Ettekö tienneet, että täällä voi asua paljon paremmin, kuin Suomessa esim. Eläkkeellä ja etätöissä tai joissakin baari hommissa.
Minä olen itse asunut eläkkeellä 5 vuotta täällä Kambodzassa ja olen elävä todiste siitä, että täällä pärjää varsin hyvin 1500 eläkkeellä. Minun asumiskulut on Bungalow noin 40 neliötä + iso parveke tai terassi miten sitä kutsutaan. Oma rauha ja oma maja... Naapurissa oma maja. Minulla on keittiö parvekkeella tai terassilla ulkona katoksen alla. Mopo on Bungalowin vieressä. Keskustaan matkaa tai Kampotiin ytimeen noin 1,5 kilometriä.
Tästä pääset Bussilla 37 dollaria Bangkokiin ja Pattayalle. Phnom Penhiin pääsee alle 10 dollaria. Ja Sihanoukvilleen oliko 7 dollaria. Vietnamiim Can Tho 26 dollaria ja Saigoniin 37 dollaria.
Kampot on ihan yhtä kiva paikka, kuin Pattaya. Tänne jähmettyy. Asuin aikaisemmin Siem Reapissa. Tämä on parempi.
Ruuat on hiukan halvemmat, kuin Thaimaassa yleensä. Oluet on jo runsaasti halvemmat 0,40 euroa tuoppi ja purkki. Savukkeet on myös halvat... Joku 0,50 senttiä alle ja yli aski... Lääkärissä käynti noin 15 dollaria kerta. Hoidot edullisia myös, kuten lääkkeet.
Kyydit Pass App ja tuk tuk 2 kilometriä noin 1,5 dollaria. Liikkuminen on edullista. En todellakaan tajua, että jos ja kun tahtoo ja haluaa asua ja olla Aasiassa, niin mitä sinä teet siellä Suomessa?
Palstalla on monia Thaimaan tietäjiä, jotka asuvat päässään ja mielikuvituksissa Thaimaassa koko ajan. Eikö asialle pitäisi tehdä jotain. Ne, ketkä pystyvät, niin mikä estää ... Valtio ja suomalainen vai?
Viisumin saa ihan rahalla vuosi 290 ja puoli vuotta 180 dollaria ja sillä voi ylitellä rajoja miten tahtoo ja ei ei ei ei tarvitse paluu paluu paluu lippua ei tarvitse. Minä en ja en ole tarvinnut koko vitxxx suomea 5 vuoteen.. ulosottoon raukat varasti 8000 euroa.. Ilman Kambodzaan ei olisi onnistunut. Nyt eivät Suomi mulkxxx enää voi keksiä mitään ja minä voin nyt hyvin... Elävä todiste.... Ylekin minun pitää maksaa, jotta saavat pelotella teitä, vaikka kylän ainoalla happikoneella mikä siellä on kunnalla.. johon on tietysti poliittinen jono. Joo 100 paikkaa oli tehohoitoon korona aikana tavallisille ja 150 oli varattu poliittisesti lahjakkaille ja varakkaile ja diplomaateille.
Ettekö tienneet... Täällä säästää
71
698
Vastaukset
- Anonyymi
Elä missä haluat, jos saat muuta kuin tulonsiirtoihin perustuvaa eläkettä.
- Anonyymi
Joo… minua ei Kela ja suomalainen kiinnosta. Mutta täällä voi asua myös Kela eläkkeellä. Käy kerran puolessa vuodessa pakollisen Kela matkan. Alennusta saa aina, kun vie mennessä ja tuo tullessa.
100 euroa vähintään lentolipuista.
Silti siitä tulee kannattavaa… Kelaan pitää aina vaan sanoa, että matkustelee. Älä koskaan sano Kelassa, että asut … sanot eri kyliä ja kaupunkeja. Ei niitä täällä rekisteröidä. Eikä kukaan tiedä jos et itse sano.
Mulkvisxxx suomalaisten kanssa pitää toimia heidän arvoisesti.
Laske … - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo… minua ei Kela ja suomalainen kiinnosta. Mutta täällä voi asua myös Kela eläkkeellä. Käy kerran puolessa vuodessa pakollisen Kela matkan. Alennusta saa aina, kun vie mennessä ja tuo tullessa.
100 euroa vähintään lentolipuista.
Silti siitä tulee kannattavaa… Kelaan pitää aina vaan sanoa, että matkustelee. Älä koskaan sano Kelassa, että asut … sanot eri kyliä ja kaupunkeja. Ei niitä täällä rekisteröidä. Eikä kukaan tiedä jos et itse sano.
Mulkvisxxx suomalaisten kanssa pitää toimia heidän arvoisesti.
Laske …Ei kelaan tarvitse mitään ilmoittaa rajavalvonta ilmoittaa tarvittaessa kelalle milloin henkilö on poistunut eu alueelta ja milloin palannut sinne, lakitekstin mukaan Suomessa asuva henkilö on oikeutettu Suomen sosiaaliturvaan jos hän asuu kalenterivuodessa yli 180 vrk Suomessa, ja muutamassa poikkeustapauksessa, eli kyseessä on ns. asumisperusteinen sosiaaliturva...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kelaan tarvitse mitään ilmoittaa rajavalvonta ilmoittaa tarvittaessa kelalle milloin henkilö on poistunut eu alueelta ja milloin palannut sinne, lakitekstin mukaan Suomessa asuva henkilö on oikeutettu Suomen sosiaaliturvaan jos hän asuu kalenterivuodessa yli 180 vrk Suomessa, ja muutamassa poikkeustapauksessa, eli kyseessä on ns. asumisperusteinen sosiaaliturva...
Saarikyrvån höpöjä taas, rajavalvonta ei ilmoittele kelalle yhtään mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saarikyrvån höpöjä taas, rajavalvonta ei ilmoittele kelalle yhtään mitään.
Ole poju vahva uskossasi, siksi passisi skannataan koneellisesti saapuessa ja poistuessasi eu-rajalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ole poju vahva uskossasi, siksi passisi skannataan koneellisesti saapuessa ja poistuessasi eu-rajalta.
Frontex on vuonna 2004 perustettu Euroopan raja- ja merivartiovirasto, jonka tehtävänä on auttaa EU:n jäsenvaltioita ja Schengen-yhteistyöhön osallistuvia maita suojelemaan ulkorajoja EU:n vapaan liikkuvuuden alueella. Frontex on keskus, joka tarjoaa rajavalvontatoimintojen huippuosaamista EU:n ulkorajoilla ja jakaa tiedustelua ja asiantuntemusta kaikkien jäsenvaltioiden sekä naapurimaiden kanssa, joita vaikuttaa muuttoliikkeen trendit ja rajat ylittävä rikollisuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skannataan mutta kukaan ei kelalle ilmoittele yhtään mitään joten lopeta paskanjauhanta. Meinaatko että kelalla on pääsy rajavartioston tietojärjestelmään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skannataan mutta kukaan ei kelalle ilmoittele yhtään mitään joten lopeta paskanjauhanta. Meinaatko että kelalla on pääsy rajavartioston tietojärjestelmään?
Tiedän varmasti että kela, verottaja ja poliisi saa tiedot rajavalvonnasta, niin halutessaan... sinun on turha vääntää asiaa, tiedonsaantioikeus perustuu lakiin, kuten kaikki viranomaistoiminta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Det passaf bra. On kolme passia mistä valita. Niitäkin voi ostaa täältä.
- Anonyymi
Kukin tyylillään, mutta tuo kuulostaa kylläkin katkeroituneen ja hieman harhaisen miehen pakomatkalta Suomesta elämään tropiikkiin varsin vaatimatonta elämää, jossa pääosia näyttelee olut ja savukkeet.
Suomessa 2019 vuonna 18 vuotta täyttänyttä väestöä oli 4 446 869 henkilöä ja heistä naimisissa 1 987 495. Naimisissa olevien prosenttiosuudeksi tulisi siten noin 44,7 % väestöstä.
Kaksi miljoonaa suomalaista siis avioliitossa ja kaksi kolmasosaa heistä edelleen työelämässä. Kysäisepäs näiltä kahdelta miljoonalta suomalaiselta että miltäs hei tuntuisi lähteä asustelemaan Kamputseaan 1500 euron eläkkeellä ja jättää kaikki taakse ja katkaista kaikki välit isänmaahansa, lapsiinsa, kavereihin, suomalaiseen luontoon, järvisuomeen, raikkaaseen ilmaan ja neljään vuodenaikaan, talven mahdollistamiin harrastuksiin, kaikkiin mahdollisuuksiin mitä Suomi tarjoaa, edulliseen terveydenhuoltoon jne.
Voin kertoa sinulle että tuosta kahdesta miljoonasta ei ole kukaan lähdössä sinne lusimaan. Jäljelle jää pieni joukko sairaseläkeläisiä reppanoita, jotka ovat kadottaneet sen punaisen langan ja sosiaaliset suhteet Suomeen.
Elä sinä onnellisena siellä valitsemaasi elämää, mutta älä tuputa sitä ihmisille jotka eivät sellaista arvosta eikä halua, äläkä varsinkaan kuvittele olevasi heidän yläpuolella.- Anonyymi
Mitähän tuollainen ihminen tekee Pattayan palstalla… hänhän on jo paratiisissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitähän tuollainen ihminen tekee Pattayan palstalla… hänhän on jo paratiisissa.
Eiköhän tuossa tullut ihan selväksi, että Suomessa ei ole edes mitään järkeä asua ja pään sisällä asuu Hua Hinissa ja Pattayalla, jopa 2 vuotta ja saa säästettyä sen aikana yhden matkan ja sitten on toisessa paratiisissa vai?
Sitten, luetaan koko loppu vuosi tietoja Thaimaasta ja elvistellään palstalla. Kyllä se suomen paratiisi ja ne perseaukiset kaverit siellä on kovin merkittäviä. Toisaalta siitä saa itsetuntoa!, kun joskus pääsee Hua Hiniin tai Pattayalle… toki ymmärrän tämänkin puolen.
Mutta kovin se tuntuu olevan tiukassa se raha siellä, kun tilanne on tämä. Toki kaverit käräyttää kelalle jos ja kun pääset Thaimaahan ja tekevät sen suomalaisena kansallis velvoitteena rakkaudesta sinuun vai valtioon.., minutkin on ilmoitettu vesi kielellä kelaan, jopa yli kymmenen kertaa….
Kyllä se näkyy kukkarossa tai lompsassa, kun asuu täällä Kambozassa. Asumiskulut noin 200 ja muut jää sitten käyttöön ja näillä hinnoilla. Sisälsi söhkön ja ilmaisen netin.
Kateellisia ne on ja se on varma. Sitten on päästään kiinni valtioon jääneitä… tietävät, mutta eivät tiedosta… sitten on pelot, vaikka täällä asuu miljoonia ihmisiä … eikä ole valtio eikä paluu lippua. - Anonyymi
en oikein pääse jyvälle kuka on kateellinen ja kenelle, katsotaanpa hieman tilastoja, suomalaisten keskieläke on bruttona noin 1700 euroa/kk, miehillä hieman korkeampi ja naisilla hieman pienempi, siis tuolla eläkkeellä joutuu tulemaan meridiaani suomen väestöstä toimeen eläkeiässä, jos sillä pärjää suomessa kaiketi sillä pitää pärjätä myös muuallakin, jos pysyy hoitamaan asiansa... Jokainen valikoi sen missä haluaa eläkepäivänsä viettää, oli ne sitten puolisonsa kanssa tai yksi ulkomailla tai suomessa, se on jokaisen oma valinta...
Yleensä kateus & katkeruus muodostuu siitä että tehdään jotain mitä ei itse uskalla, muuttaa elämäänsä... vaikka ei eivät sitä arvosta, kuinkapa paljon ihmisiä on naimisissa, ja katkaisee kaikki suhteensa siihen mitä rakas isänmaa tarjoaa, erityisesti kansaneläkelaitos...
Terkkuja ja näkemiin
Laiffila palstan heikoin lenkki ja varmin mt-kuntoutuja suomen suloisessa pattayan savosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
en oikein pääse jyvälle kuka on kateellinen ja kenelle, katsotaanpa hieman tilastoja, suomalaisten keskieläke on bruttona noin 1700 euroa/kk, miehillä hieman korkeampi ja naisilla hieman pienempi, siis tuolla eläkkeellä joutuu tulemaan meridiaani suomen väestöstä toimeen eläkeiässä, jos sillä pärjää suomessa kaiketi sillä pitää pärjätä myös muuallakin, jos pysyy hoitamaan asiansa... Jokainen valikoi sen missä haluaa eläkepäivänsä viettää, oli ne sitten puolisonsa kanssa tai yksi ulkomailla tai suomessa, se on jokaisen oma valinta...
Yleensä kateus & katkeruus muodostuu siitä että tehdään jotain mitä ei itse uskalla, muuttaa elämäänsä... vaikka ei eivät sitä arvosta, kuinkapa paljon ihmisiä on naimisissa, ja katkaisee kaikki suhteensa siihen mitä rakas isänmaa tarjoaa, erityisesti kansaneläkelaitos...
Terkkuja ja näkemiin
Laiffila palstan heikoin lenkki ja varmin mt-kuntoutuja suomen suloisessa pattayan savosta.Elintaso on huomattavasti parempi samalla rahalla Kambodzassa, kuin Suomessa. Jos et ymmärtänyt.
Eikö sekään mene kaaliin, että täällä on ihan samat asiat mitä Suomessa ja kaikki on vain halvempaa. Täällä ei mene talven ja pakkasen kanssa myöskään rahaa. Siis, kaikki on rajataan halvempaa ja osa todella paljon. Ei, kait ne ilmiantaisi muuten, kuin kateudesta vai luuletko, että ilmiantavat jos muutat kalliimpaan ja huonompaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elintaso on huomattavasti parempi samalla rahalla Kambodzassa, kuin Suomessa. Jos et ymmärtänyt.
Eikö sekään mene kaaliin, että täällä on ihan samat asiat mitä Suomessa ja kaikki on vain halvempaa. Täällä ei mene talven ja pakkasen kanssa myöskään rahaa. Siis, kaikki on rajataan halvempaa ja osa todella paljon. Ei, kait ne ilmiantaisi muuten, kuin kateudesta vai luuletko, että ilmiantavat jos muutat kalliimpaan ja huonompaan.Tottakai on parempi elintaso onhan kampura kehitysmaa samoin kuin thaimaa, olen asunut 10 vuotta thaimaassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai on parempi elintaso onhan kampura kehitysmaa samoin kuin thaimaa, olen asunut 10 vuotta thaimaassa.
"Yleensä kateus & katkeruus muodostuu siitä että tehdään jotain mitä ei itse uskalla, muuttaa elämässään"
On sitä sellaistakin varmaan olemassa, mutta ei koske Arskaa eikä Tapsaa.
Olen sitä mieltä että jos on hyvä elämä Suomessa, paljon läheisiä joihin hyvät välit, hyviä ystäviä, tulee hyvin taloudellisesti toimeen, on talot ja pelit, aktiivista sekä sosiaalista harrastetoimintaa ja elämää, niin ei kukaan muuttaisi erakoksi Hua Hiniin eikä Kamputseaan.
Asia on aivan eri, jos on taloudellisesti vapaa eikä tarvi laskea joka bahtia. Silloin voi elää hyvää elämää vapaasti, kun on puitteet kunnossa, eikä JOUDU muuttamaan taloudellisista syistä vaan muista syistään.
Suomessa monet haluaisi asua Helsingin arvoalueilla ja monet merenrannalla, mutta JOUTUVAT asumaan Keravalla ja Mäntsälässä, koska rahat ei riitä siihen mitä haluaa.
Sama tilanne on Arilla ja Tapsalla. Te joudutte asumaan halvalla. Siksipä teidän on turha unelmoida että jollakin kävisi teitä kateeksi. Tapsalla taitaa olla asiat kuitenkin paremmin kuin Arskalla ja on paljon rehellisempi heppu kuin Arskafantti. Tapsalla sentään on varaa käydä Suomessa. Pakomatka erakon elämään ja kuumuuteen ei todellakaan ole kaikkien unelma.
Kuten sanoin niin asia on aivan eri, jos kuviot on valmiina ja riittää sosiaalista elämää ja rahaa kunnon asumiseen, ilmastointiin, kunnon autoon ja ruokaan. En tiedä kamalampaa ajatusta kuin lusia yksinään jossakin kopperossa ja ei ole ketään kavereita eikä mitään tekemistä. Se on vankila. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Yleensä kateus & katkeruus muodostuu siitä että tehdään jotain mitä ei itse uskalla, muuttaa elämässään"
Olen sitä mieltä että jos on hyvä elämä Suomessa, paljon läheisiä joihin hyvät välit, hyviä ystäviä, tulee hyvin taloudellisesti toimeen, on talot ja pelit, aktiivista sekä sosiaalista harrastetoimintaa ja elämää, niin ei kukaan muuttaisi erakoksi Hua Hiniin eikä Kamputseaan.
Asia on aivan eri, jos on taloudellisesti vapaa eikä tarvi laskea joka bahtia. Silloin voi elää hyvää elämää vapaasti, kun on puitteet kunnossa, eikä JOUDU muuttamaan taloudellisista syistä vaan muista syistään.
Suomessa monet haluaisi asua Helsingin arvoalueilla ja monet merenrannalla, mutta JOUTUVAT asumaan Keravalla ja Mäntsälässä, koska rahat ei riitä siihen mitä haluaa.
Sama tilanne on Arilla ja Tapsalla. Te joudutte asumaan halvalla. Siksipä teidän on turha unelmoida että jollakin kävisi teitä kateeksi. Tapsalla taitaa olla asiat kuitenkin paremmin kuin Arskalla ja on paljon rehellisempi heppu kuin Arskafantti. Tapsalla sentään on varaa käydä Suomessa. Pakomatka erakon elämään ja kuumuuteen ei todellakaan ole kaikkien unelma.
Kuten sanoin niin asia on aivan eri, jos kuviot on valmiina ja riittää sosiaalista elämää ja rahaa kunnon asumiseen, ilmastointiin, kunnon autoon ja ruokaan. En tiedä kamalampaa ajatusta kuin lusia yksinään jossakin kopperossa ja ei ole ketään kavereita eikä mitään tekemistä. Se on vankila.Vapaus on suuri vankila, eiks pelle joskus aikanaan niin laulanut, laiffila en ole pahemmin kiinnostunut siitä mitä mieltä milloinkin olet, sinun näytöt on kattilossa... Toki ei ulkomailla asuminen sovi kaikille minulle sopii erinomaisesti, joten otahan poju rauhallisesti, olen asunut jo kymmenen vuotta...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten sanoin niin asia on aivan eri, jos kuviot on valmiina ja riittää sosiaalista elämää ja rahaa kunnon asumiseen, ilmastointiin, kunnon autoon ja ruokaan. En tiedä kamalampaa ajatusta kuin lusia yksinään jossakin kopperossa ja ei ole ketään kavereita eikä mitään tekemistä. Se on vankila.Kirjoitit paljon asiaa. Eipä niitä suhteellisesti montaa ole, jotka tänne kaipailee asumaan, tai joiden elämäntilanne tai luonne siihen sopii.
Joku henkilökohtainen pointtihan siihen jokaisella on. Oli se sitten vaimo, lapset, perhe, kaveri, harrastus, duuni tai vaan jouten olo. On varmaan muitakin syitä ja näiden yhdistelmiä.
Talous ja elintaso on myös ihan hyvä syy. Harva eläkeläinen kuitenkaan nyt elää mitään Tom Cruisen actionleffojen kaltaista elämää.
Aktiivisin heppu Pattayalla jonka tunnen nimeltä mainitsematta, on tämä kalastusretkien järjestäjä ja suositun baarin pitäjä. Arvostan häntä suuresti, on rehellinen ja ahkera kaveri, joka osaa nauttia siitä mitä tekee. Terveet elämänarvot ja mukava seuramies, eikä ole kusettanut ikinä ketään, vaikka monessa mukana.
Tunnen Pattayalta nimeltä mainitsematta myös toisenlaisia heppuja, joiden päälimmäinen luonteenpiirre on kateus ja kyräily. Ei ole mennyt putkeen ja suurin syy siihen on negatiivinen, vittumainen ja pessimistinen luonne.
Suurin osa Pattayan asukeista taitaa olla rauhallista elämää viettäviä suht raittiita tavallisia eläkeläisiä, jotka ottaa ihan iisisti. Eivät rieku baareissa eikä (ainakaan vieraissa) naisissa, vaan nautiskelevat elämästä jouten altaalla, beachillä, kävelyretkillä, kirjaa lukien, kahvilla kavereiden kanssa rupatellen.
Ei sen elämän tarvi olla sen ihmeellisempää.
Voin paljastaa oman syyni muuttoon, vaikka tiedän Saaripasuunan yksikkökaksikon siitä ilkkuvan seuraavat 8 vuotta.
Olin henkisesti aika tyhjän päällä toisen eron jälkeen ja alkoholisoituminen uhkasi. Olin ystävystynyt läheisestikin vaimon kavereiden ja suvun kanssa, ja menetin heidät suurinpiirtein erossa samalla.
Ei he minua sen kummemmin hylänneet, mutta olin masentunut ja hukassa ja minä en pitänyt yhteyttä muihin kuin lapsiini tuon eroprosessin jälkeen, joka kesti vuoden päivät.
Oli elämäni karmeinta aikaa.
Vanhat kaverit työ- ja siviilipuolelta sekä lapseni huomasi henkisen tilanteeni ja koettivat piristää, vaikka koetin esittää että ei tässä mitään hätää.
He kannustivat että nyt kun sulla ei ole vaimoa jarruna, niin ota nyt hyvä mies omaa aikaa ja mene Thaimaahan, koska kaikki tiesi että tämä oli toinen kotimaani jo silloin.
Se oli jotakin lokakuun loppua 2010 kun lähdin. Olin huolissani että pitäis jotakin hommia keksiä, kun olin myynyt yhden firman ja uutta projektia ei ollut näköpiirissä. Tässä kohtaa ennestään urakoista tuttu toimeksiantaja sanoi että kyllä me sulle projektia keksitään.
Palasin Suomeen joskus helmikuussa 2011, taisin hakea visaan jatkon tuolloin lentämällä Phnom Penhiin ja takaisin. Sitten alkoi onnistunut projekti, jossa toimin laajalti hankintamiehenä. Jouluksi palasin Thaimaahan ja olin kevääseen saakka.
Siitä ne sitten venyi ne talvet puolivuotisiksi ja työ vaihtui pikkuhiljaa etätyöksi. 2011-2012 talvella meni vähän lujempaa josta Sensei Tonto keksi että olen "sbuge", mutta ei osannut kirjoittaa sitäkään oikein.
Keväällä 2012 päätin laittaa keski-iän saavuttaneen turvonneen entisen sporttijäbän kondikseen ja näin tapahtui. Sen jälkeen alkoi taas päivä paistaa henkisesti ja osasi nauttia päivänpaisteesta ja elämästä.
Se tuli ahaa- elämyksenä yksi kaunis päivä että kuinka kiva on elellä tässä kauniissa ja mielenkiintoisessa maailmassa, jossa on kaikenlaista seurattavaa ja ihmeteltävää. Itse ei tarvi enää olla aina riennossa, vaan sitä osaa nojailla jo taaksepäin ja mennä fiilispohjalta tai sitten olla menemättä.
Paras asia mitä olen oppinut, on stressin ja kellon välttäminen. Teen kaiken rauhassa enkä hötkyile. Kaikelle on oma aikansa ja on täysin hyödytöntä stressata tekemättömiä asioita, koska asiat voi tehdä vain yksi kerrallaan.
Hommasin kämpän Pattyalta ja siinä tuli sitten talvet asusteltua hieman 2018 puolelle saakka. Koskaan en ehtinyt asua Pattayalla ympärivuoden. Se tapahtui vasta täällä landella perheen ja talon myötä.
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitit paljon asiaa. Eipä niitä suhteellisesti montaa ole, jotka tänne kaipailee asumaan, tai joiden elämäntilanne tai luonne siihen sopii.
Joku henkilökohtainen pointtihan siihen jokaisella on. Oli se sitten vaimo, lapset, perhe, kaveri, harrastus, duuni tai vaan jouten olo. On varmaan muitakin syitä ja näiden yhdistelmiä.
Talous ja elintaso on myös ihan hyvä syy. Harva eläkeläinen kuitenkaan nyt elää mitään Tom Cruisen actionleffojen kaltaista elämää.
Aktiivisin heppu Pattayalla jonka tunnen nimeltä mainitsematta, on tämä kalastusretkien järjestäjä ja suositun baarin pitäjä. Arvostan häntä suuresti, on rehellinen ja ahkera kaveri, joka osaa nauttia siitä mitä tekee. Terveet elämänarvot ja mukava seuramies, eikä ole kusettanut ikinä ketään, vaikka monessa mukana.
Tunnen Pattayalta nimeltä mainitsematta myös toisenlaisia heppuja, joiden päälimmäinen luonteenpiirre on kateus ja kyräily. Ei ole mennyt putkeen ja suurin syy siihen on negatiivinen, vittumainen ja pessimistinen luonne.
Suurin osa Pattayan asukeista taitaa olla rauhallista elämää viettäviä suht raittiita tavallisia eläkeläisiä, jotka ottaa ihan iisisti. Eivät rieku baareissa eikä (ainakaan vieraissa) naisissa, vaan nautiskelevat elämästä jouten altaalla, beachillä, kävelyretkillä, kirjaa lukien, kahvilla kavereiden kanssa rupatellen.
Voin paljastaa oman syyni muuttoon, vaikka tiedän Saaripasuunan yksikkökaksikon siitä ilkkuvan seuraavat 8 vuotta.
Olin henkisesti aika tyhjän päällä toisen eron jälkeen ja alkoholisoituminen uhkasi. Olin ystävystynyt läheisestikin vaimon kavereiden ja suvun kanssa, ja menetin heidät suurinpiirtein erossa samalla.
Ei he minua sen kummemmin hylänneet, mutta olin masentunut ja hukassa ja minä en pitänyt yhteyttä muihin kuin lapsiini tuon eroprosessin jälkeen, joka kesti vuoden päivät.
Vanhat kaverit työ- ja siviilipuolelta sekä lapseni huomasi henkisen tilanteeni ja koettivat piristää, vaikka koetin esittää että ei tässä mitään hätää.
He kannustivat että nyt kun sulla ei ole vaimoa jarruna, niin ota nyt hyvä mies omaa aikaa ja mene Thaimaahan, koska kaikki tiesi että tämä oli toinen kotimaani jo silloin.
Se oli jotakin lokakuun loppua 2010 kun lähdin. Olin huolissani että pitäis jotakin hommia keksiä, kun olin myynyt yhden firman ja uutta projektia ei ollut näköpiirissä. Tässä kohtaa ennestään urakoista tuttu toimeksiantaja sanoi että kyllä me sulle projektia keksitään.
Palasin Suomeen joskus helmikuussa 2011, taisin hakea visaan jatkon tuolloin lentämällä Phnom Penhiin ja takaisin. Sitten alkoi onnistunut projekti, jossa toimin laajalti hankintamiehenä. Jouluksi palasin Thaimaahan ja olin kevääseen saakka.
Siitä ne sitten venyi ne talvet puolivuotisiksi ja työ vaihtui pikkuhiljaa etätyöksi. 2011-2012 talvella meni vähän lujempaa josta Sensei Tonto keksi että olen "sbuge", mutta ei osannut kirjoittaa sitäkään oikein.
Keväällä 2012 päätin laittaa keski-iän saavuttaneen turvonneen entisen sporttijäbän kondikseen ja näin tapahtui. Sen jälkeen alkoi taas päivä paistaa henkisesti ja osasi nauttia päivänpaisteesta ja elämästä.
Se tuli ahaa- elämyksenä yksi kaunis päivä että kuinka kiva on elellä tässä kauniissa ja mielenkiintoisessa maailmassa, jossa on kaikenlaista seurattavaa ja ihmeteltävää. Itse ei tarvi enää olla aina riennossa, vaan sitä osaa nojailla jo taaksepäin ja mennä fiilispohjalta tai sitten olla menemättä.
Paras asia mitä olen oppinut, on stressin ja kellon välttäminen. Teen kaiken rauhassa enkä hötkyile. Kaikelle on oma aikansa ja on täysin hyödytöntä stressata tekemättömiä asioita, koska asiat voi tehdä vain yksi kerrallaan.
Hommasin kämpän Pattyalta ja siinä tuli sitten talvet asusteltua hieman 2018 puolelle saakka. Koskaan en ehtinyt asua Pattayalla ympärivuoden. Se tapahtui vasta täällä landella perheen ja talon myötä.
2010Minkä ikäinen oli tyttäresi kun olit masentunut ja hukassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitit paljon asiaa. Eipä niitä suhteellisesti montaa ole, jotka tänne kaipailee asumaan, tai joiden elämäntilanne tai luonne siihen sopii.
2010Enhän minä sinua ilku jokainen tekee omat valintansa oman arvomaailmansa pohjalta, tyhjyys, arvottomuus. liiallinen alkon, ja seksitarve ovat yleensä oireita masennuksesta, olennaista on tiedostaa ja hakea ammattiapua, painotan sanaa ammattiapua, ei pullosta eikä satunnaisista suhteista, ne vain pahentavat tilannetta...
siis olennaista on ammattiapu, johon liitetään aina pitkä aikainen lääkehoito ja psykoterapia... tähän paranemisprosessiin voi menee viidestä kymmeneen vuotta, osalla potilaista loppu elämä, erityisesti jos näitä masennuskausia on ollut useita, kannattaa pitää mielessä että kyseessä saattaa olla bibo, joka mania tai hypomania vaiheessa vaatii yleensä sairaala hoitoa , harva potilas vai tajuaa että kyseessä on mania kun on hyvä olla...
Voitko tarkentaa mitä sinulle tapahtui vuonna 2017 kun tuli nämä osakaslaina jutut... yms.
Minulla on hieman toisenlainen historia, minulla ei ole ollut psyykkistä statusta, vaikka olen toki käynyt psykologilla ja terapiassa, mutta niissä ei ole ollut tavoitteena mielenterveyden hoitaminen, vaan etsiä ja löytää uusia työkaluja kipujen hallintaan, kun ne ovat pahimmillaan, tämä oli vuosien projekti jossa kela oli hyvin mukana, kerran viikossa parintunnin terapia maksaa aivan vitusti kela ja vakuutusyhtiö maksoi ne kaikki kela ennalta ehkäisevään ja vakuutusyhtiö kipujen hallintaan, tosin ennen kuin päättivät eläkkeestäni, luojankiitos että minulla on pitkä työhistoria, ja sitä kautta kohtuullinen eläke, että pärjään sillä lopunelämäni, ja vaimoni saa vielä leskeneläkkeen kun minusta aika jättää... joten hänen elämänsä on erittäin hyvin turvattu, joka minulle on hyvin tärkeää.
By NumBall HHN 62v.
ps. minulle taas ex-vaimoni suku ei ole koskaan kääntänyt päätänsä, olemme edelleenkin varsin hyvissä väleissä jopa todella hyvissä, pidämme yhteyttä jos ei nyt viikottain niin kuukausittain ex-vaimoni veljeen... ja satunnaisesti hänen sisaruksiin... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enhän minä sinua ilku jokainen tekee omat valintansa oman arvomaailmansa pohjalta, tyhjyys, arvottomuus. liiallinen alkon, ja seksitarve ovat yleensä oireita masennuksesta, olennaista on tiedostaa ja hakea ammattiapua, painotan sanaa ammattiapua, ei pullosta eikä satunnaisista suhteista, ne vain pahentavat tilannetta...
siis olennaista on ammattiapu, johon liitetään aina pitkä aikainen lääkehoito ja psykoterapia... tähän paranemisprosessiin voi menee viidestä kymmeneen vuotta, osalla potilaista loppu elämä, erityisesti jos näitä masennuskausia on ollut useita, kannattaa pitää mielessä että kyseessä saattaa olla bibo, joka mania tai hypomania vaiheessa vaatii yleensä sairaala hoitoa , harva potilas vai tajuaa että kyseessä on mania kun on hyvä olla...
Voitko tarkentaa mitä sinulle tapahtui vuonna 2017 kun tuli nämä osakaslaina jutut... yms.
Minulla on hieman toisenlainen historia, minulla ei ole ollut psyykkistä statusta, vaikka olen toki käynyt psykologilla ja terapiassa, mutta niissä ei ole ollut tavoitteena mielenterveyden hoitaminen, vaan etsiä ja löytää uusia työkaluja kipujen hallintaan, kun ne ovat pahimmillaan, tämä oli vuosien projekti jossa kela oli hyvin mukana, kerran viikossa parintunnin terapia maksaa aivan vitusti kela ja vakuutusyhtiö maksoi ne kaikki kela ennalta ehkäisevään ja vakuutusyhtiö kipujen hallintaan, tosin ennen kuin päättivät eläkkeestäni, luojankiitos että minulla on pitkä työhistoria, ja sitä kautta kohtuullinen eläke, että pärjään sillä lopunelämäni, ja vaimoni saa vielä leskeneläkkeen kun minusta aika jättää... joten hänen elämänsä on erittäin hyvin turvattu, joka minulle on hyvin tärkeää.
By NumBall HHN 62v.
ps. minulle taas ex-vaimoni suku ei ole koskaan kääntänyt päätänsä, olemme edelleenkin varsin hyvissä väleissä jopa todella hyvissä, pidämme yhteyttä jos ei nyt viikottain niin kuukausittain ex-vaimoni veljeen... ja satunnaisesti hänen sisaruksiin...Nukkuisit joskus vai on suomi24 sulle koko elämä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elintaso on huomattavasti parempi samalla rahalla Kambodzassa, kuin Suomessa. Jos et ymmärtänyt.
Eikö sekään mene kaaliin, että täällä on ihan samat asiat mitä Suomessa ja kaikki on vain halvempaa. Täällä ei mene talven ja pakkasen kanssa myöskään rahaa. Siis, kaikki on rajataan halvempaa ja osa todella paljon. Ei, kait ne ilmiantaisi muuten, kuin kateudesta vai luuletko, että ilmiantavat jos muutat kalliimpaan ja huonompaan.Miten niin samat asiat? Eihän siellä kukaan puhu suomea?
- Anonyymi
Juu ja jos tykkää pervoilla pikkupoikien kanssa jne.. ihan paratiisi.
- Anonyymi
Pasasen humalatilassa menossa katkeruusvaihe. Nousuhumalan aikaan alkaa uho ja laskuhumalassa uhriutuminen.
- Anonyymi
Säästää kaljassa ja tupakassa jotta voi ostaa lisää kaljaa ja tupakkaa? Nerokas liiketoimintasuunnitelma. Venäläinen bisnes on että ryöstetään viinakauppa, myydään viinat ja ryypätään rahat.
- Anonyymi
Yksi erittäin tärkeä asia unohtui täältä Kambodzasta. Täällä todella pystyy elämään hiton edullisesti. Sellaisia summia millä täällä jo tulee toimeen on ihan turha edes korkeimmissa haaveissa kuvitella. Vuokra voi olla kevyesti alle 70 dollaria ja silläkin tulee toimeen. Ruokaa saa kojuista aika aika halvalla.
Yhtä asiaa olen ihmetellyt, kun tuttava Suomessa kertoo syövänsä kahdessa viikossa vain 20 euroa. Ja silti kuitenkaan hänellä ei ole rahaa enää kuun lopussa ja baariinkaan ei mene rahaa... Ja tahtoo matkustaa Thaimaahan... Minusta hän valehtelee minulle.
Tämä 2010 kertoi totuuksia ja ihan oikein meni. Se stressi on täällä poissa ja sen elämän ymmärtäminen tulee myöhemmin. Ei täällä Aasiassa tarvitse olla Baareissa ja juoda ja rymytä naisten kanssa joka päivä. Ei siihen kenenkään rahat ja terveys riitä. Pattayalla on paljon ihmisiä, jotka elää kuten herra 2010 kertoi. Olen myös itse alkanut ymmärtää näitä elämän asioita. Se että kyllä täällä Kambodzassa voi asua ihan tasapainoista elämää monella tavalla. Toki aktiviteetteja tarvitaan. Moottoripyörät, matkustelu( joka ei ole kallista täällä), golf ja muut jutut.
En, minä ole täällä kinaamassa ja kilpailemassa, vaan kertomassa elämän mahdollisuuksista. Kyllä Täällä Kambodzassa on monia muitakin, kuin Tapsa ja Ari. Täälä on esim. Yli 100 tuhatta expattia. Moni on myös etätöissä ja baareissa töissä ja sen semmoista. Joo, satatuhatta expattia ja helppo saada viisumi. Ei tarvitse, kuin raha. 270 euroa vuoden ja 160 euroa puolen vuoden viisumi. Voi mennä katsomaan Thaimaata milloin haluaa. Joopa joo ei tarvitse paluu lippua.
Niin, täällä on porukkaa paljon paljon Euroopasta ja Australiasta ja USA ja Kanada on hyvin edustettuna ihan naispuolisia myös runsasti.
Hedelmät on todella halpoja täällä esim. Suomessa 26 euroa kilo Dragon fruit ja täällä dollarin kilo about. Huomatkaa, että ei ole talvea ja sen kuluja... Se on iso huomio. Täällä Kambodzassa elää todella paremmin samalla rahalla kuin Suomessa. Ja on varmasti vaihtoehto Suomessa asumiseen. 5 vuotta elävä todiste. Ei minulta mitään puutu täällä Kambodzassa en tarvitse mitään mitä ei minulla jo nyt ole. 1500 eläke riittää hyvin. Olen toki velaton ja yksi kaveri säästi täällä ihan oikeasti yli kymmenen tuhatta euroa alemmasta tulosta, kuin takuueläke vielä Thaimaalaisen naisen kanssa.
Vuokraa maksan 150 dollaria + sähkö...hieno ja aika uusi Bungalowi 40 neliötä ja iso terassi. Ruokaa menee noin 10 dollaria päivässä. ( Syö hyvin ). Laske laske tajutkaa please.- Anonyymi
Miksi vuoden viisumista pitää maksaa noin paljon, täällä se maksaa 1900 bahtia
- Anonyymi
Paljonko Kambotsassa maksaa suomalaiset kurkut ja tomaatit?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljonko Kambotsassa maksaa suomalaiset kurkut ja tomaatit?
Tomaatit noin 0,75 dollaria kilo ja kurkku jotain 0,50ndollaria kilo. Naudan liha jotain 7 - 10 dollaria kilo, sika noin 4 - 5 dollaria kilo ja kana noin 2,5 - 3 dollaria kilo.
Otrivin suihke 10 ml noin 3 dollari, Lister 750 ml noin 3,50 dollaria. Hamppu sätkä baarissa noin 3 - 5 dollaria ja morfiini ampulli 5 dollaria. Bensa noin 1 dollaria litra. Parturi noin 2 - 4 dollaria leikkuu. T - Paita noin 3 - 7 dollaria, sandaalit 5 dollaria alushousut muoti 2 - 3 dollaria. Matka Kampot - Bangkok ja Pattaya 37 dollaria bussi. Kampot - Phnom Phen kimppa taksi 10 dollaria ja bussi 8 dollaria. Ateriat ravintoloissa yleensä 3 - 7’ dollaria ja samaa pizzat. Olut Basreissa noin 0,50 - 1,50 dollaria tuoppi ja drinkit noin. 2 dollaria. Pullo halpaa viinaa litra noin 4 - 5 dollaria ja pastis anisviina litra 5 dollaria, BLEND 285 litra Seven eleven 12 dollaria litra. Asunnot vuokra yleensä 50 - 200 dollaria normi asunnot vuokra. Paikallinen taxi eli Tuk tuk tai Pass App noin 1 - 2 dollaria yleensä 2 - 3!kilometria.
- Anonyymi
Tuo tienoo, halpuudestaan huolimatta, on sitä aluetta, johon en ikinä lähtisi.
- Anonyymi
Oletko käynyt tai edes katsonut Tubelta. Kuka sinulle on semmoista kertonut ja mistä olet tietosi saanut. Onko se vain aivojesi tuotetta mitä olet poliittisesta paska TV:stä ammentanut.
Kerro minulle yksikin ohjelma sieltä poliittisesta paska TV:sitä missä ei ylistetä suurta suomalaista sosialismia. Älä välitä ei ne kerro mitään hyvää edes USA:sta tai Monacosta tai edes Ruotsista. Katso vaikka Amerikan raitti - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko käynyt tai edes katsonut Tubelta. Kuka sinulle on semmoista kertonut ja mistä olet tietosi saanut. Onko se vain aivojesi tuotetta mitä olet poliittisesta paska TV:stä ammentanut.
Kerro minulle yksikin ohjelma sieltä poliittisesta paska TV:sitä missä ei ylistetä suurta suomalaista sosialismia. Älä välitä ei ne kerro mitään hyvää edes USA:sta tai Monacosta tai edes Ruotsista. Katso vaikka Amerikan raittiToi inhottaa eniten Suomessa, että valehdellaan asioista ja tehdään koko ajan itseään Ylen. Minä en kertakaikkiaan voi käsittää noita valheita suomalaisesta ja muusta Suomi paskasta. Kerran oli ohjelma missä kerrottiin, että kuinka suuria keksintöjä suomalainen on tehnyt ja ylistettiin oikein oikein kovasti, ennen kuin ymmärsin, että maailmassa on kovin kovin monta keksintöä.
Sitten se panettelu mediassa .. minä voin siis sanoa teille, ei se mitään että me ja muut asutaan maailmalla hyvin. Suomi voittaa taas jääkiekko ja Euroviisun ja mäkihypyn kultaa ja kika mäkkinen ajaa rallin voittoon ja teillä on oikein kivaa... Mutta unohtuiko se perusasia, että maailmalla on kivaa ja lämmintä asua.
