Missä raamattu sanoo että vietiin toisen kerran kasteelle ja mihin betonialtaaseen vai oliko sementti keksitty?
Allaskaste on perkeleestä kuten on helluntailiikekin.
Allaskaste???
20
676
Vastaukset
- omis
Missä Raamatussa puhutaan kastemaljasta ?
Millaiseen maljaan voi kaksi ihmistä astua ?
Vauvakastelu on ihmisten rituaali ilman raamatullista pohjaa.Raamatussa ei todellakaan missään puhuta lapsikasteesta. Kastelusta, vedellä ripottelusta.
Se on kuin teurastamista, manipulointia, että pakosta lapsena kastetan.
Se voi todella olla jopa teurastamista, kun sitten luterliausuus opettaa että seurakuntaan lapsikasteessa liitetty pelastuu. Edes kaikki papit eivät ole uskovia.
Eikö ole syytä jo etsiä parempia seurakuntia ja uskon yhteyksiä.
Ei tule seurata mitään sakramentteja, eikä kirkon sääntökirjoja, jotka taas kerran ovat osaksi ihmisen keksimiä sääntöjä, vääristelyä.
Vaan tulee seurata Raamatun uutta testamenttia ja tehdä niin kuin sen sana sanoo, kuhunkin asiaan. Siinä on siunaus ja menestys.- simo
Perhekunnissa oli sylilapsia koska jo järkikin sanoo että eivät tehneet ehkäisyn syntiä, kuten helluntailaiset, joten ilman ehkäisyä(synti)tulee ja on sylilapsia varmasti.
Kastemalja on monille(valituille) elämän malja ja vesi, mitä lahkokaste ei ole.
Sehän on vain pelkkä perkeleen petos. - simo
jumalan-tulenkantaja kirjoitti:
Raamatussa ei todellakaan missään puhuta lapsikasteesta. Kastelusta, vedellä ripottelusta.
Se on kuin teurastamista, manipulointia, että pakosta lapsena kastetan.
Se voi todella olla jopa teurastamista, kun sitten luterliausuus opettaa että seurakuntaan lapsikasteessa liitetty pelastuu. Edes kaikki papit eivät ole uskovia.
Eikö ole syytä jo etsiä parempia seurakuntia ja uskon yhteyksiä.
Ei tule seurata mitään sakramentteja, eikä kirkon sääntökirjoja, jotka taas kerran ovat osaksi ihmisen keksimiä sääntöjä, vääristelyä.
Vaan tulee seurata Raamatun uutta testamenttia ja tehdä niin kuin sen sana sanoo, kuhunkin asiaan. Siinä on siunaus ja menestys.Kasteen sisällön ymmärtämisessä on puutteita luterilaisuudessakin(uskovissa) ja muotojumaliset kirkon palkkalaiset ovat vihollisiamme joiden kanssa emme toimi kuten emme toimi yhdessä lahkoriivatuidenkaan kanssa.
Meillä on jo seurakunta ja papit emme ole lahkolaisia.
Väärän tulen kantaja on syvässä harhassa kauttaaltaan. - noin hyvin?
simo kirjoitti:
Perhekunnissa oli sylilapsia koska jo järkikin sanoo että eivät tehneet ehkäisyn syntiä, kuten helluntailaiset, joten ilman ehkäisyä(synti)tulee ja on sylilapsia varmasti.
Kastemalja on monille(valituille) elämän malja ja vesi, mitä lahkokaste ei ole.
Sehän on vain pelkkä perkeleen petos.Raamatun niin kerro tässä nyt kaikille ne Raamatun kohdat missä sanotaan
a.että sylilapsi/lapset kastettiin?
(Jeesuksen luokse kyllä tuotiin lapsia siunattavaksi muistat varmaan vaikka opetuslapset estelivät, silloin Jeesus sanoi antakaa lasten tulla luokseni, sillä sen kaltaisten on taivastenvaltakunta).
b. ehkäisy on synti.
Kiitos.
- Raamatuissa
-38 käännös sekä -92 käännös ilmoittaa että ihmiset VEIVÄT lapsiaan Jeesuksen luokse siunattavaksi, ei kastettavaksi.Ja kasteelle ei viety ihmisiä, vaan he MENIVÄT, kun olivat tulleet ensin Jeesukseen uskoviksi!
- kastettu
Jeesuksen luokse ei viety edes aikuista kastettavaksi. Koittakaa ymmärtää että jeesus ei kastanut ketään eikä varsinkaan uudelleen.
