Voisiko mummomuori, tolkku ja muut liberaalit kertoa

Anonyymi-ap

Kun teidän liberaaliteologien tehtävä on kyseenalaistaa Raamatun totuudet.
Miten sinä itse vastaat:

Onko Jeesus syntynyt neitseestä?
Onko Jeesus noussut ylös kuolleista?
Onko Raamatun ja Koraanin Jumalan sama persoona?
Pääseekö islaminuskoinen taivaaseen?

382

1574

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvät peruskysymykset.

      • Anonyymi

        Ja luulet, ettei kukaan huomaa, että kommentoit omaa aloitustasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja luulet, ettei kukaan huomaa, että kommentoit omaa aloitustasi.

        Varmaan joku jolla viiraa päässä voi niin luulla…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja luulet, ettei kukaan huomaa, että kommentoit omaa aloitustasi.

        Malttoi sentään odottaa 10 min ennen kuin vastasi omaan aloitukseensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Malttoi sentään odottaa 10 min ennen kuin vastasi omaan aloitukseensa.

        Sinä et malttanut kuin 5min kun aloit trollata, Räyhis. 🤤


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et malttanut kuin 5min kun aloit trollata, Räyhis. 🤤

        Myös matematiikassa sinulla haasteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös matematiikassa sinulla haasteita.

        Räyhis, sinut kyllä tunnetaan. 🤤


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös matematiikassa sinulla haasteita.

        Korkean tason matematiikkaa, yksi plus yksi plus yksi plus kaikki kolminaisuusoppineet on yksi!

        1.Johanneksen kirje:
        5:20 Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. HÄN ON TOTINEN JUMALA ja iankaikkinen elämä.

        1.Johanneksen kirje:
        3:2 Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. ME TIEDÄMME TULEVAMME HÄNEN KALTAISIKSIIN, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Korkean tason matematiikkaa, yksi plus yksi plus yksi plus kaikki kolminaisuusoppineet on yksi!

        1.Johanneksen kirje:
        5:20 Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. HÄN ON TOTINEN JUMALA ja iankaikkinen elämä.

        1.Johanneksen kirje:
        3:2 Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. ME TIEDÄMME TULEVAMME HÄNEN KALTAISIKSIIN, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.

        Ei ollut käynyt mitä niistä tulee. Eikä vieläkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan joku jolla viiraa päässä voi niin luulla…

        Voi sen noinkin sanoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et malttanut kuin 5min kun aloit trollata, Räyhis. 🤤

        No mutta, paljastit tällä kommentilla, että kommentoit omaa viestiäsi, vai etkö huomaa ?


      • Anonyymi

        Ei pääse RAISKAAJAT raiskaamaan ketään taivaassa se on paikka missä ei raiskata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta, paljastit tällä kommentilla, että kommentoit omaa viestiäsi, vai etkö huomaa ?

        Juokse mutkia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juokse mutkia!

        Hyvä käsky!


      • Anonyymi

        Mutta ei tämä osaa vastata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan joku jolla viiraa päässä voi niin luulla…

        Näin uskon minäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös matematiikassa sinulla haasteita.

        Miten niin?


    • Anonyymi

      Aloittaja on taas kerran lähestynyt äärimmäisen tärkeällä asialla:
      Miehillä ja heidän äideillään on tapana ihmetellä neitseestä syntymistä, synnyttäneelle naiselle sekin ihme on itsestään selvyys.

      Pikkasen kiinnostaa miten aloittaja:
      - uskoo Jeesuksen syntyneen neitseestä ja
      - uskoo Jeesuksen nousseen ylös kuolleista?

      • Anonyymi

        Aloittajan uskosta kertonee hänen aktiivisuutensa vastata sinulle, älä turhaan odota vastausta.


      • Ne ovat hyvät mittarit onko henkilö kristitty.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Ne ovat hyvät mittarit onko henkilö kristitty.

        Jos siis ei tiedä miten neitseestä voi syntyä lapsi, tai miten kuolleista herätään henkiin, niin ei voi olla Kristitty sinun mukaasi?
        Mittaustapasi mukaan Kristittynä Uudestisyntyneenä Jeesuksen Omana osaat siis kertoa, miten neitsyt synnyttää lapsen ja miten ihminen joka on kuollut, herää henkiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos siis ei tiedä miten neitseestä voi syntyä lapsi, tai miten kuolleista herätään henkiin, niin ei voi olla Kristitty sinun mukaasi?
        Mittaustapasi mukaan Kristittynä Uudestisyntyneenä Jeesuksen Omana osaat siis kertoa, miten neitsyt synnyttää lapsen ja miten ihminen joka on kuollut, herää henkiin.

        Jumalalle mikään ei ole mahdotonta.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Jumalalle mikään ei ole mahdotonta.

        Vaikka kirjoitit niiden olevan hyvät mittarit sille onko henkilö Kristitty, etkö siis kuitenkaan tiedä miten uskot neitseestä syntyneen lapsen ja kuolleista heräämisen tapahtuneen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka kirjoitit niiden olevan hyvät mittarit sille onko henkilö Kristitty, etkö siis kuitenkaan tiedä miten uskot neitseestä syntyneen lapsen ja kuolleista heräämisen tapahtuneen?

        Uskon kaiken kristinuskon tunnustukset.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Uskon kaiken kristinuskon tunnustukset.

        Sitähän juuri kysyin, miten uskot niiden tapahtuneen?
        Ymmärrän kyllä haluttomuutesi vastata, Uudestisyntyneenä Jeesuksen Omana haluat kerskata tietäväsi sellaista mitä me tavalliset ihmiset emme voi tietää 😇


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitähän juuri kysyin, miten uskot niiden tapahtuneen?
        Ymmärrän kyllä haluttomuutesi vastata, Uudestisyntyneenä Jeesuksen Omana haluat kerskata tietäväsi sellaista mitä me tavalliset ihmiset emme voi tietää 😇

        Hänhän vastasi jo. Mitä edelleen länkytät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hänhän vastasi jo. Mitä edelleen länkytät?

        Kiitos kauniista ja ymmärrystä hehkuvista sanoistasi.
        Toki vastasi, muttei kirjoittanut miten
        - uskoo Jeesuksen syntyneen neitseestä ja
        - uskoo Jeesuksen nousseen ylös kuolleista?

        Kiva kuitenkin että päätit tulla täydentämään hänen selvitystään, voinetkin asiantuntijana kertoa miten sinä uskot noiden asioiden tapahtuneen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kauniista ja ymmärrystä hehkuvista sanoistasi.
        Toki vastasi, muttei kirjoittanut miten
        - uskoo Jeesuksen syntyneen neitseestä ja
        - uskoo Jeesuksen nousseen ylös kuolleista?

        Kiva kuitenkin että päätit tulla täydentämään hänen selvitystään, voinetkin asiantuntijana kertoa miten sinä uskot noiden asioiden tapahtuneen?

        Jos koko Jeesusta ei ole ollut olemassakaan, niin onhan tämä todella 'neitseestä syntynyt'?! Tai vähintäinkin itse tarina. Mihin teidän mielikuvitus on tippunut?


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Jumalalle mikään ei ole mahdotonta.

        aito_Iainen on aivan oikeassa:

        "Jumalalle mikään ei ole mahdotonta."


        2.Tessalonikalaiskirje:
        2:11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        2:12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.


        Kolminaisuusoppi
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kolminaisuusoppi


        Biblia (1776)
        2Tess. 2:11 Sentähden on Jumala heille lähettävä väkevän eksytyksen, niin että he valheen uskovat:)
        2Tess. 2:12 Että ne kaikki tuomittaisiin, jotka ei totuutta uskoneet, vaan vääryyteen suostuvat.


        1.Johanneksen kirje:
        2:18 Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.
        2:19 Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Jumalalle mikään ei ole mahdotonta.

        2.Tessalonikalaiskirje:
        2:3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
        2:4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
        2:5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
        2:6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
        2:7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
        2:8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
        2:9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        2:10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
        2:11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        2:12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
        2:13 Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sentähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen.
        2:14 Siihen hän on myös kutsunut teidät meidän evankeliumimme kautta, omistamaan meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kirkkauden.
        2:15 Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme.
        2:16 Ja meidän Herramme Jeesus Kristus itse ja Jumala, meidän Isämme, joka on rakastanut meitä ja armossa antanut meille iankaikkisen lohdutuksen ja hyvän toivon,
        2:17 lohduttakoon teidän sydämiänne ja vahvistakoon teitä kaikessa hyvässä työssä ja puheessa.

        "meidän Herramme Jeesus Kristus itse ja Jumala, meidän Isämme"

        "ja"

        "meidän Herramme Jeesus Kristus itse JA Jumala, meidän Isämme"

        "Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme."

        "pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme."


        Galatalaiskirje:
        3:20 Välimies taas ei ole yhtä varten; mutta Jumala on yksi.

        1.Timoteuksen kirje:
        2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Jumalalle mikään ei ole mahdotonta.

        Johanneksen evankeliumi:
        17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

        Johanneksen evankeliumi:
        20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

        Ilmestyskirja:
        3:2 Heräjä valvomaan ja vahvista jäljellejääneitä, niitä, jotka ovat olleet kuolemaisillaan; sillä minä en ole havainnut sinun tekojasi täydellisiksi Jumalani edessä.

        Ilmestyskirja:
        3:12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

        Hebrealaiskirje:
        5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Jumalalle mikään ei ole mahdotonta.

        Hyvä. Ongelma on vain se, että kaikki täällä on ihmisten varassa. Myös muiden eläinten auttaminen.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Hyvä. Ongelma on vain se, että kaikki täällä on ihmisten varassa. Myös muiden eläinten auttaminen.

        Kuvaa sinä kuule niitä lämpömittareita vain.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuvaa sinä kuule niitä lämpömittareita vain.

        Kyllä silloin kun se on sopivaa Suomen tilanteeseen.


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Uskon kaiken kristinuskon tunnustukset.

        Huh huh. Onnetonta.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Huh huh. Onnetonta.

        Onneton tosiaan olet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        aito_Iainen on aivan oikeassa:

        "Jumalalle mikään ei ole mahdotonta."


        2.Tessalonikalaiskirje:
        2:11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        2:12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.


        Kolminaisuusoppi
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kolminaisuusoppi


        Biblia (1776)
        2Tess. 2:11 Sentähden on Jumala heille lähettävä väkevän eksytyksen, niin että he valheen uskovat:)
        2Tess. 2:12 Että ne kaikki tuomittaisiin, jotka ei totuutta uskoneet, vaan vääryyteen suostuvat.


        1.Johanneksen kirje:
        2:18 Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.
        2:19 Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme.

        Hyvää Raamatullista analyysiä, mutta ei vielä kerro sitä minkä Uudestisyntynyt Jeesuksen seuraaja aiheesta kommentoi olevan merkityksellistä 2023-05-10 16:56:45 "Ne ovat hyvät mittarit onko henkilö kristitty."
        Kristityn pitäisi siis tietää miten esimerkiksi uskoo Jeesuksen syntyneen neitseestä ja heränneen kuolleista.
        Sehän ei vielä kerro asiasta mitään, että kirjoittaa uskovansa jotakin, jos usko ei sisällä merkitystä miten uskoo asian tapahtuneen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2.Tessalonikalaiskirje:
        2:3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
        2:4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
        2:5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
        2:6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
        2:7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
        2:8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
        2:9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        2:10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
        2:11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        2:12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
        2:13 Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sentähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen.
        2:14 Siihen hän on myös kutsunut teidät meidän evankeliumimme kautta, omistamaan meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kirkkauden.
        2:15 Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme.
        2:16 Ja meidän Herramme Jeesus Kristus itse ja Jumala, meidän Isämme, joka on rakastanut meitä ja armossa antanut meille iankaikkisen lohdutuksen ja hyvän toivon,
        2:17 lohduttakoon teidän sydämiänne ja vahvistakoon teitä kaikessa hyvässä työssä ja puheessa.

        "meidän Herramme Jeesus Kristus itse ja Jumala, meidän Isämme"

        "ja"

        "meidän Herramme Jeesus Kristus itse JA Jumala, meidän Isämme"

        "Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme."

        "pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme."


        Galatalaiskirje:
        3:20 Välimies taas ei ole yhtä varten; mutta Jumala on yksi.

        1.Timoteuksen kirje:
        2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

        Kaikessa elämässään siis pitää vaalia totuutta , siis sitä minkä tietää ja myöntää rehellisesti sen minkä vain uskoo tietävänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johanneksen evankeliumi:
        17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

        Johanneksen evankeliumi:
        20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

        Ilmestyskirja:
        3:2 Heräjä valvomaan ja vahvista jäljellejääneitä, niitä, jotka ovat olleet kuolemaisillaan; sillä minä en ole havainnut sinun tekojasi täydellisiksi Jumalani edessä.

        Ilmestyskirja:
        3:12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

        Hebrealaiskirje:
        5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.

        Tietämättömyyttään voi verhota monin sanoin ja raastamalla kontekstistaan irti Raamatunkohtia voi onnistua peittämään asian itseltään.
        Tällaiselle maallikolle se kertoo ainoastaan sen, ettei verhoilija oikeasti tiedä asiasta mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onneton tosiaan olet.

        En kuule usko mihinkään uskontojen huijauksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos siis ei tiedä miten neitseestä voi syntyä lapsi, tai miten kuolleista herätään henkiin, niin ei voi olla Kristitty sinun mukaasi?
        Mittaustapasi mukaan Kristittynä Uudestisyntyneenä Jeesuksen Omana osaat siis kertoa, miten neitsyt synnyttää lapsen ja miten ihminen joka on kuollut, herää henkiin.

        Oikeastaan kyseessä on usko taivaalliseen näkymättömään jos tuota uskoa ei ole yhtään ei sitä vaan ole sitten.Nämäkin asiat on luojan luomaa tekoja ettei niitä kieltävä voi olla Jumalan oma jos ei usko mitään mihinkään. Monihan kehittää omia uskontoja kuvitelmia myös on myös noitia. Millään vaatteiden pituudella ei ole mitään tekemistä uskon kanssa eikä sen kanssa tekeekö pahaa toisille vai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka kirjoitit niiden olevan hyvät mittarit sille onko henkilö Kristitty, etkö siis kuitenkaan tiedä miten uskot neitseestä syntyneen lapsen ja kuolleista heräämisen tapahtuneen?

        Noin maallisesta mielessä moni on ollut kuollut mutta toipunut tai tajuton mutta palannut tajuihinsa tai huumattuna ollut on siitä parantunut.On kuitenkin turha pilkata Jumalaa Luojaa jos ei usko tai ei ymmärrä asioita. Ja tietysti miehen on mahdotonta ymmärtää naisen vartalon toimintoja tai miltä tuntuu kivut kuukautisista ettei kannata miehenä ruveta edes yrittämään ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos koko Jeesusta ei ole ollut olemassakaan, niin onhan tämä todella 'neitseestä syntynyt'?! Tai vähintäinkin itse tarina. Mihin teidän mielikuvitus on tippunut?

        No eihän moosestakaan ole ole ollut olemassa eikä Abrahamia satuja ne vaan on ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää Raamatullista analyysiä, mutta ei vielä kerro sitä minkä Uudestisyntynyt Jeesuksen seuraaja aiheesta kommentoi olevan merkityksellistä 2023-05-10 16:56:45 "Ne ovat hyvät mittarit onko henkilö kristitty."
        Kristityn pitäisi siis tietää miten esimerkiksi uskoo Jeesuksen syntyneen neitseestä ja heränneen kuolleista.
        Sehän ei vielä kerro asiasta mitään, että kirjoittaa uskovansa jotakin, jos usko ei sisällä merkitystä miten uskoo asian tapahtuneen.

        Jos et voi uskoa pysyt siellä epäuskoisten lahkoissa ja joukoissa sillä säilyy rauha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitähän juuri kysyin, miten uskot niiden tapahtuneen?
        Ymmärrän kyllä haluttomuutesi vastata, Uudestisyntyneenä Jeesuksen Omana haluat kerskata tietäväsi sellaista mitä me tavalliset ihmiset emme voi tietää 😇

        Älkää vaan uskoko mihinkään Jeesukseen mikä lahkoissa on varastamassa muiden tavaroita .


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Uskon kaiken kristinuskon tunnustukset.

        🙊😁😁😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        🙊😁😁😁

        Niin ?


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Jumalalle mikään ei ole mahdotonta.

        esim. Geenien muuttaminen kohdussa . Syntyisi pelkästään terveitä heterovauvoja..


      • Anonyymi kirjoitti:

        esim. Geenien muuttaminen kohdussa . Syntyisi pelkästään terveitä heterovauvoja..

        Miksi Hän niin tekisi?


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Uskon kaiken kristinuskon tunnustukset.

        Miten voi istua kaikkialla läsnäolevan henkiolennon oikealla puolella?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten voi istua kaikkialla läsnäolevan henkiolennon oikealla puolella?

        Koska Hän on siinä vieressäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        esim. Geenien muuttaminen kohdussa . Syntyisi pelkästään terveitä heterovauvoja..

        Tutkimukset eivät osoita, että homous olisi synnynnäistä. Todennäköisemmin se on myöhemmin jostain syystä ihmiselle kehittynyt. Lähtökohtaisena syynä jokatapauksessa syntiinlankeemus ja sen seuraukset, mikä näkyy myös erilaisina seksuaalisuuden vääristyminä. Niiden ei tarvitse onneksi antaa ohjata elämässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin maallisesta mielessä moni on ollut kuollut mutta toipunut tai tajuton mutta palannut tajuihinsa tai huumattuna ollut on siitä parantunut.On kuitenkin turha pilkata Jumalaa Luojaa jos ei usko tai ei ymmärrä asioita. Ja tietysti miehen on mahdotonta ymmärtää naisen vartalon toimintoja tai miltä tuntuu kivut kuukautisista ettei kannata miehenä ruveta edes yrittämään ymmärtää.

        Todellakin! Onko siis Jumalan pilkkaa kertoa uskovansa jotakin tapahtuneen, ellei osaa kertoa miten uskoo jonkin asian tapahtuneen. Tai kertoo rakastavansa Jumalaa yli kaiken, vaikka ei noudata kaikessa elämässään Herran ihmisille antamia tehtäviä ja käskyjä, jotka eivät ole raskaat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutkimukset eivät osoita, että homous olisi synnynnäistä. Todennäköisemmin se on myöhemmin jostain syystä ihmiselle kehittynyt. Lähtökohtaisena syynä jokatapauksessa syntiinlankeemus ja sen seuraukset, mikä näkyy myös erilaisina seksuaalisuuden vääristyminä. Niiden ei tarvitse onneksi antaa ohjata elämässä.