Pattayan palsta on oikea mielikuvitus palsta, sillä ihan oikeasti, koska tiedän, että moni elää Thaimaassa 23 kuukautta päänsä sisällä ja yhden kuukauden todellisuudessa ja ei ei ei myönnä ei myönnä sitä.
Älä kanna tänne sitä Suomi paskaa jota sinulle suolletaan siellä TV;ssä se on todellisuudessa ihan muuta. Kyllä kyllä täällä on hyvinvointia aika aika monella ihmisellä.. Äläkä unohda, että siellä valtiossa on aika aika aika moni ilman asuntoa ja aika aika monen lapset on valtio huostaan ottanut ja aika aika moni nukkuu yönsä porraskäytävässä ja on vielä kylmä ja älä älä unohda ruoka ja ryysy jonoja siellä ja aika aika moni keikkuu siellä köyhyysrajan alapuolella älä älä unohda.
Kyllä Kambodzassa on todella parempi elää samalla rahalla kuin siellä... Älä älä älä väitä vastaan. Käy ensi katsomassa Kambodzassa elämää ja ihan kaupunkeja Phnom Penhiä ja Sihanoukvilleä ja Kampottia tai Siem Reappia ja avaa naama kuolasta sitten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toi inhottaa eniten Suomessa, että valehdellaan asioista ja tehdään koko ajan itseään Ylen. Minä en kertakaikkiaan voi käsittää noita valheita suomalaisesta ja muusta Suomi paskasta. Kerran oli ohjelma missä kerrottiin, että kuinka suuria keksintöjä suomalainen on tehnyt ja ylistettiin oikein oikein kovasti, ennen kuin ymmärsin, että maailmassa on kovin kovin monta keksintöä.
Sitten se panettelu mediassa .. minä voin siis sanoa teille, ei se mitään että me ja muut asutaan maailmalla hyvin. Suomi voittaa taas jääkiekko ja Euroviisun ja mäkihypyn kultaa ja kika mäkkinen ajaa rallin voittoon ja teillä on oikein kivaa... Mutta unohtuiko se perusasia, että maailmalla on kivaa ja lämmintä asua.
Pattayan palsta on oikea mielikuvitus palsta, sillä ihan oikeasti, koska tiedän, että moni elää Thaimaassa 23 kuukautta päänsä sisällä ja yhden kuukauden todellisuudessa ja ei ei ei myönnä ei myönnä sitä.
Älä kanna tänne sitä Suomi paskaa jota sinulle suolletaan siellä TV;ssä se on todellisuudessa ihan muuta. Kyllä kyllä täällä on hyvinvointia aika aika monella ihmisellä.. Äläkä unohda, että siellä valtiossa on aika aika aika moni ilman asuntoa ja aika aika monen lapset on valtio huostaan ottanut ja aika aika moni nukkuu yönsä porraskäytävässä ja on vielä kylmä ja älä älä unohda ruoka ja ryysy jonoja siellä ja aika aika moni keikkuu siellä köyhyysrajan alapuolella älä älä unohda.
Kyllä Kambodzassa on todella parempi elää samalla rahalla kuin siellä... Älä älä älä väitä vastaan. Käy ensi katsomassa Kambodzassa elämää ja ihan kaupunkeja Phnom Penhiä ja Sihanoukvilleä ja Kampottia tai Siem Reappia ja avaa naama kuolasta sitten.Paljonko maksaa salmiakki Kambodzassa? Entä Fazerin siniset?
- Anonyymi
Mikä ihme vetää suomalaisia johonkin kehitysmaahan elämään? Ihan käsittämätöntä. Ja vielä enemmän ihmetyttää, että Suomen valtion ja veronmaksajien piikkiin. Halpa kalja? Ostopillu? Ei hyvää päivää näitä pallovatsa Suomi-ukkoja, varsinaisia alfauroksia.
- Anonyymi
Rauha ja rakkaus on suurimpia syitä ja ne molemmat on hyviä syitä. Työt on tehty, lapset on maailmalla, miksi pitäisi jäädä samoihin kuvioihin makoilemaan?
- Anonyymi
Kehitysmaa... ? Avaas silmäs siellä sosialismissa ja katso vähän ympärille... Aloita Hurstin ja Pelastusarmeijan jonoissa ja käy toki katsomassa Myllypuron leipäjonoa.
Ei täällä ihmiset sentään ihan noin kurjasti elä.
Kambodzassa on myös paljon varakkaita ja expatteja. Ei täällä tarvitse köyhän mitään korsua ja mörskää asuttaa ihan lämmön ja ruuanlaiton takia. Silloin, kun lähdin, niin Vuosaaren S-marketin eteen oli yksi mies laittanut majansa sohjoon. Ei todellakaan ihan noin kurjasti ole täällä.
Pidä vain ne mölyt ja vaahtos suussasi .... Kyllä minä ja muutkin asuu täällä Kambodzassa ihan mukavasti.
Jätkien on tehtävä rikoksia, että pääsee talvella lämmittelemään... Ei ihan samanlaista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kehitysmaa... ? Avaas silmäs siellä sosialismissa ja katso vähän ympärille... Aloita Hurstin ja Pelastusarmeijan jonoissa ja käy toki katsomassa Myllypuron leipäjonoa.
Ei täällä ihmiset sentään ihan noin kurjasti elä.
Kambodzassa on myös paljon varakkaita ja expatteja. Ei täällä tarvitse köyhän mitään korsua ja mörskää asuttaa ihan lämmön ja ruuanlaiton takia. Silloin, kun lähdin, niin Vuosaaren S-marketin eteen oli yksi mies laittanut majansa sohjoon. Ei todellakaan ihan noin kurjasti ole täällä.
Pidä vain ne mölyt ja vaahtos suussasi .... Kyllä minä ja muutkin asuu täällä Kambodzassa ihan mukavasti.
Jätkien on tehtävä rikoksia, että pääsee talvella lämmittelemään... Ei ihan samanlaista.Nää pattayaan rakastuneet kelaukot on hauskoja, Tapsa kertoo voivansa hyvin 1.500 euron eläkkeellä kampurassa, kun kelaukko kehuu muita köyhiksi, vaikka hänen omat tulonsa rajoittuvat takuu eläkkeeseen, ja asuinpaikkana valtion hoitopaikka savossa, en tiedä paljonko kampurassa on halvemmat elinkustannukset kuin suomessa mutta epäilen että 7-8 kertaluokissa mennään, kun tuo 1.500 euroa suhteutetaan kompuran keskimääräiseen palkkatasoon, tosiasiassa Tapsa elelee kampurassa ainakin kolme kertaa vauraampaa elämää kuin pattayaan rakastunut kelaukko savossa, vaikka asunto onkin ilmainen, ja hoitaja tuo päivittäisen kessuaskin talon puolesta.
Laiffila palstan heikoin lenkki... joten voimme odotella taas että kattilasta kajahtaa...
- Anonyymi
Viikon Pasanen tuli tässä ketjussa:
"seksitarve on yleensä oire masennuksesta"
Korjaisin tuota sen verran että seksitarpeen puute on yleensä oire hormonituotannon loppumisesta ja impotenssista.
eräs- Anonyymi
Ei voi taas kuin sanoa että voiherrajumala noita huahinin pasasen juttuja... vai että masentuneet tarvitsee seksiä ja muut ei... Kun Pasasen aivot aikanaan saadaan tieteen tutkittavaksi niin kenties selviää mikä niissä on vialla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei voi taas kuin sanoa että voiherrajumala noita huahinin pasasen juttuja... vai että masentuneet tarvitsee seksiä ja muut ei... Kun Pasasen aivot aikanaan saadaan tieteen tutkittavaksi niin kenties selviää mikä niissä on vialla.
Tarkentaisitko missä ilmenee "Muut ei".
- Anonyymi
Suurin säästö tulee siitä kun itse tekee kiljunsa ja jättää kaljan ostamisen pois. Tosi on!!
- Anonyymi
Kun käyttää vanhaa karvereuhkaa seksiin niin siinä säästää pitkän pennin.
- Anonyymi
https://aijaa.com/iNevPf kannattaa katsoa.
- Anonyymi
Ilmeisesti numball ei olekaan niin tyhjäpää kuin tämä 2010 on antanut ymmärtää, tuollainen vaatii jo aivoja, koko weppisivuston saa esille wayback machinella, antamalla tuon kuvassa näkyvän osoitteen niin se hakee kaikki tiedot, ja siellä on paljon tietoa hänestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmeisesti numball ei olekaan niin tyhjäpää kuin tämä 2010 on antanut ymmärtää, tuollainen vaatii jo aivoja, koko weppisivuston saa esille wayback machinella, antamalla tuon kuvassa näkyvän osoitteen niin se hakee kaikki tiedot, ja siellä on paljon tietoa hänestä.
Tuossa vielä toinen ruutukaappaus vuodelta 2003, hauskaa melko tarkkaan 20 vuotta sitten.
https://aijaa.com/2CEOHm - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa vielä toinen ruutukaappaus vuodelta 2003, hauskaa melko tarkkaan 20 vuotta sitten.
https://aijaa.com/2CEOHmMainitun nimistä firmaa ei koskaan ole ollut Suomessa kaupparekisterissä. Kuntouttavassa työkokeilussa on rakennettu keksitylle yhtiölle nettisivusto, taikka sitten tuo on väärennetty jälkikäteen. Koko firmasta ei ole mitään tietoa missään ja muistutan Pasasta että olet itse kertonut ettet ole koskaan ollut yrittäjä eikä sinulla koskaan ole ollut yritystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mainitun nimistä firmaa ei koskaan ole ollut Suomessa kaupparekisterissä. Kuntouttavassa työkokeilussa on rakennettu keksitylle yhtiölle nettisivusto, taikka sitten tuo on väärennetty jälkikäteen. Koko firmasta ei ole mitään tietoa missään ja muistutan Pasasta että olet itse kertonut ettet ole koskaan ollut yrittäjä eikä sinulla koskaan ole ollut yritystä.
1451193-6 ly tunnus katso historia, kuten sanoin myin firman vuosia sitten, ja se sulautui ostajaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1451193-6 ly tunnus katso historia, kuten sanoin myin firman vuosia sitten, ja se sulautui ostajaan.
Taisi olla vuosi 2004 kun myin sen, siihen vain vaihdettiin nimi, koska halusin oman nimeni pois, perustin kommandiitti yhtiön vuonna 1989, ja muutin sen osakeyhtiöksi vuonna 1998, ja myin sen Nokialle vuonna 2003 tai 2004, yhtiö sulautetttiin... taisin joskus mainita että tiedän näistä asioista jonkin verran, tosin jos olisit täysipäinen olisit tajunnut kertomattakin, siksi epäilen 2010 juttuja kovasti, minulla on kokemusta, asiasta...
- Anonyymi
Jos tuo Suokenkä olisi ollut toimiva yritys, sitä ei olisi lakkautettu. Edelleenkään sinä et koskaan ole ollut yrittäjä etkä omistanut mitään firmaa. Valehtelit myös olleesi Microsoftilla ja IBM:llä töissä ja silloinkaan et kertonut olleesi yrittäjä. Nimesi kaltaista firmaa ei koskaan ole ollut olemassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tuo Suokenkä olisi ollut toimiva yritys, sitä ei olisi lakkautettu. Edelleenkään sinä et koskaan ole ollut yrittäjä etkä omistanut mitään firmaa. Valehtelit myös olleesi Microsoftilla ja IBM:llä töissä ja silloinkaan et kertonut olleesi yrittäjä. Nimesi kaltaista firmaa ei koskaan ole ollut olemassa.
Otahan laiffila rauhallisesti, kyllä ne firmat mitä olen kertonut ovat olleet ihan minun omistuksessa, jos sinulla olisi ollut järkeä päässä olisit tajunnut sen ilman minun selityksiä, tiedän liian paljon yrittämisestä, olen ollut kummassakin firmassa töissä, niin mikrosoftilla kuin IBM;lla, mikrosoftilla olin pk asiantuntijana, ibm vedin kassapääte palvelujen ryhmää saksassa ja suomessa, suurin asiakas oli suomalainen energiaosuuskunta, jolle toimitimme kassapäätteitä, mutta homma oli alkutekijöissään, silloin, tämä oli niitä aikoja kun poikani syntyi, tai hieman aikaisemmin...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otahan laiffila rauhallisesti, kyllä ne firmat mitä olen kertonut ovat olleet ihan minun omistuksessa, jos sinulla olisi ollut järkeä päässä olisit tajunnut sen ilman minun selityksiä, tiedän liian paljon yrittämisestä, olen ollut kummassakin firmassa töissä, niin mikrosoftilla kuin IBM;lla, mikrosoftilla olin pk asiantuntijana, ibm vedin kassapääte palvelujen ryhmää saksassa ja suomessa, suurin asiakas oli suomalainen energiaosuuskunta, jolle toimitimme kassapäätteitä, mutta homma oli alkutekijöissään, silloin, tämä oli niitä aikoja kun poikani syntyi, tai hieman aikaisemmin...
Vastasin ibm 4684 kassapäätteiden ohjelmakehityksen suunnittelusta ja myynnistä ja markkinoinnista, nuo kaikki liittyvät aika saumattomasti yhteen, toinen toisiinsa, mistä saatiin valtavat synenergiat, olen ollut asiantuntijana myös monessa muussa projektissa...
- Anonyymi
Eihän Numba ole käynyt Thaimaassa kohta vuoteen.
Miten on muiden poikien kanssa? - Anonyymi
Huomenta ... Se on suihku ja aamiainen ihan seuraavaksi. Kyllä täällä on Aamu Kello 7:40. Kambodzan Kampotista. Se on poijat kova paikka nousta ylös Suomen Savon Pattayalla kirjoittamaan. No, jos valvoo koko yön, niin sitten ei näy Numbaa tai Resupetteriä tai muitakaan Savon Pattayalta palstalla vähän myöhemmin.
Ei mitään taas on uusi Herran päivä ja se on kaunis aamu taas.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1792348- 1211961
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill581612Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1791502- 1631430
Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1821413- 521258
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761203- 591188
- 1191101