Vieläkö pakastat mansikoita ?

Anonyymi-ap

Halvemmaksi se ei tule ja pakastamiseen kuluu energiaa.
Vitamiinit säilyvät paremmin, kun yritys pakastaa mansikat
nopeasti miinus 30-40 asteessa.
Vai teetkö mansikoista itse lettuhilloa talven varalle ?
https://yle.fi/a/74-20040736

19

604

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En pakasta, en pidä pakastetusta mansikasta yhtään. Hieman syön tuoreena.

      Vadelmia ja mustaherukoita ostan kaupan pakkasesta suoraan, tulee muuten halvemmaksi, jos vertaatte.

      Lettuhillona Herkkumaan hillot, vadelma ja omena.

    • Anonyymi

      En. Kesällä ostan litroittain ja nautin maidon ja sokerin kera. Rouva tekee vähintään yhden ison mansikkakermakakun, jota herkutellaan lapsenlapsen käydessä.

    • Anonyymi

      kuka helvetti syö jotain mansikoita nykyään? tai omistaa jotain vitun pakastinta

    • Anonyymi

      Hillosta on vaikea tehdä kokonaista mansikkaa herkuksi?

    • Anonyymi

      vähän kuin perunamuusijauheesta leipiositt perunan ....

    • Anonyymi

      Tai rikkaasta perijästä kouluttaisit diplomi-insinöörin, samanlaista utopiaa ;DD;;D

    • Anonyymi

      En leivo,joten en pakastakaan mansikoita.Kun pakastemansikat ottaa sulaamaan ovat vetisiä.Meidän perhessä syödään mielin määrin mansikoita kun ulkomaalaiset mansikat tulee kaupoihin halvalla.Kotimaisia mansikoita ei osteta.Liian kalliita ostaa.

    • Anonyymi

      Ostan valmista hilloa, kulutus niin pientä.

    • Anonyymi

      En erityisemmin pidä kasvatetuista mansikoista, ns. ahomansikat maistuvat ja niitä muutaman olen tontiltani nyt löytänytkin.

    • Anonyymi

      Mansikat eivät ole kovin hyviä pakastettuna, joskus ostan tarjouksesta valmiina pakastettuina ja keitän niistä joko sopan tai teen hillosokerin kanssa hilloa puuron päälle. Joskus hyvää myös paahtoleivän päällä.
      Tänä vuonna kerkesin villivadelma pusikkoon ennenkuin kuin kukaan muu, keräsin monta litraa, eikä niissä ollut paljoakaan matoja. Niitä pakastin ja keitin myös hilloksi.

      • Anonyymi

        Mansikan kasvatus omassa maassa meni pieleen.
        Ennen oli mahdottomasti ja en ostanut milloinkaan kaupasta mansikoita.

        Istutan uudet mansikantaimet maahan.

        Kaupan pakastettuja mansikoita on rasia pakastimessa.


    • Anonyymi

      Miksi ei voisi muka pakastaa, jos pakastimessa on tilaa. Kuitenkin sen joutuu pitämään päällä muiden tuotteiden vuoksi. Leivät on esim. erittäin hyvä pakastaa heti oston jälkeen, niin eivät pääse kuivahtamaan, ja voi pitää leipää aina saatavana ilman kaupassa käyntiä.

      • Anonyymi

        Koska pakastettu mansikka on pahaa ja vetistä. Sokeria en käytä, joten hilloa turha ilmoittaa.
        Kallista. Siinä syitä.


    • Anonyymi

      jos yksi elelee, se on turhaa

    • Anonyymi

      Hilloksi laitetaan niin voi ottaa purkin evääksi, evakkoon lähtiessä!👩‍🏫

    • Ostin laatikollisen,
      kovin oli hinta noussut viime vuotisesta,
      voi olla että ostan jatkossa toisen.
      Ensin mansikoita syödään tuoreena
      ja sitten loput pakastan silputtuna.
      On hyvää sitten talvella mustikoiden kanssa
      puuron päälle tai kääretorttuun kermarahkan kaveriksi.

    • Anonyymi

      Joku aiemmin sivulla kirjoittaa mm. että kun kauppa pakastaa mansikat, niiden vitamiinitkin silloin säilyvät parhaiten.
      Varsinkin puutarhamansikka on pääosin vettä, vettä ja vettä ja vitamiininsa ovat olemattomat.

    • Anonyymi

      Jos olisin ehtinyt itse poimimaan tilalle tarpeeksi ajoissa, olisin pakastanut. Mansikoita oli vähän ja poimijoita kosolti. Syömämansikoita vain ehdin poimia. Ensi vuonna pidän varani. En poimi että olisivat halvempia, vaan siksi että syön marjoja lähes päivittäin ja monipuolisuus on mukavaa. On tärkeä että on varma tieto mistä marjat ovat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      865
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe