onko naisella, joka suostuu suhteeseen pettäjämiehen kanssa mitään omaatuntoa?? en usko, että on..koska tuleeko koskaan mieleen, miltä petetystä tuntuu, jos joskus salattu romanssi tulee ilmi..
pystytkö olemaan miehen vieressä, jonka täytyy valehdella omalle vaimolleen ja lapsilleen, että pääsee sinun viereen?en usko, että se on rakkautta, koska rakkaus ei koskaan haavoita ketään.ja pettämisen pohjalle rakennettu suhde ei tule kestämään..valitettavaa, mutta totta.
oletko pettäjämiehen toinen nainen???????????
132
35801
Vastaukset
- toinen..nyt ensimmäinen
että riippuu mistä roikkuu.Jos suhde on kunnossa ei pettämisiä ole.Vaan nämäkin asiat yksilöllisiä.Minun omatuntoni ainakin on puhdas.
- emoalus
jos suhteeseen ilmaantuu toinen nainen, niin edellinen liitto ei välttämättä sitä ennen ole ollut jo tuhoon tuomittu..
moni mies pakenee arkea ja hakee jotain ruusunpunaista rakkauskokemusta, hekumaa toisesta suhteesta...esimerkkinä harkimon ja forsiuksen niin onnellinen ja ihana alku..entä sitten, kun arki astuu tässä uudessakin suhteessa mukaan ja mies ei ole käsitellyt edellisenkään suhteen ongelmia....entinen liitto, suhde ei ole käsitelty vain pakenemalla ongelmia uuteen suhteeseen..ja toisaalta..omatunto ja epäilys pettämisen uusiutumisesta. niin sinä joka kerran olit toinen ja nyt ensimmäinen, niin oletko varma, että mies ei pettäisi sinuakin ja yhtä taitavasti...sitten oravanpyörä vaan jatkaa kulkemistaan. - toi on niiiiiiiiiiiiiiiiiin...
Vosun vakioveto siis on aina se, että jos suhde on kunnossa niin mies ei käy vieraissa. Kyllä se vosullekin selviää siinä vaiheessa, kun se on saanut sen miehen itselleen, että kyllä se käy vieraissa, vaikka suhde olisi kuinka kunnossa.
Toiset miehet vaan on sellaisia: vosu ei sitä vielä tiedä, mutta vaimo kyllä on jo oppinut. Minulla on sellainen mies, jota en muuten vosulle anna - ei sillä että olisi lähdössäkään.
Hyvää jatkoa ihan kaikille pettäjille ja petetyille. Elämä ei nimittäin lopu uskottomuuteen, eikä edes suhde. Ehdottomuus on elämässä turha taakka. - Kakkonen, ykkönen, kakk...
aikasi kakkosena ja nyt ykkösenä? Koskahan ilmestyy kakkonen kuvioihin...?
- Janatuinen
""Minun omatuntoni ainakin on puhdas.""
tietoisesti kakkosnaiseksi alkavan omatunto on puhdas? - minä
Janatuinen kirjoitti:
""Minun omatuntoni ainakin on puhdas.""
tietoisesti kakkosnaiseksi alkavan omatunto on puhdas?lisään,että vain minä ja kumppanini tiedämme asioiden laidan,ja sehän riittää.Mitä sitä sen kummemmin spekuloimaan.Elämä kulkee radallaan ja kunnes toisin määrätään niin eläkäämme näin.Hyvää kesää!!!
- asiaa
toi on niiiiiiiiiiiiiiiiiin... kirjoitti:
Vosun vakioveto siis on aina se, että jos suhde on kunnossa niin mies ei käy vieraissa. Kyllä se vosullekin selviää siinä vaiheessa, kun se on saanut sen miehen itselleen, että kyllä se käy vieraissa, vaikka suhde olisi kuinka kunnossa.
Toiset miehet vaan on sellaisia: vosu ei sitä vielä tiedä, mutta vaimo kyllä on jo oppinut. Minulla on sellainen mies, jota en muuten vosulle anna - ei sillä että olisi lähdössäkään.
Hyvää jatkoa ihan kaikille pettäjille ja petetyille. Elämä ei nimittäin lopu uskottomuuteen, eikä edes suhde. Ehdottomuus on elämässä turha taakka.niin lähetyssihteerikin perusteli kun piti ex.mieheni kanssa avioliiton aikana suhdetta. Ja sitähän ei saa sanoa huoraamiseksi vaikka se oli sitä...Espoonlahden sosiaaliviranomaiset kävivät kuumana häntä puolustamaan ym. lähetysseura..sellaista väkeä siellä on...
- ainoa ensimmäinen
Miksi luulet että sinä olet parempi kuin entinen vaimo? Kohta olet itsekin entinen? Katso Harkimoa!!Vain naisen kateus voi olla niin sokea- että ottaa lapsilta isän ja vaimolta miehen! Mieshan saalistaa aina ja vain huora on se - kuka ottaa vastaan naitun miehen.Huora on aina huora, ei mikä petetty-pettävä sanaa ole olemassa.Lue Raamattua- mitä sanotaan siellä- on sana HUORA. Mieti- kuka se olisi- jos et sinä?
- 30 v kokemusta
emoalus kirjoitti:
jos suhteeseen ilmaantuu toinen nainen, niin edellinen liitto ei välttämättä sitä ennen ole ollut jo tuhoon tuomittu..
moni mies pakenee arkea ja hakee jotain ruusunpunaista rakkauskokemusta, hekumaa toisesta suhteesta...esimerkkinä harkimon ja forsiuksen niin onnellinen ja ihana alku..entä sitten, kun arki astuu tässä uudessakin suhteessa mukaan ja mies ei ole käsitellyt edellisenkään suhteen ongelmia....entinen liitto, suhde ei ole käsitelty vain pakenemalla ongelmia uuteen suhteeseen..ja toisaalta..omatunto ja epäilys pettämisen uusiutumisesta. niin sinä joka kerran olit toinen ja nyt ensimmäinen, niin oletko varma, että mies ei pettäisi sinuakin ja yhtä taitavasti...sitten oravanpyörä vaan jatkaa kulkemistaan.Ainahan suhteessa on jotain vinossa- mutta asioita selvitetään, eikä paineta uuden perään=samat jutut tulee sielläkin. Se on vain yritys etsiä tekosille pohjaa- jaa se entinen... velvollisuus sitoo myös alamäessä ja pienet lapset- itse hankit- itse kasvattaa. Ei riita perheita hajota vaan TOINEN NAINEN.
- Homppi hoo
ainoa ensimmäinen kirjoitti:
Miksi luulet että sinä olet parempi kuin entinen vaimo? Kohta olet itsekin entinen? Katso Harkimoa!!Vain naisen kateus voi olla niin sokea- että ottaa lapsilta isän ja vaimolta miehen! Mieshan saalistaa aina ja vain huora on se - kuka ottaa vastaan naitun miehen.Huora on aina huora, ei mikä petetty-pettävä sanaa ole olemassa.Lue Raamattua- mitä sanotaan siellä- on sana HUORA. Mieti- kuka se olisi- jos et sinä?
Kamalaa huorittelua!
Mistähän johtuu?
Uskokaa tai älkää, se mies LÄHTEE jos on lähteäkseen, ei siinä vaimolta kysellä, että pieni kulta, kun panettaisi enemmän ton toisen kanssa, niin saanko, pliis saanko mennä?
Voin kertoa, etten todellakaan kaipaa mitään yrjönhajuista kersaa ja yöllisiä huutamisia, ja jos miehesi/tai kuka vaan tulee luokseni hetkeksi viettämään hauskaa seksin ja juttelun merkeissä, niin mitä pahaa siinä on?
Tästä ei kerrota kenellekään, eikä vaikuta kenenkään elämään mitenkään, mutta olen niin kiireinen että tämä tuttu ja turvallinen rakastajasuhde (5v) toimii.
Teen työtäni ja matkustelen, minulla on rakastaja, ja kun en ole koskaan halunnut sitä perinteistä perhettä, niin tämähän mainio vaihtoehto!
Hys-hys vaan.
Se mitä silmä ei nää.. - pettäjä
ainoa ensimmäinen kirjoitti:
mä oon luullu aina huoran olevan ihan jotain muuta.Just just sinä tunnut tietävän asioiden oikean laidan.Älä tuomitse,ettei sinua tuomittaisi.Voi helvetti sentään
- EllenAina
Toisten ihmisten motiivit tehdä väärin eivät koskaan auta oman kivun käsittelyssä.
Jos joku tekee väärin, Hän on itse vastuussa teoistaan. Jos warattu mies pettää, ei syy ole "toisessa" naisessa vaan pettäjässä.
Päätös pettämisestä tapahtuu samaan aikaan kuin petos, ellei jo aikaisemminkin.
Suhde on jo "tuomittu" ennenkuin toinen nainen astuu kuvioon.
Oli omaaTuntoa tai ei.
Parisuhde on vain kahden ihmisen välinen suhde,
ei kimPPatunne.
Omatunto ... kärsii pahiten jos joutuu jättämään tunteet taustalle, ja käyttäytyä kuin järki määrää.
Tosin pettäjät/toiset naiset hakevat vain sitä hetkellistä pahanOlon purkupaikkaa.
Parisuhteessa mahdollinen... anteeksiantaminen ja yhdessäolemisen halu on tärkeää, jos sitä on enää olemassa.
*ettei menis ihan selittelyksi*
Jokaisella on omat aitansa ja ruohonsa,
vaikka se näyttää vihreämmältä,
se saattaa olla kuivempaa silti.
cuccuu™- kokemus
Kyllä syy on vastaanottavassa naisessa. Mies on karju- aina hakemassa riistaa- mutta NAINEN on se- kuka katsoo- mitä tekee ja kenet ottaa. VAKKA KANTENSA VALITSEE! Eikö sillä toisella naisella ole suuta päässä- mikä sanoo :MENE KOTIIN LASTESI-VAIMOSI LUOKSE! Maailmassa on vapaata miestä- vaikka kuinka paljon- miksi pitää hajottaa perhe, ottaa toisen naisen MIES, lapselta ISÄ? Onko se toinen nainen niin huono, että ei saa vapaata miestä- vaan ottaa jo käytetyn-kulutetun? Onpas saamaton, mutta MIESTÄ haluaa!
- Se toinen
On omatunto. Ja tiedän sen miltä tuntuu olla petetty ja nyt tiedän myös sen miltä tuntuu olla pettäjämiehen toinen nainen. Tutun kaavan mukaan, en aluksi tiennyt, että hän oli varattu. Tunteet kulkee omaa rataa, vaikka niitä vastaan yrittäisi kuinka taistella. Erehdyksestä viisastuneena voin sanoa, että en enää koskaan lähde sille polulle, edes sen alkuaskelmille. Tälläkään hänen avopuolisonsa ei tiedä ainakaan minusta. Ehkä muista toisista naisista mikäli / kun heitä on ollut hän saattaa tietää. Tiedän kyllä hyvin petetyn tuskan ja siksi tekomme ja pitkä yhteydenpitomme oli mielestäni anteeksiantamatonta. Mutta siltikään en kadu tuttavuuttamme, koska se oli silti kaikessa vääryydessään oikein. Ei voi muuta sanoa kuin, että elämä on. Puhukaa ihmiset keskenänne, niin monet umpisolmut aukeaisivat ja tilanteet helpottuisivat. En usko, että tämä pari tulee säilymään yhdessä, sillä uskoisin, että uskottomuus kalvaa suhdetta vaikka se ei tulisi koskaan ilmikään. Harva pettäjä kykenee kuitenkaan ainakaan pidempi aikaisessa pettämissuhteessa oltuaan elämään tekojensa kanssa ja olla sinut itsensä kanssa... Se kaihertaa ja kaihertaa eli miettikää hyvät ihmiset ennen kuin teette ratkaisuja ja jos teette ne aidan "vihreämmälle puolen", niin eikö olisi siinä vaiheessa parempi luopua parisuhteesta ja sen jälkeen vasta loikkia pitkin viheriöitä.
Elämä on.- Se toinen
Ja yhdestä asiasta olen kanssasi erimieltä, reaalielämässä rakkaus satuttaa. Tavalla tai toisella jossain vaiheessa.
Toiset vain kestävät sen mukanaan tuomaa kipua paremmin ja toisilla taas on huonompi "vastustuskyky" vaikeuksille ja rakkauskivuille.
- Kakkosnainen
Olen toinen nainen, eikä tässä suhteessa ole kyse romanssista. Kyse on pelkästä seksistä eikä rakkaudesta. Kumpaakaan meistä ei ole tähän suhteeseen pakotettu, eikä tämä tule kestämään ikuisesti.
Huonoa omaatuntoa minulla ei tästä panosuhteesta ole, miehen omastatunnosta en ole edes kiinnostunut. Tottakai käy sääliksi vaimoa, jolla on noin kusipäinen mies. En ole miehen ensimmäinen vakipano, enkä varmasti viimeinen.- Pekka
//Tottakai käy sääliksi vaimoa, jolla on noin kusipäinen mies.//
kuka muu on kusipää? - Kakkosnainen
Pekka kirjoitti:
//Tottakai käy sääliksi vaimoa, jolla on noin kusipäinen mies.//
kuka muu on kusipää?Minäkin olen kusipää, mutta en teeskentele kenellekään olevani jotain muuta.
- EllenAina
Oon miekii ollut kerran elämässäni toinen nainen. Muistan hyvin selvästi... miltä se tuntui. Parikymppinen Sinkku olin.
Mies oli Reipas'kolmekymppinen yhden'poika'lapsen ihana isukki. Suhteemme kesti helvetilliset 4 kk. En suosittele.
Haavat ovat vieläkin olemassa, tosin hyvin arpeutuneet. Tapasin pojankin usein. Waimoa En koskaan, en edes puhelimessa. SE oli yhtä helvettiä, se alkoi seksistä. Täyttä helvettiä minulle se oli kuitenkin wasta senjälkeen kun rakastuin häneen.
Eroaminen vielä tuskallisempaa. =Onneksi kaikki loppui kuitenkin onnellisesti= Päätimme lopettaa, minun osaltani se meni ohi, Hän jatkoi waimonsa pettämistä muiden kanssa =. (se-siitä).
(*.*)
cuccuu™ - puutteessa
Niin, mieheni pettää minua ja minä saan seksiä korkeintaan kerran viikossa sen takia kun hän ei jaksa!!! Minähän tässä olen puutteessa ja kärsin!
Että mitä on se puhe, että mies hyppää toisen sänkyyn kun kotona ei saa!!!??? Olen hyvän näköinen, varmasti monen miehen ihanne, mutta sairas lienee tämä mieheni. Tätä se on tehnyt edellisillekin kuulemma!
- kuin panosuhde
näin tämä menee! Ja kolmas ei mahdu väliin jos kaikki rakkaussuhteessa ok!!!!!
- EllenAina
väkisin,,,,
ja se on menoa sitt, turha sitä on väistellä; tai menee "pää" Sekaisin.
YokoTai-EiWoittajia'EiHäviäjiä ;)
Wain päätös ;-) - minä vaaN
panosuhteen pitäminen panosuhteena voi olla hankalaa.
Jos toimenpiteen hoitaa tyyliin max. 15 min autontakapenkillä, niin ei varmasti hankaluuksia tule. Sen voi tehdä tunteitta.
Mutta jos rakastelee rauhassa tunteja toista hellien, viettää yhteisiä viikonloppuja ja saunailtoja hotelleissa ja mökeillä, tulee tunteet väkisin kuvioon. Ei sekään välttämättä rakkautta ole, mutta kiintymys tulee ja toisennälkä. - voi per....
EllenAina kirjoitti:
väkisin,,,,
ja se on menoa sitt, turha sitä on väistellä; tai menee "pää" Sekaisin.
YokoTai-EiWoittajia'EiHäviäjiä ;)
Wain päätös ;-)Typerintä mitä voi kuvitella selityksenä vieraissa käynnille on ne rakkaus-jutut. En tiedä mistä noita aina revitään, mutta rakkaus on oikeasti aivoissa tapahtuva kemiallinen reaktio syystä tai toisesta ja sen olisi tarkoitus johtaa yhdyntään, jotta semmonen ois nyt kylmä totuus. Tietysti tommonen lapsellinen ns. romantiikka voi tuntua kivalta jonkun mielestä, vaan kun panettaa niin sillon panettaa ja ei siihen oo kun yks lääke, jotta antaa palaa vaan...
- jesses
voi per.... kirjoitti:
Typerintä mitä voi kuvitella selityksenä vieraissa käynnille on ne rakkaus-jutut. En tiedä mistä noita aina revitään, mutta rakkaus on oikeasti aivoissa tapahtuva kemiallinen reaktio syystä tai toisesta ja sen olisi tarkoitus johtaa yhdyntään, jotta semmonen ois nyt kylmä totuus. Tietysti tommonen lapsellinen ns. romantiikka voi tuntua kivalta jonkun mielestä, vaan kun panettaa niin sillon panettaa ja ei siihen oo kun yks lääke, jotta antaa palaa vaan...
oikeassa olet. luun ja lihan vålistä kutinaa ei voi raapia se pitää hoitaa.
- *totuus
...tämä ajatelma siis! Ei suhteen väliin pääse, jos ei siinä ole tilaa!!
- moraaliton?
Olen ollut pettävän miehen toinen nainen jo useasti. Jo 17-vuotiaana olin "rakastaja" nuorellemiehelle, jolla oli vaikeuksia parisuhteessaan kihlattuunsa. Emme menneet sängyssä loppuun asti, koska olin neitsyt, mutta nukuimme yhdessä ja hellimme toisiamme.
Ensimmäinen seksipartnerini oli itseäni 20 vuotta vanhempi ukkomies ja suhde "vain tapahtui".. Olin "villi ja vapaa", kokemuksenhaluinen ja hellyydenkaipuinen. Miehelle en ollut ensimmäinen, enkä varmasti viimeinenkään, hänellä vain ei enää tuntunut ollut kiinnostusta avioliiton eheyttämiseen ja pettäminen tuntui olevan hänen oma ratkaisunsa liiton ongelmiin..
Sittemmin "pettämisiä" on ollut muutamia ja viimeisimmässä olin itsekin pettäjä; kaukosuhteeni ei toiminut ja tuonut tarpeeksi läheisyyttä ja yhteys mieheen rakoili. Silloinkaan ei harrastettu seksiä, mutta kaikkea muuta kylläkin; hänelle pettämistä oli vain yhdyntä ja suuteleminen, ei muu intiimi lähelläolo. Minä koin sen silti pettämiseksi.
Olenko kroonisesta moraalittomuudesta kärsivä? Ehkä.. Omalla kohdallani en ajattele miehen "virallista" parisuhdetta, mutta silti useimmiten olen ottanut asemani tietoisesti. Minä vain ihastun aina varattuihin miehiin, joiden kanssa ajaudun läheiseen kanssakäymiseen oman hellyydenkaipuuni vuoksi. "Ostan" seksillä läheisyyttä ja petän siinä samalla myös itseäni. En vain ole onnistunut luomaan itselleni hyvää parisuhdetta syystä tai toisesta.
Tietenkään en itselleni soisi tapahtuvan samaa, kuin mitä itse teen muille "vaimoille", mutta...- Vinkki
terapiaa.
- EllenAina
Se on se pointti.
Tuntuuko se SINUSTA wäärältä ??
Muiden ei tarvitse tuomita sinua,
tai hyväksyä tekojasi.
Sinä itse teet päätöksen omista ratkaisuistasi,
joiden kanssa joudut elämään
Wain sinä vastaat niistä .. ei ne waimot eikä miehet.
Sinä joudut sietämään itseäsi tai rakastamaan.
(*.*)
cuccuu™ - moraaliton?
EllenAina kirjoitti:
Se on se pointti.
Tuntuuko se SINUSTA wäärältä ??
Muiden ei tarvitse tuomita sinua,
tai hyväksyä tekojasi.
Sinä itse teet päätöksen omista ratkaisuistasi,
joiden kanssa joudut elämään
Wain sinä vastaat niistä .. ei ne waimot eikä miehet.
Sinä joudut sietämään itseäsi tai rakastamaan.
(*.*)
cuccuu™Yksi ystäväni on tuominnut tekojani, niinkuin varmasti moni muukin tekisi, jos tietäisi.. Tarkoitan esim. vanhempiani ja siskoani. Itse en itseäni tuomitse, enkä tekojani kadu; mikä on tehty on tehty, eikä katuminen muuta sitä tekemättömäksi. Ennemminkin yritän pohtia omia syitäni tuohon toimintaan ja sitäkautta muuttaa sitä. Kyllä minulla on omakin parisuhde haussa; ollut jo vuosia.
- toivotonta2005
Miehethän on marsista, eikö meidän naisten pitäisi olla samalla linjalla ja tukea ja ymmärtää toisiamme eikä tuhota toisten avioliittoja?!!!
Ihan kuin sitä munaa ei saisi muualtakin.
Luin juuri keskustelun jossa oli haastateltu kymmeniä miehiä joilla oli kihlasormus ja he sanoivat että sormus saa naiset kimppuun. Missä mättää? Ajattelevatko naiset että tuosta saisi ihanan suhteen kun se on noin valmis sitoutumaan?
Siihen "ukkomiehet ei soittele perään" - selitykseen en ainakaan itse usko. Koska naiset on niin heikkoja että jää aina itse ruikuttamaan jalkoihin
- Inna
Työkaverin kanssa hommailin ja olin rehelisesti toinen nainen. Firman alkkari laittoi meidät yhteen. Minä nuorena uutena työntekijänä menin lankaan kuten me kaikki firman nuoret uudet naistyöntekijät. Useimmiten perjantaisin baarikierroksen jälkeen mun kämpille ja firmarakastaja sitten heti tai hetken päästä kotiin. Töissä oli ihanaa nähdä tämä ihmetyökone joka teki usein kaikki mun duunit. Kaikki loppuu aikanaa joku menee naimisiin ja vaimo saa tietää.
- meri
En juurikaan tuntenut huonoa omatuntoa vaimosta ollessani toinen nainen. Ai miksikö? No, mies ja vaimo elivät saman katon alla erillisiä elämiä. Ei yhteistä ajanviettoa, ei yhteisiä lomia tai muita aktiviteettejä. Lähinnä kustannusyksikkö Koti ja siihen liittyvät velvoitteet. En tuntenut vieväni mitään vaimolta, koska vaimo ei viettänyt miehen kanssa aikaansa. Mies ei vetänyt mitään olenpa ihana aviomies roolia. Mies joutui vain harvoin valehtelemaan, kun vaimoa ei vaan liikuttanut miehen tekemiset. Oikeastaan itse tunsin huonoa omaatuntoa siitä, että jouduin salaamaan suhteen lähimmäisiltäni. JOka tapauksessa tämä oli ensimmäinen ja viimeinen kerta toisena naisena.
- ei kakkosnainen
En ymmärrä näitä ihmisiä jotka aloittaa näitä ketjuja. Eikö kaikki ole vastuussa omasta elämästä ja omista teoista, mulle on aivan sama vaikka joku toinen nainen veisi ukkoni tai pitäisi peliä hänen kanssaan, en tiettävästi omista ukkoani vaikka olenkin hänen kanssaan naimisissa ja en usko että peli loppuisi siihenkään että ottaisin avioeron. Se on kahden kauppaa ja kolmannen korvapuusti, ei tälläisilla kirjoituksilla ja ketjuilla ratkaista mitään asioita, eiköhän ne ratkaista siellä kotona ja jos ei osata niin ammatti-ihmisiäkin löytyy siihen vaivaan. Kasvakaa aikuisiksi.
- emoalus
ei kannata edes käydä tällaisilla palstoilla, jos noin päässä ratkeaa..hei, ystävä kallis.tämä chatti on tarkoitettu juuri keskusteluihin ja aihe, minkä laitoin on ollut terapia-työssäni usein esillä harmillisen paljon...siksi aloitin keskustelun juuri tästä aiheesta ja on ollut hyvä, että ihmiset kertovat kokemuksistaan.myös onnistumisen kokemuksistaan. uusi aihe voisi olla, vaikka "tunteiden hallitseminen", kulissielämä tai vaikka aborttikokemuksia tai täydellinen ihmissuhde..voi näitä on paljon..sitä varten on tämä keskustelumahdollisuus..ja se on ok.jos se sinua häiritsee ja sinun elämää niin kierrä kaukaa kaikki sinua koskemattomat palstat.
- EllenAina
- mikä kirjoituksissa risoo ??? -
- kai siitä kirjoittaa saa... mitä se haittaa -
pöh
pah
pih. - EllenAina
emoalus kirjoitti:
ei kannata edes käydä tällaisilla palstoilla, jos noin päässä ratkeaa..hei, ystävä kallis.tämä chatti on tarkoitettu juuri keskusteluihin ja aihe, minkä laitoin on ollut terapia-työssäni usein esillä harmillisen paljon...siksi aloitin keskustelun juuri tästä aiheesta ja on ollut hyvä, että ihmiset kertovat kokemuksistaan.myös onnistumisen kokemuksistaan. uusi aihe voisi olla, vaikka "tunteiden hallitseminen", kulissielämä tai vaikka aborttikokemuksia tai täydellinen ihmissuhde..voi näitä on paljon..sitä varten on tämä keskustelumahdollisuus..ja se on ok.jos se sinua häiritsee ja sinun elämää niin kierrä kaukaa kaikki sinua koskemattomat palstat.
Tavallaan yksi osoitus siitä ... "yli-ihmisestä" ketä eikosketa juuri mikään. AIWomieskin saa mennä ja panna, Sowhat. Niistä ei keskustella ei täällä eikä kotona warmaan....
Tais pihahtaa kuumaKiuas. Ne turhautumat tais tulla julki, vahinGossa... (*.*)
cuccuu™ - ei kakkosnainen
EllenAina kirjoitti:
Tavallaan yksi osoitus siitä ... "yli-ihmisestä" ketä eikosketa juuri mikään. AIWomieskin saa mennä ja panna, Sowhat. Niistä ei keskustella ei täällä eikä kotona warmaan....
Tais pihahtaa kuumaKiuas. Ne turhautumat tais tulla julki, vahinGossa... (*.*)
cuccuu™En ole yli-ihminen vaan reaali, ihmettelen ettei aikuiset ihmiset osaa ratkoa ongelmiaan kasvotusten vaan chätissä tai foorumeissa. Vaikka eihän nykyään ihmisillä avioliitotkaan kestä kahta viikkoa kauempaa kun ei osata kotona keskustella vaan näissä ketjuissa. EllenAina se on aviomies eikä AIWomies ja meillä nimenomaan keskustellaan siksi meillä yhteistä taivalta jo 28 vuotta. Pyri samaan jos pystyt.
- Ukkomies
Vaikutat huomattavasti keskimääräistä tyhmemmältä ihmiseltä.
Avaus oli hyvä. - Ukkomies
ei kakkosnainen kirjoitti:
En ole yli-ihminen vaan reaali, ihmettelen ettei aikuiset ihmiset osaa ratkoa ongelmiaan kasvotusten vaan chätissä tai foorumeissa. Vaikka eihän nykyään ihmisillä avioliitotkaan kestä kahta viikkoa kauempaa kun ei osata kotona keskustella vaan näissä ketjuissa. EllenAina se on aviomies eikä AIWomies ja meillä nimenomaan keskustellaan siksi meillä yhteistä taivalta jo 28 vuotta. Pyri samaan jos pystyt.
*EllenAina se on aviomies eikä AIWomies*
takertuu kirjoitusvirheeseen. Huh! - EllenAina
En ole yli-ihminen vaan reaali, ihmettelen ettei aikuiset ihmiset osaa ratkoa ongelmiaan kasvotusten vaan chätissä tai foorumeissa. Vaikka eihän nykyään ihmisillä avioliitotkaan kestä kahta viikkoa kauempaa kun ei osata kotona keskustella vaan näissä ketjuissa. EllenAina se on aviomies eikä AIWomies ja meillä nimenomaan keskustellaan siksi meillä yhteistä taivalta jo 28 vuotta. Pyri samaan jos pystyt.
juu-niinhän se onkii - aivomieS.
28vuotta .. onnittelen.
Juu. saa sitä ihmetellä miksi ihmiset kirjoittelee tänne, eipä kai siitä mitään pulttia tarvi kuitenkaan ottaa eihän.
Toiset kirjoittaa toiset ei, ei kai siinä mitään ihmeellistä ole.
*tiukkatäti oot näemmä*
okei, Onnittelut pitkästä parisuhteesta :)
Kaikkea hyvää silti :) vaikka käristellään täällä netissä :)
Kivaa päivänjatkoa Teille
sinne pitkään puhuvaan parisuhteeseen :)
heips! - EllenAina
Ukkomies kirjoitti:
takertuu kirjoitusvirheeseen. Huh!Se on vain hyvä juttu,
opinpahaN suomenkielen kääntäjäksi
Miepä ossoon lukkee, vaikka on AWIot lomille lähtemäisillään :D
UkkelimikkeliMiekkonen, - älähän sie hauggulicuicculi siellä _ :D - EllenAina
Ukkomies kirjoitti:
Vaikutat huomattavasti keskimääräistä tyhmemmältä ihmiseltä.
Avaus oli hyvä.Senkin - gangelimankeliMunkeli - :D
- Viitalan vaari
"En ymmärrä näitä ihmisiä jotka aloittaa näitä ketjuja."
kaikki Suomi24:n keskustelupalstat mielestäsi sulkea? - EllenAina
Viitalan vaari kirjoitti:
"En ymmärrä näitä ihmisiä jotka aloittaa näitä ketjuja."
kaikki Suomi24:n keskustelupalstat mielestäsi sulkea?- on niitä pahempiakin nähty -
_(*.*)_ - ei kakkosnainen
Ukkomies kirjoitti:
takertuu kirjoitusvirheeseen. Huh!Niin jos osaa kirjoittaa niin ymmärtää tekstin sisällön ,mutta jos ei osaa kirjoittaa niin ei voi ymmärtää tekstin sisältöä.
- Ukkomies
Niin jos osaa kirjoittaa niin ymmärtää tekstin sisällön ,mutta jos ei osaa kirjoittaa niin ei voi ymmärtää tekstin sisältöä.
että kirjoitin sinulle kaksi melko ikävän sisältöistä viestiä. Hermostuin lähinnä ketjun avaajan puolesta, koska hyökkäsit aika voimakkaasti häntä vastaan, vaikka avaus oli ihan OK tälle palstalle.
Niinpä suutuspäissäni kirjoitin kommentit, jotka olisivat saaneet jäädä kirjoittamatta. Samoin otsikoin toisen kommentin ei-fiksusti (tosin noudattaen sinun omaa tyyliäsi: "Voi V....").
Voit unohtaa kyseiset kommenttini.
PS. Täällä on avioliittoa takana 32 v. ja aina vain paranee.
- 2003
Vuosi 2003 vierähti kakkosena. Se klassinen tapaus että lankesin työkaveriin. Olimme firmaporukan kanssa laskettelumatkalla ja siitä se sitten jatkui olutiltojen ym. merkeissä. Suhde loppui vasta sitten kun salarakas (mies)ja sen kumppani oli hakeneet kuulutukset avioliittoa varten. Työkaveri-kakkosnainen on nykyään tosi arkipäiväinen juttu että haukotuttaa. Vaimo sai tietää sit vasta häiden jälkeen...
- kotikerho
Joopa joo lapset ei tunne isää ym. kotona käydään vaihtamassa puhdas paita. koko lauantai nukutaan kun on ollut niin kiirus työkavereiden kanssa bailatessa perjantaina. Juu ja se työpaikan amerikkalainen työkulttuuri eli aina töissä.
- Mr. X
kommentti ja tapaus.
**Työkaveri-kakkosnainen on nykyään tosi arkipäiväinen juttu että haukotuttaa.**
Niin on - vain lahopäille. - UUH!
Mr. X kirjoitti:
kommentti ja tapaus.
**Työkaveri-kakkosnainen on nykyään tosi arkipäiväinen juttu että haukotuttaa.**
Niin on - vain lahopäille.Hei tämä on todellista elämää ihan faktaa. Terv.Anni-Anne-Sari
- Real life
UUH! kirjoitti:
Hei tämä on todellista elämää ihan faktaa. Terv.Anni-Anne-Sari
maksullisia huoria vai kaikkien halukkaiden ilmaisia panopuita?
- Nimetön
Näin sanoi toinen kirkosta eronnut nainen 60-vuotiaalle ukkomiehelleni, kirkkovaltuutetulle.
NYT- kaikki on SALLITTUA TÄSSÄ IÄSSÄ.Suhteen tultua ilmi, hän oli pahoillaan!!!Ei ollut tarkoitus aiheuttaa ongelmia!!!.
Malaaisjärkeni ei tällaista ymmärrä. - emoalus
hienoa ihmiset hienoa..keskustelkaa ja purkakaa asioita ja aggggressioita..se helpottaa.aurinkoista päivää kaikille, myös pettäjille,petetyille ja täydellisesti onnistuneille, ykkösille ja kakkosille :)
- EllenAina
koko ajan on kakkosena yritetty, useimmiten kuitenkin on tyytyminen ykkösen (I) osaan.
petettyä on tullut
petetyksi olen joutunut
Onnistunut olen joskus
epäonnistunut ehkä sitäkin,,,
surullinen iloinen rakastunut pettynyt...
Jutellaan vaan :9 vaikka watuttaa :9
- onkohan
sillä pettäjämiehellä omaatuntoa? Kyl te ämmät ootta tyhmiä! täällä haukutaan vaan aina niitä kakkosnaisia, miksi ei kysytä vastaavaa asiaa kakkosmiehiltä. Niitäkin nimittäin on. Ai, mutta siinäkinhän tapauksessa se nainen on syyllinen ja huora ym. ym... voi teitä onnettomia. Pettäjähän täs suurin syyllinen on.
- emoalus
kyllähän se sama koskee miehiä, kun naisia..tässä aloitetussa keskustelunaiheessa oli vain nainen osapuolena/kakkosena..ei tarkoita sitä, että kun miehiä ei mainita, että miehille se olis jotenkin sallitumpaa ja oikeutettua. Siitähän aiheesta voit esimerkiksi sinä tehdä aloitteen ja sekin varmasti herättää keskustelua yhtälailla.
nainen, jolla on kaksi miestä yhtäaikaa leimataan ehkä juuri kuvaamallasi tavalla. kun taas mies, jolla on kaksi naista on onneton avioliitossaan ja päätyi toisen naisen syliin..parempaan suhteeseen pois hirrrrmuisen akan tossun alta..tuhoon tuomittu suhde.(siis eka liitto)
jos naisella on kaksi miestä yhtäaikaa, niin todennäkoisesti sanotaan: "halveksittavaa, voi mies raukkaa, kun on tuollainen nainen" tai harvemmin ymmärretään sitä..Asialla on monia puolia.väheksymättä kumpaakaan aihetta.
kurjaa kumminkin oli sitten kysymyksessä mies tai naispettäjä, kakkosnainen tai mies...monta keittäjää, huono soppa ja salailu ei ainakaan tuota hyvää tulosta kenenkään kannalta.Jos nurmi näyttää vihreämmältä aidan toisella puolella, niin, ensin loikkaamista kannattaa miettiä tarkkaan kannattaisko yrittää puhua,purkaa aisoita kumppanin kanssa ja jos ei onnistu,kaikesta huolimatta, niin sitten rehellinen ero. sukset eri suuntiin ja se on sitten jokaisen oma asia, mitä sen jälkeen tekee. Pettäminen ja petetyksi tuleminen haavoittaa aina. oli sitten eka tai toka, mies tai nainen.. - kakkosmiestä
emoalus kirjoitti:
kyllähän se sama koskee miehiä, kun naisia..tässä aloitetussa keskustelunaiheessa oli vain nainen osapuolena/kakkosena..ei tarkoita sitä, että kun miehiä ei mainita, että miehille se olis jotenkin sallitumpaa ja oikeutettua. Siitähän aiheesta voit esimerkiksi sinä tehdä aloitteen ja sekin varmasti herättää keskustelua yhtälailla.
nainen, jolla on kaksi miestä yhtäaikaa leimataan ehkä juuri kuvaamallasi tavalla. kun taas mies, jolla on kaksi naista on onneton avioliitossaan ja päätyi toisen naisen syliin..parempaan suhteeseen pois hirrrrmuisen akan tossun alta..tuhoon tuomittu suhde.(siis eka liitto)
jos naisella on kaksi miestä yhtäaikaa, niin todennäkoisesti sanotaan: "halveksittavaa, voi mies raukkaa, kun on tuollainen nainen" tai harvemmin ymmärretään sitä..Asialla on monia puolia.väheksymättä kumpaakaan aihetta.
kurjaa kumminkin oli sitten kysymyksessä mies tai naispettäjä, kakkosnainen tai mies...monta keittäjää, huono soppa ja salailu ei ainakaan tuota hyvää tulosta kenenkään kannalta.Jos nurmi näyttää vihreämmältä aidan toisella puolella, niin, ensin loikkaamista kannattaa miettiä tarkkaan kannattaisko yrittää puhua,purkaa aisoita kumppanin kanssa ja jos ei onnistu,kaikesta huolimatta, niin sitten rehellinen ero. sukset eri suuntiin ja se on sitten jokaisen oma asia, mitä sen jälkeen tekee. Pettäminen ja petetyksi tuleminen haavoittaa aina. oli sitten eka tai toka, mies tai nainen..aivan, jos nainen elää kulisseissa, varmasti kiinnostusta kakkosmieheen alkaa tulla...
- "salarakas"
Onko naisella omaatuntoa, kysyt??? Miksi ihmeessä sen naisen omaatuntoa perään kuulutat? Eikös pitäisi sen pettävän miehen omantunnon perään kuuluttaa.
Vastaan omasta ja vierelläni viihtyvän varatun miehen puolesta, meillä molemmilla on omantunto. Olisin hyvinkin vierellä jos hän haluaisi kertoa totuuden vaimolleen, kenen vieressä välillä on. Tosin, en odota, enkä toivo, että hän pyrkisi pysyvästi viereeni. En ole tuomari, hän saa tehdä omat virheet omassa elämässään. En tavoittele häntä itselleni, päinvastoin toivoisin, että hän oppisi olemaan onnellinen vain vaimonsa kanssa, mutta ymmärrän häntä ja olen hänen läheisin ystävänsä.
Vaan parempi vaimonkin olla tietämättä. Tosin luulen, että hän tietää, miehensä olevan uskoton, sulkee silmänsä eikä halua nähdä, sillä perhekuvionsa on hankala. Idyllin rikkominen olisi liian kivuliasta ja kun kerran hän saa minkä tarvitsee, hän on ilmeisesti hiljaa tyytynyt "sallimaan" miehensä antaa ylijäämä toiselle naiselle.
Meidän keskemme ei puhuta rakkaudesta, nauramme nykysin muodikkaallle salarakas nimityksellekin. Emme me rakasta toisiamme, kunnioitamme toisiamme, sillä tiedämme olevamme tietyllä tavalla poikkeavaia yksilöitä ja hyväksymme toisemme omanaitsenämme tukena ja turvana.
Varattu miesystäväni rakastaa vaimoaan (?) ja lapsiaan, ei hän minua rakasta, enkä minä häntä. En edes voisi rakastaa miestä, jonka tiedän ihan varmasti pettävän. Emme me edes harrasta seksiä aina tavatessamme tai mikä luetaan seksiksi. Riittää läheisyys ja kuunteleminen, hyväily...
Mietinkin, millaista on se rakkaus, mitä hän tuntee vaimoaan kohtaan ja vaimonsa häntä kohtaan tuolla perusteella kuin sinäkin toteat, "en usko, että se on rakkautta, koska rakkaus ei koskaan haavoita ketään.ja pettämisen pohjalle rakennettu suhde ei tule kestämään..valitettavaa, mutta totta." Ehken se ei olekaan enää rakkautta, vain kumppanuutta, "yhtiökumppanuutta" X-perheyhtiön toimitusjohtaja ja hallituksen puheenjohtajuutta. Tai sitten se on todellista rakkautta, toistensa hyväksyntää sellaisenaan kuin toinen on, molemmat loukkaavat toisiaan niin syvästi, että välillä "sivullisena" itsenikin sydämeen sattuu.
Kunpa elämä olisikin yksinkertaista...- emoalus
sanot, että olisit hänen tukena,jos hän haluaisi kertoa totuuden vaimolleen.Ehkäpä sinun parhaana ystävänä kannattaisi kaikin mahdollisin tavoin pyrkiä yhdistämään heidät ja kannustaa kertomaan vaimolle..., jos sitä sydämestäsi haluat.Oletko itse valmis irrottamaan läheisyys ystävyydestä..entä, kun sinä haluat rinnallesi todellisen elämänkumppanin jota rakastat, otatko silloinkin parhaan läheisyys ystäväsi aina silloin tällöin viereesi.
vai, olisitko valmis sanomaan jyrkän ei:n, sillä rehellisyytesi nimissä et haluaisi pettää omaa rakkauttasi.jota RAKASTAT
Olet kuullut vain tämän miehen kertoman suhteesta vaimoonsa, jota hän rakastaa? oletko koskaan ajatellut, mikä on todellinen tilanne.
ja totuus asioista..kauanko sinulle riittää tämä hellyys ystävyys, varsinkin jos sinulla ei ole omaa miestä... - "salarakas"
emoalus kirjoitti:
sanot, että olisit hänen tukena,jos hän haluaisi kertoa totuuden vaimolleen.Ehkäpä sinun parhaana ystävänä kannattaisi kaikin mahdollisin tavoin pyrkiä yhdistämään heidät ja kannustaa kertomaan vaimolle..., jos sitä sydämestäsi haluat.Oletko itse valmis irrottamaan läheisyys ystävyydestä..entä, kun sinä haluat rinnallesi todellisen elämänkumppanin jota rakastat, otatko silloinkin parhaan läheisyys ystäväsi aina silloin tällöin viereesi.
vai, olisitko valmis sanomaan jyrkän ei:n, sillä rehellisyytesi nimissä et haluaisi pettää omaa rakkauttasi.jota RAKASTAT
Olet kuullut vain tämän miehen kertoman suhteesta vaimoonsa, jota hän rakastaa? oletko koskaan ajatellut, mikä on todellinen tilanne.
ja totuus asioista..kauanko sinulle riittää tämä hellyys ystävyys, varsinkin jos sinulla ei ole omaa miestä...Voitpa olla varma, että olen monta kertaa kehoittanut ottamaan liittonsa kotona työn alle ja tekemään töitä oman liittonsa eteen. Yksi ihminen ei vaan liittoa korjaa, se korjautuu vain talkoilla johon osallistuu molemmat.
Olemmepa olleet erossa, kun itse olen ollut omassa parisuhteessa. Ilmanmuuta katkaisen heti fyysisen suhteen häneen. "Olkapäänä" puhelimitse olen ollut silloinkin ja kertonut avoimesti omalle kumppanilleni ystävyyssuhteestani ja sen aikaisemmista muodoista.
Sattumoisin tunnen miehen perhe-elämän kiemurat ja perheen todellisen tilanteen muualtakin. Tietenkin yksityiskohdat miehen kertomana, ei hän tai vaimo kerro niitä sivullisille tai jos kertoo, niin vain luotettaville ystäville.
Ystävyytemme säilyy varmasti aina, mutta fyysinen lähisyytemme kestää niin kauan, kuin minä kohtaan ihmisen jota oikeasti rakastan, joka on minulle hyvä ja jonka kanssa jatkan elämääni. Ja toivon, että oman rakastumiseni myötä tämä mies oppii oikean onnellisen parisuhteen arvon. - "salarakas"
"salarakas" kirjoitti:
Voitpa olla varma, että olen monta kertaa kehoittanut ottamaan liittonsa kotona työn alle ja tekemään töitä oman liittonsa eteen. Yksi ihminen ei vaan liittoa korjaa, se korjautuu vain talkoilla johon osallistuu molemmat.
Olemmepa olleet erossa, kun itse olen ollut omassa parisuhteessa. Ilmanmuuta katkaisen heti fyysisen suhteen häneen. "Olkapäänä" puhelimitse olen ollut silloinkin ja kertonut avoimesti omalle kumppanilleni ystävyyssuhteestani ja sen aikaisemmista muodoista.
Sattumoisin tunnen miehen perhe-elämän kiemurat ja perheen todellisen tilanteen muualtakin. Tietenkin yksityiskohdat miehen kertomana, ei hän tai vaimo kerro niitä sivullisille tai jos kertoo, niin vain luotettaville ystäville.
Ystävyytemme säilyy varmasti aina, mutta fyysinen lähisyytemme kestää niin kauan, kuin minä kohtaan ihmisen jota oikeasti rakastan, joka on minulle hyvä ja jonka kanssa jatkan elämääni. Ja toivon, että oman rakastumiseni myötä tämä mies oppii oikean onnellisen parisuhteen arvon.Heidän pitisi erota ja elää oma elämänsä. Kerrankos ihminen huomaa olevansa väärän ihmisen kanssa avioliitossa. Mutta erokaan ei aina ole niin yksinkertainen asia. On monia asioita, jotka saa puolisot miettimään ja tyytymään kulissiliittoon. Ja heilläkin on ihan "hyvä" perustelu kulissiliitolleen tai toveruusliitolleen, mikä se nyt onkaan. Rakkausliitto se ei ainakaan minusta ole. Mies väittää, että on, mutta olen sitä mieltä, ettei heistä kumpikaan enää oikeasti rakasta toista. Vaan tätä en ole hänelle koskaan sanonut, hän elää omaa elämäänsä ja minä omaani. Minä teen omat virheeni hän omansa.
Enkä nyt kirjoittanut tätä, sillä, että haluaisin miehen omakseni, edelleenkin, tiedän että hän pettää, en ikinään luottaisi, joten en voisi rakastaa eli ei sekään siis olisi rakkausliitto. Minä haluan perustaa oman oikean parisuhteeni rakkauteen. - Kissa pöydälle
"salarakas" kirjoitti:
Heidän pitisi erota ja elää oma elämänsä. Kerrankos ihminen huomaa olevansa väärän ihmisen kanssa avioliitossa. Mutta erokaan ei aina ole niin yksinkertainen asia. On monia asioita, jotka saa puolisot miettimään ja tyytymään kulissiliittoon. Ja heilläkin on ihan "hyvä" perustelu kulissiliitolleen tai toveruusliitolleen, mikä se nyt onkaan. Rakkausliitto se ei ainakaan minusta ole. Mies väittää, että on, mutta olen sitä mieltä, ettei heistä kumpikaan enää oikeasti rakasta toista. Vaan tätä en ole hänelle koskaan sanonut, hän elää omaa elämäänsä ja minä omaani. Minä teen omat virheeni hän omansa.
Enkä nyt kirjoittanut tätä, sillä, että haluaisin miehen omakseni, edelleenkin, tiedän että hän pettää, en ikinään luottaisi, joten en voisi rakastaa eli ei sekään siis olisi rakkausliitto. Minä haluan perustaa oman oikean parisuhteeni rakkauteen.hataria ja ontuvia ovat tarinasi ja perustelusi.
Jos naisella on selkärankaa, hän ei varattuun mieheen retkahda. Eli sinulla..... - emoalus
"salarakas" kirjoitti:
Heidän pitisi erota ja elää oma elämänsä. Kerrankos ihminen huomaa olevansa väärän ihmisen kanssa avioliitossa. Mutta erokaan ei aina ole niin yksinkertainen asia. On monia asioita, jotka saa puolisot miettimään ja tyytymään kulissiliittoon. Ja heilläkin on ihan "hyvä" perustelu kulissiliitolleen tai toveruusliitolleen, mikä se nyt onkaan. Rakkausliitto se ei ainakaan minusta ole. Mies väittää, että on, mutta olen sitä mieltä, ettei heistä kumpikaan enää oikeasti rakasta toista. Vaan tätä en ole hänelle koskaan sanonut, hän elää omaa elämäänsä ja minä omaani. Minä teen omat virheeni hän omansa.
Enkä nyt kirjoittanut tätä, sillä, että haluaisin miehen omakseni, edelleenkin, tiedän että hän pettää, en ikinään luottaisi, joten en voisi rakastaa eli ei sekään siis olisi rakkausliitto. Minä haluan perustaa oman oikean parisuhteeni rakkauteen.en usko, että sinä näet kuitenkaan miehen sydämeen tai ex- vaimon tai heidän yhteisiin hetkiin..mies ei välttämättä kerro kaikista hyvistä hetkistä, mitä vaimonsa kautta on kokenut..tuskinpa sinun kanssa on ollut vain niitä hyviä hetkiä.sinun kanssa hän ei ole elänyt arkea ja kaikkea siihen liittyvää normaalia.. olet kuin turvasatama, johon voi tarvittaessa purjehtia, selvittämättä kaikkia oman suhteen ongelmia perusteellisesti..sinä et vaadi mihinkään ja minkähän takia nainen ei halua osallistua suhteen rakentamiseen.siis ex.voisiko syynä olla pettymys miehen pettämiseen..luotto mennyt ja sinun osallisuutesi ei todellakaan auta miestä eteenpäin. en usko, että mies sanoo ihan huvikseen vaan ,että rakastaa vaimoaan ..varmaan rakastaa, koska ehkä hän tietää kuitenkin, että vaimossa ei ole ollut kaikki syy..hän on vain antanut ymmärtää niin, että saa sympatiat osakseen..jossain vaiheessa liittoon on tullut eräänlainen kriisi..riippuu siitäkin kauanko yhdessä on oltu. ja mikä harmillista..liitot kaatuu usein juuri näihin kasvukriiseihin, vaikka tarkoitus olisi mennä suhteessa eteenpäin, eli kasvaa..ja kun aletaan sotimaan, niin se on raakaa sanapeliä..joskus se riistäytyy käsistä, vaikka haluaisi sopia ja antaa kaikki anteeksi...sinuna harkitsisin totuuden kertomista.se olisi kaikkien kannalta oikea ratkaisu..viis kulisseista..totuuden kertomisen jälkeen kissa nostettaisiin pöydälle ja asiat puitaisiin niinkuin ne on ollut, eikä niinkuin niiden on oletettu olevan.tai pistä mies sen eteen, että kertoo totuuden..on se kuitenkin väärin sitä vaimoa ja perhettä kohtaan... vaikka olisi kuinka hauskaa leikitellä "salarakas" leikkiä..eikä se niin vakavaa olisi..se on vakava asia.
- "salarakas"
emoalus kirjoitti:
en usko, että sinä näet kuitenkaan miehen sydämeen tai ex- vaimon tai heidän yhteisiin hetkiin..mies ei välttämättä kerro kaikista hyvistä hetkistä, mitä vaimonsa kautta on kokenut..tuskinpa sinun kanssa on ollut vain niitä hyviä hetkiä.sinun kanssa hän ei ole elänyt arkea ja kaikkea siihen liittyvää normaalia.. olet kuin turvasatama, johon voi tarvittaessa purjehtia, selvittämättä kaikkia oman suhteen ongelmia perusteellisesti..sinä et vaadi mihinkään ja minkähän takia nainen ei halua osallistua suhteen rakentamiseen.siis ex.voisiko syynä olla pettymys miehen pettämiseen..luotto mennyt ja sinun osallisuutesi ei todellakaan auta miestä eteenpäin. en usko, että mies sanoo ihan huvikseen vaan ,että rakastaa vaimoaan ..varmaan rakastaa, koska ehkä hän tietää kuitenkin, että vaimossa ei ole ollut kaikki syy..hän on vain antanut ymmärtää niin, että saa sympatiat osakseen..jossain vaiheessa liittoon on tullut eräänlainen kriisi..riippuu siitäkin kauanko yhdessä on oltu. ja mikä harmillista..liitot kaatuu usein juuri näihin kasvukriiseihin, vaikka tarkoitus olisi mennä suhteessa eteenpäin, eli kasvaa..ja kun aletaan sotimaan, niin se on raakaa sanapeliä..joskus se riistäytyy käsistä, vaikka haluaisi sopia ja antaa kaikki anteeksi...sinuna harkitsisin totuuden kertomista.se olisi kaikkien kannalta oikea ratkaisu..viis kulisseista..totuuden kertomisen jälkeen kissa nostettaisiin pöydälle ja asiat puitaisiin niinkuin ne on ollut, eikä niinkuin niiden on oletettu olevan.tai pistä mies sen eteen, että kertoo totuuden..on se kuitenkin väärin sitä vaimoa ja perhettä kohtaan... vaikka olisi kuinka hauskaa leikitellä "salarakas" leikkiä..eikä se niin vakavaa olisi..se on vakava asia.
Kyllä hän on kertonut hyvistä hetkistä arkisista ja romanttisista kotona ja muualla, rakastelustakin, lasten odottamiseen liittyvästä onnellisesta ajasta.... Siis oikeasti olen hänelle varmasti enemmän paras luotettava ystävä kuin rakastajatar. Me todellakin riitelemme keskenämme, suutumme ja mökötämme - pyydämme anteeksi. Ei suhteemme ole ihan tavallinen sivusuhde, mutta ei rakkaussuhdekaan, sellainen kun hyvien ystävien suhde on.
Ei mies varmasti ole halukas omaa suhdettaan miettimään, kun on jokseenkin onnellinen näin - tiedän sen. Mutta tuskin olen niin erikoinen, etteikö uusi sivusuhde löydy, sillä hänen uskottomuutensa on kestänyt jo niin kauan, jo vuosia ennen kuin me tutustuimme ja meidän suhtemmekin on jo kestänyt, jos ei katkoksia omien suhteideni takia oteta huomioon.
Minun tehtävä ei ole kertoa hänen vaimolleen tai jollekin toiselle, jonka puolison tiedän pettävän. Ja kuten sanoin, en myöskään ole edes oikeutettu miehen rakastajatarena puuttumaan hänen ja vaimonsa liittoon tai arvostelemaan, siksi en koskaan ole omaa mielipidettäni kertonut hänelle. Oman suhteensa voi korjata vain asianomaiset itse. Meistä kukaan ei ole oikeutettu puuttumaan toisten elämään.
On myös tilanteita, jolloin uskottomuus on erittäin ymmärrettävää ja jollakin tavoin hyväksyttävää, on tuolla alla sellaisiakin keskusteluja. Kun elää elämää ja näkee, kuuntelee ja katselee, niin ymmärtää, elämän vaikeutta.
Kuten sinäkin totesit, avioliitoissa on kriisejä ja lisään myös ihmisten elämässä, ne on itse selvitettävä ja opittava ymmärtämän syyt ja seuraukset, muuten kriiseistä ei kasva ja pysty oppimaan. Jos itse ei pysty kriisejään käsittelemään sitä varten on ammattiauttajat, ystävien tehtävänä on tukea kriiseissä ja ehkä opastaa ammattiauttajan luokse tai hankkimaan tietoa ja kykyä ongelmien ratkaisemiseksi esim. kirjallisuudesta. Parisuhdeongemien ratkomiseksikin on runsaasti hyvää kirjallisuutta kotimaista ja ulkomaista kirjastoissakin. Ei meistä kukaan voi elää toisen elämää, meidän on kunkin elettävä omamme ja otettava opiksemme omista ja ehkä toistenkin virheistä.
Rakkaudesta sen verran, että moni, niin moni sanoo rakastavansa, vaikka todellisuudessa tarkoittaa tarvitsemista. Minäkin väitin rakastavani exää vuosia, mutta kyse oli oikeasti tarvitsemisesta, kunnes elin oman henkilökohtaisen kasvukriisini, luin paljon kirjallisuutta ja aloin nähdä asiat niin kuin ne ovat, en ruusunpunaisten lasien läpi. Ja mielestäni heidän suhteessaan on tavallaan sama tilanne, molemmat tarvitsevat toista säilyttääkseen ns. vihkikuvan kehykset, rikkominen on niin tuskallista vaikka henkisesti loppujen lopuksi niin eheyttävää. - "salarakas"
Kissa pöydälle kirjoitti:
hataria ja ontuvia ovat tarinasi ja perustelusi.
Jos naisella on selkärankaa, hän ei varattuun mieheen retkahda. Eli sinulla.....Hataraa tässä tositarinassa on eräs avioliitto, kuin korttitalo, surullista minustakin.
Kunnioittaakseni heidän liittonsa yksityisyyttä, en kerro tässä tarkempia vähemmän ontuvia tai hataria tarinoita tai perusteluja, jotka voisivat loukata heidän yksityisyyttää. Muuten menisi vähän samalle linjalle keskustelu, kuin pääministeri Vanhasen ja kulttuuriministeri Karpelan suhteen spekulointi, eli sivulliset hämmentäisi kattilaa, johon ei heidän kauhansa kuulu.
Missähän vaiheessa väitän retkahtaneeni? Itse ymmärrän retkahtamisella rakastumista...no siitä olen jo kirjoittanut yllä.
Olen ehdottomasti samaa mieltä, että kissa pöydälle, mutta se ei todellakaan ole minun tehtäväni, siitäkin olen kirjoittanut mielipiteeni perusteluineen.
- että
mies on se joka vaimoaan/naisystäväänsä pettää pitämällä suhdetta "kakkoseen". Tämä kakkonen kun ei varmaankaan ole antanut minkäänlaista uskollisuus lupausta miehen vaimolle.
- Ukkomies
Miksi nainen lähtee tietoisesti varatun miehen panopatjaksi?
Siinä kaksi kusipäätä pökkii toisiaan. - toinen nainen
Ukkomies kirjoitti:
Miksi nainen lähtee tietoisesti varatun miehen panopatjaksi?
Siinä kaksi kusipäätä pökkii toisiaan.Just noi..tyypillinen ajattelutapa. Panoa ja pökkimistä...ei voi kun ihmetellä ihmisten ajattelutapaa.
Se salasuhde voi olla ja onkin useimmin kauniimpaa ja parempaa kuin aviosuhde.Olen se toinen nainen ja hän on minulle se toinen mies ja seksi meidän kahden välillä on herkkää ja nautittavaa, kaukana panoista ja pökkimisistä. - JukolanJussi
toinen nainen kirjoitti:
Just noi..tyypillinen ajattelutapa. Panoa ja pökkimistä...ei voi kun ihmetellä ihmisten ajattelutapaa.
Se salasuhde voi olla ja onkin useimmin kauniimpaa ja parempaa kuin aviosuhde.Olen se toinen nainen ja hän on minulle se toinen mies ja seksi meidän kahden välillä on herkkää ja nautittavaa, kaukana panoista ja pökkimisistä."Se salasuhde voi olla ja onkin useimmin kauniimpaa ja parempaa kuin aviosuhde."
paskaa.
Kaikki perustuu valheeseen ja kieroiluun. Milloin tämä on kauniiksi tullut? - toinen nainen
JukolanJussi kirjoitti:
"Se salasuhde voi olla ja onkin useimmin kauniimpaa ja parempaa kuin aviosuhde."
paskaa.
Kaikki perustuu valheeseen ja kieroiluun. Milloin tämä on kauniiksi tullut?En tuomitsisi kaikkia ...syitä on monia miksi tälläseen ryhdytään.
Tietty on sellasiakin suhteita jotka perustuun vain himoon ja tyydytykseen, mutt omani ei tosiaa ole sellanen.
Minulle on ihan sama mitä sinä tai muut siitä ajattelevat. Minulle se antaa hellyytä, rakkautta joka puuttuu aviosuhteesta. - moraaliton?
Olen kanssasi samaa mieltä: "kakkosnainen" ei ole tehnyt uskollisuuslupausta kenenkään vaimolle! Mietin tässä itsekin, miksi meitä "kakkosia" niin moralisoidaan, kun kyllä se vika silloin on siinä miehessäkin!
Ketään en ole suhteeseen pakottanut vasten tahtoaan. Kyllä sillä miehelläkin on oikeus sanoa "ei", jos haluaa olla uskollinen kumppanilleen ja sellaiselle miehelle nostan hattua; HE OVAT HARVASSA ja kunnioitan sitä!!
Itse olen sinkku ja vapaana naisena vastaan teoistani vain itselleni; en ole vastuussa kenenkään parisuhteen onnistumisesta tai perheiden särkymisestä.
- voi mitään
jos on toinen. Ootko ajatellut asiaa koskaan niin, että todellinen rakkaus voi olla tälläisessä muodossa. Itse olen se toinen ja saan suhteesta jotain niin mahtavaa, jotain niin ainutlaatuista, jotain niin kaunista, sellaista, jota ei voi sanoin kuvailla... En edes tiennyt että näin voi rakastaa. Enkä ole mikään untuvikko vaan jo elämää nähnyt ja kokenut. Mutta suhteeni on vain niin paljon antava, että ei siinä halua muuta kuin ELÄÄ sitä niin paljon kuin saa. Tiedän, että joskus se loppuu. Mutta silti haluan elää tämän...
- emoalus
ehkä se on jotain mahtavaa ja ainutkertaista tänää, ehkä vielä huomennakin.ja voi olla todella rakastunut olo, aivan ruusunpunainen..mutta, perusta, mihin suhde on perustettu on aika hatara.Kestävä pohja kestää ja siihen kuuluu: luottamus, rehellisyys ja totuus.jos suhde perustetaan epärehellisyyteen, salailuun, jälkien peittelemiseen, niin perusta ei valitettavasti kestä..En kiistä, ettetkö tuntisi nyt niin valtavaa rakkautta, niin on
tuntenut varmaan tämän miehen toinenkin nainen(se ykkönen) ja tuntee.jos ajattelet, että haluan tätä, vaikka se kestäisi aikansa, niin etkö haavoita sillä myös itseäsi.Näissä suhteissa tulee niin moni haavoitetuksi.usein myös lapset..minun sydämeen sattui tapaus, jossa poika oli saanut tietää äitinsä kauan kestäneestä suhteesta.isä ei tiennyt, että hänen vaimo on uskoton, mutta poika oli tarkkanäköisempi ja tiesi sen. kärsi siinä sivussa. ahdistui ja lopputulos oli hyvin traaginen. poika tappoi itsensä.nuori mies oli kokenut omassa elämässä jätetyksi tulemisen tuskan.oma tyttökaveri jätti(kuvioissa toinen), sitten seurasi, kuinka äiti toimi.. hän ahdistui ja väsyi. siksi nämä kolmio-nelidraamat on niin kauheita.siksi painotan niin paljon sitä rehellisyyttä.. - kyllä
emoalus kirjoitti:
ehkä se on jotain mahtavaa ja ainutkertaista tänää, ehkä vielä huomennakin.ja voi olla todella rakastunut olo, aivan ruusunpunainen..mutta, perusta, mihin suhde on perustettu on aika hatara.Kestävä pohja kestää ja siihen kuuluu: luottamus, rehellisyys ja totuus.jos suhde perustetaan epärehellisyyteen, salailuun, jälkien peittelemiseen, niin perusta ei valitettavasti kestä..En kiistä, ettetkö tuntisi nyt niin valtavaa rakkautta, niin on
tuntenut varmaan tämän miehen toinenkin nainen(se ykkönen) ja tuntee.jos ajattelet, että haluan tätä, vaikka se kestäisi aikansa, niin etkö haavoita sillä myös itseäsi.Näissä suhteissa tulee niin moni haavoitetuksi.usein myös lapset..minun sydämeen sattui tapaus, jossa poika oli saanut tietää äitinsä kauan kestäneestä suhteesta.isä ei tiennyt, että hänen vaimo on uskoton, mutta poika oli tarkkanäköisempi ja tiesi sen. kärsi siinä sivussa. ahdistui ja lopputulos oli hyvin traaginen. poika tappoi itsensä.nuori mies oli kokenut omassa elämässä jätetyksi tulemisen tuskan.oma tyttökaveri jätti(kuvioissa toinen), sitten seurasi, kuinka äiti toimi.. hän ahdistui ja väsyi. siksi nämä kolmio-nelidraamat on niin kauheita.siksi painotan niin paljon sitä rehellisyyttä..haavoittavani itseäni. Suhteemme on jatkunut jo vuoden ja rehellisyyttä tässä suhteessamme on. Hän ei ole missään vaiheessa luvannut mitään enkä sitä edes pyydä. Tavallaan, hölmöä kyllä, luottamus, rehellisyys ja totuus on juuri tässä suhteessa. Tätä on vain vaikea pukea sanoiksi, mutta jotenkin vain tarvitsemme toisiamme niin paljon ja lopputuloksesta huolimatta haluamme jatkaa toistemme nauttimisesta. Olemme vain riippuvaisia toisistamme juuri nyt...ja kyllähän järki sanoo toista...
- "salarakas"
kyllä kirjoitti:
haavoittavani itseäni. Suhteemme on jatkunut jo vuoden ja rehellisyyttä tässä suhteessamme on. Hän ei ole missään vaiheessa luvannut mitään enkä sitä edes pyydä. Tavallaan, hölmöä kyllä, luottamus, rehellisyys ja totuus on juuri tässä suhteessa. Tätä on vain vaikea pukea sanoiksi, mutta jotenkin vain tarvitsemme toisiamme niin paljon ja lopputuloksesta huolimatta haluamme jatkaa toistemme nauttimisesta. Olemme vain riippuvaisia toisistamme juuri nyt...ja kyllähän järki sanoo toista...
Se siinä hassua onkin, että kakkosen ja pettäjän välille syntyykin paljon vakakaammalle luottamukselle perustuva suhde kuin puolisojen. Olen pohtinut ja ajatellut sen johtuvan siitä, ettei tämä mies omassa suhteessaan ei ole hyväksytty omana itsenään vaan jossakin roolissa (isänä).
Toisaalta meidän suhteemme perustui alun alkaen seksiin sekä nautinnon saamiseen ja antamiseen ja sovimme, että tämä on sit meidän välinen salainen juttumme, eikä toisen luottamusta petetä. Pian huomasimme persoonina pitävämme tosistamme muutenkin, meidän oli helppo keskustella ja saada tukea toisiltamme.
Tiedän, että nykyisin hän kertoo minulle enemmän kuin vaimolleen kaikista asioista. Minulle hänen ei tarvitse selitellä ja valehdella, hän voi kertoa menemisensä ja tulemisensa sellaisenaan ihan kuin tunteensakin.
Siinä mielessä Emoalus on erittäin väärässä, hyvässä sivusuhteessa on luottamusta ja rehellisyyttä paljon enemmän kuin hoitamattomassa huonostivoivassa aviosuhteessa. Tietysti sivusuhteissa on eroavaisuuksia. Ei kaikkien välille synny niin syviä tunteita vaan suhde perustuu valheelle ja epärehellisyydelle, voi olla molemmilla moneen suuntaan "sala-salamiehiä/naisia".
Mekin olemme pohtineet mitä se oikea rakkaus sitten on, olemme jopa arvelleet tämän olevan sitä: hyväksymme toisemme sellaisenaan kuin olemme kaikkine vikoinemme, emmekä vaadi toisiamme muuttumaan muuksi, annamme toisillemme niin paljon henkisestikin, täydennämme toistemme elämää. Kuitenkin tiedämme, että suhteemme on helmi elämässämme, kestääpä se kuinka kauan hyväänsä fyysisenäkin.
Tuomitsijoita riittää. Ei niistä kannata välittää, jos tietäisivät, niin ymmärtäisivät. Mutta he eivät tiedä, kun eivät itse ole niin luotettavia ja hyviä ystäviä kuin me olemme. Nauttikaa vaan onnestanne ! Onni on hyvä ystävä ja syvästä ystävyyssuhteesta (fyysisestäkin) kannattaa pitää kiinni. Onnellista kesää! - "salarakas"
emoalus kirjoitti:
tuntenut varmaan tämän miehen toinenkin nainen(se ykkönen) ja tuntee.jos ajattelet, että haluan tätä, vaikka se kestäisi aikansa, niin etkö haavoita sillä myös itseäsi.Näissä suhteissa tulee niin moni haavoitetuksi.usein myös lapset..minun sydämeen sattui tapaus, jossa poika oli saanut tietää äitinsä kauan kestäneestä suhteesta.isä ei tiennyt, että hänen vaimo on uskoton, mutta poika oli tarkkanäköisempi ja tiesi sen. kärsi siinä sivussa. ahdistui ja lopputulos oli hyvin traaginen. poika tappoi itsensä.nuori mies oli kokenut omassa elämässä jätetyksi tulemisen tuskan.oma tyttökaveri jätti(kuvioissa toinen), sitten seurasi, kuinka äiti toimi.. hän ahdistui ja väsyi. siksi nämä kolmio-nelidraamat on niin kauheita.siksi painotan niin paljon sitä rehellisyyttä..Olen tavallaan samaa mieltä: hyvä suhde perustuu rehellisyyteen. Onko sellainen suhde enää rakkautta, jossa valehdellaan ja petetään? Puolisoahan sivusuhteessa petetään ja puolisolle valehdellaan. Petos ja valhe kohdentuu siihen suhteeseen, minkä sinä pidät oikeana ja kuvittelet ruusunpunaisin ajatuksin, että suhde palautuu ennalleen kun sivusuhde katoaa. Jos puoliso on kerran pari hairahtanut pettämään, niin uskon, että se voi onnistuakin, mutta ei sivusuhteen jälkeen, jossa ovat voimakkaat tunteet mukana.
Minä olen myös nähnyt ja kokenut elämässäni niin paljon uskottomuutta ympärilläni, aivan kuin sinäkin kerrot surullisia tarinoita, voisin jatkaa ja moni meistä voisi. Mutta suurimmat syylliset uskottomuuteen ovat se pariskunta, josta toinen päättää lähteä sille polulle. Se on todellisuudessa molempien valinta, että toinen "saa lähteä" sivupoluille. Jättämällä oman suhteensa hoitamatta ja heitteille ja oman elämänsä kriisit käsittelemättä jo lapsuudestaan saakka puolisot tekevät sen valinnan, sanoitta antaa toiselle luvan astua sivupoluille. Aivan rinnastettava tilanne olisi jättää mersun avaimet virtalukkoon ja ovet auki yöksi, silloin on turha valittaa, kun mersu on aamulla pihalta kadonnut. - moraaliton?
emoalus kirjoitti:
tuntenut varmaan tämän miehen toinenkin nainen(se ykkönen) ja tuntee.jos ajattelet, että haluan tätä, vaikka se kestäisi aikansa, niin etkö haavoita sillä myös itseäsi.Näissä suhteissa tulee niin moni haavoitetuksi.usein myös lapset..minun sydämeen sattui tapaus, jossa poika oli saanut tietää äitinsä kauan kestäneestä suhteesta.isä ei tiennyt, että hänen vaimo on uskoton, mutta poika oli tarkkanäköisempi ja tiesi sen. kärsi siinä sivussa. ahdistui ja lopputulos oli hyvin traaginen. poika tappoi itsensä.nuori mies oli kokenut omassa elämässä jätetyksi tulemisen tuskan.oma tyttökaveri jätti(kuvioissa toinen), sitten seurasi, kuinka äiti toimi.. hän ahdistui ja väsyi. siksi nämä kolmio-nelidraamat on niin kauheita.siksi painotan niin paljon sitä rehellisyyttä..Olet oikeassa siinä, että "kakkossuhde" harvemmin kestää. Yleensähän ne miehet palaavat vaimonsa luo ennemmin tai myöhemmin. Ja olet oikeassa siinä, että se satuttaa muita. Ja satuttaa siinä itseäänkin; tietoisesti olen itsekin ottanut sen riskin ja "polttanut näppini"; taidan olla masokisti..
Mutta miksi meitä "kakkosia" aina moralisoidaan? Kyllä siinä miehessäkin silloin vikaa on ja jollen se kakkonen ole minä, on se joku muu.. Mitä minun auttaa kieltäytyä mukavasta seurasta ja seksistäkin, kun se menee vain jonkun toisen luo? Ehkäpä ennemmin pitäisi saarnata niille uskottomille ukkomiehille, kuin meille "kakkosille".. Kun itse en ainakaan ole ketään pakottanut siihen.
Itse sitä elämästään määrää ja "vapaana ihmisenä" vastaan teoistani vain itselleni.
- viivi
eikö se oo merkki siitä jos miehen pitää saada vierasta että kotona kaikki ei mee niinku pitäis..jotain puuttuu.
- emoalus
viivi kirjoitti:
eikö se oo merkki siitä jos miehen pitää saada vierasta että kotona kaikki ei mee niinku pitäis..jotain puuttuu.
sehän on se ainainen ja kulunut selitys...mies haki toista, kun oma ei antanut tarpeeksi..
ois ees miehes sen verran munaa, että jättää ensimmäisen pois alta ja jatkaa sitten ihan rauhas sitä ruusuilla tanssimista...eli päästää sen eukkonsa jatkuvan epäilyn ja luottamispulan alta pois... aina on puolensa ja puolensa..mutta..miksi pitää kahta kerralla.kysyn vaan.olis se kaikille rehellisempää tehdä valinta. - ei se noin mene
viivi kirjoitti:
Meni metsään sun juttus.Minulla mies n.17-vuotisen liiton aikana kävi muutaman kerran vieraissa (siis,niin että minäkin tiesin).No,erohan siitä tuli lopulta ja nyt on mies parkumassa takaisin.Ei vain enää kelpaa minulle.Eikä ollut seksin puutteesta kiinni,jännitystä oli hakemassa,eli keskenkasvuinen vielä.Nyt minä nautin ensimmäistää kertaa vuosikymmeniin laaturakastelusta uuden kumppaninin kanssa.Yli 20 vuotta olin ns.uskollinen,enkä sitä kadu,mutta mitähän kaikkea exä katuukaan.Siinä meni meidän vanhuuden yhteinen elämämme tulevien lasten lastemme kanssa.Juu,elämä on....
- emoalus
ei se noin mene kirjoitti:
Meni metsään sun juttus.Minulla mies n.17-vuotisen liiton aikana kävi muutaman kerran vieraissa (siis,niin että minäkin tiesin).No,erohan siitä tuli lopulta ja nyt on mies parkumassa takaisin.Ei vain enää kelpaa minulle.Eikä ollut seksin puutteesta kiinni,jännitystä oli hakemassa,eli keskenkasvuinen vielä.Nyt minä nautin ensimmäistää kertaa vuosikymmeniin laaturakastelusta uuden kumppaninin kanssa.Yli 20 vuotta olin ns.uskollinen,enkä sitä kadu,mutta mitähän kaikkea exä katuukaan.Siinä meni meidän vanhuuden yhteinen elämämme tulevien lasten lastemme kanssa.Juu,elämä on....
tätä tarkoitin rehelliselle pohjalle perustetusta suhteesta...toinen suhde kestää aikansa, ehkä kauankin.ja voi todella tuntua, että tässä suhteessa on sitä jotain.. kaikkea, mitä olen halunnut ja kaivannut. minua kuunnellaan, rakastetaan ja minulle annetaan vapaus olla oma ihana itseni.
- emoalus
emoalus kirjoitti:
tätä tarkoitin rehelliselle pohjalle perustetusta suhteesta...toinen suhde kestää aikansa, ehkä kauankin.ja voi todella tuntua, että tässä suhteessa on sitä jotain.. kaikkea, mitä olen halunnut ja kaivannut. minua kuunnellaan, rakastetaan ja minulle annetaan vapaus olla oma ihana itseni.
lopputulos ei aina ole niin ruusunpunainen.
- emoalus
emoalus kirjoitti:
lopputulos ei aina ole niin ruusunpunainen.
tsemppiä elämääsi.olen samaa mieltä kanssasi.täytyy olla todella varma suhteesta, jos aikoo loikkia nurmen toiselle puolelle, salaa kokeilemaan tai täyttämään tunne vajausta..
se ykkös- vaimo tai mies ei todellakaan välttämättä enään seikkailujen ja epäonnistumisien jälkeen ota siippaa takaisin.se ei ole itsestäänselvyys... - jos se palaakin muijansa lu...
viivi kirjoitti:
vaikka olisi saanut minkälaiset kyydit tahansa?
- naineille
ei se noin mene kirjoitti:
oot kyllä ollu harvinaisen onnekas, että oot löytäny tilalle laaturakastajan, harvalle naiselle käy noin hyvä onni, etten lähtis yllyttämään
- Avioliitto(m)
Haluaisitko olla ykkösnainen ja miehesi käy höyläämässä myös ns. kakkosnaista?
Miltä tämä kuvitteellinen asetelma tuntuu?- moraaliton?
Minä olen ollut monasti se "kakkosnainen", syystä tai toisesta. ( Lukekaapa viestini edempänä.. )
En tietenkään haluaisi olla ykkönen miehelle, jolla on myös kakkonen, mutta...
Kokemuksieni kautta olen alkanut miettiä, että jos olisin ykkönen, löytäisikö mieheni myös sen kakkosen.
En minä niitä miehiä yksin "vamppaa"; eipä kukaan niistä ukkomiehistä ole pahasti vastaan laittanut ja tarkoitan tässä sitä, että kyllä sillä miehelläkin on siinä pelissä omakin tahto. Jos mies haluaisi olla uskollinen parilleen ja lähteä, ymmärtäisin sen ja unohtaisin koko jutun. Itseasiassa kerran jo kävi niin, että mies tuli katumapäälle ja palasi morsmaikkunsa luo ennenkuin mitään "pahaa" ehti tapahtua. Hatunnosto hänelle! - haloo
moraaliton? kirjoitti:
Minä olen ollut monasti se "kakkosnainen", syystä tai toisesta. ( Lukekaapa viestini edempänä.. )
En tietenkään haluaisi olla ykkönen miehelle, jolla on myös kakkonen, mutta...
Kokemuksieni kautta olen alkanut miettiä, että jos olisin ykkönen, löytäisikö mieheni myös sen kakkosen.
En minä niitä miehiä yksin "vamppaa"; eipä kukaan niistä ukkomiehistä ole pahasti vastaan laittanut ja tarkoitan tässä sitä, että kyllä sillä miehelläkin on siinä pelissä omakin tahto. Jos mies haluaisi olla uskollinen parilleen ja lähteä, ymmärtäisin sen ja unohtaisin koko jutun. Itseasiassa kerran jo kävi niin, että mies tuli katumapäälle ja palasi morsmaikkunsa luo ennenkuin mitään "pahaa" ehti tapahtua. Hatunnosto hänelle!Ja sinä se antaudut suhteeseen varatun äijän kanssa tosta vaan.Eikö tunnu yhtään pistoa sydämessä - no ei kai,oletan.Mutta kun ei vaan sattuisi omalle kohdalle,eiks niin?
- Annastiina
Mulle on ihan sama,oonko miehelle ykkönen,kakkonen vai peräti kolmonen,kunhan joskus saan "Hyvää",kun mieli tekee ja halut hyrrää.
- Avioliitto(m)
Annastiina kirjoitti:
Mulle on ihan sama,oonko miehelle ykkönen,kakkonen vai peräti kolmonen,kunhan joskus saan "Hyvää",kun mieli tekee ja halut hyrrää.
ihminen, joka ei tunne lainkaan sanaa "moraali".
No niitäkin ihmisiä näköjään on. - moraaliton?
haloo kirjoitti:
Ja sinä se antaudut suhteeseen varatun äijän kanssa tosta vaan.Eikö tunnu yhtään pistoa sydämessä - no ei kai,oletan.Mutta kun ei vaan sattuisi omalle kohdalle,eiks niin?
Näin teen. Mutta; ketään en ole pakottanut siihen!! Vika ei ole silloin yksin minussa..
Jos miehen "ykkössuhde" pelaisi kunnolla, niin ei se hakisi huomiota muualta.
Miksi meidät naiset aina käsitetään sellaisina vamppyyreina, jotka seireenien tavoin houkuttelevat niin viattomat ja avuttomat miehet pauloihinsa?
- elämäniloja
ei tarvi valehdella, voi vain mennä
- mies
Kieltämättä tuntui arveluttavalta ryhtyä suhteeseen varatun kanssa, mutta kun tunteet vei mukanaan, molemmat osapuolet, ei enää järki auttanut. Tosin lähinnä tämä pettävä osapuoli oli huonoa omatuntoa poteva osapuoli, itse kun olin vapaa, ja jokainen vastaa omista tekemisistään.
Irrottauduin suhteesta, eli se ei kestänyt. On kuitenkin toisenlaisiakin tapauksia, joten on aivan turha yleistää.
Rakastuminen voi saada ihmisen tekemään aivan ennennäkemättömiä ja järjettömiäkin asioita. Se voi olla kyllä todellista tunnetta, mutta valitettavasti syyttömät joutuvat kärsimään näissä kuvioissa. Elämä ei ole reilua, eikä aina rakkauskaan.
Miksi syyllistät naista siitä, jos mies pettää? Jostain kumman syystä naiset tosiaan tuntuvat syyttelevän toisiaan; samoin ne toiset naiset syyttävät "ykköstä" siitä, että on niin huono miehelleen että tämä ei voi muuta kuin pettää. Miehet ovat paljon solidaarisempia ja inhimillisempiä toisilleen.
Näihin asioihin ei ole helppoja selityksiä eikä ratkaisuja, mutta asioiden kohtaaminen ja ongelmien myöntäminen voi auttaa.- pimpeli pompeli
miehet syyttää vaan naista pettämisestä. Naiset sitä toista naista yleensä. Mistä moinen johtuu??
- emoalus
vastaus kysymykseesi on tämän aloituskysymykseni tarkoitus eli aloittaa keskustelua yleisesti aiheesta...sinulla on edellä mainittu kakkosmiehen kokemus, toisilla on kakkosnaisen¨ kokemus ja jokainen kokemus on se sitten traaginen tai ei on erilainen...tokkopa pystyy kukaan aloituskysymystään muotoilemaan niin kaikkia miellyttäväksi,eikä tarkoitus olekaan se vaan.. onhan näitä...kakkosnaisen kokemuksia, kakkosmiehen kokemuksia, petetyn ykkösnaisen kokemuksia ja petetyn ykkösmiehen kokemuksia ja vaikka kolmosia ja nelosiakin......menee aika laajaksi ja vaikeaksi..on kuitenkin hyvä ,kun asiasta keskustellaan. kenenkään ei tarvitse noudattaa mitään yleistä mieleipiteitten neuvoa tai kokea sitä itsensä syyttelyksi..ehkä tällaisen keskustelun tarkoitus on herättä juuri keskustelua aiheesta...ja se on hyvä.sitä vartenhan tämä palsta on olemassa. joku voi löytää apua kun taas toinen rupeaa agressiivisesti puollustaan omaa näkemystään..vetää totaalisesti herneen nenäänsä..seuraava aloitus voisi olla juuri sinun kokemasi alue..mitä on olla pettäjänaisen kakkosmies...mutta hyvää keskustelua on tullut kuitenkin ja se on ihan ok..
- s222k
Kokemuksesta voin sanoa, että miesten solidaarisuuskin kyllä välillä loppuu.Ehkä se on niin, etteä "omassa" ei voi nähdä vikaa-parempi sälyttää syy ulkopuolisen päälle. Ois vielä ehkä toivoa..
Syyllisyyskysymys pettämisissä on sinänsä aika vaikea-jos on vapaa, toinen varattu-tuntee kuitenkin tekevänsä väärin. Mutta ei se auta, vaikka tietää tekevänsä väärin-joskus tunteet ovat niin voimakkaaita-itsekin kenties jälkeempäin kummastelee tekemisiään..
- lohduttautuja
Voidaan lohduttautua sillä että nämä "toiset naiset" tulee jossain välissä elämäänsä kärsimään koska moinen touhu on kyllä kaukana hyvistä rajoista.
Kyllä se lihan metsästys on nykyään menny niin kevytkenkäseksi touhuksi että ihan sama kenen partneri viedään - H.R.
Vaikka puolisot omasta mielestään rakastaisivat toisiaan niin SUHTEESSA ON A-I-N-A jotain pielessä jos pettää. Itse luulin rakastaneeni entisiä partnereitani vaikka petinkin kunnes löysin sen oikean rakkauden jota en ikinä ikinä haluaisi satuttaa vaan olla pelkästään uskollinen.
Täytyy olla päässä vikaa jos esim. lasten takia jää yhteen ja pitää samalla toista naista tai miestä. Niinkuin ne lapset eivät sitä koskaan selville saisi. Itsekkin nuorena saanu kärsiä vanhempien syrjähypyistä toisiaan kohtaan eikä oo herkkua- että miehesi pettää sinua
niin mitä suhteessanne olisi vikana ja kenen mielestä? Äläkä sano, ettei miehesi koskaan pettäisi sinua, sillä sitä sinä et voi koskaan tietää.
- Elena
että miehesi pettää sinua kirjoitti:
niin mitä suhteessanne olisi vikana ja kenen mielestä? Äläkä sano, ettei miehesi koskaan pettäisi sinua, sillä sitä sinä et voi koskaan tietää.
Olen enemmän kuin vakaasti sitä mieltä että suhteessa on vikaa, jos toinen joutuu pettämään. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että suhteen osapuolissa (ainakaan molemmissa) olisi vikaa. Virheen tekee se, joka ei ajoissa ota epäilyksiään ja tunteitaan puheeksi tai se, joka ei ota näitä puheita huomioon.
Jos minulle huomenna kerrottaisiin että mieheni on pettänyt minua niin olisihan se selvää, että vaikka minun mielestäni suhde on kunnossa niin mieheni mielestä suhteessa olisi ollut vikaa koska hänen on täytynyt hakea huomiota/seksiä/jännitystä muualta - eikä se silloin ole sen toisen naisen vika. Jos mieheni kuitenkin olisi jatkuvasti antanut minun ymmärtää että kaikki on ok ja pitänyt kotona yllä onnellisen suhteen kulissia niin varmasti olisin niin perusluottavainen (niinkuin suhteessa pitää ollakin) että en huomaisi mitään outoa. Kyttääminen ja vakoilu eivät kuulu normaaliin parisuhteeseen. Tässä asiassa olemme siis aina toistemme armoilla, puheyhteyden ja luottamuksen pitää olla kunnossa - ja jos se on kunnossa niin pettäminen ei tule yllätyksenä.
Jos joku pettää luottamuksen kerran niin se on hänen häpeänsä, jos toisen kerran niin se on oma häpeä...ja jos vielä kolmannen niin sitten sitä taitaa jo kerjätä...
- nainen
"Koska rakkaus ei koskaan haavoita ketään."
se ei muuta teekään kun haavoita.- emoalus
luottamukselle, toisen kunnioittamiselle, rehellisyydelle, puhutaan ikävät ja mukavat asiat pois pöydältä,luottamus( ei tarvitse epäillä toista), annetaan toiselle tilaa hengittää sekä myös omaa aikaa ja , kunnioitetaan toisen ihmisen persoonallisuutta ja tapojakin..minun mielestäni tälläinen rakkaus ei haavoita.Muusta rakkaudesta en tiedä. Toki kokemuksen rintaäänellä toista voi kaivata niin sairaaaasti, et syrämeen sattuu ja se on tosi pipi...
- Mä vaan
Olen kuunnellut paljon kakkosnaisten kertomuksia. Vaikka puhunkin nyt ystävistäni, voisin sanoa joidenkin heistä luulevan vähän liikoja itsestään.
Monella kakkosnaisella on luulo, että he antavat miehelle jotain, mitä mies ei muka kotoa saa. Kakkosnaisilla on usein kuva, että petturimiehen aviovuoteessa makaa ruma ja laiska lahna. Jos kuva on kakkosnaisen itsensä muodostama, on kyseessä luultavasti aika itseään täynnä oleva nainen. Tietysti mies voi myös kertoa vähän satuja "kurjasta" liitostaan - siinä tapauksessa kakkosnainen on joko niin h......n hölmö, että uskoo kaiken. Nainen voi myös taas olla niin itseään täynnä, että automaattisesti olettaa miehen puhuvan totta siitä miten "uskomattoman täydellinen" kakkosnainen on omaan vaimoon verrattuna.
Todellisuudessa miehen oikea partneri voi kuitenkin olla kaunis, hyvin koulutettu ja toimeentuleva rouva joka tekee kaikkensa miehensä eteen niin keittiössä kuin makuuhuoneessakin.
Vällämättä alkuperäisestä suhteesta ei löydy pettämisen syytä hakemallakaan. Luultavasti joillekin pettäjämiehille ei vain riitä mikään.
Joissakin suhteissa vaimon on vain pitänyt laittaa miehelleen selkeä raja johonkin niinkuin lapsille, että "tämä vaan nyt ei kertakaikkiaan käy!" Jotkut eivät ilmeisesti ole vielä tiedostaneet, että kaikkea ei voi saada. Aikuineen kykenee tekemään elämässään VALINTOJA.
Sovitaanko naiset, ettei suostuta kaikkeen? Liiallisella kilttiydellä ei taida nykyisin pärjätä. On turha kantaa jääkaappiin olutta ja pitää sänkyä lämpimänä jos samanaikaisesti äänettömästi hyväksyy sen ettei mies tule yöksi kotiin.- pelimies...
mä vedän ykköstä ykköseen, kakkosta ykköseen ja kakkoseen, kolmosta ykköseen ja kakkoseen ja kolmoseen.. ja elämä hymyilee..
- Laura
Helppoa on syyttää sitä toista naista. Miehen omatunnolla ei ole niinkään väliä?
Minä OLIN joskus toinen nainen, enkä ole ylpeä siitä. Myöhemmin olen säälinyt hänen vaimoaan, silloin jotenkin kielsin koko ihmisen olemassaolon: kai se oli oman itsen psyykkausta, jotta suhteeseen kykeni. Jokainen käy omatunnon kysymykset läpi, minä vasta vuosia jälkeenpäin. En kuitenkaan pidä itseäni syyllisenä: sen sijaan olen ollut typerä antaessani itseni välineeksi rumalle petokselle. Minä en ollut se parisuhde, jota ei kunnioitettu.
Haluan kuitenkin korostaa, että kaikki toiset naiset eivät ole sinisilmäisiä. Minä ymmärsin suhteen realiteetit, enkä koskaan odottanut saavani miestä "kokonaan itselleni" (saati että olisin huolinut).
Minä hyödyin varatusta miehestä seksuaalisesti, hauskana kaverina, autokuskina ja taloudellisena turvana. Ja ehkä sitä kaipasi elämäänsä vähän draamaa ja "vaikeita tunteita".
Onneksi sekin on nyt kokeiltu.
Mitään muuta ei jäänyt käteen kuin pelko parisuhdetta kohtaan. On vaikea luottaa rakkauteen ja uskoa siihen että miehelle riittää vain yksi.- Aviomies
- iltatähti
Olen ollut jo vuosikausia salarakas miehelle, joka ei haluakaan päästää minusta irti - enkä minä hänestä. Miksi minun pitäisi tuntea huonoa omaatuntoa asiasta, jonka kanssa minulla ei ole mitään tekemistä? Mies ja hänen vaimonsa saavat setviä omat perheongelmansa keskenään - minä en voi enkä edes halua niihin puuttua. Meillä on tosi ihanaa aina, kun saamme edes hetken yhteistä aikaa.
Me nautimme toisistamme ja jaksamme jälleen kestää hetkellisen eron ennen uutta taivaallista tapaamistamme! Siinä ei miehen vaimo paljoa paina - ei miehen, mutta vielä vähemmän minun mielessäni!- Jaska
Ennen maa repeää kuin huora häpeää.
- kannata surra
Ei kakkosnaisten tai salarakkaiden kannata surra tai tuntea huonoa omaatuntoa miehen tai miehen perheen vuoksi. Mies tekee omat ratkaisunsa ja kantaa vastuun omista teoistaan.
Kakkosnaisen kannattaisi miettiä omaa elämäänsä ja olla valehtelematta itselleen, että salasuhde on joku irrallinen osa elämää. Yleensä pitkät suhteet paljastuvat joskus. Vaikka olisi sinkku, voi suhteella on hankalat seuraukset varsinkin, jos kyse on ihmisistä, jotka törmäävät toisiinsa esimerkiksi työpaikalla tai yhteisessä tuttavapiirissä.
Sitä paitsi on ihan pötypuhetta, että vakituisessa parisuhteessa on aina vikaa, jos kolmas tulee väliin. Tosiasiassa kaikissa parisuhteissa on ongelmia ja jotkut ratkovat ongelmia aloittamalla uuden suhteen. Harvassa on ne miehet, jotka jättävät "ongelmavaimonsa" salarakkaansa vuoksi. Kun valintatilanne tulee eteen, ihana salainen rakkaus jätetään mieluummin kuin vaimo ja perhe.
Kyllä kai ihmisten elämä on muutakin kuin parisuhdetta, myös salarakkaiden kohdalla. Kannattaisi elää niin, että voisi katsoa itseään peilistä oksentamatta. - Koi
Niin kun tämä vaimoke saa jossain välissä tietää asiasta ja päättää posauttaa aivosi seinälle niin kiinnostuksesi saattaa hetkeksi herätä. Siihen asti onnea valitsemallasi uralla.
- olet huora
Olet naisen nimeä häpäisevä huora.
- toinen nainen
Minulla on myös sama tilanne ollut vuosia ukkomiehen kanssa ja annan tälle miehelle kaiken sellaisen ihanan, mitä hän ei kotoa saa, en koskaan kysele hänen perheasioistaan, minulle riittää kahdenkeskeiset kiihkeät ja nautinnolliset hetket, olen sinkku ja kiva nähdä kuinka sulostutan ukkomiehen elämää.
- ...
toinen nainen kirjoitti:
Minulla on myös sama tilanne ollut vuosia ukkomiehen kanssa ja annan tälle miehelle kaiken sellaisen ihanan, mitä hän ei kotoa saa, en koskaan kysele hänen perheasioistaan, minulle riittää kahdenkeskeiset kiihkeät ja nautinnolliset hetket, olen sinkku ja kiva nähdä kuinka sulostutan ukkomiehen elämää.
- kärpänen katossa
toinen nainen kirjoitti:
et tiedä miehen asioista mitään, mutta tiedät sinun voivan antaa miehelle sellaista, mitä tämä ei kotoa saa? Hyi! Ei saa valehdella tuolla tavalla ja ihan vieraille ihmisislle..
Toisten elämästä kun kukaan ei koskaan tiedä koko totuutta.
- Äitirukka
Olen kyllä joidenkin insinöörien jne. sänkyä lämmitellyt.
Itse naimisissa.
Nyt vituttaa ja inhottaa.- olen pettäjämiehen
ensimmäinen joka lähti lätkimään
- mutta vastuu
on jokaisella OMASTA suhteesta. Siis mies ja vaimoo vastaa suhteestaan toisiaan kohtaan. Sitten mies vastaa itse suhteestaan siihen toiseen naiseen. Ja tuosta rakkaudesta jos se ei haavoita, niin miksi se mies haavoittaa vaimoaan jos häntä rakastaa? Eihän se toinen nainen valehtele kun se mies itse. Tiedän suhteita jotka ovat alkaneet pettämisellä, mutta mies ei ole kokenut pettävänsä rakastajattartan olemalla vaimon kanssa. On tehnyt sen velvollisuudesta. Monet miehet jäävät myös vaimonsa luoksi lasten takia. Miehillä on usein vahva velvollisuuden tunto. Siksipä he monesti eivät helposti lähdekkään avioliitosta vaikka oikeasti haluaisivatkin. Mut jokus käykin lopuksi niin että rakastajatar saakin tarpeekseen ja jättää miehen. ( Vaikka mies sitten sanoo vaimolleen että itse haluaa tulla takaisin, kun rakastaa vaimoaan niin paljon) Lakatkaa nyt vaimot(naiset) olemasta naiiveja. Ei kukaan toista ihmistä vaan voi "viedä". Itse olen sitä mieltä jos mies menee niin menköön sitten. En ala perään ruikuttamaan. Miksi olisin miehen kanssa joka ei minua rakasta ja kunnioita?
- Lissukka
Olempa hyvinkin!
Vieläpä kahden eri miehen!
Se on ihanaa!
Kumpikin jumaloi minua ja pitää hyvänä.
Miehillä kotona elähtänyt, väsynyt, haluton ja ruikuttava vaimo.
Lasten vuoksi kuitenkin miehet haluavat pitää perheidylliä yllä.
Kyllä siitä korvaukseksi kai voisi edes hiukan nautintoakin saada?
Itselläni täydellinen vapaus!
Ja täydellinen tyydytys!- Aviomies
on ajatella klitoriksella?
- Lissukka
Aviomies kirjoitti:
millä olet noin loistavan viestin saanut aikaan.
Viestin pituudestakin sen näkee... - Aviomies
Lissukka kirjoitti:
millä olet noin loistavan viestin saanut aikaan.
Viestin pituudestakin sen näkee...et vastannut kysymykseen?
- Lissukka
Aviomies kirjoitti:
Siis se vastaus.
En tiedä. En ole kokeillut.
Voiko sillä ajatellakkin???
Tulisiko niistä melko märkiä ja riettaita ajatuksia? - raukkaa höynäytetään
Onko siinä jotain hienoa naisen näkökulmasta, että ei saa rupsahtaa, hankkia lapsia ja täytyy yrittää mielyttää miestä kaikin tavoin? Luuletko sinä ihan tosissaan, että nykymies pysyy avioliitossaan vain lasten vuoksi? Ja jos sellaisia löytyy, niin onhan se aika kunnioitettavaa, että ihminen ajattelee jotain muutakin kuin omaa nautintoaan, jopa siis mies.
Sinulla on täysi vapaus uskoa varattujen miesten sepityksiä vaimoistaan. Kun tosipaikka tulee, kumpikin sinunkin miehistäsi valitsee vaimonsa ja perheensä. Sinä yrität pitää itsesi kunnossa ja mölyt mahassasi, koska kokonaisvaltaisena ihmisenä et taida kelvata kenellekään tai olet vain itse kykenemätön ihmissuhteisiin. Jos et ole kuullut, seksi ei tarkoita samaa kuin ihmissuhde.
Sinun täydellinen vapautesi on todennäköisesti juosta karanneiden aviomiesten aikataulun mukaan... - Lissukka
raukkaa höynäytetään kirjoitti:
Onko siinä jotain hienoa naisen näkökulmasta, että ei saa rupsahtaa, hankkia lapsia ja täytyy yrittää mielyttää miestä kaikin tavoin? Luuletko sinä ihan tosissaan, että nykymies pysyy avioliitossaan vain lasten vuoksi? Ja jos sellaisia löytyy, niin onhan se aika kunnioitettavaa, että ihminen ajattelee jotain muutakin kuin omaa nautintoaan, jopa siis mies.
Sinulla on täysi vapaus uskoa varattujen miesten sepityksiä vaimoistaan. Kun tosipaikka tulee, kumpikin sinunkin miehistäsi valitsee vaimonsa ja perheensä. Sinä yrität pitää itsesi kunnossa ja mölyt mahassasi, koska kokonaisvaltaisena ihmisenä et taida kelvata kenellekään tai olet vain itse kykenemätön ihmissuhteisiin. Jos et ole kuullut, seksi ei tarkoita samaa kuin ihmissuhde.
Sinun täydellinen vapautesi on todennäköisesti juosta karanneiden aviomiesten aikataulun mukaan...Voi kuule elämä on ihan liian lyhyt jotta sitä kannattaisi ottaa noin vakavasti.
Lapset on tehty ajallaan, nyt eletään tätä aikaa.
Tässä tapauksessa ikävä kyllä minä olen joutunut ne aikataulut laatimaan.
Hui hai!
Pitäkää miehistänne parempaa huolta, siinä koko juttu!
Hankkiutuka eroon niistä läskeistänne jos ne ongelman muodostaa. - Aviomies
Lissukka kirjoitti:
Voi kuule elämä on ihan liian lyhyt jotta sitä kannattaisi ottaa noin vakavasti.
Hui hai!
Hankkiutuka eroon niistä läskeistänne jos ne ongelman muodostaa.sä aika reppana olet.
- vinkistä
Lissukka kirjoitti:
Voi kuule elämä on ihan liian lyhyt jotta sitä kannattaisi ottaa noin vakavasti.
Hui hai!
Hankkiutuka eroon niistä läskeistänne jos ne ongelman muodostaa."Hankkiutuka eroon niistä läskeistänne jos ne ongelman muodostaa"
Olet ainoa läski elämässäni. Siispä sinusta eroon =) - sopusuhtainen ykkönen
vinkistä kirjoitti:
"Hankkiutuka eroon niistä läskeistänne jos ne ongelman muodostaa"
Olet ainoa läski elämässäni. Siispä sinusta eroon =)Entäpä jos läskiä onkin rakastajattaressa eikä vaimossa. Itse olen,( siis vaimo ) sopusuhtainen 64 kg, rakastajatar mulkosilmäinen 85-kiloinen seksihaluinen leskirouva pankista.Ikäkään ei ole monta vuotta vähemmän. Seireeni kutsuu....
- läski tai laiha..
sopusuhtainen ykkönen kirjoitti:
Entäpä jos läskiä onkin rakastajattaressa eikä vaimossa. Itse olen,( siis vaimo ) sopusuhtainen 64 kg, rakastajatar mulkosilmäinen 85-kiloinen seksihaluinen leskirouva pankista.Ikäkään ei ole monta vuotta vähemmän. Seireeni kutsuu....
onpas huonosti asiasi, kun kehtaat vielä rehvastella sillä tiedolla, että surkean miehesi rakastajatar on lihavampi kuin sinä!! sinussa täytyy jo olla paljon jotain vialla ja pahasti, kun mies eksyy läskin sänkyyn, vaikka olisi omassa pirtissä tarjolla luuta ja nahkaa...
- kertoivat
läski tai laiha.. kirjoitti:
onpas huonosti asiasi, kun kehtaat vielä rehvastella sillä tiedolla, että surkean miehesi rakastajatar on lihavampi kuin sinä!! sinussa täytyy jo olla paljon jotain vialla ja pahasti, kun mies eksyy läskin sänkyyn, vaikka olisi omassa pirtissä tarjolla luuta ja nahkaa...
.., että läskit ja rumat naiset on parhaita seksissä: eivät kauheasti kranttuile kun ei varaa ja tyytyvät kaikkeen mitä saavat =)
Ja tottahan puutteessa eläny on paras sänkyyn.. Mutta ei lihavaa ja rumaa kehtaa kavereille esitellä. Johan ne naurais porukasta pihalle =))) - emoalus
kertoivat kirjoitti:
.., että läskit ja rumat naiset on parhaita seksissä: eivät kauheasti kranttuile kun ei varaa ja tyytyvät kaikkeen mitä saavat =)
Ja tottahan puutteessa eläny on paras sänkyyn.. Mutta ei lihavaa ja rumaa kehtaa kavereille esitellä. Johan ne naurais porukasta pihalle =)))että kauneus on katsojan silmissä..tokkopa kaikki "läskien" puolisot on säälistä tai valinnan vähyydestä ottaneet naistansa tai huom...miestänsä.
läski tai laiha, niin ei se ulkokuori parempaa siitä panosta tee tai yhdessäolosta..
jos rakastaa tai rakastuu, niin ei sitä ainut asia ihmisessä ole ne timmit muodot ja luuviulumainen olemus...
esimerkki...jos rakkaasi luuviulu sairastuu vaikka kilpirauhasen vajaatoimintaan ja lihoo niin sairaaaasti...niin jätätkö hänet vain sen takia, että on läski.kysyn vain oliko olemassa mitään rakkautta, jos läskiys on ainut syy jättämiseen.
ja pettämisestä, niin eiköhän se ole sillälailla, että jos mies tai nainen pettää puolison läskien takia ja hakee luisempaa looraa...sellaista pettäjää ei edes kannata enään ajatella takaisin.
onko kaikki kakkoskaverit kauniita ja laihoja melkein malleja....kaikkea mahtuu tähän maailmaan.
myös itseänsä täynnä olevia ihmisiä, joilla on luulo, että vain ulkonainen kauneus merkitsee kaikkea.onhan niitäkin ihmisiä, jotka näkee vain läskit ja laihuuden ja sen perusteella valitsee puolisonsa, mutta suhde on kyllä aika heikoille perustettu..kauneuden ihannoimiseen. tällaisen ihmisen puolison on paras pitää itsensä timmissä kunnossa tai muuten elämän kiertokulku jatkuu...pistä akka kiertoon tai ukko, kun se taitaa olla jo vähän käytössä rupsahtanu..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483080Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272884- 1212316
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111296
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802