10V käytetty: Latauskelvoton on tuplariski. Sähköauto varma valinta

Anonyymi-ap

Tuolla toisessa ketjussa joku maalaislee täysin omasta päästään että 10 vuotias sähköauto olisi paalauskunnossa jo valmiiksi ja latauskelvoton tojo olisi hyvä ostos.
Asian looginen tarkastelu kertoo että tuollainen on pelkkää haihattelua jossa lahkolaisuus on syrjäyttänyt tekniset tosiasiat.

Latauskelvottomaan tojoon on rakennettu kaksinkertainen tekniikka eli siinä on sekä polttis että sähköauto (joka ironesti kuitenkin käyttää vain bensasta saatua energiaa) eli karkeasti otettuna tuplamäärä tekniikkaa joka on kulunut 10 vuotta ja voi vikaantua.

Sähköauton voimalinja itsessään on satakertaa yksikertaisempi ja luotettavampi kuin polttiksen, siitä ei kukaan asiasta ymmärtä sano kahta sanaa,
Akkukin ainoastaan menettää kapasiteettia pikkuhiljaa, ei se rikkoudu niinkuin polttis tekee. 10v sähköauton ostaminen on paljon turvallisempaa kuin polttiksen. Akun kunnon myyntihetkellä pystyy mittaamaan luotettavasti ekäs se muutu äkillisesti. Hiipuminen on hidas pitkäaikainen prosessi.
Itse pidän 10v sähköautoa paljon turvallisempana ostoksena kuin samanikäistä polttista.
Lisäbonuksena on se että useimmissa sähköautoissa kantavat rakenteet ovat alumiinia joten ruosteongelmia ei tule, Tojollahan se on helmasynti, jos pieni sanaleikki sallitaan.

Tässä tutkimustuloksia sähköautoista joissa on noin 10 vuoden kilometrit.

"useimmissa sähköautoissa akun kapasiteetista on 160 000 kilometrin jälkeen yhä jäljellä noin 90 prosenttia.

Recurrent korostaa, ettei sähköautojen ajoakkuja pidä missään nimessä verrata esimerkiksi matkapuhelimien akkuihin, sillä autoissa käytetään pienlaitteista poiketen huomattavan kehittyneitä akunhallintajärjestelmiä, jotka säätelevät esimerkiksi latausta ja lämpötilaa ja säästävät näin akkua kuluttavimmilta rasituksilta."

75

602

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ahistaa kuun vaihde ku trafi lyö lukemat taas tiskiin.

    • Anonyymi

      Akkujen uusinta jatkojohtoautoon joka kymmenes vuosi 18000 euroa.

      • Anonyymi

        Miksi vaihtaisit täysin ehjän akun jossa on vielä 90% kapasiteetista jäljellä?

        "useimmissa sähköautoissa akun kapasiteetista on 160 000 kilometrin jälkeen yhä jäljellä noin 90 prosenttia."

        Teidän jutut on niin tunneperäisiä haihatteluja ettei mitään rajaa. Ymmärrättekö mikä ero on mielikuviteksella ja faktalla?


      • Anonyymi

        Yhtä totuudenmukaista olisi sanoa moottorin uusinta polttomoottoriautoihin 10 vuoden välein, 18000 euroa.

        Ensinnäkään akut eivät tuota 18000 maksa, varsinkaan 10 vuoden kuluttua. Halpenevat koko ajan. 5000 euroa on lähempänä todellisuutta siinä vaiheessa.

        Toiseksi, niitä voi siirtää muutoin liikennekäytöstä poistuvista autoista.

        Ja kolmanneksi, koko auton 20 vuoden elinkaaren aikana akun joutuu vaihtamaan n. 3% täyssähköautoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtä totuudenmukaista olisi sanoa moottorin uusinta polttomoottoriautoihin 10 vuoden välein, 18000 euroa.

        Ensinnäkään akut eivät tuota 18000 maksa, varsinkaan 10 vuoden kuluttua. Halpenevat koko ajan. 5000 euroa on lähempänä todellisuutta siinä vaiheessa.

        Toiseksi, niitä voi siirtää muutoin liikennekäytöstä poistuvista autoista.

        Ja kolmanneksi, koko auton 20 vuoden elinkaaren aikana akun joutuu vaihtamaan n. 3% täyssähköautoista.

        Tämä essonbaarin porukka elää aivan omassa todellisuudessaan. Siellä Koivisto on Suomen presidentti ja Toyotan elektroniikka on se digitaalikello siinä keskellä.
        Sen Toyota osasi. Nykyajan tojossa on paljon enemmän digiä kuin mitä tojo osaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtä totuudenmukaista olisi sanoa moottorin uusinta polttomoottoriautoihin 10 vuoden välein, 18000 euroa.

        Ensinnäkään akut eivät tuota 18000 maksa, varsinkaan 10 vuoden kuluttua. Halpenevat koko ajan. 5000 euroa on lähempänä todellisuutta siinä vaiheessa.

        Toiseksi, niitä voi siirtää muutoin liikennekäytöstä poistuvista autoista.

        Ja kolmanneksi, koko auton 20 vuoden elinkaaren aikana akun joutuu vaihtamaan n. 3% täyssähköautoista.

        " Ensinnäkään akut eivät tuota 18000 maksa, varsinkaan 10 vuoden kuluttua. Halpenevat koko ajan. 5000 euroa on lähempänä todellisuutta siinä vaiheessa.

        Toiseksi, niitä voi siirtää muutoin liikennekäytöstä poistuvista autoista.

        Ja kolmanneksi, koko auton 20 vuoden elinkaaren aikana akun joutuu vaihtamaan n. 3% täyssähköautoista. "

        *********

        Onpa taas melkoista toiveajattelua. Kukaan meistä ei osaa sanoa sitä, paljonko uusi akku maksaa 10 vuoden kuluttua. Akkumateriaalien hinnat ovat viimeisen vuoden aikana olleet niin voimakkaassa nousussa, että sähköautojen valmistus saattaa parissa vuodessa tulla kannattamattomaksi. Ei yksikään autotehdas voi vuosikausia tehdä sähköautoja, jos akkujen hinnat nousevat 2 - 3 kertaisiksi. Maksajaa näille tappioille ei mistään löydy. Itselataavat hybridi-Toyotat ovat kohta arvossaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtä totuudenmukaista olisi sanoa moottorin uusinta polttomoottoriautoihin 10 vuoden välein, 18000 euroa.

        Ensinnäkään akut eivät tuota 18000 maksa, varsinkaan 10 vuoden kuluttua. Halpenevat koko ajan. 5000 euroa on lähempänä todellisuutta siinä vaiheessa.

        Toiseksi, niitä voi siirtää muutoin liikennekäytöstä poistuvista autoista.

        Ja kolmanneksi, koko auton 20 vuoden elinkaaren aikana akun joutuu vaihtamaan n. 3% täyssähköautoista.

        Ja luulet saavasi tämän päivän sähköauton halvat vaihtoakut 10v päästä.Myyjä sanoo ,ei niin vanhoihin löydy.Ei niitä korjattavaksi suunnitella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä essonbaarin porukka elää aivan omassa todellisuudessaan. Siellä Koivisto on Suomen presidentti ja Toyotan elektroniikka on se digitaalikello siinä keskellä.
        Sen Toyota osasi. Nykyajan tojossa on paljon enemmän digiä kuin mitä tojo osaa.

        Jaa, kukahan ny elää jossain menneessä ajassa? Ihan tiedoksi vaan, että taitaa olla jo 20 v, kun Esso on täällä ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä essonbaarin porukka elää aivan omassa todellisuudessaan. Siellä Koivisto on Suomen presidentti ja Toyotan elektroniikka on se digitaalikello siinä keskellä.
        Sen Toyota osasi. Nykyajan tojossa on paljon enemmän digiä kuin mitä tojo osaa.

        Mitäh!!! Koivistoko presidentti. Eikse ookkaan Ahtisaari


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, kukahan ny elää jossain menneessä ajassa? Ihan tiedoksi vaan, että taitaa olla jo 20 v, kun Esso on täällä ollut.

        Se ettei Essoa ei ole enää ollut olemassa pitkään aikaan on oleellinen osa käsitettä essonbaarinporukka.
        Kuvastaa missä maailmassa se porukka elää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi vaihtaisit täysin ehjän akun jossa on vielä 90% kapasiteetista jäljellä?

        "useimmissa sähköautoissa akun kapasiteetista on 160 000 kilometrin jälkeen yhä jäljellä noin 90 prosenttia."

        Teidän jutut on niin tunneperäisiä haihatteluja ettei mitään rajaa. Ymmärrättekö mikä ero on mielikuviteksella ja faktalla?

        Et sinäkään tiedä totuutta.


    • Anonyymi

      Toyotan latauskelvottomaša hybrdissä on kallis akku. Jos se poksahtaa niin se on paalikamaa. Ei mitään eroa täyssähköautoon.

      • Anonyymi

        Tässä vähän Mustosen Pentille omakohtaista 14 vuoden kokemusta Lexuksen ajoakuista. Aion nimittäin vaihtaa tai vaihdattaa paketin kuluvan kesän aikana vaikka hybriditestin mukaan akusto on kunnossa. Vaihdon syynä on akuston ikä, 14 vuotta ja se että nykyisin polttomoottori lähtee mukaan herkemmin kuin ennen. Käytännössä "uusi" (1-2v) akusto maksaa n. 2600€ ja asennus muutaman satasen mikäli ei halua tehdä sitä itse. Uskon että sen jälkeen mennään taas huolettomasti seuraavat 10-15 vuotta. Olen muuten sitä mieltä ettei sinun kannata nolata trollaamisella itseäsi enää yhtään enempää, jo ihan sukulaisten ja tuttujesikin takia. Terveisin ja hyvää kesän jatkoa kaikille. Lexus GS450h rules.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä vähän Mustosen Pentille omakohtaista 14 vuoden kokemusta Lexuksen ajoakuista. Aion nimittäin vaihtaa tai vaihdattaa paketin kuluvan kesän aikana vaikka hybriditestin mukaan akusto on kunnossa. Vaihdon syynä on akuston ikä, 14 vuotta ja se että nykyisin polttomoottori lähtee mukaan herkemmin kuin ennen. Käytännössä "uusi" (1-2v) akusto maksaa n. 2600€ ja asennus muutaman satasen mikäli ei halua tehdä sitä itse. Uskon että sen jälkeen mennään taas huolettomasti seuraavat 10-15 vuotta. Olen muuten sitä mieltä ettei sinun kannata nolata trollaamisella itseäsi enää yhtään enempää, jo ihan sukulaisten ja tuttujesikin takia. Terveisin ja hyvää kesän jatkoa kaikille. Lexus GS450h rules.

        No sitähän minä sanoin että kun tuollaisessa +10 vuotta vanhassa Tojotassa tulee eteen 3.500 euron akunvaihto niin paali kutsuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä vähän Mustosen Pentille omakohtaista 14 vuoden kokemusta Lexuksen ajoakuista. Aion nimittäin vaihtaa tai vaihdattaa paketin kuluvan kesän aikana vaikka hybriditestin mukaan akusto on kunnossa. Vaihdon syynä on akuston ikä, 14 vuotta ja se että nykyisin polttomoottori lähtee mukaan herkemmin kuin ennen. Käytännössä "uusi" (1-2v) akusto maksaa n. 2600€ ja asennus muutaman satasen mikäli ei halua tehdä sitä itse. Uskon että sen jälkeen mennään taas huolettomasti seuraavat 10-15 vuotta. Olen muuten sitä mieltä ettei sinun kannata nolata trollaamisella itseäsi enää yhtään enempää, jo ihan sukulaisten ja tuttujesikin takia. Terveisin ja hyvää kesän jatkoa kaikille. Lexus GS450h rules.

        En voi kuin kysyä miksi? Miksi vaihtaa ehjä akku - siksikö että se on 14 v. ja uskot ettei akut kestä niin kauaa? Kannattaa mielummin pitää rahat lompakossa kuin tehdä "ennakoivia korjauksia".


    • Anonyymi

      Toyotan täyshybridit aiheuttavat piuhattomuudellaan ja pitkällä toimintamatkalla suunnatonta kateutta jatkojohtopoikien kohdalla.

      • Anonyymi

        En kyllä näe mitään kadehtimisen aihetta siinä että joutuu aina käymään bensiksellä hakemassa dinomehua ja maksaa ajamisesta 10-14 euroa sataselle kun sähköauto latautuu kotipihassa ja 100km maksaa vain noin yhden euron.

        Ja sitten vielä tuota fossiilipoltinta pitää huoltaa isolla rahalla joka vuosi.

