Tuliko Jeesuksesta jotenkin enemmän "Herra" ylösnoustuaan?

Anonyymi-ap

Kun Jumala korotti hänet enkeleitäkin ylemmäksi?

52

776

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jeesus on aina ollut kaikkia korkeampi. Ainoa Jumala mitä on. Ylösnousemus todistaa sen mitä hän on. Samoin kuin hänen kärsimyksensä ristillä kertoo miten hän on voinut antaa anteeksi esimerkiksi Daavidille. Jumalassa ei ole muutosta. Silloin ei myöskään Ihmisen Pojassa eikä Jumalan Pojassa ole muutosta. Jeesus itse sanoo että Ihmisen Poika on taivaassa (Joh. ev. 3:13). Taivas on iankaikkisuudessa.

      Jumala ei muutu mutta se muuttuu mitä hänestä on ilmoitettu. Siksi nyt kaikkien on uskottava Jeesukseen, jotka haluavat Jumalaa palvella. Ihmisen Poika on nyt annetun ilmoituksen mukaan korotettu kaikkien yläpuolelle. Tätä ei oltu ilmoitettu eikä todistettu ennenkuin se Jeesuksessa ilmoitettiin ja todistettiin, mutta Jumalalle se on ollut näin aina.

      • Anonyymi

        ...
        Jumalan muuttumattomuuden ja ajattomuuden käsittäminen, avaa meidän ymmärryksemme kirjoituksien ymmärtämiseksi.

        Ilmestyskirjan luvun 13 jakeessa 8 kerrotaan että Karitsa on teurastettu maailman perustamisesta (Biblia käännöksessä ja KJV-Raamatussa, kirkkoraamattu on tästä eri mieltä). Kuinka on mahdollista, että Jeesuksen uhraus tapahtui ennenkuin se tapahtui? Vastaus on että hän on Herra, ei ainoastaan teoriassa, vaan että hänellä on kaikki Herran eli Jumalan piirteet, mukaanlukien muuttumattomuus ja iankaikkisuus.

        Jumala on läsnä kaikkialla ajasta ja paikasta riippumatta. Jeesuksen elämä ja risti ja ylösnousemus ja asettuminen Jumalan oikealle puolelle, ovat siinä mielessä erilaisia, että noissa hän itse on Jeesuksessa. Ei voida sanoa että koska Jumala on läsnä hehkulampussa, että tuo hehkulamppu olisi Jumala. Läsnäolo kaikkialla ei tee kaikesta Jumalaa. Mutta Jeesuksen koko elämä ja teot ovat läsnä kaikkialla, koska hänen tekonsa ovat Jumalan tekoja ja hänen elämänsä on Jumalan elämä. Jumala ei ollut vain läsnä Jeesuksen elämässä, vaan hän itse eli ja oli Jeesuksessa.

        Heprealaiskirje 1:1-4
        "Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta, on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut, ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa, tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän."

        Tässä painotetaan Jumalan itsestään antamaa ilmoitusta. Viimeisinä päivinä hän on puhunut Pojan kautta, eli ilmoittanut itsensä Pojassa. Kaikki on luotu Jeesuksen kautta, kaiken olemassaolon merkitys ja tarkoitus tulee Jeesuksesta. Ja onko ihme, kun kerran hän on teurastettu maailman perustamisesta. Hän on ainoa asia joka on ollut maailmassa, joka ei ole luotu.

        Kaiken kuuluikin mennä niin että hän tulisi teurastetuksi. Ei Jumala ollut tyhmä ja tietämätön siitä, että ihminen lankeaisi. Ei hän keksinyt pelastussuunnitelmaa vasta kun ihminen oli langennut, vaan hän salli sen tapahtua että hänen sanansa toteutuisi maailmassa ja pelastus oli jo valmistettu Kristuksessa Jeesuksessa.
        Jeesukselle on annettu kunnia sitä kautta, että hänet on nyt ilmoitettu, ja siksi hän nyt on täältä katsoen kaikkia korkeammalla. Mutta Jumalan tyköä katsoen näin on aina ollut. Jumala on aina tuntenut Poikansa.

        Tämän kaiken vahvistaa seuraavat jakeet:

        Heprealaiskirje 1:7-12
        "Ja enkeleistä hän sanoo:'Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi', mutta Pojasta:' Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka. Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi.' Ja 'Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja; ne katoavat, mutta sinä pysyt, ja ne vanhenevat kaikki niinkuin vaate, ja niinkuin vaipan sinä ne käärit, niinkuin vzatteen, ja ne muuttuvat; mutta sinä olet sama, eivätkä sinun vuotesi lopu.'"

        Jumala sanoo Jeesukselle että hän (Jeesus) on Jumala ja että hänen (Jeesuksen) vuotensa eivät lopu ja että hän (Jeesus) pysyy samana. Jumala sanoo Jeesukselle että hän (Jeesus) on Herra ja luonut kaiken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...
        Jumalan muuttumattomuuden ja ajattomuuden käsittäminen, avaa meidän ymmärryksemme kirjoituksien ymmärtämiseksi.

        Ilmestyskirjan luvun 13 jakeessa 8 kerrotaan että Karitsa on teurastettu maailman perustamisesta (Biblia käännöksessä ja KJV-Raamatussa, kirkkoraamattu on tästä eri mieltä). Kuinka on mahdollista, että Jeesuksen uhraus tapahtui ennenkuin se tapahtui? Vastaus on että hän on Herra, ei ainoastaan teoriassa, vaan että hänellä on kaikki Herran eli Jumalan piirteet, mukaanlukien muuttumattomuus ja iankaikkisuus.

        Jumala on läsnä kaikkialla ajasta ja paikasta riippumatta. Jeesuksen elämä ja risti ja ylösnousemus ja asettuminen Jumalan oikealle puolelle, ovat siinä mielessä erilaisia, että noissa hän itse on Jeesuksessa. Ei voida sanoa että koska Jumala on läsnä hehkulampussa, että tuo hehkulamppu olisi Jumala. Läsnäolo kaikkialla ei tee kaikesta Jumalaa. Mutta Jeesuksen koko elämä ja teot ovat läsnä kaikkialla, koska hänen tekonsa ovat Jumalan tekoja ja hänen elämänsä on Jumalan elämä. Jumala ei ollut vain läsnä Jeesuksen elämässä, vaan hän itse eli ja oli Jeesuksessa.

