Työmoraali

Anonyymi-ap

Uskotteko että ihmisen työmoraali vaihtelee eri puolilla maapalloa?

Onko lasten tekeminen mielestänne työtä? Pitäisikö se rinnastaa työhön?

24

279

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aasialaisten työmoraali on korkea.
      Keski-Afrikkalaisten matala.

• Anonyymi

Hahahaha, oletkos pitkäänkin Aasiassa asunut ja kokenut tämän korkean työmoraalin?

• Anonyymi kirjoitti:

Hahahaha, oletkos pitkäänkin Aasiassa asunut ja kokenut tämän korkean työmoraalin?

No ei tarvi asua
        Jos mieti Kiina ja japani kyllä tiedä Aasiassa on korkea

• Anonyymi

🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

🍒 ­­N­y­­m­f­o­m­­­a­­­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#18056166k

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

• Anonyymi

Kyllä se työstä käy.
      Ja taistelusta.

• Anonyymi

Persu köyhän työläisten moraali hukassa mennä nyt puolustamaan porvaria, porvareille kiitos kun pääsimme lisäämään teidän vaurautta.

• Anonyymi

Kyllä, ei, ei.

• Anonyymi

Paina töihin. Puskii!

• Anonyymi

Uskotteko että ihmisen työmoraali vaihtelee eri puolilla maapalloa?
      - moraali ylipäätäänkin vaihtelee eri puolilla maapalloa; se on kulttuurisidonnainen kuten myös työn tekeminen ja sen merkitys

Onko lasten tekeminen mielestänne työtä? Pitäisikö se rinnastaa työhön?
      Totta kai lasten tekeminen ja hoitaminen on työtä, ei tosin palkkatyötä muutoin kuin tietenkin lastenhoitajilla ymv.

• Anonyymi

En tiedä onko lasten tekeminen työtä, mutta lasten kasvattaminen, hoitaminen ja ravitsevan ruoan hankkiminen on työtä, eikä todellakaan helpoimmasta päästä. Se on työtä 24/7.

• Anonyymi

Huomenta. Olen plus 70v. Minua ei pohdituta ihmisten työ moraali.Elämää paljon takana ja edessä vähemmään.Itse aloitin työn teon kaupan alala tytönä Kansa ja kansakoulun jälkeen.Kun olin orvoksi jännyt 11 vuitiaana.Työstä ole vihdoin eläkellä.Päiväkän en ollut työtön.Työ eläkeläni elän ,valitetavasti vuokralla.Kun ei perintörahoja ei puolisoa,ei hänen rahoja.Oppi hiljaa likuu ja arvostaa mitä on.Kadehtimatta muita.

• Anonyymi

Tiedä moraalista mutta olen aina pitäyt työnteosta. Vähätöinen työpaikka on tehnyt turhautuneeksi ja kohta olen ruvennut katselemaan uutta. Sopiva stressi on elämää. Näin jälkeenpäin olen hyvin tyytyväinen työrupeamiini ja niistä sikiäviin tuloihin ja eläkkeeseen. Tuntuu epäoikeudenmukaiselta että taloudellista hyvinvointiani kahdehtitaan, matkusteluani ja muuta näkyvää rahankäyttöä. Aika harvat olisivat valinneet juuri minun työntekotapaani, mieluummin paljon kuin vähän.
      Lasten hoitoa en ole pitänyt työnä, en toki väheksy niitä jotka pitävät, mm. kotiäidin hommia. Olen aina ollut parempi äiti kun olen saanut käydä töissä, hoitovapaat eivät ole minua varten. Iltaisin olen kyllä lukenut, käynyt uimahallissa, vienyt harrastuksiin. Huolto- ja ruoanlaittohommat ovat sujuneet siinä sivussa, mies oli aina kotihommissa laiska ja tunari. Oli kyllä hänkin lasten tukena ja tietenkin toi rahat yhteiseen pussiin, se riitti hyvin, koska tiellä hän oman toimeliaisuuteni edessä olisi ollutkin. Liitto oli ihan hyvä.
      Uskon että työnteko on erilaista eri maissa. Toiset ottvat rennommin työnteon kuin suomalainen. Mutta en sen kummemmin osaa tarkempaan asiaa analysoida kun en ole joutanut asiaan perehtyä omalta puurtamiseltani.

• Anonyymi

Ei tuo ole mikään uskon asia. Työmoraali eri puolilla maailmaa on erilainen.

Suomalainen työmoraali perustuu luterilaisuuteen: "Rukoile ja tee työtä."

• Anonyymi

Se on loistava periaate se. LIsään vielä että Ja Kiitä siitä mitä on.

• Anonyymi

Voisiko kysyä, että voiko työmoraali vaihdella eri puolilta Suomea olevien ihmisten kesken?
      Olisi mielenkiintoinen tutkimus.
      Mistä lintsarit?
      Mistä saikuttajat?
      Mistä tunnolliset?
      Mistä kunnianhimottomat puurtajat?
      Ketkä toimivat ryhmän hyväksi hyvin ryhmässä?
      Ketkä toimivat vain itselleen kyynärpäät käytössä?
      Ketkä yrittävät syödä muita pois?
      Ketkä kiusaavat?
      Ketkä kiusaantuvat?
      Ketkä sairastuvat henkisesti?
      Ketkä harrastavat nepotismia?
      Ketkä suosivat?
      Onko heimoeroja?
      Jne?
      Beng

• Vastenmielinen työ ei nosta moraalia.

• Anonyymi

10:25
        Tjaa.
        Pitää osata motivoitua.
        Vastenmielinen, mutta tarpeellinen työ tai työvaihe, jonkun se on tehtävä. Siis miksen minä?
        Minusta pikemmin tuntuu, että nöyryys on vastenmielistä.
        Ihmiset eivät erota näitä.
        Mietis julkisia vessoja. Jos joku ei niitä siivoaisi, ne olisivat aika sotkuisia. Noinko ihmiset käyttäytyvät kotonaan? Monessa maassa on henkilö, joka rahastaa wc-käynnin ja pitää 'laitoksen' siistinä. Suomessa olisi jännää testata, olisiko tulijoita? Voisi testata erisuuruisilla palkoilla. Mikä olisi hinta? Saisi kaikki käyntilantit itselleen, kunhan ilmottaisi summan. Se voitaisiin tarkistaa pistokokein.
        Missä tuollainen wc-vahti on ollut, tilat ovat erityisen siistit. Meillä?
        Beng

• Anonyymi kirjoitti:

10:25
        Tjaa.
        Pitää osata motivoitua.
        Vastenmielinen, mutta tarpeellinen työ tai työvaihe, jonkun se on tehtävä. Siis miksen minä?
        Minusta pikemmin tuntuu, että nöyryys on vastenmielistä.
        Ihmiset eivät erota näitä.
        Mietis julkisia vessoja. Jos joku ei niitä siivoaisi, ne olisivat aika sotkuisia. Noinko ihmiset käyttäytyvät kotonaan? Monessa maassa on henkilö, joka rahastaa wc-käynnin ja pitää 'laitoksen' siistinä. Suomessa olisi jännää testata, olisiko tulijoita? Voisi testata erisuuruisilla palkoilla. Mikä olisi hinta? Saisi kaikki käyntilantit itselleen, kunhan ilmottaisi summan. Se voitaisiin tarkistaa pistokokein.
        Missä tuollainen wc-vahti on ollut, tilat ovat erityisen siistit. Meillä?
        Beng

Se on tosi yhteiskunta ei oikein toimi sanotaan vaikka jätehuolto on hoidettava, länsimainen elämäntyyli että pitää haalia vaikka afrikasta työvoimaa tekemään se työ jotka ei itselle kelpaa. Yksitoikkoinen liukuhihnatyö motivoi ainoastaan palkan takia, luova työ käsillä motivoi. Hyvin koulutetut tekevät jotain mielenkiintoista jota varten opiskelleet, tutkimusta jostain hyöty tulee jossain muualla tutkimuksen kautta.

• Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

Se on tosi yhteiskunta ei oikein toimi sanotaan vaikka jätehuolto on hoidettava, länsimainen elämäntyyli että pitää haalia vaikka afrikasta työvoimaa tekemään se työ jotka ei itselle kelpaa. Yksitoikkoinen liukuhihnatyö motivoi ainoastaan palkan takia, luova työ käsillä motivoi. Hyvin koulutetut tekevät jotain mielenkiintoista jota varten opiskelleet, tutkimusta jostain hyöty tulee jossain muualla tutkimuksen kautta.

Nythän on nähty, että kun rakennutetaan halpistyövoimallam niin talot vuotavat!
        Suomalainen rakentaminen häpeällisessä romahduksessa.
        Beng
        Eikö rakentamisessakin ole hyvä olla jokin pätevyys tänä päivänä.
        Asunnoista veloitetaan melkoisesti.

• Anonyymi

Itäblokin maissa oli yleinen käytäntö , babuska rahasti ja antoi palan huonoa paperia pyyhintään.

Huussitilat olivat perussiistit, voimakkaalle kemikaalille tuoksahtavia, joka oli tyypillistä noille maille.

• Anonyymi

Jep. Mut älä puhu mitään Suomi-asemasta....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep. Mut älä puhu mitään Suomi-asemasta....

Lisäys: sama käytäntö Berliinin asemalla ja Tallinnas autobussijaamas. Siistiä.
        Beng

• Anonyymi

Venäjällä oli tapana kätellä aamuisin töihin tulevia rakennustyömiehiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Venäjällä oli tapana kätellä aamuisin töihin tulevia rakennustyömiehiä.

Eihän siellä ole ketään, kun lähtivät sotimaan. Kirkkokin värvää.
        Fyi fan.
        Beng

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      119
      6206
    2. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      62
      5141
    3. SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta

"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun
      Maailman menoa
      68
      4273
    4. SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa

Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt
      Maailman menoa
      102
      3864
    5. Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?

Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost
      Maailman menoa
      12
      3621
    6. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      120
      3178
    7. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      52
      2546
    8. Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?

Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?
      Ikävä
      35
      2499
    9. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      67
      2242
    10. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      0
      1750
    Aihe