mitä tarvitsen

amatööri

haluan aloittaa mökkiautoilun ja minulla on mökki
jossa on 400 m pätkä tietä ja autotallissa seisoo
1.3 litrainen kytkinvikainen takavetodexi joku '83

että voinko minä näillä eväillä aloitella ajamisen
vai tarvitsenko vielä jotain?

(huom: kokonaan uusi dx:n kytkin on myös tallissa)

11

869

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Normilo

      Alota siitä että etit jostai pitemmän pätkän....sitten kannattaa korjata se kytkin.hommaa myös kypärä kaiken varalle sitä kun ei koskaan tiiä millonka se karkaa mettähallituksen puolelle.tietty autosta kannattaa ottaa lasitt pois taia liimata niihin kontaktimuovi koska itse aiankin kyllästyn keräilee lasinsirpaleita.tuuli ja takalasin kandee korvata pleksillä.ja siinäpä oli noi tärkeimmät.kyllä tietty sillä 400m pätkällä voi harjotella mutta talvella kaikki tiet vievätt jääradalle!! ei muuta kun onnea!! se on loistava harrastus!! ps:missä päin ajelett/tulet ajamaan?

      • kannattaa opetella se auton hallinta ensin ja lisätä sitä vauhtia sitten vasta.
        Sori tuo edellinen, mutta turvallisuus kannattaa pitää AINA tärkeimpänä.
        Edelliselle
        auto kuntoon ja jos sillä tiellä ajat, niin muista VARMISTAA se, ettei muita tule samaan aikaan yllättäen vastaan.Turvavyöt AINA kiinni ja kypärä Päähän ja opettelemaan.
        Ja jäällä paras paikka harjoitella TODELLA ja KAIKKIEN, niitä taitoja voi joskus tarvita liikenteessäkin.
        Hyvää jatkoa.


      • amatööri

        lapissa.. Muurolassa


    • isäntä

      ei muutakuin kytkin kuntoon ja kovaa ajoo kypärät on ihan turhia mä oon ajanu 6 vuotta ja ikinä en oo kypärää tarvinnu

      • Normilo

        Ei siihen kannata vedota että jos on ajanu vaikka 50 autolla ilman kypärää.mutta mitä jos se putki katkeaa ja sulla ei olekkaan se potta päässä mitäs sitten..? kyllä kannattaa pitää jos esim on kyseessä vielä ns "harjoitus ajo" nii sitä kypärää. eli jos se lipsahtaa nii ei käy pääkopalle nii pahasti.ja jos on irtohiekkaa nii kuppipenkki ja 4 piste vyöt parantavatt lisää turvallisuutta ne voi toki siirtää seuraavaan ja seuraavaan .....jne autoon.eli aika kannattava sioitus.mutta kyllä pärjää ihan peruspulkalla ja sitten normi vöillä.mutta kypärän sinuna hankkisin!


      • gibba
        Normilo kirjoitti:

        Ei siihen kannata vedota että jos on ajanu vaikka 50 autolla ilman kypärää.mutta mitä jos se putki katkeaa ja sulla ei olekkaan se potta päässä mitäs sitten..? kyllä kannattaa pitää jos esim on kyseessä vielä ns "harjoitus ajo" nii sitä kypärää. eli jos se lipsahtaa nii ei käy pääkopalle nii pahasti.ja jos on irtohiekkaa nii kuppipenkki ja 4 piste vyöt parantavatt lisää turvallisuutta ne voi toki siirtää seuraavaan ja seuraavaan .....jne autoon.eli aika kannattava sioitus.mutta kyllä pärjää ihan peruspulkalla ja sitten normi vöillä.mutta kypärän sinuna hankkisin!

        ei kypärä niin pakollinen ole paitsi jos et ole
        ennen kuullutkaan miten autoa ajetaan, että kannattaa
        ajella aluksi sellasta 30 km/h mutta sitten kun
        tuntuu että osaa niin voi jo ruveta ajamaan 40 km/h

        mä olen ajanut autolla paljon enkä koskaan käyttänyt kypärää
        mutta älkää kuitenkaan ottako siitä opiksi nimittäin
        mun kaverin isoveli on ajanut autolla yli 6 vuotta
        ja kerran kun olin hänen kyydissä niin hän paukutteli
        40 mittarissa lumihankeen.. onneksi oli pehmeää


      • Onnitus
        gibba kirjoitti:

        ei kypärä niin pakollinen ole paitsi jos et ole
        ennen kuullutkaan miten autoa ajetaan, että kannattaa
        ajella aluksi sellasta 30 km/h mutta sitten kun
        tuntuu että osaa niin voi jo ruveta ajamaan 40 km/h

        mä olen ajanut autolla paljon enkä koskaan käyttänyt kypärää
        mutta älkää kuitenkaan ottako siitä opiksi nimittäin
        mun kaverin isoveli on ajanut autolla yli 6 vuotta
        ja kerran kun olin hänen kyydissä niin hän paukutteli
        40 mittarissa lumihankeen.. onneksi oli pehmeää

        Siis mitä tää on 40km/t ? eihä se ole mitää ajoo peruuttamallaki pääsee uhtä kovaa kyllähän se pitää olla semmonen 60


      • gibba
        Onnitus kirjoitti:

        Siis mitä tää on 40km/t ? eihä se ole mitää ajoo peruuttamallaki pääsee uhtä kovaa kyllähän se pitää olla semmonen 60

        hemmetti.. kun mutkia tuli heti yksi toisensa
        jälkeen ja autokin oli sellanen 1.1 rivi4 koneella
        varustettu ford fiesta !

        olen mä toki ajanut yli 70 km/h kun silloin oli
        parempi tie


      • Normilo
        gibba kirjoitti:

        hemmetti.. kun mutkia tuli heti yksi toisensa
        jälkeen ja autokin oli sellanen 1.1 rivi4 koneella
        varustettu ford fiesta !

        olen mä toki ajanut yli 70 km/h kun silloin oli
        parempi tie

        Mulla ei alitehot vaivaa !! on 240 turbo (ruisku) volvo sitten on 320 kutos koneella oleva ruisku bemari ni kyllä niillä kelpaa julistaa....ps:oma kehu haisee :D


      • gibba
        Normilo kirjoitti:

        Mulla ei alitehot vaivaa !! on 240 turbo (ruisku) volvo sitten on 320 kutos koneella oleva ruisku bemari ni kyllä niillä kelpaa julistaa....ps:oma kehu haisee :D

        oletkos ajanut fiat 127:lla

        se on kaikkien mielestä paras peltoauto

        ja olisi nurmilolle kovat paineet päästä koeajamaan
        tämä 900-kuutioinen 45 hv peli !
        onhan tuo melko laiska :D


      • Normilo
        gibba kirjoitti:

        oletkos ajanut fiat 127:lla

        se on kaikkien mielestä paras peltoauto

        ja olisi nurmilolle kovat paineet päästä koeajamaan
        tämä 900-kuutioinen 45 hv peli !
        onhan tuo melko laiska :D

        olen ajanu kaverilla on sellanen tuntu ett se ei liiku mihkään biimerin jälkeen :D laiska laite ei voi muuta sanoo sill on vieläkin se mutt sillä on tekeillä siihen 1.5 ritmon kone siihen nii voi olla fiiun läh´öt ihan toista luokkaa!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1306
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      98
      973
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      907
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      297
      789
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      589
    10. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    Aihe