisiä.


    • Anonyymi

      Alennetaan sosiaaliturvaa, porrastetaan ja lyhennetään ansiosidonnaista työttömyysturvaa ja nostetaan asumistuen ja toimeentulotuen omavastuuosuutta. Näin minä tekisin, eikä olisi enää työttömiä maleksimassa jaloissa.

      • Anonyymi

        Tuo on vasta alkua ja turhaa näpertelyä. Eläkkeet pitää lopettaa samalla, niin päästään myös eläkepommista.


    • Anonyymi

      Toivottavasti Petteri Orpo saa jotain aikaan .

    • Anonyymi

      Ei maalla asuminen tarkoita, että eletään kuin pellossa. Tälläkin palstalla on rääväsuita, joiden kirjoituksista paistaa läpi kouluttamattomuus ja moukkamaisuus. Haistatellaan paskoja, ja vähät välitetään omasta roolista yhteiskunnassa ja siinä toimimisesta. Hävettää heidän puolestaan.

      • Anonyymi

        Loimaalaisilla on paljon syytä hävetä, eikä vähiten silloin, kun työläinen äänestää porvaria ja vielä häpeilemättä leuhkii sillä. Mutta hyvä kuitenkin jos osaa hävetä edes toisten puolesta. Vielä kun osaisi hävetä omia mielipiteitään, niin vielä parempi. Osaisi sitten pitää suunsa kiinni...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Loimaalaisilla on paljon syytä hävetä, eikä vähiten silloin, kun työläinen äänestää porvaria ja vielä häpeilemättä leuhkii sillä. Mutta hyvä kuitenkin jos osaa hävetä edes toisten puolesta. Vielä kun osaisi hävetä omia mielipiteitään, niin vielä parempi. Osaisi sitten pitää suunsa kiinni...

        Keskustelussa on etiketti, kuten maailmassa yleensäkin; ei aleta solvaamaan muita vaikka itse olisikin alakynnessä. Mistä tämä kirjoittava ajattelee tietävänsä kuka äänesti ketäkin? Ontuvaa argumentointia, ja vieläpä kehoitus olla hiljaa keskustelupalstalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskustelussa on etiketti, kuten maailmassa yleensäkin; ei aleta solvaamaan muita vaikka itse olisikin alakynnessä. Mistä tämä kirjoittava ajattelee tietävänsä kuka äänesti ketäkin? Ontuvaa argumentointia, ja vieläpä kehoitus olla hiljaa keskustelupalstalla.

        Voisiko puhua loimaataudista eli muiden haukkumisesta ja erioten työttöminen syyllistämisestä vanhojen olettamusten mukaisesti?

        Luulotautiset loimaalaiset mihin liittyy lisäksi tyhmyyttä keskivertoa enemmin.


    • Anonyymi

      Li Anderson kun hävisi vaalit, niin ei ole työttömien puolustajia enää. Tulee kylmää kyytiä kaikille vetelehtijöille.

      • Anonyymi

        Solvaat työttömiä? Mutta loimaalaisia ei saa solvata?!


    • Anonyymi

      Yksilön sosiaalinen arvo mitataan pitkälti sen mukaan, miten hän osallistuu yhteiskuntaan työn kautta. Ei siis ole mikään ihme, että vetelehtijöitä halveksutaan avoimesti.

      • Anonyymi

        Jaa siis rahan ja omistamisen mukaisesti, tiedätkö että on paljon myös varakkaita työttömiä ja kukaan ei allekirjoita tuollaista sontaa, ei sinne töihin vaan mennä vaan sinne valitaan ja massatyöttömyys on edelleen Suomessa valtavirtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa siis rahan ja omistamisen mukaisesti, tiedätkö että on paljon myös varakkaita työttömiä ja kukaan ei allekirjoita tuollaista sontaa, ei sinne töihin vaan mennä vaan sinne valitaan ja massatyöttömyys on edelleen Suomessa valtavirtaa.

        Töihin valitaan, ja valitaan ihan syystä. Luuletko, että vetelehtiminen CVssä on joku taito, ja että työnantajat kilpailevat näistä kävelevistä pahveista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Töihin valitaan, ja valitaan ihan syystä. Luuletko, että vetelehtiminen CVssä on joku taito, ja että työnantajat kilpailevat näistä kävelevistä pahveista?

        Tämänkin kommentin kirjoittaja vetelehtii älyllisesti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämänkin kommentin kirjoittaja vetelehtii älyllisesti!

        Joo ei ole ajattelulle sijaa on vain fraaseja ja asennevammaa sekä syyllistämistä.


    • Anonyymi

      Täällä yksi kansankynttilä tietää valaista meitä, että 'massatyöttömyys' on suomalaisen yleisin positio olla, ja toinen, että massatyöttömät ovat ajatushautomoita, eivätkä suuren filosofisen kapasiteettinsa vuoksi jouda tehdä töitä. Olenko astunut paralleeliin universumiin?

      • Anonyymi

        Voit pohtia asiaa EK:n ja Suomen yrittäjien parissa, kait löydätte lisää syyllisiä kun laitatte "viisaat" päänne yhteen.


    • Anonyymi

      Miesten maailmassahan tässä eletään, niin näin naisena voin todeta, että kouluttamaton työtön keski-ikäinen nainen on kyllä ruokaketjun alimmalla tasolla. Ei ole ymmärtänyt kouluttautua tulevaisuutta silmällä pitäen, keski-iässä ei enää ole potentiaalia lisääntyä, ja työttömyydestä on hankala ponnistaa ylöspäin, kun kerran koulut jäi kesken. Että miten saataisiin nuoret naiset ymmärtämään, että kouluja kannattaa käydä, ihan tulevaisuuden tähden.

      • Anonyymi

        Näinhän se menee, ei ole naisella enää valuuttaa millä käydä kauppaa. Meillä työttömillä miehillä on sentään suvunjatkamiskyky vaikka muuten ollaankin ihan tohvelimiehiä.


    • Anonyymi

      Kyllä koulut on käytävä, muuten jää elämässä tyhjän päälle. Kuka oikeasti haluaa olla pelkästään valtion elättinä hernekeittolinjalla.

      • Anonyymi

        Koulut on käytävä, sanoo apukoulun priimus...!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koulut on käytävä, sanoo apukoulun priimus...!

        Sanaa 'apukoulu' ei ole käytetty enää pariinkymmeneen vuoteen. Kirjoittaja paljastaa oman koulujakäymättömyytensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanaa 'apukoulu' ei ole käytetty enää pariinkymmeneen vuoteen. Kirjoittaja paljastaa oman koulujakäymättömyytensä.

        Kyllä paljastaa oman apukoulujakäymättömyytensä...!


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Oravanpyörän ulkopuolelle jättäytymällä toimelias ihminen voi olla yhteiskunnalle monin verroin hyödyllisempi, kuin sorvin ääressä vetelehtivät työn sankarit. Esimerkkinä kolmas sektori.
        Usein sanotaan, että kiireet alkaa, kun jää eläkkeelle. Usein myös työtön voi olla kaikkea muuta, kuin kotona pötköttelijä. Sitten kun katsoo työmailla hidastelijoita ja vetelehtijöitä, niin ei tule työn sankaruus ensimmäisenä mieleen.
        Tälläkin palstalla kommentoiva eläkeläinen on elämässään ehkä aktiivisimmillaan aliarvioidessaan työttömiä ihmisinä. Sen kertoo täällä vietetty aika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oravanpyörän ulkopuolelle jättäytymällä toimelias ihminen voi olla yhteiskunnalle monin verroin hyödyllisempi, kuin sorvin ääressä vetelehtivät työn sankarit. Esimerkkinä kolmas sektori.
        Usein sanotaan, että kiireet alkaa, kun jää eläkkeelle. Usein myös työtön voi olla kaikkea muuta, kuin kotona pötköttelijä. Sitten kun katsoo työmailla hidastelijoita ja vetelehtijöitä, niin ei tule työn sankaruus ensimmäisenä mieleen.
        Tälläkin palstalla kommentoiva eläkeläinen on elämässään ehkä aktiivisimmillaan aliarvioidessaan työttömiä ihmisinä. Sen kertoo täällä vietetty aika.

        Ihan totta, ja mulla on se käsitys, että tuo töissä vetelehtiminen ja muu alisuoriutuminen on aika iso ongelma.

        lajijasuris


      • Anonyymi

        Ei varmaa kovin edistyksellistä, mutta kokeilemisen arvoinen idea, sillä siinä saa mm. tienata päälle ja vähentää stressiä sekä vähentää kuluttavaa tukirumbaa. Eli tätä kautta se sun tarkoittama vetelehtinen vähenisi ihan varmasti. Ei tässä meidänkään nykysysteemissä ole senkään vertaa tolkkua, kun haetaan jatkuvasti useampaa eri tukee välttämättömiin menoihin ja byrokratiakoneisto jauhaa ja kyykyttää. Kalliimmaksi tämä tulee kuin kyseinen perustulo! Mutta en sitä ihan jokaiselle sentään kannata alkaa maksaan, ei mm. virkahenkilöille tai yli keskipalkkaisille ja varakkaille.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan totta, ja mulla on se käsitys, että tuo töissä vetelehtiminen ja muu alisuoriutuminen on aika iso ongelma.

        lajijasuris

        Itse en ole koskaan törmännyt omalla alallani töissä vetelehtimiseen tai alisuoriutumiseen. Teen töitä asiantuntijaroolissa ja tiimini koostuu muista asiantuntijoista. Kollegani tekevät työnsä suurella motivaatiolla ja jatkuvasti uusia ideoita kehitellen. Liekö kyse nyt sitten siitä, että matalemmalla aivokapasiteetilla varustetut vetelehtivät joka tapauksessa, olivat sitten töissä tai ei.


    • Anonyymi

      Kohtuullinen palkka ja työnkuormitus niin 90% työttömistä menisi töihin, mutta kun töihin ei vain mennä vaan sinne valitaan joten tämäkin palsta tekee hallaa työllistymiselle haukkumisella ja syyllistämisellä ja samat tyypit kehtaavat vielä ihmetellä kun ei työllisty vaikka omilla toimillaan ja asenteillaan yleistävät työttömän prototyypin vankilakundiakin paskemmaksi hepuksi.

      Tyhmyys on suorastaan kosketeltavissa hepuissa jotka yleistävät nämä asiat.
      Onko teillä mitään laajempaa ajatusmaailmaa?

      • Anonyymi

        Ei ole kovin uskottavaa tekstiä asiantuntijatehtävissä työskentelevältä kirjoitella täällä keskellä arkipäivää, muiden keskustelussa mukana olevien alemmasta aivokapasiteetistä tai kosketeltavasta tyhmyydestä! Eikö asiantuntijatehtävissä ole muuta tekemistä, kuin kommentoida suomi24 palstan keskusteluja työpäivän aikana. Vai onko vain mielikuvitustyö mielikuvitusasiantuntijoiden ryhmässä...!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kovin uskottavaa tekstiä asiantuntijatehtävissä työskentelevältä kirjoitella täällä keskellä arkipäivää, muiden keskustelussa mukana olevien alemmasta aivokapasiteetistä tai kosketeltavasta tyhmyydestä! Eikö asiantuntijatehtävissä ole muuta tekemistä, kuin kommentoida suomi24 palstan keskusteluja työpäivän aikana. Vai onko vain mielikuvitustyö mielikuvitusasiantuntijoiden ryhmässä...!

        Kas kun etätyössä voi itse määrätä oman päivänsä tahdin; ei ole kelloon sidottu, vaan tulokseen.


      • Anonyymi

        Minun laaja ajatusmaailmani sanoo, että kouluun ja töihin joka iikka, en ala teitäkin elättämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun laaja ajatusmaailmani sanoo, että kouluun ja töihin joka iikka, en ala teitäkin elättämään.

        Onneksi ketään ei kiinnosta älämölösi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kas kun etätyössä voi itse määrätä oman päivänsä tahdin; ei ole kelloon sidottu, vaan tulokseen.

        Asiantuntijan suurin mielenkiinto kohdistuu tällä palstalla roikkumiseen! Mikä hieno asiantuntija!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun laaja ajatusmaailmani sanoo, että kouluun ja töihin joka iikka, en ala teitäkin elättämään.

        Laaja ajatusmaailmasi tuhnuaa sieltä mihin aurinko ei paista...! Kela se sinutkin elättää...!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laaja ajatusmaailmasi tuhnuaa sieltä mihin aurinko ei paista...! Kela se sinutkin elättää...!

        Hauskaa. Elämänpiiri kutistunut muihin KELAn elätteihin, ja ajatellaan, että suurin osa suomalaisista ovat kanssamassatyöttömiä; tämän se ylenplattinen Kauniiden ja Rohkeiden sun muiden päiväTVohjelmien katselu tuottaa.


    • Anonyymi

      Tämän verkkarikansan piirit ovat niin pienet, että seurustelevat vain muiden työttömien kanssa. Siten luulevat, että kaikki muutkin Suomessa ovat työttömiä, ja raha yksinkertaisesti tulee kaikkien tilille joka kuukausi 'jostain'. Voi tätä maailman menoa, ja tälläkin pahvipopulaatiolla vieläpä äänioikeus.

    • Anonyymi

      Ennen vanhaan, vaikkapa Niskavuoren elokuvien aikaan, näitä työttömiä vetelehtijöitä laitettiin piinapenkkiin, ja kyläläiset kävivät syljeksimässä päälle. Aika kesyä siihen verrattuna tämän palstan kirjoittelu.

    • Anonyymi

      Jos meillä olisi riittävä hoitajamitoitus, niin tämäkin länkyttäjä saisi vähemmän nettiaikaa ja enemmän jääkylmiä suihkuja. Nyt täytyy kiiruhtaa töihin. Eläkeläisasiantuntija jää tänne päivystämään.

    • Anonyymi

      Kyllähän me työttömät sitten tehdään pimeesti rahaa vaikka hoidellen lastenlapsia, tai puutarhudoiden. Ollaan ovelia kettuja, ja lypsetään valtiolta kaikki mitä saadaan. Ei huoleta veronmaksu kun veroja ei makseta, ja jos kuukausitulot jää miinukselle, niin haetaan toimeentuloa, ja taas on kaikki hyvin.

    • Anonyymi

      Hoidellaan naapurin rouvia kun olette töissä. Hyvä kylpytakki sulla muuten.

    • Anonyymi

      Omaa lastani on ainakin kannustettu ja tuettu akateemisesti pärjäämään, ja näin onkin tehnyt maailmalla. Mikä ihme nykypäivän vanhempia vaivaa, että muka pelkkä olemassa olo riittää, mitään ei elantonsa vuoksi tarvitse tehdä? Ja esikuvana ilmeisesti oma itse, mitään ei tehdä ja mistään ei olla kiinnostuneita.

    • Anonyymi

      Tuollahan maailmalla ne nimenomaan työttömät keräilevät pulloja ja muuta roskaa tienvarsilta, kun muuta toimeentuloa ei ole. Suomessa asiat ovat ihan liian hyvin, työttömyydestä on tehty ammatti ja uravalinta.

    • Anonyymi

      Monella lapsia tehty sen verran paljon ettei hetkeen tarvitse seksin harjoittamista miettiä, hyvin elelee tuilla.

    • Anonyymi

      Kyllähän se aika paljon ihmisestä kertoo, jos ei löydä töitä edes palvelualoilta, missä koulutusta ei tarvita ja on huutava pula työntekijöistä.

    • Anonyymi

      Onhan tästä tutkimusta tehty, työttömiä kun laitetaan roskia keräilemään ja vanhuksia ulkoiluttamaan, niin kohentuu oma mielekkyys elämässä. Otetaan mallia Tanskasta, ja niin, että jokaisen on jotain tehtävä elantonsa eteen, vaikka ei mitään koulutusta olisikaan. Ei mikään yhteiskunta kestä suuria määriää loisia, Tanskassa tässä ollaan edistyksellisiä.

      • Anonyymi

        Kaipaat ulkoiluttajaa? Eikö omaiset käy sinua katsomassa?


    • Anonyymi

      tää on porukkaa joil on tarpeen tulle mitä kummallisempia sairauksia joist ei lääkärikä ota selvää.

    • Anonyymi

      Tiesiko aloittaja, että työttömiä on 222 000 ja heistä suurin osa hakee töitä ja sitten kun he saavat työpaikan niin menevät kyllä töihin. Töihin on vaan vaikea mennä jos sinne ei tule valituksi. Työttömien tehtävä on hakea töitä eikä ulkoiluttaa mitään vanhuksia. Millä ajalla niitä töitä sitten haetaan jos pitäisi ulkouluttaa vielä vanhuksia ja kerärtä roskia?

      • Anonyymi

        Toden totta. Näitäkin naapurin rouvia kun katselee, niin tosiaan näyttävät hakevan töitä otsa hiessä.


      • Anonyymi

        Näin se on. Monella yhtä ja toista terveyskremppaa mikä estää käytännössä työn saannin. Heille ainakin pitäisi myöntää eläke vähän niinku perustuloksi, jolloin voi ilman byrokratiaa ja pelkoa täydestä rahattomuudesta tienata 40%/60% palkasta tai +65v. mitä vain.

        No varmaan ehtisivät myös ulkoiluttaa yms mutta minusta siihen hommaan ei edes kuka tahansa sovi. Tuo olis ensijassa omaisten tehtävä, joskaan ihan jokaiselle se ei ole mahdollista, mutta kyllä heissäkin asennevikaa, kun esim. perinnöt vaan voi olla mielessä, ja sitten suuttuvat mikäli sivuutettu vaikka testamentissa

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Moni kerää roskia ja ulkoiluttaa vanhuksia ihan vapaaehtoisesti, palkkatyön ohella. Ettäkö työttömän arki täyttyy kokopäivätoimisesta työnhausta, ja mitään muuta ei päivään mahdu? Sallikaa mun nauraa.

      • Anonyymi

        Kas kun ei pidä liittyä vielä partioon ja lähteä myymään partiolaisten Joulukalentereita.
        Onneksi on lait ja asetukset ettei tarvitse urpojen ja itkijä ämmien tyhjiä puheita noteerata.


    • Anonyymi

      Joo menehän itse vaan

    • Anonyymi

      Yhteiskunnassa on pelkkiä etuuksia, kansalaisen ei tartte tehdä mittään muutako vatsa pullollaan köllötellä.

    • Anonyymi

      Loimaalaiset miehet on kyntömiehiä, ei kerkiä töissä käydä.

      • Anonyymi

        Mut osaa rahan ottaa ,ja juoda kaljaa


    • Anonyymi

      pummeja kaikki tyynni. systeemi vain mahdollistaa sen. minulla on esim yksi asunto jossa on yksi tälläinen elämäntapa työtön, saanut opit tutuilta... vituttaahan se itseäkin kun mietin että omista verorahoistani näitä elätetään. tämä hyväkäs siis on ottanut kämpän jonka kela maksaa, itse majoittuu johonkin muualle ja saa näin ollen korkeamman kelakorvauksen työttömyyspäiviltä kuin jos asuisi yhdessä tämän toisen kanssa. ja näitä valitettavasti riittää. jos laitan ilmoituksen tyhjästä asunnosta niin näitä "100% varma vuokra, kela maksaa" on tarjolla melkeinpä rajattomasti. eli äänestäkää vaan lisää SDP:tä!

      • Anonyymi

        Rikkaille vain tukia lisää kuten yritystukia, maataloustukia, korona rahaa, sähkötukia jne ym... ja veronkiertoa lisää kuten vakuutuskuoret, pöytälaatikkofirmat, veroparatiisifirmat ym jne.

        Keinoja on välttää veronmaksuja rikkailla mutta tämä ei ole koskaan edes keskutelun saati sanktioiden arvoista, miksiköhän?


    • Anonyymi

      Huvittavaa ettei rikkaiden tukia noteerata lainkaan jotka ovat moraalittomia ja silkkaa varastamista rikkaiden perseisiin.

      • Anonyymi

        Huhhuh. Aikamoista tämä työttömän elämä. Pitää herätä ja kaikkea, ja kello vasta 14:40. Ja rikkaatkin tunkee perseisiinsä kaikki mun rahat. Taidan mennä takasin nukkumaan.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5275
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3287
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1857
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1415
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1297
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe