El gouna-MÖvenpick..

matkaaja

Hei! Onko kellään kokemuksia mövenpick inn resortista el Gounassa? Onko hyvä palvelu. onko tasokas paikka..? niin ja jos joku viitsisi hieman laittaa infoa miten paljon on tapana antaa tippiä..ja annetaanko sitä kenelle? Onko hotellissa tasokasta ruokapaikaa? Tai onko lähiseudulla mitään kivaa paikaa jonne kannttaa mennä syömään? Mitäs tykkäävät suomalaisista?Kiitos kaikille etikäteen vastanneille!

8

1474

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reissaaja

      En ole kyseisessa hotellissa ollut, mutta ainakin ulospäin vaikutti tosi tasokkaalta, muistaakseni tähtiä on neljä tai viisi, ja sillä saa aivan eri luokan palvelua Egyptissä kuin esim. Kanarialla. Tulet huomaamaan eron :)
      Muutenkin El Gounassa on huomattavan paljon "länsimaisempaa" kuin esim. Hurgadassa, joten ihan hyvän paikan olette valinneet.

      Hotellien ruokapaikat ovat järjestäen tasokkaita, mutta ruokaa saa kylästäkin. Tosin pihveillä siellä ei herkutella, ne kun eivät egyptiläiseen ruokavalioon kuulu.

      Tipiksi riittää vaikkapa 1 punta (=n. 1 fim), tai jos kovin hyvää palvelua on saanut niin kaksi, tosin sitten tarjoilija jo pokkailee edessäsi...

      Suomalaiset ovat haluttuja matkalaisia, kun pääsääntöisesti osaavat käyttäytyä.

    • sama

      Olen vakuuttunut ja nyt on liput sitten maksetut..)D

      • Ehe

        Hyvän kohteen olet valinnut. El-Gounassa tuli vietettyä kaksi viikkoa keväällä. Siistiä ja hoitellit ovat hyviä ja palvelu pelaa. Jos kyllästyy hotelliruokaan saa erittäin hyvää ruokaa sekä Mariana-alueelta, että Downtownin alueelta.


    • Kävin jo keväällä

      El Gounassa taitaa olla hotelleissa tapana, että ruuat menee huonelaskuun, ja tipit jätetään lähtiessä. Jos makselet käteisellä, niin varaudu siihen, että vaihtorahoja ei "löydy". Eli se sama vekkuli keino, mikä on käytössä useassa eri kulttuurissa...
      Jos otit puoli- tai täyshoidon, voit ruokailla edullisesti (mikä tarkoittaa egyptiläisittäin lähes ilmaiseksi)myös muissa El Gounan parhaissa ravintoloissa.
      Omasta mielestä ruuat El Gounassa oli pääsääntöisesti vähän mauttomia, mutta jos eteen tulee mahdollisuus ruokailla egytiläiseen tapaan (en tarkoita leipää beduiinileirissä), niin käytä tilaisuus hyväksi, oikea egyptiläinen safka on loistava kokemus! Onnistuu kerran viikossa tiettävästi ainakin Rihana:ssa.
      Ja suomalaisistahan tykkäävät kaikki;-) Mutta muista arabikulttuurin perussäännöt.

      • Oikeassa olet. Hotellien ravintoloissa juo syö, niin tarjoilija tuo laskun, johon nimmari alle sekä huoneen numero. Lasku maksetaan sitten kokonaisuudessaan ennen lähtöä. Itse olin viime helmikuussa EG:ssa Rihana Resortissa ja hyvin homma toimi.
        Syynä tuohon rahan olemattomaan käyttöön hotelleissa on se, että egyptin rahat ovat todella likaisia...hygienia siis taustalla.


      • nähtynä
        BlueRoan kirjoitti:

        Oikeassa olet. Hotellien ravintoloissa juo syö, niin tarjoilija tuo laskun, johon nimmari alle sekä huoneen numero. Lasku maksetaan sitten kokonaisuudessaan ennen lähtöä. Itse olin viime helmikuussa EG:ssa Rihana Resortissa ja hyvin homma toimi.
        Syynä tuohon rahan olemattomaan käyttöön hotelleissa on se, että egyptin rahat ovat todella likaisia...hygienia siis taustalla.

        Keväällä oltiin viikko Mövenpickissä. Loistava hotelli! Erinomainen aamiais buffet, useita tasokkaita ravintoloita, useita uima-allas alueita ja paikkakunnan paras beach!

        Ruuat voi maksaa myös käteisellä ruokailun yhteydessä mutta toki voi laittaa ne myös huoneen laskuun. Kun kirjautuu hotelliin sisään valitaan maksaako laskun luottokortilla vai käteisellä. Hotellin hintataso paikallisittain korkea esim olut tuoppi (SAKKARA GOLD) maksoi 25 LE kun halvimillaan paikallista olutta sai alle 10 LE hintaan...

        Kannattaa myös varata hieman siistimmät vaatteet (tyyliin chinok tyyppiset housut, kauluspaita ja siisti neulu) sillä esim. hieman kalliimmassa ja tasokkaammassa El Saydin ravintolassa ja hotellin buffet illalliselle ei parane rantavetimissä yrittää...

        Hurghadassa voi käydä jos siltä tuntuu, mutta ainakin omasta mielestäni El Daharin basaarialue oli epämiellyttävä kokemus. Luxorin reissu varattiin Pro Tours matkatoimistosta ja hinta-laatusuhde oli erinomainen (meillä sattui hyvä tuuri kun oli yksityisopas)..

        Nikke


    • mävainkysyn

      niin onko silelä paljon niitä tyrkkyjä?siis venäläisiä...

    • hotelli kuuluu sarjaan sairaan isot hotellit. Varmaan ihan kiva ja tasokas mikäli tykkää tällaisista turistirysistä. Itse kävin El Gounassa Sultan Bey -hotellissa, joka oli mielestäni napakymppivalinta. Tosin ei ollut kampaajia, kuntosaleja yms. kuka niitä sitten kaipaa (en minä ainakaan) ja ruoka oli egyptiläistä - nam! Venäläisiä ei ollut, italiaa ja ranskaa kuului sekä hollantilaisia oli jokunen ja homma toimi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe