Puhelimen lataus

Anonyymi-ap

Aikaisemmin puhelimeni latautui 100%:iin asti mutta nykyisin vain 85%:iin. En tiedä olenko vahingossa muuttanut jotain asetusta vai mikä on syynä. Onko sellaista asetusta olemassakaan missä latausasteen voi määritellä?
Täysi lataus antaa ainakin yhden päivän enemmän käyttöaikaa, sanokoon joku mitä hyvänsä että se ei ole hyväksi akulle.

23

412

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kun akku on loppu niin tuo on se ilmiö. Ei lataa enää täyteen. Akunvaihto tai puhelimen.

    • Anonyymi

      Ainakin Samsungin puhelimissa on laitteen ylläpito - akku - lisää akkuasetuksia -kohdassa mahdollisuus asettaa latautumisen ylärajaksi juurikin tuo 85%:n taso.

    • Anonyymi

      Hyvä että pysäyttää niin akku kestää enemmän vuosia..

      • Anonyymi

        Mitä iloa siitä on jos puhelimen päivitykset loppuu yhden vuoden kuluessa. Minä en ainakaan tee turvattomalla puhelimella yhtään jos siihen ei enää tule päivityksiä. Enkä halua mennä pankin kuraisille marmorilattioille jonottelemaan sen takia että saan jonkun muutaman euron laskuni maksettua koska puhelimeen ei voi luottaa niissä asioissa päivitysten loputtua.
        Kaikki puhelimeni ovat toimineet niin kauan kuin tietoturvapäivityksiä on ollut saatavana vaikka aina lataan akun piripintaan.
        Merkistä riippuen päivitysten saatavuus näköjään vaihtelee paljonkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä iloa siitä on jos puhelimen päivitykset loppuu yhden vuoden kuluessa. Minä en ainakaan tee turvattomalla puhelimella yhtään jos siihen ei enää tule päivityksiä. Enkä halua mennä pankin kuraisille marmorilattioille jonottelemaan sen takia että saan jonkun muutaman euron laskuni maksettua koska puhelimeen ei voi luottaa niissä asioissa päivitysten loputtua.
        Kaikki puhelimeni ovat toimineet niin kauan kuin tietoturvapäivityksiä on ollut saatavana vaikka aina lataan akun piripintaan.
        Merkistä riippuen päivitysten saatavuus näköjään vaihtelee paljonkin.

        Minun puhelimessani on tietoturvapäivitykset kolmeksi vuodeksi. Mutta ei akkukaan ole siinä ajassa vielä hiipunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä iloa siitä on jos puhelimen päivitykset loppuu yhden vuoden kuluessa. Minä en ainakaan tee turvattomalla puhelimella yhtään jos siihen ei enää tule päivityksiä. Enkä halua mennä pankin kuraisille marmorilattioille jonottelemaan sen takia että saan jonkun muutaman euron laskuni maksettua koska puhelimeen ei voi luottaa niissä asioissa päivitysten loputtua.
        Kaikki puhelimeni ovat toimineet niin kauan kuin tietoturvapäivityksiä on ollut saatavana vaikka aina lataan akun piripintaan.
        Merkistä riippuen päivitysten saatavuus näköjään vaihtelee paljonkin.

        5-vuodeksi saa päivityksiä hyvissä malleissa. Siinäajassa väärin käytetty akku voi olla elämänkaaren päässä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä iloa siitä on jos puhelimen päivitykset loppuu yhden vuoden kuluessa. Minä en ainakaan tee turvattomalla puhelimella yhtään jos siihen ei enää tule päivityksiä. Enkä halua mennä pankin kuraisille marmorilattioille jonottelemaan sen takia että saan jonkun muutaman euron laskuni maksettua koska puhelimeen ei voi luottaa niissä asioissa päivitysten loputtua.
        Kaikki puhelimeni ovat toimineet niin kauan kuin tietoturvapäivityksiä on ollut saatavana vaikka aina lataan akun piripintaan.
        Merkistä riippuen päivitysten saatavuus näköjään vaihtelee paljonkin.

        Samsungin puhelinten päivitykset ei ainakaan lopu vuoden päästä. Samsung lupaa nykyään uusille puhelinmalleille 4 vuotta isoja android -päivityksiä ja 5 vuotta tietoturvapäivityksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samsungin puhelinten päivitykset ei ainakaan lopu vuoden päästä. Samsung lupaa nykyään uusille puhelinmalleille 4 vuotta isoja android -päivityksiä ja 5 vuotta tietoturvapäivityksiä.

        Höpöhöpöä tuo on. Ei kukaan valmistaja tee tuollaisia koska se lvähentäisi laitteiden myyntiä niin paljon että firma olisi 5 vuodessa jo konkassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpöä tuo on. Ei kukaan valmistaja tee tuollaisia koska se lvähentäisi laitteiden myyntiä niin paljon että firma olisi 5 vuodessa jo konkassa.

        Tekee monikin. Se on kilpailuvaltti:)


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Olen ottanut käytännöksi omalla luurillani niin että lataan sen aina niin piripintaan kuin ikinä voi. Sitten käytän luuria niin kauan että akku loppuu ja puheliun sammuu itsekseen. Koska akuilla on maksimimäärä latauskertoja mitä se voi ottaa vastaan niin siitä seuraa tietysti se että pian 8 vuotta vnaha luuri on toiminnaltaan kuin vasta pakasta vedetty.
      Eniten hallaa tekevät ne jotka lataavat puhelintaan lähes jatkuvasti vaikka ei ole tarvettakaan ja sillä keinoin pilaavat ja kuluttavat akun loppuun ennen aikojaan.
      Siis mitä vähemmän latauskertoja sitä kauemmin puhelin ja akku kestää toimintakykyisenä.

      • Anonyymi

        Tyhmästä päästä kärsii lopakko.

        Tuo oli hyvä menttelytapa viime vuosituhannella, kun käytössä oli muisti-ilmiöstä kärsineet NiMh akut.

        Li-ion akkuja rasittaa eniten lataus yli 80 % sekä purkaminen alle 30 %. Lastauskertojen määrä saadaan tehokkaasti minimoitua vetämällä lataustila toistuvasti em. haitallisille alueille.

        Parhaiten Li-ion viihtyy noin 50 % lataustilassa ja tästä syystä sitä pitäisi ladata aina kun mahdollista, mutta stopata lataus sitten tuonne 80 % tienoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmästä päästä kärsii lopakko.

        Tuo oli hyvä menttelytapa viime vuosituhannella, kun käytössä oli muisti-ilmiöstä kärsineet NiMh akut.

        Li-ion akkuja rasittaa eniten lataus yli 80 % sekä purkaminen alle 30 %. Lastauskertojen määrä saadaan tehokkaasti minimoitua vetämällä lataustila toistuvasti em. haitallisille alueille.

        Parhaiten Li-ion viihtyy noin 50 % lataustilassa ja tästä syystä sitä pitäisi ladata aina kun mahdollista, mutta stopata lataus sitten tuonne 80 % tienoille.

        Ja kun puhelimissa käytetään nykyään yhä enimmässä määrin Li-Po akkuja joiden laskennallinen elinikä on noin 40% pienempi kuin Li-Ion akuissa. Tämä siis lataussykleinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun puhelimissa käytetään nykyään yhä enimmässä määrin Li-Po akkuja joiden laskennallinen elinikä on noin 40% pienempi kuin Li-Ion akuissa. Tämä siis lataussykleinä.

        Heh, nyt oli tietääkseni puhe luuriakuista eikä sähköauton akuista. Niitä latailen aina tarpeen mukaan ei vielä mitään rajoja näy!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun puhelimissa käytetään nykyään yhä enimmässä määrin Li-Po akkuja joiden laskennallinen elinikä on noin 40% pienempi kuin Li-Ion akuissa. Tämä siis lataussykleinä.

        Akun elinikä on pelkästään latauskerroista kiinni.
        Litium-Potassium akkujen varauskerroin on yleensä reippaasti yli 500 joten elinikä ylittää käytännössä kaikki perinteiset Litium.ioni tyyppiset akut.
        Olipa akku minkä tyyppinen hyvänsä niin ei ole järkevää rasittaa sitä jatkuvasti jollain 30 - 80 prosentin rajoilla. Akut on tarkoitettu käytettäväksi täydellä teholla joka tulee parhaiten
        hyödynnetyksi käyttämällä akkua 0 - 100 prosentin kapasiteetirajoissa. Voit itse laskea paljonko säästyy latauskertoja johonkin 30-80 -kaavaan verrattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akun elinikä on pelkästään latauskerroista kiinni.
        Litium-Potassium akkujen varauskerroin on yleensä reippaasti yli 500 joten elinikä ylittää käytännössä kaikki perinteiset Litium.ioni tyyppiset akut.
        Olipa akku minkä tyyppinen hyvänsä niin ei ole järkevää rasittaa sitä jatkuvasti jollain 30 - 80 prosentin rajoilla. Akut on tarkoitettu käytettäväksi täydellä teholla joka tulee parhaiten
        hyödynnetyksi käyttämällä akkua 0 - 100 prosentin kapasiteetirajoissa. Voit itse laskea paljonko säästyy latauskertoja johonkin 30-80 -kaavaan verrattuna.

        Ei ole vaan 500 paikkeilla..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akun elinikä on pelkästään latauskerroista kiinni.
        Litium-Potassium akkujen varauskerroin on yleensä reippaasti yli 500 joten elinikä ylittää käytännössä kaikki perinteiset Litium.ioni tyyppiset akut.
        Olipa akku minkä tyyppinen hyvänsä niin ei ole järkevää rasittaa sitä jatkuvasti jollain 30 - 80 prosentin rajoilla. Akut on tarkoitettu käytettäväksi täydellä teholla joka tulee parhaiten
        hyödynnetyksi käyttämällä akkua 0 - 100 prosentin kapasiteetirajoissa. Voit itse laskea paljonko säästyy latauskertoja johonkin 30-80 -kaavaan verrattuna.

        Ja jos käyttää kokoajan 0-100% akku on kohta entinen..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh, nyt oli tietääkseni puhe luuriakuista eikä sähköauton akuista. Niitä latailen aina tarpeen mukaan ei vielä mitään rajoja näy!

        Kalliiksi käy tuollainen..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akun elinikä on pelkästään latauskerroista kiinni.
        Litium-Potassium akkujen varauskerroin on yleensä reippaasti yli 500 joten elinikä ylittää käytännössä kaikki perinteiset Litium.ioni tyyppiset akut.
        Olipa akku minkä tyyppinen hyvänsä niin ei ole järkevää rasittaa sitä jatkuvasti jollain 30 - 80 prosentin rajoilla. Akut on tarkoitettu käytettäväksi täydellä teholla joka tulee parhaiten
        hyödynnetyksi käyttämällä akkua 0 - 100 prosentin kapasiteetirajoissa. Voit itse laskea paljonko säästyy latauskertoja johonkin 30-80 -kaavaan verrattuna.

        Litiumpolymeeriakun huonona puolena on sen pienempi lataussyklien määrä. Litiumioniakulla on noin 1 500 lataussykliä, kun litiumpolymeeriakulla niitä on vain noin 600.[2][3] Litiumpolymeeriakku vaurioituu hyvin helposti, jos sen jännite laskee liian matalaksi. Yleensä kennon jännite annetaan laskea enintään tasolle 2,8 V, kun se on täydessä varauksessa 4,2 V. Jos jännitteen annetaan laskea matalammaksi, akun sisäinen rakenne vaurioituu ja sen lataussyklien määrä putoaa dramaattisesti. Esimerkiksi lataus-purkusyklillä 4,2 V – 2,0 V akku saavuttaa raja-arvona pidetyn 80 %:n täyttymisasteen rajan jo noin 50 latauskerran jälkeen. Jos lataus-purkusykli on 4,2 V – 1,2 V, niin raja-arvo voi tulla vastaan alle 10 latauskerran jälkeen


      • Anonyymi

        Itse teen aika samalailla. 20-30 prosentin kohdalta sataan ja pidän yön pois päältä koska minulla ei ole yöllä kenellekään asiaa eikä kellään minulle jne.

        Oikeampi tapa olisi pitää puhelinmen akku 30-90 välissä.

        Tuo nollasta sataan tai 20sta sataan kuten itse teen ovat huonoja tapoja.

        Itse sain tämän oman toimintatapani ohjeen puhelinkaupan myyjältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse teen aika samalailla. 20-30 prosentin kohdalta sataan ja pidän yön pois päältä koska minulla ei ole yöllä kenellekään asiaa eikä kellään minulle jne.

        Oikeampi tapa olisi pitää puhelinmen akku 30-90 välissä.

        Tuo nollasta sataan tai 20sta sataan kuten itse teen ovat huonoja tapoja.

        Itse sain tämän oman toimintatapani ohjeen puhelinkaupan myyjältä.

        "Itse sain tämän oman toimintatapani ohjeen puhelinkaupan myyjältä."

        Siinäpä varsinainen asjan tuntia ollut kysseessä! en ole eläissäni tavannut yhtään tuollaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse teen aika samalailla. 20-30 prosentin kohdalta sataan ja pidän yön pois päältä koska minulla ei ole yöllä kenellekään asiaa eikä kellään minulle jne.

        Oikeampi tapa olisi pitää puhelinmen akku 30-90 välissä.

        Tuo nollasta sataan tai 20sta sataan kuten itse teen ovat huonoja tapoja.

        Itse sain tämän oman toimintatapani ohjeen puhelinkaupan myyjältä.

        Samsungeissa voi akkuasetuksista estää lataamisen 100% asti. Lataus päättyy kun virtaa on 85%.


    • Anonyymi

      Tässä koneessa lataus näyttää täyttä, mutta akku kestää vain 10 minuuttia.

      Sinulla alkaa olla akku sökö.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4643
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe