Teille, jotka tulette tänne kasikyppiseksi ohjeita.

Anonyymi-ap

Nuorena, kun nainen auttoi niin oli hieno teko, että halasi ja kiitti.

Nyt vanhana vain naisista löytyy niitä jotka auttavat meitä pappoja. On hyvin tärkeää, että kiittää mutta ei missään tapauksessa halaa.

Sitten toinen kummallisuus on nuo öiset unen-näöt. Haluaisin, että näkisin kauniita unia ja mielipiteen vaihtoa elävien ihmisten kanssa. Kaikki unet näen kuitenkin kuolleitten tuttujen kanssa.

Ne kummasti pomppii sieltä menneisyydestä framille vaikka illalla olen ohjeistanut, että korkeintaan tuo tuttu verenpaineen mittaaja saa pompata esiin.

66

1131

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No mitäs sanot, kun minä näin unta, että minua tuli hoitamaan joku kodinhoitaja ja sanoi; "Sinä olet vanhus, et kunnolla kuule etkä näe, keinutuoliin vaan!"
      Ja se oli semmoinen pitkäjalaksinen keinustuoli, pinnaselkäinen.

• Anonyymi

Olitko varma, että oli uni, kun tuntuu niin todelta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olitko varma, että oli uni, kun tuntuu niin todelta?

Oli se, sillä ei minulle ole annettu mitään kodinhoitajaa. Se todistakoon!!
        En minä tarvitse, vastahan olen 89 v.

• Anonyymi

Herranen aika minä vasta 81 v.

• Anonyymi

Me ollaan jo voiton puolella kuule, Harvoin kuolinilmoituksista löytyy meitä vanhempia. Ollaan huipulla, joten sano niille unikavereillesi, että hengatkoot vain keskenään sinua vaivaamatta.

• Anonyymi

Huipulla ollaan kokemusten ja vuosien suhteen ja peilistä katsoo äitiä
      muistuttava naama. Kynttilät syntymäpäiväkakussa maksavat enemmän
      kuin kakku.

• Anonyymi

Mitä hemmetin ihmettä aloituksen otsikko tarkoittaa? Eikä otsikkoon panna pistetä.

• Anonyymi

Millainen on "hemmetin ihme"?

• Anonyymi

En minäkään ymmärrä mitä nuorukainen tarkoittaa. Ei pisteet ole elämässä tärkeitä, minulta unohtuu tavan takaa pilkutkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Millainen on "hemmetin ihme"?

No juuri tuollainen kuin otsikko on. Ei järjen häivää, hyvästä kieliopista puhumattakaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No juuri tuollainen kuin otsikko on. Ei järjen häivää, hyvästä kieliopista puhumattakaan.

Ei sinulla riittänyt älliä, laittaa tuosta otsikosta esimerkkiä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei sinulla riittänyt älliä, laittaa tuosta otsikosta esimerkkiä?

Se on kyllä vaikeaa, kun ei käsnää, mitä aloittaja meinaa. Mutta yrittää voinen: Ohjeita teille, jotka tulette tänne kasikymppiseksi (siis siihen, kun tullaan 80 ikäisiksi / ?). Tai: Teille, jotka tulette tänne kasikymppiseksi, ohjeita (huono). En ummarra.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on kyllä vaikeaa, kun ei käsnää, mitä aloittaja meinaa. Mutta yrittää voinen: Ohjeita teille, jotka tulette tänne kasikymppiseksi (siis siihen, kun tullaan 80 ikäisiksi / ?). Tai: Teille, jotka tulette tänne kasikymppiseksi, ohjeita (huono). En ummarra.

Vanhan ihmisen kokemuksella arvioisin, että keskusteluun osallistuja on eläköitynyt opettaja.

Myin aikoinaan työtäni ihmisille ja opin nopeasti tilaajan puhetyylistä varomaan tiettyjä tilaajia.

Sanojen lausuminen kielellisesti oikein niin suosittelin välittömästi kilpailevaa tekijää, koska minulla niin kiire. Ne olivat opettaja, poliisi ja armeijan kapiainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanhan ihmisen kokemuksella arvioisin, että keskusteluun osallistuja on eläköitynyt opettaja.

Myin aikoinaan työtäni ihmisille ja opin nopeasti tilaajan puhetyylistä varomaan tiettyjä tilaajia.

Sanojen lausuminen kielellisesti oikein niin suosittelin välittömästi kilpailevaa tekijää, koska minulla niin kiire. Ne olivat opettaja, poliisi ja armeijan kapiainen.

Täh? Kannattaa nukkua yöllä, uni putsaa aivoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä sun pitää aloittaa sivistämään tätä palstaa ja oikaista oikeinkirjoituksessa aina mielipide kirjoittajaa.
        Voi olla melkoinen muutos 5-10 vuoden jälkeen.

Kyllä me 80:set olemme vielä kehityskelpoisia. Saamme lopulta tunnustusta suomi24 oikeinkirjoittamisesta.

• Anonyymi

Miksi tämmösestä ketjusta poistetaan kirjoituksia? Mua ei ainakaan yhtään häiritse vaikka olisi pitkä rimsu kirosanoja.

• Anonyymi

Nämä säännöt täällä ovat käsittämättömiä, kun huumorikin poistetaan välittömästi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nämä säännöt täällä ovat käsittämättömiä, kun huumorikin poistetaan välittömästi.

Tuo on minulle uutta, en ole aikaisemmin seurannut tätä palstaa.

• Anonyymi

Onko muille käynyt samoin, kuin minulle? Sain kipeään kohtaa lähetteen yksityislääkäriltä keskussairaalaan ja uskoin vaivan paranevan siellä.

Tuli nuori lääkäri ja sanoi, että me voisimme kyllä selvittää sinun kipeän kohdan mutta sinun ikäisiä emme enää hoida.

Maksoi kaikkiaan yksityisellä melkein 700 €, että sain helpotuksen.

Joka vuosi minulta kuitenkin peritään verot ja sotumaksu.

• Anonyymi

Tuskin tämä nuori lääkäri on näitä sääntöjä laatinut, kyllä ne tulevat ylemmältä
        taholta ja noudatettaviksi ne on tarkoitettu.
        On olemassa vaivoja, joita ei pystytä parantamaan eikä kipuja lievittämään.

• Anonyymi

Lääkäri ei sano tuolla tavoin. Perustele, mikä syy oli, ettei hoitoa aloitettu. Jos kysymyksessä oli esim. lapsettomuus, voi hyvin kuvitella, että sanotaan, että sinun ikäisiä ei hoideta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lääkäri ei sano tuolla tavoin. Perustele, mikä syy oli, ettei hoitoa aloitettu. Jos kysymyksessä oli esim. lapsettomuus, voi hyvin kuvitella, että sanotaan, että sinun ikäisiä ei hoideta

Hiihdossa tuli olkäpää kipeäksi ja särkyjä niin, että yöunet vaikeutuivat. Yksityislääkäri antoi lähetteen keskussairaalaan ja siellä tämä lääkäri suoriutui vaivasta nopsaan. Hän katsoi parin metrin päästä ja sanoi, että kerroskuvauksella (mangneetti) selviäisi tuo teidän vaiva mutta sinun ikäisiäsi (yli 80 v.) me emme enää hoida.

Kävin yksityisellä magneettikuvassa n. 500 € ja siellä selvisi, että jänne on puoliksi irti. Sain sitten pistoksia ja 2 kk lepoa niin helpotti särky ja uni maittoi.

Se, että vanhukset on ulkoistettu sairaanhoidossa on taloudellinen ohje, koska korjaaminen maksaa ja elinajan odote on 5 -10 vuotta. Tämä kuitenkin edistää vanhuksen rappeutumista ja nopeuttaa poismenoa. ( meidän yhteiskunnan köyhien ongelma)

Tietysti työssäkäyvä ja veroja maksava on yhteiskunnalle tärkeä mutta olisi minun kannalta tärkeää päästä reippailemaan ja jatkamaan tervettä elämää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hiihdossa tuli olkäpää kipeäksi ja särkyjä niin, että yöunet vaikeutuivat. Yksityislääkäri antoi lähetteen keskussairaalaan ja siellä tämä lääkäri suoriutui vaivasta nopsaan. Hän katsoi parin metrin päästä ja sanoi, että kerroskuvauksella (mangneetti) selviäisi tuo teidän vaiva mutta sinun ikäisiäsi (yli 80 v.) me emme enää hoida.

Kävin yksityisellä magneettikuvassa n. 500 € ja siellä selvisi, että jänne on puoliksi irti. Sain sitten pistoksia ja 2 kk lepoa niin helpotti särky ja uni maittoi.

Se, että vanhukset on ulkoistettu sairaanhoidossa on taloudellinen ohje, koska korjaaminen maksaa ja elinajan odote on 5 -10 vuotta. Tämä kuitenkin edistää vanhuksen rappeutumista ja nopeuttaa poismenoa. ( meidän yhteiskunnan köyhien ongelma)

Tietysti työssäkäyvä ja veroja maksava on yhteiskunnalle tärkeä mutta olisi minun kannalta tärkeää päästä reippailemaan ja jatkamaan tervettä elämää.

Kiitos selventävästä kirjoituksestasi. Tämä on sitä priorisointia, jota on kai
        pakko harjoittaa joissakin tapauksissa.

• Anonyymi

Olen huomannut minäkin että on alettu lajittelemaan niinkun poisto listalle ihmisiä.
        Kyllä sitä hoitoa pitäisi antaa niin kauan kun ihmisellä on mahdollisuus päästä vaivastaan hoidon tuloksena.
        Rahasta kaikki on kiinni nykyään , vanhaa ihmistä ei enää kaikissa paikoissa lasketa ihmisiksi kun hoito maksaa.

• En paljon unia näe tai ne unohtuvat liian nopesti.
      Enkä oikein ymmärrä mitä aloitus tarkoittaa. Eikö vanhempia naisia saisi halata?

• Anonyymi

Tietysti oman ikäisiä saa halata mutta ilmeisesti tuossa oli kyse nuoremmasta naisesta.
      Nuoremmissa naisissa on niitä joilla on vanha isä ja he tietävät missä kohtaa vanhaa on asiallista auttaa. Minulla oli kaatopaikkakuorma ja nuorempi nainen tuli auttamaan sen purkamisessa pyytämättä. Olin todella kiitollinen.

Sitten on näitä kaupan kassalla työskenteleviä naisia, jotka ovat kasvaneet ydinperheessä ja ilman kontaktia vanhuksiin. Heille vanhus aiheuttaa inhon tunteen. Vaihtoraha pudotetaan käteen korkealta ja heillä on ennakkoasenne suuri.

• Anonyymi

Kerääntyvätkö ydinperheissä kasvaneet tyttäret kaupan kassoiksi uraa luomaan? Mihin tällaisten perheiden pojat menevät?
        Eivätkö vanhukset inhota heitä?
        Miksi arvelet, että ns. ydinperheistä puuttuvat isovanhemmat?
        Olen itse 89 v. enkä ole vielä kohdannut inhoa osoittavaa kassaa marketissani. Tai sitten en ymmärrä äänensävyä, jolla kassa toivottaa hyvää päivänjatkoa. Kuvittelen sitä ystävällisyydeksi.

• Anonyymi

Ydinperheeseen kuuluu isovanhemmat, jotka ovat mukana kaikissa tilanteissa, kuten merkkipäivinä, juhlissa, hoitavat lastenlapsiaan vauvasta lähtien. Uusioperheissä ei uuden puolison vanhempia aina edes tunneta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerääntyvätkö ydinperheissä kasvaneet tyttäret kaupan kassoiksi uraa luomaan? Mihin tällaisten perheiden pojat menevät?
        Eivätkö vanhukset inhota heitä?
        Miksi arvelet, että ns. ydinperheistä puuttuvat isovanhemmat?
        Olen itse 89 v. enkä ole vielä kohdannut inhoa osoittavaa kassaa marketissani. Tai sitten en ymmärrä äänensävyä, jolla kassa toivottaa hyvää päivänjatkoa. Kuvittelen sitä ystävällisyydeksi.

Tytär oli ruokakaupassa töissä 5 v. sitten Vaasassa ja hän kertoi, että joillakin oli käsidesiä jota he käyttivät, jos tuli kantakti vanhukseen. Joten en ole tuota keksinyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tytär oli ruokakaupassa töissä 5 v. sitten Vaasassa ja hän kertoi, että joillakin oli käsidesiä jota he käyttivät, jos tuli kantakti vanhukseen. Joten en ole tuota keksinyt.

Ikäihmisenä minua loukkaa, että on tahoja, jotka kertovat kuin yleisenä tietona vanhusten huonosta kohtelusta. Me emme tunne olevamme yhteiskunnan ulkopuolella, ja jos joku nuori ihminen käyttäytyy epäasiallisesti, osaamme sivuuttaa hänet mieltä osoittamatta. Huono käytös ei ole vanhuksen vika. Itsetuntomme kestää nokkavuudet.

Yleistät tyttäresi kertoman käsidesikäytännön koskemaan ydinperheissä kasvaneita kaupan kassoja. Itse vanhusiässä olevana en oikein tiedä, missä tilanteessa kaupan kassa kävisi minuun käsiksi. Jos kaatuisin, tavarani leviäisivät kaupan lattialle ja kassa tulisi apuun.?
        Sivumennen kysyn, eikö ole asiallista, että palveluammatissa toimivat työntekijät käyttävät käsidesiä ja huolehtivat hygieniastaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ikäihmisenä minua loukkaa, että on tahoja, jotka kertovat kuin yleisenä tietona vanhusten huonosta kohtelusta. Me emme tunne olevamme yhteiskunnan ulkopuolella, ja jos joku nuori ihminen käyttäytyy epäasiallisesti, osaamme sivuuttaa hänet mieltä osoittamatta. Huono käytös ei ole vanhuksen vika. Itsetuntomme kestää nokkavuudet.

Yleistät tyttäresi kertoman käsidesikäytännön koskemaan ydinperheissä kasvaneita kaupan kassoja. Itse vanhusiässä olevana en oikein tiedä, missä tilanteessa kaupan kassa kävisi minuun käsiksi. Jos kaatuisin, tavarani leviäisivät kaupan lattialle ja kassa tulisi apuun.?
        Sivumennen kysyn, eikö ole asiallista, että palveluammatissa toimivat työntekijät käyttävät käsidesiä ja huolehtivat hygieniastaan?

Hauskaa yleistystä. En ole koskaan sanonut, että kaikki nuoret vaan nuorissa on sellaisia yksilöitä.
        Nuori kasvaa ja hänellä on kontakti vanhukseen niin eihän hänestä voi tulla "moista".

Nykyään on yleistynyt koronan jälkeen, että kaupassa työskentelevät käyttävät kassalla hanskoja (osa heistä).

• Anonyymi

Kössi oli hieno presidentiksi. Parempi kuin yksikään enää.

• Anonyymi

Kössi Kenguru?

• Anonyymi

Maailma muuttunut aivan hirveästi, kun muisteloo lapsuuden aikoja.

Huusisa istuttiin kartanon takana kopissa ja pyhkästiin sanomalehden sivulta repäistyyn paperiin. Naiset hianosteli ja hieroivat lehdestä repäistyä palaa pehmeäksi käsien välissä.

Kukaan ei moittinut vaikka painomustetta alakerrassa, mutta ei silloin ollutkaan kellään porsliiniä. Nyt osalle ei kelpaa tavallinen vessapaperi vaan pitää hommata oikeen pehmeää jolla sutaistaan porsliinit puhtaaksi, vesiklosetin päällä.

Osa suihkuttaa viälä käsisuihkulla ettei pikkarin lipareen naruihin tule ruskeaa väriä.

Ilmaongelma päästetään vessapaperiin ettei vain tule ääntä ilmoille. Miehen ei saa ohjata suihkua lätäkköön vaan se pitää mennä pytyn laitaa pitkin hiljaisesti. Syvyyspommit on sitten aivan kauhea moka, niistä tuntee kaikki asunnossa olijat myötähäpeää.

• Anonyymi

Hauska kommentti, päivän naurut!

• Anonyymi

Vanhuus, mitä se on?

On todella hieno tunne herätä aamulla rauhalliseen kotiin. Ei ole velvoitetta lähteä suorittamaan mitään. Tulevat mahdolliset sukulaisten hautajaiset ovat peikkona, isänpäivän ja joulun lisäksi. Suunnitelmissa on kuitenkin niistäkin laistaminen, ”tulla kipeäksi”.

Vanhuus on elämän parasta aikaa, kuulee monesti sanottavan. Tuo on suuri vitsi.

Nuorempana tsiikasin naisia ja kaadoin ne virtuaalisesti, alta 3 sekuntia. Aina mahdollisuuden tullessa oli lihanpala kourassa, eikä aina vettä heittämässä. Vanhana ei tuu mieleenkään tsiikata mommia mutta lihanpala on kourassa yhtä usein, yöaikaan veskissä tiputtamassa.

Tuota en ole vielä onnistunut selvittämään, että miten se hauis on vaihtanut paikkaa allien kanssa ja ilman mun suostumusta.

• Anonyymi

Suunnittelin aikoinaan n. -70 vuotiaana, että löytäisin sopivan kumppanin, vielä vanhuuden päivillä. Se suunnitelma meni mönkään, kun menin toiveiden kera vanhojen tansseihin kyläkauppaan. Siellä suurin osa, vapaista mummista, etsi rikasta ja tyhmää papparaista (minun käsitys).

Haettiin kyllä tanssimaan ja alussa varovaisesti udeltiin omaisuudesta, lomanvietosta ja autosta.

Vietin jopa erään mumman kanssa rivari kämpässä viikonlopun. Käsitykseksi jäi paapan rahoilla reissaaminen ja juhliminen. Kiinnostus lopahti rauhallisten koti-iltojen odotukseen.

Pitää olla hieman höppänä, ei saa kuorsata, pitää nukkua sikeästi yönsä, ilman veskissä käyntiä niin jopas on hyvät edellytykset parin muodostukseen.

Meissä vanhoissa on ongelmana vertailu, vanhaan kaveriin. Tuossa asiassa olet parempi, kuin entinen ja entinen oli parempi toisessa asiassa. Sitä vertailua tekee kumpikin, ei pelkästään nainen.

Olen hylännyt jo ajatuksen kumppanin löytymisestä. Kunhan muistelen.

• Anonyymi

Kukaan, joka luulottelee ja kuvitelee muista / toisista kaikenlaista, ei löydä / saa kumppania ikinä. Ja melko hyvä niiin,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukaan, joka luulottelee ja kuvitelee muista / toisista kaikenlaista, ei löydä / saa kumppania ikinä. Ja melko hyvä niiin,

Annan arvoa rehelliselle mielipiteelle mutta meitä on niin moneksi tässä elämässä. Muodostan tutustuessani monesti tapaamastani ihmisestä oletuksen, millainen vastapuoli mahdollisesti on.
        Myöhemmin, kun osoittautuu, että olin väärässä niin todella tunne on ilostunut.

Olen ollut lähes 50 v. parisuhteessa aikoinaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Annan arvoa rehelliselle mielipiteelle mutta meitä on niin moneksi tässä elämässä. Muodostan tutustuessani monesti tapaamastani ihmisestä oletuksen, millainen vastapuoli mahdollisesti on.
        Myöhemmin, kun osoittautuu, että olin väärässä niin todella tunne on ilostunut.

Olen ollut lähes 50 v. parisuhteessa aikoinaan.

Oletus = ennakkoasenne ja se jos mikä, kertoo ihmisestä jotain. Miksi olettaa, luulla ja ennakoida. Tutustu vain, ota selvää, ole rehellinen ja varsinkin vilpitön.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletus = ennakkoasenne ja se jos mikä, kertoo ihmisestä jotain. Miksi olettaa, luulla ja ennakoida. Tutustu vain, ota selvää, ole rehellinen ja varsinkin vilpitön.

Varsin oikeita ohjeita nuo, rehellinen, vilpitön. Yli 80 vuoden kokemuksella en ole tavannut ihmistä joissa nuo humaanit tavoitteet toteutuvat näkyvästi, ensimmäisellä tapaamisella.

Minulla on monta lasta joita olen opettanut aikoinaan olemaan varovaisia uusissa ihmis-suhteissaan. Ihmisen ei saa olla naiivi. Naiivius voi olla nuoren ja kokemattoman virhe , ei tarkoita parantumattomuutta siitä, ajan kanssa. Teroittaisin vielä, että ei ole synonyymi yksinkertaiselle.

Naiivi on lapsellisella tavalla sinisilmäinen. Älykäs ihminen voi olla naiivi.
        Yksinkertainen taas on matalan älykkyysosamäärän omaava henkilö, jota meissä vanhoissa harvoin esiintyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varsin oikeita ohjeita nuo, rehellinen, vilpitön. Yli 80 vuoden kokemuksella en ole tavannut ihmistä joissa nuo humaanit tavoitteet toteutuvat näkyvästi, ensimmäisellä tapaamisella.

Minulla on monta lasta joita olen opettanut aikoinaan olemaan varovaisia uusissa ihmis-suhteissaan. Ihmisen ei saa olla naiivi. Naiivius voi olla nuoren ja kokemattoman virhe , ei tarkoita parantumattomuutta siitä, ajan kanssa. Teroittaisin vielä, että ei ole synonyymi yksinkertaiselle.

Yksinkertainen taas on matalan älykkyysosamäärän omaava henkilö, jota meissä vanhoissa harvoin esiintyy.

Hah. Uskotko itse ihan oikeasti viimeisen kappaleesi viimeiseen virkkeeseen? Minä en, todellakaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hah. Uskotko itse ihan oikeasti viimeisen kappaleesi viimeiseen virkkeeseen? Minä en, todellakaan.

Nyt ei voi sekoittaa sairauksista kärsiviä vanhuksia, kuten dementia. Vanhuksella, joka elää yli 80 v. on niin vahva kokemus elämästä, että pakostakin elämän viisaus karttuu.

Itsepäisyys on myös monesti ongelma mutta sen ansiosta elämä on pitkittynyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt ei voi sekoittaa sairauksista kärsiviä vanhuksia, kuten dementia. Vanhuksella, joka elää yli 80 v. on niin vahva kokemus elämästä, että pakostakin elämän viisaus karttuu.

En tarkoittanut dementikkoja enkä muitakaan muisti- ja / tai mielen sairauksia potevia. Ihan vain tavallisia jankkaajia, jotka luulevat oman elämänsä perusteella tuntevansa koko maailman asiat. Valitettavasti vanhuus ja viisaus eivät ole synonyymejä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ensimmäisellä tapaamisella" ei tarvitse toteutua eikä tapahtua yhtään mitään etkä sinä(kään) tiedä yhden tapaamisen perusteella ihmisestä mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Naiivi on höhlä. Yksinkertaisia on kaikissa ikäluokissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kaikki viisastu. Joillekin tulee vaan ikää.

• Anonyymi

Kävin vanhusten kerhossa ja siellä yllytettiin paappaa etsimään virkeää mummaa, vanhuuden turvaksi ja kaveriksi.

Tuli monenlaista neuvoa ja kannustusta. Yksi lupautui tuomaan takin jossa on mersun logo rinnuksessa. Toinen ehdotti kultapaikan hankkimista tekurien yläleukaan ja sitä sopivasti amerikkalais'hymyn avulla vilauttaa sopivassa tilanteessa.

Nuo keinot kuitenkin ropajavat alas, kun tanssiessa näkee mun tummuneen käden, auton korjaamisen seurauksena. Tai viimeistään, kun talutan mumman vanhaan Kiaan parkkipaikalla. Mummalla tulee vain turhia mietteitä,millaisen pellen hän on tavannut tansseissa.

Minä etsin pelkästään koti-iltojen viettoon tyytyvää ja keskusteluun pystyvää kumppania. Heillä kaikilla pakkaa jo olla kaveri, ellei ruskeaa kastiketta ole saanut tiuhaan elämän aikana.

• Anonyymi

Empä usko että vanha ihminen enään mitään kaveria tarvii,
        parrei asua yksin,

kaikki ollaan jo vanhoja monisairaita,
        hyvä kun selviää yksin omasta elämästään,
        kotiapu riittää jos sitä saa tai jonkiverran tarvii

ja korkeentaan hyvänpäivän tuttuja puhekaveriksi jotta vois sanoa jonkun sana, vaikka että pitelee ilmoja, siinä ne suurimmat jutut sitten onki

meikä kun voi elää ihnan puhmattomanki kanssa, on elänykky yli viiskyt vuotta, heh, mykkäkouluaki on osattu pitää pitkiä aikoja,
        silloin tällöin voi jotain hymistä
        vaikka esm. syöhän jottain laitoin sinulle hiukan purtavaa, heh,

josku ihan naurattaa noi kumpanin etsintä vaatimukset, pitäisi olla sosiaalinen, keskustelutaitoinen, hyvä kokki, siivojaki ,
        vuoteenlämmittäjäjä hah hah
        kuka vanha enään tommosia taitoja viittii viljellä , huh
        mekä haluaa elää vanhan ihmisen elämää, ilman enään suurempia vaatimuksia
        väistämättä elämä on eletty ja takanapäin,
        nyt eletään elämän loppusuoraa ja tienpässä kuolema jo oottaaki,

voi sanoa hyvästit elämälle ja kiitso kaikesta
        paska reissu mutta tulipa tehtyä,

( oikestaan sain elää luxus elämän mutt en kerro kellekkää , nyt haluan vain kuolla ja sanoa kiitos kaikesta, )

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Empä usko että vanha ihminen enään mitään kaveria tarvii,
        parrei asua yksin,

kaikki ollaan jo vanhoja monisairaita,
        hyvä kun selviää yksin omasta elämästään,
        kotiapu riittää jos sitä saa tai jonkiverran tarvii

ja korkeentaan hyvänpäivän tuttuja puhekaveriksi jotta vois sanoa jonkun sana, vaikka että pitelee ilmoja, siinä ne suurimmat jutut sitten onki

meikä kun voi elää ihnan puhmattomanki kanssa, on elänykky yli viiskyt vuotta, heh, mykkäkouluaki on osattu pitää pitkiä aikoja,
        silloin tällöin voi jotain hymistä
        vaikka esm. syöhän jottain laitoin sinulle hiukan purtavaa, heh,

josku ihan naurattaa noi kumpanin etsintä vaatimukset, pitäisi olla sosiaalinen, keskustelutaitoinen, hyvä kokki, siivojaki ,
        vuoteenlämmittäjäjä hah hah
        kuka vanha enään tommosia taitoja viittii viljellä , huh
        mekä haluaa elää vanhan ihmisen elämää, ilman enään suurempia vaatimuksia
        väistämättä elämä on eletty ja takanapäin,
        nyt eletään elämän loppusuoraa ja tienpässä kuolema jo oottaaki,

voi sanoa hyvästit elämälle ja kiitso kaikesta
        paska reissu mutta tulipa tehtyä,

( oikestaan sain elää luxus elämän mutt en kerro kellekkää , nyt haluan vain kuolla ja sanoa kiitos kaikesta, )

niin se on
        kell onni on se onnen kätkeköön,,

( sulle salaisuuden kertoa mä voisin )

kepeää huumoria keventämään eämän loppuaikoja,

• Anonyymi

Miten se olikaa,,,,

" rakastuminen on hetkellinen mielenhäiriö "

" rakkaus on äkillen verensyöksy kyrpään "

isot pojat ovat kertoneet,,,

vai kuinka,,, onko totta,,,

• Anonyymi

Menikö pojat ( papparaiset ) totiseksi
      oliko huumori liian ronskia,

• Anonyymi

Mulle tuli ainakin hyvä mieli, kun luin noita vanhojen ajatuksia eletystä elämästä.

• Anonyymi

Kun koet vanhana huonoa kohtelua ota kontakti vanhusasiamiehen tai vanhusten keskuslitton.Yhteystiedot löydät netistä .Mitä tulee uniin? Jos edes joka päivä lähtisit otisi ede kävelee talo jossa asut .Kierät talon ympäri.Jos et kykene istu sinä rollatorissa ulkona.Oman kotisi pihalla tai kerrostalon pihalla.Kuntele mielumin radiota.Kuin katsot tuntitolkulla Tv.

• Anonyymi

Ku ei oo tullu hankittua sitä r o l l a a t t o r i a,
        osaisko sitä edes käyttää,

selkä kipee,, pettää,,,,
        kävely hankalaa,

miksi luoja ei hae jo pois, onko unohtanu vanhan ihmisen maanpäälle kitumaan,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ku ei oo tullu hankittua sitä r o l l a a t t o r i a,
        osaisko sitä edes käyttää,

selkä kipee,, pettää,,,,
        kävely hankalaa,

miksi luoja ei hae jo pois, onko unohtanu vanhan ihmisen maanpäälle kitumaan,

Soittele pyörätuoli ja pidät noita nuorempia vähän silmällä.

• Anonyymi

En kierrä talon ympäri. En ole mikään koira.

• Anonyymi

Ketjussa tuli esiin oletus, että " vanhuus ja viisaus eivät ole synonyymejä".

Vanhuksen keräämä elämän viisaus ei aina tule julki keskusteluissa. Sitä vaikeuttaa kivut ja niiden luoma katkonaisuus keskusteluissa. Myös ulosannissa meissä on paljon eroavaisuuksia, kun vaihtaa ajatuksia pitemmän ajan kuluessa, paljastuu monesti henkilöstä uusia vivahteita.

Meissä on aina niitä "krammarin" neulalla rokotettuja ja osa on taas hyvinkin harvasanaisia. Tyhmä voi olla yliopiston käynyt, ei kirjaviisaus tee ihmisestä älykköä. Ulkolukeminen antaa monesti koulussa paremman arvosanan, kuin älykkyys. Opettelu on myös taitolaji, toinen oppii keskittymällä ja toinen "ranteelta" hauki on kala, hauki on kala.

Naisissa on paljon varomaan oppineita, elämän varrella. He eivät julkaise mielipidettään herkästi, koska kokemus opettanut lapsesta saakka varomaan jo äidin esimerkistä. Osalla naisista on kehittynyt kilpailutilanne, kellukkeet jalkojen välissä olevia kohtaan.

• Anonyymi

Illan ratoksi luin tuota ketjua läpi ja monissa kohdissa komppaan vanhuksia, jotka kirjoittivat mielipiteensä julki.

• Anonyymi

Ohjeitten antajia riittää !!!

• Anonyymi

Mikä saakin ihmisen luulemaan olevansa muita viisaampi ?
      Ohjeitten antajat luulevat, ettei muut mitään tiedä mistään.
      He "kaikentietävät" vain tietävät kaiken.

• Anonyymi

Kyllä täällä ohjeita annetaan ja saadaan jatkuvasti. Pääasiallinen anti niissä on, että kohde ymmärtää, että on täysin ala-arvoinen kirjoittaja, jolla ei ole mitään asiaa palstalle, koska on eri mieltä arvostelijansa kanssa.
        Se se on oikea kritiikkiä.
        Ikäpalstalla elämänkokemus ja viisaus on kukassa.

• Anonyymi

Unien pohdiskelut ovat mielenkiintoisia. Väitetään, että niissä alitajunta
      puhuu.

• Anonyymi

Aloitus on ihan ok, vaikka otsikossa tuli joku virhe. Sitä sattuu :)))

• Anonyymi

Yritin osallistua erääseen keskusteluun. Teksti ei mennyt läpi.
        Millaiset ohjeet annat vanhukselle, joka ei osaa käyttää nettiä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yritin osallistua erääseen keskusteluun. Teksti ei mennyt läpi.
        Millaiset ohjeet annat vanhukselle, joka ei osaa käyttää nettiä?

Jos / kun olet päässyt tänne asti, niiin kyllähän sinä nettiä osaat käyttää. Myös tämän suomi24-ohjelman käyttämiseen täytyy vähän tutustua, jotta osaa ottaa vastauskohdan oikeasta paikasta. Kun vastasin sulle, niin napautin kommenttisi oikeassa alalaidassa olevaa "kommentoi"-sanaa.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      21
      4558
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      3244
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3117
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      46
      2499
    5. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      82
      1230
    6. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      257
      1103
    7. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1089
    8. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      56
      1072
    9. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      391
      1065
    10. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      200
      956
    Aihe