Omakohtainen kokemus huimauksesta?

Anonyymi-ap

Huimaa p**usi ajoittain ja haluaisin tietää, mitä tässä tilanteessa joku toinen on tehnyt itse asian parantamiseksi ja onko itsehoitotoimenpiteitä.
Tässä vaiheessa olen jo tehnyt muutamia:
Heilutan päätä, ettei korvakiteet jämähdä paikoilleen. Elän kohtuuterveesti. Pyöritän hartioita ja käyn hieronnassa, etteivät ole jumissa. Alhainen verenpaien on yksi syy, sitä on. Olen lisännyt hieman suolan käyttöä. Nousen rauhallisesti aamulla sängystä ensin istuen hetken. Juon riittäväsi. Ja vielä. Ystävällä on tämä sama, kulkee rollaattorilla, eikä keksitä syytä terveydenhuollossa, on ns. perusterve vanhus, niin että ihan helppoa ei ole.
Onko muita omakohtaisia kokemuksia ja temppuja jota voisi tehdä. En nyt vielä mene lääkäriin kun yhdeltä kuulemma oli otettu ajokortti pois. Autolla ajossa ei ole ikinä huimannut eikä muutenkaan istuessa. Alkoholi ei ole syynä huimaukseen missään tilanteessa.

78

997

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Luulisi, että lääkäristä ja lääketieteestä olisi apua.
      Täällä voi olla kokemusasiantuntijoita, tuskin parempaa.
      Neovon puhumaan oikealle asiantuntijalle.
      Beng

• Anonyymi

Huimaus on niin vaikea selvittää että tässä tapauksessa aloitan nimenomaan kokemuksesta. Johan kerroin että tuttavalle ei ole asiantuntija apua löytänyt. Kun täällä joku jotain kysyy, masentavinta mitä voi vastata on että mene lääkäriin. Minusta kaikki täällä kirjoittajat ovat järjissään. Tottakai lääkäriin jos ei itse pysty selvittämään eikä pysy pystyssä. En ole lähimainkaan vielä siinä kunnossa.

• Anonyymi

Noh?
        Sinähän olet antanut täällä itsestäsi sellaisen käsityksen, että olet kaikkien alojen asiantuntija.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noh?
        Sinähän olet antanut täällä itsestäsi sellaisen käsityksen, että olet kaikkien alojen asiantuntija.

En kaikkien mutta aika monen. Perehdyn tarpeellisiin asioihin sydämeni pohjasta ja koko sillä järjelläni, mitä olen saanut. Se että tiedän asiat joihin olen perehtynyt, ei ole käsitys vain täyttä totta. Jo isä aikanaan opetti että ihmisen pitää hoitaa itse itseänsä niin hyvin kuin pystyy ja jos ei elämäntavallaan sittenkään onnistu, vasta mennä lääkäriin. Tällä pelillä eli reilu 90seksi. Kun tämän vaivan kanssa menen, on paperilla kaikki omakohtainen tarkka tieto, en höpöttele siellä mitä sattuu.
        Harmi jos asenteeni ärsyttää sinua. Olen ennenkin kirjoittanut että sinulla on nokkela kieli, muistutat Heli Laaksosta. Tai luulen että se olet sinä, voi olla joku toinenkin nokkela. Kirjoitellaan vaan molemmat omilla taidoillamme.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En kaikkien mutta aika monen. Perehdyn tarpeellisiin asioihin sydämeni pohjasta ja koko sillä järjelläni, mitä olen saanut. Se että tiedän asiat joihin olen perehtynyt, ei ole käsitys vain täyttä totta. Jo isä aikanaan opetti että ihmisen pitää hoitaa itse itseänsä niin hyvin kuin pystyy ja jos ei elämäntavallaan sittenkään onnistu, vasta mennä lääkäriin. Tällä pelillä eli reilu 90seksi. Kun tämän vaivan kanssa menen, on paperilla kaikki omakohtainen tarkka tieto, en höpöttele siellä mitä sattuu.
        Harmi jos asenteeni ärsyttää sinua. Olen ennenkin kirjoittanut että sinulla on nokkela kieli, muistutat Heli Laaksosta. Tai luulen että se olet sinä, voi olla joku toinenkin nokkela. Kirjoitellaan vaan molemmat omilla taidoillamme.

Sivusta: Minä en lähtisi puoskaroimaan toisen terveyttä heikentämällä mahdollisesti.
        Ei kaikki ole korva karstaa, mikä aiheuttaa huimausta.
        Kohta voi olla myöhäistä kysellä täällä mitään.
        Tai aloitus on feikki!
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noh?

🤣🤣🤣🤣🤣🤣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huimaus on niin vaikea selvittää että tässä tapauksessa aloitan nimenomaan kokemuksesta. Johan kerroin että tuttavalle ei ole asiantuntija apua löytänyt. Kun täällä joku jotain kysyy, masentavinta mitä voi vastata on että mene lääkäriin. Minusta kaikki täällä kirjoittajat ovat järjissään. Tottakai lääkäriin jos ei itse pysty selvittämään eikä pysy pystyssä. En ole lähimainkaan vielä siinä kunnossa.

Miten niin masentavaa se että käsketään menemään lääkäriin. Entäs esim jos joku alkaa kärsiä huimaamisesta ei menev lääkäriin ja kokeilee kaiken maailman omakonsteja, ja sitten paljastuukin että aivoissa on kasvain , niin voitko ymmärtää että normaalisti ihminen menee lääkäriin huimauksesta sillä huimaukseen on niin monia eri syitä ettei täällä olevilla tiedoilla voi mitenkään saada selvyyttä omaan tilanteeseensa ,
        koska ei ole edes tutkinut asiaa lääkärissä .
        Siis kehotus että mennä lääkäriin on se ainut oikea vastaus sinun vaivoihisi, mitkään suolan annostelut auta tai muutkaan poppakonstit . Siis asiat kuten tasapaino hoidetaan ainoastaan lääkärissä jossa syyt etsitään.

Ne omakohtais kertomukset saattavat monta kertaa vahingoittaa enemmän kun auttaa .
        Tasapaino elin on korvassa joten mieti hieman sitäkin ja mene lääkäriin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikkiin huijauksiin eilöydy syytä liioin. Ikäkin on yksi tekijä !siksi niin monella on rollaattori .ämutta sitten on todella myös löytynyt erialaisia syitä myös huimaukseen. Joten lääkäriin tietysti ei täältä vastauksia saa

• Anonyymi

Saikos se yksi rahansa takasin?

• Anonyymi

Korvan tasapainoelimen "hiekat" jumittaa, aiheuttaa ajoittaista huimausta. Nestetasapainolla korjaantuu, pitää juoda tosi tosi runsaasti, vanhetessa hikoilu lisääntyy ja tapahtuu yllätävää nestehukkaa vaikka ei varsinaisesti teksi mitään fyysisesti hikoiluttavaa, asunnon liian korkea lämpötilakin vaikuttaa hikoiluun.
      Hämärähuimausta? Lääkkeet? Lisäravinteet, yliannostus?

• Anonyymi

Kiitos, mitä on hämärähuimaus. En ole koskaan kuullut. Onko sinulla tai jollakin tutullasi. Miten on hoidettu. Ei ole lääkkeitä, ei lisäravinteita puhumattakaan yliannostuksesta. D-vit on 20 mikrogrammaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos, mitä on hämärähuimaus. En ole koskaan kuullut. Onko sinulla tai jollakin tutullasi. Miten on hoidettu. Ei ole lääkkeitä, ei lisäravinteita puhumattakaan yliannostuksesta. D-vit on 20 mikrogrammaa.

Hämärähuimausta itsellä, ääreishermohin liittyvää. Voi esiintyä esim. ulkona hämärässä kun kulkee jalan vaikka rinnemaastossa, jalan ääreishermot ei synkkaa silmien näkymän kanssa oletetun askeltunnon kanssa, johtuen hämärstä. Alkaa keinuttaa, näin kertoi lääkäri.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hämärähuimausta itsellä, ääreishermohin liittyvää. Voi esiintyä esim. ulkona hämärässä kun kulkee jalan vaikka rinnemaastossa, jalan ääreishermot ei synkkaa silmien näkymän kanssa oletetun askeltunnon kanssa, johtuen hämärstä. Alkaa keinuttaa, näin kertoi lääkäri.

Kiitos, uusi asia. Pitää miettiä. Missähän tässä enää kulkee hämärässä ja rinteissä kun kaikkialla on katuvalot ja tasaistakin on asuinalueellani.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos, uusi asia. Pitää miettiä. Missähän tässä enää kulkee hämärässä ja rinteissä kun kaikkialla on katuvalot ja tasaistakin on asuinalueellani.

Eiköhän hämärässä tule kaikki epävarmaksi kävellessään Sehän on ihan luonnollista , sillä silmät ovat myöskin kåmukana kokonaisuudessa ihmisen tasapainossa.

• Anonyymi

Koska huimaus on jatkuvaa, kannattaisi puhua terv.keskuslääkärille.
      Voi mahd. jostain johtua korvissa olevasta vaivasta.

Kaikki tuollainen ei-tilapäinen, eli jo useasti ilmenevä vaiva kannattaa aina tutkia.

• Anonyymi

Ihmettelen kun suolan vähentäminen jotenkin näyttää olevan toisille pää asia. Jos elekrolyytit ovat epätasapainossa niin sekin antaa oireita . Joten ne voi käydä mittauttamassa .
        Tätini lopetti suolan ja sokerin syönnin kokonaan siin 45 vuotiaana aiis laboroi itse kehonsa kanssa. Kuoli aika äkkiä .
        Siis meillä on eri tarve saada natriumia , minulle ehkä riittää vähemmän kun naapurille , mutta natriumia on tarpeellista keholle .

• Anonyymi

Monella on niskassakin vika kun alkavat oireilemaan huijauksella sekin olisi hyvä aina tarkistaa
        Kylläiseksi niin on että huimaukseen on todella niin monia syitä että, se on ainoastaan lääkäri joka sellaiset asiat selvittelee . Hyvähän se on että jokainen hoitelee itsensä , mutta ei kannata iäkkään alkaa luulemaan että jotku kotikonstit muka auttaisivat , mutta on muistettava että sisä eläimetkin ovat ihan yhtä vanhoja kun ihminen on, joten joskus on niin että lääkäriin on menetät. Se kun etsiä jotain temppuja hoidoksi. Eaim jos on tulehdus tasapainohermossa niin siihen saa lääkkeet, jos on vika aivoissa niin se otetaan selville jne.
        Ne kotikonstit hoidot luuloissa että on oikeassa ovat monelle koituneen kohtalokkaaksi . Ä itse olin kuolla umpisuolen puhkeamiseen kun anoppi vaan vähätteli että tavallista vatsakipua , ja laittaa vaan lämmintä pulloa kipukohta. Leikattiin viime tingassa ja jääkäri sanoi että tipalla piti. Äjoten niin ne vanhojen päättömät neuvot menee joskus vikaan ja kunnolla

• Anonyymi

Minua on huimannut noin 20 vuotta.
      Huimauksiin on "tuhat ja yksi syytä", osaan ei löydy koskaan syytä.
      Omat tutkimukseni alkoivat korvalääkäriltä.
      Sain terveyskeskuksesta lähetteen korvaklinikalle,
      ei muuta osoittautunut kuin, että nenäontelossani oli kysta.
      Se hoidettiin pois. Huimaus ei loppunut.

Oma kokemus ja oma tuntemus on, että esimerkiksi verenkierron häiriöt aiheuttavat hetkellistä huimausta.
      Verenkierron häiriöt taas johtuvat useimmiten sydämen toiminnan
      yleensä hetkellisistä muutoksista.
      Vanhuus ei tule yksin.
      Minulla on kroonisia jokapäiväisiä sydämen rytmihäiriöitä,
      huimausta on usein.
      Veri kuljettaa happea. Jos verenkierrossa on häiriöitä
      aivot eivät aina saa riittävästi happea, oma kokemus on,
      että kun sydän temppuilee usein myös huimaa.

Osa huimauksistani johtuu myös Menieren taudista eli
      Menieren oireyhtymästä, joka on melko yleinen,
      vaikka se on useimmille täysin tuntematon tauti.

Sain noin 25 vuotta sitten ensimmäisen kolme päivää kestäneen rajun
      kierrehuimauskohtauksen, joka on Menieren oire, jota en silloin tietenkään
      voinut tietää. Luulin kuolevani.
      Kohtauksen jälkeen pääsin noin vuoden päästä tutkimukseen,
      josko olisi Menierentauti.
      Neljä vuotta meni ennenkuin sain diagnoosin.
      Mahdollisimman suolaton ruokavalio hillitsee vähän
      Meniere-huimauskohtauksien tuloa.
      Raju kohtaus pelästyttää ihmisen.
      kun menee täysin kanttuvei, tasapaino kokonaan päältä, silmissä vilisee.
      Ei pysy pystyssä, maailma kieppuu ja oksettaa.
      Usein olen joutunut sairaalahoitoon,
      mutta Menieriä esiintyy myös hyvin lievänä ja hyvin lyhyinä kohtauksina,
      jotka eivät haittaa elämää.

Meniereä on eriasteisena jopa noin yhdellä tuhannesta.

Varsinkin jos huimauksiisi liittyy pahoinvointia ja silmissä vilisee,
      kannattaa epäillä Meniereä ja tutkituttaa asia.

• Anonyymi

"Mahdollisimman suolaton ruokavalio hillitsee vähän "

Vaikuttaa suuresti mitä on ruokavalio ja elimistön aineenvaihdunta. Virtsahapon määrä alas elimistössä, ruokavalioon marjat, mustikka, karpalo jne. C-vitamiini alentaa virtsahappoisuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikuttaa suuresti mitä on ruokavalio ja elimistön aineenvaihdunta. Virtsahapon määrä alas elimistössä, ruokavalioon marjat, mustikka, karpalo jne. C-vitamiini alentaa virtsahappoisuutta.

Menieren kannalta suolan määrä vähän on eri juttu.
        Kun suola kerää jonnekin korvan simpukkaan nestettä,
        ja se alkaa heittää tasapainoa pois päältä.

• Anonyymi

Kiitos paljon sinä 2023-11-14 13:05:38. Luen kirjoittamiasi kohtia ja alan katsoa netistä noita oireita. En ole ainakaan tiennyt sydämessäni olevan vikaa, en hengästy eikä ole tykytyksiä tai lisälyöntejä. Korvavahaa joskus poistan mikälieaineella, huomaan kun sitä on, kun uimavesi ei meinaa tulla pois. Ei vilise silmissä, joskus näkyy tähtiä, yleensä vain on tunne että nyt justiin pyörryn. Laskeudun kyykkyyn, olen hetken ja menee ohi jos en pääse istumaan. Ei myöskään ole pahoinvointia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On niin alhainen verenpaine että on pakko laittaa vähän suolaa. Joskus huomaan iltapäivällä etten ole syönyt muruakaan suolaa, laitan itse ruokani enkä syö valmisruokia mitä nyt ruisleivässä on. Syön paljon hedelmiä ja marjoja, no karpaloita ei tällä hetkellä ole. Siitäpä muistinkin että tähän aikaan niitä voi vielä poimia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos paljon sinä 2023-11-14 13:05:38. Luen kirjoittamiasi kohtia ja alan katsoa netistä noita oireita. En ole ainakaan tiennyt sydämessäni olevan vikaa, en hengästy eikä ole tykytyksiä tai lisälyöntejä. Korvavahaa joskus poistan mikälieaineella, huomaan kun sitä on, kun uimavesi ei meinaa tulla pois. Ei vilise silmissä, joskus näkyy tähtiä, yleensä vain on tunne että nyt justiin pyörryn. Laskeudun kyykkyyn, olen hetken ja menee ohi jos en pääse istumaan. Ei myöskään ole pahoinvointia.

Haa...korvavaikku liian kiinteää, vaikku pitää saada pehmeämmäksi, niin että se tulee itsestään pois. Ruokavalioon muutosta, hyviä hedelmiä, marjoja, kuituja jne. Vaikussa näkyy muutos, ei viikossa eikä kahdessa mutta 2-3 kk. >>> elintavat?
        Korvan vaikku ja nenän limakalvot jos liian kuivaa "köntsää" tasapainoelinten aineenvaihdunta alkaa takkuamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei, laitan sinulle lääkärien terveyskirjaston linkin Menierestä.
        https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00302

Meniere onkin yleisempi kuin muistin, sitä on 2-5:llä tuhannesta ja unohdin
        mainita, että se voi huonontaa kuuloa vähitellen ja aiheuttaa tinnitusta.
        Kovien kohtausten jälkeen kuulo ei palaa ihan ennalleen.
        En tiedä vaikuttavatko lievät oireet kuuloon.

Artikkelin lopussa on kohta "Ehkäisy", missä mainitaan tekijöitä,
        jotka voivat laukaista oireet tai kohtauksen.
        Itselläni en ole huomannut mitään laukaisevaa vaikutusta muuten kuin suolalla.
        Kun nestettä alkaa keräytyä korvaan tulee hienoinen paineen tunne
        päähän. Söin 15 vuotta nesteenpoistolääkettä. Meniereen on omansa.

Meniereen ei ole täsmälääkettä. Kokeilin puoli vuotta betahistiiniä,
        jota lääkäri ehdotti kokeilemaan. Sitä myydään nimellä Betaserc.
        Siitä ei ollut mitään hyötyä minulle, päässä alkoi vaan "posottaa".
        Lääkäri totesikin, että jos ei tunne hyötyvänsä lääkkeestä,
        voi sen lopettaa ihan hyvin, luulenpa että harva sitä syö.

Menieren virallinen nimi on kai Menieren oireyhtymä,
        mutta sitä kutsutaan myös Menieren taudiksi.

Minulle tulee perjantaina kotiin jalkahoitaja, joka potee Menieren lievää
        muotoa. Hänellä se voi olla päällä viikkoja aaltoilevasti.
        Olo on epämiellyttävä, mutta pystyy töihin.
        Haastattelenpa häntä vähän hänen tautimuodostaan
        ja voin häneltä kysyä jotain mitä haluat tietää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vielä lisään, että tädilläni Meniere alkoi noin 70-vuotiaana,
        että taudista ja sen oireista ei voi sanoa mitään yleisvarmaa,
        Itselläni oireet ja kohtaukset ovat alkaneet harventua iän myötä.

