Hei! Onko kellään kokemuksia mövenpick inn resortista el Gounassa? Onko hyvä palvelu. onko tasokas paikka..? niin ja jos joku viitsisi hieman laittaa infoa miten paljon on tapana antaa tippiä..ja annetaanko sitä kenelle? Onko hotellissa tasokasta ruokapaikaa? Tai onko lähiseudulla mitään kivaa paikaa jonne kannttaa mennä syömään? Mitäs tykkäävät suomalaisista?Kiitos kaikille etikäteen vastanneille!
El gouna-MÖvenpick..
8
1474
Vastaukset
- reissaaja
En ole kyseisessa hotellissa ollut, mutta ainakin ulospäin vaikutti tosi tasokkaalta, muistaakseni tähtiä on neljä tai viisi, ja sillä saa aivan eri luokan palvelua Egyptissä kuin esim. Kanarialla. Tulet huomaamaan eron :)
Muutenkin El Gounassa on huomattavan paljon "länsimaisempaa" kuin esim. Hurgadassa, joten ihan hyvän paikan olette valinneet.
Hotellien ruokapaikat ovat järjestäen tasokkaita, mutta ruokaa saa kylästäkin. Tosin pihveillä siellä ei herkutella, ne kun eivät egyptiläiseen ruokavalioon kuulu.
Tipiksi riittää vaikkapa 1 punta (=n. 1 fim), tai jos kovin hyvää palvelua on saanut niin kaksi, tosin sitten tarjoilija jo pokkailee edessäsi...
Suomalaiset ovat haluttuja matkalaisia, kun pääsääntöisesti osaavat käyttäytyä. - sama
Olen vakuuttunut ja nyt on liput sitten maksetut..)D
- Ehe
Hyvän kohteen olet valinnut. El-Gounassa tuli vietettyä kaksi viikkoa keväällä. Siistiä ja hoitellit ovat hyviä ja palvelu pelaa. Jos kyllästyy hotelliruokaan saa erittäin hyvää ruokaa sekä Mariana-alueelta, että Downtownin alueelta.
- Kävin jo keväällä
El Gounassa taitaa olla hotelleissa tapana, että ruuat menee huonelaskuun, ja tipit jätetään lähtiessä. Jos makselet käteisellä, niin varaudu siihen, että vaihtorahoja ei "löydy". Eli se sama vekkuli keino, mikä on käytössä useassa eri kulttuurissa...
Jos otit puoli- tai täyshoidon, voit ruokailla edullisesti (mikä tarkoittaa egyptiläisittäin lähes ilmaiseksi)myös muissa El Gounan parhaissa ravintoloissa.
Omasta mielestä ruuat El Gounassa oli pääsääntöisesti vähän mauttomia, mutta jos eteen tulee mahdollisuus ruokailla egytiläiseen tapaan (en tarkoita leipää beduiinileirissä), niin käytä tilaisuus hyväksi, oikea egyptiläinen safka on loistava kokemus! Onnistuu kerran viikossa tiettävästi ainakin Rihana:ssa.
Ja suomalaisistahan tykkäävät kaikki;-) Mutta muista arabikulttuurin perussäännöt.Oikeassa olet. Hotellien ravintoloissa juo syö, niin tarjoilija tuo laskun, johon nimmari alle sekä huoneen numero. Lasku maksetaan sitten kokonaisuudessaan ennen lähtöä. Itse olin viime helmikuussa EG:ssa Rihana Resortissa ja hyvin homma toimi.
Syynä tuohon rahan olemattomaan käyttöön hotelleissa on se, että egyptin rahat ovat todella likaisia...hygienia siis taustalla.- nähtynä
BlueRoan kirjoitti:
Oikeassa olet. Hotellien ravintoloissa juo syö, niin tarjoilija tuo laskun, johon nimmari alle sekä huoneen numero. Lasku maksetaan sitten kokonaisuudessaan ennen lähtöä. Itse olin viime helmikuussa EG:ssa Rihana Resortissa ja hyvin homma toimi.
Syynä tuohon rahan olemattomaan käyttöön hotelleissa on se, että egyptin rahat ovat todella likaisia...hygienia siis taustalla.Keväällä oltiin viikko Mövenpickissä. Loistava hotelli! Erinomainen aamiais buffet, useita tasokkaita ravintoloita, useita uima-allas alueita ja paikkakunnan paras beach!
Ruuat voi maksaa myös käteisellä ruokailun yhteydessä mutta toki voi laittaa ne myös huoneen laskuun. Kun kirjautuu hotelliin sisään valitaan maksaako laskun luottokortilla vai käteisellä. Hotellin hintataso paikallisittain korkea esim olut tuoppi (SAKKARA GOLD) maksoi 25 LE kun halvimillaan paikallista olutta sai alle 10 LE hintaan...
Kannattaa myös varata hieman siistimmät vaatteet (tyyliin chinok tyyppiset housut, kauluspaita ja siisti neulu) sillä esim. hieman kalliimmassa ja tasokkaammassa El Saydin ravintolassa ja hotellin buffet illalliselle ei parane rantavetimissä yrittää...
Hurghadassa voi käydä jos siltä tuntuu, mutta ainakin omasta mielestäni El Daharin basaarialue oli epämiellyttävä kokemus. Luxorin reissu varattiin Pro Tours matkatoimistosta ja hinta-laatusuhde oli erinomainen (meillä sattui hyvä tuuri kun oli yksityisopas)..
Nikke
- mävainkysyn
niin onko silelä paljon niitä tyrkkyjä?siis venäläisiä...
hotelli kuuluu sarjaan sairaan isot hotellit. Varmaan ihan kiva ja tasokas mikäli tykkää tällaisista turistirysistä. Itse kävin El Gounassa Sultan Bey -hotellissa, joka oli mielestäni napakymppivalinta. Tosin ei ollut kampaajia, kuntosaleja yms. kuka niitä sitten kaipaa (en minä ainakaan) ja ruoka oli egyptiläistä - nam! Venäläisiä ei ollut, italiaa ja ranskaa kuului sekä hollantilaisia oli jokunen ja homma toimi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483