Lopetitko loton kun piti kirjautua

Anonyymi-ap

Tämä heille jotka eivät halua kirjautua lottoon. minä heistä yksi.
Lopetin lottoamisen kun piti kirjautua ja olin jo unohtanut koko asian. Pidin ainakin 20 v. 10 viikon yhden rivin lotosta. Maksoi 30 e., joten isosta rahasta ei ollut kysymys. Pieniä voittoja tuli joskus ja ajattelin että hyvä kun voitosta menee osa myös hyväntekeväisyyteen, yksi pieni avustus kohdaltani.
Nyt hesarissa. Loton lopettaneilla ei juurikaan vaikutusta rahan kertymiseen, suurin tulon väheneminen on tullut pelikoneista. Niitä kuulemma nyt myydään pois kun ihmiset eivät pelaa ja yrittäjät eivät saa tarpeeksi tuloja.
Hyvä ettei loton lopettamisella ole vaikutusta veikkauksen hyväntekeväisyyteen, turhaa muistamista siitä olikin.

72

612

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Pari Euroa viikossa vakioveikkaukseen on ollut minun uhkapelimuotoni vuosia ja käsittääkseni kaupoissa ja kioskeilla yhä pystyy pelaamaan kirjautumatta?

      • Anonyymi

        ''...pystyy pelaamaan kirjautumatta?''

        Pelaat missä tahansa, sinulla on oltava Veikkaus-kortti. Esim. kioskilla pelatessa, pelaajan on esitettävä kortti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''...pystyy pelaamaan kirjautumatta?''

        Pelaat missä tahansa, sinulla on oltava Veikkaus-kortti. Esim. kioskilla pelatessa, pelaajan on esitettävä kortti.

        Olen ottanut kaupasta veikkauskuponkeja, täyttänyt ne kotona ja palauttanut kaupan kassalle joka on niistä perinyt maksun mitään veikkauskortteja kyselemättä.
        Onko tilanne sitten ihan viime päivinä muuttunut, siitä en tiedä


    • Anonyymi

      Ihmettelen kovasti sitä että lopetat loton kun pitää kirjautua . Kirjautuminen on tehty asiakkaan parhaaksi , ja luulen että itse lopetit pelaamisen kun et ymmärrä asiaa, tai et osaa käyttää systeemiä .
      Itse kirjauduin ja kiva kun ilmoittavat joka kera jos olen voittanut , enkä ole enään itse edes tarkastellut lottoani kun tulokset tulevat sähköpostiin pari tuntia siitä kun oikea rivi on tiedossa .
      Ja jos pelaaminen on vähentynyt viime vuosien aikana niin se ei johdu että pitää kirjata, ainoastaan siitä että kriisi aika ja hintojen nousut tekevät sen ettei rahaa ole pelaamiseen kuten ennen .
      Niin että lueppa uudestaan tuo artikkeli , olet ymmärtänyt hieman väärin asiat siitä.

      • Anonyymi

        Myös minä lopetin lottoamisen sekä kaikkien veikkauksen pelien pelaamisen, arpojen ostamisen jne. Eli ainakin kaksi ”iki” pelaajaa on lopettanut.

        On kiinnostavaa nähdä veikkauksen tulos, onko kirjautumisella ollut laajempaa vaikutusta. Jos tulos on huonontunut, niin varmaankin haitat ovat vähentyneet, eli ongelmapelaajat ovat lopettaneet.


    • Anonyymi

      Ei kukaan lopeta lottoa siksi että pitää kirjaantua, mutta epäluuloiset ihmiset saattavat lopettaa, kas kun heitä kuulemma aina kusetetaan joka asiassa .
      Kaikissa muissakin maissa kirjaannutaan, joten miksi suomi pitäisi jotain vaikeaa systeemiä kun kirjaantuminen on turvallisempi tapa pelata se kun se entinen .

      • Anonyymi

        Kirjautumisessa on se hyvä puoli ettei näin enää tapahdu...

        ''Veikkauksen mukaan pelivoittoja on jäänyt lunastamatta vuosittain miljoonia euroja. Vuonna 2022 lunastamattomia voittoja kertyi yhteensä noin 3,6 miljoonaa euroa, josta pelkästään Loton lunastamattomia voittoja oli noin miljoona euroa. Summa koostuu suurimmaksi osaksi pienistä, noin muutaman euron voitoista.''

        Vaikka koira söisi pelitositteen, mahdollinen voitto kilahtaa tilille.


      • Anonyymi

        Kaikki ei ehkä halua olla veikkauksen kyylättävinä.


    • Anonyymi

      Minulle pääsi käymään niin, että lopetin veikkaamisen. Minulla oli aikoinaan veikkauskortti ja netin kautta pelasin ja siirsin rahaa aina veikkaustilille. Sitten alkoivat ehdotella jotain rekisteröitymistä. En oikein lämmennyt ajatukselle jollekin lisärekisteröitymiselle, ja päätin sitten lopettaa kokonaan veikkaamisen. Kauan lähettivät kirjeitä, että on pakko rekisteröityä, jos meinaa jatkaa. En reakoinut niihin mitenkään, ja lopulta lähettivät veikkaustililtä ne 10 senttiä tililleni, jotka olivat jääneet sinne.

      • Anonyymi

        Eikö se olisi ollut helpoimpaan rekisteröityä, mikä siinä on. Olevinaan vaarallista teikäläiselle .
        Vai onko niin ettet hallitse taitoa rekisteröimiseen.
        Itse lottoan kotoa päin tietsikalla ja jokaisesta voitosta tulee sähköpostissa ilmoitus , ei edes tartte itse tarkastaa jos ei halua.
        On toiset kummallisia tässäkin asiassa joka on tehty ainoastaan helpottamaan lottoamista .


      • Anonyymi

        Mikä siinä kirjaantumisessa sitten on niin pelottavaa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se olisi ollut helpoimpaan rekisteröityä, mikä siinä on. Olevinaan vaarallista teikäläiselle .
        Vai onko niin ettet hallitse taitoa rekisteröimiseen.
        Itse lottoan kotoa päin tietsikalla ja jokaisesta voitosta tulee sähköpostissa ilmoitus , ei edes tartte itse tarkastaa jos ei halua.
        On toiset kummallisia tässäkin asiassa joka on tehty ainoastaan helpottamaan lottoamista .

        Montako voittoilmoitusta on tullut...paljonko olet kaiken kaikkiaan voitolla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siinä kirjaantumisessa sitten on niin pelottavaa ?

        Epätietoisuus niitä peloittaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se olisi ollut helpoimpaan rekisteröityä, mikä siinä on. Olevinaan vaarallista teikäläiselle .
        Vai onko niin ettet hallitse taitoa rekisteröimiseen.
        Itse lottoan kotoa päin tietsikalla ja jokaisesta voitosta tulee sähköpostissa ilmoitus , ei edes tartte itse tarkastaa jos ei halua.
        On toiset kummallisia tässäkin asiassa joka on tehty ainoastaan helpottamaan lottoamista .

        Minä katsoin sen silloin riittäväksi, kun oli veikkauskortti ja veikkaustili. Se vaatimus rekisteröinnistä vain ei tuntunut silloin oleelliselta, vaan päätin mielessäni lopettaa kokonaan. Siihen ei ole muilla mitään sanomista, minä vain kirjoitin miten minulle kävi silloin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montako voittoilmoitusta on tullut...paljonko olet kaiken kaikkiaan voitolla?

        En niin paljon, mutta en oikein vähääkään


    • En ole aikoihin lotonnut muutenkaan, kun katsoin turhan turhaksi.
      Täällä se kirjautuminen oli jo paljon ennen kuin Suomessa siitä vasta alettiin puhumaan.
      Mitään haittaa ei minulle siitä ollut.

      MInusta se on hyvä, niin ei kukaan toinen pääse kähveltämään rahojasi, jos niin onnellisesti kävisi, että voittaa.
      Toinen hyvä siinä, että alaikäiset eivät niinkään pääse tärväämään vähiä taskurahojaan ison rahan toivossa, kun vain aikuinen saa kirjautua.

      • Anonyymi

        Minä olen voittanut lotossa monet kerrat eikä kukaan ole kähveltänyt yhtään mitään, vaikka olenkin korjaantunut , joten epäluuloinen kansa jostain syystä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen voittanut lotossa monet kerrat eikä kukaan ole kähveltänyt yhtään mitään, vaikka olenkin korjaantunut , joten epäluuloinen kansa jostain syystä

        Ei se varmaan hyvin yleistä olekaan.
        On niitä kuitenkin tapahtunut, että esim. lievästi kehitysvammaisen avustaja sanonut, ettei siinä kupongissa voittoa ollut ja nostanut sillä samalla kupongilla rahat itselleen.

        On se kaikenlaisen petoksen estämiseksi hyvä, että se lotto on henkilökohtainen ja rahat tulee oikealle henkilölle vaikka kuponki häviäisikin tai on jostain syystä katsonut huolimattomasti, ettei siinä mitään voittoa ole ja heittänyt sen roskiin.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ei se varmaan hyvin yleistä olekaan.
        On niitä kuitenkin tapahtunut, että esim. lievästi kehitysvammaisen avustaja sanonut, ettei siinä kupongissa voittoa ollut ja nostanut sillä samalla kupongilla rahat itselleen.

        On se kaikenlaisen petoksen estämiseksi hyvä, että se lotto on henkilökohtainen ja rahat tulee oikealle henkilölle vaikka kuponki häviäisikin tai on jostain syystä katsonut huolimattomasti, ettei siinä mitään voittoa ole ja heittänyt sen roskiin.

        Mitä ihmeen kuponkeja siinä enää lainkaan tarvitaan jos netissä pelataan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmeen kuponkeja siinä enää lainkaan tarvitaan jos netissä pelataan?

        Ihan niin, minä en ainakaan ole mitään kuponkeja edes käyttänyt, koska pelaan netissä , ja kun kirjaantua sinne niin kukaan ei voi ottaa voittoa se menee suoraan tilille , siis ei enää että käydään muka tarkistamassa jossain kaupassa onko tullut voittoa. Kaikkia sitä onkin .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan niin, minä en ainakaan ole mitään kuponkeja edes käyttänyt, koska pelaan netissä , ja kun kirjaantua sinne niin kukaan ei voi ottaa voittoa se menee suoraan tilille , siis ei enää että käydään muka tarkistamassa jossain kaupassa onko tullut voittoa. Kaikkia sitä onkin .

        Olet siis alkanut lottoamaan vasta nettiaikakaudella.
        Taidat olla aika nuori tälle palstalle?
        Täällä se rekisteröinti tuli voimaan jo aikaisemmin sitä.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Olet siis alkanut lottoamaan vasta nettiaikakaudella.
        Taidat olla aika nuori tälle palstalle?
        Täällä se rekisteröinti tuli voimaan jo aikaisemmin sitä.

        Kato siinä taas yksi jakelee mielipiteitään. Kuponki kaudella pelasin niin kauan kun se oli ajankohtaista, joten vääntele siinä omiasi kuten tavallista , tässä on kysymys siitä että jotkut eivät rekisteröidy koska ovat ennakkoluuloisia mitä tulee uusiin asioihin, toiset taas seuraavat aikaansa.
        Joten miksi viisastelee joka asiasta,


    • Kirjautuminen on vain hyvä asia.
      Lottoan silloin tällöin ja joskus en muistanut
      niitä kuponkeja tarkittaa ajoissa,
      niitä vain kertyi laatikon pohjalle,
      ja sitten olikin myöhäistä.
      Nyt voitot menevät suoraan tilille.
      Lottoaminen ja muut veikkauspelit
      vaativat nykyään rekisteröitymisen.

      Lastenlasten kanssa viime viikolla kauppareisuulla
      kone arpoi koko lössille lottokupongit,
      oli siinä selvittämistä,
      kun alle kymmenvuotiaiden kanssa,
      kupongit lopulta jaettiin.
      Yksi asia jäi pieniä vaivaamaan,
      kun kaikki voitot menee mummon tilille.
      niinhän siinä kävi.

      • Anonyymi

        Kyllä ne vanhat pelit pystyy tarkistamaan vaikka monen vuoden jälkeen.


    • Anonyymi

      Onko siis niin vai eikö ole, eikö kukaan tiedä, eli että voinko yhä palauttaa vaikka vakioveikkauksen esim. kioskille ilman mitään veikkauskortteja?
      Pitääkö olla joku kortti jos ostaa vaikka ässäarvan tms?
      Millainen kortti vaaditaan, poliisilaitokseltako se pitää anoa?

      • Anonyymi

        Kuponkipeleissä tunnistautuminen onnistuu myös näyttämällä ajo-, henkilö- tai Kela-korttia.


    • Anonyymi

      Joo vähän mukaelin tuon artikkelin tekstiä. Alkuperäinen lause kuuluu: Tunnistautuminen tuli pakolliseksi myös kuponkipeleihin toukokuussa. Kuponkipelien pelaamiseen uudistuksella on ollut selvästi pienempi vaikutus kuin peliautomaateilla, Heino kertoo.
      Ymmärsin että loton lopettamisella ei ole ollut Veikkauksen tuloihin niin suuri merkitys kuin konepelaamisen rajoittamisella ja siitä tulevilla tuloilla. Sitä en edes osaa, että en pysty rajoittamaan enkä lopettamaan.
      En pelkää kirjautumista, en vaan kirjaudu.
      Ei ole vaikeaa, osaisin, en vaan kirjaudu.
      Pidän typeränä nimenomaan lottopelin kirjautumisjuttua eikä mielipiteeni muuksi muutu.
      Olin unohtanut loton, kunnes luin tämän jutun.
      Laitan johonkin muuhun lippaaseen avustusta.

      • Anonyymi

        ''Pidän typeränä nimenomaan lottopelin kirjautumisjuttua....''

        Kirjautuminen tai tunnistautuminen, koskee ihan kaikkia Veikkaus Oy:n pelejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Pidän typeränä nimenomaan lottopelin kirjautumisjuttua....''

        Kirjautuminen tai tunnistautuminen, koskee ihan kaikkia Veikkaus Oy:n pelejä.

        Ja verottaja, kela tai tarvittaessa sossu pystyvät seuraamaan pelaajia. Esim asumistukea saava tai muita tulonsiirtoja saava joutuu tekemään tarkkaa tiliä tuloistaan ja menoistaan.

        Jos pelaa, ei tarvitse tulonsiirtoja. Jos on saanut voittoja, ne vähennetään tulonsiirroista

        Mikäli laki ei mahdollista nyt veikkausvoittojen ja tilien tutkintaa, niin laki muutetaan ja se tulee voimaan takautuvasti. Valtio haluaa seurata jokaista euroasi, kenelle annat rahaa ja mihin kulutat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja verottaja, kela tai tarvittaessa sossu pystyvät seuraamaan pelaajia. Esim asumistukea saava tai muita tulonsiirtoja saava joutuu tekemään tarkkaa tiliä tuloistaan ja menoistaan.

        Jos pelaa, ei tarvitse tulonsiirtoja. Jos on saanut voittoja, ne vähennetään tulonsiirroista

        Mikäli laki ei mahdollista nyt veikkausvoittojen ja tilien tutkintaa, niin laki muutetaan ja se tulee voimaan takautuvasti. Valtio haluaa seurata jokaista euroasi, kenelle annat rahaa ja mihin kulutat.

        No olishan se ihmeellistä jos joku voittais miljoonan ja pelkää menettävänsä asumistuen tai sosiaali avustuksen ,
        On siinäkin kumma ajatusta muoto, että halutaan voitosta huolimatta olla veronmaksajien verorahoja käyttämässä


    • Anonyymi

      Yhä odotan että tietäjät kertoisivat voinko palauttaa loton tai veikkauksen kioskilla tai kaupassa ilman kortteja ja tunnistautumisia?

      • Anonyymi

        ET VOI !!!


      • Anonyymi

        En luule että voi, koko Euroopan maissa aletaan samalla systeemillä .
        Tämä uusi systeemi on turvallisempi kun se vanha ei kukaan muu pääse ottamaan mahdollisia voittoja.
        Se entinen systeemi oli hieman epävarmaa silloin kun nimettömänä lottosi jos kuponki katosi tai varastettiin ei voinut todistaa että se oli oma, koska missään ei lukenut omaa nimeä.


    • Anonyymi

      Inhottava tämä nykyinen systeemi. Ei ihan helppoa ,kun haluaa porukkaloton koko perhekunnalle ja ovat ympäri Suomea ja Saksassakin yksi. Haluaa voiton kaikille tasapuolisesti, vaikka miljoonia tulisi. Mitä mä vanhus niil rahoilla niin paljo teen.Hankalaksi meni.

      • Anonyymi

        Vähän epäilenkin että tämä on se kirjautumisen vaatimisen tarkoitus. Että jos yksi perheessä voittaa potin, sen voisi ennen nostamista porukkalottokupongilla vaihtaa vaikka nelihenkisen perheen ja lastenlasten porukkalotoksi. On vaikea uskoa että kirjautumispakolla olisi pelkästään haluttu muka pelastaa peliriippuvaiset. Miten onkaan tullut niin epäluuloiseksi ettei enää usko jonkun määräyksen olevan kenenkään parhaaksi, tahtovat vain olla jokun tai jonkun ryhmän työdyksi.
        Toki jos ajattelee, on oikein maksaa perintövero jos niitä tuloja on. En ole koskaan veroja kiertänyt.
        Minä en halua kirjautua veikkaukseen siksi että en vain tykkää joka paikkaan lykätä tietojani. En ole Facessa, twitterissä, Ylessä, IL:ssä ym. vain ihan välttämättömissä kuten esim. pankkiohjelmassa ja e-meilissä. Niillä parjään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän epäilenkin että tämä on se kirjautumisen vaatimisen tarkoitus. Että jos yksi perheessä voittaa potin, sen voisi ennen nostamista porukkalottokupongilla vaihtaa vaikka nelihenkisen perheen ja lastenlasten porukkalotoksi. On vaikea uskoa että kirjautumispakolla olisi pelkästään haluttu muka pelastaa peliriippuvaiset. Miten onkaan tullut niin epäluuloiseksi ettei enää usko jonkun määräyksen olevan kenenkään parhaaksi, tahtovat vain olla jokun tai jonkun ryhmän työdyksi.
        Toki jos ajattelee, on oikein maksaa perintövero jos niitä tuloja on. En ole koskaan veroja kiertänyt.
        Minä en halua kirjautua veikkaukseen siksi että en vain tykkää joka paikkaan lykätä tietojani. En ole Facessa, twitterissä, Ylessä, IL:ssä ym. vain ihan välttämättömissä kuten esim. pankkiohjelmassa ja e-meilissä. Niillä parjään.

        Porukkalotosta on veikkauksen sivulla tietoa. Ja tunnistautumisesta.


      • Anonyymi

        Tämä on hyvä systeemi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Porukkalotosta on veikkauksen sivulla tietoa. Ja tunnistautumisesta.

        Et siis ymmärtänyt meiliäni. Ennen oli niin että jo perheen isä lottosi, katsoi lehdestä että tallä kierroksella voitti ison summan. hän teki jälkikäteen kupongit niinkuin olisi ollut porukkalotto kyseessä, siinä jattiin lapsille ja lapsenlapsille. Vasta sitten mentiin muka tarkistamaan lottoa ja nostamaan voittoa. Näin kukin sai suoraan verottoman summan Veikkauksesta, eikä tulevaisuuden perintöveroa tarvinnut maksaa.
        Nyt se ei enää onnistu. Tiedän tunnistautumissäännöt.


      • Anonyymi

        Mutta eikö siinäkin voi sanoa ketkä kaikki ovat mukana, luulis ainakin , mutta en tiedä kun en ole lotonnut porukassa.


    • Anonyymi

      Netissä en koskaan pelaa mitään.Minulla on veikkauskortti käytän sitä esim.R-kioskilla.Sanon kortin annettua myyjälle otain 1 lottorivin pika pelinä.Mikä ongelma asiassa on? Veikkauskortin saa ihan tilaamalla ja jos voitat jotain ? Saat tilillesi voiton.

      • Anonyymi

        Mutta voinko pelata ilman kortteja kuten ennen, voinko palauttaa kupongit kioskille tai kauppaan kuten ennen, kuten tein vielä noin kuukausi sitten?
        En ole ikinä pelannut mitään pelejä netin kautta enkä tule pelaamaan eli pelit loppuivat siihen jos perinteinen menetelmä ei toimi.


      • Anonyymi

        Mutta veikkauskortissahan on sinun henkilötiedot joten ihan sama kun netti juttukin


      • Anonyymi

        No siinähän annetaan myöskin henkilötiedot jos kortti on , joten ihan sama kun veikkaus netissä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta voinko pelata ilman kortteja kuten ennen, voinko palauttaa kupongit kioskille tai kauppaan kuten ennen, kuten tein vielä noin kuukausi sitten?
        En ole ikinä pelannut mitään pelejä netin kautta enkä tule pelaamaan eli pelit loppuivat siihen jos perinteinen menetelmä ei toimi.

        Joka asia uudistuu jos löydetään parempi vaihtoehto . Ihan kuten lottoamisessakin .
        Joten ei siinä kukaan häviä mitenkään jos et pelaa.
        Nettiä muka käytetään mutta pelätään veikkaamista.
        Joten kukin tyylillään ihmeellisiä epäilyjä kaikesta nykyisin , jos ei jakseta ymmärtää asiaa niin keksitään jokin teoria miksi ei pelata, eikä sanota suoraan että pelätään niin kovasti kirjaantumista ja kuvitellaan mitä se aiheuttaa , tietysti negatiiviseen tyyliin kuten aina
        Niinhän ne vanhat ajatkin sanoivat ennen työmaalla kun me uudet hoitajat tultiin, että
        ” näin me ollaan aina tehty, eikä muuteta työtä muuksi”,
        Ikävä kyllä olivat väärässä kun kehitys menee eteenpäin niin aina tulee uusia mahdollisuuksia vanhojen tilalle. Se joka pystyy mukautuu uuteen , toiset ei.


    • Anonyymi

      Lopetin kokonaan, kannan baariin, siellä kun riittää maksu eikä kukaan kysele mitään. Mitä hittoa se kellekkään kuuluu paljonko pelasin? Suomi nykyään h.....n holhousvaltio missä kukkahattu tädit veisaa virsiään.

    • Anonyymi

      Olen lopettanut jo vuosia sitten täysin turhana.

    • Anonyymi

      Olen rekisteröitynyt jo vuosia sitten, kun kyllästyin pelikuponkien säilyttämiseen ja tarkistamiseen sekä pidenpään säilyttämiseen siinä tapauksessa että oli voitto, Nyt ei tarvitse pelätä että kuponki hukkuu kun sellaista ei ole ja voitot tulee aina automaattisesti pelitilille. Eipä ole vaikeaa!

      • Anonyymi

        Näin olen tehnyt minäkin. En edes muista milloin olen viimeksi vienyt pelilaput kioskille.
        Siitä on useita vuosia.


      • Anonyymi

        Onko tullut paljonkin voittoja, paljonkoolet noin kokonaisuudessa voitolla?
        Vai olisiko kuyitenkin pelinpitäjä voitolla, automaattisesti koska sellainen automaatti siitä on rakennettu?


      • Anonyymi

        Tilitiedotkin kuulemma pitää antaa että saa kortin, ei kiitos. Mitä vähemmän ja mitä harvemmille tilitietojaan antaa, sitä turvallisempaa. Näin sanottiin myös pankista.


    • Anonyymi

      En lotonnut mutta pelasin markettien kaappisököä vai mitä se nyt olikaan.
      Kävimme vaimoni kanssa matkoilla vuosittain 3 - 4 kertaa.
      Maksan aina kaiken mahdollisen kortilla mutta matkoilla oli paikkoja ja tilanteita joissa käteinen oli, jos ei aina ainoa, niin ainakin usein luotettavin maksuväline.
      Kotiin tullessa taskuissani oli euroja 4 - 7 kpl. Muutamat 20 ja 50 centtiset mukaan lukien.
      Tullessani kassalta menin pelilootalle ja pelasin enimmillään yhden euron.
      Jos 20 centtisellä sain alas euron niin lopetin.
      Maksimitappioni oli 1 euro. Jos voitin niin lopetin ensimmäiseen täyteen euroon.
      Joskus killingit riittivät reilun kuukauden mutta aina ne loppuivat ennen seuraavaa reisua.
      En ole potenut vieroitusoireita.

      Ydin. En ole kokenut tarpeelliseksi tunnistautua.

    • Anonyymi

      Harvakseltaan lottosin ennen uudistusta pari kolme ruutua. Lopetin, kun olisi pitänyt tilitietoja antaa.

      • Anonyymi

        ''...kun olisi pitänyt tilitietoja antaa.''

        Miten mahdolliset voitot tulisi tilille ilman tietoa tilinumerosta ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''...kun olisi pitänyt tilitietoja antaa.''

        Miten mahdolliset voitot tulisi tilille ilman tietoa tilinumerosta ??

        Turha näille on selitellä ei mene jakeluun . Kun ei käsitä niin ei sillekään mitään voi. Ilmeisesti ikäkysymys tämäkin .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''...kun olisi pitänyt tilitietoja antaa.''

        Miten mahdolliset voitot tulisi tilille ilman tietoa tilinumerosta ??

        Ei tietenkään mitenkään, onko sellaista joku jossain väittänyt?
        Kyse onkin siitä keille kaikille haluaa tilinymeronsa jakaa, minä välttelen tilinumeroni jakamista yhtään useammille kuin on tarpeen joten veikkaamiset saavat nyt jäädä.
        Ja minähän se asiassa voittaja olen, Oy Veikkaus Ab on silloin menettäjä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään mitenkään, onko sellaista joku jossain väittänyt?
        Kyse onkin siitä keille kaikille haluaa tilinymeronsa jakaa, minä välttelen tilinumeroni jakamista yhtään useammille kuin on tarpeen joten veikkaamiset saavat nyt jäädä.
        Ja minähän se asiassa voittaja olen, Oy Veikkaus Ab on silloin menettäjä!

        ''Ja minähän se asiassa voittaja olen,...''

        Jätä pelaamatta kymppitonni viikossa, rikastut kuin huomaamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''...kun olisi pitänyt tilitietoja antaa.''

        Miten mahdolliset voitot tulisi tilille ilman tietoa tilinumerosta ??

        Ihan niin , luuleeko eräät että rahat tullaan henkilökohtaisesti tuomaan perille jotenkin .
        Sitä voi avata ihan uuden tilin pankkissa mahdollista voittoja varten .
        Minun tililleni on kyllä tullut säännöllisesti voitot , vaikka olen netissä pelannut .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan niin , luuleeko eräät että rahat tullaan henkilökohtaisesti tuomaan perille jotenkin .
        Sitä voi avata ihan uuden tilin pankkissa mahdollista voittoja varten .
        Minun tililleni on kyllä tullut säännöllisesti voitot , vaikka olen netissä pelannut .

        Ei luule, sinä vain luulet joidenkin luulevan!


    • Anonyymi

      Vaimoni lopetti puolen kupongin 10:n viikon kestolottonsa jo ennen tunnistaumispakkoa.
      Syynä oli pankkitili! Tai oikeammin sen puuttuminen.
      Meillä on aina, nyt jo yli 50 vuotta ollut kaikki yhteistä.
      Kun vaimo joutui tilanteeseen jossa yhteisen pankkitilimme ehto "rva TAI hra" ei kelvannut niin vaimoni lopetti lottoamisensa.

    • Anonyymi

      Loton lopetin jo silloin, kun muuttelivat sitä. Voitonjaoista näkee jokainen kannattaako vaivautua. Veikkaus pilkkaa ihmisiä.
      Katsokaa myös ns pääpottia. Kusetusta, ei muuta

      • Anonyymi

        ''Katsokaa myös ns pääpottia.''

        Ensi lauantaina olisi tarjolla 11,5 milliä yhdelle seitsemän oikein tulokselle.
        Minulle kelpaisi hyvin, kelpaisi vaikka olisi useampikin jakamassa päävoittoa.


    • Anonyymi

      Aika hoopoa meininkiä, ettei saa olla enää anonyymi voittaja?🤑

      • Anonyymi

        Miksi ei saisi olla ?? Oletko nähnyt jossain lottovoittajien nimiä ??


      • Anonyymi

        ''...ettei saa olla enää anonyymi voittaja?''

        Kyllä saa. Joka kerta kun olen voittanut 7 oikein, ovat Veikkaukselta pyytäneet haastattelua.
        Juttu olisi julkaistu Veikkauksen nettisivuilla, mutta ujona olen aina kieltäytynyt.


    • Anonyymi

      En ole sen lähemmin seuranuut asian kehittymistä, mutta onkos tuo kirjautumispakko tehty vain marginaaliryhmän vuoksi, eli peliriippuvaisia kontroloidakseen. Samalla pääsee sitten prifiloimaan ja keräämään asiakkaista dataa laajemminkin.

      Mikäli näin, niin jälleen kerran popula kokonaisuudessaan otetaan "panttivangiksi" marginaaliryhmän vuoksi.

      Menee lievästikin ilmaisten överiksi, ettei edes kioskilta voi normitapaan lottojaan anonyymisti hoitaa.

      Useissa maissahan on _halutessaan_ mahdollisuus avata lottotili, jonka lanseeraamisen suurimpana syynä on sen edullisuus lottofirmoille pareriformaattiin nähden ja se saattaa saada aikaan myös enempi "spontaaneja" lisäostokisa. lottoja ja arpoja.

      • Anonyymi

        ''Useissa maissahan on _halutessaan_ mahdollisuus avata lottotili,....''

        Suomessa on ihan sama mahdollisuus, sen nimi on Veikkauksen pelitili.

        Veikkauksen pelitilillä voit pelata kaikkia Veikkauksen pelejä.

        Toimii tietokoneella, kännykällä, tms.

        Mahdolliset voitot maksetaan asiakkaan valinnan mukaan, joko pelitilille tai pankkitilille.

        Pelien tulokset ja voitonjaot tulee sähköpostiin...jos niin haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Useissa maissahan on _halutessaan_ mahdollisuus avata lottotili,....''

        Suomessa on ihan sama mahdollisuus, sen nimi on Veikkauksen pelitili.

        Veikkauksen pelitilillä voit pelata kaikkia Veikkauksen pelejä.

        Toimii tietokoneella, kännykällä, tms.

        Mahdolliset voitot maksetaan asiakkaan valinnan mukaan, joko pelitilille tai pankkitilille.

        Pelien tulokset ja voitonjaot tulee sähköpostiin...jos niin haluaa.

        "Suomessa on ihan sama mahdollisuus, sen nimi on Veikkauksen pelitili."

        Sillä erolla, kuten edellä jo krostin, että Suomessa se on nyttemmin _pakollinen_, mikäli haluaa lottoilla.

        Sen sijaan monissa muissa EU-maissa se on _vapaaehtoista_ ja popula voi lottoilla ja raaputella arpoja vanhaan malliin ilman tilipakkoa.

        Kaksi aivan eri asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Suomessa on ihan sama mahdollisuus, sen nimi on Veikkauksen pelitili."

        Sillä erolla, kuten edellä jo krostin, että Suomessa se on nyttemmin _pakollinen_, mikäli haluaa lottoilla.

        Sen sijaan monissa muissa EU-maissa se on _vapaaehtoista_ ja popula voi lottoilla ja raaputella arpoja vanhaan malliin ilman tilipakkoa.

        Kaksi aivan eri asiaa.

        Jos haluaa voitot pankkitilille, on rekisteröidyttävä pelifirman asiakkaaksi.
        Ihan jokaisessa maassa......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos haluaa voitot pankkitilille, on rekisteröidyttävä pelifirman asiakkaaksi.
        Ihan jokaisessa maassa......

        "Jos haluaa voitot pankkitilille, on rekisteröidyttävä pelifirman asiakkaaksi.
        Ihan jokaisessa maassa......"

        Väärin.

        Osassa maita saa muutamaan tonniin saakka vaikka käteisenä ja tuon käteisen tiettyyn summaan saakka sopimuksesta vaikka kioskilta (tonni pari).

        Sitten hieman suuremmat summat tilisiirtona lottofirman alueellisesta haarakonttorista. Hyvin suuret voitot vain pääkonttorista. Molempiin henkilötodistus ja tilitieto riittää.

        Edes päävoitot eivät nekään edellytä lottotilin avaamista.

        Tarvitaan vain kioskilta nimettömästi ostettu voittokuponki mukaaan ja visiitti pääkonttoriin, henkilötodistuksen näyttö ja tilitiedot tilisiirtoa varten ... ei edes Euromillionin päävoiton lunastus vaadi lottotilin avaamista, jossa tämän viikon perjantaina 63 miljoonaa jaossa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kyllä lopetin. ja jos kaiiki muutkin lopettaisivat, miten Oy Veikkaus Ab:lle sitten kävisikään?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      78
      1500
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1257
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      120
      1227
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1156
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1024
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      82
      823
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      762
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      755
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      377
      731
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      686
    Aihe