        Heprealaiskirje 1:1-4
        "Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta, on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut, ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa, tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän."

        Tässä painotetaan Jumalan itsestään antamaa ilmoitusta. Viimeisinä päivinä hän on puhunut Pojan kautta, eli ilmoittanut itsensä Pojassa. Kaikki on luotu Jeesuksen kautta, kaiken olemassaolon merkitys ja tarkoitus tulee Jeesuksesta. Ja onko ihme, kun kerran hän on teurastettu maailman perustamisesta. Hän on ainoa asia joka on ollut maailmassa, joka ei ole luotu.

        Kaiken kuuluikin mennä niin että hän tulisi teurastetuksi. Ei Jumala ollut tyhmä ja tietämätön siitä, että ihminen lankeaisi. Ei hän keksinyt pelastussuunnitelmaa vasta kun ihminen oli langennut, vaan hän salli sen tapahtua että hänen sanansa toteutuisi maailmassa ja pelastus oli jo valmistettu Kristuksessa Jeesuksessa.
        Jeesukselle on annettu kunnia sitä kautta, että hänet on nyt ilmoitettu, ja siksi hän nyt on täältä katsoen kaikkia korkeammalla. Mutta Jumalan tyköä katsoen näin on aina ollut. Jumala on aina tuntenut Poikansa.

        Tämän kaiken vahvistaa seuraavat jakeet:

        Heprealaiskirje 1:7-12
        "Ja enkeleistä hän sanoo:'Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi', mutta Pojasta:' Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka. Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi.' Ja 'Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja; ne katoavat, mutta sinä pysyt, ja ne vanhenevat kaikki niinkuin vaate, ja niinkuin vaipan sinä ne käärit, niinkuin vzatteen, ja ne muuttuvat; mutta sinä olet sama, eivätkä sinun vuotesi lopu.'"

        Jumala sanoo Jeesukselle että hän (Jeesus) on Jumala ja että hänen (Jeesuksen) vuotensa eivät lopu ja että hän (Jeesus) pysyy samana. Jumala sanoo Jeesukselle että hän (Jeesus) on Herra ja luonut kaiken.

        ....
        Tätä todellisuutta Jumala tähdentää myös Paavalin kautta:

        2 Timoteus 1:8-10
        "Älä siis häpeä todistusta Herrastamme äläkä minua, hänen vankiaan, vaan kärsi yhdessä minun kanssani vaivaa evankeliumin tähden, sen mukaan kuin Jumala antaa voima, hän, joka on meidät pelastanut ja kutsunut pyhällä kutsumuksella, ei meidän tekojemme mukaan, vaan oman aivoituksensa ja armonsa mukaan, joka meille on annettu Kristuksessa Jeesuksessa ennen ikuisia aikoja, mutta nyt ilmisaatettu meidän Vapahtahamme Kristuksen Jeesuksen ilmestymisen kautta, joka kukisti kuoleman ja toi valoon elämän ja katoamattomuuden evankeliumin kautta, jonka julistajaksi ja apostoliksi ja opettajaksi minä olen asetettu."

        Armo on annettu Jeesuksessa Kristuksessa ennen ikuisia aikoja mutta ilmisaatettiin hänen ilmestymisensä kautta. Paavali vahvistaa meille että Karitsa on teurastettu maailman perustamisesta. Heprealaiskirjeessä sanotaan että Jumalan teot olivat valmiit maailman perustamisesta asti (Hep. 4:3). Jos uskomme että Jeesus on Herra, niin meidän tulisi uskoa että hänen tekonsa olivat myös valmiit maailman perustamisesta. Meidän synneistämme on uhrattu uhri kenellä ei ole alkua eikä loppua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ....
        Tätä todellisuutta Jumala tähdentää myös Paavalin kautta:

        2 Timoteus 1:8-10
        "Älä siis häpeä todistusta Herrastamme äläkä minua, hänen vankiaan, vaan kärsi yhdessä minun kanssani vaivaa evankeliumin tähden, sen mukaan kuin Jumala antaa voima, hän, joka on meidät pelastanut ja kutsunut pyhällä kutsumuksella, ei meidän tekojemme mukaan, vaan oman aivoituksensa ja armonsa mukaan, joka meille on annettu Kristuksessa Jeesuksessa ennen ikuisia aikoja, mutta nyt ilmisaatettu meidän Vapahtahamme Kristuksen Jeesuksen ilmestymisen kautta, joka kukisti kuoleman ja toi valoon elämän ja katoamattomuuden evankeliumin kautta, jonka julistajaksi ja apostoliksi ja opettajaksi minä olen asetettu."

        Armo on annettu Jeesuksessa Kristuksessa ennen ikuisia aikoja mutta ilmisaatettiin hänen ilmestymisensä kautta. Paavali vahvistaa meille että Karitsa on teurastettu maailman perustamisesta. Heprealaiskirjeessä sanotaan että Jumalan teot olivat valmiit maailman perustamisesta asti (Hep. 4:3). Jos uskomme että Jeesus on Herra, niin meidän tulisi uskoa että hänen tekonsa olivat myös valmiit maailman perustamisesta. Meidän synneistämme on uhrattu uhri kenellä ei ole alkua eikä loppua.

        ....

        Johannekse evankeliumi 3:13
        "Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."

        Jeesus puhuu taivaaseen nousemisestaan kuin se olisi menneisyydessä ja taivaassa olemisestaan kuin hän olisi siellä nyt. Epäuskoisten on likimain mahdoton ymmärtää mitään Raamatusta, koska he eivät usko että Jeesus on Jumala. He luulevat että nämä aikamuotojen vaihtelut ovat vain sekavia käännösvirheitä ym. vaikka todellisuudessa Jeesus kertoo vain miten asiat ovat.

        Heprealaiskirje 7:3
        “… jolla ei ole isää, ei äitiä, ei sukua, ei päivien alkua eikä elämän loppua, mutta joka on Jumalan Poikaan verrattava – hän pysyy pappina ainaisesti.”

        Jesaja profetioi:

        Jesaja 53:5
        “… mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.”

        Jälleen kuin tuo kaikki olisi jo tapahtunut. Profetiointi on tulevien asioiden näkemistä Jumalan silmin, koska Jumala on jo siellä. Muutenhan tämä kuuluisi: Hän tulee haavoitetuksi...

        Jesaja 41:4
        “Kuka on tämän tehnyt ja toimittanut? Hän, joka alusta asti kutsuu sukupolvet esiin: minä, Herra, joka olen ensimmäinen ja viimeisten luona vielä sama.”

        Jesaja 48:12
        “Kuule minua, Jaakob, ja sinä, Israel, jonka minä olen kutsunut: Minä olen aina sama, minä olen ensimmäinen, minä olen myös viimeinen.”

        Kaikki mitä Jeesus tekee, pysyy iäti:

        Saarnaaja 3:14
        “Minä tulin tietämään, että kaikki, mitä Jumala tekee, pysyy iäti.”

        Jesaja 63.16
        “… Herra, olet meidän isämme: ‘meidän lunastajamme’ on ikiajoista sinun nimesi.”

        Miika 5:2
        “Mutta sinä, Beetlehem Efrata, joka olet vähäinen olemaan Juudan sukujen joukossa, sinusta minulle tulee se, joka on oleva hallitsija Israelissa, jonka alkuperä on muinaisuudesta, iankaikkisista ajoista.”

        Jeesus on ihmeellinen. Hänen suuruuttaan on mahdotonta edes käsittää. Kaikki mitä voimme kuvitella on liian vähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ....

        Johannekse evankeliumi 3:13
        "Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."

        Jeesus puhuu taivaaseen nousemisestaan kuin se olisi menneisyydessä ja taivaassa olemisestaan kuin hän olisi siellä nyt. Epäuskoisten on likimain mahdoton ymmärtää mitään Raamatusta, koska he eivät usko että Jeesus on Jumala. He luulevat että nämä aikamuotojen vaihtelut ovat vain sekavia käännösvirheitä ym. vaikka todellisuudessa Jeesus kertoo vain miten asiat ovat.

        Heprealaiskirje 7:3
        “… jolla ei ole isää, ei äitiä, ei sukua, ei päivien alkua eikä elämän loppua, mutta joka on Jumalan Poikaan verrattava – hän pysyy pappina ainaisesti.”

        Jesaja profetioi:

        Jesaja 53:5
        “… mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.”

        Jälleen kuin tuo kaikki olisi jo tapahtunut. Profetiointi on tulevien asioiden näkemistä Jumalan silmin, koska Jumala on jo siellä. Muutenhan tämä kuuluisi: Hän tulee haavoitetuksi...

        Jesaja 41:4
        “Kuka on tämän tehnyt ja toimittanut? Hän, joka alusta asti kutsuu sukupolvet esiin: minä, Herra, joka olen ensimmäinen ja viimeisten luona vielä sama.”

        Jesaja 48:12
        “Kuule minua, Jaakob, ja sinä, Israel, jonka minä olen kutsunut: Minä olen aina sama, minä olen ensimmäinen, minä olen myös viimeinen.”

        Kaikki mitä Jeesus tekee, pysyy iäti:

        Saarnaaja 3:14
        “Minä tulin tietämään, että kaikki, mitä Jumala tekee, pysyy iäti.”

        Jesaja 63.16
        “… Herra, olet meidän isämme: ‘meidän lunastajamme’ on ikiajoista sinun nimesi.”

        Miika 5:2
        “Mutta sinä, Beetlehem Efrata, joka olet vähäinen olemaan Juudan sukujen joukossa, sinusta minulle tulee se, joka on oleva hallitsija Israelissa, jonka alkuperä on muinaisuudesta, iankaikkisista ajoista.”

        Jeesus on ihmeellinen. Hänen suuruuttaan on mahdotonta edes käsittää. Kaikki mitä voimme kuvitella on liian vähän.

        ....

        Matteuksen evankeliumi 22:42-46
        "'Mitä arvelette Kristuksesta? Kenen poika hän on?' He sanoivat hänelle:'Daavidin'. Hän sanoi heille:'Kuinka sitten Daavid Hengessä kutsuu häntä Herraksi, sanoen:'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi alle.' Jos siis Daavid kutsuu häntä Herraksi, kuinka hän on hänen poikansa?' Ja kukaan ei voinut vastata hänelle sanaakaan; eikä siitä päivästä lähtien yksikään enää rohjennut kysyä häneltä mitään."

        Mikä on oikea vastaus Jeesuksen antamaan arvoitukseen? Kuinka Kristus voi olla sekä Herra että Daavidin poika? Vain siten että Kristus on ajaton Jumala.

        Matteukse evankeliumi 4:10-11
        "Silloin Jeesus sanoi hänelle:'Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on:'Herraa sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman.'' Silloin perkele jätti hänet; ja katso, enkeleitä tuli hänen tykönsä, ja he tekivät hänelle palvelusta."

        Jeesus läksyttää saatanaa siitä että ainoastaan Herraa Jumalaa tulee kumartaa ja palvella. Mitä tekevät enkelit kun perkele lähti lipettiin? He tulevat Jeesuksen tykö ja tekevät hänelle palvelusta, palvelevat häntä. Ei jää epäselväksi kuka Jeesus on.


      • Anonyymi

        Selitättkö termit Ihmisen poika,jumalan poika,jumala. mikä ero?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selitättkö termit Ihmisen poika,jumalan poika,jumala. mikä ero?

        Ihmisen Poika tarkoittaa Jeesuksen ihmisyyttä, joka sekin on iankaikkinen. Hän on se täydellinen Jumalan kuva joksi myös Aadam luotiin. Yksi syy lisää uskoa että Jeesus on ollut ennen kaikkea. Jumala on nöyrä ja tuon tittelin omaksuminen on osa hänen nöyryyttään. Hän otti orjan muodon ja tuli sellaiseksi kuin me olemme, Ihmisen Pojaksi.

        Jumalan Poika taas tarkoittaa hänen Jumaluuttaan. Poika on perillinen ja isänsä vertainen myös koska on kaiken sen perijä mitä isä on ja mitä isällä on.

        Ainakin nämä osaan sanoa noista titteleistä jotka Jeesukselle on annettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisen Poika tarkoittaa Jeesuksen ihmisyyttä, joka sekin on iankaikkinen. Hän on se täydellinen Jumalan kuva joksi myös Aadam luotiin. Yksi syy lisää uskoa että Jeesus on ollut ennen kaikkea. Jumala on nöyrä ja tuon tittelin omaksuminen on osa hänen nöyryyttään. Hän otti orjan muodon ja tuli sellaiseksi kuin me olemme, Ihmisen Pojaksi.

        Jumalan Poika taas tarkoittaa hänen Jumaluuttaan. Poika on perillinen ja isänsä vertainen myös koska on kaiken sen perijä mitä isä on ja mitä isällä on.

        Ainakin nämä osaan sanoa noista titteleistä jotka Jeesukselle on annettu.

        Onko Jeesus siis nyt molemmat sekä ihminen että jumala, ihmisen poika ja jumalan poika? Ja miten hän voi olla Aadamin kanssa samalla viivalla, Aadamhan on ihminen??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Jeesus siis nyt molemmat sekä ihminen että jumala, ihmisen poika ja jumalan poika? Ja miten hän voi olla Aadamin kanssa samalla viivalla, Aadamhan on ihminen??

        Kyllä, Jeesus on sekä ihminen että Jumala. Siis siinä mielessä että Jeesuksella oli samanlainen ruumis kuin meillä. Hän tuli sellaiseksi kuin ihmiset ovat. Hänessä ei ollut syntiä niinkuin se on meissä lapsesta asti.
        Aadam luotiin täydelliseksi. Hänessäkään ei ollut syntiä. Hän oli Jumalan kuva, kuten Jeesuskin on. Eivät he ole samalla viivalla muuten. Aadam luotiin, Jeesus on aina ollut. Ei meissäkään ole Jumalan kuvaa täydellisenä muutoin kuin Jeesuksen kautta. Synti tekee kuvan töherrykseksi.


      • Anonyymi

        " Samoin kuin hänen kärsimyksensä ristillä kertoo miten hän on voinut antaa anteeksi esimerkiksi Daavidille. "

        Onko tämmöistä kohtaa Raamatussa,missä Jeesus antaa anteeksi Daavidille??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...
        Jumalan muuttumattomuuden ja ajattomuuden käsittäminen, avaa meidän ymmärryksemme kirjoituksien ymmärtämiseksi.

        Ilmestyskirjan luvun 13 jakeessa 8 kerrotaan että Karitsa on teurastettu maailman perustamisesta (Biblia käännöksessä ja KJV-Raamatussa, kirkkoraamattu on tästä eri mieltä). Kuinka on mahdollista, että Jeesuksen uhraus tapahtui ennenkuin se tapahtui? Vastaus on että hän on Herra, ei ainoastaan teoriassa, vaan että hänellä on kaikki Herran eli Jumalan piirteet, mukaanlukien muuttumattomuus ja iankaikkisuus.

        Jumala on läsnä kaikkialla ajasta ja paikasta riippumatta. Jeesuksen elämä ja risti ja ylösnousemus ja asettuminen Jumalan oikealle puolelle, ovat siinä mielessä erilaisia, että noissa hän itse on Jeesuksessa. Ei voida sanoa että koska Jumala on läsnä hehkulampussa, että tuo hehkulamppu olisi Jumala. Läsnäolo kaikkialla ei tee kaikesta Jumalaa. Mutta Jeesuksen koko elämä ja teot ovat läsnä kaikkialla, koska hänen tekonsa ovat Jumalan tekoja ja hänen elämänsä on Jumalan elämä. Jumala ei ollut vain läsnä Jeesuksen elämässä, vaan hän itse eli ja oli Jeesuksessa.

        Heprealaiskirje 1:1-4
        "Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta, on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut, ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa, tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän."

        Tässä painotetaan Jumalan itsestään antamaa ilmoitusta. Viimeisinä päivinä hän on puhunut Pojan kautta, eli ilmoittanut itsensä Pojassa. Kaikki on luotu Jeesuksen kautta, kaiken olemassaolon merkitys ja tarkoitus tulee Jeesuksesta. Ja onko ihme, kun kerran hän on teurastettu maailman perustamisesta. Hän on ainoa asia joka on ollut maailmassa, joka ei ole luotu.

        Kaiken kuuluikin mennä niin että hän tulisi teurastetuksi. Ei Jumala ollut tyhmä ja tietämätön siitä, että ihminen lankeaisi. Ei hän keksinyt pelastussuunnitelmaa vasta kun ihminen oli langennut, vaan hän salli sen tapahtua että hänen sanansa toteutuisi maailmassa ja pelastus oli jo valmistettu Kristuksessa Jeesuksessa.
        Jeesukselle on annettu kunnia sitä kautta, että hänet on nyt ilmoitettu, ja siksi hän nyt on täältä katsoen kaikkia korkeammalla. Mutta Jumalan tyköä katsoen näin on aina ollut. Jumala on aina tuntenut Poikansa.

        Tämän kaiken vahvistaa seuraavat jakeet:

        Heprealaiskirje 1:7-12
        "Ja enkeleistä hän sanoo:'Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi', mutta Pojasta:' Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka. Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi.' Ja 'Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja; ne katoavat, mutta sinä pysyt, ja ne vanhenevat kaikki niinkuin vaate, ja niinkuin vaipan sinä ne käärit, niinkuin vzatteen, ja ne muuttuvat; mutta sinä olet sama, eivätkä sinun vuotesi lopu.'"

        Jumala sanoo Jeesukselle että hän (Jeesus) on Jumala ja että hänen (Jeesuksen) vuotensa eivät lopu ja että hän (Jeesus) pysyy samana. Jumala sanoo Jeesukselle että hän (Jeesus) on Herra ja luonut kaiken.

        "Jeesuksen elämä ja risti ja ylösnousemus ja asettuminen Jumalan oikealle puolelle, ovat siinä mielessä erilaisia, että noissa hän itse on Jeesuksessa."

        Nyt meni itsellä aivot sekaisin. Voisitko tarkentaa tätä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jeesuksen elämä ja risti ja ylösnousemus ja asettuminen Jumalan oikealle puolelle, ovat siinä mielessä erilaisia, että noissa hän itse on Jeesuksessa."

        Nyt meni itsellä aivot sekaisin. Voisitko tarkentaa tätä?

        Koko Jeesuksen elämä on Jumalan elämä. Sitä ajoin takaa. Se ei ole vain yhden ihmisen elämä. Kaikki mitä Jeesus sanoi, teki ja oli, sitä myös Jumala. Kaikki mitä tapahtui Jeesukselle, tapahtui Jumalalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko Jeesuksen elämä on Jumalan elämä. Sitä ajoin takaa. Se ei ole vain yhden ihmisen elämä. Kaikki mitä Jeesus sanoi, teki ja oli, sitä myös Jumala. Kaikki mitä tapahtui Jeesukselle, tapahtui Jumalalle.

        Kiitos selvennyksestä. Onko Jeesus ja Jumala nyt siis erilliset vai sama hahmo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos selvennyksestä. Onko Jeesus ja Jumala nyt siis erilliset vai sama hahmo?

        Sama hahmo. Jumala ilmaisi itsensä Jeesuksessa. Jumala on Isä, Poika ja Pyhä Henki. Jeesus on yksi Jumalan nimistä, se nimi, jonka hän itselleen on antanut, ilmaistessaan itsensä Poikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama hahmo. Jumala ilmaisi itsensä Jeesuksessa. Jumala on Isä, Poika ja Pyhä Henki. Jeesus on yksi Jumalan nimistä, se nimi, jonka hän itselleen on antanut, ilmaistessaan itsensä Poikana.

        Mitä sitten tarkoittaa että Jeesus istuu Jumalan oikealla puolella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sitten tarkoittaa että Jeesus istuu Jumalan oikealla puolella?

        Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi alle.'

        Kuinka Herra voi puhua Herralle ikäänkuin toiselle? Näin vain on. Jumalaa ei rajoita se mikä meitä ihmisiä. Kuinka hän voi olla Isä, Poika ja Pyhä Henki samaan aikaan? Hän vain voi.

        Jumalan oikealla puolella istuminen on suurin kunnia mitä on ja Jumala on antanut sen itselleen eli Jeesukselle koska kukaan muu ei ole siihen edes arvollinen. Jeesuksen elämä, kuolema ja ylösnousemus todistivat tämän. Hän oli täydellinen ja vanhurskas Jumalan Poika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi alle.'

        Kuinka Herra voi puhua Herralle ikäänkuin toiselle? Näin vain on. Jumalaa ei rajoita se mikä meitä ihmisiä. Kuinka hän voi olla Isä, Poika ja Pyhä Henki samaan aikaan? Hän vain voi.

        Jumalan oikealla puolella istuminen on suurin kunnia mitä on ja Jumala on antanut sen itselleen eli Jeesukselle koska kukaan muu ei ole siihen edes arvollinen. Jeesuksen elämä, kuolema ja ylösnousemus todistivat tämän. Hän oli täydellinen ja vanhurskas Jumalan Poika.

        ....
        Joosef asetettiin faraon oikeaksi kädeksi. Tuo on esikuvallista siitä iankaikkisesta kuvasta mikä on Jeesuksessa ja Taivaan Isässä. Farao sanoi Joosefille:

        1 Mooseksen kirja 41:40
        "Hoida sinä minun taloani, ja sinun käskyäsi totelkoon kaikki minun kansani; ainoastaan valtaistuimen puolesta minä olen sinua korkeampi."

        Tämä on kuin Isä puhuisi Pojalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi alle.'

        Kuinka Herra voi puhua Herralle ikäänkuin toiselle? Näin vain on. Jumalaa ei rajoita se mikä meitä ihmisiä. Kuinka hän voi olla Isä, Poika ja Pyhä Henki samaan aikaan? Hän vain voi.

        Jumalan oikealla puolella istuminen on suurin kunnia mitä on ja Jumala on antanut sen itselleen eli Jeesukselle koska kukaan muu ei ole siihen edes arvollinen. Jeesuksen elämä, kuolema ja ylösnousemus todistivat tämän. Hän oli täydellinen ja vanhurskas Jumalan Poika.

        Jumalan poika Jeesus siis istuu isä Jumalan oikealla puolella. Kysymys edelleen sama,miten he voivat olla sama hahmo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan poika Jeesus siis istuu isä Jumalan oikealla puolella. Kysymys edelleen sama,miten he voivat olla sama hahmo?

        Et sinä muutu eri ihmiseksi kun menet töihin tai kun suoritat jotain sinulle määrättyä vastuutehtävää. Olet jonkun lapsi ja ehkä jonkun vanhempi tai jonkun sisarus, tämä ei tee sinusta yhtään vähempää sinua. Jumala ei ole Poikana eri Jumala kuin Isänä. Hän on eri roolissa ja asemassa. Poikana Jumala istuu Isän oikealla puolella, paikalla johon kukaan muu kuin Jumala itse, ei ole arvollinen istumaan. Itselleni tämä on hyvin selkeää.

        5 Mooseksen kirja 6:4
        "Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme Herra on yksi."

        2 Korinttolaiskirje 4:5
        "Sillä me emme julista itseämme vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden."

        Jos sinua epäilyttää että Jeesus on Herra, niin lue tämä ketju:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17720814/jeesuksen-jumaluus-raamatussa-

        Siinä on kiistattomat todisteet Raamatusta että Jeesus on tuo yksi ja ainoa Herra, Jumala. Todisteet ovat vieläpä sekä suoria että epäsuoria, minkä vuoksi sanasepotkaan eivät niille mitään mahda.

        1 Korinttolaiskirje 12:3
        "Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano:'Jeesus olkoon kirottu', ja ettei kukaan voi sanoa:'Jeesus olkoon Herra', paitsi Pyhässä Hengessä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä muutu eri ihmiseksi kun menet töihin tai kun suoritat jotain sinulle määrättyä vastuutehtävää. Olet jonkun lapsi ja ehkä jonkun vanhempi tai jonkun sisarus, tämä ei tee sinusta yhtään vähempää sinua. Jumala ei ole Poikana eri Jumala kuin Isänä. Hän on eri roolissa ja asemassa. Poikana Jumala istuu Isän oikealla puolella, paikalla johon kukaan muu kuin Jumala itse, ei ole arvollinen istumaan. Itselleni tämä on hyvin selkeää.

        5 Mooseksen kirja 6:4
        "Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme Herra on yksi."

        2 Korinttolaiskirje 4:5
        "Sillä me emme julista itseämme vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden."

