Mikä on elämäntilanteenne?

Anonyymi-ap

Eli otsikossa kysymys, mihin olette päätyneet elämässänne ja miksi?

Minulla on skitsoaffektiivinen häiriö ja ADHD. Olen aina pitänyt koulutusta tärkeänä ja minulla on maisterin tutkinto. Valmistumisen jälkeen työllistymiseni oli superhankalaa ja erityisesti siksi, koska sairauteni oli jollain lailla tiedossa. Yksi vaihe elämästäni meni niin, että viisi vuotta en tehnyt oikestaan mitään järkevää. Sitä ennen olin ollut erinäisissä pätkähommissa alani töissä.

Pikkuhiljaa menin uudestaan töihin. Ensiksi olin myyjänä ja sijaisopettajana. Tällä hetkellä olen toista vuotta määräaikaisena opettajana ja suoritan pedagogisia opintoja. Jotenkin tuntuu, että olen alkanut selviytymään sairauden kanssa. Jaksan töissä kohtalaisesti ja kykenen keskittymään opintoihin.

Olisi ihanaa, jos voisin puhua avoimesti sairaudestani mutta pelkään leimautumista.

3

199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sairaseläkkeelä tällä hetkellä. Diagnoosi skitsofrenia. Töissä viimeksi 2017. Ikää 30 ja mies. Turhauttaa tämä elämäntilanne jossa ei ole minkäänlaista sisältöä ja kaikenlsäksi kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta.

    • Anonyymi

      Hei

      Erittäin hienoa kuulla, että elämä menee eteenpäin. Jos se yhtään auttaa, niin pidän täällä peukkuja puolestasi.

      Itse olen sairastanut muunmoassa vakavaa masennusta, about koko elinikäni. Kerkisin jo hyvän aikaa olla työkyvyttömyys eläkkeelläkin, kunnes noin viisitoista vuotta sitten lakimuutoksen turvin rupesin käymään työssä, eläkkeen ohessa.

      Siitähän se sitten pikkuhiljaa lähti. Ajan oloon pystyi tekemään hieman vaativampia hommia jne.

      Nykyisin menee kai ihan hyvin, ainakin olosuhteisiin nähden. Riippuen toki minkälaisia mittareita käyttää siihen, että mikä on ”hyvin.” Mutta olen itse jokseenkin tyytyväinen, se lienee pääasia.

      Siinä mielessä en voi kuin suositella että pyrkii elämässään eteenpäin, oli tilanne mikä tahansa.

    • Anonyymi

      Yritin netistä etsiä sitä uutta HR-alan yritystä, jotka rekrytoi mielenterveyskuntoutujia. Hienoa, että on tällainen mahdollisuus, koska monet meistä saattaakin olla hyvin kykeneviä erilaisiin työtehtäviin.

      Lisäksi itse asun mielenterveyskuntoutujien asunnossa. On huojentavaa tietää, että jos työpaikka menee terveyden takia alta, niin minulla on kuitenkin koti. Henkilökunta on ollut tähän mennessä mukavia ja suvaitsevaisia.

      Onneksi myös Helsinki järjestää edullisia taidekursseja. Itse harrastin niitä aikoinaan, kun oloni oli kurjin. Sain maalaamisesta voimaa ja nykyään teen sitä aktiivisesti muiden juttujen ohessa.

      Liikkuminen on vaikeaa antipsykoottien takia. Haluaisin urheilla enemmän, mutta en löydä siihen motivaatiota.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe