Mikä tekee sinusta onnellisen?

Anonyymi-ap

Joo, mä tiedän kyllä sen, että onnellisuus on aika vahva sana ja aika vaikeasti tavoiteltava, mutta mikä tekee sinusta onnellisen?

Minulle se on ollut aina musiikki. Myös kirjallisuus. Niiden parissa olen ollut vähiten onneton. Ja muutaman ihmisen seurassa.

Kaikki muut jutut tekeekin minut onnettomaksi. Vältän niitä niin paljon kuin mahdollista. En halua elää tätä maallista elämää tämän maallisen paskan kanssa. Onneksi vielä kukaan ei pakota siihen. :)

101

1141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olemalla omaitseni, viimeinkin.

      • Sinussa kyllä nykyään aistii hyvän mielen. :o)


      • Anonyymi

        Vain onnekkailla on tällainen mahdollisuus.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vain onnekkailla on tällainen mahdollisuus.

        Todellavaikeeta

        Ei se ole vaikeeta loppujen lopuksi, luopuu vaan feikeistä rooleista senkin uhalla, ettei tule hyväksytyksi itsenään. Se tosiasia pitää hyväksyä, että kaikkia ei vaan voi eikä tarvitse miellyttää. Oikeat ystävät hyväksyy sinut itsenäsi. Muut saa mennäkin menojaan. Et menetä heissä mitään.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Ei se ole vaikeeta loppujen lopuksi, luopuu vaan feikeistä rooleista senkin uhalla, ettei tule hyväksytyksi itsenään. Se tosiasia pitää hyväksyä, että kaikkia ei vaan voi eikä tarvitse miellyttää. Oikeat ystävät hyväksyy sinut itsenäsi. Muut saa mennäkin menojaan. Et menetä heissä mitään.

        Paljon monimutkaisempi kysymys käytännössä. Näin se vaan tahtoo mennä, toiset saavat helpommin olla "oma itse" kuin toiset.

        Eri lainalaisuudet saattaa olla myös eri sukupuolilla: naisilla on yleensä "luonnostaan" paremmat sosiaaliset taidot ja heillä on myös enemmän "oikeita" ystäviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljon monimutkaisempi kysymys käytännössä. Näin se vaan tahtoo mennä, toiset saavat helpommin olla "oma itse" kuin toiset.

        Eri lainalaisuudet saattaa olla myös eri sukupuolilla: naisilla on yleensä "luonnostaan" paremmat sosiaaliset taidot ja heillä on myös enemmän "oikeita" ystäviä.

        Taas unohdin sanoa. TÄmä kommentti oli siis kirjoittajalta Todellavaikeeta.

        Todellavaikeeta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paljon monimutkaisempi kysymys käytännössä. Näin se vaan tahtoo mennä, toiset saavat helpommin olla "oma itse" kuin toiset.

        Eri lainalaisuudet saattaa olla myös eri sukupuolilla: naisilla on yleensä "luonnostaan" paremmat sosiaaliset taidot ja heillä on myös enemmän "oikeita" ystäviä.

        En pidä asiaa mitenkään sukupuolitettuna, vain yksilökysymyksenä.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        En pidä asiaa mitenkään sukupuolitettuna, vain yksilökysymyksenä.

        Luuletko, että naisten on miehiä vaikeampi saada "oikeita" ystäviä?

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi

        Millä perusteella?


      • Tiiän kaikkien tuttujen miesten olevan sosiaalisempia mitä minä ja heillä olevan enemmän kaverisuhteita, kun mulla ei niitä läheisiä ole yhtään tällä hetkellä. Ollut enää vuosiin. Että ei mikään sukupuolijuttu, vaan yksilö.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Millä perusteella?

        Selitin juuri. Olen hyvin erakkomainen ja sosiaalisesti taitava, mutta yksinäinen sielu. Tarvin merkityksen ihmissuhteille, mtään shitchät suhteita en kauaa jaksa.


      • Huitale kirjoitti:

        Selitin juuri. Olen hyvin erakkomainen ja sosiaalisesti taitava, mutta yksinäinen sielu. Tarvin merkityksen ihmissuhteille, mtään shitchät suhteita en kauaa jaksa.

        Miehilläkin on usein paljon sellaisia joutavia shitchät höpöhöpö kaverisuhteita joiden kanssa lätistää. Muttei oikein tosi ystäviä kuin joillain. Ja niillä joillain yleensä sitten paljonkin sosiaalista elämää.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Tiiän kaikkien tuttujen miesten olevan sosiaalisempia mitä minä ja heillä olevan enemmän kaverisuhteita, kun mulla ei niitä läheisiä ole yhtään tällä hetkellä. Ollut enää vuosiin. Että ei mikään sukupuolijuttu, vaan yksilö.

        Ikävää kuulla, jos sinulla ei ole ollenkaan "oikeita" ystäviä.

        Tässä on varmaan se, että sinun tutut miehet ovat kaikki suhteellisen sosiaalisia ja heillä on myös hyvä sosiaaliset taidot. Jos miehellä on esimerkiksi hyvä supliikki, on sosiaalinen ja hyvät sosiaaliset taiodt, toki kavereita riittää, varsinkin jos on kaikki muukin elämässä kunnossa kuten työ tai opiskelupaikka.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi

        Ja palsta, eikö?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ikävää kuulla, jos sinulla ei ole ollenkaan "oikeita" ystäviä.

        Tässä on varmaan se, että sinun tutut miehet ovat kaikki suhteellisen sosiaalisia ja heillä on myös hyvä sosiaaliset taidot. Jos miehellä on esimerkiksi hyvä supliikki, on sosiaalinen ja hyvät sosiaaliset taiodt, toki kavereita riittää, varsinkin jos on kaikki muukin elämässä kunnossa kuten työ tai opiskelupaikka.

        Todellavaikeeta

        Ei se minusta ole ikävää, ikävintä on se merkityksen puute, jos jokin. Kyllähän mä kavereita saan haalittua, mutten mä kaipaa kaverisuhteita missä ei ole selkeetä merkitystä. Tuttavat on niitä joille höpistään ohimennen.

        Ja toisaalta, en tällä hetkellä jaksaisi itsekkään antaa itsestäni perheeni ulkopuolisille oikein mitään merkityksellistä itsestäni. Joten tilanne on ok.

        Aivan niin. Olemme yksilöitä, eikä sukupuoli määritä millaisia ihmisiä olemme, vain sukupuolen.


      • Huitale kirjoitti:

        Ei se minusta ole ikävää, ikävintä on se merkityksen puute, jos jokin. Kyllähän mä kavereita saan haalittua, mutten mä kaipaa kaverisuhteita missä ei ole selkeetä merkitystä. Tuttavat on niitä joille höpistään ohimennen.

        Ja toisaalta, en tällä hetkellä jaksaisi itsekkään antaa itsestäni perheeni ulkopuolisille oikein mitään merkityksellistä itsestäni. Joten tilanne on ok.

        Aivan niin. Olemme yksilöitä, eikä sukupuoli määritä millaisia ihmisiä olemme, vain sukupuolen.

        Kaikilla naistutuillanikin on laajat sosiaaliset piirit, yhtä lukuunottamatta, mutta hälläkin minua laajemmat.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Miehilläkin on usein paljon sellaisia joutavia shitchät höpöhöpö kaverisuhteita joiden kanssa lätistää. Muttei oikein tosi ystäviä kuin joillain. Ja niillä joillain yleensä sitten paljonkin sosiaalista elämää.

        Sosiaalista elämääkin voi olla toisinaan parempi: saa mahdollisuuksia tutustua, varsinkin jos etsii parisuhdetta. Toisaalta, jos on vain vähän kavereita, saa siinä myös mahdollisuuksia tutustua uusiin ihmisiin ja toisista voi tulla hyviä kavereita ja jopa "oikeita" ystäviä.

        Näistä "oikeista ystävistä" sen verran, että aikaisemmin luulin, että minulla olisi muutama "oikea ystävä", mutta siinä vaiheessa, kun pariudutaan, näyttää asia vaan menevän näin, että nämä "oikeat ystävät" jäävät. Käykö naisilla samoin?

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja palsta, eikö?

        Ei oikeestaan. Tämä korvaa muita harrasteita, kun sinä kattelet telkkaa tai nysväät muuta, mä keskustelen. Muuten mun päivät on työntäyteisiä aamusta iltaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sosiaalista elämääkin voi olla toisinaan parempi: saa mahdollisuuksia tutustua, varsinkin jos etsii parisuhdetta. Toisaalta, jos on vain vähän kavereita, saa siinä myös mahdollisuuksia tutustua uusiin ihmisiin ja toisista voi tulla hyviä kavereita ja jopa "oikeita" ystäviä.

        Näistä "oikeista ystävistä" sen verran, että aikaisemmin luulin, että minulla olisi muutama "oikea ystävä", mutta siinä vaiheessa, kun pariudutaan, näyttää asia vaan menevän näin, että nämä "oikeat ystävät" jäävät. Käykö naisilla samoin?

        Todellavaikeeta

        Käy ainakin mulla käynyt. Ystävät muutti miesten perässä maailmalle, minä jäin kotikylään. Kyllähän ne välit katkesi siinä sitten.

        Ja nyt yksi eron jälkeen palasi takaisin, mutta elää rillumarei elämää sinkkuna, enkä mä kaipaa sellasta yhteistä ajanviettoa, joten erillään yhä. Kuulumiset kysellään välillä.


      • Huitale kirjoitti:

        Käy ainakin mulla käynyt. Ystävät muutti miesten perässä maailmalle, minä jäin kotikylään. Kyllähän ne välit katkesi siinä sitten.

        Ja nyt yksi eron jälkeen palasi takaisin, mutta elää rillumarei elämää sinkkuna, enkä mä kaipaa sellasta yhteistä ajanviettoa, joten erillään yhä. Kuulumiset kysellään välillä.

        Mä en pörräisi edes sinkkuna missään piireissä, ei oo mulle yhtään tyypillistä. Mulla on aina 1-2 läheusempää ihmistä, joihin yhteyksiä pidän kun pidän. En oo laumaeläjä. Sinkkunakaan.

        Luulen, että mun sairastelut lapsesta asti on ikään kuin ajaneet mut alunperin jäämään yksin, en oo kyennyt osallistumaan kuten terveet kaverini kaikkeen sängynpohjalla pääosin oksennellen. Luontainen jatkumo, erakoituminen ja siitä tykkäämään oppiminen.


      • Huitale kirjoitti:

        Mä en pörräisi edes sinkkuna missään piireissä, ei oo mulle yhtään tyypillistä. Mulla on aina 1-2 läheusempää ihmistä, joihin yhteyksiä pidän kun pidän. En oo laumaeläjä. Sinkkunakaan.

        Luulen, että mun sairastelut lapsesta asti on ikään kuin ajaneet mut alunperin jäämään yksin, en oo kyennyt osallistumaan kuten terveet kaverini kaikkeen sängynpohjalla pääosin oksennellen. Luontainen jatkumo, erakoituminen ja siitä tykkäämään oppiminen.

        Ei ole ollut vaihtoehtoja. Joten se vaan on menny niin. Nyt se on sitten mulle jo normaalia.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Käy ainakin mulla käynyt. Ystävät muutti miesten perässä maailmalle, minä jäin kotikylään. Kyllähän ne välit katkesi siinä sitten.

        Ja nyt yksi eron jälkeen palasi takaisin, mutta elää rillumarei elämää sinkkuna, enkä mä kaipaa sellasta yhteistä ajanviettoa, joten erillään yhä. Kuulumiset kysellään välillä.

        Kun "oikea ystävyys" on katkennut, sitä voi olla vaikeampi "palauttaa".

        "Ei se minusta ole ikävää, ikävintä on se merkityksen puute, jos jokin. Kyllähän mä kavereita saan haalittua, mutten mä kaipaa kaverisuhteita missä ei ole selkeetä merkitystä. Tuttavat on niitä joille höpistään ohimennen."

        Mä ymmärrän kyllä, mistä puhut, mutta tämä merkitys onkin sitten paljon monimutkaisempi kysymys: milloin ihmissuhteessa on se "todellinen merkitys".

        TIedän toki tämän tyhjyyden, kun merkitys puuttuu.

        Mun täytyy nyt lopettaa. Jatketaan keskustelua myöhemmin, jos sopii.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun "oikea ystävyys" on katkennut, sitä voi olla vaikeampi "palauttaa".

        "Ei se minusta ole ikävää, ikävintä on se merkityksen puute, jos jokin. Kyllähän mä kavereita saan haalittua, mutten mä kaipaa kaverisuhteita missä ei ole selkeetä merkitystä. Tuttavat on niitä joille höpistään ohimennen."

        Mä ymmärrän kyllä, mistä puhut, mutta tämä merkitys onkin sitten paljon monimutkaisempi kysymys: milloin ihmissuhteessa on se "todellinen merkitys".

        TIedän toki tämän tyhjyyden, kun merkitys puuttuu.

        Mun täytyy nyt lopettaa. Jatketaan keskustelua myöhemmin, jos sopii.

        Todellavaikeeta

        Se merkitys on jotain pysyvää, eikä jotain ohimenevää. Sopii.


      • Anonyymi

        Jos suolessa ilmaa niin se kun saa kunnolla piresta voi ei kun se tekkee niin hyvväää.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Se merkitys on jotain pysyvää, eikä jotain ohimenevää. Sopii.

        Kerroit, että olet lapsesta asti sairastellut paljon. Ikävä kyllä sairaudet ovat aina se, joka myös rajoittaa sosiaalista elämää. Se, mkä sairauksissa juuri on: nimenomaan toinimtakyvyn rajoite. Toisaalta ongelma on myös siinä, kuinka paljon ihmisiltä "vaaditaan".

        Näistä "vaatimuksista" esimerkiksi muistan hyvin peruskoulusta, kuinka pojat, jotka olivat hyviä urheilussa, saivat yleensä helpommin arvostusta ikätovereilta. "koulunerot" taas vähemmän. Sitten tämä kysymys, miksi toiset pojat ovat huomattavasti parempia urheilussa kuin toiset tai näin, että miksi toiset joutuu tekee huomattavasti enemmän töitä, jotta saavuttaisivat edes tyydyttävän tason. Siihen sitten päälle kaikki muutkin "vaatimukset".

        Jos ei siis pysty siihen kaikkeen, mitä "vaaditaan", jää helpommin yksinäiseksi. Minä en ollut peruskoulussa hyvä sellaisissa lajeissa, joita muut pojat arvostavat, mutta toisaalta mulla oli joissakin muissa asioissa myös vahvuuksia ja tällä pystyin toki kompensoimaan. En ole kuitenkaan ollut missään niin hyvä, että olisin pystynyt paljonkin kompensoimaan ja tämän takia olenkin ollut aina lopulta hyvin yksinäinen. Joitakin kavereita toki oli siinä 20-30 iässä, mutta hekin lopulta jäivät, kun pariutuivat.

        "Kyllähän mä kavereita saan haalittua, mutten mä kaipaa kaverisuhteita missä ei ole selkeetä merkitystä. Tuttavat on niitä joille höpistään ohimennen."

        Kavereiden haaliminen ei ole ollenkaan itsestään selvää varsinkin 30 iän jälkeen, kun moni on alkanut pariutumaan kestävämmin. Varsinkin, jos opiskelu ja työasiat eivät ole kunnossa, kavereiden haaliminen on vieläkin vaikeampaa.

        "Se merkitys on jotain pysyvää, eikä jotain ohimenevää. "

        Mä olen koko ikäni toivonut tätä, että ihmissuhteet olisivat mahdollisimman pysyviä, mutta jos sinkkuna haluaa haalia paljon kavereita, jotka ovat myös sinkkuja, he jäävät helposti heti kun onnistuvat pariutumaan.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerroit, että olet lapsesta asti sairastellut paljon. Ikävä kyllä sairaudet ovat aina se, joka myös rajoittaa sosiaalista elämää. Se, mkä sairauksissa juuri on: nimenomaan toinimtakyvyn rajoite. Toisaalta ongelma on myös siinä, kuinka paljon ihmisiltä "vaaditaan".

        Näistä "vaatimuksista" esimerkiksi muistan hyvin peruskoulusta, kuinka pojat, jotka olivat hyviä urheilussa, saivat yleensä helpommin arvostusta ikätovereilta. "koulunerot" taas vähemmän. Sitten tämä kysymys, miksi toiset pojat ovat huomattavasti parempia urheilussa kuin toiset tai näin, että miksi toiset joutuu tekee huomattavasti enemmän töitä, jotta saavuttaisivat edes tyydyttävän tason. Siihen sitten päälle kaikki muutkin "vaatimukset".

        Jos ei siis pysty siihen kaikkeen, mitä "vaaditaan", jää helpommin yksinäiseksi. Minä en ollut peruskoulussa hyvä sellaisissa lajeissa, joita muut pojat arvostavat, mutta toisaalta mulla oli joissakin muissa asioissa myös vahvuuksia ja tällä pystyin toki kompensoimaan. En ole kuitenkaan ollut missään niin hyvä, että olisin pystynyt paljonkin kompensoimaan ja tämän takia olenkin ollut aina lopulta hyvin yksinäinen. Joitakin kavereita toki oli siinä 20-30 iässä, mutta hekin lopulta jäivät, kun pariutuivat.

        "Kyllähän mä kavereita saan haalittua, mutten mä kaipaa kaverisuhteita missä ei ole selkeetä merkitystä. Tuttavat on niitä joille höpistään ohimennen."

        Kavereiden haaliminen ei ole ollenkaan itsestään selvää varsinkin 30 iän jälkeen, kun moni on alkanut pariutumaan kestävämmin. Varsinkin, jos opiskelu ja työasiat eivät ole kunnossa, kavereiden haaliminen on vieläkin vaikeampaa.

        "Se merkitys on jotain pysyvää, eikä jotain ohimenevää. "

        Mä olen koko ikäni toivonut tätä, että ihmissuhteet olisivat mahdollisimman pysyviä, mutta jos sinkkuna haluaa haalia paljon kavereita, jotka ovat myös sinkkuja, he jäävät helposti heti kun onnistuvat pariutumaan.

        Todellavaikeeta

        Kyllä ne rajoittaa ihan oleellisesti sosiaalista elämää ja jaksamista ihan kaikessa arjessa. Joutuu paljon keräilemään voimiaan ja parantelemaan, elämä ei ole kovin spontaania silloin enää muutenkaan.

        Mutta hyvinä päivinä oon sitten pyrkinyt tekemään asioita, mihin huonompina en kyennyt. Että joku tavoite on aina auttanut menemään silti elämässä eteenpäin lannistumatta. Sitä elämää on vain pitänyt muovata enemmän omannäköiseksi, eikä ole voinut mennä vaan päättömästi joka asiaa uteliaana näkemään.

        Toisaalta se hyvä puoli siinä on, että olen oppinut kuuntelemaan itseäni ja ihmisiä. Tarkkailemaan ja pohtimaan elämää, kun en ole vain juossut päättömästi, vaan joutunut tosissani pohtimaan voimavarojani ja ylipäänsä miten elän, jotten luhistu sairauksieni alle.

        Joo, tuo kilpailukin on raadollista, se on sitä koulussa, mutta ihan kaikessa muussakin.

        En minäkään ole ollut hyvä, vain keskinkertainen. Nyt olen jo jossain asioissa hyväkin, joskus jopa erinomainenkin. 😊

        Niin, kyllä ne tuppaa ihmisten tiet eroamaan. Elämä kuljettaa.


      • Huitale kirjoitti:

        Kyllä ne rajoittaa ihan oleellisesti sosiaalista elämää ja jaksamista ihan kaikessa arjessa. Joutuu paljon keräilemään voimiaan ja parantelemaan, elämä ei ole kovin spontaania silloin enää muutenkaan.

        Mutta hyvinä päivinä oon sitten pyrkinyt tekemään asioita, mihin huonompina en kyennyt. Että joku tavoite on aina auttanut menemään silti elämässä eteenpäin lannistumatta. Sitä elämää on vain pitänyt muovata enemmän omannäköiseksi, eikä ole voinut mennä vaan päättömästi joka asiaa uteliaana näkemään.

        Toisaalta se hyvä puoli siinä on, että olen oppinut kuuntelemaan itseäni ja ihmisiä. Tarkkailemaan ja pohtimaan elämää, kun en ole vain juossut päättömästi, vaan joutunut tosissani pohtimaan voimavarojani ja ylipäänsä miten elän, jotten luhistu sairauksieni alle.

        Joo, tuo kilpailukin on raadollista, se on sitä koulussa, mutta ihan kaikessa muussakin.

        En minäkään ole ollut hyvä, vain keskinkertainen. Nyt olen jo jossain asioissa hyväkin, joskus jopa erinomainenkin. 😊

        Niin, kyllä ne tuppaa ihmisten tiet eroamaan. Elämä kuljettaa.

        Hiutale: "Toisaalta se hyvä puoli siinä on, että olen oppinut kuuntelemaan itseäni ja ihmisiä. Tarkkailemaan ja pohtimaan elämää, kun en ole vain juossut päättömästi, vaan joutunut tosissani pohtimaan voimavarojani ja ylipäänsä miten elän, jotten luhistu sairauksieni alle."

        Hienoa. Kuulostaa kivalta, että on oppinut kuuntelemaan itseään ja muita ihmisiä. Onneksi olkoon, jos on niin.

        Itselläni onnelliseksi tekee yksinkertaiset asiat - hyvin nukuttu yö, ystävät, hyvä ruoka, lähisukulaisten terveys, banaania aamulla ja illalla...

        Hyvät viikonloput! :)


    • Hyvät ihmissuhteet ja joustava mieli hyväksyä sellaiset asiat, mille en voi tehdä mitään. Ne ainakin.

    • Anonyymi

      Hyvä seksi ja huumeet.

      • Kyllä nämäkin sellaisia, lyhyentähtäimen hyvänolon tuojia on... Kumpaakaan ei vaan saa helposti. Huumeita saa noista kahdesta helpommin sanoisin...


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Kyllä nämäkin sellaisia, lyhyentähtäimen hyvänolon tuojia on... Kumpaakaan ei vaan saa helposti. Huumeita saa noista kahdesta helpommin sanoisin...

        Anteeksi suorasukaisuuteni, mutta olet mallliesimerkki ihmisestä, joka on ITSE suurin este oman onnensa edessä. Katkeruus, itsesääli ja epärealististen tiukkojen reunaehtojen tekeminen itselleen.

        En kritisoi vain nuoren näköisen hyväkroppaisen alle 30v kelpuuttamista, en edes tilanteessa, jossa on itse auttamattomasti jo pappa-iässä. Kritisoin VAIN sitä, että aikuinen ihminen vinkuu kuin lapsi jatkuvalla syötöllä ja on katkera muille, vaikka syy yksinäisyyteen on ensisijaisesti ihan omissa valinnoissa.

        Jos kelpuuttaa katkerana pappana vain samoja naisia, joista myös 25v nuoremmat, elämän iloiset ja sosiaalisesti taitavat miehet ”kilpailevat”, on selvä että omaansa joutuu hakemaan kohtuullisen pitkään. Syy ei ole muissa vaan siinä mitä itse valitsee ja myös oma asenne elämää kohtaan tekee hyvin ison hankaluuden siihen päälle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi suorasukaisuuteni, mutta olet mallliesimerkki ihmisestä, joka on ITSE suurin este oman onnensa edessä. Katkeruus, itsesääli ja epärealististen tiukkojen reunaehtojen tekeminen itselleen.

        En kritisoi vain nuoren näköisen hyväkroppaisen alle 30v kelpuuttamista, en edes tilanteessa, jossa on itse auttamattomasti jo pappa-iässä. Kritisoin VAIN sitä, että aikuinen ihminen vinkuu kuin lapsi jatkuvalla syötöllä ja on katkera muille, vaikka syy yksinäisyyteen on ensisijaisesti ihan omissa valinnoissa.

        Jos kelpuuttaa katkerana pappana vain samoja naisia, joista myös 25v nuoremmat, elämän iloiset ja sosiaalisesti taitavat miehet ”kilpailevat”, on selvä että omaansa joutuu hakemaan kohtuullisen pitkään. Syy ei ole muissa vaan siinä mitä itse valitsee ja myös oma asenne elämää kohtaan tekee hyvin ison hankaluuden siihen päälle.

        Niin, silllä olen sanonutkin, että elämä on jo ohi siltä osin...
        Kiitos asiallisesta kritiikistä. Kyllä minä tuon kaiken tiedostan vähän liiankin hyvin. Olen jo hyväksynyt sen etten enää saa, koska en oman ikäisiä kelpuuta.


    • Anonyymi

      "... Hollow eyes only cry hollow tears
      And the tinselling flesh melts away
      The scars and fears that the shameless years
      Leave laughing and dancing
      On a wasted and tattered dream
      Cry hollow tears, stifle the tortured kiss and scream
      Screaming in the darkness, torn and ravaged
      Spinning round in circles
      And in the crazy and the howl of the naked and savage..."

      https://www.youtube.com/watch?v=Me2i6t6cm2w&list=RDMe2i6t6cm2w&start_radio=1

      • Anonyymi

        Kuraa.


    • Anonyymi

      Possumunkki

    • Anonyymi

      Hyvä terveys, rakastava ja vastavuoroinen parisuhde, riittävä työ, turvallinen koti ja ystävät.

      • Anonyymi

        Entä sitten, kun ne kaikki on pois?

        Joo, näin ei voi ikinä käydä... :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä sitten, kun ne kaikki on pois?

        Joo, näin ei voi ikinä käydä... :)

        Sitten voi poistua Telluksesta :)


      • Anonyymi

        Tai luotatko siihen, että kaikki ne pysyy ikuisesti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä sitten, kun ne kaikki on pois?

        Joo, näin ei voi ikinä käydä... :)

        Mietin ihan samaa. Entä jos kaikki on pois? Täytyy itsestään löytää syyn nousta aamuisin. Tie sisimpään ei ole huono matka.


    • Tästä oon Mark Masonin kanssa samaa mieltä...

      Minut onnelliseksi tekee ongelman ratkaisu. :o)

      Sitä en tosin ole vielä onnistunut, mitä Mason neuvoi tekemään, eli ottamaan vain pieniä ongelmia. :oD
      Mutta mitä pienistä, kun ei nekään meistä. :oD

      • Anonyymi

        Olenko minä ihan idiootti kun tykkään jakaa kaalilaatikon perunan kanssa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olenko minä ihan idiootti kun tykkään jakaa kaalilaatikon perunan kanssa?

        Mä voisin jakaa kaalilaatikon vaikka kenenkä kanssa.... mitä useampi, sen parempi....parasta kun ei itselle jäisi mitään, kun pakki menee sekaisin siitä sapuskasta. :oD


      • Anonyymi

        Ääh, ei olen samanlainen. Olen onnellisimmillani miettiessäni ratkaisuja pienempiin ja isompiin asioihin.


    • Anonyymi

      Valtavan moni asia tekee mut onnelliseksi, ei tosin aina samat asiat ja joskus yllätän itsenikin sillä milloin koen itseni onnelliseksi. Ne on sellaisia hetkiä, kun sitä vaan pysähtyy ja huomaa, että nyt on muuten todella todella hyvä olla. Se voi olla kaunis maisema ja upea sää tai vaikka metsäretki tai seistä vaikka tuossa omalla pihalla ja katsella kukkia. Se voi olla se, kun katselen nukkuvaa lastani. Jopa se kun tossa jokunen viikko sitten katselin viikon kämpilläni notkuneen ja sohvalla nukkuneen eksäni nukkumista tai kun hän pyöri tossa keittiössä sen iänikuisen (ja ärsyttävän) kahvikuppikuvionsa kanssa teki mut onnelliseksi siinä hetkessä. Täydellinen hetki, jonka ei tarvitse jatkua loputtomiin, mutta just siinä se tuntui hyvältä.

      • Anonyymi

        :)


      • Anonyymi

        Ai niin ja sitten on tietysti erikseen tyytyväisyys. Onnellisuus on mulle noita edellä kuvattuja hetkiä, tunne joka ei ole mitenkään jatkuva ja pysyvä. Onneksi ei ole, sillä eihän se tuntuisi enää miltään, jos se olisi jatkuvaa. Tyytyväisyys on sitten se sellainen hyrisevä pohjavire, kun kaikki on hyvin ja elämä on ihan mallillaan, vaikka ei nyt tietenkään täydellistä.


    • Anonyymi

      Tehkää itsellenne palvelus ja lukekaa Emily Brontën Humiseva Harju. Hieno kirja. Hieno tarina.

      me ollaan lopulta kaikki aika pieniä. ei uskalleta ikinä seurata sitä mitä halutaan. seurataan aina sitä mitä meitä on opetettu...

      https://www.youtube.com/watch?v=-1pMMIe4hb4

      • Anonyymi

        Oli minulle, tunteelliselle ihmiselle aika raju lukukokemus nuorempana. Tosi koskettava.


      • Anonyymi

        Olis kiva lukea palstalaisten kirja-, leffa- ja levyarvosteluja…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olis kiva lukea palstalaisten kirja-, leffa- ja levyarvosteluja…

        Joo sen kun kysyt kirjan nimellä, niin kyllä täällä joku arvostelee varmaan.


    • Anonyymi

      No jaa, tuskin kukaan on kaikkea aikaa onnellinen. Ei se vaan oo mahdollista edes. Onnellisuuteen vaikuttaa paljolti ympärillä pyörivät ihmiset. Niiden onnellisuus vaikuttaa paljon. Mut ei sitä onnea saa, jollei sitä itestä löydy ja läheltä ammenna lisukkeeks.

    • On monia asioita mitkä tekevät mut onnelliseksi kuten läheiset ihmiset ja ystävät, se että elämässä on nykyään kaikki asiat niin hyvin ja olen pystynyt tulemaan todella pitkän matkan sieltä synkästä paikasta mistä lähdin liikenteeseen kun elämääni ja elämäntapojani muutin, se että olen sujut itseni ja menneisyyteni kanssa ja osaan hyväksyä itseni sellaisena kuin olen ja että pidän siitä ihmisestä kuka nyt olen. Olisi kuitenkin vielä ainakin yksi asia mikä tekisi minut vielä onnellisemmaksi ja elämäni täydellisemmäksi ja se on oma rakas nainen ja kumppani ketä rakastaa ehdoitta ja kuka rakastaisi minua ehdoitta ja kenen kanssa voisimme jakaa kaikki asiat mitä elämä tuo tullessaan ja kasvaa yhdessä vanhoiksi.🙂.

      • Anonyymi

        Mutta eikö makkis-pekkikset ole kuitenkin tärkeimmät?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eikö makkis-pekkikset ole kuitenkin tärkeimmät?

        Saathan sä niistä tykätä ja pitää tärkeinä mulle ne ei kuitenkaan edelleenkään tipu eikä merkkaa mitään.😄.


    • Anonyymi

      Eipä oikein mikään enää nykyisin

      On ollut vastoinkäymistä vähän siellä ja täällä. Kukaan ei pidä minusta. Olen yksinäinen ja turha, rahatkin on loppu melkein. Elämä on syvältä sitä itseään.
      Pimeyttä kohti syksyä

    • Tällä hetkellä se on mozzarellajuusto,

      • Se on kyllä hyvää ja joo se voi myös tehdä onnelliseksi. On tosiaan tärkeää että pystyy näkemään elämässään myös ne pienemmätkin asiat mitkä tekevät onnelliseksi ja mistä se kokonaisuus koostuu kuten just nyt vaikka hyvä mozzarellajuusto.🙂.


    • Anonyymi

      Kaikki hyvät asiat, joita on paljon kunhan ne vain löytää.

      Olen onnellinen, koska minulla on rakkaus eli läheisiä, tärkeitä ihmisiä. Merkityksellinen työ, ihana koti, toimeentuloakin riittämiin.

    • Anonyymi

      Parasta oli olla sun vieressä. Nukkua ihan kiinni. En unohda meitä koskaan. ❤🥰

      • Anonyymi

        Kyllä. En minäkään. ❤🥲🥰


    • Ne mitkä aina on tehneet ennenkin, eli musiikki ja taide yleensäkin... Mutta nykyisin myös tuo, pari syksyä sitten aloitettu niin sanottu kamppailulajiharrastus, se on ollut isoin henkireikä elämässä siitä saakka ja antaa paljon muodossa monessa. Siitä tuli elämäntapa ja uusia ihmisiä elämään... Tietenkin myös hyvässä kunnossa pysyminen fyysisesti muutenkin ja terveenä oleminen. Usein ihminen unohtaa sen, että se on tärkeintä lopulta kuitenkin.

    • Onni ja onnellisuus on ensisijaisesti pään sisäinen mielentila. Jos omaa onneaan ei näe tai hyviä asioita osaa arvostaa,, ei ole olemassa asiaa mikä tekisi onnelliseksi. Mutku ja sitku on onnen

      • … pahimmat esteet. Jatkuu… lähti liian aikaisin.


      • Oma onni koostuu monesta isosta ja pienestä asiasta. Jos perusasiat on kunnossa voi joku asia puuttua väliaikaisesti kokonaan ilman, että se vie yksinään onnellisuutta. Elämän ei tarvitse olla myöskään täydellistä tuodakseen onnea. Armollisuus, epätäydellisyyden ja epävarmuuden sietokyky ovat onnen parhaita kamuja!

        Oman onneni lähteitäni (ihan kaikkea ei tälläkään hetkellä ole):
        - lapset, omat vanhemmat ja sisko, lemmikki
        - kauniit silmät ja läheiseltä tuntuva henkilö niiden takana
        - ystävät, läheiset ihmissuhteet, myös työkaverit
        - haasteet, oppiminen, kehittyminen, ongelman ratkaisu
        - halaus, läheisyys ja seksi
        - kova liikunta ja avanto (kiksit)
        - oma koti ja puutarha
        - fyysinen, henkinen ja taloudellinen turvallisuus ja terveys (niiden merkityksen ymmärtää vasta kun ne menettää)
        -rakkauteen ja syvään tunneyhteyteen perustuva parisuhde, joka antaa samaan aikaan myös tilaa olla omana itsenään
        -luonnon kauneus ja rauha: metsä, meri, järvi, vuorelle kiipeäminen
        -unelmat ja tavoitteet,, tosin matka on vielä tärkeämpi kuin perille pääsy


    • Rehellisesti sanoen en tällä hetkellä tiedä. On toki asioita joiden parissa voi kotvan tuntua onnellisemmalta kuin muutoin, mutta tehdä todella onnelliseksi, edes hetkeksi... En osaa sanoa,

      Varmaan parhaat hetket ikinä on tullut koettua luonnon parissa, mutta sekin on nykyään jotenkin menettänyt merkitystään. Päässä on vikaa.

      • Anonyymi

        Ei päässä ole vikaa. Eivät kaikki tunne onnellisuutta vaan tuntevat sen poissaolon. Ihan perussettiä ihmetellä miten pystyisi tuntemaan itsensä onnelliseksi. Ja tietenkin ollen samalla liian kokenut ymmärtämään, että se tulee aikanaan jostain, jos on tullakseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei päässä ole vikaa. Eivät kaikki tunne onnellisuutta vaan tuntevat sen poissaolon. Ihan perussettiä ihmetellä miten pystyisi tuntemaan itsensä onnelliseksi. Ja tietenkin ollen samalla liian kokenut ymmärtämään, että se tulee aikanaan jostain, jos on tullakseen.

        Tässä päässä on pakko olla, mutta turha siitä on vänkää. Tarvii vaan ylipäänsä ottaa nyt lusikka käteen ja palata tiukasti perusasioiden pariin, myös niihin mitkä ovat aiemmin tuottaneet ilo ja jopa onnellisuutta, mennä päin ja makustella että miltäs tänään tuntuu, vieläkö naurattaa. Rakenneltava siis himmeli kasaan uusista ja osin kierrätetyistä oljista. Muuten se onnellisuus ei kyllä tule, mutta toisaalta sekin on hyvä tieto, ei sitten odottele liikoja jos ei itekään mitään asialle tee.


    • Anonyymi

      Tänään se oli onnistunut maalaus.
      Syntymäpöljyys on paras syntymälahja :))

      -keinovaginamies-

    • Anonyymi

      Lapseni ja kissat.

    • Anonyymi

      Kun saan nukkua aamuisin pitkään. Lukea, käydä meressä, ei tarvi kiirehtiä mihinkään, saan elää omanlaistani elämää., ei stressiä mistään.

    • Rakkaat ihmiset, erityisesti oma lapsi, omien arvojen mukaan eläminen, positiiviset kokemukset ja niiatä täysillä nauttiminen, luonnossa oleminen, kissojen rapsuttelu (tällä hetkellä tosin muiden), auringonvalo ja -lämpö.. Aika basic-jutut siis.

    • Anonyymi

      Vähä älyiset voivat olla ns "onnellisia". Parempi käyttää sanaa - tyytyväinen. Onnellisuus sanana antaa ymmärtää, että se olisi jotenkin pysyvä mielentila. Itse olen aika-ajoittain tyytyväinen elämääni. Tunne vaihtelee päivänkin mittaan useita kertoja.

    • Anonyymi

      Minulle onni on sitä että elämän eri puoliskot toimivat ja on kokonaisvaltainen tunne edistymisestä ja itsetoteutumisesta, siitä että ikävät asiat ovat vähintään hoidetussa tilassa . Onnen edeltäjä, tyytyväisyys, tulee siitä että suurin osa asiosta on toimivia ja stressitekijöihin on ainakin jotain mahdollisuuksia vaikuttaa positiviisesti ja vaikka asiat eivät olisi valmiita niin ne ovat suoritettavissa ja se on itsestä kiinni ja tunnistaa omat voimavaransa hoitaa näitä asioita.

      Eilen tipuin tyytyväisyydestä epävarmuuteen kun kuulin että firmalta isoja tilauksia tipahtanut pois. Tarkoittaa lomautuksia jotka tarkoittavat persaukisuutta joka tarkoittaa sitä että pitkään henkireikänä ollut mökkiosuus joudutaan muuttamaan sosiaaliturvaksi, joka puolestaan tarkoittaa että potentiaali onnelliselle tilalle on taas useamman askeleen kauempana.

      Ehtihän tämä henkilökohtainen tilanne olla tyytyväisyyden puolella kokonaista kolme kuukautta. Ehkä on tosiaan aika todeta että tämä nykyinen systeemi ei vain toimi ja "normaalin ihmisen" elämän eläminen on oikeasti mahdotonta elleivät kortit ole alusta saakka olleet sen mukaiset. En jaksa olla enää väliinputoaja, toteutukoon elämäni jokatapauksessa jos ei hyvässä niin sitten pahassa.

      • Anonyymi

        Olipa ikävä uutinen. Sama voi olla monilla edessä. Tällä hetkellä olen töissä, johon suhdanteet eivät vaikuta helposti, mutta ei tämä mikään rahasampo ole, jolla voisi hankkia kesäpaikan itselle. Ymmärrän silti hyvin huolesi


    • Anonyymi

      200 miljoonaa euroa tekis onnelliseks

      • Anonyymi

        Eiks vaan vähempikin tosiaan riittäisi mut voisi lahjoittaa hyväntekeväisyyteen ja helpottaa toisten elämää, ja sitten ostaisin itelle hienon sitruspusertimen ja laatikollisen appelsiineja ja verigreippejä.


    • Anonyymi

      Minusta tekee onnellisen se, kun vien hyvänmielentorille ilmaista itselle tarpeetonta tavaraa.

      Vielä paremmsn onnen tunteen saan, kun löydän "aarteen". Joskus vain toisen roska on toisen aarre.

      Muistan, kun wanha isäni oli heittämässä nuoruuden Salora 1800 stereoitansa roskiin. Onneksi kerkesin estämään moisen ja nyt koristavatkin 70-luvun kirjahyllyssäni silmääni.

      >simiti<

      • Salora onkin sellanen, että aina kun sen kuulen, niin teen asennon. Se on ylistys suomalaisuudelle. Ja kaiken suomalaisuuden peruste.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Salora onkin sellanen, että aina kun sen kuulen, niin teen asennon. Se on ylistys suomalaisuudelle. Ja kaiken suomalaisuuden peruste.

        Nyt on Jero asiassa mukana. 50 luvulla syntyneet eiväy vain tajua 70-luvun helmiä.

        Kerran naapurustossa vanhempi pariskunta lahjoitti 70 luvun sohvaa. Tietenkin innoissani soitin kaverin mukaan ja pyyhälsin paikalle.

        Sitten tuli ongelmia. He eivät huolineet rahaa ja minä en suostunut ottamaan ilmaiseksi.

        Pitkien neuvotteluiden jälkeen joimme kahvit ja jätin tippiä.. asia ratkesi molempia tyydyttävällä tavalla.

        >simiti<


    • Anonyymi

      Tavallisen tasainen ja harmaa perusarki terveenä eläen on parasta. Ja tuo arki mielellään lähellä luontoa eläen. En kaipaa muuta onnelliseen elämään.Se tuo rauhaa ja tyytyväisen olon. Inhoan ja stressaan kaikkea extremeä elämässä.

    • Anonyymi

      Onko aamukakka jo mainittu?

    • Onnellisuus? Jätän väliin ja keskityn nauttimaan mielialaa kohottavista asioista. Eli niihin mihin on resurssit tällä hetkellä. Onnellisuus on aika vahva käsite ja sen tulee seistä vakaalla pohjalla ennenkuin otan sen tosissaan..

      • Anonyymi

        Ihan vaan täysin sivusta totean, että tässä ketjusta musta mielenkiintoisinta on tuo miten eri ihmiset kokevat onnellisuudes käsitteen. Toisille on tosi suuri ja vahva käsite, jota ei voi viljellä turhaan. Itselleni se taas on aika pienikin, hetkittäinen, ohimenevä tunne. Samalla tavalla kuin jos olen vihainen, niin olen vihainen ja jos olen surullinen, niin olen surullinen, en mä noita kumpaakaan jatkuvsti. Mä koe olevani onnellinen tosi usein, enkä mä oikein osaa edes käsittää mikä se on se suuri ja valtava juttu, jonka taas monet muut onnellisuudeksi käsittävät. Se on mielenkiintoista miten kovin eri tavoin ihmiset näitä juttuja kokevat. 🙂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan vaan täysin sivusta totean, että tässä ketjusta musta mielenkiintoisinta on tuo miten eri ihmiset kokevat onnellisuudes käsitteen. Toisille on tosi suuri ja vahva käsite, jota ei voi viljellä turhaan. Itselleni se taas on aika pienikin, hetkittäinen, ohimenevä tunne. Samalla tavalla kuin jos olen vihainen, niin olen vihainen ja jos olen surullinen, niin olen surullinen, en mä noita kumpaakaan jatkuvsti. Mä koe olevani onnellinen tosi usein, enkä mä oikein osaa edes käsittää mikä se on se suuri ja valtava juttu, jonka taas monet muut onnellisuudeksi käsittävät. Se on mielenkiintoista miten kovin eri tavoin ihmiset näitä juttuja kokevat. 🙂

        Ohimenevä tunne se on tähän mennessä ollutkin, tunne muitten seassa. Sen takia puhunkin mieluummin mielialoja kohottavista asioista, kuin onnellisuudesta. Mielihyvän kokemisesta on mun kirjoissa vielä pitkä matka onnellisuuteen 🌞


      • Anonyymi
        E-Lukka kirjoitti:

        Ohimenevä tunne se on tähän mennessä ollutkin, tunne muitten seassa. Sen takia puhunkin mieluummin mielialoja kohottavista asioista, kuin onnellisuudesta. Mielihyvän kokemisesta on mun kirjoissa vielä pitkä matka onnellisuuteen 🌞

        Minusta se ei voi koskaan mitään muuta ollakaan, kuin ohimenevää ja toivottavasti pian toistuvaa. Kuten totesin tossa yllä, niin en mä kykene edes keksimään mitä muuta sen olisi mahdollista olla. Me selvästi koemme ja määritämme mielihyvänkin eri tavalla ja se on minusta aidosti mielenkiintoista miten eri tavoin ihmiset näitä näkevät ja kokevat. Tällä palstalla esimerkiksi huomaa usein, että ne erot meidän ihmisten välillä näissä on välillä suorastaan valtavia. Ei lopulta ole yhtään ihme, että ihmisten välinen kommunikaation läheisissä ihmissuhteissa on välillä tosi vaikeeta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minusta se ei voi koskaan mitään muuta ollakaan, kuin ohimenevää ja toivottavasti pian toistuvaa. Kuten totesin tossa yllä, niin en mä kykene edes keksimään mitä muuta sen olisi mahdollista olla. Me selvästi koemme ja määritämme mielihyvänkin eri tavalla ja se on minusta aidosti mielenkiintoista miten eri tavoin ihmiset näitä näkevät ja kokevat. Tällä palstalla esimerkiksi huomaa usein, että ne erot meidän ihmisten välillä näissä on välillä suorastaan valtavia. Ei lopulta ole yhtään ihme, että ihmisten välinen kommunikaation läheisissä ihmissuhteissa on välillä tosi vaikeeta.

        Näinhän se on, ja aika usein puhutaan samoista asioista eri nimillä. Toinen juttu on taas sitten se että salliiko itselleen kaikki mahdolliset tunteet vai ei. Se nyt on sitten taas oma polkunsa, ei siitä sen enempää.


    • Onnen määrä on vakio. Että sen suhteen oon vähän huolissani, kun tein just viikon mittasen ruotsin kierroksen ja se onnistu niin täydellisesti. Että mikähän onnettomuus seuraavan nurkan takana väijyy. Toisaalta sain kauheen hammassäryn, että jos se ois pelkästään tällä kuitattu, niin sitten oon onnellinen. Kerron tosta ruotsi hommasta teille sitten myöhemmin lisää. Mutta nyt mun pitää lähtee hammaslääkäriin. Hei Hei.

      • Anonyymi

        Kaikki onnesi on seurausta globaaleists kriiseistä


    • Anonyymi

      Sydän ja mielikuvitus kuuluvat onnelliseen elämään... Haluan vielä sanoa Sinulle...
      Älä luota koskaan nauravaan naiseen äläkä itkevään mieheen... Sinulle m>n

    • Anonyymi

      Hyvä kirja joo, ei siitä mitään suurta hytkähdystä seuraa mutta jonkinlaista tyytyväisyyttä lukiessa. Varmaan sellaiset perinteiset jos/kun kuulee että jollakin läheisellä tai hyvällä ystävällä on asiat sujuneet saa myös tyytyväisen olon aikaan.

      -harmiseikirj-

    • Anonyymi

      Vaikeudet ja haasteet, niiden voittaminen.

      AV

    • Anonyymi

      Raha, rakkaus ja haaveet. Kaikkia on riittävästi.

    • Anonyymi

      Pienet arjen asiat. Kissan silitys pikkutunneilla, kanttarellien poimiminen, aamutee. Niin monet asiat ovat hyviä ja hyvin. Onnellisuus on asenne.

      xLiner

    • Anonyymi

      Mulla se on kans musiikki. Ykkösenä yhdessä luonnossa liikkumisen kanssa. Läheiset ihmiset tuo iloa ja eläimet. Tykkään myös alasta jota opiskelen. Tie sinne ei ollut helppo, mutta jos vaikka tulevaisuus näyttäisi että kannatti tehdä töitä unelmien eteen.

    • Anonyymi

      Moni asia tekee onnelliseksi. Mukavat hetket ja jutustelut kavereiden kanssa, tapahtumat, liikunta ehdottomasti. On nyt ollut vähän aikaa tosi hankalaa liikuntakiellon vuoksi. Kaiken tekemisen ohessa kuitenkin rauhoittuminen on yks tärkeämpiä juttuja. Kaunis luontomaisema ja kahvit siinä, saunominen järvimaisemassa.

    • Anonyymi

      Se että työ on minulle mielekästä, omat harrastukset ja nyt viime aikoina on tullut se tunne, että alkaisin olla valmis uuteen parisuhteeseen. Olen ihastunut suunnilleen ikäiseeni mieheen!

    • Anonyymi
    • Se, että on löytänyt mielekästä tekemistä/tutkittavaa/uutta opittavaa. Aiheet vaihtuvat ajan mukana kun ongelmat on ratkaistu, kaikki tärkeä on opittu, tai aihe vanhenee ja on loppuunkaluttu. Ei ole itsestään selvää että löytää uusia mielekkäitä aiheita. Mutta toistaiseksi niitä on löytynyt.

      Pidän myös jonkin verran kirjoittamisesta, olisi kyllä aiheita moneen kirjaan, olen ollut tällainen pöytälaatikkokirjoittaja toistaiseksi, mutta tiedän olevani hyvä kirjoittaja. Osaan myös kirjoittaa usealla eri kielellä sujuvasti.

      Hyvät ystävät ovat myös tärkeitä, kyllähän niitä vanhoja tuttuja tulee edelleen kaduilla vastaan, mutta suurin osa näistä eivät valitettavasti ole niin kiinnostavia, että haluaisin olla niiden kanssa enemmän tekemisissä. Minulle jäi kouluajoista vain yksi ystävä, jonka kanssa vietän enemmän aikaa.

      Liikunta ja luonnossa kävely tuovat vaihtelua arkeen. Vältän hektistä elämäntapaa, koska sillä on paljon negatiivisia vaikutuksia terveyteen, ja se vanhentaa ihmistä ennenaikaisesti. Olen huomannut että suorituskeskeisyys aiheuttaa mm. kyynisyyttä ja välinpitämättömyyttä ihmisissä, ja luovuus katoaa.

      • Anonyymi

        Liika suorituskeskeisyys kyllä herkästi tappaa luovuuden. Liiallinen tehokkuus ja sen ihannointi kostautuu herkästi.


    • Kommentti tähän ihan sen vuoksi että olen numero 101 ketjussa, jiihaa

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      141
      1775
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      113
      1385
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1222
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      88
      1187
    5. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      85
      1008
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      194
      987
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      97
      923
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      839
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      808
    10. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      185
      736
    Aihe