        Jos sinua epäilyttää että Jeesus on Herra, niin lue tämä ketju:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17720814/jeesuksen-jumaluus-raamatussa-

        Siinä on kiistattomat todisteet Raamatusta että Jeesus on tuo yksi ja ainoa Herra, Jumala. Todisteet ovat vieläpä sekä suoria että epäsuoria, minkä vuoksi sanasepotkaan eivät niille mitään mahda.

        1 Korinttolaiskirje 12:3
        "Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano:'Jeesus olkoon kirottu', ja ettei kukaan voi sanoa:'Jeesus olkoon Herra', paitsi Pyhässä Hengessä."

        ....
        Paavali myös ilmoittaa että on olemassa vain yksi Herra ja yksi Jumala:

        Efesolaiskirje 4:4-5
        "yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin te olettekin kutsututkin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte; yksi Herra, yksi usko, yksi kaste, yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."

        Jumala ja Isä on kaikissa uskovissa (Jeesukseen uskovissa). Ja siten Kristus on myös meissä:

        Kolossalaiskirje 1:27
        "... Jumala tahtoi tehdä tiettäväksi, kuinka suuri pakanain keskuudessa on tämän salaisuuden kirkkaus: Kristus teissä, kirkkauden toivo."

        Nämä eivät tietenkään todista mitään sellaiselle, joka ei pidä Raamattua ylimpänä auktoriteettinä näissä asioissa, tai sellaiselle joka uskoo mieluummin johonkin omaan järkeilyynsä Jumalasta.


      • Anonyymi

        > Jeesus on aina ollut kaikkia korkeampi.

        Jeesus itse sanoo:

        "Isä on minua suurempi."
        Joh. 14:28


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Jeesus on aina ollut kaikkia korkeampi.

        Jeesus itse sanoo:

        "Isä on minua suurempi."
        Joh. 14:28

        Ja noin osoitat vain epäuskoa Jeesukseen. Hän sanoi olevansa Isä (Joh. Ev. 14:9). En usko että kukaan joka väittää Jeesuksen sanoja vastaan, on oikeasti uskossa. Jos Jeesus sanoo että joka on nähnyt hänet on nähnyt Isän, niin hän myös tarkoittaa sitä. Lue tuo jae Mooseksen kirjasta, ehkä se valaisee sinulle Jumalaa Isänä ja Poikana, ehkä ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja noin osoitat vain epäuskoa Jeesukseen. Hän sanoi olevansa Isä (Joh. Ev. 14:9). En usko että kukaan joka väittää Jeesuksen sanoja vastaan, on oikeasti uskossa. Jos Jeesus sanoo että joka on nähnyt hänet on nähnyt Isän, niin hän myös tarkoittaa sitä. Lue tuo jae Mooseksen kirjasta, ehkä se valaisee sinulle Jumalaa Isänä ja Poikana, ehkä ei.

        ...
        Tottakai Jumala Poikana korottaa Isää ja tottakai Isä on tällöin suurempi, mutta vain siksi että Jumala Poikana on hänen oikea kätensä. Jumala on kumpikin. Jeesus nöyrtyi olemaan ihmisen asemassa. Ei ole mitään epäselvää siinä että Jeesus on Taivaan Isä. Jeesus on Taivaan Isän nimikin (Joh. Ev. 17:11).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ....
        Paavali myös ilmoittaa että on olemassa vain yksi Herra ja yksi Jumala:

        Efesolaiskirje 4:4-5
        "yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin te olettekin kutsututkin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte; yksi Herra, yksi usko, yksi kaste, yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."

        Jumala ja Isä on kaikissa uskovissa (Jeesukseen uskovissa). Ja siten Kristus on myös meissä:

        Kolossalaiskirje 1:27
        "... Jumala tahtoi tehdä tiettäväksi, kuinka suuri pakanain keskuudessa on tämän salaisuuden kirkkaus: Kristus teissä, kirkkauden toivo."

        Nämä eivät tietenkään todista mitään sellaiselle, joka ei pidä Raamattua ylimpänä auktoriteettinä näissä asioissa, tai sellaiselle joka uskoo mieluummin johonkin omaan järkeilyynsä Jumalasta.

        "Jumala ja Isä on kaikissa uskovissa (Jeesukseen uskovissa). Ja siten Kristus on myös meissä:"

        Tarkoitatko Kristuksella siis Jumalan Poikaa vai Isää vai mitä? Uskon kyllä että Jeesus on Herra,mutta mietin miksi sanotaan että Herra on Herran oikealla puolella, kai sen on fyysisesti tarkoittava jotakin muuta kuin että yksi Jumala istuu siellä valtaistuimella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jumala ja Isä on kaikissa uskovissa (Jeesukseen uskovissa). Ja siten Kristus on myös meissä:"

        Tarkoitatko Kristuksella siis Jumalan Poikaa vai Isää vai mitä? Uskon kyllä että Jeesus on Herra,mutta mietin miksi sanotaan että Herra on Herran oikealla puolella, kai sen on fyysisesti tarkoittava jotakin muuta kuin että yksi Jumala istuu siellä valtaistuimella.

        Kertaa aiempia vastauksia jos ehkä ymmärrät niistä. Tähän ei omasta mielestäni ole järkeä enää lisäillä mitään. Jotkut asiat pitää vain hyväksyä että ne voi oppia ymmärtämään. Voimmehan me loputtomasti vängätä kuinka Jumala loi maailman, mutta sensijaan se kannattaa vain hyväksyä koska emme tiedä luomisen yksityiskohtia. Eikä se että Jumala on samaan aikaan Isä, Poika ja Pyhä Henki, ole sellainen asia josta kannattaa väitellä. Kun ei se ole järjellä ymmärrettävissä. Järki sanoo että Jumala on ihmisen järjen mukainen. Usko sanoo että hän on järjen yläpuolella ja vain uskolla löydettävissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertaa aiempia vastauksia jos ehkä ymmärrät niistä. Tähän ei omasta mielestäni ole järkeä enää lisäillä mitään. Jotkut asiat pitää vain hyväksyä että ne voi oppia ymmärtämään. Voimmehan me loputtomasti vängätä kuinka Jumala loi maailman, mutta sensijaan se kannattaa vain hyväksyä koska emme tiedä luomisen yksityiskohtia. Eikä se että Jumala on samaan aikaan Isä, Poika ja Pyhä Henki, ole sellainen asia josta kannattaa väitellä. Kun ei se ole järjellä ymmärrettävissä. Järki sanoo että Jumala on ihmisen järjen mukainen. Usko sanoo että hän on järjen yläpuolella ja vain uskolla löydettävissä.

        Onko Kristus siis Isä,Poika ja Pyhä Henki kaikki? Kysyn vain siksi kun ei ole selvää itselle tämä asia..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Kristus siis Isä,Poika ja Pyhä Henki kaikki? Kysyn vain siksi kun ei ole selvää itselle tämä asia..

        Ei olekaan kolminaisuus jumala, vaan viitoslaisuus jumala: Jumala,isä,poika,pyhä henki ja kristus. On tämä ihme selittelyä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei olekaan kolminaisuus jumala, vaan viitoslaisuus jumala: Jumala,isä,poika,pyhä henki ja kristus. On tämä ihme selittelyä..

        ja vielä ihmisen poika,jumalan poika,jumalan karitsa ja Jeesus:D


    • Anonyymi

      Saunatonttu on ainoa jumalasi, älä palvo muita jumalia.

      • Anonyymi

        Menepä tonttu saunomaan:)


    • Anonyymi

      Kamalinta on Hänen saapuessa kun palkka on mukana.

    • Anonyymi

      Jeesus, ainoan elävän Jumalan poika, tuli taivaasta Isänsä luota ihmiseksi. Tehtyään tehtävänsä, sovittaa Aatamin ja Eevan valinta saatanan voitoksi ja Jumalan häviöksi. Jeesus sovitti ihmisen teon seurauksen, eron Jumalasta ja ikuisesta elämästä Jumalan lapsena. Nyt meillä on taas mahdollisuus Jumalan ikuisiksi lapsiksi, Minkä ehdot Jeesus kirjoitutti omiensa kautta Uuteentestamenttiin täysin selkeästi. Ylösnoustuaan takaisin Isänsä luo, Hän sai kaikkivaltiaan väliaikaisen aseman, ihmiskuntaa kohtaan. Jeesus on meidän Herramme, tuhatvuotisen valtakunnan herrojen Herra ja kuningasten Kuningas. Lpoullisen Jumalan valtakunnan aleetu Hän luovuttaa kaikkivaltiuden takaisin Isälleen.

      • Anonyymi

        Tämäkin hyvin kertoo että Jeesus ei ole Isä. Eihän tuossa muuten olisi mitään järkeä, luovuttaa vallan takaisin,,,itselleen?


    • Anonyymi

      Me sanomme samaa Saunamajurista.
      Ja Saunatonttu on sinunkin jumalasi.

    • Anonyymi

      Eenokin kirjassa sanotaan näin:
      "Ja sillä hetkellä tuo Ihmisen Poika nimitettiin Herran ollessa paikalla, ja Hänen nimensä mainittiin Kaiken Alun edessä. Ennen kuin aurinkoa oli luotu, ennen kuin taivaan tähtiä oli tehty, Hänelle oli annettu nimi Herran edessä."

      Eenokin kirja oli tärkeä kirjoitus toisen temppelin ajan juutalaisille. Se julistettiin kirotuksi vasta kauan Jeesuksen kuoleman jälkeen ja temppelin tuhon jälkeen, mutta on edelleenkin osa Etiopian ja Eritrean juuatalisten Tanakia.

      Myös fariseukset suuttuivat Jeesukselle, kun tämä väitti olevansa Ihmisen Poika, ja Jeesusta syytettiin jumalanpilkasta. Niin tärkeä kirja Eenokin kirja oli.

      • Anonyymi

        ""Ja sillä hetkellä tuo Ihmisen Poika nimitettiin Herran ollessa paikalla, ..."

        Onko Jeesus tuossa siis ihminen? Ja Herra on vissiin Isä Jumala?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ""Ja sillä hetkellä tuo Ihmisen Poika nimitettiin Herran ollessa paikalla, ..."

        Onko Jeesus tuossa siis ihminen? Ja Herra on vissiin Isä Jumala?

        Pari kappaletta aiemmin mainitaan, että Ihmisen Poika on kasvoiltaan kuin ihminen, ja hänen kasvonsa ovat täynnä kunniaa. Eenok näki Ihmisen Pojan aikojen alussa näkemässään näyssä.
        Toisaalta, ihmisethän luotiin jumalien kuvaksi, ja Ihmisen Poika kuuluu jumalolentoihin, koska ulkonäöltään muistuttaa ihmisiä, mutta on vain ollut aina olemassa.


    • Anonyymi

      Tais vain isättömällä poijalla kihahtaa pissa päähän. Pyhän henkosen pössyttely sekoitti nupin lopullisesti. Muu onkin sitten jälkikäteen sepitettyä legendaa.

    • Anonyymi

      Onko Jeesus ihmisenä vai Jumalana Daavidin suku ja juuriverso se kirkas KOINTÄHTI sekä ihmisenä Israelin kuningas. Daavidin poika mutta myös Aabrahamin poika.

      Onko hänen ihmisyytensä myös jotenkin mysteeri.

      Emme voi tuntea Jeesusta ellei Isä häntä ilmaise meille. Joka tapauksessa hän on mysteeri.

      Taivaassa korotettu on hänet kyllä alkuperäiseen olemukseensa hengeksi ja Sanaksi. Eli pyhäksi hengeksi ja Jumalan Pojaksi.

      Hän oli Isä , hän on Jumalan Poika ja hän tulee Pyhänä Henkenä.

      Kristuksessa tullaan yhdistämään kaikki taivaassa ja maan päällä.
      Tapahtuu luultavasti jo ennen tulemusta Pyhänä Henkenä. Tai sitten vasta sen jälkeen.

      Voiman eli Pyhän Hengen oikealla puolella on Jumalan Poika mutta Isä on fragmentoitunut ylösnosemuksessa kirkkaudeksi. Hän tulee taivaan pilvissä voiman oikealla puolella kirkkaudessa.

      Pyhä Henki, Poika ja Kirkkaus (fragmentoitunut).
      Mutta ihmisenä hän on suuri mysteeri.

      Exalted ALLAH, Krishna ja Isä (fragmentoitunut).
      Mutta ihmisenä hän on suuri mysteeri.

      Henki, Sana ja Valo.

      Ja Jumala näki että VALO OLI HYVÄ.
      Isä yksin on hyvä.
      Isä on valo.

      On helppo ymmärtää Pyhä Henki ja Poika, mutta Isän ymmärtäminen on paljon vaikeampi.
      Kukaan ei tunne ISÄÄ paitsi Poika.

      Isä kuoli ristillä kirottuna 33 jKr ja nousi ylös, mutta fragmentteina lukuisina.
      Jumala on Henki
      Poika on Sana
      Isä on Valo

      Daavidin suku
      Juuriverso
      Se kirkas KOINTÄHTI

      Tätä voisi tutkia vuosikaudet, mutta kaikki yhdistetään Kristuksessa vasta.

      Mikä tahansa Isä oli ennen kuolemaansa ristillä sitä emme tiedä. Nykyisin hän on kirkkaus eli Valo. Luultavasti Isä oli paljon enemmän ennen kuin antoi elämänsä ja ruumiinsa.
      Nykyisin hän on fragmentoitunut.

      Tulee muistaa että Nykyisin Pyhä Henki on Herra, Poika on Herra ja Isä on Herra.

      Pidämme Pyhää Henkeä, Poikaa ja ISÄÄ kaikkia kolmea Isänä. Eikä ole kunnian suhteen yhtään vähäisempää heissä. Kuitenkin Isä antoi ruumiinsa ja elämänsä. Mutta häntä pidetään yhä kunniassa yhtä suurena.

    • Anonyymi

      Sairasta ja tyhmää uskoa henkiolentoihin, vähän kuin johonkin Harry Potteriin.

    • Anonyymi

      Kännykät valmiina kuvaamaan kaverin ilmeitä sitten silmänräpäyksen ajan. Ehkä fold. Ja tyhjiä kumppareita ..

    • Anonyymi

      miksi raamatussa oli , että ihmiset sanoivat uskovaisten hakeneen jeesuksen ruumiin yöllä haudasta 🤔 miksi sinne näin kirjoitettiin , jos oli selvä asia ???

      • Anonyymi

        Kerrotaan minkälaisia valeita ylösnousemusta vastaan esitettiin ja samaa valetta toistetasn tänäkin päivänä. Valheiden tarkoitus on toimia esteinä uskolle. Ihmeiden näkeminen ei luo uskoa. Fariseukset eivät uskoneet vaikka Jeesus teki ihmeitä heidän nähtensä. Samaa olen nähnyt tänä päivänä. Ihmiset eivät halua uskoa vaikka Jumala tekee itsensä nähtäväksi. Siitä tässä onkin loppujenlopuksi kyse. Haluaako vai eikö halua uskoa. Rakkaus totuuteen otetaan vastaan uskomalla. Ilman rakkautta totuuteen ihminen rakastaa valheita ja valheiden isää.


    • Anonyymi

      Jumalan poika, ihmisen poika, daavidin poika, joosepin poika, kamelin poika ja mitä vielä?

      • Anonyymi

        kamelin perseestä syntynyt näin olen kuullut ja yhtä totuuden mukainen ,kun koko jeesus tarina


    • Anonyymi

      En usko, että kaikkialla kristillisessä maailmassa Jeesus olisi aina Herra Jeesus. Herroittelu on vanhaa suomalaista kulttuuria ja henkilöpalvonta rikkoo jopa hallintolakeja. Sen sijaan olisi hyvä kysyä vain, mitä Jeesus opetti ja mitä se tarkoittaa tässä tietotekniikan ja kaupallisuuden arvojen maaimassa. Niin, ja soveltaa sitä vain itseensä!

      • Anonyymi

        Jos edes Jeesuksen nimeä ei ole saatu UT:hen kirjattua oikein, niin tuskin opetuksetkaan ovat muuta kuin tulkintojen tulkintojen tulkintoja.
        Nimen pitäisi olla Joosua (Yehoshua mukaan, sama nimi kuin VT:ssä Moosesta seuraava juutalaisten johtaja).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos edes Jeesuksen nimeä ei ole saatu UT:hen kirjattua oikein, niin tuskin opetuksetkaan ovat muuta kuin tulkintojen tulkintojen tulkintoja.
        Nimen pitäisi olla Joosua (Yehoshua mukaan, sama nimi kuin VT:ssä Moosesta seuraava juutalaisten johtaja).

        VT on esikuvia UT : Joosua,Jeesus. Aabraham uhraa Iisakin ainoan poikansa. Pääsiäinen vanha liitto egyptin orjuudesta pääsemisen muistolle,uusi liitto Jeesuksen veressä. Ennen puhui Jumala profeettojen kautta,näinä päivinä Poikansa Jeesuksen kautta. yms. On mielenkiintoista lukea miten VT on täynnä samaa uskoa kuin UT, koko Raamattu on kokonaisuus ja pitää lukea molemmat testamentit että voi ymmärtää Jumalan rakkauden ihmistä kohtaan.


    • Anonyymi

      Eivät Roomalaiset naulanneet ristille herroja vaan 5rikollisia.

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Luin juuri Apostoliset ISÄT teoksesta Barnabaan kirjettä. Sen mukaan Jeesus oli ristillä ihminen Herrasta Jeesuksesta sekä ihminen Jumalan Pojasta Kristuksesta.

      Herra Jeesus oli kärsivä, nöyrä ja anteeksiantava.
      Jumalan Poika Kristus oli kasvonsa kovettanut ankara tuomari joka ei anna anteeksi pilkkaajille.

      Hän oli kaksinkertainen ihminen.
      Hän oli ihminen Herrana Jumalana nöyryydessä.
      Hän oli ihminen Jumalan Poikana pelottavassa tuomariudessa.

      Ei ole ihme että vuoden 70 tienoilla Jerusalem tuhottiin. Jeesus ei ole pelkästään Jeesus vaan myös Kristus. Ankara tuomari.

      • Anonyymi

        Palvot siis ihmistä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      333
      3261
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      225
      2017
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1622
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1447
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      82
      1329
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      284
      1243
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1074
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1061
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      81
      1018
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      146
      888
    Aihe