Kyllähän minä touhuilen vaikka mitä, mutta kun iskee sitten, että ei jaksakaan.
Meen sitten pitkälleen joksikin aikaa, ja jatkan siitä mihin jäin.
Onko jollain tiedossa, mikä vitamiini tai tuote auttaisi jaksamiseen/vetämättömyyteen?
Aamulla oon pirteä kyllä.
Syön verenpainelääkettä ja D-vitamiinia.
Mikä vitamiini auttaisi kun ei jaksa mitään?
103
765
Vastaukset
- Anonyymi
Kokeileppa Porecca pore-tapletteia 1 vesilasiin ja juo, se tuo ainaki hetken pirteyden mulle jos tarvii jotain jaksaa tehdä,
- Anonyymi
ylikallista b-viamiinisontaa ei missään nimsessä
nesteinö
ei poreeena - Anonyymi
🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑
❤️ Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18174794G
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
- Anonyymi
Minua väsytti heikotti monta vuotta, kun tutkittiin perusteellisesti syy diabetes, lääkitys ja ruokavalio nyt pärjään hyvin.
Syitä voi olla monenlaisia, en ole etsinyt apua vitamiineista koskaan.- Anonyymi
Vähemmän sokeria ja välillä pullo vichyä tai lähdevettä virkistää ihmeellisesti. Usein onkin jano eikä nälkä. Ja raitis ilma pieni hapen otto joko ikkunasta tai pihalla.
- Anonyymi
Tutki mikä ruoka on oikeata. Jos syö. rasvatonta ja vähäkalorista keino makeutettua ruokaa ja vähän proteiinia ja vain einekisä ja makeita pullia,keskeytä,maakronia ns tyhjiä kaloreita.
Se mitä syö vaikuttaa terveyteen,vivahteen ja jaksamiseen. Ei mikään purkilääke tms. Rasvaton maito ja margariini ovat huonoja ruokia. Juustoissa on hyviä,aineita. Ruoka ei saa olla liian vähåsuolaista se heikottaa.
Kirjastoissa ja myynnissäkin vielä Barry Searsin on Zone ruokavalio kirjoja jossa kerrotaan miten välttää diabetes ja hyvästä ruokavaliosta.- Anonyymi
Se mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle. Ihan oikein että ravinnolla on merkitys jakamiseen
Mutta jos olis vaikka kilpirauhasen vajaatoiminta tai diabetes tai jokin muu sairaus niin lääkkeet niihin on otettava . Tuo mitä kirjoitit suolasta on totta olen huomannut itsestäni kun oikein väsyttää niin suolaista ku; syö niin tuntuu että silmät aukeaa.
Mutta samalla on otettava selville syy miksi ei jaksa ja on levittävä , aillä siihenkin sattaa olla lääketieteellinen diagnoosi , ja silloin saa tarvittavat lääkkeet - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle. Ihan oikein että ravinnolla on merkitys jakamiseen
Mutta jos olis vaikka kilpirauhasen vajaatoiminta tai diabetes tai jokin muu sairaus niin lääkkeet niihin on otettava . Tuo mitä kirjoitit suolasta on totta olen huomannut itsestäni kun oikein väsyttää niin suolaista ku; syö niin tuntuu että silmät aukeaa.
Mutta samalla on otettava selville syy miksi ei jaksa ja on levittävä , aillä siihenkin sattaa olla lääketieteellinen diagnoosi , ja silloin saa tarvittavat lääkkeetSuolakurkku virkistää irtosuolakurkku ihan ihmeellisesti.
- Anonyymi
minulla on suunnitteilla elää yli 100 -vuotiaaksi aktiivina
ja ohjelma aminohappo-proteiini-vitamiini-mineraali -kuurista
jota noudatan pysyvästi
joskus jotain lisäillen harvoin poistaen koska mietin
lisäykset tarkkaan mitään naistenlehtineuvoja en lue
mutta tiedän palstan vastustuksen en kirjoita siitä enempää- Anonyymi
En aikaisemmin syönyt karkkia, mutta nyt oon ruvennut syömään.
Voisko johtua siitä?
En oikeestaan haluaisi mennä tutkimuksiin enää.
Heinäkuussa oli kaikki arvot kunnossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisko johtua siitä?
Heinäkuussa oli kaikki arvot kunnossa.Ei kai ne karkit, mutta jos jää ruoka syömättä....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisko johtua siitä?
Heinäkuussa oli kaikki arvot kunnossa.Sokeri on paha erityisesti hedelmien sokeri
Minulla ei ole makeannälkää
olen myös minimoinut kulut aminohappo --- jne kuurissani
eli ostan valtaosan jauhoina en koskaan nesteenä jne
Sokeri aiheuttaa tavanomaista insuliiniresistanssi kautta sokeritautia
rasvamaksaa ja lihomista
lisää syöpäsolujen kasvualustaa
ja arvotoiminta keskittyy sokeri-sorbitoli-reaktion kautta hedelmäsokerin
tuottoon joka pitää aivotoiminnan vajavaisena ja aiheuttaa alzheimerin
taudin
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0002916523000047 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisko johtua siitä?
Heinäkuussa oli kaikki arvot kunnossa.Mutta jos olisi jotain kuitenkin viassa niin paras olisi silti mennä lääkäriin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisko johtua siitä?
Heinäkuussa oli kaikki arvot kunnossa.Usein on myöskin B 12 vitamiinin puute joka aiheuttaa väsymistä ja ettei ole energiaa.
Väsymys on syy niin moneen sairauteen että siksi sinun pitäisi mennä lääkäriin että ottavat kokeet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai ne karkit, mutta jos jää ruoka syömättä....