        Ei ihme että tuollaiset on aika arvottomia kun vaihdon aika tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kyllä näe mitään kadehtimisen aihetta siinä että joutuu aina käymään bensiksellä hakemassa dinomehua ja maksaa ajamisesta 10-14 euroa sataselle kun sähköauto latautuu kotipihassa ja 100km maksaa vain noin yhden euron.

        Ja sitten vielä tuota fossiilipoltinta pitää huoltaa isolla rahalla joka vuosi.

        Ei ihme että tuollaiset on aika arvottomia kun vaihdon aika tulee.

        "Sähköautot ovat luotettavampia kuin polttomoottoriautot
        Saksan Autoliiton luotettavuustilastoissa on ensi kertaa mukana vertailu sähkö- ja polttomoottoriautojen välillä. Sähköautot ottavat selvän voiton"


        https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/c150f197-0aa5-4659-9735-3039ff61974d

        Ja tuossa on aivan turha änkyttää mistään saksalaisesta kotiinpäinvedosta koska Tesla on suurin piikki saksalaisten lihassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kyllä näe mitään kadehtimisen aihetta siinä että joutuu aina käymään bensiksellä hakemassa dinomehua ja maksaa ajamisesta 10-14 euroa sataselle kun sähköauto latautuu kotipihassa ja 100km maksaa vain noin yhden euron.

        Ja sitten vielä tuota fossiilipoltinta pitää huoltaa isolla rahalla joka vuosi.

        Ei ihme että tuollaiset on aika arvottomia kun vaihdon aika tulee.

        " En kyllä näe mitään kadehtimisen aihetta siinä että joutuu aina käymään bensiksellä hakemassa dinomehua ja maksaa ajamisesta 10-14 euroa sataselle kun sähköauto latautuu kotipihassa ja 100km maksaa vain noin yhden euron.

        Ja sitten vielä tuota fossiilipoltinta pitää huoltaa isolla rahalla joka vuosi.

        Ei ihme että tuollaiset on aika arvottomia kun vaihdon aika tulee. "

        ********

        Lietsot nyt turhaa paniikkia. Ainakaan meidän kylässä bensiiniasemalla vierailu ei ole ollenkaan vastenmielistä, sillä samassa pihapiirissä on myös viinakauppa.

        Auton tankkaamisen jälkeen käyn yleensä hakemassa polttoainetta myös kuljettajalle. Monesti olen havainnut sen, että kuljettajan tankkaaminen maksaa enemmän kuin auton tarvitsema polttoaine. Sähköauto ei toisi parannusta tähän asiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kyllä näe mitään kadehtimisen aihetta siinä että joutuu aina käymään bensiksellä hakemassa dinomehua ja maksaa ajamisesta 10-14 euroa sataselle kun sähköauto latautuu kotipihassa ja 100km maksaa vain noin yhden euron.

        Ja sitten vielä tuota fossiilipoltinta pitää huoltaa isolla rahalla joka vuosi.

        Ei ihme että tuollaiset on aika arvottomia kun vaihdon aika tulee.

        Kun ostaa halvan vanhan besa-/dieselin, tekee itse huollot ja tarvittavat varaosat tilaa naapurista, tuodaan pihaan asti, niin arvaa paljon maksaa?
        Pakolliset varaosat (jarrut, iskarit ym) tarvitaan sähkärissäkin. Viet sitten huoltoon, pajalle tai millä kukin nimittää niitä, niin paljonko maksaa? Lisäksi lähin remonttipaja voi olla jopa 150 km päässä. Saat laina-autoksi varmaan polttiksen, kieltäydytkö? Et varmasti.
        Vakuutus pakollinen liikenne, sähkärivelka-auto oltava kaiken kattava kasko kun omistaja rahoitusyhtiö. Paljonko kasko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kyllä näe mitään kadehtimisen aihetta siinä että joutuu aina käymään bensiksellä hakemassa dinomehua ja maksaa ajamisesta 10-14 euroa sataselle kun sähköauto latautuu kotipihassa ja 100km maksaa vain noin yhden euron.

        Ja sitten vielä tuota fossiilipoltinta pitää huoltaa isolla rahalla joka vuosi.

        Ei ihme että tuollaiset on aika arvottomia kun vaihdon aika tulee.

        Älä höpötä pskaa.


    • Anonyymi

      "useimmissa sähköautoissa akun kapasiteetista on 160 000 kilometrin jälkeen yhä jäljellä noin 90 prosenttia."

      Voi olla tottakin.

      Mutta on siinä sähköautossa paljon muutakin kuin se akkupaketti. Paljon elektroniikkaa joka voi ottaa itseensä erityisesti Suomen kaltaisissa olosuhteissa, sen lisäksi alustan komponentit kuluu nopemmin kuin perinteisessä polttomoottoriautossa ja sen lisäksi, vaikka puhutaan että voimalinjassa on vain 7 liikkuvaa osaa, ne joutuu kovemmalle kuin polttomoottorissa olevat, vastaavat osat.

      Juuri katselin videon jossa vaihdettiin teslan vetopyörästöä joka oli aika muussina, ihan tehon vuoksi. Sen lisäksi moottoriin piti laittaa uusia laakereita ja stefoja, jotka ei olleetkaan ihan SKF standardi tavaraa, yhden stefan hinta oli satasia ja kaikkia osia ei saanut edes valmistajalta, joten korjauksessa käytettiin myös purkuosia.

      • Anonyymi

        "Paljon elektroniikkaa joka voi ottaa itseensä erityisesti Suomen kaltaisissa olosuhteissa,"

        Polttomoottririssa on paljon enemmän elektroniikkaa koska sen pitäminen päästörajoissa vaatii jatkuvaa säätämistä.
        Ei liity voimalinjaan mutta juurkin toyota Yaris tuotiin hinausauton lavalla pois TMn talvitesteistä kun elektroniikka petti.

        Samaa viestiä tuli saksalaisesta tiellejättämistilastosta. Pokttikest yleensäkin ja varsinkin Toyota oli varsinainen murheenkryyni kun katsotaan miten autot oukeasa maailmassa toimivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Paljon elektroniikkaa joka voi ottaa itseensä erityisesti Suomen kaltaisissa olosuhteissa,"

        Polttomoottririssa on paljon enemmän elektroniikkaa koska sen pitäminen päästörajoissa vaatii jatkuvaa säätämistä.
        Ei liity voimalinjaan mutta juurkin toyota Yaris tuotiin hinausauton lavalla pois TMn talvitesteistä kun elektroniikka petti.

