Jos jakopään remmi katkee

Anonyymi-ap

Niin älkää uskoko noita autoliikkeen huijareita, että mukamas koko kone ois pilalla. Noi venttiilit kato voi vaihtaa. Eikä tollanen venttiili istukan jyrsin, vaikka veivattava Mira, niin voi mitenkään olla niin kallis. Noi auto ihmiset taitaa olla tavallista tyhmempiä.

29

312

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tutkitko useinkin muiden autoja? Vai

      • Anonyymi

        Mieti sitä. Tiedän paljonkin asioita.

        T. Aloittaja


    • Anonyymi

      JOKA VUOSI KANNATTAA OSTAA UUSI AUTO

      rikas mies 44 v

      • Anonyymi

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕


    • Kaks ja puoli tonnii näyttäs Mira maksavan, kokoonsa nähden aika kallis, mutta voihan sen myydä kun homma hoidettu, voi saada omansa takas.

    • Riippuu moottorista.
      Osassa tulee suurta tuhoa ja osassa systeemi on tehty niin, että remmin katketessa venttiilit jäävät yläasentoon.
      Suuren tuhon versioissa venttiilien vaihtaminen ei riitä, vaan pitää vaihtaa myös mäntiä (todennäköisesti) ja venttiilinnostimissakin voi olla vaurioita.
      (ei ole sattunut itselle onneksi koskaan)

      • Anonyymi

        Mäntien lisäksi voivat kiertokanki ja kampiakseli myös vaurioitua ja muukin liikkuva osa, kuten esim. laakerit. Riippuu toki moottorista, kuten hyvin totesit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mäntien lisäksi voivat kiertokanki ja kampiakseli myös vaurioitua ja muukin liikkuva osa, kuten esim. laakerit. Riippuu toki moottorista, kuten hyvin totesit.

        Totta. Tuhoa voi tulla myös alkakertaan.


    • Anonyymi

      hyvä, että ihmisillä menee hyvin, se, on hyvä asia,

      N

    • Anonyymi

      Se on ihan omaa tyhmyyttä jos päästää jakohihnan katkeamaan mutta jokainen voi tehdä mitä huvittaa omaisuudellaan. Riippuu tuurista ja autosta miten suuret vauriot syntyy.

      -harmiseikirj-

    • Mä oon kuullu sellasen huhun, että jopa tollasella Holzmanilla mikä mulla on, että joku ois työstäny mopon männän ja seuraavalla kaliiberilla vois jopa auton männän tehdä. Ainakin se pitäs hyvin karkasta. mutta onko toi niin raketti tiedettä kuitenkaan kun annetaan ymmärtää.

    • Anonyymi

      Osumaa voi saada männät, samalla kärsii ehkä kiertokangen, kampiakseli? Isot voimat jyllää ja pienikin heitto (vääntymä) on jo suuri haitta. Työmäärä on suuri, jolloin miettii, onko vaiva sen kaiken arvoista? Miten on sylinterin pinnat?

    • Siksihän autoja yleensä huolletaan, ennen kun jotain leviää kunnolla laajemmin.

    • Riippuu moottorista, joku Opelin 8v kapeakantinen kone ei taida pahemmin kärsiä jos hihna katkeaa, mutta vastaavaa en todellakaan haluaisi kokea esim. V6-diesel Audin omistajana jolloin pelkkä rutiininomainen hihnanvaihto maksaa muutaman Opelin verran 🥶 Itse olen kerran teettänyt vaihtotyön, vuonna 2012 silloiseen Mitsu Carismaan, ja olisko ollut reilun 550€ homma sen aikaisella hintatasolla 🙄 Arvatenkin en ole mihinkään muuhun autoon vaihdattanut hihnaa ja oikeastaan moni onkin ollut ketjulla, mutta autojen hintaluokka on joka tapauksessa ollut sen pienen riskin arvoinen. Varsinkin kun Mitsu kiitti huolenpidosta pian vaihdelaatikon leviämisellä 😂

    • Autostani katkesi moniurahihna, ajoin sen jälkeen noin 10 km. Ei hajonnut mitään vaikka vesipumppu ei toiminut

      • Minunkin autostani meni joskus laturin hihna ajossa poikki. Kuului valtava räpsähdys ja kolahdus, niin vähän hätkähdin, mutta jatkoin ajoa. Sitten näin peräpeilistä sellaisen mustan hihnan takanani kadulla ja ehdin juuri ajatella, että - ai jaa, minä varmaan vaan ajoin tuollaisen roskan yli ja siitä se ääni kuului. 😅
        Mutta samassa hetkessä kojelaudassa syttyi punainen valo ja seuraavassa liikenneympyrässä sain vääntää ihan kunnolla, että sain auton siitä läpi..
        Ajoin silti kohteeseen saakka, minne oli enää vajaa pari kilometriä matkaa, koska minulla oli kiire. - Soitin sinne sitten hinauspalvelun, joka vei autoni lavetilla huoltoon. 👍


      • Itellä meni jälkimmäisestä C-Mersusta laturi joulukuussa 2016, ja joku reilut 15km sillä pystyi ajamaan latauksen valon sytyttyä. Vara-akku (työjuttuja varten) kulki silloin mukana, niin se pidensi rangea muutaman kilometrin verran, kunnes piti soittaa tutulle 4wd-miehelle.

        Eikä siinä muuta, mutta seuraavana päivänä äitini oli toisessa aivokasvainleikkauksessa, itse menin bussilla Raisioon ostamaan laturia, kotimatkalla kävin ihan casualisti Sokoksen Alkossa laturi kainalossa, ja illalla vaihdoin sen+hihnan lumisateessa 😂


      • Xena-183 kirjoitti:

        Minunkin autostani meni joskus laturin hihna ajossa poikki. Kuului valtava räpsähdys ja kolahdus, niin vähän hätkähdin, mutta jatkoin ajoa. Sitten näin peräpeilistä sellaisen mustan hihnan takanani kadulla ja ehdin juuri ajatella, että - ai jaa, minä varmaan vaan ajoin tuollaisen roskan yli ja siitä se ääni kuului. 😅
        Mutta samassa hetkessä kojelaudassa syttyi punainen valo ja seuraavassa liikenneympyrässä sain vääntää ihan kunnolla, että sain auton siitä läpi..
        Ajoin silti kohteeseen saakka, minne oli enää vajaa pari kilometriä matkaa, koska minulla oli kiire. - Soitin sinne sitten hinauspalvelun, joka vei autoni lavetilla huoltoon. 👍

        Minun autosta hihna katkesi kaupan parkkipaikalla kun starttasin


      • hondakuski125 kirjoitti:

        Itellä meni jälkimmäisestä C-Mersusta laturi joulukuussa 2016, ja joku reilut 15km sillä pystyi ajamaan latauksen valon sytyttyä. Vara-akku (työjuttuja varten) kulki silloin mukana, niin se pidensi rangea muutaman kilometrin verran, kunnes piti soittaa tutulle 4wd-miehelle.

        Eikä siinä muuta, mutta seuraavana päivänä äitini oli toisessa aivokasvainleikkauksessa, itse menin bussilla Raisioon ostamaan laturia, kotimatkalla kävin ihan casualisti Sokoksen Alkossa laturi kainalossa, ja illalla vaihdoin sen hihnan lumisateessa 😂

        Autoillessa sattuu ja tapahtuu, ennemmin tai myöhemmin


      • pujotteIija kirjoitti:

        Minun autosta hihna katkesi kaupan parkkipaikalla kun starttasin

        Minä olin juuri menossa työterveyslääkärille, koska oikea olkapääni oli niin tulehtunut, ettei sitä kättä oikein voinut käyttää. - Siksi tuo autovahinko jäikin erityisesti mieleeni, koska minulla oli vielä ajamatta neljä liikenneympyrää ennen kohdetta ja niiden kiertoliittymien läpi ajaminen oli kyllä paljon hankalampaa manuaalivaihteisella autolla yksikätisenä ilman ohjaustehostinta.. 😄


      • Xena-183 kirjoitti:

        Minä olin juuri menossa työterveyslääkärille, koska oikea olkapääni oli niin tulehtunut, ettei sitä kättä oikein voinut käyttää. - Siksi tuo autovahinko jäikin erityisesti mieleeni, koska minulla oli vielä ajamatta neljä liikenneympyrää ennen kohdetta ja niiden kiertoliittymien läpi ajaminen oli kyllä paljon hankalampaa manuaalivaihteisella autolla yksikätisenä ilman ohjaustehostinta.. 😄

        Urakkanuppi ratissa ois ehkä vähän auttanut :D


      • pujotteIija kirjoitti:

        Urakkanuppi ratissa ois ehkä vähän auttanut :D

        Joo, jos se on se sellainen, mikä vaikka trukissakin, niin tosiaan olisi. 👍😄


    • Anonyymi

      jos kaikkia ärsyttää jotkin asiat kuin tasapuolisesti niiin se on sitten normaalia ärsytystä.... mutta jooh hmmmmm en tiedä ratkaisua...

      t.Pujoxe

    • Anonyymi

      osta uusi fverrari 812 kai hyvä tai testarossa

    • Anonyymi

      Nåh, kato, kun koko moottorin voi vaihtaa, tai koko auton voi myös vaihtaa.

    • Anonyymi

      ewujö tarvutsusu tuetijibeutajaab,,, eikä nettiäkään wifi on ja kaikki, yleensä ethernetillä, kaapelilla...mutts on muts sins: asinos joks dss käyyyää slkoholis ysi joysin olrn aqminä.

    • Mitäs jos se katkee päästä?

    • Vaihtoehdot ovat täystuhosta venttiiliosumiin, mitä kovemmat kierrokset tapahtumahetkellä, sitä varmempi täystuho. Tyhjäkäynnillä jos napsahtaa niin tuurilla korjauskelpoinen, moottorikohtainen juttu. Eikä niitä venttiilejä sinne niin vain vaihdella, ensin puretaan puoli konetta että saadaan edes vauriot näkyviin, endoskooppikameroilla nyt jotain näkee tietysti vähemmälläkin. Ja jos kokenut mallin tunteva kaveri sanoo että ei kannata korjata niin todennäköisesti ei kannata

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      66
      5187
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      54
      3451
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      147
      2577
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      2106
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      87
      1774
    6. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1257
    7. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1229
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      194
      1182
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      90
      1179
    10. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1126
    Aihe