Karkit sisältää sokeria ja jos ihminen yhtä äkkiä saa halun syödä karkkeja niin sekin jo liikaa sille joka tavallisesti ei ole syönyt karkkeja . Saa liikaa sokeria ja voi huonosti siitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai ne karkit, mutta jos jää ruoka syömättä....
Mihin ihminen tarvitsee karkkia? Eivät sisällä ensimmäistäkään ravintoaineen nimistä ainetta . Ts. täysin turhaa tuhoa elimistölle.
Anonyymi kirjoitti:
Sokeri on paha erityisesti hedelmien sokeri
rasvamaksaa ja lihomista
taudin
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0002916523000047Niin, sokeri toisilla, ei kaikilla.
Ite syön hienoa sokeria Riisi/kaurapuuron päälle lisättynä yli 2 kg kuukaudessa, jo ainakin 15 vuotta. (vaimo ei syö näkyvää sokeria lainkaan, on yhtä pirteä kuin minäkin.).
lisäksi syömme 2-3 suurta päärynää päivässä, paljon viinirypäleitä ja muita hedelmiä.
Karamellia en ole syönyt koskaan, leikkeleitä, makkaroita, punaista lihaa ei ole ostettu 40 vuoteen kotiin. vain kanan ja kalkkunan lihaa, Juhlissa syön kaikkea.
Pikkujouluista saamamme suklaat lahjoitettiin heti pois Facebook roskalava ryhmässä.
Meitä on monenlaisia, kuten huomaatte, olen 77v.
Äitini oli myös sokerirotta. Kaikissa taskuissa oli sokerinpaloja ja myös pähkinöitä.
Eli hienon elämän terveenä kuoli 86v maanantaiaamuna klo 7. Tiesi kuolemansa jo viikon ennen kun oli nostanut tilit tyhjäksi ja hahat oli siellä missä käyttörahakin.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sokeri on paha erityisesti hedelmien sokeri
rasvamaksaa ja lihomista
taudin
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0002916523000047No voi sentäs. Hedelmissä on luontaisesti sokeria miten voit sanoa että se on pahaa? Onko osttetu pelkkä sokeri sinusta sitten terveellistä?.EI todellakaan ole. Eihän niitä hedelmiä kerralla paljon syödä. Marjat parempia kuin ulkomaiden hedelmät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisko johtua siitä?
Heinäkuussa oli kaikki arvot kunnossa.Jätät karkit pois sitten.
- Anonyymi
ju-h kirjoitti:
Ootko testannut munuaisarvoja.
Minulla on pillerinsyöjä kavereilta pettänyt munuaiset.Usein on niin jos vaikka saa ravintolisänä liian paljon D vitamiinia niin se aiheuttaa myrkytystä, ja munuaisiin kerääntyy ainetta joka ei ole hyväksi terveydelle ja silloin munuaiset pettää. Siksi olis aina hyvä tietää jos on vajausta, ettei syö mitään noin vaan varmuuden vuoksi.
D vitamiinia on myös moni puolisessa ravinnossa .monta kertaa syödään ihan turhaan vitamiineja jos käy säännöllisesti ulkona ja syö ja nukkuu hyvin niin pitäisi pärjätä äei esim sodan jälkeen kukaan syönyt mitään vitamiineja ja terveinä pysyivät - Anonyymi
ju-h kirjoitti:
Niin, sokeri toisilla, ei kaikilla.
Ite syön hienoa sokeria Riisi/kaurapuuron päälle lisättynä yli 2 kg kuukaudessa, jo ainakin 15 vuotta. (vaimo ei syö näkyvää sokeria lainkaan, on yhtä pirteä kuin minäkin.).
lisäksi syömme 2-3 suurta päärynää päivässä, paljon viinirypäleitä ja muita hedelmiä.
Karamellia en ole syönyt koskaan, leikkeleitä, makkaroita, punaista lihaa ei ole ostettu 40 vuoteen kotiin. vain kanan ja kalkkunan lihaa, Juhlissa syön kaikkea.
Pikkujouluista saamamme suklaat lahjoitettiin heti pois Facebook roskalava ryhmässä.
Meitä on monenlaisia, kuten huomaatte, olen 77v.
Äitini oli myös sokerirotta. Kaikissa taskuissa oli sokerinpaloja ja myös pähkinöitä.
Eli hienon elämän terveenä kuoli 86v maanantaiaamuna klo 7. Tiesi kuolemansa jo viikon ennen kun oli nostanut tilit tyhjäksi ja hahat oli siellä missä käyttörahakin.Minun äitini myös rakasti makeaa siinä määrissä ettei enää ollut normaalia. Alladin aski meni alas muutamassa tunnissa suklaalevyjä sun muita makeisia söi yhtenään•yritin varoitella liiasta sokerin syömisestä vaan ei mennyt jakeluunäbihdoin kun kerran menin hönen luokseen niin makasi lattialla tiedottomana joten siitä sitten sairaalaan äkkiä. Sokeri arvot olivat niin korkealla ettei mittarit riittäneet.
Ja sai diabetes diagnoosin Ja kielti sen diagnoosin kokonaan, ei kuulemma ollut mitään diabetesta hänellä . No pistokset sai arkipäiväänsä ja koti apu hommattiin .
- Anonyymi
Ainakin raudanpuute aiheuttaa väsymystä. Rauta-arvo kannattaa mittauttaa,
siis otattaa verikoe. Vitamiinit eivät ole koskaan aiheuttaneet minulle väsymystä,
syy on ollut raudanpuute, parissa viikossa olo alkaa koheta, kun rautaa saa.
