Voisitko käyttää?

Anonyymi-ap

Pidin tästä ja voin käyttää. Oikeaataan tuntuu etten haluasi ostaa enää yhtään uusia vaatteita, vaan tehdä kirpparilta itselleni sopivia löytöjä.
https://yle.fi/a/74-20053892

43

333

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No pienet reijät ei arkikuteissa haittaa, paitsi sukissa...

      • Anonyymi

        Hyvä 👍Sukkia en ole edes löytänyt myynnistä kirppareilta, tai ehkä hyvin harvoin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä 👍Sukkia en ole edes löytänyt myynnistä kirppareilta, tai ehkä hyvin harvoin.

        No ei varmaan...eikä toivottavasti alkkareitakaan. 😁

        Mä oon niin laiska ostelee vaatteita...usein vasta sitten, kun joku laji on jo niin kehnoa, että pakko jo uusia...

        Viimeeks ostin kolitsihousuja parit...löysin jostain netistä resorittomia... tykkään lökkälahkeesta. 😁


      • Kyllä ne reiät haittaa muissakin kuin sukissa. Itselläni mustassa mielivillapaidassa on tullut selkään iso reikä. Kun käytän valkoista alus-t-paitaa niin valkoinen reikä paistaa selästä. En voi enää kirkkoon jumalanpalvelukseen mielivillapaidassani, sillä siinä on erottuva reikä. Tänään kävin katsomassa Dressmannissa korvaavaa villapaitaa, mutta ostin alle 9 eurolla 70 prosentin alennuksesta puuvillapaidan, jolla voi mennä ilman häpeää kirkkoon.

        Oli ilo ostaa alle 9 eurolla paita. Se melkein yhtä halpaa kuin kirpparilla käynti.

        Mitä muuten sinulle kuuluu?


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Kyllä ne reiät haittaa muissakin kuin sukissa. Itselläni mustassa mielivillapaidassa on tullut selkään iso reikä. Kun käytän valkoista alus-t-paitaa niin valkoinen reikä paistaa selästä. En voi enää kirkkoon jumalanpalvelukseen mielivillapaidassani, sillä siinä on erottuva reikä. Tänään kävin katsomassa Dressmannissa korvaavaa villapaitaa, mutta ostin alle 9 eurolla 70 prosentin alennuksesta puuvillapaidan, jolla voi mennä ilman häpeää kirkkoon.

        Oli ilo ostaa alle 9 eurolla paita. Se melkein yhtä halpaa kuin kirpparilla käynti.

        Mitä muuten sinulle kuuluu?

        Niin, mainitsinkin, että pirnet reijät eivät arkivaatteissa haittaa. Ehkä en kirkkoon menisi ihan arkivaatteissa. Mutta jos naapuri valittaisi paitani reijästä mun lakastessa pihaa, riisuisin paidan ja pyytäisin paikkaamaan sen, niin jatkossa ei häiritsisi. 😁

        Eihän täs mitään... työtä ja kaikkee syyskiirettä..


      • Disseisback kirjoitti:

        Niin, mainitsinkin, että pirnet reijät eivät arkivaatteissa haittaa. Ehkä en kirkkoon menisi ihan arkivaatteissa. Mutta jos naapuri valittaisi paitani reijästä mun lakastessa pihaa, riisuisin paidan ja pyytäisin paikkaamaan sen, niin jatkossa ei häiritsisi. 😁

        Eihän täs mitään... työtä ja kaikkee syyskiirettä..

        Disseisback: "Niin, mainitsinkin, että pirnet reijät eivät arkivaatteissa haittaa. Ehkä en kirkkoon menisi ihan arkivaatteissa."

        Musta villapaita on ihan siisti ilman sitä reikää. Ihan sellaisessa ja arkifarkuissa kirkossa käyn. Sitten häät ja hautajaiset ovat eri asia tai vastaavat kirkkojutut. Melko arkivaatteissa monet muutkin kirkossa jumalanpalveluksissa käyvät.

        Hyvää syksyä syyskiireisiin ja työpäiviin! :)


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Disseisback: "Niin, mainitsinkin, että pirnet reijät eivät arkivaatteissa haittaa. Ehkä en kirkkoon menisi ihan arkivaatteissa."

        Musta villapaita on ihan siisti ilman sitä reikää. Ihan sellaisessa ja arkifarkuissa kirkossa käyn. Sitten häät ja hautajaiset ovat eri asia tai vastaavat kirkkojutut. Melko arkivaatteissa monet muutkin kirkossa jumalanpalveluksissa käyvät.

        Hyvää syksyä syyskiireisiin ja työpäiviin! :)

        Samoin sinne.


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Kyllä ne reiät haittaa muissakin kuin sukissa. Itselläni mustassa mielivillapaidassa on tullut selkään iso reikä. Kun käytän valkoista alus-t-paitaa niin valkoinen reikä paistaa selästä. En voi enää kirkkoon jumalanpalvelukseen mielivillapaidassani, sillä siinä on erottuva reikä. Tänään kävin katsomassa Dressmannissa korvaavaa villapaitaa, mutta ostin alle 9 eurolla 70 prosentin alennuksesta puuvillapaidan, jolla voi mennä ilman häpeää kirkkoon.

        Oli ilo ostaa alle 9 eurolla paita. Se melkein yhtä halpaa kuin kirpparilla käynti.

        Mitä muuten sinulle kuuluu?

        Harmi, että sun lempivillapaitaan on tullut reikä.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Harmi, että sun lempivillapaitaan on tullut reikä.

        Norppa83: "Harmi, että sun lempivillapaitaan on tullut reikä."

        Joo harmi, mutta oli sillä villapaidalla myös ikää, joten kuluminen on ymmärrettävää. Nyt on ostettu alle 9 eurolla uusi paita. Laitan sen paidan päälle torstaina ja taidan lähteä se päällä kirkkoon viikon päästä sunnuntaina. Kuukausi sitten kävin viimeksi kirkossa, joten on jo aika käydä uudelleen.


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Norppa83: "Harmi, että sun lempivillapaitaan on tullut reikä."

        Joo harmi, mutta oli sillä villapaidalla myös ikää, joten kuluminen on ymmärrettävää. Nyt on ostettu alle 9 eurolla uusi paita. Laitan sen paidan päälle torstaina ja taidan lähteä se päällä kirkkoon viikon päästä sunnuntaina. Kuukausi sitten kävin viimeksi kirkossa, joten on jo aika käydä uudelleen.

        Satsaa kunnon villapaitaan tai muuhun neulepaitaan.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Satsaa kunnon villapaitaan tai muuhun neulepaitaan.

        Eikös ne villapaidat saa taitava paikkaaja neulottua tai virkattua tai parsittua täysin ehjiksi? Ja etenkin jos on musta, koska erikoisvärejä on kaikkein vaikeinta löytää. Ainakin oma äiti osasi korjata villaneulotut täysin ehjiksi.

        Mun oma luottoasu on ystävän kirpparilta löytämä musta villatunika, joka oli kuitenkin liian iso hänelle. Se on jotain laatuvillaa, en nyt muista mitä laatua, mut täysin kutittamaton. Kestänyt vähintään viisi vuotta, eikä ole nukkaantunut, menettänyt väriään tai muutenkaan kulunut. Heti kylmien tulessa löytää taas päälleni.


      • Anonyymi

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        🍑 ­N­­y­m­­­f­o­m­­­a­­a­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#180454534

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Mä käytän aina vaatteet loppuun, ne joista tykkään. Ja se tarkoittaa, että kun ne ei enää ole julkisesti riittävän siistit, ne siirtyy kotiin rönttöhommiin. Niissä kelpaa reiät ja kulahtaneet kuositkin eri hyvin.

      Pikkasen siistimmät menee sitten töihin päälle, mutta reikiä voi olla ihan muotioikkunakin. Mä pukeudun aika nuorten tyyliin, vaikka vanha kääkkä jo olenkin.

      • Anonyymi

        Eli farkuissa riittää kun on ehjänä vyötärönauha?


      • Ja ne jotka on jostain syystä epämukavia, mutta tullut nurkkiini ostettua, ne laitan hyväntekeväisyyteen. Mut en kavahda kulahtaneita vaatteita kellään, minusta riittää ettei munasillaan juoksentele. 👍


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli farkuissa riittää kun on ehjänä vyötärönauha?

        Mielellään vähän lahkeitakin. 😜

        Mutta periaatteessa, olen ryysyläinen jos mut kotoa tuut yllättämään. Enkä ees häpeä olla. Se on niin mua. 👍


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Mielellään vähän lahkeitakin. 😜

        Mutta periaatteessa, olen ryysyläinen jos mut kotoa tuut yllättämään. Enkä ees häpeä olla. Se on niin mua. 👍

        Kerran laitoin tosi upeasti haalistuneet farkut työpaikan vapaailtaan. Joku keksi alkaa vetämään het alkuun porukalle joogaa. Mun housut sanoi haaroista räts ja repesi koko kankun matkalta halki. Istuskelin siinä kylmälle penkillä toinen pakara paljaana, et pääsin häipymään puolipitkän takin varjossa kotiin vähin äänin 🤭


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerran laitoin tosi upeasti haalistuneet farkut työpaikan vapaailtaan. Joku keksi alkaa vetämään het alkuun porukalle joogaa. Mun housut sanoi haaroista räts ja repesi koko kankun matkalta halki. Istuskelin siinä kylmälle penkillä toinen pakara paljaana, et pääsin häipymään puolipitkän takin varjossa kotiin vähin äänin 🤭

        Heheh, nykyään on jo perseetkin rikki housuissa, ennen oli polvet ja reidet. Olisit voinut olla jonkun mielestä varsin muodikas farkuissasi. 😄👍


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Mielellään vähän lahkeitakin. 😜

        Mutta periaatteessa, olen ryysyläinen jos mut kotoa tuut yllättämään. Enkä ees häpeä olla. Se on niin mua. 👍

        Joskus ne lahkeidensuut kului niin nopeasti, et niistä repsotti alin sauma, eeli ne ylimääräiset pituudet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joskus ne lahkeidensuut kului niin nopeasti, et niistä repsotti alin sauma, eeli ne ylimääräiset pituudet.

        Joo, niin teki ja mulla on itseasiassa yhdet tummansiniset kivipestyt farkut, joista olen tahallani purkanut lahkeensuut. Oli vähän pitkät muuten. Muuten kyllä ehjät ja siistit housut.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Heheh, nykyään on jo perseetkin rikki housuissa, ennen oli polvet ja reidet. Olisit voinut olla jonkun mielestä varsin muodikas farkuissasi. 😄👍

        Oli niitä silloinkin, mut kukaan ei käyttänyt varmaan toispuoleisia. Ja kyllä siinä hetkisen tuli tiiviisti mietittyä, minkälaiset pikkuhousut sieltä nyt pilkottavat. Ei ollut tarkoitus niitä esitellä.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Joo, niin teki ja mulla on itseasiassa yhdet tummansiniset kivipestyt farkut, joista olen tahallani purkanut lahkeensuut. Oli vähän pitkät muuten. Muuten kyllä ehjät ja siistit housut.

        Sellaiset oli pitkään mun lepparit. Ostin aina uudet tilalle. Ne on niin pehmeät ja mukavat, et kuluvat nopeasti käytössä.


    • Anonyymi

      En ihmisten ilmoilla käytä reikäisiä vaatteita, kotona kyllä. Yöpaidat ovat riekaleisia mutta niin rakkaita. Sen sijaan osaan korjata melkein vaatteen kuin vaatteen ja tykkään siitä työstä. Huolellisesti käsin pistelen piiloon ratkenneet saumat ja rispaantuneet hihansuut. Pienet reijät korjaan. Parsiminen ja korjailu rauhoittavat mieltä, tunnen siinä itseni lähes onnelliseksi, en tiedä mistä johtuu. Käytän itse ostamani vaatteet loppuun, mutten sentään kirpparilta rikkinäisiä osta.

      • Anonyymi

        Yleensä housut kuluu haaroista ja t-paidat kainaloista. Niitä on vaikea korjata. Kotona voisi käyttää niitäkin muuten hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä housut kuluu haaroista ja t-paidat kainaloista. Niitä on vaikea korjata. Kotona voisi käyttää niitäkin muuten hyvin.

        Siis osaako joku korjata T-paitoja?

        Osa on niin laadukkaita, etteivät mene koskaan rikki, mutta jotkut ohenee melkein silmissä, tulevat täyteen pieniä reikiä ja avautuvat saumoistaan kainaloista.


    • Äiti opetti, että vaatteiden ei tarvitse olla uusia, mutta ihmisten ilmoilla niiden pitää olla ehjät ja puhtaat. - Äiti olikin käsityön ammattilainen ja hallitsi mm. pukuompelun, kuten nyt tyttärenikin. - En häpeä tunnustaa, että tytär paikkaa minun kuluneet farkkuni ja parsii rikkinäiset sukkanikin, kun pyydän. Hän myös tekee minulle vaikka puseroita tai viimeksi puolihameen. Ostan toki itse kankaan. - On ihana saada täysin omien mittojen mukaan valmistettu vaate 🤗

      Jos ostan itselleni uutta, niin mieluummin ostan laadukkaan käytetyn vaatteen kuin uutta pikamuotia, joka on halpaa riistetyn työläisen sekä tuotantomaan ympäristön kustannuksella.

      Ja toki kotioloissa voin käyttää vähän rikkinäisiä tai vaikka pihkatahraisia vaatteita, mutta tosiaan kylälle en lähde rikkinäisissä. Olisi kamalaa jäädä vaikka kaupungilla ratikan alle ja sairaalassa löytäisivät reikäiset alusvaatteet..🙈

      • Anonyymi

        Ai jai, sellaisen tyttären tai taidon haluaisin itsellenikin. Moni melkein sopiva vaate jäänyt rekille ja äidin neulomat villasukat säilötty pois käytöstä, kun ei henno heittää pois.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai jai, sellaisen tyttären tai taidon haluaisin itsellenikin. Moni melkein sopiva vaate jäänyt rekille ja äidin neulomat villasukat säilötty pois käytöstä, kun ei henno heittää pois.

        Olen tuosta taitavasta tyttärestäni kyllä tosi tyytyväinen ja ylpeä, jos se ei vielä ole tullut selväksi. 😄 Hän myös neuloo minulle uusiakin sukkia, kun päätän lankojen värit tai esitän toiveen kuvioista. 😍


    • Kirpparin käytetyissä vaatteissa ei oo mitään vikaa eikä korjatuissakaan. Mä oon Xenan kanssa samaa mieltä ja niin mullekin on opetettu että kotona voi käyttää risaisiakin vaatteita tai töissä missä vaatteet väkisin sotkeentuu mutta muuten ihmisten ilmoilla kuljetaan puhtaissa ja ehjissä vaatteissa mutta voi nekin käytetyt tai korjatut ja paikatut olla.🙂.

      • Just näin. Tosin kotonakin voi olla siisti, mutta siivotessa ei kannata ihan parhaimpia kotivaatteita olla yllä. On ihmisiä, joilla ei ole erillisiä kotivaatteita tai että kotivaatteetkin ovat sellaiset, ettei niillä oikein siivoomaan pystyis. Joillekin se edustavana olo on tärkeää jopa kotona (ymmärrän osittain, mutta jos kotona on liian hienoissa vaatteissa, niin itse en pystyis kauheesti olemaan relaks enkä vaikka tekemään siivoushommia, toki mukavat ja käytännölliset kotivaatteetkin voi olla halutessa kivan näköiset).


      • Norppa83 kirjoitti:

        Just näin. Tosin kotonakin voi olla siisti, mutta siivotessa ei kannata ihan parhaimpia kotivaatteita olla yllä. On ihmisiä, joilla ei ole erillisiä kotivaatteita tai että kotivaatteetkin ovat sellaiset, ettei niillä oikein siivoomaan pystyis. Joillekin se edustavana olo on tärkeää jopa kotona (ymmärrän osittain, mutta jos kotona on liian hienoissa vaatteissa, niin itse en pystyis kauheesti olemaan relaks enkä vaikka tekemään siivoushommia, toki mukavat ja käytännölliset kotivaatteetkin voi olla halutessa kivan näköiset).

        Juu ei se kotona olo tarkota että tarvis aina kokoajan siellä räjähtäneen näkönen olla. Kotivaatteet voi myös tosiasn olla hienot ja hyvännäköiset mutta pääasia on että ne on juuri mukavat ja rennot ja niissä voi touhuta mitä vaan.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Juu ei se kotona olo tarkota että tarvis aina kokoajan siellä räjähtäneen näkönen olla. Kotivaatteet voi myös tosiasn olla hienot ja hyvännäköiset mutta pääasia on että ne on juuri mukavat ja rennot ja niissä voi touhuta mitä vaan.🙂.

        Näin on. Mutta oon mää varmaan jonkun milestä mun kotivaatteissa rähjäsen näköinen =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        Näin on. Mutta oon mää varmaan jonkun milestä mun kotivaatteissa rähjäsen näköinen =D

        Sama juttu koskee myös muakin kyllä.😀. Ja sitten vielä vähän ekstraa.


    • Ite ostan aika paljon vaatteita ja asusteita (korvakoruja, huiveja, päähineitä) myös kirpputoreilta silloin kuin niitä ostan (enemmän asusteita tulee ostettua kuin vaatteita). Kenkiäkin olen ostanut myös kirpputorilta. Katson kuitenkin, etten osta reikäisiä, haisevia (joskus saattaa olla kauheasti pesuaineelta tuoksuvia tai hajuveden haju pinttynyt tai maakellarin haju) ja että ovat kohtuu laadukkaita vähintään.

      Kotona mulla on yleensä erilliset kotivaatteet.

    • Anonyymi

      Ehjiäkin vaatteita löytyy kirppikseltä.

      • Anonyymi

        Löytyy tietysti lipullisia, jotka jääneet kaapin pohjalle.


    • Käytän vaatteet ihan loppuun eli reikäisiksi asti. Töissä tai muutoin ihmisten ilmoilla en kuitenkaan reikäisiä vaatteita pidä, mutta kotioloissa se ei ole niin nuukaa. Kirpparilta en tykkää ostaa vaatteita, koska olen niin monta kertaa pettynyt käytettyjen vaatteiden hajuun. Hometalossa olleita vaatteita tai hajustetulla huuhteluaineella pestyjä vaatteita ei meinaa hajuttomiksi saada, eritoten hometalossa olleita vaatteita. Usein hajun toki tunnistaa heti ostettaessa, mutta joskus kipparilla haisee niin vahvasti, ettei aina erota, mistä hajut tulevat ja kotona sitten tajuaa, että kyllähän se haju näistä lähti eli käytettyä vaatetta en enää osta. Laitan kyllä asianmukaisesti kiertoon kaikki sellaiset vaatteet, jotka ovat vielä käyttökelpoisia eli en ostele vaatteita huvikseni ja sitten heitä roskiin. Ostan nykyään todella harkiten yhtään mitään, joten aika vähän varsinaista tekstiilijätettä meiltä tulee, vaikka väkisinkin jotain.

      • Tota mä kans ihmettelen, että miks pitää ostaa käytettyjä vaatteita. Kun vaateella on kuitenkin se käyttöikä, niin miksen mä pidä sitä koko käyttöikää. Käytän siis kaiken ihan loppuun. Miten se on ympäristöystävällisempää, jos vaate on vaikka vuoden verran viidellä eri käyttäjällä, kuin viisi vuotta samalla ihmisellä. Eli uutena pidän vaan jossain puistoissa, että naiset näkee, sitten arkikäytössä ja lopulta vaan kotona, ja yö vaatteeksi ja ihan lopuksi siivous rätiksi. Miksi siivousliinoja pitäis eikseen ostaa kaupasta.


      • JeroP kirjoitti:

        Tota mä kans ihmettelen, että miks pitää ostaa käytettyjä vaatteita. Kun vaateella on kuitenkin se käyttöikä, niin miksen mä pidä sitä koko käyttöikää. Käytän siis kaiken ihan loppuun. Miten se on ympäristöystävällisempää, jos vaate on vaikka vuoden verran viidellä eri käyttäjällä, kuin viisi vuotta samalla ihmisellä. Eli uutena pidän vaan jossain puistoissa, että naiset näkee, sitten arkikäytössä ja lopulta vaan kotona, ja yö vaatteeksi ja ihan lopuksi siivous rätiksi. Miksi siivousliinoja pitäis eikseen ostaa kaupasta.

        Ymmärrän kyllä sen, että ei jokaista vaatetta tule pidettyä ihan reikäiseksi asti. On minullakin joitain hutiostoksia, joita ei vain ole tullut pidettyä syystä tai toisesta kuin pari kertaa. Löytyypä kaapistani jotain, missä on vielä laput jäljellä 🙈 Laitan tällaiset kuitenkin aina kiertoon, joko annan ilmaiseksi tai myyn eli haaskuuseen ne eivät koskaan mene. Pyyhkeitä ja lakanoita olen myös antanut pois, mutta reikäisiä en tietenkään laita enää jakoon, vaan ne voi käyttää vaikka sitten siivoukseen. Ehdottomasti on mielestäni vältettävä sitä, että tavaraa valmistetaan ja sitten sitä ei kuitenkaan käytetä.

        Kierrätys ja uusiokäyttö ovat ehdottoman hyviä asioita, mutta omalla kohdallani kierrätystä rajoittaa haju- ja ötökkäkammoni eli en voisi kuvitellakaan ottavani kotiini esim. huonekaluja, joiden alkuperästä minulla ei ole tietoa. En ikinä ottaisi esim roskalavalta mitään luteiden pelossa. Omia huonekalujani olen antanut kiertoon tai myynyt ja varmistan aina sen, että ostaja saa tutustua tuotteeseen etukäteen ja tietää esim sen, ettei meillä käytetä hajustettuja pyykinpesuainetta, on joskus ollut kissa jne. En myy tai anna mitään sellaista, mitä itse en enää voisi kuvitella käyttäväni. Joskus tavaroiden oikea paikka on asianmukainen hävitys.


      • Aletheias kirjoitti:

        Ymmärrän kyllä sen, että ei jokaista vaatetta tule pidettyä ihan reikäiseksi asti. On minullakin joitain hutiostoksia, joita ei vain ole tullut pidettyä syystä tai toisesta kuin pari kertaa. Löytyypä kaapistani jotain, missä on vielä laput jäljellä 🙈 Laitan tällaiset kuitenkin aina kiertoon, joko annan ilmaiseksi tai myyn eli haaskuuseen ne eivät koskaan mene. Pyyhkeitä ja lakanoita olen myös antanut pois, mutta reikäisiä en tietenkään laita enää jakoon, vaan ne voi käyttää vaikka sitten siivoukseen. Ehdottomasti on mielestäni vältettävä sitä, että tavaraa valmistetaan ja sitten sitä ei kuitenkaan käytetä.

        Kierrätys ja uusiokäyttö ovat ehdottoman hyviä asioita, mutta omalla kohdallani kierrätystä rajoittaa haju- ja ötökkäkammoni eli en voisi kuvitellakaan ottavani kotiini esim. huonekaluja, joiden alkuperästä minulla ei ole tietoa. En ikinä ottaisi esim roskalavalta mitään luteiden pelossa. Omia huonekalujani olen antanut kiertoon tai myynyt ja varmistan aina sen, että ostaja saa tutustua tuotteeseen etukäteen ja tietää esim sen, ettei meillä käytetä hajustettuja pyykinpesuainetta, on joskus ollut kissa jne. En myy tai anna mitään sellaista, mitä itse en enää voisi kuvitella käyttäväni. Joskus tavaroiden oikea paikka on asianmukainen hävitys.

        Noita sohvia oon hajotellu, ainakin turkiskuoriaista on löytyny. Ja sama juttu vastekaapeissa, että ehdottomasto sellaset, mitkä saa ainakin pari kertaa vuodessa siirtettyä ja imuroitua alta. Ja just tässä asiassa jouduinkin ilmiriitaan vuokran antajan kanssa ja siks oma osake nykyään, vaikka taloudellinen riski siinä väijyykin, mutta terveys aina ensin. Pehmustetut huonekalut ja vaatekaapit on mulla se mitä en käytettynä ottais.


      • JeroP kirjoitti:

        Noita sohvia oon hajotellu, ainakin turkiskuoriaista on löytyny. Ja sama juttu vastekaapeissa, että ehdottomasto sellaset, mitkä saa ainakin pari kertaa vuodessa siirtettyä ja imuroitua alta. Ja just tässä asiassa jouduinkin ilmiriitaan vuokran antajan kanssa ja siks oma osake nykyään, vaikka taloudellinen riski siinä väijyykin, mutta terveys aina ensin. Pehmustetut huonekalut ja vaatekaapit on mulla se mitä en käytettynä ottais.

        Lasia ja terästä voisin ottaa kierrätettynä kotiini, mutta ehdottomasti pehmustetut huonekalut on poissuljettu vaihtoehto.

        Asuin joskus opiskelijana kämpässä, jossa oli turkiskuoriaisia ja se oli kyllä kurjaa. Kyllä ne sitten pois hoidettiin, mutta tuli aina jostain uudestaan. Nykyään asun rivitalossa eli täällä on paljon vähemmän mahdollisuuksia siihen, että esim naapurista leviäisi ötököitä. Mahdollista tietenkin kaikki on, mutta taloyhtiö on hyvin hoidettu ja luotan siihen, että asiaan tartuttaisiin nopeasti, jos ilmenisi, että jossain asunnossa on ei-toivottuja vieraita.


    • Anonyymi

      Kirppisvaatteet haisevat järjestäin kaamealle - ehdoton ei.

      • Ehkä joku päällystakki saattais mennä. Tai hautajaispuku, kun kuka sielä silmät sumussa sitä huomaa, onko uus vai ei. Ainoo oikeestaan, kun katon ulkomuotoo, niin sillon kun just meen sinne kaupunkipuistoon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      121
      2221
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      102
      1324
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      314
      1033
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      90
      979
    5. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      106
      974
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      85
      896
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      690
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      248
      677
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      660
    10. 50
      654
    Aihe