Eli kysyn yhtä juttua...ja vain niiltä jotka ovat nähneet kummituksen.
Jos vaikkapa joku kuollut tuttunne on kummitellut teille, oletteko pelänneet? Onko teille tullut paniikkia? Oletteko yrittänyt päästä karkuun?
Ajattelin vain, koska yleensä kummituksia pidetään pelottavina ja kamalina. Mutta entä jos kyseessä onkin joku kuollut tuttu? Tunteeko ihminen silloinkin pelkoa? Vai tunteeko hän ehkä olonsa turvalliseksi?
Kiinnostaisi vain tietää, sillä minä olen kokenut tuollaisia tilanteita. Olen vaistonnut jonkun läsnäolon huoneessa ja samantien on pakko päästä karkuun.
Mutta kerran keskustelin unessani kuolleen tuttuni kanssa. Hän neuvoi minua elämässäni eteenpäin. Hän nosti itseluottamustani. Ja sitten oudoin juttu; nimittäin heräsin unesta ja huomasin, että keinutuoli, jolla hän istui, kiikkui hiljaa edestakaisin. Aivan kuin joku olisi juuri noussut siitä. Silti, vaikka olen arka, en juossut karkuun, vaan jäin odottelemaan kummituksen paluuta. Sitä ei kuitenkaan tapahtunut...kummitus ei enää palannut.
Jälkeenpäin vain kummastelen sitä, että miten tällainen arkjalka pystyi keskustelemaan kummituksen kanssa ilman minkäänlaista paniikkia. Selityksiä ja kommentteja otetaan ilomielin vastaan.
Pelottaako?
6
1163
Vastaukset
- tottako
Olen itse kokenut tilanteen,jossa näin miehen
istumassaa selin,(oltiin juopottelemassa kaverin kotitalossa)ja aamulla kun päivä valkeni kysyin kaverilta ,että mihin se kaveri häipyi, niin hän vastasi että ei ole mitään kaveria kuin hän joka oli kolmantena.Jälkeenpäin hän kertoi että, siinä
talossa kummitteli usein ja että sen talon paikalla oli tapettu joskus mies kirveellä.
Mutta tarkkaan ottaen minä näin mieshenkilön istumassa meihin päin(selin)
koko yön (meitä 3kpl)ja kun aamu valkeni ei kaverista ollut tietoakaan.
Vasta jälkeenpäin tämä kaveri kertoi asiasta kun oli huomannut, että minä näin jotain,ja asiasta kysyin,etä tällaista siinä talossa tapahtui.
Hän ei asu siinä talossa vakituisesti,vaan hänen veljensä asuu siinä.Hän kyllä kertoi ,että yläkerrassa ei saanut nukkua rauhassa,vaan joku oli aina vuoteen vieressä häiritsemässä,jos siellä kävi joskus lomilla "nukkumassa" niin,että
oli pakko mennä alakertaan nukkumaan.
Tämä on ollut minulle ainoa kerta kun olen nähnyt aaveen,mutta totta se on.
Sen muistan,että ei se pelottanut,enemmän olin
hämilläni ja tästä on n.8v aikaa.
Mielestäni näitä ei tarvitse pelätä vaan päinvastoin, heillä on jotain kerrottavaa.- demoneista
Itsekkin olen nähnyt kuolleeksi luullun ihmisen istuvan samassa huoneessa kanssani ja koska uskovaisena ihmisenä tiesin kuka tai mikä tämä oli sanoin tai oikeastaan kysyin hahmolta.. Miksi käännyit luojaasi vastaan ja liityit panettelijan joukkoihin koska tiedät että sinua odottaa nyt pian kuolema, miksi siis luovuit ikuisesta elämästä? Hahmo raivostui ja alkoi minua pahasti haukkua ja heitti tuolin kohti minua ja hävisi kihisten paikalta, tämä jo kertoo mitä nämä kuolleina esiintyvät hahmot alunperin ovat
Sillon kun vessan ovi meni minun sisällä ollessani lukkoon, niin kyllä siinä tuli löysät housuun :D(melkein).
Ja näitä läsnäolo aistimuksia on ollut, mutta en jaksa niistä välittää ja laitan ne mielikuvituksen piikkiin. Mitään kummitusta tai vastaavaa en ole nähnyt.
Et pelännyt tuota juttua ehkä siksi, kun se tapahtui unessa. Ei väsyneenä tai unessa jaksa tajuta tommosia juttuja ja tunsit ehkä olosi turvalliseksi kun olit juuri käynyt keskustelun hänen kanssaan.Olen kuullut viime syksynä kuolleen kissani vierailevan meillä usein. Ensin se pelotti ja kauhistutti, kun en tiennyt mikä se oli mutta kun tajusin, että kisuhan se siellä vaan tulee niin tuntui oikeastaan hyvältä, ihanalta ja turvalliselta.
- wish.of.night
aaveen. oikeastaan saman aaveen kaksi kertaa, eri paikoissa. jotain 3 vuotta sitten olin siivoamassa meidän autokatosta, niin sitten siihen tuli sellanen haamu, joka ei ollut ihan ihmisen oloinen, parikymmentä senttiä korkea, väreilevä hahmo. no enhän silloin mitään oikeastaan ajatellut. sitten kun tulin samana päivänä myöhemmin lenkiltä, niin koti risteyksessä näin ihan saman väreilevän olennon edessäni. kummassakin se hahmo oli vain jotain kymmenen sekuntia ja sitten katosi. se aave ei vaikuttanut mitenkään vaaralliselta, vaan tuntui siltä että se koitti varoittaa minua jostain. nyt kun sitä tapahtumaa ajattelee tarkemmin, niin tuntui siltä kuin hahmo olisi hymyillyt. ei se oikeestaan pelottanut.
- kummitusten vainoama
Kerran minä näin unta, että kuollut ukkini nosti minut pystyyn ja heräsin pystyssä. En kuitenkaan pelännyt yhtään...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 242423
- 951536
- 1191289
- 751130
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa20993Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa251873- 52872
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo19850MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil209840- 34795