- siunattu
Olet oikeassa he veivät kastetun lapsen siunattavaksi eipä sitä toistakertaa olis pitänytkään kastaa.
Jumalan Kansan Raamatussa tämä jae on. Kts. alla:
36.Jatkaessaan matkaa he tulivat veden ääreen. Hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua."
37.[Filippus sanoi: "Jos sinä uskot koko sydämestäsi, se tapahtukoon". Hän vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika".]*
38.Hoviherra käski pysäyttää vaunut. He astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet.
[Jumalan Kansan Raamattu: Ap. t. 8:36-38]
Se raamatunkääntäjäsakki, joka jätti tuon jakeen pois omaan korvasyyhyynsä 1938 raamatusta, kuoli linja-auto-onnettomuudssa lapissa. näin olen kuullut heistä sanottavan. eräs saarnaja sen sanoi.
Tässä vielä jae muista raamatuista, eli täytyy uskoa että voidaan kastaa. Ei pieni lapsi usko yhtään mitään, hän on viaton.
LAPSIKASTE TEORIA ON SIIS TÄSSÄ ALUSSA OLEVAN RAAMATUN MÄÄRITELMÄN MUKAAN VALHEELLINEN, NOITUUTTA, VÄÄRYYTTÄ, EPÄUSKOA. Raamatun muuttamista, josta voi saada tuomion.
Mutta kaste ei ole pelastuskysymys. Vain tunustettu Sydämen usko Jeesukseen pelastaa näin.
9.Jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, sinä pelastut.
[Jumalan Kansan Raamattu: Room. 10:9]
Siinä ei sanota, että kun alat helluntailaiseksi, sinä pelastut. Tai että kun sinut kastetana uskovien upotuskasteella sinä pelastut.
Esim: Helluntailaiseksi ryhtyminen ei nimittäin pelasta, jos ei usko Jeesukseen!
Ei pelasta vaikka laulaisi krikkokuorossa, ja olisi kuoropuku päällä. mutta sydänmen usko pelasta ,vaikka olisi kysesssä kadun vähäosainen ihminen, joita tapaan Jumalan valtakunnan työssäni.
Jae 37 muissa käännöksissä.
Lapsikaste on erityisesti suomen luterilainen harha, josta tulee tehdä parannus ja ottaa upotuskaste. Upottautua Jeesukseen.
Kirkkoraamattuun 1992 se on otettu mukaan, mutta se on todella huono käännös. 1992 käännöstä ei pidä lukea ollenkaan! Joopa uskomattomat ihmiset ja taitamaton piispa on ollut sitä kääntämässä. Hun hun mitä jälkeä on tullut. Kelvotonta tekstiä suurimmaksi osaksi, kun tarkkoja ollaan.
37.[Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]*
[Kirkkoraamattu 1992: Ap. t. 8:37]
ALLA OLEVA VÄÄRÄ JAE TULEE TUOLLA NUMEROLLA!
Eli oikea jae 37 puuttuu. Koko kansan hyvästä Raamatusta! Luterilaisten tekosia. Onneksi on jo muitakin käännöksiä, kuin Raamattu Kansalle, ja Jumalan Kansan Pyhä Raamattu, suomen kaksi parasta.
37.Enää nähnyt. Ja hän jatkoi matkaansa iloiten. Mutta Filippus tavattiin Asdodissa; ja hän vaelsi ympäri ja
[Kirkkoraamattu 1933/38: Ap. t. 8:37]
37.Mutta Philippus sanoi: jos sinä kaikesta sydämestä uskot, niin tapahtukoon. Hän vastasi ja sanoi: minä uskon Jesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi.
[Vanha Biblia 1776 (1872): Ap. t. 8:37]
37.[Filippus sanoi: "Jos sinä uskot koko sydämestäsi, se tapahtukoon". Hän vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika".]*
[Jumalan Kansan Raamattu: Ap. t. 8:37]
37.[Vilppu sanoi: "Jos uskot koko sydämestäsi, se käy päinsä." Vastasi ja sanoi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]
[Aapeli Saarisalon UT: Ap. t. 8:37]
37. (jae puuttuu myös)
[Svenska Bibeln 1917: Ap. t. 8:37]
37.And Philip said, If thou believest with all thine heart, thou mayest. And he answered and said, I believe that Jesus Christ is the Son of God.
[King James Version: Ap. t. 8:37]
37.(TR adds "Philip said, 'If you believe with all your heart, you may.' He answered, 'I believe that Jesus Christ is the Son of God.'")
[World English Bible: Ap. t. 8:37]siunattu kirjoitti:
Olet oikeassa he veivät kastetun lapsen siunattavaksi eipä sitä toistakertaa olis pitänytkään kastaa.
Muita rituaalin kaltaisia asioita ei siten olekaan. uudessa liitossa on helppoa. Ympärileikkaus yms. ei ole enää voimassa. Mooseksen laki ei ole enää voimassa.
Mutta parempi on kysyä, että onko jokainen kastekskusteluun osallistunut jo uskova.
Suullaan tunnustetulla sydämen uskolla Jeesukseen pelastutaan näin.
9.Jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, sinä pelastut.
[Jumalan Kansan Raamattu: Room. 10:9]- TaistoRa.
kastettu kirjoitti:
Jeesuksen luokse ei viety edes aikuista kastettavaksi. Koittakaa ymmärtää että jeesus ei kastanut ketään eikä varsinkaan uudelleen.
Eipä Jeesus kastanut, ei!
Niinhän tuo sanakin ilmoittaa!
>>Joh 4:2 "vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa"! jumalan-tulenkantaja kirjoitti:
Muita rituaalin kaltaisia asioita ei siten olekaan. uudessa liitossa on helppoa. Ympärileikkaus yms. ei ole enää voimassa. Mooseksen laki ei ole enää voimassa.
Mutta parempi on kysyä, että onko jokainen kastekskusteluun osallistunut jo uskova.
[Jumalan Kansan Raamattu: Room. 10:9]kuvaa Jeesuksen vapaaehtoista ristinkuolemaa,
(Lk.12:50), johon ketään toista henkilöä ei pitäisi viedä hänen siitä tietämättään. Jokaisen Kristukseen uskovan on tiedettävä, että kaste merkitsee lihallisen mielen hautaamista. Siihen ei voida toista henkilöä viedä väkisin eikä pakottaa.
"Vai ettekö tiedä, että kaikki te jotka olette Kristukseen kastetut, olette hänen kuolemaansa kastetut?"- salakala
36.Jatkaessaan matkaa he tulivat veden ääreen. Hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua."
38.Hoviherra käski pysäyttää vaunut. He astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet.
Se raamatunkääntäjäsakki, joka jätti tuon jakeen pois omaan korvasyyhyynsä 1938 raamatusta, kuoli linja-auto-onnettomuudssa lapissa. näin olen kuullut heistä sanottavan. eräs saarnaja sen sanoi.
Tässä vielä jae muista raamatuista, eli täytyy uskoa että voidaan kastaa. Ei pieni lapsi usko yhtään mitään, hän on viaton.
LAPSIKASTE TEORIA ON SIIS TÄSSÄ ALUSSA OLEVAN RAAMATUN MÄÄRITELMÄN MUKAAN VALHEELLINEN, NOITUUTTA, VÄÄRYYTTÄ, EPÄUSKOA. Raamatun muuttamista, josta voi saada tuomion.
Mutta kaste ei ole pelastuskysymys. Vain tunustettu Sydämen usko Jeesukseen pelastaa näin.
Siinä ei sanota, että kun alat helluntailaiseksi, sinä pelastut. Tai että kun sinut kastetana uskovien upotuskasteella sinä pelastut.
Esim: Helluntailaiseksi ryhtyminen ei nimittäin pelasta, jos ei usko Jeesukseen!
Ei pelasta vaikka laulaisi krikkokuorossa, ja olisi kuoropuku päällä. mutta sydänmen usko pelasta ,vaikka olisi kysesssä kadun vähäosainen ihminen, joita tapaan Jumalan valtakunnan työssäni.
Lapsikaste on erityisesti suomen luterilainen harha, josta tulee tehdä parannus ja ottaa upotuskaste. Upottautua Jeesukseen.
Kirkkoraamattuun 1992 se on otettu mukaan, mutta se on todella huono käännös. 1992 käännöstä ei pidä lukea ollenkaan! Joopa uskomattomat ihmiset ja taitamaton piispa on ollut sitä kääntämässä. Hun hun mitä jälkeä on tullut. Kelvotonta tekstiä suurimmaksi osaksi, kun tarkkoja ollaan.
37.[Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]*
Eli oikea jae 37 puuttuu. Koko kansan hyvästä Raamatusta! Luterilaisten tekosia. Onneksi on jo muitakin käännöksiä, kuin Raamattu Kansalle, ja Jumalan Kansan Pyhä Raamattu, suomen kaksi parasta.
37.Enää nähnyt. Ja hän jatkoi matkaansa iloiten. Mutta Filippus tavattiin Asdodissa; ja hän vaelsi ympäri ja
37.Mutta Philippus sanoi: jos sinä kaikesta sydämestä uskot, niin tapahtukoon. Hän vastasi ja sanoi: minä uskon Jesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi.
37.[Vilppu sanoi: "Jos uskot koko sydämestäsi, se käy päinsä." Vastasi ja sanoi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]
37. (jae puuttuu myös)
37.And Philip said, If thou believest with all thine heart, thou mayest. And he answered and said, I believe that Jesus Christ is the Son of God.
37.(TR adds "Philip said, 'If you believe with all your heart, you may.' He answered, 'I believe that Jesus Christ is the Son of God.'")
[World English Bible: Ap. t. 8:37]Mistäköhän syystä jae 37 on pantu sulkuihin lähes kaikissa lainauksissasi? Eikö se olekaan varma sana?
Kerrot, että Kirkkoraamatun 1938 käännöksessä on jakeeseen 37 ujutettu esittämäsi "väärä" teksti. Mihin mahtaa käsityksesi perustua? Kyseisessä käännöksessähän ei ole mainittua jaetta ollenkaan (ainakaan minun kolmekaseissani) ja jakeen 37 sisällöksi esittämäsi teksti sisältyy jakeisiin 39 ja 40. jumalan-tulenkantaja kirjoitti:
37. (jae puuttuu myös)
[World English Bible: Ap. t. 8:37]Jos vihjaisi, niin sitten... muuten aiheeton.
Luuk.13:4,5.- Raamatun
siunattu kirjoitti:
kohdan missä noin sanotaan, "kastetun lapsen saa siunata".Odottelen.
- tunnustan
[Jumalan Kansan Raamattu: Room. 10:9]että Jeesus Kristus on Herra, myös minun Herra, ainoa autuuteni ja turvani.Lunastajani.
- TaistoRa.
siunattu kirjoitti:
>>Kirjoitit-
>>he veivät kastetun lapsen siunattavaksi
Kun tulee uskoon, on hyvä upottautua veteen. Ei niin että päähän lapsena pirskotellaan vettä. Tämä on yksi kohta, josta jäi harhaoppi luterilaiseen kirkkoon Lutherin uskon puhdistuksen jälkeen. Kun raamattu kerraan sanoo, että piutää upotaa, ei se ole sama asia kuin että on lapsena pirskoteltu vettä päähän, ja mukamas kummit, ovat uskoneet. Yleensäkään, valitettavasti luterilaisilla on vähän armolahjoja, monet eivät tiedä niistä mitään. Mutta vaikka olisi uskon lahja, ei silläkään sylivauvan kasteltilaisuudessa uskota lasta taivaaseen.
Pieni lapsi on viaton ja pääsee ilman luterilaisten hätäkastettakin taivaaseen, jos kuolee.
Lapsikasteeseen uskominen on noituutta, ja koska noituus on tottelemattomuuden synti ja kyse tottelemattomuudesta Raamatun sanaa kohtaan.
Eli helluntailainen ja muiden vapaiden suuntien kastekäsitys on oikein, luterilaisen valtiokirkon ei ole.
Vain usko Jeesukseen pelastaa. Eikä kaste ole pakollinen taivaaseen pääsyyn. Mutta Jeesukseen upottautuminen, on kuuliaisuuden askel, joka antaa ihmiselle mahdollisuuden ajaa sairaudet pois ruumistaan. Uskovien kaste tekisi hyvää ent. kirkkoherra (Nokian herätys) Markku Koivoistollekin, joka kerran Helluntailaisten suuressa kokouksessa vierailevana puhujana totesi, että "teillähän on oikea käsitys kasteestakin!" mutta ne omat teot häneltäkin tarvittaisiin, ei pelkkä suun tunnustus riitä. Uskovien upottamalla kastaminen auttaisi häntä, jos hän sen itse haluaisi ottaa, koska hänellä on olut jotakin ongelmia sairauksien kanssa. En silti ole helluntailainen, vaikka olin tuolloin, vuonna noin 2001.
Näin voi pelastua. Vain suulla tunnustettu sydämen usko Jeesukseen pelastaa!
[Jumalan Kansan Raamattu: Room. 10:9]- kastettu lapsena
Mistäs tiedät ettei he mennyt seisomaan veteen kaulaa myöten ja siinä valeltiin heidän päähänsä vettä... en usko että heitä uitettiin niinkuin koiria.
- lannenhunttari
onko kaste Jumalan teko ,vai ihmisen teko????
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.3510564- 425602
- 435153
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk2033901- 483608
- 133543
- 313066
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise822928- 442713
- 562603