Maltofer-tipat ei ärsytä mahalaukkua ainakaan itsellä. - Anonyymi
Jos hengästyt helposti, kyseessä voi olla verisuonten tukkeutuminen, sydän ei jaksa pumpata verta osin tukkeutuneiden suonten läpi. Siinä ainakin yksi syy ja ensi oire ennen infarktia.
Tuskin haittaa on jos kokeilet monivitamiini Multitabsia tms.- Anonyymi
Monesti on tutkittava syökö liikaa myös öljyjä rasvoja ja suklaissa on palmuöljyä on monessa tuotteessa liikaa öljyjä ja sokeria.Päärynän pala illalla tekee hyvää.
- Anonyymi
Ei aina tarvi jaksaakaan. Ja ikää kun tulee, väsyy paljon nopeammin ja helpommin, tämä toki me kaikki tiedämmekin.
Mikään vitamiini yksistään ei piristä. Säännöllinen ruokailu, ettei veren sokeri laske ja ulkoilu, ovat parasta piristystä.- Anonyymi
Joo, voi olla raudan puutetta.
Kipaisenpa = lönkystelen terveyskauppaan tai apteekkiin ja ostan jotain sieltä, mitä suosittelevat.
Kiitti vihjeistä!
Olen siivoillut kämpän kuntoon ja ainakin kymmenen kertaa oon käynyt huilimassa.
Ei silti, onhan minulla aikaa. Teen yhden asian johonkin asti, sitten lepo ja siitä jatkan. Etanavauhdilla, mutta perille!
Ostan valmiina kaikki jouluruoat, aattona lasten perheitten luo.
Ovat kokki-porukkaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, voi olla raudan puutetta.
Kipaisenpa = lönkystelen terveyskauppaan tai apteekkiin ja ostan jotain sieltä, mitä suosittelevat.
Kiitti vihjeistä!
Olen siivoillut kämpän kuntoon ja ainakin kymmenen kertaa oon käynyt huilimassa.
Ei silti, onhan minulla aikaa. Teen yhden asian johonkin asti, sitten lepo ja siitä jatkan. Etanavauhdilla, mutta perille!
Ostan valmiina kaikki jouluruoat, aattona lasten perheitten luo.
Ovat kokki-porukkaa.no ei
apteekki on kallis
varakas ostaa halvalla
berocca sisältää 8 b-vitamiinia ja C ja sinkkiä ja magnesiumia
ei siis paljon ja ovat poreominaisuuden takia kalliita
parinkymmenen aineen monivitamiini ei saisi maksaa
kymmentä senttiä kappale - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no ei
apteekki on kallis
varakas ostaa halvalla
berocca sisältää 8 b-vitamiinia ja C ja sinkkiä ja magnesiumia
ei siis paljon ja ovat poreominaisuuden takia kalliita
parinkymmenen aineen monivitamiini ei saisi maksaa
kymmentä senttiä kappaleMutta ensin on todettava vajaus elektrolyyteissä ennekun alkaa vetämään vitamiineja jos ei puutetta ole niin ei silloin tarvitse lisä vitamiinia,
- Anonyymi
Martta tuossa ilmoitteli että kinkku olisi huomenehtoolla tarjolla,kehoitti jotain sinistä mukaan ottamaan maituu paremmin.
- Anonyymi
Tämä pimeys vie ihmisestä mehut ja väsymys iskee.
Vuosia sitten tunsin oloni todella väsyneeksi. Ostin Berocca poretabletteja ja niistä oli hyötyä ainakin minulle. 15 kpl maksaa vajaat 9€. Jos niistä ei ole apua, niin ei niistä ole haittaakaan.
Mikäli väsymys haittaa elämääsi tai on jatkunut pitkään, niin käy lääkärissä.
kylmätotuus- Anonyymi
Pissan väri muuttuu keltaiseksi nerokkaita mutta kyllä se virkistää. Päärynässä on rautaa.
- Anonyymi
C- ja D-vitamiinit sekä sinkki kohentamaan myös vastustuskykyä. Lienet jo iäkäskin, niin B-vitamiiniakin kannattaa harkita. Tsekkaa elämäntavat ja syötävät sekä varsinkin nesteytys. Pitkään jatkunut väsymys kandee tutkituttaa lääkärissä ja labrakokein.
- Anonyymi
Jos ei ole vajausta D vitamiinista ja sitä syö ravintolisänä ja saa liikaa niin se nostaa kalsiumin arvoja , siis ainoastaan haittaa jos ei ole puutosta, kun ruuasta saa tarvittavan D vitamiinin niin ei siinä mitään lisiä tarvita voi saada jopa myrkytyksen ä liika on aina liikaa, luonnollisesti meidä kehot toimii omilla varoillaan mitä tulee vitamiineihin siis miksi sotkea hiehoa systeemiä jos ei puutetta ole todettu . Marjoista ja vihanneksista ja hedelmistä saa luonnollisessa muodossa tarvittavan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei ole vajausta D vitamiinista ja sitä syö ravintolisänä ja saa liikaa niin se nostaa kalsiumin arvoja , siis ainoastaan haittaa jos ei ole puutosta, kun ruuasta saa tarvittavan D vitamiinin niin ei siinä mitään lisiä tarvita voi saada jopa myrkytyksen ä liika on aina liikaa, luonnollisesti meidä kehot toimii omilla varoillaan mitä tulee vitamiineihin siis miksi sotkea hiehoa systeemiä jos ei puutetta ole todettu . Marjoista ja vihanneksista ja hedelmistä saa luonnollisessa muodossa tarvittavan
Suurimmalla osalla suomalaisista on "vajausta". Ja sinähän olet tietysti mittauttanut arvosi, kun noin 'viisaita' esittelet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurimmalla osalla suomalaisista on "vajausta". Ja sinähän olet tietysti mittauttanut arvosi, kun noin 'viisaita' esittelet.
Pitääkö minun pyytää anteeksi kun kirjoitin, meillä vaan on sattumalta ollut potilaita jotka ovat syöneet D vitamiinia ravintolisänä , ja mennyt hieman pieleen , ja silloin on heille sanottava etteivät käytä mitään ” kaiken varalta ” koska tarvetta ei ollut siihen.
No saithan loukata , kuitenkin joten anteeksi vaan kovasti että valitin sitäkin puolta D vitamiineista . - Anonyymi
Ketoasidoosi diaopetes 2 kannattaa jättää herkkuja vähemmälle. Sokereita on myös ketsupissa ja sinapissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitääkö minun pyytää anteeksi kun kirjoitin, meillä vaan on sattumalta ollut potilaita jotka ovat syöneet D vitamiinia ravintolisänä , ja mennyt hieman pieleen , ja silloin on heille sanottava etteivät käytä mitään ” kaiken varalta ” koska tarvetta ei ollut siihen.
No saithan loukata , kuitenkin joten anteeksi vaan kovasti että valitin sitäkin puolta D vitamiineista .Mikä sinua siinä erityisesti loukkasi? Lienet mielesi pahoittaja, en voi sille(kään) mitään.
- Anonyymi
RaMaVit pullossa ohjeen mukaan.
- Anonyymi
niin siis nestetuotteilla on huono hintalaatusuhde
ei millään mene jakeluun tällä palstalla ei ei ei
- Anonyymi
Minulla oli kausi jolloin en jaksanut mitään Lääkäri totesi kilpirauhasen vajaa toiminnan
Mielestäni voisit mennä lääkäriin , ja kertoa mikä on tilanteesi. Kuten näet neuvoja sataa vaikka kuinka paljon , ja kun jaksaminen , on vähissä niin kannattaa sentään mennä lääkäriin se olisi mielestäni paras neuvo sillä tuollaiseen väsymykseen ei tavallisesti poppakonstit välttämättä auta , vaan on otettava verikokeet että näkee jos on jotain vajausta.
Tsemppiä- Anonyymi
tämä on hyvä ohje
epämääräisen pitkäkestoisen olotilan aloitustutkimukseksi sopiva
mutta jos kyse on vain
liikkumattomuudesta mielialan mataluudesta monivitamiinin puutteesta
EI kannata aloittaa pitkäkestoista lääkärissähyppäämiskierrettä
lääkäristä on nautittava varoen ettei medikalisoidu siihen kierteeseen
myös tämän pskasaitin provojen kirjoituksista luopuminen voi auttaa
ja
tietty mielialaa nostaa kun ei tilaa Hesarin kaltaisia joka asia on perseellään mitään ei voi tehdä - lehtiä
- Anonyymi
Useimiten on raudan puute. Varasto rauta ehtynyt. Itse syön vastaava tilanne os on rauta tapletti kuurin.Muistan myös D-vitaminin iän puolesta syön.
Yksin asuvana ruokani kuin kauppojen valmisateriat. Pidän kiini uni rytmi ja päivärytmi.Ulkoilu säällä kuin säällä läpi vuoden aikojen.Puhelin on äänetön aina kello 19-seraavaan aamuun kello 8. Lisäksi en ole some instagram/ F.B. En katso TV sarjoja. Ne vie aikaa. Ulkoilun ja unestakin.Jos ilta sella istuu tv ääressä.Radio on hyvä tiedon ja usikin lähde. Kuin ilmaiset kirjat kirjastosta lainata.hyvää Joulua kuitenkin. Hki 22.12.23- Anonyymi
101,6 kanava on Jouluradio
- Anonyymi
Poistitko kysymykseni uniapneasta?
Vai onko tämä niitä teko-aloituksista, missä pyöritellään ja sinulla on jo todettu uniapnea.
Nykyisin sentään ihmisiltä tutkitaan tuo.
Beng- Anonyymi
Ihan sivumennen. Olen mielestäni juuri painanut nappia saadakseni kirjoitukseni ketjuun. Parin - kolmen minuutin päästä tulen katsomaan joko joku on vastannut. Ei koko juttua. Ymmärtäisin vielä jos olisi jotain kärkästä, vaan eipä ole, ihan perus arkinen kannanotto. Luulen että S24:n ohjelmassa on jokin oikku.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan sivumennen. Olen mielestäni juuri painanut nappia saadakseni kirjoitukseni ketjuun. Parin - kolmen minuutin päästä tulen katsomaan joko joku on vastannut. Ei koko juttua. Ymmärtäisin vielä jos olisi jotain kärkästä, vaan eipä ole, ihan perus arkinen kannanotto. Luulen että S24:n ohjelmassa on jokin oikku.
kyllä natsittajapertikin jutut jäävät tänneheikklahjaisen möhköfantin
eli edetään kuten ennenkin
muiden juttuja poistetaan mielivaltaisesti hörhöhäirikkö jää - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kyllä natsittajapertikin jutut jäävät tänneheikklahjaisen möhköfantin
eli edetään kuten ennenkin
muiden juttuja poistetaan mielivaltaisesti hörhöhäirikkö jääAla-arvoinen kirjoituksesi on osoitus sinun lahjakkuudestasi.
kylmätotuus - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ala-arvoinen kirjoituksesi on osoitus sinun lahjakkuudestasi.
kylmätotuusnatsittajapertikiin jutut säilyvät kuin pska junttilan tuvan seinässä
muu putoaa valuen pois
- Anonyymi
E-(tanoli) vitamiini tepsii!
- Anonyymi
Kalamaksaöljyä 2-3 ruokalusikallista päivässä.
Rohkeesti vaan kyllä tepsii, maku saattaa oudoksuttaa alkuun.- Anonyymi
Hieman liikaa
Kalanmaksöljystä ei pidä ottaa koko d-vitamiinitarvetta koska siinä on a-vitamiinia
K-öljy on poikkeus nesteissä eli siinä jos on vielä omega3 mukana niin sen hinta - laatusuhde on ok - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hieman liikaa
Kalanmaksöljystä ei pidä ottaa koko d-vitamiinitarvetta koska siinä on a-vitamiinia
K-öljy on poikkeus nesteissä eli siinä jos on vielä omega3 mukana niin sen hinta - laatusuhde on okA vitamiini on näkökykyyn tärkeä
- Anonyymi
Itsellänikin voimat pois. Eräs syy on ulkoilun ja liikunnan puute. Mutku en jaksa!
Nämä joulunalus-hommatkin aloitin jo loka- / marraskuun vaihteessa, pari asiaa päivä kerrallaan, että jaksan ja sitten taas heittäydyn bunkalle kasaamaan uusia voimia.
Mulla on tabletissa kalenteri, johon voi suunnitella päivän työnsä. Suunnittelin tekemiseni pääkohdittain jo lokakuun lopulla ja lisäsin siihen sitten sen mukaan mitkä kotihommat milloinkin tehtävä.
Eilen laitoin viimeisen joululiinan ruokapöydälle, muutamat olkikoristeet perään ja nyt vain lepäilen Nuutinpäivään asti (13. tammikuuta).
Huoooh. Huh. Ja puh.- Anonyymi
Just näin.
"Itsellänikin voimat pois. Eräs syy on ulkoilun ja liikunnan puute. Mutku en jaksa!"
Kävin terveyskaupassa ja ostin intialaista jotain x.... tuotetta purkin.
Jos auttaa väsymykseen, niin kerron sitten.
Mikään vitamiini ei ole ratkaisu.
Vitamiinin syönti pitäisi lopettaa 6 kk ennen jos niitä mittaa.
Mun mummu 98v pappa 94v äiti 87v, isä 85v eivät syöneet mitään terveellistä ja silti viettivät terveen elämän loppuun saakka. Tosin ontuvia olivat ja kyttyräisiä.
Sanoivat että ruoan määrällä pitää säännöstellä. Kaikki söivät viimeiset vuosikymmenet aamulla valmistettu peruna liha, tai puuroa. Sitä söivät kun tuli nälkä koko päivän.
Varsinkin mummu ja pappa eli viimeiset 20 vuotta melkeinpä kauravellillä.
Tosiaan, miettikääpä mitä vitamiinia saivat vanhaan aikaan.
Meillä vanhukset saivat viimeiset porkkanat jouluna ja keväälle riitti vähän lanttua kerran viikossa.
- - Vitamiinimyynti suuri puhallus.- Anonyymi
Nämä vitamiini jutut tulivat jo 60 luvulla kun alkoi ilmestyä terveys kauppoja kun sieniä sateel. Ja olivat niin vakuuttavia että ihmiset ostivat kalliita tuotteita turhaan, ja aina vaan niitä myydään myyttien keralla .
Lääketieteessä nähdään nämä asiat hieman eri tavalla . Mutta jos on varaa syödä vitamiineja ( joista ei tiedä mitään) niin jokaisen oma valinta .
Yhdellä sukulaisella oli ennen terveys kauppa ja kyllä osasi puhua ympäri ihmisiä , aina vaan on niitä jotka finanseeraa näitä kauppoja ostamalla tyhjää kalliisti. - Anonyymi
Mummullasi oli selkäreuma ja sen takia kyttyrä
sinun kannattaa syödä myös kauravelliä loppuelämäsi
slloin elät 76 ikäiseksi
eli alaspäin 94 - 85 - 76 vuotiaaksi jos olet mies
ja 98 - 87 - 76 vuotiaaksi jos olet nainen
siis viivotinanalyysilla alaspäin laskien - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämä vitamiini jutut tulivat jo 60 luvulla kun alkoi ilmestyä terveys kauppoja kun sieniä sateel. Ja olivat niin vakuuttavia että ihmiset ostivat kalliita tuotteita turhaan, ja aina vaan niitä myydään myyttien keralla .
Lääketieteessä nähdään nämä asiat hieman eri tavalla . Mutta jos on varaa syödä vitamiineja ( joista ei tiedä mitään) niin jokaisen oma valinta .
Yhdellä sukulaisella oli ennen terveys kauppa ja kyllä osasi puhua ympäri ihmisiä , aina vaan on niitä jotka finanseeraa näitä kauppoja ostamalla tyhjää kalliisti.kannattaa käyttää huijareita neuvonantajina esim. mennä kuppaan kysymään mitä
kauppias tarjoaa tänään ja ostaa pois tuotteita
Vanhetessaan hiipuu kukin tavallaan, perusterve kunnonstaan huolehtiva jaksaa paremmin, lisä-vitamiinit ei mielestäni paljon auta.
Sairaudet mulla keuhkoahtauma vei puhdin, hissukseen menee hyvin jos hengästyt nii voimassa häviää.
Vanhetessaan voi olla ettei tunnista mikä väsyttää, keuhkoatauma löytyi pitkän tutkimuksen jälkeen sitä ennen ihmettelin missä vika kun ei jaksa. Sama kun selvisi että sairastan diabetestä, lääkitys ja ruokavalio se auttanu jaksamaan paremmin.- Anonyymi
mistä viltusta sinä tiedät mitään lääkitysestä natsittajana? ota lääkkes
- Anonyymi
Lääkäriltä ja apteekista saa myös TETOSTERONIT ja estrogeenia vanhuuden oireisiin
Anonyymi kirjoitti:
H-44
En ole väittänyt tietäväni. riittää kun lääkäri määrää.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lääkäriltä ja apteekista saa myös TETOSTERONIT ja estrogeenia vanhuuden oireisiin
"Lääkäriltä ja apteekista saa myös TETOSTERONIT ja estrogeenia vanhuuden oireisiin"
mutta miehen omiin tarpeisiin ei kannata niitä ottaa, vain jos vaimolla on tarpeita.
tyhjentää kyllä kannattaa kerran viikossa, ehkä vähentää syöpää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sinulla pitää olla noin ilkeät kommentit. Totta kai ihminen joka on elänyt kauan tietää asioista . Ei siinä mitään väärää ollut.
Ja siksi toiseksi vitamiinit ei auta kellekkään jos niistä ei ole puutosta sillä keho ei ota vastaan sitä mitä siinä jo on tarpeeksi.
Joten kai täällä nyt jokainen saa sanoa mielipiteensä , ilman että hänelle kiroillaan
Viikon vesipaasto ja sitten prosessoimattomaan kasviksiin hedelmiin ja kalaan painottuva ruokavalio, ilman sokereita viljoja ja kasviöljyjä.
- Anonyymi
Vitamiinien ym napsivat katsotte,liikaa tv mainoksia.
Uskotte niihin.Naizten lähti jutut ohjaa teitä.- Anonyymi
Sodan jälkeen ei kukaan syönyt mitään vitamiineja, silti tekivät työtä joka päivä ja pysyivät kunnossa ihan vaan ravintonsa vuoksi. Vitamiini villitys nousi huippuunsa 60 luvulla kun terveyskaupat tulivat Suomeenkin lännestä ja ihmiset uskoivat kaieknmailman selitykset vitamiinien tarpeellisuudesta kun mainostettiin niin olivat tietenkin hyviäkään luulivat. Kukaanei edes kyseen altistunut niisåsen sisältöä vaan söivät terveys huumassaan . Ja tulokset on näkyvillä, onko koskaan ollut niin paljon tungosta hoitoihin kun nyt, jokasella on aina jotakin vaivaa ja aina vaan menevät terveyskauppoihin ostelemaan milloin mitäkin
- Anonyymi
PITÄISI VARMAANKIN SYÖDÄ KAIKKIA KYLLÄKSEEN.
- Anonyymi
Se on totta. Monipuolista ruokaa tarpeeksi.
- Anonyymi
kaikkia vatsaantulevia pitäisi syödä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kaikkia vatsaantulevia pitäisi syödä
Miksi sodan jälkeiset ihmiset elivät niin kauan kun olivat usein nälissään olleet , olis luullut että se jos jokun tappaa ihmiset. Moni pakolainen on elänyt melkein 100 vuotiaaksi vaikka olivat keskitysleirissä nälkää näkemässä ja kovan stressiin alla koko ajan.
Joten ei varmaan mistään vitamiineja saaneet sinä aikana mistään mutta hyvin vaan pääsivät alkuun uudessa maassa pakolaisina ja elivät näihin päiviin asti
- Anonyymi
Amfetamiini !
:D - Anonyymi
Muista, että B12 vitamiini on välttämätön ihmiselle. Näin se puutos oireilee
https://www.potilaanlaakarilehti.fi/uutiset/b12-vitamiini-on-valttamaton-ihmiselle-nain-sen-puutos-oireilee/?utm_medium=newsletter&utm_source=uk&utm_campaign=20231223- Anonyymi
Varmaan on. mutta meillä on yksinkertainen ruokavalio, aina on yleisissä verikokeissa ollut B12 ylärajoilla.
Eli verikokeen kautta kannatta aloitta aja sitten 3 kk kuluttua tarkastaa onko vaikuttanut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan on. mutta meillä on yksinkertainen ruokavalio, aina on yleisissä verikokeissa ollut B12 ylärajoilla.
Eli verikokeen kautta kannatta aloitta aja sitten 3 kk kuluttua tarkastaa onko vaikuttanut.No ei tietenkään kannata medikalisoitua mittauksiin vaan kehittää vitamiini-mineraali-proteiini -annos jonka ottaa päivittäin
Maallikko juoksee mittauttamassa niitä näitä saadakseen turvalliduuden tunteen
Lääkäri ei ole terveyden vaan saisauden tuntija ja terveyskeskus on sanana kiertoilmaus oikea on sairastupa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei tietenkään kannata medikalisoitua mittauksiin vaan kehittää vitamiini-mineraali-proteiini -annos jonka ottaa päivittäin
Maallikko juoksee mittauttamassa niitä näitä saadakseen turvalliduuden tunteen
Lääkäri ei ole terveyden vaan saisauden tuntija ja terveyskeskus on sanana kiertoilmaus oikea on sairastupaSaan vitamiinit ruuassa, vitamiini yksinäisyyteen ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saan vitamiinit ruuassa, vitamiini yksinäisyyteen ?
Tai sitten et / oletko varma / mistä tiedät ? B-vitamiinin puutos sulla ainakin on, jos et jaksa hakea seuraa.
- Anonyymi
Rautaa suoniin, niin kyllä kunto kohenee. Ei ole pahitteeksi, vaikka nostella
kilon käsipainoja.... - Anonyymi
Alkoholi piristää, savuke ravitsee sielun.
- Anonyymi
Hyvin näytät jaksavan tällä palstalla ,yötä päivää .
- Anonyymi
Aina yhtä epämiellyttäviä vastauksia sinulta, ja usein.
Lisäksi täysin väärä arviointi joka kerta.
Sinut tunnistetaan.
- Anonyymi
Jokin monivitamiinivalmiste.
- Anonyymi
C ja D muuta ei tarvi vanhus. Nuorille lapsille lisäksi A ja B niin maailma pelastuu.
- Anonyymi
Aloittajalle.
IP-lehdessä Pete antoi kehootuksen ihmisille tutkituttaa apnea-arvoja.
Kandeisko sinunkin. Kerto lääkärillesi väsymyksestäsi. On siihen syy.
Jos noudatat kaikkia näitä ohjeita täältä, voi olla että lusikkasi lentää nurkkaan ennen aikojaan.
Joten jopihopi tietos trk:een.
Tulee parempi uusi vuosi.
Beng - Anonyymi
Ihmisessä on 37 biljoonaa solua. Solut uusiutuvat kaiken aikaa, mutta ne tarvitsevat ravintoaineita , vitamiineja ja hivenaineita uusiutumiseen.
Jos syö vain pieniä annoksia ja yksipuolisesti , et todellakaan saa riitävästi rakennusaineita.
Tämä pätee koko elimistöön aivoihin , ja ihan kaikkialle.
Katsokaa Finel sivuilta paljonko saatte ruuastanne näitä vitamiineja ja kivennäis-ja hivenaineita.
No , miksi jotkut senkun porskuttaa ja toiset hapertuu, johtuu taas ihmisen geeniperimästä myös. Mutta ,itse voi tehdä mitä ymmärtää!!!- Anonyymi
Anonyymi
2023-12-27 22:00:49
Olen kirjoittanut ennenkin, kokemuksesta ja siitä kun todella olen nähnyt vanhoja.
Mummuni elo 97v ja viimeiset 35 vuotta pääosan vehnä ja kauravellillä. Ei senaikuiset saaneet monikaan mitään hedelmää ensimmäiseen 30 vuoteen elämässään. Lapsetkin äitini sai 20v ikään viimeiset porkkanat jouluna ja lanttua tammi-helmikuuhun, perunalla, viljalla ja lihalla elettiin.
Olivat säästäväisiä, toki auto oli veljen ja sisaren kanssa yhteisesti.
Terveenä elivät useimmat reippaasti yli 90 ja nuorin kuoli 87v.
Naapurin amerikan täti jonka arvelin kuolevan jotta saisin lapsille lisätilaa kun kasvavat. Ei kuollut eli 97-98 v en ny viitsi kuolinilmoitusta katsoa. Jouduimme elämää ahtaasi 120 neliöisessä 5 lapsen perhe kaikki muutti pois ennen kuin mamma kuoli. Mutta mamma oli neiti eikä lainkaan sukua, lapsemme sai hänen asuntonsa ja pari vuokra-asuntoa, Haimme mamman ruokaostokset ja veimme ruokakauppaan viimeiset 4 vuotta kun kauppa meidän talosta lopetti.
Ottakaa selvää mitä vanhaan aikaan söivät,
pillereissä on aina jotain pahaa, ainakin rasittavat maksaa, munuaisia ja ottakaa selvää.
JOS ei oel todettu puutosta, ei ole syytä syödä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anonyymi
2023-12-27 22:00:49
Olen kirjoittanut ennenkin, kokemuksesta ja siitä kun todella olen nähnyt vanhoja.
Mummuni elo 97v ja viimeiset 35 vuotta pääosan vehnä ja kauravellillä. Ei senaikuiset saaneet monikaan mitään hedelmää ensimmäiseen 30 vuoteen elämässään. Lapsetkin äitini sai 20v ikään viimeiset porkkanat jouluna ja lanttua tammi-helmikuuhun, perunalla, viljalla ja lihalla elettiin.
Olivat säästäväisiä, toki auto oli veljen ja sisaren kanssa yhteisesti.
Terveenä elivät useimmat reippaasti yli 90 ja nuorin kuoli 87v.
Naapurin amerikan täti jonka arvelin kuolevan jotta saisin lapsille lisätilaa kun kasvavat. Ei kuollut eli 97-98 v en ny viitsi kuolinilmoitusta katsoa. Jouduimme elämää ahtaasi 120 neliöisessä 5 lapsen perhe kaikki muutti pois ennen kuin mamma kuoli. Mutta mamma oli neiti eikä lainkaan sukua, lapsemme sai hänen asuntonsa ja pari vuokra-asuntoa, Haimme mamman ruokaostokset ja veimme ruokakauppaan viimeiset 4 vuotta kun kauppa meidän talosta lopetti.
Ottakaa selvää mitä vanhaan aikaan söivät,
pillereissä on aina jotain pahaa, ainakin rasittavat maksaa, munuaisia ja ottakaa selvää.
JOS ei oel todettu puutosta, ei ole syytä syödä.Kommentoija, johon viittaat, on täydellisen oikeassa aiheessaan. Mummosi on aikoinaan syönyt vehnää ja kauraa, joitten ravintoarvot ovat olleet kohdillaan. Tämän ajan immeiset eivät enää saa sellaista viljaa, kiitos tehoviljelyn sun muun myrkyn ja moskan, jota elintarvikkeemme sisältävät.
Hyyyvin monella olisi syytä ottaa ravintolisiä purkista myös siitä syystä, että moskalla ja mätöllä tuhottuun elimistöön ei enää imeydy kunnolla, mikään.
- Anonyymi
Ikää myötenkin väsähtää. Askel alkaa painaa. Ei 70+ ole samassa vedossa
50+ tai 60+.- Anonyymi
Ostin terveyskaupasta intialaista tuotetta, joka piristää.
On kuulemma Ruotsissa eniten myyty tuote.
Toinen päivä menossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toinen päivä menossa.Kerro nyt ihmeessä meille muillekin mitä tuote sisältää,
minäkin tarvitsisin piristystä jaksamiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toinen päivä menossa.Tarkkaile maksa-arvojasi. Luomuissa on riskinsä.
Beng
- Anonyymi
joo aminohapot ja proteiinit hakutaan ja intialaista ostetaan
jos se on tuote jota intiaanit ovat syöneet paljon kuin
olmeekkien chia
niin miksei mutta muuten en ostaisi en en en en en en en en
https://www.landetuote.fi/tuoteryhma/chia-siemen- Anonyymi
Älä vain syö hevosille tarkoitettuja aineita. Hevosilla ja eläimillä on paljon lyhyempi elämä, ei haittaa heidän ruoassaan ympäristömyrkyt, ei mitkään jotka ihmisellä aiheuttaa esim. syöpää. Koska syövän kehitys on useimmiten kymmenien vuosien tapahtuma.
- Anonyymi
Olen kolmannen kerran sitä mieltä, että vaikka ihminen vetelisi kaksin käsin vitskuja ja lisäravinteita, mutta unen laatu on kehno ja kuirsaa kuin virtahepo, ei olotila kohene.
Beng- Anonyymi
olet oikeassa
toisella tavalla sanottuna sama
mikäli uni, jossa ihminen seilaa kolmanneksen elämästään, ei olisi täysin oleellinen lääke ihmiselle,
luonto olisi tehnyt karmean kehitysvirheen ajanhaaskauksessa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
olet oikeassa
toisella tavalla sanottuna sama
mikäli uni, jossa ihminen seilaa kolmanneksen elämästään, ei olisi täysin oleellinen lääke ihmiselle,
luonto olisi tehnyt karmean kehitysvirheen ajanhaaskauksessaJohan väänsit.
Itsestähän unen laatu lähtee.
Omista valinnoista.
'Luonto' jää kait toiseksi, jos ihminen syö ja mässää ja lihoaa, eikä liiku.
Oma valinta, jos elämäntyyli lipsahtaa niin, ettei nukukaan lopulta kunnolla.
Beng
Aivot peseytyvät unessa. Ei se ole ajanhaaskausta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johan väänsit.
Omista valinnoista.
Beng
Aivot peseytyvät unessa. Ei se ole ajanhaaskausta."Itsestähän unen laatu lähtee.
Omista valinnoista."
"Beng"
Ei tosiaan lähde itsestä. Ensin lähtee geeneistä mitä on annettu syntymässä ja muista perinnöllisistä asioista. Myös kotikasvatus ja olot vaikuttaa paljon.
" Aivot peseytyvät unessa"
Jokainen näkee usein unia, mutta jos nukkuu hyvin ja rauhallisesti ei tahdo unia muistaa. Hyvin nukkunut herää täysin uuteen päivään eikä muista uniaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Itsestähän unen laatu lähtee.
Omista valinnoista."
"Beng"
Ei tosiaan lähde itsestä. Ensin lähtee geeneistä mitä on annettu syntymässä ja muista perinnöllisistä asioista. Myös kotikasvatus ja olot vaikuttaa paljon.
Jokainen näkee usein unia, mutta jos nukkuu hyvin ja rauhallisesti ei tahdo unia muistaa. Hyvin nukkunut herää täysin uuteen päivään eikä muista uniaan.Geenit voivat vaikuttaa moneen, mutta en usko, että uneen. Ja geenejä voi narrata, jos osaa. Tarkistele tapojasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Itsestähän unen laatu lähtee.
Omista valinnoista."
"Beng"
Jokainen näkee usein unia, mutta jos nukkuu hyvin ja rauhallisesti ei tahdo unia muistaa. Hyvin nukkunut herää täysin uuteen päivään eikä muista uniaan.14:41
Puppua, puppua.
Käy joskus 'unilääkärien' luennoilla. Voit löytää netistäkin asiallisia ohjeita.
Beng
Voivoi. Voihan sitä väittää vaikka mitä syyksi, vaikka saturnuksen renkaita....mutta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johan väänsit.
Omista valinnoista.
Beng
Aivot peseytyvät unessa. Ei se ole ajanhaaskausta.vilttu mitä sekoilua
pönttö ei ymmärtänyt mitään mitä kirjoitin
hlvtin heikkomielinen
luonto siinä nyt vain on eufemismi evoluutiolle
älykääpiöiden palsta mulkujenmutinaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vilttu mitä sekoilua
pönttö ei ymmärtänyt mitään mitä kirjoitin
hlvtin heikkomielinen
luonto siinä nyt vain on eufemismi evoluutiolle
älykääpiöiden palsta mulkujenmutinaaviltuttaa vieläkin että kirjoitin tähän ketjuun
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
14:41
Puppua, puppua.
Käy joskus 'unilääkärien' luennoilla. Voit löytää netistäkin asiallisia ohjeita.
Beng
Voivoi. Voihan sitä väittää vaikka mitä syyksi, vaikka saturnuksen renkaita....muttaviltuttaa että vastasin sinulle
ei tule toistumaan
pallohuoneen vala
ei ei ei
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152101Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi812019- 1011357
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1221133Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663771087Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen81012Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha170842- 60790
- 59741
Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.241701