Itseä vanhemmilla ihmisillä on merkillinen tapa suhtautua toisen ikään.
Silloin, kun jos on ikään liittyvää keskustelua, niin yli 80 vuotias sukulainen kommentoi, että sinä ole vielä nuori mies, kun olen jo yli 50v.
No en todellakaan ole enää mikään nuori.
Tuskinpa sukulainen oi 50 vuotta täytettyään sitä mieltä, että on vielä nuori.
Monilla iäkkäillä on kummallinen tapa todeta itseään nuoremmista, että ovat vielä nuoria.
Eivätkö he muista, että ollessaan saman ikäisiä tunsivat olevansa jo vanhoja.
No joku 100 vuotias voisi sitten todeta yli 80 vuotiaalle sukulaiselleni, että sinähän olet vielä poikanen.
No, voisi tuolle ikkäälle sukulaiselle todeta, kun se sanoo, että olen vielä nuori, että no sittenhän voin ottaa vaikka 25 vuotiaan naisen, ei ainakaan voi todeta, että siihen olet liian vanha,
Ärsyttää tuollainen nuoreksi haukkuminen, kun ei yli 50 vuotiaana enää olla nuoria,sellainen on vähän kuin vittuilua.
Ikä suhtautuminen
90
780
Vastaukset
Kyse onkin perspektiivistä. Ei siitä ettäkö oikeasti kuuluisit nuorisoon. 80 vuotias on jo lähellä hautaa, joten 50v näyttää hänestä siltä, että aikaa on vielä rutkasti... Vaikka ei enää voikaan saada nuorta naista yms muuta kivaa. Se on vaan kärvisteltävä vielä pitkän aikaa ennen kuin armahdetaan. Sen 80v unohtaa tuossa.
- Anonyymi
Kirjoitat loukkaavasti kasikymppisistä. Kaikki 80-vuotiaat eivät hekään ole samalla viivalla, mutta AINA pitää ikäihmisiä kunnioittaa. Korkea ikä ei ole suinkaan kärvistelyä ja kuoleman odottelua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitat loukkaavasti kasikymppisistä. Kaikki 80-vuotiaat eivät hekään ole samalla viivalla, mutta AINA pitää ikäihmisiä kunnioittaa. Korkea ikä ei ole suinkaan kärvistelyä ja kuoleman odottelua.
Sudella on fobia vanhenemisesta. Ei pysty hyväksymään omaakaan ikääntymistään, joten ei kunnioita myöskään muiden ikää.
Anonyymi kirjoitti:
Sudella on fobia vanhenemisesta. Ei pysty hyväksymään omaakaan ikääntymistään, joten ei kunnioita myöskään muiden ikää.
Se ei tuo mitään hyvää tullessaan.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Se ei tuo mitään hyvää tullessaan.
vali vali vali. mikään ei ole hyvin sudella. ainaista valittamista. missä prinsessasi on?
Anonyymi kirjoitti:
vali vali vali. mikään ei ole hyvin sudella. ainaista valittamista. missä prinsessasi on?
Ei hän ole minun prinsessa. Hän on kyllä kaverini, mutta ei se kenen vuoksi tänne alunperin jäin.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Ei hän ole minun prinsessa. Hän on kyllä kaverini, mutta ei se kenen vuoksi tänne alunperin jäin.
niin haluat sanoa että jäit teini Netan takia.
Anonyymi kirjoitti:
niin haluat sanoa että jäit teini Netan takia.
Entä sitten? En sinunkaan takia täällä ole ollut. Sinua en ole ikinä nähnyt
Anonyymi kirjoitti:
Mitään valittamista ollut, kun totesin vaan mitä vanheneminen on. Kyllä kaikki olisi mieluummin ikuisesti nuoria ja terveitä, jos vaan voisivat olla.
Niin, kyllä sitä mieluummin sellaista kaipaa, jonka on joskus nähnyt ja jonka kanssa on muutakin ollut, kuin palstalla höpöttämistä.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Mitään valittamista ollut, kun totesin vaan mitä vanheneminen on. Kyllä kaikki olisi mieluummin ikuisesti nuoria ja terveitä, jos vaan voisivat olla.
Kuule ei kaikki keski-ikäiset ole sairaita. Ihme yleistämistä. Mä elän mun parasta aikaa.Ja en vaihtais nuoruuteen.
Anonyymi kirjoitti:
Kuule ei kaikki keski-ikäiset ole sairaita. Ihme yleistämistä. Mä elän mun parasta aikaa.Ja en vaihtais nuoruuteen.
Niin minäkin elän ihan hyvää aikaa vielä. Kuntoa on ja terveyttäkin, vaikka yhdessä vaiheessa oli jo henkikin mennä, koska olen ollut vakavasti sairas aiemmin.
Olisin silti mieluummin vaikka noin 30 vuotias, ja tässä elämän tilanteessa. Olisi varmaan naisetkin kiinnostuneempia...- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Niin minäkin elän ihan hyvää aikaa vielä. Kuntoa on ja terveyttäkin, vaikka yhdessä vaiheessa oli jo henkikin mennä, koska olen ollut vakavasti sairas aiemmin.
Olisin silti mieluummin vaikka noin 30 vuotias, ja tässä elämän tilanteessa. Olisi varmaan naisetkin kiinnostuneempia...niin teinitkin vois kiinnostua susta mutta ei enää.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Niin, kyllä sitä mieluummin sellaista kaipaa, jonka on joskus nähnyt ja jonka kanssa on muutakin ollut, kuin palstalla höpöttämistä.
niin kuin Nettaa
Anonyymi kirjoitti:
niin teinitkin vois kiinnostua susta mutta ei enää.
Ei tarvitse aina teinejä tuoda tähän. Voisi sanoa että ylipäätään alle 50 vuotiaat olisi kiinnostuneita. Viiskymppisiä ja ylitte ei enää kukaan edes näe. Sitä muuttuu näkymättömäksi, niin mies kuinainenkin.
Anonyymi kirjoitti:
niin kuin Nettaa
Ei sun tarvitse tuota nimeä aina hokea. Mistä johtuu, että jatkuvasti mainitset tuon nimen?
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Ei tarvitse aina teinejä tuoda tähän. Voisi sanoa että ylipäätään alle 50 vuotiaat olisi kiinnostuneita. Viiskymppisiä ja ylitte ei enää kukaan edes näe. Sitä muuttuu näkymättömäksi, niin mies kuinainenkin.
Mutta nettahan oli teini ja 17 vuotias kun menit hänelle kertoo sun tunteista. olet edelleen rakastunut nettaan vaikka tiedät hänen olevan teini.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Ei sun tarvitse tuota nimeä aina hokea. Mistä johtuu, että jatkuvasti mainitset tuon nimen?
Miksi en saisi sanoa. Hänellä on nimi ja olet sen julkisesti palstalla kertonut. niin miksi ei saisi käyttää.
Anonyymi kirjoitti:
Mutta nettahan oli teini ja 17 vuotias kun menit hänelle kertoo sun tunteista. olet edelleen rakastunut nettaan vaikka tiedät hänen olevan teini.
No ei ole kauaa... Ensi vuonna ei ole enää teini.
Anonyymi kirjoitti:
Miksi en saisi sanoa. Hänellä on nimi ja olet sen julkisesti palstalla kertonut. niin miksi ei saisi käyttää.
En olisi kyllä 2 vuotta sitten uskonut, millaiseksi elämä menee yhden ihmisen takia...
mustasusi kirjoitti:
No ei ole kauaa... Ensi vuonna ei ole enää teini.
Eighteen, nineteen. Kuuluu englanniksi. Ja aivot kehittyvät vielä 25-vuotiaaksi saakka. Sinuna katselisin niitä oman ikäpolven naisia.
Palstakamu kirjoitti:
Eighteen, nineteen. Kuuluu englanniksi. Ja aivot kehittyvät vielä 25-vuotiaaksi saakka. Sinuna katselisin niitä oman ikäpolven naisia.
Sinä ja sinun ikäpolven naiset. Onko vaan niin vaikea näköjään sulattaa, että voi katsella nuorempiakin.
Minä kyllä tiedän tuon aivojen kehittymisen valmiiksi 25 vuotiaana. Naiset kehittyy nopeammin kuin pojat ja murrosikä on aikaistunut paljon vuosikymmenten aikana.
Katsele vaan itse niitä ikäpovesi naisia.mustasusi kirjoitti:
Sinä ja sinun ikäpolven naiset. Onko vaan niin vaikea näköjään sulattaa, että voi katsella nuorempiakin.
Minä kyllä tiedän tuon aivojen kehittymisen valmiiksi 25 vuotiaana. Naiset kehittyy nopeammin kuin pojat ja murrosikä on aikaistunut paljon vuosikymmenten aikana.
Katsele vaan itse niitä ikäpovesi naisia.Se on vaan aika vaikea löytää naista, joka etsii itselleen isähahmoa. Suomessa tuskin edes on olemassa deittisivustoa / foorumia moiselle perversiolle. Sille perversiolle taitaa olla sanakin, mutta en nyt sitä tähän laita.
Palstakamu kirjoitti:
Se on vaan aika vaikea löytää naista, joka etsii itselleen isähahmoa. Suomessa tuskin edes on olemassa deittisivustoa / foorumia moiselle perversiolle. Sille perversiolle taitaa olla sanakin, mutta en nyt sitä tähän laita.
Näkyy olevan iso tabuaihe tämä ja kohua herättävä. Silti sellaisiakin pareja paljon on, missä mies on huomattavasti vanhempi. En sanokaan että sellainen on helppoa löytää. En edes aktiivisesti etsi todella nuorta kumppania. Mutta minua ei haittaa, jos ikäeroa on enemmänkin, jos se ei haittaa toista osapuoltakaan. Tiedostan kyllä, mitä ongelmia sellaisessa suhteessa voi olla. Ja miten huonosti muut siihen suhtautuisi. En voi sille mitään että ihastun usein paljon nuorempiin. En silti ole mikään lapsiin sekaantuja, niin kuin ehkä kuvittelet.
Palstakamu kirjoitti:
Se on vaan aika vaikea löytää naista, joka etsii itselleen isähahmoa. Suomessa tuskin edes on olemassa deittisivustoa / foorumia moiselle perversiolle. Sille perversiolle taitaa olla sanakin, mutta en nyt sitä tähän laita.
Ja olen kyllä laittanut merkille, että yhtä vaikea se on saada naista mistä ikäluokasta tahansa. Yhtä tuppisuita ovat vaikka Tinderissä oli iältään mikä hyvänsä. Ehkä se on vaan deittihauista kaikista surkein tätä nykyä. Baaristakin nappaa seinäruusun nopeammin mukaansa. Eikä minua kiihota huonokuntoiset viiskymppiset naiset. Mieluummin olen sitten ilman.
mustasusi kirjoitti:
Näkyy olevan iso tabuaihe tämä ja kohua herättävä. Silti sellaisiakin pareja paljon on, missä mies on huomattavasti vanhempi. En sanokaan että sellainen on helppoa löytää. En edes aktiivisesti etsi todella nuorta kumppania. Mutta minua ei haittaa, jos ikäeroa on enemmänkin, jos se ei haittaa toista osapuoltakaan. Tiedostan kyllä, mitä ongelmia sellaisessa suhteessa voi olla. Ja miten huonosti muut siihen suhtautuisi. En voi sille mitään että ihastun usein paljon nuorempiin. En silti ole mikään lapsiin sekaantuja, niin kuin ehkä kuvittelet.
Ei se minusta kyllä nyt ihan normaalia ole, jos keski-ikäinen yrittää jahdata 17-vuotiasta. 17-vuotias on mielestäni vielä lapsi.
Palstakamu kirjoitti:
Ei se minusta kyllä nyt ihan normaalia ole, jos keski-ikäinen yrittää jahdata 17-vuotiasta. 17-vuotias on mielestäni vielä lapsi.
Joo joo... Minä en ole yrittänyt jahdata yhtään ketään. Se on edelleenkin teidän virheellistä tulkintaanne.
mustasusi kirjoitti:
Joo joo... Minä en ole yrittänyt jahdata yhtään ketään. Se on edelleenkin teidän virheellistä tulkintaanne.
No minkä ikäisistä naisista olet sitten kiinnostunut? Sano ikähaitari.
Palstakamu kirjoitti:
No minkä ikäisistä naisista olet sitten kiinnostunut? Sano ikähaitari.
20-40, ehkä 45. Mitäs tällä tiedolla teet? Ja kyllä sillä ulkonäöllä on minulle väliä, kuin on myös luonteen laadullakin.
mustasusi kirjoitti:
20-40, ehkä 45. Mitäs tällä tiedolla teet? Ja kyllä sillä ulkonäöllä on minulle väliä, kuin on myös luonteen laadullakin.
Ite olen 35-vuotias, enkä voisi kuvitellakaan seurustelevani alle 30-vuotiaan kanssa. Vähän arveluttavaa...
Palstakamu kirjoitti:
Ite olen 35-vuotias, enkä voisi kuvitellakaan seurustelevani alle 30-vuotiaan kanssa. Vähän arveluttavaa...
Mikä siinä on niin arvelluttavaa? Sinut on kasvatettu ajattelemaan noin ahdasmielisesti?
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Ulkomailla yleisempää tuo paljon vanhempi mies ja nuori nainen, kun naisen asema on monissa maissa niin riippuvainen miehestä. Paljon on myös järjestettyjä avioliittoja ja osin myös pakkoavioliittoja. Ei siellä osata kyseenalaistaa tuota, kun ei muusta tiedetä. Ostetaan se vaimo. Ja sitten se on muka suurta rakkautta. Se on monille nuorille naisille pelkkä selviämiskeino. Se liitto vanhan miehen kanssa. Jota ukkojen perversiot myös ylläpitävät.
- Anonyymi
Palstakamu kirjoitti:
Mietihän, tuo 17-vuotiaskin vanhenee, lihoo ja rupsahtaa. Viimeistään viiden vuoden päästä täytyy katsoa uusi 17-vuotias.
xLiner Anonyymi kirjoitti:
Mietihän, tuo 17-vuotiaskin vanhenee, lihoo ja rupsahtaa. Viimeistään viiden vuoden päästä täytyy katsoa uusi 17-vuotias.
xLinerTuokin oli taas aika typerästi sanottu. Minä en edes etsi mitään 17 vuotiasta. Teillä on minusta aivan väärä käsitys täällä nyt.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Tärkeintä vanhuudessa on pään kunto ja se, että hyväksyy ikääntymisensä, se kun on pakkojuttu, jolle ei voi mitään. Sekin on ajateltava valmiiksi että ikä tuo mukanaan myös sairaudet, mitä enemmän hyväksyt (ajattelet jo etukäteen) kaikki "kauhuskenaariot", niin on helpompaa. Pätee kyllä muihinkin asioihin nuorempana.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Miten niin? 50+ käyvät töissä, harrastavat, matkustelevat jne. Miten niin muuttuu näkymättömäksi?
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Ja olen kyllä laittanut merkille, että yhtä vaikea se on saada naista mistä ikäluokasta tahansa. Yhtä tuppisuita ovat vaikka Tinderissä oli iältään mikä hyvänsä. Ehkä se on vaan deittihauista kaikista surkein tätä nykyä. Baaristakin nappaa seinäruusun nopeammin mukaansa. Eikä minua kiihota huonokuntoiset viiskymppiset naiset. Mieluummin olen sitten ilman.
Ei pitäis olla ongelmaa, jos lompsassa on tarpeeksi
- Anonyymi
Palstakamu kirjoitti:
No eihän se ole. Aika pervolta vaikuttaa, mutta olisko syynä se, että joku 17 vee on vielä vähän tyhmä, ei elämän kokemusta?
Siitähän on helppo koulia mieleisensä ja olisi sitten potra ja rivakka omaishoitajakin valmiina. Tosin, tuppaa noilla teineilläkin se ajatusmaailma kasvamaan ja huomaavat jossain vaiheessa, että hyi stana, vanha äijähän toi on. Toki, jos rahaa ja omaisuutta on, niin kylhän sen kestää sen aikaa, kun kupsahtaa. - Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Mikä siinä on niin arvelluttavaa? Sinut on kasvatettu ajattelemaan noin ahdasmielisesti?
Onpas sulta outo kommentti.
En tie minkä ikäinen itse olet, mutta ajatteleppa, jos sinä olisit vaikkapa 20 v itseäsi nuoremman/vanhemman kanssa, niin pelkästään noin iso ikäero tarkoittaa mm erilaisia mielenkiinnon kohteita, erilaisia puheenaiheita ym. Eihän se aluksi haittaisi, olisi niin mukavaa, mutta pidemmän päälle alkaa rasittamaan, toisella menokenkä vipattaa, toinen viettäisi rauhallista koti-iltaa jne. Tällaisia pieniä arjen asioita. No jokainen tehköön kuinka haluaa, mutta halusin vain "varottaa". Se on sitten ihan eri asia jos on vain ns lelu, näkee pari kertaa/vko, aina kun panettaa. Sitä näyttää sitten kumpikin osapuoli aina parastaan, kun ei ole arki astunut kuvioihin. Anonyymi kirjoitti:
Miten niin? 50 käyvät töissä, harrastavat, matkustelevat jne. Miten niin muuttuu näkymättömäksi?
Tarkoitan sitä, että muutut seinäruusuksi. Ei +50 vuotiasta kukaan etsi parisuhde eikä seksisuhde mielessä mistään.
Anonyymi kirjoitti:
Onpas sulta outo kommentti.
En tie minkä ikäinen itse olet, mutta ajatteleppa, jos sinä olisit vaikkapa 20 v itseäsi nuoremman/vanhemman kanssa, niin pelkästään noin iso ikäero tarkoittaa mm erilaisia mielenkiinnon kohteita, erilaisia puheenaiheita ym. Eihän se aluksi haittaisi, olisi niin mukavaa, mutta pidemmän päälle alkaa rasittamaan, toisella menokenkä vipattaa, toinen viettäisi rauhallista koti-iltaa jne. Tällaisia pieniä arjen asioita. No jokainen tehköön kuinka haluaa, mutta halusin vain "varottaa". Se on sitten ihan eri asia jos on vain ns lelu, näkee pari kertaa/vko, aina kun panettaa. Sitä näyttää sitten kumpikin osapuoli aina parastaan, kun ei ole arki astunut kuvioihin.Ihan sama. Minä jäin kuitenkin jo loppu elämäksi yksin. Tässä enää mitään saa eikä missään ole mitään järkeä..
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Tuokin oli taas aika typerästi sanottu. Minä en edes etsi mitään 17 vuotiasta. Teillä on minusta aivan väärä käsitys täällä nyt.
Mä en nyt puuttunut sinuun.
Se vaan on fakta että se nuorikin vanhenee. Ja voi vanheta nopeastikin, ainakin silmissä 😁
Jos on kovin ulkonäkö keskeinen, täytyy vaihtaa kumppania aika tiuhaan.
xLiner Anonyymi kirjoitti:
Mä en nyt puuttunut sinuun.
Se vaan on fakta että se nuorikin vanhenee. Ja voi vanheta nopeastikin, ainakin silmissä 😁
Jos on kovin ulkonäkö keskeinen, täytyy vaihtaa kumppania aika tiuhaan.
xLinerJaa. Minä kylläkin ihastun ihmiseen ja haluan olla sellaisen kanssa aina, vaikka vanheneekin, jos häntä rakastan. Mutta minusta on vaan tehty joku pedari täällä, kun ihastuksen kohde oli nuori. Luullaan että vain sillä ulkonäöllä on väliä.
Jos harrastaa pelkkiä seksisuhteita, niin silloin voi katsella itselleen aina vaan sen nuoren ja seksikkäimmän yksilön. Eipä se enää tässä iässä onnistu sekään.- Anonyymi
Palstakamu kirjoitti:
Niin ja ne sen perversion naiset usein haluaa rikkaan ja krismaattisen isähahmon…
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja ne sen perversion naiset usein haluaa rikkaan ja krismaattisen isähahmon…
Perversio. Te ette muuta näe kuin pervoja kaikkialla.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Jaa. Minä kylläkin ihastun ihmiseen ja haluan olla sellaisen kanssa aina, vaikka vanheneekin, jos häntä rakastan. Mutta minusta on vaan tehty joku pedari täällä, kun ihastuksen kohde oli nuori. Luullaan että vain sillä ulkonäöllä on väliä.
Jos harrastaa pelkkiä seksisuhteita, niin silloin voi katsella itselleen aina vaan sen nuoren ja seksikkäimmän yksilön. Eipä se enää tässä iässä onnistu sekään.Se ei on onnistu ihan SYYSTÄ. Keskiverto teini ja myös nuori aikuinen <25v ahdistuu kun joku isänsä ikäinen pappa alkaa ahdistella tai kertoo tunteistaan (tuntuu ahdistelulta). Ei nuorella ole vielä kykyä käsitellä asiaa useinkaan. Jos olet 25-30v vanhempi, olet auttamatta omien vanhempien ikäluokkaa ja se on vaan pakko aikuisen ottaa huomioon, vaikka kuinka olisi ihastunut. Nuori todennäköisesti kokee vanhemman turvallisena seksuaalisesti neutraalina aikuisena ja turvallisen kaverisuhteen romahdus voi olla iso ahdistuksen aihe, Lisäksi nuoret tyypillisesti kokeilee omaa viehätysvoimaansa vaikka flirttailulla, vaikka eivät oikeasti halua mitään. Vaikka 10-15v ikäerolla, kaksi ihmistä on jo enemmän tasa-arvoisia.
Sinulla Susi taitaa olla haaste aikuisuuden, laaja-ajaisen ajattelun ja empatiakyvyn, olet sisäisesti teini ja siksi teini tuntuu oman tasoisesta henkisesti. Oma elämä ja sen huonot kokemukset vaikuttaa. Ulkoisesti et kuitenkaan voi teini olla enää ja itkemisen ja itsesurkeuden sijalta kannattaa ymmärtää, että on vain ja ainoastaan OMA valinta, että tavoittelet harvinaista helmeä ja itse kannat omasta tahdostasi sen seuraukset. Kyse ei ole siitä ettet jollekin kelpaisi, vaan siitä ettet itse kelpuuta. Iso ero! Anonyymi kirjoitti:
Se ei on onnistu ihan SYYSTÄ. Keskiverto teini ja myös nuori aikuinen <25v ahdistuu kun joku isänsä ikäinen pappa alkaa ahdistella tai kertoo tunteistaan (tuntuu ahdistelulta). Ei nuorella ole vielä kykyä käsitellä asiaa useinkaan. Jos olet 25-30v vanhempi, olet auttamatta omien vanhempien ikäluokkaa ja se on vaan pakko aikuisen ottaa huomioon, vaikka kuinka olisi ihastunut. Nuori todennäköisesti kokee vanhemman turvallisena seksuaalisesti neutraalina aikuisena ja turvallisen kaverisuhteen romahdus voi olla iso ahdistuksen aihe, Lisäksi nuoret tyypillisesti kokeilee omaa viehätysvoimaansa vaikka flirttailulla, vaikka eivät oikeasti halua mitään. Vaikka 10-15v ikäerolla, kaksi ihmistä on jo enemmän tasa-arvoisia.
Sinulla Susi taitaa olla haaste aikuisuuden, laaja-ajaisen ajattelun ja empatiakyvyn, olet sisäisesti teini ja siksi teini tuntuu oman tasoisesta henkisesti. Oma elämä ja sen huonot kokemukset vaikuttaa. Ulkoisesti et kuitenkaan voi teini olla enää ja itkemisen ja itsesurkeuden sijalta kannattaa ymmärtää, että on vain ja ainoastaan OMA valinta, että tavoittelet harvinaista helmeä ja itse kannat omasta tahdostasi sen seuraukset. Kyse ei ole siitä ettet jollekin kelpaisi, vaan siitä ettet itse kelpuuta. Iso ero!Olen tuomittu olemaan yksin ilman rakkautta. En varmaan ihastu enää koskaan. Enkä uskalla lähestyä ketään enää.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Olen tuomittu olemaan yksin ilman rakkautta. En varmaan ihastu enää koskaan. Enkä uskalla lähestyä ketään enää.
Itsehän sinä olet ittes tuominnut, eikä kukaan muu. Älä taas syytä muita.
- Anonyymi
Palstakamu kirjoitti:
Tuli tuosta mieleeni, että viimetalvena minulle lähetti viestiä Treffit-palstan kautta 25 vuotias nainen. Itse olen 50 vuotias mies, ja profiilissani haen 45-50 vuotiasta naista.
Ajattelin, että mitähän tästä pitäisi ajatella. No, vastasin hänelle jotain tyyliin, että "Enköhän minä ole sinulle liian vanha, minulla on sinun ikäinen tyttö." Viestintä loppui siihen. Kävi mielessä, että hakeeko elättäjää?
Sitten on niitä 25-35 vuotiaita viestien lähettäjiä, jotka haluavat lapsia, mutta lähettävät viestiä miehelle, joka ei halua lapsia. Mitä he oikein ajattelevat? Sitäkö, että kyllä miehen pään saa käännettyä. Ihmiset, voisitte kunnioittaa profiilin tekijän toiveita, ettekä lähettää viestejä niille, joiden toiveet poikkeavat omistanne niinkin henkilökohtaisista asioista, kuin lasten hankinnasta. Yksikin viestin lähettäjä haukkui minut, kun en halua lapsia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
66 vuotias pitää telottaa, ei hyötyä yhteiskunnalle eikä itselleen.
- Anonyymi
Mulle jo yli viiden vuoden ikäero tuntuu paljolta, kun ajattelen ihmissuhteitani. Kuinkakohan yleistä tämä on? Tämä ajattelumalli korostuu siinä jos se nuorempi osapuoli olisi oma kumppani. Noin saman ikäiset ihmiset ovat mielestäni enemmän samalla aaltopituudella kuin jos ikäeroa olisi vähintään se muutama vuosi. Nuori pilde toki kiinnostaisi mutta parisuhdemielessä se tuskin toimisi.
- Anonyymi
Itse ajattelen ikää aina tapauskohtaisesti. Ihmissuhteissani on kaikenikäisiä. Ne, joiden kanssa olen eniten tekemisissä ovat minua reilusti nuorempia. Itseäni vanhempiin ystäviin ja tuttaviin olen tutustunut vasta viime vuosina. Missä niin mahtavat ihmiset ovat sitä ennen piileskelleet? No jokatapauksessa saman aaltopituuden voi löytää kaikenikäisistä ihmisistä. Tosin ehkä siihen tarvitaan tietty aaltopituus itsellä, sellainen avoin aaltopituus. Ei kenties löydy aaltopituutta ajattelemalla 5 vuoden olevan suuri ikäero.
Hyvä että tunnustit, että seksi nuoren kanssa kuitenkin kiinnostaisi. Kyllä miehet yleensä on sitä mieltä, vaikka sitä ei ääneen sanota.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Hyvä että tunnustit, että seksi nuoren kanssa kuitenkin kiinnostaisi. Kyllä miehet yleensä on sitä mieltä, vaikka sitä ei ääneen sanota.
Kyllä se on ihan yleisesti tiedetty tosiasia että miehet haluavat seksuaalista kanssakäymistä nimenomaan nuorten, lisääntymiskykyisten naisten kanssa harrastaa. Se on koodattu jonnekin syvälle teidän geeneihin ja sen takia miehet juurikin priorisoivat ulkonäön (seksi)kumppanin valinnassa. Et sinäkään todennäköisesti sitä nuorta naista etsi käydäksesi hänen kanssaan esimerkiksi syvällisiä filosofisia keskusteluja, vaan olet kiinnostunut nimenomaan alkukantaisten lisääntymisriittien suorittamisesta. Tästä kielii mm. se kun painotat ettet huoli keski-ikäistä naista koska he eivät saa "viisariasi värähtämään". -sivusta
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se on ihan yleisesti tiedetty tosiasia että miehet haluavat seksuaalista kanssakäymistä nimenomaan nuorten, lisääntymiskykyisten naisten kanssa harrastaa. Se on koodattu jonnekin syvälle teidän geeneihin ja sen takia miehet juurikin priorisoivat ulkonäön (seksi)kumppanin valinnassa. Et sinäkään todennäköisesti sitä nuorta naista etsi käydäksesi hänen kanssaan esimerkiksi syvällisiä filosofisia keskusteluja, vaan olet kiinnostunut nimenomaan alkukantaisten lisääntymisriittien suorittamisesta. Tästä kielii mm. se kun painotat ettet huoli keski-ikäistä naista koska he eivät saa "viisariasi värähtämään". -sivusta
Niin. Mutta ei se ole pois suljettu myöskään, etteikö nuorempien kanssa voi mula keskustella mistään.
Toisekseen, seksi on aika tärkeää minulle parisuhteessa. Ilman sitä, ei ole koko suhdetta.- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Niin. Mutta ei se ole pois suljettu myöskään, etteikö nuorempien kanssa voi mula keskustella mistään.
Toisekseen, seksi on aika tärkeää minulle parisuhteessa. Ilman sitä, ei ole koko suhdetta.Se seksi nyt vaikuttaa miehille olevan tärkein asia parisuhteessa, mutta onhan se valitettavasti niinkin, että vanhemmilla miehillä saattaa se viisari lakata värähtelemästä tyystin; 40-70-vuotiaista miehistä noin kolmasosa kärsii erektiohäiriöistä. Onko se sitten oikein sitä nuorta naiskumppania kohtaan ettei seksiä enää heru, ja alkaako mies siinä vaiheessa arvostaa muita piirteitä kuin ulkonäköä kumppanissa kun ei enää seksiin kykene.
Anonyymi kirjoitti:
Se seksi nyt vaikuttaa miehille olevan tärkein asia parisuhteessa, mutta onhan se valitettavasti niinkin, että vanhemmilla miehillä saattaa se viisari lakata värähtelemästä tyystin; 40-70-vuotiaista miehistä noin kolmasosa kärsii erektiohäiriöistä. Onko se sitten oikein sitä nuorta naiskumppania kohtaan ettei seksiä enää heru, ja alkaako mies siinä vaiheessa arvostaa muita piirteitä kuin ulkonäköä kumppanissa kun ei enää seksiin kykene.
Ei ole minulla sitä ongelmaa ollut. Masturboin lähes joka päivä. Peli seisoo ja toimii ihan kuten nuorena. Onhan fyysinen kuntokin parempi kuin mitä oli vaikka 20 vuotta sitten. Ei ole jokainen 50nen samanlainen.
- Anonyymi
Kyse on ihmisen kokemasta ajankulun käsityksestä. On tyypillistä, että koetaan jo esim. 50 että tässä ollaan jo vanhoja. Ehkä siinä on osa "teatteria", jolla kerätään huomiota. Tyypillinen suomalainen tapa myös ruokkii tätä käsitystä, koska silloin juhlitaan yleensä arvokkaasti saavutettua "korkeaa" 50 ikää (heh,heh..)
80 -vuotias ymmärtää, että tuossa iässä pystyy tekemään vielä vaikka millaisia valintoja, mikäli niin haluaa . Joillakin on vain tapana alkaa "vanhaksi ja viisaaksi" jo 50 iässä. Yhteiskuntakin tätä osaltaan ruokkii. Ole iloisesti sen ikäinen, kuin olet, on ohjeeni.Jep, tässä maassa moni viisikymppinen on jo ihan mummeli tai pappeli olemukseltaan, ikään kuin se olis jotenkin korrektimpaa olla.
Voin sanoa etten ole koko elämäni aikana tyylikkäästi vanha, vaan yhtä hullu ja hulvaton itteni kuolemaani saakka. Keho vanhenee ja ränsistyy, ei mielen tartte muumioitua koskaan.Huitale kirjoitti:
Jep, tässä maassa moni viisikymppinen on jo ihan mummeli tai pappeli olemukseltaan, ikään kuin se olis jotenkin korrektimpaa olla.
Voin sanoa etten ole koko elämäni aikana tyylikkäästi vanha, vaan yhtä hullu ja hulvaton itteni kuolemaani saakka. Keho vanhenee ja ränsistyy, ei mielen tartte muumioitua koskaan.Näin just ei ikä ole esteenä vaatteille eikä tanssillekkaan. ❤️
https://youtube.com/shorts/DW9cVYzwJiU?feature=share3- Anonyymi
Huitale kirjoitti:
Jep, tässä maassa moni viisikymppinen on jo ihan mummeli tai pappeli olemukseltaan, ikään kuin se olis jotenkin korrektimpaa olla.
Voin sanoa etten ole koko elämäni aikana tyylikkäästi vanha, vaan yhtä hullu ja hulvaton itteni kuolemaani saakka. Keho vanhenee ja ränsistyy, ei mielen tartte muumioitua koskaan.Keho näkyy ulospäin, mieli ei. Jos tai kun keho ränsistyy ja vanhenee ennen aikojaan, niin se tuo väistämättä muutoksia mielelle. Ihan perusterve 50/60-v alkaa tuntea kehossaan muutoksia ainakin jaksamisessa, vaikka olisi elämänsä harrastanut liikuntaa.
Anonyymi kirjoitti:
Keho näkyy ulospäin, mieli ei. Jos tai kun keho ränsistyy ja vanhenee ennen aikojaan, niin se tuo väistämättä muutoksia mielelle. Ihan perusterve 50/60-v alkaa tuntea kehossaan muutoksia ainakin jaksamisessa, vaikka olisi elämänsä harrastanut liikuntaa.
Varmaan, minusta taas tuntuu että kun nuoruuden olin jatkuvasti sängynpohjalla sairaana ja migreenissä, kaularanka ja hartia kivuissa, oksentelin. Niin nykyään vaikka ikääntyy, ne vaivat ei ole mitään verrattuna niihin vaivoihin mitä oli nuorena ja lapsena.
Huitale kirjoitti:
Varmaan, minusta taas tuntuu että kun nuoruuden olin jatkuvasti sängynpohjalla sairaana ja migreenissä, kaularanka ja hartia kivuissa, oksentelin. Niin nykyään vaikka ikääntyy, ne vaivat ei ole mitään verrattuna niihin vaivoihin mitä oli nuorena ja lapsena.
Ihan eri tyyppistä kipuakin se ikääntymisen mukana tuleva. Sen kestää. Ainakin mulla näin. Vihloo ja kolottaa välillä, muttei revi kuin lihoja irti nyljettäis. Helpompaa kipua.
Huitale kirjoitti:
Ihan eri tyyppistä kipuakin se ikääntymisen mukana tuleva. Sen kestää. Ainakin mulla näin. Vihloo ja kolottaa välillä, muttei revi kuin lihoja irti nyljettäis. Helpompaa kipua.
Ja ei helpompi kipu itselläni käy ainakaan mielenpäälle kuten sellainen krooninen repivä ja rähjätävä kipu mihin tuntuu, että hengittäminenkin sattuu ja kuolee kipuunsa.
Kylmä tuskanhiki päässä maatessaan.
Mulla voi ikääntyminen jopa parantaa mielialaa, jos kipujen laatu helpottuu.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keho näkyy ulospäin, mieli ei. Jos tai kun keho ränsistyy ja vanhenee ennen aikojaan, niin se tuo väistämättä muutoksia mielelle. Ihan perusterve 50/60-v alkaa tuntea kehossaan muutoksia ainakin jaksamisessa, vaikka olisi elämänsä harrastanut liikuntaa.
Kuule kun minä olen paremmassa fyysisessä kunnossa kuin esim 15 vuotta sitten. Ihmeen sairaita ihmisiä palstalla.
- Anonyymi
Hyvä kommentti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuule kun minä olen paremmassa fyysisessä kunnossa kuin esim 15 vuotta sitten. Ihmeen sairaita ihmisiä palstalla.
Moni kuvittelee olevansa elämänsä kunnossa. Muista nyt kuitenkin käydä lääkärissä, ennen kun maratoneja alat vetämään, ettet tipahda matkan varrelle.
Se on toi pumppu sellanen metka "laitos", puhumattakaan pollasta, joka laakista tiputtaa. Huitale kirjoitti:
Voin sanoa etten ole koko elämäni aikana tyylikkäästi vanha, vaan yhtä hullu ja hulvaton itteni kuolemaani saakka. Keho vanhenee ja ränsistyy, ei mielen tartte muumioitua koskaan.Sepä se. Viiskymppinen on jo vanhus tässä maassa.
mustasusi kirjoitti:
Sepä se. Viiskymppinen on jo vanhus tässä maassa.
Onneks ei ole pakko omaksua sitä asennetta. Mä oon monessa asiassa vähän kapinahenkinen enkä hyväksy kaikkia asetelmia mitä tyrkytetään kaavana mihin kangistua. Ei, kun voi laatia ihan omiakin kaavoja, ei tartte omaksua toisten.
Huitale kirjoitti:
Onneks ei ole pakko omaksua sitä asennetta. Mä oon monessa asiassa vähän kapinahenkinen enkä hyväksy kaikkia asetelmia mitä tyrkytetään kaavana mihin kangistua. Ei, kun voi laatia ihan omiakin kaavoja, ei tartte omaksua toisten.
Kaikki kun ei oo yhtä samaa massaa, on oma persoona, omia ajatuksia asioista ja ne toimii paremmin kun ne mitä tarjotaan ja tuputetaan, niin emmä ala niitä itelleni raskaita ja toimimattomia juttuja omimaan. Korvaan ne omillani.
Huitale kirjoitti:
Sama täällä. En minä mikään vanhus mielestäni ole. Täälläkin painetta koitetaan siihen antaa, että antaisin periksi.
mustasusi kirjoitti:
Sama täällä. En minä mikään vanhus mielestäni ole. Täälläkin painetta koitetaan siihen antaa, että antaisin periksi.
Joo, älä anna periksi. Itse tiiät parhaiten mikä on sun kokemus ja käsitys asiasta ikäsi suhteen. Elä sen mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moni kuvittelee olevansa elämänsä kunnossa. Muista nyt kuitenkin käydä lääkärissä, ennen kun maratoneja alat vetämään, ettet tipahda matkan varrelle.
Se on toi pumppu sellanen metka "laitos", puhumattakaan pollasta, joka laakista tiputtaa.ai jokaisen pitää juosta maraton. Voisko olla niin ettei hikoile niin helposti. Itse olin rapakunnossa 15 vuotta sitten. Mutta tämä on vaan mun kokemus.
- Anonyymi
Huitale kirjoitti:
Kaikki kun ei oo yhtä samaa massaa, on oma persoona, omia ajatuksia asioista ja ne toimii paremmin kun ne mitä tarjotaan ja tuputetaan, niin emmä ala niitä itelleni raskaita ja toimimattomia juttuja omimaan. Korvaan ne omillani.
Kyllä 66 pitää olla ymmärrystä poistua elämän kuvioista, sekundat pois ja nuoruutta elämiseen.
- Anonyymi
IKA kuin mIKA = Imperial Klans of America :D
Joo kyllä totta seuraan jotain Klanin juttuja mitä tekevät huvikseni... jotain mitä viimeksi tiesin kun oli sellaiset salasanat juttuihin: Texasin Klan haluaa olaa kokonaan omansa... jtutuutaa :D - Anonyymi
Tokihan 50-vuotias on paljon nuorempi kuin 80-vuotias, ei se mitään vittuilua ole vaan tosiasia. Mieti itseäsi kahdeksankymppisenä, kohtaat sukulaisen joka on 50v. Veikkaan, ettet pidä 50-vuotiasta "vanhana" ja asenteestasi pelkästään johtuu pidätkö itseäsi 80-vuotiaana vanhana. Kannattaisiko korjata asennettasi vähän notkeammaksi? Ihminen on "vanha" tai "nuori" aina katsojan omasta suunnasta, ja tämä olisi tarpeellista huomata ja suhteuttaa omiin ajatuksiin.
- Anonyymi
vähän on nyt joitain kappalejakoja on i8lmestynyt kirjoitelmiin jotta ei ole kuin 2213213243535345 kappaletta kirjainta joka läväytetääån luettavaksi kui8n 23224234234 raamattua yhteen pötköön kaikki ja LUE JA SISÄISTÄ JOKAINEN KIRJAIN ALLE SEKUNNISSA!
- Anonyymi
Yritä nyt suhtautua rennommin. Sinulla on perin jäykkä ajattelutapa.
- Anonyymi
Todella rasittavaa. Olen melkein 40v ja sitten +50v aina muistaa mainita siitä että minähän olen vielä nuori. Aivan kuin yritettäisiin halventaa ja pönkittää jotenkin itseään.
- Anonyymi
Joo, päivän nuorempi, niin poika poika.
- Anonyymi
laitan jonkin musiikki jutun jolla on oma historiansa, kappaleella, kun noin törkeitä kirosanoja ei saisi olla, muttaq kuvana voi olla: Accept - Son of a Beach:
rantaleijona heh:
https://www.youtube.com/watch?v=RNmD2Dj1EpU - Anonyymi
No onko hyvä jos minä sanon että voi vitsi että sinä 50nen oot vanha. Kolottako jo paikkoja?
- Anonyymi
No onhan se paljon kivempi.
Voisi se olla vittuiluakin, sitä että varttuneempi nostaa itseään ikänsä kanssa jalustalle, kas kun on niin vanha että on ehtinyt näkemään ja kokemaan kaikenlaista.
- Anonyymi
Ei nosta ikäänsä jalustalle vaan yrittää kertoa sille omasta mielestään vanhalle viiskymppiselle, että pystyt tekemään vielä vaikka mitä, ennen kun olet "tässä tilassa".
- Anonyymi
Ikääntyminen, varttuminen, kypsyminen, viisastuminen.
Mix mulle ei käyny näi? - Anonyymi
Ei.
- Anonyymi
Mitä vittuilua? Jos kasikymppinen sanoo viiskymppisestä, et "nuorihan sä oot", niin olethan sä nuori, 30 v nuorempi, kun se kasikymppinen. Kyllä se kasikymppinen muistaa, kun teki töitä ja meni pää kolmantena jalkana sinne tänne edestakas ja samalla miettii, mihin se 30 v katosi ykskaks? Niin sinäkin sitten aikanasi jaarittelet nuoremmille. Aika menee aina vain nopeammin, mitä enemmän ikää tulee (mistähän tääkin johtuu, kun siltä tuntuu?)
Kaikki vanhenee, eihän se vuosien vieriminen vielä tunnu kolmikymppiseltäkään miltään, mutta kun 40 tulee täyteen, huomaa, että seuraava etappi on 50 ja rupee miettiin, "mitäs sitä isona tekisi" ja alkaa räknäileen tulevia eläkepennosiaan
Muista myös se, että mitä vanhemmaksi tulet, sitä enemmän alat muistuttaa äitiäs/isääs ja alat käyttää samoja sanoja/sanontoja, kun he aikanaan. Sieltä ne vanhat jutskat pulpahtelee jostain takaraivosta vaikket niitä nyt muistakkaan. Sitten tajuat ja muistat itekkin, et säähän olet kun äitis/isäs aikanaan. Sitä kutsutaan vanhenemiseksi ja paluu takaisin avuttomaksi vauvaksi on alkanut. Vaipoista alkaa elämän tie ja vaippoihin se päättyy. - Anonyymi
Tuo suhtautuminen menee oikeasti siten, että se on verrannollinen toisen ikään. Viisikymppinen on kasikymppisen mielestä nuori, se on ihan ok. Viisikymppinen on parikymppisen mielestä vanha, ja sekin on ihan ok. Jos viisikymppinen sanoo kasikymppiselle olevansa vanha, se ei ole ok, vaan vittuilua/epäkunnioittavaa. Eikä sekään ole ok, jos parikymppinen sanoo viisikymppisen olevan nuori.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2793236BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla
No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho52337Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html2432077- 681989
- 711684
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M3391284MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/241058- 641006
"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko231006Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola165937