https://yle.fi/a/74-20036544
Tuloni eivät riitä ihmisarvoiseen elämään!
Tuloja tulisi olla lisää noin 250 € / kk
Onko sinulla vara valittaa? YLE tutkimus. Näin paljon tarvitset rahaa ihmisarvoiseen elämän
12
388
Vastaukset
- Anonyymi
Olen tiennyt, että eläkkeeni on pieni ja nyt siitä on mustaa valkoisella!
Eläkkeeni ei riitä takaamaan minulle Ihmisarvolle kuuluvaa elämää! - Anonyymi
En pääse lähellekkään ihmisyyden tulorajaa mutta siitä huolimatta tunnen itseni hyvinvoivaksi. En ryyppää enkä polta. En käy missään missä tarvitaan rahaa paitsi tietysti ruokakaupassa ja muuallakin, jos on pakollinen hankinta. Pitää vain sopeuttaa menot tulojen mukaan.
- Anonyymi
Olen päättänyt alkaa säästämään sillä että lakkaan olemasta, ei maksa paljon eläminen sen jälkeen, tätähän suomen hallitus nyt haluaa.
- Anonyymi
Minun eläkkeeni on 1470 verojen jälkeen ja maksan siitä vuokraa 600 €/kk ja elän silti aivan hyvää elämää.
- Anonyymi
Vain juoppo saa noin huonon eläkkeen, oletko joskus käynyt edes töissä?
- Anonyymi
Nyt kuulemma Turun yliopiston punikkitädit keksivät rahankulutustapoja
Edellisessä viitebudjetissa ruokaa lukuunottamatta kuukauden euromäärä minulla riittää vuodeksi tai kahdeksi:
ruoka 294€/kk, vaattet, kengät, laukut 47€/kk
tietoliikennelaitteet 14€/kk, tietoliikenneyhteydet 51€/kk
huonekalut ja astiat 27€/kk, terveys ja hygienia 50€/kk, vapaa-aika 48€/kk - Anonyymi
Suomi ei noudata oikeusvaltioperiaatetta.
Vain rikkailla on varaa hakea oikeutta. - Anonyymi
Suomeen tarvitaan Kansalaispalkka!
Olen jo vuosia sinnitellyt pienellä eläkkeellä ja elämä ei ole mitään herkkua!
Ensimmäiseksi Hallituksen tulee päättää. että kaikki 2 000 € / kk eläkkeet ja palkat ja sitä pienemmät tulot saa VEROVAPAASTI!
On todella törkeää, että Suomessa joka yksi Maailman vauraimmista valtioista noin pienistä tuloista joutuu maksamaan veroa noin 400 € / kk - Anonyymi
Hallituksen olisi pitänyt ottaa tämä tutkimus huomioon kun tekivät Hallitusohjelmaa!
Kansalaispalkka Suomeen vähintään 600 € jokaiselle 18 vuotta täyttäneelle Suomen kansalaiselle! - Anonyymi
Kaikki kansalaiset heti lähettämään Kansanedustajille postia ja vaatimaan Kansalaispalkkaa Suomeen!
Marinin hallitus vei ihmiset entistä syvemmälle. Toivottavasti Orpon hallitus ei jatka sitä linjaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t907326- 373887
- 453470
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402602- 2302585
- 402403
- 1292329
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292219Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna202015- 451912