minä olen kaappi kristitty vl joukoissa

Anonyymi-ap

Synnyin vl perheeseen, ja hengailen mukana siksi.

En kuitenkaan usko /noudata heidän itse keksittyjä syntilistojaan, lapsikin tietää että ne ovat hatustavedettyjä ja siten turhia. Ei logiikkaa, ei Raamattuyhteyttä. Ihan tyhjää soopaa.

Toki aina silloin jos tiukkis vl on näköpiirissä valmiina "loukkaantumaan" tekosistani, tai niistä jättäytymisistä, en silloin niin tee, koska niin Paavali neuvoi olla tekemättä, ettet veljeäsi loukkaa.

Raamatun ohjeita kyllä noudatan. Tai ainakin yritän.

Joten, olen sitä mihin minut kastettiin ja konfirmoitiin: evlut kristitty. Ilman (ah niin turhia) vl lisäyksiä.

Vaikkakin, siis hengailen piireissä, kun elämä on tänne paiskannut.

70

855

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kunhan pidät sapatin sekä siitä kiivailet, niin kaikki hyvin. Ei silloin itseään eikä omia tekemisiään tarvitse tarkkailla, vaan muut tuomita laittomuuden tekijöiksi.

• Missä Jeesus käski pitää juuri lauantaina, joka oli Israelin sabattia, niin pakollisena?

• Anonyymi

10 käskyä ja niiden mukaan virittäytynyt omatunto, se on mun juttu. Ei yhtään itse keksittyä siihen lisää.

• Silloinhan voit myöntää, että Jeesus antoi sabatille uuden määritteen, Lain osalta.

ark. 2:27 Ja Jeesus sanoi heille: "Sapatti on ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Silloinhan voit myöntää, että Jeesus antoi sabatille uuden määritteen, Lain osalta.

ark. 2:27 Ja Jeesus sanoi heille: "Sapatti on ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten.

Pinna olet tuossa asiassa pahasti harhassa.

Nimim. Helluntailaiseksi väitetty

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Silloinhan voit myöntää, että Jeesus antoi sabatille uuden määritteen, Lain osalta.

jaa, no, kyllä minä pyhäpäivän levolle pyrin pyhittämään jos sitä tarkoitat?

• Anonyymi kirjoitti:

Pinna olet tuossa asiassa pahasti harhassa.

Nimim. Helluntailaiseksi väitetty

Missä olen väärässä (harhassa)?

Tuossako Apt; jakeessa? 2:27 Ja Jeesus sanoi heille: "Sapatti on ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten.

Luukashan pani sen muistiin Jeesuksen sanomana.

Vai missä?

• Anonyymi kirjoitti:

Kirjoitin; Apt 2:27 Ja Jeesus sanoi heille: "Sapatti on ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten.

Koen tämän Jumalan sanana, enemmän kuten Wellujen opetuksen.

Kerrotko mikä sabatin päivä silloin oli vettattuna nykyiseen kalenteriin.

• Anonyymi kirjoitti:

Eli pyhitätkö antiikin Sun - jumalalle, joksi se on aikoinaan pyhitetty.

Kuitenkin non ainakin yksi päivä viettää Kolmiyhteisen vuoksi, samalla saa itsekin levätä.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Eli pyhitätkö antiikin Sun - jumalalle, joksi se on aikoinaan pyhitetty.

Kuitenkin non ainakin yksi päivä viettää Kolmiyhteisen vuoksi, samalla saa itsekin levätä.

Sunjumalan päivä on sunnuntai. Sunnuntai on myös Lusiferin (vl) päivä.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Pinna, älä väärennä Raamatun sanomaa!

Matteuksen evankeliumi
        5:17, Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan.

Tarkoittaa sitä että lauantai on edelleen Sabatti.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Kirjoitin; Apt 2:27 Ja Jeesus sanoi heille: "Sapatti on ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten.

Koen tämän Jumalan sanana, enemmän kuten Wellujen opetuksen.

Kerrotko mikä sabatin päivä silloin oli vettattuna nykyiseen kalenteriin.

Lauantai ja se on Saarti yhä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lauantai ja se on Saarti yhä.

Sabatti

• Anonyymi kirjoitti:

Matteuksen evankeliumi

Miten väärennän, siteerasihan Mark. 2:27 Ja Jeesus sanoi heille: "Sapatti on ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten.

Missä meni pieleen?

Mutta Sinulla meni, laistoit vain puoli jaetta, koska loppu jae olisi sinulle kauhistus.
        Jakeesihan kuuluu Raamatussa; 17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.

Miten Hän sen toteutti, toteutti täyttämällä sen, omalla verellään.

Et arvaakaan, täyttämällä sen.

Joh. 19:30 Jeesus joi viinin ja sanoi: "Se on täytetty." Hän kallisti päänsä ja antoi henkensä.

Ei olen sen kansan jäsenenä, mutta kun Kristus sen täytti, niin pakanat siirsivät sen Auringon palvonnan julmalle.

Missä se väärennös tuli esiin? Lyhenninkö jotain jaetta, vai?

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Miten väärennän, siteerasihan Mark. 2:27 Ja Jeesus sanoi heille: "Sapatti on ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten.

Missä meni pieleen?

Mutta Sinulla meni, laistoit vain puoli jaetta, koska loppu jae olisi sinulle kauhistus.
        Jakeesihan kuuluu Raamatussa; 17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.

Miten Hän sen toteutti, toteutti täyttämällä sen, omalla verellään.

Et arvaakaan, täyttämällä sen.

Joh. 19:30 Jeesus joi viinin ja sanoi: "Se on täytetty." Hän kallisti päänsä ja antoi henkensä.

Ei olen sen kansan jäsenenä, mutta kun Kristus sen täytti, niin pakanat siirsivät sen Auringon palvonnan julmalle.

Missä se väärennös tuli esiin? Lyhenninkö jotain jaetta, vai?

Jos Jeesus olisi muuttanut sabatin sunnuntaille, hän olisi ollut lainrikkoja. Sunnuntai on auringonjumala Luciferin päivä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matteuksen evankeliumi

Raamatuhan on väärennetty

• Anonyymi kirjoitti:

Jos Jeesus olisi muuttanut sabatin sunnuntaille, hän olisi ollut lainrikkoja. Sunnuntai on auringonjumala Luciferin päivä.

Jos tädillä olisi munat, Hän olisi setä, lakia rikkomatta.

Jeesus oli jo kuollut, kun Hänen seuraajansa alkoivat kokoontuvan Kokouksiin viikon ensimmäisenä päivänä, mutta jätän sinulle arvauksen varana, miksi?

• Anonyymi kirjoitti:

Raamatuhan on väärennetty

Mistä kohti?

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Jos tädillä olisi munat, Hän olisi setä, lakia rikkomatta.

Jeesus oli jo kuollut, kun Hänen seuraajansa alkoivat kokoontuvan Kokouksiin viikon ensimmäisenä päivänä, mutta jätän sinulle arvauksen varana, miksi?

Kokoontuivat Sunnuntaina, viikon ensimmäisenä päivänä kun Paavalia oli lähtö seuraavana Maanantai päivänä.
        Eivät pitäneet mitään Jumalanpalvelusta.

• Anonyymi kirjoitti:

Kokoontuivat Sunnuntaina, viikon ensimmäisenä päivänä kun Paavalia oli lähtö seuraavana Maanantai päivänä.
        Eivät pitäneet mitään Jumalanpalvelusta.

Eivät. Nimi oli Kokous, johon kuuluu kaikki Kirstuisessa.

• Anonyymi

Lopulta on sivuseikka pidäkö sapatin ja mitä silloin teet.

Pääasia on tuomita sillä muita ja sanoa laittomuuden tekijöiksi.

Sekä vielä varmuuden vuoksi herjata muutoinkin uskovia mitä nyt sattuu aina keksimään.

• Jos ihminen viettää sabattia, on Hän Auriko jumalan Sun;in palvelupäivä.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Jos ihminen viettää sabattia, on Hän Auriko jumalan Sun;in palvelupäivä.

Sunnuntai on aurinkojumala Luciferin päivä.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Jos ihminen viettää sabattia, on Hän Auriko jumalan Sun;in palvelupäivä.

Keskiviikko on oikea sapatti

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Keskiviikko on oikea sapatti

Keskiviikkona keskikaljaa.Torstai toivoa täynnä.Perjantai persekännit.Lauantaina laiskottaa.Sunnuntaina sumussa.Maanantai masentaa.Tiistai tissejä täynnä.

• Anonyymi

Näitä tapauksia on nykyään melkoinen lauma.Osa aina sitte jossakin vaiheessa lähtee yhteisöstä kokonaan ulos.

• Anonyymi

"Toki aina silloin jos tiukkis vl on näköpiirissä valmiina "loukkaantumaan" tekosistani, tai niistä jättäytymisistä, en silloin niin tee, koska niin Paavali neuvoi olla tekemättä, ettet veljeäsi loukkaa."

Täytyy huomioida, että ilkimykset ja omaneduntavoittelijat pahentuvat vilpillisesti jonkun käytökseen vain siksi, että saavat kiusata ja alistaa. Keksivät vain jonkun syyn, jossa ei ole mitään perää.

• Anonyymi

Hoitkokous paholaisia on siis sukupolvesta toiseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hoitkokous paholaisia on siis sukupolvesta toiseen.

Vl-liike hoidettiin tähän hoitokokoushenkeen 70 -luvun lopussa, ne jotka muistaa sen ajan, se oli kauheaa hengellistä väkivaltaa. Siihen henkeen jäi vl-ihmiset, niin minäkin, järkyttävää SRK:n syntilistan noudattamista oli nuoruuteni ja aikuisuuteni.
        Tähän hoitokokoushenkeen vl-ihmiset kasvattivat lapsensa ja he nyt kasvattavat taas uuden sukupolven noudattamaan SRK:n syntilistaa.
        SRK ei ole halunnut irtisanoutua syntilistastaan, vaan on tuonut esille, että hoitokokoukset olivat siunauksellisia.

Kristuksen opettamaan vapautta ei ole vl-liikkeessä.

• Anonyymi

noinhan se käytännössä on.

Ei , vaikkapa nyt huulipunan käyttämiseen, loukkaantuvat veeällät , ei ne siihen huulipunaan loukkaannu, vaan siihen, että kun sitä ei nyt mekään käytetä niin et kyllä köytä kuule sinäkään.

niin se asetelma menee. Sairas asetelma.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei , vaikkapa nyt huulipunan käyttämiseen, loukkaantuvat veeällät , ei ne siihen huulipunaan loukkaannu, vaan siihen, että kun sitä ei nyt mekään käytetä niin et kyllä köytä kuule sinäkään.

Innokkaimmat toisten kyttääjät ja puhuttelijat ovat niitä omassa elämässään yhteisön kateellisimpia ja epärehellisimpiä valehtelijoita. Häiriköt vihaavat ja kadehtivat seesteisiä ja syvä rauha olemuksellisia henkilöitä, jotka eivät hyväksy heidän seuraansa. Kukapa juoruilijoita haluaa lähipiiriinsä. Katkeroitunina he ryhtyvät "hoitamaan" siitä "jostakin", jota ei ole tapahtunut eikä ole olemassakaan. Kyllä sieltä jotakin täytyy löytyä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

no eihän saatanan lapset muuta voi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vl-liike hoidettiin tähän hoitokokoushenkeen 70 -luvun lopussa, ne jotka muistaa sen ajan, se oli kauheaa hengellistä väkivaltaa. Siihen henkeen jäi vl-ihmiset, niin minäkin, järkyttävää SRK:n syntilistan noudattamista oli nuoruuteni ja aikuisuuteni.
        Tähän hoitokokoushenkeen vl-ihmiset kasvattivat lapsensa ja he nyt kasvattavat taas uuden sukupolven noudattamaan SRK:n syntilistaa.
        SRK ei ole halunnut irtisanoutua syntilistastaan, vaan on tuonut esille, että hoitokokoukset olivat siunauksellisia.

Kristuksen opettamaan vapautta ei ole vl-liikkeessä.

Ev.lut Kristinusko opettaa ettei yksikään ihminen voi tuomita toista.
        Jumala tuomitsee, mutta se, joka Häneen aidosti uskoo, omassa sydämessään, eikä ns. hehkuttele uskollaan tavan vuoksi ja tunnustaa aidosti syntinsä Hänelle, vaikka mielessänsä, Hän on kanssasi ja antaa voimaa. Hän haluaa pelkkää hyvää. Kaikille.

• Anonyymi kirjoitti:

Ev.lut Kristinusko opettaa ettei yksikään ihminen voi tuomita toista.
        Jumala tuomitsee, mutta se, joka Häneen aidosti uskoo, omassa sydämessään, eikä ns. hehkuttele uskollaan tavan vuoksi ja tunnustaa aidosti syntinsä Hänelle, vaikka mielessänsä, Hän on kanssasi ja antaa voimaa. Hän haluaa pelkkää hyvää. Kaikille.

Niin opettaa, pois lukien VL Papit, heidän saatanallisuus on aivan samaa tuomiota, mitä muutenkin.

Jumalalla ei ole valtaa synnin anteeksi annossa, ainoastaan Jeesuskella.

Jumala ei ole rivejä valitsemassa, Jeesus päättää sen mennäänkö iankaikkiseen elämään, vai tulen liekkeihin.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Niin opettaa, pois lukien VL Papit, heidän saatanallisuus on aivan samaa tuomiota, mitä muutenkin.

Jumalalla ei ole valtaa synnin anteeksi annossa, ainoastaan Jeesuskella.

Jumala ei ole rivejä valitsemassa, Jeesus päättää sen mennäänkö iankaikkiseen elämään, vai tulen liekkeihin.

Siellä se harhapastorikin viimein kärventyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siellä se harhapastorikin viimein kärventyy.

Ei kannata astua Jumalan varpaille.Tulee sulleki vielä iso pipi.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei kannata astua Jumalan varpaille.Tulee sulleki vielä iso pipi.

En oikein ylettyykään varpaat on Tavassa minun maan päällä.

• Anonyymi

Mutta näinhän asia on teologisessa mielessä, yksinomaan.

Mihin uskontoon lestadiolaisperheen lapset kastetaan? Evlut.

Mihin uskontoon lestadolaisnuoret konfirmoidaan? EVlut.

Ei ole olemassakaan sellaista uskontoa kuin vahoillislestadiolaisuus. Eihän siihen voi edes liittyä kuin hengailemalla löyhästi mukana. Mihinkään papereihin missään ei merkitä että uskonollinen suuntautuminen on joku ihmeen vanhoillislestadiolaisuus.

Ehei. niihin merkitään että kotiseurakunta on paikallinen srk eli evlut. Siellä on kirlkot, seurakuntatalot, vihkikaavat, sakramentit, hautausmaat jne. Ja niistä sitä maksetaan, kirkollisverona.

Ei rauhanyhdistyksen jäseneksi liittyminen ole mikään uskontoon liittyminen.

Siksipä monet eivät edes siihenkään liity, liittymisestä kun ei saa muuta eforttia kuin keittiövuoron, ja jäsenmaksun.

Vl teologia? Mitä se on? Ei sellaista ole olemassakaan. Sen korvaa käytännön elämässä epämääräinen röykkiö isien perinnäis sääntöjä, jotka nekin muuttuvat koko ajan ja kunnanrajojen mukaan, ja varsinkin valtakuntien rajojen mukaan.

esim. venäläisille "lestadiolaisille" passasi vuosikymmenien ajan oikein hyvin alkoholi, televisio sekä ehostus. Kun eivät tienneet oulun herrojen tahdosta mitään. Afrikan "lestadiolaista" nyt puhumattakaan.

• Anonyymi

Afrikan velluilla on suurimmat korvakorut.

• Anonyymi

Suurin osa vl-liikkeeseen kuuluvista ovat ns. kymppilestoja, jotka noudattavat SRK:n syntilistaa prikulleen ja valvovat myös, että muut vl:t sitä noudattavat kyttäämällä ja juoruilemalla.

• Anonyymi

Ei, vaan suurin osa "lestadiolaisista" on niitä, koska ovat sellaisiksi syntyneet, ja he noudattavat syntilistoja peloteltuina ja pakon edessä.

Yksikään ei halua niitä noudattaa omasta tahdostaan, vaan joukkopsykologisessa paineessa pn pakko.

Tilanne on sellainen, että kukaan ei niihin usko, mutta kaikkien on niitä pakko noudattaa.

• Syntilista on laki ja joka siirtyy armon alta lain alle,-on kirottu. Niin myös vl-harhaoppi ja jokainen joka siihen uskoo!

Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä; sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto. Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen. (Room 3:19-26)

• Anonyymi

Joo ne kyttää rukoiletko vai uskotko syntejä anteeksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo ne kyttää rukoiletko vai uskotko syntejä anteeksi

Ne kyttää, että käytkö seuroissa, katsotko TV:tä, kuunteletko rock-musiikkia jne.
        Katso syntilista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne kyttää, että käytkö seuroissa, katsotko TV:tä, kuunteletko rock-musiikkia jne.
        Katso syntilista.

Rock musiikki ei ole syntiä jos käy srkn seuroissa muuten on, eikä tyv eikä seksi, muuten on eikä uskoossa haluu niitä tehdä,ollaan muuten synnittomiä montackristittyä ei oo lohikäärmeuskontoon syntyny vl ihmiset menee kaikii helvettiin, vl opit on helvetistä kateelliset varkaat juoruilijat huorintekijät menee helvettiin,kun ,hedelmistään vl tunnetaan orjantappuraoista ei koota viikunoita, vl uskonto on mätä puu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei, vaan suurin osa "lestadiolaisista" on niitä, koska ovat sellaisiksi syntyneet, ja he noudattavat syntilistoja peloteltuina ja pakon edessä.

Yksikään ei halua niitä noudattaa omasta tahdostaan, vaan joukkopsykologisessa paineessa pn pakko.

Tilanne on sellainen, että kukaan ei niihin usko, mutta kaikkien on niitä pakko noudattaa.

Mitä tarkoittaa lestadiolaisuudessa

-Sapatti
        -Syntilista
        -Hoitokokous
        -Kotiseurat

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rock musiikki ei ole syntiä jos käy srkn seuroissa muuten on, eikä tyv eikä seksi, muuten on eikä uskoossa haluu niitä tehdä,ollaan muuten synnittomiä montackristittyä ei oo lohikäärmeuskontoon syntyny vl ihmiset menee kaikii helvettiin, vl opit on helvetistä kateelliset varkaat juoruilijat huorintekijät menee helvettiin,kun ,hedelmistään vl tunnetaan orjantappuraoista ei koota viikunoita, vl uskonto on mätä puu

Onko pakko käydä seuroissa?

• Anonyymi

Olet rohkea. Voin vain kuvitella miten vaikeaa sinulla on. Kun pitäisi olla kuin *muutkin*. Mutta tiedätkö: Jumala asuu SYDÄMMESSÄSI ja se on AITOA. Se ei ole kenenkään määräämää vaan sinä tiedät mikä on totuus. Aito usko ei ole kenenkään määräämää. Kaikkea hyvää sinulle ja elämääsi <3

• Anonyymi

P.s. Jumala antaa anteeksi myös niille, jotka eivät usko Häneen. He eivät joudu kadotukseen koska Hän rakastaa kaikkia. Hän kuulee meidän hiljaisen pyynnön sydämestämme: Surun, Ilon, Pelon. Ja kun on oikein vaikeaa..pyydämme Jumalalta apua..sisäisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

P.s. Jumala antaa anteeksi myös niille, jotka eivät usko Häneen. He eivät joudu kadotukseen koska Hän rakastaa kaikkia. Hän kuulee meidän hiljaisen pyynnön sydämestämme: Surun, Ilon, Pelon. Ja kun on oikein vaikeaa..pyydämme Jumalalta apua..sisäisesti.

Vaikka emme mene joka sunnuntai kirkkoon..Hän silti rakastaa meitä koska Hän kuulee meidät koska on kuullut meidät jo pitkän aikaa :-)

• Anonyymi kirjoitti:

Laitako näkyviin Raamatun kohdan, missä Jumala armahtaa sekä antaa synnit anteeksi.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Laitako näkyviin Raamatun kohdan, missä Jumala armahtaa sekä antaa synnit anteeksi.

tuhlaajapoikavertauksessa poika tunnusti syntinsä isälleen (vrt.Jumala), joka armahti hänet itse suoraan.

Palvelijoille hän antoi tämän - katumuksen ja armahduksen- jälkeen tehtäväksi pistää pystyyn pirskeet,

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Jeesus antaa syntejä anteeksi useallakin ihmiselle.

Ja häntä siitä sen ajan omavanhurskaat kovasti kristisoivat.

• Anonyymi kirjoitti:

tuhlaajapoikavertauksessa poika tunnusti syntinsä isälleen (vrt.Jumala), joka armahti hänet itse suoraan.

Palvelijoille hän antoi tämän - katumuksen ja armahduksen- jälkeen tehtäväksi pistää pystyyn pirskeet,

Tuhlaaja Poika on vertaus, ja missä siinä esiintyy Jumala?

En vertaile Jumalaa tavalliseen isään. Olen pitänyt kymmeniä saarnoja aiheesta, ja kysymyksessä oli Isä, pokien Isä, joka armahti Poikaansa.

Jumalalla on vain yksi Poika, Messias Jeesus, ja toinen seikka, kun Poika teki parannuksen ja tuli kotiin, mitä Isä hänelle antoi?

22 Mutta isä sanoi palvelijoilleen: 'Hakekaa joutuin parhaat vaatteet ja pukekaa hänet niihin, pankaa hänelle sormus sormeen ja kengät jalkaan.

Ensinnäkin Isä juoksi, juutalainen mies ei juokse.

Toinen oli vaatteet, nehän haisevat sialle, eikä juutalainen syö sikaa, joten vaatteet siksi ja seuraavana Sinetti sormus, joka esti naapureita tappamasta Häntä, Lain rikkojana ja kerron nyt sen, et tunne heimomme lakia juuri näissä asioissa, näin koko kirjotus on kävelyä heikoilla jäillä.

Kolmantena on kengät. Ne on meidän merkki ja mainitse milloin mm mustalainen on ollut huonoissa kengissä, se on pakanoiden vikaa.

Tummat ovat Manassen jälkeläisiä, toinen asia olet sinä.

• Anonyymi kirjoitti:

Jeesus antaa syntejä anteeksi useallakin ihmiselle.

Ja häntä siitä sen ajan omavanhurskaat kovasti kristisoivat.

Totta, vain Jeesus on Lain täyttänyt, kukaan muu siihen ei pysty.

Raamatussa, Uudessa testamentissa ei kukaan muu ole sitä tehnyt ja nuo syntien anteeksi annattaminen on moukkamaista, sillä ei ole tukea Raamatussa.

Yhtään tapausta et sieltä löydä.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

En vertaile Jumalaa tavalliseen isään. Olen pitänyt kymmeniä saarnoja aiheesta, ja kysymyksessä oli Isä, pokien Isä, joka armahti Poikaansa.

Jumalalla on vain yksi Poika, Messias Jeesus, ja toinen seikka, kun Poika teki parannuksen ja tuli kotiin, mitä Isä hänelle antoi?

22 Mutta isä sanoi palvelijoilleen: 'Hakekaa joutuin parhaat vaatteet ja pukekaa hänet niihin, pankaa hänelle sormus sormeen ja kengät jalkaan.

Toinen oli vaatteet, nehän haisevat sialle, eikä juutalainen syö sikaa, joten vaatteet siksi ja seuraavana Sinetti sormus, joka esti naapureita tappamasta Häntä, Lain rikkojana ja kerron nyt sen, et tunne heimomme lakia juuri näissä asioissa, näin koko kirjotus on kävelyä heikoilla jäillä.

Kolmantena on kengät. Ne on meidän merkki ja mainitse milloin mm mustalainen on ollut huonoissa kengissä, se on pakanoiden vikaa.

Jobin kirjassa mainitaan Jumalalla olevan moniakin poikia, ja ne hengaavat saatanan kanssa??!!??

"
        Eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat koolle ja asettuivat Herran eteen. Myös Saatana oli heidän joukossaan. 7Herra kysyi Saatanalta: »Mistä sinä.....

"

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Harhapastori saarnoineen on saatanasta.

• Anonyymi

On se vaikeaa jumalattomille pedomulkuille kun saarnataan syntejä anteeksi yrittää omia juutalaispskat evankeliumin mut ei voi,sitä voi saarnata pyhät ja puhtaat kuten "vl"

• Anonyymi

Vl-liike tuo esiin, ettei vl-liikkeessä ole pedofiliaa, vaikka useita pedofiilejä on jäänyt kiinni.
        Pedofilian kieltämisellä vl-liike suojelee pedofiilejä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vl-liike tuo esiin, ettei vl-liikkeessä ole pedofiliaa, vaikka useita pedofiilejä on jäänyt kiinni.
        Pedofilian kieltämisellä vl-liike suojelee pedofiilejä.

Totta, niin totta. Kaikki tulisi olla avoimempaa, jolloin olisi joku pelote, ettei toim7in ryhtyisi srurasmusten pelossa. Yleensäkin rikokset on rikoksia ja niistä voi puhua.

• Kukan miehestäsi otti ensimmäisen evankeliumin vastaa, lestadiolaisetko?
        Ei se oli israelilaiset.

• Mitä tähän sanot, samalla voi kertoa, edes missä mainitaan ylipäätään lestadiolaiset?

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Mitä tähän sanot, samalla voi kertoa, edes missä mainitaan ylipäätään lestadiolaiset?

Tuona päivänä Herra tuomitsee taivaan ja maan. Hän tuomitsee ne, jotka rikkoivat taivaassa ja ne, jotka tekivät niin maan päällä. Hän tuomitsee kansojen paimenet. Hän kysyy lammaslaumoista ja ne annetaan Hänelle, eikä niissä ole petosta. Näiden jälkeen Elia ja Eenok tulevat alas. He poistavat maailman lihan ja saavat hengellisen ruumiin. He ajavat takaa laittomuuden poikaa ja tappavat hänet, sillä hän ei kykene puhumaan. Tuona päivänä hän hajoaa heidän läsnäolossaan kuin jää, joka hajoaa tulesta. Hän menehtyy kuin käärme, jossa ei ole henkeä. He sanovat hänelle: "Sinun aikasi on mennyttä. Siksi nyt, sinä ja ne, jotka uskovat sinuun, te menehdytte". Heidät heitetään syvyyden pohjalle ja se suljetaan heitä varten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuona päivänä Herra tuomitsee taivaan ja maan. Hän tuomitsee ne, jotka rikkoivat taivaassa ja ne, jotka tekivät niin maan päällä. Hän tuomitsee kansojen paimenet. Hän kysyy lammaslaumoista ja ne annetaan Hänelle, eikä niissä ole petosta. Näiden jälkeen Elia ja Eenok tulevat alas. He poistavat maailman lihan ja saavat hengellisen ruumiin. He ajavat takaa laittomuuden poikaa ja tappavat hänet, sillä hän ei kykene puhumaan. Tuona päivänä hän hajoaa heidän läsnäolossaan kuin jää, joka hajoaa tulesta. Hän menehtyy kuin käärme, jossa ei ole henkeä. He sanovat hänelle: "Sinun aikasi on mennyttä. Siksi nyt, sinä ja ne, jotka uskovat sinuun, te menehdytte". Heidät heitetään syvyyden pohjalle ja se suljetaan heitä varten.

Vl ei ole lestadiolainen vaan jeesus kristus

• Anonyymi

Mitä enemmän olen seurannut vl-liikkeen toimintaa, niin sitä enemmän olen ymmärtänyt, ettei se ole Jumalan valtakunta, vaan sääntöihin kahliutunut lahko, josta raamattu varoittaa.

• Anonyymi

Se on hylänyt jumalan valtakunnan ja ottanu tilalle kuollutta lihaa,sieluttomien ihmisten joukon

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on hylänyt jumalan valtakunnan ja ottanu tilalle kuollutta lihaa,sieluttomien ihmisten joukon

siis lestat

• Anonyymi

Se on sitä miksi se alunperin syntyikin. Herätysliike. Mutta sellaisena jo kovin ikääntynyt, korruptoitunut, ja mennyt itsensä ohi metsään. Kuollut herätysliike joka tarvitsee itsekin herätysliikkeen. Lestadiolaisuudella on identiteetti kriisi.

• Anonyymi

lestadiolaisuus perustuu huoruuteen ja ihmisten kiusaamiseen ja varastettuun johanneksen evankeliumiin

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2661
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      148
      1208
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1105
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      988
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      964
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      205
      921
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      13
      835
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      296
      833
    9. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      825
    10. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      39