Ruoantuotanto kestäväksi

Anonyymi-ap

10

199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Fiksu kirjoitus

      • Anonyymi

        🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

        😋 ­N­­­y­m­f­­­o­­­m­a­­­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17859333g

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Maataloudessa työskentelee korkeasti motivoituneita ja kouluttautuneita ihmisiä. He eivät kaipaa sormea heristämään henkilöitä, jotka eivät ole viettäneet päivääkään maatilalla.

      • Anonyymi

        juu verhot vain tiukemmin kiinni
        koska pohjalta näkee parhaimmin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        juu verhot vain tiukemmin kiinni
        koska pohjalta näkee parhaimmin

        Mikähämmöläys tuo on? Ei mulloo rattoris verhoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        juu verhot vain tiukemmin kiinni
        koska pohjalta näkee parhaimmin

        Tarkoitit ilmeisesti muutenkin pimeää hesanjullin kela-yksiötä? Juu, verhot on tiukasti kiinni.


    • Kari Koppelmäki on oikeassa siinä, että alkaa olla yhdestoista hetki uudistaa suomalaista ruokajärjestelmää. Ihmettelen, että hän ei kuitenkaan kaikessa paikallisuuden hehkutuksessaan esittänyt toteutettavaksi peltoreformia. Nythän on niin, että aktiiviviljelijät joutuvat vuokraaman kiskurihintaan lisäpeltoja ns. peltoparoneilta (jotka eivät itse viljele, mutta nostavat silti hehtaarituet omaan lompsaansa) jopa yli 100 km päästä omalta kotitilaltaan. Siinä on paikallisuus hakusessa.

      Vuorineuvos Reijo Karhinen on tehnyt ansiokkaan ehdotuksen kuinka peltoreformi tulisi hoitaa, mutta se ei tunnu keskustalle kelpaavan.

      Koppelmäki ei liene tiedostanut sitä, että suurin osa (n. 60 %) elintarviketeollisuudesta on maataloustuottajien omassa omistuksessa ja määräysvallassa. Esimerkiksi Valio Oyj on 100% maitotilallisten omistama. Atria Oyj:ssa lihantuottajien määräysvalta lähentelee 90 %, ja on HKScanissakin n 70 %.

      • Anonyymi

        Koppelmäki on varmasti tiedostanut että elintarviketeollisuuden omistuksia on osuuskunnilla, ei suoraan viljelijöillä. Ero on merkittävä, minkä osakeyhtiöiden päätöksenteosta jotain ymmärtävät heti käsittävät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koppelmäki on varmasti tiedostanut että elintarviketeollisuuden omistuksia on osuuskunnilla, ei suoraan viljelijöillä. Ero on merkittävä, minkä osakeyhtiöiden päätöksenteosta jotain ymmärtävät heti käsittävät.

        Osuuskunta Itikalla ja Lihakunnalla on yhteisesti Atria Oyj:ssa liki 90% määräysvalta. Kummankin osuuskunnan säännöt määräävät, että osuuskunnan jäsen ei voi olla kukaan muu kuin aktiivinen lihantuottaja.

        Jo mistään asiasta paljon mitään ymmärtävä käsittää kyllä tuosta omistuksen ketjutuksesta, että lihantuottajat ovat itse loppupeleissä se osapuoli, jolla on ehdottomsti viimeinen sana Atria Oyj:n päätöksenteossa.


    • Anonyymi

      Koppelomäen ravinne kierrätyksessä puhutaan vain kotieläimistä.Enpä muista ohjelmaa telekussa mikä se oli, mutta siinä puhuttiin kumminkin siitä, että jotkut leipomot eivät ota vastaan jauhoja, jotka on kasvatettu ihmisen ulostekompostin ravinteillla. Tähän hienosteluun ei kuulemma ole tulevaisuudessa enää varaa.
      Olen aiemmin suositellut, ettää esim. Helsingin seudun jäteliete kompostit levitettäis ravinneköyhiin metsiin kasvua ja hiilinielua siten lisäämään. Tapahtuu varmaan näinkin nykyään, että eläinten ulosteilla ravittua viljaa menee myllyyn, eikä kukaan ole tietävinnnään. Kyllähän EeUu vaatii, että pitää kirjata ylös mitä peltoon laitetaan, mutta eikai se tieto myllyn tai viljakauppaan asti leviä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      135
      2232
    2. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      27
      1735
    3. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      383
      1715
    4. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      227
      1216
    5. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      114
      1069
    6. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      98
      1059
    7. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      125
      1014
    8. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1013
    9. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      11
      897
    10. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

      Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
      Ikävä
      25
      888
    Aihe