        Syntiinlankeemuksen jälkeen me olemme kaikki syntyneet, miksi todellakin kaikki vauvat eivät synny terveinä ja heistä kasva tunnollisia heteroita?


    • Anonyymi

      "Onko Jeesus syntynyt neitseestä?"

      Tuon kertovat Markus ja Johannes hyvin valaisevasti evankeliumeissaan, sekä Paavali kirjeissään!

      Myös täällä meillä tapahtui samanlainen tapaus:

      "Marjatta on Kalevalan 50. runon päähenkilö, joka synnyttää puolukan hedelmöittämänä isättömän pojan. Poika kastetaan Karjalan kuninkaaksi. "

      Mutta kun Israelissa ei kasvanut puolukoita niin... Lue itse Raamatusta!

    • Anonyymi

      "Onko Jeesus noussut ylös kuolleista?"

      Hauta oli ensimmäisen yön vartioimatta!

      Hautaan vietiin äärettömän arvokasta "mirhan ja aloen seosta noin sata naulaa", elikkä 32 kiloa! Miljardien tai ainakin satojen tai kymmenien miljoonien eurojen arvosta!

      Maria luuli ylösnoussutta jeesusta puutarhuriksi, tämän nähdessään!

      Opetuslapset eivät tunnistaneet Jeesusta Jeesukseksi muusta, kuin vain hänen naulan jäljistään käsissä ja haavasta kyljessä, joita saivat koetella.

      Pietari ihmetteli haudassa käydessään, että kuka, milloin ja miksi, oli vienyt Jeesuksen pääliinan haudan toiseen päähän, ja sen siellä huolellisesti laskostanut erilleen muusta liinavaatteesta!

      • Anonyymi

        Muslimen ja liberaalien soopaa. 🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muslimen ja liberaalien soopaa. 🤣🤣🤣

        Muslimit jäi ulos kuin budhat kuin faaraot kuin judet vain sen Babylon epäuskonsa tähden.


    • Anonyymi

      "Onko Raamatun ja Koraanin Jumalan sama persoona?"

      Juutalaisilla, kristityillä ja muslimeilla on kirjoituksissaan sama Jumala, Aaabraham, Mooses, Jeesus j.n.e. !

      Kristityt ovat vaihtaneet Jumalan ihmiseen jumalanaan!!!

      • Anonyymi

        Höpöhöpö, jahvekultti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö, jahvekultti!

        Iskit harhaan, eikä edes ollut eka kerta. Kertoo siitä, että et ole oppinut mitään mitä kirjoitan.

        Jeesus ei ole mikään juutalaisten Jumala eli Mooseksen Jumala Jahve,, vaan Mooseksen uhrikulttiin kristinuskolla Kristus-nimellä tehty teurastettu uhrilammas

        IsRAELIN JUMALANA, JOKA OLI JUUTALAISEN JUMALAN KILPAILIJA, JONKA TÄMÄ KÄSKI HÄVITTÄÄ.

        Löytyy 5.Moos.13

        Totta kai tämän ymmärtämiseen tarvitaan enemmän kuin kaksi aivosolua, onhan siinä jo monta riviäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iskit harhaan, eikä edes ollut eka kerta. Kertoo siitä, että et ole oppinut mitään mitä kirjoitan.

        Jeesus ei ole mikään juutalaisten Jumala eli Mooseksen Jumala Jahve,, vaan Mooseksen uhrikulttiin kristinuskolla Kristus-nimellä tehty teurastettu uhrilammas

        IsRAELIN JUMALANA, JOKA OLI JUUTALAISEN JUMALAN KILPAILIJA, JONKA TÄMÄ KÄSKI HÄVITTÄÄ.

        Löytyy 5.Moos.13

        Totta kai tämän ymmärtämiseen tarvitaan enemmän kuin kaksi aivosolua, onhan siinä jo monta riviäkin.

        Todellisuudessa Jeesus on ollut aikansa opettaja jolla oli oppilaita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Todellisuudessa Jeesus on ollut aikansa opettaja jolla oli oppilaita.

        Todellisuudessa se Jeesus ei tainnut olla edes olemassa.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Todellisuudessa se Jeesus ei tainnut olla edes olemassa.

        Valtaosan historioitsijoista mukaan oli historiallinen henkilö ja joitain Jeesukseen liittyvistä asioista on myös laaja yksimielisyys. Vastaanväittäjät eivät ole uskottavia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Valtaosan historioitsijoista mukaan oli historiallinen henkilö ja joitain Jeesukseen liittyvistä asioista on myös laaja yksimielisyys. Vastaanväittäjät eivät ole uskottavia.

        Siitä huolimatta RAAMATUSSA oleva Jeesus ei ole uskottava. Lue pikkusen Raamattua ja vertaa nykyaikaan.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Siitä huolimatta RAAMATUSSA oleva Jeesus ei ole uskottava. Lue pikkusen Raamattua ja vertaa nykyaikaan.

        Mikä se koulutuksesi olikaan????


      • Anonyymi

        Mikäs mohametti ja Mooses sitten on ....David ...hahahahaha kuolleita.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Todellisuudessa se Jeesus ei tainnut olla edes olemassa.

        Ne joilla on peite ei näe se on heiltä salattu. Ei mooseskaan ollut olemassa muistakaa tämä eikä mitään mohameettia eikä faaraoitakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö, jahvekultti!

        Falloskultti on parempi


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Todellisuudessa se Jeesus ei tainnut olla edes olemassa.

        Kyllä hän oli neitseellisesti syntyneenä tarinan kertojan korvien välisssä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö, jahvekultti!

        Just noin!


    • Anonyymi

      "Pääseekö islaminuskoinen taivaaseen?"

      Kun ei kiinnosta tippaakaan!

      Pääskööt tai olkoot pääsemättä, minusta samantekevää!

      Jumala sen yksin tietää! Onko ihmisellä oikeutta arvuutella Jumalan ajatuksia, ja sitten niitä faktana julistaa eteenpäin muille? Mieti vähän itse, että olet tuolla kysymykselläsi houkuttelemassa meitä muita synnintekoon, jos siihen vastaisi joko kieltävästi tai myöntävästi!
      Sen vain täysin omana mielipiteenäni sanon, että rinnastan heidät edellisenä päivänä syötyyn kaurapuuroon!

      • Anonyymi

        Mutta kuule kun näiden uskojen Jumala onkin Saatana, ei uskonnossa edes ole taivasta mihin mennä.


      • Anonyymi

        Ylen verorahoja varastaa joku ryhmä mafia koska taas tulee uusintaa samat uusinnat Saksasta noin 80 kertaa jo.


      • Anonyymi

        Onko ihmisellä sitten oikeus julistaa Raamatullisena totuutena asioita, joita ei ole kirjoitettu Raamattuun?


    • Anonyymi

      raamattu on satukirja , kuten odysseus ja minä olen ateisti

    • Anonyymi

      "Onko Jeesus syntynyt neitseestä?
      Onko Jeesus noussut ylös kuolleista?
      Onko Raamatun ja Koraanin Jumalan sama persoona?
      Pääseekö islaminuskoinen taivaaseen?"

      Uskoiko Jeesus luomiseen?

      • Anonyymi

        Ai, miten niin, kun itsekin loi kaloja ja leipiä tyhjästä ja väitti muidenkin pystyvän?! Ja sitten kysyt uskoiko Jeesus luomiseen?! Sahanpuruakoa teidän korvien välissä on?!


      • Anonyymi

        No missä sinä olit kun luoja tämän kaiken loi et kai kuvittele olevasi Jumala täällä ?


    • Anonyymi

      Hö! Ei ne näköjään voikaan.

    • Anonyymi

      Mikseivät kerro??????

    • Anonyymi

      Onko Raamatun ja Koraamin Jumala sama persoona?!

      Yksi, ja vain edes yksi palikka Raamatusta - laita sinne päähäsi nyt vaikka vain tämä yksi tiedon palikka.

      Raamatussa on sekä Israelin Jumala, jota Jeesus opetti taivasten valtakunnan isä Jumalana, mutta myös Jumalan nimellä esiintyvä juutalaisten uhrikulttijumala Jahve, jonka Jeeses Raamatussa sanoo olevan Saatana ja tapettiin tämän vastustamisesta. Kaksi Jumalan nimistä.

      Kristinuskon ja Islamin juutalaisuuteen perustuvan opin Jumala on tietysti uhrikulttijumala, koska tälle uhrataan, miten sitten Koraanissa esiintyisi Israelin Jumala, jota Jeesus opetti Jumalana, ei aavistustakaan.

      • Anonyymi

        Ja kukaan ei millään juutalaisuuteen perustuvalla uskonnolla mene mihinkään taivaaseen - Jahvehan puhuu jo Mooseksen kirjoissa tulenliekeistä. Helvetissä palaa tuli eikä taivaassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kukaan ei millään juutalaisuuteen perustuvalla uskonnolla mene mihinkään taivaaseen - Jahvehan puhuu jo Mooseksen kirjoissa tulenliekeistä. Helvetissä palaa tuli eikä taivaassa.

        Voi sinua jahvekultti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sinua jahvekultti.

        Niin, en ole Jumalan sana, en edes luonut teitä perisynnillä, niin mikä minä voin, jos sinunkin aivoissa on pelkkää sahanpurua.

        Mutta se ei estä minua sanomasta Raamatun totuutta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, en ole Jumalan sana, en edes luonut teitä perisynnillä, niin mikä minä voin, jos sinunkin aivoissa on pelkkää sahanpurua.

        Mutta se ei estä minua sanomasta Raamatun totuutta.

        Raamatun totuus on mikä?

        Että taivaaseen lennetään pilven mukana molemmissa testamenteisssa? Et voi olla tosissasi.


      • Anonyymi

        Jahve Jehova YHWH on juutalaisten keksintö kyllä.Siitä ei kannata kristittyjä syyttää.Mutta dragon mainitaan kyllä Ilmestyskirjassa ja Ismail esaun yhdyntä sekoitus myös on mainittu Ilmestyskirjassa.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Raamatun totuus on mikä?

        Että taivaaseen lennetään pilven mukana molemmissa testamenteisssa? Et voi olla tosissasi.

        Vapaakirkolla on jäseniä jotka hilluu hellareissa ja väittää kyllä tosiaan budhaa jumalaksi....


    • "Onko Jeesus syntynyt neitseestä?"

      On syntynyt minun mielestäni ja Raamatun pohjalta.

      "Onko Jeesus noussut ylös kuolleista?"

      Uskoni mukaan näin on. Ehkä jokaiseen uskontunnustuksen kohtaan en pysty sanomaan täydellistä varmaa, mutta kristittynä uskon ylösnousemukseen.

      "Onko Raamatun ja Koraanin Jumalan sama persoona?"

      Profeetta Muhamedin mukaan näin on, mutta tässä pohdimme uskovaisen kaverini kanssa samaa asiaa ja tulimme siihen tulokseen, että ei taida olla. Koraani eroaa niin paljon kristittyjen Raamatusta, että ei oikein voida pitää samana persoona, kun Koraani ei hyväksy kolminaisuutta - Isä Luoja, Poika Vapahtaja, Pyhä Henki Pyhittäjä?

      "Pääseekö islaminuskoinen taivaaseen?"

      Jeesuksen mukaan hän on usko, tie ja totuus - hänen kauttaan pääsemme Taivaaseen uskossa armon avulla. Tämä käsitykseni mukaan islaminuskoiset eivät pääse Taivaaseen, sillä eivät seuraa Jeesusta kuin yhtenä uskonsa profeettana.

      En ole teologi, joten näkemykseni on tavis kristityn näkemystä ja ei ehkä niin liberaalia. Teologit voivat täydentää näkemystäni ja muut uskovaiset.

      • Anonyymi

        Mummomuori ja tolkku ovat erimieltä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mummomuori ja tolkku ovat erimieltä.

        Minusta Mummomuori on kristitty tai ainakin sellaisen kuvan olen hänestä saanut. Ehkä hän on vähän liberaali, mutta olen saanut hänestä uskovaisen kuvan - vai väitätkö jotain muuta?


      • Anonyymi
        Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Minusta Mummomuori on kristitty tai ainakin sellaisen kuvan olen hänestä saanut. Ehkä hän on vähän liberaali, mutta olen saanut hänestä uskovaisen kuvan - vai väitätkö jotain muuta?

        Älä viitsi taas olla tyhmä!
        Ktistitty ei kiellä em. asioita,


      • Anonyymi
        Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Minusta Mummomuori on kristitty tai ainakin sellaisen kuvan olen hänestä saanut. Ehkä hän on vähän liberaali, mutta olen saanut hänestä uskovaisen kuvan - vai väitätkö jotain muuta?

        Mistä ihmeestä olet saanut sellaisen kuvan???


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistä ihmeestä olet saanut sellaisen kuvan???

        "Mistä ihmeestä olet saanut sellaisen kuvan???"

        Ei hänestä ainakaan ateistin kuvaa saa vaan pikemminkin kristityn vaikutelman. Ei pitäisi toisia tuomita, sillä niin kuin sinä toisia mittaat niin sinua mitataan. Olen Mummomuorista saanut lähimmäisen rakkauden kuvan. Minusta hänestä paremman vaikutelman kuin monesta palstan fariseuksista. Jeesuksen mukaan portot ja publikaanit pääsevät ennen Taivaaseen kuin fariseukset ja muut kirjansa huonosti oppineet. Vaikka Mummomuori ei ole portto - niin mielestäni hän uskoo riittävästi Jeesukseen, että pelastuu toisin kuin tänne palstalle kirjoittava olevinaan uskovainen. Jeesus haluaa armahtavaisuutta ja heittänyt ensimmäistä kiveä!


      • Anonyymi
        Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        "Mistä ihmeestä olet saanut sellaisen kuvan???"

        Ei hänestä ainakaan ateistin kuvaa saa vaan pikemminkin kristityn vaikutelman. Ei pitäisi toisia tuomita, sillä niin kuin sinä toisia mittaat niin sinua mitataan. Olen Mummomuorista saanut lähimmäisen rakkauden kuvan. Minusta hänestä paremman vaikutelman kuin monesta palstan fariseuksista. Jeesuksen mukaan portot ja publikaanit pääsevät ennen Taivaaseen kuin fariseukset ja muut kirjansa huonosti oppineet. Vaikka Mummomuori ei ole portto - niin mielestäni hän uskoo riittävästi Jeesukseen, että pelastuu toisin kuin tänne palstalle kirjoittava olevinaan uskovainen. Jeesus haluaa armahtavaisuutta ja heittänyt ensimmäistä kiveä!

        Eli sinulla ei ole mitään perustetta väitteellesi.
        Et taida itsekään olla kristitty vaan joku fiiliksillä eläjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä viitsi taas olla tyhmä!
        Ktistitty ei kiellä em. asioita,

        Niin, kristitty on vain henkilö, joka palvoo Jeesusta teurastettuna uhrilampaana Israelin Jumalana juutalaisten Jumalalle uhrilahjana, ja tunnustaa näin Athanasioksen tunnustusta ja luterilaisena varsinkin Augsburgin tunnustusta ja vaihtaa taivsten valtakunnan synnin valtakunaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli sinulla ei ole mitään perustetta väitteellesi.
        Et taida itsekään olla kristitty vaan joku fiiliksillä eläjä.

        Anonyymi:"Eli sinulla ei ole mitään perustetta väitteellesi."

        Tarkastellaan viimeistä Mummomuorin kirjoitusta tässä perässä. Siellä hän kirjoittaa liberaaliteologiasta, joka hänen mukaansa ei ole pelkästään pahaa vaan fundamentalistinen teologia on lainannut sen saavutuksia. Se, että ei ole fundamenttikristitty ei tarkoita sitä, että ei pääse taivaaseen kristittynä. Lutherin mukaan sinne päästään armosta, yksin armosta uskon kautta. Mummomuori on asiallinen rakastava kirjoittaja täällä palstalla toisin kuin moni ateisti tai fundis. Minä näen seuraavassa kirjoituksessa kristityn, joka on vuosia perehtynyt uskoonsa ja katsoo avarakatseisemmin kuin palsta-fundis asioita. Mielestäni Mummomuori2 pääsee Taivaaseen ehkä helpommin kristittynä kuin fundis?

        "Mummomuori2 (2023-05-11 11:05)

        Liberaaliteologia on vanhaa, eli sai alkunsa jo 1700 luvulla. Se levisi etenkin protestanttisissa suunnissa ja se vapautui katolisen kirkon opeista.
        Se kehittyi edelleen 1800 luvulla, jolloin alettiin tutkimaan tarkemmin. Syntyi eksegetiikka, joka on teologian osa-alue. Se tutkii ja tulkitse uskontojen pyhiä kirjoituksia, käyttää erilaisten säilyneiden tekstiversioita tutkimuksessaan ja pyrkii löytämään kustakin tekstistä sen mahdollisimman alkuperäinen versio. Siinä huomioidaan myös historiallinen, yhteiskunnallinen sekä kulttuuritaustat-.
        Tähän liberaaliteologiaan liittyy myös raamatullinen arkeologia, eli tieteen haara mikä etsii faktoja ja esineitä Raamatun ajan kertouksien mukaisesti jne.

        Alusta saakka liberaaliteologian keskipisteenä on ollut Jeesuksen opetukset, eli poistua Jeesusta ja uskoa koskevista monimutkaisista selityksistä ja tulkinnoista. Myös Jeesuksen historiallisuus on tärkeää, eli haluttiin löytää todisteita siitä, että Jeesus on todella elänyt.

        Liberaaliteologia otti vastaan myös valistusajan. Kansaa haluttiin opettaa lukemaan ja kirjoittamaan, samoin ajettiin alistettujen oikeuksia. Liberaaliteologia vastusti siis kolonialismia, puolusti naisten ja lasten oikeuksia, ei hyväksynyt rasismia (mm. ihonväri) jne.

        Nykyään moni tämän ajan perinteinen konservatiivi ei kiellä liberaaliteologian esiin tuomia faktoja. Vain tämä uusi eli 1900 luvun alussa syntynyt fundamentalismi taistelee sitä vastaan, tosin itsekin käyttää monia liberaaliteologien työn tuloksia hyväkseen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, kristitty on vain henkilö, joka palvoo Jeesusta teurastettuna uhrilampaana Israelin Jumalana juutalaisten Jumalalle uhrilahjana, ja tunnustaa näin Athanasioksen tunnustusta ja luterilaisena varsinkin Augsburgin tunnustusta ja vaihtaa taivsten valtakunnan synnin valtakunaksi.

        Kuten Paavali Raamatussa kertoo, että hän teki tämän opin palvellakseen isiensä Jumalaa asettaessaan yhden miehen eteen puhtaan neitsyen, kiivaillessaan teidän puolesta Jumalan kiivaudella, eikä teillä ole muuta isää kuin hän.Itseään hän ei uudelleen kerro synnyttäneensö.

        Jahven määräys löytyy 5.Moos.
        13.


      • Anonyymi
        Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Anonyymi:"Eli sinulla ei ole mitään perustetta väitteellesi."

        Tarkastellaan viimeistä Mummomuorin kirjoitusta tässä perässä. Siellä hän kirjoittaa liberaaliteologiasta, joka hänen mukaansa ei ole pelkästään pahaa vaan fundamentalistinen teologia on lainannut sen saavutuksia. Se, että ei ole fundamenttikristitty ei tarkoita sitä, että ei pääse taivaaseen kristittynä. Lutherin mukaan sinne päästään armosta, yksin armosta uskon kautta. Mummomuori on asiallinen rakastava kirjoittaja täällä palstalla toisin kuin moni ateisti tai fundis. Minä näen seuraavassa kirjoituksessa kristityn, joka on vuosia perehtynyt uskoonsa ja katsoo avarakatseisemmin kuin palsta-fundis asioita. Mielestäni Mummomuori2 pääsee Taivaaseen ehkä helpommin kristittynä kuin fundis?

        "Mummomuori2 (2023-05-11 11:05)

        Liberaaliteologia on vanhaa, eli sai alkunsa jo 1700 luvulla. Se levisi etenkin protestanttisissa suunnissa ja se vapautui katolisen kirkon opeista.
        Se kehittyi edelleen 1800 luvulla, jolloin alettiin tutkimaan tarkemmin. Syntyi eksegetiikka, joka on teologian osa-alue. Se tutkii ja tulkitse uskontojen pyhiä kirjoituksia, käyttää erilaisten säilyneiden tekstiversioita tutkimuksessaan ja pyrkii löytämään kustakin tekstistä sen mahdollisimman alkuperäinen versio. Siinä huomioidaan myös historiallinen, yhteiskunnallinen sekä kulttuuritaustat-.
        Tähän liberaaliteologiaan liittyy myös raamatullinen arkeologia, eli tieteen haara mikä etsii faktoja ja esineitä Raamatun ajan kertouksien mukaisesti jne.

        Alusta saakka liberaaliteologian keskipisteenä on ollut Jeesuksen opetukset, eli poistua Jeesusta ja uskoa koskevista monimutkaisista selityksistä ja tulkinnoista. Myös Jeesuksen historiallisuus on tärkeää, eli haluttiin löytää todisteita siitä, että Jeesus on todella elänyt.

        Liberaaliteologia otti vastaan myös valistusajan. Kansaa haluttiin opettaa lukemaan ja kirjoittamaan, samoin ajettiin alistettujen oikeuksia. Liberaaliteologia vastusti siis kolonialismia, puolusti naisten ja lasten oikeuksia, ei hyväksynyt rasismia (mm. ihonväri) jne.

        Nykyään moni tämän ajan perinteinen konservatiivi ei kiellä liberaaliteologian esiin tuomia faktoja. Vain tämä uusi eli 1900 luvun alussa syntynyt fundamentalismi taistelee sitä vastaan, tosin itsekin käyttää monia liberaaliteologien työn tuloksia hyväkseen."

        Miten se mummomuorin rakkaus ilmenee kun minä en sellaista ole huomannut.
        Sinua on näköjään helppo kusettaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, kristitty on vain henkilö, joka palvoo Jeesusta teurastettuna uhrilampaana Israelin Jumalana juutalaisten Jumalalle uhrilahjana, ja tunnustaa näin Athanasioksen tunnustusta ja luterilaisena varsinkin Augsburgin tunnustusta ja vaihtaa taivsten valtakunnan synnin valtakunaksi.

        Niin. Jeesus on palvontamme kohde, jahvekultti. Hän on kärsinyt kuollut, ettei meidän tarvitse sitä tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten Paavali Raamatussa kertoo, että hän teki tämän opin palvellakseen isiensä Jumalaa asettaessaan yhden miehen eteen puhtaan neitsyen, kiivaillessaan teidän puolesta Jumalan kiivaudella, eikä teillä ole muuta isää kuin hän.Itseään hän ei uudelleen kerro synnyttäneensö.

        Jahven määräys löytyy 5.Moos.
        13.

        Ja sitten nämä kohdat faktana myös Raamatusta:

        Apostolien teot:

        "24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa"

        1.Korinttolaiskirje:

        "4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä MINÄ TEIDÄT SYNNYTIN evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa."

        2.Korinttolaiskirje:

        "11:2 Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten nämä kohdat faktana myös Raamatusta:

        Apostolien teot:

        "24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa"

        1.Korinttolaiskirje:

        "4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä MINÄ TEIDÄT SYNNYTIN evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa."

        2.Korinttolaiskirje:

        "11:2 Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen."

        Ja Paavalin isien Jumala on siis uhrikulttijumala Jahve, eikä Jeesuksen opettama Israelin Jumala, jonka Jahve 5.Mooseksen kirjan 13. luvussa määrää kilpailijanaan tuhottavaksi, kuten kaikki ihmeidentekijän seuraajatkin. Jeesus yritti opetuksin palauttaa Israelin Jumalalle temppelivallan, jonka he olivat uhrikultilla anastaneet (Jeremia 7) ja päätyi juutalaisten uhrikulttiin teurastettuna uhrilampaana Israelin Jumalana, jota uhrausta te palvotte.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Paavalin isien Jumala on siis uhrikulttijumala Jahve, eikä Jeesuksen opettama Israelin Jumala, jonka Jahve 5.Mooseksen kirjan 13. luvussa määrää kilpailijanaan tuhottavaksi, kuten kaikki ihmeidentekijän seuraajatkin. Jeesus yritti opetuksin palauttaa Israelin Jumalalle temppelivallan, jonka he olivat uhrikultilla anastaneet (Jeremia 7) ja päätyi juutalaisten uhrikulttiin teurastettuna uhrilampaana Israelin Jumalana, jota uhrausta te palvotte.

        Ja tämä palvonta taivasten valtakunnan Isä Jumalan, Israelin Jumalan, uhraus teurastettuna uhrilampaana Jeesuksen nimeen, on nimeltään kristinusko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tämä palvonta taivasten valtakunnan Isä Jumalan, Israelin Jumalan, uhraus teurastettuna uhrilampaana Jeesuksen nimeen, on nimeltään kristinusko.

        Ja jotta tätä palvoo, on tunnustettava Athanasioksen uskontunnustusta sekä myös Augsburgin tunnustusta ja käytävä ehtoollisella syömässä Herran ruumis ja juomassa tämän veri kuvitellen niiden olevan todellisesti läsnä, tai Raamatun mukaan tulee vikapääksi (1.Kor.11:23)

        Tässä Augsburgin tunnustuksesta:

        "Pyhästä ehtoollisesta: Opetetaan, että Kristuksen ruumis ja veri ovat leivän ja viinin muodossa todellisesti läsnä ja että ne siinä jaetaan ja nautitaan."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jotta tätä palvoo, on tunnustettava Athanasioksen uskontunnustusta sekä myös Augsburgin tunnustusta ja käytävä ehtoollisella syömässä Herran ruumis ja juomassa tämän veri kuvitellen niiden olevan todellisesti läsnä, tai Raamatun mukaan tulee vikapääksi (1.Kor.11:23)

        Tässä Augsburgin tunnustuksesta:

        "Pyhästä ehtoollisesta: Opetetaan, että Kristuksen ruumis ja veri ovat leivän ja viinin muodossa todellisesti läsnä ja että ne siinä jaetaan ja nautitaan."

        Palaako sinun mielestä taivaassa tuli?

        1.Kor. "3:10 Sen Jumalan (Jahve) armon mukaan, joka on minulle annettu, minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa. Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.

        Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, niin kunkin TEKO on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se , PÄIVÄ, joka TULESSA ILMESTYY, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja jotta tätä palvoo, on tunnustettava Athanasioksen uskontunnustusta sekä myös Augsburgin tunnustusta ja käytävä ehtoollisella syömässä Herran ruumis ja juomassa tämän veri kuvitellen niiden olevan todellisesti läsnä, tai Raamatun mukaan tulee vikapääksi (1.Kor.11:23)

        Tässä Augsburgin tunnustuksesta:

        "Pyhästä ehtoollisesta: Opetetaan, että Kristuksen ruumis ja veri ovat leivän ja viinin muodossa todellisesti läsnä ja että ne siinä jaetaan ja nautitaan."

        Itse käyn mitä ilmeisemmin luterilaisessa kirkossa sunnuntaina jumalanpalveluksessa. Mielestäni ei ole väliä sillä, että hirmuisen innoissani hoen jumiksessa jonkun uskontunnustuksen. Apostolisessa uskontunnustuksessa en ole vakuuttunut "pyhäin yhteydestä", sillä tällä hetkellä (voisiko joku selittää mitä se on?) en ole oikein vakuuttunut siitä. Myöskään se, että ehtoollisella joisin Jeesuksen ruumiin ja veren, ei ole tärkeintä vaan elävä usko. Se sinapinsiemen, joka siirtää vuoria ja johtaa armon kautta Taivaaseen. Sinne en pääse latelemalla uskontunnustuksia oikein, enkä nauttimalla tuhatta ehtoollista oikein vaan luterilaisen armon kautta??

        https://evl.fi/tutki-uskoa/kirjat/uskontunnustukset

        "Uskontunnustukset

        Varhiskirkon ajoilta peräisin olevat uskontunnustukset ilmaisevat lyhyesti kristillisen uskon ja opin keskeisen sisällön. Ne kuvaavat sitä, mikä kristilliselle uskolle on yhteistä. Nämä kolme uskontunnustusta ovat peräisein kristillisen kirkon ensimmäisiltä vuosisadoilta. Vanhin ja kirkkomme messuissa useimmin käytetty on Apostolinen uskontunnustus.

        Varsinainen messussa käytettävä tunnustus on Nikean uskontunnustus. Se on saanut muotonsa Nikean (325) ja Konstantinopolin (381) ekumeenisissa kirkolliskokouksissa. Tämä tunnustus on luonteeltaan yleinen eli ekumeeninen.

        Athanasiuksen uskontunnustus, joka on peräisin 400-luvulta, on toinen varhaiskirkon ekumeenisista uskontunnustuksista. Se on kolmesta uskontunnustuksesta ylivoimaisesti pisin ja myös vähiten tunnettu, sillä sitä ei käytetä jumalanpalveluksessa. Tässä alla kaikki kolme uskontunnustusta.
        Apostolinen uskontunnustus

        Vanhin ja kirkkomme messussa useimmin käytetty uskontunnustus.

        Minä uskon Jumalaan,
        Isään, Kaikkivaltiaaseen,
        taivaan ja maan Luojaan,

        ja Jeesukseen Kristukseen,
        Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme,
        joka sikisi Pyhästä Hengestä,
        syntyi neitsyt Mariasta,
        kärsi Pontius Pilatuksen aikana,
        ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,
        astui alas tuonelaan,
        nousi kolmantena päivänä kuolleista,
        astui ylös taivaisiin,
        istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella
        ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita,

        ja Pyhään Henkeen,
        pyhän yhteisen seurakunnan,
        pyhäin yhteyden,
        syntien anteeksiantamisen,
        ruumiin ylösnousemisen
        ja iankaikkisen elämän."


      • Anonyymi
        Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Itse käyn mitä ilmeisemmin luterilaisessa kirkossa sunnuntaina jumalanpalveluksessa. Mielestäni ei ole väliä sillä, että hirmuisen innoissani hoen jumiksessa jonkun uskontunnustuksen. Apostolisessa uskontunnustuksessa en ole vakuuttunut "pyhäin yhteydestä", sillä tällä hetkellä (voisiko joku selittää mitä se on?) en ole oikein vakuuttunut siitä. Myöskään se, että ehtoollisella joisin Jeesuksen ruumiin ja veren, ei ole tärkeintä vaan elävä usko. Se sinapinsiemen, joka siirtää vuoria ja johtaa armon kautta Taivaaseen. Sinne en pääse latelemalla uskontunnustuksia oikein, enkä nauttimalla tuhatta ehtoollista oikein vaan luterilaisen armon kautta??

        https://evl.fi/tutki-uskoa/kirjat/uskontunnustukset

        "Uskontunnustukset

        Varhiskirkon ajoilta peräisin olevat uskontunnustukset ilmaisevat lyhyesti kristillisen uskon ja opin keskeisen sisällön. Ne kuvaavat sitä, mikä kristilliselle uskolle on yhteistä. Nämä kolme uskontunnustusta ovat peräisein kristillisen kirkon ensimmäisiltä vuosisadoilta. Vanhin ja kirkkomme messuissa useimmin käytetty on Apostolinen uskontunnustus.

        Varsinainen messussa käytettävä tunnustus on Nikean uskontunnustus. Se on saanut muotonsa Nikean (325) ja Konstantinopolin (381) ekumeenisissa kirkolliskokouksissa. Tämä tunnustus on luonteeltaan yleinen eli ekumeeninen.

        Athanasiuksen uskontunnustus, joka on peräisin 400-luvulta, on toinen varhaiskirkon ekumeenisista uskontunnustuksista. Se on kolmesta uskontunnustuksesta ylivoimaisesti pisin ja myös vähiten tunnettu, sillä sitä ei käytetä jumalanpalveluksessa. Tässä alla kaikki kolme uskontunnustusta.
        Apostolinen uskontunnustus

        Vanhin ja kirkkomme messussa useimmin käytetty uskontunnustus.

        Minä uskon Jumalaan,
        Isään, Kaikkivaltiaaseen,
        taivaan ja maan Luojaan,

        ja Jeesukseen Kristukseen,
        Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme,
        joka sikisi Pyhästä Hengestä,
        syntyi neitsyt Mariasta,
        kärsi Pontius Pilatuksen aikana,
        ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,
        astui alas tuonelaan,
        nousi kolmantena päivänä kuolleista,
        astui ylös taivaisiin,
        istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella
        ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita,

        ja Pyhään Henkeen,
        pyhän yhteisen seurakunnan,
        pyhäin yhteyden,
        syntien anteeksiantamisen,
        ruumiin ylösnousemisen
        ja iankaikkisen elämän."

        Joko se kirjasi on luettavissa?


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Niin. Jeesus on palvontamme kohde, jahvekultti. Hän on kärsinyt kuollut, ettei meidän tarvitse sitä tehdä.

        Jaa-a luulo ei kyllä ole tiedon väärti, jos taivaassasi palaa tuli, kun palvomasi Jeesuksen uhraus onkin se taivasten valtakunnan isä, kirooaminen (Gal.3:23), niin matkasi ei ole ylös, vaan alas.


      • Anonyymi
        Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Itse käyn mitä ilmeisemmin luterilaisessa kirkossa sunnuntaina jumalanpalveluksessa. Mielestäni ei ole väliä sillä, että hirmuisen innoissani hoen jumiksessa jonkun uskontunnustuksen. Apostolisessa uskontunnustuksessa en ole vakuuttunut "pyhäin yhteydestä", sillä tällä hetkellä (voisiko joku selittää mitä se on?) en ole oikein vakuuttunut siitä. Myöskään se, että ehtoollisella joisin Jeesuksen ruumiin ja veren, ei ole tärkeintä vaan elävä usko. Se sinapinsiemen, joka siirtää vuoria ja johtaa armon kautta Taivaaseen. Sinne en pääse latelemalla uskontunnustuksia oikein, enkä nauttimalla tuhatta ehtoollista oikein vaan luterilaisen armon kautta??

        https://evl.fi/tutki-uskoa/kirjat/uskontunnustukset

        "Uskontunnustukset

        Varhiskirkon ajoilta peräisin olevat uskontunnustukset ilmaisevat lyhyesti kristillisen uskon ja opin keskeisen sisällön. Ne kuvaavat sitä, mikä kristilliselle uskolle on yhteistä. Nämä kolme uskontunnustusta ovat peräisein kristillisen kirkon ensimmäisiltä vuosisadoilta. Vanhin ja kirkkomme messuissa useimmin käytetty on Apostolinen uskontunnustus.

        Varsinainen messussa käytettävä tunnustus on Nikean uskontunnustus. Se on saanut muotonsa Nikean (325) ja Konstantinopolin (381) ekumeenisissa kirkolliskokouksissa. Tämä tunnustus on luonteeltaan yleinen eli ekumeeninen.

        Athanasiuksen uskontunnustus, joka on peräisin 400-luvulta, on toinen varhaiskirkon ekumeenisista uskontunnustuksista. Se on kolmesta uskontunnustuksesta ylivoimaisesti pisin ja myös vähiten tunnettu, sillä sitä ei käytetä jumalanpalveluksessa. Tässä alla kaikki kolme uskontunnustusta.
        Apostolinen uskontunnustus

        Vanhin ja kirkkomme messussa useimmin käytetty uskontunnustus.

        Minä uskon Jumalaan,
        Isään, Kaikkivaltiaaseen,
        taivaan ja maan Luojaan,

        ja Jeesukseen Kristukseen,
        Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme,
        joka sikisi Pyhästä Hengestä,
        syntyi neitsyt Mariasta,
        kärsi Pontius Pilatuksen aikana,
        ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,
        astui alas tuonelaan,
        nousi kolmantena päivänä kuolleista,
        astui ylös taivaisiin,
        istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella
        ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita,

        ja Pyhään Henkeen,
        pyhän yhteisen seurakunnan,
        pyhäin yhteyden,
        syntien anteeksiantamisen,
        ruumiin ylösnousemisen
        ja iankaikkisen elämän."

        Niin, ne uskontunnustukset vain lausutaankin sen vuoksi, että ymmärtää mistä opissa on kyse, ja mitä palvoo, kuten tässä tapauksessa tosi Jumalan teurastamista uhrilampaana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jaa-a luulo ei kyllä ole tiedon väärti, jos taivaassasi palaa tuli, kun palvomasi Jeesuksen uhraus onkin se taivasten valtakunnan isä, kirooaminen (Gal.3:23), niin matkasi ei ole ylös, vaan alas.

        ”Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä. ”

        Tuli on tuossa verbi 😹


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ne uskontunnustukset vain lausutaankin sen vuoksi, että ymmärtää mistä opissa on kyse, ja mitä palvoo, kuten tässä tapauksessa tosi Jumalan teurastamista uhrilampaana.

        Muuten voisi käydä niin, että luuleekin, että ristille kirotaankin Saatana ja tämän teurastamista uhrilampaana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuten voisi käydä niin, että luuleekin, että ristille kirotaankin Saatana ja tämän teurastamista uhrilampaana.

        Kyllä se on aika oleellista tietoa, että mihin käsketään uskoa, koska se ratkaisee myös sen, että palaako siellä taivaassa tuli, johon on matkalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ne uskontunnustukset vain lausutaankin sen vuoksi, että ymmärtää mistä opissa on kyse, ja mitä palvoo, kuten tässä tapauksessa tosi Jumalan teurastamista uhrilampaana.

        Onneksi pisintä ja uusinta uskontunnustusta ei toisteta jumalanpalveluksissa, sillä se on pitkä ja vaikeasti nieltävä. Lopussa on "Tämä on yhteinen kristillinen oppi. Se joka ei usko sitä vakaasti ja vahvasti, ei voi pelastua.". Minulla kävi mielessä, että ehkä en pelastu tuolla perusteella, mutta luterilainen usko "yksin armosta" kiehtoo. Minulla on mahdollisuus pelastuja ja muillakin, vaikka emme eläisi tässä hetkessä Athanasiuksen uskontunnustuksen mukaan? Kunhan on uskossa viimeisessä hengen vedossa niin pelastuu? Jeesuksen viinitarhaan pääsee, vaikka tulee töihin viimeisen tunnin aikana niin kuin Jeesus vertauksessaan puhuu - kaikki saavat saman palkan, vaikka tekisivät toiset pitkän päivän ja joku toinen vain yhden tunnin?

        https://evl.fi/tutki-uskoa/kirjat/uskontunnustukset

        "Athanasiuksen uskontunnustus

        Ekumeeninen uskontunnustus 400-luvulta.

        Sen, joka tahtoo pelastua, on ennen kaikkea pysyttävä yhteisessä kristillisessä uskossa. Sitä on noudatettava kokonaisuudessaan ja väärentämättä. Joka ei niin tee, joutuu epäilemättä iankaikkiseen kadotukseen.

        Yhteinen kristillinen usko on tämä: Me palvomme yhtä Jumalaa, joka on kolminainen, ja kolminaisuutta, joka on yksi Jumala, persoonia toisiinsa sekoittamatta ja jumalallista olemusta hajottamatta.

        Isällä on oma persoonansa, Pojalla oma ja Pyhällä Hengellä oma, mutta Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen jumaluus on yksi, yhtäläinen on heidän kunniansa ja yhtä ikuinen heidän majesteettisuutensa.

        Sellainen kuin on Isä, sellainen on myös Poika ja Pyhä Henki: Isä on luomaton, Poika on luomaton ja Pyhä Henki on luomaton.

        Isä on ääretön, Poika on ääretön ja Pyhä Henki on ääretön.

        Isä on ikuinen, Poika on ikuinen ja Pyhä Henki on ikuinen, eikä kuitenkaan ole kolmea ikuista, vaan yksi ikuinen, niin kuin ei myöskään ole kolmea luomatonta eikä kolmea ääretöntä, vaan yksi luomaton ja yksi ääretön.

        Samoin on Isä kaikkivaltias, Poika kaikkivaltias ja Pyhä Henki kaikkivaltias, eikä kuitenkaan ole kolmea kaikkivaltiasta, vaan yksi kaikkivaltias.

        Samoin Isä on Jumala, Poika on Jumala ja Pyhä Henki on Jumala, eikä kuitenkaan ole kolmea Jumalaa, vaan yksi Jumala. Samoin Isä on Herra, Poika on Herra ja Pyhä Henki on Herra, eikä kuitenkaan ole kolmea Herraa, vaan yksi Herra.

        Niin kuin kristillinen totuus vaatii meitä tunnustamaan kunkin persoonan erikseen Jumalaksi ja Herraksi, samoin yhteinen kristillinen usko kieltää meitä puhumasta kolmesta Jumalasta tai Herrasta.

        Isää ei kukaan ole tehnyt, luonut eikä synnyttänyt. Poika on yksin Isästä, häntä ei ole tehty eikä luotu, vaan hän on syntynyt.

        Pyhä Henki on lähtöisin Isästä ja Pojasta, häntä ei ole tehty eikä luotu eikä hän ole syntynyt, vaan hän lähtee. Isä on siis yksi, ei ole kolmea Isää, Poika on yksi, ei ole kolmea Poikaa, Pyhä Henki on yksi, ei ole kolmea Pyhää Henkeä.

        Tässä kolminaisuudessa ei ole mitään aikaisempaa eikä myöhempää, ei mitään suurempaa eikä pienempää, vaan kaikki kolme persoonaa ovat yhtä ikuisia ja keskenään samanarvoisia, näin on siis palvottava niin kuin on sanottu - kolminaisuutta joka on yksi, ja ykseyttä joka on kolminaisuus.

        Sen joka tahtoo pelastua, on siis ajateltava kolminaisuudesta näin.

        Saavuttaaksemme iankaikkisen pelastuksen meidän on kuitenkin myös vakaasti uskottava, että meidän Herramme Jeesus Kristus on tullut ihmiseksi.

        Oikea oppi on tämä: Me uskomme ja tunnustamme, että meidän Herramme Jeesus Kristus on Jumalan Poika, yhtä lailla Jumala ja ihminen:

        Isän luonnosta ennen aikojen alkua syntyneenä hän on Jumala, äidin luonnosta ajassa syntyneenä hän on ihminen. Hän on täysi Jumala, ja täysi ihminen järjellisine sieluineen ja ihmisruumiineen.

        Jumaluudessaan hän on samanarvoinen kuin Isä, ihmisyydessään vähäarvoisempi kuin Isä.

        Vaikka hän on Jumala ja ihminen, ei kuitenkaan ole kahta Kristusta, vaan yksi.

        Yhdeksi hän ei ole tullut siten, että jumaluus olisi muuttunut ihmisyydeksi, vaan siten, että Jumala on omaksunut ihmisyyden.

        Yksi hän ei ole sen vuoksi, että luonnot olisivat sekoittuneet toisiinsa, vaan siksi, että hän on yksi persoona. Sillä niin kuin järjellinen sielu ja ruumis yhdessä ovat yksi ihminen, niin Jumala ja ihminen ovat yksi Kristus.

        Hän on kärsinyt meidän pelastuksemme tähden, astunut alas helvettiin, noussut kuolleista, astunut ylös taivaisiin, istunut Isän oikealle puolelle, ja sieltä hän on tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. Hänen tullessaan kaikkien ihmisten on noustava kuolleista ruumiillisesti ja käytävä tilille siitä, mitä ovat tehneet. Hyvää tehneet pääsevät ikuiseen elämään, pahaa tehneet joutuvat ikuiseen tuleen.

        Tämä on yhteinen kristillinen oppi. Se joka ei usko sitä vakaasti ja vahvasti, ei voi pelastua."


      • Anonyymi
        Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Onneksi pisintä ja uusinta uskontunnustusta ei toisteta jumalanpalveluksissa, sillä se on pitkä ja vaikeasti nieltävä. Lopussa on "Tämä on yhteinen kristillinen oppi. Se joka ei usko sitä vakaasti ja vahvasti, ei voi pelastua.". Minulla kävi mielessä, että ehkä en pelastu tuolla perusteella, mutta luterilainen usko "yksin armosta" kiehtoo. Minulla on mahdollisuus pelastuja ja muillakin, vaikka emme eläisi tässä hetkessä Athanasiuksen uskontunnustuksen mukaan? Kunhan on uskossa viimeisessä hengen vedossa niin pelastuu? Jeesuksen viinitarhaan pääsee, vaikka tulee töihin viimeisen tunnin aikana niin kuin Jeesus vertauksessaan puhuu - kaikki saavat saman palkan, vaikka tekisivät toiset pitkän päivän ja joku toinen vain yhden tunnin?

        https://evl.fi/tutki-uskoa/kirjat/uskontunnustukset

        "Athanasiuksen uskontunnustus

        Ekumeeninen uskontunnustus 400-luvulta.

        Sen, joka tahtoo pelastua, on ennen kaikkea pysyttävä yhteisessä kristillisessä uskossa. Sitä on noudatettava kokonaisuudessaan ja väärentämättä. Joka ei niin tee, joutuu epäilemättä iankaikkiseen kadotukseen.

        Yhteinen kristillinen usko on tämä: Me palvomme yhtä Jumalaa, joka on kolminainen, ja kolminaisuutta, joka on yksi Jumala, persoonia toisiinsa sekoittamatta ja jumalallista olemusta hajottamatta.

        Isällä on oma persoonansa, Pojalla oma ja Pyhällä Hengellä oma, mutta Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen jumaluus on yksi, yhtäläinen on heidän kunniansa ja yhtä ikuinen heidän majesteettisuutensa.

        Sellainen kuin on Isä, sellainen on myös Poika ja Pyhä Henki: Isä on luomaton, Poika on luomaton ja Pyhä Henki on luomaton.

        Isä on ääretön, Poika on ääretön ja Pyhä Henki on ääretön.

        Isä on ikuinen, Poika on ikuinen ja Pyhä Henki on ikuinen, eikä kuitenkaan ole kolmea ikuista, vaan yksi ikuinen, niin kuin ei myöskään ole kolmea luomatonta eikä kolmea ääretöntä, vaan yksi luomaton ja yksi ääretön.

        Samoin on Isä kaikkivaltias, Poika kaikkivaltias ja Pyhä Henki kaikkivaltias, eikä kuitenkaan ole kolmea kaikkivaltiasta, vaan yksi kaikkivaltias.

        Samoin Isä on Jumala, Poika on Jumala ja Pyhä Henki on Jumala, eikä kuitenkaan ole kolmea Jumalaa, vaan yksi Jumala. Samoin Isä on Herra, Poika on Herra ja Pyhä Henki on Herra, eikä kuitenkaan ole kolmea Herraa, vaan yksi Herra.

        Niin kuin kristillinen totuus vaatii meitä tunnustamaan kunkin persoonan erikseen Jumalaksi ja Herraksi, samoin yhteinen kristillinen usko kieltää meitä puhumasta kolmesta Jumalasta tai Herrasta.

        Isää ei kukaan ole tehnyt, luonut eikä synnyttänyt. Poika on yksin Isästä, häntä ei ole tehty eikä luotu, vaan hän on syntynyt.

        Pyhä Henki on lähtöisin Isästä ja Pojasta, häntä ei ole tehty eikä luotu eikä hän ole syntynyt, vaan hän lähtee. Isä on siis yksi, ei ole kolmea Isää, Poika on yksi, ei ole kolmea Poikaa, Pyhä Henki on yksi, ei ole kolmea Pyhää Henkeä.

        Tässä kolminaisuudessa ei ole mitään aikaisempaa eikä myöhempää, ei mitään suurempaa eikä pienempää, vaan kaikki kolme persoonaa ovat yhtä ikuisia ja keskenään samanarvoisia, näin on siis palvottava niin kuin on sanottu - kolminaisuutta joka on yksi, ja ykseyttä joka on kolminaisuus.

        Sen joka tahtoo pelastua, on siis ajateltava kolminaisuudesta näin.

        Saavuttaaksemme iankaikkisen pelastuksen meidän on kuitenkin myös vakaasti uskottava, että meidän Herramme Jeesus Kristus on tullut ihmiseksi.

        Oikea oppi on tämä: Me uskomme ja tunnustamme, että meidän Herramme Jeesus Kristus on Jumalan Poika, yhtä lailla Jumala ja ihminen:

        Isän luonnosta ennen aikojen alkua syntyneenä hän on Jumala, äidin luonnosta ajassa syntyneenä hän on ihminen. Hän on täysi Jumala, ja täysi ihminen järjellisine sieluineen ja ihmisruumiineen.

        Jumaluudessaan hän on samanarvoinen kuin Isä, ihmisyydessään vähäarvoisempi kuin Isä.

        Vaikka hän on Jumala ja ihminen, ei kuitenkaan ole kahta Kristusta, vaan yksi.

        Yhdeksi hän ei ole tullut siten, että jumaluus olisi muuttunut ihmisyydeksi, vaan siten, että Jumala on omaksunut ihmisyyden.

        Yksi hän ei ole sen vuoksi, että luonnot olisivat sekoittuneet toisiinsa, vaan siksi, että hän on yksi persoona. Sillä niin kuin järjellinen sielu ja ruumis yhdessä ovat yksi ihminen, niin Jumala ja ihminen ovat yksi Kristus.

        Hän on kärsinyt meidän pelastuksemme tähden, astunut alas helvettiin, noussut kuolleista, astunut ylös taivaisiin, istunut Isän oikealle puolelle, ja sieltä hän on tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. Hänen tullessaan kaikkien ihmisten on noustava kuolleista ruumiillisesti ja käytävä tilille siitä, mitä ovat tehneet. Hyvää tehneet pääsevät ikuiseen elämään, pahaa tehneet joutuvat ikuiseen tuleen.

        Tämä on yhteinen kristillinen oppi. Se joka ei usko sitä vakaasti ja vahvasti, ei voi pelastua."

        Mummomuori ei usko noin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mummomuori ei usko noin.

        Anonyymi: "Mummomuori ei usko noin."

        Älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi. Minun ymmärtääkseni hän voi pelastua, vaikka nyt ei uskoisikaan kirjaimellisesti viimeisimpään uskontunnustukseen. En minäkään ollut kuullut siitä ennen vuotta 2018, sillä se ei ilmeisen vaikeuden takia ole esillä luterilaisessa kirkossa. Jeesus päättää kuka pelastuu ja uskoo. Minä näen, että Mummomuori2 tekee uskon hyviä tekoja kirjoittamalla täällä palstalla uskon asioista. Hän on selvästi yksi kirkkaimista kirjoittajista täällä ja perillä hyvin teologiasta. Jaakobin kirjeessä, kuvussa kaksi, jakeessa 20 sanotaan: ”ilman tekoja usko on hyödytön”. Se tarkoittaa, että jos usko on vilpitön, uskova tekee välttämättä hyviä tekoja. Epäuskosta puolestaan ei voi seurata hyviä tekoja. Samoin kuin usko tuo meille mukanaan iankaikkisen autuuden se tuo myös jatkuvasti hyviä tekoja. Luther puhuu yksin armosta, mutta uskovainen tekee myös hyviä tekoja uskossaan, vaikka teolla ei pääse Taivaaseen vain yksin Armosta.

        Mummomuori2 on ilmeisesti erilinjoilla kuin moni palstan ateisti tai fundis-uskovainen, mutta sama Jeesuksen armo koskee hänen lisäkseen myös nykyistä ateistia. Hänkin voi tulla uskoon viime hetkellään pelastua toisin kuin moni fundis, jotka noudattavat uskon kirjaimia tarkalleen tai ainakin jotain sinne päin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä viitsi taas olla tyhmä!
        Ktistitty ei kiellä em. asioita,

        Neitseestä syntynyt Jeesuksesta tuli koska kristinuskon opin luojien raamattu oli septuaginta jossa nuori nainen oli käännetty sanalla parthenos joka voi olla kumpi vain, kun taas heprean "alma" kertoo naisen iän mutta ei seksuaalista kokeneisuutta.

        UT:n sukuluettelotkin ovat ilman merkitystä ilman biologista isää mutta siltäkin osalta juutalaisuus oli kyllä jo taakse jäänyttä, uusi uskonto valitsi kaikessa uuden tien. Jos pitäytyy hepr. raamatussa, sen ilmoituksessa messiaan suvusta, ilmoituksella ei ole mitään merkitystä jos henkilö ei kuulukaan isän kautta juutalaiseen sukuun tai on uuden uskonnon teologian mukaan jumalolento. Vetoaminen kesken syroefraimilaisen sodan syntyneeseen lapseen n. 720 on sekin outoa.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Neitseestä syntynyt Jeesuksesta tuli koska kristinuskon opin luojien raamattu oli septuaginta jossa nuori nainen oli käännetty sanalla parthenos joka voi olla kumpi vain, kun taas heprean "alma" kertoo naisen iän mutta ei seksuaalista kokeneisuutta.

        UT:n sukuluettelotkin ovat ilman merkitystä ilman biologista isää mutta siltäkin osalta juutalaisuus oli kyllä jo taakse jäänyttä, uusi uskonto valitsi kaikessa uuden tien. Jos pitäytyy hepr. raamatussa, sen ilmoituksessa messiaan suvusta, ilmoituksella ei ole mitään merkitystä jos henkilö ei kuulukaan isän kautta juutalaiseen sukuun tai on uuden uskonnon teologian mukaan jumalolento. Vetoaminen kesken syroefraimilaisen sodan syntyneeseen lapseen n. 720 on sekin outoa.

        Mitä nyt yritit änkyttää?


      • Jokaisessa uskonnossa uskotaan mitä niissä sanotaan. Mitään muuttamatta.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Jokaisessa uskonnossa uskotaan mitä niissä sanotaan. Mitään muuttamatta.

        Siellä ryypätään js kuvataan lämpömittaria.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Jokaisessa uskonnossa uskotaan mitä niissä sanotaan. Mitään muuttamatta.

        Onkohan Soini mielestäsi Iaiha🤔


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä nyt yritit änkyttää?

        Sitä mitä sanoin kristinusko yrittäessään hake hepr. raamatusta tukea milloin millekin omalle opille päätyi monesti mielettömyyksiin. Uusin Raamatun käännös jo kertoo että heprean sana "alma" tarkoittaa nuorta naista, ei neitsyttä, mutta selitys on hakasessa, ei vaan uskalleta kääntää oikein.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siellä ryypätään js kuvataan lämpömittaria.

        Ajattelin, että Suomessa on lähes samaa lämpötilaa.

        Nyt täällä on kyllä 24 astetta. Kello 18.41


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Ajattelin, että Suomessa on lähes samaa lämpötilaa.