• Anonyymi

Toiovottavasti löydät kyseisen keskustelun "Menieren tauti". Yritin, mutta
        en tiedä miksi en onnistu kopioimaan linkkiä tähän. Se voi löytyä googlehaullakin:
        menieren tauti suomi24

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mustaherukka parempi kuin mustikka.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos. En tunnista itsessäsi näitä oireita. Kuulossa ei ole vikaa, ei korvassa painetta, ei kiertohuimausta, ei epämiellyttävää oloa, ei nesteen kertymistä. Ihan pelkkä huimaus. Huimauksen jälkeen olen ihan yhtä terve kuin yleensä. En keksi mitä siitä kysyisin.
        Korvaan kertyvää vahaa ihmettelen. Mikä sen ylipäätään aiheuttaa, toisilla vaha valuu itsestään pois ja toisen pitää ne itse poistaa. Tällä hetkellä ei ole, kun olen käsitellyt loppukesästä. En mene tk:hon kun osaan itse, värkit on. Kaivoin kaapista Remo-Waxin. Siinä on huono ohje, Pidä 20 min ja huuhdo. Ei riitä minun korvaani ja muiden kanssa juttelun perusteella ei heillekään. Sairhoit mukaan sitä pitää laittaa monena iltana yöksi, niin kauan että huuhtelulla saa vahan ulos. Tk:hon ei meillä oteta ennenkuin on pehmittänyt itse vahan, ei se suoraan tule ulos vaikka hoitajalla on voimakkaampi ruisku kuin apteekista ostamani ruiskupallo. On pitänyt kirjoittaa Orionille ohjeen puutteellisuudesta, mutta sitten jäänyt. Korvien vahan poistolla ja huimauksella ei ole mitään yhteyttä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä kallistun verenkiertohäiriöön. Sitä alan seurata. Kun olen paikallani, alkaa tulla kylmä, joka menee ohi vain liikunnalla, ei kokonaan peittoa lisäämällä. Huimausta on ollut nuoresta asti, ajattelin aina ennen sen johtuvan siitä että ruoasta on pitkä aika. On pahentunut ja tihentynyt iän myötä. Eilen juttelin lapseni kanssa, myös hänellä on ja ylläriylläri, myös 20 vuotiaalla lapsenlapsella. Lievänä molemmilla. Eivät tee asialle mitään, kun eivät jouda, opiskelun ja työn ohessa. Enpä tiedä saanko tätä yksin selville. Ehkä on syytä tutkituttaa sydän, vaikka sen heikkoudesta ei suoraan oireita olekaan. Enkä varsinkaan tiedä miten verenkiertoelimistö tutkitaan - vielä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos. En tunnista itsessäsi näitä oireita. Kuulossa ei ole vikaa, ei korvassa painetta, ei kiertohuimausta, ei epämiellyttävää oloa, ei nesteen kertymistä. Ihan pelkkä huimaus. Huimauksen jälkeen olen ihan yhtä terve kuin yleensä. En keksi mitä siitä kysyisin.
        Korvaan kertyvää vahaa ihmettelen. Mikä sen ylipäätään aiheuttaa, toisilla vaha valuu itsestään pois ja toisen pitää ne itse poistaa. Tällä hetkellä ei ole, kun olen käsitellyt loppukesästä. En mene tk:hon kun osaan itse, värkit on. Kaivoin kaapista Remo-Waxin. Siinä on huono ohje, Pidä 20 min ja huuhdo. Ei riitä minun korvaani ja muiden kanssa juttelun perusteella ei heillekään. Sairhoit mukaan sitä pitää laittaa monena iltana yöksi, niin kauan että huuhtelulla saa vahan ulos. Tk:hon ei meillä oteta ennenkuin on pehmittänyt itse vahan, ei se suoraan tule ulos vaikka hoitajalla on voimakkaampi ruisku kuin apteekista ostamani ruiskupallo. On pitänyt kirjoittaa Orionille ohjeen puutteellisuudesta, mutta sitten jäänyt. Korvien vahan poistolla ja huimauksella ei ole mitään yhteyttä.

Vaha suojelee korvaa.

Korvakäytävän rauhaset erittävät korvavahaa eli vaikkua, jonka tehtävä on suojella korvakäytävän herkkää, ohutta ihoa.

Korvakäytävän värekarvat siirtävät ylimääräistä vahaa kohti korvakäytävän suuta, jolloin korvakäytävä puhdistuu itsestään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä kallistun verenkiertohäiriöön. Sitä alan seurata. Kun olen paikallani, alkaa tulla kylmä, joka menee ohi vain liikunnalla, ei kokonaan peittoa lisäämällä. Huimausta on ollut nuoresta asti, ajattelin aina ennen sen johtuvan siitä että ruoasta on pitkä aika. On pahentunut ja tihentynyt iän myötä. Eilen juttelin lapseni kanssa, myös hänellä on ja ylläriylläri, myös 20 vuotiaalla lapsenlapsella. Lievänä molemmilla. Eivät tee asialle mitään, kun eivät jouda, opiskelun ja työn ohessa. Enpä tiedä saanko tätä yksin selville. Ehkä on syytä tutkituttaa sydän, vaikka sen heikkoudesta ei suoraan oireita olekaan. Enkä varsinkaan tiedä miten verenkiertoelimistö tutkitaan - vielä.

Tuskin saat itse selville syytä. Sydänultra ja EKG-selvittäisi jo paljon asioita.
        EKG:hen pääsee terveyskeskuksessa.

Jos hyvä tuuri käy lääkäri voi laittaa lähetteen EKG:hen.
        Minä en saanut. Menin omalla rahalla yksityiselle kardiologille,
        mikä oli viisas teko. Selvisi, että minulla pieni aorttaläppävuoto,
        jota on seurattu noin joka kolmas vuosi,
        muuten sydämen toiminta oli normaalia, mikä tieto huojensi
        rahan edestä.
        Vuosia sitten sydänultra plus sydänlääkärin palkkio maksoi
        vähän alle 500 euroa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulla on paljon samanlaisia oireita kuin minulla. Minullakin on kausiluontoisesti
        palelua. Tuntuu, että jäädyn ja yritän syödä useammin,
        kun olen myös olettanut, että jos se johtuu ruuan puutteesta.
        Ruokahan antaa elimistölle energiaa ja lämpöä, mutta ruoka ei tunnu vaikuttavan
        siihen, mutta pienikin liikunta vaikuttaa vähän.

Kun mittailin joskus lämpöä, mittari näytti alilämpöä, noin 35,5 astetta.
        Elimistön "syvälämpö" oli todella alhainen.
        En ole tullut tietämään mistä se johtuu, mutta nyt se mennyt vähän ohi.
        Lämpö pysyy päälle 36 asteen.

Sydämen ei tarvitse olla heikko oireillakseen. Voi olla esim. rytmihäiriöitä.
        Niitä tutkitaan Holter-laitteella. Se on vuorokauden EKG-seuranta
        ja voidaan tutkia 2-3:kin vuorokautta.
        Laitteen saa kotiin terveyskeskuksesta. Tiedätkö Holter-laitteen ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koska oireesi ovat tihentyneet kannattaisi tutkituttaa asia.
        Jotkut "vaivat" ovat perinnöllisiä, lapsesikin saattaisi hyötyä
        tiedoista, joita tutkimuksista saat.

Paitsi EKG ja sydänultra myös Holter-tutkimus on hyödyllinen.
        Linkissä on kerrottu siitä.
        Laitteen saa kotiin, se kiinnitetään sinuun terveyskeskuksessa.
        Laitetta joutuu yleensä vähän aikaa jonottamaan sen jälkeen kun lääkäri
        on Holter-tutkimuksen "määrännyt".

Laite on tulitikkuaskin kokoinen,
        se kiinnitetään vyötärölle ja sinulle laitetaan elektrodit rintakehälle,
        jotka rekisteröivät sydämen toimintaa.
        Sen kanssa ollaan vuorokausi, myös nukutaan.
        Se ei haittaa elämää.

Kolmen vuoden välein tehdyistä Holter-tutkimuksesta selvisi
        esimerkiksi minulle, että minulla on bradykardiaa noin 15 % vuorokaudenajasta.
        Se on hitaan sydämenlyönnin rytmihäiriö, joka aiheutta vuodessa
        tuhansia äkkikuolemia. Tieto hirvitti ensin, sain sen 63 vuotiaana.

https://www.terveyskirjasto.fi/snk99009

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuskin saat itse selville syytä. Sydänultra ja EKG-selvittäisi jo paljon asioita.

Jos hyvä tuuri käy lääkäri voi laittaa lähetteen EKG:hen.
        Minä en saanut. Menin omalla rahalla yksityiselle kardiologille,
        mikä oli viisas teko. Selvisi, että minulla pieni aorttaläppävuoto,
        jota on seurattu noin joka kolmas vuosi,
        muuten sydämen toiminta oli normaalia, mikä tieto huojensi
        rahan edestä.
        Vuosia sitten sydänultra plus sydänlääkärin palkkio maksoi
        vähän alle 500 euroa.

APUA, kirjoitin ajatuksissani väärin.
        KORJAUS:

Jos hyvä tuuri käy lääkäri voi laittaa lähetteen SYDÄNULTRAAN.

• Anonyymi

Minua auttoi tieto, että päätä pitää ravistaa, jos huimauskohtaus tuntuu tulevan pitkällään ollessa, kun aloin näin tekemään , niin kohtaus meni ohi eikä ole enää vuosiin vaivannut.

• Anonyymi

Monella psyykkiset jännistystilat myöskin aiheuttavat huimausta , siis syitä on monia, siksipä lääkäriin että hän voi laskea pois mahdollisuudet kasvaimista jota saattaa olla ihmisellä. aitten josko huimaus on vaarallista tai ei, sekin riippuu taas mistä huimaus johtuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Haastattelen höntä ?
        Jokainen ihminen on erilainen , ja potee eri tavalla sairauttaan , siksi ei koskaan voi verrata jokun toisen kokemuksia itseensä . Sillä sillä toisella voi olla ihan muista syistä huimausta , ja voi syödä jotain lääkkeitäkin mitä ei halua mainita. Minusta epäkohteliasta kysellä toisen vaivoja juuri siksi ettei sairauksen kokemista voi koskaan verrata

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toiovottavasti löydät kyseisen keskustelun "Menieren tauti". Yritin, mutta
        en tiedä miksi en onnistu kopioimaan linkkiä tähän. Se voi löytyä googlehaullakin:
        menieren tauti suomi24

Kaikkia asioista ei saa lain mukaan edes kopioida joten ne on tarkoitettu luettavaksi ainoastaan ei kopioitavaksi

• Anonyymi

Voi olla väärät lääkkeet ,tai vika sisäkorvassa. Tilaaja lääkäri.

• Anonyymi

Korvat todella voi olla syy. Sydämen rytmihäiriöt. Nopeasti ylös vuoteeta tai tulilta nouseminen.Matala tai korkea verenpaine? Sokerit alhaalla,huimaus pyörtyminenkin.

• Anonyymi

Usein myös tuskatilat ihmisellä aiheuttavat huomaamista , se on hyvin monella ihmisellä kun heillä on huolia kannettavana. Koska tekomme hieman eri tavalla asioihin

• Anonyymi

Tasapainossa huomasin vikaa kaksikymmentä vuotta sitten hiihtäessä, nykyään monisairaana huomaan kävelyssä pitää olla varuillaan. Tilanne ei korjaantunut kuulolaitteella, on vain hyväksyttävä vanhuuden oireena, sauvat auttaa ja talvella nastat kengissä.

• Anonyymi

On verenpaine lääkitys, huipata voi kellä tahansa. Tasapainon voi estää tukemalla kehoa.

• Anonyymi

Ennakoitavissa oleva tilanne. Tehdessäni jalkaprässiä 8 - 10 sarjoja kunnon raudolilla niin noustessani ylös viimeisen sarjan jälkeen tiedän huimauksen olevan välitön seuraus. Otan kädellä tukea orässin rakenteista ja annan paineiden tasaantua.

• Anonyymi

Mua ei huippaa,
      vaikka olen syd. ,,, ym moni sairas,

toivon jopa että kerralla huippais niin että pötkähtäs vaan lattialle ja siihen jäisi, ikuiseen uneen,
      mutta sitä ihanuutta ei näköjään luoja mulle suo,

syd. tahdistin pitää huolen että elämä jatkuu ,
      se vaan antaa semmosen tärskäyksen kun syd meinaa pysähtyä
      että koko ruumuis säikähtää kunnolla, huh ,
      hirmu siäikäys ku se sätkäyttää, huh,

hankikaa teki syd. tahdistin elätte ikuisesti,,

• Anonyymi

Vanhuuden oireita sen näkee kun tarvii rollaattoria, vaikken sitä tarvii huomaan ruokakärri antaa mukavasti tukea.

• Anonyymi

Lihakset kuntoon, niiin voi heittää rollaattorin hemmettiin.

• Anonyymi

Olen 77 ja sama vika .Menin lääkäriin keskikorvan joku häiriö ja vanhuus ei
      ole lääkitystä.Olo oli kuin humalassa.Näin yöllä unen joku neuvoi .Käy kylellesi
      ja kaada korvaan vettä . Minulla kesti kauan aikaa ennenkuin se vesi meni
      korvan sisään.Sitten kuului ääni ihan kuin viemäri ois auennu kun imas veden
      sisään. Ja nyt ei ole huimausta .Toivotaan et auttaa sinullekkin.

• Anonyymi

Ei voi suositella ketään kaatamaan vettä korvaan. Sisäkorvaan ei saa mennä vettä
        ja sitä menee, jos on tärykalvossa pienikin reikä. Niitä voi olla vaikka lapsuuden
        hoitamattomien korvatulehdusten seurauksena. Tiedän, koska minulla on
        paikattu tärykalvo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei voi suositella ketään kaatamaan vettä korvaan. Sisäkorvaan ei saa mennä vettä
        ja sitä menee, jos on tärykalvossa pienikin reikä. Niitä voi olla vaikka lapsuuden
        hoitamattomien korvatulehdusten seurauksena. Tiedän, koska minulla on
        paikattu tärykalvo.

Ensinnäkin ihmisen ei pitäisi itse aloittaa mitään ns hoitoa asioista mistä ei tiedä mitään moni kokeilu on mennyt vikaan kun niin kovasti muka ollaan tietävinään ihmisen eri vaivoista , ja Google eiole mikään oppikirja mitä tulee vakavampiin tiloihin ihmisen terveydessä . Olishan se ihmeellistä jos Googlessa 5 minuuttia, korvaisivat erikoislääkärin kymmenen vuotta kestävän koulutuksen . Missä silloin on loogisuus

• Anonyymi

Uusi asia minulle on Hotler-laite, jonka saa kotiin. On hoitaja kertonut että on sydävikoja jotka huomataan vasta jos sattuu EKG-seurantaan juuri silloin kun se on päällä. Se ei näy milloin vain. Kylläpä taas kannatti laittaa tämä aloitus. Olen paljon viisaampi, kun tiedän mitä itse voin lääkärille ehdottaa eli pyytää laitetta kotiin. Myös hitaan sydämen rytmihäiriö on uusi asia. Joku kertoi sallilla jalkaprässiliikkeen vaikutuksia, eli sen jälkeistä huimausta, on sattunut niitäkin pari kertaa.
      Kallistun yhä enemmän verenkiertohäiriön puolelle, kun joissa korvavaivoissa ei oikein täsmännyt mikään.
      Minusta on hyvä että tietää etukäteen sanastoa, Jos lääkäri pajattaa uutta asiaa ja käsitteitä vastaanotolle, ei ne jää mieleen. Omakannasta toki voi jälkeenpäin lukea, mutta on ollut isoja virheitä. Mm. lääkäri oli kerran itse päätellyt, että olen tupakoiva ja verenpaineeni on koholla, sitä ei edes mitattu. Kumpikaan ei pidä paikkaasa. Kiireissään mahtavat sotkea eri potilaiden vaivat, miten tuollainen muuten on mahdollista.

• Anonyymi

Samaa olen kuullut, ettei EKG välttämättö kerro.
        Beng
        Entä diabetes? Heiluvatko sokerit? Tuo vilu sai ajattelemaan sitä.

Mutta sanon uudestaan, että käythän lääkärissä.

• Anonyymi

Sehän tuossa Holterissa on, ettei häiriöt välttämättä satu juuri silloin,
        kun se on käytössä. Omalla kohdallani olen ajatellut, että siinä on
        jotain psykologista. Kun tietää, että on seuranta päällä, se rauhoittaa ihmistä.
        Sydänkin rauhoittuu. Siksi se kannattaa uusia jonkun ajan päästä,
        jos vain lääkäri suostuu. Yksityisiltä lääkäriasemiltakin sen saa käyttöön.
        Jokunen vuosi sitten tutkin asiaa se maksoi lähes 300 euroa plus
        lääkärinpalkkio.

Minua ottaa suoraan sanoen päähän, mitä lääkärit saattavat kirjoitella
        omakantaan, omia päätetelmiään asioista, joista ei ole ollut edes puhetta.
        Omakannassani on joskus ihan puuta heinää juttuja.
        Olen jo pitkään päättänyt puhua lääkärillä vain välttämättömimmän,
        niin vähän kuin mahdollista,
        että saisi minimoitua virheelliset kommentit sairaskertomuksessaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sehän tuossa Holterissa on, ettei häiriöt välttämättä satu juuri silloin,
        kun se on käytössä. Omalla kohdallani olen ajatellut, että siinä on
        jotain psykologista. Kun tietää, että on seuranta päällä, se rauhoittaa ihmistä.
        Sydänkin rauhoittuu. Siksi se kannattaa uusia jonkun ajan päästä,
        jos vain lääkäri suostuu. Yksityisiltä lääkäriasemiltakin sen saa käyttöön.
        Jokunen vuosi sitten tutkin asiaa se maksoi lähes 300 euroa plus
        lääkärinpalkkio.

Minua ottaa suoraan sanoen päähän, mitä lääkärit saattavat kirjoitella
        omakantaan, omia päätetelmiään asioista, joista ei ole ollut edes puhetta.
        Omakannassani on joskus ihan puuta heinää juttuja.
        Olen jo pitkään päättänyt puhua lääkärillä vain välttämättömimmän,
        niin vähän kuin mahdollista,
        että saisi minimoitua virheelliset kommentit sairaskertomuksessaan.

Olen samaa mieltä että yhtään liikaa ei kannata sanoa. Juuri sen vuokis on tärkeää että tietää etukäteen vaihtoehtoja mikä voisi olla vikana ja opettelee käsitteet. Sitten vain paperille ranskalaisin viivoin pääasiat. Yritin korjauttaa virheitä omakannassa, jotain muuttivat mutta asia ei korjaantunut, eli sekavammaksi meni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samaa olen kuullut, ettei EKG välttämättö kerro.
        Beng
        Entä diabetes? Heiluvatko sokerit? Tuo vilu sai ajattelemaan sitä.

Mutta sanon uudestaan, että käythän lääkärissä.

Sinä se jaksat ärsyttää, tai sitten et ymmärrä, mutta ei se mitään. Ehkä hän oli joku toinen jota epäilin Heli Laaksosen kaltaiseksi sanailijaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä se jaksat ärsyttää, tai sitten et ymmärrä, mutta ei se mitään. Ehkä hän oli joku toinen jota epäilin Heli Laaksosen kaltaiseksi sanailijaksi.

Nii voihan olla vaikka joku Vartiainen,on meitä joka junaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

17:31
        Sinulla on näämmä ongelma. Ihan oma ongelmasi. Ei huimaus.
        Mietipä sitä, mikä mahtaa olla?
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nii voihan olla vaikka joku Vartiainen,on meitä joka junaan.

Toinen apinana perässä, tai joku kahdesti.

• Anonyymi

En voi olla kommentoimatta noita Omakannan lääkärisatuja. Mm. kirjoitti yks lääkäri mun tietoihin että olis ollu kaihileikkaus. No ei varmasti ole multa kaihia leikattu.

• Minulla on huimausta aina silloin tällöin.
      Olen jo tottunt että näitä tulee.
      Sain ohjeet kuinka pitää kuntoilla että vaivaan auttaisi. Ehkä on auttanut, tai parantunut itsestään ja tullut taas takaisin.
      Kuitenkin jotain korvien seutuun viittasivat.
      Kun nousen ylös sängystä niin on pideltävä seinästä kiinni.
      Onneksi ei ole jatkuvaa.

• Anonyymi

Äkkinäiset liikkeet voivat aiheuttaa iäkkäällä hetkellisiä huippauksia.
      Verenkierto ei pysy niitten perässä.

• Anonyymi

Mulla oli aikoinaan koko vuorokauden holtteri vartalossani
      siinä näky syd. pysähdykset, niitä oli liikaa jotka kesti liian kauan, joten minulle laitettiin tahdistin,

laiska sydän on tosi hankala, se vie kertakaikkiaan voimat vaikka ei teksi yhtikäs mitään,

päivastoin jokilainen likkuminen saataa jopa auttaa sydäntä jaksamaan pumpata paremmin, vaikka liikuntaki lopulta saataa aiheuttaa älytöntä väsymystä, kuitenki uskoisin LIIKUNTA ON LÄÄKE laiskaanki syd. toimintaan, vaikka ehkä sitä ei kauheesti suositeltaiskaan,

kiusallaki elän niin kauan kuin henki pihisee, vaikka ottaa välliin lujille,

mull voi mennä pääki vielä sekasi koska kun sydämen toiminta heikkenee, niin verenkierto päässäki heikkenee, eikä aivot saa verta ja tulee sekava olotila joka lopulta päättyy kuolemaan, näin joilla lähiomaisilla päättyi aikoinaan elämä,

• Anonyymi

Verenkiertohäiriö tekee pahaa päälle. Jos ei tunne mitään oireita epäilen
        saako lähetettä mihinkään muihin tutkimuksiin kuin EKG:hen, vain sen perusteella,
        että huimaa, mutta aina kannattaa ehdottomasti yrittää selvittää syy,
        kun elämään haittaavia on.

• Anonyymi

Huimaus in aika yleistä ikääntyvillä , siihen on monia eri syitäkin joten luulen ettet täältä saa mitään vastausta asiaan. Käänny lääkärin puoleen , niin. Saat tietää syyt huimaamiseen . Jokaisella on siihenkin eri syy.

• Anonyymi

Kuten varmaan luit ja ymmärsit aloittajan huimausoireet ovat tavallista
        voimakkaampia ja "onko muita omakohtaisia kokemuksia ja temppuja jota voisi tehdä"
        eikä diagnoosia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

voimakkaampia ja "onko muita omakohtaisia kokemuksia ja temppuja jota voisi tehdä"
        eikä diagnoosia.

Ei kuule ole mitenkään helppo mennä ketään neuvomaan asioista joihin ei ole koulutusta .tempuilla ei kukaan parane mutta tutkimus voisi ainakin ottaa pois ne vakavimmat sairauden mahdollisuudet . En menisi ketään neuvomaan koska en tiedä mitään hänestä , hänen elintavoistaan, tai lääkityksestään hänen painostaan tai aikaisemmista sairauksista ja mahdollisista leikkausksista . Joten siksi on lääkärit olemassa että he yrittävät selvittää syyt.
        Ennen vanhaan ihmiset kyllä kokeilivat kaikkia poppakonsteja ja monesti meni vikaan, koska tietoa ei ihmisen kehon toiminnoista heillä ollut .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

eikä diagnoosia.

Korjaus keskeneäiseksi jääneeseen kommenttiin:

"Kuten varmaan luit ja ymmärsit aloittajan huimausoireet ovat tavallista
        voimakkaampia ja hän kysyi "onko muita omakohtaisia kokemuksia ja temppuja
        jota voisi tehdä" eikä diagnoosia."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kuule ole mitenkään helppo mennä ketään neuvomaan asioista joihin ei ole koulutusta .tempuilla ei kukaan parane mutta tutkimus voisi ainakin ottaa pois ne vakavimmat sairauden mahdollisuudet . En menisi ketään neuvomaan koska en tiedä mitään hänestä , hänen elintavoistaan, tai lääkityksestään hänen painostaan tai aikaisemmista sairauksista ja mahdollisista leikkausksista . Joten siksi on lääkärit olemassa että he yrittävät selvittää syyt.
        Ennen vanhaan ihmiset kyllä kokeilivat kaikkia poppakonsteja ja monesti meni vikaan, koska tietoa ei ihmisen kehon toiminnoista heillä ollut .

