Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

IS Viikonloppu 25.-26.11.2023

Anonyymi-ap

Tänään Teemun ja Heikin... tadaa... kolmemiikka!

Piilis Henrik Lahtiselta.

49

1316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nyt vaan jännitetään tuleeko Keisarille ongelmakohta ja sitä seuraava someraivo.

      • Anonyymi

        Hätäkokou, hätäkokou!
        ”Oikea reuna tuotti ongelmia.”


      • Eipä tässä mitään ongelmia olllut. 2½ minusta olisi ollut oikea vaikeustasoarvio. Täällä ratkojien oivalluskyky jälleen aliarvioidaan ja pilataan monen ratkonta turhilla paljastuksilla. Voin antaa vihkkejä, jos joku ei ihan totaalisesti halua ratkontaansa pilata, mutta pikku apua kuitenkin kaipaa.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Eipä tässä mitään ongelmia olllut. 2½ minusta olisi ollut oikea vaikeustasoarvio. Täällä ratkojien oivalluskyky jälleen aliarvioidaan ja pilataan monen ratkonta turhilla paljastuksilla. Voin antaa vihkkejä, jos joku ei ihan totaalisesti halua ratkontaansa pilata, mutta pikku apua kuitenkin kaipaa.

        Miksi kuvittelet osanneesi edes täyttää ristikon oikein? Viime viikollakin erehdyit siinä pahasti. Vaikka olit jo heti ristikon ilmestymispäivänä ruinannut vihjeiden ymmärtämiseen apuja taitavammilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kuvittelet osanneesi edes täyttää ristikon oikein? Viime viikollakin erehdyit siinä pahasti. Vaikka olit jo heti ristikon ilmestymispäivänä ruinannut vihjeiden ymmärtämiseen apuja taitavammilta.

        Niinpä juu. Allekirjoitan edellisen kommentin. Koska luulen osaavani edes jotain ristikoita
        (IHAN ITSE) loppuun asti ratkoa. Ja olen kovasti nauttinut edellisviikon, ja aiempienkin, mollailuista. Pääasiassa syystä, että miun aiemmat nettiääneen vähät sanomiset on Herra Nykyinen Ylipääjohtajan (ei nytten enää Pekka Lipposen, ko hää lienee jo poistunut meitin aikakirjoista). Vaan tämän uudemman, itse itsensä nimittäneen Herra SUURI Huuhaa. Toimesta pahoinpidellyt ja suuresti mollannut, nytten jo moniaita kertoja. Jos vaan ikinä olen tänne mitä hyvänsä kommenttia laittanut, Niin aina on heti samantien mollattu. Kertomatta mitään syytä, paitsi, että hänestä tuntuu ja hän luulee mitä kommentoija ajattelee. Että suuresti kiitän näitä muita kommentoijia. Jotka kumminkin tuntuvat olevan samaa mieltä kuin miekii. Ehkä. Paitsi että. Hyökii tuntuvat nauttivan, kun kommentteihin vastaa heitä paljon alemmalla älykapasiteetilla oleva henkilö. Että kannataako provosoida?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä juu. Allekirjoitan edellisen kommentin. Koska luulen osaavani edes jotain ristikoita
        (IHAN ITSE) loppuun asti ratkoa. Ja olen kovasti nauttinut edellisviikon, ja aiempienkin, mollailuista. Pääasiassa syystä, että miun aiemmat nettiääneen vähät sanomiset on Herra Nykyinen Ylipääjohtajan (ei nytten enää Pekka Lipposen, ko hää lienee jo poistunut meitin aikakirjoista). Vaan tämän uudemman, itse itsensä nimittäneen Herra SUURI Huuhaa. Toimesta pahoinpidellyt ja suuresti mollannut, nytten jo moniaita kertoja. Jos vaan ikinä olen tänne mitä hyvänsä kommenttia laittanut, Niin aina on heti samantien mollattu. Kertomatta mitään syytä, paitsi, että hänestä tuntuu ja hän luulee mitä kommentoija ajattelee. Että suuresti kiitän näitä muita kommentoijia. Jotka kumminkin tuntuvat olevan samaa mieltä kuin miekii. Ehkä. Paitsi että. Hyökii tuntuvat nauttivan, kun kommentteihin vastaa heitä paljon alemmalla älykapasiteetilla oleva henkilö. Että kannataako provosoida?

        "Että kannataako provosoida?"

        Tuhannen taalan kysymys. Mikä on se tapa jolla Ylipääjohtajan toimintaan pitäisi vastata? Hänen toimintansa jatkuva sormien läpi katsominen saattaa olla edesvastuutonta. Eikä Ylipääjohtajaan mitkään järkiperusteet tehoa. Eikä tämän palstan ylläpito tee mitään, koska Ylipääjohtaja on mainosrahaa jauhava sampo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Että kannataako provosoida?"

        Tuhannen taalan kysymys. Mikä on se tapa jolla Ylipääjohtajan toimintaan pitäisi vastata? Hänen toimintansa jatkuva sormien läpi katsominen saattaa olla edesvastuutonta. Eikä Ylipääjohtajaan mitkään järkiperusteet tehoa. Eikä tämän palstan ylläpito tee mitään, koska Ylipääjohtaja on mainosrahaa jauhava sampo.

        Ah, niin rakastan tuota 'mainosrahaa jauhava sampo'. Koska, eikös, senhän tähden myö tätä palstaa niingo vain pelkälteen luetaan. Mikään ratkontaa helpottava palstantäyte mitään riemua saa aikaan. Vai saako???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ah, niin rakastan tuota 'mainosrahaa jauhava sampo'. Koska, eikös, senhän tähden myö tätä palstaa niingo vain pelkälteen luetaan. Mikään ratkontaa helpottava palstantäyte mitään riemua saa aikaan. Vai saako???

        No tämän keskustelupalstan omistavaa yhtiötä eivät toki sanaristikot paljoa kiinnosta. Mutta Ylipääjohtaja kirjoittelee paljon ja hänen kirjoituksillaan on tiettyä huomioarvoa: mitähän ideoita hän nyt esittelee? Kyllä lukijoita on, ja siitä palstalla mainostavat mainostajat pitävät, joten palstan omistajalle Ylipääjohtaja käytännössä takoo rahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tämän keskustelupalstan omistavaa yhtiötä eivät toki sanaristikot paljoa kiinnosta. Mutta Ylipääjohtaja kirjoittelee paljon ja hänen kirjoituksillaan on tiettyä huomioarvoa: mitähän ideoita hän nyt esittelee? Kyllä lukijoita on, ja siitä palstalla mainostavat mainostajat pitävät, joten palstan omistajalle Ylipääjohtaja käytännössä takoo rahaa.

        YES YES YES!!! Pitäiskö ehken onnitella Ylipääjohtajaa. Nin saisi mennä itteensä? HALOO HRA HUUHAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kuvittelet osanneesi edes täyttää ristikon oikein? Viime viikollakin erehdyit siinä pahasti. Vaikka olit jo heti ristikon ilmestymispäivänä ruinannut vihjeiden ymmärtämiseen apuja taitavammilta.

        Tein kahdrn kirjaimen kohdslla viimeksi laadintavirheen puhtaasta huolimattomuuttani. Jos en olisi hutiloinut, olisin ratkonut viimekertaisen ristikon oikein. Kahteen vihjeeseen pyysin itseäni taitavammalta ymmärrysapua. Mutta mitä ymmärtämisen suhteen tulee, on niissä Jaskallakin välillä vaikeuksia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kuvittelet osanneesi edes täyttää ristikon oikein? Viime viikollakin erehdyit siinä pahasti. Vaikka olit jo heti ristikon ilmestymispäivänä ruinannut vihjeiden ymmärtämiseen apuja taitavammilta.

        "erehdyit siinä pahasti"

        Kaksi kirjainta oli väärin. On liioiteltua kirjoittaa, etyä erehdyin "pahasti". Ja virhe oki kuin huomaamatta jäänyt kirjoitusvirhe, sillä virheen aoheuttaneen vihjeen logiikan ymmärsin täysin.

        Myös tämän palstan ihannoima HP tekee ratkontavirheitä, mutta ne katsotaan sormien lävitse. Hän saa jatkaa loputontonta nöyryyttämistään. Hän on joillekin kuin tekoäly, joka ratkoo ison osan ristikkoa ratkojan puolesta kun ratkojalla itsellään ei ole halua itse pohtia ristikoita kunnolla. ja halu opetella ratkomaan puuttuu. Joka viikko sitten vasn oikaistaan.

        Ongelmakohtia voisi käsitellä kohta kohdalta siten, että myös ym,ärretään, miksi tulee mikin ratkaisusana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä juu. Allekirjoitan edellisen kommentin. Koska luulen osaavani edes jotain ristikoita
        (IHAN ITSE) loppuun asti ratkoa. Ja olen kovasti nauttinut edellisviikon, ja aiempienkin, mollailuista. Pääasiassa syystä, että miun aiemmat nettiääneen vähät sanomiset on Herra Nykyinen Ylipääjohtajan (ei nytten enää Pekka Lipposen, ko hää lienee jo poistunut meitin aikakirjoista). Vaan tämän uudemman, itse itsensä nimittäneen Herra SUURI Huuhaa. Toimesta pahoinpidellyt ja suuresti mollannut, nytten jo moniaita kertoja. Jos vaan ikinä olen tänne mitä hyvänsä kommenttia laittanut, Niin aina on heti samantien mollattu. Kertomatta mitään syytä, paitsi, että hänestä tuntuu ja hän luulee mitä kommentoija ajattelee. Että suuresti kiitän näitä muita kommentoijia. Jotka kumminkin tuntuvat olevan samaa mieltä kuin miekii. Ehkä. Paitsi että. Hyökii tuntuvat nauttivan, kun kommentteihin vastaa heitä paljon alemmalla älykapasiteetilla oleva henkilö. Että kannataako provosoida?

        Haluat siis ulkoistaa ristikoiden rstkonnan pääosin toisille ratkojille välittämättä pätkääkään siitä, että saat ratkaisusanoja, joita et tarvitse. Ratkonnan ulkoistaminen suuressa määrin toisille ratkojille sekä tarpeettoman avun hyödyntäminen ovat asioita, jotka tekevät mahdottomaksi joitakin "ratkojia" kunnioittaa.

        Ratkojana pidän vain henkilöä, joka itse pyrkii ratkomaan mahdollisimman paljon. Omien taitojen rajat kyllä voi tinnustaa, mutta silloinkaan ratkoja ei ota vastaan apua, jossa saa "kaupan päälle" ratkaisusanoja kohtiin, jotka itse voisi oivaltaa.

        En siis kaikkia tämän sivuston hyödyntäjiä pidän ratkojina laisinkaan. Osa on vain ristikon täyttäjiä, jotka keinolla millä hyvänsä haluavat ristikon täyteen.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Haluat siis ulkoistaa ristikoiden rstkonnan pääosin toisille ratkojille välittämättä pätkääkään siitä, että saat ratkaisusanoja, joita et tarvitse. Ratkonnan ulkoistaminen suuressa määrin toisille ratkojille sekä tarpeettoman avun hyödyntäminen ovat asioita, jotka tekevät mahdottomaksi joitakin "ratkojia" kunnioittaa.

        Ratkojana pidän vain henkilöä, joka itse pyrkii ratkomaan mahdollisimman paljon. Omien taitojen rajat kyllä voi tinnustaa, mutta silloinkaan ratkoja ei ota vastaan apua, jossa saa "kaupan päälle" ratkaisusanoja kohtiin, jotka itse voisi oivaltaa.

        En siis kaikkia tämän sivuston hyödyntäjiä pidän ratkojina laisinkaan. Osa on vain ristikon täyttäjiä, jotka keinolla millä hyvänsä haluavat ristikon täyteen.

        "Koska luulen osaavani edes jotain ristikoita
        (IHAN ITSE) loppuun asti ratkoa"


        No kerroin osaavasi ratkoa ihan itse osan ristikoita. Mutta niihin, joita et osaa, miksi ottaisit vastaan bulkkina saatuja ratkaisusanoja, jossa sinut PAKOTETAAN saamaan ratkaidusanoja vihjeisiin, joihi et ole ratkaisusanoja etsimässä. Miksi suostut minkään ristikon kohdslla nöyytettäväsi, sitä en sinussa ymäörrä lainkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Että kannataako provosoida?"

        Tuhannen taalan kysymys. Mikä on se tapa jolla Ylipääjohtajan toimintaan pitäisi vastata? Hänen toimintansa jatkuva sormien läpi katsominen saattaa olla edesvastuutonta. Eikä Ylipääjohtajaan mitkään järkiperusteet tehoa. Eikä tämän palstan ylläpito tee mitään, koska Ylipääjohtaja on mainosrahaa jauhava sampo.

        HP toimintaan pitäisi myös puuttua. Sellaista nöyryyttämistä ei pitäisi sallia. Moderaattorit puuttuivsatkin aluksi asiaan, mutta HP uuvutti moderaattorit niin pahoin, että he eivät jaksa puuttua. Täällä on melkoinen anarkia.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Haluat siis ulkoistaa ristikoiden rstkonnan pääosin toisille ratkojille välittämättä pätkääkään siitä, että saat ratkaisusanoja, joita et tarvitse. Ratkonnan ulkoistaminen suuressa määrin toisille ratkojille sekä tarpeettoman avun hyödyntäminen ovat asioita, jotka tekevät mahdottomaksi joitakin "ratkojia" kunnioittaa.

        Ratkojana pidän vain henkilöä, joka itse pyrkii ratkomaan mahdollisimman paljon. Omien taitojen rajat kyllä voi tinnustaa, mutta silloinkaan ratkoja ei ota vastaan apua, jossa saa "kaupan päälle" ratkaisusanoja kohtiin, jotka itse voisi oivaltaa.

        En siis kaikkia tämän sivuston hyödyntäjiä pidän ratkojina laisinkaan. Osa on vain ristikon täyttäjiä, jotka keinolla millä hyvänsä haluavat ristikon täyteen.

        "En siis kaikkia tämän sivuston hyödyntäjiä pidän ratkojina laisinkaan."

        Erehdyt jos luulet, että sillä on jotain merkitystä ketä juuri sinä pidät ratkojana ja ketä et. Suomessa on varmastikin satojatuhansia muitakin ristikoita ratkoneita, ja jokaisen heistä mielipide on tässä asiassa aivan yhtä painava kuin sinunkin.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        "erehdyit siinä pahasti"

        Kaksi kirjainta oli väärin. On liioiteltua kirjoittaa, etyä erehdyin "pahasti". Ja virhe oki kuin huomaamatta jäänyt kirjoitusvirhe, sillä virheen aoheuttaneen vihjeen logiikan ymmärsin täysin.

        Myös tämän palstan ihannoima HP tekee ratkontavirheitä, mutta ne katsotaan sormien lävitse. Hän saa jatkaa loputontonta nöyryyttämistään. Hän on joillekin kuin tekoäly, joka ratkoo ison osan ristikkoa ratkojan puolesta kun ratkojalla itsellään ei ole halua itse pohtia ristikoita kunnolla. ja halu opetella ratkomaan puuttuu. Joka viikko sitten vasn oikaistaan.

        Ongelmakohtia voisi käsitellä kohta kohdalta siten, että myös ym,ärretään, miksi tulee mikin ratkaisusana.

        "On liioiteltua kirjoittaa, etyä erehdyin "pahasti"."

        Erehdyit pahasti erityisesti siinä, että kuvittelit täyttäneesi viime viikon ristikon oikein. Koska nimittäin ryhdyit tuon virheesi takia - ja kenenkään pyytämättä - pakkosyöttämään vääriä vinkkejä tämän palstan lukijoille.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Haluat siis ulkoistaa ristikoiden rstkonnan pääosin toisille ratkojille välittämättä pätkääkään siitä, että saat ratkaisusanoja, joita et tarvitse. Ratkonnan ulkoistaminen suuressa määrin toisille ratkojille sekä tarpeettoman avun hyödyntäminen ovat asioita, jotka tekevät mahdottomaksi joitakin "ratkojia" kunnioittaa.

        Ratkojana pidän vain henkilöä, joka itse pyrkii ratkomaan mahdollisimman paljon. Omien taitojen rajat kyllä voi tinnustaa, mutta silloinkaan ratkoja ei ota vastaan apua, jossa saa "kaupan päälle" ratkaisusanoja kohtiin, jotka itse voisi oivaltaa.

        En siis kaikkia tämän sivuston hyödyntäjiä pidän ratkojina laisinkaan. Osa on vain ristikon täyttäjiä, jotka keinolla millä hyvänsä haluavat ristikon täyteen.

        "Omien taitojen rajat kyllä voi tinnustaa, mutta silloinkaan ratkoja ei ota vastaan apua, jossa saa "kaupan päälle" ratkaisusanoja kohtiin, jotka itse voisi oivaltaa."

        Niinpä. Oikea ratkojamestari toimii juuri niin kuin 69. danin mustan vyön suuri ratkojamestari Tapio: ryhtyy jo heti ristikon ilmestymispäivänä vonkaamaan avitusta itseään etevämmiltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Omien taitojen rajat kyllä voi tinnustaa, mutta silloinkaan ratkoja ei ota vastaan apua, jossa saa "kaupan päälle" ratkaisusanoja kohtiin, jotka itse voisi oivaltaa."

        Niinpä. Oikea ratkojamestari toimii juuri niin kuin 69. danin mustan vyön suuri ratkojamestari Tapio: ryhtyy jo heti ristikon ilmestymispäivänä vonkaamaan avitusta itseään etevämmiltä.

        Jos kysyn, kysyn yksittäisistä vihjeistä. Stytän ristikon kohdalla kysyin logiikkavinkkiä kahteen vihjeeseen. Minulle vinkkejä antanut ei pakkosyöttänyt minulle mitään. Pakkosyöttö on inhottavinta, mitä voin kuvitella.

        Täällä inhottsvuuttaa piisaa ihan järjettömiä määriä. En minä ole' yksivuotias pikkulapsi, jolle äidin tulee syöttää lusikalla ruoka suuhun. HP kohtelee ratkojia pikkulapsina ja jotkut alistuvat pikkulapsen asemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Omien taitojen rajat kyllä voi tinnustaa, mutta silloinkaan ratkoja ei ota vastaan apua, jossa saa "kaupan päälle" ratkaisusanoja kohtiin, jotka itse voisi oivaltaa."

        Niinpä. Oikea ratkojamestari toimii juuri niin kuin 69. danin mustan vyön suuri ratkojamestari Tapio: ryhtyy jo heti ristikon ilmestymispäivänä vonkaamaan avitusta itseään etevämmiltä.

        Kyllä tuo olisi ihan ymmärrettävää, jos Tapio ei itse niin voimakkaasti pyrkisi mollaamaan muita. Mutta koska pyrkii, niin tuon takia en pysty pitämään häntä oikeana ratkojana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuo olisi ihan ymmärrettävää, jos Tapio ei itse niin voimakkaasti pyrkisi mollaamaan muita. Mutta koska pyrkii, niin tuon takia en pysty pitämään häntä oikeana ratkojana.

        Haluaisin vain, että jotkut ratkoja eivät antaisi kohdella itseään lapsina.

        Sen ymmärrän, että koviksiin voi olla vaikea päästä. Yksitellen vihjeisiin apua pyytäviä haluan auttaa. Haluan, että vihjeistä kysytään vihjeet varta vasten mainiten. Koen kiusallisina erittäin epämääräiset apupyynnöt, edim. "Oikea reuna työkkii, saisiko jotain vinkkejä". Katson ensin alueen virheet ja niiden yhteyteen annan vinkkejäkin. Muyta pyydän suoranaisiin aukkoihin tarkennettuja kysymyksiä. En halua ylimielisesti arvata, mikä vihjevon ratkojalle erityisen hankala. En halua pakkosyöttää vinkkejäkään!


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Haluaisin vain, että jotkut ratkoja eivät antaisi kohdella itseään lapsina.

        Sen ymmärrän, että koviksiin voi olla vaikea päästä. Yksitellen vihjeisiin apua pyytäviä haluan auttaa. Haluan, että vihjeistä kysytään vihjeet varta vasten mainiten. Koen kiusallisina erittäin epämääräiset apupyynnöt, edim. "Oikea reuna työkkii, saisiko jotain vinkkejä". Katson ensin alueen virheet ja niiden yhteyteen annan vinkkejäkin. Muyta pyydän suoranaisiin aukkoihin tarkennettuja kysymyksiä. En halua ylimielisesti arvata, mikä vihjevon ratkojalle erityisen hankala. En halua pakkosyöttää vinkkejäkään!

        Miksi päsmäröit? Miksi katsot että sinulla oikeus määrätä miten täällä pitäisi käyttäytyä? Ei tämä palsta ole sinun olohuoneesi. Jos meininki ei miellytä, niin pysy poissa.

        Jos täällä väitetään sinulle vastaan, niin valitat suuren äänen kuinka täällä "yritetään muuttaa sinun mielipiteitäsi". Jos sinä toistat jonkun väitteesi kymmenen kertaa, ja jos kymmenennelläkin kerralla sinulle myös väitetään vastaan, niin valitat suureen ääneen kuinka täällä "jankataan". Naurettavaa. Tämä palsta ei kuulu sinun kotirauhasi piiriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi päsmäröit? Miksi katsot että sinulla oikeus määrätä miten täällä pitäisi käyttäytyä? Ei tämä palsta ole sinun olohuoneesi. Jos meininki ei miellytä, niin pysy poissa.

        Jos täällä väitetään sinulle vastaan, niin valitat suuren äänen kuinka täällä "yritetään muuttaa sinun mielipiteitäsi". Jos sinä toistat jonkun väitteesi kymmenen kertaa, ja jos kymmenennelläkin kerralla sinulle myös väitetään vastaan, niin valitat suureen ääneen kuinka täällä "jankataan". Naurettavaa. Tämä palsta ei kuulu sinun kotirauhasi piiriin.

        Siinä oli hyvä määritelmä tämän palstan ongelmasta, ja sillä on nimi, jossa on kirjaimia 5+6 ja viiva välissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä oli hyvä määritelmä tämän palstan ongelmasta, ja sillä on nimi, jossa on kirjaimia 5 6 ja viiva välissä.

        Ja tästä päästäänkin Tapion ongelman ytimeen. Hän ei harrasta ristikoita. Hän harrastaa keskustelupalstoille kirjoittelua ja jankkausta. Tästä hyvänä esimerkkinä oli tekoälykuvasäie. Hän suorastaan suuttui kun kukaan ei alkanut vatvomaan asiaa hänen kanssaan. Tapiolla on erittäin vakava someaddiktio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tästä päästäänkin Tapion ongelman ytimeen. Hän ei harrasta ristikoita. Hän harrastaa keskustelupalstoille kirjoittelua ja jankkausta. Tästä hyvänä esimerkkinä oli tekoälykuvasäie. Hän suorastaan suuttui kun kukaan ei alkanut vatvomaan asiaa hänen kanssaan. Tapiolla on erittäin vakava someaddiktio.

        Tapiolla on tarve vaikuttaa. Hän lähettää lehdille ja laatijoille ja piirtäjille viestejä, jotta he lukisivat hänen mielipiteitään ja odottaa vastakaikua. Sitä on täällä luetun perusteella tullut viime aikoina lähinnä Avulta ja yhdeltä laatijalta, joka taisi korjata Tapion virheoletuksen. Avun palaute oli hänelle niin mieluisa, että hän korostaa jatkuvasti isoin kirjaimin, että kritiikki oli AIHEELLISTA. Avun toimitus ja lukijakunta ei ollut reagoinut kuvaan alkuvuonna eikä loppuvuonna. Mitä se kertonee lehden oikeasta kiinnostuksesta ristikoiden asiallisuuteen? Luultavasti sitä, että Mäkelän nykytyyliin luotetaan, mutta nyt piti vastata kannustavasti "asiakkaalle".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapiolla on tarve vaikuttaa. Hän lähettää lehdille ja laatijoille ja piirtäjille viestejä, jotta he lukisivat hänen mielipiteitään ja odottaa vastakaikua. Sitä on täällä luetun perusteella tullut viime aikoina lähinnä Avulta ja yhdeltä laatijalta, joka taisi korjata Tapion virheoletuksen. Avun palaute oli hänelle niin mieluisa, että hän korostaa jatkuvasti isoin kirjaimin, että kritiikki oli AIHEELLISTA. Avun toimitus ja lukijakunta ei ollut reagoinut kuvaan alkuvuonna eikä loppuvuonna. Mitä se kertonee lehden oikeasta kiinnostuksesta ristikoiden asiallisuuteen? Luultavasti sitä, että Mäkelän nykytyyliin luotetaan, mutta nyt piti vastata kannustavasti "asiakkaalle".

        Oliko niin, että myös Suomen kuvalehti vastasi, mutta Tapion mielestä ei ottanut kantaa tarpeeksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko niin, että myös Suomen kuvalehti vastasi, mutta Tapion mielestä ei ottanut kantaa tarpeeksi?

        "Avun toimitus ja lukijakunta ei ollut reagoinut kuvaan alkuvuonna eikä loppuvuonna. Mitä se kertonee lehden oikeasta kiinnostuksesta ristikoiden asiallisuuteen? Luultavasti sitä, että Mäkelän nykytyyliin luotetaan, mutta nyt piti vastata kannustavasti "asiakkaalle"

        Tyypillistä palautteeni mitätöimispyrkimystä. Lehti sanoi, että he seuraavat itse tarkemmin jatkossa tilannetta. Katson, että kun he kirjoittivat, että palautteeni on aiheellista, se oli aito kannanotto. Nyt joku vaan halua mitätöidä Avun kannanoton ja samalla palautteeni. Tällainen mitätöinti oli erittäin yleistä silloin kun olin Sanarisin foorumissa. Oli asia mikä tahansa kritiikkini moni yritti mitätöidä näkemykseni jollakin tavalla.

        Suomen Kuvalehti ei varsinaisesti ottanut kantaa. Toi esille vain sen, että minun lisäkseni Ekin vihjeistä oli joku muukin kriittisessä mielessä antsnut palautetta. Se on tiedote, ei kannan ottaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tästä päästäänkin Tapion ongelman ytimeen. Hän ei harrasta ristikoita. Hän harrastaa keskustelupalstoille kirjoittelua ja jankkausta. Tästä hyvänä esimerkkinä oli tekoälykuvasäie. Hän suorastaan suuttui kun kukaan ei alkanut vatvomaan asiaa hänen kanssaan. Tapiolla on erittäin vakava someaddiktio.

        Tapio taitaa nähdä itsensä vanhan ajan kansakoulunopettajana ja tämän palstan omana koululaisluokkanaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tästä päästäänkin Tapion ongelman ytimeen. Hän ei harrasta ristikoita. Hän harrastaa keskustelupalstoille kirjoittelua ja jankkausta. Tästä hyvänä esimerkkinä oli tekoälykuvasäie. Hän suorastaan suuttui kun kukaan ei alkanut vatvomaan asiaa hänen kanssaan. Tapiolla on erittäin vakava someaddiktio.

        En ymmärtä, miksei kiinnosta. Aiheen luulisi koskettavan ristikoiden ratkojia ihan lähitulevaisuudessa.

        Lukekaa https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/openai-chatgpt-ristikonratkonnan-apuna/?view=all#post-30425
        mistä on kyse.


    • Anonyymi

      Piiliksesdäkin on pohdittavaa lähes koviksen verran.

    • Anonyymi

      niimpä piilis yhtä vaikea kuin kovis!

      mitäköhän ovat 1 ja 15 vaakaa? sekä 3 ja 5 pystyy?

    • Anonyymi

      laitataklaus, kansanperinne

      tilannekartat, kiirastorstai

      • Anonyymi

        Olen kaikki muut saanut tehtyä mutta Piiliksen pystyyn 4 ja vaakaan 10 ovat auki.
        Jos p4 olisi TOLLO niin mikä v10 sitten on?


      • Tapio-Huuhaa

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos. Jumituin niin siihen Hyvät Herrat tv-sarjaan ja sen ministeriin.
        Olin kyllä jäljillä tämän istuneen huumepoliisin nimestä.
        Tämä oli ensimmäinen piilis 5 vuoteen eli sen ajan mitä olen niitä IS ratkonut joka jäi kesken.

        Voisitko mainita jotain sivuillakin.


    • Anonyymi

      Mitkä arvonnat?
      Entä tuo satoisan näköinen puu?

      • Anonyymi

        itää, ja VII(m)A = KYL(m)Ä


    • Anonyymi

      huippu-urheilu-ura
      keski-ikä

      osakuu, ylä-äänet, irwin, mato-onki, tavara-arpajaiset, paitsiot, orivesi, kukinta-aika, rakotuli, kurkela, urittaa, ilmatar, ennustus, rein, alhot, alepesuri, purseri, manni, iltis, ässä, hiirihaukat

      • Anonyymi

        Pidät taas kerran joitakin ratkojina lapsina.


      • Anonyymi

        minä en saanut OSAKUU vaan OSAKSI, ja i:n kanssa ristiin sydänkäpykuvaan HEILA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        minä en saanut OSAKUU vaan OSAKSI, ja i:n kanssa ristiin sydänkäpykuvaan HEILA

        Saatat olla oikeassa.


      • Anonyymi

        Ristikkoa ostamatta ja näkemättä kiinnostaisi silti kuulla, mikä oli ristikon ns. "juju", josta sanaristikot.net -palstalla puhutaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ristikkoa ostamatta ja näkemättä kiinnostaisi silti kuulla, mikä oli ristikon ns. "juju", josta sanaristikot.net -palstalla puhutaan?

        HP on srn jo paljastanut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saatat olla oikeassa.

        Ei "saatat" vaan 2023-11-26 21:28:47 kirjoittanut on oikeassa. Laitatko spoilauslistoja siksi, että jos teet virheratkontoja, joku korjaa niitä?

        Virheratkontoja tulee itse kullekin (Jaskallekin), joten virheratkonnan sinänsä ovat ymmärrettäviä eikä niiden takia minua sen paremmin kuin spoilauslistan laatijaa ole syytä mollata maan rakoon.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Ei "saatat" vaan 2023-11-26 21:28:47 kirjoittanut on oikeassa. Laitatko spoilauslistoja siksi, että jos teet virheratkontoja, joku korjaa niitä?

        Virheratkontoja tulee itse kullekin (Jaskallekin), joten virheratkonnan sinänsä ovat ymmärrettäviä eikä niiden takia minua sen paremmin kuin spoilauslistan laatijaa ole syytä mollata maan rakoon.

        "Jaskan" jatkuva esiinotto huvittaa. "Pike" ja "happonen" seikkailevat myös usein täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jaskan" jatkuva esiinotto huvittaa. "Pike" ja "happonen" seikkailevat myös usein täällä.

        Kulttuurien tai uskontojen historian tutkija voisi ehkä ajatella, että Sanaris-palsta näyttäytyy Tapiolle Olympoksena, muinaisten kreikkalaisten jumalien asuinsijana. Tapio itse taas on säkeitä lähes rajatta suoltava runoilija Homeros, joka välittää tavallisille kuolevaisille tietoa niin jumalien sankariteoista kuin heidän vähemmän mairittelevista toilailuistaankin. Kuten Aatami paratiisista, niin Tapiokin on karkotettu tuolta jumalten vuorelta vain sen takia, että hän on ainoana oppinut erottamaan hyvän pahasta.


    • Anonyymi

      mitä on (ässissä ja aseissa)? saisko apua?

      • Anonyymi

        (s)OTILA(s)


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe