Jumala on Rakkaus

Jumala on Rakkaus. Rakkaus ei hyväksy pahuutta/vääryyttä, vaan tuomitsee sen, joten jos sinä olet Jumalan silmissä paha ihminen, niin sinä olet pahassa pulassa.


"Sillä sinä et ole se Jumala, jolle jumalattomuus kelpaa. Paha ei saa asua sinun tykönäsi. Ylvästelijät eivät kestä sinun silmiesi edessä; sinä vihaat kaikkia väärintekijöitä." ( Psalmit 5:4-5 )

45

548

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jumalan tuomion alla ovat kaikki ne, joilla ei ole Jumalan Pyhää Henkeä. Heitä Jumala ei tuomitse eikä lain kirous heitä koske niin kauan kuin ovat yhteydessä Jumalan Henkeen ja saavat siitä voiman eikä omasta uskonnollisuudestaan.

      Niin Jumala on tosiaan rakkaus, niin Jumala ei rankaise meitä pahojen tekojemme tähden eikä ole meidän syyttäjämme, vaan päinvastoin Jumalan Pyhä Henki on pelastuksen sinetti.

      Siten meidät tuomitsee se että olemme ottaneet paholaisen hengen tai omavanhurskaan uskonnollisuuden hengen, jonka varjolla pyrimme pelastumaan.Hylkäämme itse Jumalan tarjoaman pelastuksen ja mahdollisuuden itsekkyydellämme ja uskonnollisella omahyväisyydellämme.

    • Anonyymi

      Jumala on raakuus.
      Ei men.

    • Anonyymi

      Hei ja kiitos, että puhut joskus rakkaudesta eikä vihasta.

      • Anonyymi

        Sanoit edellisellä palstalla, että minä kaik pidän omaa uskontoa ainona oikeana.
        Ei ole niin. hyväksyn kaikki uskonnot, myös kristinuskon.


        "Jeesus Kristus on Absoluutin inkarnaatio."
        Srila B.S. Govinda Dev-Goswami Maharaj

        Tähän maailmaan tulee monia Absoluutin inkarnaatioita. Kun Herra Krishna oli tässä maailmassa, monet yhteiskunnan jäsenet tunsivat hänet Korkeimpana Herrana. Ja sen jälkeen, kun Krishna lähti tästä maailmasta, tänne ilmestyi hyvin monia jumalallisia jälleensyntymiä. Herra Jeesus Kristus oli Jumalan inkarnaatio.

        Kaikki riippuu ajasta ja maallisen mielen tilasta. Kun Jeesus tuli tähän maailmaan, hänen opetuksilleen oli tarvetta. Ihmisen mielen ja ajan olosuhteiden mukaan hän saarnasi tiettyjä totuuksia.

        K: Onko ristiriitaista, että joku on kristitty mutta on kiinnostunut vaishnavismista?


        Srila Govinda Maharaj: Ei ole mitään ristiriitaa. On selvää, että uskonnolliset polut johtavat samaan Absoluuttiin. Mutta on olemassa yhtenäisyyttä ja eroja. Mitä päämäärään tulee, ne voivat erota toisistaan riippuen siitä, millainen on Kristukseen uskovan ja vaisnavan omistautumisen mieliala.

        Vaishnavismi sanoo, että todellisuudessa uskonto yksin on yhteys elävän olennon ja Jumalan välillä. Tämä yhteys, kuten vaishnavismi opettaa, voi ilmetä viidenlaisina jumalallisina suhteina.
        ...
        ...

        Kristus opetti totuuksia Jumalasta, tietä, joka johtaa Jumalan luo. Ero kristinuskon ja vaishnavismin välillä voi olla omistautumisen mieliala. Uskonto on yksi, Jumala on yksi. Ei ole ristiriitaista, että joku, joka tunnustaa kristinuskoa, on kiinnostunut vaishnavismista.


        ___________


        Esimerkiksi Jeesus Kristus väitti olevansa Jumalan poika, mikä osoittaa, että Jumala on Isä ja Jeesus on Hänen poikansa. Tällaista suhdetta Jumalaan pidetään kristinuskossa korkeimpana, ja Jumalan asuinpaikka on taivas. Tällainen oli Jeesuksen saarna. Näemme, että hänen ja vaisnavojen mielialat ovat monin tavoin samanlaiset. Guru Maharajilla oli korkea arvostus kristinuskoa kohtaan.

        ______________


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoit edellisellä palstalla, että minä kaik pidän omaa uskontoa ainona oikeana.
        Ei ole niin. hyväksyn kaikki uskonnot, myös kristinuskon.


