Finnairin hinnoittelu

Anonyymi-ap

Jos ottaa matkalaukun ruumaan, lippuun tulee 600 euroa lisähintaa, siis melkein matkustajan hinta.

ONKO TÄSSÄ ENÄÄ MITÄÄN JÄRKEÄ EDES HARKITA FINNAIRIN HARHAANJOHTAVAA TARJOUSMARKKINOINTIA ?

61

826

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Älä köyhä matkusta.

      • Anonyymi

        Eihän se köyhä matkusta pattayan savosta muutakuin pieksämäelle sekin saatettuna.


    • Anonyymi

      MIstäs sellaisia keksit, yksi matkalaukku maksaa ruumaan noin 100 euroa, näin on ollut aina.

      • Anonyymi

        Ei ole maksanut ennen 100 euroa, vaan se on kuulunut lipun hintaan, kuten esim. Thai Airwaysillä on vieläkin, ilmainen yksi 30 kg ruumalaukku, yksi käsimatkatavaralaukku 25x40x55 sekä pieni käsilaukku yht 8 kg, nämä kuuluvat lipun hintaan, jotka ovat 40 % Finnairin lippuja halvempia silti.


    • Anonyymi

      Olen mennyt pari kertaa pallon ympäri 7kg repulla.....

      Ei tropiikkiin tarvitse muuta rahdata kuin rahaa!

      • Jokainen tyylillään. Itselläni Thaimaan matkalla mukana sellainen 15-17kg. ruumatavaraa.
        Paitoja, alushousuja sekä lyhytvartisia sukkia iso kasa (hikoilen yleensä kuumassa senverran että kaikkia menee varmaan se kehdet päivässä (eikä joka päivä viitsi pesulaan viedä), Muutamat eripituiset shortsit, ja yhdet housut sekä ainakin yhdet kengät ja sandaalit.
        Avokypärä (vuokraamojen kypärät yleensä huonolaatuisia), sekä ajohanskat, Henkilökohtaiset hygieniatuotteet, monitoimityökalu ja taskulamppu.
        Nuo nyt ainakin tulee mieleen mitä ruumalaukusta itseltäni löytyy näin nopeasti ajateltuna.


    • Mistä tuon 600€ nappasit?
      Ainakin Finnairin hinnaston mukaan ruumaan menevä matkalaukku (maks 23kg) maksaa Aasian lennoilla 75€/suunta (alle viikko ennen lennon lähtöä varattuna 85€/suunta).

      • Anonyymi

        Saariluuserilla vaikeuksia luetun ymmärtämisessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saariluuserilla vaikeuksia luetun ymmärtämisessä.

        Sillä on normaalia isompi kapsäkki, kun pitää koko omaisuus mahtua mukaan Thaimaasta Hankasalmelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä on normaalia isompi kapsäkki, kun pitää koko omaisuus mahtua mukaan Thaimaasta Hankasalmelle.

        Näin päättelin. Omaisuus koostuu kirpputorilta hankitusta krääsästä. Mikäli olisi palaamassa Huitsun Hapeliin, ei tarvisi ottaa tuota "omaisuutta" mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin päättelin. Omaisuus koostuu kirpputorilta hankitusta krääsästä. Mikäli olisi palaamassa Huitsun Hapeliin, ei tarvisi ottaa tuota "omaisuutta" mukaan.

        Mikäli olisi palaamassa, kauheaa tuo kateus ja katkeruus jälleen kerran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäli olisi palaamassa, kauheaa tuo kateus ja katkeruus jälleen kerran.

        Turpa kiinne Tapsukka.


    • Anonyymi

      Eilen diabetes kaatoi koko Thaimaan kuolinvuoteelle, tänään Finnair vie tuhkatkin pesästä. Lightin ja Economy Classicin hintaero on 75 euroa, juurikin ruumalaukun hinnan verran. Nyt jos varaat suorat lennot ennen joulua Bangkokiin ja takaisin, se on 3000 euroa. Pompuilla pääsee reiluun tonniin mutta ei enää kauaa. Kaikki myyty.
      Jos varasit ajoissa, selvisit alle 900 eurolla.

      • Anonyymi

        Taisit katkera ja kateellinen Saarimursunpökäle joskus mainita että Pattayan matkailu turistina voidaan unohtaa vuoteen 2025 asti.


    • Anonyymi

      No ei tule. Matkalaukku 30 kg on 75 euroa per laukku extraa lipun hintaan.

    • Anonyymi

      Huhtikuun tarjoushintoihin ei saa matkalaukkua ostamatta kalliimpaa normaalihintaista tuolia.

      • Anonyymi

        Kyse ei rakas lapsi ole siitä tuolista, vaan matkustusluokan muutoksesta, jos lisäät matkalaukun ruumaan. Light muuttuu tällöin premiumiksi. "Tuoli" on se sama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse ei rakas lapsi ole siitä tuolista, vaan matkustusluokan muutoksesta, jos lisäät matkalaukun ruumaan. Light muuttuu tällöin premiumiksi. "Tuoli" on se sama.

        Väärin. Light muuttuu economyksi, ei premiumiksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin. Light muuttuu economyksi, ei premiumiksi

        Joo siellä on uudistus tehty A350 koneissa. Premium Economy on ihan uusi luokka. Lisähinta per suunta noin 140 euroa. Isommat jakkarat ja jalkatila.
        Valitsemaani lentoon joulukuulle ei ollut muita paikkoja jäljellä kuin Premium Economyyn.


    • Anonyymi

      Matkustan bisneksessä saan viedä koneeseen yhteensä 75kg 3 laukkua.

    • Anonyymi

      Laukun hinnalla saa Pattilsella 10 shortsia ja 20 paitaa...

      Ja BJ'n palmutytöltä!

    • Anonyymi

      Thaimaasta kannattaa ostaa kunnon matkalaukku.

      • Anonyymi

        Miksi? Aiotko kantaa vaatekaappia mukana?
        Thaikkuun lähtiessä mukaan t-paita, shortsit, lyhythih. kauluspaita, vaihtokalsarit, sandaalit, saniteettivehkeet ja käteistä vähän taskuun.
        Perillä saa kaiken tarvittavan alle puolella matkalaukun hinnasta.
        10 eurolla saa perillä uudet kulmahousushortsit, tennarit, ja t-paidan, kaikki tämä 10 euroa.
        Pärjää siis pienellä repulla ilman matkalaukkua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi? Aiotko kantaa vaatekaappia mukana?
        Thaikkuun lähtiessä mukaan t-paita, shortsit, lyhythih. kauluspaita, vaihtokalsarit, sandaalit, saniteettivehkeet ja käteistä vähän taskuun.
        Perillä saa kaiken tarvittavan alle puolella matkalaukun hinnasta.
        10 eurolla saa perillä uudet kulmahousushortsit, tennarit, ja t-paidan, kaikki tämä 10 euroa.
        Pärjää siis pienellä repulla ilman matkalaukkua.

        Itse harvoin löydän niistä 100Thb vaatteista mitään oikeasti mielesitä päällepistettävää, toetysti jos sillä hihattomalla Singha paidalla haluaa lomansa liikkua niin mikään ei tietysti estä.
        Itse kyllä Thaimaan lomillani jokunen vaatekappale tarttuu mukaani mutta ei ne tuossa hintaluokassa kyllä ole tähän mennessä olleet.
        Tietysti eri ihmisten vaatimukset ovat erilaisia vaatteiden suhteen, itse ainakin "joudun" sen ruumalaukun mukaan ottamaan joka itselläni yleensä pehmeä 80-120L kassi (tyyliin: https://www.totalshop.fi/fi/product/hagor-chimidan-elite-varustelaukku-100l-musta/15670 ) jonka saa tarvittaessa vaikka selkään, helpompi kuljettaa mukana vaikka moottoripyörän kanssa jos niikseen tulee.

        Mutta kyllä itselläni aina niin paljon tavaraa mukana liikkuu että tuota ruumamatkatavaraa en pysty välttämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi? Aiotko kantaa vaatekaappia mukana?
        Thaikkuun lähtiessä mukaan t-paita, shortsit, lyhythih. kauluspaita, vaihtokalsarit, sandaalit, saniteettivehkeet ja käteistä vähän taskuun.
        Perillä saa kaiken tarvittavan alle puolella matkalaukun hinnasta.
        10 eurolla saa perillä uudet kulmahousushortsit, tennarit, ja t-paidan, kaikki tämä 10 euroa.
        Pärjää siis pienellä repulla ilman matkalaukkua.

        Jätin vanhan sinne rikkinäisen, lisäksi kaverin lainalenkkarit jäi phuketiin, Bangkokissa jätin resorttiin vanhat sandaalit ennenkuin lähdin siitä kentälle.


    • Anonyymi

      Joskun se älytön laukkujen raahaminen on viisasta. Katselin kun Svedut tuli Kanarialle 3-4 suuren laukun kanssa. En ymmärtänyt mennessä mutta tullessa tuli vastaus:

      Ostivat koneessa 5-8 (!) suurta muovikassillista VIINAA ja TUPAKKAA halvalla!
      Sitten perillä pakkasivat laukut täyteen hihnan vieressä ennen tullia -;) Pääsivät siten huomaamatta lastinsa kanssa ulos...

      • Anonyymi

        Tuosta sepustuksesta ei erkkikään ota selvää. Siis seurailet svedujen laukkuja mennen tullen ja sitten ne ostaa "koneessa" 5-8 suurta muovikassillista viinaa ja tupakkaa halvalla?
        Milloin on koneessa ollut halpaa viinaa ja tupakkaa? Veikö ne svedut ruumaan siis 3-4 tyhjää laukkua jotta saavat niihin pakattua tax free ostokset? Eihän niitä jemmata tarvi ne on ihan laillisia ostoksia, vaan eivät millään tavalla halpoja.

        Mitä kamaa sä oikein vedät, kun unet sekoittuu todellisuuteen?


    • Anonyymi

      Santtu - oletko käynyt Temppelien swap myynneissä? Niitä on joka lauantai ja/tai sunnuntai. Joissakin paikoissa tiistaina myös.
      Minä olen ja tavan laatu on hyvää ja 90% aitoa. Vaatteet 90% käytettyjä.
      Luulen että myyjät siellä ovat hyviä uskovaisia jotka ei petä ketään koskaan. Siinä syy hyvään laatuun.

      Aitoja merkki tossuja ja kenkiäkin on mutta mun kokoa 44 ei juuri ollenkaan.

    • Anonyymi

      "Milloin on koneessa ollut halpaa viinaa ja tupakkaa? Veikö ne svedut ruumaan siis 3-4 tyhjää laukkua jotta saavat niihin pakattua tax free ostokset?"

      Niin ne teki. Yhtiö charter Vings,se

      Kuule - siellä on maaiulmalla monta ihmellisempää asiaa -;)
      Lie Svedalassa rajoituksia tuonnille? En juo, en tupakoi, en tiedä. Ei kiinnosta.
      Mulle kaikki Ok, ei ole multa pois. Jokainen taaplatkoon tyylillään.

      • Anonyymi

        Kiitos asiallisesta vastauksesta. Olen viimeksi lentänyt charterlennolla vuonna 2001 Kreetalle perheen kanssa. Sitä ennen vain kerran 1987. Muutoin aina reittilennoilla.
        En tiennyt että charterkoneissa myydään taxfree viinaa miltei Baltian hintaan. Luulisi sen olevan aika kömpelöä ja kallista lentoyhtiölle nostaa taivaalle suuria viinamääriä.
        Ainakin huonosti tuottavaa, jos nyt ei tappiollista kuitenkaan. Katsoin että Vingsillä tuon palvelun tarjoaa Airshoppen.

        Vertasin noita hintoja tällaiseen keskivertoon postimyyntipalveluun. Alkostore on muutaman prosentin edullisempi kuin Airshoppen https://alkostore24.com/fi/
        Ero ei ole suuri. Jos matkustaisin charterilla, saattaisinpa hyvinkin yhden kassillisen tilata vähän parempia juomia baarikaappia koristamaan.


      • Anonyymi

        Ruotsi on EU-maa. Samat viinan tuontisäännöt kuin Suomessa. Suomi on saanut noottia kun koetti kieltää postimyydyn viinan hankkimisen, mutta ei voi sille mitään. Se on laillista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruotsi on EU-maa. Samat viinan tuontisäännöt kuin Suomessa. Suomi on saanut noottia kun koetti kieltää postimyydyn viinan hankkimisen, mutta ei voi sille mitään. Se on laillista.

        Joo, laillista hankkimista, kunhan maksaa alkoholijuomaveron ja pakkausveron.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, laillista hankkimista, kunhan maksaa alkoholijuomaveron ja pakkausveron.

        Alkoholin tilaaminen (ostaminen) yhdestä EU-jäsenmaasta ja toimittaminen toiseen EU-maahan on laillista, mikäli seuraavat ehdot täyttyvät:

        Myyjän (verkkokauppa) on tarjottava erilaisia toimitusvaihtoehtoja, jotta asiakkaalla on vapaus valita kuljetusyritys.
        Niinhän se Suomen tulli vuosia koitti valehdella suomalaisille että EU:stakin tuodut viinat pitää tullata. Vaan eipä väitä enää. Virallinen muutos asiaan tuli tänä vuonna.

        Euroopan unionin tuomioistuin on linjannut, että tuotteiden vapaan liikkuvuuden perusteella alkoholin myynti verkossa ei ole kiellettyä. Suomen viranomaiset ovat linjanneet, että alkoholin ostaminen ulkomailta on laillista, kunhan ostaja järjestää erillisen toimituksen itsenäisesti. Tätä kutsutaan etäostoksi.

        Asiakkaalla on oltava mahdollisuus noutaa tuotteet myyjän varastolta.

        Asiakkaalla on oltava mahdollisuus neuvotella ja sopia ehdoista vapaasti kuljetusyrityksen kanssa.

        Myyjä ei voi määritellä kuljetusehtoja tai toimia kuljetusyrityksen urakoitsijana sen puolesta.

        Verkkokaupat ovatkin laittaneet sivuilleen linkkejä joilla asiakas saa itse määritellä kuljetustavan ja silloin se verkkotilaaminen kotiin on täysin laillista ja tullivapaata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholin tilaaminen (ostaminen) yhdestä EU-jäsenmaasta ja toimittaminen toiseen EU-maahan on laillista, mikäli seuraavat ehdot täyttyvät:

        Myyjän (verkkokauppa) on tarjottava erilaisia toimitusvaihtoehtoja, jotta asiakkaalla on vapaus valita kuljetusyritys.
        Niinhän se Suomen tulli vuosia koitti valehdella suomalaisille että EU:stakin tuodut viinat pitää tullata. Vaan eipä väitä enää. Virallinen muutos asiaan tuli tänä vuonna.

        Euroopan unionin tuomioistuin on linjannut, että tuotteiden vapaan liikkuvuuden perusteella alkoholin myynti verkossa ei ole kiellettyä. Suomen viranomaiset ovat linjanneet, että alkoholin ostaminen ulkomailta on laillista, kunhan ostaja järjestää erillisen toimituksen itsenäisesti. Tätä kutsutaan etäostoksi.

        Asiakkaalla on oltava mahdollisuus noutaa tuotteet myyjän varastolta.

        Asiakkaalla on oltava mahdollisuus neuvotella ja sopia ehdoista vapaasti kuljetusyrityksen kanssa.

        Myyjä ei voi määritellä kuljetusehtoja tai toimia kuljetusyrityksen urakoitsijana sen puolesta.

        Verkkokaupat ovatkin laittaneet sivuilleen linkkejä joilla asiakas saa itse määritellä kuljetustavan ja silloin se verkkotilaaminen kotiin on täysin laillista ja tullivapaata.

        Ei kukaan ole tuon laillisuutta ja tullivapautta epäillytkään, verot on kuitenkin noista maksettava (vero ei ole tulli).

        https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/verokortti-ja-veroilmoitus/ulkomailta_suomeen/matkustajatuonti/usein-kysyttyä-alkoholin-nettitilaamisesta/

        Vastuu verojen maksamisesta riippuu siitä, miten tilauksen kuljetus on järjestetty.

        Jos alkoholia verkkokaupassa myyvä ulkomainen yritys järjestää tuotteille kuljetuksen Suomeen, kyse on etämyynnistä, jolloin verovelvollisuus on myyjällä. Myyjä vastaa veroista myös silloin, kun se suosittelee asiakasta käyttämään tiettyjä kuljetusliikkeitä tai muutoin osallistuu kuljetuksen järjestelyihin.

        Jos asiakas sen sijaan tilaa alkoholia ulkomaisesta verkkokaupasta ja järjestää tilaukselle itse kuljetuksen, kyse on etäostamisesta, jolloin vastuu veroista on ostajalla.

        Verovelvollisen, eli joko myyjän tai ostajan pitää tehdä tilauksesta ennakkoilmoitus ja asettaa vakuus Verohallintoon ennen, kun tilaus lähetetään Suomeen. Vakuus vastaa käytännössä valmisteveron määrää.

        Ennakkoilmoituksen tekeminen ja vakuuden asettaminen onnistuvat OmaVerossa, täällä ohjeet yksityishenkilölle:Ilmoitus- ja maksuohjeet alkoholi- ja tupakkatuotteille

        Tulli pysäyttää Suomeen saapuvat alkoholitoimitukset ja selvittää, onko niistä maksettu Verohallinnolle vaaditut vakuudet ja tehty ennakkoilmoitukset.

        Jos ilmoitus ja vakuus ovat hoitamatta ja vastuu veroista kuuluu viranomaistietojen perusteella myyjälle, Verohallinto tekee haltuunottopäätöksen. Tapauksissa, joissa vastuu alkoholitilauksen veroista on ostajalla tilausta ei oteta haltuun, vaan Verohallinto lähettää ostajalle jälkikäteen verotuspäätöksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan ole tuon laillisuutta ja tullivapautta epäillytkään, verot on kuitenkin noista maksettava (vero ei ole tulli).

        https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/verokortti-ja-veroilmoitus/ulkomailta_suomeen/matkustajatuonti/usein-kysyttyä-alkoholin-nettitilaamisesta/

        Vastuu verojen maksamisesta riippuu siitä, miten tilauksen kuljetus on järjestetty.

        Jos alkoholia verkkokaupassa myyvä ulkomainen yritys järjestää tuotteille kuljetuksen Suomeen, kyse on etämyynnistä, jolloin verovelvollisuus on myyjällä. Myyjä vastaa veroista myös silloin, kun se suosittelee asiakasta käyttämään tiettyjä kuljetusliikkeitä tai muutoin osallistuu kuljetuksen järjestelyihin.

        Jos asiakas sen sijaan tilaa alkoholia ulkomaisesta verkkokaupasta ja järjestää tilaukselle itse kuljetuksen, kyse on etäostamisesta, jolloin vastuu veroista on ostajalla.

        Verovelvollisen, eli joko myyjän tai ostajan pitää tehdä tilauksesta ennakkoilmoitus ja asettaa vakuus Verohallintoon ennen, kun tilaus lähetetään Suomeen. Vakuus vastaa käytännössä valmisteveron määrää.

        Ennakkoilmoituksen tekeminen ja vakuuden asettaminen onnistuvat OmaVerossa, täällä ohjeet yksityishenkilölle:Ilmoitus- ja maksuohjeet alkoholi- ja tupakkatuotteille

        Tulli pysäyttää Suomeen saapuvat alkoholitoimitukset ja selvittää, onko niistä maksettu Verohallinnolle vaaditut vakuudet ja tehty ennakkoilmoitukset.

        Jos ilmoitus ja vakuus ovat hoitamatta ja vastuu veroista kuuluu viranomaistietojen perusteella myyjälle, Verohallinto tekee haltuunottopäätöksen. Tapauksissa, joissa vastuu alkoholitilauksen veroista on ostajalla tilausta ei oteta haltuun, vaan Verohallinto lähettää ostajalle jälkikäteen verotuspäätöksen.

        Verottaja on hävinnyt tänä vuonna kaikki päätökset jotka on viety oikeuteen. EU on tästä huomauttanut Suomea monet kerrat että ette voi periä veroa toiseen kertaan, kun ne verot on jo EU- myyjämaassa maksettu. Ne eivät siis ole taxfree viinaa vaan alhaisemman veron EU-maista kotoisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Verottaja on hävinnyt tänä vuonna kaikki päätökset jotka on viety oikeuteen. EU on tästä huomauttanut Suomea monet kerrat että ette voi periä veroa toiseen kertaan, kun ne verot on jo EU- myyjämaassa maksettu. Ne eivät siis ole taxfree viinaa vaan alhaisemman veron EU-maista kotoisin.

        Suomea voi huomautella vaikka kuinka pitkään (niinhän autoverosta on tehty, ja jokainen EU-tuomioistuimeen päätynyt juttu on hävitty, häviön jälkeen muutetaan sanamuotoa, ja jatketaan muutama vuosi seuraavaan istuntoon).

        Tämä on kuitenkin tällähetkellä voimassa oleva verottajan käytäntö, nettiostoina tulevat viinakset tulevat kyllä kotiin, ja verottajan lasku perässä. Noihan voi riitauttaa, mutta pitkä ja kivinen tie on edessä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomea voi huomautella vaikka kuinka pitkään (niinhän autoverosta on tehty, ja jokainen EU-tuomioistuimeen päätynyt juttu on hävitty, häviön jälkeen muutetaan sanamuotoa, ja jatketaan muutama vuosi seuraavaan istuntoon).

        Tämä on kuitenkin tällähetkellä voimassa oleva verottajan käytäntö, nettiostoina tulevat viinakset tulevat kyllä kotiin, ja verottajan lasku perässä. Noihan voi riitauttaa, mutta pitkä ja kivinen tie on edessä...

        Tilaus rinnastetaan noutoon, kun järjestät kyydin itse. Eli siis sama asia kuin että hakisit pakulla ne itse Baltiasta. Ei sitäkään lastia veroteta rajalla. Verottaja ei voi pysäyttää lastia rajalle. Päätöksen se voi tehdä, mutta häviää nykyisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilaus rinnastetaan noutoon, kun järjestät kyydin itse. Eli siis sama asia kuin että hakisit pakulla ne itse Baltiasta. Ei sitäkään lastia veroteta rajalla. Verottaja ei voi pysäyttää lastia rajalle. Päätöksen se voi tehdä, mutta häviää nykyisin.

        Vaan kun ei rinnasteta. Esson baarissa ehkä. Jo tuossa lauseessasi on rinnastamisen estävä osa (sama kuin hakisit pakulla itse). Verottajan katsoo juuri sitä, kuskaatko itse (matkatuliaiset) vai kuskaako joku muu (etäosto).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaan kun ei rinnasteta. Esson baarissa ehkä. Jo tuossa lauseessasi on rinnastamisen estävä osa (sama kuin hakisit pakulla itse). Verottajan katsoo juuri sitä, kuskaatko itse (matkatuliaiset) vai kuskaako joku muu (etäosto).

        Tietty, jos saat jonkun siviilin niitä kuskaamaan, mutta niidenkin tuliaisten edelleenjakelu on laitonta. Tiedän tapauksia, joissa kuormalavallisia olutta (99 koppaa) on tuotu pakussa/umpikoppaisessa ja Tulli seurannut hyvinkin pitkiä matkoja päästäkseen vilkuilemaan sisään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaan kun ei rinnasteta. Esson baarissa ehkä. Jo tuossa lauseessasi on rinnastamisen estävä osa (sama kuin hakisit pakulla itse). Verottajan katsoo juuri sitä, kuskaatko itse (matkatuliaiset) vai kuskaako joku muu (etäosto).

        Väitätkö että tuodaksesi Baltiasta viinaa sinun pitää itse ajaa omaa pakettiautoasi ja todistaa että viinat tulee vain omaan käyttöösi? Hehheh?

        "Alkoholin ja tupakan kuljettaminen matkustettaessa EU-maiden välillä"

        "Valmisteverot on pääsääntöisesti maksettava siinä maassa, jossa alkoholia ja tupakkaa kulutetaan. Tähän sääntöön on kuitenkin poikkeuksia, kun kyse on yksityishenkilöiden matkustamisesta EU-maiden välillä. Näitä poikkeuksia sovelletaan, jos ostetut tuotteet on tarkoitettu omaan käyttöön eikä jälleenmyyntiin. Toisesta EU-maasta ostettujen tuotteiden hintaan sisältyy vero (arvonlisä- ja valmistevero), joten niistä ei tarvitse maksaa enempää veroa muissa EU-maissa.

        Sen määrittämiseksi, onko tuotteet on tarkoitettu henkilön omaan käyttöön, EU:n tulliviranomaiset voivat ottaa huomioon useita eri seikkoja, kuten sen, harjoittaako kyseinen henkilö liiketoimintaa yrittäjänä tai toisen palveluksessa, miten tavarat on pakattu ja miten ne kuljetetaan. Samoin kuljetettu tavaramäärä tarkistetaan"

        Jos määrät toistuvasti ovat huomattavia, siis todella huomattavia, niin päädyt jututettavaksi ja verotettavaksi. Mutta jos määrät on vaikkapa 50 litraa väkevää viinaa vuodessa, niin ketään ei kiinnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitätkö että tuodaksesi Baltiasta viinaa sinun pitää itse ajaa omaa pakettiautoasi ja todistaa että viinat tulee vain omaan käyttöösi? Hehheh?

        "Alkoholin ja tupakan kuljettaminen matkustettaessa EU-maiden välillä"

        "Valmisteverot on pääsääntöisesti maksettava siinä maassa, jossa alkoholia ja tupakkaa kulutetaan. Tähän sääntöön on kuitenkin poikkeuksia, kun kyse on yksityishenkilöiden matkustamisesta EU-maiden välillä. Näitä poikkeuksia sovelletaan, jos ostetut tuotteet on tarkoitettu omaan käyttöön eikä jälleenmyyntiin. Toisesta EU-maasta ostettujen tuotteiden hintaan sisältyy vero (arvonlisä- ja valmistevero), joten niistä ei tarvitse maksaa enempää veroa muissa EU-maissa.

        Sen määrittämiseksi, onko tuotteet on tarkoitettu henkilön omaan käyttöön, EU:n tulliviranomaiset voivat ottaa huomioon useita eri seikkoja, kuten sen, harjoittaako kyseinen henkilö liiketoimintaa yrittäjänä tai toisen palveluksessa, miten tavarat on pakattu ja miten ne kuljetetaan. Samoin kuljetettu tavaramäärä tarkistetaan"

        Jos määrät toistuvasti ovat huomattavia, siis todella huomattavia, niin päädyt jututettavaksi ja verotettavaksi. Mutta jos määrät on vaikkapa 50 litraa väkevää viinaa vuodessa, niin ketään ei kiinnosta.

        Suomeksi sanottuna jos tilaan itselleni EU-maasta 30 pulloa konjakkia, sitä ei tullata eikä veroteta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomeksi sanottuna jos tilaan itselleni EU-maasta 30 pulloa konjakkia, sitä ei tullata eikä veroteta.

        Tilaa piruuttas ja katso. Sitä ei tullata, mutta verottajalta tulee lasku. Jos et saa jotain yksityistä sitä salakuljettamaan sinulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilaa piruuttas ja katso. Sitä ei tullata, mutta verottajalta tulee lasku. Jos et saa jotain yksityistä sitä salakuljettamaan sinulle.

        Yleensä vaan näillä persaukisilla Esson baarin vakiasukkailla ei rahaa löydy tilailuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomeksi sanottuna jos tilaan itselleni EU-maasta 30 pulloa konjakkia, sitä ei tullata eikä veroteta.

        Tämä on niin moneen kertaan kaluttu aihe, että ihan turha jatkaa luulojen varassa. Tullilla on vuodesta -22 ollut tehostettu kampanja näiden kilisevien lähetysten seuraamiseen, jatkuu ainakin vuodenvaihteeseen. Säkällä voi joku paketti tulla ohi, mutta valtaosa päätyy verottajan syyniin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on niin moneen kertaan kaluttu aihe, että ihan turha jatkaa luulojen varassa. Tullilla on vuodesta -22 ollut tehostettu kampanja näiden kilisevien lähetysten seuraamiseen, jatkuu ainakin vuodenvaihteeseen. Säkällä voi joku paketti tulla ohi, mutta valtaosa päätyy verottajan syyniin.

        Täysin päinvastoin. Jos alkoholia tilaa toisessa EU-maassa sijaitsevasta verkkokaupasta, vastuu verojen maksamisesta riippuu siitä, miten tilauksen kuljetus on järjestetty.

        Verottaja ei saa EU-lakien mukaan verottaa omaan käyttöön tuotua viinaa jos tilaaja on järjestänyt kyydin itse. Tilaajan ei tarvitse olla siinä kyydissä. Piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin päinvastoin. Jos alkoholia tilaa toisessa EU-maassa sijaitsevasta verkkokaupasta, vastuu verojen maksamisesta riippuu siitä, miten tilauksen kuljetus on järjestetty.

        Verottaja ei saa EU-lakien mukaan verottaa omaan käyttöön tuotua viinaa jos tilaaja on järjestänyt kyydin itse. Tilaajan ei tarvitse olla siinä kyydissä. Piste.

        Seurannan he tekee ja kirjaukset, mutta verottaa eivät voi.

        Voidaan rinnastaa se siihen että suomalainen eläkevakuutusyhtiö pidättää eläkkeestä ensin verot ja sitten ruotsalainen verottaja perisi ne uudelleen siitä käteenjäävästä summasta.
        Näin ei tapahdu. Suomella ja Thaimaallakin on sopimus joka estää kaksoisverotuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seurannan he tekee ja kirjaukset, mutta verottaa eivät voi.

        Voidaan rinnastaa se siihen että suomalainen eläkevakuutusyhtiö pidättää eläkkeestä ensin verot ja sitten ruotsalainen verottaja perisi ne uudelleen siitä käteenjäävästä summasta.
        Näin ei tapahdu. Suomella ja Thaimaallakin on sopimus joka estää kaksoisverotuksen.

        Curia (EU tuomioistuimen päätös) Asiassa C-296/95
        YHTEISÖJEN TUOMIOISTUIN

        on ratkaissut Court of Appealin 31.7.1995 tekemällään päätöksellä esittämät kysymykset seuraavasti:

        Valmisteveron alaisia tuotteita koskevasta yleisestä järjestelmästä sekä näiden tuotteiden hallussapidosta, liikkumisesta ja valvonnasta 25 päivänä helmikuuta 1992 annettua neuvoston direktiiviä 92/12/ETY on tulkittava siten, että se ei estä valmisteveron kantamista jäsenvaltiossa A sellaisista tuotteista, jotka on luovutettu kulutukseen jäsenvaltiossa B, jossa ne on hankittu yhtiöstä X jäsenvaltiossa A olevien yksityishenkilöiden tarpeisiin, kun heidän välittäjänään toimii yhtiö Y asiamiehen ominaisuudessa palkkiota vastaan ja kun otetaan huomioon, että tavaroiden kuljetuksen jäsenvaltiosta B jäsenvaltioon A on järjestänyt yhtiö Y yksityishenkilöiden lukuun ja sen on toteuttanut ammattimainen kuljettaja maksua vastaan.

        Eli direktiivi ei estä valmisteveron kantamista Suomessa, kun viinaksia on tilattu toisesta EU-maasta maksua vastaan suoritetun kuljetuksen toimesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin päinvastoin. Jos alkoholia tilaa toisessa EU-maassa sijaitsevasta verkkokaupasta, vastuu verojen maksamisesta riippuu siitä, miten tilauksen kuljetus on järjestetty.

        Verottaja ei saa EU-lakien mukaan verottaa omaan käyttöön tuotua viinaa jos tilaaja on järjestänyt kyydin itse. Tilaajan ei tarvitse olla siinä kyydissä. Piste.

        tilasin vuosia sitten 100 pulloa samppakaljaa, 50 laatikkoa baltikaa, 30 pulloa smirriä, saksasta, rahdin tilasin eri firmasta, juomat tuli kotiin, veroja ei koskaan...
        Hinta oli hyvin edullinen verrattuna alkon hintoihin...
        BY NumBall HHN 63v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seurannan he tekee ja kirjaukset, mutta verottaa eivät voi.

        Voidaan rinnastaa se siihen että suomalainen eläkevakuutusyhtiö pidättää eläkkeestä ensin verot ja sitten ruotsalainen verottaja perisi ne uudelleen siitä käteenjäävästä summasta.
        Näin ei tapahdu. Suomella ja Thaimaallakin on sopimus joka estää kaksoisverotuksen.

        Suomen ja Thaimaan verosopimus on seuraavanlainen, Thaimaan valtio voi halutessaan vaatia veronkantoa thaimaahan suomesta maksetuista eläkkeistä, tällöin suomen verottaja hyvittää takautuvasti thaimaahan maksetut verot, siis kun verotus valmistuu voit anoa verottajalta takaisin maksamasi ennakonpidätykset ilman korkoa, saat ne veronpalautuksissasi takaisin... asiasta löytyy tiedote verottajan sivuilta, pitäähän pienen suomen tukee 12x suurempaa thaimaata.
        By NumBAll HHN 63v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen ja Thaimaan verosopimus on seuraavanlainen, Thaimaan valtio voi halutessaan vaatia veronkantoa thaimaahan suomesta maksetuista eläkkeistä, tällöin suomen verottaja hyvittää takautuvasti thaimaahan maksetut verot, siis kun verotus valmistuu voit anoa verottajalta takaisin maksamasi ennakonpidätykset ilman korkoa, saat ne veronpalautuksissasi takaisin... asiasta löytyy tiedote verottajan sivuilta, pitäähän pienen suomen tukee 12x suurempaa thaimaata.
        By NumBAll HHN 63v.

        Tuosta löytyy tarkemmat tiedot...
        https://www.vero.fi/syventavat-vero-ohjeet/ohje-hakusivu/77657/kansainvalisen-kaksinkertaisen-verotuksen-poistaminen3/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta löytyy tarkemmat tiedot...
        https://www.vero.fi/syventavat-vero-ohjeet/ohje-hakusivu/77657/kansainvalisen-kaksinkertaisen-verotuksen-poistaminen3/

        Ennen kuin lahkolaiset alkavat taas määkimään , tuossa on ohjeen kohta.

        Verosopimusten mukaan kaksinkertaisen verotuksen poistaa pääsääntöisesti asuinvaltio. Joissakin Suomen solmimissa verosopimuksissa on poikkeuksellisesti sovittu niin sanotusta käänteisestä hyvityksestä. Käänteisessä hyvityksessä lähdevaltio poistaa kaksinkertaisen verotuksen.

        Jos kyse on Suomesta maksetuista sosiaalilainsäädäntöön perustuvista eläkkeistä ja eläkkeensaajan asuinvaltio on Espanja, Italia, Sveitsi tai Thaimaa, Suomi poistaa poikkeuksellisesti lähdevaltiona kaksinkertaisen verotuksen. Myös silloin, jos eläkkeensaajan asuinvaltio on Suomi ja lähdevaltio Thaimaa tai Italia, lähdevaltio poistaa kaksinkertaisen verotuksen, kun on kyse sosiaalilainsäädäntöön perustuvasta eläkkeestä.

        Käänteistä hyvitystä sovelletaan myös Suomen ja Espanjan välisen verosopimuksen 17.2 artiklassa tarkoitettuihin eläkkeisiin. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että käänteistä hyvitystä sovelletaan julkisyhteisön maksamaa eläkettä lukuun ottamatta kaikkiin Suomesta Espanjassa asuvalle henkilölle maksettaviin eläkkeisiin. Käänteistä hyvitystä sovelletaan myös julkisyhteisön harjoittaman liiketoiminnan yhteydessä karttuneisiin eläkkeisiin. Liikennevakuutuksen perusteella maksettavaan eläkkeeseen ei sovelleta käänteistä hyvitystä, koska se verotetaan vain tulonsaajan asuinvaltiossa.

        Kun käytetään käänteistä hyvitystä, Suomesta toisessa valtiossa asuvalle henkilölle maksettava suoritus (esimerkiksi eläke, etuus tai elinkorko) verotetaan Suomessa. Veron määrää laskettaessa Suomen verotuksessa hyvitetään samasta tulosta asuinvaltioon maksettu vero. Hyvitys ei voi kuitenkaan ylittää samasta tulosta Suomessa menevän veron määrää. Kansainvälisen kaksinkertaisen verotuksen poistamisesta annetun lain tarkoittamaa käyttämätöntä ulkomaisen veron hyvitystä koskevat säännökset eivät tule sovellettavaksi, koska kyseinen laki koskee vieraasta valtiosta saadun tulon kaksinkertaisen verotuksen poistamista.

        Jos henkilöllä on Suomesta saadun tulon, esimerkiksi eläkkeen, lisäksi muita veronalaisia tuloja asuinvaltiossaan, lasketaan Suomesta saadusta tulosta käänteisellä hyvityksellä hyvitettävän veron määrä puhtaiden tulojen suhteessa. Verovelvollisen on siksi selvitettävä veroilmoituksellaan, minkä verran Suomesta saadusta tulosta on maksettu veroa asuinvaltioon ottaen huomioon mahdolliset kyseisessä valtiossa tuloista tehtävät luonnolliset vähennykset (tulon hankkimisesta ja säilyttämisestä johtuneet menot).


    • Anonyymi

      Suomen Tulli ottaa "liiat" viinat takuulla pois. Samoin tekee Ruotsin.

      Myös Eestin tulli kun käy lastin Latviasta jos on "liikaa omaan käyttöön".
      Viisaat ottavat pullopalkalla juoppoja mukaan että lasti jakautuu useammalle ja on OK.

      Ko maat haistattavat pitkät EUn verovapaus säännöillä ja tekevät itse omat!

      Kirkot määräävät yhä!

    • Anonyymi

      Vain tyhmä käyttää Finnairia, tai sitten sellainen jolla on rahaa haaskattavana.
      Finnairilla on kaikki kallista, Finnairilla ei ole toimivaa asiakaspalvelua, Finnairin lentoemännät ovat töykeitä.

      • Anonyymi

        Finnair on suomalainen, ja saa puhua suomea... jo lentokoneessa... viikkokin on pitkä aika ulkomaalaisten kanssa, ilman joulupuuroa.


      • Useaan kohteeseen lentäessä on Finnair ainoa suoraa lentoa lentävä yhtiö, joka näyttelee omaa osuuttaan yhtiötä valittaessa.


      • Anonyymi

        Joka kerta kun olen helsingissä finskiin noussut niin olen bangkokiin päässyt. Suora lento mitä muuta pitäisi olla? Rahattomat valittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka kerta kun olen helsingissä finskiin noussut niin olen bangkokiin päässyt. Suora lento mitä muuta pitäisi olla? Rahattomat valittaa.

        Mutta et muualle olet siis käynyt vain thaimaassa, jopa joka kerta, finnair lentää moneen muuhunkin kohteeseen, oletko köyhä.


      • Anonyymi

        Niin metsä vasstaa kuin sinne huudetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta et muualle olet siis käynyt vain thaimaassa, jopa joka kerta, finnair lentää moneen muuhunkin kohteeseen, oletko köyhä.

        Eikös tämä ole thaimaa aiheinen palsta jossa keskustellaan thaimaan matkailusta ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös tämä ole thaimaa aiheinen palsta jossa keskustellaan thaimaan matkailusta ?

        Ei, vaan täällä Hankasalmen savolaiset jauhaa tuubaa Thaimaasta ja Kampotista, sekä siitä miten paljon Suomessa on köyhiä. Ja aina välillä jeesuksen tumputuksesta toiseen tulemiseen. Ja puurosta, sekä viinasten tilaamisesta EU-maasta Suomeen.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5055
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1295
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe