Tuosta:
https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000009925381.html
Ihan peruskoulun heppoisia kertotauluja udellaan, mutta mukana on sekuntikello paineistamassa. Suosittelen ensin kokeilemaan miten selain käyttäytyy, kas kun itsellä se pompahti aina Seuraava-napin painalluksesta puoli näkymää ylöspäin, niin tuli vähän kiirus rullailla sivua alaspäin että pääsi laskemaan. Paska visa 😂
Tuloksesi: 13 / 13
Kuin pyörällä ajaisi!
Olet varsinainen kertotaulujen kunkku – elävä todiste siitä, että ala-asteen opettajat olivat oikeassa: kun kertotaulun opettelee kerralla kunnolla, kantaa se hedelmää lopun ikää.
Tiistain MatikkaVisa - Hitaat älkööt vaivautuko
28
280
Vastaukset
Olin liian hidas. Yhden kohdalla putosin vauhdista. Olipa säheltämistä. Todellista sekunttikellosadismia. 😁
12/13Loistava tulos!
Eikö vain, ihanan ahdistavaa taistella kelloa vastaan. Mussa taitaa olla masokistin vikaa 🤣randombypasser kirjoitti:
Loistava tulos!
Eikö vain, ihanan ahdistavaa taistella kelloa vastaan. Mussa taitaa olla masokistin vikaa 🤣Iltalehden päivittäinen tietovisa on vähän samanlainen. Pitää olla nopea, jos haluaa päästä loppuun asti. Mikäli sählää, se visa loppuu kuin seinään. Eikä sitä voi aloittaa alusta, kun vasta seuraavana päivänä, uudella visalla. Olen sählännyt, en kiellä. Se harmittaa ihan älyttömästi.
Inhoa kilpailla sekunttikellon kanssa ja silti teen näitä visoja. Minussa on jotain todella pahasti vinksallaan! 😂tosi.typy kirjoitti:
Iltalehden päivittäinen tietovisa on vähän samanlainen. Pitää olla nopea, jos haluaa päästä loppuun asti. Mikäli sählää, se visa loppuu kuin seinään. Eikä sitä voi aloittaa alusta, kun vasta seuraavana päivänä, uudella visalla. Olen sählännyt, en kiellä. Se harmittaa ihan älyttömästi.
Inhoa kilpailla sekunttikellon kanssa ja silti teen näitä visoja. Minussa on jotain todella pahasti vinksallaan! 😂Aaaa, en ole harrastanut Iltiksen visoja kun se aina vinkuu sitä Alma-tunnaria, pitäkööt tunkkinsa.
Niin, kyllä sitä pitää ylipäänsä visailuintonsa vuoksi olla hiukan huolissaan mielenterveydestään 😂randombypasser kirjoitti:
Aaaa, en ole harrastanut Iltiksen visoja kun se aina vinkuu sitä Alma-tunnaria, pitäkööt tunkkinsa.
Niin, kyllä sitä pitää ylipäänsä visailuintonsa vuoksi olla hiukan huolissaan mielenterveydestään 😂Tietovisat ovat loistavaa aivojumppaa. Se kehittää myös keskittymiskykyä ja pitkäjännitteisyyttä, jotka minulta puuttuvat kokonaan. 😃
Iltalehden saitti haluaa almatunnuksen, jonka voi rekisteröidä ilmaiseksi. Ei tarvitse ostaa niiden tarjoamaa pakettia. 😊tosi.typy kirjoitti:
Tietovisat ovat loistavaa aivojumppaa. Se kehittää myös keskittymiskykyä ja pitkäjännitteisyyttä, jotka minulta puuttuvat kokonaan. 😃
Iltalehden saitti haluaa almatunnuksen, jonka voi rekisteröidä ilmaiseksi. Ei tarvitse ostaa niiden tarjoamaa pakettia. 😊Aivojumppaa kyllä, myös ajatusten harhauttamista pois jostain muusta, vaikkapa sitten työasioista jotka kiusaavat vapaa-ajalla tai muuta vastaavaa. Tosin tuota ajatusta keskittymiskyvyn ja pitkäjänteisyyden kehittäjänä en ehkä allekirjoita. No en ainakaan itseni kohdalla, kun liian usein tulee vain klikkailtua vastauksia mahdollisimman nopeasti, intuitiivisesti 😂
On se ilmainen, on tietenkin, mutta se hinta syntyy käyttäjän profiloinnista. Jos pelkästään IL-visoja ajatellaan, niin IL tietää että tykkää visoista, tietää millaisista visoista pidät, luultavasti tietää jossain määrin millaisissa visoissa (kategoriatasolla) olet mitenkin pärjäillyt jne. Ja oikeastaan tekemällä käyttäjätilin olet käytännössä suostunut siihen, että IL saa kerätä tarkat tiedot kaikista visoista jotka olet ikinä tehnyt, jokaista vastausta myöten.
Se on se syy, miksen halua niitä visoja tehdä. On riittävän tarkasti profiloitu, kun IS tietää että teen visoja ja jaan niitä. Periaatteessa IS tietää tulokseni jne., mutta johtuen lainsäädännöstä eivät voi sitä tietoa juurikaan hyödyntää, jolloin se tieto ei ole säilömisen arvoistakaan.randombypasser kirjoitti:
Aivojumppaa kyllä, myös ajatusten harhauttamista pois jostain muusta, vaikkapa sitten työasioista jotka kiusaavat vapaa-ajalla tai muuta vastaavaa. Tosin tuota ajatusta keskittymiskyvyn ja pitkäjänteisyyden kehittäjänä en ehkä allekirjoita. No en ainakaan itseni kohdalla, kun liian usein tulee vain klikkailtua vastauksia mahdollisimman nopeasti, intuitiivisesti 😂
On se ilmainen, on tietenkin, mutta se hinta syntyy käyttäjän profiloinnista. Jos pelkästään IL-visoja ajatellaan, niin IL tietää että tykkää visoista, tietää millaisista visoista pidät, luultavasti tietää jossain määrin millaisissa visoissa (kategoriatasolla) olet mitenkin pärjäillyt jne. Ja oikeastaan tekemällä käyttäjätilin olet käytännössä suostunut siihen, että IL saa kerätä tarkat tiedot kaikista visoista jotka olet ikinä tehnyt, jokaista vastausta myöten.
Se on se syy, miksen halua niitä visoja tehdä. On riittävän tarkasti profiloitu, kun IS tietää että teen visoja ja jaan niitä. Periaatteessa IS tietää tulokseni jne., mutta johtuen lainsäädännöstä eivät voi sitä tietoa juurikaan hyödyntää, jolloin se tieto ei ole säilömisen arvoistakaan.Kyllähän siinä tarvitaan keskittymiskykyä, että viitsii lukea ja ymmärtää kysymyksen oikein ja yrittää vastata oikein. Pitkäjännitteisyyttä tarvitaan, ettei juuri sinun tyylilläsi hutiloi ja painele vastauksia sinne tänne menemään, vaan ottaa aikaa ja vastaa (yrittää vastata) oikein. Mielestäni tietovisat ovat terapeuttisia.
En minä ole mitään profilointia huomannut. En tilaa Iltalehteä, luen vaan ilmaisversion ja teen visan. Joskus yritän ratkaista ristikkoa. Miten tuosta voisi tulla joku harmittava profilointi?
Eivät ainakaan vielä ole tulleet minua kiusaamaan. Ei ne uskalla.
Tämä S24 -saitti on City Digital Groupin omistama. Minulla on ollut rekattu nikki täällä jo yli 10 vuotta, eikä kukaan ole tullut minua profiloimaan. Miksi ne eivät halua profiloida minua? Eikö kaikki mediatalot toimi samalla konseptilla?
Pitääkö olla huolissaan?tosi.typy kirjoitti:
Kyllähän siinä tarvitaan keskittymiskykyä, että viitsii lukea ja ymmärtää kysymyksen oikein ja yrittää vastata oikein. Pitkäjännitteisyyttä tarvitaan, ettei juuri sinun tyylilläsi hutiloi ja painele vastauksia sinne tänne menemään, vaan ottaa aikaa ja vastaa (yrittää vastata) oikein. Mielestäni tietovisat ovat terapeuttisia.
En minä ole mitään profilointia huomannut. En tilaa Iltalehteä, luen vaan ilmaisversion ja teen visan. Joskus yritän ratkaista ristikkoa. Miten tuosta voisi tulla joku harmittava profilointi?
Eivät ainakaan vielä ole tulleet minua kiusaamaan. Ei ne uskalla.
Tämä S24 -saitti on City Digital Groupin omistama. Minulla on ollut rekattu nikki täällä jo yli 10 vuotta, eikä kukaan ole tullut minua profiloimaan. Miksi ne eivät halua profiloida minua? Eikö kaikki mediatalot toimi samalla konseptilla?
Pitääkö olla huolissaan?Onhan asia kyllä noinkin. Toki taasen en ole huomannut, että tulokseni visoissa olisivat olennaisilta osin kärsineetkään, vaikka usein vauhtia on enemmän kuin tolkkua. Niin, tokihan niitä hasseja tulee vähän väliä, mutta verrattain vähän ja yleensä asioissa joista minulla ei muutenkaan olisi kunnollista tietoa. Joten turha rasittaa aivojaan keskittymisellä😂
Jos profiloinnin huomaa, on jotain mennyt pahasti vihkoon järjestelmän puolella. Niin se toimii. Toki tietyissä asioissa toisinaan huomaa profiloinnin, ainakin jos niitä yksityiskohtia osaa havainnoida tahtomattaankin, mutta noin pääosin onnistunut profilointi on huomaamatonta ja siksikin pelottavan tehokasta.
Se on totta, että sinua tuskin profiloidaan koska eivät uskalla 🤔😁
S24 kyllä profiloi siinä missä muutkin. Mm. esitetty mainoskirjo perustuu profilointiin, mutta muutoin täällä on verrattain vähän tarvetta profiloinnille, pois lukien se mitä luultavasti profiloidaan ns. mustalle listalle moderoinnin tarpeisiin.randombypasser kirjoitti:
Onhan asia kyllä noinkin. Toki taasen en ole huomannut, että tulokseni visoissa olisivat olennaisilta osin kärsineetkään, vaikka usein vauhtia on enemmän kuin tolkkua. Niin, tokihan niitä hasseja tulee vähän väliä, mutta verrattain vähän ja yleensä asioissa joista minulla ei muutenkaan olisi kunnollista tietoa. Joten turha rasittaa aivojaan keskittymisellä😂
Jos profiloinnin huomaa, on jotain mennyt pahasti vihkoon järjestelmän puolella. Niin se toimii. Toki tietyissä asioissa toisinaan huomaa profiloinnin, ainakin jos niitä yksityiskohtia osaa havainnoida tahtomattaankin, mutta noin pääosin onnistunut profilointi on huomaamatonta ja siksikin pelottavan tehokasta.
Se on totta, että sinua tuskin profiloidaan koska eivät uskalla 🤔😁
S24 kyllä profiloi siinä missä muutkin. Mm. esitetty mainoskirjo perustuu profilointiin, mutta muutoin täällä on verrattain vähän tarvetta profiloinnille, pois lukien se mitä luultavasti profiloidaan ns. mustalle listalle moderoinnin tarpeisiin.Sinulla vaan on hyvä yleistietämys ja pystyt vetämään visat vauhdilla. Hyvin olet vastannut. Itse vedän urheilukysymykset arpomalla ja nopeasti pois tieltä, koska en kuitenkaan tiedä oikeita vastauksia. Ne muutenkin ärsyttää ja pilaa hyvät visat.
Tässä voi olla myös se pointti, etten huomaisi profilointia, vakka se iskisi lekalla otsalohkoon. En vaan välitä, enkä kiinnitä sellaiseen huomiota.
Mainokset ei minua haittaa, suljen ne tajunnan ulkopuolelle. Nyt tuossa mainoksessa tarjotaan jotain eläinkaupan tavaroita. Eihän minulla ole lemmikkejä, mutta katson juutuubesta kissavideoita. Vaikuttaako se?tosi.typy kirjoitti:
Sinulla vaan on hyvä yleistietämys ja pystyt vetämään visat vauhdilla. Hyvin olet vastannut. Itse vedän urheilukysymykset arpomalla ja nopeasti pois tieltä, koska en kuitenkaan tiedä oikeita vastauksia. Ne muutenkin ärsyttää ja pilaa hyvät visat.
Tässä voi olla myös se pointti, etten huomaisi profilointia, vakka se iskisi lekalla otsalohkoon. En vaan välitä, enkä kiinnitä sellaiseen huomiota.
Mainokset ei minua haittaa, suljen ne tajunnan ulkopuolelle. Nyt tuossa mainoksessa tarjotaan jotain eläinkaupan tavaroita. Eihän minulla ole lemmikkejä, mutta katson juutuubesta kissavideoita. Vaikuttaako se?Voi ollakin, paha sanoa, mutta luullakseni yleistietämykseni on ihan tavanomaista tasoa. Enemmän kyse on varmaan kärsimättömyydestä, niks naks, halki, poikki ja pinoon, sitten seuraavan jutun pariin, aivot ovat ehkä oppineet siihen ja osaavat joissain asioissa toimia toisella tavalla.
Vaikket ole sitä ehkä huomannut, on Sinkut-palstan intuitiivinen profilointi minimoinut urheiluaiheet visoista. Kyseessä on generatiivinen tekoäly, joka kerää visailijoiden kokemuksia eri tyyppisistä visoista ja kysymyksistä, sekä muodostetun profiloinnin perusteella pyrkii vähentämään ikäviksi koettuja kysymyksiä/visoja ja siten nostamaan mediaanityytyväisyyttä visailuun🤣
On melko todennäköistä, että toisaalla katsottu sisältö tuottaa sinulle sen katsotun sisällön mukaista mainontaa muilla sivustoilla. Etenkin Googlen palveluiden (Juutuuppi, mainosprofilointi, sivustoanalytiikka) puitteissa. Tutkimatta asiaa tarkemmin, olisin yllättynyt jos S24 käyttäisi jotain muuta kuin Googlen analytiikkaa ja mainosprofilointia, ergo mm. juutuuppi-historiasi on yhdistetty muuhun selaintoimintaasi, mukaan lukien S24:n mainonta.randombypasser kirjoitti:
Voi ollakin, paha sanoa, mutta luullakseni yleistietämykseni on ihan tavanomaista tasoa. Enemmän kyse on varmaan kärsimättömyydestä, niks naks, halki, poikki ja pinoon, sitten seuraavan jutun pariin, aivot ovat ehkä oppineet siihen ja osaavat joissain asioissa toimia toisella tavalla.
Vaikket ole sitä ehkä huomannut, on Sinkut-palstan intuitiivinen profilointi minimoinut urheiluaiheet visoista. Kyseessä on generatiivinen tekoäly, joka kerää visailijoiden kokemuksia eri tyyppisistä visoista ja kysymyksistä, sekä muodostetun profiloinnin perusteella pyrkii vähentämään ikäviksi koettuja kysymyksiä/visoja ja siten nostamaan mediaanityytyväisyyttä visailuun🤣
On melko todennäköistä, että toisaalla katsottu sisältö tuottaa sinulle sen katsotun sisällön mukaista mainontaa muilla sivustoilla. Etenkin Googlen palveluiden (Juutuuppi, mainosprofilointi, sivustoanalytiikka) puitteissa. Tutkimatta asiaa tarkemmin, olisin yllättynyt jos S24 käyttäisi jotain muuta kuin Googlen analytiikkaa ja mainosprofilointia, ergo mm. juutuuppi-historiasi on yhdistetty muuhun selaintoimintaasi, mukaan lukien S24:n mainonta.Olen erittäin tyytyväinen tämän Sinkut-palstan generatiiviseen tekoälyyn ja sen urheilukysymysten minimointiin. Pidetään tää! 😂
Väsyttää.
Toivotan hyvää yötä. 🥱😴tosi.typy kirjoitti:
Olen erittäin tyytyväinen tämän Sinkut-palstan generatiiviseen tekoälyyn ja sen urheilukysymysten minimointiin. Pidetään tää! 😂
Väsyttää.
Toivotan hyvää yötä. 🥱😴Saattaa se kyllä olla palstalla degeneratiivinen tekoäly, en nyt muista tarkalleen 😂
Mutta aika hyvin se on oppinut välttelemään urheiluaiheita, joten pienet propsit siitä.- Anonyymi
😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋
❤️ Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
8/13. En ollut vissiin tarpeeksi nopea.
randombypasser kirjoitti:
Hieno tulos!
Juu, se oli vähän vikkelä visailu se...Näin oli, mutta kiva visa kuitenkin.
Tuloksesi: 13 / 13
Kuin pyörällä ajaisi!
Olet varsinainen kertotaulujen kunkku – elävä todiste siitä, että ala-asteen opettajat olivat oikeassa: kun kertotaulun opettelee kerralla kunnolla, kantaa se hedelmää lopun ikää.randombypasser kirjoitti:
Mahtava tulos!
Loistavaa! Hyvin on jäänyt sinullekin kertsit mieleen 🤗No älä! Meillä oli alakoulussa luokan kertotaulukilpailuja melkein viikottain useamman vuoden ajan.. 😄 Se oli jostakin syystä tosi tärkeää erityisesti 4-6 luokkien opettajille.
Xena-183 kirjoitti:
No älä! Meillä oli alakoulussa luokan kertotaulukilpailuja melkein viikottain useamman vuoden ajan.. 😄 Se oli jostakin syystä tosi tärkeää erityisesti 4-6 luokkien opettajille.
Meillä oli kertotaulukokeet kerran viikkoon jossain vaiheessa ala-astetta, oli myös jakolaskukokeet, muistaakseni ennen kielten opetuksen alkua, jonka jälkeen olikin kielten (ruotsi) sanakokeet joka viikko. Eihän noista mitkään varsinaisia kokeita olleet, vaan enemänkin muistin harjoittamista, taotaan ne tietyt perusasiat kunnolla takaraivoon. Ja hyvin ovat siellä pysyneetkin, kieltämättä 😂
Bonuskysymys. On jonossa sata lamppua ja jokaisella oma katkaisija. Aluksi kaikki lamput ovat pois päältä. Sitten sata tyyppiä käy räpläämässä katkaisijoita. Ensimmäinen käy kytkemässä kaikki palamaan. Toinen käy sammuttamassa joka toisen, siis muuttaa asentoa katkaisijoissa 2, 4, 6,... Ja 100. Kolmas muuttaa tilaa joka kolmannessa lampussa 3, 6, 9,... Ja 99. Ja niin edelleen kunnes sadas tyyppi käy muuttamassa tilaa lampussa numero 100.
Kuinka moni sadasta lampusta palaa lopuksi?Menee liian vaativaksi laskutoimitukseksi mun matematiikkaprosessorille, sitä kun ei ole tehty muuhun kuin ala-asteen matematiikkaan. Ja logiikkaprosessorini on työpäivän jäljiltä täysin tiltissä, siitä ei ole mitään apua ainakaan ennen huomista aamua, jos edes silloin.
Mutta väsyneenä on pakko arvata ja arvaisin, että lopuksi kaikki lamputtimet ovat taas pois päältä, energiaa säästyy ja luonto kiittää jne.randombypasser kirjoitti:
Menee liian vaativaksi laskutoimitukseksi mun matematiikkaprosessorille, sitä kun ei ole tehty muuhun kuin ala-asteen matematiikkaan. Ja logiikkaprosessorini on työpäivän jäljiltä täysin tiltissä, siitä ei ole mitään apua ainakaan ennen huomista aamua, jos edes silloin.
Mutta väsyneenä on pakko arvata ja arvaisin, että lopuksi kaikki lamputtimet ovat taas pois päältä, energiaa säästyy ja luonto kiittää jne.Intuitiivinen arvaus luultavasti johtaa väärään vastaukseen. Siis tässä tapauksessa. Vastaus liittyy kertotauluun.
scrg kirjoitti:
Intuitiivinen arvaus luultavasti johtaa väärään vastaukseen. Siis tässä tapauksessa. Vastaus liittyy kertotauluun.
Yleisesti ottaen (intuitiivinen) arvaus kahden mahdollisen lopputuloksen välillä ilman muita esitettyjä muuttujia osuu joka toisella kerralla oikeaan.
Mutta kuten todettua, aivotoimintani ei ulotu ala-asteen tasoa korkeammalle ja nyt päivän päätteeksi väsähtäneenä ei edes ala-asteen tasolle.randombypasser kirjoitti:
Yleisesti ottaen (intuitiivinen) arvaus kahden mahdollisen lopputuloksen välillä ilman muita esitettyjä muuttujia osuu joka toisella kerralla oikeaan.
Mutta kuten todettua, aivotoimintani ei ulotu ala-asteen tasoa korkeammalle ja nyt päivän päätteeksi väsähtäneenä ei edes ala-asteen tasolle.Nopeat intuitiiviset vastaukset olisivat että kaikki lopuksi palavat, kaikki ovat sammutettuina tai että joka toinen palaa. Kaikki väärin. Mitä pidemmäksi lamppujonoa kasvatettaisiin, sitä harvempi lampuista jäisi palamaan, koska kahden palavan etäisyys toisistaan kasvaisi jonon loppua kohden. Esim. lamppu #49 jäisi palamaan, koska sitä koskisi pariton määrä kulkijoita, eli1, 7 ja 49.
- Anonyymi
13/13. Oon tykännyt aina kertotaulusta, mut olipas jännä pitkästä aikaa testata ajan kanssa. Ei tekis huonoa treenailla ihan säännöllisestikin. Oma pappani reilusti yli ysikymppisenä muisti vielä hyvin kertotaulut, joten siinä kans tavoitetta itselle.
Mahtava tulos!
Pitäisi tosiaan treenailla, vaikka hyvin menikin. Esimerkiksi omalla kohdalla visan alussa tuli sellainen "miten hitossa tää taas menikään" -hetki kunnes rutiini otti vallan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo747444Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583173- 342410
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj62051Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto281981- 201918
- 131877
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151643- 521588
- 181579