Riisikakku

Anonyymi-ap

En tiedä kuuluuko tämä tänne mutta en löydä netistä mitään aiheesta.
Voiko koiralle antaa niitä riisikakkuja? siis niitä mitä myydään kaupoissa vaikka minkä makuisina.
En nyt tarkoita ihan syöttämällä syöttää vaan välillä makupaloina.

43

2076

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kysy koirasi kasvattajalta tai ell-asemalta. Täällä ei tietäjiä ole.

      • Anonyymi

        1. Mistä lähtien kasvattajat tai ell-aseman henkilökunta ovat olleet automaattisesti ruokinnan ammattilaisia tai "tietäjiä"?

        2. Mitä jos se kasvattaja tai ell-aseman henkilökunta vierailee täällä kommentoimassa? Sittenkö se sama henkilö muuttuukin tietämättömäksi vain siksi, että sattui suoli24-palstalla jotain näpyttelemään? Niitä kasvattajia täällä meinaan ainakin pyörii vaikka kuinka paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1. Mistä lähtien kasvattajat tai ell-aseman henkilökunta ovat olleet automaattisesti ruokinnan ammattilaisia tai "tietäjiä"?

        2. Mitä jos se kasvattaja tai ell-aseman henkilökunta vierailee täällä kommentoimassa? Sittenkö se sama henkilö muuttuukin tietämättömäksi vain siksi, että sattui suoli24-palstalla jotain näpyttelemään? Niitä kasvattajia täällä meinaan ainakin pyörii vaikka kuinka paljon.

        Diipa daapa 🙄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Diipa daapa 🙄

        Kiitän innostasi näyttää minkä tason "tietäjä" olet. Taisitkin alunperin tarkoittaa itseäsi, mikä tosin oli aika selvää alunperinkin, jos kerran tarvitset kasvattajan ja ellien apua selvittääksesi voiko elukka syödä riisikakkuja. Hämmentävää ja toisaalta pelottavaa ajatella, että noin tyhmiä yksilöitä liikkuu vapaalla jalalla.


    • Anonyymi

      Ihan käsittämätöntä, jos jonkun pitää tosissaan miettiä, voiko riisikakkuja antaa koiralle. Luulisi vähän tyhmemmänkin ymmärtävän, ettei niissä mitään tappavan myrkyllistä ole koirillekaan. Mutta ei koira niistä saa mitään saamisen arvoista.

      Ja käsittämätöntä tästä tekee se, että järkevämpää olisi miettiä mitä koiralle kannattaisi antaa sen sijaan mitä sille voi antaa. Kukaan järjissään oleva ei keksi ainuttakaan hyvää syytä sille, miksi koiran pitäisi herkutella riisikakuilla, kun ne olisi kaikin puolin järkevämpää korvata jollain sopivammalla. Se mitä voi syöttää ei tässäkään tapauksessa ole sama kuin se, mitä kannattaa syöttää.

      • Anonyymi

        Yhtä käsittämätöntä on se miksi syöt herkkuja. Niistä ei saa mitään muuta kun mielihyvää.
        Koirani kun haluaa jotain herkkua niin miksi se ei voisi olla semmosta mistä koira tykkää mutta se ei lihota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtä käsittämätöntä on se miksi syöt herkkuja. Niistä ei saa mitään muuta kun mielihyvää.
        Koirani kun haluaa jotain herkkua niin miksi se ei voisi olla semmosta mistä koira tykkää mutta se ei lihota.

        No sitä sinä imbesilli voit kysyä itseltäsi. Tässä sinulle pähkinä purtavaksi: Kumpi lihottaa koiraa enemmän, riisi vai liha? Kummassa on koiralle enemmän ravintoaineita? Mieti oikein kovasti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sitä sinä imbesilli voit kysyä itseltäsi. Tässä sinulle pähkinä purtavaksi: Kumpi lihottaa koiraa enemmän, riisi vai liha? Kummassa on koiralle enemmän ravintoaineita? Mieti oikein kovasti!

        Tosta sinun kirjoituksesta voisi nostaa vaikka syytteen. Mikä siinä on, kun joku esittää ihan asiallisen kysymyksen niin siihen pitää vastata noin ilkeesti. Onko sinun paha olla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosta sinun kirjoituksesta voisi nostaa vaikka syytteen. Mikä siinä on, kun joku esittää ihan asiallisen kysymyksen niin siihen pitää vastata noin ilkeesti. Onko sinun paha olla

        Kerropa imbesilli mistä sen syytteen nostat? Naurata vielä vähän lisää idiootinlogiikallasi.


    • Anonyymi

      Vaikka besserwisserit mitä leukailevat, niin epätietoisen koiranomistajan ensisijaiset tietopankit ovat nimenomaan koiran kasvattaja ja eläinlääkäri. Tutuilta, kylänmiehiltä, "koira-asiantuntijoilta" ja netistä toki tietoa löytyy, mutta kokematon ei osaa eroittaa akanoita jyvistä. Eli olipa asia mikä hyvänsä, kasvattaja ja eläinlääkäri auttaa, ja ellei auta, neuvovat he mistä faktoja voi etsiä.

      • Anonyymi

        Höpö höpö, tolvana. Kasvattajat ja eläinlääkärit ovat ihmisiä siinä missä muutkin eikä kaltaisesi tollo kykene heidänkään kohdalla erottamaan hyviä neuvoja huonoista. Vain totaalinen pumpuliaivo luulee kasvattajia ja eläinlääkäreitä parhaiksi tietolähteiksi asiassa kuin asiassa vain tittelin vuoksi. Kasvattajat tietävät vain sen, mitä ovat itsenäisesti opiskelleet kysytystä aiheesta, mikä pätee yhtä lailla kaikkiin muihinkin. Eläinlääkäritkään eivät tiedä mitään muuta kuin sen, mitä ovat opiskelleet, mutta esimerkiksi ruokinnasta ei heille käytännössä mitään opeteta, vaikka taisit niin tyhmyyttäsi luulla. Johan se nyt kumma olisikin, jos heille perusopintojen aikana onnistuttaisiin opettamaan kaikki erikoisopinnotkin jokaisesta mahdollisesta eläinlajista. Hyvän vitsin lykkäsit!

        Itse asiassa se kaikkein paras tietopankki tuppaa nykyään olemaan faceryhmät, mutta silloinkin ryhmä pitää valita tarkoin. Jos aikoo kysyä ruokinnasta, niin oikea osoite on vaikkapa katiska, ei roturyhmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö, tolvana. Kasvattajat ja eläinlääkärit ovat ihmisiä siinä missä muutkin eikä kaltaisesi tollo kykene heidänkään kohdalla erottamaan hyviä neuvoja huonoista. Vain totaalinen pumpuliaivo luulee kasvattajia ja eläinlääkäreitä parhaiksi tietolähteiksi asiassa kuin asiassa vain tittelin vuoksi. Kasvattajat tietävät vain sen, mitä ovat itsenäisesti opiskelleet kysytystä aiheesta, mikä pätee yhtä lailla kaikkiin muihinkin. Eläinlääkäritkään eivät tiedä mitään muuta kuin sen, mitä ovat opiskelleet, mutta esimerkiksi ruokinnasta ei heille käytännössä mitään opeteta, vaikka taisit niin tyhmyyttäsi luulla. Johan se nyt kumma olisikin, jos heille perusopintojen aikana onnistuttaisiin opettamaan kaikki erikoisopinnotkin jokaisesta mahdollisesta eläinlajista. Hyvän vitsin lykkäsit!

        Itse asiassa se kaikkein paras tietopankki tuppaa nykyään olemaan faceryhmät, mutta silloinkin ryhmä pitää valita tarkoin. Jos aikoo kysyä ruokinnasta, niin oikea osoite on vaikkapa katiska, ei roturyhmä.

        Onnea ansiokkaasta ja sivistyneestä kirjoituksesta.

        Tietysti facesta löytyvät ne kaikkein parhaimmat asiantuntijat, pitkän kokemuksen rintaäänellä puhujat ja meidän kaikkien oppi-isät ja -äidit jotka ansaitusti haistattavat pitkät eläinlääkäreiden ja jopa pitkän linjan kasvattajien mielipiteille.

        Kukaan täysipäinen ei kunnioita eläinlääkäreitä olivatpa he vaikka minkä alan eksperttejä tai runsasta kokemusta omaavia, eikä pitkän linjankaan koirankasvattajia joilla vuosikausien tietotaito koirista. Vain tolvanat ottavat näihin tahoihin yhteyttä.

        P.S. jos ei pysty facea käyttämään, kannattaa Suomi24:n tietoviisailta kysellä kaikkea mahdollista mitä koiriin, kissoihin, vessapaperin laatuun, kastemadon sielunelämään, hyppykuppaan, lääkkeiden käyttöön ja annosteluun (älä vaan luota farmaseutteihin) ym. liittyy. Suomi24:ssä sinua autetaan ja palvellaan, täällä ei trollata, eikä asiattomia viestejä kirjoitella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnea ansiokkaasta ja sivistyneestä kirjoituksesta.

        Tietysti facesta löytyvät ne kaikkein parhaimmat asiantuntijat, pitkän kokemuksen rintaäänellä puhujat ja meidän kaikkien oppi-isät ja -äidit jotka ansaitusti haistattavat pitkät eläinlääkäreiden ja jopa pitkän linjan kasvattajien mielipiteille.

        Kukaan täysipäinen ei kunnioita eläinlääkäreitä olivatpa he vaikka minkä alan eksperttejä tai runsasta kokemusta omaavia, eikä pitkän linjankaan koirankasvattajia joilla vuosikausien tietotaito koirista. Vain tolvanat ottavat näihin tahoihin yhteyttä.

        P.S. jos ei pysty facea käyttämään, kannattaa Suomi24:n tietoviisailta kysellä kaikkea mahdollista mitä koiriin, kissoihin, vessapaperin laatuun, kastemadon sielunelämään, hyppykuppaan, lääkkeiden käyttöön ja annosteluun (älä vaan luota farmaseutteihin) ym. liittyy. Suomi24:ssä sinua autetaan ja palvellaan, täällä ei trollata, eikä asiattomia viestejä kirjoitella.

        Mä jättäisin väliin myös koulutetut koirien ruoka- ja ravintoneuvojat. Ne mitään tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö, tolvana. Kasvattajat ja eläinlääkärit ovat ihmisiä siinä missä muutkin eikä kaltaisesi tollo kykene heidänkään kohdalla erottamaan hyviä neuvoja huonoista. Vain totaalinen pumpuliaivo luulee kasvattajia ja eläinlääkäreitä parhaiksi tietolähteiksi asiassa kuin asiassa vain tittelin vuoksi. Kasvattajat tietävät vain sen, mitä ovat itsenäisesti opiskelleet kysytystä aiheesta, mikä pätee yhtä lailla kaikkiin muihinkin. Eläinlääkäritkään eivät tiedä mitään muuta kuin sen, mitä ovat opiskelleet, mutta esimerkiksi ruokinnasta ei heille käytännössä mitään opeteta, vaikka taisit niin tyhmyyttäsi luulla. Johan se nyt kumma olisikin, jos heille perusopintojen aikana onnistuttaisiin opettamaan kaikki erikoisopinnotkin jokaisesta mahdollisesta eläinlajista. Hyvän vitsin lykkäsit!

        Itse asiassa se kaikkein paras tietopankki tuppaa nykyään olemaan faceryhmät, mutta silloinkin ryhmä pitää valita tarkoin. Jos aikoo kysyä ruokinnasta, niin oikea osoite on vaikkapa katiska, ei roturyhmä.

        Trolli, sä oot nolo!


    • Voi, mutta mieluiten se perus, ilman muita juttuja. Niissä maustetuissa voi olla kaikennäköistä sopimatonta mukana. Peruskakussa ei muistaakseni ole kuin riisi ja suola(?). Se suola kannattaa myös huomioida. Ja nimenomaan vaan joskus "makupaloina". Koirilla voi olla myös persoonallisia makumieltymyksiä. Minäkin käytin yhdelle koiristani palkkana appelsiinia :)

      Itse olen myös sitä mieltä, ja itse asiassa, myös yhden eläinlääkärinkin suora mielipide, että eivät he ole mitään ruokinnan ammatilaisia...Se on hyvin pieni osa, mitä edes koulussa käsitellään. Ja jos ajatellaan, että useimmat myy kuivamuonia ym.teollisia praktiikoillaan ja suosittaa, niin kertoo myös aika paljon.
      Kasvattajat ei myöskään automaattisesti ole "tietäjiä". Monet on ikänsä mennyt tietyllä linjalla ja jos se on vielä teollinen, niin ei siihen koiran ruokintaan ole paljon edes tarvinnut perehtyä. Kunhan on bongannut mieluisan merkin...
      Eri asia on sitten ne poikkeukset, joilla ylipäätään koiran ravintoasiat on kiinnostuskohde. Ja ovat niihin perehtyneen, pitkän kokemuksen kautta ym. eli ei millään pelkän teollisen linjalla menty.
      On eri tapoja ylipäätään ruokkia. Ja niissä tulokset puhuu puolestaan.
      Minulla on jokunen vuosikymmen ollut koiria ja itse olen ruokkinut kotiruualla. Aikoinaan kuivamuonan kultakautenahan lääkäreitten mielestä ainoa oikea oli teollinen.
      Nyt kun barffi ja raakaruokinnat on lyönyt itseään läpi, niin mielipiteet on tuosta ainakin osalla jo vähän pehmentynyt. Se sitten, jos neuvoa pitäisi, on jo toinen juttu...

      • Anonyymi

        Riippuu eläinlääkäristä. Pieneläimiin erikoistuneet ovat hyvin perillä koirien ruokinnastakin, samoin hoitajat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu eläinlääkäristä. Pieneläimiin erikoistuneet ovat hyvin perillä koirien ruokinnastakin, samoin hoitajat.

        Nimenomaan eivät ole, jolleivät itse ole aiheesta kiinnostuneet ja siksi asioita selvittäneet lähinnä vapaa-ajallaan. Pieneläinlekureiden yksi isoimmista yhteistyökumppaneista on Royal Canin, ja se myös näkyy. Yhdeksän kymmenestä lekurista (ja hoitajasta!) suosittelee RC:n nappuloita ongelmaan kuin ongelmaan, vaikka jokainen asiaan oikeasti perehtynyt ymmärtää, että se on harvoin hyvä ratkaisu. Samoin ihan vähän väliä kuulee nimenomaan lekureilta kaikenlaisia urbaanilegendoja esimerkiksi siitä, miten liika liha aiheuttaa pennuille kehityshäiriöitä. Eihän nämäkään ole kuin moneen kertaan kumottuja väitteitä, mutta silti nimenomaan pieneläinlekurit levittelevät näitä vanhojen akkojen juttuja uskoen, että vain kuivamuonalla tulee hyvä ja sekin saa mieluiten olla yhteistyökumppanin muona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan eivät ole, jolleivät itse ole aiheesta kiinnostuneet ja siksi asioita selvittäneet lähinnä vapaa-ajallaan. Pieneläinlekureiden yksi isoimmista yhteistyökumppaneista on Royal Canin, ja se myös näkyy. Yhdeksän kymmenestä lekurista (ja hoitajasta!) suosittelee RC:n nappuloita ongelmaan kuin ongelmaan, vaikka jokainen asiaan oikeasti perehtynyt ymmärtää, että se on harvoin hyvä ratkaisu. Samoin ihan vähän väliä kuulee nimenomaan lekureilta kaikenlaisia urbaanilegendoja esimerkiksi siitä, miten liika liha aiheuttaa pennuille kehityshäiriöitä. Eihän nämäkään ole kuin moneen kertaan kumottuja väitteitä, mutta silti nimenomaan pieneläinlekurit levittelevät näitä vanhojen akkojen juttuja uskoen, että vain kuivamuonalla tulee hyvä ja sekin saa mieluiten olla yhteistyökumppanin muona.

        Ilmeisesti olet itse eläinlääkäri kun noin tarkkaan asian tiedät 🙄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti olet itse eläinlääkäri kun noin tarkkaan asian tiedät 🙄

        Samalla idiootinlogiikalla sinä olet elämänkoululainen, sillä et tiedä mistään yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samalla idiootinlogiikalla sinä olet elämänkoululainen, sillä et tiedä mistään yhtään mitään.

        Onnittelut, taas jälleen kerran paljastuit trolliksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu eläinlääkäristä. Pieneläimiin erikoistuneet ovat hyvin perillä koirien ruokinnastakin, samoin hoitajat.

        Ei riipu. Ihan samat opit on saanut ravintopuolesta . Sita ei ole millaan lailla painotettu. Ja ihan samoin menee kuin ennenkin. Ja eri asia tosiaan on, jos joku yksittainen on kiinnostunut ravintopuolesta enemman, ja hankkinut muuta kautta tietoa tai omaa vankkaa kokemusta itse.
        Olen sen verran monta vuotta koiramaailmassa ollut, etta jokusen lekurinkin tiedan. Ja en itse edes tunne ketaan, jolle elainlaakari olisi edes suositellut muuta ruokintatapaa, kuin teollinen. Ehkapa se jo jotain kertoo...


      • Anonyymi
        tublat kirjoitti:

        Ei riipu. Ihan samat opit on saanut ravintopuolesta . Sita ei ole millaan lailla painotettu. Ja ihan samoin menee kuin ennenkin. Ja eri asia tosiaan on, jos joku yksittainen on kiinnostunut ravintopuolesta enemman, ja hankkinut muuta kautta tietoa tai omaa vankkaa kokemusta itse.
        Olen sen verran monta vuotta koiramaailmassa ollut, etta jokusen lekurinkin tiedan. Ja en itse edes tunne ketaan, jolle elainlaakari olisi edes suositellut muuta ruokintatapaa, kuin teollinen. Ehkapa se jo jotain kertoo...

        Joka alalla koulutus on vain pintaraapaisu. Jokainen muu kuin "leipäpappi" hankkii tietoa ja taitoa koko ajan, joka päivä, elämänikuisesti oppien.
        Joten, älä yleistä.
        Joten, kerro oma tietämyksesi äläkä vain trollaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka alalla koulutus on vain pintaraapaisu. Jokainen muu kuin "leipäpappi" hankkii tietoa ja taitoa koko ajan, joka päivä, elämänikuisesti oppien.
        Joten, älä yleistä.
        Joten, kerro oma tietämyksesi äläkä vain trollaa.

        Huvittavaa, että heti kun sinulla ei ole enää järkevää argumenttia, niin muut nollataan "trolleina". Kertoo paljon siitä, miten epätoivoisesti haluat muiden olevan väärässä, kun et enää mitään muuta keksi kuin yrittää vähätellä muiden osaamista ja laajempaa ymmärrystä trollittelemalla. Kannattaa sivistää vähän itseäsi, niin eiköhän se sinullekin valkene miten nolo olet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huvittavaa, että heti kun sinulla ei ole enää järkevää argumenttia, niin muut nollataan "trolleina". Kertoo paljon siitä, miten epätoivoisesti haluat muiden olevan väärässä, kun et enää mitään muuta keksi kuin yrittää vähätellä muiden osaamista ja laajempaa ymmärrystä trollittelemalla. Kannattaa sivistää vähän itseäsi, niin eiköhän se sinullekin valkene miten nolo olet.

        Nolo on se joka dissaa muita kirjoittajia mm. nimittelemällä, ilman että antaisi itse aiheen mukaista infoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nolo on se joka dissaa muita kirjoittajia mm. nimittelemällä, ilman että antaisi itse aiheen mukaista infoa.

        Juurikin tuollainen henkilö on trolli 🙄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joka alalla koulutus on vain pintaraapaisu. Jokainen muu kuin "leipäpappi" hankkii tietoa ja taitoa koko ajan, joka päivä, elämänikuisesti oppien.
        Joten, älä yleistä.
        Joten, kerro oma tietämyksesi äläkä vain trollaa.

        Itse asiassa on erilaisia koulutuksia... mm.elainlaakaritkin jatkokouluttautuu erikoistumaan. Mutta yha edelleen, niissa koulutuksissa, ei ravintoon puututa kuin pienesti. Olen jokusen lekurin kanssa naista jutellut vuosien aikana. Itse kun en ole ruokkinut teollisella, niin siita on juttua riittanyt. Yksi tuttuni, joka on klinikka hoitaja ja ja lahtenyt hjljakkoin opiskelemaan elliksi, niin myos tietaa nama asiat. ..
        Jos viela ajattelee, etta esim.eliminaatiodiettia ellit opastaa tekemaan teollisella, niin kertoo jotain. Koska ainoa oikea tapa ja varma on aidoilla aineksilla. Se on jo vanha juttu, jota vanhat ellitkin opasti. Mutta ei silloin klinikoilla myytykkaan teollisia myoskaan...
        Mutta kerroppa nyt sitten omat perusteesi myos sille, etta elainlaakarit on ravinnon ammattilaisia ja tietaa ravinosta paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nolo on se joka dissaa muita kirjoittajia mm. nimittelemällä, ilman että antaisi itse aiheen mukaista infoa.

        Nimenomaan sitä faktatietoa on annettu, mutta kun olet päättänyt, ettei se sinulle kelpaa, niin alkaa trollittelu, jotta saisit kätevästi mitätöityä muut, mokoma olkinukkeilija. Sinun länkytyksesi on niin tyhjänpäiväistä, että on täysin selvää sinun tajunneen itsesikin neuvoneesi typeriä, jolloin alkaa epätoivoinen pelastautumisyritys kommenteilla, joissa ei ole asiasisältöä enää ollenkaan. Voit ihan kaikessa rauhassa kysyä elliltä, kuinka paljon hän onkaan ruokinnasta ell-opintojen aikana opiskellut. Vastaus on lähes pyöreä nolla, kuten sinulle on yritetty ta-va-ta kuin taaperolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nolo on se joka dissaa muita kirjoittajia mm. nimittelemällä, ilman että antaisi itse aiheen mukaista infoa.

        Kyllä muuten on annettu. Lähinnä sinulla trolleista pakkomielteen omaavalla häiriköllä on hankaluuksia infota aiheesta. Oletko muuten tietoinen mitä viljelemäsi trolli tarkoittaa? Osuu sekin nyt omaan nilkkaan, sillä määritelmä sopii lähinnä itseesi.

        Eläinlääkäreille ei ihan oikeasti opeteta ruokinnasta ensimmäistäkään asiaa. Vain siihen erikseen kouluttautuneet ovat aiheeseen tutustuneet, mutta näitä koulutuksia on niin joka lähtöön, että saa olla tarkkana kun miettii onko sillä ekspertiksi itsensä tituleeraavalla oikeasti jotain lähtökohtia tietää mistä puhuu. Minulla on klinikkaeläinhoitajana huomattavasti enemmän tietoa ruokinnasta kuin peruseläinlääkäreillä, mutten siltikään lähtisi neuvomaan asiakkaita, joiden lemmikeillä on isompia ongelmia. Vielä vähemmän näitä tulee kysyä peruseläinlääkäreiltä.

        Haastankin nyt sitten trollittelijahäirikön kysymään tätä eläinlääkärien ruokinnan tieto-taitoa katiskan fb-ryhmässä. Ennustan jo nyt, ettet uskalla niin tehdä. 😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä muuten on annettu. Lähinnä sinulla trolleista pakkomielteen omaavalla häiriköllä on hankaluuksia infota aiheesta. Oletko muuten tietoinen mitä viljelemäsi trolli tarkoittaa? Osuu sekin nyt omaan nilkkaan, sillä määritelmä sopii lähinnä itseesi.

        Eläinlääkäreille ei ihan oikeasti opeteta ruokinnasta ensimmäistäkään asiaa. Vain siihen erikseen kouluttautuneet ovat aiheeseen tutustuneet, mutta näitä koulutuksia on niin joka lähtöön, että saa olla tarkkana kun miettii onko sillä ekspertiksi itsensä tituleeraavalla oikeasti jotain lähtökohtia tietää mistä puhuu. Minulla on klinikkaeläinhoitajana huomattavasti enemmän tietoa ruokinnasta kuin peruseläinlääkäreillä, mutten siltikään lähtisi neuvomaan asiakkaita, joiden lemmikeillä on isompia ongelmia. Vielä vähemmän näitä tulee kysyä peruseläinlääkäreiltä.

        Haastankin nyt sitten trollittelijahäirikön kysymään tätä eläinlääkärien ruokinnan tieto-taitoa katiskan fb-ryhmässä. Ennustan jo nyt, ettet uskalla niin tehdä. 😉

        Mä en ole kyl lukenu, että kukaan ois väittäny eläinlääkärien olevan ravinnon ammattilaisia. Eläinlääkärit ja kasvattajat ny vaan on henkilöit joilta ummikon kandee kysellä tietoi, ja mieluummi heilt kuin joltain random nettikeskusteluist.
        Jokaine saa sanoo mielipiteesä, turha alkaa tolvanaks ym. haukkuu tai vetää hernet nenää.
        Kukaa teist tuskin tietää mitä ell-koulutukses käsitellää, eikä kukaa tiedä kui paljo kukin kasvattaja on oppia itellee hankkinu.
        Mun mummo kasvattaa koirii ja kissoi, mun käly on eläintehoitaja ja kumpiki on hyvä tietopankki myös ruoka asiois.
        Vetäkää henkee ja rapsutelkaa koirianne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en ole kyl lukenu, että kukaan ois väittäny eläinlääkärien olevan ravinnon ammattilaisia. Eläinlääkärit ja kasvattajat ny vaan on henkilöit joilta ummikon kandee kysellä tietoi, ja mieluummi heilt kuin joltain random nettikeskusteluist.
        Jokaine saa sanoo mielipiteesä, turha alkaa tolvanaks ym. haukkuu tai vetää hernet nenää.
        Kukaa teist tuskin tietää mitä ell-koulutukses käsitellää, eikä kukaa tiedä kui paljo kukin kasvattaja on oppia itellee hankkinu.
        Mun mummo kasvattaa koirii ja kissoi, mun käly on eläintehoitaja ja kumpiki on hyvä tietopankki myös ruoka asiois.
        Vetäkää henkee ja rapsutelkaa koirianne.

        👍 Just noin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        👍 Just noin.

        Älä viitsi koko ajan kompata itseäsi. Se on noloa. Noloa on myös väittää, ettet olisi koko ajan väittänyt ellejä ja kasvattajia parhaiksi tietolähteiksi asiassa kuin asiassa ja muiden olevan juuri päinvastoin niitä huonoimpia. Hassunhauskasti tässäkin tapauksessa oikeaa tietoa tuli nimenomaan "random nettikeskusteluista", ei kylläkään sinulta, joten itseäsi tuo todellakin koskee. Eli älä yritä neuvoa muita netissä tai missään muuallakaan, sillä olet totaalinen vanuaivo.

        Ja kyllä, tiedän tismalleen mitä ellien koulutuksessa ruokinnastakin käsitellään. Sinä et tiedä, ja sehän se tässä on ongelmana ollutkin. Voitkin nyt suksia muualle vänkäämään ja trollittelemaan, sillä täällä sinusta ei ole kenellekään apua huuhaaneuvoinesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä viitsi koko ajan kompata itseäsi. Se on noloa. Noloa on myös väittää, ettet olisi koko ajan väittänyt ellejä ja kasvattajia parhaiksi tietolähteiksi asiassa kuin asiassa ja muiden olevan juuri päinvastoin niitä huonoimpia. Hassunhauskasti tässäkin tapauksessa oikeaa tietoa tuli nimenomaan "random nettikeskusteluista", ei kylläkään sinulta, joten itseäsi tuo todellakin koskee. Eli älä yritä neuvoa muita netissä tai missään muuallakaan, sillä olet totaalinen vanuaivo.

        Ja kyllä, tiedän tismalleen mitä ellien koulutuksessa ruokinnastakin käsitellään. Sinä et tiedä, ja sehän se tässä on ongelmana ollutkin. Voitkin nyt suksia muualle vänkäämään ja trollittelemaan, sillä täällä sinusta ei ole kenellekään apua huuhaaneuvoinesi.

        Ihme räkyttäjä olet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihme räkyttäjä olet.

        Ihme palikka olet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en ole kyl lukenu, että kukaan ois väittäny eläinlääkärien olevan ravinnon ammattilaisia. Eläinlääkärit ja kasvattajat ny vaan on henkilöit joilta ummikon kandee kysellä tietoi, ja mieluummi heilt kuin joltain random nettikeskusteluist.
        Jokaine saa sanoo mielipiteesä, turha alkaa tolvanaks ym. haukkuu tai vetää hernet nenää.
        Kukaa teist tuskin tietää mitä ell-koulutukses käsitellää, eikä kukaa tiedä kui paljo kukin kasvattaja on oppia itellee hankkinu.
        Mun mummo kasvattaa koirii ja kissoi, mun käly on eläintehoitaja ja kumpiki on hyvä tietopankki myös ruoka asiois.
        Vetäkää henkee ja rapsutelkaa koirianne.

        Hahahahaha, eikö sinun noloudella ole mitään rajaa? Vaikka kuinka yrittäisit tekeytyä toiseksi henkilöksi muuttelemalla kirjoitustyyliä teinimmäksi ja ekan lauseen sanavalinnoilla, niin on ilmiselvää, että yksi ja sama älykääpiö siinä taas epätoivoisesti pyristelee.

        "Jokainen saa sanoo mielipiteesä..."

        No ei saa, jos sinun idiootinlogiikkaa seuraa. Olit ihan itse sitä mieltä, ettei nettipalstoilla kannata kysellä, koska täällä ei tietäjiä ole. No ei olekaan, ainakaan ainoina kirjoittajina, jos kaltaisesi älykääpiöt mielipiteitään rustaavat. Kannattaa kirjoittaa vain silloin, kun on kertoa faktoja, ei vain omia mielipiteitä. Ja vaikka sinä raukka et tiedäkään, mitä ell-opinnot sisältävät tai eivät sisällä ruokinnasta, niin jokunen muu täällä onneksi tietää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahahahaha, eikö sinun noloudella ole mitään rajaa? Vaikka kuinka yrittäisit tekeytyä toiseksi henkilöksi muuttelemalla kirjoitustyyliä teinimmäksi ja ekan lauseen sanavalinnoilla, niin on ilmiselvää, että yksi ja sama älykääpiö siinä taas epätoivoisesti pyristelee.

        "Jokainen saa sanoo mielipiteesä..."

        No ei saa, jos sinun idiootinlogiikkaa seuraa. Olit ihan itse sitä mieltä, ettei nettipalstoilla kannata kysellä, koska täällä ei tietäjiä ole. No ei olekaan, ainakaan ainoina kirjoittajina, jos kaltaisesi älykääpiöt mielipiteitään rustaavat. Kannattaa kirjoittaa vain silloin, kun on kertoa faktoja, ei vain omia mielipiteitä. Ja vaikka sinä raukka et tiedäkään, mitä ell-opinnot sisältävät tai eivät sisällä ruokinnasta, niin jokunen muu täällä onneksi tietää.

        Hienoa ja rikasta kieltä käytät. Varmaan äitisi on sinusta hyvin ylpeä. Antisi keskusteluun on hedelmällinen.

        Pst. minun mummoni ei kasvata kuin horsmaa (RIP ❤️), minulla ei ole kälyä, mutta eläinlääkäri, sekä koirien ja kissojen kasvattajia löytyy lähempänä kuin arvaatkaan. En omaa sivupersoonia, enkä provoile. Sorry, olen samaa mieltä kuin muutkin eli trollaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahahahaha, eikö sinun noloudella ole mitään rajaa? Vaikka kuinka yrittäisit tekeytyä toiseksi henkilöksi muuttelemalla kirjoitustyyliä teinimmäksi ja ekan lauseen sanavalinnoilla, niin on ilmiselvää, että yksi ja sama älykääpiö siinä taas epätoivoisesti pyristelee.

        "Jokainen saa sanoo mielipiteesä..."

        No ei saa, jos sinun idiootinlogiikkaa seuraa. Olit ihan itse sitä mieltä, ettei nettipalstoilla kannata kysellä, koska täällä ei tietäjiä ole. No ei olekaan, ainakaan ainoina kirjoittajina, jos kaltaisesi älykääpiöt mielipiteitään rustaavat. Kannattaa kirjoittaa vain silloin, kun on kertoa faktoja, ei vain omia mielipiteitä. Ja vaikka sinä raukka et tiedäkään, mitä ell-opinnot sisältävät tai eivät sisällä ruokinnasta, niin jokunen muu täällä onneksi tietää.

        Onko sulla kauankin tollasii harhoja ollu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sulla kauankin tollasii harhoja ollu?

        Onko sinulla lääkitys kunnossa? Kannattaisi olla, niin sivupersoonat saataisiin kuriin.


    • Anonyymi

      Trollilla halvat huvit 😂🤣😅

    • Anonyymi

      Ainakin ruokintaklinikalla asiantuntijana on eläinlääkäri.

      • Anonyymi

        Ai yliopistollisen eläinsairaalan ruokintaklinikka? Mistä lähtien Riitta Kempe on eläinlääkäri ollut? 🙊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai yliopistollisen eläinsairaalan ruokintaklinikka? Mistä lähtien Riitta Kempe on eläinlääkäri ollut? 🙊

        Silmäilin näitä "vastauksia" ja löysin yhden asiallisen vastauksen jonkun asialliseen kysymykseen. Mikä ihme siinä on että tänne puretaan sitä pahaa mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silmäilin näitä "vastauksia" ja löysin yhden asiallisen vastauksen jonkun asialliseen kysymykseen. Mikä ihme siinä on että tänne puretaan sitä pahaa mieltä.

        No, kerropa miksi purit pahaa mieltä turhanpäiväisellä valitusvirrellä, jonka anti itse asiaan oli taas nolla?


    • Anonyymi

      Jos ei haittaa että koiran menee pakki sekaisin, niin mikä ettei.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      173
      2980
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      429
      2355
    3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      46
      2284
    4. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      132
      1616
    5. Antaisitko mies minulle jonkun vinkin

      Että tietäisin, että minun kannattaa uskoa vielä meihin. Nyt just heikko hetki ja usko meinaa loppua. Pelkään, että tila
      Ikävä
      38
      1445
    6. Naiselle, rakkaalle!

      Pitäiskö nyt vähän jutella, on se sitten mitä tahansa. Mä oon sun puolella, hiljaisuutes aion rikkoa. Tulen vaikka karmi
      Tunteet
      12
      1400
    7. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      131
      1375
    8. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      233
      1370
    9. Hallitus käy seuraavaksi palkansaajien sunnuntailisien kimppuun

      Vuoro-ja sunnuntaityötä tekeville työntekijöille, muun muassa hoitajille, poliiseille, kaupan työntekijöille jne. on luv
      Maailman menoa
      256
      1338
    10. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1243
    Aihe