Ben Zyskowicz antoi täyden tukensa Riikka Purralle

Anonyymi-ap

A-studion toimittaja kysyi asiasta illalla A-studiossa. Ben antoi siis tukensa Riikka Purralle. Näillä mennään.

195

1000

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hieno homma. Katseet vaan eteenpäin ja uusiin haasteisiin.

    • Anonyymi

      Ben tietää mistä puhuu ja muualta Suomeen muuttaneena tietää, että täällä hyväksytään kuka tahansa työtä tekevä tai työhön pyrkivä henkilö, olipa hän mistä maasta tahansa. Kaikki mahdollisuudet on nousta miten korkealle vaan. Benillä olisi ollut mahdollisuus enenpään, mutta migreeninsä takia on kieltäytynyt. Ei sillä eitteikö kansanedustaja ole riittävä. Oikealla asenteella varustuettua henkilöä ei Suomessa sorreta. Olin työpaikassa jossa oli kymmeniä ulkomaalaisia, mitään eroa ei ollut.

      • "Oikealla asenteella varustettua henkilöä ei Suomessa sorreta". Sama kokemus minulla.
        Kyllä tämä rasismi-kohu kuuluu mielestäni sarjaan: "paljon porua, vähän villoja".
        Oman kokemukseni mukaan vierasmaalaisiin suhtaudutaan avoimesti ja kiinnostuneesti, elleivät he itse anna aihetta muunlaiseen suhtautumiseen.


      • Anonyymi

        ''Ben tietää mistä puhuu ja muualta Suomeen muuttaneena....''

        Benkku on syntynyt stadissa 1954.

        Tietenkin Benkku tukee oikeistohallituksen ministeriä.
        Jos samaa olisi puhunut vasemmiston edustaja, Benkku olisi vaatinut lynkkausta:)


      • demeter1 kirjoitti:

        "Oikealla asenteella varustettua henkilöä ei Suomessa sorreta". Sama kokemus minulla.
        Kyllä tämä rasismi-kohu kuuluu mielestäni sarjaan: "paljon porua, vähän villoja".
        Oman kokemukseni mukaan vierasmaalaisiin suhtaudutaan avoimesti ja kiinnostuneesti, elleivät he itse anna aihetta muunlaiseen suhtautumiseen.

        ". . . elleivät he itse anna aihetta muunlaiseen suhtautumiseen." Ei pidä paikkaansa!

        On paljon älyllisessä pimennossa eläviä suomalaisia, joiden DNA:ssa on erilaisuuden syrjintä ja joiden spontaani reaktio on negatiivinen kohdatessaan erilaisuutta. Turha syyttää maahan muuttaneita siitä, että he itse houkuttelevat tulemista rasistisen käyttäytymisen kohteeksi.


      • demeter1 kirjoitti:

        "Oikealla asenteella varustettua henkilöä ei Suomessa sorreta". Sama kokemus minulla.
        Kyllä tämä rasismi-kohu kuuluu mielestäni sarjaan: "paljon porua, vähän villoja".
        Oman kokemukseni mukaan vierasmaalaisiin suhtaudutaan avoimesti ja kiinnostuneesti, elleivät he itse anna aihetta muunlaiseen suhtautumiseen.

        "Oman kokemukseni mukaan vierasmaalaisiin suhtaudutaan avoimesti ja kiinnostuneesti, elleivät he itse anna aihetta muunlaiseen suhtautumiseen."

        Hienoa jos tuollaiset kokemukset. Kuitenkaan minäkään en aina ole nähnyt avoimuutta ja kiinnostuneisuutta suhtautumisesssa ja en oikein nyt jaksa uskoa että rasisistinen suhtautuminen olisi aina rasismin kohteen itse aiheuttamaa🤔.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        "Oman kokemukseni mukaan vierasmaalaisiin suhtaudutaan avoimesti ja kiinnostuneesti, elleivät he itse anna aihetta muunlaiseen suhtautumiseen."

        Hienoa jos tuollaiset kokemukset. Kuitenkaan minäkään en aina ole nähnyt avoimuutta ja kiinnostuneisuutta suhtautumisesssa ja en oikein nyt jaksa uskoa että rasisistinen suhtautuminen olisi aina rasismin kohteen itse aiheuttamaa🤔.

        Pääosin varmasti noin on. Kela-peräisiin maahanmuuttajiin ei välttämättä samalla tavalla suhtauduta. Työperäinen maahanmuuttaja käy työssä ja maksaa veroja, joka lisää valtion verotuloja. Harva valittaa tästä. Kela-peräinen maahanmuuttaja sen sijaan, elää avustuksilla ja tämä taas kuluttaa niitä varoja. Tästä harva tykkää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pääosin varmasti noin on. Kela-peräisiin maahanmuuttajiin ei välttämättä samalla tavalla suhtauduta. Työperäinen maahanmuuttaja käy työssä ja maksaa veroja, joka lisää valtion verotuloja. Harva valittaa tästä. Kela-peräinen maahanmuuttaja sen sijaan, elää avustuksilla ja tämä taas kuluttaa niitä varoja. Tästä harva tykkää.

        Näetkö päälle päin ihmisestä kuka on kela-peräinen maahanmuuttaja?


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Näetkö päälle päin ihmisestä kuka on kela-peräinen maahanmuuttaja?

        Saattaa näkyä tai saattaa olla näkymättä. Pääpointti maahanmuuttokeskustelussa on kuitenkin haittamaahanmuutto vastaan työperäinen hyödyllinen maahanmuutto.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saattaa näkyä tai saattaa olla näkymättä. Pääpointti maahanmuuttokeskustelussa on kuitenkin haittamaahanmuutto vastaan työperäinen hyödyllinen maahanmuutto.

        Rasismi ei kuitenkaan tunnistaa pääpointtia silloin kun se kohdistuu esim ihoväriin tai uskontoon esim. Rasisti ei hyväksy minkäänlaista maahanmuuttoa.


      • McPizza kirjoitti:

        ". . . elleivät he itse anna aihetta muunlaiseen suhtautumiseen." Ei pidä paikkaansa!

        On paljon älyllisessä pimennossa eläviä suomalaisia, joiden DNA:ssa on erilaisuuden syrjintä ja joiden spontaani reaktio on negatiivinen kohdatessaan erilaisuutta. Turha syyttää maahan muuttaneita siitä, että he itse houkuttelevat tulemista rasistisen käyttäytymisen kohteeksi.

        Saatat olla oikeassa, McPizza, tuosta perimästämme ja suhtautumisestamme erilaisuuteen: ensireaktio voi olla "negatiivinen" - henkilöstä riippuen - mutta mielestäni se harvoin jää hallitsevaksi - riippuen tietyksi taas ympäristöstä, sen laadusta ja siitä, miten kanssakäyminen sujuu jatkossa.
        Niin, että ei se meidän suhtauminen mielestäni täysin yksiselitteistä ja kaavamaista ole, jollaisena se usein tahdotaan nähdä.


      • Siili2 kirjoitti:

        "Oman kokemukseni mukaan vierasmaalaisiin suhtaudutaan avoimesti ja kiinnostuneesti, elleivät he itse anna aihetta muunlaiseen suhtautumiseen."

        Hienoa jos tuollaiset kokemukset. Kuitenkaan minäkään en aina ole nähnyt avoimuutta ja kiinnostuneisuutta suhtautumisesssa ja en oikein nyt jaksa uskoa että rasisistinen suhtautuminen olisi aina rasismin kohteen itse aiheuttamaa🤔.

        Yritin vastata viestiisi tuossa äsken, Siili2, enkä tietenkään väitä, ettei muunkinlaista suhtautumista ole.
        Tosin löytyy (minultakin) esimerkkejä myös siitä, että "rasismin kohdekin" voi heittää "rasismi"- syytöksen pöytään, ellei hän katso saavansa sitä, mikä "hänelle kuuluu". Eli yhtä lailla kuin meille, kelpaa heillekin kaikki se, mitä "ylhäältä annetaan".

        Sillä ei ole mielestäni rasismin kanssa mitään tekemistä, ihmisluonnosta siinä on minusta kyse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Ben tietää mistä puhuu ja muualta Suomeen muuttaneena....''

        Benkku on syntynyt stadissa 1954.

        Tietenkin Benkku tukee oikeistohallituksen ministeriä.
        Jos samaa olisi puhunut vasemmiston edustaja, Benkku olisi vaatinut lynkkausta:)

        Mielinkielin se yrittää olla samalla kun aliarvioi maahan muuttajia jotka ovat järkyttyneitä asiasta.
        Saa sitten muka olla mukana toisia tuomitsemassa .
        Ihmisen arvo lasketaa hyvin ihmeellisillä tavoilla eräästä suunnasta.


      • demeter1 kirjoitti:

        Yritin vastata viestiisi tuossa äsken, Siili2, enkä tietenkään väitä, ettei muunkinlaista suhtautumista ole.
        Tosin löytyy (minultakin) esimerkkejä myös siitä, että "rasismin kohdekin" voi heittää "rasismi"- syytöksen pöytään, ellei hän katso saavansa sitä, mikä "hänelle kuuluu". Eli yhtä lailla kuin meille, kelpaa heillekin kaikki se, mitä "ylhäältä annetaan".

        Sillä ei ole mielestäni rasismin kanssa mitään tekemistä, ihmisluonnosta siinä on minusta kyse.

        Tunnistan myös tuon "rasismin kohdekin" voi heittää "rasismi"- syytöksen pöytään, ellei hän katso saavansa sitä, mikä "hänelle kuuluu".

        Kuitenkin myös työelämässä ollessani näin myös sitä että maahanmuuttanut työkaveri sai päälleen sellaista kohtelua jota voidaan katsoa rasismiksi. Siis en ainakaan huomannut että itse olisi asenteellaan mitenkään vaikuttanut. Kyse oöi ilmiselvästi siitä että koska oli tavalla tai toisella erilainen? Ei hyväksytty joukkoon. Liekkö enemmänkin matalapalkka-alojenbongelma# mene ja tiedä.

        Edelleen kuitenkin jäin miettimään, johtuuko rasismi kohteen asennevammasta? Voi olla että joskus niinkin mutta epäilen että ainako?


      • Siili2 kirjoitti:

        Tunnistan myös tuon "rasismin kohdekin" voi heittää "rasismi"- syytöksen pöytään, ellei hän katso saavansa sitä, mikä "hänelle kuuluu".

        Kuitenkin myös työelämässä ollessani näin myös sitä että maahanmuuttanut työkaveri sai päälleen sellaista kohtelua jota voidaan katsoa rasismiksi. Siis en ainakaan huomannut että itse olisi asenteellaan mitenkään vaikuttanut. Kyse oöi ilmiselvästi siitä että koska oli tavalla tai toisella erilainen? Ei hyväksytty joukkoon. Liekkö enemmänkin matalapalkka-alojenbongelma# mene ja tiedä.

        Edelleen kuitenkin jäin miettimään, johtuuko rasismi kohteen asennevammasta? Voi olla että joskus niinkin mutta epäilen että ainako?

        Eiku.....sanoitkin ettei aina.

        Mutta jos rasismi käsitteenä tarkoittaa oletetun ihmisryhmän arvottamista esimerkiksi etnisen alkuperän, ihonvärin, kansalaisuuden, kulttuurin, äidinkielen tai uskonnon perusteella alempiarvoiseksi kuin muut ihmisryhmät( Suomen punainen risti) miten nämä asiat voivat johtua henkilön asennevammasta? Sen ymmärrän että aina ei ole kyse rasismista, siis rasismikortti voidaan vetää esiin vaikka siitä ei olisikaan kyse. Asiat eivät liene aina niin mustavalkousia. Mut sama pää kesät talvet, aina ei ymmärrä.


      • Siili2 kirjoitti:

        Tunnistan myös tuon "rasismin kohdekin" voi heittää "rasismi"- syytöksen pöytään, ellei hän katso saavansa sitä, mikä "hänelle kuuluu".

        Kuitenkin myös työelämässä ollessani näin myös sitä että maahanmuuttanut työkaveri sai päälleen sellaista kohtelua jota voidaan katsoa rasismiksi. Siis en ainakaan huomannut että itse olisi asenteellaan mitenkään vaikuttanut. Kyse oöi ilmiselvästi siitä että koska oli tavalla tai toisella erilainen? Ei hyväksytty joukkoon. Liekkö enemmänkin matalapalkka-alojenbongelma# mene ja tiedä.

        Edelleen kuitenkin jäin miettimään, johtuuko rasismi kohteen asennevammasta? Voi olla että joskus niinkin mutta epäilen että ainako?

        Niitä kuuluisia "yksittäistapauksiakin" varmasti löytyy, Siili2, ihmisiä me kaikki ollaan, enkä tahtoisi niin kovasti korostaa noita eroja. Mikä tahansa erilaisuus pistää silmään ja "me tarvitsemme aina jonkun, jonka päälle sylkeä" - runoilijan sanoin.

        Kun itse olin Ruotsissa, hyväksyin sen asenteen, että vierastyöläisen on syytä tehdä vähän enemmän kuin kantaväestö, että tulee hyväksytyksi. Uskon, että useimmat suomalaiset ottivat saman asenteen ja olivat sen vuoksi haluttuja ja arvostettuja työntekijöitä.

        Aika on tietysti nyt toinen, mutta tuota asennetta pidän jollakin tavalla oikeana - että ei mennä takki auki naapurin pöytään, jos/kun mennään, on hyvä tehdä parhaansa,
        jolloin on kunniaksi myös omalle maalleen.
        Idea, että me kaikki olemme yhtä suurta perhettä, globaalin talouden palveluksessa ja yhteisvastuussa toinen toisistamme ei taida oikein kantaa vielä - kantaako se koskaan jää nähtäväksi. Aika taitaa loppua kesken.


      • demeter1 kirjoitti:

        Niitä kuuluisia "yksittäistapauksiakin" varmasti löytyy, Siili2, ihmisiä me kaikki ollaan, enkä tahtoisi niin kovasti korostaa noita eroja. Mikä tahansa erilaisuus pistää silmään ja "me tarvitsemme aina jonkun, jonka päälle sylkeä" - runoilijan sanoin.

        Kun itse olin Ruotsissa, hyväksyin sen asenteen, että vierastyöläisen on syytä tehdä vähän enemmän kuin kantaväestö, että tulee hyväksytyksi. Uskon, että useimmat suomalaiset ottivat saman asenteen ja olivat sen vuoksi haluttuja ja arvostettuja työntekijöitä.

        Aika on tietysti nyt toinen, mutta tuota asennetta pidän jollakin tavalla oikeana - että ei mennä takki auki naapurin pöytään, jos/kun mennään, on hyvä tehdä parhaansa,
        jolloin on kunniaksi myös omalle maalleen.
        Idea, että me kaikki olemme yhtä suurta perhettä, globaalin talouden palveluksessa ja yhteisvastuussa toinen toisistamme ei taida oikein kantaa vielä - kantaako se koskaan jää nähtäväksi. Aika taitaa loppua kesken.

        "että ei mennä takki auki naapurin pöytään, jos/kun mennään, on hyvä tehdä parhaansa,
        jolloin on kunniaksi myös omalle maalleen."

        Samaa mieltä tuosta. Tuota taustaa varten ehkä avautuu sitten paremmin se asennekysymyskin, millä asenteella toisen pöytään istahdat. Asenne ja rasismiksi koettu, kolikolla kaksi eri puolta. Ei aina niin yksiselitteistä.


      • Siili2 kirjoitti:

        Eiku.....sanoitkin ettei aina.

        Mutta jos rasismi käsitteenä tarkoittaa oletetun ihmisryhmän arvottamista esimerkiksi etnisen alkuperän, ihonvärin, kansalaisuuden, kulttuurin, äidinkielen tai uskonnon perusteella alempiarvoiseksi kuin muut ihmisryhmät( Suomen punainen risti) miten nämä asiat voivat johtua henkilön asennevammasta? Sen ymmärrän että aina ei ole kyse rasismista, siis rasismikortti voidaan vetää esiin vaikka siitä ei olisikaan kyse. Asiat eivät liene aina niin mustavalkousia. Mut sama pää kesät talvet, aina ei ymmärrä.

        Niitä kuuluisia "yksittäistapauksiakin" varmasti löytyy, Siili2, ihmisiä me kaikki ollaan, enkä tahtoisi niin kovasti korostaa noita eroja. Mikä tahansa erilaisuus pistää silmään ja "me tarvitsemme aina jonkun, jonka päälle sylkeä" - runoilijan sanoin.

        Kun itse olin Ruotsissa, hyväksyin sen asenteen, että vierastyöläisen on syytä tehdä vähän enemmän kuin kantaväestö, että tulee hyväksytyksi. Uskon, että useimmat suomalaiset ottivat saman asenteen ja olivat sen vuoksi haluttuja ja arvostettuja työntekijöitä.

        Aika on tietysti nyt toinen, mutta tuota asennetta pidän jollakin tavalla oikeana - että ei mennä takki auki naapurin pöytään, jos/kun mennään, on hyvä tehdä parhaansa,
        jolloin on kunniaksi myös omalle maalleen.
        Idea, että me kaikki olemme yhtä suurta perhettä, globaalin talouden palveluksessa ja yhteisvastuussa toinen toisistamme ei taida oikein kantaa vielä - kantaako se koskaan jää nähtäväksi. Aika taitaa loppua kesken.


      • demeter1 kirjoitti:

        Niitä kuuluisia "yksittäistapauksiakin" varmasti löytyy, Siili2, ihmisiä me kaikki ollaan, enkä tahtoisi niin kovasti korostaa noita eroja. Mikä tahansa erilaisuus pistää silmään ja "me tarvitsemme aina jonkun, jonka päälle sylkeä" - runoilijan sanoin.

        Kun itse olin Ruotsissa, hyväksyin sen asenteen, että vierastyöläisen on syytä tehdä vähän enemmän kuin kantaväestö, että tulee hyväksytyksi. Uskon, että useimmat suomalaiset ottivat saman asenteen ja olivat sen vuoksi haluttuja ja arvostettuja työntekijöitä.

        Aika on tietysti nyt toinen, mutta tuota asennetta pidän jollakin tavalla oikeana - että ei mennä takki auki naapurin pöytään, jos/kun mennään, on hyvä tehdä parhaansa,
        jolloin on kunniaksi myös omalle maalleen.
        Idea, että me kaikki olemme yhtä suurta perhettä, globaalin talouden palveluksessa ja yhteisvastuussa toinen toisistamme ei taida oikein kantaa vielä - kantaako se koskaan jää nähtäväksi. Aika taitaa loppua kesken.

        Hän ? Nyt meni jo pakka sekaisin tässä multitaskaamisessa, Siili2. Kirjoitin sinulle eri viestin, mutta "kone" lykkäsikin saman toiseen kertaan..))
        Mutta ihan samaa kai se toinenkin viesti yritti sanoa: että "rasisimia" voisi tutkia lisääkin..))
        Varmasti täällä niin tehdäänkin.


      • demeter1 kirjoitti:

        Hän ? Nyt meni jo pakka sekaisin tässä multitaskaamisessa, Siili2. Kirjoitin sinulle eri viestin, mutta "kone" lykkäsikin saman toiseen kertaan..))
        Mutta ihan samaa kai se toinenkin viesti yritti sanoa: että "rasisimia" voisi tutkia lisääkin..))
        Varmasti täällä niin tehdäänkin.

        Ei haittaa vaikka tuplana. Mukavaa aina lukea asiallista asiaviestiä :).

        Omaa käsitystään rasismista voisi kai itse kukainenkin tutkia vähän tarkemmin. Ei niin yksioikoista vaikka ensin siltä saattaa tuntuakin. Oppia ikä kaikki jos vain halua löytyy.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Näetkö päälle päin ihmisestä kuka on kela-peräinen maahanmuuttaja?

        Sen näkee kilometrin päähän vaikka ei käyttäisi silmälaseja. Silm'laseilla näkee asian jo kahden km päästä.
        Harjaannuta silmääsi.


      • Siili2 kirjoitti:

        Ei haittaa vaikka tuplana. Mukavaa aina lukea asiallista asiaviestiä :).

        Omaa käsitystään rasismista voisi kai itse kukainenkin tutkia vähän tarkemmin. Ei niin yksioikoista vaikka ensin siltä saattaa tuntuakin. Oppia ikä kaikki jos vain halua löytyy.

        Kun tuolla aikaisemmin määrittelit rasismin, Siili2, mietin miten me perusjuntit - jollaisena itseänikin ylpeänä pidän - suhtaudumme tuohon määritelmään: pystymmekö sisäistämään sen ja arvioimaan omaa tai toisten tilaa sen pohjalta. Eikö juuri se johda tuohon toisten maalittamiseen, todisteiden etsimiseen ja oman ehdottoman "totuuden" tietämiseen ?

        Toinen kirjoittaja arveli aikaisemmin, että rasismin ymmärtäminen vaatii kehittynyttä ajattelukykyä. Ehkä näin, mutta ellei tuo kehittynyt ajattelukyky sisällä arkijärjen tajua niin eikö se silloin jää sinne omaan norsunluutorniinsa, itsensä ja kaltaistensa itsekorostuksen välineeksi ?
        Arkijärjellä tarkoitan tietoa oman tiedon ja ymmärryksen vajavaisuudesta, sellaista perusjunttiutta, joka ei katselee ketään alaspäin, mutta ei myöskään ylöspäin. Sitä meissä suomalaisissa mielestäni ja ainakin itse pidän sitä hyvänä ominaisuutena.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sen näkee kilometrin päähän vaikka ei käyttäisi silmälaseja. Silm'laseilla näkee asian jo kahden km päästä.
        Harjaannuta silmääsi.

        No sinulla täytyy olla sitten erityistaitoja. Minä en kyllä näe. Laseillakaan.


      • demeter1 kirjoitti:

        Kun tuolla aikaisemmin määrittelit rasismin, Siili2, mietin miten me perusjuntit - jollaisena itseänikin ylpeänä pidän - suhtaudumme tuohon määritelmään: pystymmekö sisäistämään sen ja arvioimaan omaa tai toisten tilaa sen pohjalta. Eikö juuri se johda tuohon toisten maalittamiseen, todisteiden etsimiseen ja oman ehdottoman "totuuden" tietämiseen ?

        Toinen kirjoittaja arveli aikaisemmin, että rasismin ymmärtäminen vaatii kehittynyttä ajattelukykyä. Ehkä näin, mutta ellei tuo kehittynyt ajattelukyky sisällä arkijärjen tajua niin eikö se silloin jää sinne omaan norsunluutorniinsa, itsensä ja kaltaistensa itsekorostuksen välineeksi ?
        Arkijärjellä tarkoitan tietoa oman tiedon ja ymmärryksen vajavaisuudesta, sellaista perusjunttiutta, joka ei katselee ketään alaspäin, mutta ei myöskään ylöspäin. Sitä meissä suomalaisissa mielestäni ja ainakin itse pidän sitä hyvänä ominaisuutena.

        Jaa-a. Vaikea sanoa ja täytyy kyllä todeta että omassa elämässäni perusjunttina en ole tullut ajatelleeksi aiemmin tarkemmin koko asiaa. Ehkä siksi kun pienissä ympyröissäni rasismiksi ajattelemani ei juurikaan ole ollut läsnä tai tullut liki. Enkä ole perehtynyt siihen millään lailla tarkemmin. Ei taitaisi olla pahitteeksi tutustua omaan ajatusmaailmaan tuossakin suhteessa. Jos tässä vielä kerkiää.

        Kuitenkin kenellä on omasta mielestään oikeus mitätöidä toisten ihmisarvo ja ihmisoikeudet? Mistä tämä oikeus kumpuaa ja mihin ymmärrykseen perustuu? Minun ymmärrykseni ei riitä.

        Minä kait katson joitakin ihmisiä ylöspäin, arvostan inhimillistä elämänviisautta ja ymmärrystä tästä elämästä. Ja siihen ei liity raha tai valta. Tosin näitä ihmisiä on harvassa :).


      • Siili2 kirjoitti:

        Jaa-a. Vaikea sanoa ja täytyy kyllä todeta että omassa elämässäni perusjunttina en ole tullut ajatelleeksi aiemmin tarkemmin koko asiaa. Ehkä siksi kun pienissä ympyröissäni rasismiksi ajattelemani ei juurikaan ole ollut läsnä tai tullut liki. Enkä ole perehtynyt siihen millään lailla tarkemmin. Ei taitaisi olla pahitteeksi tutustua omaan ajatusmaailmaan tuossakin suhteessa. Jos tässä vielä kerkiää.

        Kuitenkin kenellä on omasta mielestään oikeus mitätöidä toisten ihmisarvo ja ihmisoikeudet? Mistä tämä oikeus kumpuaa ja mihin ymmärrykseen perustuu? Minun ymmärrykseni ei riitä.

        Minä kait katson joitakin ihmisiä ylöspäin, arvostan inhimillistä elämänviisautta ja ymmärrystä tästä elämästä. Ja siihen ei liity raha tai valta. Tosin näitä ihmisiä on harvassa :).

        Samat arvostuksen kohteet on minullakin, Siili2, elämänviisaus, sydämen sivistys...


      • demeter1 kirjoitti:

        Samat arvostuksen kohteet on minullakin, Siili2, elämänviisaus, sydämen sivistys...

        Täytyy lisätä vielä että lienee omalta kohdaltani häpeä tunnustaa että rasismista puheenollen en ole kauheasti perehtynyt historian tapahtumiin sen suhteen. Tietämys siitä aika pintapuolista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Ben tietää mistä puhuu ja muualta Suomeen muuttaneena....''

        Benkku on syntynyt stadissa 1954.

        Tietenkin Benkku tukee oikeistohallituksen ministeriä.
        Jos samaa olisi puhunut vasemmiston edustaja, Benkku olisi vaatinut lynkkausta:)

        Ben ei vaadi lynkkausta.
        Se on rikollista ja rasismin synnyttämää väkivaltaa. Se kohdistui aikanaan Amerikassa oman maan kansalaisiin. Se on väkivaltaa, jota harrastaa valkoinen väestö.
        Siihen ei Ben syyllisty.
        Ei edes leikillä pidä esittää tuollaista syytöstä ihmiselle, jonka vanhemmat ovat joutuneet kestämään natsien vainoa ja tulleet Suomeen pakolaisina..

        Sama koskee myös monia viime vuosina Suomeen tulleita maahanmuuttajia. Monilla on karmaisevat kokemukset takanaan ja he ovat paenneet henkensä kaupalla.
        Pitää asennoitua oikein. Eivät kaikki ole tulleet köyhistä oloista leveämmän leivän toivossa. Elämänkohtaloita on yhtä paljon kuin tulijoitakin.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Rasismi ei kuitenkaan tunnistaa pääpointtia silloin kun se kohdistuu esim ihoväriin tai uskontoon esim. Rasisti ei hyväksy minkäänlaista maahanmuuttoa.

        Siinä laskussa Purra siis ei ole rasisti, sillä hän hyväksyy kyllä työperäisen maahanmuuton.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siinä laskussa Purra siis ei ole rasisti, sillä hän hyväksyy kyllä työperäisen maahanmuuton.

        Käsitykseni mukaan tietyin rajoituksin.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        "Oikealla asenteella varustettua henkilöä ei Suomessa sorreta". Sama kokemus minulla.
        Kyllä tämä rasismi-kohu kuuluu mielestäni sarjaan: "paljon porua, vähän villoja".
        Oman kokemukseni mukaan vierasmaalaisiin suhtaudutaan avoimesti ja kiinnostuneesti, elleivät he itse anna aihetta muunlaiseen suhtautumiseen.

        Usein suhtaudutaan asiallisesti mutta persut ei sitä tee, ei ainakaan puolueen johto. Ei sinne pääsisikään ilman tuomiota kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Purra pyrkii saamaan sen ja pian.


    • Anonyymi

      A-studio oli todella hämmentävää kuultavaa. Ben hyväksyy Purran rasismin,
      jos se ei kohdistu juutalaisiin ? (Tai hän ei tiedä, että äärioikeiston rasismi
      kohdistuu juutalaisiinkin)

      • Anonyymi

        Aiheellisia kirjoituksia ja ajatuksenjuoksua Purralta. Jotkut saattavat toki pitää niitä rasistisina.

        Kyllä maahan tuleva pitää integroitua yhteiskuntaan ja elää maan tavoin, eli maan elämäntapaa, kulttuuria ja lakeja noudattaen. Lisäksi burkasta (jota ilmeisesti säkiksi mainitaan), niin tuli mieleen seuraava asia. Sitä voi pitää haitallisena ihmisen tunnistamisen osalta. Yhteiskunnassa ihminen pitää olla tunnistettavissa. Se on turvallisuuskysymys ja vaikuttaa kaikkien turvallisuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aiheellisia kirjoituksia ja ajatuksenjuoksua Purralta. Jotkut saattavat toki pitää niitä rasistisina.

        Kyllä maahan tuleva pitää integroitua yhteiskuntaan ja elää maan tavoin, eli maan elämäntapaa, kulttuuria ja lakeja noudattaen. Lisäksi burkasta (jota ilmeisesti säkiksi mainitaan), niin tuli mieleen seuraava asia. Sitä voi pitää haitallisena ihmisen tunnistamisen osalta. Yhteiskunnassa ihminen pitää olla tunnistettavissa. Se on turvallisuuskysymys ja vaikuttaa kaikkien turvallisuuteen.

        Oliko puhe maahanmuuttajista ??


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aiheellisia kirjoituksia ja ajatuksenjuoksua Purralta. Jotkut saattavat toki pitää niitä rasistisina.

        Kyllä maahan tuleva pitää integroitua yhteiskuntaan ja elää maan tavoin, eli maan elämäntapaa, kulttuuria ja lakeja noudattaen. Lisäksi burkasta (jota ilmeisesti säkiksi mainitaan), niin tuli mieleen seuraava asia. Sitä voi pitää haitallisena ihmisen tunnistamisen osalta. Yhteiskunnassa ihminen pitää olla tunnistettavissa. Se on turvallisuuskysymys ja vaikuttaa kaikkien turvallisuuteen.

        Integroituminen on tietysti hidas prosessi, mutta mielestäni se on kyllä Suomessa ymmärretty, joustettu ja tultu vastaan missä on voitu. Joskus tuntuu, että ehkä liikaakin, mikä taas pistää kansasuomalaisten silmään.
        Tasa-arvoa kai kantasuomalaisetkin hakevat ja tahtovat.


      • demeter1 kirjoitti:

        Integroituminen on tietysti hidas prosessi, mutta mielestäni se on kyllä Suomessa ymmärretty, joustettu ja tultu vastaan missä on voitu. Joskus tuntuu, että ehkä liikaakin, mikä taas pistää kansasuomalaisten silmään.
        Tasa-arvoa kai kantasuomalaisetkin hakevat ja tahtovat.

        heh, "kansasuomalainen", piti tietysti olla "kantasuomalainen" ...))
        Virheitä sattuu, meillekin joilla on johtotähtenä "Suomen kieli, Suomen mieli"...


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Integroituminen on tietysti hidas prosessi, mutta mielestäni se on kyllä Suomessa ymmärretty, joustettu ja tultu vastaan missä on voitu. Joskus tuntuu, että ehkä liikaakin, mikä taas pistää kansasuomalaisten silmään.
        Tasa-arvoa kai kantasuomalaisetkin hakevat ja tahtovat.

        Loistava kyky pysyä aiheessa......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aiheellisia kirjoituksia ja ajatuksenjuoksua Purralta. Jotkut saattavat toki pitää niitä rasistisina.

        Kyllä maahan tuleva pitää integroitua yhteiskuntaan ja elää maan tavoin, eli maan elämäntapaa, kulttuuria ja lakeja noudattaen. Lisäksi burkasta (jota ilmeisesti säkiksi mainitaan), niin tuli mieleen seuraava asia. Sitä voi pitää haitallisena ihmisen tunnistamisen osalta. Yhteiskunnassa ihminen pitää olla tunnistettavissa. Se on turvallisuuskysymys ja vaikuttaa kaikkien turvallisuuteen.

        8:41
        Noista asioista pitää kirjoittaa toisella tavalla.
        Purra on valtiotieteen maisteri.
        Odotetaan otetta asioihin toisella tapaa.
        Empatiakyvyttömyyteen voi olla henkilökohtausia syitä.
        Kovuus ja kiilto silmissä ei herätä sympatioita.
        Beng
        Ihmetyttää äänestäjien tulkinnat siitä, mitä on kirjoittanut. Se on virhe.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Integroituminen on tietysti hidas prosessi, mutta mielestäni se on kyllä Suomessa ymmärretty, joustettu ja tultu vastaan missä on voitu. Joskus tuntuu, että ehkä liikaakin, mikä taas pistää kansasuomalaisten silmään.
        Tasa-arvoa kai kantasuomalaisetkin hakevat ja tahtovat.

        Suomalaiseen rasismiin on hiukan vaikea "integroitua".
        Mihin muka suomalaiset on "tulleet vastaan" ?
        Yksi hallituspuoluekin, PS on tehnyt kaikkensa levittääkseen rasismia.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Integroituminen on tietysti hidas prosessi, mutta mielestäni se on kyllä Suomessa ymmärretty, joustettu ja tultu vastaan missä on voitu. Joskus tuntuu, että ehkä liikaakin, mikä taas pistää kansasuomalaisten silmään.
        Tasa-arvoa kai kantasuomalaisetkin hakevat ja tahtovat.

        Ei ole hidas prosessi. Jos oikeasti länsimaissa alkaa elämään länsimaisittain, niin nopea prosessi on. Jos taas joku ei halua edes elää länsimaisittain, niin tällainen henkilö ei integroidu ollenkaan, eikä silloin ole edes sopivaa materiaalia länsimaahan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole hidas prosessi. Jos oikeasti länsimaissa alkaa elämään länsimaisittain, niin nopea prosessi on. Jos taas joku ei halua edes elää länsimaisittain, niin tällainen henkilö ei integroidu ollenkaan, eikä silloin ole edes sopivaa materiaalia länsimaahan.

        11:10
        " sopivaa materiaalia"
        Mitä?
        Ihmiset ovat muuttaneet kautta aikain maasta ja mantereelta toiseen.
        Suuria siirtolaisaaltoja.
        Italia aikoinaan ryhtyi rajoittamaan poismuuttoa.
        Suomalainen siis saa muuttaa ja viettää vaikkapa eläkepäiviään missä maailmankolkassa vain, vaikkei heistä olisi "sopivaa materiaalia" siihen yhteiskuntaan muuta kuin kuluttajiksi.
        Beng
        Tuo kommentti on rajoittava 11:10


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aiheellisia kirjoituksia ja ajatuksenjuoksua Purralta. Jotkut saattavat toki pitää niitä rasistisina.

        Kyllä maahan tuleva pitää integroitua yhteiskuntaan ja elää maan tavoin, eli maan elämäntapaa, kulttuuria ja lakeja noudattaen. Lisäksi burkasta (jota ilmeisesti säkiksi mainitaan), niin tuli mieleen seuraava asia. Sitä voi pitää haitallisena ihmisen tunnistamisen osalta. Yhteiskunnassa ihminen pitää olla tunnistettavissa. Se on turvallisuuskysymys ja vaikuttaa kaikkien turvallisuuteen.

        Kasvot peittävän hunnun käytön sallimista ei Euroopassa yleisesti tulkita uskonnonvapauskysymyksenä, koska burkan tai niqabin käytöstä ei erikseen säädetä islamuskoisten pyhissä kirjoituksissa.

        Näin ollen käytön kielto ei riko Euroopan ihmisoikeussopimuksen 9 artiklan tai Suomen perustuslain 11 §:n takaamaa ajatuksen-, uskonnon- ja omantunnonvapautta. Riikka on käsittääkseni tässä mielessä oikeilla linjoilla kirjoituksissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        11:10
        " sopivaa materiaalia"
        Mitä?
        Ihmiset ovat muuttaneet kautta aikain maasta ja mantereelta toiseen.
        Suuria siirtolaisaaltoja.
        Italia aikoinaan ryhtyi rajoittamaan poismuuttoa.
        Suomalainen siis saa muuttaa ja viettää vaikkapa eläkepäiviään missä maailmankolkassa vain, vaikkei heistä olisi "sopivaa materiaalia" siihen yhteiskuntaan muuta kuin kuluttajiksi.
        Beng
        Tuo kommentti on rajoittava 11:10

        Ihmiset takuulla sopeutuivat toiseen maan tapoihin ja kulttuureihin noissa kertomissasi tapauksissa.

        Eläkepäiviä viettävä varmasti sopeutuu myös sen tapoihin ja kulttuuriin. Jos ei näin ole, niin varmasti kyseisen maan kansalaisilla voi tulla myös mielipiteitä asian suhteen, kuten suomalaisilla on kela-peräisen maahanmuuton suhteen.

        Maahanmuuttokritiikissä on pääosin kyse elintasopakolaisista tai vastaavista maahanmuuttoryhmistä, joita veronmaksajat joutuvat elättämään verojen maksamisen myötä. Työperäinen maahanmuutto onkin sitten aivan eri asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset takuulla sopeutuivat toiseen maan tapoihin ja kulttuureihin noissa kertomissasi tapauksissa.

        Eläkepäiviä viettävä varmasti sopeutuu myös sen tapoihin ja kulttuuriin. Jos ei näin ole, niin varmasti kyseisen maan kansalaisilla voi tulla myös mielipiteitä asian suhteen, kuten suomalaisilla on kela-peräisen maahanmuuton suhteen.

        Maahanmuuttokritiikissä on pääosin kyse elintasopakolaisista tai vastaavista maahanmuuttoryhmistä, joita veronmaksajat joutuvat elättämään verojen maksamisen myötä. Työperäinen maahanmuutto onkin sitten aivan eri asia.

        12:33
        Tuo kaikki on mutu-ajattelua.

        Suomalaisten huumeongelma Espanjassa.
        Suomalaiset tissuttelijat alkoholisoituvat Espanjassa jne.
        Slussenin sissit.

        Kuka sellaista haluaa?

        Kela-peräisiä on Suomessa satoja tuhansia; eläkeläiset, lapsiperheet, työttömät, sairaat jne.
        Ehkä ne eläkeläiset, jotka ovat kansaneläkkeellä, ovat udkotelleet, että maahanmuuttajat syövät heidän eläkkeensä??

        Beng

        Minusta 12:33 on sellaista jargoniaa, mitä ei enää jaksa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaiseen rasismiin on hiukan vaikea "integroitua".
        Mihin muka suomalaiset on "tulleet vastaan" ?
        Yksi hallituspuoluekin, PS on tehnyt kaikkensa levittääkseen rasismia.

        Monilla tavoin, Ano 10.44, suomalaiset ovat tulleet vastaan tässä kotoutumisprosessissa.
        Omat kokemukseni ovat lähinnä varhaiskasvatuksen piiristä tai sosiaalipuolelta ja tiedän, että virkahenkilöstö on kyllä niin tarkan syynin alla, että he mieluummin tekevät liikaa kuin liian vähän maahanmuuttajien hyväksi.
        Tietysti nämä asenteet, joihin ilmeisesti viittaat, ovat valitettavan yleisiä siellä, missä missä maahanmuuttajia on paljon, mutta sielläkin uskon, että "maassa maan tavalla"- asenne voisi auttaa kanssakäymisessä. Vai onko tuo asenne jo vanhentunut ?
        Miten meidän pitäisi suhtatua, mitä oppia ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        8:41
        Noista asioista pitää kirjoittaa toisella tavalla.
        Purra on valtiotieteen maisteri.
        Odotetaan otetta asioihin toisella tapaa.
        Empatiakyvyttömyyteen voi olla henkilökohtausia syitä.
        Kovuus ja kiilto silmissä ei herätä sympatioita.
        Beng
        Ihmetyttää äänestäjien tulkinnat siitä, mitä on kirjoittanut. Se on virhe.

        Ihmetyttää asioiden kääntely joka menee överiksi näiltä persuilta.
        Että muka taistelee naisten puolesta ——- kutsumalla heitä säkeiksi .
        Mitä puolustamista sellainen on oikeastaan. Kun sanotaan asioita mistä viha vierasmaalisiin loistaa selvästi, niin ei niitä tartte mitenkään käännnellä.
        Maisterin paperit ei näköjään ole antaneet sivistynyttä tyyliä keskustella vierasmaalaisista


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole hidas prosessi. Jos oikeasti länsimaissa alkaa elämään länsimaisittain, niin nopea prosessi on. Jos taas joku ei halua edes elää länsimaisittain, niin tällainen henkilö ei integroidu ollenkaan, eikä silloin ole edes sopivaa materiaalia länsimaahan.

        Tuosta olen kyllä eri mieltä, Ano 11.10 - tai sitten ymmärrämme tuon integroitumisen eri tavalla.
        Meilläkin tiedetään, että kun ihminen muuttaa täällä kotimaassa toiselle paikkakunnalle, häneltä menee keskimäärin 15 vuotta juurtua uuteen ympäristöön, vaikka kieli ja kulttuuri ovat pääosin samat.
        Ja meissäkin on niitä, jotka eivät juurru - minäkin pidän itseäni edelleen maalaistyttönä..))

        Niin, että enpä taida minäkään olla sopivaa "materiaalia" suurkaupunkiin, mutta joskus olosuhteet pakottavat asuinpaikan muuttamiseen - ihan niinkuin maahanmuuttajienkin kohdalla.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Monilla tavoin, Ano 10.44, suomalaiset ovat tulleet vastaan tässä kotoutumisprosessissa.
        Omat kokemukseni ovat lähinnä varhaiskasvatuksen piiristä tai sosiaalipuolelta ja tiedän, että virkahenkilöstö on kyllä niin tarkan syynin alla, että he mieluummin tekevät liikaa kuin liian vähän maahanmuuttajien hyväksi.
        Tietysti nämä asenteet, joihin ilmeisesti viittaat, ovat valitettavan yleisiä siellä, missä missä maahanmuuttajia on paljon, mutta sielläkin uskon, että "maassa maan tavalla"- asenne voisi auttaa kanssakäymisessä. Vai onko tuo asenne jo vanhentunut ?
        Miten meidän pitäisi suhtatua, mitä oppia ?

        No. Kasvattajathan voisivat tehdä paljonkin.
        Kasvattajat ovat epäonnistuneet.
        Olisi iso juttu, jos opetusorganisaatio vihdoin myöntäisi.
        Beng
        Periaatteessa itse ajattelen, jos matkusta, että maassa maan tavalla.
        Mutta voi olla, että tuo on vain meidän slogan.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmetyttää asioiden kääntely joka menee överiksi näiltä persuilta.
        Että muka taistelee naisten puolesta ——- kutsumalla heitä säkeiksi .
        Mitä puolustamista sellainen on oikeastaan. Kun sanotaan asioita mistä viha vierasmaalisiin loistaa selvästi, niin ei niitä tartte mitenkään käännnellä.
        Maisterin paperit ei näköjään ole antaneet sivistynyttä tyyliä keskustella vierasmaalaisista

        Tuota tarkoitin.
        Ja kun ei niin kirjoiteta, näkyy selkeästi halveksiva asenne.
        Sitten
        Jos vastenmielisyys on kohdistunut vierasmaalaisiin, entä jos se kohdistuu rajoitteisiin ihmisiin. Mikä agenda pahimmillaan voisi olla hoivakodeissa, sairaaloissa jne.
        Beng
        Minkä kirjoitin, sen kirjoitin...


      • Anonyymi kirjoitti:

        No. Kasvattajathan voisivat tehdä paljonkin.
        Kasvattajat ovat epäonnistuneet.
        Olisi iso juttu, jos opetusorganisaatio vihdoin myöntäisi.
        Beng
        Periaatteessa itse ajattelen, jos matkusta, että maassa maan tavalla.
        Mutta voi olla, että tuo on vain meidän slogan.
        Beng

        Kasvattajat epäonnistuneet, Beng ? Minä taas sanoisin, että lasten/nuorten/aikuisten kasvattaminen on tänä päivänä "ihmiselle mahdoton tehtävä"..))
        Ellei sitten mennä totalitääriseen kasvatukseen, josta Aldous Huxley esitti dystopian:"Uljas, uusi maailma". Ihme, ettei siitä juuri enää puhuta, vaikka uhkakuva toteutuu kaiken aikaa jo nyt...


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Kasvattajat epäonnistuneet, Beng ? Minä taas sanoisin, että lasten/nuorten/aikuisten kasvattaminen on tänä päivänä "ihmiselle mahdoton tehtävä"..))
        Ellei sitten mennä totalitääriseen kasvatukseen, josta Aldous Huxley esitti dystopian:"Uljas, uusi maailma". Ihme, ettei siitä juuri enää puhuta, vaikka uhkakuva toteutuu kaiken aikaa jo nyt...

        Tuosta on vetyä virrannut Mätäojassa muutama kuutio.
        Toistan.
        Kasvatusorganisaatio on epäonnistunut.
        Miksi tässäkin mennään ääriajatteluun? Totalitääriseen? Jänikset pistävät päänsä pensaaseen kuten opettajatkin.
        En hyväksy!
        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta on vetyä virrannut Mätäojassa muutama kuutio.
        Toistan.
        Kasvatusorganisaatio on epäonnistunut.
        Miksi tässäkin mennään ääriajatteluun? Totalitääriseen? Jänikset pistävät päänsä pensaaseen kuten opettajatkin.
        En hyväksy!
        Beng

        Ääriajattelu on mielestäni joskus paikallaan, Beng, jos pyritään muutokseen, nähdään jokin vinoutuma ja pyritään oikaisemaan se.
        Hallitsematon velanotto on mielestäni ollut sellainen - olkoonkin, että sille on löytynyt hyvät perustelut. Sosiaaliturvamenot lohkaisevat niin ison osan meidän kokonaisbudjetista, että on mielestäni ihan paikallaan tutkailla niiden tarpeellisuutta ja kohteita ja ylipäänsä sitä, onko ollenkaan välttämätöntä ylläpitää nykyistä elintasoa - velkarahalla.

        Mahdolliset leikkaukset saavat "kansan" hysterian valtaan ja kansallinen kateus nostaa taas päätään. Kuitenkaan meillä ei koeta vilua eikä nälkää. Leipää on, sirkushuveista tinkiminen voi olla ihan tervettäkin. Onhan Neil Postman jo kauan sitten kysynyt meiltä "huvitammeko itsemme hengiltä ?"..))
        Ihan en ymmärrä tuota puhetta kasvatusorganisaatioiden epäonnistumista. Kyllä kai lapsen/ihmisen kasvuun vaikuttavat monet reunaehdot, sellaisetkin, joihin nämä organisaatiot ulotu, joihin niillä ei ole valtaa vaikuttaa.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Ääriajattelu on mielestäni joskus paikallaan, Beng, jos pyritään muutokseen, nähdään jokin vinoutuma ja pyritään oikaisemaan se.
        Hallitsematon velanotto on mielestäni ollut sellainen - olkoonkin, että sille on löytynyt hyvät perustelut. Sosiaaliturvamenot lohkaisevat niin ison osan meidän kokonaisbudjetista, että on mielestäni ihan paikallaan tutkailla niiden tarpeellisuutta ja kohteita ja ylipäänsä sitä, onko ollenkaan välttämätöntä ylläpitää nykyistä elintasoa - velkarahalla.

        Mahdolliset leikkaukset saavat "kansan" hysterian valtaan ja kansallinen kateus nostaa taas päätään. Kuitenkaan meillä ei koeta vilua eikä nälkää. Leipää on, sirkushuveista tinkiminen voi olla ihan tervettäkin. Onhan Neil Postman jo kauan sitten kysynyt meiltä "huvitammeko itsemme hengiltä ?"..))
        Ihan en ymmärrä tuota puhetta kasvatusorganisaatioiden epäonnistumista. Kyllä kai lapsen/ihmisen kasvuun vaikuttavat monet reunaehdot, sellaisetkin, joihin nämä organisaatiot ulotu, joihin niillä ei ole valtaa vaikuttaa.

        Kerro ihmeessä esimerkki vinoutumisesta ja oikaisusta.
        Ihme kiertelyä.
        Ilmeisesti sinulla on punakynä kädessä. Olethan tottunut....
        Sinä et koe vilua tai nälkää. Käytät minä-mittaria, mikä on erittäin epäluotettava mittari.
        Tuokin on opettajille tyypillistä pestä kätensä kasvatuksesta.
        Kyllä organisaatiot ulottuvat. Mutta mikä on motivaation taso.
        Minusta sinäkin olet kateellinen ja vähän hysteerinen, vaikket sitä huomaakaan, saati halua huomata.
        Sinäkin olet punakynän lisäksi sakset kädessä.
        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerro ihmeessä esimerkki vinoutumisesta ja oikaisusta.
        Ihme kiertelyä.
        Ilmeisesti sinulla on punakynä kädessä. Olethan tottunut....
        Sinä et koe vilua tai nälkää. Käytät minä-mittaria, mikä on erittäin epäluotettava mittari.
        Tuokin on opettajille tyypillistä pestä kätensä kasvatuksesta.
        Kyllä organisaatiot ulottuvat. Mutta mikä on motivaation taso.
        Minusta sinäkin olet kateellinen ja vähän hysteerinen, vaikket sitä huomaakaan, saati halua huomata.
        Sinäkin olet punakynän lisäksi sakset kädessä.
        Beng

        Taisi (taas) käydä niin, Beng, ettei meiltä oikein löydy yhteistä aaltopituutta ja silloin keskusteluyritykset ovat ajan hukkaamista.
        "Kateellinen ja vähän hysteerinen". Tämä luonneanalyysi oli hiukan lempeämpi kuin se, jonka teit minusta muutama vuosi sitten eri nimisenä..)) Siinä oli muistaakseni enemmän näitä kuvaavia sanoja. Olenkohan sittenkin "kehittynyt" hiukan ?..))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta on vetyä virrannut Mätäojassa muutama kuutio.
        Toistan.
        Kasvatusorganisaatio on epäonnistunut.
        Miksi tässäkin mennään ääriajatteluun? Totalitääriseen? Jänikset pistävät päänsä pensaaseen kuten opettajatkin.
        En hyväksy!
        Beng

        Niin, tarkoitat tietysti vanhempia? Ensimmäinen kasvatusorganisaatio, muut kasvattajat ovat oheiskasvattajia, vaikka itestä aikanaan tuntui, että me muut olimme pääkasvattajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, tarkoitat tietysti vanhempia? Ensimmäinen kasvatusorganisaatio, muut kasvattajat ovat oheiskasvattajia, vaikka itestä aikanaan tuntui, että me muut olimme pääkasvattajia.

        En tarkoita vanhempia vaan oppilaitoksien opettajia.
        Heille maksetaan paljon rahaa, jotta onnistuvat työssään.
        Mistään muusta työstä ei voi levätä n. 3kk vuodessa palkallisena!!
        Kouluillahan on opetusohjelmat.
        Vanhemmat eivät ole homogeeninen ryhmä, kait opettajat sen tajuavat.
        Tai ehkä lähtevät väärästä taustaoletuksesta.
        Esim.
        Perheessä lapsinsyö iltapalan, peseytyy, luetaan iltasatu 19.30 - 20.30 välillä
        ( kouluikäisenä).
        Toisessa lapsi voi kekkaloida hereillä puoleenyöhön ja laitteiden käyttö on vähemmän kontrolloitua.
        Ei kaikissa perheissä tehdä samoin.
        Beng
        Ja huvittavinta on, että monen kunnan tapahtumakalenteri on kuin opettajan kalenteri.
        Kansanopistot kiinni. Uimahallit kiinni. Teatterit kiinni. Jne. Ja huom. Maksamme veroa ja lippu- tai kausimaksuja lisäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasvot peittävän hunnun käytön sallimista ei Euroopassa yleisesti tulkita uskonnonvapauskysymyksenä, koska burkan tai niqabin käytöstä ei erikseen säädetä islamuskoisten pyhissä kirjoituksissa.

        Näin ollen käytön kielto ei riko Euroopan ihmisoikeussopimuksen 9 artiklan tai Suomen perustuslain 11 §:n takaamaa ajatuksen-, uskonnon- ja omantunnonvapautta. Riikka on käsittääkseni tässä mielessä oikeilla linjoilla kirjoituksissaan.

        Ranskassa burka ja niqab ovat ilmeisesti lailla kiellettyjä. Kasvoja peittäviä huntuja ei saa käyttää julkisilla paikoilla. Laki tuli voimaan 2011.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        12:33
        Tuo kaikki on mutu-ajattelua.

        Suomalaisten huumeongelma Espanjassa.
        Suomalaiset tissuttelijat alkoholisoituvat Espanjassa jne.
        Slussenin sissit.

        Kuka sellaista haluaa?

        Kela-peräisiä on Suomessa satoja tuhansia; eläkeläiset, lapsiperheet, työttömät, sairaat jne.
        Ehkä ne eläkeläiset, jotka ovat kansaneläkkeellä, ovat udkotelleet, että maahanmuuttajat syövät heidän eläkkeensä??

        Beng

        Minusta 12:33 on sellaista jargoniaa, mitä ei enää jaksa.

        "Kela-peräisiä on Suomessa satoja tuhansia; eläkeläiset, lapsiperheet, työttömät, sairaat jne."

        Kyllä, mutta nyt puhutaankin kela-peräisestä maahamuutosta. Jos on kela-peräisyyttä jo omasta takaa johon työntekijöiden ja yritysten maksamia veroja käytetään, niin ei kai sellaista kukaan halua ehdoin tahdoin lisää. Työperäine mahaanmuutto sen sijaan höydyttää maatamme.

        Ei tarvitse jaksaa. Kun kela-peräiseen maahanmuuttoon puututaan hallituksen ohleman myötä, niin asia on sen jälkeen käsitelty.


    • Anonyymi

      Purran ja koko PS:n rasismi katkaisee PS:n surkeaakin surkeamman
      hallitustaipaleen. Orpolle tulee myös raju pudotus illuusioistaan
      maanpinnalle.

    • Anonyymi

      Tietty, antaa tukea, koska kokoomus on hallituksessa.
      Oikeastaan antaa tukea Orpolle.
      Onko koskaan saman puolueen kaveri kaatanut hallituksen pääpuoluetta tai toiminut sitä vastaan. Ne arvotkin muuttuvat varsin joustaviksi kun vallan kahvaan on tarrattu.
      Beng
      Ei mikään yllätys siis.
      Mitä kokoomuslaiset selittelisivät jälkeenpäin.
      Eikö tässä käy niin, että käsite persu kattaa kokoomuksenkin?

      • Ei hän antanut tukeaan tapaus Junnilassa.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ei hän antanut tukeaan tapaus Junnilassa.

        Kaksi eri ihmistä.
        Hallituksen huojuvaa taloa on pakko pitää pystyssä.
        Kohderyhmä?
        Beng


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ei hän antanut tukeaan tapaus Junnilassa.

        Juuri noin. Kertoi myös asian A-studiossa. Selitti erot tapauksissa. Ben on ratkaisunsa tehnyt molemmissa tapauksissa.


      • Tellukka kirjoitti:

        Ei hän antanut tukeaan tapaus Junnilassa.

        Eikä ollut antamattakaan. Ei äänestänyt ollenkaan.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Eikä ollut antamattakaan. Ei äänestänyt ollenkaan.

        Ben perusteli useita päiviä sitten telkkarissa asiansa hyvin, miski toimi kuten toimi Junnilan tapauksessa. Perusteli myös eilen A-studiossa molemmat tapaukset, mutta Junnilan tapauksen osalta vähemmä tällä kertaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ben perusteli useita päiviä sitten telkkarissa asiansa hyvin, miski toimi kuten toimi Junnilan tapauksessa. Perusteli myös eilen A-studiossa molemmat tapaukset, mutta Junnilan tapauksen osalta vähemmä tällä kertaa.

        Juu kuulin tuon. Mutta Junnilaa vastaankaan ei äänestänyt. Jääväsi itsensä istuen kahdella pallilla, painoi poissa-nappulaa.


    • Anonyymi

      Tulisi nyt edes joku ratkaisu tähän hallituskriisiin jotta päästäisiin käsiksi oikeisiin asioihin.

      • Oppositiota ei näy kiinnostavan oikeat asiat.
        Hallitus jo oikeita asioita hoiteleekin, mutta ne eivät näy kiinnostavan oppositiolehdistöä.

        Taas eilen se nähtiin, kun Orpo kävi tiedottamassa lehdistölle Brysselin kokousten kulkua, niin lehdistöllä ei ollut mitään kyseltävää itse kokousten asiasta, vaan alettiin änkkäämään sitä samaa Suomen "hallituskriisistä".
        Sama ilmiö tapahtui, kun Purra tiedotti lehdistölle Brysselin kokouksesta.


      • Tellukka kirjoitti:

        Oppositiota ei näy kiinnostavan oikeat asiat.
        Hallitus jo oikeita asioita hoiteleekin, mutta ne eivät näy kiinnostavan oppositiolehdistöä.

        Taas eilen se nähtiin, kun Orpo kävi tiedottamassa lehdistölle Brysselin kokousten kulkua, niin lehdistöllä ei ollut mitään kyseltävää itse kokousten asiasta, vaan alettiin änkkäämään sitä samaa Suomen "hallituskriisistä".
        Sama ilmiö tapahtui, kun Purra tiedotti lehdistölle Brysselin kokouksesta.

        Oppositiota kiinnostaa arvopohja millä hallituksen tulee toimia. Kuten myös RKP:tä.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Oppositiota kiinnostaa arvopohja millä hallituksen tulee toimia. Kuten myös RKP:tä.

        Arvopohjasta keskustelu on tekopyhää
        sosialistista lässytystä. Hallituksen arvopohja on lyöty lukkoon hallitusohjelmassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Arvopohjasta keskustelu on tekopyhää
        sosialistista lässytystä. Hallituksen arvopohja on lyöty lukkoon hallitusohjelmassa.

        No onko siis hallituksen arvopohja tekopyhää lässytystä?


      • Tellukka kirjoitti:

        Oppositiota ei näy kiinnostavan oikeat asiat.
        Hallitus jo oikeita asioita hoiteleekin, mutta ne eivät näy kiinnostavan oppositiolehdistöä.

        Taas eilen se nähtiin, kun Orpo kävi tiedottamassa lehdistölle Brysselin kokousten kulkua, niin lehdistöllä ei ollut mitään kyseltävää itse kokousten asiasta, vaan alettiin änkkäämään sitä samaa Suomen "hallituskriisistä".
        Sama ilmiö tapahtui, kun Purra tiedotti lehdistölle Brysselin kokouksesta.

        Minun mielestä Ben Z sanoi, Tellukka, että nämä Brysselin änkkääjät olivat suomalaisia toimittajia...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvopohjasta keskustelu on tekopyhää
        sosialistista lässytystä. Hallituksen arvopohja on lyöty lukkoon hallitusohjelmassa.

        Ei ole tekopyhää.
        Tulee lakiesityksiä. Täytyy tietää, mistä eduskunta äänestää.
        Ei parlamenttia voi pimennossa pitää.
        Toinen tilanne kuin hallituksen kokoustaminen 'salakerhossa'.
        Beng
        Avoimuus tuo luottamusta.
        Ei salailu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvopohjasta keskustelu on tekopyhää
        sosialistista lässytystä. Hallituksen arvopohja on lyöty lukkoon hallitusohjelmassa.

        Mutta kun heidän mielestään hallituksen tulisi toimia vasemmistolaisen "arvopohjan" mukaisesti. Näillä porvareilla on se perinteinen suomalainen arvopohja; koti uskonto ja isänmaa ja heidän mielestää sellainen arvopohja ei kuulu hallitukseen, ei yhtään.


      • demeter1 kirjoitti:

        Minun mielestä Ben Z sanoi, Tellukka, että nämä Brysselin änkkääjät olivat suomalaisia toimittajia...

        Suomalaisiahan ne.
        Ulkolaisia toimittajia ei niinkään Suomen sisäpolittiset asiat kiinnosta vaikka oppositio kuvittelee, haluaisi, sen olevan yhtä tärkeä aihe koko maailmalle kuin heille.

        Ruotsissa ainakin Aftonbladet ja Expressen ovat uutisoineet aika ohimenevästi ja asiallisen puolueettomasti Junnilasta ja Purrasta. Niissä samoissa artikkeleissa kerrottu myös nakuna esiintyneessä Lindtmannista heilaavassa kaveriporukassaan ja muistettu mainita hänen olevan se, josta kaavaillaan Marinin seuraajaa demareitten puoluejohtajaksi. Arhinmäkeäkään ei niissä samoissa artikkeleissa olla unohdettu.
        Mitä Ruotsin vasemmistolainen lehdistö kirjoittaa, niin en tiedä, kun niitä en lue muutenkaan.


    • Anonyymi

      Kuka jaksaa tätä farssia enään seurata, kansa valinnu puolensa.

    • Anonyymi

      Kansa rauhoittuisi kun SDP tulisi persujen tilalle, vaatisi Orpon nöyrtymistä.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Tämänkö te olisitte halunneet valtiovarainministeriksi Purran sijaan.
        Onhan hän kaunis, todella kaunis, mutta ...

        https://www.youtube.com/watch?v=a7iGvB7lK3U

        Hahhahhhh!!!
        Sitten hölmönä katselee ympärilleen että mitä ne nauraa hänen talousosaamiselleen :)))


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Tämänkö te olisitte halunneet valtiovarainministeriksi Purran sijaan.
        Onhan hän kaunis, todella kaunis, mutta ...

        https://www.youtube.com/watch?v=a7iGvB7lK3U

        Jos et vielä ole ymmärtänyt, SDP ei ole hallitus puolue.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos et vielä ole ymmärtänyt, SDP ei ole hallitus puolue.

        Ei ole, luojan kiitos.
        Vastaukseni olikin hänelle, joka kirjoitti: """Kansa rauhoittuisi kun SDP tulisi persujen tilalle"""


    • Anonyymi

      Juutalainen antoi natsismille tuen, outoa

      • Anonyymi

        Koko äärioikeisto on juutalaisvastainen. Heidän synagogiaan vastaan on tehty
        hyökkäyksiä ja juutalaisten hautarauhaa rikottu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko äärioikeisto on juutalaisvastainen. Heidän synagogiaan vastaan on tehty
        hyökkäyksiä ja juutalaisten hautarauhaa rikottu.

        Mutta perussuomalaiset eivät ole juutalaisvastaisia. Älä sekoita äärioikeistoa ja natsismia heihin.


      • Anonyymi

        Vain hörhöt uskovat kaikkien perussuomalaisten olevan nat-zeja.


    • Anonyymi

      Zyskowicz on älykkö politikko
      on huomattu kautta-aikain hänen toimintansa suomen politiikassa,

      Zyskowicz sanoi oikein että oppositio keskittyy epäolennaisiin EI edes tärkeisiin asioihin
      kaivelemaan kymmenien vuosien vanhoja sanomisia

      voisihan nostaa julkisuuteen myös opposition jäsenten kaikki menneitten aikojen r i k o k s e t ja sanomiset
      mutta hallitus on korkeasivistystasoinen keskittyy selviytymään oppositon harhaisista väittäistä ja palauttaa opposito tämän päivä ongelmien ratkaisuun,,
      meneisyys on menneisyyttä niin on oppositollaki
      mutta opposito on sairastunu h y s te r i s e e n vainoamisenn silkasta kataudesta ja pelosta että hallitus SAAKI ja PYSTYYKI
      KORJAAMAAN edellisen hallituksen älyttömyydet,
      ja valtavan vahingonteon suomen valtiolle saotojen miljaardien lainojen ottamisella, eikä miettiny kuka maksaa lainat
      veronmaksajat ja jälkipolvet joutuvat suuriin taloudellisiin vaikeuksiin sdp:n politiikan takai,
      sadoiksi vuosiski, ikävä kyllä,

      KOKOOMUS ja PERUSUOMALAISET ja KRISTILLISDEMOKRAATIT
      saa koko suomen kansan tuen hallitustyöskentelyyn,,,

      • Anonyymi

        No. Voisivatko hallituspuolueet tehdä jotain hyödyllistä.
        Soutavat ja huomaavat ankkalammikossaan.
        Beng
        Benistä on kiusallista tämä opposition 'sormella osoittelu'.
        Benistä on e h k ä kiusallista kuulua tuohon joukkoon, missä persut ovat, e h k ä.
        Jännää, että juuri hän tuli studioon. Herää taustaoletuksia...


    • Anonyymi

      Eikös Junnila on ilmaissut juutalaisvastaisuutensa ?
      Siksi Ben ei voinut tukea Junnilaa.
      Muuta rasismia kohtaan Benillä ei ole mitään ?
      Purraa voi tukea.
      Koko äärioikeisto on juutalaisvastainen, niinkuin Ben ei tietäisi.
      Heidän synagogiaan vastaan on tehty hyökkäyksiä ja juutalaisten hautarauhaa
      rikottu.

      • Nyt sinä sekoitat taas äärioikeiston ja perussuomalaiset keskenään.
        Tyhmyyttäsikö vai tietämättömyyttäsi?


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Nyt sinä sekoitat taas äärioikeiston ja perussuomalaiset keskenään.
        Tyhmyyttäsikö vai tietämättömyyttäsi?

        Ota selvää, helppoa, kuinka monella nykyisellä PS edustajalla on taustaa äärioikeistolaisista ryhmistä. Aloita Halla-ahosta.....


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Nyt sinä sekoitat taas äärioikeiston ja perussuomalaiset keskenään.
        Tyhmyyttäsikö vai tietämättömyyttäsi?

        Moni suomalainen on yllättävän tyhmä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ota selvää, helppoa, kuinka monella nykyisellä PS edustajalla on taustaa äärioikeistolaisista ryhmistä. Aloita Halla-ahosta.....

        Taustaa ja taustaa ...
        Entäs, kun sekä Purralla että Halla-aholla on Vihreitten taustaa?


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Taustaa ja taustaa ...
        Entäs, kun sekä Purralla että Halla-aholla on Vihreitten taustaa?

        Onko joku kiistänyt ???


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko joku kiistänyt ???

        Kiistänytkö? Ei.
        Vaan kun joku tuossa kehoitti tutkimaan heidän taustaansa.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Taustaa ja taustaa ...
        Entäs, kun sekä Purralla että Halla-aholla on Vihreitten taustaa?

        ''Nuorena aikuisena Purra äänesti ympäristöasioiden vuoksi vihreitä. Sittemmin hän tutustui esimerkiksi Jussi Halla-ahon maahanmuuttoa käsitteleviin verkkokirjoituksiin, kuten Scripta-blogiin, ja siirtyi perussuomalaisten kannattajaksi.''

        Jussi Halla-aho, vihreä tausta ????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Nuorena aikuisena Purra äänesti ympäristöasioiden vuoksi vihreitä. Sittemmin hän tutustui esimerkiksi Jussi Halla-ahon maahanmuuttoa käsitteleviin verkkokirjoituksiin, kuten Scripta-blogiin, ja siirtyi perussuomalaisten kannattajaksi.''

        Jussi Halla-aho, vihreä tausta ????

        Maailma muuttuu ja ihmiset sen mukana. Nuorena ei tiedä kaikkia elmän tosiasioita, jotka iskeävt aikuisena vastaen kasvoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Nuorena aikuisena Purra äänesti ympäristöasioiden vuoksi vihreitä. Sittemmin hän tutustui esimerkiksi Jussi Halla-ahon maahanmuuttoa käsitteleviin verkkokirjoituksiin, kuten Scripta-blogiin, ja siirtyi perussuomalaisten kannattajaksi.''

        Jussi Halla-aho, vihreä tausta ????

        Kyllä halla-aho on itse sanonut sympatisoineensa vihreitä ja äänestänyt heitä.
        Ihminen pystyy muuttumaan mielipiteissään vaikka viidessätoista vuodessakin.
        Vain kommunistit eivät taida pystyä muuttumaan koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä halla-aho on itse sanonut sympatisoineensa vihreitä ja äänestänyt heitä.
        Ihminen pystyy muuttumaan mielipiteissään vaikka viidessätoista vuodessakin.
        Vain kommunistit eivät taida pystyä muuttumaan koskaan.

        ''...sympatisoineensa vihreitä ja äänestänyt heitä.''

        Heidi Hautalaa ja Osmo Soininvaaraa, joskus ennen liittymistä persuihin.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Kiistänytkö? Ei.
        Vaan kun joku tuossa kehoitti tutkimaan heidän taustaansa.

        Jos tutkit, nykyisten persujen taustalta löytyy jäsenyys useista ääriryhmästä, jopa viranomaismääräyksellä, lakkautetusta ääriryhmästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tutkit, nykyisten persujen taustalta löytyy jäsenyys useista ääriryhmästä, jopa viranomaismääräyksellä, lakkautetusta ääriryhmästä.

        Muidenkin puolueiden jäsenien tautalta löytyy takuulla asioita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Moni suomalainen on yllättävän tyhmä.

        Kyllä. Siinä äo näyttää nousevan kun lähtee työn perässä Suomesta Ruotsiin🤣🤣.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Kyllä. Siinä äo näyttää nousevan kun lähtee työn perässä Suomesta Ruotsiin🤣🤣.

        Ei emojit tee sinusta älykästä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei emojit tee sinusta älykästä

        Ihanko totta ja minä kun luulin😁.


      • Siili2 kirjoitti:

        Kyllä. Siinä äo näyttää nousevan kun lähtee työn perässä Suomesta Ruotsiin🤣🤣.

        Harmittaako, kun et itse lähtenyt ja jouduit jäämään tuolle tasolle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muidenkin puolueiden jäsenien tautalta löytyy takuulla asioita.

        Löytyy löytyy.
        Ei tästä kovin kauan, kun uutisoitiin Ruotsin demareissa olevan antisemitistejä, jopa eduskunnassakin. Ei se kuitenkaan tietysti koko puoluetta tee natsistiseksi.


      • Tellukka kirjoitti:

        Harmittaako, kun et itse lähtenyt ja jouduit jäämään tuolle tasolle.

        Ei harmita. Tykkään asua Suomessa ja ihan tällä tasolla olen kohtuudella pärjännyt.


    • Eduskunnan salia johtaa puhemies Halla-aho joka tavallaan hyväksyy holokaustin, siinä tapahtui rodullinen puhdistus, voiko kokoomuksen Ben hyväksyä moista.

      Ihmettelen miksei Halla-ahoa ole nostettu tikun nokkaan....vielähän tuon kerkiää.

      Toinen mikä pistää silmään Orpon puheisa ei enään mainita äärioikeisto, " suomessa ei ole äärioikeistoa "

      • Anonyymi

        Melkoisia päätelmiä teet. Fantasiat loikkaavat kovaa vauhtia.


      • Anonyymi

        Hallituksessa ei ole äärioikeistoa.
        Ne saivat vain parituhatta ääntä vaaleissa eivätkä päässeet eduskuntaankaan.


      • Anonyymi

        Onko joku puolue ilmoittautunut äärioikeistolaiseksi puolueeksi täällä Suomessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melkoisia päätelmiä teet. Fantasiat loikkaavat kovaa vauhtia.

        Fantasiat kivoja, joskus toivoisi niitten olevan totta.

        pe


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko joku puolue ilmoittautunut äärioikeistolaiseksi puolueeksi täällä Suomessa?

        SinimustaLiike kertoo itse esittelyssään olevansa facistinen puolue.
        Etä silleen. Ja ne eivät ole eduskunnassa eivätkä hallituksessa.

        Ideologia
        uusfasismi
        valkoinen nationalismi
        suomalainen nationalismi
        traditionalismi
        maahanmuuttokriittisyys
        EU-vastaisuus
        Poliittinen kirjo äärioikeisto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SinimustaLiike kertoo itse esittelyssään olevansa facistinen puolue.
        Etä silleen. Ja ne eivät ole eduskunnassa eivätkä hallituksessa.

        Ideologia
        uusfasismi
        valkoinen nationalismi
        suomalainen nationalismi
        traditionalismi
        maahanmuuttokriittisyys
        EU-vastaisuus
        Poliittinen kirjo äärioikeisto

        Eli perussuomalaiset eivät siis kerro tuollaista itsestään. Silti moni väittää heidän suhteen kaikkea muuta. Perussuomalaiset r.p., lyhenne PS, on suomalainen kansalliskonservatiivinen ja arvokonservatiivinen puolue.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko joku puolue ilmoittautunut äärioikeistolaiseksi puolueeksi täällä Suomessa?

        Mikä kysymys?
        Ei nyt vaan v o i.
        Mutta tällä tyylillä sekin hetki voi koittaa.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä kysymys?
        Ei nyt vaan v o i.
        Mutta tällä tyylillä sekin hetki voi koittaa.
        Beng

        Ihan normaali kysymys. Vastauskin on annettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SinimustaLiike kertoo itse esittelyssään olevansa facistinen puolue.
        Etä silleen. Ja ne eivät ole eduskunnassa eivätkä hallituksessa.

        Ideologia
        uusfasismi
        valkoinen nationalismi
        suomalainen nationalismi
        traditionalismi
        maahanmuuttokriittisyys
        EU-vastaisuus
        Poliittinen kirjo äärioikeisto

        Sitä pItsi sinimustat ovat kansallissosialisteja ....eli vasemmistoa.
        Taöousajattelu vasemmistolaista propakandaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli perussuomalaiset eivät siis kerro tuollaista itsestään. Silti moni väittää heidän suhteen kaikkea muuta. Perussuomalaiset r.p., lyhenne PS, on suomalainen kansalliskonservatiivinen ja arvokonservatiivinen puolue.

        """Silti moni väittää heidän suhteen kaikkea muuta."""

        No joo. Moni väittää maapallonkin olevan litteä, mutta tekeekös se siitä litteän siksi, että moni väittää.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        """Silti moni väittää heidän suhteen kaikkea muuta."""

        No joo. Moni väittää maapallonkin olevan litteä, mutta tekeekös se siitä litteän siksi, että moni väittää.

        Huhtasaari (PS)edustaa puolueensa tasoa, hän on sitä mieltä, että maapallo on litteä ja
        tähdet on liimattu taivaaseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huhtasaari (PS)edustaa puolueensa tasoa, hän on sitä mieltä, että maapallo on litteä ja
        tähdet on liimattu taivaaseen.

        Ei ole sitä mieltä.
        Satun tietämään paremmin.


    • Anonyymi

      Kylläpä tänä päivänä Suomessa tajutaan, että eletään markkinataloudessa.
      Suhdanteisiin vaikuttaa lopulta hyvin monta eri, erilaista tekijää.
      Beng

    • Anonyymi

      Kokoomuslaiset tekevät mitä tahansa, jotta pääsisivät toteuttamaan hallitusohjelmaansa eli leikkaamaan kaikista pienituloisimmilta tukia. Niin ja suurituloiset saisi etunsa. Tämä maa alkaa olla todella jakautunut .

      • Anonyymi

        16:36
        Vanhanajan patruunat pyörivät haudoissaan.....
        Beng


      • Anonyymi

        Kokoomukselainen politiikka vaatii aika tavalla lainmuutoksia.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kannatan heidän hurttia huumoria , suvakkien kieroutunut woketuksesta.

      • Tänne kerkesit vasta valitit toisaalla punkeissta.


      • Anonyymi

        19:12

        Tellukkako se siinä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        19:12

        Tellukkako se siinä?

        Älä nyt pety vaikka olit tekevinäsi terävän huomion, mutta nukuin päiväunia tuohon kellonaikaan.
        Piti ottaa vain pienet torkut kun joskus puoli viiden aikaan (Suomen aikaa puoli kuusi?) kävin kyljelleen. Heräsin vasta lähellä yhdeksää (kymmentä Suomen aikaan).
        Siinä aikavälillä minua on turha etsiä palstalta.


    • Anonyymi

      Asiahan on nyt niin, että Purra on hyvä ministeri, työ ette vaan ymmärrä mitään. Työ ootte sen verran höperöitä.

    • Anonyymi

      Ei kai se nyt mikään rikos ole jos Ben antaa tukensa Purralle.
      Työ olette niin tietämättömiä ja olette vihervasemmistolaisen median höykytteltävissä. Lapsukaiset, ajatelkaa nyt omilla aivoilla, älkääkö juosko kuin pupuset median perässä.

      • Anonyymi

        Benhän saa tukea ketä tahtoo, mutta ensisijaisesti tukee puoluetoveriaan Orpoa, joka on pinteessä.
        Beng


    • Anonyymi

      Toivon Orpon tuovan Saksasta suoralinjaisuutta hallituksen johtamiseen, tekemällä asiat selväksi ankkalammikon edustajille.

      • Saksastako?
        Eihän se Bryssel Saksassa ole.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Saksastako?
        Eihän se Bryssel Saksassa ole.

        Koska sinne kerkesi, kun lehdessä oli Berliinissä.


    • Ben Zyskowiczin lähisukua kuoli natsi-saksan keskitysleireillä, Ben Zyskowicz vaikeassa asemassa suhteessa Halla-ahoon kun tämä kieltää sanomalla mitään holokaustia ei ollut, tapahtui vain rodullista puhdista, järkyttävää.

      Ben Zyskowicz arvostettu kokoomuksen kansanedusta, miten Ben voi hyväksyä Halla-aho on eduskunnanpuhemies, mies jonka ajatusmaailmassa on sijaa hyväksyä miljoonien juutalaisten massiivinen joukkomurha sen todistaa ei tapahtunut holokaustia..

      Mitä enemmän saa lukea perussuomalaisten taholta tulevaa rasismin vähättelyä sitä vaikeampi hyväksyä Orpon asennetta, Orpo pyyhkäsee kaiken sivuun mitä piti 2017 arvokkaana, Halla-ahon persujen arvomaailma ei kerta kaikkiaan sovi kokoomus ajatteluun. Kokoomuksen vallanhimo tehdä oikeistolaista politiikkaa on niin luja ettei persujen rasismilla ole mitään väliä kun saa tehdä persumaiskokoomukselaista politiikkaa.

      Oikein että Purraa höykytetään mutta miksi jätetään pääideologi törky Halla-aho ilman käsittelyä.

      Ei ihme että on kuohuntaa kun ihmisten oikeus ja arvomaailma joutuu koetukselle, lisäksi aiotaan kurittaa köyhiä, vammaisilta viedään 36 miljoonaa plus paljon muuta.

      • """Oikein että Purraa höykytetään mutta miksi jätetään pääideologi törky Halla-aho ilman käsittelyä."""
        Höykyttäähän tämä vapaataiteilija Arhinmäkin Halla-ahoa. Hän kun tuntee itsensä tarpeeksi virheettömäksi heittää se ensimmäinen kivi.

        https://www.is.fi/politiikka/art-2000009728007.html


    • Anonyymi
      • Nimimerkki oltava


      • Anonyymi

        Kansankiihottaja HS vauhdissa taas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kansankiihottaja HS vauhdissa taas.

        Mitä arvelet Ben Zyskowiczin mieltä Halla-ahosta.


    • Anonyymi

      Amnan täyden tukeni Benille kuin Purralle. Nyt on hyvä hallitus. Annan tukeni sillekin ja menköön samaan syssyyn tuki koko eduskunnalle.

      • Niin.... tuota voi miettiä mitä tarkoittaa hyvä hallitus. Itse ajattelisin niin että se on hyvä silloin jos löytyy keskinäinen luottamus asioiden hoidossa. Nyt näyttää että sitä ei ole. Ja että tuleekokaan sitä. Syksy tuo tietoa enemmän.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Niin.... tuota voi miettiä mitä tarkoittaa hyvä hallitus. Itse ajattelisin niin että se on hyvä silloin jos löytyy keskinäinen luottamus asioiden hoidossa. Nyt näyttää että sitä ei ole. Ja että tuleekokaan sitä. Syksy tuo tietoa enemmän.

        Minkä asian hoidossa niillä puuttuu keskinäinen luottamus? Kerro lisää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minkä asian hoidossa niillä puuttuu keskinäinen luottamus? Kerro lisää.

        Ai. Haluatko olla minun tietojeni varassa😊?


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Ai. Haluatko olla minun tietojeni varassa😊?

        Luulin sinun jotain tietävän kun kirjoitit, ettei nyt näytä siltä että heillä olisi keskinäistä luottamusta. Vai kenen tietojen perusteella sinusta siltä näytti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luulin sinun jotain tietävän kun kirjoitit, ettei nyt näytä siltä että heillä olisi keskinäistä luottamusta. Vai kenen tietojen perusteella sinusta siltä näytti.

        Mietihän sitä isse issekses. Muodosta ihan oma käsityksesi asiasta. Älä odota että sinulle tarjoillaan kaikki valmiiksi lautasella.


    • Anonyymi

      Kyllä suomen

      TONKKI-HOTTI puolue järkiintyy,

      pistää tausta räksyttäjänsä kuriin
      ja Henrikson oikasee selkänsä ja asuttu NÄYTTÄMÖLLE rkp:n JOHTAJANA
      eittää ROOLINSA niinkuin pitää,
      PÄÄTTÄÄ jatkaa hallituksessa ja KORJATA edellisen hallituksen tekemät virheet ja valtavan suuret vahingot veronmaksajien maksettavaksi tuleet satojen tuhansien MILJAARDIEN vahingot,
      KOKOOMUKSEN PERUSSUOMALAISTEN ja KRISTILLISDEMOKRAATTIEN KANSSA
      RKP:ki tajuaa NYT ON HYVÄ HALLITUS OHJELMA
      NYT
      SUOMEN TALOU; TURVALLISUUS ja TULEVAISUUS
      KUNTOON;


      ja OPPOSITIO RAUHOTTUU
      ottaa HYSTERAAN tarkotetut lääkkeensä
      ja PALAA VAHOISTA MUISTOISTAA
      MENNEISYYDEN KIRJOITUSTEN LUMOISTA
      NYKY PÄIVÄÄN,
      kai oppositioki tajuaa mitä joskus on tapahtunu se on tapahtunu ja NYT on NYT nyt pitää elää tätä päivää ja KORJA NE VAHINGOT mitä oppositio teki
      ITSE edellisessä hallituskautenaan,


      OPPOSITO NYT RAUHOTTUU
      HYSTEERISET MIEILPITEEN MENNEISYYDESTÄ LOPETTAA
      OPPOSITIO HERÄTYS NYKYPÄIVÄÄN; NYT PITÄÄ SAADA SUOMEN TALOUS, TULEVAISUUS ja TURVALLISUU kuntoon,
      TULIKO SELVÄKSI meneisyydessä piehtarovalle oppositiollekki ?

    • Anonyymi

      BEN ZYSKOWICZ
      ON yksi Somen pathaista ÄLYKKÖ-POLITIKOISTA


      häiriköt hysteerikot rauhottukaa
      sdp ja vasemmisto nyt pitää r a u h o t t u a
      meneisyydessä piehtarointi EI ole nykypäivää,


      HALLITUKSELLE NYT TYÖRAUHA

      suomen talous tulevaisuus ja turvallisuus kuntoon tämän hallituksen voimin,

      • Anonyymi

        Ben Zyskowicz vihaa vasemmistoa ja natseja.


    • Anonyymi

      HYVÄ
      valiseva alotus,

      nähkää totuus ,,,

    • Anonyymi

      Täysi tuki hallitukselle. Mitään muuta ei voi sanoa. Suomi ansaitsee juuri sellaisen hallituksen, jolle Suomen kansa on antanut tukensa vaaleissa.

      • Anonyymi

        20 % vain antoi tukensa persuille. Ääliöt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        20 % vain antoi tukensa persuille. Ääliöt.

        Demokratia toteutui.


    • Anonyymi

      Ketä kiinnostaa Benkun mielipide?

      Se myisi vaikka juutalaisen sukunsa keskitysleirille. Ei sillä mitään moraalia ole koskaan ollut

    • Anonyymi

      Sepä hauskaa olisikin jos Ben kertoisi asian jotenkin toisin.
      B on niin soma nyssykkä!

    • Anonyymi

      Perussuomalaiset eivät ole muuttuneet mitenkään, Purra pyysi anteeksi entisiä puhueita kielenkäyttöä, ainoa selkeä mitä sanoi kieltäydyn väkivallasta, ei kieltäytynyt rasismista muusta siihen liittyvää.
      Perusuomalaisista tutkimuksen mukaan alle puolet ei luovu rasistisista kielenkäytöstä, alle puolet tähän kuuluu puolueen johtomielisiin.
      Puolueen valitut ministerit edustaa enemmän tai vähemmän Junnilaa.

      Sietäs kaataa Orpon hallitus herää rkp.

      • Epäilen, että hallituksen kaataja on ennemminkin perussuomalaiset kuin rkp. Koska jos rkp ei tue hallitusta perussuomalaiset lähtevät hallituksesta. Mutta ei perussuomalaiset mihinkään häviä Suomen politiikan kentältä.Heillä on yhä 49 kansanedustajaa nykyisessä eduskunnassa.


      • Anonyymi
        maissiii kirjoitti:

        Epäilen, että hallituksen kaataja on ennemminkin perussuomalaiset kuin rkp. Koska jos rkp ei tue hallitusta perussuomalaiset lähtevät hallituksesta. Mutta ei perussuomalaiset mihinkään häviä Suomen politiikan kentältä.Heillä on yhä 49 kansanedustajaa nykyisessä eduskunnassa.

        Sietää mennä opposioon, suomeen saatava hallitus jolla koko kansan luottamus, missä pidetään huolta jokaisesta sivistyneen valtion tavoin silloin kohu ja kyräily loppuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sietää mennä opposioon, suomeen saatava hallitus jolla koko kansan luottamus, missä pidetään huolta jokaisesta sivistyneen valtion tavoin silloin kohu ja kyräily loppuu.

        Eipä antanut koko kansa luottamusta edes edelliselle hallitukselle,
        Suomessa riittää kun on enemmistöhallitus.
        Kyllä yhteiskunnan pitää kestää näinä someaikana kohuja ja kyräilyjä.
        Media on mainio luomaan uusia kohuja, Se on viime aikoina nähty.
        Jopa tyhjästä nyhjäistään jos ei muute keksitä.
        Diktatuuri on systeemi, jossa ei kyräillä,
        ehkä pyrit siihen.


      • Anonyymi
        maissiii kirjoitti:

        Eipä antanut koko kansa luottamusta edes edelliselle hallitukselle,
        Suomessa riittää kun on enemmistöhallitus.
        Kyllä yhteiskunnan pitää kestää näinä someaikana kohuja ja kyräilyjä.
        Media on mainio luomaan uusia kohuja, Se on viime aikoina nähty.
        Jopa tyhjästä nyhjäistään jos ei muute keksitä.
        Diktatuuri on systeemi, jossa ei kyräillä,
        ehkä pyrit siihen.

        Arvostettu mediatoimittaja on kansakunnan ääni, monenko toimittajan olet huomannut puolustavan rasismia.
        Riikka Purra ei kieltäytynyt rasismista, sanoi kieltäydyn väkivallasta ja pyysi sen anteeksi - Orpo hyväksyn anteeksi pyynnön. aikamoista poliittista peliä.

        pe


      • Anonyymi

        PS ja Kristilliset on täysin tumpeloita. Ei tarvita hallituksessa.


      • Anonyymi
        maissiii kirjoitti:

        Eipä antanut koko kansa luottamusta edes edelliselle hallitukselle,
        Suomessa riittää kun on enemmistöhallitus.
        Kyllä yhteiskunnan pitää kestää näinä someaikana kohuja ja kyräilyjä.
        Media on mainio luomaan uusia kohuja, Se on viime aikoina nähty.
        Jopa tyhjästä nyhjäistään jos ei muute keksitä.
        Diktatuuri on systeemi, jossa ei kyräillä,
        ehkä pyrit siihen.

        Ai luomaan?
        Kylläpä yksi sun toinen hieman unhoonkin jäänyt poliitikko työntää nassuaan.
        Ja sitten. Lulukin haluaa antaa lausuntoja.
        Pyrsk.
        Pyrsk.
        Mikä myötähäpeä.
        Beng
        Ihan nätti ihminen, mutta mitä ihmettä tämä lausuu.
        Vähän yritetään rasismijuttua peittää.
        Joten Maissi, nyt syyllistyt itsepetokseen.


      • Anonyymi
        maissiii kirjoitti:

        Epäilen, että hallituksen kaataja on ennemminkin perussuomalaiset kuin rkp. Koska jos rkp ei tue hallitusta perussuomalaiset lähtevät hallituksesta. Mutta ei perussuomalaiset mihinkään häviä Suomen politiikan kentältä.Heillä on yhä 49 kansanedustajaa nykyisessä eduskunnassa.

        Mitä nopeammin rasistipersut saadaan hallituksesta ulos sen parempi,
        vaikka niitten älytöntä möykkäämistä joutuu koko eduskunta kuulemaan
        neljä vuotta kuitenkin.


    • Anonyymi

      syy ettei hallitus hajoa

      • Anonyymi

        Tietenkin on yksi syistä. Hallitus haluaa toteuttaa tekemiään ohjelmia. Oppositio taas haluaa aivan muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkin on yksi syistä. Hallitus haluaa toteuttaa tekemiään ohjelmia. Oppositio taas haluaa aivan muuta.

        Opposition ON syytä RAUHOTTUA,



        HALLITUKSELLE PITÄÄ ANTAA TYÖRAUHA ,,,


    • Anonyymi

      Ben- juutalaiselle on vaan tärkeintä että orpo pääsee persujen kanssa köyhiä kyykyttämään .

      • Anonyymi

        Hallitus on demokraattisin perustein tullut valituksi ja hallitus voi esim. päättää pakolaisten tai sosiaalitukien määrän leikkaamisesta. Se on hallituksen poliittinen valinta toteuttaa tekemäänsä ohjelmaa.


    • Anonyymi

      Malmön juutalaisyhteisön osoite on nykyään Israelissa. Pakenivatkohan he Ruotsissa jossa ovat asuneet vuosisatoja skinien vuoksi? Näitä tosin oli Ruotsissa jo 80 luvulla ja toiminta on hiipunut ajat sitten.

    • Anonyymi

      joko tonkki-hotti puolue on tehny päätöksiä ???

      ei ole kuulunu vielä julkisuudessa
      oanko vai eikö ooooo,

    • Anonyymi

      Eikö yle huomannut tarkistaa asiaa etukäteen?

      • Anonyymi

        Miksi olisi pitänyt?


    • Anonyymi

      NYT ON kansalaiset huomanneet
      OPPOSITIO ON IHAN KAHELI
      keskitty EPÄOLENNAISEEN vanhojen kirjoitusten tonkimiseen, HAH HAH

      RADIOSSA kansaliset povasivatki että nyt OPPOSITIO MENETTÄÄ viimesetki äänestäjänsä, NOIN TYHMÄÄ politikan tekijöitä EI suomen tavallinenkaa kansa halau,

      OPPOSITIO ON TEHNY ITTENSÄ NAURUNALASEKSI
      ULKOMAITA MYÖTEN
      sanna mariinin JOHDOLLA huh hu ja SURKU JUTTU
      hävetä saa olla suomalainen ,, hyii kauheeta
      mitähän HULLUA se oppositio vielä keksii, ??????????

    • Anonyymi

      HYVÄ silmiä avava alotus,

      toivottavasti OPPOSITIO lukee ka kunntelee tarkaan

      Bev Zytskowiz sanomisia,

      opposito saa HÄVETÄ TYHMYYTTÄÄN,

    • Anonyymi

      Olihan sillä mielenosottaja pojalla melkoset nenä-renkaat ja huuli l ä v i st e et

      hyiii ihan puistatti poika ressu
      päälepäin näki että poika ressu oli vielä l a p s i
      ja hyvin kiihkoissaan ressukka mielipiteineen,
      ( ihan tosissaan heh ressukka, ) meni täydestä kuin VÄÄRÄ RAHA heh,
      ei tajunnu edes tekemistään, hah, joku taho oli höynänny sen raukan , huh,

      hyi niitä nenä ja suu LÄVISTYKSIÄ
      taisi olla korvissaki jotkut LÄVISTYKSET
      näky kyllä puistati, hyi kauhistus kun ihmiset pilaa uskottavuutensa ja ulkonäkönsä tomosilla nokka renkailla kuin eläimilleäki niitä näkee
      joskus maalla,

      • Anonyymi

        siinämielessä hyvä nähdä kuinka hölmöjä lapsia houkutellaan älyttömyyksiä tekemään
        joita aikuistuutaan katuu ,, huh,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siinämielessä hyvä nähdä kuinka hölmöjä lapsia houkutellaan älyttömyyksiä tekemään
        joita aikuistuutaan katuu ,, huh,

        siitä poika parka sai karvaan opetuksen,
        se on sitä karvasta kokemusta elämä kaikki,


    • Anonyymi

      Näitä totuuksia ON syytä saada enemmän julkisuuteen
      muuten EI tyhmyys oppositossa korjaannu näkemään mikä oikeesti totta on, ka mikä okeesti on koko suomen etu,

    • Anonyymi

      täysin samaa mieltä,

      suomen kansaa on loukattu pahoin
      paneteltu ja valheita levitetty ulkomaita myöten

    • Anonyymi

      opposito saa hävetä tekojaan ja sanomisiaan jos edes osaa,

    • Anonyymi

      Hallituksela ja PURRALLA ON KOKO KANSAN TUKI

      joka muuta sanoo VALEHTELEE !

    • Anonyymi

      Vai että "täyden tukensa". Mitä Zyskowicz sanoi?

    • Anonyymi

      Pajon enemmän pitää tuoda julkisuuteen opposition mollaus ja valhe juttuja että koko kansa näkee mikä oppositio oikeesti on suomen petturi
      ja oman kansa häpäisijä ulkomaita myöten

      loputki äänestäjät juoksee taatusti perussuomalisiin ja kokoomukseen OIKEITTEN suomalaisten joukkoon,

    • Anonyymi

      Nyt se taas nähtii, opposition PILKKA
      tuliki oppositon OMAAN nikllaan heh,

      sdp;n äänestäjät joksee laumoittain muihin puolueisiin hah hah

    • Anonyymi

      Joo sitä saa mitä tilaa, heh heh,,

      • Anonyymi

        Etkös sinä ole 80+?


    • Anonyymi

      70 v kohta yks yli

      mutta oppositio on häpäissu koko suomen kansan täysin perättömyyksillä nimikkeillä kuten rasisti nastsit , siinä kaksi pahinta häpeällistä nimikettä,
      nyt saisi jotenki korjata suomen maineen
      ulkomaita myöten, jos pystyy,

      se on varma äänestäjät jättää sdp rauhaan on huomattu tyhmäksi puolueeksi forttumin valtavat vahingot niitä saa jälkipolvet satoja vuosia koittaa kotjata helekutti kun vastuuton puolue,

    • Anonyymi

      Viherkommunistihörhöt saavat runkuttaa keskenään.

    • Anonyymi

      opposito kokonaisuutenaan on koko suomelle häpeällinen puolue,

    • Anonyymi

      22:01:15

      niin saavat
      vihreät meinasi tehdä koko suomesta huumehörhöjä ,
      oikein laki vaatimusten mukaan
      olihan se järkytys
      onneksi ei saanu lakialotetta läpi,

    • Anonyymi

      oppositio on vähän säikähtäny puheitaan
      samoin sdp:n toimittajat lehdistössä,
      kovin on naama muuttunu totiseksi,
      tuliko uutisoitua suomen panettelu juttuja hiukan liikaa
      koko maailman luettavaksi,
      maine meni suomelta ,
      korjaantuuko enään koskaan,
      kyllä suomalaisena hävettää tommoset mainokset suomen kansasta
      suomea on aina kunnioitettu maailmalla kunniallisena kansana
      kuinka nyt suu pannaan oppostio,

      sdp:n äänestäjät äänestää nyt jaloillaan
      taatusti joksevat perussuomalaisten turvaan osa sattaa mennä kokoomukseen ja kristillisdemokraateihin,

      sitä saa mitä tilaa,
      pilkka kolahtiki sdp:n omaan nilkkaan,

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      2163
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      54
      1821
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1669
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1597
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1576
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1494
    7. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      125
      1425
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1347
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1306
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1203
    Aihe