        "Jeesus Kristus on Absoluutin inkarnaatio."
        Srila B.S. Govinda Dev-Goswami Maharaj

        Tähän maailmaan tulee monia Absoluutin inkarnaatioita. Kun Herra Krishna oli tässä maailmassa, monet yhteiskunnan jäsenet tunsivat hänet Korkeimpana Herrana. Ja sen jälkeen, kun Krishna lähti tästä maailmasta, tänne ilmestyi hyvin monia jumalallisia jälleensyntymiä. Herra Jeesus Kristus oli Jumalan inkarnaatio.

        Kaikki riippuu ajasta ja maallisen mielen tilasta. Kun Jeesus tuli tähän maailmaan, hänen opetuksilleen oli tarvetta. Ihmisen mielen ja ajan olosuhteiden mukaan hän saarnasi tiettyjä totuuksia.

        K: Onko ristiriitaista, että joku on kristitty mutta on kiinnostunut vaishnavismista?


        Srila Govinda Maharaj: Ei ole mitään ristiriitaa. On selvää, että uskonnolliset polut johtavat samaan Absoluuttiin. Mutta on olemassa yhtenäisyyttä ja eroja. Mitä päämäärään tulee, ne voivat erota toisistaan riippuen siitä, millainen on Kristukseen uskovan ja vaisnavan omistautumisen mieliala.

        Vaishnavismi sanoo, että todellisuudessa uskonto yksin on yhteys elävän olennon ja Jumalan välillä. Tämä yhteys, kuten vaishnavismi opettaa, voi ilmetä viidenlaisina jumalallisina suhteina.
        ...
        ...

        Kristus opetti totuuksia Jumalasta, tietä, joka johtaa Jumalan luo. Ero kristinuskon ja vaishnavismin välillä voi olla omistautumisen mieliala. Uskonto on yksi, Jumala on yksi. Ei ole ristiriitaista, että joku, joka tunnustaa kristinuskoa, on kiinnostunut vaishnavismista.


        ___________


        Esimerkiksi Jeesus Kristus väitti olevansa Jumalan poika, mikä osoittaa, että Jumala on Isä ja Jeesus on Hänen poikansa. Tällaista suhdetta Jumalaan pidetään kristinuskossa korkeimpana, ja Jumalan asuinpaikka on taivas. Tällainen oli Jeesuksen saarna. Näemme, että hänen ja vaisnavojen mielialat ovat monin tavoin samanlaiset. Guru Maharajilla oli korkea arvostus kristinuskoa kohtaan.

        ______________

        Sanoit edellisellä palstalla, että minä kaik pidän omaa uskontoa ainona oikeana.
        Ei ole niin. hyväksyn kaikki uskonnot, myös kristinuskon.


        Koraanissa puhutaan khodasta ja bandasta. Khodha tarkoittaa 'Jumalaa' ja banda 'palvelijaa'. Tässäkin havaitsemme käsitteen Jumalan ja sielun välisestä suhteesta. Kristuksen mukaan ylin suhde on Isän ja pojan suhde. Salomonin lauluissa on vain kaukainen maininta ....

        Itse asiassa useimmat maailman uskonnot ulottuvat Brahmalokaan eli Absoluutin tiedostamattomalle olemassaolon tasolle.

        Brahmalokaa edeltää Viraja-joki, mutta Brahmalokan yläpuolella on Vaikunthan transsendentaalinen maailma. Palveluksemme Herralle alkaa sieltä. Tällainen on vaishnavismi.

        Shankaracharyan käsitys persoonattomasta ja muodottomasta "jumalasta", joka tunnetaan nimellä nirvishesha tai nirakara, ei ole mitään muuta kuin ajatus Brahmanista. ...

        ...
        jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoit edellisellä palstalla, että minä kaik pidän omaa uskontoa ainona oikeana.
        Ei ole niin. hyväksyn kaikki uskonnot, myös kristinuskon.


        Koraanissa puhutaan khodasta ja bandasta. Khodha tarkoittaa 'Jumalaa' ja banda 'palvelijaa'. Tässäkin havaitsemme käsitteen Jumalan ja sielun välisestä suhteesta. Kristuksen mukaan ylin suhde on Isän ja pojan suhde. Salomonin lauluissa on vain kaukainen maininta ....

        Itse asiassa useimmat maailman uskonnot ulottuvat Brahmalokaan eli Absoluutin tiedostamattomalle olemassaolon tasolle.

        Brahmalokaa edeltää Viraja-joki, mutta Brahmalokan yläpuolella on Vaikunthan transsendentaalinen maailma. Palveluksemme Herralle alkaa sieltä. Tällainen on vaishnavismi.

        Shankaracharyan käsitys persoonattomasta ja muodottomasta "jumalasta", joka tunnetaan nimellä nirvishesha tai nirakara, ei ole mitään muuta kuin ajatus Brahmanista. ...

        ...
        jne.

        Tässä keskustelussa.
        Srila Sridhar Maharaj keskustelee seuraavista aiheista.
        erilaisista uskonnollisista ajatuksista
        joidenkin kristittyjen opiskelijoiden kanssa
        Amerikasta.

        Kristitty: Voisitko selittää vaishnavan näkemyksen kristinuskosta?

        Sridhar Maharaj: Kristinusko on myös vaishnavismia, mutta epätäydellinen, ei täysin kehittynyt. Kristinuskossa on vaishnavismin tärkein elementti - hartauden oppi. Käsky "kuole elääksesi" löytyy sieltä, ainakin fyysisessä merkityksessään. Kristityt sanovat, että Jeesuksen paljastama ihanne on uhrautuvaisuus. Tämä on todellisen uskonnon perusta, mutta pelkkä perusta ei silti riitä. Kristillinen käsitys Jumalasta on melko epämääräinen ja epämääräinen: "Meidät on tarkoitettu Hänelle".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä keskustelussa.
        Srila Sridhar Maharaj keskustelee seuraavista aiheista.
        erilaisista uskonnollisista ajatuksista
        joidenkin kristittyjen opiskelijoiden kanssa
        Amerikasta.

        Kristitty: Voisitko selittää vaishnavan näkemyksen kristinuskosta?

        Sridhar Maharaj: Kristinusko on myös vaishnavismia, mutta epätäydellinen, ei täysin kehittynyt. Kristinuskossa on vaishnavismin tärkein elementti - hartauden oppi. Käsky "kuole elääksesi" löytyy sieltä, ainakin fyysisessä merkityksessään. Kristityt sanovat, että Jeesuksen paljastama ihanne on uhrautuvaisuus. Tämä on todellisen uskonnon perusta, mutta pelkkä perusta ei silti riitä. Kristillinen käsitys Jumalasta on melko epämääräinen ja epämääräinen: "Meidät on tarkoitettu Hänelle".

        ..
        ...
        Mutta missä määrin? Mitä tämä tarkoitus tarkoittaa? Ja miten meidät on tarkoitettu - millainen on suhteemme Häneen, millaisia muotoja omistautumisemme voi saada? Kaikkea tätä ei ole selitetty, ja se on edelleen hämärän peitossa. Kaikki on annettu vain yleisellä tasolla, ikään kuin katsoisimme asiaa kaukaa. Sitä ei ole asetettu oikeaan muotoon. Verhoa ei ole kokonaan poistettu, emmekä voi kohdata kasvokkain Häntä, jota meidän on määrä palvella. Kristinuskossa on käsitys Jumalan palvelemisesta sekä innoittava kutsu tavoittaa Hänet. Perusta on vakaasti luotu, mutta se, mitä sen päälle rakennetaan, on epäselvää, epämääräistä ja epätäydellistä.

        Kristitty: Kristityt pitävät hyvin rakkaina hartauden ihanteita, Jumalan palvelemista, kutsua antaa kaikki Hänelle.

        Sridhar Maharaj: Kyllä, ja se yhdistää heidät meihin. Mutta kenelle he haluavat antautua?

        Kristitty: Kristityt uskovat, että Jeesuksen viitoittama tie on ainoa tie.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ..
        ...
        Mutta missä määrin? Mitä tämä tarkoitus tarkoittaa? Ja miten meidät on tarkoitettu - millainen on suhteemme Häneen, millaisia muotoja omistautumisemme voi saada? Kaikkea tätä ei ole selitetty, ja se on edelleen hämärän peitossa. Kaikki on annettu vain yleisellä tasolla, ikään kuin katsoisimme asiaa kaukaa. Sitä ei ole asetettu oikeaan muotoon. Verhoa ei ole kokonaan poistettu, emmekä voi kohdata kasvokkain Häntä, jota meidän on määrä palvella. Kristinuskossa on käsitys Jumalan palvelemisesta sekä innoittava kutsu tavoittaa Hänet. Perusta on vakaasti luotu, mutta se, mitä sen päälle rakennetaan, on epäselvää, epämääräistä ja epätäydellistä.

        Kristitty: Kristityt pitävät hyvin rakkaina hartauden ihanteita, Jumalan palvelemista, kutsua antaa kaikki Hänelle.

        Sridhar Maharaj: Kyllä, ja se yhdistää heidät meihin. Mutta kenelle he haluavat antautua?

        Kristitty: Kristityt uskovat, että Jeesuksen viitoittama tie on ainoa tie.

        Sridhar Maharaj: Niin, ja hänen tapansa on "kuolla elääkseen", mutta minkä vuoksi? Mikä on tällaisen uhrauksen merkitys? Minkälaisia erityisiä palveluksia aiomme suorittaa? Pelkkä uskominen, antautuminen Kaikkivaltiaan tahtoon ei riitä. On välttämätöntä luoda yhteys Häneen ja omistautua Hänen palvelukseensa jälkiä jättämättä. Omien asioiden hoitaminen, rukoileminen Jumalalta jokapäiväisen leipämme saamiseksi ja kerran viikossa kirkossa käyminen eivät riitä. Voimme palvella Jumalaa vuorokauden ympäri. Tämä on täydellistä teismiä. Jumalaa voi palvella kaksikymmentäneljä tuntia vuorokaudessa, ja tähän pitäisi pyrkiä - omistautua koko olemuksellaan Hänelle. Kaikki muu on toissijaista.

        Kristitty: Jotkut kristilliset perinteet ovat hyvin lähellä Krishna-tietoisuutta.
        ...
        ... jne.


    • Anonyymi

      Missä se rakkaus oli holokaustin aikaan?
      Jossakin taivaan kellarissa piilossa?

      • "Missä se rakkaus oli holokaustin aikaan? Jossakin taivaan kellarissa piilossa?" Hyvä kysymys. Niin, missä oli jumalattomien rakkaus?


      • "Missä se rakkaus oli holokaustin aikaan?
        Jossakin taivaan kellarissa piilossa?"

        Missä on sinun rakkautesi tänään? Ei näy eikä kuulu! Onko sinun rakkautesi jossakin maan kellarissa piilossa?


      • Anonyymi
        Ukim kirjoitti:

        "Missä se rakkaus oli holokaustin aikaan?
        Jossakin taivaan kellarissa piilossa?"

        Missä on sinun rakkautesi tänään? Ei näy eikä kuulu! Onko sinun rakkautesi jossakin maan kellarissa piilossa?

        "Missä se rakkaus oli holokaustin aikaan?
        Jossakin taivaan kellarissa piilossa?"

        Ja missä se rakkaus oli inkvisition aikana? Julmien ristiretkien aikana?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Missä se rakkaus oli holokaustin aikaan?
        Jossakin taivaan kellarissa piilossa?"

        Ja missä se rakkaus oli inkvisition aikana? Julmien ristiretkien aikana?

        "Missä se rakkaus oli holokaustin aikaan?
        Jossakin taivaan kellarissa piilossa?"
        Ja missä se rakkaus oli inkvisition aikana? Julmien ristiretkien aikana?"

        Missä on sinun rakkautesi tänään? Ei näy eikä kuulu!


      • Anonyymi
        Ukim kirjoitti:

        "Missä se rakkaus oli holokaustin aikaan?
        Jossakin taivaan kellarissa piilossa?"
        Ja missä se rakkaus oli inkvisition aikana? Julmien ristiretkien aikana?"

        Missä on sinun rakkautesi tänään? Ei näy eikä kuulu!

        "Missä on sinun rakkautesi tänään? Ei näy eikä kuulu!"
        Mutta minä en ole edes sanonut, että minussa olisi rakkautta, mutta palstan aloittaja kehuskelee sillä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Missä on sinun rakkautesi tänään? Ei näy eikä kuulu!"
        Mutta minä en ole edes sanonut, että minussa olisi rakkautta, mutta palstan aloittaja kehuskelee sillä.

        "Mutta minä en ole edes sanonut, että minussa olisi rakkautta"

        Niin, eihän sinussa olekaan rakkautta.


    • Anonyymi

      Kristinuskossa ei ole uudessa liitossa mitä periaatteita, vaan siinä on hurmahenget.

      Ei se ole mitään käsittämätöntä lätinää siitä sekä tästä eikä mitään unelmia että asiat voisivat olla aivan toisin. Se on hurmahenkiä tässä ja nyt.

      • Anonyymi

        Kristinuskossa ei ole uudessa liitossa mitä periaatteita, vaan siinä on hurmahenget.
        Mitä sekin tarkoittaa, glossolaliako?
        Glossolaliaa esiintyy kaikissa maailman kolkissa. Se on hyvin yleistä pakanauskonnoissa ympäri maailman. Niihin kuuluvat Sudanin shamaanit, shango-kultti Länsi-Afrikan rannikolla, zor-kultti Etiopiassa, voodoo-kultti Haitissa sekä Etelä-Amerikan ja Australian alkuperäiskansojen uskonnot. Pyhien miesten harjoittama mystinen siansaksan mongertaminen tai mutiseminen on muinainen tapa. Kielilläpuhumista esiintyy myös karismaattisissa kristinuskon suuntauksissa, esimerkiksi helluntailaisuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristinuskossa ei ole uudessa liitossa mitä periaatteita, vaan siinä on hurmahenget.
        Mitä sekin tarkoittaa, glossolaliako?
        Glossolaliaa esiintyy kaikissa maailman kolkissa. Se on hyvin yleistä pakanauskonnoissa ympäri maailman. Niihin kuuluvat Sudanin shamaanit, shango-kultti Länsi-Afrikan rannikolla, zor-kultti Etiopiassa, voodoo-kultti Haitissa sekä Etelä-Amerikan ja Australian alkuperäiskansojen uskonnot. Pyhien miesten harjoittama mystinen siansaksan mongertaminen tai mutiseminen on muinainen tapa. Kielilläpuhumista esiintyy myös karismaattisissa kristinuskon suuntauksissa, esimerkiksi helluntailaisuudessa.

        Ei se ole mitään käsittämätöntä lätinää siitä sekä tästä eikä mitään unelmia että asiat voisivat olla aivan toisin. Se on hurmahenkiä tässä ja nyt.
        Kyllä se glossolalia ihan lätinää on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole mitään käsittämätöntä lätinää siitä sekä tästä eikä mitään unelmia että asiat voisivat olla aivan toisin. Se on hurmahenkiä tässä ja nyt.
        Kyllä se glossolalia ihan lätinää on.

        "Hyvä kysymys. Niin, missä oli jumalattomien rakkaus?Hyvä kysymys. Niin, missä oli jumalattomien rakkaus?"
        Kyllä siinä inkvisition aikana oli ihan "jumalallisten" rakkaus. Uskon nimissä tapettiin "vääräuskoisia".


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Hyvä kysymys. Niin, missä oli jumalattomien rakkaus?Hyvä kysymys. Niin, missä oli jumalattomien rakkaus?"
        Kyllä siinä inkvisition aikana oli ihan "jumalallisten" rakkaus. Uskon nimissä tapettiin "vääräuskoisia".

        "Kyllä siinä inkvisition aikana oli ihan "jumalallisten" rakkaus. Uskon nimissä tapettiin "vääräuskoisia"."

        Mitä siitä? Ateistin mukaan mikään ei ole absoluuttisesti väärin, ei edes se, että mies kiduttaa pieniä lapsia huvin vuoksi.


      • Anonyymi
        Ukim kirjoitti:

        "Kyllä siinä inkvisition aikana oli ihan "jumalallisten" rakkaus. Uskon nimissä tapettiin "vääräuskoisia"."

        Mitä siitä? Ateistin mukaan mikään ei ole absoluuttisesti väärin, ei edes se, että mies kiduttaa pieniä lapsia huvin vuoksi.

        Tai sitten kristityn mielestä se:
        Harhaanjohtajat — Vahvassa uskossa
        Miettinen, Terho; Pelli, Raija
        Yliluonnolliset ihmeparantumiset, kaatumiset, kuolleista herättämiset ja kielilläpuhuminen ovat joissakin uskonnollisissa piireissä arkipäiväisiä ilmiöitä. Mistä oikein on kyse? Mikä saa ihmisen tavoittelemaan ekstaattisia tiloja? Miksi vakavasti sairaat ihmiset turvautuvat ahneisiin huijareihin?

        Harhaanjohtajat käyttävät uskon varjolla säälittä seuraajiaan hyväksi. Karismaattisina pidetyt lahkojohtajat venyttävät maallisia lakeja. Lahkojen jäsenet tottelevat kritiikittä pahimmillaan narsistisia ja mielenterveydeltään horjuvia johtajiaan ja alistuvat mielivallan ja hyväksikäytön uhreiksi. Jäsenet luopuvat vapaaehtoisesti itsenäisyydestään ja vapaudestaan. Kollektiivin otteesta irti pääseminen on vaikeaa.
        Harhaanjohtajat käsittelee karuja rikoksia vahvauskoisten maailmassa, jossa Jumalan nimi näyttää pesevän puhtaaksi salatuimmatkin synnit. Teoksen toinen kirjoittaja Terho Miettinen onnistui pitkän prosessin jälkeen pääsemään pois ahtaista helluntailaisympyröistä. Tämä kirja on syntynyt osittain tuon prosessin seurauksena.

        Teoksen tiedot ja tapaukset on kerätty viranomaislähteistä, henkilöhaastatteluista ja omakohtaisista kokemuksista erilaisissa hengellisissä tilaisuuksissa. Kirjassa esitellyt psykologian ilmiöt pätevät muissakin kuin uskonnollisissa massaliikkeissä. Teoksessa pohditaan kiinnostavasti lahkon jälkeistä elämää, itsensä löytämistä ja elämän uudelleen rakentamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai sitten kristityn mielestä se:
        Harhaanjohtajat — Vahvassa uskossa
        Miettinen, Terho; Pelli, Raija
        Yliluonnolliset ihmeparantumiset, kaatumiset, kuolleista herättämiset ja kielilläpuhuminen ovat joissakin uskonnollisissa piireissä arkipäiväisiä ilmiöitä. Mistä oikein on kyse? Mikä saa ihmisen tavoittelemaan ekstaattisia tiloja? Miksi vakavasti sairaat ihmiset turvautuvat ahneisiin huijareihin?

        Harhaanjohtajat käyttävät uskon varjolla säälittä seuraajiaan hyväksi. Karismaattisina pidetyt lahkojohtajat venyttävät maallisia lakeja. Lahkojen jäsenet tottelevat kritiikittä pahimmillaan narsistisia ja mielenterveydeltään horjuvia johtajiaan ja alistuvat mielivallan ja hyväksikäytön uhreiksi. Jäsenet luopuvat vapaaehtoisesti itsenäisyydestään ja vapaudestaan. Kollektiivin otteesta irti pääseminen on vaikeaa.
        Harhaanjohtajat käsittelee karuja rikoksia vahvauskoisten maailmassa, jossa Jumalan nimi näyttää pesevän puhtaaksi salatuimmatkin synnit. Teoksen toinen kirjoittaja Terho Miettinen onnistui pitkän prosessin jälkeen pääsemään pois ahtaista helluntailaisympyröistä. Tämä kirja on syntynyt osittain tuon prosessin seurauksena.

        Teoksen tiedot ja tapaukset on kerätty viranomaislähteistä, henkilöhaastatteluista ja omakohtaisista kokemuksista erilaisissa hengellisissä tilaisuuksissa. Kirjassa esitellyt psykologian ilmiöt pätevät muissakin kuin uskonnollisissa massaliikkeissä. Teoksessa pohditaan kiinnostavasti lahkon jälkeistä elämää, itsensä löytämistä ja elämän uudelleen rakentamista.

        Teoksen tiedot ja tapaukset on kerätty viranomaislähteistä, henkilöhaastatteluista ja omakohtaisista kokemuksista erilaisissa hengellisissä tilaisuuksissa.


      • Anonyymi
        Ukim kirjoitti:

        "Kyllä siinä inkvisition aikana oli ihan "jumalallisten" rakkaus. Uskon nimissä tapettiin "vääräuskoisia"."

        Mitä siitä? Ateistin mukaan mikään ei ole absoluuttisesti väärin, ei edes se, että mies kiduttaa pieniä lapsia huvin vuoksi.

        https://docendo.fi/sivu/tuote/harhaanjohtajat/2485629
        Mutta johtaa harhaan on sitten oikein?



      • Anonyymi
        Ukim kirjoitti:

        "Kyllä siinä inkvisition aikana oli ihan "jumalallisten" rakkaus. Uskon nimissä tapettiin "vääräuskoisia"."

        Mitä siitä? Ateistin mukaan mikään ei ole absoluuttisesti väärin, ei edes se, että mies kiduttaa pieniä lapsia huvin vuoksi.

        "Mitä siitä? Ateistin mukaan mikään ei ole absoluuttisesti väärin, ei edes se, että mies kiduttaa pieniä lapsia huvin vuoksi."

        MUTTA KIDUTTAA IKUISESTI HELVETISSÄ IHMISIÄ HUVIN VUOKSI ON OIKEIN?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Mitä siitä? Ateistin mukaan mikään ei ole absoluuttisesti väärin, ei edes se, että mies kiduttaa pieniä lapsia huvin vuoksi."

        MUTTA KIDUTTAA IKUISESTI HELVETISSÄ IHMISIÄ HUVIN VUOKSI ON OIKEIN?

        "MUTTA KIDUTTAA IKUISESTI HELVETISSÄ IHMISIÄ HUVIN VUOKSI ON OIKEIN?"

        Ateistin mukaan se ei ole absoluuttisesti väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mitä siitä? Ateistin mukaan mikään ei ole absoluuttisesti väärin, ei edes se, että mies kiduttaa pieniä lapsia huvin vuoksi."

        MUTTA KIDUTTAA IKUISESTI HELVETISSÄ IHMISIÄ HUVIN VUOKSI ON OIKEIN?

        "Jumala kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen".
        Jos niin on raamatussa, niin silloin kyseessä ei ole jumala. Vaan joku joka sanoo olevansa jumala.


      • Anonyymi
        Ukim kirjoitti:

        "MUTTA KIDUTTAA IKUISESTI HELVETISSÄ IHMISIÄ HUVIN VUOKSI ON OIKEIN?"

        Ateistin mukaan se ei ole absoluuttisesti väärin.

        "MUTTA KIDUTTAA IKUISESTI HELVETISSÄ IHMISIÄ HUVIN VUOKSI ON OIKEIN?"

        Ateistin mukaan se ei ole absoluuttisesti väärin.


        SIIS, HETKINEN. IHMINEN EI VOI TEHDÄ MITÄÄN PAHAA, MUTTA IKUINEN KIDUTUS HELVETISSÄ ON RAKKAUTTA?

        VASTAUS: ei ole, vaan Raamattua on sensuroitu ja muutettu ihmisten hallitsemiseksi.
        HELVETTI ON, MUTTA SE EI OLE IKUISTA.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "MUTTA KIDUTTAA IKUISESTI HELVETISSÄ IHMISIÄ HUVIN VUOKSI ON OIKEIN?"

        Ateistin mukaan se ei ole absoluuttisesti väärin.


        SIIS, HETKINEN. IHMINEN EI VOI TEHDÄ MITÄÄN PAHAA, MUTTA IKUINEN KIDUTUS HELVETISSÄ ON RAKKAUTTA?

        VASTAUS: ei ole, vaan Raamattua on sensuroitu ja muutettu ihmisten hallitsemiseksi.
        HELVETTI ON, MUTTA SE EI OLE IKUISTA.

        "SIIS, HETKINEN. IHMINEN EI VOI TEHDÄ MITÄÄN PAHAA, MUTTA IKUINEN KIDUTUS HELVETISSÄ ON RAKKAUTTA?"

        Määrittele paha. Määrittele rakkaus.


      • Anonyymi
        Ukim kirjoitti:

        "SIIS, HETKINEN. IHMINEN EI VOI TEHDÄ MITÄÄN PAHAA, MUTTA IKUINEN KIDUTUS HELVETISSÄ ON RAKKAUTTA?"

        Määrittele paha. Määrittele rakkaus.

        Määrittele itse. Sinun mielestäsi on siis rakkautta lähettää ikuiseen kidutukseen. Siis rajallisesta määrästä syntejä tulee rajaton rangaistus. Haloo!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Määrittele itse. Sinun mielestäsi on siis rakkautta lähettää ikuiseen kidutukseen. Siis rajallisesta määrästä syntejä tulee rajaton rangaistus. Haloo!

        "Sinun mielestäsi on siis rakkautta lähettää ikuiseen kidutukseen. Siis rajallisesta määrästä syntejä tulee rajaton rangaistus. Haloo!"

        Onko se rakkautta, että sinä annat lähimmäisestäsi väärän todistuksen?


      • Anonyymi
        Ukim kirjoitti:

        "Sinun mielestäsi on siis rakkautta lähettää ikuiseen kidutukseen. Siis rajallisesta määrästä syntejä tulee rajaton rangaistus. Haloo!"

        Onko se rakkautta, että sinä annat lähimmäisestäsi väärän todistuksen?

        1. Mitä olen väärin todistanut?
        2. En ole koskaan sanonut, että olisin rakkaudellinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        1. Mitä olen väärin todistanut?
        2. En ole koskaan sanonut, että olisin rakkaudellinen.

        "Mitä olen väärin todistanut?"

        Sanoit näin: "Sinun mielestäsi on siis rakkautta lähettää ikuiseen kidutukseen."

        "En ole koskaan sanonut, että olisin rakkaudellinen."

        Minä en ole koskaan sanonut, että ikuiseen kidutukseen lähettäminen on rakkautta.


      • Anonyymi
        Ukim kirjoitti:

        "Mitä olen väärin todistanut?"

        Sanoit näin: "Sinun mielestäsi on siis rakkautta lähettää ikuiseen kidutukseen."

        "En ole koskaan sanonut, että olisin rakkaudellinen."

        Minä en ole koskaan sanonut, että ikuiseen kidutukseen lähettäminen on rakkautta.

        Sanoit näin: "Sinun mielestäsi on siis rakkautta lähettää ikuiseen kidutukseen."
        No mutta jos jumala on rakkaus, niin kuin sanot, niin miksi hän lähettää ikuiseen kidutukseen? Sehän ei ole rakkautta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanoit näin: "Sinun mielestäsi on siis rakkautta lähettää ikuiseen kidutukseen."
        No mutta jos jumala on rakkaus, niin kuin sanot, niin miksi hän lähettää ikuiseen kidutukseen? Sehän ei ole rakkautta.

        "No mutta jos jumala on rakkaus, niin kuin sanot, niin miksi hän lähettää ikuiseen kidutukseen? "

        Mistä tiedät, että Jumala lähettää ikuiseen kidutukseen?


      • Anonyymi
        Ukim kirjoitti:

        "No mutta jos jumala on rakkaus, niin kuin sanot, niin miksi hän lähettää ikuiseen kidutukseen? "

        Mistä tiedät, että Jumala lähettää ikuiseen kidutukseen?

        Niinhän kristityt sanovat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän kristityt sanovat.

        "Niinhän kristityt sanovat."

        Kaikki kristityt eivät usko, että pahoja ihmisiä kidutetaan ikuisesti.


      • Anonyymi
        Ukim kirjoitti:

        "Niinhän kristityt sanovat."

        Kaikki kristityt eivät usko, että pahoja ihmisiä kidutetaan ikuisesti.

        "Kaikki kristityt eivät usko, että pahoja ihmisiä kidutetaan ikuisesti".
        Sitten on edistyksellisiäkin kristittyjä olemassa.


    • Anonyymi

      Pahojen henkilöiden seurassa sydän paatuu ja kivettyy. Alkaa vihata kaikkia ketään erottelematta. Kyllä tänä päivänä teen eron pahoihin enkä ole heidän kanssaan enää tekemisissä jotta voisin rakastaa edes hyviä.

      Valinta on joskus tehtävä ja erottava pahoista. Minulle tuo päivä koitti tänään.

      Rakastakaa hyvää ja vihatkaa pahaa on ainoa tie.
      Sen raamattu on saanut selville jo 4000 vuotta sitten. Muuta tietä ei ole huolimatta pahojen valta-asemasta kaikkialla.

      • Anonyymi

        Raamatun perusteella on vaikea tietää, kuka Jumala on ja millainen hän on. Yhtäältä on sanoja Hänen rakkaudestaan ihmistä kohtaan, ja toisaalta Hän on "vihainen ja ties mitä vielä", ajoi Aatamin ja Eevan pois Eedenin puutarhasta, koska he söivät hedelmää tiedon puusta ja näkivät todellisen tilanteensa. Eli tieto tuomitaan ja siitä jopa rangaistaan ankarasti. Ehkä joku innostuu tällaisesta "ihmisrakkaudesta", mutta monet eivät. Samalla tavalla on aina ihmetyttänyt kristillinen ajatus "ikuisesta helvetistä", joka odottaa syntisiä kuoleman jälkeen. Tämä tarkoittaa sitä, että rajallisesta määrä syntejä rangaistaan rajattomalla ikuisella kidutuksella. Onko tämä myös osoitus Jumalan rakkaudesta ihmistä kohtaan? Jopa ihmiset pystyvät antamaan anteeksi, mutta Jumala ei pysty? Ja miksi helvetin tuskan pitäisi olla ikuista? Mikä merkitys tällä on ja mitä rakkautta siinä on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun perusteella on vaikea tietää, kuka Jumala on ja millainen hän on. Yhtäältä on sanoja Hänen rakkaudestaan ihmistä kohtaan, ja toisaalta Hän on "vihainen ja ties mitä vielä", ajoi Aatamin ja Eevan pois Eedenin puutarhasta, koska he söivät hedelmää tiedon puusta ja näkivät todellisen tilanteensa. Eli tieto tuomitaan ja siitä jopa rangaistaan ankarasti. Ehkä joku innostuu tällaisesta "ihmisrakkaudesta", mutta monet eivät. Samalla tavalla on aina ihmetyttänyt kristillinen ajatus "ikuisesta helvetistä", joka odottaa syntisiä kuoleman jälkeen. Tämä tarkoittaa sitä, että rajallisesta määrä syntejä rangaistaan rajattomalla ikuisella kidutuksella. Onko tämä myös osoitus Jumalan rakkaudesta ihmistä kohtaan? Jopa ihmiset pystyvät antamaan anteeksi, mutta Jumala ei pysty? Ja miksi helvetin tuskan pitäisi olla ikuista? Mikä merkitys tällä on ja mitä rakkautta siinä on?

        ”Jotka hän on edeltämäärännyt, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut” (Room 8:30)

        Loppujen lopuksi kaikki pelastetut ovat jo ennalta määrättyjä, meidän muiden ei tarvitse yrittää mitään. Tarkoittaako tämä, että elämme aivan samalla tavalla, riippumatta siitä, kuinka syntistä elämää elämme, pääsemme silti "taivaaseen", koska kaikki on ennalta määrätty. Ja ne, jotka on määrätty helvettiin, aivan yhtä lailla, olivatpa he kuinka pyhiä tahansa, heidät on määrätty helvettiin käytöksestään riippumatta.


    • Anonyymi

      Ajan kulumisen tajuaminen on ihmisellä ominaisuus. Sen hämärtymisen voi kokea joskus kemiallisesti sekä herättyään nukutuksesta, niin ei pysty ymmärtämään sitä onko ollut tässä minuutin vai tunnin ellei jostain katso aikaa. Ei ole tietoa olisiko ihmisellä helvetissä ajan tajua ja olisiko siellä edes mitään ajan mittaria.

    • Anonyymi

      Jumala rakasti hnolokaustin uhreja valtavasti.
      Samoin kaikkien sotien ja maanjäristysten uhreja.
      Se rakkaus ei vain ole näkynyt mtenkään missään.
      Se siitä jumalastanne...

    • Anonyymi

      Ei se ehdi kun npitää kuunnella jatkuvia ylistyksiä ja enkelit pesevät jalkoja koko ajan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olet taitava

      monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      66
      6194
    2. Sinällään hauska miten jostakin

      jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      58
      3073
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

      Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      31
      2223
    4. Tiedät etten tiedä

      Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1837
    5. Voi helvetti

      Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      20
      1808
    6. Osuuspankki Kuhmo!

      Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      19
      1793
    7. Rakkaalleni!

      Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      13
      1542
    8. hyvää yötä.

      toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18
      1529
    9. Työttömyys kasvaa

      Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      50
      1514
    10. Hyvää joulua!

      Naiselle. Tänä vuonna tutustuttiin ❤️
      Ikävä
      9
      1473
    Aihe