        Samaa viestiä tuli saksalaisesta tiellejättämistilastosta. Pokttikest yleensäkin ja varsinkin Toyota oli varsinainen murheenkryyni kun katsotaan miten autot oukeasa maailmassa toimivat.

        "Polttomoottririssa on paljon enemmän elektroniikkaa koska sen pitäminen päästörajoissa vaatii jatkuvaa säätämistä."

        Ei ole. Olet se sama tyyppi joka muutama viikko sitten vauhkosi elektroniikasta ja totuus oli että puhuit koko ajan antureista. Anturit ei ole elektroniikkaa.

        Polttomoottorin moottorinohjausyksikkö on yksi tietokone, ei sen enempää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Polttomoottririssa on paljon enemmän elektroniikkaa koska sen pitäminen päästörajoissa vaatii jatkuvaa säätämistä."

        Ei ole. Olet se sama tyyppi joka muutama viikko sitten vauhkosi elektroniikasta ja totuus oli että puhuit koko ajan antureista. Anturit ei ole elektroniikkaa.

        Polttomoottorin moottorinohjausyksikkö on yksi tietokone, ei sen enempää.

        "Anturit ei ole elektroniikkaa."

        Turhaa sematiikkaa. Kun anturi levähtää niin se aiheutta kustannuksia ja pahimmassa tapauksessa matka katkeaa siihen. Jos lastuaivo ei sa oikeata tietoa anturilta niin se ei toimi kunnolla tai se ei toimi ollenkaan.
        Polttiksen ohjausjärjestelmä on paljon monimutksisempi kuin sähkömoottorin. Jo pelkkä komponenttien lukumäärä kertoo sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Anturit ei ole elektroniikkaa."

        Turhaa sematiikkaa. Kun anturi levähtää niin se aiheutta kustannuksia ja pahimmassa tapauksessa matka katkeaa siihen. Jos lastuaivo ei sa oikeata tietoa anturilta niin se ei toimi kunnolla tai se ei toimi ollenkaan.
        Polttiksen ohjausjärjestelmä on paljon monimutksisempi kuin sähkömoottorin. Jo pelkkä komponenttien lukumäärä kertoo sen.

        "Kun anturi levähtää niin se aiheutta kustannuksia ja pahimmassa tapauksessa matka katkeaa siihen."

        Näinhän se on. Pahimmassa tapauksessa. Useimmiten näin ei kuitenkaan käy., eikä niiden antureiden hinnat, ainakaan pikkasen vanhempaan autoon, ole mitenkään tähtitieteellisiä.

        "Jos lastuaivo ei sa oikeata tietoa anturilta niin se ei toimi kunnolla tai se ei toimi ollenkaan."

        Näinhän se on, pahimmassa tapauksessa.

        "Polttiksen ohjausjärjestelmä on paljon monimutksisempi kuin sähkömoottorin. Jo pelkkä komponenttien lukumäärä kertoo sen."

        Just just, sovitaan sitten niin. Selityksesi on varmasti se, että taajuusmuuttaja on 1 komponentti :D


    • Anonyymi

      Miksi tämä aloitus on Toyotapalstalla kun kyse on polttomoottoriautoihin liittyvästä mielipiteestä?

      No siksi koska aloittaja on trolli joka haluaa vain riidellä kun ei muuhun kykene.

      • Anonyymi

        "Miksi tämä aloitus on Toyotapalstalla kun kyse on polttomoottoriautoihin liittyvästä mielipiteestä?"

        Käytännössä kaikki Suomessa myydyt toyotat liikkuvat vain bensalla. Vain hyvin pieni prosentti on ladattavia.

        Tekniikan ja luotettavuuden kannalta huonoin mahdollinen ratkaisu on tehdä auto jossa on sekä sähköauton että polttiksen voimalinjat mutta silti sillä ei voi ajaa halvalla verkkosähköllä. Vain sikakalliilla bensalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miksi tämä aloitus on Toyotapalstalla kun kyse on polttomoottoriautoihin liittyvästä mielipiteestä?"

        Käytännössä kaikki Suomessa myydyt toyotat liikkuvat vain bensalla. Vain hyvin pieni prosentti on ladattavia.

        Tekniikan ja luotettavuuden kannalta huonoin mahdollinen ratkaisu on tehdä auto jossa on sekä sähköauton että polttiksen voimalinjat mutta silti sillä ei voi ajaa halvalla verkkosähköllä. Vain sikakalliilla bensalla.

        " Tekniikan ja luotettavuuden kannalta huonoin mahdollinen ratkaisu on tehdä auto jossa on sekä sähköauton että polttiksen voimalinjat mutta silti sillä ei voi ajaa halvalla verkkosähköllä. Vain sikakalliilla bensalla. "

        ******

        Taas pelkkiä oletuksia. Amerikassa lähes kaikki taksiautot ovat itselataavia hybridi-Toyotia, koska muiden autojen voimalinjat eivät kestä kovaa taksikäyttöä. Voimalinjan monimutkaisuudesta ei ole mitään haittaa, jos homma osataan tehdä oikein ja huolellisesti. Toyota osaa sen jutun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Tekniikan ja luotettavuuden kannalta huonoin mahdollinen ratkaisu on tehdä auto jossa on sekä sähköauton että polttiksen voimalinjat mutta silti sillä ei voi ajaa halvalla verkkosähköllä. Vain sikakalliilla bensalla. "

        ******

        Taas pelkkiä oletuksia. Amerikassa lähes kaikki taksiautot ovat itselataavia hybridi-Toyotia, koska muiden autojen voimalinjat eivät kestä kovaa taksikäyttöä. Voimalinjan monimutkaisuudesta ei ole mitään haittaa, jos homma osataan tehdä oikein ja huolellisesti. Toyota osaa sen jutun.

        Jos ei äy kymmenkertaisia kilometrikudtannuksia haittana niin ei ole kovin fiksu.
        Toyta itsekin käyttää yksinkertsista suoraveto shköautoissaaan ja sähköauto on Toytankin suurin kehitysfokis yällä hetkellä.
        Kymmenen vuotta muita jäljessä. Ajoitus meni pahazti teisille kun Tesla on jo kuorinut kermat päältä ja noussut moninkertaisesti Toyotan srvoiseksi yhtiöksi. Tekee isoa massia joka kvaryaslilla kun toyota vasta maksaa oppirahoja.


    • Anonyymi

      Itselataava on oikein mainio verrattuna piuhasulkeissähkäreihin verrattuna.
      Miksi seisoa pihalla piuha kourassa kun parin minuutin tankkauksella ajaa auringon nousuun.

      • Anonyymi

        Se auto latautuu kotipihassa yön aikana halvalla ilman että siitä piuhasta pitää kiinni.
        Hyöty on se ett sata kilsaa maksaa näill sähkönhinnoilla yhden euron. Olisi typerä lähteä jonnekin bensikselle maleksimaan ja maksaa yli kympin jokaisesta sadasta kilsasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se auto latautuu kotipihassa yön aikana halvalla ilman että siitä piuhasta pitää kiinni.
        Hyöty on se ett sata kilsaa maksaa näill sähkönhinnoilla yhden euron. Olisi typerä lähteä jonnekin bensikselle maleksimaan ja maksaa yli kympin jokaisesta sadasta kilsasta.

        Kaikesta vuodatuksestasi päätellen, saattaisi olla itsellesi suurin hyöty jos hakeutuisit lataukseen,


    • Anonyymi

      Moni reissaa autollansa eikä halua pidellä kotona latausjohtoa kuten patteriautoilijat.

    • Anonyymi

      No mitä siellä uliset? Aja sinä sähkärillä, minä ajan vanhalla bensavehkeellä. Ostan mielummin alle satasen akun, kun parinkympin (siis 20k€) akun. Alle satkun akun vaihdan itse, sähkärin akkua ei voi vaihtaa ite. Paljonkos sille tulee hintaa? Riittääkö 30k€??

      • Anonyymi

        Tässä ketjussa aiheena on se kumpi on luotettavampi ostaa 10v vanhana latauskeövoton vai sähköauto. Ei se kannattaako vanha polttid vaihtaa, jos osaat lukea.

        Ja sitäpaitsi,
        Miksi vaihtaisit täysin ehjän akun jossa on vielä 90% kapasiteetista jäljellä?

        "useimmissa s ähköautoissa akun kapasiteetista on 160 000 kilometrin jälkeen yhä jälj ellä noin 90 prosenttia."

        Olette keksineet tuon akkujen vaihtamisen täysin omasta päästä.
        Tutkimukset kertovat että akut kestävät erittäin hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä ketjussa aiheena on se kumpi on luotettavampi ostaa 10v vanhana latauskeövoton vai sähköauto. Ei se kannattaako vanha polttid vaihtaa, jos osaat lukea.

        Ja sitäpaitsi,
        Miksi vaihtaisit täysin ehjän akun jossa on vielä 90% kapasiteetista jäljellä?

        "useimmissa s ähköautoissa akun kapasiteetista on 160 000 kilometrin jälkeen yhä jälj ellä noin 90 prosenttia."

        Olette keksineet tuon akkujen vaihtamisen täysin omasta päästä.
        Tutkimukset kertovat että akut kestävät erittäin hyvin.

        Vaikeaa on ajaa sähköautolla kun akku hyytyy kylmällä kelillä ja pitäisi päästä yli 100 km.
        Lataussyklit vanhentavat kaikkia akkuja.5 vuotta vanha akku voi olla jo pommi jos ladattu joka päivä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikeaa on ajaa sähköautolla kun akku hyytyy kylmällä kelillä ja pitäisi päästä yli 100 km.
        Lataussyklit vanhentavat kaikkia akkuja.5 vuotta vanha akku voi olla jo pommi jos ladattu joka päivä.

        Vaikea on ajaa Toyotalla pakkasella se kun ei lähde käyntiin ollenkaan pakkasella.
        Johtuu jostain releviasta ja surkeista 12V akuista mitä Toyotassa vakiona käytetään.

        Sähköauton käyttö pakkasella on luksusta ne kun saa kännykällä esilämmitettyä valmiiksi lämpimiksi ihan kaikki sähköautot. Vain Toyotan ajomatkat sähköautolla jaa alle puoleen luvatusta.

        Hybridin riski jäädä tielle on 10kertainen verrattuna sähköautoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikea on ajaa Toyotalla pakkasella se kun ei lähde käyntiin ollenkaan pakkasella.
        Johtuu jostain releviasta ja surkeista 12V akuista mitä Toyotassa vakiona käytetään.

        Sähköauton käyttö pakkasella on luksusta ne kun saa kännykällä esilämmitettyä valmiiksi lämpimiksi ihan kaikki sähköautot. Vain Toyotan ajomatkat sähköautolla jaa alle puoleen luvatusta.

        Hybridin riski jäädä tielle on 10kertainen verrattuna sähköautoon.

        Mikä siinäkin on että vain saksalaiset priimijumit ovat niitä hinatuimpia merkkejä Suomessa suomalaisen puolueettoman vakuutusyhtiön tilastossa? Kiitos siitä kuuluu pop vakuutusyhtiölle kun valistaa asiakkaitaan, kuinka saksalaisesta priimiumista tulee priimijumi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikea on ajaa Toyotalla pakkasella se kun ei lähde käyntiin ollenkaan pakkasella.
        Johtuu jostain releviasta ja surkeista 12V akuista mitä Toyotassa vakiona käytetään.

        Sähköauton käyttö pakkasella on luksusta ne kun saa kännykällä esilämmitettyä valmiiksi lämpimiksi ihan kaikki sähköautot. Vain Toyotan ajomatkat sähköautolla jaa alle puoleen luvatusta.

        Hybridin riski jäädä tielle on 10kertainen verrattuna sähköautoon.

        Minä täällä taas hei, Lexus GS450h rules. Pakko kommentoida pari seikkaa. Autoni pieni 60 Ah älyä ylläpitävä akku on ajoakun lailla 14 vuotta vanha joten uskallan väittää vastaan akun surkeudesta. Käynnistyminen on helppoa kun vaihdelaatikossa oleva käynnistys / latauskäämi on melkein 100hv tehoinen. Moottori käynnistyy tuolla voimalla kaikissa olosuhteissa, toisin kuin tavallinen polttomoottori 1.5-2hv teholla. Näistäkin asioista keskusteltaessa kannattaisi miettiä tarkkaan, haluaako tietämättömänä trollina pelkästään nolata itsensä ja joutua yleiseksi naurun aiheeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä täällä taas hei, Lexus GS450h rules. Pakko kommentoida pari seikkaa. Autoni pieni 60 Ah älyä ylläpitävä akku on ajoakun lailla 14 vuotta vanha joten uskallan väittää vastaan akun surkeudesta. Käynnistyminen on helppoa kun vaihdelaatikossa oleva käynnistys / latauskäämi on melkein 100hv tehoinen. Moottori käynnistyy tuolla voimalla kaikissa olosuhteissa, toisin kuin tavallinen polttomoottori 1.5-2hv teholla. Näistäkin asioista keskusteltaessa kannattaisi miettiä tarkkaan, haluaako tietämättömänä trollina pelkästään nolata itsensä ja joutua yleiseksi naurun aiheeksi.

        Olen minäkin ihmetellyt sitä, mistä puheet hybridi-Toyotan heikosta käynnistyvyydestä pakasella ovat saaneet alkunsa. Toyotassa tehokasta 12 V akkua ei tarvita varsinaiseen käynnistämiseen, sillä Toyotassa ei edes ole 12 V käynnistysmoottoria. Ennen ajoonlähtöä 12 V akulla nostetaan vain ABS-jarrujen paineet normaaliarvoon, ja sen jälkeen auto käynnistyy nöyrästi vahvan suurjänniteakun avulla. Mikään muu auto ei starttaa pakkasessa yhtä äreästi kuin hybridi-Toyota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä täällä taas hei, Lexus GS450h rules. Pakko kommentoida pari seikkaa. Autoni pieni 60 Ah älyä ylläpitävä akku on ajoakun lailla 14 vuotta vanha joten uskallan väittää vastaan akun surkeudesta. Käynnistyminen on helppoa kun vaihdelaatikossa oleva käynnistys / latauskäämi on melkein 100hv tehoinen. Moottori käynnistyy tuolla voimalla kaikissa olosuhteissa, toisin kuin tavallinen polttomoottori 1.5-2hv teholla. Näistäkin asioista keskusteltaessa kannattaisi miettiä tarkkaan, haluaako tietämättömänä trollina pelkästään nolata itsensä ja joutua yleiseksi naurun aiheeksi.

        Tojo ei käynnisty pakkasella ja menee täysin jumiin. Tämä on yleistä.

        "Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."


        https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentit

        "Joulukuisena päivänä pakkasta oli 17 astetta. Ei siis mitenkään erityisen hyytävää Oulun olosuhteissa, mutta Alexey Zerkinin kesäkuussa käyttöön otettu uusi Toyota Corolla Hybrid ei inahtanutkaan, kun kuskin piti lähteä ajamaan kuntosalilta kotiin.

        – Tuijotin kojelautaa ja yritin käynnistää autoa monta, monta kertaa."

        Tuokin alle vuoden vanha Corolla oli jättänyt kaverin jalkamieheksi jo kolme kertaa pakkasilla ja tuo on kuluttaja-asiamiehen mukaan erittäin yleinen ongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojo ei käynnisty pakkasella ja menee täysin jumiin. Tämä on yleistä.

        "Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."


        https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentit

        "Joulukuisena päivänä pakkasta oli 17 astetta. Ei siis mitenkään erityisen hyytävää Oulun olosuhteissa, mutta Alexey Zerkinin kesäkuussa käyttöön otettu uusi Toyota Corolla Hybrid ei inahtanutkaan, kun kuskin piti lähteä ajamaan kuntosalilta kotiin.

        – Tuijotin kojelautaa ja yritin käynnistää autoa monta, monta kertaa."

        Tuokin alle vuoden vanha Corolla oli jättänyt kaverin jalkamieheksi jo kolme kertaa pakkasilla ja tuo on kuluttaja-asiamiehen mukaan erittäin yleinen ongelma.

        Talvi on myrkkyä Toyotalle ja hinausauton kyyti tuli tutuksi TM:n testi-Yariksellekin.

        ". Vikavalot ja ilmoitukset koskivat jarrujärjestelmää, joka hybridiautossa liittyy osaksi koko voimalinjaa. Auto ilmoitti muun muassa alentuneesta jarrutehosta, abs-järjestelmän toimintahäiriöstä sekä näiden tukitoimintojen häiriöistä. Jarrupoljin vaatikin enemmän voimaa, ja abs-järjestelmän puute oli talviliukkailla helppo todeta.

        Testasimme ongelmaan nykyratkaisua: käynnistimme auton uudelleen. Se auttoi, ja matka pääsi jatkumaan järjestelmien toimiessa. Tietysti kuljettajan täytyi tarkkailla tilannetta valppaasti.

        TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla Talviauto 2022:n sähköautoryhmän kanssa.

        Etelässä käytimme auton Toyotan pikahuollossa. Saimme kuulla Yariksen tarvitsevan pidemmän huoltokäynnin, mutta meitä rauhoiteltiin kertomalla vian uusiutumisen vaativan alle −15 °C:n lämpötilan."


        https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä ketjussa aiheena on se kumpi on luotettavampi ostaa 10v vanhana latauskeövoton vai sähköauto. Ei se kannattaako vanha polttid vaihtaa, jos osaat lukea.

        Ja sitäpaitsi,
        Miksi vaihtaisit täysin ehjän akun jossa on vielä 90% kapasiteetista jäljellä?

        "useimmissa s ähköautoissa akun kapasiteetista on 160 000 kilometrin jälkeen yhä jälj ellä noin 90 prosenttia."

        Olette keksineet tuon akkujen vaihtamisen täysin omasta päästä.
        Tutkimukset kertovat että akut kestävät erittäin hyvin.

        "Useimmissa " on jäljellä , mutta ei läheskään kaikissa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen minäkin ihmetellyt sitä, mistä puheet hybridi-Toyotan heikosta käynnistyvyydestä pakasella ovat saaneet alkunsa. Toyotassa tehokasta 12 V akkua ei tarvita varsinaiseen käynnistämiseen, sillä Toyotassa ei edes ole 12 V käynnistysmoottoria. Ennen ajoonlähtöä 12 V akulla nostetaan vain ABS-jarrujen paineet normaaliarvoon, ja sen jälkeen auto käynnistyy nöyrästi vahvan suurjänniteakun avulla. Mikään muu auto ei starttaa pakkasessa yhtä äreästi kuin hybridi-Toyota.

        Ei paljon akku auta , kun rele ei kestä . Mutta jatka sinä ihmettelyä , älä ainakaan käytä kuukkelia Tojon vikojen löytämiseen .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Useimmissa " on jäljellä , mutta ei läheskään kaikissa .

        ""Useimmissa " on jäljellä , mutta ei läheskään kaikissa ."

        Tämä on selkeästikin sulle vieras asia mutta on olemassa sellainen asia kuin maalaisjärki. Kun ostaa itselleen sen yhden kymmenvuotiaan auton niin ei ole mitään väliä missä kunnossa kaikkien 10v vanhojen sähköautojen akut ovat.
        Kas kun sen yhden sähköauton jota on ostamassa voi tarkastaa. Sen auton akun kunnon voi tarkastaa hyvin luotettavasti ja ostaa sen nimenomaisen 10v sähköauton jossa akku on min 90% kunnossa.
        Samanikäisen latauskelvottoman voimalinja voi sanoa kaput milloin vain. Tai jäähdytysjärjestelmä niinkuin Toytalla on näköjään tapana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ""Useimmissa " on jäljellä , mutta ei läheskään kaikissa ."

        Tämä on selkeästikin sulle vieras asia mutta on olemassa sellainen asia kuin maalaisjärki. Kun ostaa itselleen sen yhden kymmenvuotiaan auton niin ei ole mitään väliä missä kunnossa kaikkien 10v vanhojen sähköautojen akut ovat.
        Kas kun sen yhden sähköauton jota on ostamassa voi tarkastaa. Sen auton akun kunnon voi tarkastaa hyvin luotettavasti ja ostaa sen nimenomaisen 10v sähköauton jossa akku on min 90% kunnossa.
        Samanikäisen latauskelvottoman voimalinja voi sanoa kaput milloin vain. Tai jäähdytysjärjestelmä niinkuin Toytalla on näköjään tapana.

        "Sen auton akun kunnon voi tarkastaa hyvin luotettavasti"

        Tätä en oikeasti tiennyt. Kuka noita tarkastuksia tekee ja millä menetelmillä?


    • Anonyymi

      Sinun olisi pitänyt nähdä tv-ohjelma, jossa kerrottiin sähköauton vaikeasta korjattavuudesta ja vaaroista.
      Korjaamolla sähköauto laitetaan "katapulttiin", siis kelkkaan, joka heittää sen heti hallsta ulos, jos tulee oikosulku.
      Itse syttymisvaaran vuoksi korjattava, tai romutettava auto viedään karanteeniin muutamaksi kuukaudeksi paikkaan, missä ei ole mitää palavaa turvallisella etäisyydelllä.

      Jos olisit nähnyt pysyisit kaukana sähköautoista.

    • Anonyymi

      Ei ole täyshybridi-Toyotan voittanutta.

      • Anonyymi

        Tämäkin keskustelu kertoo sen, että näin on asia. Itselataava hybridiauto on ainoa oikea kehityksen tässä vaiheessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämäkin keskustelu kertoo sen, että näin on asia. Itselataava hybridiauto on ainoa oikea kehityksen tässä vaiheessa.

        Ja kuitenkin Toyota on laittanut kaikki kehitysrahansa sähköautoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämäkin keskustelu kertoo sen, että näin on asia. Itselataava hybridiauto on ainoa oikea kehityksen tässä vaiheessa.

        "Itselataava hybridiauto on ainoa oikea kehityksen tässä vaiheessa."
        Latauskelvottoman sata kilsaa maksaa kymmenen kertaa enemmän kuin sähköauto. Juurikin kehityksen tässä vaiheessa.

        Ja juurikin kehityksen tässä vaiheessa sähköautojen arvonalenema on paljon latauskelvottomia pienempi.

        Huoltokustannuksissakin latauskelvoton ottaa pataan että tukka lähtee.
        Kuin myös suorituskyvyssä.

        Että tällaisilla eväillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Itselataava hybridiauto on ainoa oikea kehityksen tässä vaiheessa."
        Latauskelvottoman sata kilsaa maksaa kymmenen kertaa enemmän kuin sähköauto. Juurikin kehityksen tässä vaiheessa.

        Ja juurikin kehityksen tässä vaiheessa sähköautojen arvonalenema on paljon latauskelvottomia pienempi.

        Huoltokustannuksissakin latauskelvoton ottaa pataan että tukka lähtee.
        Kuin myös suorituskyvyssä.

        Että tällaisilla eväillä.

        Et taida olla niitä fiksuimpia automyyjiä? Jotain skoota eunukkiako kaupittelet?


    • Anonyymi

      Visainen kysymys: kumman ottaisin mielummin10v vanhan nissan leafin, vai 10 v vanhan toyota corollan🤔

      • Anonyymi

        Mitä enemmän arkiajoa ajat, sitä vahvemmilla Leaf on. Jokainen kilometri Corollalla maksaa moninkertaisesti Leafiin verrattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä enemmän arkiajoa ajat, sitä vahvemmilla Leaf on. Jokainen kilometri Corollalla maksaa moninkertaisesti Leafiin verrattuna.

        Pitää vaan ajella lähimarkettiin, ladata siellä, ja ajella kotia. Ei yhtään kauemmas koska vajaa akku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää vaan ajella lähimarkettiin, ladata siellä, ja ajella kotia. Ei yhtään kauemmas koska vajaa akku.

        Ruuhkasuomen tavis hoitaa kaikki ajonsa Leafilla ilman mitään ongelmia. Itsellä on työ, harrastukset, kesämökki ja kalavedet kaikki alle sadan kilsan päässä kotoa.
        Kilometrejä tulee reilut 20.000km vuodessa eli latauskelvottomalla joutuisi maksamaan noin yli 2.000 euroa enemmän bensalaskussa.
        Ja kun vielä lukee ongelmista mitä Toyotan hybrideissä on niin eipä senkään takia paljoa hybridi kiinnosta. Jäähdytysnesteet pihalle ja 2.000 euron remppa. Ei kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruuhkasuomen tavis hoitaa kaikki ajonsa Leafilla ilman mitään ongelmia. Itsellä on työ, harrastukset, kesämökki ja kalavedet kaikki alle sadan kilsan päässä kotoa.
        Kilometrejä tulee reilut 20.000km vuodessa eli latauskelvottomalla joutuisi maksamaan noin yli 2.000 euroa enemmän bensalaskussa.
        Ja kun vielä lukee ongelmista mitä Toyotan hybrideissä on niin eipä senkään takia paljoa hybridi kiinnosta. Jäähdytysnesteet pihalle ja 2.000 euron remppa. Ei kiitos.

        Voi sen noinkin sanoa ettei ole rahaa, vanha leaf ja 2000 euroa vie maksukyvyttömyyteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sen noinkin sanoa ettei ole rahaa, vanha leaf ja 2000 euroa vie maksukyvyttömyyteen.

        Miksi ihmeessä joku haluaisi maksaa samoista kilometreistä 2.000 euroa vuodessa enemmän? Ei mitään järkeä,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihmeessä joku haluaisi maksaa samoista kilometreistä 2.000 euroa vuodessa enemmän? Ei mitään järkeä,

        Siksi että sähköauto jolla pääsee yli 200 km maksaa 50 000 euroa. Siksi että tulee muutakin ajoa kuin nurkissa pyörimistä latauspaikan vieressä. Ei mitään järkeä laittaa sähkövehjettä.


    • Anonyymi

      Leafin ottalisin jos ajaisin sen kymmenen kilometrin työmatkan, siis yhteensä 10 km.

      • Anonyymi

        Vanhoja Leafeja on. Akut poikkeuksetta loppuunkuluneita. Niitä ei osta kukaan eikä niillä tee mitään. Akuston uusiminen on maksaa kymppitonnin, jopa ylikin.. Paaliin ne laitetaan taloudellisista syistä. Korjaaminen on liian kallista.


      • Anonyymi

        Vanhalla leafilla pääsee talvisin 100km jos sitäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhalla leafilla pääsee talvisin 100km jos sitäkään.

        Vanha Leaf on köyhien auto. Mitä asiaa köyhillä on lähteä vaeltamaan satojen kilsojen päähän? Ei ne tee sitä polttiksillakaan kun ei ole rahaa bensaan.
        Leafilla pääsee paljon pienemmällä rahalla kauas mutta se vain kestää vähän pidempään. Mutta milloin köyhillä on ollut puutetta ajasta? Enempi rahasta.


    • Anonyymi

      Riippuvuus suhde sähkötolppaan on kahlitsevaa!😝

    • Anonyymi

      Pieni kolhu akkuun auton pohjassa, vaihda akku 20 000 euroa!🤣😂😅🤭

      • Anonyymi

        Ei se ole auton vika jos kuski mällää sen. Aivan samalla tavalla vanhoja polttiksia kolhitaan lunastuskuntoon. Vakuutusyhtiöt sen lunastuksen/korjauksen maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole auton vika jos kuski mällää sen. Aivan samalla tavalla vanhoja polttiksia kolhitaan lunastuskuntoon. Vakuutusyhtiöt sen lunastuksen/korjauksen maksaa.

        Jos vanhan polttomoottoriauton "mällää" niin kustannus ei ole 20.000 euroa.

        Ja jos kolhit sähköautosi akun, miksi vakuutusyhtiö maksaisi korjauksen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos vanhan polttomoottoriauton "mällää" niin kustannus ei ole 20.000 euroa.

        Ja jos kolhit sähköautosi akun, miksi vakuutusyhtiö maksaisi korjauksen?

        Siksi että siinä on kasko-vakuutus. Sitä varten vakuutus otetaan että jos mällää autonsa vahingossa niin vakuutus maksaa sen. Aivan sama on polttareissa että jos kilauttaa vakuutetusta autosta öljypohjan paskaksi mökkitiellä niin vakuutus maksaa korjauksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi että siinä on kasko-vakuutus. Sitä varten vakuutus otetaan että jos mällää autonsa vahingossa niin vakuutus maksaa sen. Aivan sama on polttareissa että jos kilauttaa vakuutetusta autosta öljypohjan paskaksi mökkitiellä niin vakuutus maksaa korjauksen.

        Käytännössä tarkoittaa että vanhassakin patteriautossa on pidettävä kaskoa koska katsastuksessa tulee aina hylsy jos yksikin lommo löytyy pohjasta. Öljypohjan lommo ei estä katsastusta, eikä vaikuta lopputulokseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi että siinä on kasko-vakuutus. Sitä varten vakuutus otetaan että jos mällää autonsa vahingossa niin vakuutus maksaa sen. Aivan sama on polttareissa että jos kilauttaa vakuutetusta autosta öljypohjan paskaksi mökkitiellä niin vakuutus maksaa korjauksen.

        "Siksi että siinä on kasko-vakuutus. Sitä varten vakuutus otetaan että jos mällää autonsa vahingossa niin vakuutus maksaa sen. "

        Heh heh.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytännössä tarkoittaa että vanhassakin patteriautossa on pidettävä kaskoa koska katsastuksessa tulee aina hylsy jos yksikin lommo löytyy pohjasta. Öljypohjan lommo ei estä katsastusta, eikä vaikuta lopputulokseen.

        Kuka käski ajamaansiihen kiveen? Tämä pullamössösukupolvi elää uskossa että joku toinen aina maksaa omat typeryydet.
        Fiksu ihmine vakuuttaa autonsa tuollaisten omien mokien varalle. Jos ei vakuuta niin sitten kannattaa katsoa mihin autonsa ajaa. Oma valinta joka tapauksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka käski ajamaansiihen kiveen? Tämä pullamössösukupolvi elää uskossa että joku toinen aina maksaa omat typeryydet.
        Fiksu ihmine vakuuttaa autonsa tuollaisten omien mokien varalle. Jos ei vakuuta niin sitten kannattaa katsoa mihin autonsa ajaa. Oma valinta joka tapauksessa.

        Silloin se tarkoittaa sitä että patteriautolla ei asfalttitieltä poiketa jos ei ole kaskoa kun siitä pohjakosketuksesta tulee sikakallista. Ei ole mökkeilijän auto se. Toyotalla ei mitään ongelmaa.
        Kyllä se patterikottero jonnekin kehäkolmosen sisälle mökittömälle sopii nurkka-ajoon kun sijoittaa esin 70 tonnia että pääsee "säästämään".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka käski ajamaansiihen kiveen? Tämä pullamössösukupolvi elää uskossa että joku toinen aina maksaa omat typeryydet.
        Fiksu ihmine vakuuttaa autonsa tuollaisten omien mokien varalle. Jos ei vakuuta niin sitten kannattaa katsoa mihin autonsa ajaa. Oma valinta joka tapauksessa.

        "Fiksu ihmine vakuuttaa autonsa tuollaisten omien mokien varalle. "

        12 vuoden ikäiseen sähköautoon 1000 euroa vuodessa maksava kaskovakuutus?

        Tulee autoilu kalliiksi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Fiksu ihmine vakuuttaa autonsa tuollaisten omien mokien varalle. "

        12 vuoden ikäiseen sähköautoon 1000 euroa vuodessa maksava kaskovakuutus?

        Tulee autoilu kalliiksi...

        Mutta säästää bensakuluissa sen muutaman centin!🤣😅😂


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      2033
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1918
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1670
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1468
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe