Venäjä kirii

Anonyymi-ap

Venäläinen yritys on demonnut 4nm ARM prosessorin.
Tämä tuotettu heidän omalla piirivalottimellaan.

13

785

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaikkea sinäkin menet uskomaan: Prosessorin valmistus suoritetaan menetelmällä, jossa on yli 200 vaihetta eikä tässä nykyään ole valon kanssa enää mitään tekemistä: Rakenteet ovat liian pieniä.
      Tuotantoprosessia 4nm:lle tarjoavia yrityksiä ei kovin montaa maailmalta löydy ja tehtaan pystyttäminen on niin kallista, ettei taida olla kuin Intelillä varaa omaan tehtaaseen. Tuotanto mitä todennäköisimmin siis jossakin Japanin tai USA:n suunnalla.

      • Anonyymi

        Noinko pessimisti sinä olet! Venäjällä tuotettu siruja kautta aikojen!
        Ethän sinä tiedä mitään, Korea on siruykkönen Taiwanin kanssa.


      • Anonyymi

        Vihapapparaisella toi tieto ei ole vahvin ala. Mutta paskanpuhunta kyllä.


      • Vähän vanha vastaus, mutta...

        "Tuotantoprosessia 4nm:lle tarjoavia yrityksiä ei kovin montaa maailmalta löydy ja tehtaan pystyttäminen on niin kallista, ettei taida olla kuin Intelillä varaa omaan tehtaaseen."

        Henkilö varmaan tarkoitti TSMC ja Samsung jotka ovat käsittääkseni tällä hetkellä ainoat jotka tähän kykenevät. Intel valitettavasti on tällä hetkellä lähinnä jahtaamassa näitä kahta edellistä perässään tuotantoteknologian kannalta. Mutta jos menee hyvin, pian Intelikin saa vastaavia (ja parempiakin) prosesseja tehtyä.

        Mutta se pääpointti että jopa jos Venäjä onnistuisi suunnittelemaan 4nm prosessorin, vaatisi se Korealaisen tai Taiwanilaisen firman tekemään sen sirun jota ei näillä näkymin ole tapahtumassa.


      • Anonyymi
        Oudoksuva kirjoitti:

        Vähän vanha vastaus, mutta...

        "Tuotantoprosessia 4nm:lle tarjoavia yrityksiä ei kovin montaa maailmalta löydy ja tehtaan pystyttäminen on niin kallista, ettei taida olla kuin Intelillä varaa omaan tehtaaseen."

        Henkilö varmaan tarkoitti TSMC ja Samsung jotka ovat käsittääkseni tällä hetkellä ainoat jotka tähän kykenevät. Intel valitettavasti on tällä hetkellä lähinnä jahtaamassa näitä kahta edellistä perässään tuotantoteknologian kannalta. Mutta jos menee hyvin, pian Intelikin saa vastaavia (ja parempiakin) prosesseja tehtyä.

        Mutta se pääpointti että jopa jos Venäjä onnistuisi suunnittelemaan 4nm prosessorin, vaatisi se Korealaisen tai Taiwanilaisen firman tekemään sen sirun jota ei näillä näkymin ole tapahtumassa.

        Mene hoitoon !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinko pessimisti sinä olet! Venäjällä tuotettu siruja kautta aikojen!
        Ethän sinä tiedä mitään, Korea on siruykkönen Taiwanin kanssa.

        Windoosa on tietoturva katastrofi!


    • Anonyymi

      Venäjällä on sekä länsimaisia että heidän omia piirinvalmistuslaitteita.
      Mutta ei valtavaa kapasiteetiä.
      Puolijohdeteollisuus on ihan hyvissä kantamissa Venäjällä ollut jo yli 20 vuotta. Myös piirinsuunittelu.

      • Anonyymi

        Lännessä annetaan sellainen kuva että kun piirinvienti kielto iskee, Venäjä pysähtyy. Ei.
        Päin vastoin! Lisäävät omaa tuotantoaan. Tulevat riippumattomiksi läntisistä osista.


    • Anonyymi

      Piirinvalmistus koneet on jumalattoman kalliitta.. mm tää hollantilainen.
      Siksi moni kehittää omiaan. mm Samsungilla on oma huippulaite.

      • Anonyymi

        Kiina ja Japani valmistaa omiaan!


    • Anonyymi

      Ilmankos kaikenlaista apahtuuuuuuuuuu.....

      "Venäjä teki rajun koronnoston ruplan romahdettua
      15.8.2023"

      • Anonyymi

        Vihapparaisella heikot hermot!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe