Olipa perisynti sitten kuvakieltä tai sanatarkka ilmaisu ...

... se kertoo karmeasta todellisuudesta. KAIKISSA ihmisissä on pahuutta, enemmän tai vähemmän. 🌹👀

140

601

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Haluat välttämättä olla Luojajumalan kanssa erimieltä, niinkö?

      • Anonyymi

        Myös Eino Leino on Luojajumalan kanssa samaa mieltä ja toteaa, että.paha ei ole kenkään ihminen, vaan toinen on heikompi toista, paljon hyvää on syömmessä ihmisten, vai ei aina esille loista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös Eino Leino on Luojajumalan kanssa samaa mieltä ja toteaa, että.paha ei ole kenkään ihminen, vaan toinen on heikompi toista, paljon hyvää on syömmessä ihmisten, vai ei aina esille loista.

        Korjaus .... syömmessä jokaisen, vaik ain ei esille loista. Näin se taisi mennä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös Eino Leino on Luojajumalan kanssa samaa mieltä ja toteaa, että.paha ei ole kenkään ihminen, vaan toinen on heikompi toista, paljon hyvää on syömmessä ihmisten, vai ei aina esille loista.

        Näin juuri🌹❤️! Emme ole täydellisiä kukaan . On mennyt ihmisten mollaamonen arvostelut liian kovaksi🤔 jokainen voisi miettii itteään onko omst asiat hyvin vai puretaanko omaa pahaa oloo.


    • Anonyymi

      Jeesuksella oli tähän hyvä neuvo - revi se paha silmä irti, ja tee mielenmuutos.

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Ajatus perisynnistä on hyvin armollinen. Me olemme kaikki yhtä heikkoja, mutta Jumala rakastaa meitä siitä huolimatta ilman ehtoja.

      luterilainen

      • Anonyymi

        Juu, kuule ainoastaan helvettiin rakastaa se Jumala ja ilman ehtoja - se toinen uskon tie ja evankeliumi edellytti mielenmuutosta, omista silmistä halkojen kiskomista ja muutosta. Olen pahoillani.

        Ja - ai niin, se armo on sitten luterilaisuudessa se, että pääset pois sieltä Paavalin sulle lupaamasta helvetistä tuolla kivalla kelluntamentaliteetillasi.

        Löytyy 1.Kor. 3:13


      • Anonyymi

        Kuvitteletko ihan vakavissasi, että perisyntipahuuden eli herjaustarinan Luojajumalan vehkeilemisestä Saatanan kanssa, voit muuttaa itsellesi hyväksi tiedoksi?

        - Ei tarvitse mitään tehdä sen, kun vaan vaivaisena oottelen ilmaisia armoja, kun palvon Jumalaa teurastettuna uhrina itseni puolesta Jeesuksen nimeen?!

        Ei se nyt ihan Raamatun mukaankaan näin epäoikeudenmukaisesti sentään meni!


    • Anonyymi

      Perisyntiä ei ole missään muodossa.

      Jokainen kuolee omien syntiensä takia.

      Perisynnistä puhuminenkinon pilkkaamista.

      Lue Hesekiel liku 18.

      • Anonyymi

        Hes. 18. luku
        1. Minulle tuli tämä Herran sana:
        2. "Mitä te oikein tarkoitatte, kun käytätte Israelin maassa tätä sananlaskua: 'Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat tylsyivät'?
        3. Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, enää ette saa lausua tätä sananlaskua Israelissa.
        4. Kaikki sielut kuuluvat minulle, niin isän kuin pojankin sielu ovat minun. Jokaisen, joka tekee syntiä, on kuoltava.
        5. Vanhurskas mies sen sijaan toimii oikein ja vanhurskaasti.
        6. Hän ei syö uhrivuorilla, ei katso Israelin heimon jumalankuvien puoleen, ei saastuta lähimmäisensä vaimoa, ei yhdy kuukautistilassa olevaan naiseen,
        7. ei sorra ketään vaan antaa takaisin velan pantin, ei ryöstä eikä riistä. Hän tarjoaa leivästään nälkäiselle ja antaa vaatetta alastoman verhoksi.
        8. Hän ei lainaa korkoa vastaan eikä ota voittoa vaan pitää kätensä erossa vääryydestä ja antaa miesten kiistassa oikean tuomion.
        9. Hän vaeltaa minun lakieni mukaan, noudattaa säädöksiäni ja tekee sitä, mikä on oikein. Hän on vanhurskas, hän saa totisesti elää, sanoo Herra, Herra.
        10. Mutta hänelle voi syntyä poika, joka on väkivaltainen, vuodattaa verta ja tekee jotakin sellaista,
        11. mitä isä itse ei ole tehnyt. Jos poika syö uhrivuorilla, saastuttaa lähimmäisensä vaimon,
        12. sortaa kurjaa ja köyhää, ryöstää ja riistää, ei anna takaisin velan panttia, katsoo jumalankuvien puoleen, tekee iljettäviä tekoja,
        13. lainaa korkoa vastaan ja ottaa voittoa, saisiko hän elää? Hän ei saa elää: hän on tehnyt kaikkia näitä iljettäviä tekoja. Hänet on surmattava, hänen verensä tulee hänen itsensä päälle.
        14. Hänelle taas saattaa syntyä poika, joka näkee kaikki isänsä tekemät synnit, hän näkee ne, mutta ei tee niiden mukaan:
        15. Hän ei syö uhrivuorilla, ei katso Israelin heimon jumalankuvien puoleen, ei saastuta lähimmäisensä vaimoa,
        16. ei sorra toista, ei ota panttia, ei ryöstä eikä riistä. Hän jakaa leivästään nälkäiselle, antaa vaatetta alastoman verhoksi,
        17. ei sorra kurjaa, ei ota korkoa eikä voittoa vaan tekee minun säädösteni mukaan ja vaeltaa käskyjeni mukaan. Ei hänen tarvitse kuolla isänsä syyllisyyden vuoksi, hän totisesti saa elää.
        18. Hänen isänsä kyllä harjoitti väkivaltaa, riisti ja ryösti veljeltään ja teki kansansa keskuudessa sellaista, mikä ei ole hyvää. Sen tähden hänen oli kuoltava syyllisyytensä vuoksi.
        19. Te kysytte: 'Miksi pojan ei tarvitse kantaa isän syyllisyyttä?' Kun poika on toiminut oikeuden ja vanhurskauden mukaan, noudattanut kaikkia minun säädöksiäni ja tehnyt niiden mukaan, hän totisesti saa elää.
        20. Mutta sen, joka tekee syntiä, on kuoltava. Poika ei kanna isän syyllisyyttä eikä isä pojan syyllisyyttä. Vanhurskas saa vanhurskautensa mukaan, jumalaton jumalattomuutensa mukaan.
        21. Jos jumalaton kääntyy kaikista synneistään, joita hän on tehnyt, ja noudattaa kaikkia minun säädöksiäni ja tekee sitä, mikä on oikein ja vanhurskasta, hän totisesti saa elää eikä hänen tarvitse kuolla.
        22. Yhtäkään hänen tekemistään synneistä ei enää muisteta. Hän saa elää vanhurskautensa tähden, jota hän on noudattanut.
        23. Olisiko minulle mieleen jumalattoman kuolema, sanoo Herra, Herra? Eikö ennemmin se, että hän kääntyy teiltään ja saa elää?"
        24. Herran tiet ovat oikeat, syntisten tiet ovat väärät
        "Jos vanhurskas luopuu vanhurskaudestaan ja tekee vääryyttä, samoja iljettäviä tekoja, joita jumalaton tekee, saisiko hän elää, vaikka tekee niin? Yhtäkään hänen vanhurskaista teoistaan, joita hän on tehnyt, ei silloin muisteta, ja hänen on kuoltava uskottomuutensa ja syntinsä tähden, jota hän on harjoittanut.
        25. Mutta te sanotte: 'Herran tie ei ole oikea.' Kuulkaahan, te Israelin heimo! Minunko tieni ei olisi oikea? Eikö ole niin, että teidän omat tienne eivät ole oikeat!
        26. Jos vanhurskas luopuu vanhurskaudestaan ja tekee vääryyttä, hänen on sen tähden kuoltava. Tekemänsä vääryyden tähden hänen on kuoltava.
        27. Ja jos jumalaton kääntyy harjoittamastaan jumalattomuudesta ja toimii oikein ja vanhurskaasti, hän pelastaa sielunsa.
        28. Koska hän ymmärsi kääntyä kaikista synneistään, joita oli tehnyt, hän totisesti saa elää eikä hänen tarvitse kuolla.
        29. Mutta Israelin heimo sanoo: 'Herran tie ei ole oikea.' Minunko tieni eivät olisi oikeat, te Israelin heimo? Eikö ole niin, että teidän omat tienne eivät ole oikeat!
        30. Niinpä minä tuomitsen teidät, te Israelin heimo, itse kunkin hänen vaelluksensa mukaan, sanoo Herra, Herra. Tehkää siis parannus ja kääntykää kaikista rikoksistanne, ettei syntinne saisi teitä kompastumaan.
        31. Heittäkää pois päältänne kaikki rikoksenne, joita olette tehneet ja hankkikaa itsellenne uusi sydän ja uusi henki. Minkä tähden te kuolisitte, Israelin heimo!
        32. Ei minulle ole mieleen ihmisen kuolema, sanoo Herra, Herra. Kääntykää, niin te saatte elää!"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hes. 18. luku
        1. Minulle tuli tämä Herran sana:
        2. "Mitä te oikein tarkoitatte, kun käytätte Israelin maassa tätä sananlaskua: 'Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat tylsyivät'?
        3. Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, enää ette saa lausua tätä sananlaskua Israelissa.
        4. Kaikki sielut kuuluvat minulle, niin isän kuin pojankin sielu ovat minun. Jokaisen, joka tekee syntiä, on kuoltava.
        5. Vanhurskas mies sen sijaan toimii oikein ja vanhurskaasti.
        6. Hän ei syö uhrivuorilla, ei katso Israelin heimon jumalankuvien puoleen, ei saastuta lähimmäisensä vaimoa, ei yhdy kuukautistilassa olevaan naiseen,
        7. ei sorra ketään vaan antaa takaisin velan pantin, ei ryöstä eikä riistä. Hän tarjoaa leivästään nälkäiselle ja antaa vaatetta alastoman verhoksi.
        8. Hän ei lainaa korkoa vastaan eikä ota voittoa vaan pitää kätensä erossa vääryydestä ja antaa miesten kiistassa oikean tuomion.
        9. Hän vaeltaa minun lakieni mukaan, noudattaa säädöksiäni ja tekee sitä, mikä on oikein. Hän on vanhurskas, hän saa totisesti elää, sanoo Herra, Herra.
        10. Mutta hänelle voi syntyä poika, joka on väkivaltainen, vuodattaa verta ja tekee jotakin sellaista,
        11. mitä isä itse ei ole tehnyt. Jos poika syö uhrivuorilla, saastuttaa lähimmäisensä vaimon,
        12. sortaa kurjaa ja köyhää, ryöstää ja riistää, ei anna takaisin velan panttia, katsoo jumalankuvien puoleen, tekee iljettäviä tekoja,
        13. lainaa korkoa vastaan ja ottaa voittoa, saisiko hän elää? Hän ei saa elää: hän on tehnyt kaikkia näitä iljettäviä tekoja. Hänet on surmattava, hänen verensä tulee hänen itsensä päälle.
        14. Hänelle taas saattaa syntyä poika, joka näkee kaikki isänsä tekemät synnit, hän näkee ne, mutta ei tee niiden mukaan:
        15. Hän ei syö uhrivuorilla, ei katso Israelin heimon jumalankuvien puoleen, ei saastuta lähimmäisensä vaimoa,
        16. ei sorra toista, ei ota panttia, ei ryöstä eikä riistä. Hän jakaa leivästään nälkäiselle, antaa vaatetta alastoman verhoksi,
        17. ei sorra kurjaa, ei ota korkoa eikä voittoa vaan tekee minun säädösteni mukaan ja vaeltaa käskyjeni mukaan. Ei hänen tarvitse kuolla isänsä syyllisyyden vuoksi, hän totisesti saa elää.
        18. Hänen isänsä kyllä harjoitti väkivaltaa, riisti ja ryösti veljeltään ja teki kansansa keskuudessa sellaista, mikä ei ole hyvää. Sen tähden hänen oli kuoltava syyllisyytensä vuoksi.
        19. Te kysytte: 'Miksi pojan ei tarvitse kantaa isän syyllisyyttä?' Kun poika on toiminut oikeuden ja vanhurskauden mukaan, noudattanut kaikkia minun säädöksiäni ja tehnyt niiden mukaan, hän totisesti saa elää.
        20. Mutta sen, joka tekee syntiä, on kuoltava. Poika ei kanna isän syyllisyyttä eikä isä pojan syyllisyyttä. Vanhurskas saa vanhurskautensa mukaan, jumalaton jumalattomuutensa mukaan.
        21. Jos jumalaton kääntyy kaikista synneistään, joita hän on tehnyt, ja noudattaa kaikkia minun säädöksiäni ja tekee sitä, mikä on oikein ja vanhurskasta, hän totisesti saa elää eikä hänen tarvitse kuolla.
        22. Yhtäkään hänen tekemistään synneistä ei enää muisteta. Hän saa elää vanhurskautensa tähden, jota hän on noudattanut.
        23. Olisiko minulle mieleen jumalattoman kuolema, sanoo Herra, Herra? Eikö ennemmin se, että hän kääntyy teiltään ja saa elää?"
        24. Herran tiet ovat oikeat, syntisten tiet ovat väärät
        "Jos vanhurskas luopuu vanhurskaudestaan ja tekee vääryyttä, samoja iljettäviä tekoja, joita jumalaton tekee, saisiko hän elää, vaikka tekee niin? Yhtäkään hänen vanhurskaista teoistaan, joita hän on tehnyt, ei silloin muisteta, ja hänen on kuoltava uskottomuutensa ja syntinsä tähden, jota hän on harjoittanut.
        25. Mutta te sanotte: 'Herran tie ei ole oikea.' Kuulkaahan, te Israelin heimo! Minunko tieni ei olisi oikea? Eikö ole niin, että teidän omat tienne eivät ole oikeat!
        26. Jos vanhurskas luopuu vanhurskaudestaan ja tekee vääryyttä, hänen on sen tähden kuoltava. Tekemänsä vääryyden tähden hänen on kuoltava.
        27. Ja jos jumalaton kääntyy harjoittamastaan jumalattomuudesta ja toimii oikein ja vanhurskaasti, hän pelastaa sielunsa.
        28. Koska hän ymmärsi kääntyä kaikista synneistään, joita oli tehnyt, hän totisesti saa elää eikä hänen tarvitse kuolla.
        29. Mutta Israelin heimo sanoo: 'Herran tie ei ole oikea.' Minunko tieni eivät olisi oikeat, te Israelin heimo? Eikö ole niin, että teidän omat tienne eivät ole oikeat!
        30. Niinpä minä tuomitsen teidät, te Israelin heimo, itse kunkin hänen vaelluksensa mukaan, sanoo Herra, Herra. Tehkää siis parannus ja kääntykää kaikista rikoksistanne, ettei syntinne saisi teitä kompastumaan.
        31. Heittäkää pois päältänne kaikki rikoksenne, joita olette tehneet ja hankkikaa itsellenne uusi sydän ja uusi henki. Minkä tähden te kuolisitte, Israelin heimo!
        32. Ei minulle ole mieleen ihmisen kuolema, sanoo Herra, Herra. Kääntykää, niin te saatte elää!"

        Ja jälleen Saatana asialla synteineen.


      • Anonyymi

        Siihen perisyntievankeliumiin juuri LIITTYY SE SYNTI. Ne on, tana, hitsattu toisiinsa tiiviisti kiinni, koska ne ihmiset perityvät helvetistä, koska siellä oli Saatana, eikä Jumalan paratiisista. Ja synti ja Saatana kuuluvat yhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siihen perisyntievankeliumiin juuri LIITTYY SE SYNTI. Ne on, tana, hitsattu toisiinsa tiiviisti kiinni, koska ne ihmiset perityvät helvetistä, koska siellä oli Saatana, eikä Jumalan paratiisista. Ja synti ja Saatana kuuluvat yhteen.

        Tämä on koko perisynti-idea.


    • Anonyymi

      5.Moos. 24:
      16.16. Isiä ei saa surmata lasten tähden eikä lapsia isien tähden. Kukin surmattakoon oman syntinsä tähden.

    • Anonyymi

      2.Kun.14:
      6. Mutta murhaajien lapset hän jätti surmaamatta, sen mukaisesti kuin on kirjoitettu Mooseksen lain kirjaan, jossa Herra on käskenyt: "Isiä ei saa surmata lasten tähden eikä lapsia isien tähden. Kutakin rangaistakoon kuolemalla hänen oman syntinsä tähden."

      2.Aiik.25:
      4. Mutta heidän lapsensa hän jätti surmaamatta, sen mukaisesti kuin on kirjoitettu lakiin, Mooseksen kirjaan, jossa Herra on käskenyt: "Älköön isiä surmattako lasten tähden älköönkä lapsia isien tähden. Jokainen kuolkoon oman syntinsä tähden."

      Jer.31:
      29. Niinä päivinä ei enää sanota: 'Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat tylsyivät',
      30. vaan jokaisen on kuoltava oman syntinsä tähden. Jokaiselta ihmiseltä, joka syö raakoja rypäleitä, tylsyvät hänen omat hampaansa."

      Hes.18:
      19. Te kysytte: 'Miksi pojan ei tarvitse kantaa isän syyllisyyttä?' Kun poika on toiminut oikeuden ja vanhurskauden mukaan, noudattanut kaikkia minun säädöksiäni ja tehnyt niiden mukaan, hän totisesti saa elää.
      20. Mutta sen, joka tekee syntiä, on kuoltava. Poika ei kanna isän syyllisyyttä eikä isä pojan syyllisyyttä. Vanhurskas saa vanhurskautensa mukaan, jumalaton jumalattomuutensa mukaan.

      • Anonyymi

        Ja taas SYNTI - ei liity Jumalaan, vaan Saatanaan.


    • Anonyymi

      5.moos.24:
      16. Älköön isiä rangaistako kuolemalla lasten tähden älköönkä lapsia isien tähden; kukin rangaistakoon kuolemalla oman syntinsä tähden.

      • Anonyymi

        Adolf Hitler kielsi perisynnin olemassaolon ja piti itseään pyhänä miehenä. Sinulla on kuuluisia uskonveljiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adolf Hitler kielsi perisynnin olemassaolon ja piti itseään pyhänä miehenä. Sinulla on kuuluisia uskonveljiä.

        Eikä tämä niin mene, että joku KIELTÄÄ JOTAKIN.

        Ihan kuin te lähtisitte uskonnossa liikkeelle siten , että vaihdatte bensa auton sähköautoksi ja täyttäisitte sitten takapenkin bensalla.

        Raamattu on määrämuotoinen ja matemaattisen tarkka tarina, ja siihen tehdyt tunnustukset myös matemaattisen tarkkoja - ette te voi nyppiä jotakin pois, ettekä lisätä mitään.

        Ettehän te nyt sellaista tee edes yhdenkään sadun kanssa! Tarina on tarina.

        En ihan äkkiä.tuota usko edes Hitleristä.


    • Anonyymi

      2.Aik. 25:
      4. Mutta heidän lapsensa hän jätti surmaamatta: hän teki, niinkuin on kirjoitettu laissa, Mooseksen kirjassa, jossa Herra on käskenyt sanoen: "Älkööt isät kuolko lasten tähden älköötkä lapset isien tähden; kukin kuolkoon oman syntinsä tähden".

      • Anonyymi

        Mooseksen Jumala on edelleenkin tarinan Saatana. Pistäkää nyt tämä faktapalikka edes kalloonne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mooseksen Jumala on edelleenkin tarinan Saatana. Pistäkää nyt tämä faktapalikka edes kalloonne.

        Ja SYNTI ja Saatana kuuluvat yhteen - ei Jumala ja synti. Ymmärrättekö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja SYNTI ja Saatana kuuluvat yhteen - ei Jumala ja synti. Ymmärrättekö?

        Vaikka Saatanaa kutsuttaisiin Jumalaksi, Jumala ei synny nimestä, vaan sen sisältämästä merkitysvarauksesta ja Jumalan kohdalla se on 'hyvä tieto'.


    • Anonyymi

      Raamatussa on kaksi evankeliumia, kaksi eri tietä ja kaksi eri Jumalaa, joista toinen onkin Saatana. Nämä erotetaan toisistaan hyvän tiedon ja pahan tiedon perusteella, eikä ole mitään merkitystä sillä vaikka tänne kopioisi koko Raamatun.

      • Anonyymi

        Onhan se käynyt jo aikoja sitten selväksi ettei tarinasi perustu millään tavalla Raamattuun. Ne ovat omia houreitasi joita yrität kovasti panna pyhien kansien väliin, mutta eivät ne sinne sovi vaikka kuinka yrität niitä sinne tunkea.


      • Anonyymi

        Ei ole olemassa hyvää tai pahaa tietoa. On olemassa vain OIKEAA TIETOA JA VÄÄRÄÄ TIETOA:


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole olemassa hyvää tai pahaa tietoa. On olemassa vain OIKEAA TIETOA JA VÄÄRÄÄ TIETOA:

        Jaahas, mitähän me nyt sitten tekisimme sen Luojajumalan kanssa, kun meni ihmisenkin luomaan täysin väärin?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaahas, mitähän me nyt sitten tekisimme sen Luojajumalan kanssa, kun meni ihmisenkin luomaan täysin väärin?!

        Luomiskertomuksesta Luojajumalan sanat 1.Mooseksen kirja:

        3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että HÄN TIETÄÄ HYVÄN ja PAHAN. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"

        Unohti kokonaan HÄN TIETÄÄ OIKEAN JA VÄÄRÄN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luomiskertomuksesta Luojajumalan sanat 1.Mooseksen kirja:

        3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että HÄN TIETÄÄ HYVÄN ja PAHAN. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"

        Unohti kokonaan HÄN TIETÄÄ OIKEAN JA VÄÄRÄN.

        No, ei ole ensimmäinen kerta tässäkään ketjussa, kun te haluatte olla Luojajumalan kanssa erimieltä. Niinpä HYVÄ TIETO liittyy JUMALAAN ja PAHA TIETO liittyy SAATANAAN, joita molempia Raamatussa kutsutaan JUMALAKSI.

        On tietysti selvä, että Jumala johtaa hyvällä tiedolla oikeaan toimintaan, ja Paholainen johdattaa pahalla tiedolla väärään toimintaan. Ja näin lopulta sitten syntyvät käsitteet OIKEA ja VÄÄRÄ.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, ei ole ensimmäinen kerta tässäkään ketjussa, kun te haluatte olla Luojajumalan kanssa erimieltä. Niinpä HYVÄ TIETO liittyy JUMALAAN ja PAHA TIETO liittyy SAATANAAN, joita molempia Raamatussa kutsutaan JUMALAKSI.

        On tietysti selvä, että Jumala johtaa hyvällä tiedolla oikeaan toimintaan, ja Paholainen johdattaa pahalla tiedolla väärään toimintaan. Ja näin lopulta sitten syntyvät käsitteet OIKEA ja VÄÄRÄ.

        Pelikentällä on kaksi joukkuetta:

        Ensimmäinen on Jeesus, taivasten valtakunnan Isä Jumala ja paratiisi, joka on maali mihin tähdätään, ja perille päässyt voittaja saa syödä elämän puusta salattua mannaa. Saa ihmeiden tekokyvyn. Tämä on ahdas portti, kapea tie, vaatii ihmisen muuttumisen, ja omien alhaisten tunteiden voittamisen (Matt.7),.

        Toisella joukkueella on lavea portti ja kunnon valtatie - Paavali, synti, Saatana ja helvetti - riittää kun uskot, mitään muuta ei sinulta vaadita, saat kellitellä Jumalan armoa (valenimi Saatanalle) odotellen vaikka päivät pitkät. Tämä joukkue metsästää sieluja paholaiselle. Sinulle lirkutellaan ja luvataan ummet ja lammet yhdeksän hyvää ja kymmenen vielä parempaa, jos suostut palvomaan Jeesusta teurastettuna tosi Jumalana itsesi puolesta - - niin pelastut palvelemaan lihalla synnin lakia (Room.7).

        Kuinka kävi? Kumman tien kirkko valitsi? Kumman tien sinä olet valinnut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se käynyt jo aikoja sitten selväksi ettei tarinasi perustu millään tavalla Raamattuun. Ne ovat omia houreitasi joita yrität kovasti panna pyhien kansien väliin, mutta eivät ne sinne sovi vaikka kuinka yrität niitä sinne tunkea.

        Alkoiko Luojajumala nyt oikein hourimaan kirjansa kanssa? Teillä ei ole kyllä mitään rajoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoiko Luojajumala nyt oikein hourimaan kirjansa kanssa? Teillä ei ole kyllä mitään rajoja.

        Lisäystä, oletko koskaan lukenut Matteuksen evankeliumista, kunJeesus varoittaa väärästä tiestä, joka vie kadotukseen?

        Hän antaa siinä vihjeen 'rastelevainen susi'. Ja jos laitat sen raamattuhakuun, niin saat tiedon 'Benjamin on raatelevainen susi, joka syö saalista asmulla ja jakaa saaliin illalla'.

        Ja kun katsot wikipediasiivun Paavali, niin siellä lukee, että Paavali oli Benjaminin heimosta (juutalainen).

        Todellisuudessa Jeesus oli Israelilainen eikä juutalainen, ja opetti Israelin Jumalaa taivadten valtakunnan isänä - juutalaistennjumala on VT:n Saatana ja Baal-jumsla, joka puhuu tulivuorena.

        Löytyy 5.Moos.4:10 alkaen

        Te ette selviä Raamatusta totuuteen ilman tietoa. Uskomalla päädytte kadotukseen.


    • Anonyymi

      Tanan kele, kun luulisi tämän nyt olevan maailman yksinkertaisin asia osata edes laskea kahteen. Ja kilometrikaupalla tekstiä, jossa Saatana esiintyy Jumalan nimellä. Huoh.

      • Anonyymi

        JOKA AINOA TEKSI JOSSA ESIINTYY SANA SYNTI LIITTYY SAATANAAN,EI JUMALAAN.

        VERTAA MATTEUS 7. LUKU, KUN JEESUS OPETTAA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JOKA AINOA TEKSI JOSSA ESIINTYY SANA SYNTI LIITTYY SAATANAAN,EI JUMALAAN.

        VERTAA MATTEUS 7. LUKU, KUN JEESUS OPETTAA.

        Ja sitten verratkaa sitä ROOMALAISKIRJE 7 LUKU, kun Paavali opettaa evankeliumia, jossa on Jumalana Saatana.

        Jeesuksen evankeliumissa Jumalana on taivasten valtakunnan isä Jumala.

        Nämä eroavat toisistaan kuin yö ja päivä.


    • ”KAIKISSA ihmisissä on pahuutta, enemmän tai vähemmän.”

      Oikeastaan kaikissa ihmisissä on kyky sekä hyvään että pahaan.
      Kyse on oikeastaan siitä, kumpaa ihmisessä ruokitaan enemmän. Ihan lapsesta saakka tämä alkaa ja huonojen kokemusten myötä saattaa tuo paha saada enemmän valtaa.

      • Anonyymi

        Perisynti oli kirkkoisä Augustinuksen keksintö, kun pakolliselle lapsikasteelle piti keksiä joku legitiimi peruste. Taipumus hyvään tai pahaan ei ole synti.
        Mistä perisynti tuli Aatamiin ja Eevaan, kun hekin lankesivat ja olivat tottelemattomia?


      • Anonyymi

        Isien synnit on selitetty Sanassa:
        Isien synnit ovat itse kukin omia syntejä, samoja syntejä, joita jo isät tekivät. Voi teitä, kun te rakennatte profeettain hautakammioita, ja teidän isänne ovat heidät tappaneet!
        Jeesus itse opettaa: Näin te siis olette isäinne tekojen todistajia ja suostutte niihin: sillä he tappoivat profeetat, ja te rakennatte niille hautakammioita.
        Monet kuninkaat vaelsivat isiensä synnneissä: Hän palveli Baalia ja kumarsi häntä ja vihoitti Herran, Israelin Jumalan, aivan niinkuin hänen isänsä oli tehnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perisynti oli kirkkoisä Augustinuksen keksintö, kun pakolliselle lapsikasteelle piti keksiä joku legitiimi peruste. Taipumus hyvään tai pahaan ei ole synti.
        Mistä perisynti tuli Aatamiin ja Eevaan, kun hekin lankesivat ja olivat tottelemattomia?

        Paavali puhuu taipumuksesta nimenomaan syntinä


      • Mummomuori näkee psykologisoivan maailmakuvan mukaisesti, että ympäristötekijät, mm. kasvatus, on pääroolissa pahuuden synnyssä.

        Luonnontieteissä taas pidetään näytettynä, että pahuuden pääaiheuttaja on evoluution automatiikka, joka pitää huolen siitä, että geenialleelit jotka aiheuttavat taisteluiden ja kilpailujen voittamisen, lisääntyvät eniten ja periytyvät seuraaville sukupolville.

        Pahuus ei ole millään muotoa vain ihmisen ominaisuus, vaan koko luonnon.

        Luonnontieteellisen katsannon mukaan ympäristö tosin aiheuttaa geenien valikoitumisen, mutta ERITTÄIN pitkällä viipeellä. Puhe on tällöin miljoonista tai sadoista tuhansista vuosista, joissakin asioissa vain kymmenistä tuhansista.

        ex-ouro


      • Brasil kirjoitti:

        Mummomuori näkee psykologisoivan maailmakuvan mukaisesti, että ympäristötekijät, mm. kasvatus, on pääroolissa pahuuden synnyssä.

        Luonnontieteissä taas pidetään näytettynä, että pahuuden pääaiheuttaja on evoluution automatiikka, joka pitää huolen siitä, että geenialleelit jotka aiheuttavat taisteluiden ja kilpailujen voittamisen, lisääntyvät eniten ja periytyvät seuraaville sukupolville.

        Pahuus ei ole millään muotoa vain ihmisen ominaisuus, vaan koko luonnon.

        Luonnontieteellisen katsannon mukaan ympäristö tosin aiheuttaa geenien valikoitumisen, mutta ERITTÄIN pitkällä viipeellä. Puhe on tällöin miljoonista tai sadoista tuhansista vuosista, joissakin asioissa vain kymmenistä tuhansista.

        ex-ouro

        ”Mummomuori näkee psykologisoivan maailmakuvan mukaisesti, että ympäristötekijät, mm. kasvatus, on pääroolissa pahuuden synnyssä.”

        Taisit vähän yksinkertaistaa liikaa. Jos lapsesta saakka kokee vihamielisyyttä, epäoikeudenmukaisuutta tai jopa väkivaltaa, luonnollisesti se kasvattaa vihaa ja pahaa.

        Näin voi käydä myös aikuisille, jotka eivät saa kokea mitään hyvää – miksi hän siis itsekään tekisi mitään hyvää?

        Ihminen joka saa kokea hyvää ja rakkautta, hän osaa sitä antaa ja näin pahuus hänessä vähenee mutta ei se sieltä koskaan poistu.

        Äärimmäisissä tilanteissa meissä jokaisessa voi yllättäen nousta pahuus esille.

        Tuohon luonnontieteelliseen selitykseen en ihan lähde mukaan, koska se mekanisoi ihmisen.
        ”Pahuus ei ole millään muotoa vain ihmisen ominaisuus, vaan koko luonnon.”

        En laita koskaan luontoon ihmisen moraalia, koska se ei tähän liity. Se mitä me nimitämme milloinkin pahuudeksi, ei sitä luonnossa ole – koska se ei elä ihmisen moraalin mukaan.


      • Mummomuori2 kirjoitti:

        ”Mummomuori näkee psykologisoivan maailmakuvan mukaisesti, että ympäristötekijät, mm. kasvatus, on pääroolissa pahuuden synnyssä.”

        Taisit vähän yksinkertaistaa liikaa. Jos lapsesta saakka kokee vihamielisyyttä, epäoikeudenmukaisuutta tai jopa väkivaltaa, luonnollisesti se kasvattaa vihaa ja pahaa.

        Näin voi käydä myös aikuisille, jotka eivät saa kokea mitään hyvää – miksi hän siis itsekään tekisi mitään hyvää?

        Ihminen joka saa kokea hyvää ja rakkautta, hän osaa sitä antaa ja näin pahuus hänessä vähenee mutta ei se sieltä koskaan poistu.

        Äärimmäisissä tilanteissa meissä jokaisessa voi yllättäen nousta pahuus esille.

        Tuohon luonnontieteelliseen selitykseen en ihan lähde mukaan, koska se mekanisoi ihmisen.
        ”Pahuus ei ole millään muotoa vain ihmisen ominaisuus, vaan koko luonnon.”

        En laita koskaan luontoon ihmisen moraalia, koska se ei tähän liity. Se mitä me nimitämme milloinkin pahuudeksi, ei sitä luonnossa ole – koska se ei elä ihmisen moraalin mukaan.

        Taisit itse lukea hiukan puutteellisesti. Sanoin: ”Mummomuori näkee psykologisoivan maailmakuvan mukaisesti, että ympäristötekijät, mm. kasvatus, on pääroolissa pahuuden synnyssä.”

        Luit vain sanan 'kasvatus' ja toit vihamielisyyden kokemisen rinnalle. Myös vihamielisyyden kokeminen on kasvatuksen ohella ympäristötekijä. Sinun maailmakuvaasi kuuluu, kuten sanoin, että ympäristötekijät ovat pääroolissa. Vastassa on luonnontieteellinen maailmakuva, jonka mukaan geenit ovat pääroolissa.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        ”Mummomuori näkee psykologisoivan maailmakuvan mukaisesti, että ympäristötekijät, mm. kasvatus, on pääroolissa pahuuden synnyssä.”

        Taisit vähän yksinkertaistaa liikaa. Jos lapsesta saakka kokee vihamielisyyttä, epäoikeudenmukaisuutta tai jopa väkivaltaa, luonnollisesti se kasvattaa vihaa ja pahaa.

        Näin voi käydä myös aikuisille, jotka eivät saa kokea mitään hyvää – miksi hän siis itsekään tekisi mitään hyvää?

        Ihminen joka saa kokea hyvää ja rakkautta, hän osaa sitä antaa ja näin pahuus hänessä vähenee mutta ei se sieltä koskaan poistu.

        Äärimmäisissä tilanteissa meissä jokaisessa voi yllättäen nousta pahuus esille.

        Tuohon luonnontieteelliseen selitykseen en ihan lähde mukaan, koska se mekanisoi ihmisen.
        ”Pahuus ei ole millään muotoa vain ihmisen ominaisuus, vaan koko luonnon.”

        En laita koskaan luontoon ihmisen moraalia, koska se ei tähän liity. Se mitä me nimitämme milloinkin pahuudeksi, ei sitä luonnossa ole – koska se ei elä ihmisen moraalin mukaan.

        Nyt mummomuori puhuu kyllä täyttä asiaa - käsitteet hyvä ja paha kuuluvat filosofiaan - siihen mitä ihminen ajattelee, eivätkä psykologiaan eli siihen miten ihminen ajattelee, joka on todella mekaanista toimintaa.


    • Anonyymi

      Perisynti-oppi on koko Raamatun keskeisintä oppia vastaan: "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan".
      jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
      jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
      Perisyntiä julistavasta luterilaisuudesta puuttuu sovitus: Luterilainen kirkko opettaa pohjimmiltaan: Jumala ei oman Poikansa uhrin kautta sovittanut yhtään mitään eikä ketään, vaan kirkolle jäi lopullinen vastuu pelastuksesta. Luterilainen kirkko julistaa Raamatun kertomuksia ja tapahtumia, mutta ei sovitusta.
      Perisynti käsitettä ei löydä Jumalan ilmoituksesta.

      • Anonyymi

        Mikä kirkko tai seurakunta julistaa oikeaa oppia...?


      • Anonyymi

        Uskaltaisin olla eri mieltä. Kyllä armo yksin uskon vuoksi, on yksi Kirkon eniten levittämistä opeista. Toisaalta perisynnin käsitettä ei levitetä mitenkään erityisesti. Veikkaisin, etteivät monet luterilaispapit, pidä sitä edes mielekkäänä. Se voidaan korvata ajatuksella, että kaikki me joskus sorrumme tekemään väärin tai jotain pahaa. Tällöin synti on jokaisessa itsessä - emmekä kanna vastuuta isiemme teoista muuten kuin epäsuorasti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä kirkko tai seurakunta julistaa oikeaa oppia...?

        <<Mikä kirkko tai seurakunta julistaa oikeaa oppia...?<<

        Ortodoksinen kirkko noudattaa yhtenäiskirkon aikuisia seitsemän ekumeenisen kirkolliskokouksen päätöksiä, mutta todellisuudessa niitäkin tulkitaan eri tavoin.

        Sen lisäksi KAIKKI kirkot ovat tehneet omia muunnelmiaan alkuperäisestä opista, joten olemme oppien sekamelskassa. Vielä suurempi sekamelska on syntynyt, kun jopa yksilöt uskovat Pyhän Hengen johtavan heitä henkilökohtaisesti. Yksilöselityksiä on tuhansia, ellei jopa miljoonia.

        ex ouro


      • Anonyymi
        Brasil kirjoitti:

        <<Mikä kirkko tai seurakunta julistaa oikeaa oppia...?<<

        Ortodoksinen kirkko noudattaa yhtenäiskirkon aikuisia seitsemän ekumeenisen kirkolliskokouksen päätöksiä, mutta todellisuudessa niitäkin tulkitaan eri tavoin.

        Sen lisäksi KAIKKI kirkot ovat tehneet omia muunnelmiaan alkuperäisestä opista, joten olemme oppien sekamelskassa. Vielä suurempi sekamelska on syntynyt, kun jopa yksilöt uskovat Pyhän Hengen johtavan heitä henkilökohtaisesti. Yksilöselityksiä on tuhansia, ellei jopa miljoonia.

        ex ouro

        Harvinainen lintu täällä.
        Näet tilanteenne hyvin.


      • Anonyymi

        Perisynti - Saatana ja synti Jumalan paratiisissa - on mitä pahinta Jumalan herjaamista.

        Se ei vastaa Luojajumalan omia sanoja, eikä mitään muutakaan tosiasiaa Raamatun luomiskertomyksesta, ja perustuukin juutalaisen vain yhden kirjeen yhteen jakeeseen (Room.5:12).

        Tällaista käsitettä ei ole edes muilla juutalaisuuteen perustuvilla uskonnoilla, joten kristityt sitten vain mitimään, että miksi juuri he Paavalin mukaan ovat ainoa uskontoryhmänjuutalaisuudessa, jotka (Lutheria lainatakseni), ovat jo luonnostaan pahoja ja vihattavia.


    • Anonyymi

      Ihmiset ovat empaattisia ja hyväntahtoisia, mutta myös itsekkäitä. Perisynti kuvaa ihmisen olemusta yksipuolisesti ja negatiivisesti ja pahimmillaan ulkoistaa ihmisen vastuun omasta "pahuudestaan".

    • Anonyymi

      Bi himot ne.

    • Anonyymi

      On jokaisessa ihmisessä pahuutta, jos sen katsotaan olevan negatiiviset tunteet esim. kateus, ahneus, viha. Ne ovat meissä, halusimme tai emme.
      Sen sijaan se miten niiden antaa vaikuttaa itseen ja toiseen ihmiseen, on meidän käsissämme. Ne voi käsitellä niin että ne eivät vaikuta siihen että toimimme toista ihmistä kohtaan väärin. Että kateudessa tuhoamme toisen ihmisen omistamaa. Että ahneudessa viemme toiselta hänen omaansa. Että vihassa vahingoitamme toista. Siitä lienee kysymys.

      • "On jokaisessa ihmisessä pahuutta, jos sen katsotaan olevan negatiiviset tunteet esim. kateus, ahneus, viha. Ne ovat meissä, halusimme tai emme.
        Sen sijaan se miten niiden antaa vaikuttaa itseen ja toiseen ihmiseen, on meidän käsissämme. "

        Näin se on ja meillä on aina vastuu itsellämme siitä, miten annetaan noiden vaikuttaa.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        "On jokaisessa ihmisessä pahuutta, jos sen katsotaan olevan negatiiviset tunteet esim. kateus, ahneus, viha. Ne ovat meissä, halusimme tai emme.
        Sen sijaan se miten niiden antaa vaikuttaa itseen ja toiseen ihmiseen, on meidän käsissämme. "

        Näin se on ja meillä on aina vastuu itsellämme siitä, miten annetaan noiden vaikuttaa.

        Totta, mutta kun luterilaisen opin mukaan kaste poistaa perisynnin, josta tuo pahuus kumpuaa, ja niin todellisuudessa ei näin tapahdukkaan. Eikö oppia pitäisi jo muuttaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, mutta kun luterilaisen opin mukaan kaste poistaa perisynnin, josta tuo pahuus kumpuaa, ja niin todellisuudessa ei näin tapahdukkaan. Eikö oppia pitäisi jo muuttaa?

        Ei opeta luterilaisuus noin. Puhut ihan omiasi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei opeta luterilaisuus noin. Puhut ihan omiasi

        Niin helluntailaisilla on tapana kun eivät tunne sen paremmin Raamattua kuin luterilaista oppiakaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, mutta kun luterilaisen opin mukaan kaste poistaa perisynnin, josta tuo pahuus kumpuaa, ja niin todellisuudessa ei näin tapahdukkaan. Eikö oppia pitäisi jo muuttaa?

        Jos pysytään luterilaisuudessa ja Lutherin sanoissa - prkl, ja montako kertaa olen tämän jo sanonut ja todistanut??

        KASTEELLA ASETETASN PERKELE IHMISEN KIMPPUUN KOKO TÄMÄN ELÄMÄN AJAKSI.

        LOPETTAKAA VALEHTELEMASTA!!!

        Löytyy ev.lut.sivut, Vähä katekismus, liitteet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos pysytään luterilaisuudessa ja Lutherin sanoissa - prkl, ja montako kertaa olen tämän jo sanonut ja todistanut??

        KASTEELLA ASETETASN PERKELE IHMISEN KIMPPUUN KOKO TÄMÄN ELÄMÄN AJAKSI.

        LOPETTAKAA VALEHTELEMASTA!!!

        Löytyy ev.lut.sivut, Vähä katekismus, liitteet

        Se on kimpussa ilman kastettakin. Kasteen merkitys on Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen liittäminen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totta, mutta kun luterilaisen opin mukaan kaste poistaa perisynnin, josta tuo pahuus kumpuaa, ja niin todellisuudessa ei näin tapahdukkaan. Eikö oppia pitäisi jo muuttaa?

        Koska sinulla on aivan omat juttusi ja uskontosi, niin ymmärrän että tämä aihe on vaikeaa sinulle. Luterilaisuus kun ei opeta mitään tuollaista, niin ehkä mieluummin kertoisin, miten sinä näe sen, mikä on ihmisen vastuu pahuudesta ja hyvyydestä?


    • Anonyymi

      Se kertoo vain sairaasta papista joka ei hyväksy vilpittömyyttä ja elämäniloa eli viattomuutta ja synnittömyyttä. Joskus rikollinen ja itse syyllisyyttä tunteva haluaa helpottaa olotilaansa väitämällä toisten olevan yhtä huonoja. Sitä perisynti tarkoittaa. Ei sellaista ole. Meiilä on vain tämä elämä.

      • Anonyymi

        Ihminen, joka ei halua nähdä omaa syntisyyttään, pettää myös itseään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen, joka ei halua nähdä omaa syntisyyttään, pettää myös itseään.

        Eikös tälläkin palstalla keskitytä liki pelkästään muiden syntisyyden näkemiseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös tälläkin palstalla keskitytä liki pelkästään muiden syntisyyden näkemiseen?

        Huomiosi on oikea. Ainakin täällä kirjoittelevat helluntailaisveljet ja -sisaret eivät ole omasta mielestään syntisiä ollenkaan lahkoon liittymisensä jälkeen. Luterilaisuuteen kuuluu syntien tunnustaminen myös julkisesti Jumalanpalveluksissa. Sellaista ei esiinny vapaakirkoissa. Syntien tunnustaminen ei ole myöskään tapana vapaakirkkojen ideologiaan mieltyneessä Kansan Raamattuseurassa mikä onkin vapaakirkkojen etäispesäke luterilaisessa kirkossa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomiosi on oikea. Ainakin täällä kirjoittelevat helluntailaisveljet ja -sisaret eivät ole omasta mielestään syntisiä ollenkaan lahkoon liittymisensä jälkeen. Luterilaisuuteen kuuluu syntien tunnustaminen myös julkisesti Jumalanpalveluksissa. Sellaista ei esiinny vapaakirkoissa. Syntien tunnustaminen ei ole myöskään tapana vapaakirkkojen ideologiaan mieltyneessä Kansan Raamattuseurassa mikä onkin vapaakirkkojen etäispesäke luterilaisessa kirkossa..

        No sinä ainakin osoittaudut syntiseksi, kun valehtelet noin härskisti:
        " Ainakin täällä kirjoittelevat helluntailaisveljet ja -sisaret eivät ole omasta mielestään syntisiä ollenkaan"

        Mistähän tuollainen vale on peräisin. Uskova on armahdettu syntinen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sinä ainakin osoittaudut syntiseksi, kun valehtelet noin härskisti:
        " Ainakin täällä kirjoittelevat helluntailaisveljet ja -sisaret eivät ole omasta mielestään syntisiä ollenkaan"

        Mistähän tuollainen vale on peräisin. Uskova on armahdettu syntinen!

        Sinä itse valehtelet täällä koko ajan luterilaisista!

        Uskova on todella armahdettu syntinen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä itse valehtelet täällä koko ajan luterilaisista!

        Uskova on todella armahdettu syntinen!

        Jeesuksen seuraajat, Jumalan lapset, ovat pyhiä. Sen sijaan tämän maailman ruhtinaan lapsen ovat syntisiä. Syntiset eli saastaiset eivät ole matkalla Taivaiseen, vaan Jumalan viha ilmestyy taivaasta tuomitsemaan syntiset! Suurin osa luterilaisista on maailman ihmisiä, siis syntisiä, näin ollen on helppo ymmärtää luterilaisten innon todistaa olevansa syntisiä. Suu todistaa sydämen tilan.
        Luterilaisuudessa synnit pyhittävät ja syntisyys on kuin kruunu päässä, jolla voi kerskailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen seuraajat, Jumalan lapset, ovat pyhiä. Sen sijaan tämän maailman ruhtinaan lapsen ovat syntisiä. Syntiset eli saastaiset eivät ole matkalla Taivaiseen, vaan Jumalan viha ilmestyy taivaasta tuomitsemaan syntiset! Suurin osa luterilaisista on maailman ihmisiä, siis syntisiä, näin ollen on helppo ymmärtää luterilaisten innon todistaa olevansa syntisiä. Suu todistaa sydämen tilan.
        Luterilaisuudessa synnit pyhittävät ja syntisyys on kuin kruunu päässä, jolla voi kerskailla.

        Ei ole luterilaisuudessa tuollaista opetusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen seuraajat, Jumalan lapset, ovat pyhiä. Sen sijaan tämän maailman ruhtinaan lapsen ovat syntisiä. Syntiset eli saastaiset eivät ole matkalla Taivaiseen, vaan Jumalan viha ilmestyy taivaasta tuomitsemaan syntiset! Suurin osa luterilaisista on maailman ihmisiä, siis syntisiä, näin ollen on helppo ymmärtää luterilaisten innon todistaa olevansa syntisiä. Suu todistaa sydämen tilan.
        Luterilaisuudessa synnit pyhittävät ja syntisyys on kuin kruunu päässä, jolla voi kerskailla.

        Jeesuksen kiroamisen palvonnalla (Gal.3:13) ja teurastuksella uhrilampaana (1.Kor.5:7) pääsee kyllä Saatanan lapseksi, jota kutsutaan Raamatussa myös Jumalaksi, mutta sillä ei ole mitään tekemistä HYVÄN tiedon kanssa, jolla hyvällä ja pahalla tiedolla tultiin Jumalan lapsiksi Luojajumalan sanoin siis jumalien kaltaiseksi luomaan sanan voimalla.

        Löytyy 1.Moos.3:22


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen kiroamisen palvonnalla (Gal.3:13) ja teurastuksella uhrilampaana (1.Kor.5:7) pääsee kyllä Saatanan lapseksi, jota kutsutaan Raamatussa myös Jumalaksi, mutta sillä ei ole mitään tekemistä HYVÄN tiedon kanssa, jolla hyvällä ja pahalla tiedolla tultiin Jumalan lapsiksi Luojajumalan sanoin siis jumalien kaltaiseksi luomaan sanan voimalla.

        Löytyy 1.Moos.3:22

        Synti sana Raamatussa, joka liittyy vain entiteettiin nimeltä Saatana - ei Jeesuksen opettamaan taivasten valtakuntaan, jonka tulemista hän evankeliumillaan käski julistaa.

        Ja kerrankin mummomuori on edellä täysin oikeassa - jos käsitteet hyvä ja paha olisivat mekaanisia asioita, kuten edellä väitetään, niin ihminen ei edes Jeesuksen sanoin pystyisi vslitsemaan kuin sen tien, joka vie kadotukseen.

        Ja tämä juuri on Paavalin syntiopin idea: saada kristitty uskomaan tämän, jotta hän uhraa Jeesuksen tosi Jumalana itsensä puolesta uhrina Saatanalle, jota Raamatussa kutsutaan myös nimellä Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Synti sana Raamatussa, joka liittyy vain entiteettiin nimeltä Saatana - ei Jeesuksen opettamaan taivasten valtakuntaan, jonka tulemista hän evankeliumillaan käski julistaa.

        Ja kerrankin mummomuori on edellä täysin oikeassa - jos käsitteet hyvä ja paha olisivat mekaanisia asioita, kuten edellä väitetään, niin ihminen ei edes Jeesuksen sanoin pystyisi vslitsemaan kuin sen tien, joka vie kadotukseen.

        Ja tämä juuri on Paavalin syntiopin idea: saada kristitty uskomaan tämän, jotta hän uhraa Jeesuksen tosi Jumalana itsensä puolesta uhrina Saatanalle, jota Raamatussa kutsutaan myös nimellä Jumala.

        Ja nyt, mummomuori, kun oivallat itse sanomasi asian merkityksen, niin pystyt myös ymmärtämään koko Raamatun tarinan aina Luojajumalan sanoista lähtien, että miksi ihmiseltä oli suojattava elämän puu (ihmeiden tekokyky), kun tämä tuli hyvällä ja pahalla tiedolla jumalien kaltaiseksi sitomalla ihminen materiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja nyt, mummomuori, kun oivallat itse sanomasi asian merkityksen, niin pystyt myös ymmärtämään koko Raamatun tarinan aina Luojajumalan sanoista lähtien, että miksi ihmiseltä oli suojattava elämän puu (ihmeiden tekokyky), kun tämä tuli hyvällä ja pahalla tiedolla jumalien kaltaiseksi sitomalla ihminen materiaan.

        Jopa tieteellisesti materia suojaa siten aikaa, ettei ihminen pysty vaikuttamaan AINA halutessaan atomiytimien syy-seuraussuhteeseen, mutta se ei tarkoita sitä, etteikö tällainen kyky olisi mahdollista.

        Ja tieteen mukaan nimenomaan on mahdollista jo tänä päivänä tieteellisesti todistettuna, kuten Jeesuksen kerrotaan näyttäneen esimerkkiä ihmetekoineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jopa tieteellisesti materia suojaa siten aikaa, ettei ihminen pysty vaikuttamaan AINA halutessaan atomiytimien syy-seuraussuhteeseen, mutta se ei tarkoita sitä, etteikö tällainen kyky olisi mahdollista.

        Ja tieteen mukaan nimenomaan on mahdollista jo tänä päivänä tieteellisesti todistettuna, kuten Jeesuksen kerrotaan näyttäneen esimerkkiä ihmetekoineen.

        Ja jos ei ymmärrä Raamatun tarinan totuutta TIEDOSTA, ei tietenkään voi päästä myöskään kiinni Raamatun totuuteen ja Jumalan ilmoitukseen, jonka tiede on nyt todistanut. -
        Kuten Albert Einsteinin kerrotaan jo muinoin sanoneen, niin Raamattu on täysin väärin ymmärretty kirja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos ei ymmärrä Raamatun tarinan totuutta TIEDOSTA, ei tietenkään voi päästä myöskään kiinni Raamatun totuuteen ja Jumalan ilmoitukseen, jonka tiede on nyt todistanut. -
        Kuten Albert Einsteinin kerrotaan jo muinoin sanoneen, niin Raamattu on täysin väärin ymmärretty kirja.

        Ja mikäli uskonto jatkossa aikoo perustua Raamattuun ja Jeesuksen nimeen kristinuskolla, on tuo väärinymmärrys Jumalan ilmoituksesta mitä pikimiten korjattava, ennen kuin kaikki on tuhottu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen seuraajat, Jumalan lapset, ovat pyhiä. Sen sijaan tämän maailman ruhtinaan lapsen ovat syntisiä. Syntiset eli saastaiset eivät ole matkalla Taivaiseen, vaan Jumalan viha ilmestyy taivaasta tuomitsemaan syntiset! Suurin osa luterilaisista on maailman ihmisiä, siis syntisiä, näin ollen on helppo ymmärtää luterilaisten innon todistaa olevansa syntisiä. Suu todistaa sydämen tilan.
        Luterilaisuudessa synnit pyhittävät ja syntisyys on kuin kruunu päässä, jolla voi kerskailla.

        Emme ole matkalla mihinkään taivaaseen, vaan Jeesuksen sanoin se on meissä ja meidän ympärillämme, mutta syntiopin mukaan se perataan pois ja vaihdetaan Paavalin opin syntien ja pahuuden valtakunnaksi palvomalla Jeesusta itsen puolesta teurastettuna uhrilampaana. Tätä on julistettu nyt 2000 vuotta.

        LUKEKAA:

        Matteuksen evankeliumi 13:33 Jeesuksen sanat ja Paavalin 1.Korintolaiskirje 5:7.

        Tämän selkeämmin sitä ei enää edes voisi sanoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole luterilaisuudessa tuollaista opetusta

        Niin, eihän luterilaisuudessa opeteta Jumalan Sanaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, eihän luterilaisuudessa opeteta Jumalan Sanaa.

        Siellä nimenomaan opetetaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, eihän luterilaisuudessa opeteta Jumalan Sanaa.

        EI tässä ole kyseessä mikään luterilaisuus, vaan KOKO KRISTINUSKON PERUSTA.

        Mutta luterilaisuudessa on kyse kyllä siitä, että Luther paljasti jo 500 vuotta sitten kristinuskon perustan pahuuteen ja juutalaisten valheeseen.

        Ja niinpä olikin hyvä käyttää Luther hyväksi vielä toisen maailmansodan seurausten syynä niin, että kaikki tuijottivat vain sormea, joka osoitti kuuta, mutta eivät nähneet kuuta.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Lopettakaa valehtelemasta Rasmatusta ja Lutherin opista!!! Sekä Jumalan sanasta.

      Perisynti on herjaustarina Luojajumalasta, jonka vain luonnostaan paha ja vihattava ihminen uskoo (kristitty), ja Lutherin sanoin kasteella asetetaan Perkele ihmisen kimppuun koko tämän elämän ajaksi!

      Nämä on Raamatun ja Lutherin opin faktat.

      • Anonyymi

        Perisynti käsitettä ei löydä Jumalan ilmoituksesta. Perisynti-oppi on koko Raamatun keskeisintä oppia vastaan: "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan".
        jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
        Perisyntiä julistavasta luterilaisuudesta puuttuu sovitus: Luterilainen kirkko opettaa pohjimmiltaan: Jumala ei oman Poikansa uhrin kautta sovittanut yhtään mitään eikä ketään, vaan kirkolle jäi lopullinen vastuu pelastuksesta. Luterilainen kirkko julistaa Raamatun kertomuksia ja tapahtumia, mutta ei sovitusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perisynti käsitettä ei löydä Jumalan ilmoituksesta. Perisynti-oppi on koko Raamatun keskeisintä oppia vastaan: "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan".
        jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
        Perisyntiä julistavasta luterilaisuudesta puuttuu sovitus: Luterilainen kirkko opettaa pohjimmiltaan: Jumala ei oman Poikansa uhrin kautta sovittanut yhtään mitään eikä ketään, vaan kirkolle jäi lopullinen vastuu pelastuksesta. Luterilainen kirkko julistaa Raamatun kertomuksia ja tapahtumia, mutta ei sovitusta.

        "kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä"... "jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden".
        Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.
        Sinun ylitsesi on tuleva sinun oma jumalattomuutesi, ei Aadamin eikä isoisäsi jumalattomuus, vaan sinun oma jumalattomuutesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä"... "jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden".
        Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.
        Sinun ylitsesi on tuleva sinun oma jumalattomuutesi, ei Aadamin eikä isoisäsi jumalattomuus, vaan sinun oma jumalattomuutesi.

        Perisynti kuuluu ehdottomasti luterilaisen kirkon tunnustukseen ja sillä on myös vankat raamatulliset juuret. Kannattaa tutustua Luterilaisiin tunnustuskirjoihin ja sen viitteisiin Raamattuun. Jumalan edessä me kaikki olemme syntisiä. Jokainen voi rehellisesti tutustua itseensä ja myöntää että näin se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perisynti kuuluu ehdottomasti luterilaisen kirkon tunnustukseen ja sillä on myös vankat raamatulliset juuret. Kannattaa tutustua Luterilaisiin tunnustuskirjoihin ja sen viitteisiin Raamattuun. Jumalan edessä me kaikki olemme syntisiä. Jokainen voi rehellisesti tutustua itseensä ja myöntää että näin se on.

        Luterilainen kirkko kaatuisi ilman tuota julmaa perisyntioppia, jolla voidaan puolustaa lapsikastetta. Muutama vesitippa otsalle, niin perisynti on voitettu????
        Uskooko tuollaiseen satuun enää kukaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilainen kirkko kaatuisi ilman tuota julmaa perisyntioppia, jolla voidaan puolustaa lapsikastetta. Muutama vesitippa otsalle, niin perisynti on voitettu????
        Uskooko tuollaiseen satuun enää kukaan?

        yhyyy byäääh, helluntailainen itkee sitä että kaikki ovaty syntisiä! Julmaa tai ei niin Raamatun mukaan kaikki ovat syntisiä. Lisäksi tuo hellari höpöttää aina otsasta ja vesitipoista. Lasten kastamista puolustetaan ennen kaikkea Jeesuksen käskyllä!
        Tuon helluntailaisetn vikinää ei taida kukaan uskoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perisynti kuuluu ehdottomasti luterilaisen kirkon tunnustukseen ja sillä on myös vankat raamatulliset juuret. Kannattaa tutustua Luterilaisiin tunnustuskirjoihin ja sen viitteisiin Raamattuun. Jumalan edessä me kaikki olemme syntisiä. Jokainen voi rehellisesti tutustua itseensä ja myöntää että näin se on.

        Aamen, kaikki olemme syntisiä vaikka se uudestikastajille satua onkin. Raamatulle se ei ole satua ja se on tärkeintä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perisynti käsitettä ei löydä Jumalan ilmoituksesta. Perisynti-oppi on koko Raamatun keskeisintä oppia vastaan: "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan".
        jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
        Perisyntiä julistavasta luterilaisuudesta puuttuu sovitus: Luterilainen kirkko opettaa pohjimmiltaan: Jumala ei oman Poikansa uhrin kautta sovittanut yhtään mitään eikä ketään, vaan kirkolle jäi lopullinen vastuu pelastuksesta. Luterilainen kirkko julistaa Raamatun kertomuksia ja tapahtumia, mutta ei sovitusta.

        Perisynti eli syntiinlankeemus löytyy Jumalan ilmoituksesta. Ilman syntiä ei ole myöskään sovituksen tarvetta eli uudestikastajat hylkäävät myös Jeesuksen sovitustyön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perisynti eli syntiinlankeemus löytyy Jumalan ilmoituksesta. Ilman syntiä ei ole myöskään sovituksen tarvetta eli uudestikastajat hylkäävät myös Jeesuksen sovitustyön.

        Kukaan ei peri toisen syntejä, vaan jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aamen, kaikki olemme syntisiä vaikka se uudestikastajille satua onkin. Raamatulle se ei ole satua ja se on tärkeintä.

        Totta, luterilaiset ovat syntisiä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perisynti eli syntiinlankeemus löytyy Jumalan ilmoituksesta. Ilman syntiä ei ole myöskään sovituksen tarvetta eli uudestikastajat hylkäävät myös Jeesuksen sovitustyön.

        Mistä se perisynti tuli Aatamiin ja Eevaan?

        Outoa, että vielä 2000-luvulla joku uskoo 300-luvulla keksittyyn julmaan oppiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei peri toisen syntejä, vaan jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden.

        Se on uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei peri toisen syntejä, vaan jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden.

        Ei, syntejä ei kukaan peri vaan kaikki synnymme turmeltuneina


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, luterilaiset ovat syntisiä!

        Kuten myös helluntailaiset


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä se perisynti tuli Aatamiin ja Eevaan?

        Outoa, että vielä 2000-luvulla joku uskoo 300-luvulla keksittyyn julmaan oppiin.

        HAHAHAHAHAHA "Mistä se perisynti tuli Aatamiin ja Eevaan?"'

        Se on uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa, EIKÄ SE TIEDÄ MISTÄ SYNTI TULI!!!

        Se tuli syntiin syntiinlankeemuksessa, sanoohan sanakin jo sen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HAHAHAHAHAHA "Mistä se perisynti tuli Aatamiin ja Eevaan?"'

        Se on uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa, EIKÄ SE TIEDÄ MISTÄ SYNTI TULI!!!

        Se tuli syntiin syntiinlankeemuksessa, sanoohan sanakin jo sen!

        Raukka luulee että synti on keksitty 300-luvulla!

        Luulen että kukan ei usko helluntailaisten satuun synnittömistä ihmisistä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perisynti eli syntiinlankeemus löytyy Jumalan ilmoituksesta. Ilman syntiä ei ole myöskään sovituksen tarvetta eli uudestikastajat hylkäävät myös Jeesuksen sovitustyön.

        Se on kyllä Saatana ilmoitus, - sanoohan sen jo sana 'syntikin'.

        Jumalan ilmoitus löytyy 1.Moos.3:22.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä se perisynti tuli Aatamiin ja Eevaan?

        Outoa, että vielä 2000-luvulla joku uskoo 300-luvulla keksittyyn julmaan oppiin.

        Ei kyse ole edes uskosta, vaan Raamatusta valehtelemisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kyllä Saatana ilmoitus, - sanoohan sen jo sana 'syntikin'.

        Jumalan ilmoitus löytyy 1.Moos.3:22.

        Eikö löydy muualta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kyse ole edes uskosta, vaan Raamatusta valehtelemisesta.

        Ai Raamattuko valehtelee sinusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kyse ole edes uskosta, vaan Raamatusta valehtelemisesta.

        Ja tämä valehteleminen jopa Luojajumalasta ja omien pahojen tekojen puolesta tosi Jumalan kidutuskuoleman palvonta Jeesuksen nimeen kertoo juuri, että nämä uskovaiset ovat vain Saatanan kyykäärmeen sikiöitä, kuten Jeesus toteaa Raamatun mukaan.

        Täytyyhän olla joko päässä vikaa tai niin pahuuden lumoissa, jos ei Raamatun Jumalan sanan totuus edes kiinnosta, vaan haluaa väen väkisin olla vain paha ja vihattava luonnostaan, että voi juoda verta ja syödä ruumista ja palvoa Jeesusta teurastettuna uhrilampaana omien pahojen tekojen puolesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tämä valehteleminen jopa Luojajumalasta ja omien pahojen tekojen puolesta tosi Jumalan kidutuskuoleman palvonta Jeesuksen nimeen kertoo juuri, että nämä uskovaiset ovat vain Saatanan kyykäärmeen sikiöitä, kuten Jeesus toteaa Raamatun mukaan.

        Täytyyhän olla joko päässä vikaa tai niin pahuuden lumoissa, jos ei Raamatun Jumalan sanan totuus edes kiinnosta, vaan haluaa väen väkisin olla vain paha ja vihattava luonnostaan, että voi juoda verta ja syödä ruumista ja palvoa Jeesusta teurastettuna uhrilampaana omien pahojen tekojen puolesta.

        Noinko hellarit opettaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinko hellarit opettaa?

        Oletko syntinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai Raamattuko valehtelee sinusta?

        Oletko simä myös syntinen, ellet ole sama kirjoittaja kuin edellä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko simä myös syntinen, ellet ole sama kirjoittaja kuin edellä?

        Kaikki ovat syntisiä, sinä ja minä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki ovat syntisiä, sinä ja minä

        Minä Jeesuksen oma, en ole syntinen, mutta sinä olet syntinen.Vänkäämällä vänkäät olevasi syntinen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten myös helluntailaiset

        Suurin osa helluntailaisista on pyhiä, eli Jumalan lapsia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä Jeesuksen oma, en ole syntinen, mutta sinä olet syntinen.Vänkäämällä vänkäät olevasi syntinen!

        Kaikki ovat syntisiä vaikka kuinka vänkäät etkä todellakaan ole Jeesuksen oma


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa helluntailaisista on pyhiä, eli Jumalan lapsia.

        Mutta ei kaikki. Osa helluntailaisista on vain uskovia vainoavia pedoja


    • Anonyymi

      Jumala varoittaa 'syntiset uskovat' harhaopista: Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas.

      • Anonyymi

        He ovat demoneja, eihän tämä muulla selity.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He ovat demoneja, eihän tämä muulla selity.

        Joka ainoa, joka hokee vielä synti sanaakin, on demoni. Tämä perustuu ehtoollisriittiin. Tästä syystä niitä on nyt ensimmäisenä manattava itse kirkon työntekijöistä, että päästään eteenpäin.

        Tämä on se Paavalin Gal.3:13 lukema kirous kristittyjen päälle.

        Niin kauan kuin sitä ei ole purettu, nämä demonit mellastavat synteineen.

        En tiedä meneekö tilanne vielä niin pitkälle, että heidät on jotenkin jopa eristettävä muista?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka ainoa, joka hokee vielä synti sanaakin, on demoni. Tämä perustuu ehtoollisriittiin. Tästä syystä niitä on nyt ensimmäisenä manattava itse kirkon työntekijöistä, että päästään eteenpäin.

        Tämä on se Paavalin Gal.3:13 lukema kirous kristittyjen päälle.

        Niin kauan kuin sitä ei ole purettu, nämä demonit mellastavat synteineen.

        En tiedä meneekö tilanne vielä niin pitkälle, että heidät on jotenkin jopa eristettävä muista?!

        Lukekaa edeltä - ja katsokaa itse millaista riehuntaa se aiheuttaa. Ei tuo ole normaalien ihmisten käytöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukekaa edeltä - ja katsokaa itse millaista riehuntaa se aiheuttaa. Ei tuo ole normaalien ihmisten käytöstä.

        Syntiset eivät peri Taivasten valtakuntaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syntiset eivät peri Taivasten valtakuntaa.

        Miten voisivat periä, kun vaihtavat taivasten valtakunnan syntien valtakunnaksi Raamatun mukaan? Sadasmiljoonas kerta.

        Löytyy Matt.13:13 ja 1.Kor.5:7.

        Siinä jälleen yksi demoni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voisivat periä, kun vaihtavat taivasten valtakunnan syntien valtakunnaksi Raamatun mukaan? Sadasmiljoonas kerta.

        Löytyy Matt.13:13 ja 1.Kor.5:7.

        Siinä jälleen yksi demoni.

        Siis Matt.13:33, lyöntivirhe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis Matt.13:33, lyöntivirhe.

        Ja jos kirkko ei pikaisesti tee näille demoneilleen jotakin, niin dosentti Eskolan ennustus toteutuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos kirkko ei pikaisesti tee näille demoneilleen jotakin, niin dosentti Eskolan ennustus toteutuu.

        Nyt rohkeasti kirkon ilmoitus päivälehtien etusivuille piispojen pahoittelujen kera, että ymmärsimmekin Raamatun väärin.


    • Anonyymi

      Opetuksen ottamiseen luterilaisilta tulee suhtautua erittäin kriittisesti. Opillisesti luterilaisuus on kaukana Jumalan ilmoituksesta. Luterilaisuudessa ihminen on uskova ja pelastunut ja täyttynyt Pyhällä Hengellä käytännössä syntymästään asti. Jumalan Sana puhuu sen sijaa uudesta ja vanhasta elämästä: tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
      jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
      Luterilaisuudessa ei voi puhua vanhasta ihmisestä eikä uudesta elämästä, sillä kun ei ole vanhaa ihmistä, niin ei myöskään ole uutta. Näin ollen monen luterilaisen synnin himojen voittaminen jää epämääräiseksi hötöksi.
      Sanan mukaan pyhityksen ja synnin himojen voittaminen alkaa ihmisen uudesti syntymistä. Paavalin sanoin: tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
      Vain ne, jotka kokevat uudesti syntymän ja jotka ovat luodut uudeksi Kristuksessa Jeesuksen, voivat jättää taakseen vanhan ihmisen ja lihan himot.
      Mutta yksikään, joka luulee oppinsa mukaisesti vauvana tulleen uskoon, ei voi sanoa: Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme.
      Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
      pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,

      • Anonyymi

        Hellareilta ei kannata ottaa opetusta vastaan.,. sillä heidän oppinsa on kaukana Raamatusta.

        Tuo on hellarien oppia: " Luterilaisuudessa ihminen on uskova ja pelastunut ja täyttynyt Pyhällä Hengellä käytännössä syntymästään asti" Hellarien mukaan ihminen on pelastunut jo kun tänne syntyy. Luterilaisuuden muikaan vain uskova voi pelastua.


    • Anonyymi

      Perisyntiä ei ole Raamatussa eikä se kuulu kristinuskoon. Tuo perisynnin käsite on vain kirkon pahantahtoinen yritys perustella vauvojen päälaen valeleminen.

      • Anonyymi

        Pereisynti on Raamatyssa ja se kuuluu kristinuskoon sillä jos syntiäö ei ole niin ei Jeesuksenkaan olisi tarvinut tulla. Kastamista taas perustellaan Jeesuksen käskyllä


    • Anonyymi

      Perisynti on luterilaisen kirkon harhaoppi, jota et löydä Sanasta.
      "jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden"
      "Älköön isiä rangaistako kuolemalla lasten tähden älköönkä lapsia isien tähden; kukin rangaistakoon kuolemalla oman syntinsä tähden".

      • Anonyymi

        Perisynti löytyy Raamatusta kirkkaana. Kyse on syntiinlankeemuksen seurauksista.
        Sinä olet käsittänyt perisynnin väärin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perisynti löytyy Raamatusta kirkkaana. Kyse on syntiinlankeemuksen seurauksista.
        Sinä olet käsittänyt perisynnin väärin

        Esinahkat pois siis.


    • Anonyymi

      Jukka Tuomaala: Katolisen kirkon hahmotteleman perisynnin tiivisti kirkkoisä Augustinus oppirakenteeksi. Ihminen on jo syntyessän syntinen ja tätä syntisyyttä kutsutaan perisynniksi.
      Perisynti nojaa kaikella painollaan Psalmiin 51:7. Kirkko onkin keskittynyt kaikella osaamisellaan Psalmim sanoman muuttamiseen tukeakseen periharhaista perisyntiään.
      Kirkon 1938 käännös: ”Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt.”
      -92 käännös on koominen syntisyydessään: ”Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun.”
      Septuaginta, juutalaisten oppineiden Vanhan testamentin kreikannos, kääntää jakeen: ”ιδου γαρ εν ανομιαις συνελημφθην και εν αμαρτιαις εκισσησεν με η μητηρ μου”
      ”Katso, minä olen laittomuudessa (anomia) syntynyt ja äitini on minut harhaan menossa (hamartia) tehnyt.”
      Entä mistä Daavid Psalmissa kertoo? Juutalaiset rabbit tietävät, että Daavid syntyi avioliiton ulkopuolisesta suhteesta. Daavid oli varmasti katkera isälleen Iisaille tämän laittomuudesta, anomiasta, Mooseksen lain rikkomuksesta, uskottomuudesta. Sitten Daavidille itselleen kävi pahasti. Hän teki laittomuuden naimisissa olevan Betseban kanssa. Peittääkseen tekonsa Daavid tapatti Betseban aviomiehen. Mutta sitten kävi käry, kun profeetta Naatan paljasti, mitä Daavid oli tehnyt.
      Psalmissa Daavid käy lävitse kauhun hetkiään, mutta riipaisevinta on huomioida sama kuin rabbit. Daavid tajusi olleensa paljon pahempi laittomuuden tekijä kuin isänsä, jota hän oli sydämessään syyttänyt.
      Synti, heprean chata ja kreikan hamartia, tarkoittaa samaa asiaa, mennä harhaan, vaikka tahtoo osua maaliin.
      Psalmi 51:7 selkosuomeksi: ”Katso, minä olen Mooseksen lain ulkopuolella syntynyt ja äitini on minut Iisain harhaan menon seurauksena synnyttänyt.”
      Ette varmaan arvaa, kuka rabbien mielestä oli syyllinen Mooseksen lain rikkomiseen. Nainen, Iisain vaimo. Iisai oli hyvä mies ja peittääkseen vaimonsa syrjähypyn, Iisai otti Daavidin pojakseen.
      Perisyntiopista on johdettu valtava määrä muita periharhaisia oppeja. Mutta ehkä perisyntioppi osaltaan auttaa ymmärtämään joidenkin kristittyjen periharhaista ihmis- ja maailmankuvaa.

      • Anonyymi

        Joo perisynnin takia opetetaan että Jeesus kuoli ristillä ja nousi kuolleista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo perisynnin takia opetetaan että Jeesus kuoli ristillä ja nousi kuolleista

        ei pelkästään "nousi" kuolleista , vaan YLÖSNOUSSUT .

        "Ja hän on meidän syntiemme sovitus , eikä ainoastaan meidän , vaan myös KOKO
        MAAILMAN syntien." 1 Joh: 2: 2


      • "Perisyntiopista on johdettu valtava määrä muita periharhaisia oppeja. Mutta ehkä perisyntioppi osaltaan auttaa ymmärtämään joidenkin kristittyjen periharhaista ihmis- ja maailmankuvaa."

        Mielenkiintoinen ajatus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo perisynnin takia opetetaan että Jeesus kuoli ristillä ja nousi kuolleista

        Hirtettiin paaluun.
        Ristiinnaulitseminen tuli käyttöön myöhemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hirtettiin paaluun.
        Ristiinnaulitseminen tuli käyttöön myöhemmin.

        Siis naulittiin.


      • Anonyymi

        Tuon PS 51:7:n väärintulkintaan kirkkoisä Augustinus perusti opin perisynnistä ja vanhat kirkot jatkavat vielä samaa harhaa 2000-luvulla. Tosin katolinen kirkko on armollisempi kuin luterilainen kirkko, eikä opeta kastamattomien lasten joutumista kadotukseen.

        Perisyntiin vedoten kehitettiin pakollinen lapsikaste. Ilman tuota nerokasta keksintöä kirkkolaitokset eivät saisi uusia jäseniä kirkkoihinsa. Ja tuosta "jäsenautomaatistahan" kirkot eivät luovu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon PS 51:7:n väärintulkintaan kirkkoisä Augustinus perusti opin perisynnistä ja vanhat kirkot jatkavat vielä samaa harhaa 2000-luvulla. Tosin katolinen kirkko on armollisempi kuin luterilainen kirkko, eikä opeta kastamattomien lasten joutumista kadotukseen.

        Perisyntiin vedoten kehitettiin pakollinen lapsikaste. Ilman tuota nerokasta keksintöä kirkkolaitokset eivät saisi uusia jäseniä kirkkoihinsa. Ja tuosta "jäsenautomaatistahan" kirkot eivät luovu.

        Nykyisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon PS 51:7:n väärintulkintaan kirkkoisä Augustinus perusti opin perisynnistä ja vanhat kirkot jatkavat vielä samaa harhaa 2000-luvulla. Tosin katolinen kirkko on armollisempi kuin luterilainen kirkko, eikä opeta kastamattomien lasten joutumista kadotukseen.

        Perisyntiin vedoten kehitettiin pakollinen lapsikaste. Ilman tuota nerokasta keksintöä kirkkolaitokset eivät saisi uusia jäseniä kirkkoihinsa. Ja tuosta "jäsenautomaatistahan" kirkot eivät luovu.

        Kyllä perisyntio perustuu Raamatun ilmoitusta.

        Perisynnin kieltäminen on nerokas tapa näille joillekin porukoille saada uusia jäseniä kristillisistä seurakunnista uudestikasteen kautta. Ja tästä tavasta nämä lahkot eivät luovu. Mutta lapsikastetta ei ole kukaan kehittänyt vaan Jeesus asetti kasteen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä perisyntio perustuu Raamatun ilmoitusta.

        Perisynnin kieltäminen on nerokas tapa näille joillekin porukoille saada uusia jäseniä kristillisistä seurakunnista uudestikasteen kautta. Ja tästä tavasta nämä lahkot eivät luovu. Mutta lapsikastetta ei ole kukaan kehittänyt vaan Jeesus asetti kasteen

        Jeesus ei asettanut mitään pakollista lapsikastetta. Se kehitettiin katolisessa kirkossa perisyntikäsitteen keksimisen yhteydessä.
        Raamattu ei tunne kumpaakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei asettanut mitään pakollista lapsikastetta. Se kehitettiin katolisessa kirkossa perisyntikäsitteen keksimisen yhteydessä.
        Raamattu ei tunne kumpaakaan.

        Jeesus asetti kasteen. Lapsille ei ole omaa kastetta. Katolinen kirkko ei keksinyut kastetta. Raamattu tuntee sekä kasteen että perisynnin


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei asettanut mitään pakollista lapsikastetta. Se kehitettiin katolisessa kirkossa perisyntikäsitteen keksimisen yhteydessä.
        Raamattu ei tunne kumpaakaan.

        "Jeesus ei asettanut mitään pakollista lapsikastetta. Se kehitettiin katolisessa kirkossa perisyntikäsitteen keksimisen yhteydessä."

        Jo alkuseurakunnassa kastettiin myös lapset.


    • Anonyymi

      Onneksi en kuulu aloittaja seurakuntaan tai uskontokuntaan. Syyllistäköön rauhassa itseään ja iloitkoon armosta jonka toisilleen suovat - jos suovat.

      Vilpitön ja hyvää tarkoittava mieli riittää. Synnittömyyden saavuttaa kun saa mielensä kirkkaaksi, vaikka se tässä mediamaailmassa on todella vaikeaa.

      Ei ole mitään perisyntiä, mutta on kateellisuutta toisten elämänilosta ja henkisestä riippumattomuudesta. On valitettavaa, että uskonnot kääntyvät sellaiseen.

      • "Synnittömyyden saavuttaa kun saa mielensä kirkkaaksi, vaikka se tässä mediamaailmassa on todella vaikeaa."

        Tästä olen vähän eri mieltä. Kyllä me jokainen sorrumme syntiin aina silloin tällöin.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        "Synnittömyyden saavuttaa kun saa mielensä kirkkaaksi, vaikka se tässä mediamaailmassa on todella vaikeaa."

        Tästä olen vähän eri mieltä. Kyllä me jokainen sorrumme syntiin aina silloin tällöin.

        Harva on suurimman osan ajasta niin lähellä täydellistä kykeneväisyydessään, ettei ajatuksin, sanoin, teoin ja laiminlyönnein tekisi syntiä useammin kuin vain silloin tällöin. Monet asiat vaikuttavat siihen miten helppoa synnin välttäminen kunkin kohdalla on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Harva on suurimman osan ajasta niin lähellä täydellistä kykeneväisyydessään, ettei ajatuksin, sanoin, teoin ja laiminlyönnein tekisi syntiä useammin kuin vain silloin tällöin. Monet asiat vaikuttavat siihen miten helppoa synnin välttäminen kunkin kohdalla on.

        ”Monet asiat vaikuttavat siihen miten helppoa synnin välttäminen kunkin kohdalla on.”

        Tuo on aivan totta. Jokaisella saattaa olla huonoja päiviä, jolloin tekee syntiä. Ihminen on erehtyväinen, joten väistämättä saattaa tulla eteen se, kun tekee syntiä mutta ymmärtämättömyyttään.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Au Pairit Maltalla - Keskustelua !!

      Keskustelua uudesta kaudesta. Täällä kaikki jaksot katsottu kun verot pakko maksaa.. Myyn ulkopuolelle jättäminen oli su
      Tv-sarjat
      258
      2937
    2. Suomalaisia valmistautuneena pakenemaan

      https://yle.fi/a/74-20084635 “Auto on aina tankattuna ja pari laukkua valmiiksi pakattuna, jos tulee äkkilähtö.”
      Maailman menoa
      390
      1890
    3. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      68
      1809
    4. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      88
      1569
    5. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      114
      1325
    6. Ei kiinnosta idän humpuuki

      Onko kukaan ihminen koskaan hyötynyt idän opeista pätkääkään? Ei ole, uskallan väittää!
      285
      1093
    7. Ikävöin sinua nainen

      Vaikka lopetin yhteydenpidon kokonaan. Ehkä joskus ymmärrät, et se oli ainoa järkevä vaihtoehto. Ei rakkaus lopu siihe
      Ikävä
      43
      988
    8. Ristinryövärin kastamattomuus?

      KASTAMATON RISTINRYÖVÄRI Ristinryövärin pelastumista ilman kastetta on joskus käytetty perusteena sille, ettei kasteell
      Luterilaisuus
      276
      972
    9. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      102
      870
    10. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      31
      865
    Aihe