Mä oon joutessani miettinyt, että tässä voisi olla abouttiarallaa 1965-1990 luvulla syntyneiden miesten ja naistfn välillä sellainen murrosvaiheen kulttuurissa viiltänyt haava/kuilu.
Täällähän on Suomessa oltu huolissaan syntyvyydestä jne. Sukupuolien välinen vastakkainasettelu on ilmiselvää..
Uskonnon merkitys yhteiskunnassa laantui 50 luvulta lähtien, naiset otettiin tasavertaisena huomioon miesten rinnalle, avioeroa helpotettiin, avioliitossa raiskaus tuomittiin, sukupuolirooleja kitketään jne...
Naista sukupuolrna on nostettu laissa miehen rinnalle, tasaveroiseksi ja sitä on tuotu esiin paljon. Mieheltähän se ei suoranaisesti mitään vie pois, mutta toisaalta kulttuuri/kasvatus ei ole heti reagoinut muutoksiin.
Naisen pitää päättää reämästään, oli mies siinä tai ei. Miehen taas pitää päättää omasta elämästään, oli nainen siinä tai ei.
Miehen ei tarvitse (eikä pidä) nostaa naista erikoisjalustalle. Ja naisen ei pidä vastaavaa odottaa enää.
On monta asiaa, mitkä yllämainitun sukupolven ja sukupuolen on päässänsä käännettävä muuksi, kun mihin on oppinut. Yhteiskunta ei toimi kuten on päähän pinttynyt. Ja nykyinen tapa kertoa avoimesti kaikesta, on nykyaikaa...se tulee, vaikka kuinka vänkäisi. Avoimuus tulee vääjäämättä.
Sukupolven mittainen kuilu, sukupuolten välillä.
147
983
Vastaukset
- Anonyymi
"Miehen ei tarvitse (eikä pidä) nostaa naista erikoisjalustalle. Ja naisen ei pidä vastaavaa odottaa enää. "
Eihän sekään tunnu naisille passaavan että puhutellaan kuin miehiä turhia kiertelemättä. Sanotaanko nyt vaikka niin että jossain miesvaltaisilla työpaikoila voidaan helposti sanoa päin naamaa vaikka mitä. Jos naista menet samoin puhuttelemaan menee se heti valittamaan jonnekin , on metoota, työpaikkakiusaamista ja akalla puolen vuoden sairasloma kun on niin raskasta kun joku heitti jonkun huulen kahvipöydässä mitenkään edes siihen naiseen itseensä viittaamatta. Sitten taas jossain naisvaltaisella työpaikalla saa akkalauma huutaa ja hirnua vaikka mitä jonkun miehen kustannuksella, sillä ei ole varaa mennä minnekään valittamaan.
-harmiseikirj-No asiallista suoraa puhetta voi ja pitää saada pitää.
Minä voisin täräyttää töissäni vaikka jollekin naiselle tällä tavalla:
Kyllä sinun täytyy tehdä sama työ jotenkin, vaikka olisit heikompi sukupuoli. Se kuuluu sinunkin hoitaa. Jos et kykene, elä jätä sitä siihen, vaan pyydä apua esimieheltä. Selitys, että olet nainen ei kelpaa. Hoida sinäkin työsi, minä hoidan omani itse.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No asiallista suoraa puhetta voi ja pitää saada pitää.
Kyllä sinun täytyy tehdä sama työ jotenkin, vaikka olisit heikompi sukupuoli. Se kuuluu sinunkin hoitaa. Jos et kykene, elä jätä sitä siihen, vaan pyydä apua esimieheltä. Selitys, että olet nainen ei kelpaa. Hoida sinäkin työsi, minä hoidan omani itse.Ei muuten täydy. Jos siihen työhn kuuluu taakkojen nostamista ja menee naisille asetetun painorajan yli nainen voi huoletta kutsua dissen nostamaan jos on miehelle määritellyissa rajoissa, Jos disse kiletäytyy vetoamalla ettei kuulu minun tehtäviin nainen tekee valituksen korkeimmalle portaalle ja disse saa varoituksen niskuroinnistaan, sovitaan että jatkossa disse kiltisti omien töidensä ohessa tulee aina taakan nostamaan kun nainen sitä vaatii.
-harmiseikirj- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei muuten täydy. Jos siihen työhn kuuluu taakkojen nostamista ja menee naisille asetetun painorajan yli nainen voi huoletta kutsua dissen nostamaan jos on miehelle määritellyissa rajoissa, Jos disse kiletäytyy vetoamalla ettei kuulu minun tehtäviin nainen tekee valituksen korkeimmalle portaalle ja disse saa varoituksen niskuroinnistaan, sovitaan että jatkossa disse kiltisti omien töidensä ohessa tulee aina taakan nostamaan kun nainen sitä vaatii.
-harmiseikirj-On sulla outo työpaikka, jos siellä joku toinen työntekijä noin vaan toisille töitä määrittää. Kyllä meillä ainakin jokaisella on ihan oma duuninsa, eikä kenelläkään tavan duunarilla ole oikeutta alkaa niitä uudelleen määrittää. Jokainen nostelu-urakka on siitä sen ihmisen oikeasta työstä pois, että jos ei itse kykene, niin meillä kyllä mennään sitten kiltisti pomoilta anelemaan, että saisko jonkun auttamaan.
Anonyymi kirjoitti:
Ei muuten täydy. Jos siihen työhn kuuluu taakkojen nostamista ja menee naisille asetetun painorajan yli nainen voi huoletta kutsua dissen nostamaan jos on miehelle määritellyissa rajoissa, Jos disse kiletäytyy vetoamalla ettei kuulu minun tehtäviin nainen tekee valituksen korkeimmalle portaalle ja disse saa varoituksen niskuroinnistaan, sovitaan että jatkossa disse kiltisti omien töidensä ohessa tulee aina taakan nostamaan kun nainen sitä vaatii.
-harmiseikirj-Mitä jos nostettava on miehenkin rajasta yli?
Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-Mitä jos nostettava on miehenkin rajasta yli?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-On sulla outo työpaikka, jos siellä joku toinen työntekijä noin vaan toisille töitä määrittää. Kyllä meillä ainakin jokaisella on ihan oma duuninsa, eikä kenelläkään tavan duunarilla ole oikeutta alkaa niitä uudelleen määrittää. Jokainen nostelu-urakka on siitä sen ihmisen oikeasta työstä pois, että jos ei itse kykene, niin meillä kyllä mennään sitten kiltisti pomoilta anelemaan, että saisko jonkun auttamaan. Jos jää tollasesta kiinni, että on muiden työtehtäviä ite määritelly, niin tulee pa.kaa niskaan ja oikein huolella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-Uuh, mikä ulosanti! Aika ihana -harmiseikirj-
(T. N) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On sulla outo työpaikka, jos siellä joku toinen työntekijä noin vaan toisille töitä määrittää. Kyllä meillä ainakin jokaisella on ihan oma duuninsa, eikä kenelläkään tavan duunarilla ole oikeutta alkaa niitä uudelleen määrittää. Jokainen nostelu-urakka on siitä sen ihmisen oikeasta työstä pois, että jos ei itse kykene, niin meillä kyllä mennään sitten kiltisti pomoilta anelemaan, että saisko jonkun auttamaan. Jos jää tollasesta kiinni, että on muiden työtehtäviä ite määritelly, niin tulee pa.kaa niskaan ja oikein huolella.
Olen ollut työpaikassa jossa ammattilaisnaiset ei voineet muka nostaa tietynlaisia taakkoja, siksi piti sitten vuorohuoltomiehen, ei minun, käydä niille aina nostamassa. Vaikka olisi ollut kiire muuallakin ei niiden auttanut kuin mennä aina heti vaadittaessa, jos ei olisi menneet olisi ne naisetkin nostaneet, hirveän äläkän nimittäin. Vähän kävi kavereita säälikis kun hyppyyttivät. Samoissa tehtävissä niiden naisten kanssa toimivat miehet tietenkin joutuivat itse nostelemaan taakkansa. Palkat taisi olla niillä naisilla paremmat kuin vastaavien tehtävien miehillä. Laiskojakin olisivat, pitivät pitkiä kahvi- ja ruokatunteja, äänekkäitä ja pahansisuisia :D
Anonyymi kirjoitti:
Olen ollut työpaikassa jossa ammattilaisnaiset ei voineet muka nostaa tietynlaisia taakkoja, siksi piti sitten vuorohuoltomiehen, ei minun, käydä niille aina nostamassa. Vaikka olisi ollut kiire muuallakin ei niiden auttanut kuin mennä aina heti vaadittaessa, jos ei olisi menneet olisi ne naisetkin nostaneet, hirveän äläkän nimittäin. Vähän kävi kavereita säälikis kun hyppyyttivät. Samoissa tehtävissä niiden naisten kanssa toimivat miehet tietenkin joutuivat itse nostelemaan taakkansa. Palkat taisi olla niillä naisilla paremmat kuin vastaavien tehtävien miehillä. Laiskojakin olisivat, pitivät pitkiä kahvi- ja ruokatunteja, äänekkäitä ja pahansisuisia :D
-harmiseikirj-KUten sanottu, niin todella outoja työpaikkoja sulla. Mahtaakohan olla totta vai tarinaa. Potkut siitä pikemmin tulee, jos ei edes omaa työtään kykene itse tekemään, vaan hidastaa muidenkin työntekoa.
Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-Ja mää oon ollut työpaikoissa missä minun, lyhyen ja silloin vielä hoikan, naisen piti yksin ja omin avuin siirtää painavia taakkoja,
Ukkoa kyllä maleksi ohi jatkuvasti mut harvon niistä muuhun oli ku jaloissa pyörimään, en tosin apua pyytänytkään mut niissä tilanteissa kyllä älähdin kun mulle tahallisen oloisesti jätettiin sellaistakin minkä ukkelit olis kyllä vähälläkään järjen käytöllä saaneet itsekin tehtyä, ilman että Heillä olisi siihen edes kulunut sen enempää aikaa ja vaivaa..- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-Ja harvinaisen tyhmiä ovat olleet sun työantajasikin. Ei yksikään normaali yrittäjä tollasi työntekijöitä katsele. Siksikö säkin siellä olit?
- Anonyymi
m.wurst kirjoitti:
Ja mää oon ollut työpaikoissa missä minun, lyhyen ja silloin vielä hoikan, naisen piti yksin ja omin avuin siirtää painavia taakkoja,
Ukkoa kyllä maleksi ohi jatkuvasti mut harvon niistä muuhun oli ku jaloissa pyörimään, en tosin apua pyytänytkään mut niissä tilanteissa kyllä älähdin kun mulle tahallisen oloisesti jätettiin sellaistakin minkä ukkelit olis kyllä vähälläkään järjen käytöllä saaneet itsekin tehtyä, ilman että Heillä olisi siihen edes kulunut sen enempää aikaa ja vaivaa..Tuotakin varmaan tapahtuu paikoissa joissa ei ole vahvojen naisten yhteisöä, tuolla mistä kerrroin oli niin ne kyykytti sitten koko porukkaa kun kukaan ei halunnut alkaa niiden kanssa riitelemään.
Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-Jos työhön EI kuulu raskaiden tai vähän kevyempienkään taakkojen nostamista, tai esimerkiksi "kiipeilyä" (mm. verhojen asentaminen), niin sellaista työtä tekee vain ne, joiden työhön se kuuluu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On sulla outo työpaikka, jos siellä joku toinen työntekijä noin vaan toisille töitä määrittää. Kyllä meillä ainakin jokaisella on ihan oma duuninsa, eikä kenelläkään tavan duunarilla ole oikeutta alkaa niitä uudelleen määrittää. Jokainen nostelu-urakka on siitä sen ihmisen oikeasta työstä pois, että jos ei itse kykene, niin meillä kyllä mennään sitten kiltisti pomoilta anelemaan, että saisko jonkun auttamaan.
"jos ei itse kykene, niin meillä kyllä mennään sitten kiltisti pomoilta anelemaan, että saisko jonkun auttamaan."
Pitäisikö kaikkien työpaikkojen käytännöt olla noin kankeita? Meillä se menee vieläpä niin, ettei missään tapauksessa saa nostella tai kiipeillä, ellei ole nimenomaan sellaisessa työssä. Vakuutusasioita. - Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Mitä jos nostettava on miehenkin rajasta yli?
Nostolaite?
Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-Höpö ja höpö...
Mä en normaalityössä tule ikinä tekemään mitään toosen työtä ilman erilliskorvausta.
Aika dingdong-tyyppi joka tekisi oman työn lisäksi ekstraa vain sukupuolen vuoksi. 😄
Mutta miehissä huomaan kyllä laiskoja yksilöitä paljon. En ole törmännyt naisien tekemättömiin töihin. 😊
Naisien lusmuilu kyllä näkyy naisvaltaisilla aloilla. Siskoni ja moni muu nainen on kertonut niistä.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja harvinaisen tyhmiä ovat olleet sun työantajasikin. Ei yksikään normaali yrittäjä tollasi työntekijöitä katsele. Siksikö säkin siellä olit?
Olin siellä kun minut haluttiin sinne j oman tonttini hoidin kyllä onnistuneesti.
Disseisback kirjoitti:
Höpö ja höpö...
Mä en normaalityössä tule ikinä tekemään mitään toosen työtä ilman erilliskorvausta.
Aika dingdong-tyyppi joka tekisi oman työn lisäksi ekstraa vain sukupuolen vuoksi. 😄
Mutta miehissä huomaan kyllä laiskoja yksilöitä paljon. En ole törmännyt naisien tekemättömiin töihin. 😊
Naisien lusmuilu kyllä näkyy naisvaltaisilla aloilla. Siskoni ja moni muu nainen on kertonut niistä.Jos se tyyppi on ylemmältä taholta määrätty tekemään työnkuvaan kuuluvana ei se oikein voi kieltäytyäkään.
Juu, osaa ne miehet sekä naiset lusmuilla, taitaa olla enemmän yksilö- kuin sukupolisidonnainen juttu.
-harmiseikirj.- Anonyymi kirjoitti:
Tuotakin varmaan tapahtuu paikoissa joissa ei ole vahvojen naisten yhteisöä, tuolla mistä kerrroin oli niin ne kyykytti sitten koko porukkaa kun kukaan ei halunnut alkaa niiden kanssa riitelemään.
-harmiseikirj-No tuohon en osaa oikeen kommentoida🤷
Tokihan se helpottaa omia hommia jos saa jonkun muun tekemään ne (ainakin raskaammat hommat) puolestaan😃
Ite en oo sillai erityiskohtelua ollu vailla, vaikka monesti olen miesvaltaisissa paikoissa ollut, välillä jopa ainoana naisena..
Raskaimpia objekteja en tietenkään Kantanut yhtään mihinkään, ei mulla supervoimia ole.. vaan siirsin eri tavoin niin että pystyin oman työni hoitamaanm.wurst kirjoitti:
No tuohon en osaa oikeen kommentoida🤷
Tokihan se helpottaa omia hommia jos saa jonkun muun tekemään ne (ainakin raskaammat hommat) puolestaan😃
Ite en oo sillai erityiskohtelua ollu vailla, vaikka monesti olen miesvaltaisissa paikoissa ollut, välillä jopa ainoana naisena..
Raskaimpia objekteja en tietenkään Kantanut yhtään mihinkään, ei mulla supervoimia ole.. vaan siirsin eri tavoin niin että pystyin oman työni hoitamaanNo jatkan tähän et erityiskohteluna voitaneen pitää myös sitä etten halunnut miesten käyttävän naisten vessaa, se kun oli naisten (lähinnä siis minun) pukukopin yhteydessä..
Anonyymi kirjoitti:
Jos se tyyppi on ylemmältä taholta määrätty tekemään työnkuvaan kuuluvana ei se oikein voi kieltäytyäkään.
Juu, osaa ne miehet sekä naiset lusmuilla, taitaa olla enemmän yksilö- kuin sukupolisidonnainen juttu.
-harmiseikirj.-Kyllä liittyy yksilöön. Se mihin lusmu vetoaa, voi olla sukupuolisidonnonnaista ja ylempi toimihenkilö voi vedota sukupuolisuuteen, mutta sittenhän se kuppi kääntyy sinuun.
Mä revin ainakin ylityöt ihan yhtälailla naisten tai miesten tekemättömistä töistä itselle. Ei kiinnosta pätkääkään selitykset...2h 50%;lla ja loput satasella...😃m.wurst kirjoitti:
No jatkan tähän et erityiskohteluna voitaneen pitää myös sitä etten halunnut miesten käyttävän naisten vessaa, se kun oli naisten (lähinnä siis minun) pukukopin yhteydessä..
Useammin miesten vessaan änkäytyy kusihätäinen nainen kuin mies....
Mutta entäs jos olisit vaatinut kyseisessä veskissä kusemista istumalka pöntölle? 😃
Ehkäpä ureakuorrutuksia ei olisi ollut? 😁Disseisback kirjoitti:
Mutta entäs jos olisit vaatinut kyseisessä veskissä kusemista istumalka pöntölle? 😃
Ehkäpä ureakuorrutuksia ei olisi ollut? 😁Joo.. mut ehkä raksalla tilanne on vähän eri😃
Minä ku siivosin ne miestenki vessat,
Ja kun se oli siinä pukutiloissa se vessa ja minä pidin myös taukoni siinä pukkarissa et sai edes hetken aikaa olla ihan itsekseen, ja ovessa muistaakseni luki jotain et naisten pukutilat tmv.. mut ku eihän (useimmat) miehet mitään kylttejä tahi opasteita näe..Disseisback kirjoitti:
Ehkäpä ureakuorrutuksia ei olisi ollut? 😁Oon kyllä ollu myös työmaalla missä oli unisex-vessat,
Mut kai sitä näin vanhana festarikävijänä ei oo nii hienopylly enää,
Tosin olishan se mukavaa jos muut vessan käyttäjät olisivat edes auttavasti sisäsiistejä🤔m.wurst kirjoitti:
Joo.. mut ehkä raksalla tilanne on vähän eri😃
Ja kun se oli siinä pukutiloissa se vessa ja minä pidin myös taukoni siinä pukkarissa et sai edes hetken aikaa olla ihan itsekseen, ja ovessa muistaakseni luki jotain et naisten pukutilat tmv.. mut ku eihän (useimmat) miehet mitään kylttejä tahi opasteita näe..Raksaukot on kyllä ohan v.tu eri lukunsa...
Onkohan joskus koulutuksessa aikoinaan sanottu, että tehkää mitä huvittaa, kyllä joku tulee ja opastaa. 🤣m.wurst kirjoitti:
Joo.. mut ehkä raksalla tilanne on vähän eri😃
Ja kun se oli siinä pukutiloissa se vessa ja minä pidin myös taukoni siinä pukkarissa et sai edes hetken aikaa olla ihan itsekseen, ja ovessa muistaakseni luki jotain et naisten pukutilat tmv.. mut ku eihän (useimmat) miehet mitään kylttejä tahi opasteita näe..Raksaukot on kyllä ohan v.tu eri lukunsa...
Onkohan joskus koulutuksessa aikoinaan sanottu, että tehkää mitä huvittaa, kyllä joku tulee ja opastaa. 🤣- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Höpö ja höpö...
Naisien lusmuilu kyllä näkyy naisvaltaisilla aloilla. Siskoni ja moni muu nainen on kertonut niistä.No juuri noin. Ja tuosta kun menisi työnjohdolle sanomaan, niin meillä ainakin tulisi tosiaan HYVIN nopeasti sanomista. Että pitää vissiin maksaa osa palkasta muille, kun et kerta edes ite omaa duunias tee.
Anonyymi kirjoitti:
Jos se tyyppi on ylemmältä taholta määrätty tekemään työnkuvaan kuuluvana ei se oikein voi kieltäytyäkään.
-harmiseikirj.-Suomessa kdikki on avointa. Ekstrahommat näkyy...
Minä mm. Valitan nyt miehen tekemätöntä työtä pomolle. Vaadin erillistä korvausta hänen tekemättömän työn hoitamisesta.
Täten siirrän vastuun lusmulle vittuilusta pomolle. Ihan sama mikä sukupuoli. 😃Anonyymi kirjoitti:
Nostolaite?
Juuri niin, eli miksei se heikompivoimainen haki konetta paikalle ja ihan itse.
- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Juuri niin, eli miksei se heikompivoimainen haki konetta paikalle ja ihan itse.
Nykyisin työsuojelu on tuonut nostolaitteet, mutta asensin joskus mustia serverikoneita laitekaappeihin kiskoille. Oli aavistuksen verran liian korkealla, kädet eivät edes kunnolla sen ympärille riittäneet pitämään ja tunsin miten se lähti lipeämään käsistä, kun voimat eivät riittäneet. Laitteisto oli niin arvokas, että hidastin tipahtamista vartalon avulla, niin että nahkat lähti verille pitkältä matkalta mahasta ja reisistä. Muista että olin aika kipeä viikon, mutta enpähän joutunut ketään miestä pyytämään apuun.
Anonyymi kirjoitti:
Nykyisin työsuojelu on tuonut nostolaitteet, mutta asensin joskus mustia serverikoneita laitekaappeihin kiskoille. Oli aavistuksen verran liian korkealla, kädet eivät edes kunnolla sen ympärille riittäneet pitämään ja tunsin miten se lähti lipeämään käsistä, kun voimat eivät riittäneet. Laitteisto oli niin arvokas, että hidastin tipahtamista vartalon avulla, niin että nahkat lähti verille pitkältä matkalta mahasta ja reisistä. Muista että olin aika kipeä viikon, mutta enpähän joutunut ketään miestä pyytämään apuun.
Lauta kiinni serverikaapin päälle ilmastointiteipillä siten, että sitä voi käyttää serverin nostamiseen köyden avulla?
- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Lauta kiinni serverikaapin päälle ilmastointiteipillä siten, että sitä voi käyttää serverin nostamiseen köyden avulla?
Meille tuli pienet hissikärryt, jonka korkeutta sai säädettyä helposti ja portaattomasti. Matalimmillaan ne sai melkein lattian tasolle ja ylimmillään puolisen metriä työtasoa korkeammalle. Yleensä serverit asennettiin kaappiin alimmaksi. Tuossa kaapissa josta puhuin saattoi niitä olla kaksi.
Anonyymi kirjoitti:
Meille tuli pienet hissikärryt, jonka korkeutta sai säädettyä helposti ja portaattomasti. Matalimmillaan ne sai melkein lattian tasolle ja ylimmillään puolisen metriä työtasoa korkeammalle. Yleensä serverit asennettiin kaappiin alimmaksi. Tuossa kaapissa josta puhuin saattoi niitä olla kaksi.
Itse joudun usein kehittämään jonkin apukeinon, sillä useimmat asiat joita teen, ovat sellaisia joita teen vain kerran, eikä niihin ole kehitetty mitään valmista. Päädyn myös ratkomaan kavereideni ongelmia, sillä heillä tuntuu usein olevan asioita joihin kaipaavat apua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-Jaaha Harmis; mä olen taas näköjään potkinut sua polveen! Saa taas tyhmät ja laiskat, mukavuuden haluiset akat kyytiä!
Etkö sä reppana vielä ole tajunnut; ett me istutaan kahvi- ja ruokatunneilla niiden pomojen kanssa yhdessä. Siks me saadaan parempaa palkkaakin, mitä viisaat ja tunnolliset miehet. Kattos se on sitä palkkojen tasausta! Meidän pienipalkkaisten naisten palkkaan; annetaan teidän urakkatyöstänne-> bonukset naisille korotuksina. Osataan mielistellä oikein!
Kyllä sitä osataan täälläkin puolen olla ilkeitä, eikä periksi anneta vaikka turpiin tulisi!
Erittäin mukavaa illanjatkoa sulle, kaikella ystävyydellä!
trollikka - Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No asiallista suoraa puhetta voi ja pitää saada pitää.
Kyllä sinun täytyy tehdä sama työ jotenkin, vaikka olisit heikompi sukupuoli. Se kuuluu sinunkin hoitaa. Jos et kykene, elä jätä sitä siihen, vaan pyydä apua esimieheltä. Selitys, että olet nainen ei kelpaa. Hoida sinäkin työsi, minä hoidan omani itse.Onneksi olen esihenkilö. Naiset ovat luonnostaan johtajia. Antaa miesten olla muurahaisia.
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi olen esihenkilö. Naiset ovat luonnostaan johtajia. Antaa miesten olla muurahaisia.
Ssnoidin esihenkilöllekin, oli nainen tai mies, että hoida hommas.
Olen saanut esihrnkilöissä vaihtuvuutta projektissa parikin kertaa.
Mulla vain on projektin kannalta ylivoinainen tietous/ammattitaito, jolla vielä voin vaikuttaa. Ja vaikutan. Saattaa olla jopa tilaaja, joka vaatii mun nimen soppareihin...
Jos kenkää silti tulee, niin sehän tietää rahaa...hetkeks... mutta kyllä mä tiedän jo mitäs sit teen. 😄- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaaha Harmis; mä olen taas näköjään potkinut sua polveen! Saa taas tyhmät ja laiskat, mukavuuden haluiset akat kyytiä!
Etkö sä reppana vielä ole tajunnut; ett me istutaan kahvi- ja ruokatunneilla niiden pomojen kanssa yhdessä. Siks me saadaan parempaa palkkaakin, mitä viisaat ja tunnolliset miehet. Kattos se on sitä palkkojen tasausta! Meidän pienipalkkaisten naisten palkkaan; annetaan teidän urakkatyöstänne-> bonukset naisille korotuksina. Osataan mielistellä oikein!
Kyllä sitä osataan täälläkin puolen olla ilkeitä, eikä periksi anneta vaikka turpiin tulisi!
Erittäin mukavaa illanjatkoa sulle, kaikella ystävyydellä!
trollikkaSulle olisi varmaan ihan mahdotonta käsittää että kaikki minun kommentit ei johdu sinun kommenteista vaikka miten yrität härkkiä ja saada huomiota ilkeältä harmikselta :D
Anonyymi kirjoitti:
Sulle olisi varmaan ihan mahdotonta käsittää että kaikki minun kommentit ei johdu sinun kommenteista vaikka miten yrität härkkiä ja saada huomiota ilkeältä harmikselta :D
-harmiseikirj-Voi kiitos taas huomiostasi! ;-D)))
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Suomessa kdikki on avointa. Ekstrahommat näkyy...
Minä mm. Valitan nyt miehen tekemätöntä työtä pomolle. Vaadin erillistä korvausta hänen tekemättömän työn hoitamisesta.
Täten siirrän vastuun lusmulle vittuilusta pomolle. Ihan sama mikä sukupuoli. 😃"Minä mm. Valitan nyt miehen tekemätöntä työtä pomolle. Vaadin erillistä korvausta hänen tekemättömän työn hoitamisesta"
Etkö voi keskustella tuon miehen kanssa kasvotusten? Pomolle kertominen selän takana ei varmasti paranna työpaikan ilmapiiriä? Olet ilmeisen hyvä työntekijä, joka osaa opettaa, ohjata ja auttaa toisia työntekijöitä parhaan tuloksen saamiseksi?
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Minä mm. Valitan nyt miehen tekemätöntä työtä pomolle. Vaadin erillistä korvausta hänen tekemättömän työn hoitamisesta"
Etkö voi keskustella tuon miehen kanssa kasvotusten? Pomolle kertominen selän takana ei varmasti paranna työpaikan ilmapiiriä? Olet ilmeisen hyvä työntekijä, joka osaa opettaa, ohjata ja auttaa toisia työntekijöitä parhaan tuloksen saamiseksi?
AVKoska se on se oikea paikka mihin tuollaiset asiat nimenomaan kuuluu kertoa. Tuollaisiin puuttuminen on työnjohdon työ, eikä työntekijöiden kuulu alkaa noita keskenään säätämään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Minä mm. Valitan nyt miehen tekemätöntä työtä pomolle. Vaadin erillistä korvausta hänen tekemättömän työn hoitamisesta"
AVMeillä siitä saisi huomautuksen, jos työntekijät alkaisivat keskenään säätämään tuollaisia eikä tieto kulkisi työnjohdolle saakka. Sanoa saa, asiallisesti, mutta tieto tulee silti AINA viedä työnjohdolle saakka.
Anonyymi kirjoitti:
AVSille tyypille on sanottu 10 vuotta, mitä työtehtäviin kuuluu.
Jokainen 3 muuta tekee työnsä, mutta tämä ei kaikkea.
Tein hänen hommansa ylityönä ja laitoin tuntilappuun ilmoituksen tunnista ylimääräistä työtä, mitä häne ei ollut vuorolla tehnyt.
Jollain tavalla tehdystä työstä pitää saada palkka, vaikka ylitöinä. Pomo vaan aina valittaa kaikille, vaikka kyse on yhdestä tyypistä. Nyt aion rokottaa koko projektia hänen tekemättömästä työstä...
Ja jos työstä ei tule palkkaa, niin valitan yhä ylemmäksi. Se taas kertoo työnjohtajankin tekemättömän työn.
Jotkut ei vaan välitä, eikä puhekaan auta.
Ei kaikkea tarvitse sanoa mitä sylki suuhun tuo. Aikuisen ihmisen on hyvä osata punnita tai vaistota mitä kannattaa missäkin tilanteessa sanoa. Joskus voi olla hieman suorapuheisempi tai avoimempi, joskus taas kannattaa harkita mitä sanoo. Tilannetaju on hyvä olla olemassa ja kyky asettua toisen ihmisen asemaan. Itse en pidä siitä, että sanotaan ihan mitä sattuu. Nykyään televisiossa, lehdissä, podcasteissa yms. ihmiset kertoo kaikki intiimimmätkin asiansa. En suutu ihan kaikesta ja tunnistan kyllä huumorin, varsinkin jos se on minusta hauskaa huumoria, mutta liika on liikaa.
Minusta taas on ihan parasta, ettei itse lähde edes miettimään, mikä olisi soveliasta sanoa.
Ei lapsetkaan suodata.. se on aitoa...
Tärkeintä on, että saa ilmaistua itseensä edes jotenkin.
Sitten vastuu kyllä siirtyy...
Jotkut vetää herneen nokkaan ja osa jää miettimään, ehkä osalle se ei ole henkilökohtaisesti kivuliasta.. mutta luultavasti he vastaavat,jos näkevät sen tarpeelliseksi...
Sitähän se on täällä palstalla mm..Minusta taas on ihan parasta, ettei itse lähde edes miettimään, mikä olisi soveliasta sanoa.
Jotkut vetää herneen nokkaan ja osa jää miettimään, ehkä osalle se ei ole henkilökohtaisesti kivuliasta.. mutta luultavasti he vastaavat,jos näkevät sen tarpeelliseksi...
Sitähän se on täällä palstalla mm..- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Minusta taas on ihan parasta, ettei itse lähde edes miettimään, mikä olisi soveliasta sanoa.
Sitähän se on täällä palstalla mm.."Ei lapsetkaan suodata.. se on aitoa..."
No kun he eivät vielä osaa ajatella sillä tavalla että onko joku soveliasta vai ei. Anonyymi kirjoitti:
"Ei lapsetkaan suodata.. se on aitoa..."
No kun he eivät vielä osaa ajatella sillä tavalla että onko joku soveliasta vai ei.Miksi pitäisi aina miettiä mikä on 'suotavaa" ja kuka sen määrittelee?
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Miksi pitäisi aina miettiä mikä on 'suotavaa" ja kuka sen määrittelee?
No vaikka siksi että aikuisen ihmisen vastuulliseen käytökseen kuuluu hiukan punnita sanojaan. Puhutaan tilannetajusta...Pidän sellaista tyyppiä vähintäänkin omituisena joka puhuu mitä sylki suuhun tuo ja pitää sitä oikeutettuna tai ainakin vähättelee sitä jos toinen loukkaantuu.
Anonyymi kirjoitti:
No vaikka siksi että aikuisen ihmisen vastuulliseen käytökseen kuuluu hiukan punnita sanojaan. Puhutaan tilannetajusta...Pidän sellaista tyyppiä vähintäänkin omituisena joka puhuu mitä sylki suuhun tuo ja pitää sitä oikeutettuna tai ainakin vähättelee sitä jos toinen loukkaantuu.
Asian pitää voida sanoa. Jotkut ei kykene oikeisiin sanoituksiin ja tunteet voi lyödä vasten pahastikin.,
Mutta siinä äkkiä menettää jotain, jos tarttuu vain esitystapaan. Minä ainakin mm. lasteni kohdalla olen oppinut ja nähnyt uutta, kun en ole edellämaonittuihin puuttunut, vaan kysynyt asiaa...
Ja samoin työkavereiden ja ystävien kohdalla...
Suosittelen suodattamista..- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Asian pitää voida sanoa. Jotkut ei kykene oikeisiin sanoituksiin ja tunteet voi lyödä vasten pahastikin.,
Mutta siinä äkkiä menettää jotain, jos tarttuu vain esitystapaan. Minä ainakin mm. lasteni kohdalla olen oppinut ja nähnyt uutta, kun en ole edellämaonittuihin puuttunut, vaan kysynyt asiaa...
Ja samoin työkavereiden ja ystävien kohdalla...
Suosittelen suodattamista..”Mutta siinä äkkiä menettää jotain, jos tarttuu vain esitystapaan.”
Kumpi on hedelmällisempää pitkässä juoksussa? Se että pomo huutaa alaiselleen ja haukkuu tätä tyhmäksi vai se että hän punnitsee sanojaan ja antaa työntekijälle palautetta hyvän yhteishengen mukaisesti?
Minusta jälkimmäisessä esitystavassa ei menetä yhtään mitään. Päinvastoin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Mutta siinä äkkiä menettää jotain, jos tarttuu vain esitystapaan.”
Kumpi on hedelmällisempää pitkässä juoksussa? Se että pomo huutaa alaiselleen ja haukkuu tätä tyhmäksi vai se että hän punnitsee sanojaan ja antaa työntekijälle palautetta hyvän yhteishengen mukaisesti?
Minusta jälkimmäisessä esitystavassa ei menetä yhtään mitään. Päinvastoin.Sivusta totean, että riippuu täysin yksilöistä. Tärkeintä on taas henkilökemia. Toiset nyt vaan ovat sellaisia, että saattavat noinkin toimia ja osa ihmisistä osaa tuota suodattaa tai jopa pamauttaa takaisin. Toisille, jotka ovat herkempiä (kuten esim. itse olen) on vain parempia pysyä poissa tuollaisista työpaikoista.
Anonyymi kirjoitti:
Sivusta totean, että riippuu täysin yksilöistä. Tärkeintä on taas henkilökemia. Toiset nyt vaan ovat sellaisia, että saattavat noinkin toimia ja osa ihmisistä osaa tuota suodattaa tai jopa pamauttaa takaisin. Toisille, jotka ovat herkempiä (kuten esim. itse olen) on vain parempia pysyä poissa tuollaisista työpaikoista.
No en tarkoitakaan, että kellekkään pitäisi suoraan huutaa ja haukkua.
Mutta töissä pomokin voisi täräyttää ihan pokkana, että teeppä työsi joka palkan eteen sinun pitäisi tehdä.
Ei siinä tarvitse kiemurrella kauttarantain.
Minä en ymmärrä sitä, että faktoja pitäis alkaa pehmentelemään. Siinä jää liikaa tulkinnanvaraa...- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No en tarkoitakaan, että kellekkään pitäisi suoraan huutaa ja haukkua.
Mutta töissä pomokin voisi täräyttää ihan pokkana, että teeppä työsi joka palkan eteen sinun pitäisi tehdä.
Ei siinä tarvitse kiemurrella kauttarantain.
Minä en ymmärrä sitä, että faktoja pitäis alkaa pehmentelemään. Siinä jää liikaa tulkinnanvaraa...Kyllä osa ihmisistä huutaa ja haukkuu, ei siitä mihinkään pääse. Ja osale ihmisistä se on ihan normaalia kommunikointia, ei siitäkään mihinkään pääse. Ja lopulta tollanen "teeppä työsi" on monessa kohtaa myös ihan täysin nollatason kommentti ja olennaisempaa olisi selvittää missä vika ja mikä mättää. Läheskään ainahan kyse ei ole pelkästä laiskuudesta tmv. Kyse voi olla työtavoista, tottumuksista, työilmapiiristä tai vaikka työasennoista. Toisinaan on kannattavampaa keskustella, kuin täräytellä nollakommentteja selvittämättä mistä oikeasti on kyse. Monesti voi oppia ja koko mestan toimintavat voivat muuttua toimivammiksi, kun keskustellaan, eikä täräytellä. Itsehän olen pariinkin otteeseen ihan vaan ottanut loparit juurikin tuollaisten "tee työsi" täräyttelyjen takia. Molemmat nuo pomot soittelivat perään ja pyytelivät takaisin, mutta olin jo uudessa paikassa.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä osa ihmisistä huutaa ja haukkuu, ei siitä mihinkään pääse. Ja osale ihmisistä se on ihan normaalia kommunikointia, ei siitäkään mihinkään pääse. Ja lopulta tollanen "teeppä työsi" on monessa kohtaa myös ihan täysin nollatason kommentti ja olennaisempaa olisi selvittää missä vika ja mikä mättää. Läheskään ainahan kyse ei ole pelkästä laiskuudesta tmv. Kyse voi olla työtavoista, tottumuksista, työilmapiiristä tai vaikka työasennoista. Toisinaan on kannattavampaa keskustella, kuin täräytellä nollakommentteja selvittämättä mistä oikeasti on kyse. Monesti voi oppia ja koko mestan toimintavat voivat muuttua toimivammiksi, kun keskustellaan, eikä täräytellä. Itsehän olen pariinkin otteeseen ihan vaan ottanut loparit juurikin tuollaisten "tee työsi" täräyttelyjen takia. Molemmat nuo pomot soittelivat perään ja pyytelivät takaisin, mutta olin jo uudessa paikassa.
No tietoisesti jonkun syyn takia tekemättömästä työstähän pitää ilmoittaa esimiehelle, eikä niin, että sen esimiehen pitää siitä jälkikäteen huomauttaa.
Ja vähintä on, että siitä raportoi muutakin työväkeä.
Itse ottaisin vakavasti tuollaisen kritiikin. Jos itse en tiedä tekemättömyydestäni jossain, ottaisin selvää. Keskustelisin asian läpi.
Jos jokin sanominen menee ihon alle pysyvästi, ehkäpä siellä on itsessä jotain, mikä ei ole kunnossa, voihan sitä paeta, mutta mihinkä se itsestä lähtee työpaikkaa vaihtamalla?- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No tietoisesti jonkun syyn takia tekemättömästä työstähän pitää ilmoittaa esimiehelle, eikä niin, että sen esimiehen pitää siitä jälkikäteen huomauttaa.
Ja vähintä on, että siitä raportoi muutakin työväkeä.
Itse ottaisin vakavasti tuollaisen kritiikin. Jos itse en tiedä tekemättömyydestäni jossain, ottaisin selvää. Keskustelisin asian läpi.
Jos jokin sanominen menee ihon alle pysyvästi, ehkäpä siellä on itsessä jotain, mikä ei ole kunnossa, voihan sitä paeta, mutta mihinkä se itsestä lähtee työpaikkaa vaihtamalla?"Jos jokin sanominen menee ihon alle pysyvästi, ehkäpä siellä on itsessä jotain, mikä ei ole kunnossa, voihan sitä paeta, mutta mihinkä se itsestä lähtee työpaikkaa vaihtamalla?"
Tai sitten toinen ei vaan osannut sanoa asiaansa korrektisti. Anonyymi kirjoitti:
"Jos jokin sanominen menee ihon alle pysyvästi, ehkäpä siellä on itsessä jotain, mikä ei ole kunnossa, voihan sitä paeta, mutta mihinkä se itsestä lähtee työpaikkaa vaihtamalla?"
Tai sitten toinen ei vaan osannut sanoa asiaansa korrektisti.Yksi yhteinen tekijä kahdessa eri työpaikassa...
- Anonyymi
Kyllä tuo pitkälti totta on, ainakin oman kokemuksesi perusteella, tosin itse laittaisin tuon rajan 80-lukuun. Sen jälkeen syntyneissä tuo on selvästi harvinaisempaa tai ainakin jo selkeästi matalampi, tuo sukupuolien välinen kuilu. Tietenkin se on osalla yksilöistä olemassa, mutta on se osalla tuota nuoremmistakin olemassa. Vaan juu, itse koen, että tuo aivan valtava ja likipitäen ylittämätön kuilu on tuoss itseni ja muutamankin vuoden vanhempien välissä vahvana olemassa. Heidän kanssaan ei vain oikein ole yhtään mitään yhteistä olemassakaan.
- Anonyymi
Siis "oman kokemukseNI". 🙂
Anonyymi kirjoitti:
Siis "oman kokemukseNI". 🙂
No siksipä kirjoitinkin about... en ole keskittynyt rajoihin....vaan ilmiöön.
Minä näen selkeän rajsn noin muuten...siis sukupuolia erottavan rajan...
Luulen, että kaikissa ikäryhmissä on ne edelläkävinjänsä ja perässä laahaajat jarrun päällä seisomassa.
Tokihan nuorempi sukupolvi on enemmän niitä edelläkävijöitä näissä asioissa, vanhempien ikäryhmien pitäessä kauhukahvoista kiinne. 🤪
Jostain syystä viihdynkin paremmin itseeni nuorempien, kuin itseeni vanhempien tai ikäistenikään seurassa. Johtuu tuoreemmasta ajattelutyylistä, ei jaksa ummehtuneita jääräasenteita ymmärtää.No vähän sama. Tosin vanhemmissa ikäpolvissa löytyy niitä, jotka ovat aina "aallonharjalla". Eivät sammaloidu, vaan sopeutuvat, eivätkä ala kiukkuamaan pelkästään. 😊
- Anonyymi
Siinähän se ongelma onkin, että naiset julistavat kilvan etteivät he enää tarvitse miestä, eivätkä he taloudellisesti sitä myöskään tarvitse. Miehen kuitenkin pitää edelleen nostaa nainen jalustalle, olla aloitteellinen osapuoli ja tekee kosiomenojaan, vaikka nainen ei arvosta miestä tippaakaan. Miehelle paras vaihtoehto on kulkea omiapolkujaan. Epäreilun pelin voi voittaa vain kun ei ole koko pelissä mukana.
No miksi pitäisi lähteä tuollaisiin mukaan?.
Miksi alistua miellyttämään naisia, jotka vaativat aloitteellisuutta, pituutta tms.
Skippaa ne.No miksi pitäisi lähteä tuollaisiin mukaan?.
Miksi alistua miellyttämään naisia, jotka vaativat aloitteellisuutta, pituutta tms.
Skippaa ne.
- Anonyymi
Vanhan koiran onnnn.... melkoisen haasteellista oppia uusia temppuja. Jos kotoa on saatu, tai taottu jyrkät asenteet, niin eivät ne helpolla, jos ollenkaan siitä enää myöhemmin taivu.
- Anonyymi
Toivotaan nyt herrasmiesmäisen käyttäytymisen naisia kohtaan kuitenkin vielä jatkuvan, muutenhan Suomessa olisi miehiä jotka eivät muualle sopeutuisi.
Toivon myös naisellisuuden ja naismaisen käyttäytymisen jatkuvan, myös Suomessa.
Jatkuuhan se, koska molemmilla sukupuolilla on aina eri elämänkuva sukupuolesta johtuen. Naiset Venuksesta ja miehet...eivät mistään kotoisin:)
AVNaiset osaavat nykyään ja ennenkin huomata tarpeen jollekin lisäavustukselle. Myös avustuksen huomioi itsensä voimavarat hoksaava mieskin.
Ei tälläisestä tarvitse suotta tehdä sukupuolien välistä eroavaisuutta. 😊
Tuskin länsimaisessa maailmassa muuallakaan tehdään. Meiidänkin olisi aika oppia. 😊- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Naiset osaavat nykyään ja ennenkin huomata tarpeen jollekin lisäavustukselle. Myös avustuksen huomioi itsensä voimavarat hoksaava mieskin.
Ei tälläisestä tarvitse suotta tehdä sukupuolien välistä eroavaisuutta. 😊
Tuskin länsimaisessa maailmassa muuallakaan tehdään. Meiidänkin olisi aika oppia. 😊Tyhmä olet, urheilussa naisilla ja miehillä on omat sarjansa.
Jalkapallossa maiden naisten maajoukkueet häviävät 16 vuotiaiden poikien maajoukkueille.
Tämä on fakta, ei mikään haaveilu jostain tasapäisyydestä.
Jostain syystä armeijan kutsuntoihinkin otetaan ikäluokkansa KAIKKI miehet. Mikä se syy olisi?
AV Anonyymi kirjoitti:
Tyhmä olet, urheilussa naisilla ja miehillä on omat sarjansa.
Jalkapallossa maiden naisten maajoukkueet häviävät 16 vuotiaiden poikien maajoukkueille.
Jostain syystä armeijan kutsuntoihinkin otetaan ikäluokkansa KAIKKI miehet. Mikä se syy olisi?
AVOlisiko syynä idioottimaisuus?
Itse ottaisin sissipartioon motivoituneen naisen ennemmin kuin vinisevän miehen.
Naisilla on omat sarjat, voivathävitä melkein miehille (16 v) jaliksessa, mutta hyväkuntoinen nainen kantaa itsensä ja varusteensa motivoituneena paremmin kuin persiille potkittava hamppi. Ja se on fakta. 😁- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AVAivan. "Miehillä on luonnostaan naisia paremmat edellytykset fyysistä voimaa vaativiin lajeihin. Miehillä on keskimäärin 61 prosenttia enemmän lihasmassaa kuin naisilla. Miehillä on lihasmassaa käsivarsissa keskimäärin 75 prosenttia ja koko ylävartalossa 90 prosenttia enemmän kuin naisilla."
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AV"Jostain syystä armeijan kutsuntoihinkin otetaan ikäluokkansa KAIKKI miehet. Mikä se syy olisi?"
Iänvanha jäänne, jonka syy on heimon/kansakunnan jatkuvuus ja kohtu. Jos kaikki (tai edes iso osa) lisääntymiskelpoisista naisista tapetaan sodassa, niin se on siinä, pitkäksi aika. Edes ryöstämällä ei sitä lovea nopeasti korjata, sillä "ne" eivät tule olemaan oikeasti "meitä" moneen moneen sukupolveen.
Kiitos Suomi24;jän toimivuuden, en saanut kaikkii vastattua...
Mutta keskittykää vastaamaan aiheeseen..
Keskittykää...
Naiset eritoten. Pursutkaa tähän nyt miltä tuntuu.. anonyyminä voi sanoa ja odotelkaa mun kommenttia..ei satunnaisten äkäpösyjrn. 😁- Anonyymi
Olen viime aikoina ollut niin väsynyt ja varmaan stressaantunutkin, etten pysty keskittymään mihinkään ylimääräiseen 😵💫. Sori 😄
xLiner
- Anonyymi
En nyt taas oikein ymmärtänyt.
Siis naisten on täytynyt mun elämäni ajan tehdä vähintään kaksi kertaa paremmin ja tuottavammin työnsä kuin mies, jotta olis edes "ihan hyvä".
Olen 40+kg kokoisenakin nostellut/liikutellut tuplasti oman painoni verran kun on tarvinnut. Nykyään olen niin vanha ja lihava, etten enää töissä nostelisi. Eikä enää niin tarvitsekaan, kaikki kehittyy.
Miehille on riittänyt sukupuoli.
Nyt tuo sukupuolen mukaan arvottaminen näyttäisi hiljalleen vähenevän. Hyvä heille, joilla on vielä työelämä edessään. Mutta on se työelämä koventunut muulla tavalla hurjasti.
Syntyvyydestä on turha olla huolissaan. Maailma on tupaten täynnä ihmisiä, liikaakin. Sillä ei ole mitään merkitystä jos ollaan eri sävyisiä iholtamme 100 vuoden päästä. Jos ihmisiä silloin edes enää on.
Mulla on ollut kasvaessani lähellä vahvoja naisia, jotka eivät ole tarvinneet miestä mihinkään. Ehkä toisten kuplassa tilanne on ollut erilainen.
xLiner- Anonyymi
"Syntyvyydestä on turha olla huolissaan. "
Hallitus on huolissaan huoltosuhteesta. Kyllä jokaisen maan tulisi olla omavarainen myös tässä kysymyksessä.
Niin munattomia ja pilluttomia eivät kansalaiset saisi olla.
Sinulle tietysti tuo kysymys on noin, koska sinulla ei ole lapsia, eikä enää voi tulla. Tuolloin on pakko ajatella noin?!
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Syntyvyydestä on turha olla huolissaan. "
Hallitus on huolissaan huoltosuhteesta. Kyllä jokaisen maan tulisi olla omavarainen myös tässä kysymyksessä.
Niin munattomia ja pilluttomia eivät kansalaiset saisi olla.
Sinulle tietysti tuo kysymys on noin, koska sinulla ei ole lapsia, eikä enää voi tulla. Tuolloin on pakko ajatella noin?!
AVMiten minun lapseni tuohon aiheeseen liittyvät?
xLiner No ehkä sä et ihan tarttunut oikein syöttiin ja keskityit mitä jotkut muut "vinkuheinät" oli inissyt naisen ja miehen eroista...
Ja ehkä sä oot muutenkin viipotellut elämäsi jo ihan miten itse on hotsittanut, etkä ole lähtenytkään mihinkään "perheen perustamisiin".
Samahanse oli...tai onWuppiksellakin. 😊
Väheksymättä mitenkään, mut ei pysty oikeen puhua menneessä aikamuodosta samasta...No ehkä sä et ihan tarttunut oikein syöttiin ja keskityit mitä jotkut muut "vinkuheinät" oli inissyt naisen ja miehen eroista...
Ja ehkä sä oot muutenkin viipotellut elämäsi jo ihan miten itse on hotsittanut, etkä ole lähtenytkään mihinkään "perheen perustamisiin".
Väheksymättä mitenkään, mut ei pysty oikeen puhua menneessä aikamuodosta samasta...- Anonyymi
Missään nimessä ei pidä nostella eikä edes yrittää nostella painavampia taakkoja kuin kroppa kestää. Se on erittäin suuri terveysriski.
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missään nimessä ei pidä nostella eikä edes yrittää nostella painavampia taakkoja kuin kroppa kestää. Se on erittäin suuri terveysriski.
- SheenaOlen ihan samaa mieltä. Mä olenkin ollut ihan s**tanan vahva pikkulikka, myöhemmin s**tanan vahva akka. Pysynyt aina terveenä, mutta nostanutkin järjen kanssa.
Nykyään ei voimaa ei nää niin tarvita mihinkään. Ennen kannettiin eläimille vedet, pikku luikutkin kantoivat 20 litran ämpäreitä molemmissa käsissään ihan helposti. Pskakuorman juokseminen lantakukkulalle kottikärryn kanssa ei myöskään ollut kevyemmästä päästä. Nykyään ei monelta enää onnistuisi nuokaan perushommat.
Noilla pohjilla olen ollut jo alkujaan vahva työelämään. Myöhemmin heiluttelin vielä rautaa kuntosalillakin.
Nykyään huolehditaan työergonomiasta eri malliin kuin ennen. Ei pitäis tulla hölmöillekään huonoja nostoja. Ja kaikki työt eivät sovi kaikille.
xLiner - Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No ehkä sä et ihan tarttunut oikein syöttiin ja keskityit mitä jotkut muut "vinkuheinät" oli inissyt naisen ja miehen eroista...
Väheksymättä mitenkään, mut ei pysty oikeen puhua menneessä aikamuodosta samasta..."Väheksymättä mitenkään, mut ei pysty oikeen puhua menneessä aikamuodosta samasta..."
Selitäs paremmin mitä meinaat 😁 Mä kun en näe tekstissäni mitään sellaista mikä ei olis johtanut tähän nykytilanteeseen.
xLiner - Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No ehkä sä et ihan tarttunut oikein syöttiin ja keskityit mitä jotkut muut "vinkuheinät" oli inissyt naisen ja miehen eroista...
Väheksymättä mitenkään, mut ei pysty oikeen puhua menneessä aikamuodosta samasta...Mikä estää viipottamasta elämäänsä niin kuin haluaa perheen kanssakin? Ei yhtään mikään... Ihmiset elävät liikaa oletettujen sääntöjen mukaan, mitä muut sanoo, ei voi...
Voipas 😁
xLiner Anonyymi kirjoitti:
Mikä estää viipottamasta elämäänsä niin kuin haluaa perheen kanssakin? Ei yhtään mikään... Ihmiset elävät liikaa oletettujen sääntöjen mukaan, mitä muut sanoo, ei voi...
Voipas 😁
xLinerIhan ihmisyys. Jos sulle on opetettu yhteiskuntamalli ensimmäisen 20 vuoden aikana, on sitä joillakin vaikeaa muuttaa seuraavan 20 vuoden aikana. Ja kun se ei suoranaisesti näykkään heti, vaan muokkaantuu vuosikymmenten aikaan ja ihmisien mukaan.
Anonyymi kirjoitti:
"Väheksymättä mitenkään, mut ei pysty oikeen puhua menneessä aikamuodosta samasta..."
Selitäs paremmin mitä meinaat 😁 Mä kun en näe tekstissäni mitään sellaista mikä ei olis johtanut tähän nykytilanteeseen.
xLinerNiin, sä puhut vaan lähinnä miehen ja naisen fysiikkaeroista oikeastaan...
Mähän en kai sellaisesta ole edes itse juurikaan puhunut. Minusta se on itsestään selvää.
En itsekään suht lyhyenä pysty kaikenlaista tekemään, mitä pidempi ihan noin vaan, mutta keksin kyllä konstit. Niin moni nainenkin tekee.
Mä enemmän puhun siitä, että naiseus ja mieheys kun on pikkuhiljaa sulautettu pelkäksi ihmisyydeksi, on se vaikeaa ollut kummallekin, kun on kasvatettu sukupuoliroolitteisesti. Ja maailma oli pitkään vielä sitä viime vuosituhannen loppuun asti.
Mä ja vaikka sä on sen omaksunut ja se on meistä jees, mutta kaikista ei. Yhä on naisia, jotka haluaa sellaisen miehen vierelleen, että voi tuntea olevansa nainen... no mitä sekin kertoo? Ja taas toistekinpäin... osa miehistä marisee olevansa ätmejä, kun eivät kelpaa naisille...- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Ihan ihmisyys. Jos sulle on opetettu yhteiskuntamalli ensimmäisen 20 vuoden aikana, on sitä joillakin vaikeaa muuttaa seuraavan 20 vuoden aikana. Ja kun se ei suoranaisesti näykkään heti, vaan muokkaantuu vuosikymmenten aikaan ja ihmisien mukaan.
Ahaa... No mulle ei kai sitten opetettu sellaista yhteiskuntamallia. Hyvä niin. Tuossa nuo ovat aina matkassa kulkeneet, ihan luontevasti. Yllättävää, että jokakuta vois sellainen opittu kaava kuristaa, jos mieli tekee toimia toisin. Kai se voi niinkin joillain olla.
Juu, mun äitini oli tosiaan hyvin ymmärtäväinen erilaisia ihmisiä kohtaan. Isä ei ollut , mutta ei jäänyt traumoja 😂 Äiti antoi mullekin tilaa ajatella ihan itse. Ei meillä ole koskaan tungettu kotona mitään pakkokaavaa mihinkään. Eikä se olis mulle toiminutkaan. Mä olen ollut aina omituinen oman polkuni kulkija, hankala tapaus. Mulla oli viisas äiti.
xLiner - Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Niin, sä puhut vaan lähinnä miehen ja naisen fysiikkaeroista oikeastaan...
Mähän en kai sellaisesta ole edes itse juurikaan puhunut. Minusta se on itsestään selvää.
En itsekään suht lyhyenä pysty kaikenlaista tekemään, mitä pidempi ihan noin vaan, mutta keksin kyllä konstit. Niin moni nainenkin tekee.
Mä enemmän puhun siitä, että naiseus ja mieheys kun on pikkuhiljaa sulautettu pelkäksi ihmisyydeksi, on se vaikeaa ollut kummallekin, kun on kasvatettu sukupuoliroolitteisesti. Ja maailma oli pitkään vielä sitä viime vuosituhannen loppuun asti.
Mä ja vaikka sä on sen omaksunut ja se on meistä jees, mutta kaikista ei. Yhä on naisia, jotka haluaa sellaisen miehen vierelleen, että voi tuntea olevansa nainen... no mitä sekin kertoo? Ja taas toistekinpäin... osa miehistä marisee olevansa ätmejä, kun eivät kelpaa naisille...Ei ollut kylläkään tarkoitus fysiikkaeroista puhua, kun ei niitä juuri nykyään enää ole. Miehet ovat huonokuntoisia. Pelkkä miessukupuoli oli tae paremmasta työntekijästä. Muka. On se hiljalleen muuttunut vuosikymmenien aikana.
Mä olen kyllä nyt vähän väärä varmaan vänkäämään tästä aiheesta. Kun mä voin olla yhtälailla mieskin. Ei mikään ongelma. Muut voi nähdä mut erilailla, eikä sillä isommin taida olla mulle merkitystä mitä muut ajattelee.
Tai ehkä sun päätelmäsi ei pidä paikkaansa ihan yleensä?
xLiner
- Anonyymi
Sukupolven mittainen kuilu, kuin varpaankynnen mittainen askel.
- Anonyymi
Elon musk poistanut x-merkkinsä twitter hah
- Anonyymi
Omituisesti sanottu: "Miehen ei tarvitse (eikä pidä) nostaa naista erikoisjalustalle. Ja naisen ei pidä vastaavaa odottaa enää." Milloin naiset olisivat kyseisenlaista odottaneet? Näkisin pikemmin, että itsensä miehet ovat sinne jalustalle nostaneet ja nyt osa heistä hermostuu siitä, että naiset ovat lakanneet pitämästä sitä jalustaa pystyssä.
Myös tuo edellä esiin tuotu, että naiset eivät muka tekisi työhönsä kuuluvia mm. raskaiden taakkojen liikutteluja, on täysin tuulesta temmattua hevonkukkua, ja osoittaa vain että ko. kommentoijat eivät itse ole fyysistä palkkatyötä eläissään tehneet. Samalla esimerkiksi teollisuudessa tuotannon töissä massat joita liikutellaan ovat sellaisia, ettei niitä ylipäätään ihmisvoimin liikutella, ja erilaisia trukkeja, nostimia ym. kykenee sukupuolesta riippumatta käyttämään kuka tahansa riittävän opastuksen jälkeen. Se taas on esimiestason/työnjohdon vastuulla, että työt jaetaan työntekijöiden kykyjen ja osaamisen mukaan sekä, että saatavilla on työn turvalliseen ja tehokkaaseen suorittamiseen vaadittava välineistö.
Huomattavasti merkittävämmin, kuin sukupolvien ja sukupuolten välinen kuilu suomalaisten keskuudessa, esimerkiksi työelämässä tulee esiin eri kansalaisuuksien ja kulttuurien edustajien välinen kuilu. Menkää huviksenne koittamaan työntekoa työyhteisöön johon kuuluu työntekijöitä kymmenistä eri maista. Sen jälkeen eivät erot suomalaisten välillä tunnu enää missään.Vaikeaa on lyhyesti kertoa pointti. Ja jokainen näkeeasianaina omalta kohdaltaan.
Eri maiden kulttuureilla on isojakin eroja, tietty. Mutta työelämässä työjohtajien työn seuraaminen on ratkaisevassa roolissa. Pitäisi selventää mitä työhön kuuluu ja vaatia myös se, olipa kulttuuri mikä tahaansa.Vaikeaa on lyhyesti kertoa pointti. Ja jokainen näkeeasianaina omalta kohdaltaan.
Eri maiden kulttuureilla on isojakin eroja, tietty. Mutta työelämässä työjohtajien työn seuraaminen on ratkaisevassa roolissa. Pitäisi selventää mitä työhön kuuluu ja vaatia myös se, olipa kulttuuri mikä tahaansa.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Vaikeaa on lyhyesti kertoa pointti. Ja jokainen näkeeasianaina omalta kohdaltaan.
Eri maiden kulttuureilla on isojakin eroja, tietty. Mutta työelämässä työjohtajien työn seuraaminen on ratkaisevassa roolissa. Pitäisi selventää mitä työhön kuuluu ja vaatia myös se, olipa kulttuuri mikä tahaansa.Ehkä voisit selventää pointtiasi, jos ei lyhyesti niin hiukan pidemmin, koska tällä hetkellä sanotusta saattaa nähdä naissukupuolen alentamisen, mikä sinällään ei vaikuta sopivan sinun ajatteluusi.
En näe että missään vaiheessa historiassamme naisia olisi nostettu minkäänlaiselle jalustalle. Pikemminkin naisille on asetettu sen jalustan juurelle, jolla miehet seisovat, tikkaat joista edelleen puuttuu useita puolia. Kuvaavaa on, että aiemmin käsitteellä ihmisoikeudet tarkoitettiin vain ja ainoastaan taloudellisesti itsenäisten ja vapaiden miesten oikeuksia. Naiset, lasten, orjien ja palvelijoiden ohella, suljettiin näiden oikeuksien ulkopuolelle. Vaikka naisten asema on parantunut erityisesti viimeisen sadan vuoden aikana (ainakin Suomessa), kohtaavat naiset edelleen kaikkialla maailmassa sukupuolestaan johtuvaa syrjintää.
Sinänsä työnkuva nyt tulisi tuoda esiin jo työhön tekijää haettaessa ja rekrytoijan tehtävähän se on löytää työhön sopiva tekijä, huomioiden yksilöiden erot mm. fysiikassa ja osaamisessa. Olisi esimerkiksi täysin kestämätöntä palkata aasialaistaustainen noin 150 cm / 40 kg naisoletettu työhön jossa vaaditaan liki hänen oman massansa suuruisten taakkojen nostelua oman päänsä korkeudelle ilman apuvälineitä. Vieläpä kun ko. yksilöt yleisesti mukisematta sen tekevät mitä käsketään. Pidemmälle lähimmän esimiehen tulisi tunnistaa työntekijöidensä vahvuudet ja heikkoudet, jotta työt tulisivat mahdollisimman hyvin tehdyksi. Anonyymi kirjoitti:
Ehkä voisit selventää pointtiasi, jos ei lyhyesti niin hiukan pidemmin, koska tällä hetkellä sanotusta saattaa nähdä naissukupuolen alentamisen, mikä sinällään ei vaikuta sopivan sinun ajatteluusi.
En näe että missään vaiheessa historiassamme naisia olisi nostettu minkäänlaiselle jalustalle. Pikemminkin naisille on asetettu sen jalustan juurelle, jolla miehet seisovat, tikkaat joista edelleen puuttuu useita puolia. Kuvaavaa on, että aiemmin käsitteellä ihmisoikeudet tarkoitettiin vain ja ainoastaan taloudellisesti itsenäisten ja vapaiden miesten oikeuksia. Naiset, lasten, orjien ja palvelijoiden ohella, suljettiin näiden oikeuksien ulkopuolelle. Vaikka naisten asema on parantunut erityisesti viimeisen sadan vuoden aikana (ainakin Suomessa), kohtaavat naiset edelleen kaikkialla maailmassa sukupuolestaan johtuvaa syrjintää.
Sinänsä työnkuva nyt tulisi tuoda esiin jo työhön tekijää haettaessa ja rekrytoijan tehtävähän se on löytää työhön sopiva tekijä, huomioiden yksilöiden erot mm. fysiikassa ja osaamisessa. Olisi esimerkiksi täysin kestämätöntä palkata aasialaistaustainen noin 150 cm / 40 kg naisoletettu työhön jossa vaaditaan liki hänen oman massansa suuruisten taakkojen nostelua oman päänsä korkeudelle ilman apuvälineitä. Vieläpä kun ko. yksilöt yleisesti mukisematta sen tekevät mitä käsketään. Pidemmälle lähimmän esimiehen tulisi tunnistaa työntekijöidensä vahvuudet ja heikkoudet, jotta työt tulisivat mahdollisimman hyvin tehdyksi.Naisen jalustalle nostaminen ei minusta tarkoita sitä, että se olisikaan naisen ihmisyyden kohottamista, vaan päinvastoin.
Siinä naisesta tehdään palkinto. Esine.
Toisaalta mies itsekin on ollut joskus aikamoinen esine, jopa kone.
Oma ukkini oli hyvä esimerkki siitä. Se teki työtä ja työtä...mitä nyt välillä kuunteli mummon läksytystä ties mistä..mikä oli taas hänen tapansa välittää...
Mutta se toimi siihen aikaan.
Ei ollut parisuhdetta...oli avioliitto. Ja se oli kuin yhteinen yya-sopimus. Tosin kyllä mä huomasin, että toisiaan rakastivat, vaikka se ei näkynyt päällepäin samoin kuten nykyään osoitetaan.
Ja jos tuota koittaisi nykymaailmaan sorvata, ei siitä tulis yhtään mitään. Mutta tuollaisesta tähän päivään on tultu. Ja muutoskipuja tulee...siitä mä tässä olen koettanut kertoa ja sitä miettiä kollektiivisesti. En keskity yksittäisyyksiin.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Naisen jalustalle nostaminen ei minusta tarkoita sitä, että se olisikaan naisen ihmisyyden kohottamista, vaan päinvastoin.
Siinä naisesta tehdään palkinto. Esine.
Toisaalta mies itsekin on ollut joskus aikamoinen esine, jopa kone.
Oma ukkini oli hyvä esimerkki siitä. Se teki työtä ja työtä...mitä nyt välillä kuunteli mummon läksytystä ties mistä..mikä oli taas hänen tapansa välittää...
Mutta se toimi siihen aikaan.
Ei ollut parisuhdetta...oli avioliitto. Ja se oli kuin yhteinen yya-sopimus. Tosin kyllä mä huomasin, että toisiaan rakastivat, vaikka se ei näkynyt päällepäin samoin kuten nykyään osoitetaan.
Ja jos tuota koittaisi nykymaailmaan sorvata, ei siitä tulis yhtään mitään. Mutta tuollaisesta tähän päivään on tultu. Ja muutoskipuja tulee...siitä mä tässä olen koettanut kertoa ja sitä miettiä kollektiivisesti. En keskity yksittäisyyksiin.Samaa meinasin tossa kirjottaa, että naistahan on aina alennettu ylentämällä ja nostamalla jalustalle. Ei se todellakaan ole ollut mitään positiivista toimintaa, vaikka se usein sellaiseksi onkin naamioitu.
Anonyymi kirjoitti:
Samaa meinasin tossa kirjottaa, että naistahan on aina alennettu ylentämällä ja nostamalla jalustalle. Ei se todellakaan ole ollut mitään positiivista toimintaa, vaikka se usein sellaiseksi onkin naamioitu.
Joo, ei se miehenkään nostaminen jalustalle ole inhimillistä.
Aiemmassa teamissä työkaveri oli pääasiassa n. 15v nuorempia. Oli ilahduttavaa nähdä miten vaikka jokaisen lisääntyvän kohdalla isyyshoidettiin. Heti kun raskaus oli julkista, tuleva isä kertoi jäävänsä 0.5-1v kotiin (jaettu vanhemmuus). Omaan ikäluokkaan verrattuna perhekeskeisyydessä ja arvoissa oli selvä ero, vaikka kyse on kohtuullisen hyvin toimeen tulevista ihmisistä. Toki, myös ne molemmat kaksi omassa ympäristössä työskennelleet ja itseäni vanhemmat miehet eivät nuoremmistaan eroa vanhemmuudessaan, mutta ovat olleet ehkä oman aikansa edellä käviöitä (olin 3 vanhin omassa+läheisissä sidosorganisaatioissa). Siis yksilöiden välinen ero on suurempi kuin iän.
Olen myös useamman nuoren miehen kanssa puhunut työn ohessa suhteellisen syvällisiä. Ehkä heillä on vapaus olla paremmin mitä haluavat eikä ole painetta esittää toksisen maskuniilisuuden mukaista roolia. Muutos on vain hyvästä. Herkän ja tunteva pojan äitinä iloitsen, että mies saa olla oma itsensä, jos haluaa. Nykyisille 60v sama ei ole ollut itsestään selvyys. Oma poikani silloin n.8-9v kun kysyin miksi haluaa tulla isona, sanoi vastauksesi: haluan tulla hyväksi isäksi. Poika on fiksu ja ajatteleva, ja luultavasti saa elämässä muutakin aikaan kuin isyyden ilot, mutta silti saa elää sellaisena kuin on.
Veikkaan, että miehen odotukset vaikka pks on aivan erilaiset kuin Lapin tai Keski-, ja Itä-Suomen pikkukylissä. Monessa asiassa pks ja osa isoista kaupungeista elää ihan eri ”maassa” kuin muu Suomi.No alueellisia eroja varmaan on. Minusta on jopa jännää, että tässä maassa kulttuuri muuttuu radikaalisti rannikolta sisämaahan ja mitä lähemmäksi itää mennään, sen enemmän tuon naapurin vaikutus näkyy asenteissa.
Itsekin seuraan omien muksujen touhuja. On niillä ihan toisenlainen draivi elämään. Hiffaavat uuden kulttuurin hyvin ja tasa-veroisuuden sukupuolten välillä. Ei ole samaa vastakkainasettelua kuin itsellä oli alle 20 v ikäisenä. 😊- Anonyymi
Kohtuullisen hyvin toimeentulevissa perheissä on paremmin varaa valita. Aika iso osa perheistä ei tule kohtuullisesti toimeen.
- Sheena - Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No alueellisia eroja varmaan on. Minusta on jopa jännää, että tässä maassa kulttuuri muuttuu radikaalisti rannikolta sisämaahan ja mitä lähemmäksi itää mennään, sen enemmän tuon naapurin vaikutus näkyy asenteissa.
Itsekin seuraan omien muksujen touhuja. On niillä ihan toisenlainen draivi elämään. Hiffaavat uuden kulttuurin hyvin ja tasa-veroisuuden sukupuolten välillä. Ei ole samaa vastakkainasettelua kuin itsellä oli alle 20 v ikäisenä. 😊Itse näkisin, ettei kyse ole naapurin vaikutuksesta, vaan itäsuomalaisuus osa suomalaisuutta siinä missä länsisuomalaisuuskin.
- Sheena Anonyymi kirjoitti:
Kohtuullisen hyvin toimeentulevissa perheissä on paremmin varaa valita. Aika iso osa perheistä ei tule kohtuullisesti toimeen.
- SheenaNo toimeentuloon se vaikuttaa vasta jos mies ansaitsee enemmän kuin nainen. Ei se aina niinkään mene..
Anonyymi kirjoitti:
Itse näkisin, ettei kyse ole naapurin vaikutuksesta, vaan itäsuomalaisuus osa suomalaisuutta siinä missä länsisuomalaisuuskin.
- SheenaJokaisessa maassa naapurin läheisyys vaikuttaa...mieti vaikka Ukrainaa...
Hieman sekavasti kirjoitettu aloitus taas. Minulta menee varmaan enemmän aikaa teidän viestienne dekoodaamiseen kuin itse vastaamiseen. Keskittykää kirjoittamaan selkeämmin. En tiedä oikeastaan mitä tuossa haetaan, joten kirjoitan mitä mieleen tulee.
Minä kyllä pidän enemmän siitä yksinkertaisuudesta mitä oli vaikka 80-luvulla. Se vaan toimi normaaleille ihmisille paremmin. Nykyinen ilmapiiri on välillä hieman toksinen ja tehdään isoa numeroa vähän kaikesta, mitä ei edes mietitty aikaisemmin.
80-luvulla miehet kävivät töissä, ja naiset hoitivat lapsensa. Naisille ei silloin tuottanut niin paljon ongelmia olla poissa töissä, koska ei ollut nykyajan älyttömiä tehokkuusvaatimuksia. Uuden työn sai helposti, ja oli mahdollista olla pois työelämästä vaikka vuosia, ja palata takaisin. Nykyiset ongelmat saattavat johtua yksinkertaisesti liian vaativasta työelämästä.
Onko muuten julkaistu jotain tutkimuksia siitä että isän kotona oleminen (esim. isyysvapaa) parantaa lasten kehitystä, tai on kenties muita etuja? Minusta nykyajan lapset ovat mielenterveydeltään ja arvoiltaan heikompia kuin aikaisemmat sukupolvet, joten ainakaan mitään parannusta ei ole tullut, kaikesta huolimatta. Jotain tehtiin aikaisemmin oikein, mitä ei nyt tehdä.No tunnuithan tajuavan...
Naisen voi nykyäänkin olla helppoa olla kotona, mutta sinäkö maksaisit hänen vapaaehtoista eläkevakuutusta?
Ja kirjoitat, että nainen hoitaa lapsensa? Naisenko ne vaan on?
Taidat olla kunnon juntti?- Anonyymi
Kovasti ollaan nykyään kotiäitejä vastaan. On suorastaan rikollista hoitaa lapset 3-vuotiaaksi kotona. Tämä ilmapiiri on muuttunut 90-luvulta aivan suunnattomasti.
- Sheena Anonyymi kirjoitti:
Kovasti ollaan nykyään kotiäitejä vastaan. On suorastaan rikollista hoitaa lapset 3-vuotiaaksi kotona. Tämä ilmapiiri on muuttunut 90-luvulta aivan suunnattomasti.
- SheenaMitä tarkoitat? Tietyn verran tuosta kolmesta vuodesta voi hoitaa isäkin? Onko se joltain pois?
Disseisback kirjoitti:
No tunnuithan tajuavan...
Naisen voi nykyäänkin olla helppoa olla kotona, mutta sinäkö maksaisit hänen vapaaehtoista eläkevakuutusta?
Ja kirjoitat, että nainen hoitaa lapsensa? Naisenko ne vaan on?
Taidat olla kunnon juntti?Eläkeasiat sovitaan sitten erikseen, jos siihen on tarvetta. Lapset ovat yhteisiä.
Mitä tarkoitat juntilla (sanalla saattaa olla monta merkitystä)?m36-intj kirjoitti:
Eläkeasiat sovitaan sitten erikseen, jos siihen on tarvetta. Lapset ovat yhteisiä.
Mitä tarkoitat juntilla (sanalla saattaa olla monta merkitystä)?No juntilla tarkoitin hiukan vähä-älyistä, sellaista Usassa "redneck-tyylistä" mieseläjää.
No kirjoitit, ettet osaa kunnolla ottaa selvää mitä aloituksessa kirjoitan, mutta selkeästi itse kirjoitit: "80-luvulla miehet kävivät töissä, ja naiset hoitivat lapsensa. " Oliko tässä lauseessa jotain epäselvää sinusta? Kyllä siinä puhutaan vain naisten lapsista. Kirjoita itse selkeämmin, jos tarkoitat ihan muuta.
Eläkeasioistakaan et puhunut mitään. Kyllä ainoa selkeä kuva sinun "nootistasi" oli se, että joskus mihien ei tarvinnut tehdä muuta kuin panna ja häipyä.
Eli todella junttimainen palstatyypillinen setämiesöyhötys.Disseisback kirjoitti:
No juntilla tarkoitin hiukan vähä-älyistä, sellaista Usassa "redneck-tyylistä" mieseläjää.
No kirjoitit, ettet osaa kunnolla ottaa selvää mitä aloituksessa kirjoitan, mutta selkeästi itse kirjoitit: "80-luvulla miehet kävivät töissä, ja naiset hoitivat lapsensa. " Oliko tässä lauseessa jotain epäselvää sinusta? Kyllä siinä puhutaan vain naisten lapsista. Kirjoita itse selkeämmin, jos tarkoitat ihan muuta.
Eläkeasioistakaan et puhunut mitään. Kyllä ainoa selkeä kuva sinun "nootistasi" oli se, että joskus mihien ei tarvinnut tehdä muuta kuin panna ja häipyä.
Eli todella junttimainen palstatyypillinen setämiesöyhötys.Nyt kyllä tulkitset kirjoitustani aika vilkkaalla mielikuvituksella, mitään tuollaisia johtopäätöksiä ei voi kirjoituksestani tehdä. Aloituksesi näyttää kyllä edelleen epäselvältä. En kirjoita tästä asiasta sen enempää.
m36-intj kirjoitti:
Nyt kyllä tulkitset kirjoitustani aika vilkkaalla mielikuvituksella, mitään tuollaisia johtopäätöksiä ei voi kirjoituksestani tehdä. Aloituksesi näyttää kyllä edelleen epäselvältä. En kirjoita tästä asiasta sen enempää.
Ehkä sinä et a) osaa lukea. --> mikä selvittää syyn, että sinun pitää "decoodata tekstit.
b) osaa kirjoittaa ajatuksiasi, jolloin selkeästi kirjoitat muuta mitä tarkoitat.
Kannattaa paneutua mäihin kohtiin.Nykyään työelämä on vaativaa. Nykyihmisillä on paljon emotionaalisia ongelmia, mielenterveys reistaa. Tottakai tämä kiire joka paikkaan ja jatkuva kilpailu elämästä ja kuolemasta tyylinen touhu rampauttaa psyykeä.
Vanhemmilla ei ole aikaa/mielenkiintoa perheelle, lapdilla on älylaittert jotka korvaa ihmissuhteet ja suorittaminen alkaa jo päiväkodissa.
Ihmekkä jos tulee ongelmia pääkoppaan.Huitale kirjoitti:
Nykyään työelämä on vaativaa. Nykyihmisillä on paljon emotionaalisia ongelmia, mielenterveys reistaa. Tottakai tämä kiire joka paikkaan ja jatkuva kilpailu elämästä ja kuolemasta tyylinen touhu rampauttaa psyykeä.
Vanhemmilla ei ole aikaa/mielenkiintoa perheelle, lapdilla on älylaittert jotka korvaa ihmissuhteet ja suorittaminen alkaa jo päiväkodissa.
Ihmekkä jos tulee ongelmia pääkoppaan.Toisaalla oli sitten sotalapset ja sodan jälkeiset suuret sukupolvet, jotka kasvatettiin muottiin. Väkivalta oli arkea monelle lapselle, kun fyysinen kuritus omi kasvatustapa monissa perheissä.
Ettei silloinkaan ihan tervepäisiä ihmisiä kasvanut, mutta ihminen tarvii kyllä sopivasti vastoinkäymisiäkin kyetäkseen ihmisenä kasvamaan ja oivaltamaan miten löytää onni.
Olen vahvasti sitä mieltä, että liian helpolla pääseminen tekee ihmisistä hölmöläisiä.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Ehkä sinä et a) osaa lukea. --> mikä selvittää syyn, että sinun pitää "decoodata tekstit.
b) osaa kirjoittaa ajatuksiasi, jolloin selkeästi kirjoitat muuta mitä tarkoitat.
Kannattaa paneutua mäihin kohtiin.Jos joku on vaikeaselkoinen tässä ketjussa niin se olet sinä. Aivan turhaan vedit herneet m36-intj kommentista.
-Sivusta Anonyymi kirjoitti:
Jos joku on vaikeaselkoinen tässä ketjussa niin se olet sinä. Aivan turhaan vedit herneet m36-intj kommentista.
-SivustaEn vetänyt siitä hernettä nokkaan, vaan tuo viesti noin muuten oli kunnon öyhötystä.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
En vetänyt siitä hernettä nokkaan, vaan tuo viesti noin muuten oli kunnon öyhötystä.
Kunnon öyhötystä? Höpsis.
- Anonyymi
Mikä kuilu? Mikä naisten jalusta? Vanhempani olivat syntyneet kauan ennen 50-lukua ja äitini hoiti kotona minua nelivuotiaaksi. Itse hoidin lapset kotona kolmivuotiaaksi, käytännössä ei muu ollut mahdollista, mutta muuta en olisi halunnutkaan. Olisi jäänyt lapset saamatta, jos olisi nykyaika.
- SheenaNo se kuilu, mitä vastaan itsekin kommentoit täällä paljon.
Ja harmi, jos itseksesi hoidit lapsesi 3 vuotiaaksi asti. Minä osallistun yhä lasten kasvatukseen ja elämään, vaikka he ovat jo 20 ja 17 vuotiaita.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No se kuilu, mitä vastaan itsekin kommentoit täällä paljon.
Ja harmi, jos itseksesi hoidit lapsesi 3 vuotiaaksi asti. Minä osallistun yhä lasten kasvatukseen ja elämään, vaikka he ovat jo 20 ja 17 vuotiaita.Käytännössä olin naimisissa oleva yksinhuoltaja. Syitä en tässä lähde enempää avaamaan, mutta ne kävivät oikein hyvin järkeen, vaikka niin ei oltu suunniteltu, 90-luvun lama, mutta ei kuilua. Eikä ollenkaan harmi hoitaa lapsia. Lasten isälle se oli harmi, ettei pystynyt hoitamaan ja osallistumaan.
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytännössä olin naimisissa oleva yksinhuoltaja. Syitä en tässä lähde enempää avaamaan, mutta ne kävivät oikein hyvin järkeen, vaikka niin ei oltu suunniteltu, 90-luvun lama, mutta ei kuilua. Eikä ollenkaan harmi hoitaa lapsia. Lasten isälle se oli harmi, ettei pystynyt hoitamaan ja osallistumaan.
- SheenaPS. Ei harmi hoitaa, mutta s...nan raskasta välillä.
- S Anonyymi kirjoitti:
Käytännössä olin naimisissa oleva yksinhuoltaja. Syitä en tässä lähde enempää avaamaan, mutta ne kävivät oikein hyvin järkeen, vaikka niin ei oltu suunniteltu, 90-luvun lama, mutta ei kuilua. Eikä ollenkaan harmi hoitaa lapsia. Lasten isälle se oli harmi, ettei pystynyt hoitamaan ja osallistumaan.
- SheenaJoo. Olen törmännyt vastaavanlaisiin ihmisiin (naisiin) paljon.
Mutta tuo kuilu mikä on joskus 60-70 luvulla revennyt on juuri se, että naiset on ottaneet lapset hoitaakseen, vaikka miehetkin sitä olisivat voineet jakaa, kun harva enää oli ainoa,joka toi talouteen rahaa.
Nyttenkin on varmasti moni nainen todella pienillä eläkkeillä, kun ensinnäkin 70-luvulta eteenpäin naisten palkat olivat pienempiä ja lisäksi osa oli 10-20 vuottakin "kotiäitinä".
90-luvulle kun osuu ero, niin eipä siinä ihmeitä enää kerkeä kuittaamaan tilannetta...
Tämä on kuilun taloudellinen osio vain...
Toinen kuvio oli se, että sinäkin mm. itse olit se liki yh-äiti.
Ja isä saattaa katua vanhempana, kun lapset äänestää jaloillaan.
Minusta nykyinen systeemi lyö juuri noihin kiilaa väliin, ettei käy niin...mutta 1960-1980 luvun ihmiset Suomessa ehkä eivät kerenneet muutoksien kelkkaan. Se voi olla syy, mikä tekee täälläkin vahvaa vastakkainasettelua sukupuolten välillä...tämähän ei ole nuorten suosima alusta.Anonyymi kirjoitti:
PS. Ei harmi hoitaa, mutta s...nan raskasta välillä.
- SYmmärrän täysin. Olen ollut vko/vko isi ja hoitanut kaiken vuorotyön ohella, mutta vain muutaman vuoden verran, mutta pääsin makuun kyllä.
Mä ehkä hoisin itse asiat liiankin hyvon ja pistin 110%;a likoon. Hoisin ekstrana pojan joukkueen joukkueenjohtaja-hommia jne.
Mulla oli lidäksi omakotitalo ja muutakin ähvääriä lisäksi. Mutta jälkeenpäin rn pätkääkään kadu. Kaikki on ollut minulle ääretön mahfollisuus. Olfn ollut lähellä lapsiani ja he ovat minua. He ovat nähneet miten panostan heihin ja vaikka he ovat jo "isoja" he silti ensin lähestyvät minua.
Kyllähän tämä tavsllaan on ääretön mahdollisuus, enemmän kuin "taakka". Toisaalta mä voin tästä kiittää "laiskahkoa exää". Oikeasti...
Jos minun exä ei olisi "pitänyt puoliaan ja sysännyt minulle minun vastuuta", niin voisimpa olla tätä elämää vajaampi.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Ymmärrän täysin. Olen ollut vko/vko isi ja hoitanut kaiken vuorotyön ohella, mutta vain muutaman vuoden verran, mutta pääsin makuun kyllä.
Mä ehkä hoisin itse asiat liiankin hyvon ja pistin 110%;a likoon. Hoisin ekstrana pojan joukkueen joukkueenjohtaja-hommia jne.
Mulla oli lidäksi omakotitalo ja muutakin ähvääriä lisäksi. Mutta jälkeenpäin rn pätkääkään kadu. Kaikki on ollut minulle ääretön mahfollisuus. Olfn ollut lähellä lapsiani ja he ovat minua. He ovat nähneet miten panostan heihin ja vaikka he ovat jo "isoja" he silti ensin lähestyvät minua.
Kyllähän tämä tavsllaan on ääretön mahdollisuus, enemmän kuin "taakka". Toisaalta mä voin tästä kiittää "laiskahkoa exää". Oikeasti...
Jos minun exä ei olisi "pitänyt puoliaan ja sysännyt minulle minun vastuuta", niin voisimpa olla tätä elämää vajaampi.Tytär ilmeisesti viihtyy enemmän nykyisin äitinsä luona?
Poika itsenäistyy ja lojaalisti käy kylässä yhtä paljon molempien luona?
Lasten kasvatuksesta ei meidän vanhempien tarvitse tehdä liian suurta numeroa, vaikka tuntuisi miten pahalta:)
Ei kannata ainakaan nostaa itseänsä jalustalle sitä toista alentaen, se kertoisi ihmisestä jo paljon se? Itsetunto pakottaisi selittelemään ja vakuuttamaan itselle miten hyvä olisi ollut...
Äidit ovat todella tärkeitä lapsilleen, niin kuin isäkin on. Paras tapa auttaa lapsia eteenpäin elämässä on auttaa äitiä. Niin itsekeskeinen ei saa olla että menisi siihen "kilpaan" kumpi on "parempi".
Se, miten olisi arvostanut naista suhteen aikana tulee esiin vasta suhteen päätyttyä? Ne jotka valittavat ex-puolisoistaan ovat juuri niitä jotka itse ovat olleet hankalia kumppaneja, syyllistyneet aliarvioimiseen ja toisen alentamiseen? Sama voi jatkua suhteen jälkeenkin? Syy eroon voi joskus löytyä tästä yhtälöstä.
AV - Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No se kuilu, mitä vastaan itsekin kommentoit täällä paljon.
Ja harmi, jos itseksesi hoidit lapsesi 3 vuotiaaksi asti. Minä osallistun yhä lasten kasvatukseen ja elämään, vaikka he ovat jo 20 ja 17 vuotiaita.Mä hoidin lapseni kotona kolmivuotiaaksi, vaikka olin ihan kirjaimellisesti yksinhuoltaja. Se oli mulle päätös, jonka olin tehnyt jo ennen kun koko "lapsiprojektiin" rupesin. No mutta toisaalta en mä olis siihen touhuun kenenkään kanssa kimpassa ruvennut, jollei sitä aikaa olis jaettu 50/50. Periaatekysymys. 😀
Anonyymi kirjoitti:
Tytär ilmeisesti viihtyy enemmän nykyisin äitinsä luona?
Poika itsenäistyy ja lojaalisti käy kylässä yhtä paljon molempien luona?
Lasten kasvatuksesta ei meidän vanhempien tarvitse tehdä liian suurta numeroa, vaikka tuntuisi miten pahalta:)
Ei kannata ainakaan nostaa itseänsä jalustalle sitä toista alentaen, se kertoisi ihmisestä jo paljon se? Itsetunto pakottaisi selittelemään ja vakuuttamaan itselle miten hyvä olisi ollut...
Äidit ovat todella tärkeitä lapsilleen, niin kuin isäkin on. Paras tapa auttaa lapsia eteenpäin elämässä on auttaa äitiä. Niin itsekeskeinen ei saa olla että menisi siihen "kilpaan" kumpi on "parempi".
Se, miten olisi arvostanut naista suhteen aikana tulee esiin vasta suhteen päätyttyä? Ne jotka valittavat ex-puolisoistaan ovat juuri niitä jotka itse ovat olleet hankalia kumppaneja, syyllistyneet aliarvioimiseen ja toisen alentamiseen? Sama voi jatkua suhteen jälkeenkin? Syy eroon voi joskus löytyä tästä yhtälöstä.
AVTyttö on oikeastaan nykyään enimmäkseen yksin toisessa kaupungissa kämpässä. Äiti asustaa miehen kanssa toisessa kaupungissa. Poika käy äitiään moikkaamassa ehkä kerran kaksi vuodessa.
Kumpikin muksuista tietää, että äiti on omalaatuinen.
En minä vaan saa kyseisestä henkilöstä kovin kukkaista sanottua...kyllä hän on lapset ruokkinut jne. omalla vuorollaan.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Tyttö on oikeastaan nykyään enimmäkseen yksin toisessa kaupungissa kämpässä. Äiti asustaa miehen kanssa toisessa kaupungissa. Poika käy äitiään moikkaamassa ehkä kerran kaksi vuodessa.
Kumpikin muksuista tietää, että äiti on omalaatuinen.
En minä vaan saa kyseisestä henkilöstä kovin kukkaista sanottua...kyllä hän on lapset ruokkinut jne. omalla vuorollaan.Aika karua on, jos mies ei anna sille mitään arvoa, että nainen on laittanut henkensä ja terveytensä likoon kantaessaan ja synnyttäessään tälle perillisiä. Raskauden ja synnytyksen useat mahdolliset fyysiset ja psyykkiset haitat ovat naiselle todella merkittävät ja parhaimmillaan seuraavat häntä hautaan asti, joka aika edelleen nykyään saattaa koittaa jo synnytysvuoteella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika karua on, jos mies ei anna sille mitään arvoa, että nainen on laittanut henkensä ja terveytensä likoon kantaessaan ja synnyttäessään tälle perillisiä. Raskauden ja synnytyksen useat mahdolliset fyysiset ja psyykkiset haitat ovat naiselle todella merkittävät ja parhaimmillaan seuraavat häntä hautaan asti, joka aika edelleen nykyään saattaa koittaa jo synnytysvuoteella.
Miksi pitäisi. Itsehän nainen meillä Suomessa sen päättää synnyttääkö lapsia vai ei. Ei se mikään kiitollisuuden ja arvostuksen asia ole. Eipä ainakaan itselleni jäänyt yhtään haittaa raskaudesta, eikä synnytyksestä. Ei mitään sellaista, jota kenenkään tarvisi sen kummemmin arvostaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi pitäisi. Itsehän nainen meillä Suomessa sen päättää synnyttääkö lapsia vai ei. Ei se mikään kiitollisuuden ja arvostuksen asia ole. Eipä ainakaan itselleni jäänyt yhtään haittaa raskaudesta, eikä synnytyksestä. Ei mitään sellaista, jota kenenkään tarvisi sen kummemmin arvostaa.
No kyllä minä ainakin pidän suuressa arvossa naista joka haluaa tai on halunnut lapsia kanssani. Tuohon kun liittyy niin paljon kaikenlaista, tunteita ennen kaikkea.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muutama mahdollinen raskauden ja synnytyksen seuraus: verenpainetauti, raskausdiabetes, infektiot (voivat johtaa esim. keskenmenoon, ennenaikaiseen synnytykseen, sikiövaurioihin, lapsen kuolleena syntymiseen, vastasyntyneen kuolemaan ja äidin terveyteen liittyviin komplikaatioihin), pre-eklampsia, eklampsia, masennus, synnytyksen jälkeinen masennus, ahdistuneisuus, vaikea ja jatkuva pahoinvointi ja oksentelu, raudanpuutosanemia, kardiomyopatia, sydän- ja verisuonisairaudet, sydänkohtaus, aivohalvaus, runsas verenvuoto, lapsivesiembolia, keuhkoembolia, embolia, sepsis, hengitysvaikeudet, sokki, anestesiakomplikaatiot, äidin kuolema raskauden tai synnytyksen aikana tai näiden jälkeisten komplikaatioiden seurauksena, kohdunlaskeuma, synnytyksen jälkeinen inkontinenssi, liiallinen painonnousu, roikkuvat rinnat, arpijuovat (raskausarvet), vatsalihasten erkauma, kivulias yhdyntä lapsen saannin jälkeen (emättimen repeytymisestä tai episiotomiasta johtuen), yms...
- Anonyymi
Kyllähän tuo ihan totta on, vaikka tosiaan ei tietenkään ihan kaikkia yksilöitä koske. Esimerkiksi mun oma isäni (joka oli syntynyt -49) oli hyvinkin "moderni" yksilö. Mut on kasvattanut mies, joka kokkasi, siivosi ja hoiti lapsia enemmän kuin äitini ja molemmat kävivät lisäksi töissä jne. Isä opetti meille tyttärille sen, että nainen pystyy ja osaa ja oppii kyllä ihan kaiken siinä missä mieskin, kun vaan opettelee. Ehkä siksi mun onkin niin kovin vaikea edes harkita parisuhdetta valtaosan itseäni vanhemmista miehistä ja ison osan myös ikäisistäni miehistä kanssa. Jotenkin se asenne- ja ajatusmaailma on ihan hiivatin kaukana toisistaan. Nuoremmat miehet ovat taas pääosin hyvinkin fiksua porukkaa, noin minun silmissäni.
Joo. Miehenä tuo vastaava ei tule vastaan niin selkeästi, mutta kyllä ikäisten ja vanhempien naisten kanssa aikaa myöten huomaa, että minulta miehenä vaaditaan jotain "mieheyttä" mikä on kiveen joskus hakattu...
Jotkut on kyllä selkeitä "prinsessoja" mitkä jää oven taakse seisomaan. 😆Joo. Miehenä tuo vastaava ei tule vastaan niin selkeästi, mutta kyllä ikäisten ja vanhempien naisten kanssa aikaa myöten huomaa, että minulta miehenä vaaditaan jotain "mieheyttä" mikä on kiveen joskus hakattu...
Jotkut on kyllä selkeitä "prinsessoja" mitkä jää oven taakse seisomaan. 😆
- Anonyymi
"Naista sukupuolrna on nostettu laissa miehen rinnalle, tasaveroiseksi ja sitä on tuotu esiin paljon. Mieheltähän se ei suoranaisesti mitään vie pois,"
Toimiminen siten että mahdoton olisi mahdollista, on järjetöntä ja vie paljon/valtavasti pois kaikilta.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No tuohon ei tuolla perustelulla osaa kyllä sanoa mitään.
Ei voi olla tasa-arvoa koska ei ole tasataitoja eikä tasakykyjä.
On rappeuttavaa että huonokykyiset huonotaitoiset ovat päättämässä tärkeistä asioista, onpa kyseessä suhteenhallinta tai valtionhallinta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei voi olla tasa-arvoa koska ei ole tasataitoja eikä tasakykyjä.
On rappeuttavaa että huonokykyiset huonotaitoiset ovat päättämässä tärkeistä asioista, onpa kyseessä suhteenhallinta tai valtionhallinta.Okei. Miehet pitäisi siis poistaa kaikesta tuollaisesta.
Tuntuu, että ihmisiltä on välillä hukassa tieto mikä on kohteliasta ja mikä ei. Jotkut ylpeilevät suorapuheisuudellaan ja sillä, että uskaltavat sanoa mitä haluavat, mutta suorapuheisuus ei ole ihan aina hyvä asia, jos sen nojalla laukoo toiselle mitä sattuu. Esim. sanoo suoraan vaikka, että "kylläpäs olet lihonut" tai että "onpas sinulla ruman värinen pusero" tai muuta vastaavaa. Haukkumisen puolelle tuollainen menee. Ei suorapuheistenkaan tarvitse ihan mitä tahansa päästää suustaan. Lapset saattavat päästää suustaan kaikenlaista, kun eivät osaa vielä kunnolla suodattaa sanomisiaan. Joskus se voi olla ihan jees tai hauskaa, mutta kyllä aikuisten olisi hyvä osata miettiä mitä sanoo ja missä. Kai sitä itsekin on joskus tölväissyt jotain vaikka suutuksissaan, mutta yleensä en päästä suustani ihan mitä tahansa. Yleensä yritän olla kohtelias ja ystävällinen. Kritiikinkin voi sanoa rakentavasti.
Eivät kaikki 1960-lukua ennen syntyneet ole herrasmiehiä tai ladyjä. Eivät suinkaan. Vanhemmissakin ihmisissä on sellaisia, jotka puhuvat ja tekevät mitä sattuu. Vastaavasti eivät kaikki nuoret ole ilkeitä ja vastuuntunnottomia. Kaiken ikäisistä ihmisistä löytyy kaikenlaisia.
Itseäni ei haittaa, jos joku avaa minulle oven, mutta kyllä se on ollut enemmän niin, että olen itse avannut muille ihmisille oven kuin että minulle olisi avattu. Tuollainen kohtelias käytös niin miehiltä kuin naisilta ja avuliaisuus voi olla hieman katoava asia, etenkin miesten keskuudessa. Tai sitten johtuu kulttuurisista asioista täällä Suomessa kun ollaan jo vuosikymmeniä totuttu siihen, että naisetkin ovat itsenäisiä ja eivät tarvitse ketään avaamaan itselleen ovea tai apulaista tekemään raskaitakaan töitä.
Kyllä minä pärjään enkä apua tarvitse -asenne on täällä aika sitkeässä ja varsinkin vanhemmissa sukupolvissa. Itse olisin kyllä joskus tarvinnut apua vaikka painavien kauppakassien kannossa, mutta ei kukaan pysähdy auttamaan, vaikka näkee, että toisella on joskus hieman vaikeuksia kantaa kasseja ja puuskuttaa melkein hikisenä.- Anonyymi
Näinpä juuri menee, kaiken ikäisissä on kaikenlaista laidasta laitaan. Itsekin pysähdyn auttamaan tilanteen ja mahdollisuuksien mukaan. Tänä kesänä on alkaneet uudelleen "matkaoppaan" työt koronan jälkeen. En tiedä mistä johtuu, mutta kovasti minulta neuvoja kaivataan missä ikinä liikunkin.
- Sheena
- Anonyymi
Joopa joo. Taas tätä. En jaksanut montaakaan viestiä lukea. Miehet on rakenteeltaan muuta kuin naiset,jos olette huomanneet😯 itse kun aikoinaan ns. miesten töitä tein,niin jo lantiossa tuntui. Repesinkin ,kun ei naista ole miehen töihin luotu. Voimankäyttö tuntuu lantiossa. Jos naiset tahtoo samaa niin antakaa tahtoa! Mies on rakenteeltaan enemmän voimankäyttöön rakennettu. Siis suojelkaa naisia,älkää saatana halveksiko,maalittako ja häväiskö! Mitä miehiä te luulette olevanne? Iniseviä hyttysiä,ja vinkuvia hiiriä💩👎
- Anonyymi
Kun ei teistä ollut miehiksi,oli pakko naisten ottaa ohjat käsiin. Katsokaa peiliin reppanat💩
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun ei teistä ollut miehiksi,oli pakko naisten ottaa ohjat käsiin. Katsokaa peiliin reppanat💩
Sinäkin Disse täällä uhriudut ja koet itsesi hyväksikäytetyksi. No voi nyyh. Miehen tehtäväkö sinua itkettää? Raha menee kaiken edelle ja oma uhriutuminen. Ei ihme että sinkkuna vielä parisuhdetta venaat. Saat venata tuolla asenteella loppu elämän. Kunhan kerroin💩
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinäkin Disse täällä uhriudut ja koet itsesi hyväksikäytetyksi. No voi nyyh. Miehen tehtäväkö sinua itkettää? Raha menee kaiken edelle ja oma uhriutuminen. Ei ihme että sinkkuna vielä parisuhdetta venaat. Saat venata tuolla asenteella loppu elämän. Kunhan kerroin💩
En ole koskaan vielä eläissäni tavannut miehen mittaista miestä. Ja kilometrejä on takana. Pelkkiä nyyhkyttäviä täysikäisiä pikkupoikia,joille muna ja raha on aa ja oo..raha ja kaikki höttö mitä maa päällään voi kantaa. 💩
- Anonyymi
Sellaisia monet valitettavasti tuntuvat olevan. Mutta vanhemmissa ikäluokissa on toisenlaisia miehiä ja elämänkokemus tuo hyvän lisän ajattelu- ja toimintatapaan.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik195790- 173256
MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1192956Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun6382193Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1592110Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja711434Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421415Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31208Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan4061136Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641107