12:04
        Komppaan kirjoitustasi 100 %:sesti.
        Beng
        Voihan tämä olla ihan feikki aloitus.

• Anonyymi

Sattumalta tapasin henkilön, jolla on MENIERE.
      Kuten minullakin.
      Hän kertoi, ettei hänellä ole pahoinvointia, kun tauti iskee päälle.
      Hämmästyin. Niin erilaiset voivat oireet olla.
      Minulle tulee aina pahoinvointinen olo.

• Anonyymi

Menieren tauti on hankala, koska diagnoosin saaminen kestää vuosia.
        Siihen asti saa pelätä mikä on, mistä oireet johtuvat.

• Anonyymi

Usin voi huimaus johtua myös psyykkisistä syitä , tiedän yhden joka väittää että hänellä on meireeni vaikka tiedän ettei ole, hänen huimauksensa johtuu psyykkisistä asioista , eräästä traumasta minkä hön koki miehensä vuoksi, eikä hellitä silti otettaan. Keho reagoi huimaksella, ävaan ei usko mitä lääkäri sanoo vaan puhuu aina vaan meineerin oireistaan , uskoo vissiin itsekkin siihen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Usin voi huimaus johtua myös psyykkisistä syitä , tiedän yhden joka väittää että hänellä on meireeni vaikka tiedän ettei ole, hänen huimauksensa johtuu psyykkisistä asioista , eräästä traumasta minkä hön koki miehensä vuoksi, eikä hellitä silti otettaan. Keho reagoi huimaksella, ävaan ei usko mitä lääkäri sanoo vaan puhuu aina vaan meineerin oireistaan , uskoo vissiin itsekkin siihen

Sinäkö tiedät paremmin toisen sairaudet ? Stressi voi laukaista Meniere-kohtauksen.

• Anonyymi

Olen tullut toimeen tasapainon kanssa, vaikea samoa miten kullakin vaikuttaa. Sattui joskus kymmenen vuotta sitten lievä aivotukos verisuonistossa seuraus sen jälkeen ei tasapaino ole ollut normaali, pitää vain elää sen mukaan. Vanhuus ei tule yksin.

• Anonyymi

Itse sain noinkolme vuotta aitten aamulla niin nopean pyörtymis reaktion etten ehtinyt itse mukaa, ei tuntunut mitään huimaa tunnetta mutta yhtä äkki vaan kävellessäni makuuhuoneesta keittiötä kohti kaaduin lattialle ilman mitään syytä , an oikein käsittänyt mistä se johtui. Minulla on aina ollut erittäin hyvä tasapaino joten yhtä äkkiä vaan makasin lattialla kun lahna . Menin lääkäriin heti ystävän kuljettamana ja tehtiin kaiken mailman kokeita ja vielä kallo kuvauksiin , vikaa ei löytynyt mutta illalla aina jos käänsin päätäni tyynyllä vasemmalle niin alkaa huone pyöriä silmissä todella työlästä .
        Epäilivät nikamaa niskassa mutta eivät voineet sanoa mitään miksi kaaduin .joten tälläisiä juttuja sattuu iäkkäille ja syitä ei aina löydetä edes . Niin että saa vaan toivoa että ei toistu se epämiellyttävä kaatuminen . Olen oppinut elämään vaivan kanssa eikä se pahemmasti häiritse edes kun sitä vaan hyväksyy asian sellaisena kun se on

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse sain noinkolme vuotta aitten aamulla niin nopean pyörtymis reaktion etten ehtinyt itse mukaa, ei tuntunut mitään huimaa tunnetta mutta yhtä äkki vaan kävellessäni makuuhuoneesta keittiötä kohti kaaduin lattialle ilman mitään syytä , an oikein käsittänyt mistä se johtui. Minulla on aina ollut erittäin hyvä tasapaino joten yhtä äkkiä vaan makasin lattialla kun lahna . Menin lääkäriin heti ystävän kuljettamana ja tehtiin kaiken mailman kokeita ja vielä kallo kuvauksiin , vikaa ei löytynyt mutta illalla aina jos käänsin päätäni tyynyllä vasemmalle niin alkaa huone pyöriä silmissä todella työlästä .
        Epäilivät nikamaa niskassa mutta eivät voineet sanoa mitään miksi kaaduin .joten tälläisiä juttuja sattuu iäkkäille ja syitä ei aina löydetä edes . Niin että saa vaan toivoa että ei toistu se epämiellyttävä kaatuminen . Olen oppinut elämään vaivan kanssa eikä se pahemmasti häiritse edes kun sitä vaan hyväksyy asian sellaisena kun se on

"käänsin päätäni tyynyllä... alkaa huone pyöriä silmissä"

Vähän tuollaista mullakin oli. Lisäsin hieman ajoittain suolaa (päätynyt mineraalisuolaan). Ei ole aivan tuollaista ollut vähään aikaan.
        Tärkeää ollut myös ettei aamulla nouse vajaasti levänneenä. Toisaalta heti noustua liikunta tärkeää. Eikä ole hyvä olla pitkää aikaa vajaalla syömisellä (liika nälkäkin alkaa tuntua päässä sekavuutena); pyrkien siis syömisessä terveeseen monipuolisuuteen mutta välttäen vatsan liikaa täyttämistä (varsinkaan äkillisesti yhdellä kerralla). Otan myös silloin tällöin monivitamiinitabletin (ehkä pari viikossa).
        (Vähän näin yritetään mennä, toistaiseksi; edessä 100 mittarissa hieman lähempänä kuin mitä takana oli 50.)

• Anonyymi

Minä hoidan tarvittaessa matalasta verenpaineesta johtuvaa huimausta lakritsalla!

• Anonyymi

5 suolakidettä ajaisi saman asian ja riittäisi.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      61
      5033
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      18
      3142
    3. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      142
      2695
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      16
      2268
    5. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      124
      1790
    6. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      15
      1643
    7. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      160
      1451
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      73
      1397
    9. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1287
    10. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      103
      1258
    Aihe