        Nyt täällä on kyllä 24 astetta. Kello 18.41

        Täällä on ihanan vihreää. Siellä kaikki palanut karrelle ja vesipula.


      • dikduk kirjoitti:

        Sitä mitä sanoin kristinusko yrittäessään hake hepr. raamatusta tukea milloin millekin omalle opille päätyi monesti mielettömyyksiin. Uusin Raamatun käännös jo kertoo että heprean sana "alma" tarkoittaa nuorta naista, ei neitsyttä, mutta selitys on hakasessa, ei vaan uskalleta kääntää oikein.

        Sitä on vähän vaikea kääntää uudella tavalla, kun se uskontunnustuksessa määritelty neitsyeeksi. Itse olen ollut tietoinen, että se tarkoittaa nuorta naista, mutta kansainväliseen 400-vuosisadan uskontunnustukseen se on mennyt neitsyt muodossa. Ehkä kaikissa kolmessa kirkon uskontunnustuksessa kyseessä on neitsyt?

        Toinen sana taitaa olla myös käännetty väärin? Saara nauroi, että 90-vuotiaana hän tulisi raskaaksi ja saisi lapsen. Sana vuosi taisi tarkoittaa myös satokautta tai jotain sellaista. Israelissa on kaksi satokautta, joten naurava Saara oli silloin 45-vuotias. Vanha nainen, mutta lapsen synnyttäminen ei ollut mahdoton?


      • Anonyymi
        Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Sitä on vähän vaikea kääntää uudella tavalla, kun se uskontunnustuksessa määritelty neitsyeeksi. Itse olen ollut tietoinen, että se tarkoittaa nuorta naista, mutta kansainväliseen 400-vuosisadan uskontunnustukseen se on mennyt neitsyt muodossa. Ehkä kaikissa kolmessa kirkon uskontunnustuksessa kyseessä on neitsyt?

        Toinen sana taitaa olla myös käännetty väärin? Saara nauroi, että 90-vuotiaana hän tulisi raskaaksi ja saisi lapsen. Sana vuosi taisi tarkoittaa myös satokautta tai jotain sellaista. Israelissa on kaksi satokautta, joten naurava Saara oli silloin 45-vuotias. Vanha nainen, mutta lapsen synnyttäminen ei ollut mahdoton?

        Mitä merkitystä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä merkitystä?

        Joo korjataan. Ei siellä ollutkaan sellaista muotoa, että ei ilmeisesti voitaisi kääntää "nuoresta naisesta Mariasta" - "tuli lihaksi Pyhästä Hengestä ja neitsyt Mariasta
        ja syntyi ihmiseksi,"

        "joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi nuori nainen Mariasta" - "ja Jeesukseen Kristukseen,
        Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme, joka sikisi Pyhästä Hengestä,
        syntyi neitsyt Mariasta,"

        Eli ehkä voidaan hylätä neitsyt -käsite?


      • Anonyymi
        Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Joo korjataan. Ei siellä ollutkaan sellaista muotoa, että ei ilmeisesti voitaisi kääntää "nuoresta naisesta Mariasta" - "tuli lihaksi Pyhästä Hengestä ja neitsyt Mariasta
        ja syntyi ihmiseksi,"

        "joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi nuori nainen Mariasta" - "ja Jeesukseen Kristukseen,
        Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme, joka sikisi Pyhästä Hengestä,
        syntyi neitsyt Mariasta,"

        Eli ehkä voidaan hylätä neitsyt -käsite?

        Höpötät ihan sekavia.


      • Anonyymi
        Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Joo korjataan. Ei siellä ollutkaan sellaista muotoa, että ei ilmeisesti voitaisi kääntää "nuoresta naisesta Mariasta" - "tuli lihaksi Pyhästä Hengestä ja neitsyt Mariasta
        ja syntyi ihmiseksi,"

        "joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi nuori nainen Mariasta" - "ja Jeesukseen Kristukseen,
        Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme, joka sikisi Pyhästä Hengestä,
        syntyi neitsyt Mariasta,"

        Eli ehkä voidaan hylätä neitsyt -käsite?

        Väitätkö, että Maria oli ollut jonkun kanssa sukupliyhteydessä?


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Joo korjataan. Ei siellä ollutkaan sellaista muotoa, että ei ilmeisesti voitaisi kääntää "nuoresta naisesta Mariasta" - "tuli lihaksi Pyhästä Hengestä ja neitsyt Mariasta
        ja syntyi ihmiseksi,"

        "joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi nuori nainen Mariasta" - "ja Jeesukseen Kristukseen,
        Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme, joka sikisi Pyhästä Hengestä,
        syntyi neitsyt Mariasta,"

        Eli ehkä voidaan hylätä neitsyt -käsite?

        Luuletko oikeasti tuolla heitollasi kumoavasi Raamatun kontekstin koko kristinuskon ytimen ja tunnustuksen?


      • Anonyymi
        Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Joo korjataan. Ei siellä ollutkaan sellaista muotoa, että ei ilmeisesti voitaisi kääntää "nuoresta naisesta Mariasta" - "tuli lihaksi Pyhästä Hengestä ja neitsyt Mariasta
        ja syntyi ihmiseksi,"

        "joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi nuori nainen Mariasta" - "ja Jeesukseen Kristukseen,
        Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme, joka sikisi Pyhästä Hengestä,
        syntyi neitsyt Mariasta,"

        Eli ehkä voidaan hylätä neitsyt -käsite?

        Älä viitsi häväistä itseäsi.

        https://www.patmos.fi/blogit/ari-puonti-jeesuksen-neitseesta-syntyminen-ja-sen-merkitys/


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Luuletko oikeasti tuolla heitollasi kumoavasi Raamatun kontekstin koko kristinuskon ytimen ja tunnustuksen?

        Eikös olekin hullua, että neitsyt synnyttää Jumalan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täällä on ihanan vihreää. Siellä kaikki palanut karrelle ja vesipula.

        Et ole katsonut mitä olen kuvannut Facebookiin.


      • torre3 kirjoitti:

        Et ole katsonut mitä olen kuvannut Facebookiin.

        Suomessa tosiaan ihaillaan vihreyttä, Espanjassa värikkyyttä.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Suomessa tosiaan ihaillaan vihreyttä, Espanjassa värikkyyttä.

        Kuivaa epämaata. Maa on kohta konkurssissa kun maanviljelys ei onnistu.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Suomessa tosiaan ihaillaan vihreyttä, Espanjassa värikkyyttä.

        Suomi on värikäs maasta lähtien.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuivaa epämaata. Maa on kohta konkurssissa kun maanviljelys ei onnistu.

        Voi olla että, esimerkiksi viinin hinta nousee kovasti.

        Täällä Torreviejassa sataa yleensä alle 10 päivänä vuodessa. Tosin muutama vuosi sitten tuli vettä niin, että neljä kuoli ja kaikki oli vesikaaosta.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Voi olla että, esimerkiksi viinin hinta nousee kovasti.

        Täällä Torreviejassa sataa yleensä alle 10 päivänä vuodessa. Tosin muutama vuosi sitten tuli vettä niin, että neljä kuoli ja kaikki oli vesikaaosta.

        Espanja on konkurssi kypsä ja elinkelvoton ilman vettä,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Väitätkö, että Maria oli ollut jonkun kanssa sukupliyhteydessä?

        Uskon siihen Neitsyt Maria juttuun, sillä tuli raskaaksi Pyhästä Hengestä. Jumala pystyy keinohedelmöitykseen, joka oli järkevin tapa tulla Jumalasta ihmiseksi. Mutta toisaalta pitää paikkansa, että neitsyt tarkoittavan sanan voi käsittää myös olevan "nuori nainen".

        Sen sijaan en usko Koraanin "Maria" suurassa kerrottua versiota. Siinä neitsyt tulee raskaaksi, mutta juuri syntynyt Jeesus-lapsi kohdusta pois tullessaan julistaa "Allahista".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomi on värikäs maasta lähtien.

        Tiedän Suomen ja Kittilän, sekä Espanjan.

        Esimerkiksi Baskimaan luonto on lähellä Suomea. Siellä sataa rajusti. Kaikilla oli sateenvarjo, vaikka olisi aurinko paistanut.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Uskon siihen Neitsyt Maria juttuun, sillä tuli raskaaksi Pyhästä Hengestä. Jumala pystyy keinohedelmöitykseen, joka oli järkevin tapa tulla Jumalasta ihmiseksi. Mutta toisaalta pitää paikkansa, että neitsyt tarkoittavan sanan voi käsittää myös olevan "nuori nainen".

        Sen sijaan en usko Koraanin "Maria" suurassa kerrottua versiota. Siinä neitsyt tulee raskaaksi, mutta juuri syntynyt Jeesus-lapsi kohdusta pois tullessaan julistaa "Allahista".

        Olet todella yksinkertainen.


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Luuletko oikeasti tuolla heitollasi kumoavasi Raamatun kontekstin koko kristinuskon ytimen ja tunnustuksen?

        aito_Iainen "Luuletko oikeasti tuolla heitollasi kumoavasi Raamatun kontekstin koko kristinuskon ytimen ja tunnustuksen?"

        Ei ollut tarkoitus kumota mitään. Halusin vain ilmaista, että jotkut teologit tai vastaavat ovat huomauttaneet sen tarkoittavan nuorta naista, eikä neitsyttä. Minusta se ei kumoa mitään, sillä nuori nainen (Maria) on voinut olla neitsyt, sillä Raamatun mukaan Jeesus sikisi Pyhästä Hengestä.


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        aito_Iainen "Luuletko oikeasti tuolla heitollasi kumoavasi Raamatun kontekstin koko kristinuskon ytimen ja tunnustuksen?"

        Ei ollut tarkoitus kumota mitään. Halusin vain ilmaista, että jotkut teologit tai vastaavat ovat huomauttaneet sen tarkoittavan nuorta naista, eikä neitsyttä. Minusta se ei kumoa mitään, sillä nuori nainen (Maria) on voinut olla neitsyt, sillä Raamatun mukaan Jeesus sikisi Pyhästä Hengestä.

        Älä kuntele harhaopettajia vaan pysy tunnustuksessa ja Sanassa.



      • aito_Iainen kirjoitti:

        Älä kuntele harhaopettajia vaan pysy tunnustuksessa ja Sanassa.

        Dikduk sen nuorta naista tarkoittavan sanan esille täällä toi. Kaikki tästä kirjoittelu alkoi vastauksestani hänelle. Olin kuullut saman jo aikaisemmin.

        Mikäli katsot sitä aloituksen vastaukseni - niin siellä uskon Neitseestä syntymiseen, mutta en usko sokeasti. Jos jossain Raamatun käännöksessä neitsyt käännetään nuoreksi naiseksi - niin sitten tulee funtsia asiaa. Joosef ei Raamatun mukaan koskenut vaimoonsa vaan tämä tuli raskaaksi Pyhästä Hengestä. Raamattu ilmoittaa selvästi, että Joosef ei ole Marian ensimmäisen lapsen isä, vaikka Jeesus liitetään Joosefin sukuluetteloon, joka kummasti esiintyy kahdella eri tavalla Raamatussa.


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Dikduk sen nuorta naista tarkoittavan sanan esille täällä toi. Kaikki tästä kirjoittelu alkoi vastauksestani hänelle. Olin kuullut saman jo aikaisemmin.

        Mikäli katsot sitä aloituksen vastaukseni - niin siellä uskon Neitseestä syntymiseen, mutta en usko sokeasti. Jos jossain Raamatun käännöksessä neitsyt käännetään nuoreksi naiseksi - niin sitten tulee funtsia asiaa. Joosef ei Raamatun mukaan koskenut vaimoonsa vaan tämä tuli raskaaksi Pyhästä Hengestä. Raamattu ilmoittaa selvästi, että Joosef ei ole Marian ensimmäisen lapsen isä, vaikka Jeesus liitetään Joosefin sukuluetteloon, joka kummasti esiintyy kahdella eri tavalla Raamatussa.

        Lue mitä äsken sinulle kirjoitin.


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Dikduk sen nuorta naista tarkoittavan sanan esille täällä toi. Kaikki tästä kirjoittelu alkoi vastauksestani hänelle. Olin kuullut saman jo aikaisemmin.

        Mikäli katsot sitä aloituksen vastaukseni - niin siellä uskon Neitseestä syntymiseen, mutta en usko sokeasti. Jos jossain Raamatun käännöksessä neitsyt käännetään nuoreksi naiseksi - niin sitten tulee funtsia asiaa. Joosef ei Raamatun mukaan koskenut vaimoonsa vaan tämä tuli raskaaksi Pyhästä Hengestä. Raamattu ilmoittaa selvästi, että Joosef ei ole Marian ensimmäisen lapsen isä, vaikka Jeesus liitetään Joosefin sukuluetteloon, joka kummasti esiintyy kahdella eri tavalla Raamatussa.

        Jeesus on Daavidin sukua myös Marian kautta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuivaa epämaata. Maa on kohta konkurssissa kun maanviljelys ei onnistu.

        Espanjassa on hyvin paljon vuoristoja. Lisäksi Sevilla kärsii joka kesä jopa 40 asteen helteestä.

        Täällä Torreviejassa on viime kesinä ollut päivittäin 34 astetta.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Espanjassa on hyvin paljon vuoristoja. Lisäksi Sevilla kärsii joka kesä jopa 40 asteen helteestä.

        Täällä Torreviejassa on viime kesinä ollut päivittäin 34 astetta.

        Älä selitä!



      • Anonyymi kirjoitti:

        Täällä on ihanan vihreää. Siellä kaikki palanut karrelle ja vesipula.

        Torrevieja ottaa vettä merestä. Vesi ei heti lopu.


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Lue mitä äsken sinulle kirjoitin.

        "Älä kuntele harhaopettajia vaan pysy tunnustuksessa ja Sanassa."

        Eli Dikduk on harjaopettaja? Mummomuori2 myös? Monet teologit ovat harhaopettajia?

        Olet oikeassa siinä, että Jeesus vertasi uskoa peltoon viljeltyyn viljaan. Paholainen tuli ja kylvi samaan peltoon rikkaviljaa (harhaopettajia) esimerkiksi. Maailman Lopussa hyvä vilja erotellaan rikkaviljasta ja harhaopettajat saavat palkansa.

        Hyvää loppuviikkoa! Itse menen sunnuntaina kirkkoon, sillä siellä on ilmeisesti äitienpäivä kahvit kakkuineen. Mikäli sinä olet sama kirjoittaja - niin sinulle luterilainen kirkko ei kelpaa? Miten olisi Lähetyshiippakunta sinulle, joka muistaakseni vastustit naispappeutta.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Torrevieja ottaa vettä merestä. Vesi ei heti lopu.

        Mitä sitten, Espanja kituu kuivuudessa ja sato on mennyttä.


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        "Älä kuntele harhaopettajia vaan pysy tunnustuksessa ja Sanassa."

        Eli Dikduk on harjaopettaja? Mummomuori2 myös? Monet teologit ovat harhaopettajia?

        Olet oikeassa siinä, että Jeesus vertasi uskoa peltoon viljeltyyn viljaan. Paholainen tuli ja kylvi samaan peltoon rikkaviljaa (harhaopettajia) esimerkiksi. Maailman Lopussa hyvä vilja erotellaan rikkaviljasta ja harhaopettajat saavat palkansa.

        Hyvää loppuviikkoa! Itse menen sunnuntaina kirkkoon, sillä siellä on ilmeisesti äitienpäivä kahvit kakkuineen. Mikäli sinä olet sama kirjoittaja - niin sinulle luterilainen kirkko ei kelpaa? Miten olisi Lähetyshiippakunta sinulle, joka muistaakseni vastustit naispappeutta.

        Kyllä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sitten, Espanja kituu kuivuudessa ja sato on mennyttä.

        Se ilmastonmuutos on todella kauheaa.

        Vielä ei muuta täällä, mutta kolme viimeistä mansikkaa ovat olleet roskiin meneviä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä selitä!

        Kun kerron miten asiat ovat, niin ne ovat sinulle aina selittelyä.

        Olet outo ihminen.


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Jeesus on Daavidin sukua myös Marian kautta.

        Kaikkea sinäkin uskot. Ei ihme, että sinulla ei ole uskottavuutta.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Kun kerron miten asiat ovat, niin ne ovat sinulle aina selittelyä.

        Olet outo ihminen.

        Kiellätkö, että Espanjassa on hätätilanne kuivuuden tähden?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Se ilmastonmuutos on todella kauheaa.

        Vielä ei muuta täällä, mutta kolme viimeistä mansikkaa ovat olleet roskiin meneviä.

        Espanja on katastrofin partaalla.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Kaikkea sinäkin uskot. Ei ihme, että sinulla ei ole uskottavuutta.

        Sinua ei usko kukaan.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Kun kerron miten asiat ovat, niin ne ovat sinulle aina selittelyä.

        Olet outo ihminen.

        Espanjan vesivarannot ovat ehtyneet keskimäärin alle puoleen tavallisesta määrästä. Kuivuudesta pahimmin kärsineissä Andalusiassa ja Kataloniassa varannot ovat kuihtuneet neljännekseen normaalista.

        Kuivuus on ollut katastrofaalista etenkin Espanjan maataloudelle. Espanja on maailman suurin oliiviöljyn viejä ja EU:n suurin hedelmien ja vihannesten tuottaja, mutta esimerkiksi oliiviöljyn tuotanto on romahtanut alle puoleen vuotta aiemmasta.

        Kyllä on ihanaa olla Suomessa.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Kaikkea sinäkin uskot. Ei ihme, että sinulla ei ole uskottavuutta.

        Kiellätkö, että Espanjassa on hätätilanne kuivuuden tähden???!
        No, miten on?


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Luuletko oikeasti tuolla heitollasi kumoavasi Raamatun kontekstin koko kristinuskon ytimen ja tunnustuksen?

        Tarkoitatko oikeasti tietäväsi Uudestisyntyneenä Jeesuksen seuraajana, mitä Jumala on Jeesuksen neitseestä syntymisellä ja Jeesuksen kuolleista nousemisella tarkoittanut niille aikalaisille joille Hän Sanansa antoi tuhansia vuosia sitten?
        Mitä kyseiset Sanat siis tarkoittivat ja merkitsivät tuhansia vuosia sitten nykyisen Lähi-idän alueella asuneille ihmisille ja mitä sanat merkitsivät Jeesuksen äidille, isälle ja heidän perheilleen?


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Älä kuntele harhaopettajia vaan pysy tunnustuksessa ja Sanassa.

        Elätkö ja pysytkö sinä itse kaikessa elämässäsi mainitsemassasi tunnustuksessa ja Sanassa?


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Kyllä.

        Kumpaan kategoriaan itse katsot kuuluvasi Jeesuksen sanoin arvioituna Mark.16:ssa?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Kaikkea sinäkin uskot. Ei ihme, että sinulla ei ole uskottavuutta.

        Kiellätkö, että Espanjassa on hätätilanne kuivuuden tähden???! Miksi et myönnä sitä?
        No, miten on?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Kun kerron miten asiat ovat, niin ne ovat sinulle aina selittelyä.

        Olet outo ihminen.

        Et koskaan kerro.
        🤓


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Et ole katsonut mitä olen kuvannut Facebookiin.

        Kuutio tosiaan Soinia paksumpi.
        🤓


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Tiedän Suomen ja Kittilän, sekä Espanjan.

        Esimerkiksi Baskimaan luonto on lähellä Suomea. Siellä sataa rajusti. Kaikilla oli sateenvarjo, vaikka olisi aurinko paistanut.

        Kaksi älyttömän Iihavaa ToIIo.

        Mikset tajua edes hävetä, Jammu🤔


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiellätkö, että Espanjassa on hätätilanne kuivuuden tähden???! Miksi et myönnä sitä?
        No, miten on?

        Aiemmin on ollut jo lämpöennätyksiä. Kaikki on nyt toisin.

        Paha tilanne on Kataloniassa ja Andalusiassa. Pohjoinen ja etelä.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Aiemmin on ollut jo lämpöennätyksiä. Kaikki on nyt toisin.

        Paha tilanne on Kataloniassa ja Andalusiassa. Pohjoinen ja etelä.

        Nyt puhutaan kuivuudesta ja satojen tuhoutumisesta. Taloudellinen katastrofi ja ruokapula.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Aiemmin on ollut jo lämpöennätyksiä. Kaikki on nyt toisin.

        Paha tilanne on Kataloniassa ja Andalusiassa. Pohjoinen ja etelä.

        Voi sinua!

        Näytät aivan JammuIta!


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Aiemmin on ollut jo lämpöennätyksiä. Kaikki on nyt toisin.

        Paha tilanne on Kataloniassa ja Andalusiassa. Pohjoinen ja etelä.

        Kuutio tosiaan Soinia paksumpi.

        Et edes sitä ymmärrä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt puhutaan kuivuudesta ja satojen tuhoutumisesta. Taloudellinen katastrofi ja ruokapula.

        Toistaiseksi ruokaa riittää kuten ennenkin. Katsotaan.

        Afrikassa on ollut kovaa kuivuutta esimerkiksi Keniassa, jossa tilanne on vaikea.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Toistaiseksi ruokaa riittää kuten ennenkin. Katsotaan.

        Afrikassa on ollut kovaa kuivuutta esimerkiksi Keniassa, jossa tilanne on vaikea.

        Maa on katastrofin partaalla.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Toistaiseksi ruokaa riittää kuten ennenkin. Katsotaan.

        Afrikassa on ollut kovaa kuivuutta esimerkiksi Keniassa, jossa tilanne on vaikea.

        Mässättävää kahdelle ToIIolle riittää.
        🤓


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuivaa epämaata. Maa on kohta konkurssissa kun maanviljelys ei onnistu.

        Pohjois-Espanjassa on tuuheaa metsää.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Toistaiseksi ruokaa riittää kuten ennenkin. Katsotaan.

        Afrikassa on ollut kovaa kuivuutta esimerkiksi Keniassa, jossa tilanne on vaikea.

        Kyllähän mässäys siellä jatkuu.

        Karsea maha!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet todella yksinkertainen.

        Et osaa keskustella aiheesta vaan käyt henkilöön.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pohjois-Espanjassa on tuuheaa metsää.

        Kyllä juuri.

        Ja Kataloniassa sataa normaalisti erittäin paljon, mutta eivät ole halunneet antaa vettä muille maan osille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt puhutaan kuivuudesta ja satojen tuhoutumisesta. Taloudellinen katastrofi ja ruokapula.

        Niin.

        Täällä ei sada juuri koskaan, mutta aamulla kulkiessa huomaa kuinka yökaste on luonnossa toiminut. Puut ja kukat ovat jaksaneet.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Niin.

        Täällä ei sada juuri koskaan, mutta aamulla kulkiessa huomaa kuinka yökaste on luonnossa toiminut. Puut ja kukat ovat jaksaneet.

        Kaksi äIytöntä ToIIoa.

        Kaikki inhoavat.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Toistaiseksi ruokaa riittää kuten ennenkin. Katsotaan.

        Afrikassa on ollut kovaa kuivuutta esimerkiksi Keniassa, jossa tilanne on vaikea.

        Tyhmyytesi ei enää edes yllätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pohjois-Espanjassa on tuuheaa metsää.

        Turre ei siellä asu vaan detoni slummissa keskellä aavikkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten Paavali Raamatussa kertoo, että hän teki tämän opin palvellakseen isiensä Jumalaa asettaessaan yhden miehen eteen puhtaan neitsyen, kiivaillessaan teidän puolesta Jumalan kiivaudella, eikä teillä ole muuta isää kuin hän.Itseään hän ei uudelleen kerro synnyttäneensö.

        Jahven määräys löytyy 5.Moos.
        13.

        Mitä huumeita käytät ei kukaan voi olla noin sekaisin muuten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Paavalin isien Jumala on siis uhrikulttijumala Jahve, eikä Jeesuksen opettama Israelin Jumala, jonka Jahve 5.Mooseksen kirjan 13. luvussa määrää kilpailijanaan tuhottavaksi, kuten kaikki ihmeidentekijän seuraajatkin. Jeesus yritti opetuksin palauttaa Israelin Jumalalle temppelivallan, jonka he olivat uhrikultilla anastaneet (Jeremia 7) ja päätyi juutalaisten uhrikulttiin teurastettuna uhrilampaana Israelin Jumalana, jota uhrausta te palvotte.

        ELUKKAUHRIT ei sua pelasta.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        ”Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä. ”

        Tuli on tuossa verbi 😹

        Niin Jeesuksessa laki vaihtui uskoon siis.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin Jeesuksessa laki vaihtui uskoon siis.

        Pelastuksen suhteen kyllä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Turre ei siellä asu vaan detoni slummissa keskellä aavikkoa.

        Vieressä on kylläkin pinjametsä. Sen vierellä olevalla kadulla on kaksi kilometriä kukkapensaita. Tämä on mahtava alue.

        Kumma kun et tiedä mistään mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmyytesi ei enää edes yllätä.

        Sinun mielestäsi on älykästä, kun sanoo, että ruokaa ei enää ole, ja Keniassa on satanut mahtavasti.

        Taidat olla Patmoksen väkeä.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Sinun mielestäsi on älykästä, kun sanoo, että ruokaa ei enää ole, ja Keniassa on satanut mahtavasti.

        Taidat olla Patmoksen väkeä.

        Ilmeisesti olet kännissä?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Vieressä on kylläkin pinjametsä. Sen vierellä olevalla kadulla on kaksi kilometriä kukkapensaita. Tämä on mahtava alue.

        Kumma kun et tiedä mistään mitään.

        Elät halvalla alueella. Toista on Laveilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti olet kännissä?

        Ainahan se on!


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Vieressä on kylläkin pinjametsä. Sen vierellä olevalla kadulla on kaksi kilometriä kukkapensaita. Tämä on mahtava alue.

        Kumma kun et tiedä mistään mitään.

        Onko Soini mielestäsi Iaiha🤔


      • Anonyymi kirjoitti:

        Elät halvalla alueella. Toista on Laveilla.

        Lavin alueella sen kokoinen asunto maksaa noin 90000.

        Ei ihan sitä mitä me pidämme arvossa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti olet kännissä?

        Et todellakaan usko totuuteen.

        Järkyttävää.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Et todellakaan usko totuuteen.

        Järkyttävää.

        Kännissä olet, selvä!


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Lavin alueella sen kokoinen asunto maksaa noin 90000.

        Ei ihan sitä mitä me pidämme arvossa.

        Jaa 24 neliöö?
        Heillä on hieno piha ja iso asunto missä kattoterassi.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Lavin alueella sen kokoinen asunto maksaa noin 90000.

        Ei ihan sitä mitä me pidämme arvossa.

        Onko Soini sinun Jàmmun mielestä Iaiha🤔


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jaa 24 neliöö?
        Heillä on hieno piha ja iso asunto missä kattoterassi.

        Heillä on pieni piha, joka on liian ahdas jo.
        Täynnä kaikkea kasveja.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Heillä on pieni piha, joka on liian ahdas jo.
        Täynnä kaikkea kasveja.

        Kyllä minä tiedän. Ihana talo. Teillä kaksi läskiä 24neliössä. 🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä tiedän. Ihana talo. Teillä kaksi läskiä 24neliössä. 🤣

        On siinä iso keittiö. Katolla harjoittaa kuntoa.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        On siinä iso keittiö. Katolla harjoittaa kuntoa.

        Keittiö toki tärkein kahdelle Iihavalle mässääjälle.

        Kuutio se Soinia paksumpi.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Kyllä.

        Kumpaako nyt uskoa, Raamattua vai sinua? Kumpaako itse uskoisit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumpaako nyt uskoa, Raamattua vai sinua? Kumpaako itse uskoisit?

        Ei kukaan usko sinua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan usko sinua.

        Enhän toki pyytänytkään ketään uskomaan itseäni, entä kumpaako sinä uskoisit; Raamattua vai Uudestisyntyneeksi Jeesuksen seuraajaksi itsensä ilmaissutta? Henkilöä jota ei kuitenkaan ole kyetty tunnistamaan Mark.16;ssa Jeesuksen kertomista tunnusmerkistä joista Hän kertoi seuraajansa tunnistettavan.


    • Anonyymi

      Ei kuule kun ei voi.

    • Anonyymi

      Espanjan katastrofaalinen kuivuus on samaa taso, kuin kertomukseni toisen maan kansalaiselle, että miten Suomessa vaihdettiin muinoin ammeet suihkuiksi veden säästömiseksi, ja ulkimaalainen vastasi minulle, että viitsisitkö katsoa Suomen karttaa - mitä Suomen kohdalla on muuta kuin vettää?!

      • Anonyymi

        Koko etelä-eurooppa on aavikoitumassa..


      • Viime kesänä Jurvassa. Kyllä saatiin kaatosateita.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Viime kesänä Jurvassa. Kyllä saatiin kaatosateita.

        Espanja on katastrofin partaalla!


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Viime kesänä Jurvassa. Kyllä saatiin kaatosateita.

        Kaksi nàismaista Iihavaa ToIIoa.

        Kaikki nauroivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Espanja on katastrofin partaalla!

        Tämä espanjalainen kuivuuskatastrofi on jokavuotinen. Ja sitten alkaa kuumuuskatastrofi.

        Ihme kun näiden tuhansien tai kymmenien tuhansien vuosien jälkeen on vielä jokunen espanjalainenkin hengissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä espanjalainen kuivuuskatastrofi on jokavuotinen. Ja sitten alkaa kuumuuskatastrofi.

        Ihme kun näiden tuhansien tai kymmenien tuhansien vuosien jälkeen on vielä jokunen espanjalainenkin hengissä.

        Mutta jos mikä on ihmeiden ihme - tässä kuivuuskatastrofin keskellä sieltä maasta löytyy lukematon määrä kaupunkeja, joiden kadut pestään joka ainoa yö. Se on se tärkeysjärjestys, kuten Suomen hallituksen rahanjaossa.


    • Voiko Jeesus ottaa POIS sinun kaikki synnit ??

      • Voi varmaan ajatuksen tasolla.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Voi varmaan ajatuksen tasolla.

        Hirveä kuva taas. 🤮


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hirveä kuva taas. 🤮

        Kyllä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hirveä kuva taas. 🤮

        Soinia isompi maha ja ei ymmärrä edes hävetä.


      • Anonyymi

        Mitä on 'synti' mitä on 'ottaa pois synti'?

        Jeesus ei edes opettanut mitään synnistä. Lue nyt hänen tärkeimmät opetuksensa Matteuksen evankeliumin 7. luku, ja tökkää sormella edes yhteen synti sanaan, jos löydät, ja kerro minullekin missä kohtaa se siellä on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Soinia isompi maha ja ei ymmärrä edes hävetä.

        En osaa pysyä vain kotona.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        En osaa pysyä vain kotona.

        Et ymmärrä edes hävetä.

        Aivan karsea näky. Tulos mässäyksestä ja jatkuvasta juopotteIusta.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        En osaa pysyä vain kotona.

        Kyllä sinä suurimman osan päivästä siellä 24neliön läävässä kykit. Välillä käyt vain hakemassa viinaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä on 'synti' mitä on 'ottaa pois synti'?

        Jeesus ei edes opettanut mitään synnistä. Lue nyt hänen tärkeimmät opetuksensa Matteuksen evankeliumin 7. luku, ja tökkää sormella edes yhteen synti sanaan, jos löydät, ja kerro minullekin missä kohtaa se siellä on.

        Kyllä puhuu, luehan uudellen ne evankeliumit.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Kyllä puhuu, luehan uudellen ne evankeliumit.

        Turre ja se toinen ToIIo ovat taas perässäsi.
        🤓


      • Anonyymi kirjoitti:

        Turre ja se toinen ToIIo ovat taas perässäsi.
        🤓

        Hö! 😼


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinä suurimman osan päivästä siellä 24neliön läävässä kykit. Välillä käyt vain hakemassa viinaa.

        Vähän sinä tiedät.

        Surkeaa.


    • Anonyymi

      Ei ole mitään Jeesusta, muuta kuin satuolentona. Satuolennoista voi sitten kukin uskoa mitä huvittaa, evvk.

      • Anonyymi

        Mummomuori komppaa sua.


      • Anonyymi

        Mitä on uskoa? Miksi pitäisi olla uskomatta tai vaihtoehtoisesti vain uskoa, jos meillä on käsissämme jokin kirja?!

        Ota nyt käteesi kirjahyllystä mikä tahansa kirja - ajatteletko, että kun luet sen, niin uskot tai et usko mitä siellä lukee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä on uskoa? Miksi pitäisi olla uskomatta tai vaihtoehtoisesti vain uskoa, jos meillä on käsissämme jokin kirja?!

        Ota nyt käteesi kirjahyllystä mikä tahansa kirja - ajatteletko, että kun luet sen, niin uskot tai et usko mitä siellä lukee?

        Lisäystä - teillä on kummallinen ajattelumaailma.

        Miten Waltarin kirjan sisältö muuttuu siitä, että oliko Sinuhe Egyptiläinen todellinen henkilö vai eikö ollut?


    • Anonyymi

      Mutta eihän Raamattu ole totta.
      Historiallisenakin kirjoituksena vain noin 5% on tutkitusti aikalaisille tapahtunut.
      Sepitettä, tosiasioiden vastaisia väitteitä ja keskenään ristiriitaista uskottelua.
      Jotta uskovaiset "eivät sitä voisi eikä heidän sitä vajavaisia syntisinä kuuluisikaan täysin ymmärtää" ja näin sen jonkin suuremman ikuisen kaiken luoneen entiteetin, Jumalan virheettömänä ja muuttumattomana sanana se olisi totta.

      Miksi me uskonnottomat sitten ymmärrämme sen olevan sepitettä ?

      • Anonyymi

        Miksi sinä pyörit täällä, jos et usko Jumalan Sanaan?

        Vai onko se merkki sinun jumalkaipuustasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinä pyörit täällä, jos et usko Jumalan Sanaan?

        Vai onko se merkki sinun jumalkaipuustasi?

        Jos Jumala on Sanassaan tarkoittanutkin jotakin muuta kuin, että siihen uskotaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinä pyörit täällä, jos et usko Jumalan Sanaan?

        Vai onko se merkki sinun jumalkaipuustasi?

        Olethan sinäkin täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olethan sinäkin täällä.

        Mutta minä uskon Raamatun olevan Jumalan sanaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta minä uskon Raamatun olevan Jumalan sanaa.

        Et usko mitä Raamatussa sanotaan ja mitä ei sanota.


        Uskoville ei riitä koskaan se mitä Raamatussa sanotaan.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Et usko mitä Raamatussa sanotaan ja mitä ei sanota.


        Uskoville ei riitä koskaan se mitä Raamatussa sanotaan.

        VaIheesi eivät pure.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Et usko mitä Raamatussa sanotaan ja mitä ei sanota.


        Uskoville ei riitä koskaan se mitä Raamatussa sanotaan.

        Kuutio se vasta paksu on, Soini jää kakkoseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta minä uskon Raamatun olevan Jumalan sanaa.

        Niin minäkin, ehdottomasti, uskon - se on jopa Luojajumalan todistus siitä, että miksi ihmiseltä - joka tuli hyvällä tiedolla ja pahalla tiedolla jopa jumalien kaltaiseksi (1.Moos.3:22) - oli suojattava ikuinen elämä, kun tämä raukkaparka ei erota tiedon perusteella edes Saatanaa Jumalasta, vaan on hyötyyn vetoamalla valmis käyttämään moraalia ja etiikkaa opettaneen, viisaan ihmisen nimeen itse tosi Jumalaa teurastettuna uhrilampaana itsensä puolesta, että pelastuu tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa (Room.7).

        Näin tuli todistettua jopa Luomiskertomus oikeaksi ja se miksi ihminen oli sidottava materian kautta aikaan ikuisen elämän suojaamiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VaIheesi eivät pure.

        Yhtä hampaattomia kuin turre itse.


      • Anonyymi kirjoitti:

        VaIheesi eivät pure.

        Uskoville ei riitä Raamattu. He lisäävät siihen omia ajatuksiaan. Se on silmiinpistävää.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Uskoville ei riitä Raamattu. He lisäävät siihen omia ajatuksiaan. Se on silmiinpistävää.

        Vain sinä toimit noin.

        OIet surkea tapaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtä hampaattomia kuin turre itse.

        Näyttää aivan Jammulta!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vain sinä toimit noin.

        OIet surkea tapaus.

        Minä en koskaan ole lisännyt Raamattuun mitään.

        Aikoinaan kun Raamattua luin, huomasin, että minulla ei ollut yhtään uskovia seuraavia merkkejä, Mark. 16.

        Oli pakko ymmärtää, että Jeesus ei tule tuntemaan minua seuraajakseen. Siitä lähti tie uskosta pois.

        Olin surkea tapaus.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Minä en koskaan ole lisännyt Raamattuun mitään.

        Aikoinaan kun Raamattua luin, huomasin, että minulla ei ollut yhtään uskovia seuraavia merkkejä, Mark. 16.

        Oli pakko ymmärtää, että Jeesus ei tule tuntemaan minua seuraajakseen. Siitä lähti tie uskosta pois.

        Olin surkea tapaus.

        Et edes ymmärrä lukemaasi.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Minä en koskaan ole lisännyt Raamattuun mitään.

        Aikoinaan kun Raamattua luin, huomasin, että minulla ei ollut yhtään uskovia seuraavia merkkejä, Mark. 16.

        Oli pakko ymmärtää, että Jeesus ei tule tuntemaan minua seuraajakseen. Siitä lähti tie uskosta pois.

        Olin surkea tapaus.

        Et sinä koskaan uskossa ollutkaan. Näyttelit, että pääsit Päivin pöksyihin.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Minä en koskaan ole lisännyt Raamattuun mitään.

        Aikoinaan kun Raamattua luin, huomasin, että minulla ei ollut yhtään uskovia seuraavia merkkejä, Mark. 16.

        Oli pakko ymmärtää, että Jeesus ei tule tuntemaan minua seuraajakseen. Siitä lähti tie uskosta pois.

        Olin surkea tapaus.

        Lisäät omia ajatuksiasi jatkuvasti.

        Sellainen vaIehteIija sinä.
        🤓


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä koskaan uskossa ollutkaan. Näyttelit, että pääsit Päivin pöksyihin.

        Kuutiohan on vedeIIyt sitä pyIIyyn.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä koskaan uskossa ollutkaan. Näyttelit, että pääsit Päivin pöksyihin.

        Olet pelle.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Olet pelle.

        Kerroin vain totuuden!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lisäät omia ajatuksiasi jatkuvasti.

        Sellainen vaIehteIija sinä.
        🤓

        Olet pelle.

        Minä olen ainoa, joka kertoo mitä Raamatussa sanotaan oikeasti. Vuodesta 1972 Raamattua ja välillä Raamattukoulussa.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Olet pelle.

        Minä olen ainoa, joka kertoo mitä Raamatussa sanotaan oikeasti. Vuodesta 1972 Raamattua ja välillä Raamattukoulussa.

        Sinä ressukka et edes ymmärrä lukemaasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et edes ymmärrä lukemaasi.

        Ymmärrän, että minulla ei ollut yhtään uskovia seuraavia merkkejä.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Olet pelle.

        Minä olen ainoa, joka kertoo mitä Raamatussa sanotaan oikeasti. Vuodesta 1972 Raamattua ja välillä Raamattukoulussa.

        Sekö on koulutuksesi? 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä ressukka et edes ymmärrä lukemaasi.

        Pahempi ongelma ettei haluakaan ymmärtää


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Olet pelle.

        Minä olen ainoa, joka kertoo mitä Raamatussa sanotaan oikeasti. Vuodesta 1972 Raamattua ja välillä Raamattukoulussa.

        Vain sinä vaIehtelija OIet PeIIe.

        Ja Kuutio se tosiaan Soinia Iihavampi.
        🤓


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pahempi ongelma ettei haluakaan ymmärtää

        Raamattu on kirja, jossa on asioita, jotka eivät millään voi olla totta. Kuten uskonnot yleensä, kaikki pitää vaan uskoa.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Raamattu on kirja, jossa on asioita, jotka eivät millään voi olla totta. Kuten uskonnot yleensä, kaikki pitää vaan uskoa.

        Mene edes päiväksi muualle länkyttään!


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Raamattu on kirja, jossa on asioita, jotka eivät millään voi olla totta. Kuten uskonnot yleensä, kaikki pitää vaan uskoa.

        Nössöistä tosiaan luvassa.

        Et huomaa että Kuutio Soinia paksumpi.


    • Anonyymi

      Kysyin, että palaako heidän taivaassan tuli, johon he Paavalin sanoin ovat menossa 1.Kor.3:13 ja sain aito.laiselta vastauksen:

      "Tuli on tuossa verbi 😹"

      Raamatusta:

      "Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, niin kunkin TEKO on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se , PÄIVÄ, joka TULESSA ILMESTYY, ja TULI on koetteleva, minkälainen kunkin teko on."

      Että tällaisia aitouskovaisia.

      • Anonyymi

        Ja sitten on tiedettävä jotakin vielä suomen kielen lauserakenteestakin - TEKO, yksikkömuoto on se teko, että valitsi rakentaa tälle perustukselle - viittaa kohtaan 'jos joku rakentaa tälle perustukselle'.

        Voi elämän kevät näitä, en muuta sano.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten on tiedettävä jotakin vielä suomen kielen lauserakenteestakin - TEKO, yksikkömuoto on se teko, että valitsi rakentaa tälle perustukselle - viittaa kohtaan 'jos joku rakentaa tälle perustukselle'.

        Voi elämän kevät näitä, en muuta sano.

        Eli kun he eivät erota edes verbiä substantiivista, he ovat valmiit menemään uskollaan jopa helvettiin, luullen sen olevan taivas. Olisiko koskaan voinut kuvitella, että miten tärkeää on siellä koulussa opiskella tällainenkin suomen kielen asia, ettei löydä yht äkkiä itseään helvetistä, kun luuli olevansa menossa taivaaseen. Kyllä elämä on ihmeellinen asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli kun he eivät erota edes verbiä substantiivista, he ovat valmiit menemään uskollaan jopa helvettiin, luullen sen olevan taivas. Olisiko koskaan voinut kuvitella, että miten tärkeää on siellä koulussa opiskella tällainenkin suomen kielen asia, ettei löydä yht äkkiä itseään helvetistä, kun luuli olevansa menossa taivaaseen. Kyllä elämä on ihmeellinen asia.

        Vain sinä!


      • Voi Räyhis kun tuossa kohdassa 1. Kor 3:13 lukee ihan jotain muuta. 😹


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Voi Räyhis kun tuossa kohdassa 1. Kor 3:13 lukee ihan jotain muuta. 😹

        Käännä se Raamattu oikein päin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Käännä se Raamattu oikein päin.

        Mitä tahdot tuolla lainauksellasi sanoa?



      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Mitä tahdot tuolla lainauksellasi sanoa?

        Sitä, että Raamattu on kädessäsi väärin päin, jos näet siinä lukevan jotakin muuta kuin tuleen joutumisen!

        'se päivä, joka TULESSA ilmestyy'.



      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä, että Raamattu on kädessäsi väärin päin, jos näet siinä lukevan jotakin muuta kuin tuleen joutumisen!

        'se päivä, joka TULESSA ilmestyy'.

        Tämähän liittyi siihen, kun kysyin, että palaako taivaassa tuli?!



      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Raamattu lienee maailman epäluotettavin kirja.

        Että pilven mukana lennetään taivaaseen. Ei mitään järkeä. Jotain muuta voisi kuunnella ja oppia.

        Edes se ei ole toteutunut, että "minä palaan pian". Kaikki on huijausta.

        Mitä jos lopettaisit tällä pyörimisen?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Raamattu lienee maailman epäluotettavin kirja.

        Että pilven mukana lennetään taivaaseen. Ei mitään järkeä. Jotain muuta voisi kuunnella ja oppia.

        Edes se ei ole toteutunut, että "minä palaan pian". Kaikki on huijausta.

        No pilvi on vain sen aikaista kuvakieltä, ja on meillä edelleenkin pilvipalvelu, joten ei se nyt niin kovin kauas ideasta mennyt.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Raamattu lienee maailman epäluotettavin kirja.

        Että pilven mukana lennetään taivaaseen. Ei mitään järkeä. Jotain muuta voisi kuunnella ja oppia.

        Edes se ei ole toteutunut, että "minä palaan pian". Kaikki on huijausta.

        Ei Raamattu ole huijausta, mutta uskovaiset huijaavat siitä ja sen avulla. Raamattu on vain kirja.

        Ihan samalla tavalla voisi huijata puhelinluettelon avulla - kerätä sieltä nimiä ja osoitteita, ja lähettää syntikiristyskirjeitä, ja vakuuttaa, että vastaanottaja maksamalla pelastuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei Raamattu ole huijausta, mutta uskovaiset huijaavat siitä ja sen avulla. Raamattu on vain kirja.

        Ihan samalla tavalla voisi huijata puhelinluettelon avulla - kerätä sieltä nimiä ja osoitteita, ja lähettää syntikiristyskirjeitä, ja vakuuttaa, että vastaanottaja maksamalla pelastuu.

        Ilmeisesti et usko Jumalaankaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Raamattu ole huijausta, mutta uskovaiset huijaavat siitä ja sen avulla. Raamattu on vain kirja.

        Ihan samalla tavalla voisi huijata puhelinluettelon avulla - kerätä sieltä nimiä ja osoitteita, ja lähettää syntikiristyskirjeitä, ja vakuuttaa, että vastaanottaja maksamalla pelastuu.

        Ja mitä tulee Jeesuksen paluuseen 'pian', niin uskovaiset ovat kyllä tehneet ihan valtavasti liki 2000 vuotta töitä, ettei se vaan toteutisi.

        Onhan Paavalin lukema Jeesuksen kiroaminen ristille, taivaan enkelin kiroaminen ja Jeesuksen evankeliumin kiroaminen, kun hän käski julistaa taivasten valtakunnan tulemista maan päälle, edelleen voimassa, ja joka ehtoollisella uskovaiset julistavat Herran kuolemaa Raamatun sanoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitä tulee Jeesuksen paluuseen 'pian', niin uskovaiset ovat kyllä tehneet ihan valtavasti liki 2000 vuotta töitä, ettei se vaan toteutisi.

        Onhan Paavalin lukema Jeesuksen kiroaminen ristille, taivaan enkelin kiroaminen ja Jeesuksen evankeliumin kiroaminen, kun hän käski julistaa taivasten valtakunnan tulemista maan päälle, edelleen voimassa, ja joka ehtoollisella uskovaiset julistavat Herran kuolemaa Raamatun sanoin.

        Se ”pian” on ”nopeasti”.
        Kuin salama lyö idästä länteen,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitä tulee Jeesuksen paluuseen 'pian', niin uskovaiset ovat kyllä tehneet ihan valtavasti liki 2000 vuotta töitä, ettei se vaan toteutisi.

        Onhan Paavalin lukema Jeesuksen kiroaminen ristille, taivaan enkelin kiroaminen ja Jeesuksen evankeliumin kiroaminen, kun hän käski julistaa taivasten valtakunnan tulemista maan päälle, edelleen voimassa, ja joka ehtoollisella uskovaiset julistavat Herran kuolemaa Raamatun sanoin.

        Meidän uskovien Jeesus elää!


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Meidän uskovien Jeesus elää!

        Meidän Mustanaamio kerholaisten Mustaamio elää Bengalissa.

        t: jäsen 345


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Meidän uskovien Jeesus elää!

        Elää jossain muualla. Hän ei täällä läsnä.

        Istuu taivaassa Jumalan oikealla puolella ikuisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No pilvi on vain sen aikaista kuvakieltä, ja on meillä edelleenkin pilvipalvelu, joten ei se nyt niin kovin kauas ideasta mennyt.

        Raamattu on liian vanha kirja.

        Emme tarvitse sen ajan kuvakieltä, jossa ei ole mitään totta.

        Pilvipalvelu ei saa ihmisiä taivaaseen. Olet hullu?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Elää jossain muualla. Hän ei täällä läsnä.

        Istuu taivaassa Jumalan oikealla puolella ikuisesti.

        Sinussa elää vain satiaiset.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä jos lopettaisit tällä pyörimisen?

        On pakko kertoa miten asiat ovat.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Elää jossain muualla. Hän ei täällä läsnä.

        Istuu taivaassa Jumalan oikealla puolella ikuisesti.

        Hirveää kuvaa taas slummistasi!


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        On pakko kertoa miten asiat ovat.

        Kerro sitten se koulutuksesi ja ammattisi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ”pian” on ”nopeasti”.
        Kuin salama lyö idästä länteen,

        Tarkoitatko kuin Paavalin salama, jolla hän väittää saaneensa Jeesukselta valtakirjan tehdä hänestä teurastettu lammasuhri Jeesuksen sanomalle juutalaisten Saatanalle.sanomalla Jumalalle, josta syystä Paavali antoi hänelle kuolemantuomion?


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Meidän uskovien Jeesus elää!

        Ei kuule teurastetut uhrilampaat enää ole määkimissä laitumella - tämän takiahan Paavali luki kurouksensa, ja te julistatte ehtoollisella Herran kuolemaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuule teurastetut uhrilampaat enää ole määkimissä laitumella - tämän takiahan Paavali luki kurouksensa, ja te julistatte ehtoollisella Herran kuolemaa.

        Vain sinä määkit, ja koko ajan. 😹


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Vain sinä määkit, ja koko ajan. 😹

        Etkö usko Jumalan Sanaan?

        Täss TULI KIROUKSEKSI, tässä TULI on nyt verbi.


        Gal."3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun HÄN TULI KIROUKSEKSI meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"

        Herran kuoleman julistaminen, Paavali puhuu:

        1.Kor. "11:23 Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet KAVALLETTIIN ... Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, TE JULISTATTE HERRAN KUOLEMAA "

        Ja tästä syystähän te juuri menette sinne helvettiin, josta juuri keskustelimme, kun kysyin, että palaako taivaassa tuli.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö usko Jumalan Sanaan?

        Täss TULI KIROUKSEKSI, tässä TULI on nyt verbi.


        Gal."3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun HÄN TULI KIROUKSEKSI meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"

        Herran kuoleman julistaminen, Paavali puhuu:

        1.Kor. "11:23 Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet KAVALLETTIIN ... Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, TE JULISTATTE HERRAN KUOLEMAA "

        Ja tästä syystähän te juuri menette sinne helvettiin, josta juuri keskustelimme, kun kysyin, että palaako taivaassa tuli.

        Etkö tiedä missä tuo Jeesuksen kiroukseksi tuleminen tapahtuu ja miksi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö usko Jumalan Sanaan?

        Täss TULI KIROUKSEKSI, tässä TULI on nyt verbi.


        Gal."3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun HÄN TULI KIROUKSEKSI meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"

        Herran kuoleman julistaminen, Paavali puhuu:

        1.Kor. "11:23 Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet KAVALLETTIIN ... Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, TE JULISTATTE HERRAN KUOLEMAA "

        Ja tästä syystähän te juuri menette sinne helvettiin, josta juuri keskustelimme, kun kysyin, että palaako taivaassa tuli.

        Sinä et lähetä muita helvettiin kuin itsesi!


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Sinä et lähetä muita helvettiin kuin itsesi!

        Minulla ei ole mitään tekemistä Raamatun kirjoittamisen kanssa, mutta erotan verbin ja substantiivin, sekä ymmärrän, että paikka johon Paavali teidät lähettää, kun hänen oppia seuraatte ja jossa palaa tuli, ei ole taivss, vaan helvetti - puhuuhan Jahve jo tulen liekeistä VT:ssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ei ole mitään tekemistä Raamatun kirjoittamisen kanssa, mutta erotan verbin ja substantiivin, sekä ymmärrän, että paikka johon Paavali teidät lähettää, kun hänen oppia seuraatte ja jossa palaa tuli, ei ole taivss, vaan helvetti - puhuuhan Jahve jo tulen liekeistä VT:ssa.

        Se ei ole minun ongelma, jos te ette edes erota Saatanaa Jumalasta, ettekä taivasta helvetistä, mutta todistaapa Luomiskertomuksesta Luojajumalan sanat, että miksi teiltä oli ikuinen elämä suojattava.

        1.Moos.3:22


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Etkö tiedä missä tuo Jeesuksen kiroukseksi tuleminen tapahtuu ja miksi?

        No miksi? Mitä Paavali valehteli teille syyksi, että itse Luojajumala oli Jeesuksen nimeen kirottava?


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Sinä et lähetä muita helvettiin kuin itsesi!

        Sinua ei huolita ei taivaaseen ei helvettiin joudut jonotuslistalle.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        On pakko kertoa miten asiat ovat.

        Et koskaan kerro.

        PeIkkää vaIetta pulppuaa hampaattomasta suustasi.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Vain sinä määkit, ja koko ajan. 😹

        Turre ja sen naismainen Iihava kumppani ovat taas perässäsi.
        🤓


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Raamattu on liian vanha kirja.

        Emme tarvitse sen ajan kuvakieltä, jossa ei ole mitään totta.

        Pilvipalvelu ei saa ihmisiä taivaaseen. Olet hullu?

        Miksi sinä ja Soinia Iihavampi Kuutio ette tarvitse Raamattua🤔


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinä ja Soinia Iihavampi Kuutio ette tarvitse Raamattua🤔

        Ei sitä tarvitse juuri kukaan. Ne pölyttyvät ihmisten kirjahyllyissä.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Ei sitä tarvitse juuri kukaan. Ne pölyttyvät ihmisten kirjahyllyissä.

        Mutta että kaksi nàismaista siellä.

        Kuutio Iukee Raamattua pöntöllä istuessaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro sitten se koulutuksesi ja ammattisi!

        Sinun koulutus: peruskoulua ei läpäisty

        Ammatti: kelan työtön ilmotuksien tekijä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ei ole mitään tekemistä Raamatun kirjoittamisen kanssa, mutta erotan verbin ja substantiivin, sekä ymmärrän, että paikka johon Paavali teidät lähettää, kun hänen oppia seuraatte ja jossa palaa tuli, ei ole taivss, vaan helvetti - puhuuhan Jahve jo tulen liekeistä VT:ssa.

        Eikä kukaan niin väittänytkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et koskaan kerro.

        PeIkkää vaIetta pulppuaa hampaattomasta suustasi.

        Jättäisit jo sen purukaluston kommentoinnin. Se ei liity valehteluun mitenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turre ja sen naismainen Iihava kumppani ovat taas perässäsi.
        🤓

        Sulla vaikuttaa olevan sairaalloisena mielenkiinnon kohteena toisten ihmisten paino.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla vaikuttaa olevan sairaalloisena mielenkiinnon kohteena toisten ihmisten paino.

        Oletko nähnyt noi kaksi?


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Meidän uskovien Jeesus elää!

        Niin? Myös Raamatussa kerrottu Jeesus elää, teillä on siis ihan oma Jeesus keskuudessanne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin? Myös Raamatussa kerrottu Jeesus elää, teillä on siis ihan oma Jeesus keskuudessanne.

        Mistä musta kuin Raamatusta luulet sen tiedon olevan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä musta kuin Raamatusta luulet sen tiedon olevan?

        Niin? Raamatun mukaan Jeesus elää, mutta siellä ei mainita "teidän uskovien Jeesuksen" elävän.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Vain sinä määkit, ja koko ajan. 😹

        "sinä määkit"
        Ei tainnut koulunkäynti maistua?

        minä määin, sinä määit, hän määkii, me määimme, te/Te määitte, he määkivät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "sinä määkit"
        Ei tainnut koulunkäynti maistua?

        minä määin, sinä määit, hän määkii, me määimme, te/Te määitte, he määkivät.

        Roikut taas aito_laisen lahkeessa.

        🤭


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Roikut taas aito_laisen lahkeessa.

        🤭

        Sinullako siis oikeasti on taas tuollaisia tuntemuksia lahkeessasi vaikka ketään ei näy?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö usko Jumalan Sanaan?

        Täss TULI KIROUKSEKSI, tässä TULI on nyt verbi.


        Gal."3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun HÄN TULI KIROUKSEKSI meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"

        Herran kuoleman julistaminen, Paavali puhuu:

        1.Kor. "11:23 Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet KAVALLETTIIN ... Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, TE JULISTATTE HERRAN KUOLEMAA "

        Ja tästä syystähän te juuri menette sinne helvettiin, josta juuri keskustelimme, kun kysyin, että palaako taivaassa tuli.

        Etkö sinä voisi joskus lopettaa älyttömyyksiesi esiin tuominen. Sinä kirjoitat valhetta. Sinun kirjoituksesi ovat älyttömiä ja mielestäni jonkun sellaisen ihmisen kirjoituksia, joka ei tajua mistään mitään. Lue Raamattua ja opiskele sitä. Äläkä keksi Raamatusta kaikenlaisia hölmöjä ajatuksia ja tuo niitä muille ihmisille tiedoksi.

        Lue Raamattua ja jos et ymmärrä sieltä jotain, lue muita käännöksiä. Jos et vieläkään ymmärrä niin juttele muiden ihmisten kanssa ja kuuntele heitä. Mieti sitten jälleen kuulemaasi ja lue uudelleen Raamatusta kyseinen teksti. Yritä olla aikuinen, et varmaankaan ole enää lapsi. Ainakin yritä kasvaa aikuiseksi ja opettele ajattelemaan aikuisen ihmisen tavoin.

        Minä olen kyllästynyt lukemaan tuota soopaa, jota kirjoitat jatkuvasti.

        Jos joku on saatananpalvelija, se olet sinä. Sinä kirjoitat sellaista tekstiä, mitä saatana sinulle antaa. Sinä palvelet saatanaa ja haluat tuoda saatanan ajatuksia tänne meille. Saatana on ilmestynyt sinulle valkeuden enkelinä ja sinä olet nielaissut sen valheen ja olet nyt saatanan valheen vallassa.


    • Anonyymi

      Vastaan, että aloittaja on typerä!!

    • Anonyymi

      Mummo ei vastaa!!!!!

    • Anonyymi

      Ei ne näköjään voisi.

    • Anonyymi

      Ei ne voi, ei ole kanttia.

    • Anonyymi

      Ei ne näköjään voi.

    • Anonyymi

      No, kun ei voi!

    • Anonyymi

      Ei kuulu eikä näy vastauksia.

      • Anonyymi

        Miksi ihmeessä noiden nimimerkkien pitäisi suostua näihin sinun haukkumisketjuihin. Sitähän nämä on , ei mitään muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihmeessä noiden nimimerkkien pitäisi suostua näihin sinun haukkumisketjuihin. Sitähän nämä on , ei mitään muuta.

        Niin ja kun nuo ko nimimerkit itse haukkuvat kaikkein eniten uskovaisia. Varsinkin "tolkku" on kaikkein pahin trollaaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja kun nuo ko nimimerkit itse haukkuvat kaikkein eniten uskovaisia. Varsinkin "tolkku" on kaikkein pahin trollaaja.

        Pidät siis sinusta totuuden kertomista haukkumisena?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pidät siis sinusta totuuden kertomista haukkumisena?

        Päinvastoin, sitä vihamielistä suvaitsemattomuutta, tahallista vääristelyä, jota harjoittaa.
        Tämän SIIS itsekin tajusit, mutta teethän itse täysin samaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päinvastoin, sitä vihamielistä suvaitsemattomuutta, tahallista vääristelyä, jota harjoittaa.
        Tämän SIIS itsekin tajusit, mutta teethän itse täysin samaa.

        Miksi koet Hänen ja minun kirjoittelun vihamielisenä suvaitsemattomuutena ja tahallisena vääristelynä, siis asioina joilla varsin monet uskovat palstalla tuntuvat kohtelevan meitä tavallisia ihmisiä.


    • Anonyymi

      Trollit ei koskaan vastaa.

      • Anonyymi

        Tunnistavat ketjun trollaukseksi, joten eivät viitsi vaivautua.


    • Anonyymi

      No, EI!!!!!

    • Anonyymi

      Ei ne voi koska eivät usko.

    • Anonyymi

      Ovat jumalattomia, eivät voi!

    • Anonyymi

      Selvät kysymykset mutta vastausta ei kuulu.

    • Anonyymi

      Harmi, eivät vastaa.

    • Anonyymi

      Eihän ne koskaan….

    • Anonyymi

      Tolkku on palstalla. Voisiko vastata????

    • Nyt on aloittajalla pahasti väärää tietoa. En minä teologi ole, eikä tietääkseni mummomuorikaan.

      • Anonyymi

        Miten sinä itse Tolkku vastaat:

        Onko Jeesus syntynyt neitseestä?
        Onko Jeesus noussut ylös kuolleista?
        Onko Raamatun ja Koraanin Jumalan sama persoona?
        Pääseekö islaminuskoinen taivaaseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sinä itse Tolkku vastaat:

        Onko Jeesus syntynyt neitseestä?
        Onko Jeesus noussut ylös kuolleista?
        Onko Raamatun ja Koraanin Jumalan sama persoona?
        Pääseekö islaminuskoinen taivaaseen?

        Kas, ei vastaakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kas, ei vastaakaan.

        Ei sinulle täällä ihmisten tarvitse tiliä tehdä.ihe hullua touhua jahdata nimimerkkejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinulle täällä ihmisten tarvitse tiliä tehdä.ihe hullua touhua jahdata nimimerkkejä.

        On ihan normaalia, että uskova todistaa uskostaan


    • Anonyymi

      Noin helpot kysymykset, mutta ei vastausta.

      • Anonyymi

        Vastaa itse.


    • Hö, ei ne voi.

      • Anonyymi

        Voisitteko te aloittaja ja sinä Uudestisyntyneenä Jeesuksen seuraajana kertoa miten uskotte:
        -Jeesuksen syntyneen neitseestä?
        -Jeesuksen nousseen ylös kuolleista?

        Entä millaiseksi uskotte Raamatun ja Koraanin Jumalan persoonan (t)?
        Ja vielä, minne ja miksi uskotte islaminuskoisen pääsevän maallisen vaelluksensa jälkeen?

        Tuossa aiemmin todettiin vastausten olevan helppoja, aiemmin näitä kysyessäni vastaukset olivat jonkin verran vältteleviä. Nyt kun ilmeisesti edelleen epäilette toisten uskoa, niin teillä on kuitenkin tilaisuus osoittaa oman uskonne tila kaikessa suuruudessaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisitteko te aloittaja ja sinä Uudestisyntyneenä Jeesuksen seuraajana kertoa miten uskotte:
        -Jeesuksen syntyneen neitseestä?
        -Jeesuksen nousseen ylös kuolleista?

        Entä millaiseksi uskotte Raamatun ja Koraanin Jumalan persoonan (t)?
        Ja vielä, minne ja miksi uskotte islaminuskoisen pääsevän maallisen vaelluksensa jälkeen?

        Tuossa aiemmin todettiin vastausten olevan helppoja, aiemmin näitä kysyessäni vastaukset olivat jonkin verran vältteleviä. Nyt kun ilmeisesti edelleen epäilette toisten uskoa, niin teillä on kuitenkin tilaisuus osoittaa oman uskonne tila kaikessa suuruudessaan.

        Jos et edes tiedä miten uskotaan niin trollaa itsestäsi. 🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos et edes tiedä miten uskotaan niin trollaa itsestäsi. 🤣

        Hyvä neuvo tuolle trolleille. 😹


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et edes tiedä miten uskotaan niin trollaa itsestäsi. 🤣

        Jos et kerran osaa vastata, niin ehkä jatkat trollaamistasi ihan keskenäsi 🤣


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Hyvä neuvo tuolle trolleille. 😹

        Minustakin nuo teidän hyvät neuvonne osoittavat hienosti miten Mark.16:ssa osoitetaan teidän paikkanne. Mitä arvelet, oletteko Jeesuksen todistuksen mukaisesti Hänen seuraajiaan vai niitä muunlaisia 😹


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minustakin nuo teidän hyvät neuvonne osoittavat hienosti miten Mark.16:ssa osoitetaan teidän paikkanne. Mitä arvelet, oletteko Jeesuksen todistuksen mukaisesti Hänen seuraajiaan vai niitä muunlaisia 😹

        Kyllä, Jeesus käski pudistaa tuollaisten trollien tomutkin sandaaleistamme.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Kyllä, Jeesus käski pudistaa tuollaisten trollien tomutkin sandaaleistamme.

        Ihan sydäntä lämmittää tuollainen Uudestisyntyneen Jeesuksen seuraajan vilpitön rehellisyys 🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sydäntä lämmittää tuollainen Uudestisyntyneen Jeesuksen seuraajan vilpitön rehellisyys 🤣🤣🤣

        Juu, ei ihmetytä miksi yhteiskunta maallistuu ja uskovaisuus katoaa.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Kyllä, Jeesus käski pudistaa tuollaisten trollien tomutkin sandaaleistamme.

        Ettekö siis oikeasti tiedäkään miten uskotte Jeesuksen saaneen alkunsa ja syntyneen, sekä heränneen kuolleista?
        Ja nyt hyökkäätte kysymyksen esittäneen tavallisen ihmisen kimppuun tuollaisilla trolli-nimittelyillä, lapset hiekkalaatikolla sanovat tuollaisten ihmisten itse olevan sellaisia kuin väittävät toisten olevan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ettekö siis oikeasti tiedäkään miten uskotte Jeesuksen saaneen alkunsa ja syntyneen, sekä heränneen kuolleista?
        Ja nyt hyökkäätte kysymyksen esittäneen tavallisen ihmisen kimppuun tuollaisilla trolli-nimittelyillä, lapset hiekkalaatikolla sanovat tuollaisten ihmisten itse olevan sellaisia kuin väittävät toisten olevan.

        Kyllä he tietävät mutta mitä ihmettä se sinulle kuuluu? 🫢


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, ei ihmetytä miksi yhteiskunta maallistuu ja uskovaisuus katoaa.

        Mitä sinä sitten odotat uskolta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sydäntä lämmittää tuollainen Uudestisyntyneen Jeesuksen seuraajan vilpitön rehellisyys 🤣🤣🤣

        Sinun kieroiutesi taas ei lämmitä kenenkään sydäntä. 😵


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä he tietävät mutta mitä ihmettä se sinulle kuuluu? 🫢

        Eivät vaan ole vielä osoittaneet tietävänsä, alkaa vakavasti tuoksahtaa eksytykseltä tuo teidän touhunne ilman näyttöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kieroiutesi taas ei lämmitä kenenkään sydäntä. 😵

        Kylmettyminen lienee ihan oma vikasi laskeutuessasi lämpimästä puustasi tänne tavallisten ihmisten joukkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sinä sitten odotat uskolta?

        Odotan uskolta voimia ja kykyä palvella Herraa sekä Lähimmäisiäni parhaalla mahdollisella osaamisellani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Odotan uskolta voimia ja kykyä palvella Herraa sekä Lähimmäisiäni parhaalla mahdollisella osaamisellani.

        Mikä se uskosi on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylmettyminen lienee ihan oma vikasi laskeutuessasi lämpimästä puustasi tänne tavallisten ihmisten joukkoon.

        Missä muka olet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä se uskosi on?

        mutta mitä ihmettä se sinulle kuuluu? 🫢


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä muka olet?

        Kultapieni, ihan meidän tavallisten ihmisten joukossa maan pinnalla. Tervetuloa puustasi elävään elämään jonka Herra on meille jokaiselle lahjaksi antanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mutta mitä ihmettä se sinulle kuuluu? 🫢

        Mitä sinulle kuuluu yhtään mikään? 😵


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kultapieni, ihan meidän tavallisten ihmisten joukossa maan pinnalla. Tervetuloa puustasi elävään elämään jonka Herra on meille jokaiselle lahjaksi antanut.

        Sinäkö muka elät? 🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sinulle kuuluu yhtään mikään? 😵

        Jos sinun asiasi eivät kuulu minulle, miksi minun asiani pitäisi kuulua sinulle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö muka elät? 🤣🤣🤣

        Kultapieni, enhän toki ole väittänytkään eläväni muuta kuin tavallisen ihmisen tavallista elämää, Ymmärrän toki, että tällainen tavallinen elämä naurattaa tuollaista Uudestisyntynyttä Jeesuksen seuraajaa, jota on siunattu meitä tavallisia ihmisiä tärkeämmillä tehtävillä, kuten evankeliumin julistamisella kaikille luoduille ja sairaiden parantamista panemalla kätenne heidän päälleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kultapieni, enhän toki ole väittänytkään eläväni muuta kuin tavallisen ihmisen tavallista elämää, Ymmärrän toki, että tällainen tavallinen elämä naurattaa tuollaista Uudestisyntynyttä Jeesuksen seuraajaa, jota on siunattu meitä tavallisia ihmisiä tärkeämmillä tehtävillä, kuten evankeliumin julistamisella kaikille luoduille ja sairaiden parantamista panemalla kätenne heidän päälleen.

        Mikä on ongelmasi, kullittelija?


    • Anonyymi

      Kummallista, etteivät vastaa….

      • Anonyymi

        Minustakin on outoa, ettei kukaan ole vielä todistanut itse olevansa asettamiensa kysymysten arvoinen uskossaan. Hienosti kuitenkin epäillään toisten uskoa ja kehdataan vieläpä osoittaa se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minustakin on outoa, ettei kukaan ole vielä todistanut itse olevansa asettamiensa kysymysten arvoinen uskossaan. Hienosti kuitenkin epäillään toisten uskoa ja kehdataan vieläpä osoittaa se.

        Mikä on epäilyä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on epäilyä?

        Epäily on epäluottamuksen tuntemus, jossa henkilö epäilee toisen henkilön rehellisyyttä tai uskoo toisen syyllistyneen johonkin väärinkäytökseen tai rikokseen, mutta ilman varmaa näyttöä.


      • Anonyymi

        Jäisivät kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minustakin on outoa, ettei kukaan ole vielä todistanut itse olevansa asettamiensa kysymysten arvoinen uskossaan. Hienosti kuitenkin epäillään toisten uskoa ja kehdataan vieläpä osoittaa se.

        Niin miksi nämä palstan aito uskovat eivät käytä kykyjään vaikka parantaa sairaita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin miksi nämä palstan aito uskovat eivät käytä kykyjään vaikka parantaa sairaita?

        Siinä riittäisi heille juuri sitä työtä jonka Jeesus osoitti seuraajilleen, taitaa kuitenkin olla laiskoille mieluisampaa kerskata omalla hyväosaisuudellaan täällä palstalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin miksi nämä palstan aito uskovat eivät käytä kykyjään vaikka parantaa sairaita?

        Mistä sinä tiedät, etteivät käytä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sinä tiedät, etteivät käytä?

        Toimivatko siis Jeesuksen antaman kehotuksen mukaisesti, mikäli tekevät työtään joilla heidät on siunattu?
        >>Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä. 18 He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat.»
        20 Opetuslapset lähtivät matkaan ja saarnasivat k a i k k i a l l a . Herra toimi heidän kanssaan ja vahvisti sanan tunnusmerkeillä.<<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimivatko siis Jeesuksen antaman kehotuksen mukaisesti, mikäli tekevät työtään joilla heidät on siunattu?
        >>Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä. 18 He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat.»
        20 Opetuslapset lähtivät matkaan ja saarnasivat k a i k k i a l l a . Herra toimi heidän kanssaan ja vahvisti sanan tunnusmerkeillä.<<

        No ei eihän noista ole tekemään mitään noita. Homoseksistä vaan ollaan kiinnostuneita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimivatko siis Jeesuksen antaman kehotuksen mukaisesti, mikäli tekevät työtään joilla heidät on siunattu?
        >>Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä. 18 He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat.»
        20 Opetuslapset lähtivät matkaan ja saarnasivat k a i k k i a l l a . Herra toimi heidän kanssaan ja vahvisti sanan tunnusmerkeillä.<<

        Kyllä toimivat aina kun tilanne eteen tulee..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä toimivat aina kun tilanne eteen tulee..

        No milloin on viimeksi tullut , onko tuo jotenkin harvinaista ?

        Miten olisi vaikka lastensairaala ja siellä syöpäosasto vai onko parantaminen jotenkin vastikkeellista ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä toimivat aina kun tilanne eteen tulee..

        Jeesuksen sanoin: >>Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille<<. Miten te ennätätte olemaan täällä palstalla arvostelemassa toisten ihmisten uskoa ja käännyttämässä ihmisiä Jeesuksen luota pois, kun Jeesus kehotti teitä evankeliumin julistamiseen kaikille luoduille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä riittäisi heille juuri sitä työtä jonka Jeesus osoitti seuraajilleen, taitaa kuitenkin olla laiskoille mieluisampaa kerskata omalla hyväosaisuudellaan täällä palstalla.

        Ja kerskata myös tunnusmerkeillä joilla heitä on siunattu, vaikka eivät käytä niitä lähimmäistensä auttamiseen.


    • Anonyymi

      Eivät voi koska eivät usko kuten kristinusko.

      • Anonyymi

        Miten on, uskotko sinä itse niinkuin mainitsemasi kristinusko?


    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1709
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1614
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1468
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1462
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      53
      1365
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1318
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      83
      1275
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1168
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe